Po 16letech jsem zahodil všechen kod webu a napsal celý kod znovu. Vypadá to tu +- stejně, ale pokud narazíte na něco co vám vadí tak mi o tom napište: martin@vorel.eu nebo se mi ozvěte na twitteru Začal jsem dělat change log.

sobota 7.června 2025, Týden: 23, Den roce: 158,  dnes má svátek Iveta, zítra má svátek Medard
7.června 2025, Týden: 23, Den roce: 158,  dnes má svátek Iveta
DetailCacheKey:d-953031 slovo: 953031
Co stálo u zrodu Green butiku a proč je udržitelnost v módě důležitá?

<p>Zajímáte se při nákupu oblečení o to, odkud pochází a z jakých materiálů je vyrobené? Nebo vás více zajímá jeho cena? Význam udržitelnosti v módním průmyslu ukazuje například Green butik. Co je Green butik? Green butik je podnik, pod nímž je podepsaná Zuzana Plachá, která zastává roli CEO a před lety ho založila společně se [...]</p> <p>Příspěvek <a rel="nofollow" href="https://www.jejisvet.cz/co-stalo-u-zrodu-green-butiku-a-proc-je-udrzitelnost-v-mode-dulezita/">Co stálo u zrodu Green butiku a proč je udržitelnost v módě důležitá?</a> pochází z <a rel="nofollow" href="https://www.jejisvet.cz/">Její svět</a></p>

---=1=---

Čas načtení: 2024-06-20 15:35:00

P&amp;G Rakona zavádí umělou inteligenci i strojové učení pro optimalizaci výroby

Rakovník 20. června 2024 (PROTEXT) - Podívejte se na nejnovější inovace, které rakovnická továrna představila.Rakovnická továrna P&G Rakona patří mezi nejdůležitější výrobní závody v oblasti péče o tkaniny a domácnost společnosti P&G v Evropě. Právě zde se vyrábí například oblíbený Jar, aviváže Lenor nebo prací prostředky Ariel. Z Rakovníku pak putují do střední Evropy a Velké Británie, ale i Itálie, Řecka, Skandinávie či Pobaltí. Základním kamenem obchodního modelu společnosti Procter & Gamble jsou inovace. Přímo v Rakoně se nyní testuje několik pilotních projektů. Inovace, které zde vznikají se pak aplikují v továrnách po celém světě.Umělá inteligence a strojové učeníRakona patří také mezi pilotní továrny, které byly vybrány pro digitalizaci. „Momentálně testujeme nová řešení pro celou společnost Procter & Gamble. Pracujeme na využití AI a strojového učení pro optimalizaci výrobního procesu detergentů,“ popisuje implementaci nových technologií ředitel Rakony, Jaromír Šimůnek. Cílem je, aby celý výrobní proces řídil matematický model. To má přinést nejen automatizaci procesu, ale také snížení jeho variability, což ušetří energie i materiály použité na výrobu.Kromě inovací a nových technologií je kladen důraz i na udržitelnost. Ta hraje v Rakoně naprosto zásadní roli. Zaměřují se na snížení spotřeby energií a udržitelnost je důležitá i v inovacích jejich výrobků. Jednou z inovací pro snížení spotřeby energií je například vytápění výrobní budovy z odpadního tepla z kompresorů. Díky těmto inovacím se v Rakoně podařilo snížit emise skleníkových plynů při výrobě o několik dvouciferných procent v porovnání s rokem 2010.Stejně tak i každá inovace u výrobků přináší zlepšení z hlediska udržitelnost. Jedním z příkladů jsou prací prostředky Ariel, které jsou navrženy tak, aby efektivně fungovaly i při nízkých teplotách. Spotřebitelé tak mohou při jejich používání šetřit na energiích s neohříváním vody, což je obvykle energeticky nejnáročnější prvek.Inovace, které pomáhají šetřitSpotřebitelé hledají v současné době průnik mezi nízkou cenou, vysokou kvalitou a udržitelností. Při nákupu nyní více než dříve zohledňují efektivitu výrobku v porovnání s cenou. Proto je důležité přinášet inovace, které zákazníkům pomohou šetřit peníze – ať už na energiích nebo například tím, že umyjí více nádobí než s jiným prostředkem.A jaké inovace v poslední době v Rakoně vznikly?Například inovativní lahev Jaru. Ten je nově otočený vzhůru nohama a disponuje samo-uzavíratelným víkem, které usnadňuje používání a dávkování, a to i osobám se sníženou pohyblivostí či silou v rukách. V současné době se testuje ve Velké Británii a Německu.Stejně tak došlo k vylepšení aviváží Lenor, a to přechodem na novou technologii etiketování, která umožňuje plnou recyklovatelnost lahví. V příštím roce by měly být na trh uvedeny také opakovaně uzavíratelné krabice na prací prášek Ariel. Zdroj: Neopublic ČTK Connect ke zprávě vydává obrazovou přílohu, která je k dispozici na adrese http://www.protext.cz. 

\n

Čas načtení: 2025-04-25 08:40:05

Co stálo u zrodu Green butiku a proč je udržitelnost v módě důležitá?

Zajímáte se při nákupu oblečení o to, odkud pochází a z jakých materiálů je vyrobené? Nebo vás více zajímá jeho cena? Význam udržitelnosti v módním průmyslu ukazuje například Green butik. Co je Green butik? Green butik je podnik, pod nímž je podepsaná Zuzana Plachá, která zastává roli CEO a před lety ho založila společně se [...] Příspěvek Co stálo u zrodu Green butiku a proč je udržitelnost v módě důležitá? pochází z Její svět

\n

Čas načtení: 2024-02-08 16:35:06

Hygge, Lykke, Lagom, Fika, Ataraxia, Ikigai: 6 výrazů pro „štěstí“, které obletěly svět. Vyznáte se v nich?

