<p>Vídeňská veřejná doprava se těší čím dál větší oblibě. Důkazem je zvýšený počet cestujících za minulý rok. Vysoká kvalita služeb by však nebyla možná bez pravidelné údržby a modernizace.</p> <p>The post <a href="https://www.hybrid.cz/videnska-mhd-vice-cestujicich-vice-spoju-lepsi-infrastruktura/">Vídeňská MHD: více cestujících, více spojů, lepší infrastruktura</a> first appeared on <a href="https://www.hybrid.cz/">Hybrid.cz</a>.</p>
Čas načtení: 2025-04-17 11:15:57
Vídeňská MHD: více cestujících, více spojů, lepší infrastruktura
Vídeňská veřejná doprava se těší čím dál větší oblibě. Důkazem je zvýšený počet cestujících za minulý rok. Vysoká kvalita služeb by však nebyla možná bez pravidelné údržby a modernizace. The post Vídeňská MHD: více cestujících, více spojů, lepší infrastruktura first appeared on Hybrid.cz.
\nČas načtení: 2024-09-01 13:55:00
Kladno a zdejší MHD je na prahu elektrické revoluce. Do městských ulic vyjíždí 16 tichých elektrobusů za 232 milionů korun a v českém prostředí mají několik prvenství. Jde zatím o největší jednorázové pořízení elektrobusů pro městský provoz, polovina elektrobusů je kloubová a dokáže tak převézt větší počet cestujících než obvyklé vozy a unikátní je i dobíjecí infrastruktura. Největší areál pro dobíjení elektrobusů v Čechách čítá 9 ultrarychlých stojanů a počítá s dalším rozšířením současné flotily elektrických vozů ve městě a okolí.
\nČas načtení: 2024-12-05 19:02:29
Ministři dopravy v Bruselu diskutovali o aktuálních návrzích v oblasti dopravy a o tom, jak vyvážit konkurenceschopnost a klimatické ambice evropského automobilového sektoru. Shodli se mimo jiné na společném znění návrhů předpisů zaměřených na lepší prosazování práv cestujících ve všech druzích dopravy a na zajištění práv cestujících v souvislosti s cestami různými dopravními prostředky. Přijali […]
Čas načtení: 2024-11-15 08:50:00
Peking 15. listopadu 2024 (PROTEXT/PRNewswire) - V zájmu urychlení rozvoje inteligentní veřejné dopravy uzavřela společnost Jiushi Public Transportation Group partnerství se společností China Telecom Shanghai za účelem vytvoření videosítě využívající kamery RedCap. Tato síť umožňuje streamování videa a využívá rychlou integraci 5G-Advanced a internetu vozidel, díky čemuž se společnost Jiushi Public Transportation Group stala průkopníkem inteligentní veřejné dopravy v éře mobilní umělé inteligence. Během nedávného veletrhu PT EXPO 2024, který se konal v Pekingu, se Yang Fubin, manažer oddělení správy informací společnosti Jiushi Public Transportation Group, Lu Heng, odborník první úrovně ze společnosti China Telecom Shanghai, a Bao Bisai, viceprezident společnosti Huawei pro oblast 5G & LTE FDD, podělili o neuvěřitelný příběh úspěchu společnosti Jiushi Public Transportation Group v oblasti inteligentní veřejné dopravy.Jak může městská hromadná doprava zdolat nové výzvy a posunout se vpřed?Rozvoj společnosti a hospodářství a zlepšování kvality života lidí přináší stále rozmanitější možnosti dopravy. V minulosti se lidé tísnili v autobusech a spěchali, aby je stihli, dnes naproti tomu čelí odvětví veřejné dopravy řadě nových výzev a problémů a nutně potřebuje reformu a modernizaci. Jiushi Public Transportation Group je významným provozovatelem veřejné dopravy v Šanghaji. Yang Fubin uvedl: "Systém veřejné dopravy se potýká s problémy, jako je přesné přizpůsobení toku cestujících, zvýšení bezpečnosti jízdy a inteligentní dispečink, které přímo ovlivňují zkušenosti občanů s cestováním. Pohodlí cestujících, bezpečnost jízdy a efektivita provozu jsou klíčové oblasti, které je třeba v systému veřejné dopravy zlepšit."Aby všechny tyto výzvy překonala, podporuje společnost Jiushi Public Transportation Group digitální transformaci