Možná jste to už zaslechli, Apple se chystá nasadit ve svém příštím iPhonu 18 úplně nový čip A20 vyráběný pomocí 2nm technologie. To znamená neskutečný technologický posun. Menší čipy, lepší efektivita, delší výdrž baterie a výkon, který zvládne všechno, co si jen přejete. Ale… všechno má svou cenu. A tahle bude vyšší, než jsme možná čekali. TSMC (hlavní dodavatel čipů pro Apple) už začal s výrobou 2nm […]
Čas načtení: 2024-06-25 20:30:13
Galaxy Watch 7 budou dražší, než se čekalo. Kompenzovat to chtějí výkonem a AI
Oficiální představení Galaxy Watch 7 se pomalu blíží Hodinky od Samsungu by měly být přibližně o 1200 Kč dražší, než aktuální generace Chybět nemá ani čipset vyrobený 3nm technologií či AI funkce Představení nové generace chytrých hodinek Galaxy Watch od Samsungu je už za rohem, přičemž jako předvoj už jihokorejský gigant ukázal odlehčený model Galaxy Watch FE. Příznivci firmy ze Soulu nicméně čekají především na plnohodnotné chytré hodinky. O jejich potenciální výbavě koluje internetem řada spekulací a s blížícím se datem představení počet informací ještě narůstá. Tentokrát jsme se dozvěděli další střípky nejen o výbavě, ale taky o možné ceně. Přečtěte si celý článek Galaxy Watch 7 budou dražší, než se čekalo. Kompenzovat to chtějí výkonem a AI
\nČas načtení: 2024-04-03 09:00:00
Vítr ve vlasech se letos prodraží jen někomu, ojeté kabriolety většinou zlevnily
Praha 3. dubna 2024 (PROTEXT) Nabídka ojetých kabrioletů je oproti loňsku bohatší, největší výběr je u modelů BMW 4 a Mercedes-Benz E. Ceny většiny nejprodávanějších modelů meziročně klesly, ale BMW 4, Porsche 911, Ford Mustang a Mazda MX-5 zdražily až o 32 %. Nejdostupnějším kabrioletem zůstává Peugeot 206, nejdražšími jsou speciality Mercedes-Benz a Ferrari.Rostoucí teploty začínají lákat k projížďkám bez střechy nad hlavou. Řidičům, kteří by si rádi splnili sen o jízdě s větrem ve vlasech, nahrává letošní nabídka ojetých kabrioletů. V březnu měli na výběr z více než 800 inzerátů v cenách od 20 000 Kč do několika desítek milionů. Podle analýzy TipCars.com jsou přitom nejprodávanější kabriolety letos levnější než loni. Z deseti nejinzerovanějších modelů je dostupnějších šest. Naopak u čtyř průměrná cena narostla. Rekordmanem je Mazda MX-5 „Miata“, která je oproti březnu 2023 dražší o 32 %.„Kdo si chce splnit sen o kabrioletu, má letos šanci nakoupit za dobrou cenu,“ říká Ing. Marek Knieža, ředitel TipCars.com. Průměrná cena většiny nejprodávanějších ojetin se stahovací střechou vykazuje klesají trend. Nejvíce se projevil u Volkswagenu EOS, který zlevnil o 17 %. Již tak dostupný Peugeot 206 je meziročně dostupnější o 6 %. „Mezi výjimky patří především ikonické modely jako Porsche 911, Ford Mustang a Mazda MX-5. Zatímco německý vůz meziročně podražil o 12 %, americký stoupnul o 22 % a japonský si připsal 32 %.“Prim hrají dražší kabriolety z NěmeckaV desítce nejčastěji nabízených kabrioletů jsou nejsilněji zastoupené německé značky. Prvních pět pozic obsadily Mercedes-Benz SL, následovaný dvojicí BMW – modelem Z4 a řadou 4. Za nimi jsou Porsche 911 a Volkswagen EOS. Šestá příčka náleží japonské Miatě, tedy Mazdě MX-5. Sedmý je anglický Mini Cooper, osmý opět Mercedes, tentokrát třídy E. Deváté místo obsadil Ford Mustang. Desátým nejčastějším vozem je Peugeot 206. Ten také představuje nejdostupnější cestu ke kabrioletu.„Francouzská auta patří tradičně k těm dostupnějším. Dvěstěšestka je průměrně pod 50 000 korun. Další výhodou je koncepce kupé-kabriolet. Střechu má místo látky z plechu. Ta sice v létě omezuje zavazadelník, ale v zimě zajišťuje dobrý tepelný komfort,“ připomíná Ing. Marek Knieža.Na opačném konci cenového spektra jsou modely jako Mercedes-Benz SL a Porsche 911. U nich je průměrná cena inzerovaných aut zhruba 2 až 4 miliony korun. Oba jsou přitom v nabídce zastoupeny pětkrát častěji než Peugeot 206.O TipCars.comWeb TipCars.com zprostředkovává prodej ojetých i nových aut, a to jak mezi autobazary a zájemci o auta, tak i přímo mezi lidmi navzájem. TipCars.com nabízí autobazarům jedinečné řešení pro jednoduchý a efektivní prodej automobilů. Koncovým uživatelům pak poskytuje jak širokou škálu vozidel ke koupi, tak prostor, kde mohou svá vozidla úspěšně prodat. V současné době patří TipCars.com k jedněm z největších inzertních auto-moto webů na českém trhu s nabídkou více než 70.000 inzerátů od více než 1.500 autobazarů a soukromých prodejců.Výhody webu TipCars.com pro uživatele:Systém vyhledávání do nejmenšího detailu – podrobné hledání vozu na míruMožnost srovnání vybraných aut na „Parkovišti“Hlídací pes“ - služba, která za vás pohlídá nové vozy v nabídceKvalita a aktuálnost inzerce – možnost podat „námitku k inzerátu“Poradenství před nákupem vozu – články k jednotlivým modelům v magazínuČeský web s 25letou tradicí ČTK Connect ke zprávě vydává obrazovou přílohu, která je k dispozici na adrese http://www.protext.cz.