Otázku, co je štěstí a jak ho dosáhnout, si hloubaví filozofové a psychologové pokládají do dneška. A určitě nejen oni. I my, „obyčejní“ lidé se tak nějak intuitivně snažíme svůj život uspořádat tak, aby v něm převažovaly pocity radosti nad frustrací, smutkem či jinými negativy. Jako největší přeborníci se v návodu na spokojený život zdají být se svým hygge a lagom Skandinávci. Nejsou ale jediní. Určitě vám neuniklo, že z honby za štěstím se v posledních letech stal i docela slušný byznys. Se „zaručenými“ návody na spokojený život se totiž doslova roztrhl pytel a náš malebný český jazyk obohatilo hned několik nových výrazů symbolizujících štěstí a pohodu. Hygge, Lagom, Ikigai či Ataraxia. Specifická slovíčka vyjadřující šťastné bytí mají nejen Dánové, ale také Japonci, Číňané, Francouzi nebo Řekové? Všechny se nám do jednoho článku nevešly, ale zatím se můžete podívat na ty, které se v posledních letech skloňují docela často: Hygge, Lykke, Lagom a Fika – štěstí po skandinávsku Hygge V roce 2016 zachvátil fenomén jménem hygge snad celý svět. Pro hygge nemáme v češtině přesný překlad, slovo se dá ale chápat jako útulno, pohoda, příjemná atmosféra. Hygge je prostě o pocitech. Tento dánský koncept jednoduchosti a spokojeného života k nám přišel v roce 2016 a díky knize Hygge – Prostě šťastný způsob života od Meika Wikinga se z něj stal obrovský trend. Asi nejběžnější představa hygge je pro nás hořící krb, zapálená svíčka a příjemný čas strávený v útulném křesle s dobrou knihou, pod vlněným plédem, s šálkem čaje nebo čokolády. Ale klidně to může být i příjemný večer s přáteli, pozorování východu slunce, procházka se psem nebo kreslení mandal. Každý má o hygge jinou představu, ale důležitý je pocit bezpečí, útulnosti, klidu a příjemné atmosféry, který nás obklopuje. Je už na každém, jak se zařídí a do svého života aplikuje věci, které má rád a které mu tyto pocity přinášejí. Každopádně Dánové hygge nejen milují, ale doslova hygge žijí. Hygge je druhem životního stylu. Proto, abyste se v Dánsku cítili hygge nebo hyggelig, je podřízeno téměř vše. Hyggelig jsou vybaveny nejen domácnosti, ale i restaurace, školy či úřady. Není tak divu, že se v této zemi ve jménu hygge koupí a spálí až dvojnásobné množství svíček, než např. v Rakousku. A možná i díky „provozování“ hygge patřili Dánové podle výzkumů až do roku 2018 k nejšťastnějšímu národu na světě, než je předstihlo Norsko. A když už se zdálo, že zájem o hygge začíná pozvolna opadat, vyrazili Dánové do boje za šťastný život s další municí – lykke. Lykke Lykke v dánštině znamená štěstí a přináší nám poselství, že štěstí a dobro máme hledat i v těch nejobyčejnějších věcech. Je také docela snadné pochopit, proč jsou Dánové nejšťastnějším národem. Sice odvádí vysoké daně (jedny z nejvyšších v Evropě), přesto je Dánové paradoxně platí rádi, protože vědí, že své vydělané peníze dostanou zpět, a to v podobě lepšího života ve své zemi – bezplatné vysokoškolské vzdělání, rovnocenná mateřská dovolená pro muže i ženy či skvělá infrastruktura a vlaky, které jezdí na minutu přesně. Ovšem abychom i my sami dosáhli podobného štěstí jako Dánové, nemusíme kvůli tomu zrovna emigrovat až na sever. Stačí vnést drobné změny do našeho života, díky kterým budeme spokojenější. Francouzi například nacházejí spokojenost v kruhu přátel a rodiny a vždy ve spojitosti s jídlem. Jsou to přeborníci v délce stolování, takový francouzský oběd se bez problému natáhne na 2 – 3 hodinky a všichni si tyto chvíle užívají. Klíčová je pro ně pospolitost a radost ze společných chvil. Za zmínku stojí i fakt, že ačkoli Francouzi rádi a často jedí, nepatří k obézním národům a v průzkumech se umisťují v první desítce nejšťastnějších národů světa. Lagom Lagom je posledním střípkem severské šťastné trojice. Přišel pro změnu ze Švédska a znamená „všeho s mírou“, zkrátka aby vše v životě bylo tak akorát. Ani málo, ani moc. Jde o nalezení rovnováhy na své životní cestě. Pokud jste už přeborníci v hygge, můžete to směle zkusit s lagom, ten se totiž od hygge docela dost liší. U životního stylu v duchu lagom je klíčová praktičnost a funkčnost a to ve všech aspektech života. Snaha o udržitelnost rozvoje. Lagom má rád uklizeno, čisto, pořádek ve věcech, ochranu přírody, dobré jídlo, přátele a domov. Charakteristické je zpomalení v našem životním honění se za úspěchem a majetky, dělat věci pokud možno bez stresu, nesnažit se za každou cenu být nejlepší z nejlepších, ale vše správně vybalancovat. K lagomu patří také fika: Lagom je velmi spojen s fikou. Fika doslova znamená pauza na kávu, ale používá se pro jakoukoli formu přestávky a Švédové si na ní velmi zakládají. Fika Švédské slovo fika k nám přišlo společně s trendem lagom. Překládá se jako „přestávka na kávu“, ale dá se použít pro jakoukoli formu pauzy v rámci nějaké činnosti. Ve skutečnosti je pod fikou schováno víc než jen obyčejná kafepauza, fika je koncept, stav mysli, životní postoj a důležitá součást švédské kultury. Pro mnoho Švédů je přirozené a možná i téměř nezbytné udělat si na fiku čas každý den. Znamená to udělat si čas na své přátele a kolegy, vychutnat si společně šálek kávy či čaje a něco na zub k tomu. Často se jedná o jídlo připravené doma, o které se pak Švédové podělí se svými kolegy. Fiku prostě nemůže člověk zažívat sám za svým pracovním stolem, ve své kancelářské bublině. To by totiž nebyla fika, ale jen obyčejná přestávka na svačinu. Kdežto fika je rituál. Dokonce i automobilový koncern Volvo plánuje umožnit svým zaměstnancům čas na fiku. Všichni Švédové považují za důležité udělat si čas na chvilku zastavení a socializaci: na pauzu, která osvěžuje mozkové závity a zlepšuje pracovní vztahy. Dle výzkumů mají firmy se zavedenou fikou lepší produktivitu práce a spokojenější zaměstnance. Ataraxia Ataraxia, česky ataraxie pochází z řečtiny a jednoduše přeloženo ji můžeme chápat jako stav naprostého duševního klidu. Pojem pochází od řeckého filozofa a vědce Epikura, podle něhož stav vyrovnanosti a klidu nemáme hledat v radovánkách a vášních, naopak že se máme osvobodit od zbytečných tužeb, které místo spokojenosti časem způsobí opak – nespokojenost –, protože po dosažení jednoho budeme chtít stále více a více, takže nikdy nedosáhneme pocitu naplnění a klidu. Máme si doslova dopřát svobodu od starostí a hledat nepřítomnost bolesti. Na první pohled docela těžká filozofie, co říkáte? V dnešním moderním světě můžeme ataraxii pojmout tak, že věnujeme více energie ke kultivaci našich ideálů, přátelství se podobně smýšlejícími lidmi, budeme se vědomě starat o své zdraví a uvědomovat si své emoce – pozitivní i negativní –, pěstovat odolnost vůči vnějším vlivům, které nás rozhodí z rovnováhy, vyřazovat věci, které nám způsobují bolest a zaměřit se jen na to, co přináší do našich životů radost. Ikigai Najdi svůj smysl života, najdi své ikigai. Japonsko nám přineslo nejen nový trend v uklízení podle Marie Kondo, ale také nový trend v myšlení. Japonský koncept nebo spíše nastavení mysli – ikigai –, se soustředí na nalezení smyslu života. Ikigai je stav pocitu uspokojení, který se dostaví, když děláme věci, které nám dávají smysl. Když hledáme své „ikigai“, hledáme přesně ten neuralgický bod, ve kterém se setkávají naše největší vášně, dovednosti a schopnosti, zkrátka to, co umíme a dokážeme nabídnout světu. Vznešeně řečeno jedná se o nalezení našeho účelu bytí zde na Zemi, našeho poslání, důvod, proč žít a být ostatním užitečný. Ačkoli západní společnost by se s ikigai mohla vypořádat jednoduše ve smyslu přece „chodím do práce a buduji kariéru, tím prospívám ostatním“, jen tohle nestačí. I když budete mít našlápnuto ke skvělé kariéře a budete ji úspěšně budovat, a přesto nemusíte cítit uspokojení v životě. Ve skutečnosti má mít naše ikigai pozitivní dopad na celkovou kvalitu našeho života, nejen na jeho část, abychom se dobře cítili i ve stáří. Může to být cokoli – naše rodina, koníčky, umění či jakákoli činnost, ke které tíhneme, co nás baví, v čem vynikáme. Stačí nalézt to pravé a pak už se v dané věci jen rozvíjet, kultivovat, zlepšovat. Ovšem právě největší úskalí nastává při hledání toho našeho svatého grálu, přijít na to, v čem jsem dobrý a co mě baví, někdy není jednoduché. Jak to máte s hledáním svého štěstí vy? Inspirovali jste se už v životě některým z těchto populárních trendů, nebo žádné příručky a manuály na život nepotřebujete a plně si vystačíte se svou intuicí a zdravým selským rozumem? Použité zdroje: https://www.thegeniusworks.com/2019/02/10-degrees-of-happiness-from-hygge-to-lykke-fika-and-lagom-apprivoise-to-ataraxia-ikigai-and-wabi-sabi-cosagach-and-sisu/

\n

Čas načtení: 2024-08-24 21:14:00

Češi příliš nerecyklují věci, v šatníku mají oděvy, které nenosí

Podle průzkumu Mendelovy univerzity v Brně udržitelnost Češi při nákupech moc neřeší. Rádi prý utrácí za nové oblečení a důležitá je pro ně hlavně cena. Odborníci se ale shodují, že třídit odpad a recyklovat nestačí. Rozhodující je prý snížit nadměrnou spotřebu.

\n

Čas načtení: 2024-09-18 16:30:21

Krvavé baterie? Až u 75 % vyrobených akumulátorů dochází k porušování lidských práv

Výroba baterií nepatří mezi odvětví nejšetrnější k životnímu prostředí a také k lidským právům Až 75 % výrobců baterií má ve svém dodavatelském řetězci alespoň kontroverzní článek Evropská unie to chce změnit S lithium-iontovými bateriemi se v životě setkal každý z nás. Ať už v podobě malých článků, nebo třeba v chytrých telefonech, baterie vyrobené touto technologií nám pomáhají v každodenním životě. Jejich udržitelnost je důležitá nejen ve prospěch dodavatelských řetězců a samotných výrobců, ale také pro dobro celé společnosti. Proces těžby surovin potřebných pro výrobu lithiových baterií je dlouhodobě spojován nejen se znečišťováním životního prostředí, ale také s porušováním lidských práv. Přečtěte si celý článek Krvavé baterie? Až u 75 % vyrobených akumulátorů dochází k porušování lidských práv

\n

Čas načtení: 2024-10-31 16:30:00

Akcent: Mladí návrháři a návrhářky oděvu a obuvi se letos blýskli na Designbloku

Jak přistupují ke své tvorbě? Jaké trendy razí? Jak důležitá je pro ně udržitelnost v módním průmyslu? Saša Michailidis se ptá Danicy Kovářové a Aleše Hnátka.Všechno z tématu Umění a kultura můžete pohodlně poslouchat v mobilní aplikaci mujRozhlas pro Android a iOS nebo na webu mujRozhlas.cz.

\n

Čas načtení: 2025-04-06 00:00:00

SWAP spojuje generace. Iniciativa poslala do oběhu už 280 tun oblečení

Kristýna Holubová a Lucie Poubová tvoří sehrané duo Swap Prague už od roku 2016, kdy uspořádaly první swap. Od té doby se tento nástroj cirkulární ekonomiky založený na výměně dostal do povědomí mnoha lidí. V rozhovoru pro iDNES.cz vysvětlují, na co si při něm dát pozor a proč je pro ně udržitelnost důležitá.

\n

Čas načtení: 2025-04-07 11:48:49

Jak zachránit lidstvo před jistým zánikem?

To je velká a důležitá otázka, Víte. Záchrana lidstva před zánikem zahrnuje mnoho aspektů od ekologických problémů přes technologické výzvy až po společenské a politické otázky. Několik klíčových oblastí, které bychom měli zvážit. Udržitelnost životního prostředí. Snížit znečištění, chránit biodiverzitu a přejít k obnovitelným zdrojům energie. Změna klimatu je jednou z největších hrozeb, které lidstvo čelí. Technologická… Číst dále »Jak zachránit lidstvo před jistým zánikem?