a zaměřuje se na rozvoj inteligentního systému veřejné dopravy. S využitím sítí 5G-Advanced a terminálů RedCap vytvořila systém inteligentního analytického a řídicího centra, a stala se tak jedním z největších průkopníků v oblasti inovací internetu vozidel v celé zemi. Tento systém zahrnuje instalaci pěti palubních kamer RedCap s vysokým rozlišením připojených k síti v každém autobusu a přenášejících videostreamy s vysokým rozlišením pro sledování stavu vozidla i situace cestujících v reálném čase. Zvýší se tak celková efektivita a bezpečnost služeb veřejné dopravy a zároveň se optimalizuje provozní plánování pro pohodlný zážitek z jízdy.Podle Lu Henga má systém inteligentního analytického a řídicího centra vysoké síťové požadavky, které se projevují především v následujících oblastech.Zaprvé je potřeba vysoká kapacita upstreamové sítě. Síť propojených vozidel vyžaduje velmi kvalitní přenos dat, aby bylo možné sledovat jak polohu vozidla, tak tok cestujících a stav vozidla v reálném čase. Vzhledem k tomu, že každé vozidlo je vybaveno pěti kamerami s vysokým rozlišením 1080p, je pro jejich podporu zapotřebí velká síťová kapacita 50 Mb/s.Za druhé je nutná nízká latence, aby řidič včas dostal upozornění a mohl tak zajistit bezpečnou jízdu. Latence sítě musí být menší než 100 ms, aby se zvýšila rychlost odezvy mezi koncovými body.Za třetí je nezbytná vysoká spolehlivost zajišťující bezpečnost přenosu dat, zabraňující útokům hackerů a úniku dat a umožňující stabilní připojení.Sítě 5G Advanced podporují modernizaci a rozvoj inteligentní veřejné dopravy.Integrace sítí 5G-Advanced a AI technologie umožňuje veřejné dopravě přímo sledovat dopravní podmínky v reálném čase, což účinně zlepšuje efektivitu řízení dopravy, snižuje nehodovost a v konečném důsledku tak vytváří bezpečnější a efektivnější prostředí pro cestování. Bao Bisai k inovativním technologiím síťových aplikací 5G-Advanced poznamenal: "Z technického hlediska dosahuje nejnovější řešení 5G-Advanced společnosti Huawei desetinásobného zvýšení kapacity sítě díky inovacím v oblasti ultraširokého pásma, multifrekvenční technologie, zvýšení počtu antén, inteligence a ekologických aspektů. Urychluje modernizaci konektivity mezi lidmi, domácnostmi, věcmi, průmyslovými odvětvími a vozidly a pomáhá operátorům efektivně a bez problémů budovat sítě 5G-Advanced, zároveň poskytuje solidní síťovou podporu pro průmyslové aplikace."Společnost China Telecom Shanghai zavedla řešení sítě 3CC 5G-Advanced využívající technologie 8T8R 2,1 GHz a MIMO 3,5 GHz. Díky kombinaci 40 MHz vyhrazené šířky pásma pro uplink ve spektru 2,1 GHz FDD a spektra 3,5G Hz 200 MHz TDD zajišťuje dokonalé fungování uplinku a splňuje potřeby připojených vozidel v oblasti odesílání dat.S výkonem 5G-Advanced a mobilní umělou inteligencí se společnost Jiushi Public Transportation Group vydává na novou cestu transformace.Společnost Jiushi Public Transportation Group dnes dosahuje pozoruhodných výsledků díky kombinaci kamer RedCap, sítí 5G-Advanced a technologie AI, které řeší problémy v systému veřejné dopravy a podporují rozvoj inteligentní veřejné dopravy.Zaprvé se zlepšil komfort cestujících: V Číně byl poprvé v historii zaveden systém předvídání komfortu pro autobusy, a to ve více než 5100 autobusech. Každých 10 sekund poskytuje přesné předpovědi s přesností více než 95 %. Průměrná doba čekání se díky tomu zkrátila o šest minut.Kromě toho se výrazně zvýšila bezpečnost cestujících: AI rozpoznávací technologie slouží k neustálému sledování chování řidiče. Inteligentní výstražný systém zajišťuje okamžité upozornění v krizových situacích, což účinně omezuje mrtvý úhel a snižuje nehodovost v dopravě o 76 %.Za třetí došlo ke zlepšení provozní