\nČas načtení: 2024-03-21 08:00:01
Obávaný kat Pohlreich je zpátky. S Pagáčovou zhodnotí, zda Češi vůbec umí grilovat
Pokud vás láká letní atmosféra, ambiciózní dvojice soutěžících a boj o nejlepší grilovačku, bude vás pořad Česko na grilu bavit. Oblíbený kuchař Zdeněk Pohlreich totiž tentokrát nevyráží do českých restaurací, aby se podíval, jak to tam doopravdy funguje. Bude hodnotit jídla, která mu deset soutěžních dvojic připraví během deseti dílů. Náročné úkoly, které budou muset splnit v časovém limitu, přitom velmi nápadně připomínají konkurenčního MasterChefa, který skončil nedávno. Teprve se však ukáže, který z pořadů si nakonec získá srdce diváků! Hvězda seriálu Ulice v slzách. Linda Rybová může přijít o všechno, už asi stačí jen málo Číst více Můj muž je lepší kuchař, říká Pagáčová Do role moderátorky obsadila Prima Patricii Pagáčovou s Tomášem Zástěrou. Právě sexy blondýnka přitom na rovinu přiznává, že zas taková kuchařka není. „Můj muž je lepší kuchař než já. Víc ho to baví a umí vařit podle fantazie, což já nedokážu. Vždycky jsem si myslela, že to s věkem přijde, ale je mi třicet pět a pořád se nic neděje. Takže si myslím, že to je spíš tím, jaký jste typ. A já jsem zkrátka typ, který recept nevymyslí a improvizovat neumí. Proto v naší kuchyni vládne muž,“ řekla na rovinu nová moderátorka, které by nejedna žena mohla závidět. Podobně to má i Zástěra. „Vařím jen občasně. Do restaurací chodíme také občasně. Jinak se v kuchyni otáčí hlavně přítelkyně. Navíc vaří výborně, tudíž já se držím od kuchyně dál a nechávám lidi, kteří to opravdu umí, aby vynikali,“ přiznal bývalý účastník drsné soutěže Survivor, kterého někteří znají také jako moderátora z Evropy 2. Zkušeností za mikrofonem má tak možná přece jen o něco víc než jeho kolegyně, a tak jí bude během vypjatých situací oporou. Vládnou v zákulisí Všechnopárty neshody? Členové štábu odcházeli kvůli Šípovi Číst více Šéfkuchař Svatek vidí české nedostatky Není náhoda, že Prima nasadí pořad od této soboty. Grilování je oblíbená jarní i letní aktivita takřka všech Čechů, a tak nebudou chybět ty nejlahodnější recepty. Stranou nezůstane ani šéfkuchař Martin Svatek, který má o gastronomii v Čechách jasné mínění: „Češi dělají velkou chybu, že začnou dělat maso a pak teprve přílohy a omáčky a pak začnou shánět strávníky. Když se griluje, tak mají všichni čekat na maso, a ne maso na strávníky.“ Zdeněk Pohlreich pak zase přiznává, že českou lásku ke grilování sice nikdy nepochopí, ale pravdou je, že na grilu se dá dělat všechno. Právě on je pravděpodobně tím největším lákadlem pořadu. V gastronomii má své dobré jméno, jeho názor má váhu a leckdy se ho soutěžící bojí. Tentokrát se pečlivě připravuje na Dannyho a Danielu, Martina a Jirku, Davida a Vieru, Prikyho a Lucku, Dominiku a Denisu, Radka a Nikolu, Dona a Michala, Jeanu a Ritu, Janu a Romana, Helenu a Rada. Jak se podle Pohlreicha česká gastronomie za posledních deset let posunula? „Největší změny jsou v tom, že máme všeho čím dál tím míň. Máme čím dál míň lidí, čím dál míň zboží, čím dál dražší zboží. Myslím si, že to pro obor gastronomie rozhodně není jednoduchá doba, ale zase na druhou stranu je třeba vidět, že úroveň stoupá zásadně. První věci, o kterých jsem mluvil, celou gastroscénu spíš jenom zpomalují, takže ve finále je to dobré,“ dodává pověstný šéf, který si nebude brát servítky ani teď! Zdroj: redakce, FTV Prima, prima+ KAM DÁL: Kaňoková ze Zlaté labutě přiznala, že kvůli bývalému partnerovi byla málem bez práce.
