Po 16letech jsem zahodil všechen kod webu a napsal celý kod znovu. Vypadá to tu +- stejně, ale pokud narazíte na něco co vám vadí tak mi o tom napište: martin@vorel.eu nebo se mi ozvěte na twitteru Začal jsem dělat change log.

Kurzy ze dne: 02.05.2025 || EUR 24,920 || JPY 15,204 || USD 21,981 ||
neděle 4.května 2025, Týden: 19, Den roce: 124,  dnes má svátek Květoslav, zítra má svátek Klaudie
4.května 2025, Týden: 19, Den roce: 124,  dnes má svátek Květoslav
DetailCacheKey:d-964661 slovo: 964661
Láska ve všech barvách. Výpravná francouzská romance nešetří zvraty ani emocemi

V milostném dramatu prohýbajícím se pod tíhou vlastních ambicí není nouze o slzy, krev ani tanec. Soutěžil na filmovém festivalu v Cannes.

---=1=---

--=0=--

---===---

Čas načtení: 2024-05-12 00:27:40

Arquus SAS [2019- ]

Autor: Aubi Datum: 12.05.2024 00:27:40 Název:Name:Arquus SASArquus SASOriginální název:Original Name:Arquus SASHistorie názvů:History of Names: DD.MM.1970-01.01.2000 Société d'Études et de Développement de Matériels Spéciaux SA01.01.2000-DD.MM.2006 Renault VI Defense SADD.MM.2006-30.06.2009 Renault VI Defense SAS30.06.2009-02.01.2019 Renault Trucks Defense SAS02.01.2019-DD.MM.RRRR Arquus SAS DD.MM.1970-01.01.2000 Société d'Études et de Développement de Matériels Spéciaux SA01.01.2000-DD.MM.2006 Renault VI Defense SADD.MM.2006-30.06.2009 Renault VI Defense SAS30.06.2009-02.01.2019 Renault Trucks Defense SAS02.01.2019-DD.MM.RRRR Arquus SASObory výroby:Production Subjects:vojenská a obrněná technikamiltiary and armored vehiclesSídlo hlavního závodu:Headquarters: DD.MM.1970-05.01.2000 Suresnes 05.01.2000-01.01.2002 Boulogne-Billancourt 01.01.2002-13.05.2007 Vélizy-Villacoublay 14.05.2007-DD.MM.RRRR Versailles DD.MM.1970-05.01.2000 Suresnes 05.01.2000-01.01.2002 Boulogne-Billancourt 01.01.2002-13.05.2007 Vélizy-Villacoublay 14.05.2007-DD.MM.RRRR Versailles Názvy a sídla poboček:Subsidiary Name and Location: DD.MM.1970-DD.MM.1976 Saint-Ouen DD.MM.1976-DD.MM.1988 Corbevoie 04.01.1988-31.12.2002 Saint-Ouen-l'Aumone 01.12.2010-DD.MM.RRRR Saint-Priest 01.06.2011-01.12.2015 Voisins-le-Bretonneux 01.06.2011-22.12.2012 Venissieux 01.06.2011-DD.MM.RRRR Limoges 01.06.2011-DD.MM.RRRR Garchizy DD.MM.2012-DD.MM.2019 Panhard Defense SAS, Marolles-en-Hurepoix 03.01.2013-DD.MM.RRRR Ateliers de Construction Mécanique de l'Atlantique SA, Saint-Nazaire 01.12.2015-DD.MM.RRRR Guyancourt 01.10.2019-DD.MM.RRRR Marolles-en-Hurepoix 15.09.2023-DD.MM.RRRR Lisses DD.MM.1970-DD.MM.1976 Saint-Ouen DD.MM.1976-DD.MM.1988 Corbevoie 04.01.1988-31.12.2002 Saint-Ouen-l'Aumone 01.12.2010-DD.MM.RRRR Saint-Priest 01.06.2011-01.12.2015 Voisins-le-Bretonneux 01.06.2011-22.12.2012 Venissieux 01.06.2011-DD.MM.RRRR Limoges 01.06.2011-DD.MM.RRRR Garchizy DD.MM.2012-DD.MM.2019 Panhard Defense SAS, Marolles-en-Hurepoix 03.01.2013-DD.MM.RRRR Ateliers de Construction Mécanique de l'Atlantique SA, Saint-Nazaire 01.12.2015-DD.MM.RRRR Guyancourt 01.10.2019-DD.MM.RRRR Marolles-en-Hurepoix 15.09.2023-DD.MM.RRRR Lisses Vznik:Founded:DD.MM.1970 DD.MM.1970 Zánik:Cancelled:DD.MM.RRRR DD.MM.RRRR Produkty:Products:DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR Poznámka:Note: 1970 vznik jako vývojové centrum vojenské techniky automobilky Saviem, v prostorách bývalé továrny SOMUA1976 přesun do prostor továrny Berliet 1978 majitelem Renault Véhicules Industriels 2000 majitelem mateřské Renault Trucks se stává Volvo 2006 koupě ACMAT 2012 koupě Panhardu -Zdroje:Sources:https://www.pappers.fr/entreprise/arquus-662043405annuaire-entreprises.data.gouv.frwww.northdata.comwww.calameo.com

Čas načtení: 2025-02-20 08:16:27

3. saharská motorizovaná rota cizinecké legie [1949-1963]

Autor: wade Datum: 20.02.2025 08:16:27 Název:Name:3. saharská motorizovaná rota cizinecké legie3rd Saharan Motorized Company of the Foreign LegionOriginální název:Original Name:3e Compagnie Saharienne Portée de la Légion Etrangère (3e CSPLE)Datum vzniku:Raised/Formed:01.02.1949Předchůdce:Predecessor:Datum zániku:Disbanded:01.04.1963Nástupce:Successor:Nadřízené velitelství:Higher Command: 01.02.1949-01.09.1950 Inspekce cizinecké legie01.09.1950-01.07.1955 Samostatné velitelství cizinecké legie01.07.1955-16.09.1957 Velitelství cizinecké legie 01.02.1949-01.09.1950 Inspection of the Foreign Legion01.09.1950-01.07.1955 Separate Command of the Foreign Legion01.07.1955-16.09.1957 Command of the Foreign LegionDislokace:Deployed: 01.02.1949-DD.02.1949 Sidi Bel Abbes, kasárny / DD.02.1949-29.11.1956 Sebha, kasárny Fort Leclerc / 29.11.1956-DD.01.1957 Fort d’Issendjel, kasárny / DD.01.1957-DD.04.1957 Laghouat, kasárny / DD.04.1957-DD.10.1958 Messaad, kasárny / DD.10.1958-01.01.1960 Ksar El Hirane, kasárny / 01.01.1960-01.04.1963 Mekhareg, kasárny / Velitel:Commander: 01.02.1949-24.04.1951 Van Heems, Georges ( )24.04.1951-09.05.1953 Perrotte, Robert ( )09.05.1953-30.06.1955 Laporte ( )30.06.1955-19.05.1956 Desjeux, Olivier ( )19.05.1956-01.08.1956 Bourgin, Pierre ( )01.08.1956-DD.03.1957 Casati, Robert ( )DD.03.1957-27.06.1959 Peyramale, Louis ( )27.06.1959-05.07.1961 Vion, Jean ( )05.07.1961-09.02.1962 Monnet, Gustave ( )09.02.1962-01.04.1963 Bureau, Raymond ( )Výzbroj:Armament: 01.02.1949-01.04.1963 Dodge WC-6201.02.1949-01.04.1963 Berliet GBC01.02.1949-01.04.1963 M8 Greyhound01.02.1949-01.04.1963 Latil M7T1Poznámka:Note: v březnu musel kapitán Casati opustit 3e CSPL kvůli své otevřené kritice francouzského odchodu z Libye - byl převelen k 2e REC - na počátku 60. let se stal francouzským alžírským partyzánem, aby bojoval za francouzské Alžírsko - kvůli nesouhlasu s odchodem Francouzů z Alžírska byl zajat a uvězněn - major Robert Casati zemřel ve vojenském vězení v Paříži v roce 1963 in March, Captain Casati had to leave the 3e CSPL due to his open criticizing of the French leaving of Libya – he was transferred to 2e REC – in the early 1960s, he became a French Algeria partisan to fight for French Algeria – in opposition to the French leaving of Algeria, he was captured and imprisoned – Major Robert Casati died in a military prison in Paris in 1963Zdroje:Sources:foreignlegion.info

Čas načtení: 2024-02-24 21:09:49

3. husarský pluk [1945-1962]

Autor: wade Datum: 24.02.2024 21:09:49 Název:Name:3. husarský pluk3rd Hussar RegimentOriginální název:Original Name:3e Régiment de Hussards (3e RH)Datum vzniku:Raised/Formed:10.07.1945Předchůdce:Predecessor:--Datum zániku:Disbanded:01.12.1962Nástupce:Successor:--Nadřízené velitelství:Higher Command:10.07.1945-01.03.1958 01.03.1958-01.12.1962 19. pěší divize10.07.1945-01.03.1958 01.03.1958-01.12.1962 19th Infantry DivisionDislokace:Deployed:10.07.1945-DD.03.1947 Roanne, ? / DD.03.1947-DD.12.1947 ?, ? / DD.12.1947-DD.01.1949 Auch, ? / DD.01.1949-20.08.1955 Alençon, ? / 20.08.1955-DD.03.1958 Ifrane, ? / DD.03.1958-DD.03.1961 Saint-Arnaud, ? / DD.03.1961-DD.11.1962 Bougie, ? / DD.11.1962-01.12.1962 Lunéville, ? / Velitel:Commander:10.07.1945-01.12.1962 ? ( )Podřízené jednotky:Subordinated Units:DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRRDD.MM.RRRR-DD.MM.RRRRČestný název:Honorary Name:DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRRDD.MM.RRRR-DD.MM.RRRRVyznamenání:Decorations:Poznámka:Note:--Zdroje:Sources:fr.wikipedia.org