\n

Čas načtení: 2025-04-22 08:55:00

Budoucnost AI v ČR: lokální servery, vyšší bezpečnost, lepší výkon

Praha 18. dubna 2025 (PROTEXT) - Od automatizace v e-commerce přes zrychlené programování až po analýzu právních dokumentů – umělá inteligence (AI) dnes mění český byznys. Ale kde se tyto výpočty reálně odehrávají? Na jaké infrastruktuře běží, kdo ji poskytuje a jaké jsou rozdíly mezi globálním a lokálním řešením?České firmy implementují AI do svých procesů různými způsoby – některé využívají nástroje od globálních poskytovatelů, jiné se stále častěji obracejí na domácí technologické firmy. Rostoucí roli hrají lokální infrastruktury, které umožňují provoz umělé inteligence přímo v Česku, s důrazem na bezpečnost, výkon a soulad s evropskými regulacemi. Mezi přední poskytovatele těchto služeb patří společnost vshosting, která nabízí vyhrazené GPU servery optimalizované pro AI výpočty.Místní infrastruktura versus globální gigantiAI aplikace lze provozovat v infrastruktuře velkých globálních poskytovatelů jako Amazon Web Services (AWS), Microsoft Azure nebo Google Cloud, kteří nabízejí širokou škálu nástrojů pro vývoj a provoz AI modelů. Tato řešení však mohou mít pro české firmy i určité limity – například vyšší latenci, náročnější správu dat z pohledu regulací, nebo méně prostoru pro přímou zákaznickou podporu. Často přinášejí i vyšší a hůře předvídatelné náklady.Alternativou jsou lokální poskytovatelé infrastruktury, kteří umožňují provoz AI aplikací v rámci českého prostředí. Mezi hlavní výhody patří lepší kontrola nad daty s ohledem na evropskou legislativu (např. GDPR či NIS2), možnost komunikace v češtině a větší flexibilita v nastavení služeb. Pro menší a střední firmy může být navíc výhodné, že tyto služby lze využívat bez dlouhodobých smluvních závazků a s individuálním přístupem k technickému řešení.Pro firmy je zásadní chránit jejich data a ukládat je v ČeskuLokální infrastruktura může být rovněž nákladově efektivnější než globální cloudové služby, zejména pro firmy, které potřebují stálý a předvídatelný výkon. Třeba u vshostingu je zpravidla předem jasná cena – bez skrytých poplatků a s neomezeným počtem promptů v ceně u GPU, což přináší výraznou úsporu zejména při intenzivním využívání generativní AI. A Marián Holý, komerční ředitel vshosting, dodává důležitý fakt oproti globálním poskytovatelům: „Naše služby nabízejí především flexibilitu a bezpečnost. Firmy mají data plně pod kontrolou a v Česku, takže splňují GDPR, a nemusí řešit riziko, že jejich citlivé informace skončí v rukou někoho jiného.“Z tohoto důvodu roste v Česku zájem o lokální poskytovatele AI infrastruktury, kteří navíc dokážou nabídnout vysokou úroveň bezpečnosti, lepší dostupnost dat a výhodnější cenové podmínky. Firma vshosting poskytuje službu GPU-as-a-service s nejnovějšími GPU procesory NVIDIA L40S, H100 a H200, tedy vyhrazený výpočetní výkon pro AI aplikace, a provozuje vlastní moderní datové centrum v Česku. Tato řešení umožňuje firmám provozovat AI přímo v ČR, bez nutnosti přenášet citlivá data do zahraničí.Koupit, pronajmout nebo kombinovat?Firmy, které chtějí AI provozovat lokálně, dnes mají několik možností:Vlastní GPU hardware – určen velkým společnostem, jako např. automobilkám, které si budují vlastní AI clustery pro analýzu dat a vývoj nových AI řešení.Pronájem infrastruktury od lokálního poskytovatele – vhodné pro firmy, které potřebují vysoký výkon, ale nechtějí investovat do vlastních GPU serverů. Tuto možnost využívá hlavně e-commerce, nebo IT firmy. Jedná se o cenově nejpříznivější řešení.Hybridní model – kombinace vlastních serverů a cloudu, nebo lokálních a globálních poskytovatelů. Přičemž jejich citlivá data zůstávají v ČR u lokálního poskytovatele, nebo na jejich vlastním serveru, zatímco ostatní běží v globálním cloudu. Tento model využívají například banky a pojišťovny, které pracují s citlivými daty a musí splňovat přísné regulatorní požadavky.K čemu se v Česku využívá AIAI se dnes neomezuje jen na technologické giganty. V Česku ji využívají různé segmenty, jako například e-commerce (pro automatizované generování produktových popisů, provoz chatbotů, podpory atd.), IT firmy (pro urychlené programování a testování kódu), či právní sektor (pro analýzu smluv a generování právních dokumentů).„Pro e-commerce vidíme obrovský potenciál v automatizaci a personalizaci zákaznické zkušenosti. AI umožňuje e-shopům generovat relevantní obsah, personalizovat nabídky a zlepšit zákaznickou podporu. E-shopy to ale zdaleka nekončí, každá firma, která funguje on-line, AI řeší a zapojuje ji do svých procesů,“ dodává Marián Holý.Tuzemský AI ekosystém nabízí nové možnostiRostoucí český AI ekosystém tedy stojí nejen na vývoji softwarových aplikací, ale především na fyzické infrastruktuře, která je pro provoz AI nezbytná. Klíčem k úspěchu je její správná volba, stejně jako partnera, který ji provozuje, rozumí potřebám lokálního trhu a odpovídá specifickým požadavkům daného podniku a zajišťuje dlouhodobou udržitelnost a bezpečnost dat.České firmy se snaží zvyšovat svou konkurenceschopnost prostřednictvím digitalizace a automatizace, kde AI hraje obrovskou roli. „Budoucnost AI se jeví jako průřezová technologie, podobně důležitá, jako byla průmyslová revoluce. Naším cílem je poskytnout firmám kvalitní a dostupnou infrastrukturu pro jejich AI projekty,“ zakončuje Marián Holý. O společnosti vshosting: vshosting je přední poskytovatel cloudových a serverových řešení, specializující se pokročilé technologie Kubernetes, AWS, nebo GPU infrastrukturu pro AI aplikace. Společnost se zaměřuje na poskytování škálovatelných, bezpečných a environmentálně odpovědných IT řešení s vysokou dostupností pro firmy všech velikostí.   

\n
---===---

Čas načtení: 2024-11-19 13:10:00

Listopadová konference Eshopista opět propojí špičky domácí e-commerce, zaměří se na udržitelnost, ekologii i greenwashing českých e-shopů

Praha 19. listopadu 2024 (PROTEXT) - Dá se technologií bojovat proti plýtvání jídlem? Jak mladé generace vnímají udržitelnost a ekologii? Co budou e-shopy muset změnit s novou legislativou o obalových materiálech či jak správně a efektivně komunikovat udržitelnost? Na tyto i mnohé jiné otázky odpoví další díl konference Eshopista: Udržitelnost a ekologie, a to ve čtvrtek 28. listopadu od 14:00 v pražském Kině Přítomnost. Na pódiu promluví Jakub Henni (Nesnězeno), Petra Stupková (Legitas), Martin Kůs (Vuch), greenfluencerka Tereza Koubková alias Holka z Letné, Jakub Veselský (Freshlabels), Martin Němeček (Reknihy), Jana Bábiková (CIRAA), Kamil Demuth (Scuk.cz) a Petr Novotný (INCIEN). Pro e-shopy je vstup zdarma. Detailní program a vstupenky najdete na www.eshopista.cz.Slova jako zelený, eko, udržitelný se na nás hrnou z každého rohu. Ne vždy ale jejich použití dává smysl. Na zelený marketing si už posvítila i Evropská komise a připravuje nová pravidla s přísnými sankcemi za jejich porušení. Na co si dávat pozor, abyste nesklouzli ke greenwashingu, i jak udržitelnost komunikovat správně a efektivně, prozradí Jana Bábiková, konzultantka komunikace v CIRA Advisory.Na novou legislativu o obalech a obalových odpadech si posvítí Petra Stupková, zakladatelka advokátní kanceláře Legitas. Chystané změny budou pro e-shopy prakticky znamenat postupné snižování množství některých obalů, předpokládá se masivní zásah do celé logistiky. Limity však nepůjde splnit jen tak, že si řeknete, že budete používat méně plastů. Petra nabídne pohled do budoucnosti, kde plastovým obálkám odzvonilo a kde i vaše krabice musejí být „chytré“. Osvětlí novou obalovou legislativu a praktické změny, které každého e-shopaře čekají, od recyklovatelných krabic až po povinné nálepky typu „jsem ekologická“. Dozvíte se, jak se vyhnout obalové apokalypse, nezruinovat svůj byznys a možná najít i konkurenční výhody. K tématu promluví také Petr Novotný, head of consulting v Institutu Cirkulární Ekonomiky (INCIEN).Na Eshopistovi se zaměříme také na cirkulární ekonomiku. Jakub Henni, zakladatel platformy Nesnězeno, se v přednášce rozpovídá o šestileté transformaci původně studentského projektu, který začínal jako jednoduchá facebooková stránka na sdílení neprodaných jídel a postupně vyrostl v populární mobilní aplikaci. Od svého vzniku v roce 2018 se Nesnězeno rozšířilo na čtyři trhy a díky spolupráci s více než 4 000 partnery, včetně řetězců jako PENNY a Starbucks, už zachránilo přes 3 miliony balíčků jídla, které by jinak přišly nazmar.O zkušenostech z praxe, jak české e-shopy odpovědně přistupují ke svým zákazníkům i životnímu prostředí, péči o zaměstnance či výběru a kontrole dodavatelského řetězce, se podělí Martin Kůs, spoluzakladatel módní značky Vuch vyrábějící kabelky, peněženky a módní doplňky, dále pak zakladatel a CEO online farmářského tržiště Scuk.cz Kamil Demuth, Jakub Veselský, spoluzakladatel Freshlabels, online obchodu s originálními módními značkami, a CEO online platformy pro sdílení knih Reknihy Martin Němeček.Nezapomeneme ani na data a analýzy zákaznických preferencí, které představí Vladimír Kožíšek, head of continuous research ve výzkumné agentuře MEDIAN, a greenfluencerka Tereza Koubková alias Holka z Letné.Celý program i vstupenky naleznete na adrese www.eshopista.cz, pro e-shopy je připravené omezené množství vstupů zdarma. Sponzorem konference je e-commerce ekosystém Emorfiq, akce probíhá za podpory Asociace pro elektronickou komunikaci APEK. Mediálními partnery jsou EXEC magazín, médium pro e-shopy a marketéry Ecommerce Bridge, týdeník Marketing & Media a informační portál Společně udržitelně.O společnosti AcomwareAcomware je přední česká full-servisová agentura pro oblast e-commerce a digitální marketing. Na trhu působí 20 let a pomáhá firmám, aby v jeho prostředí dosahovaly co nejlepších výsledků. Zvyšuje prodeje, buduje nové značky nebo zlepšuje péči o zákazníky. Připravuje personalizované kampaně zákazníkům přímo na míru, vytváří obsah, který zaujme, natáčí videospoty, stará se klientům o sociální sítě a zajišťuje nákup mediálního prostoru. Služby společnosti využívají obchodní řetězce, e-shopy i výrobní firmy. Česká e-commerce scéna je pro Acomware domovem, který se snaží aktivně rozvíjet a kultivovat. Podílí se na vývoji a implementaci nových nástrojů a technologií, školí odborníky i nadšence. Je pořadatelem cyklu diskuzí Eshopista. Více na www.acomware.cz. Zdroj: AcomwareČTK Connect ke zprávě vydává obrazovou přílohu, která je k dispozici na adrese http://www.protext.cz.  

