Po 16letech jsem zahodil všechen kod webu a napsal celý kod znovu. Vypadá to tu +- stejně, ale pokud narazíte na něco co vám vadí tak mi o tom napište: martin@vorel.eu nebo se mi ozvěte na twitteru Začal jsem dělat change log.
Od prvního závodu nové sezóny nás děli zhruba tři měsíce a startovní pole je kompletní. V mnoha případech byly případné výměny známy už poměrně dost dlouho dopředu, proto vlastně největší rána přišla až nakonec - třebaže byla dostatečně předvídaná.
Když Red Bull v pondělí po posledním závodě sezóny nevydal oficiální informaci o osudu druhého pilota stáje Sergia Péreze, vypadalo to na tahanice a šarády, které posílily zprávy ze začátku tohoto týdne. Nyní je čekání u konce a věci nabraly celkem očekávaný směr.
Už přes týden máme staronového mistra světa a mnozí nejspíš očekávali, že mu složím patřičný hold. Že se tak nestalo má důsledky v mé neochotě nadšeně následovat dav nebo naopak mu odporovat za každou cenu.
Poslední víkend s vloženým sprintem je nabitý akcí a piloti i týmy jsou v jednom kole. Jak hodnotí své sobotní výkony jednotliví piloti a týmoví zástupci?
Projel cílem a v jeho hlase bylo znát dojetí. Max Verstappen dosáhl čtvrtého titulu mistra světa, z oné série určitě nejcennějšího, protože soupeře zdolal po boji, občas kontroverzním, ale nikoli zásluhou válcující techniky. Na přetřes se v této souvislosti dostala i situace kolem Péreze.
Staronový mistr světa, jubilejní 60. double Mercedesu. Svět byl poprávu zvědavý na pocity čtyřnásobného šampiona, vítězného týmu i poněkud rozkolísaného Ferrari, jak uvádíme v samostatném článku.
Pokud by závod dopadl stejně jako umístění na startovním roštu, slavili bychom zítra staronového šampiona. Ale účty bez vrchního skládat nelze a fanoušci McLarenu také mohou nechat kalhoty na místě - brod je ještě daleko. To potvrdili i piloti a zástupci týmu svými názory.
Francouz Sébastien Ogier (Toyota GR Yaris Rally1) vede po úvodním dnu italskou Rallye Sardinia, která je šestým podnikem mistrovství světa v automobilových soutěžích. Výborně zatím jede jediný český zástupce v soutěži Martin Prokop (Škoda Fabia RS Rally2). V absolutním pořadí je jedenáctý a v hodmnocení kategorie WRC figuruje na třetí příčce!
Kompaktní legenda s modrým oválem ve znaku je na českém trhu dostupná pouze v rámci skladových zásob. To se týká jak sportovní verze ST, tak i běžných modelů.
Dominantní postavení Škody je takřka neotřesitelné, proto jsou mnohem zajímavější souboje na dalších místech. V květnu se jako druhému nejlépe dařilo Toyotě, jež přitom letos meziročně hlavně ztrácela.
Automobilka Dongfeng má v Česku rozsáhlou nabídku aut, kterou brzy doplní pár dalších zajímavých novinek. Zatímco loni k nám zamířily zejména elektromobily, letos přišel čas přidat opět pár spalovacích modelů.
Kolegové ze Světa motorů měli v redakci přes rok auto, které jsme jim všichni záviděli. Renault Espace aktuální šesté generace, což je technicky vzato prodloužená verze crossoveru Austral.
Nebudu chodit kolem horké kaše a rovnou napíšu, že 540d Touring bylo jedno z nejlepších aut na dlouhé a rychlé cestování, které jsem v životě řídil. Ne všechno je na něm dokonalé, ale schopnost překonávat stakilometrové vzdálenosti naprosto samozřejmě vysokými rychlostmi a s nízkou spotřebou tu přebíjí vše.
Vodík si do aut zatím cestu moc nenašel, což ale Toyotě nebrání experimentovat s jeho dalšími způsoby užití. Spalování vodíku už také pár let zkouší, docela nedávno ale přidala také jeho skladování v kapalném stavu. Soutěžní corolla s ním měla z počátku problémy, letos ale poprvé dokončila závod vytrvalosti.
Podle čtenářů F1sport byli hlavními hvězdami závodu ve Španělsku jeho vítěz Oscar Piastri a Nico Hülkenberg, jenž si se sauberem dojel pro překvapivé body za pátou příčku.
Jezdci F1 se ve středu večer sešli u speciální předpremiéry nového filmu z prostředí královny motorsportu. Carlos Sainz v kontextu toho promluvil o tom, co se mu na filmu nejvíce líbí.