Čas načtení: 2024-05-08 22:14:39

SA des Établissements Laffly [1928-1952]

Autor: Aubi Datum: 08.05.2024 22:14:39 Název:Name:SA des Établissements LafflySA des Établissements LafflyOriginální název:Original Name:SA des Établissements LafflyHistorie názvů:History of Names:DD.MM.1859-DD.MM.1864 Societé des Marius LafflyDD.MM.1864-DD.MM.1895 SA Marius LafflyDD.MM.1895-DD.10.1898 SA des LafflyDD.10.1898-DD.MM.1928 A. Laffly Véhicules Industriels Automobiles SADD.MM.1928-DD.MM.1952 SA des Établissements LafflyDD.MM.1859-DD.MM.1864 Societé des Marius LafflyDD.MM.1864-DD.MM.1895 SA Marius LafflyDD.MM.1895-DD.10.1898 SA des LafflyDD.10.1898-DD.MM.1928 A. Laffly Véhicules Industriels Automobiles SADD.MM.1928-DD.MM.1952 SA des Établissements LafflyObory výroby:Production Subjects:silniční a zemědělská technikaautomobilyroad and agricultural machinerycarsSídlo hlavního závodu:Headquarters:DD.MM.1859-DD.MM.1928 Boulogne-Billancourt / DD.MM.1928-DD.MM.1952 Asnières-sur-Seine / DD.MM.1859-DD.MM.1928 Boulogne-Billancourt / DD.MM.1928-DD.MM.1952 Asnières-sur-Seine / Názvy a sídla poboček:Subsidiary Name and Location:DD.MM.1926-DD.MM.1928 Société Nouvelle de Materiel Automobile, Asnières-sur-Seine / DD.MM.1928-DD.MM.19RR Boulogne-Billancourt / DD.MM.1926-DD.MM.1928 Société Nouvelle de Materiel Automobile, Asnières-sur-Seine / DD.MM.1928-DD.MM.19RR Boulogne-Billancourt / Vznik:Founded:DD.MM.1859 DD.MM.1859 Zánik:Cancelled:DD.MM.1852 DD.MM.1852 Produkty:Products: DD.MM.1926-DD.MM.1933 Laffly LC2DD.MM.1932-DD.MM.1933 Laffly 50 AMDD.MM.1936-DD.MM.1940 Laffly S15DD.MM.1936-DD.MM.1940 Laffly S15DD.MM.1937-DD.MM.1940 Laffly S20DD.MM.1937-DD.MM.1940 Laffly S35DD.MM.1938-DD.MM.1940 Laffly V15DD.MM.1939-DD.MM.19RR Laffly V10DD.MM.1939-DD.MM.1940 Laffly W15DD.MM.1939-DD.MM.19RR Laffly S25DD.MM.1940-DD.MM.1940 Laffly S45DD.MM.1940-DD.MM.194R Laffly W15 TCCPoznámka:Note:--Zdroje:Sources:www.fondationberliet.orgdelvaneo.ruhttps://shs.hal.science/halshs-00558194/document

Čas načtení: 2025-02-17 20:32:41

4. saharská motorizovaná rota cizinecké legie [1956-1963]

Autor: wade Datum: 17.02.2025 20:32:41 Název:Name:4. saharská motorizovaná rota cizinecké legie4th Saharan Motorized Company of the Foreign LegionOriginální název:Original Name:4e Compagnie Saharienne Portée de la Légion Etrangère (4e CSPLE)Datum vzniku:Raised/Formed:01.01.1956Předchůdce:Predecessor:--Datum zániku:Disbanded:01.04.1963Nástupce:Successor:2. motorizovaná rota2nd Motorized CmpanyNadřízené velitelství:Higher Command: 01.01.1956-01.04.1963 01.01.1956-01.04.1963 Dislokace:Deployed: 01.01.1956-DD.11.1956 Ain Sefra, kasárny Ardassenoff / DD.11.1956-DD.10.1957 Colomb Bechar, kasárny / DD.10.1957-DD.12.1957 Timimoun, kasárny / DD.12.1957-DD.03.1961 Colomb Bechar, kasárny / DD.03.1961-DD.04.1961 Tindouf, kasárny / DD.04.1961-01.04.1963 Colomb Bechar, kasárny / Velitel:Commander: 01.01.1956-DD.07.1958 Thimel, Jacques ( )DD.07.1958-DD.06.1959 Jacquerez, Pierre ( )DD.06.1959-DD.06.1961 Daumar, Eugene ( )DD.06.1961-01.04.1963 Jaluzot, Pierre ( )Výzbroj:Armament: 01.01.1956-01.04.1963 Dodge WC-6201.01.1956-01.04.1963 Berliet GBC01.01.1956-01.04.1963 M8 GreyhoundPoznámka:Note:--Zdroje:Sources:foreignlegion.info

Čas načtení: 2025-02-18 11:07:15

24. motorizovaná rota cizinecké legie [1955-1956]

Autor: wade Datum: 18.02.2025 11:07:15 Název:Name:24. motorizovaná rota cizinecké legie24th Motorized Company of the Foreign LegionOriginální název:Original Name:24e Compagnie Portée de la Légion Etrangère (24e CPLE)Datum vzniku:Raised/Formed:01.08.1955Předchůdce:Predecessor:--Datum zániku:Disbanded:01.01.1956Nástupce:Successor: 4. saharská motorizovaná rota cizinecké legie 4th Saharan Motorized Company of the Foreign LegionNadřízené velitelství:Higher Command: 01.08.1955-01.01.1956 Velitelství cizinecké legie 01.08.1955-01.01.1956 Command of the Foreign LegionDislokace:Deployed:01.01.1956-DD.11.1956 Ain Sefra, kasárny Ardassenoff / DD.11.1956-DD.10.1957 Colomb Bechar, kasárny / DD.10.1957-DD.12.1957 Timimoun, kasárny / DD.12.1957-DD.03.1961 Colomb Bechar, kasárny / DD.03.1961-DD.04.1961 Tindouf, kasárny / DD.04.1961-01.04.1963 Colomb Bechar, kasárny / Velitel:Commander:01.01.1956-DD.07.1958 Thimel, Jacques ( )DD.07.1958-DD.06.1959 Jacquerez, Pierre ( )DD.06.1959-DD.06.1961 Daumar, Eugene ( )DD.06.1961-01.04.1963 Jaluzot, Pierre ( )Výzbroj:Armament:01.01.1956-01.04.1963 Dodge WC-6201.01.1956-01.04.1963 Berliet GBC01.01.1956-01.04.1963 M8 GreyhoundPoznámka:Note:--Zdroje:Sources:foreignlegion.info

Čas načtení: 2025-02-19 19:16:36

2. saharská motorizovaná rota cizinecké legie [1946-1963]

Autor: wade Datum: 19.02.2025 19:16:36 Název:Name:2. saharská motorizovaná rota cizinecké legie2nd Saharan Motorized Company of the Foreign LegionOriginální název:Original Name:2e Compagnie Saharienne Portée de la Légion Etrangère (2e CSPLE)Datum vzniku:Raised/Formed:01.04.1946Předchůdce:Predecessor:Datum zániku:Disbanded: 01.04.1963Nástupce:Successor:Nadřízené velitelství:Higher Command:01.04.1946-01.09.1950 Inspekce cizinecké legie01.09.1950-01.07.1955 Samostatné velitelství cizinecké legie01.07.1955-16.09.1957 Velitelství cizinecké legie01.04.1946-01.09.1950 Inspection of the Foreign Legion01.09.1950-01.07.1955 Separate Command of the Foreign Legion01.07.1955-16.09.1957 Command of the Foreign LegionDislokace:Deployed: 01.04.1946-DD.04.1946 Ain Sefra, kasárny Ardassenoff / DD.04.1946-DD.04.1948 Bordj Chandez, kasárny / DD.04.1948-DD.06.1954 Laghouat, kasárny / DD.06.1954-DD.12.1954 Tabarka, kasárny / DD.12.1954-DD.01.1957 Laghouat, kasárny / DD.01.1957-DD.04.1957 Messaad, kasárny / DD.04.1957-01.04.1963 Laghouat, kasárny / Velitel:Commander: 01.04.1946-DD.03.1950 Bernard ( )DD.03.1950-DD.06.1950 Godinot, Louis ( )DD.06.1950-DD.MM.1952 Gallouet ( )DD.MM.1952-DD.07.1955 Berthez ( )DD.07.1955-DD.10.1958 Plantevin, Joseph ( )DD.10.1958-DD.12.1960 Le Berre, François ( )DD.12.1960-DD.01.1963 Lardry, Paul ( )DD.01.1963-01.04.1963 Bonnet, Raymond ( )Výzbroj:Armament: 01.04.1946-01.04.1963 Dodge WC-6201.04.1946-01.04.1963 Berliet GBC01.04.1946-01.04.1963 M8 Greyhound01.04.1946-01.04.1963 Latil M7T1Poznámka:Note:--Zdroje:Sources:foreignlegion.info

Čas načtení: 2024-02-17 11:48:58

2. dragounský pluk [1945-1997]