Čas načtení: 2024-06-17 16:18:08

Síť čerpacích stanic OMV tak, jak ji známe, skončí. Zaměří se na udržitelnost

OMV posouvá transformaci své značky do další fáze. Představila novou korporátní identitu, kterou během následujících 3 let nasadí v sedmi zemích – Rakousku, Rumunsku, Maďarsku, Slovensku, České republice, Bulharsku a Srbsku. Nová vizuální podoba vystihuje strategické zaměření společnosti, které na první místo klade udržitelnou energii, udržitelnou mobilitu a udržitelný životní styl pro každého. Inovované logo […]

Čas načtení: 2024-06-20 15:35:00

P&amp;G Rakona zavádí umělou inteligenci i strojové učení pro optimalizaci výroby

Rakovník 20. června 2024 (PROTEXT) - Podívejte se na nejnovější inovace, které rakovnická továrna představila.Rakovnická továrna P&G Rakona patří mezi nejdůležitější výrobní závody v oblasti péče o tkaniny a domácnost společnosti P&G v Evropě. Právě zde se vyrábí například oblíbený Jar, aviváže Lenor nebo prací prostředky Ariel. Z Rakovníku pak putují do střední Evropy a Velké Británie, ale i Itálie, Řecka, Skandinávie či Pobaltí. Základním kamenem obchodního modelu společnosti Procter & Gamble jsou inovace. Přímo v Rakoně se nyní testuje několik pilotních projektů. Inovace, které zde vznikají se pak aplikují v továrnách po celém světě.Umělá inteligence a strojové učeníRakona patří také mezi pilotní továrny, které byly vybrány pro digitalizaci. „Momentálně testujeme nová řešení pro celou společnost Procter & Gamble. Pracujeme na využití AI a strojového učení pro optimalizaci výrobního procesu detergentů,“ popisuje implementaci nových technologií ředitel Rakony, Jaromír Šimůnek. Cílem je, aby celý výrobní proces řídil matematický model. To má přinést nejen automatizaci procesu, ale také snížení jeho variability, což ušetří energie i materiály použité na výrobu.Kromě inovací a nových technologií je kladen důraz i na udržitelnost. Ta hraje v Rakoně naprosto zásadní roli. Zaměřují se na snížení spotřeby energií a udržitelnost je důležitá i v inovacích jejich výrobků. Jednou z inovací pro snížení spotřeby energií je například vytápění výrobní budovy z odpadního tepla z kompresorů. Díky těmto inovacím se v Rakoně podařilo snížit emise skleníkových plynů při výrobě o několik dvouciferných procent v porovnání s rokem 2010.Stejně tak i každá inovace u výrobků přináší zlepšení z hlediska udržitelnost. Jedním z příkladů jsou prací prostředky Ariel, které jsou navrženy tak, aby efektivně fungovaly i při nízkých teplotách. Spotřebitelé tak mohou při jejich používání šetřit na energiích s neohříváním vody, což je obvykle energeticky nejnáročnější prvek.Inovace, které pomáhají šetřitSpotřebitelé hledají v současné době průnik mezi nízkou cenou, vysokou kvalitou a udržitelností. Při nákupu nyní více než dříve zohledňují efektivitu výrobku v porovnání s cenou. Proto je důležité přinášet inovace, které zákazníkům pomohou šetřit peníze – ať už na energiích nebo například tím, že umyjí více nádobí než s jiným prostředkem.A jaké inovace v poslední době v Rakoně vznikly?Například inovativní lahev Jaru. Ten je nově otočený vzhůru nohama a disponuje samo-uzavíratelným víkem, které usnadňuje používání a dávkování, a to i osobám se sníženou pohyblivostí či silou v rukách. V současné době se testuje ve Velké Británii a Německu.Stejně tak došlo k vylepšení aviváží Lenor, a to přechodem na novou technologii etiketování, která umožňuje plnou recyklovatelnost lahví. V příštím roce by měly být na trh uvedeny také opakovaně uzavíratelné krabice na prací prášek Ariel. Zdroj: Neopublic ČTK Connect ke zprávě vydává obrazovou přílohu, která je k dispozici na adrese http://www.protext.cz. 

Čas načtení: 2024-10-03 14:55:23

Pro Čechy je udržitelnost důležitou otázkou. Pro 31 % zejména v posledních dvou letech, říká průzkum Anytime

Udržitelnost je pro většinu Čechů důležitým tématem. Konkrétně 61 % odpovědělo, že udržitelnost je pro ně důležitou otázkou, 39 % pak toto téma neřeší. Vyplývá to z průzkumu, který realizovala společnost Anytime společně s agenturou STEM/MARK. Češi se stále více zajímají o udržitelnost, ekologické otázky a ekologické dopady jejich chování. Mladí lidé a lidé s vyšším vzděláním jsou […]

Čas načtení: 2024-11-08 10:48:09

Tři banky, výrobce piva a rekordní počet sociálních podniků. Které firmy jsou nejdál v udržitelnosti?

Tři čtvrtiny Čechů si myslí, že by firmy měly dbát na udržitelnost stejně jako na tvorbu zisku. Sami udržitelnost do života zařazují, jen za poslední rok téměř 6 z 10 Čechů nějakým způsobem upravilo své nákupní chování s ohledem na udržitelnost a odpovědnost firem. Které firmy jdou v tomto zákazníkům, ale i zaměstnancům a svému okolí vstříc a umí... ...

Čas načtení: 2022-06-01 17:53:54

Česká centra představí Vize pro Evropu

PRAHA Vize pro Evropu. To je motto, pod nímž se u příležitosti českého předsednictví Evropské unii představí deset síťových projektů, které ve spolupráci se zahraničními i českými partnery připravila Česká centra. Všechny spojuje téma budoucnosti Evropy. Projekty jsou postaveny na třech hlavních liniích: udržitelnost, inovace a kreativita. Zřejmě nejsilnějším motivem je právě téma udržitelnosti, které zpracovává například projekt SDGs: Innovations for a Sustainable Future. Výstava ukazuje, jak se českým vědcům a inovátorům daří naplňovat cíle udržitelného rozvoje. Projekt Laboratoř budoucnosti zkoumá udržitelný design, na udržitelnost městských komunit veřejného prostoru se zaměřil projekt Street Meets (Mural) Art. Chybět ale nebudou ani mezinárodní verze tradičních projektů Českých center, jako jsou Noc literatury nebo Evropské dialogy Václava Havla. Podle generálního ředitele Českých center Ondřeje Černého se do programu zapojí všech sedmnáct evropských a sedm mimoevropských zahraničních center. Osobnosti, které se projektů zúčastní, se setkávají v projektu Visions for Europe, kdy prostřednictvím minutových videí představují svou osobní vizi Evropy a svůj přínos pro ni. „Naším hlavním cílem bylo vytvořit program, který není ryze český, ale je skutečně evropský. Nepředstavujeme v prvním plánu české osobnosti a úspěchy, byť ty jsou v projektech samozřejmě obsaženy. Jde nám především to, přihlásit se k zodpovědnosti za sdílená evropská témata a pokusit se přispět k hledání jejich řešení,“ přiblížil vedoucí programu Českých center při předsednictví EU Tomáš Sacher. V této souvislosti se do popředí pozornosti dostává České centrum v Bruselu, kde budou po celý červenec vedle sídla Evropské komise vlát velkoformátové prapory českých a evropských umělců. „K této prestižní instalaci jsme přizvali i umělce u Ukrajiny,“ nastínila ředitelka Českého centra Brusel Jitka Pánek Jurková. Předání předsednické štafety od Francie se uskuteční formou běhu, který má být poctou manželům Zátopkovým. „České předsednictví v Radě EU vnímáme jako důležitou platformu z hlediska zahraniční prezentace v oblasti politické, obchodní i kulturní diplomacie. Díky atraktivnímu programu Českých center, který jsme společně přichystali, můžeme Česko představit jako vyspělou demokratickou zemi otevřenou zahraniční spolupráci, která není lhostejná k závažným mezinárodním otázkám,“ uvedl ministr zahraničních věcí Jan Lipavský.

