Po 16letech jsem zahodil všechen kod webu a napsal celý kod znovu. Vypadá to tu +- stejně, ale pokud narazíte na něco co vám vadí tak mi o tom napište: martin@vorel.eu nebo se mi ozvěte na twitteru Začal jsem dělat change log.

Kurzy ze dne: 22.01.2025 || EUR 25,145 || JPY 15,448 || USD 24,075 ||
čtvrtek 23.ledna 2025, Týden: 4, Den roce: 023,  dnes má svátek Zdeněk, zítra má svátek Milena
23.ledna 2025, Týden: 4, Den roce: 023,  dnes má svátek Zdeněk
DetailCacheKey:d-3684 slovo: 3684
---=1=---

--=0=--

---===---

Čas načtení: 2024-02-15 06:00:00

Škoda Octavia po faceliftu vypadá jako nechtěné Mercedesy. Někteří to budou milovat, jiní nenávidět

Máte při pohledu na modernizovanou Octavii neodbytný pocit, že její příď už jste viděli? Mercedesy EQ používají velmi podobné. Nepovažujeme to za šťastné, technické změny ale překvapí pozitivně - auto přišlo jen o plug-in hybridní pohon a posílena byla nabídka spalovacích motorů. (Petr Prokopec)

Čas načtení: 2020-01-21 14:02:48

Sirotci paní Šojdrové aneb Nevěřte jim, když přicházejí s … dětmi (?)