Autor: wade Datum: 17.02.2024 11:48:58 Název:Name:2. dragounský pluk2nd Dragoon RegimentOriginální název:Original Name:2e Régiment de Dragons (2e RD)Datum vzniku:Raised/Formed:10.07.1945Předchůdce:Predecessor:--Datum zániku:Disbanded:01.07.1997Nástupce:Successor:--Nadřízené velitelství:Higher Command:01.03.1954-16.02.1955 Experimentální brigáda “Javelot”16.02.1955-01.03.1960 7. rychlá mechanizovaná divize01.03.1960-01.12.1962 7. lehká obrněná divize01.12.1962-01.02.1963 6. motorizovaná brigáda01.02.1963-01.08.1977 6. mechanizovaná brigáda01.08.1977-01.07.1984 6. obrněná divize01.07.1984-01.07.1997 2. obrněná divize01.03.1954-16.02.1955 Experimental brigade “Javelot”16.02.1955-01.03.1960 7th Rapid Mechanized Division01.03.1960-01.12.1962 7th Light Armored Division01.12.1962-01.02.1963 6th Motorized Brigade01.02.1963-01.08.1977 6th Mechanized Brigade01.08.1977-01.07.1984 6th Armored Division01.07.1984-01.07.1997 2nd Armored DivisionDislokace:Deployed:10.07.1945-30.03.1956 ?, ? / 30.03.1956-DD.09.1959 Négrine, ? / DD.09.1959-DD.12.1959 Souk-Ahras, ? / DD.12.1959-01.12.1962 Tebessa, ? / 01.12.1962-01.07.1984 Haguenau, ? / 01.07.1984-01.07.1997 Laon, ? / Velitel:Commander:10.07.1945-01.07.1997 ? ( )Podřízené jednotky:Subordinated Units:DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRRDD.MM.RRRR-DD.MM.RRRRČestný název:Honorary Name:DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRRDD.MM.RRRR-DD.MM.RRRRVyznamenání:Decorations:Poznámka:Note:--Zdroje:Sources:fr.wikipedia.org

Čas načtení: 2024-02-18 20:08:59

10. dragounský pluk [1956-1962]

Autor: wade Datum: 18.02.2024 20:08:59 Název:Name:10. dragounský pluk10th Dragoon RegimentOriginální název:Original Name:10e Régiment de Dragons (10e RD)Datum vzniku:Raised/Formed:15.05.1956Předchůdce:Predecessor:--Datum zániku:Disbanded:01.11.1962Nástupce:Successor:--Nadřízené velitelství:Higher Command:15.05.1956-01.03.1959 29. pěší divize01.03.1959-12.02.1962 4. motorizovaná divize12.02.1962-01.11.1962 29. pěší divize15.05.1956-01.03.1959 29th Infantry Division01.03.1959-12.02.1962 4th Motorized Division12.02.1962-01.11.1962 29th Infantry DivisionDislokace:Deployed:15.05.1956-01.03.1959 Aïn-Temouchen, ? / 01.03.1959-15.06.1962 Prévot-Paradol, ? / 15.06.1962-DD.07.1962 Sidi-Bel-Abbes, ? / DD.07.1962-DD.09.1962 Mers el Kebir, ? / DD.09.1962-01.11.1962 Sissonne, ? / Velitel:Commander:15.05.1956-01.11.1962 ? ( )Podřízené jednotky:Subordinated Units:DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRRDD.MM.RRRR-DD.MM.RRRRČestný název:Honorary Name:DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRRDD.MM.RRRR-DD.MM.RRRRVyznamenání:Decorations:Poznámka:Note:--Zdroje:Sources:fr.wikipedia.org

Čas načtení: 2024-02-27 20:22:15

8. husarský pluk [1951-1993]

Autor: wade Datum: 27.02.2024 20:22:15 Název:Name:8. husarský pluk8th Hussar RegimentOriginální název:Original Name:8e Régiment de Hussards (8e RH)Datum vzniku:Raised/Formed:01.12.1951Předchůdce:Predecessor:--Datum zániku:Disbanded:07.05.1993Nástupce:Successor:--Nadřízené velitelství:Higher Command:01.12.1951-01.08.1955 5. obrněná divize01.08.1955-01.11.1958 14. pěší divize01.11.1958-01.10.1961 20. pěší divize01.10.1961-01.12.1962 7. lehká obrněná divize01.12.1962-01.05.1968 7. divize01.05.1968-01.07.1990 1. armádní sbor01.07.1990-07.05.1993 2. armádní sbor01.12.1951-01.08.1955 5th Armored Division01.08.1955-01.11.1958 14th Infantry Division01.11.1958-01.10.1961 20th Infantry Division01.10.1961-01.12.1962 7th Light Armored Division01.12.1962-01.05.1968 7th Division01.05.1968-01.07.1990 1st Army Corps01.07.1990-07.05.1993 2nd Army CorpsDislokace:Deployed:01.12.1951-01.08.1955 Épernay, ? / 01.08.1955-DD.11.1958 Biskra, ? / DD.11.1958-DD.10.1960 Tébessa, ? / DD.10.1960-13.07.1961 Paul Cazelles, ? / 13.07.1961-DD.10.1961 Bizerta, ? / DD.10.1961-01.05.1968 Colmar, ? / 01.05.1968-07.05.1993 Altkirch, ? / Velitel:Commander:DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR ? ( )Podřízené jednotky:Subordinated Units:DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR Čestný název:Honorary Name:DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR Vyznamenání:Decorations:Poznámka:Note:--Zdroje:Sources:-

Čas načtení: 2024-03-01 20:09:34

9. husarský pluk [1956-1964]

Autor: wade Datum: 01.03.2024 20:09:34 Název:Name:9. husarský pluk9th Hussar RegimentOriginální název:Original Name:9e Régiment de Hussards (9e RH)Datum vzniku:Raised/Formed:20.05.1956Předchůdce:Predecessor:--Datum zániku:Disbanded:01.06.1964Nástupce:Successor:18. dragounský pluk18th Dragoon RegimentNadřízené velitelství:Higher Command:20.05.1956-01.07.1958 13. pěší divize01.07.1958-01.04.1962 29. pěší divize01.04.1962-01.06.1964 8. divize20.05.1956-01.07.1958 13th Infantry Division01.07.1958-01.04.1962 29th Infantry Division01.04.1962-01.06.1964 8th DivisionDislokace:Deployed:20.05.1956-08.06.1956 Sissonne, ? / 08.06.1956-DD.07.1958 Descartes, ? / DD.07.1958-DD.12.1959 Crampel, ? / DD.12.1959-23.03.1962 Tendra, ? / 23.03.1962-01.06.1964 Remeš, ? / Velitel:Commander:20.05.1956-01.06.1964 ? ( )Podřízené jednotky:Subordinated Units:DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRRDD.MM.RRRR-DD.MM.RRRRČestný název:Honorary Name:DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRRDD.MM.RRRR-DD.MM.RRRRVyznamenání:Decorations:Poznámka:Note:--Zdroje:Sources:fr.wikipedia.org

Čas načtení: 2024-04-24 22:00:56

Panhard AML-90

Autor: Aubi Datum: 24.04.2024 22:00:56 Název:Name:Panhard AML-90Panhard AML-90Originální název:Original Name:Panhard AML-90Kategorie:Category:obrněné průzkumné vozidloarmored reconnaissance vehicleVýrobce:Producer:DD.MM.1961-DD.MM.1965 SA des Anciens Établissements Panhard et Levassor, Paris DD.MM.1965-DD.MM.1971 Société de Construction Mécaniques Panhard-Levassor, Paris DD.MM.1971-DD.MM.1987 Société de Construction Mécaniques Panhard-Levassor, Marolles-en-HurepoixObdobí výroby:Production Period:DD.MM.1961-DD.MM.1987 Vyrobeno kusů:Number of Produced:~4000Prototyp vyroben:Prototype Built:DD.MM.RRRR Osádka:Crew:3Technické údaje:Technical Data: Bojová hmotnost:Combat Weight:5500 kg12125 lbCelková délka:Overall Length:5110[*1*] mm16 ft 9 ⅛ in [*1*]Celková šířka:Overall Width:1970 mm6 ft 5 ½ inCelková výška:Overall Height:2070 mm6 ft 9 ½ inSvětlá výška:Ground Clearance:330 mm1 ft 1 inPancéřování:Armour:8 - 12 mm0.31 in - 0.47 inPohon:Propulsion: Typ:Type:Panhard Model 4 HD, benzínový, později Peugeot XD3T, diesel (70 kW)Panhard Model 4 HD, gasoline, later Peugeot XD3T, diesel (93.8 hp)Výkon:Power:66.2 kW při 4700 ot/min88.8 bhp at 4700 rpmPřevodové ústrojí:Transmission:manuální, 6+1manual, 6+1Výkony:Performance: Rychlost na silnici:Road Speed:90 km/h- mphRychlost v terénu:Cross-country Speed:? km/h? mphJízdní dosah po silnici:Cruising Range on Road:600 km373 miJízdní dosah v terénu:Cross-country Cruising Range:? km? miPřekonávání překážek:Obstacles Crossing: Svah:Gradient:27 °60 %Boční náklon:Side Slope:14 °30 %Překročivost:Trench Crossing:0,80 m31 inVýstupnost:Vertical Obstacle:0,30 m12 inBrodivost:Fording Depth:1,10 m43 inVýzbroj:Armament:Věž H-90 nebo D-90 Lynx: - kanon D-921 F1 ráže 90 mm - spřažený kulomet AAT-52 ráže 7,5 mm nebo MAG ráže 7,62 mmTurret H-90 or D-90 Lynx: - 90 mm D921 F1 cannon - 2x 7.5 mm AAT-52 or 7.62 mm MAG machine gunVybavení:Equipment:??Uživatelské státy:User States: (60) (23) (41) (13) (12?) (31) (20 AML 60/AML 90) (20) (14[*1*]) (15) (12?) (56? AML 60/AML 90) (18) (2?) (~50 AML 60/AML 90) (~150) (20) (29) (~30) (74+) (6) (20?) (140? AML 60/AML 90) (60? AML 60-7/AML 90) (56? AML 60-7/AML 90) (~140 AML 60-7/AML 90) ? (235? AML 60-7/AML 90) (54? AML 60-7/AML 90) (20?) (140? AML 60-7/AML 90) ? (7) (~45) (50-90) (125?) ? (60) (23) (41) (13) (12?) (31) (20 AML 60/AML 90) (20) (14[*1*]) (15) (12?) (56? AML 60/AML 90) (18) (2?) (~50 AML 60/AML 90) (~150) (20) (29) (~30) (74+) (6) (20?) (140? AML 60/AML 90) (60? AML 60-7/AML 90) (56? AML 60-7/AML 90) (~140 AML 60-7/AML 90) ? (235? AML 60-7/AML 90) (54? AML 60-7/AML 90) (20?) (140? AML 60-7/AML 90) ? (7) (~45) (50-90) (125?) ? Poznámka:Note:[~1~] SIPRI uvádí dalších 190 strojů[~1~] SIPRI claims another 190 machinesZdroje:Sources:Foss, Christopher. Jane's Armour and Artillery 1985-1986. Jane's Publishing Co. Ltd., London 1985. ISBN: 0-7106-0820-9.Foss, Christopher. Jane's Armour and Artillery 1990-1991. Jane's Information Group, Coulsdon 1990. ISBN: 0-7106-0909-4.chars-francais.nethttps://weaponsystems.net/system/996-AML-90tank-afv.com