efektivity: Díky využití sítí 5G-Advanced pro provoz založený na informacích zaznamenala společnost Jiushi Public Transportation Group výrazné zvýšení přesnosti analýzy dat. Tím se výrazně optimalizovala efektivita veřejné dopravy a míra využití veřejné dopravy v centru města díky tomu překročila 45 %.Při pohledu do budoucna sítě 5G-Advanced nejen změnily konvenční způsob fungování veřejné dopravy, ale také položily základy pro rozvoj chytrých měst. Díky plné komercializaci sítí 5G-Advanced vstoupí v roce 2024 šanghajský systém veřejné dopravy do nové éry vyšší bezpečnosti a efektivity a stane se světovým lídrem v oblasti inteligentní dopravy. Yang Fubin k tomu uvedl: "Hluboká integrace technologie 5G-Advanced a internetu vozidel přinese občanům nevídané zážitky z cestování a podpoří inteligentní městskou dopravu." KONTAKT: Hua Zhang, zhanghua111@chinatelecom.cn
Čas načtení: 2020-11-29 17:00:49
Středočeský kraj za dob Davida Ratha zajišťoval autobusovou dopravní obslužnost téměř za miliardu korun ročně nevýhodnými smlouvami uzavřenými bez soutěže. Cílem Kverulanta je již od roku 2010 tuto praxi zrušit a přimět krajský úřad k uspořádání transparentního výběrového řízení. To se mu bohužel stále nepodařilo, dokonce ani poté, co byl Rath v květnu 2012 zatčen s krabicí od vína plnou úplatků. V roce 2019 Středočeský kraj pod vedením hejtmanky Jermanové rozhodl, že bude dál pokračovat v tunelářské praxi a prodloužil smlouvy se stávajícími autobusovými dopravci o pět let až do roku 2024 a s dalšími uzavřel nové rovněž bez soutěže. Kverulant.org opět protestoval a podal podnět k antimonopolnímu úřadu. Ten mu nyní sdělil, že se Středočeským krajem zahájil hned dvě správní řízení. Autobusovou dopravu zajišťuje kraj smlouvou s dopravcem, u něhož si objedná obslužnost pro vybrané lokality a dohodne jízdní řády. Protože by se kraji nemělo primárně jednat o zisk, ale o blaho obyvatel, je logické, že takto poskytovaná doprava nemusí být rentabilní. Proto je tomuto vybranému dopravci hrazena tzv. prokazatelná ztráta, kterou utrpí tím, že jezdí na nevýdělečných linkách. Na první pohled je tento princip v pořádku. Háček tu ale přeci jen je, a to, jak se stanovuje ona prokazatelná ztráta? Jakmile je jednou tato částka stanovena, má dopravce bez sebemenší námahy zajištěnu existenci na mnoho let. Nemusí sledovat konkurenci, snažit se snižovat náklady, lákat cestující na služby. Má svou jistou proplacenou prokazatelnou ztrátu. Nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 1370/2007, o veřejných službách v přepravě cestujících po železnici a silnici, vstoupilo v platnost 3. prosince 2009. Pro smlouvu o veřejné službě stanovilo povinnost objednatelů vybírat dopravce ve výběrových řízeních. Předmětné nařízení stanovilo, že se tak má stát principiálně nejpozději do 3. prosince 2019. V létě 2019 se Středočeský kraj rozhodl, že bude dál pokračovat v tunelářské praxi, kterou nastavil David Rath, a to tím způsobem, že s částí dopravců bez soutěže prodlouží stávající smlouvy o pět let až do roku 2024, s dalšími pak uzavře nové rovněž bez soutěže. Kraj se hájil tím, že v nařízení Evropské unie našel skulinu, která mu umožňuje takto postupovat. Pokud necháme uplacené politiky rozhazovat naše peníze, budou tyto náklady zase jen stoupat. S tím se však Kverulant odmítá smířit, a proto se obrátil na Úřad pro ochranu hospodářské soutěže, aby prošetřil, zda prodloužení smluv s dopravci bez soutěže bylo skutečně v souladu se zákonem. V únoru 2020 ho ÚHOS informoval, že si od Středočeského kraje vyžádal stanovisko uvedené v Kverulantově podnětu a příslušnou dokumentaci. V listopadu 2020 mu ÚOHS sdělil, že zahájil přestupkové řízení hned ve dvou případech. A to pro uzavření smlouvy s