Čas načtení: 2024-03-01 08:18:00

České firmy tápou v otázce udržitelnosti provozu v kancelářích

Z průzkumu společnosti Canon na reprezentativním vzorku českých firem vyplynulo, že pro drtivou většinu českých firem je udržitelnost kancelářského pro­vozu důležitým tématem. Jenže dost tápou v tom, co si vlastně mají pod pojmem udržitelnost představit – někdo v něm vidí třídění odpadu, někdo digitali­za­ci, a třeba cirkulární ekonomika zatím zůstává na okraji...

Čas načtení: 2024-03-06 13:51:00

Společnost Huawei oznamuje akční plán Flash Forward, který má podnikům pomoci řešit výzvy spojené s daty v inteligentní éře

Barcelona (Španělsko) 6. března 2024 (PROTEXT/PRNewswire) - Na veletrhu MWC Barcelona 2024 představila společnost Huawei svůj akční plán Flash Forward, který podporuje opatření týkající se tří klíčových oblastí, konkrétně Řešení typu all-flash pro všechny scénáře, Ekologičnost a udržitelnost a Odolnost a spolehlivost dat, aby pomohla podnikům řešit různé výzvy spojené s daty v inteligentní éře.Díky vysokému výkonu, nízké spotřebě energie a vysoké spolehlivosti se nyní flashová úložiště hojně využívají ve scénářích s více základními podnikovými aplikacemi. Podle společnosti Gartner bude globální trh s úložišti typu all-flash do roku 2026 pokrývat více než 90 % trhu s úložišti.Akční plán Flash Forward společnosti Huawei navrhuje opatření týkající se tří klíčových oblastí, které společnosti pomohou vystoupat na pozici lídra v oblasti nepřetržitých inovací v odvětví ukládání dat:1. Řešení typu all-flash pro všechny scénářeZa účelem vyhovění požadavkům na zpracování dat v různých průmyslových a servisních aplikačních scénářích navrhuje společnost Huawei řešení F2F2X, které pro produkci, zálohování a archivaci prosazuje úložiště typu all-flash. Společnost Huawei také uvedla na trh řadu flashových úložišť nové generace:• OceanStor Pacific 9920, systém škálovatelného úložiště typu all-flash se špičkovou hustotou, přizpůsobený pro scénáře hybridních pracovních úloh.• Systémy OceanStor 5310/5510 Capacity Flash Storage, určené pro ukládání a zálohování velkého množství dat klíčových pro podnikání.• OceanStor Dorado 2100, první základní NAS úložiště typu all-flash s architekturou active-active, vyvinuté pro řešení problémů, jako jsou pomalé zpracování nestrukturovaných dat a obtížné sdílení a izolace, pro malé a střední podniky.2. Ekologičnost a udržitelnostDatová úložiště Huawei skrze řadu inovativních opatření zlepšují využití zdrojů a snižují dopad na životní prostředí. Mezi tato opatření patří:• Důsledné uplatňování koncepce 3R – tedy snižování, opětovné využívání a recyklace – i opětovné využívání obnovitelných materiálů za účelem snížení hmotnost obalů o 78 %.• Zlepšení hustoty hardwaru a účinnosti chlazení zásluhou hardwarové inovace, dosažení vysoké hustoty 24 disků na U a úspora 65 % diskového prostoru oproti běžným řešením.• Inovace softwaru pro dosažení špičkového poměru redukce dat 72 : 1 a zlepšení využití disku na 91 % díky exkluzivní technologii 22+2 elastic EC.3. Odolnost a spolehlivost datSpolečnost Huawei se zavázala vybudovat stabilní a spolehlivý datový základ, který pomůže firemním uživatelům účinně chránit jejich datová aktiva.• Vytvoření poslední obranné linie pro odolnost dat prostřednictvím spolupráce mezi sítí a úložištěm: Řešení MRP (Multilayer Ransomware Protection), které poprvé vyvinula společnost Huawei, inovativně zavádí možnosti vícevrstvé společné ochrany dat napříč sítí a úložištěm. Přesnost detekce ransomwaru dosahuje 99,9 % a šířka pásma obnovy 172 TB/hodinu díky třem základním nasazením, která chrání data před rizikem útoků: společné detekci síťového úložiště, reakci a obnově.Michael Qiu, prezident Huawei Global Data Storage Marketing & Solution Sales, řekl: „Doufáme, že prostřednictvím našich akcí souvisejících s akčním plánem Flash Forward budeme inspirovat zákazníky z různých odvětví k budování efektivní, ekologické, odolné a spolehlivé datové infrastruktury. Díky tomu budou technologické inovace skutečně přínosné pro průmysl a pomohou více podnikům urychlit digitální transformaci a realizovat inteligentní modernizaci."Další podrobnosti o úložišti dat Huawei najdete na tomto odkazu .Foto – https://mma.prnewswire.com/media/2354540/HUAWEI_MWC_data_1.jpg Foto – https://mma.prnewswire.com/media/2354541/HUAWEI_MWC_data_2.jpg KONTAKT: hwebgcomms@huawei.com 

Čas načtení: 2024-03-12 08:43:16

Brigite Streller: Udržitelnost je pro L'Oréal součástí DNA

O současných prioritách kosmetického gigantu L'Oréal jsme si povídali s Brigitte Streller, generální ředitelkou společnosti pro Českou republiku, Slovenskou republiku a Maďarsko. Paní ředitelko, udržitelnost je nejdiskutovanějším tématem posledních let. Ostatně také společnost spustila program L'Oréal Pro budoucnost, který je zaměřený na udržitelnost. Co si od... ...

Čas načtení: 2024-03-13 08:35:00

Roman Sovják: Kongresové centrum bere udržitelnost vážně

Kongresové centrum Praha chce svou značku posunout směrem k prémiovosti. Udržitelnost je přitom jedním z pilířů na této cestě, popisuje Roman Sovják, obchodní a marketingový ředitel společnosti.

Čas načtení: 2024-03-21 05:50:06

Pozvánka: Udržitelnost přírodních zdrojů v kontextu světové výzvy šetření přírodními zdroji

POZVÁNKA NA VZDĚLÁVACÍ PROGRAM K PROJEKTU "Udržitelnost přírodních zdrojů v kontextu světové výzvy šetření přírodními zdroji." v programu Erasmus+ na podporu vzdělávání a odborné přípravy mládeže a sportu v EU. dovolujeme si Vás pozvat k účasti na vzdělávacím programu, který je zaměřený na téma udržitelnost přírodních zdrojů, problematiku a... ...

Čas načtení: 2024-04-04 15:35:00

T-Mobile slaví s neziskovkami. Jeho Digitální Akademie už 10 let připravuje neziskový sektor na digitální výzvy 21. století, s Charitou ČR spolupracuje 20 let

Praha 4. dubna 2024 (PROTEXT) - Společnost T-Mobile letos zahájila už desátý ročník speciálního programu pro neziskové organizace Digitální Akademie s cílem podpořit jejich digitální dovednosti. Zároveň operátor letos oslaví 20 let spolupráce s Charitou ČR. V rámci těchto výročí se T-Mobile zaměří na další témata, která aktuálně v neziskovém sektoru rezonují. Etiku a morální principy zaměřené na bezpečnost v on-line prostředí pak zdůrazní edukativní kampaní na sociálních sítích.Digitální akademií každoročně projdou stovky lidí, kteří se bezplatně zúčastní buď offline nebo online kurzů. Tradičně je velký zájem o praktická témata zaměřená na práci s moderními digitálními nástroji jako jsou Canva, Excel nebo Outlook. Letošní jubilejní desátý ročník se bude věnovat i dalším oblastem, které rezonují společností a rozšíří tak počet nabízených kurzů.Účastníci z řad neziskových organizací se tak mohou těšit na školení event managementu pod vedením Zuzany Mánkové z Forbesu, dva workshopy zaměřené na umělou inteligenci od Anny Vošalíkové z Českého rozhlasu a právničky Petry Dolejšové, mediální gramotnost od ČTK, kyberbezpečnostní školení od expertů z T-Mobile nebo besedu o tématu nenávistného obsahu na internetu s odborníky z organizace In IUSTITIA. V nabídce zůstávají i velmi populární kurzy digitálního marketingu a tvorby digitálního obsahu od Czechitas. PR kurz s titulem Novináři nejsou zlí bude celý ročník akademie symbolicky uzavírat. Před 14 lety, tedy ještě před vznikem akademie, to byla vůbec první vzdělávací akce pro neziskový sektor, a proto se ji operátor rozhodl zopakovat a ukázat, jak se digitalizace promítla i do práce novinářů a komunikace s médii.„Jsme hrdí na naši dlouhodobou spolupráci s neziskovým sektorem v České republice a moc si vážíme toho, že letos slavíme už 10 let Digitální Akademie T-Mobile a k tomu ještě 20 let spolupráce s Charitou Česká republika. Vzdělávání v rámci Digitální Akademie má za cíl posílit digitální dovednosti a znalosti všech, kteří pracují v neziskovém sektoru a za ta léta jsme proškolili stovky jejích zástupců. Spolupráce s neziskovým sektorem tvoří nedílnou součást naší ESG strategie. Kromě vzdělávání dlouhodobě spolupracujeme s českými neziskovými organizacemi, které podporujeme nejen finančně, ale i tematicky projektově," vysvětluje Simona Dřízhalová, expertka udržitelnosti ve společnosti T-Mobile.Jak se neziskový sektor za posledních několik let posunul dopředu a profesionalizoval, je možné vidět třeba na Charitě Česká republika, se kterou operátor spolupracuje už 20 let. Za tu dobu potřeby organizace mnohonásobně vzrostly a digitální nástroje využívá jak pro běžný provoz, tak například při administraci sbírek či darů.Témata jako bezpečnost, etické chování na internetu, práce se sociálními sítěmi – to nejsou témata jen pro neziskové organizace, ale setkávají se s nimi všichni téměř každý den. Je potřeba dodržovat nějaká pravidla, a ta se týkají každé generace i sociální skupiny. Proto se operátor rozhodl na ně znovu upozornit a převést tradiční desatero, které každý nějakým způsobem zná a jehož dodržování je v podstatě základem, do online prostředí 21. století. Jednotlivá upravená pravidla, resp. „přikázaní“, se budou objevovat na sociální sítích v průběhu května a června.Více informací o Digitální akademii a registrace na kurzy zde.  