Čas načtení: 2025-01-01 20:45:00

I/1 dělostřelecká skupina [1958-2015]

Autor: wade Datum: 01.01.2025 20:45:00 Název:Name:I/1 dělostřelecká skupinaI/1st Artillery GroupOriginální název:Original Name:I/1er Groupe d’Artillerie (I/1er RAMa)Datum vzniku:Raised/Formed:01.12.1958Předchůdce:Predecessor:--Datum zániku:Disbanded:01.07.2015Nástupce:Successor:Nadřízené velitelství:Higher Command:01.12.1958-01.09.1962 Společné velitelství Sahara01.09.1962-01.07.2015 1. dělostřelecký pluk námořní pěchoty01.12.1958-01.09.1962 Joint Command Sahara01.09.1962-01.07.2015 1st Marine Artillery RegimentDislokace:Deployed: 01.12.1958-01.09.1962 Colomb-Béchar, kasárny / 01.09.1962-DD.MM.1977 Melun, kasárny / DD.MM.1977-02.08.1993 Montlhéry, kasárny / 02.08.1993-19.06.2012 Couvron-et-Aumencourt, kasárny / 19.06.2012-01.07.2015 Châlons-en-Champagne, kasárny / Velitel:Commander:DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR ? ( )Podřízené jednotky:Subordinated Units:DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRRDD.MM.RRRR-DD.MM.RRRRPoznámka:Note:--Zdroje:Sources:fr.wikipedia.org

Čas načtení: 2025-01-25 21:07:40

117. pěší pluk [1956-1963]

Autor: wade Datum: 25.01.2025 21:07:40 Název:Name:117. pěší pluk117th Infantry RegimentOriginální název:Original Name:117e Régiment d'Infanterie (117e RI)Datum vzniku:Raised/Formed:01.04.1956Předchůdce:Predecessor:--Datum zániku:Disbanded: 01.01.1963Nástupce:Successor:--Nadřízené velitelství:Higher Command: 22.05.1956-01.01.1963 20. pěší divize 22.05.1956-01.01.1963 20th Infantry DivisionDislokace:Deployed: 01.04.1956-22.05.1956 Le Mans, kasárny / 22.05.1956-01.09.1957 Mitidja, kasárny / 01.09.1957-01.08.1961 Blida, kasárny / 01.08.1961-01.12.1962 Aïn-Taya, kasárny / 01.12.1962-01.01.1963 Rennes, kasárny / Velitel:Commander: 01.04.1956-14.03.1957 Lemaigre ( )14.03.1957-05.05.1957 Saut ( )05.05.1957-27.02.1959 Pechaudra ( )27.02.1959-01.03.1961 Pin ( )01.03.1961-01.09.1961 de Froment ( )01.09.1961-10.07.1962 Faig ( )10.07.1962-01.01.1963 Desbiens ( )Podřízené jednotky:Subordinated Units:DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRRDD.MM.RRRR-DD.MM.RRRRČestný název:Honorary Name:DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRRDD.MM.RRRR-DD.MM.RRRRVyznamenání:Decorations:Poznámka:Note:--Zdroje:Sources:fr.wikipedia.org

Čas načtení: 2024-02-18 09:27:15

M20 (balistická střela odpalovaná z ponorky)

Autor: buko1 Datum: 18.02.2024 09:27:15 Název:Name:M20M20Originální název:Original Name:Missile M20Kategorie:Category:balistická střela odpalovaná z ponorkysubmarine-launched ballistic missileVýrobce:Producer:DD.MM.197R-DD.MM.1978 Société Nationale Industrielle Aérospatiale, ? DD.MM.1978-DD.MM.RRRR Aérospatiale, ? Období výroby:Production Period: DD.MM.197R-DD.MM.RRRR Vyrobeno kusů:Number of Produced: ?Prototyp vyroben:Prototype Built:DD.MM.RRRR ( v službe 01/1977-1996 / in service from January 1977 to 1996)Technické údaje:Technical Data: Hmotnost střely:Missile Weight:19500 kg42990 lbHmotnost hlavice:Warhead Weight:? kg? lbCelková délka:Overall Length:10670 mm35 ft ⅛ inPrůměr těla:Diameter:1500 mm4 ft 11inRozpětí křídla:Wingspan:- mm-Hlavice:Warhead: 1 x M60 (M61), termonukleární, 1 Mt 1 x M60 (M61), termonuclear, 1 MtZpůsob navedení:Guidance System: inerciální inertialPohon:Propulsion: Typ:Type:dvoustupňový motor na tuhé palivo, 440 kN1. stupeň: SEP 904 (9860 kg paliva - )2. stupeň: RITA II (5930 kg paliva)Two-stage solid-fuel rocket, 440 kN (99,000 lbf)1st stage: SEP 904 (21738 lb of fuel)2md stage: RITA II (13073 lb of fuel)Výkony:Performance: Rychlost / Machovo číslo:Speed / Mach Number: ? ?Dosah:Range: 3200 km 1988 miUživatelské státy:User States: Poznámka:Note: Použití: ponorky třídy Le Redoutable Used: submarines of Le Redoutable classZdroje:Sources:ru.wikipedia.orghttps://fr.wikipedia.org/wiki/Missile_M20www.b14643.de

Čas načtení: 2021-01-28 14:55:40

Koronavirus: Podobný osud Londýna a Wu-chanu (francouzské vyděšení z britské mutace v praxi)