dopravcem ARRIVA CITY a smlouvy s dopravcem ČSAD Střední Čechy. V obou případech jde největší firmy, které ve středočeském kraji působí. V obou případech antimonopolní úřad klade Středočeskému kraji za vinu, že se dopustil nezákonného jednání dle § 33, odstavec (1), písmeno f) zákona zákon č. 194/2010 Sb. o veřejných službách v přepravě cestujících. Tam se praví, že objednatel se dopustí přestupku tím, že uzavře smlouvu o veřejných službách v přepravě cestujících přímým zadáním v rozporu s § 18. Paragraf § 18 uvádí, že smlouvu o veřejných službách v přepravě cestujících, je sice teoreticky možné uzavřít přímým zadáním, ale jen pokud jsou splněny podmínky přímo použitelného předpisu Evropské unie. A ty v obou případech splněny nebyly. V září 2020 byla zveřejněna analýza nákladů na dopravní obslužnost v jednotlivých krajích. Zpracovala ji znalecká společnost Nexia AP na objednávku firmy Autobusy LK, patřící Libereckému kraji. Nexia AP v analýze porovnávala takzvanou cenu dopravního výkonu (CDV). Jde o základní cenu, od které se ještě odečítají tržby. V porovnání je uvedena jako vážený průměr, který zohledňuje i počet najetých kilometrů. Nejdražší, s částkou 48,73 Kč, je Dopravní společnost Ústeckého kraje, která tím zas a znovu dokazuje, že erár podnikat neumí a snad ani nemá. Na druhém místě je naprosto nepřekvapivě Středočeský kraj s částkou 47,22 Kč. Další informace naleznete v kauze Rathovy předražené autobusy. Autor je ředitel a zakladatel obecně prospěšné společnosti Kverulant.org {loadmodule mod_tags_similar,Související}
Čas načtení: 2025-01-16 10:41:00
Letiště Praha loni odbavilo téměř o pětinu víc cestujících, blíží se předcovidovým číslům
Pražské Letiště Václava Havla loni odbavilo 16,35 milionu cestujících. Meziročně se počet odbavených cestujících zvýšil o 18 procent, dostal se tak na 92 procent počtu odbavených cestujících v roce 2019 před pandemií covidu-19. Na začátku minulého roku ruzyňské letiště pro rok 2024 odhadovalo 15,5 milionu přepravených cestujících, tuto prognózu tedy překonalo o více než 800 tisíc pasažérů. Letiště Praha o tom ve čtvrtek informovalo v tiskové zprávě.
Čas načtení: 2024-03-27 11:00:01
Uletěli komunistům i se třemi letadly a všemi cestujícími. Agent StB se opil a ničeho si nevšiml
V roce 1948 sice začali komunisté spouštět železnou oponu a opustit republiku už nebylo jednoduché, mnoho „anglických“ letců ale stále ještě pracovalo u Československých aerolinií. A hned v dubnu 1948 ulétli z Československa do Německa první piloti civilní Dakotou DC-3. A ještě ve stejném roce ulétly další dvě Dakoty. Přestože „velký úlet“ více strojů bylo obtížné zorganizovat, stejně se o dva roky později podařil. Letadlo swingové ikony Glenna Millera zmizelo beze stopy. Jeho záhadu se nepodařilo 80 let spolehlivě vyřešit Číst více Dakota jako vstupenka do svobodného světa Komunistické vedení útěky letců očekávalo. Byla přijata různá opatření, ti politicky nespolehliví nesměli létat na zahraničních linkách, s členy posádek nesměli létat jejich rodinní příslušníci, na palubách letadel byli přítomni ozbrojení příslušníci státní bezpečnosti. Nic z toho nezabránilo akci, která získala celosvětovou odezvu a dnes je již legendární. Na konci března 1950 ráno se na různých místech Československa připravovaly k odletu letouny DC-3 Dakota ke svým pravidelným linkám do Prahy. Ty z Brna, Ostravy a Bratislavy však do Prahy nedoletěly. Dvouměsíční plánování se zkrátka vyplatilo, stejně jako opatrnost, manželky letců cestovaly pod svými dívčími jmény nebo letěly v jiném z trojice letadel. Byly vybrány ranní lety. Předpokládalo se, že na letištích bude větší klid, bezpečnostní služba nebude tak ostražitá a během samotného letu bude většina cestujících