\nČas načtení: 2019-12-18 13:07:29
Poznámka k BBC a jejím poplatkům
I do českých médií se dostala informace o tom, že nový britský premiér zvažuje „okrouhat“ koncesionářské poplatky BBC. Pár detailů ale ve skládačce schází. BBC může přijít o peníze, protože není nestranná, říkají noviny. A vskutku, stanice, na které si chvíli zamoderovala i Greta, si letos udělala hodně nepřátel; její pokrytí předvolební kampaně podráždilo ve vzácné shodě konzervativce, labouristy i liberální demokraty, tedy strany, které dohromady dostaly přes 80 procent hlasů. (Můj názor: jde-li kritika ze všech stran spektra, nemusí to být nutně důkaz nestrannosti, ale také třeba neprofesionality.) Stálo by za to zmínit aspoň dvě okolnosti, které tuto debatu přiostřují. Za prvé, licenční poplatek je poměrně vysoký a hodně jej zvýšila právě labouristická vláda v letech 1997–2010; tehdy rostl v podstatně každoročně. Ale velký skok nastal i za Thatcherové, což by člověk tak úplně nečekal. (Je pravda, že v 70. a 80. letech byla velká inflace.) Od roku 2020 má být částečně zrušena výjimka, podle které neplatí licenční poplatky domácnosti, kde aspoň jeden člen má více než 75 let. To by mohlo postihnout až tři miliony domácností, takže toto rozhodnutí určitě BBC přátele ve veřejnosti nenadělalo. Současný poplatek za příjem barevného vysílání je 154 liber na rok, tedy zhruba 4600 Kč. Je tedy dvakrát dražší než ten český, protože na rozdíl od českého pokrývá naráz televizi i rádio. Na evropské poměry je to poměrně drahá služba, i když německojazyčné národy vybírají ještě podstatně více. Nelze tak zcela přehlédnout, že třeba Netflix je o dost levnější, a přitom také produkuje docela dost „svého“ originálního materiálu. Co ale činí poplatky pro BBC extra kontroverzními, je ta druhá skutečnost, totiž že jejich neplacení je trestný čin. Na rozdíl od jiných nezaplacených poplatků (třeba za parkování) či jiných dluhů (elektřina, plyn) se neplatiči licenčních poplatků v Anglii a Walesu dostávají před trestní soud nižšího stupně (magistrate court) a vznikne jim záznam v rejstříku trestů. (Skotsko má o poznání lidštější režim.) Více než desetina všech trestních řízení před nižšími soudy jsou právě případy dlužných poplatků. Nezaplatíte-li poplatky a pokutu ani po procesu, skutečně můžete jít i sedět, i když těchto zatvrzelců je málo. O dekriminalizaci neplacení poplatků se uvažovalo už před několika lety, ale kupodivu to tehdy těsným poměrem 178:175 zablokovala Sněmovna lordů, která navrhované změny odmítla. Jedním ze zastánců (co-sponsors) zamítací iniciativy byl … bývalý ředitel BBC Michael Grade, od roku 2011 doživotní baron za konzervativní stranu. Pokud by se Johnsonova nová vláda rozhodla licenční poplatky buď dekriminalizovat, nebo úplně zrušit, nejspíš by opět narazila na nesouhlas lordů, ale ten může Dolní sněmovna snadno přehlasovat, chce-li. (Lordi nemohou zablokovat zákony natrvalo, a to už od roku 1911.) Že se tak minule nestalo, byla hlavně otázka toho, že během tří měsíců měly být volby – a jejich výsledkem nakonec bylo směřování k brexitovému referendu, které se pro veřejnost stalo důležitějším tématem. Tentokrát je o brexitu ovšem již rozhodnuto, takže na téma „BBC a poplatků“ nejspíš přijde znovu řeč i na nejvyšší úrovni. Pro chudší domácnosti, jako jsou třeba právě ty na severu v rozbořené „rudé zdi“, by zrušení poplatků jistě představovalo příjemný peníz navíc. Výsledek celé věci si ale netroufám předpovědět. Síly „pro“ i „proti“ jsou velké. {loadmodule mod_tags_similar,Související} Převzato s laskavým svolením autora z jeho webu, na kterém kromě tohoto článku najdete další texty o politice a společnosti. Knihy Mariana Kechlibara si můžete objednat ZDE.
\nČas načtení: 2024-04-02 19:06:12
Alza spustila slevy na Apple! S těmito slevovými kódy lze ušetřit i tisíce korun
Komerční sdělení: Příznivci slevových akcí, zbystřete. Na Alze totiž dnes odstartovala parádní slevová akce Alza Dny, do které se tentokrát dostaly mimo jiné i Apple produkty. A že je z čeho vybírat. Díky slevovým kódům ALZADNY5 a ALZADNY10 lze totiž u vybraných produktů ušetřit i tisíce korun. Do slev se totiž dostaly i dražší Apple kousky v čele s MacBooky či iPady Pro. Prohlédněte si zlevněné Apple produkty Alze zde Hledáte-li například nový MacBook, model Air […]
\nČas načtení: 2024-04-02 19:06:22
Alza spustila slevy na Apple! S těmito slevovými kódy lze ušetřit i tisíce korun
Komerční sdělení: Příznivci slevových akcí, zbystřete. Na Alze totiž dnes odstartovala parádní slevová akce Alza Dny, do které se tentokrát dostaly mimo jiné i Apple produkty. A že je z čeho vybírat. Díky slevovým kódům ALZADNY5 a ALZADNY10 lze totiž u vybraných produktů ušetřit i tisíce korun. Do slev se totiž dostaly i dražší Apple kousky v čele s MacBooky či iPady Pro. Prohlédněte si zlevněné Apple […]
\nČas načtení: 2024-04-15 19:00:29
Slevy na Apple na Alze končí už dnes! S těmito slevovými kódy lze ušetřit i tisíce korun
Komerční sdělení: Příznivci slevových akcí, zbystřete. Na Alze totiž dnes končí parádní slevová akce Alza Dny, do které se tentokrát dostaly mimo jiné i Apple produkty. A že je z čeho vybírat. Díky slevovým kódům ALZADNY5 a ALZADNY10 lze totiž u vybraných produktů ušetřit i tisíce korun. Do slev se totiž dostaly i dražší Apple kousky v čele s MacBooky či iPady Pro. Prohlédněte si zlevněné Apple produkty Alze zde Hledáte-li například nový MacBook, model Air […]
\nČas načtení: 2024-04-15 19:00:35
Slevy na Apple na Alze končí už dnes! S těmito slevovými kódy lze ušetřit i tisíce korun
Komerční sdělení: Příznivci slevových akcí, zbystřete. Na Alze totiž dnes končí parádní slevová akce Alza Dny, do které se tentokrát dostaly mimo jiné i Apple produkty. A že je z čeho vybírat. Díky slevovým kódům ALZADNY5 a ALZADNY10 lze totiž u vybraných produktů ušetřit i tisíce korun. Do slev se totiž dostaly i dražší Apple kousky v čele s MacBooky či iPady Pro. Prohlédněte si zlevněné Apple […]
\nČas načtení: 2024-05-15 20:00:14
Garmin Fenix 7 a další vlajkové hodinky dostávají novou aktualizaci
Garmin vydává aktualizaci na novou beta verzi 17.19 Týká se majitelů sportovních hodinek Fenix 7 a dalších dražších modelů Od další stabilní verze jsme zřejmě ještě pár testovacích buildů vzdáleni Garmin pokračuje ve vydávání beta verzí pro dražší sportovní hodinky Fenix 7 a některé další modely vlajkové kategorie. Update s označením 17.19 se tentokrát netýká […] Celý článek si můžete přečíst na Garmin Fenix 7 a další vlajkové hodinky dostávají novou aktualizaci
\nČas načtení: 2024-07-05 18:21:21
Potraviny v Česku by mohly brzy výrazně zdražit. Hlavní viník je přitom již léta známý
Potraviny v Česku by mohly brzy začít znovu výrazně zdražovat. Důvodem tentokrát ovšem nebude inflace či tlaky zahraniční konkurence na zemědělce, ale problém, který je známý už léta - klimatická změna. Jeho řešení ale stále není příliš efektivní, a tak bude výroba některých klíčových potravin stále dražší.