Jsme zahlcováni stále novými informacemi o koronavirové lapálii. V lednu 2021 doslova explodovaly problémy v čase, kdy začala převažovat naděje spojená s očkováním. Strach z tzv. britské mutace a dalších mutací koronaviru ještě zvýraznily nečekané problémy s výrobou vakcín. To nás nutí zapomenout na nedávné varovné signály ukazující, že stále nejsme dostatečně schopni reagovat na koronavirové problémy v Evropě. Jedná se především o varovné signály spojené s dvoudenní francouzskou blokádou Velké Británie v prosinci 2020. Britský premiér Boris Johnson v sobotu 19. prosince 2020 zcela nečekaně vyhlásil pro třetinu Anglie tvrdý lockdown. Výrazně totiž narůstal počet koronavirových infekcí způsobených novou mutací koronaviru SARS-CoV-2 pod poetickým názvem VOC 202012/01 (nebo pod názvem VUI-2020-12-01 nebo B.1.1.7). Náhlé rozhodnutí o tvrdém lockdownu znepokojilo nejen obyvatele britských ostrovů, ale i politiky ve Francii a v EU. Poznámka č.1: Neřešíme, zda byl tento tvrdý lockdown zaveden včas, v dostatečné míře apod. Zabýváme se jenom důsledky 48hodinové blokády vzešlé z úleku Francouzů, že se objevila infekčnější mutace viru. Do článku nepromítá, že v té době měl být spíše vyhlášen celostátní lockdown, protože nová nakažlivější mutace byla ve Velké Británii (v různé míře) už rozšířena. Plošná uzávěra v Anglii a ve Skotsku začala až od úterý 5. ledna 2021. Za vše může mutace VOC 202012/01 Premiér Johnson tehdy všechny zaskočil. Vyhlásil tvrdé uzavření třetiny Anglie v sobotu a mělo platit od půlnoci ze soboty na neděli 20. prosince. Pro třetinu obyvatel Anglie to znamenalo, že si dají večeři a ráno, až vstanou z postele, nesmí – až na nejnutnější případy (včetně cesty do práce) – vycházet z bydliště na veřejnost. Zavřeny byly všechny obchody kromě prodejen nezbytných potřeb. Nejednalo se o maličkost, ale o náhlý přechod do nejtvrdšího čtvrtého stupně lockdownu. Už neplatilo „vánoční uvolnění“ plánované pro celou zemi na vánoční čas od 23. do 27. prosince. Statisíce rodin přišlo z minuty na minutu o Vánoce s širší rodinou. Náhlé uzavření společnosti bylo vnímáno jako signál nebezpečí. Objevila se vůně hysterie – pocit ohrožení nebezpečnou mutací koronaviru. Přitom premiér Johnson při vyhlášení totální uzávěry uklidňoval, že je nová mutace sice o 40 až 70 procent nakažlivější, ale nezpůsobuje těžší průběh nemoci. Ale i to znamená vážný problém, protože větší nakažlivost zvýší počet nemocných, a to je signál nebezpečí zahlcení zdravotního systému. Francouzi se lekli: „Francie …na 48 hodin zcela pozastavila pohyb osob a silniční dopravu… Další rozhodnutí o pozastavení byla přijata současně ve většině zemí v EU i mimo ni. (Rozhodnutí nebyla přijata současně.) Toto období umožnilo konzultace mezi Evropskou komisí a členskými státy na základě analýzy rizik pro veřejné zdraví zveřejněné 20. prosince Evropským střediskem pro prevenci a kontrolu nemocí – ECDC, jakož i konstruktivní dvoustranné diskuse mezi francouzskou a britskou vládou…“  Mám pocit, že je to spíše alibistická formulace. Analýza rizik pro veřejné zdraví zveřejněná Evropským střediskem pro prevenci a kontrolu nemocí (ECDC) sice přinášela aktualizované informace, ale důležitější byla přímá komunikace britských a francouzských epidemiologů. Poznámka č.2: ECDC v neděli 20. 12. 2020 vydala „Stručné vyhodnocení ohrožení: Ve Spojeném království byl pozorován rychlý nárůst varianty SARS-CoV-2 s více mutacemi…“, kde z hlediska dopravy nebylo napsáno nic podstatnějšího, než: „Vzhledem k tomu, že v současné době neexistuje dostatek důkazů o tom, do jaké míry se nová varianta viru šíří mimo Spojené království, je třeba včasného úsilí k prevenci a kontrole jejího šíření a zahrnout následující: …zejména je třeba zdůraznit pokyny k vyhýbání se nepodstatným cestováním a sociálním aktivitám.“ Ve zprávě bylo uvedeno, že několik případů s novou mutací koronaviru již oznámilo Dánsko a Nizozemsko a podle zpráv médií prý i v Belgii. Otázkou je, zda nebylo francouzské zablokování dopravy na 48 hodin příliš zbrklé (či spíše zbytečné)? Vždyť není možné jiné řešení než přes hranice z Anglie pustit lidi s negativním testem na koronavirus. Tak to i dopadlo: S ukončením blokády byl spojen francouzský požadavek, aby byl před odjezdem z Anglie u cestujících (tedy i řidičů) výsledek negativního testu realizován před méně než 72 hodinami. Test musí absolvovat též děti ve věku 11 a více let. Anglický stín Wu-chanu Když Boris Johnson ohlásil tvrdý lockdown – zavedením nejvyššího stupně karanténních omezení – bylo postiženo 16,4 milionu lidí. Tvrdá opatření byla přijata na poslední chvíli, protože se nová infekčnější mutace koronaviru šířila stále intenzivněji. Váhání s nejtvrdšími opatřeními v jistém smyslu připomíná týdny opatrného našlapování kolem nové virové infekce v Číně a potom náhlé zavedení tvrdé uzávěry čínského Wu-chanu a později dalších měst a oblastí. Nová varianta mutace koronaviru byla poprvé zjištěna v jižní Anglii v září 2020. V listopadu byla infekčnější mutace identifikována v Londýně zhruba u čtvrtiny případů, v prosinci již téměř u dvou třetin infikovaných. V Anglii nastala situace, kterou známe už z Asie na začátku roku 2020. Britové zažívali znovu to, co lidé v čínském Wu-chanu. Během roku 2020 sice už několik tvrdých uzávěr proběhlo, ale 19. prosince nastala jiná situace: Došlo k tomu neočekávaně ze dne na den. Také v čínském Wu-chanu takové rozhodnutí nikdo nečekal. Vzpomínka na čínské vzdychání západních humanistů Od února 2020 se quasi – demokratičtí humanisté pohoršovali nad tvrdým uzavřením Wu-chanu a potom i dalších čínských měst. Proč lidé tehdy utíkali z Wu-chanu? Politický komentátor z USA jménem Tchang Ťing-jüan měl tehdy jasno: Mnoho obyvatel se bojí nákazy. Proto chtějí z nebezpečného místa pryč. „Magistrát město uzavřel a přinutil tak zdravé lidi, aby tu žili spolu s nakaženými… Kromě toho je ve městě teď velkým problémem zásobování potravinami, a tak se zdraví lidé snaží co nejdříve utéct,“ uvedl Tchang. Tento argument lze použít i na Anglii od 19. prosince. Dalším problémem prý bylo, že když se občané nakazili, nedostalo se jim potřebné péče. V nemocnicích byl nedostatek lůžek, a to je další důvod, proč z města utíkali i nakažení. Úřady ve Wu-chanu vydaly příkaz, že pacienti s mírnými či středně vážnými příznaky, u kterých nebyla diagnóza potvrzena, musí odejít do karanténních středisek a provizorních nemocnic. Z hlediska dnešních znalostí šlo vzhledem k zahlcení nemocnic o přiměřenou reakci. Pacienti byli na pozorování a pokud se projevil COVID-19, následovala snaha o léčbu podle míry tehdejších znalostí a možností. Tchang uvedl, že nakažené osoby, které město opustily, mohly šířit virus dál a přenesly ho do dalších oblastí v Číně. Ve skutečnosti infikovaní lidé vlaky a letadly už koronavirus před jeho oficiální identifikací rozváželi nejen po Číně, ale také na další kontinenty, včetně Evropy. Když to promítneme do prosincové Anglie, Johnson město Londýn uzavřel a přinutil tak zdravé lidi, aby tu žili spolu s nakaženými podobně jako ve Wu-chanu. Tchangovy argumenty se tedy dají použít i vůči Johnsonově totální karanténě. Útěk z pasti jako univerzální jev Humanističtí naivisté snahu o útěk z Wu-chanu viděli jako symbol nedůvěry vůči čínskému vedení. Ve skutečnosti šlo o archetypální jev – o jednu ze základních lidských reakcí. Proč by lidé museli důvěřovat vedení své země? Proč by veřejné mínění nemohlo být rozpolcené, plné nedůvěry vůči vládě a různým politickým a vládním skupinám, jak to vidíme například i ve Velké Británii, USA, Polsku, Francii či v České republice? Lidské reakce jsou prosté. Není třeba za vším vidět politiku. Řada lidí se intuitivně chce vyhnout omezení svobody, tedy uzavření v karanténě, na což upozorňuje i ústecký emeritní policejní psycholog major Josef Kovářík: „To je také lidská samozřejmost, obcházet pravidla, která jsou lidem vnucena. Jako psycholog – někdy i policejní vyjednavač – jsem většinou přesvědčoval jednoho dva lidi. S těmi se dohodnete. Čím větší je dav, tím větší je problém. Proto po vyhlášení karantény v oblasti 11milionového Wu-chanu z oblasti města do okamžiku uzavření komunikací uteklo prakticky ze dne na den přes 300 tisíc lidí.“ O 10 měsíců později v sobotu 19. prosince lidé hromadně opouštěli čerstvě uzavíraný jihovýchod Anglie. Rodiny se rozhodly ve velkém spěchu, protože za několik hodin, po půlnoci, by už platil zákaz vycestování z oblasti. Dálnice ven z karanténní oblasti se velmi rychle zaplnily ujíždějícími auty. Vytvořily i hodinové kolony. Šéf britské automobilové asociace potvrdil, že úprk lidí nastal už 90 minut po oznámení Borise Johnsona o lockdownu, a nazval ho malým exodem. Půjčovny aut měly žně, majitelé autobusů a mikrobusů si mohli dobře vydělat. Mnoho lidí se snažilo odjet vlakem. „Všichni se hromadili na vlakových stanicích, kde se opravdu nedalo hovořit o dodržování nařízení, což pak vláda označila za nezodpovědné,“ uvedl 21. prosince Peter Ďuračka pracující v hotelu v anglickém městečku Beverley.  Sobotní „last-minute“ oznámení podnítilo „…spěch na nádraží v Londýně a do devatenáct hodin, tam nebyly k dispozici on-line rezervaci žádné jízdenky v londýnských stanicích, včetně Paddington, King's Cross a Euston.“ Záběry zveřejněné na sociálních sítích ukázaly velké davy na nádraží St Pancras, které čekaly na nástup do vlaků do Leedsu.… Starosta Londýna Sadiq Khan řekl, že scény na londýnských nádražích byly ‚přímým důsledkem chaotického způsobu oznámení (tvrdého uzavření)', ale vyzval Londýňany, aby dodržovali nová pravidla…“ Spekulovalo se o zablokování výjezdů z Londýna, ale policejní šéfové potvrdili, že se to nestane. Předseda Rady náčelníků národní policie Martin Hewitt k zastavení automobilů uvedl: „Zviditelníme se, abychom povzbudili veřejnost k tomu, aby dodržovala pravidla. Není v úmyslu zakládat silniční zátarasy nebo běžně zastavovat vozidla.