spát. Kapitánovi letu z Brna téměř vyhrkly slzy První letoun startoval z Brna. Kapitánem byl bývalý příslušník RAF Josef Klesnil, pilotem byl také bývalý „rafák“ Vít Angetter, na palubě byl ještě mechanik, radiotelegrafista, letuška a 26 cestujících. Druhý pilot byl organizátorem úletu. O jeho záměrech vědělo jen několik lidí na palubě, kapitán letadla to však nebyl. Na palubě byla kromě jiných i manželka druhého pilota, která však z konspiračních důvodů cestovala pod svým rodným příjmením Veselá. Sám druhý pilot později na úlet zavzpomínal ve svých dopisech, které citoval Pavel Týc ve své knize DC-3/Dakota/C-47: „Klesnil byl také bývalý příslušník RAF, byli jsme velmi dobří kamarádi, a tedy jsem na něj nemusel vytáhnout pistoli, jak se tehdy tady psalo. To jsme tehdy řekli proto, že Klesnil se vracel domů, tak aby to měl při výsleších s komunisty o něco jednodušší. Po startu jsem letěl já, před Havlíčkovým Brodem jsem vypnul robota a točím kurs na Mnichov. Klesnil se mě zeptal, co blbnu. Odpověděl jsem, že jsem mu přeci říkal, že jednou uletíme na západ. Vyhrkly mu slzy, řekl, že to s jiným pilotem také plánoval.“ Teď s nimi však nemohl emigrovat, doma měl manželku a děti a věděl, co by se jim stalo. Letoun DC-3 Dakota pomohl vyhrát válku, československé piloty odvezl za padající železnou oponu Číst více V druhém letounu byla situace dramatičtější V druhém letounu, který odlétal z Ostravy, byla situace trošku dramatičtější, někteří členové posádky o úletu nevěděli a byla obava, že se budou snažit organizátorům plán překazit. Zasvěceným byl kapitán Světlík a mezi cestujícími byl další pilot Popelka. V určitém okamžiku přiložil kapitán Světlík druhému pilotu pistoli na krk a přikázal mu, aby „od toho vypadl“. Původně si myslel, že jde o žert, ale brzy pochopil, že tomu tak není. Společně s navigátorem a radiotelegrafistou byli přinuceni, aby si stoupli do zavazadlového prostoru, který byl za pilotní kabinou. Celou dobu na ně druhý z pilotů mířil pistolí. Před přistáním jim kapitán navíc svázal ruce. Agent StB se opil a ničeho si nevšiml Poslední z trojice strojů odlétal z Bratislavy. Před odletem došlo ke zdržení, a tak panovala obava, že státní orgány již budou informovány o úletu strojů z Brna a Ostravy a jim v odletu zabrání. Navíc byla na palubě máma krasobruslařky Áji Vrzáňové, která již žila v emigraci. Nakonec se však vzlet podařil a letoun zamířil na letiště Erding u Mnichova, které bylo cílem i předešlých dvou letů. Trasa letu z velké části vedla nad rakouským územím pod sovětskou správou na rozdíl od dvou letů, které přelétly z Československa přímo na rakousko-americké území. Do únosu byla zapojena celá posádka. Nemuseli tedy nikoho „pacifikovat“, ani doopravdy, ani předstíraně. Jediným možným nebezpečím na palubě byl jistý agent StB. Náhoda však chtěla, že letadlem cestovala skupina veselých Slováků, která ještě v Bratislavě otevřela demižon slivovice a podělila se s ostatními cestujícími o klobásy. A tak se agent místo dozorování letu patrně opil jak pravý mužik. Vzpamatoval se až po přistání za železnou oponou. The Way to Freedom Před přistáním v Německu se posádky hlásily větou: „The Way for Freedom“ – Cesta za svobodou. Na palubě všech letadel bylo 85 osob, 58 z nich projevilo přání o návrat zpět do Československa. A někteří z cestujících se dle zprávy tehdejšího konzula zachovali velmi hrdinsky, když ve snaze zabránit, aby se důležité dokumenty, které měli u sebe, nedostaly do rukou Američanů, dokumenty rozžvýkali a spolkli. Každopádně to byla pro tehdejší režim značná rána, o které se dozvěděl celý svět. Následovaly čistky v řadách ČSA, byl vyhozen generální ředitel. V návrhu usnesení o opatřeních se můžeme mimo jiné dočíst: „Vyřadit z leteckého personálu nespolehlivé živly, i za cenu omezení letecké vnitřní dopravy. Nespolehlivé piloty vyměnit a nahradit je spolehlivými armádními letci.“ Je třeba říci, že tento úlet nelze považovat za akt vzdušného terorismu, neboť okolnosti v tehdejším Československu tento čin piloty přinutily udělat a nebyla významným způsobem ohrožena letadla ani cestující. Zdroj: autorský článek, použity ukázky z knihy: Pavel Týc – DC-3/DAKOTA/C 47 a Československo, Svět křídel, 1999 KAM DÁL: Reportáž z Letiště Václava Havla Praha. Hangár F