Čas načtení: 2024-04-24 13:19:45

Fotovoltaika – Co je třeba vědět při přechodu na solární energii

Fotovoltaika – Co je třeba vědět při přechodu na solární energii redakce St, 04/24/2024 - 13:19 Stavba a Rekonstrukce Klíčová slova: Fotovoltaika fotovoltaika přes ČEZ ČEZ Hodnocení Zvolte hodnoceníGive it 1/5Give it 2/5Give it 3/5Give it 4/5Give it 5/5 Výběr kvalitních solárních panelů Při přechodu na solární energii je klíčové investovat do kvalitních solárních panelů. Moderní technologie umožňují výrobu panelů z vysoce výkonných materiálů, jako jsou monokrystalické nebo polykrystalické křemíkové panely, které nabízejí vysokou účinnost a dlouhou životnost. Kvalitní panely jsou základem pro zajištění maximálního využití sluneční energie a dlouhodobou spolehlivost systému. Můžete se třeba podívat na zkušenosti s fotovoltaikou přes ČEZ, případně jiné prozkoumat jiné možnosti a společnosti. Optimalizace orientace a sklonu panelů Správná orientace a sklon solárních panelů jsou klíčové pro jejich účinnost. Optimální orientace směrem na jih umožňuje maximalizovat využití slunečního záření během dne. Pokud není možné dosáhnout ideální orientace, je možné použít solární sledovací systémy nebo upravit sklon panelů pro optimalizaci výkonu a zvýšení celkové účinnosti systému. Finanční aspekty a investice Přechod na solární energii vyžaduje určitou finanční investici do zakoupení a instalace solárních panelů. I když počáteční náklady mohou být relativně vysoké, dlouhodobě může přechod na solární energii přinést úspory na energiích a případně i získání dotací nebo daňových úlev. Při plánování finančních zdrojů je důležité zvážit dlouhodobé náklady a přínosy solárního systému. Technická analýza a plánování instalace Před instalací fotovoltaického systému je nezbytné provést detailní technickou analýzu vhodnosti střechy nebo jiného místa pro umístění panelů. To zahrnuje posouzení nosnosti a stability konstrukce, jakož i dodržení místních stavebních předpisů a omezení týkajících se umístění a velikosti solárních systémů. Pravidelná údržba a dlouhodobá udržitelnost Pravidelná údržba je klíčová pro zachování optimálního výkonu a dlouhou životnost fotovoltaického systému. To zahrnuje čištění panelů, kontrolu elektrických připojení a monitorování výkonu. Pravidelná údržba může snížit riziko poruch a prodloužit životnost solárního systému, což přispívá k dlouhodobé udržitelnosti a efektivitě. Úložiště energie a optimalizace využití Zvýšení efektivity a nezávislosti lze dosáhnout pomocí úložišť energie, jako jsou bateriové systémy pro ukládání přebytečné energie pro použití v době nízké produkce sluneční energie. Úložiště energie mohou pomoci optimalizovat využití solární energie a snížit závislost na síti, což přispívá k celkové efektivitě a udržitelnosti solárního systému. Závěr Závěrem lze konstatovat, že solární energie není jen technologií budoucnosti, ale také mostem k udržitelnější a efektivnější energetické realitě. Je to investice do samostatnosti, ekologické odpovědnosti a finanční úspory. Představuje nejen změnu způsobu, jakým získáváme energii, ale také transformaci našeho vztahu k životnímu prostředí. Přechod na solární energii je zkrátka nejen ekonomickým, ale i morálním imperativem pro budoucnost naší planety. Přidat komentář Zdroj obrázku: Halfpoint / stock.adobe.com Přechod na solární energii je důležitým krokem směrem k udržitelnějšímu a ekologičtějšímu energetickému modelu. Při rozhodování o instalaci fotovoltaického systému je klíčové zvážit několik důležitých faktorů, které mohou ovlivnit jeho účinnost, náklady a dlouhodobou udržitelnost.

Čas načtení: 2024-05-16 11:16:00

Do Prahy míří zakladatel blockchainu Ethereum Vitalik Buterin. ETHPrague bude hledat cesty k solarpunkové budoucnosti

Praha 16. května 2024 (PROTEXT) - Mezinárodní konference a hackathon ETHPrague se chystá na 3. ročník, který se bude konat od 31. května do 2. června 2024 v prostorách Holešovické tržnice. Nabídne řadu přednášek světových osobností z různých oborů a lákavé finanční odměny pro nejlepší hackery.ETHPrague 2024 si klade za hlavní cíl najít smysluplné spojení decentralizované platformy Ethereum s vizemi Solarpunku, hnutí za udržitelnou a spravedlivou budoucnost. Účastníci konference i hackathonu budou společně hledat inovativní řešení pro ekologickou udržitelnost a sociální spravedlnost a zároveň zkoumat, jak mohou decentralizované technologie sloužit jako mocné nástroje k posílení postavení jednotlivců a komunit v dnešním světě.Konference nabídne desítky přednášek akademiků a odborníků z oborů jako je udržitelnost, urbanismus, fintech, sociální vědy a mnoho dalších v anglickém jazyce. Svou účast potvrdil zakladatel Etherea Vitalik Buterin. Německý vědec a profesor Martin Warnke v panelu nazvaném „The Social Credit System in the People's Republic of China. Origins, Plans, and the State of Affairs” rozebere sociální kreditní systémy v Číně. Velkým obohacením letošního ročníku bude přednáška doktorky Hyun-Joo Lim (Bournemouth University), která se dlouhodobě zabývá tématem lidských práv v Severní Koreji. Diskutovat bude o výzvách pro vytvoření udržitelné a humánní budoucnosti Severní Koreje.Martina Bauerová z Institutu plánování a rozvoje hlavního města Prahy se ve svém příspěvku/diskusi „Public space and City greenery” bude zabývat smysluplným přístupem k rozvoji veřejných prostranství a zeleně v městech. Na své si přijdou také technologičtí nadšenci a hackeři, kteří mohou načerpat inspiraci od zvučných jmen krypto komunity.„ETHPrague nehledá další rychlé zbohatnutí ani převratné aplikace DeFi. Namísto toho se zaměřuje na budoucnost Etherea a potenciální koncepty nebo aplikace, které ještě neexistují. Dlouhodobě usilujeme o to, aby ETHPrague byla platformou, kde se potkávají různé obory a vědní disciplíny pro vytvoření udržitelných konceptů a nápadů, které pomohou měnit současný svět k lepšímu,” uvedl Dan Ligocký, kreativní producent ze společnosti Duct Tape, která ETHPrague organizuje.Již tradiční hackathon nabídne účastníkům z celého světa možnost prezentovat jejich nápady a aplikace na platformě Ethereum, ale i takové, které blockchain vůbec nevyužívají. Nejlepší hackeři mohou pro realizaci svých nápadů získat finanční odměny z „price poolu” v celkové hodnotě přesahující 1,5 milionu korun.Hackathon je zaměřený na tvorbu projektů v oblastech kolaborativního a decentralizovaného přístupu, podpory udržitelnosti a open source, odolnosti proti cenzuře. Účastníci budou usilovat o propojení řešeného problému s širším ekosystémem a podporou chytrých systémů, které splňují rostoucí lidské potřeby s minimálním ekologickým dopadem.Realizaci konference významně pomáhají i sponzoři. Ke sponzoringu vedla přední technologické firmy jako Starkware, PWN, Polkadot, The Graph, Ethereum Foundation a Uniswap Foundation potřeba řešit aktuální technologické výzvy a posilovat vzdělávání v oblasti blockchainu a dalších inovativních technologiích. Zvláštní poděkování patří společnosti WIA, která zajišťuje konektivitu ke spolehlivému a extra rychlému internetovému připojení, což je zásadní pro bezproblémový chod hackathonu. Konference je také podporována prestižními českými vysokými školami, včetně Vysoké školy ekonomické v Praze (VŠE).Pro více informací navštivte ETHPrague.comZdroj: Punchline ČTK Connect ke zprávě vydává obrazovou přílohu, která je k dispozici na adrese http://www.protext.cz.  

Čas načtení: 2024-05-22 10:44:13

Počet nově vysazených stromů musí vzrůst, shodli se ministři v Pardubicích

V pátek se v Pardubicích za účasti ministra životního prostředí Petra Hladíka a ministra zemědělství Marka Výborného uskutečnil třetí ročník semináře Udržitelnost silniční doprovodné zeleně. Jedním z velkých témat bylo kácení a vysazování stromů, ale také následná péče a udržitelnost. Poměr nově vysazených stromů by se měl v následujících letech... ...