“ Podobně se chovali i Izraelci. I přes povinnou karanténu, která čeká na cestující po návratu zpět do země, se mnoho Izraelců rozhodlo využít možnost zakoupit si letenky pryč z Izraele před začátkem tvrdé karantény, tedy před 8. lednem 2021. Ideálním cílem leteckého výletu byl Dubaj ve Spojených arabských emirátech. „Podle Israir Airlines byrokracie neudělala nic pro to, aby zastavila nárůst nových rezervací, a velký počet Izraelců si prostřednictvím svých webových stránek rezervoval dovolenou," upozornila 7. ledna 2021 izraelská letecká společnost v článku o útěku Izraelců na „protikaranténní“ dovolenou. Marné přemlouvání V Anglii se sice objevovaly vládní výzvy, aby lidé z oblasti tvrdého lockdownu neodjížděli, ale marně. Následovaly úřední obranné akce: Například skotská premiérka Nicola Sturgeonová zavedla zákaz cestování mezi Skotskem a Anglií. Neboť nikdo nemá rád přivandrovalce z území zasaženého morem… Už v březnu 2020 na toto téma upozornil například článek Pandemie koronaviru v Evropě postavila venkov proti městu: Od Norska přes Francii až po Španělsko postavil koronavirus venkovské obyvatelstvo proti obyvatelům měst. Ti se hrnou na venkov, aby tam přečkali pandemii. Jednu z hlavních obav místních představuje zahlcení záchranné služby a nemocnic ve venkovských oblastech, které často trpí nedostatkem personálu. I v ČR byla zaznamenána antipatie proti náhlému přílivu víkendových, ale v té době koronavirových chalupářů, kteří ohrožovali zdraví místních obyvatel. Odjezd rodin z náhle uzavřené části Anglie byl motivován především touhou po setkání s příbuznými. Ve stupni čtyři neplatilo „vánoční uvolnění“, plánované pro celou zemi na 23. až 27. prosince. O svátcích se nemohly setkávat ani dvě domácnosti. Nárůst odhalených koronavirových infekcí tehdy zredukoval „vánoční uvolnění“ ve všech ostatních částech země, včetně Skotska, s povoleným setkáním rodin z původně plánovaných pěti dní na jediný (25. prosinec). Pouze Severní Irsko tehdy ponechalo možnost setkání až tří rodin po dobu pěti svátečních dnů, ovšem později vyhlásilo šestitýdenní lockdown platný (s ohledem na setkávání rodin) až po Vánocích od 26. prosince. Cvičení civilní obrany II. Od okamžiku kdy Boris Johnson vyhlásil pro část Anglie totální karanténu (lockdown kategorie čtyři), znamenalo to „zajímavou“ zátěž, kterou nelze nasimulovat, protože: a) totální uzavření rozsáhlého území přišlo nečekaně (last minute), což signalizovalo závažnost situace, ale také vedlo k rozčarování až vzteku lidí, kteří byli bez varování okradeni o svátky. Bude zajímavé vyhodnotit protichůdné tlaky: informace o ohrožení zdraví a snahu zachovat si aspoň částečně svůj životní standard, b) k závažnému narušení životního standardu došlo v čase očekávání svátečních dnů (podobně v Číně lidé utíkali z karanténních oblastí v čas blížících se novoročních svátků), c) tvrdý lockdown v přístavních oblastech Anglie směrem k Francii signalizoval míru obavy: Francouzská vládní reakce byla typicky zkratkovitá (48 hodin přerušení dopravního spojení s Velkou Británií). Byla to reakce z úleku, protože nebyli připraveni náhlou informaci ihned adekvátně reagovat. Cenné je, že reakce na mutaci VOC 202012/01 byla z hlediska „cvičení civilní obrany“ ideálním studijním materiálem. Ideálním v tom smyslu, že důvodem úleku naštěstí nebyla akutně smrtelná mutace či náhlá katastrofální situace, ale „jenom“ epidemický problém – vyšší infekčnost nového koronaviru. Proto reakce obyvatelstva a státního aparátu na britských ostrovech, ale i opatření ve Francii a EU, jsou zajímavým studijním materiálem. Ukázaly způsob reakce v zátěžových situacích lidí a institucí. Poznámka č.3: Motiv civilní obrany nepředstavuje „legrační“, ale ryze pragmatický motiv. Prvním mezinárodním „ostrým“ cvičením civilní obrany byla reakce na šíření nového koronaviru od ledna 2020. Státy si mohly poprvé v praxi vyzkoušet, jak jsou na pandemii nepřipravené. Jakékoliv pouze nasimulované cvičení nemohlo odhalit skutečnou míru neschopnosti člověčenstva reagovat na invazi infekčních breberek. Reakce na větší infekčnost nové mutace víru SARS-CoV-2 prověřila efektivitu připravenosti evropských států na náhlý přechod na vyšší stupeň nebezpečí, a tudíž i karanténního opatření. Opět s předpokládaným výsledkem – nebylo dostatečně zvládnuto. Od nedělního večera (21. prosince) Francie uzavřela lidem a kamionům na 48 hodin svou hranici, než vyřeší mechanismus přeshraničního styku. Několik tisíc kamionů muselo náhle zastavit v místech, kde řidiči neměli žádné sociální zázemí, následovala lavina dopravních, psychologických a sociálně-logistických problémů. Poznatky z blokády Velké Británie budou pro tvorbu budoucích krizových plánů podnětné. Při pouhém cvičení se takové zkušenosti nenasbírají. Ostré cvičení civilní obrany II., které bylo časově omezeno od soboty 19. prosince 2020 do pondělí 4. ledna 2021, ukázalo v rámci nové varianty ohrožení skutečné problémy v reálném rozsahu a čase. Následovalo jej už běžné období charakterizované plošnou uzávěrou v Anglii a ve Skotsku od úterý 5. ledna. Předběžné závěry: Ačkoliv každý stát zažil od ledna 2020 nejméně jednou jistou formu kolektivního úleku z epidemie/pandemie, našel nepříliš funkční, ale relativně vyhovující kompromis mezi karanténními opatřeními a snahou vydělávat peníze. Každá další výrazná změna stavu vedoucí k nové změně chování (v jihovýchodní Anglii od soboty 19. prosince) vedla k obdobným úlekovým reakcím, prvotní fázi administrativního a logistického provizorního jednání, následovalo zklidnění a nalezení uspokojujícího organizačního řešení, které nastupovalo zdlouhavě. Ačkoliv postupy zvládání tohoto typu krize byly již „nacvičeny“ v Evropě nejméně od konce března 2020, nová situace (od 19. prosince) vedla k pomalému nástupu opatření: 1) zbytečně časově dvoudenní blokáda kamionů ve směru do Francie, 2) pomalé a chaotické zmírňování náhlých dopadů blokády od 20. prosince 2020. Neúprosný čas nákupní hysterie Opět se potvrzuje, že narušení dopravních řetězců ohrožuje civilizační manýry rozmazlených lidí. A může vést až ke společenské nestabilitě. Na stůl tradičního britského vánočního oběda patří suroviny jako krocan, mrkev, hrášek, pastinák nebo růžičková kapusta, což se produkuje na britských ostrovech. Ale co dál? Ve dnech 21. a 22. prosince britské obchodní řetězce varovaly, že na Vánoce budou zřejmě v regálech supermarketů chybět některé čerstvé potraviny, zejména hlávkový salát, brokolice, květák a citrusy. Je to drobné připomenutí křehkosti prodejních řetězců a civilizační rozmazlenosti. Pokud 22. prosince Tesco (i další řetězce) nabádalo zákazníky, aby nakupovali jako obvykle, protože má ve skladech dostatek zboží až do 25. prosince, ve skutečnosti Tesco informovalo, že poté už začnou potíže. Po tomto oznámení každý rozumný člověk měl tendenci nakoupit ještě více jídla, pití, toaletního papíru atp. Pokud by problémy s dopravou trvaly více dní, s každým přibývajícím dnem embarga dopravy přes kanál La Manche by obavy nervózní spotřebitele tlačily k větším nákupům zboží pro dlouhodobější přežití. To by vyvolávalo další tlak na nakupující, aby si z toho zbytku, co ještě nebyl vykoupen, odnesli co nejvíce. Co je doma se počítá, to platí od pračlověka Janečka až do digitálního věku. Francouzská blokáda na 48 hodin představovala epidemiologickou prevenci i politické alibi. Politická opozice by Macronovi neodpustila, že neudělal hned mediálně viditelná karanténní opatření. Proto nejjednodušším opatřením byla blokáda Anglie (zároveň politicky silácké gesto) jako oddechový čas pro rozhlédnutí se, co dál. Ale už v okamžiku blokády bylo zřejmé, že není možné jiné opatření než pustit přes kanál na evropský kontinent řidiče s koronavirovým testem potvrzujícím, že nejsou infekční. Existovala samozřejmě i zdlouhavá, kapacitně omezená varianta dopravovat oběma směry jenom kontejnery, které nepřišly do styku s řidiči kamionů – ať na lodích nebo po kolejích Eurotunelu. Tato varianta v omezené míře fungovala přes víkend 19. a 20. prosince, kdy společnost Eurotunnel oznámila, že vlaky dovážející vakcínu do Británie z EU budou dále jezdit. Přístavy v Doveru a ve Folkestone informovaly, že kontejnery bez řidičů budou i nadále přes kanál La Manche převáženy, pokud je na francouzské straně převezme bez kontaktu francouzský řidič. Pokud by došlo v určité oblasti hypoteticky k „výbuchu“ mutace virové nákazy s vysokým procentem úmrtnosti, a bylo potřeba oblast úplně uzavřít, britsko-francouzské problémy s logistikou z konce prosince 2020, budou varováním. Varovné signály Základním ponaučením je nutnost rozhodnout o další dopravě v co nejkratším termínu podle předem připravených manuálů reagujících na různé typy krizových epidemických problémů. V prosinci 2020 rozhodnutí záviselo na vyhodnocení dat předaných mezi britskou a francouzskou stranou o nebezpečnosti mutace koronaviru. Odborných informací byl tehdy už dostatek a rozhodnutí, že Francouzi od řidičů budou vyžadovat negativní výsledek testu na COVID-19, mohlo být přijato už v průběhu neděle, tedy méně než za 24 hodin. Zdravotničtí a dopravní experti tehdy už jistě pracovali na scénáři, co udělat, kdyby bylo nutné uvažovat o uzavření hranic. Otázka zní: Jak uzavření hranic definovat z hlediska mezinárodní dopravy zboží. První návrhy tohoto typu se objevily 10. ledna, kdy vědecký vládní poradce Arnaud Fontanet veřejně doporučil, že by Francie měla uvažovat o uzavření hranic. Ale co dál? Uzavření hranic je, alespoň pro EU, jenom krátkodobým nouzovým řešením, jehož plná úspěšnost není zaručena. Z dlouhodobého hlediska nejrozumnějším a technicky dobře zvládnutelným způsobem dopravy je v krizových časech tohoto typu převoz zboží nákladními vlaky. Tedy s