\nČas načtení: 2020-01-07 14:20:09
Šéf Peugeotu a Citroënu Carlos Tavares: Kampaně proti dieselovým motorům zvyšují exhalace CO2
Carlos Tavares bude zřejmě brzy po spojení automobilek Fiat-Chrysler a Peugeot-Citroën šéfem nového světového koncernu. Poté, co rodilý Portugalec odešel z firmy Renault-Nissan, stačilo mu necelých pět let k tomu, aby z téměř bankrotující automobilky PSA vybudoval firmu s největší ziskovostí v branži. Focus Online s ním hovořil o aktuálních otázkách tohoto průmyslu. I když už v koncernu PSA máte první modely plug-in a elektroauta, na rozdíl od Volkswagenu, Mercedesu, Fordu a Kia se nepodílíte na programu výstavby rychlonabíjecích stanic pro elektroauta po Evropě. PSA je druhá největší skupina v automobilové branži. Není toto rozhodnutí trochu divné? Možná, ale je to stanovisko, které mohu velmi jednoduše vysvětlit. Naším hlavním cílem je zajistit svobodu pohybu s vysokou mírou komfortu, kvality a trvanlivosti. Infrastruktura, která je potřeba pro provoz automobilů, není naším klíčovým byznysem. Nepodílíme se na výstavbě čerpacích stanic, ani dálnic. Proto se také nepodílíme na stavbě nabíjecích stanic pro elektromobily. Malá hustota nabíjecích stanic je jedním z největších problémů v Evropě a zpomaluje to rozvoj elektromobility a zásah širších vrstev zákazníků. Vidím to ale tak, že se jedná o odpovědnost vlád a komunálních orgánů. Potřeba investic do této oblasti je velmi vysoká a už teď jsou tyto státní struktury pod velkým tlakem. Vysoké náklady a nízké příjmy vedou k těžko zamezitelným deficitům. Privátní investice do této oblasti se také neosvědčily, protože distribuce elektrického proudu bude jen tehdy rentabilní, když může spotřebitel platit vyšší ceny. Toho ale nebude jednoduché dosáhnout, protože nízké provozní náklady elektroautomobilu mají vyrovnat jeho vyšší pořizovací cenu proti benzinovým a dieselovým vozům. Mluvil jste o svobodě pohybu – je svoboda pohybu, tak, jak ji známe, ohrožena? V demokratických zemích Evropy máme volnost pohybu jako nabyté právo. Myslím si, že bychom měli o volnosti pohybu v Evropě přemýšlet, abychom pochopili, zda není v ohrožení. Není to jen proto, že se vlády pokoušejí tuto svobodu omezit. Co by se stalo, kdybyste nemohli jet více než pětkrát z Londýna do Paříže, protože vaše osobní bilance CO2 by byla nepřiměřeně vysoká? I když tomu tak zatím není, začíná být svoboda pohybu ohrožena hospodářským tlakem. Někteří z nás se v nepříliš vzdálené budoucnosti mohou probudit a zjistí, že si svobodu pohybu nebudou moci dovolit. Jako občan Evropy bych chtěl každého vyzvat, aby se na problémy životního prostředí díval komplexně a neukazoval jen na výfuk automobilu. Jak vysoká je bilance CO2 při získávání vzácných surovin pro výrobu baterií, při jejich recyklování a při nabíjení? Co znamená budoucí energetická daň pro financování našich vlád? Kolik pracovních míst odpadne, když se automobilový trh silně a trvale zhroutí? Nikdo v Evropě to nepočítá. Mnozí výrobci automobilů vyvinuli samostatné elektromobily, jiní zase mají pro běžné modely elektrické varianty. Peugeot a Opel zvolili cestu tzv. dvojčat. Nabízejí modely se spalovacím nebo stoprocentně elektrickým pohonem s odůvodněním, že to pro spotřebitele představuje větší svobodu volby. Jedná se o strategii pro všechny značky koncernu PSA? Je to přístup ke spotřebiteli, kterým respektujeme jeho rozhodnutí, jaký vůz si chce koupit. Konečná volba závisí na omezeních jednotlivých technologií. Plně se soustřeďujeme na spotřebitele. Pokud musíme dodržet zákon, který říká, kolik škodlivin může vůz vypustit, abychom zachránili planetu, musíme dát spotřebiteli možnost volby, co je pro jeho potřeby nejlepší. Ten problém je velmi komplikovaný, protože každý občan Evropy dnes má pocit, že jeho svoboda pohybu je stále více omezována. U nás v PSA se nechceme nadále stydět a říkáme zákazníkovi: Pokud je toto auto, které se vám líbí, tak potom toto jsou motory, které máte k dispozici i s jejich přednostmi a zápory. A nazpět k vaší otázce: Ano, to je strategie, kterou chceme využívat v našich různých segmentech a značkách. Carlos Tavares bude zřejmě brzy po spojení automobilek Fiat-Chrysler a Peugeot-Citroën šéfem nového světového koncernu. Poté, co rodilý Portugalec odešel z firmy Renault-Nissan, stačilo mu necelých pět let k tomu, aby z téměř bankrotující automobilky PSA vybudoval firmu s největší ziskovostí v branži. Focus Online s ním hovořil o aktuálních otázkách tohoto průmyslu. {loadmodule mod_tags_similar,Související} {mprestriction ids="1,2"} Vaše značky nenabízejí žádná hybridní řešení. Proč? Považuji to za zastaralou technologii, u které jde jen o to vylepšit benzinový pohon podporou elektřiny. S příchodem plug-in hybridů a plně elektrických aut ztrácejí zákazníci o jednoduché hybridy zájem. Především proto, že v určitých městských oblastech, kde jsou povolena pouze elektroauta, nemohou hybridy dostat povolení. Mnozí politici a experti vidí už dnes jako reálnou smrt dieselů. Žijeme stále více ve světě, kde existuje rozdělení mezi dogmatiky a pragmatiky. Pravdou je, že dogmatici mezi sebou divoce diskutují a ohlašují nezodpovědně utopická opatření, pro která neexistuje žádné vědecké ani praktické zdůvodnění. Když k tomu dochází, chybí jim prostě pravda, což je vážné. Když takové osoby oznámily „smrt dieselů“, stouply emise CO2, takže by měly být zodpovědné za zhoršující se globální oteplování. Pravdou je, že dieselový motor vypouští o 15 až 20 procent méně emisí CO2 ve srovnání s benzinovým motorem. Když oznamujeme smrt dieselů, podporujeme tím fakticky spotřebitele a firmy, aby kupovali více