Čas načtení: 2024-04-24 18:19:31
Nové MINI Aceman se představuje. Nabízí čtyři metry délky pro pětici cestujících
Kreativní využití prostoru v novém pojetí: MINI slaví premiéru prvního crossoveru v segmentu prémiových malých vozů. Nové MINI Aceman kombinuje kompaktní vnější rozměry s co největším vnitřním prostorem pro cestující a čistě elektrickým pohonem. Výsledkem je moderní interpretace původní myšlenky konstruktéra klasického Mini, sira Aleca Issigonise: maximálně efektivní využití prostoru na co nejmenší ploše kombinované […]
Čas načtení: 2024-06-10 09:47:00
Huawei na konferenci Digital Tourist 2024 odhaluje, jak oslovit prémiové asijské turisty
Madrid (Španělsko) 10. června 2024 (PROTEXT/PRNewswire) - Workshop o oslovování prémiových asijských cestujících pořádaný reklamní platformou společnosti Huawei Petal AdsPetal Ads, mobilní reklamní platforma společnosti Huawei, na sedmém ročníku veletrhu Digital Tourist 2024 potvrdila závazek společnosti Huawei podporovat španělský turistický průmysl a nabízet účinná řešení, která přilákají prémiové čínské cestující do bohaté španělské kultury.Ve dnech 6. až 7. června se koná speciální setkání digitálního a turistického odvětví Digital Tourist 2024. Jeho cílem je podpořit konverzaci, diskusi a učení týkající se toho, jak lze digitální technologie využít k vytváření nových příležitostí ve Španělsku a k dosažení socioekonomických cílů.Během akce společnost Huawei představila roli platformy Petal Ads při zvyšování průměrné útraty na návštěvníka, rozprostření návštěvnických toků a zajištění pokračování cestovního ruchu i po skončení hlavní sezóny.Společnost Huawei pořádá diskuzi u kulatého stolu o výzvách v oblasti marketingu destinacíBěhem konference Digital Tourist 2024 uspořádala společnost Huawei diskuzi u kulatého stolu o výzvách v oblasti marketingu destinací. Společnost Huawei pevně věří ve schopnost technologií pomáhat řešit aktuální problémy v oboru a odhalila svá nejnovější řešení určená k řešení problémů, s nimiž se potýkají marketingové organizace v jednotlivých destinacích.Diskuze u kulatého stolu se zúčastnili vedoucí představitelé, jako jsou Tono Franco, ředitel Visit Valencia, José Camarero, ředitel cestovního ruchu Comunitat Valenciana, José F. Mancebo, ředitel turistického sdružení Costa Blanca, May Escobar, radní pro cestovní ruch, inovace a digitalizaci městské rady v Segovii, a Daniel Caro, CDO Turismo de Andalucía. Diskuzi u kulatého stolu moderovala María Ramiro, obchodní ředitelka pro reklamu v Evropě ve společnosti Huawei Mobile Services.Během diskuze u kulatého stolu byl zdůrazněn význam marketingových strategií přizpůsobených jednotlivým turistickým destinacím a zaměřených na účinnou marketingovou kombinaci, která přemění zájem na skutečné návštěvy. Mezi diskutované problémy patřila složitost plánování s veřejnými prostředky a potřeba pečlivých strategií zaměřených na konkrétní destinace. Důraz se kladl na důležitost údajů, formulaci správných otázek pro shromažďování relevantních údajů a na problémy s přístupem k údajům o trhu na velké vzdálenosti, zejména z Číny. Za klíčové se považovalo přilákání turistů s vysokou hodnotu prostřednictvím udržitelných a