minimem obslužného personálu, a se snadno dezinfikovatelnými vagony a kontejnery. I v obecnějším smyslu by měla být do budoucna preferována železniční nákladní doprava s přeložením nákladu na kamiony až v cílových regionech (krajích, hrabstvích, župách…). Regionální jistota Další strategickou úvahou by mělo být, aby nejzákladnější zboží nutné pro dlouhodobou obživu, hygienu a celkové fungování obyvatelstva, bylo možno pěstovat, chovat a vyrábět ve vlastním regionu. Zkušenosti s koronavirem SARS-CoV-2 ukazují, že může dojít k narušení (až ke zhroucení) mezinárodní dopravy mezi výrobními a distribučními centra a koncovými uživateli a jejich montovnami. Zastavení či zhroucení dopravy i v menším měřítku (viz 48hodinové embargo dopravy z Anglie do Francie) může způsobit problémy přetrvávající týdny. Přitom prosincové „cvičení civilní obrany“ (v rámci roku 2020 v pořadí druhé) jenom naznačilo, co by náhlá karanténa a blokáda v malém mohla způsobit v širším měřítku. Další poznatek: Mezinárodní společenství není solidární v nejdůležitějších záležitostech, pokud ohrožují jejich regionální bezpečí. Pro přežití politiků je v okamžiku krize potřeba podpořit jistoty, které po nich požadují voliči. K tomu se „flexibilně“ připojí i podnikatelská sféra, pro kterou kšeft je vším. Proto z momentální nutnosti podpoří regionální zájmy. Při zvládání rozsáhlých katastrofických jevů (v obecném smyslu i pandemií) je důležitý „náš“ region, pokud to situace dovolují i širší regionální okolí, a to je vše. Ekonomicky silné státy budou mít při zvládání katastrof lepší vyhlídky. Mezinárodní spolupráce je až cosi na druhém či třetím místě. To se ukazuje i v rámci koronavirové pandemie, obzvláště v období snahy zajistit si co nejvíce vakcín pro „náš“ region. Ale to jsou témata nad rámec tohoto článku. Problém testování Britsko-francouzské lapálie s pomalým nástupem testování řidičů by měla vést k vytvoření specializovaných armádních jednotek vybavených a vycvičených (v rámci civilní obrany) ke zvládání zásahů v krizových a epidemicky ohrožených oblastech. Znamená to posílit ženijní a zdravotní vojsko a logistické jednotky obecně. V prosinci 2020 jsme viděli pomalý nástup testování prodlužující blokádní chaos o další dny. Ve Velké Británii testování zpočátku fungovalo pouze na letišti/parkovišti Manston, kam musely zaparkovat stovky kamionů. Testovací místa tam měla výrazně omezenou kapacitu. Trvalo až do čtvrtka 24. prosince, než se testování dostalo až do přístavních zón a okolních silnic, kde na ně čekalo mnoho dalších řidičů. Proto byla typická zpráva: „Sdružení pro silniční přepravu zboží (RHA) odhadlo, že osm až deset tisíc nákladních automobilů bylo ve frontách, které se začaly tvořit kolem přístavů na jižním pobřeží Anglie, když došlo v neděli k uzavření hranice. Vláda uvedla, že věří, že počet se blíží šesti tisícům, i když ministři počty dříve výrazně podcenil,“ psal 24. prosince Guardian.  Vláda uvedla, že do čtvrtečního poledne (24. prosince) bylo provedeno více než dva tisíce testů, ale přístav Dover potvrdil jenom odbavení 700 nákladních aut směrem do sladké Francie. Podle ministra dopravy Granta Shappse bylo 2367 testů provedeno od poledne ve čtvrtek 24. prosince, s 2364 negativními a třemi pozitivními testy. Ve čtvrtek večer řekl: „Musíme co nejdříve vyřešit situaci v Kentu způsobenou náhlým uvalením omezení od francouzské vlády. Dnes jsem poslal speciální instrukce armádě, aby převzala kontrolu nad testováním a operacemi spojenými s dopravou v kraji…“ Podotýkám, že k uzavření došlo již v neděli. Tehdy mohla být předběžně mobilizována armáda k přípravě testovacích kapacit, protože neexistoval jiný způsob řešení situace. Testování řidičů se ukázalo za více méně zbytečné, protože k 31. prosinci bylo provedeno 15 526 testů, ale pozitivních bylo jenom absolutní minimum: 36. V souvislosti s tím není od věci připomenout, že Nizozemí zrušilo povinnost PCR testu pro řidiče kamionů při příjezdu na své území. České ministerstvo zahraničí informovalo, že do Nizozemí je možné jet trajektem z města Hull a Newcastle na severu Anglie: „Pokud nejste v Kentu, kam britské úřady doporučují nevjíždět, je toto alternativní trasa. Je nicméně nutné mít před odjezdem do přístavu platnou jízdenku.“ Autor článku zaznamenal, že do Ústí nad Labem se vrátil český řidič z Anglie až teprve 4. prosince 2021. Tak „operativní“ bylo zvládání následků britsko-francouzského koronavirového problému na hranicích přes kanál La Manche. Co blokáda (ne)přinesla Snaha o izolaci pevninské Evropy od nové mutace COV 2020 12/01 byla marná. Britští vědci upozornili, že mají velmi dobrou infrastrukturu pro genetické analýzy koronaviru, a proto byla zjištěna přítomnost nové verze koronaviru právě na jejich území. Mutace COV 2020 12/01 už v té době působila v dalších evropských zemích.  Virolog Fabrizio Pregliasco z Milánské univerzity upozornil, že britský kmen nemusí být jenom „britský“, ale pouze ho jako první objevili v Anglii. Tehdy byla kromě Severního Irska s pár případy nová mutace rozlezlá již po celých britských ostrovech. V době vyhlášení tvrdé karantény na jihu a východě Anglie i velšský premiér Mark Drakeford varoval, že nový kmen koronaviru „je silně přítomný po celém Walesu". Později bude zpětně analyzováno kdy se „britská (anglická) mutace“ poprvé objevila v zahraničí. Opět se objevuje stejný problém jako v Číně. Identifikace koronaviru Sars-Cov-2 v Číně nevypovídala nic o tom, kde koronavirus v době první oficiální identifikace působil. Koronavirus byl už rozšířený po Číně a směřoval i do zahraničí. Z mezinárodního letiště ve Wuhanu mohl během prosincem, možná i listopadu, cestovat v těle člověka kamkoliv, kde na planetě přistávají letadla. Tam mohl přestoupit do jiného letadla a letět ještě o kus dál. Když přišel prosinec 2020, nelze se divit, že bez ohledu na francouzskou blokádu a další opatření se už kolem Štědrého dne začaly objevovat informace o britské mutaci koronaviru třeba v Německu, Izraeli, v Dánsku, Itálii, Francii či Belgii, později Španělsku a Švýcarsku atp. V prvním týdnu roku 2021 byla tzv. britská mutace potvrzena nejméně v 35 státech. Samozřejmě se objevila i v ČR, kam byla importována z vánočního Německa. Identifikována byla u nás v lednu. Jaké je poučení z důsledků francouzské blokády? Generální poučení z výše popsaného blázince nelze vypsat jenom v pár větách. Lze snad popsat alespoň obecné stíny, které vrhá francouzská blokáda na celkovou historii lidského chování v pandemii v průběhu roku 2020. Od konce prosince 2019 a během roku 2020 se vědci dozvídali stále více o koronaviru, o možnostech léčby a prevence. Ale organizace obrany proti infekci stále probíhá ve fázi pokusu a omylu, protože se objevují stále nové situace a problémy. Náhlý projev obavy z nakažlivější „britské mutace“ koronaviru Sars-Cov-2 ukázal, že rychlá (a nakonec zbytečná) francouzská uzávěra na 48 hodin s následnými problémy v dopravě nejméně na dva týdny, je připomínkou, že všichni se snaží pokračovat v momentální improvizaci. Začátkem roku 2021 prožívá lidské společenství „čekání na zázrak“ zvané očkování. Jsou s ním spojeny emotivně laděné projevy: přehnaná očekávání, až zlostná netrpělivost a podezíravost. Očkovací programy letos neposkytnou stádní imunitu před pandemií, varují experti. Upozorňují, že vakcíny nejsou k dispozici v chudých zemích, část lidí vakcínám nedůvěřuje a hrozí, že koronavirus zmutuje a vakcíny mohou být vůči některým mutacím neúčinné. „V roce 2021 se nevrátíme k normálu," varoval Dale Fisher, předseda Skupiny pro reakci na epidemie Světové zdravotnické organizace. Lidské společenství jako celek neposkytuje záruku ničeho. Lidstvo je obecný výraz bez většího významu, protože ve skutečnosti jde o větší počet společenství, či spíše proměnné shluky regionálních skupin s různorodými tendencemi. Ani současná pandemie není schopná lidi sjednotit. Rozdělení v době pandemie je ještě patrnější, a zakládá se na dominanci bohatších, a tudíž i silnějších a sofistikovanějších. Devi Sridharová, profesorka veřejného zdraví na Edinburské univerzitě, napsala: „Začátkem tohoto roku přislíbilo 171 zemí, že se bude účastnit na tzv. iniciativě Covax, jejímž cílem je podpořit vývoj a férovou distribuci dvou miliard dávek vakcíny do konce roku 2021. Ale když se ukázalo, že jsou první vakcíny úspěšné od firem Pfizer a BioNTech, bohatší země vykoupily 80 procent jejích dávek. Z jedné analýzy Oxfamu vyplývá, že i kdyby se ukázalo, že všech pět pokročilých vakcín funguje, pro většinu lidí na světě nebude dost vakcín až do konce roku 2022.“ Ve vědecké rovině je spolupráce na poznávání nového koronaviru intenzivní. Ale Devi Sridharová uvedla, že na květnovém Shromáždění pro světové zdraví (2020) vlády přislíbily, že budou sdílet výsledky výzkumu a budou společně řešit koronavirovou pandemii. Když začaly vlády čelit rozhodnutí, jak sdílet zdroje, přísliby spolupráce splněny nebyly. Probíhající politická studená válka č. 2. podkopává mezinárodní spolupráci. Problémy s koronavirem Sars-Cov-2 jsou zdrojem vydírání na mezinárodní i vnitrostátní a regionální úrovni, čemuž se říká politika, respektive politický boj. Typické je například obviňování Číny, že může za rozšíření koronaviru do světa, nebo útoky opozice proti špatnému protiepidemickému postupu vlády bez ohledu na to, zda jde o ČR, Velkou Británii, Francii nebo jiný stát. Média mají v úsilí zvládnout pandemii stejně problematickou roli jako politici. Jsou též přehlídkou dobře placených mindráků a „ismů“. Generální závěr aneb věštba: Budoucí přírodní katastrofy, včetně pandemií, budou součástí politicko-ekonomického boje. Mezinárodní, vnitrostátní i regionální spolupráce bude i nadále podmíněna ekonomicko-politickými zájmy. Silnější bere vše. I ve snaze o přežití. {loadmodule mod_tags_similar,Související}