vozů s benzinovým motorem, a tím přispívali ke globálnímu oteplování. Jsem přesvědčený, že se lidé, kteří podporovali akce pro smrt dieselům, dopustili velmi vážných činů a měli by odpovídat na otázky. Pokud by odpovědí byla jejich neznalost, nejsou podle mého názoru schopni být v pravém slova smyslu zákonodárci. To vše bylo známé a není to překvapující. Stačilo se jen zeptat vědců a inženýrů. Takže teď budeme žít roky v přechodu k elektromobilitě s vyššími emisemi CO2, než bychom museli, protože jsme jako výrobci do spalovacích motorů a jejich technologií hodně investovali. Nebylo možné v rámci jednání ACEA ( Evropská asociace výrobců automobilů), kde jste byl poslední dva roky prezidentem, upozornit politiky na tyto skutečnosti? Ne, protože Evropská unie se záměrně rozhodla nám nenaslouchat. Důvod je jednoduchý: Každý se teď snaží od sebe odvrátit možnost být obviněn, že je ve službách automobilové lobby, což je dnes špinavé slovo. Bohužel nepochopili, že jim chceme vysvětlit právě tu vědeckou a technickou stránku věci, aby mohli zabránit tomu, k čemu nyní došlo. Mohli se přitom seznámit s daty, která bychom jim poskytli – na základě fyziky a chemie. Ale dali přednost tomu, vyhnout se nálepce být lobbistou aut, což by jim ubíralo voličské hlasy. Neříkám už ani, že bychom měli být slyšeni i proto, že v Evropské unii zastupujeme 13,8 miliónu pracovních míst. Jen bychom chtěli přispět k tomu, aby politická rozhodnutí byla zodpovědnější. Evropský trh automobilů od roku 2015 postupně roste, i když růst se zpomaluje, možná dokonce dochází ke stagnaci. A v letošním roce zřejmě dojde v prvním pololetí i k poklesu o 3,1 procenta. Jak vidíte vývoj trhu v celém roce 2019 a především v následujících letech? Odhaduji, že v letošním roce zůstaneme zhruba na úrovni loňského roku, možná nepatrně pod ním. Ale v příštích deseti letech uvidíme, že elektromobilita bude mnohem dražší než klasické pohony. Už teď víme, že obnovitelné energie jsou dražší než klasické, včetně jaderné energie. Budeme muset evropským občanům povědět, že když si jdou dnes koupit plně nebo částečně elektrifikované auto, tak jejich mobilita bude dražší a nebude pro všechny spotřebitele dostupná. Je pak jen přirozené, že trh zažije trvalý pokles, aby se přizpůsobil kupní síle, a že to bude mít i dopady na zaměstnanost a vývoj daňových příjmů. Vždyť jen z prodeje paliv dostávají evropské vlády ročně zhruba 440 miliard eur na daních. Změna trendu, které jste dosáhl v posledních pěti letech u PSA, bývá nazývána „Carlosův styl“. Zmenšili jste majetek firmy, ale dosáhli jste operativního zisku a vaši marži vám mohou závidět prémiové značky. Co bylo rozhodujícím faktorem, který přispěl k tomu úspěchu? Byla to podle mého názoru angažovanost a kompetence našich pracovníků, kteří pochopili závažnost a neodkladnost prosazení našich rozvojových plánů. Úspěch se nedosahuje powerpointovými prezentacemi, nýbrž tím, že lidé chápou, proč je třeba mít určité výsledky. Je také důležité prodávat auta za férové ceny, které nemohou být vzhledem k naší historii a hodnotě našich vozů příliš podhodnoceny. Musí být na stejné úrovni jako u našich konkurentů, a to bez reklamy, protože se jedná o postavení na trhu, nikoliv o nástroj prodeje. Když jsme se rozhodli pro vstup do vyšší třídy, musíme vzít také v potaz očekávání spotřebitele, který více platí, ale pochopitelně také více očekává. Na straně nákladů se nadále pokoušíme o jejich snižování, ale to je něco, co každý z našich spolupracovníků zná z domova, z rodiny, z dovolené. Když budete používat stejnou přísnost a kreativitu, na jakou jste zvyklí ve svém soukromém životě – to znamená dosáhnout to nejlepší s minimálními náklady, dají se očekávat ty nejlepší výsledky. Tomu se říká zdravý selský rozum. Vyvinuli jste ale také nové distribuční kanály – například carsharing. Máme značku Free2Move, která přináší na trh spolu se službami mobility i carsharing. Jedná se o byznys, který se teprve rozvíjí a který, pokud bude ziskový, bude mít budoucnost. Na světě tomu tak všude není, což vedlo k tomu, že hodně firem už z trhu zmizelo. Vycházíme z toho, že má-li mít tato aktivita určitou trvalost, musí být vazba mezi kvalitou servisu, cenou a náklady. Pokud budou města, ve kterých nebudeme vytvářet s touto službou zisk, budeme se snažit provést určité korektury tak, abychom nejpozději za dva roky zisku dosáhli. Působíme už nyní ve Washingtonu, Wu-chanu v Číně, Lisabonu, Madridu a Paříži a v příštím roce chystáme expanzi do Německa. {/mprestriction} Přeložil Miroslav Pavel. Carlos Tavares (*14. srpna 1958 v Lisabonu) je portugalský podnikatel, generální ředitel a předseda správní rady Groupe PSA, největšího francouzského výrobce automobilů. Vystudoval École Centrale Paris. Svou kariéru začal v Renaultu v roce 1981, byl ředitelem projektu Renault Mégane II. Poté pracoval pro Nissan, partnera Renaultu v alianci Renault – Nissan. Do roku 2009 dohlížel na jeho přítomnost v Severní a Jižní Americe. Pak byl generálním ředitelem Renaultu, rezignoval 29. srpna 2013 po konfliktu ve vedení. Od roku 2014 je generálním ředitelem a předsedou správní rady Groupe PSA. Během svého funkčního období řídil opatření na snižování nákladů a zvyšoval tržní podíl společnosti v Číně, která po několika letech ztrát vrátila Groupe PSA zpět k ziskovosti. V roce 2014 vytvořil společnost DS Automobiles jako samostatnou značku. Tavares má tři děti. Byl pilotem amatérských závodních automobilů od svých dvaceti dvou let. Jel historickou Rallye Monte-Carlo, sbírá klasická auta a vlastní 1979 Peugeot 504 V6 Coupé, 1976 Alpine A110 a Porsche 912 z roku 1966.