kulturně obohacujících návštěv. V závěru konference zazněla výzva k marketingovým strategiím, které by vyvážily efektivní propagaci a udržitelnost.Workshop společnosti Huawei o oslovování prémiových asijských cestujícíchWorkshop, který vedla María Ramiro, se zabýval nejlepšími strategiemi pro oslovení prémiových asijských cestujících.María Ramiro v projevu k účastníkům prohlásila: "Společnost Huawei bude i nadále ve spolupráci s cennými partnery nabízet vylepšené marketingové nástroje, které pomohou přilákat více asijských turistů do překrásné destinace Španělska. To zahrnuje zvýšení průměrné útraty na jednoho návštěvníka a také pomoc při přivádění turistů do méně známých turistických míst a jejich rovnoměrnější rozložení napříč celým Španělskem v různých ročních obdobích."O platformě Petal Ads Petal Ads je mobilní reklamní platforma společnosti Huawei, která globálně propojuje vydavatele, inzerenty a marketéry. S více než 360.000 vydavateli a širokým záběrem pokrývajícím přes 200 sektorů umožňuje agenturám a společnostem oslovit více než 730 milionů nových zákazníků z celého světa.Další informace o platformě Petal Ads najdete na adrese https://ads.huawei.com.Foto – https://mma.prnewswire.com/media/2433289/Huawei_Workshop_Petal_Ads.jpg PROTEXTKONTAKT: Vivi Chen; vivi.chan@huawei.com; Mobil:+34677108512 / Shanshan Wu; shanshan.wu2@huawei-partners.com; 0034633048352
Čas načtení: 2024-08-19 11:24:00
Onanující muž a ruka pod tričkem. Witowská zapojila své zážitky
1. náměstek primátora Hl. města Prahy Zdeněk Hřib nechal spustit kampaň brojící proti sexuálnímu obtěžování v MHD. Jeden průzkumů ukázal, že „s veřejným sebeukájením v dopravě se setkalo 19 % cestujících, 8 % cestujících bylo donuceno k ukojení rukou nebo jinou částí těla a 6 % cestujících bylo donuceno násilím k sexu“. Senátor Zdeněk Hraba k tomu napsal pár slov o „nové době“. Ozvala se i Světlana Witowská.
Čas načtení: 2024-09-11 14:41:00
Heathrow v srpnu přepravilo rekordních osm milionů lidí, pomohla i Swift
Londýnské letiště Heathrow v srpnu přepravilo rekordních 7,97 milionu cestujících. To je o 5,5 procenta více než před rokem. Za celý letošní rok prošlo branami londýnského letiště 55,783 milionu cestujících, to představuje meziroční nárůst o 6,7 procenta. Koncerty zpěvačky Taylor Swift v rámci turné Eras podle Heathrow zvýšily počet cestujících zhruba o 40 000.
Čas načtení: 2024-09-11 14:41:00
Heathrow v srpnu přepravilo rekordních osm milionů lidí, pomohla i Swift
Londýnské letiště Heathrow v srpnu přepravilo rekordních 7,97 milionu cestujících. To je o 5,5 procenta více než před rokem. Za celý letošní rok prošlo branami londýnského letiště 55,783 milionu cestujících, to představuje meziroční nárůst o 6,7 procenta. Koncerty zpěvačky Taylor Swift v rámci turné Eras podle Heathrow zvýšily počet cestujících zhruba o 40 000.
Čas načtení: 2024-10-08 13:47:00
Ekologové úpí: Londýn, už teď největší světový uzel letecké dopravy, chystá expanzi
Pět ze šesti londýnských letišť chystá výrazná rozšíření. Pokud všechny plány vyjdou, ke stávající celkové kapacitě 173 milionu cestujících přibudou další 84 miliony. Kapacita londýnských letišť tak má překročit čtvrt miliardy cestujících. Pro porovnání: pražské letiště odbavilo v roce 2023 necelých 14 milionů cestujících.
Čas načtení: 2024-10-08 13:47:00
Ekologové úpí: Londýn, už teď největší světový uzel letecké dopravy, chystá expanzi
Pět ze šesti londýnských letišť chystá výrazná rozšíření. Pokud všechny plány vyjdou, ke stávající celkové kapacitě 173 milionu cestujících přibudou další 84 miliony. Kapacita londýnských letišť tak má překročit čtvrt miliardy cestujících. Pro porovnání: pražské letiště odbavilo v roce 2023 necelých 14 milionů cestujících.