Málokterá debata na migrační téma byla na českém internetu tak toxická, jako ta, ve které se přetřásala možnost přijmout či nepřijmout nějaké množství dětských běženců z Řecka. Opravdový radioaktivní rybníček ke čvachtání. Dost často lítají urážky z obou stran rovnou měrou, ale tentokrát jsem pozoroval, že hlavním hybatelem tohoto neutěšeného stavu byla hysterická, emocionální linka „Děti! Děti!“, jejíž někteří zastánci zcela na plnou hubu (žádná subtilnost) odsuzovali své oponenty jako zlé, duševně deformované, podlé skřety, kteří si užívají cizí neštěstí, nebo ubohé ustrašence, kteří se bojí i batolat. Bylo to hodně hnusné, podpásové, a bohužel to dost odpovídalo věkovité tradici, podle které zrovna ti, kdo abstraktně milují lidstvo jako celek, nesnášejí konkrétní lidi kolem sebe. Myslím, že když to dělá protistrana, tak se tomu říká nenávist. Divadlo lží Samozřejmě takové útoky v lidech vybudí přirozené obranné mechanismy, některým prasknou nervy, jiní se zatvrdí a uzavřou do sebe. Jediné, k čemu tenhle typ pohrdání a posměchu nemůže vést, je jakýkoliv racionální pokus o řešení situace. Pokud na druhé straně stojí odporné, zapšklé, xenofobní, čecháčkovské prase, proč byste se s ním vůbec snažili nějak domluvit, že? No, to je jedno, takoví diskutéři vždycky budou, a sociální sítě jim dávají masivní viditelnost. Moc jsem se do těchto gejzírů žluči nezapojoval a raději se bavil s lidmi mezi čtyřma očima. Naprostá většina z nich se na projekt paní Šojdrové dívala značně skepticky, ale přitom podle mých zkušeností má karikatura zlého skřeta nebo ubohého ustrašence k realitě velmi daleko. Těžiště jejich nesouhlasu bylo v nedůvěře – nedůvěře v to, že slova jako „děti“ najednou nezačnou mít jiný význam a celá záležitost se nezvrhne v něco totálně jiného než to, co bylo obyvatelstvu pod plačtivým nátlakem na city takříkajíc „prodáno“. Použití slova „děti“ není ještě důvodem zastavit myšlení a nadšeně souhlasit s čímkoliv, co následuje. Pocit nedůvěry mezi lidmi vychází hlavně z toho, že celá migrační krize je jedním velkým divadlem lží. Pašeráci lžou svým klientům, že je v Evropě čeká ráj, což opravdu nečeká. Nějaké peníze asi ano, ale k ráji to tu má zatraceně daleko. Žádné blondýny a Mercedesy k bezplatnému využívání. Migranti lžou úřadům o tom, jak se jmenují, odkud pocházejí a kolik mají let. Je to v jejich zájmu, vždyť sedmnáctiletý Syřan má podstatně lepší vyhlídky na azyl než pětadvacetiletý Pákistánec, a člověka nejasné identity obvykle nelze odsunout zpátky domů. Vlády a úřady, well… rád bych věřil, že třeba zrovna řecká vláda mluví pravdu, celou pravdu a nic než pravdu, ale tak naivní nejsem. A tady ve střední Evropě nevěří řecké vládě nikdo, dokonce ani zde usedlí Řekové (ti snad vůbec nejmíň). No, a média, ta si taky z vrcholu migrační krize odnesla pošramocenou pověst. Dnes už přeci jen pod tlakem reality zavládla určitá střízlivost, ale v tom roce 2015 vycházely občas neskutečné „hlody“, které byly podezřelé i běžnému pivaři v hospodě. V Německu se dodnes sousloví „lékaři a inženýři“ (Ärzte und Ingenieure) používá v debatách jako výsměch. (Mnoho komentátorů si dnes láme hlavu nad tím, proč populace v různých zemích ztrácí důvěru k etablovaným médiím, a přitom by stačilo tak málo: nepsat úplné chujoviny. Ale vysvětlujte to nějakému pětadvacetiletému borci, kterého na fakultě naučili, že základem všech problémů světa je rasisticko-sexistický patriarchát starých bílých mužů. Ten má úplně přepólované vidění světa. Ostatně chujovina je přespříliš falické slovo, že.) Reálné obavy Z obecné nedůvěry plynou konkrétní obavy. Jak vypadají? Asi takto: - Obava, že z Řecka nedorazí děti, ale autobus plný vousatých chlapíků s tím, že je jim určitě všem sedmnáct a půl, aspoň to o sobě upřímně říkají. - Obava z toho, že ti dotyční nevinní chlapci Sýrii nikdy neviděli, zato pocházejí z nějakých divokých paštunských kmenů na pomezí Pákistánu a Afghánistánu. Kterážto oblast patří k těm zaostalým i podle nepříliš náročných civilizačních standardů tamního regionu. A že si tu zaostalou kulturu přinesou s sebou, k našemu velkému potěšení. Nositeli kultury jsou lidé, ne půda. - Obava z toho, že těch plných autobusů bude nakonec podstatně víc, protože když už se jednou takový mechanismus na záchranu dětí rozjede, bude těžké jej jen tak stopnout. „Zdroje“ v tomto případě opravdu jsou, takto volně definovaných dětí je v táboře na Lesbosu určitě dost. - Obava z toho, že i když jim pak lékařskými metodami dokážeme, že jim je jednadvacet a víc, stejně se jich nezbavíme, protože a) Řecko už si je určitě nevezme zpátky, b) nějaký školený psycholog, jehož posudek má stejnou váhu jako objektivní vyšetření, dojde k názoru, že doktoři se mýlili (při téhle zprávě se mi vařila krev v žilách: civilizace, která postaví subjektivní jednomužně dělaný posudek na stejnou úroveň jako tvrdou vědu, má opravdu vážný problém se ztrátou smyslu pro realitu. Zaměňovat skutečnost a názory je recept na průšvih). - Obava z toho, že až budou ve střední Evropě, najednou se ukáže, že nejde o žádné siroty, ale o příslušníky početných rodin, jejichž sloučení v nové vlasti budou požadovat. - Obava z toho, že i kdyby se české úřady postavily tomuto požadavku na odpor, nějaký mezinárodní soud jim stejně přikáže, aby se podvolily. - Zkrátka, sečtu-li to a podtrhnu: obava z toho, že budeme za blbce, a kromě peněz za to zaplatíme i vlastní bezpečností. Tak, a teď mi řekněte, jestli jsou ty obavy liché? Hned ta první a druhá se potvrdily, protože Řekové nám nechtějí poslat žádné děti, ale údajně šestnácti až osmnáctileté mladíky afghánského a pákistánského původu. Dokonce jsou tak hodní, že nám sdělují, že půjde o specifické (čti: problémové) jedince, pro které bude potřeba „zvláštních ubytovacích prostor“. Je Řecko kamarád? Přečtu-li si o nepokojích v utečeneckých táborech na řeckých ostrovech, můžu hádat třikrát, koho se Řecko hlavně chce zbavit. Nebudou to ti „tiší a vděční“, že? Tady zrovna nastupuje racionalita: být v Aténách premiérem, taky bych se snažil přehodit na cizí ramena právě ty nejhorší mladé muže. Bohužel je košile bližší nežli kabát, a žádná velká slova o unii národů na tom nic nezmění. Ač nejsem žádný fanoušek pana Hamáčka, zaslouží si tentokrát pochvalu za to, že řekl jasné ne. A paní Šojdrovou bych poprosil, aby si našla nějaký jiný způsob, jak pomáhat lidem. Proboha, už to téma dál nerozšlapávejte a nechte ho být. Momentálně se vám podařilo jedině to, že jste dále posílila nedůvěru a cynismus tohoto národa vůči čemukoliv, co nese nálepku humanitární pomoci. A vůči aténské vládě, která nám chce poskytnout takové dary, bych byl klidně tvrdý. Bez ohledu na názor ambasády, že máme hrát roli „vstřícného partnera“. K čemu by nám to bylo? Kamarád, který vás chce zatáhnout do vlastních problémů, zase tak velký kamarád není. {loadmodule mod_tags_similar,Související} Převzato s laskavým svolením autora z jeho webu, na kterém kromě tohoto článku najdete další texty o politice a společnosti. Knihy Mariana Kechlibara si můžete objednat ZDE.