Čas načtení: 2024-06-25 20:30:13
Galaxy Watch 7 budou dražší, než se čekalo. Kompenzovat to chtějí výkonem a AI
Oficiální představení Galaxy Watch 7 se pomalu blíží Hodinky od Samsungu by měly být přibližně o 1200 Kč dražší, než aktuální generace Chybět nemá ani čipset vyrobený 3nm technologií či AI funkce Představení nové generace chytrých hodinek Galaxy Watch od Samsungu je už za rohem, přičemž jako předvoj už jihokorejský gigant ukázal odlehčený model Galaxy Watch FE. Příznivci firmy ze Soulu nicméně čekají především na plnohodnotné chytré hodinky. O jejich potenciální výbavě koluje internetem řada spekulací a s blížícím se datem představení počet informací ještě narůstá. Tentokrát jsme se dozvěděli další střípky nejen o výbavě, ale taky o možné ceně. Přečtěte si celý článek Galaxy Watch 7 budou dražší, než se čekalo. Kompenzovat to chtějí výkonem a AI
Čas načtení: 2024-08-02 10:00:00
Krásný nový zelený svět podle Fialy. Jeho vláda je hrozbou pro naše občany
Benzin a nafta až o 10 korun dražší. Raketové zdražení levného zboží z Číny. Postihy za vytápění plynem a pevnými palivy. Dražší elektřina. Větrníky a soláry, kde to jen půjde. Poskytování půjček podle „zelenosti“. Povinné nákladnější stavební materiály. Dražší parkování. Rychlost 30 km/h ve městech. Zdražování letenek. Seznamte se s krásným novým zeleným světem podle Petra Fialy.
Čas načtení: 2025-01-04 00:00:15
Česká pošta zdraží své služby. Kompletní přehled změn a cen
Dražší listovní zásilky, dražší cenná psaní, dražší poštovní poukázky a menší slevy na zákaznickou kartu České pošty. Projděte si kompletní přehled změn a rozdílů cen.
Čas načtení: 2025-01-21 08:03:51
Průmyslová transformace, globální napětí a změny v dodavatelském řetězci způsobily, že v Evropě máme pětkrát dražší plyn než v USA. Může cena zemního plynu ještě růst? Článek Proč máme pětkrát dražší plyn než v USA! Firmy kvůli tomu prchají za Atlantik, nejistota tlačí cenu nahoru z webového portálu Finex.cz.
Čas načtení: 2023-09-27 12:00:00
Test Asus TUF Gaming Radeon RX 7800 XT OC Edition: Tradičně špičkový chladič
Asus má v nabídce aktuálně jediný Radeon RX 7800 XT. Je z modelové řady TUF a existuje ve dvou barevných provedeních. A určitě vás nemusí mrzet, že nenabízí scházejí dražší Strixy, protože dávat na RX 7800 XT výkonnější a dražší chladič by bylo už jen zbytečné plýtvání. Obrovský tříslotový chladič udrží čip na nízkých teplotách, a přitom umí být luxusně tichý.
Čas načtení: 2023-03-27 21:42:10
Koupit dum je 5000x drazsi od pocatku minuleho stoleti
Dum z katalogu za $938 v roce 1916. Docela je podobny tomuto, ze? Tenhle byl postaven v roce 1907 a stal tehdy podobne penize. Jen od te doby cena trosku vyrostla. Asi tak 5000 krat. Me fascinuje jak inflace ovlivnuje nase chovani a investice. A jak dlouho tento fiat svet bude jeste takto dale fungovat. … Continue reading Koupit dum je 5000x drazsi od pocatku minuleho stoleti →
Čas načtení: 2008-03-20 17:00:00
Velikonoce jsou po Vánocích druhým největším svátkem a opět jde o ideální čas k zaslání nějakého pěkného přání rodině, známým, či svému šéfovi v práci. Doba pokročila a klasické pohledy s velikonoční tématikou jsou nejen dražší a dražší, ale mnohdy jde i o archaický přežitek. 21. století je zasvěcen ...
Čas načtení: 2024-03-05 06:24:36
Praha dotuje parkování víc než MHD. Uskladnění aut v ulicích by mělo být dražší, říká Zdeněk Hřib
Jedno stání stojí Prahu sedm tisíc ročně, parkovací oprávnění je ale za 1 200 korun, říká Zdeněk Hřib v rozhovoru pro CzechCrunch. Článek Praha dotuje parkování víc než MHD. Uskladnění aut v ulicích by mělo být dražší, říká Zdeněk Hřib se nejdříve objevil na CzechCrunch.