Čas načtení: 2024-05-22 11:45:00

Gorenje získává ocenění ICONIC Awards za inovace v designu kuchyňských spotřebičů

Praha 22. května 2024 (PROTEXT) - Gorenje, součást Hisense Europe a přední značka inovativních kuchyňských spotřebičů, získala několik prestižních ocenění ICONIC Awards 2024 v kategorii Interiérové produkty. Ocenění, udělované Německou radou pro design, staví do popředí výjimečné počiny v oblasti interiérového designu na celém světě a vyzdvihuje inovace, kvalitu a udržitelnost. Úspěch Gorenje na této respektované akci potvrzuje závazek společnosti k vynikající kvalitě i pozici lídra v oboru.Ceny ICONIC 2024: Indikátor trendů v interiérovém designuPrestižní Ocenění ICONIC Awards 2024: Interior Products, které pořádá Německá rada pro design, vyzdvihuje pozoruhodné počiny v interiérovém designu s důrazem na inovace a udržitelnost. Týká se různých kategorií jako je nábytek, osvětlení, bytový textil, venkovní výrobky nebo koupelnová řešení pro obytné i komerční prostory. Slouží jako platforma pro prezentaci oborových trendů a podporuje navazování kontaktů mezi designéry a vývojáři výrobků.Triumfovaly kuchyňské spotřebiče Gorenje G800Ceny ICONIC jsou proslulé náročným hodnotícím procesem, který vede mezinárodní porota složená z odborníků z oblasti designu a interiérového návrhářství. V roce 2024 se z více než 300 přihlášených projektů obzvlášť výrazně prosadilo jen 24 účastníků, jejichž projekty získaly ocenění "Best of Best".Mezi takto oceněnými vynikly kuchyňské spotřebiče Gorenje řady G800 pro svou vynikající funkčnost, elegantní design a snadné začlenění do různých kuchyňských sestav. Ocenění a titul "Vítěz" získaly ohřívací zásuvky, parní a kompaktní vestavné trouby a vestavný kávovar z řady Gorenje G800.Matevž Popič, vedoucí oddělení produktového designu společnosti Hisense Europe, k tomuto ocenění uvedl: "Mezinárodní porota renomované soutěže ICONIC Awards 2024 v kategorii interiérového designu ocenila výjimečnou použitelnost, sofistikovaný design a harmonický vzhled kuchyňských spotřebičů Gorenje řady G800. Tyto spotřebiče se hladce začleňují do různých kuchyňských prvků a kompozic, čímž se proměňují z jednotlivých objektů v homogenní součást kuchyňského prostoru. Porota vyzdvihla promyšlený a udržitelný přístup k designu řady G800, který spočívá mimo jiné v nadčasovém vzhledu, zjednodušené montáži i v použití udržitelných materiálů. Ocenění celé řady G800 podtrhuje výjimečnou kvalitu každého výrobku, dokonalou funkčnost i vizuální přitažlivost."Gorenje stále posouvá hranice designu kuchyňských spotřebičů. Ocenění jako je Iconic Awards potvrzuje pozici Gorenje coby lídra v oboru i toho, kdo udává směr celému odvětví.Více informací: cz.gorenje.com, sk.gorenje.com Fotogalerie zde: https://1drv.ms/f/s!AlDUuB6kZhh4gYhhzdX93F2r7renuA?e=I0oqIx Zdroj: Gorenje ČTK Connect ke zprávě vydává obrazovou přílohu, která je k dispozici na adrese http://www.protext.cz.  

Čas načtení: 2024-05-23 07:21:28

Škoda podporuje opatření na ochranu životního prostředí.

Warning: Trying to access array offset on value of type null in /data/web/virtuals/320768/virtual/www/wp-content/themes/engage-mag/candidthemes/functions/hook-misc.php on line 123 Mezinárodní den biologické rozmanitosti: Škoda Auto podporuje opatření na ochranu životního prostředí a udržitelnost po celém světě › Společnost Škoda Auto podporuje udržitelnost a biologickou rozmanitost prostřednictvím mnoha globálních i regionálních projektů: příkladem jsou káva Škoda Curiosity Fuel, Kyslíkový park v Indii nebo granty Krakonošovy zahrádky › Nové sídlo společnosti

Čas načtení: 2024-05-23 15:36:00

L’Oréal znovu potvrzuje své vedoucí postavení v oblasti beauty technologií a představuje pokročilou technologii biotisku kůže a laboratoř pro tvorbu obsahu na bázi generativní umělé inteligence, která podporuje kreativitu