Čas načtení: 2024-03-26 09:10:58

Nejextravagantnější policejní vozový park světa má nový přírůstek. Postarali se o něj u Mansory

Pokud byste hledali policejní vozový park, který je hoden obdivu, pak jej najdete v Dubaji. Tamní policisté při svých službách sedlají ta nejzajímavější auta světa, od Bugatti, McLarenu až po ostré mercedesy. A jeden takový, navíc upravený od Mansory, se do flotily přidal jen před nedávnou dobou. Jde o Mercedes-AMG G 63 4MATIC+, který byl […]

Čas načtení: 2024-04-09 06:00:00

Soltész: Slováci mají plné zuby života na západě. Pellegrini přinese klid na demontáž demokracie

„Vítězství Petera Pellegriniho v prezidentských volbách na Slovensku ukazuje, že většina slovenské společnosti nikdy nepřijala za svůj západní způsob života," říká v pořadu Prostor X slovenský spisovatel a komentátor Arpád Soltész. „Lidé na Slovensku chtějí jen materiální výdobytky západu, chtějí jen ty mercedesy, ale ne pravidla,“ myslí si Soltész, který se loni po volbách do parlamentu přestěhoval do Česka.

Čas načtení: 2024-04-28 09:10:00

Zápisník zahraničních zpravodajů: „Otevřel jsem garáž a táta se rozbrečel.“ Muzeum veteránů na Maltě je rodinný podnik s příběhem

Malta je sice rozlohou nejmenší stát Evropské unie, i tak ale má na starém kontinentě svá prvenství. Najdete tam třeba jedno z nejoblíbenějších muzeí aut nejen v Evropě, ale na celém světě. Vyplývá to alespoň z hodnocení odborníků automobilového serveru Auto Trader. Na ploše tří tisíc metrů čtverečních je v muzeu k vidění přes 70 nablýskaných závodních aut z minulého století. Obdivovat tam můžete třeba staré jaguáry, vozy Aston Martin, Alfa Romeo nebo mercedesy.

Čas načtení: 2024-05-03 23:22:00

Rozstřelu vládl Verstappen. Mercedes selhal, Ricciardo zazářil

Rozstřel na sobotní sprint v Miami zvládl nejlépe Max Verstappen. Oba Mercedesy selhaly a nedostaly se ani do SQ3.

Čas načtení: 2024-05-10 12:00:00

Nezničitelný Mercedes E může být váš zánovní za míň než nová Fabie, je to levný tip na parádní a pohodlné auto navěky

Je to auto z dob, kdy Mercedesy definoval elegantní a nadčasový design, takže je pořád atraktivní. První majitel z řad důchodců jej léta pomalu jen garážoval, a tak dnes může být váš v pohádkovém stavu za snad i pohádkovou cenu. (Petr Miler)

Čas načtení: 2024-05-20 08:55:19

Z kradených aut se vrátí jedno z deseti

V Česku bylo loni ukradeno 1949 aut. Často mizí vedle škodovek i toyoty, z luxusních značek pak BMW a mercedesy. Majiteli se v celku vrátí auto tak v jednom z deseti případů, přiznává policie.

Čas načtení: 2024-05-21 15:31:00

Do Prostějova se sjeli milovníci veteránů. Na náměstí se konal tradiční sraz

Mercedesy, aerovky, ale i trabanty či žigulíky. Davy návštěvníků obdivovaly historické skvosty na čtyřech kolech na náměstí T. G. Masaryka v Prostějově. Součástí akce byly hned dvě spanilé jízdy. 