Čas načtení: 2024-03-05 20:02:34
Nový člen indexu S&P 500? Akcie, která je 10x dražší než před rokem
O růstu Nvidie díky boomu umělé inteligence už slyšel každý. Je tu ale akcie, která na stejné vlně dokáže růst ještě rychleji. Nově bude součástí index S&P 500. Článek Nový člen indexu S&P 500? Akcie, která je 10x dražší než před rokem z webového portálu Finex.cz.
Čas načtení: 2024-03-13 15:00:34
Dražší se první iPhone z roku 2007. Cena zřejmě půjde do milionů
Nerozbalený první iPhone z roku 2007 opět míří do aukce Aukční síň předpokládá, že by jeho cena mohla překonat hranici 100 tisíc dolarů Nejdražší vydražený iPhone dosáhl na částku 190 tisíc dolarů, tedy přibližně 4,4 milionu korun Dražby předmětů spojených s Applem jsou zpravidla velmi sledované. Částky se mnohdy u takovýchto relikvií šplhají do astronomických částek a je až s podivem, kolik za ně jsou někteří ochotni zaplatit. Posledním příkladem je šek podepsaný Stevem Jobsem, který se v právě probíhající aukci pohybuje v přepočtu okolo 800 tisíc korun. Stálicí podobných dražeb jsou ale první generace iPhonů, ideálně ještě nerozbalené. Právě jeden takový nyní míří do aukce a jeho hodnota by mohla velmi snadno překonat dvoumilionovou hranici. Přečtěte si celý článek Dražší se první iPhone z roku 2007. Cena zřejmě půjde do milionů
Čas načtení: 2024-03-16 13:26:10
O Velikonocích letadlem pryč. Češi objevují hlavně Evropu, letenky ale bývají na svátky dražší
Ceny letenek jsou ve srovnání s dobou před svátky i po nich pravidelně vyšší. Přesto se během Velikonoc vydá do zahraničí řada Čechů. Článek O Velikonocích letadlem pryč. Češi objevují hlavně Evropu, letenky ale bývají na svátky dražší se nejdříve objevil na CzechCrunch.
Čas načtení: 2024-03-22 13:22:16
Česká národní banka (ČNB) započala se snižováním úrokových sazeb a s téměř jistou pravděpodobností v tom bude pokračovat i při zítřejším zasedání. Centrální banka patrně sníží dvoutýdenní repo sazbu o půl, možná ale až o 0,75procentního bodu, v důsledku čehož by sazby hypoték mohly podkročit 4 procenta v případě refinancování. Ještě v prosinci minulého roku přitom činila průměrná výše úrokových sazeb hypoték [...] Příspěvek Dražší hypotéky uzavřené v posledních letech bude nyní možné velmi výhodně refinancovat. Zájemci ale mají čas jen do září. pochází z Rodinné finance
Čas načtení: 2024-03-27 12:12:30
Počet lidí omezujících konzumaci masa v Česku stoupá, růst však brzdí vyšší ceny rostlinných alternativ. Nemá na ně vliv přitom jen poptávka zákazníků. Článek Mléko, nebo nemléko? Rostlinné alternativy jsou i dvakrát dražší. Trend mohou změnit stát i obchodníci se nejdříve objevil na CzechCrunch.
Čas načtení: 2024-04-03 09:00:00
Vítr ve vlasech se letos prodraží jen někomu, ojeté kabriolety většinou zlevnily
Praha 3. dubna 2024 (PROTEXT) Nabídka ojetých kabrioletů je oproti loňsku bohatší, největší výběr je u modelů BMW 4 a Mercedes-Benz E. Ceny většiny nejprodávanějších modelů meziročně klesly, ale BMW 4, Porsche 911, Ford Mustang a Mazda MX-5 zdražily až o 32 %. Nejdostupnějším kabrioletem zůstává Peugeot 206, nejdražšími jsou speciality Mercedes-Benz a Ferrari.Rostoucí teploty začínají lákat k projížďkám bez střechy nad hlavou. Řidičům, kteří by si rádi splnili sen o jízdě s větrem ve vlasech, nahrává letošní nabídka ojetých kabrioletů. V březnu měli na výběr z více než 800 inzerátů v cenách od 20 000 Kč do několika desítek milionů. Podle analýzy TipCars.com jsou přitom nejprodávanější kabriolety letos levnější než loni. Z deseti nejinzerovanějších modelů je dostupnějších šest. Naopak u čtyř průměrná cena narostla. Rekordmanem je Mazda MX-5 „Miata“, která je oproti březnu 2023 dražší o 32 %.„Kdo si chce splnit sen o kabrioletu, má letos šanci nakoupit za dobrou cenu,“ říká Ing. Marek Knieža, ředitel TipCars.com. Průměrná cena většiny nejprodávanějších ojetin se stahovací střechou vykazuje klesají trend. Nejvíce se projevil u Volkswagenu EOS, který zlevnil o 17 %. Již tak dostupný Peugeot 206 je meziročně dostupnější o 6 %. „Mezi výjimky patří především ikonické modely jako Porsche 911, Ford Mustang a Mazda MX-5. Zatímco německý vůz meziročně podražil o 12 %, americký stoupnul o 22 % a japonský si připsal 32 %.“Prim hrají dražší kabriolety z NěmeckaV desítce nejčastěji nabízených kabrioletů jsou nejsilněji zastoupené německé značky. Prvních pět pozic obsadily Mercedes-Benz SL, následovaný dvojicí BMW – modelem Z4 a řadou 4. Za nimi jsou Porsche 911 a Volkswagen EOS. Šestá příčka náleží japonské Miatě, tedy Mazdě MX-5. Sedmý je anglický Mini Cooper, osmý opět Mercedes, tentokrát třídy E. Deváté místo obsadil Ford Mustang. Desátým nejčastějším vozem je Peugeot 206. Ten také představuje nejdostupnější cestu ke kabrioletu.