Praha/Paříž 23. května 2024 (PROTEXT) - "Chcete-li v dnešní době být nejlepší na trhu s kosmetikou, musíte být zároveň lídrem v oblasti beauty technologií," říká Barbara Lavernos, zástupkyně generálního ředitele odpovědná za výzkum, inovace a technologie ve společnosti L’Oréal, která vystoupí na veletrhu Viva Technology Paris 2024Společnost L’Oréal dnes na veletrhu Viva Technology v Paříži představí inovace, které přinášejí "Krásu pro každého díky pokročilým technologiím", v duchu svého přesvědčení, že krása není uniformní a musí jít ruku v ruce s inkluzivitou a odpovědností.Mezi nejdůležitější novinky patří portfolio špičkové diagnostiky pleti a vlasů, osobní kosmetický asistent využívající generativní umělou inteligenci (GenAI), CREAITECH -laboratoř, která pomocí GenAI pomáhá rozvíjet kreativitu při tvorbě obsahu v oblasti krásy, revoluční vysoušeč vlasů založený na technologii infračerveného světla, zařízení na tzv. micro-surfacing – proceduru profesionální péče o pleť a technologická platforma maximálně odrážející vlastnosti lidské kůže pro vědecký výzkum a testování produktů."Jako dlouholetí průkopníci v oblasti beauty technologií jsme pevně přesvědčeni, že technologie mohou posouvat hranice možností v oblasti krásy a zlepšovat tak životy lidí po celém světě. Díky pokročilé diagnostice, kosmetickým službám využívajícím rozšířené reality, asistentům na bázi generativní umělé inteligence, kreativitě podpořené generativní umělou inteligencí a průlomovými přístroji utváříme novou koncepci krásy, která je více personalizovaná, inkluzivní a odpovědná," uvedla Barbara Lavernos, zástupkyně generálního ředitele odpovědná za výzkum, inovace a technologie ve skupině L’Oréal Groupe. "Tento týden na veletrhu VivaTech představujeme kromě dalších průlomových inovací společnosti L’Oréal také naši technologii Skin Technology: novou biotištěnou kůži, která lépe odráží vlastnosti skutečné lidské kůže a otevírá tak výzkumníkům v kosmetickém a zdravotnickém odvětví zcela nové možnosti."Skin Technology společnosti L’Oréal, která vznikla spoluprací odborníků z oblastí biologie, mechaniky a elektroniky, lépe odráží obrovskou rozmanitost skutečné lidské kůže, včetně jejích onemocnění, jako jsou ekzémy či akné, a také schopnosti opalovat se a hojit se po zranění. L’Oréal v současné době spolupracuje se startupy i renomovanými instituty po celém světě na dalším vývoji technologie, která dokáže vytvořit kůži schopnou citu. Díky Skin Technology bude možné ještě zvýšit standardy testování výrobků a dále omezit testování kosmetiky na zvířatech, o které se L’Oréal zasazuje už od roku 1989.Skupina L’Oréal Groupe také představuje svou vlastní laboratoř pro tvorbu obsahu s využitím generativní umělé inteligence nazvanou CREAITECH, která má změnit způsob, jakým se v rámci skupiny tvoří multimediální obsah. CREAITECH slouží jako bezpečný prostor pro experimentování s generativní umělou inteligencí. CREAITECH společnosti L’Oréal usnadňuje tvorbu obsahu v souladu se zásadami značky a lokalizovaného obsahu napříč jejími 37 kosmetickými značkami a současně zvyšovat schopnost marketérů ovládat nástroje, které jim pomohou podpořit kreativitu. Skupina L’Oréal Groupe také oznamuje partnerství se společností Meta a předními tvůrci obsahu, aby i nadále posouvala hranice kreativity."Technologie vložené do rukou kreativních lidí nabízí úžasný potenciál a nástroj k sebevyjádření a vyjádření značky," řekla Asmita Dubey, ředitelka pro digitální technologie a marketing skupiny L’Oréal Groupe. "Naše laboratoř CREAITECH je důkazem toho, čeho je možné v kreativním odvětví dosáhnout spojením lidského faktoru a nástroje generativní umělé inteligence. Díky našim novým modelům uzpůsobeným pro jednotlivé značky můžeme umělou inteligenci naučit rozpoznávat jedinečné prvky jejich vizuální komunikace a rychleji tak spouštět inovativní kampaně. A přitom nemusíme slevit z našich zásad odpovědného užívání umělé inteligence, které zahrnují závazek nepoužívat v naší externí komunikaci realistické vyobrazení tváří, těl, vlasů a pokožky generovaných umělou inteligencí za účelem podpory nebo zdůraznění výhod produktů."Dubey dále uvedla: "Se společností Meta dále představujeme program New Codes of Beauty Creator Program, který umožní nové generaci tvůrců 3D, AR a AI obsahu zkoumat nové hranice kreativity v oblasti krásy. Průkopníky jsou v těchto nových tvůrčích oblastech naše značky L’Oréal Paris, Lancôme a La Roche-Posay, které navázaly spolupráci s 30 tvůrci, kteří dokáží těžit z využití nejmodernějších nástrojů a techniky. Naším cílem je rozvíjet technologickou tvořivost v rostoucí ekonomice tvůrců."Barbara Lavernos a Asmita Dubey 22. května na veletrhu VivaTech na pódiu 1 společně přednesou hlavní přednášku společnosti L’Oréal na téma "UTVÁŘENÍ NOVÉ KONCEPCE KRÁSY S POMOCÍ BEAUTY TECHNOLOGIÍ“. Ve dnech 22.–25. května budou návštěvníkům veletrhu VivaTech k dispozici také technologičtí odborníci společnosti L’Oréal, kteří ve svém stánku F37 představí následující novinky:BEAUTY TECHNOLOGIE PRO SPOTŘEBITELEPřístroj Kiehl‘s Derma-Reader vyhodnocuje pleť zákazníků pomocí klinické zobrazovací technologie, měří více než 11 atributů pleti na povrchu i pod povrchem, a kromě cílené kosmetické rutiny doporučí také vhodné tipy týkající se životního stylu, které lze zařadit do každodenní péče o pleť.Lancôme RENERGIE NANO-RESURFACER| 400 BOOSTER je kosmetické zařízení, které bylo speciálně vyvinuto pro zlepšení pronikání kosmetických přípravků do rohové vrstvy kůže a následného zesílení jejich účinnosti. Tento přístroj využívá průlomovou patentovanou technologií nanočipů, které sestávají z více než 400 ultrapřesných nanohrotů, a umožňuje dosažení klinicky testovaných výsledků v domácím prostředí.L’Oréal Paris Beauty Genius je osobní kosmetický asistent využívající generativní umělé inteligence, který uživatelům poskytuje personalizovanou diagnostiku a doporučení a umožňuje jim jednoduše a snadno se dozvědět cokoli o kráse.L’Oréal Professionnel AirLight Pro představuje revoluci ve vysoušení vlasů, která je šetrnější k vlasům i životnímu prostředí. AirLight Pro je určen pro profesionály i domácí využití a kombinuje infračervené světlo s vysokorychlostním proudem vzduchu, který účinně vysušuje vodu na povrchu vlasů, čímž přispívá k lepší kvalitě vlasů a jejich hladkému pocitu a lesku.L’Oréal Professionnel My Hair [iD] Hair Reader je jedinečný přístroj sloužící k analýze barvy vlasů, který pomocí velmi přesné optiky analyzuje zdraví vlasů a měří jejich barvu, včetně přirozené barvy a barvy po délce vlasu, procento šedin, průměru vlasových vláken a jejich hustoty, a umožňuje tak nabízení vhodné barvy vlasů pro jednotlivé spotřebitele.BEAUTY TECHNOLOGIE PRO PRŮMYSLSkin Technology by L’Oréal Již více než 40 let stojí společnost L’Oréal v čele oblasti rekonstrukce lidské kůže pomocí nejmodernějších testovacích modelů pro biologický a dermatologický výzkum. Skin Technology společnosti L’Oréal kombinuje to nejlepší z biologie, mechaniky a elektroniky, a vytváří tak inkluzivní testovací modely, které odráží složitost lidské kůže a zvyšují standardy testování v kosmetickém průmyslu a zároveň umožňují osobám ve zdravotnictví, startupům a výzkumným ústavům těžit z těchto odborných znalostí.L’Oréal CREAITECH GenAI Beauty Content Lab Během posledních osmi měsíců využívala laboratoř CREAITECH model WPP NVidia a několik dalších velkých jazykových modelů, difuzních modelů a partnerů. Skupina L’Oréal Groupe v rámci tohoto bezpečného experimentálního prostoru otestovala více než 20 technologií generativní umělé inteligence a se svými značkami uspořádala desítky workshopů, kde vzniklo více než 1000 obrázků v oblasti kosmetiky a krásy. Laboratoř CREAITECH je dále průkopníkem ve vývoji modelů pro jednotlivé značky (Brand Custom Models), které jsou trénované na základních prvcích vizuální komunikace značek skupiny L’Oréal, které pak umožňují tvorbu obsahu v souladu se stylem značky. Prvními značkami, které tuto službu přizpůsobenou na míru využívají ve svém procesu tvorby obsahu, jsou La Roche-Posay a Kérastase.Nové kódy krásy: Ekonomika tvůrců L’Oréal Groupe a Meta představují program New Codes of Beauty Creator Program, který umožní nové generaci tvůrců 3D, AR a AI obsahu zkoumat nové hranice kreativity v oblasti krásy. Průkopníky jsou v těchto nových tvůrčích oblastech naše značky L’Oréal Paris, Lancôme a La Roche-Posay, které navázaly spolupráci s 30 tvůrci, kteří dokáží těžit z využití nejmodernějších nástrojů a techniky. Naším cílem je rozvíjet technologickou tvořivost v rostoucí ekonomice tvůrců.Digitální udržitelnostJako čtvrtý největší zadavatel reklamy na světě se společnost L’Oréal zavázala jít příkladem a umožnit dalším hráčům v odvětví měřit emise CO2, které vznikají v rámci digitálních aktivit, a identifikovat možné způsoby snižování jejich dopadu na životní prostředí. Na veletrhu VivaTech zdůrazníme tři z našich partnerství, díky nimž se můžeme komplexně zabývat digitální udržitelností:IMPACT+, francouzský startup v oblasti technologického řešení otázek udržitelnosti (sustaintech), který nám umožňuje měřit uhlíkovou stopu z digitálních médií,ADGREEN, partner v oblasti ekologické technologie (greentech), který nám umožňuje měřit základní uhlíkovou stopu při tvorbě multimediálního obsahu,a dále FRUGGR, francouzský startup, který nám umožňuje měřit uhlíkovou stopu našich webových stránek. O společnosti L’OréalJiž 115 let má společnost L’Oréal jako přední hráč na světovém trhu s kosmetikou jediný cíl: plnit přání v oblasti kosmetiky spotřebitelům na celém světě. Cílem naší tvorby je krása, která hýbe světem, a tento záměr rovněž definuje, jak k této oblasti přistupujeme: odpovědně, inkluzivně, eticky a velkoryse, vždy s ohledem na sociální otázky a udržitelnost životního prostředí. Díky širokému portfoliu 37 mezinárodních značek a ambiciózním závazkům v oblasti udržitelnosti nabízíme v programu L’Oréal pro budoucnost každému na celém světě to nejlepší z hlediska kvality, účinnosti, bezpečnosti, jakož i z hlediska korektního a odpovědného přístupu, a zároveň oslavujeme krásu v její nekonečné rozmanitosti. V roce 2023 dosáhl koncern se svými více než 90 000 oddanými zaměstnanci, vyváženou geografickou působností a prodejem napříč všemi distribučními sítěmi (e-obchod, hromadný trh, obchodní domy, lékárny, parfumerie, kadeřnické salony, značkový maloobchodní prodej a maloobchodní prodej v oblasti cestovního ruchu) tržeb ve výši 41,18 miliardy eur. Koncern disponuje 20 výzkumnými centry v 11 zemích světa a týmem odborníků v oblasti výzkumu a inovací, který čítá více než 4000 vědců a 6400 pracovníků v digitální oblasti, díky nimž se společnost L’Oréal zaměřuje na vývoj kosmetiky budoucnosti a na to, aby se stala tahounem v oblasti beauty technologií. Více informací naleznete na https://www.loreal.com/en/mediaroom"Tato tisková zpráva není obchodní nabídkou ani výzvou ke koupi akcií ve společnosti L’Oréal. Více informací o společnosti L’Oréal najdete ve veřejných dokumentech uložených u francouzského úřadu Autorité des Marchés Financiers, jejichž anglické znění je dostupné na našich internetových stránkách www.loreal-finance.com.Tato tisková zpráva může obsahovat informace prognostického rázu. Ačkoliv se podle názoru společnosti tyto prognózy zakládají na předpokladech, které jsou k datu zveřejnění této tiskové zprávy odůvodněné, z principu existují rizika a jistá míra nejistoty, které mohou způsobit, že skutečné výsledky se budou od výsledků naznačovaných nebo odhadovaných těmito prognózami lišit." Zdroj: L’Oréal Česká republika/Slovensko ČTK Connect ke zprávě vydává obrazovou přílohu, která je k dispozici na adrese http://www.protext.cz.  

Čas načtení: 2024-05-29 22:00:18

Česká společnost FIXED přichází s geniálními pouzdry ReStory. Jsou vyrobena z nepoužitých TPU obalů

Česká firma FIXED přišla s novým přístupem výroby mobilních pouzder Jsou vyrobeny z nepoužitých pouzder, které by jinak skončili v koši Balení je celopapírové, produkty jsou následně distribuovány lokálně Česká společnost FIXED přichází s inovativním přístupem k výrobě mobilních pouzder, který se zaměřuje na udržitelnost a snižování environmentálního dopadu. Jejich nová řada ReStory skládající se […] Celý článek si můžete přečíst na Česká společnost FIXED přichází s geniálními pouzdry ReStory. Jsou vyrobena z nepoužitých TPU obalů

Čas načtení: 2024-07-15 04:48:10

Nová Tvář Udržitelnosti je zakladatelkou soutěže Obal roku

Iva Werbynská, ředitelka Obalového institutu SYBA, se letos stala jednou z nových Tváří Udržitelnosti. Tento titul jí byl udělen v rámci projektu [ta] Udržitelnost, prvního českého přehledu expertů v oblasti udržitelnosti. Projekt [ta] Udržitelnost přináší neotřelý pohled, praktické příklady, reálné zkušenosti i vize, které mají zástupci klíčových oblastí pro... ...