Čas načtení: 2024-05-31 16:30:00

Mercedes-Benz do Prahy přivezl současnost i budoucnost a záplavu ostrých AMG

Již tento víkend si na pražském Výstavišti můžete prohlédnout nejnovější mercedesy i vizi automobilové budoucnosti podle německé značky.

Čas načtení: 2024-06-14 17:53:00

Elektrické kamiony Mercedes-Benz se vydaly napříč Evropou, i když nejsou nabíječky

Dvě čtyřicetitunové soupravy tažené Mercedesy-Benz eActros 600 chtějí projet Evropu a nabíjet výhradně z veřejných zdrojů. Zastaví se na Nordkappu i v Tarifě a cestou mezi nimi také v Česku.

Čas načtení: 2024-07-18 06:00:00

Nezničitelný Mercedes, který přežije i apokalypsu, je k mání dodnes nejetý po 1. majiteli, nezradí ho ani elektrická okna

Milujete-li Mercedesy z dob, kdy si zakládaly na totální kvalitě a „neprůstřelnosti”, tohle je vaše šance se k jednomu z nich vrátit. Zachovalejší kousek modelu W201 s jasnější historií už se hledá těžko. (Petr Miler)

Čas načtení: 2024-07-21 17:00:53

Test ojetiny Mercedes-Benz E 280 CDI 4Matic | 2006

Ojeté mercedesy platily v dobách dávno minulých za mechanicky velmi odolné, mnohdy skoro nezničitelné stroje. Karoserie sice trpěla na korozi, ale s motorem, převodovkou a pohonem problémy nebývaly. Jak je to u novějších ojetin? Podívali jsme se na zoubek ojetině Mercedes-Benz E 280 CDI 4MATIC z roku 2006. Učesaná „masařka“ Mercedes-Benz třídy E generace W211, […]

Čas načtení: 2024-07-22 10:01:01

Severní Korea má vlastní elektromobil, ujede prý víc než Tesla. Jako obvykle je to obří podvod

Marně byste na světě hledali prázdnější silnice, než v KLDR. Záběry na mnohaproudé dálnice, kde jen několikrát za den projede autobus či stařičký náklaďák, patří k této totalitní zemi jako folklór. Ačkoliv se poslední dobou podle pozorování mezinárodních organizací počet aut zvětšuje, v zemi, která má 24 milionů obyvatel, jich jezdí pouze třicet tisíc. Obyčejným lidem je vlastnit auto zakázáno. Přesto se severokorejský režim rozhodl, že kapitalistickému Západu vytře zrak na jeho vlastním hřišti - Kim Čong-unův režim tak představil údajný vlastní elektromobil. Prý ujede víc než Tesla Jmenuje se Madusan EV a podle videa, které se před pár dny objevilo na sociálních sítích, disponuje auto velmi zajímavými vlastnostmi. Dojezd na baterii by měl činit velmi slušných 720 kilometrů. Ve srovnání s konkureční Teslou (model S ujede maximálně 478 kilometrů) a jihokorejským Hyundaiem a KIA (Ioniq 6 ujede 524 a EV6 maximálně 494 kilometrů) je to úctyhodné číslo. Že to všechno vypadá na elektromobil ze země, kde spíše než auto potkáte koňské spřežení, až moc dobře? Samozřejmě, má to totiž hned několik háčků. KLDR může rozšiřovat jaderný arzenál. Přeje si to její vůdce Kim Čong-un Číst více Auto totiž kromě názvu elektrotechnického podniku Madusan nemá z KLDR vůbec nic. Jedná se totiž o čínský elektromobil Han od výrobce BYD. A rozhodně nejde o žádnou licenční výrobu, Madusan prostě jen auta koupí, doveze do Koreje a prodává jako vlastní výrobek. Protože znak automobilky zřejmě ještě při točení videa nebyl hotový, je v klipu uměle začerněný. Pochybnosti budí i onen uváděný dojezd - úplně stejné auto v Číně totiž podle specifikací výrobce ujede maximálně 602 kilometrů. Soudruzi z Madusanu si tak při dovozu přes hranice pár kilometrů dojezdu přidali. Elektřinu má jen polovia lidí Úspěch Madusanu EV je ale ve hvězdách. V zemi, která kvůli nedostatku elektráren trpí velmi častými výpadky energie a k alespoň trochu stálému přísunu energie má přístup jen těžko uvěřitelných 52 procent lidí. To rozhodně není nadějný trh pro auta, která ve velkém množství enormně zatěžují přenosovu síť. Zbrojní dohoda mezi Severní Koreou a Ruskem vhání Kreml do větší závislosti na nepředvídatelném Kimovi Číst více Kim dodnes dluží za Volva Přístup KLDR k automobilismu je problematický už mnoho let. V hlavním městě Pchongjangu ještě dnes můžete potkat stařičká Volva 144. Švédská vláda je sem poslala v polovině sedmdesátých let v rámci rozšiřování obchodních vztahů. Obchod s KLDR jí totiž připadal jako dobrá příležitost, Severokorejci však za Volva v hodnotě 70 milionů dolarů nikdy nezaplatila. Své o tom, jakým způsobem Severokorejci přistupují k vývoji aut, ví i Němci. Padělaný Mercedes Vládci z rodu Kimů totiž milují Mercedesy. Vozy německé výroby však vůbec není jednoduché do KLDR kvůli sankcím dovážet, stejně jako jakékoliv luxusní zboží. A zřejmě to platilo vždy, protože Severokorejci se snažili značku s trojcípou hvězdou ve znaku kopírovat už v roce 1987. Tehdejší Mercedes 190 nakoupili v Thajsku, do šroubku rozebrali a upravili. Auto dostalo sovětský čtyřválec a přišlo o klimatizaci a dokonce i o topení. Model pod krkolomným jménem Kaengsaeng 88 pak vyfotili překvapení turisti v Pchongjangu. Auto se ale nikdy nedočkalo sériové výroby.  