„Francouzská auta patří tradičně k těm dostupnějším. Dvěstěšestka je průměrně pod 50 000 korun. Další výhodou je koncepce kupé-kabriolet. Střechu má místo látky z plechu. Ta sice v létě omezuje zavazadelník, ale v zimě zajišťuje dobrý tepelný komfort,“ připomíná Ing. Marek Knieža.Na opačném konci cenového spektra jsou modely jako Mercedes-Benz SL a Porsche 911. U nich je průměrná cena inzerovaných aut zhruba 2 až 4 miliony korun. Oba jsou přitom v nabídce zastoupeny pětkrát častěji než Peugeot 206.O TipCars.comWeb TipCars.com zprostředkovává prodej ojetých i nových aut, a to jak mezi autobazary a zájemci o auta, tak i přímo mezi lidmi navzájem. TipCars.com nabízí autobazarům jedinečné řešení pro jednoduchý a efektivní prodej automobilů. Koncovým uživatelům pak poskytuje jak širokou škálu vozidel ke koupi, tak prostor, kde mohou svá vozidla úspěšně prodat. V současné době patří TipCars.com k jedněm z největších inzertních auto-moto webů na českém trhu s nabídkou více než 70.000 inzerátů od více než 1.500 autobazarů a soukromých prodejců.Výhody webu TipCars.com pro uživatele:Systém vyhledávání do nejmenšího detailu – podrobné hledání vozu na míruMožnost srovnání vybraných aut na „Parkovišti“Hlídací pes“ - služba, která za vás pohlídá nové vozy v nabídceKvalita a aktuálnost inzerce – možnost podat „námitku k inzerátu“Poradenství před nákupem vozu – články k jednotlivým modelům v magazínuČeský web s 25letou tradicí ČTK Connect ke zprávě vydává obrazovou přílohu, která je k dispozici na adrese http://www.protext.cz.
Čas načtení: 2024-04-09 20:30:24
Samsung Galaxy A55 recenze: je dražší, je ale zároveň lepší?
Galaxy A55 je o chlup výše umístěný model střední třídy od Samsungu Jeho největší problém ale spočívá v podobné výbavě s o něco levnějším Galaxy A35 Novinka vyjde na 11 990 Kč za základní paměťovou variantu 8/128 GB Letošní iterace řady Galaxy A od Samsungu i letos prokazuje, že korejský výrobce bude mít silné zastoupení ve vodách střední třídy. Před dvěma týdny jsme tu měli model Galaxy A35, který překvapil tím, jak vyváženou výbavu vlastně nabízí. Teď přichází řada na výkonnějšího, o něco lépe vybaveného, ale též dražšího sourozence – Galaxy A55. Který z obou ambiciózních bratrů bude mít navrch? Přečtěte si celý článek Samsung Galaxy A55 recenze: je dražší, je ale zároveň lepší?
Čas načtení: 2024-04-18 12:35:36
Recenze sluchátek Nothing Ear (a): designovka nabitá funkcemi za skvělou cenu
Nová sluchátka Nothing Ear (a) lákají na 40hodinovou výdrž, ANC či napojení na ChatGPT V prodeji jsou tři barevné varianty, cena je 2 599 korun Kromě modelu Ear (a) jde na trh také dražší model Ear s cenou 3 799 Kč Britská značka Nothing čínsko-švédského podnikatele Carla Peie je na trhu již čtvrtým rokem a dnes přináší dva zcela nové produkty. V obou případech se jedná o sluchátka. Dražší model Ear s cenou 3 799 korun má být víceméně jen vylepšenou verzí původních Ear (2), těšit se ale můžeme také na levnější model Ear (a), který se k nám dostal na test ještě před oficiálním odhalením, které bylo naplánováno právě na dnešní den. Přečtěte si celý článek Recenze sluchátek Nothing Ear (a): designovka nabitá funkcemi za skvělou cenu
Čas načtení: 2024-04-30 20:00:06
Dražší Garmin hodinky dostávají další aktualizaci s opravami chyb
Dražší sportovní hodinky Garmin dostávají další aktualizaci Opravuje vesměs stejné chyby jako nedávný update na verzi 17.14 Součástí jsou nicméně patche problémů s náhlým vypínáním přes den Není to tak dlouho, co jsme vás informovali o opravami nabité aktualizaci některých dražších modelů chytrých hodinek Garmin. Beta verze s označením 17.14 opravovala přes 10 chyb a […] Celý článek si můžete přečíst na Dražší Garmin hodinky dostávají další aktualizaci s opravami chyb
Čas načtení: 2024-05-02 17:00:00
Italské mini s dosti diskutabilním zevnějškem nebude dráždit jen svým vzhledem, ale některé i ceníkem. Je totiž o 180 tisíc korun dražší než dřív a startuje výš než Škoda Octavia, přestože konkuruje Fabii. A elektrická verze je ještě o dost dražší. (Petr Prokopec)
Čas načtení: 2024-05-13 13:00:51
V Huawei si věří. Model Pura 70 Ultra je Česku dražší než nejlepší Samsung i Xiaomi
Na český trh míří aktuální vlajkové smartphony od Huawei Huawei Pura 70 Ultra je podle DxOMark nejlépe fotícím telefonem současnosti Ceny všech novinek jsou poměrně vysoké, uvážíme-li slabší čipset, absenci podpory 5G a chybějící Google služby Přestože na Huawei dopadá tíha amerických sankcí, čínská firma je stále velmi aktivní a produkuje stále nová zařízení – v minulém týdnu například uvedla na globální trh prémiový počítač MateBook X Pro, hodinky Watch Fit 3 a novou generaci tabletu MatePad 11. Smartphony Huawei Pura 70, které byly představeny minulý měsíc v Číně, si minulý týden na globální trh cestu nenašly, nicméně dnes už víme, jak to s jejich mezinárodní dostupností bude. Přečtěte si celý článek V Huawei si věří. Model Pura 70 Ultra je Česku dražší než nejlepší Samsung i Xiaomi