Čas načtení: 2024-02-21 21:10:27

16. dragounský pluk [1952-1977]

Autor: wade Datum: 21.02.2024 21:10:27 Název:Name:16. dragounský pluk16th Dragoon RegimentOriginální název:Original Name:16e Régiment de Dragons (16e RD)Datum vzniku:Raised/Formed:01.01.1952Předchůdce:Predecessor:--Datum zániku:Disbanded:01.09.1977Nástupce:Successor:--Nadřízené velitelství:Higher Command:01.01.1952-19.06.1955 8. pěší divize19.06.1955-16.03.1962 2. motorizovaná divize16.03.1962-01.03.1963 14. motorizovaná brigáda01.03.1963-01.09.1977 14. mechanizovaná brigáda01.01.1952-19.06.1955 8th Infantry Division19.06.1955-16.03.1962 2nd Motorized Division16.03.1962-01.03.1963 14th Motorized Brigade01.03.1963-01.09.1977 14th Mechanized BrigadeDislokace:Deployed:01.01.1952-19.06.1955 Haguenau, ? / 19.06.1955-DD.11.1955 Bouira, ? / DD.11.1955-16.03.1962 Ain-Beïda, ? / 16.03.1962-01.09.1977 Noyon, ? / Velitel:Commander:01.01.1952-01.09.1977 ? ( )Podřízené jednotky:Subordinated Units:DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRRDD.MM.RRRR-DD.MM.RRRRČestný název:Honorary Name:DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRRDD.MM.RRRR-DD.MM.RRRRVyznamenání:Decorations:Poznámka:Note:--Zdroje:Sources:cavaliers.blindes.free.fr

Čas načtení: 2024-05-05 18:29:13

Automobiles M. Berliet SA [1949-1978]

Autor: Aubi Datum: 05.05.2024 18:29:13 Název:Name:Automobiles M. Berliet SAAutomobiles M. Berliet SAOriginální název:Original Name:Automobiles M. Berliet SAHistorie názvů:History of Names:DD.MM.1899-DD.MM.1917 Automobiles Marcel BerlietDD.MM.1917-DD.MM.1942 SA des Automobiles Marius BerlietDD.MM.1942-DD.MM.1949 Automobiles M. Berliet - Berliet & CieDD.MM.1949-DD.MM.1978 Automobiles M. Berliet SADD.MM.1899-DD.MM.1917 Automobiles Marcel BerlietDD.MM.1917-DD.MM.1942 SA des Automobiles Marius BerlietDD.MM.1942-DD.MM.1949 Automobiles M. Berliet - Berliet & CieDD.MM.1949-DD.MM.1978 Automobiles M. Berliet SAObory výroby:Production Subjects:automobilycarsSídlo hlavního závodu:Headquarters:DD.MM.1899-DD.MM.1978 Lyon-Monplaisir / DD.MM.1899-DD.MM.1978 Lyon-Monplaisir / Názvy a sídla poboček:Subsidiary Name and Location: DD.MM.1915-DD.MM.1978 Vénissieux DD.MM.1958-DD.MM.1978 Société Africaine des Automobiles Marius Berliet, Rouïba-Reghaia DD.MM.1958-DD.MM.1978 Berliet Maroc SA, Casablanca DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR ? DD.MM.1915-DD.MM.1978 Vénissieux DD.MM.1958-DD.MM.1978 Société Africaine des Automobiles Marius Berliet, Rouïba-Reghaia DD.MM.1958-DD.MM.1978 Berliet Maroc SA, Casablanca DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR ?Vznik:Founded:DD.MM.1899 DD.MM.1899 Zánik:Cancelled:DD.MM.1978 DD.MM.1978 Produkty:Products: DD.MM.1917-DD.MM.191R Renault FTDD.MM.1918-DD.MM.191R Renault FT TSFPoznámka:Note:1902 převzetí továrny Audibert et Lavirotte v Monplaisiru1905 prodej licence na automobily Berliet americké firmě ALCO1944 Marius Berliet zatčen za kolaboraci a továrna uvedena pod nucenou správu1949 Berliet umírá, firma vrácena majitelům1967 majitelem Citroën1975 majitelem Renault1978 sloučení se SAVIEM do Renault Véhicules Industriels-Zdroje:Sources:www.fondationberliet.orghttps://dumas.ccsd.cnrs.fr/dumas-04207469/documenthttps://fr.wikipedia.org/wiki/Berlietdfih.fr

Čas načtení: 2024-05-15 21:26:37

Abalan, Michel

Autor: Jirka Cooper Datum: 15.05.2024 21:26:37 Příjmení:Surname:AbalanAbalanJméno:Given Name:MichelMichelJméno v originále:Original Name:Michel Henri Charles Marie AbalanFotografie či obrázek:Photograph or Picture:Hodnost:Rank:poručíkSous-LieutenantAkademický či vědecký titul:Academic or Scientific Title:--Šlechtický titul:Hereditary Title:--Datum, místo narození:Date and Place of Birth:05.06.1920 Brest / 05.06.1920 Brest / Datum, místo úmrtí:Date and Place of Decease:16.02.2000 Saint-Renan / 16.02.2000 Saint-Renan / Nejvýznamnější funkce:(maximálně tři)Most Important Appointments:(up to three)--Jiné významné skutečnosti:(maximálně tři)Other Notable Facts:(up to three)--Související články:Related Articles:Zdroje:Sources:www.tracesofwar.comwww.findagrave.com

Čas načtení: 2024-06-07 20:29:12

415. noční stíhací peruť [1943-1947]

Autor: Aubi Datum: 07.06.2024 20:29:12 Název:Name:415. noční stíhací peruť415th Night Fighter SquadronOriginální název:Original Name:415th Night Fighter SquadronDatum vzniku:Raised/Formed:10.02.1943Předchůdce:Predecessor:--Datum zániku:Disbanded:01.09.1947Nástupce:Successor:--Nadřízené velitelství:Higher Command:DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR Dislokace:Deployed:10.02.1943-22.04.1943 Orlando, Orlando Army Air Base 12.05.1943-DD.MM.1943 Orán, La Senia Airfield / 22.06.1943-DD.MM.1943 Cebalat, La Sebala Airfield / 25.06.1943-DD.MM.1943 Monastir, Monastir Airfield / 29.07.1943-DD.MM.1943 Cebalat, La Sebala Airfield / 03.09.1943-DD.MM.1943 Cassibile, Cassibile Airfield / 05.11.1943-DD.MM.1943 Catania, Catania Airfield / 26.12.1943-DD.MM.1943 Corvinia, Montecorvino Airfield / 30.01.1944-DD.MM.1944 Grazzanise, Marcianise Airfield / 25.03.1944-DD.MM.1944 Pomigliano d´Arco, Pomigliano Airfield / 11.06.1944-DD.MM.1944 Faicchio, La Banca Airfield / 17.06.1944-DD.MM.1944 Tarquinia, Voltone Airfield / 09.07.1944-DD.MM.1944 Sari-Solenzara, Solonzara Airfield 01.09.1944-DD.MM.1944 Champdieu, Advanced Landing Ground Y-18 Le Vallon 25.09.1944-DD.MM.1944 Longvic, Advanced Landing Ground Y-9 Dijon/Longvic 30.11.1944-DD.MM.1945 Saint-Dizier, Advanced Landing Ground A-64 17.04.1945-DD.MM.1945 Büttelborn, Advanced Landing Ground Y-72 Braunshardt / 02.10.1945-15.02.1946 Nordholz, Army Air Force Station Nordholz / 15.02.1946-DD.MM.1946 Washington, D.C., Bolling Field 13.07.1946-10.05.1947 Sumter, Shaw Field 19.05.1947-01.09.1947 Adak, Adak Army Air Field Velitel:Commander:DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR ? ( )Výzbroj:Armament:DD.MM.1943-DD.MM.1943 Douglas A-20 HavocDD.MM.1943-DD.MM.1943 Douglas P-70 HavocDD.MM.1943-DD.MM.1945 Bristol BeaufighterDD.MM.1945-DD.MM.1947 Northrop P-61 Black WidowDD.MM.1946-DD.MM.1947 North American B-25 MitchellPoznámka:Note:--Zdroje:Sources:en.wikipedia.org