Čas načtení: 2024-08-07 13:14:47

V České republice je (opět) na prodej Mercedes-Benz třídy S, který vlastnil Karel Gott. Cena je rozumná

Legendární československý a později i český zpěvák Karel Gott měl spoustu zajímavých aut odjakživa. Oblíbené měl i luxusní mercedesy a právě jeden z nich je teď opět na prodej. Je to to nejlepší, co německá automobilka nabízela: třída S s naftovým osmiválcem. A cena auta, za kterou ji prodejce nabízí, je poměrně rozumná. Eskových mercedesů […]

Čas načtení: 2024-08-11 09:51:00

Mercedes-Benz na Pebble Beach: Čtyři ikony historie a dvě premiéry

Přehlídka Pebble Beach Concours d’Elegance uvidí několik historických a dva zbrusu nové mercedesy. Patří k nim i vrcholně luxusní provedení třídy SL od divize Maybach.

Čas načtení: 2024-09-16 14:15:00

Stát draží zabavená luxusní auta. Mezi Ferrari a Porsche zaujme i závodní Fabia

Ministerstvo vnitra přes Centrum zajištěných aktivit posílá do dražby několik výkonných automobilů. Až do pondělí 23. září 2024 se v aukci nabízí celkem deset aut, která byla zajištěna při odhalování trestné činnosti, typicky hospodářské kriminality, jako jsou investiční podvody nebo podvody na DPH. V nabídce jsou dvě Ferrari, tři Mercedesy, Porsche, Maserati, ale také závodní Škoda Fabia R5.

Čas načtení: 2024-09-18 00:00:00

Rudá vlajka nad Českem. Značka čínských aparátčíků přiveze vrcholný luxus

Od příštího roku se u nás začnou prodávat vozy Hongqi tradiční značky čínských prezidentů a tamní komunistické elity. Její jméno znamená „Rudá vlajka“ a nově svým opulentním provedením vyzývá na souboj kapitalistické bavoráky a mercedesy. Svého času zaujala i známého moderátora Jeremyho Clarksona.

Čas načtení: 2024-10-08 00:00:00

Tak to jsme opravdu (ne)čekali. Svižná alfa a další nóbl auta Karla Gotta

Zlatý hlas z Prahy si oblíbil hlavně mercedesy, ale zamiloval si třeba i malý Fiat 600 či Škodu Fabia. Naopak s BMW 2000 CS a Saabem 96 prý nebyl příliš spokojen. První větší havárii Karel Gott zažil v Alfě Romeo 2000 GT Veloce, která se nyní dostala opět do centra pozornosti. S čím vším mnohanásobný zlatý slavík jezdil? Prohlédněte si naši fotogalerii.

Čas načtení: 2024-10-23 10:40:00

Rychle a zběsile: Hazardéři v mercedesech se honili po Znojmě, zavinili nehodu!

Nesmyslný závod ulicemi Znojma uspořádala dvojice řidičů mercedesů. Jejich naháněná za bílého dne, kdy ohrozili desítky aut, skončila nehodou, na kterou doplatil zraněním šofér Oplu.