Čas načtení: 2025-01-16 10:43:00
Letiště Praha loni odbavilo 16,35 milionu lidí, meziročně o 18% víc
Praha - Pražské Letiště Václava Havla loni odbavilo 16,35 milionu cestujících. Meziročně se počet odbavených cestujících zvýšil o 18 procent, dostal se tak na 92 procent počtu odbavených cestujících...
Čas načtení: 2025-04-17 11:15:57
Vídeňská MHD: více cestujících, více spojů, lepší infrastruktura
Vídeňská veřejná doprava se těší čím dál větší oblibě. Důkazem je zvýšený počet cestujících za minulý rok. Vysoká kvalita služeb by však nebyla možná bez pravidelné údržby a modernizace. The post Vídeňská MHD: více cestujících, více spojů, lepší infrastruktura first appeared on Hybrid.cz.
Čas načtení: 2025-04-18 09:45:00
Společnost Huawei uvádí na trh pět nových řešení pro letecký průmysl
Madrid 18. dubna 2025 (PROTEXT/PRNewswire) - Během veletrhu Passenger Terminal Expo 2025 představila společnost Huawei pět řešení pro letecký průmysl, která mají pomoci dále rozvíjet inteligentní letecký průmysl. Patří mezi ně například inteligentní provozní centrum pro letiště (IOC).Společnost Huawei propojuje nové technologie s leteckými službami a vytváří architekturu inteligentních digitálních dvojčat, která synergicky propojuje konektivitu, cloud, umělou inteligenci, výpočetní techniku a aplikace. Cílem této architektury je výrazně zvýšit provozní efektivitu, obchodní hodnotu, bezpečnost a zážitek cestujících.Systém inteligentního provozního centra pro letiště IOC společnosti Huawei umožňuje přesné a efektivní rozhodování díky přehledu o situaci ve všech oblastech. Díky konceptu Total Airport Management (TAM) zefektivňuje systém IOC výrobní a operační systémy a hladce propojuje více než 30 výrobních systémů letiště, čímž poskytuje ucelený pohled na jedné mapě. Systém monitoruje provoz v reálném čase, s předstihem nasazuje servisní zdroje, proaktivně řeší narušení provozu, posiluje řízení bezpečnosti a zlepšuje komfort cestujících.Řešení Smart Airport Perimeter Security se snímáním optických vláken od společnosti Huawei zvyšuje provozní bezpečnost letiště. Díky inovativním technologiím, jako jsou snímání optovláknovými senzorickými systémy firmy Huawei a algoritmy snímání umělou inteligencí, dokáže řešení přesně identifikovat narušení provozu za nepříznivých povětrnostních podmínek. Řešení odhalí každý problém a generuje jen velmi málo falešných poplachů.Digitální a inteligentní platforma společnosti Huawei pro letiště založená na cloudu, datech a umělé inteligenci vytváří chytřejší, efektivnější a bezpečnější provoz letišť.-- Cloud: Základní služby jsou přesunuty do cloudu pro aktivní nasazení, čímž je zajištěna nulová ztráta dat. Doba obnovy se zkracuje z jedné hodiny na pouhých pět minut, díky čemuž technologie splňuje požadavek na 99,99% dostupnost.-- Data: Platforma vytváří komplexní systém správy dat spolu s robustním datovým základem, který poskytuje vysoce kvalitní data pro inteligentní aplikace.-- Umělá inteligence: Společnost Huawei poskytuje pokročilé funkce umělé inteligence a podporuje otevřené a kompatibilní mainstreamové modely a stroje.Xinghe, inteligentní řešení integrované datové sítě pro letiště od společnosti Huawei, vytváří vysoce kvalitní a vysoce spolehlivou komunikační síť. Síť Wi-Fi 7 zlepšuje zážitek cestujících a díky technologii VIP assurance zvyšuje šířku pásma pro VIP cestující o 20 %. Exkluzivní technologie Wi-Fi Shield společnosti Huawei využívá superpozici šumu, která zabraňuje odcizení dat během přenosu přes vzdušné rozhraní a chrání data.Plně propojená a plně optická síť Huawei Smart Airport využívá IP a pasivní optickou síť LAN. Přináší první panelovou optickou síťovou jednotku 10G M45 pro letiště s názvem OptiXstar P892M, kterou lze nainstalovat na vícero míst, například na stůl, do stěny nebo do podlahy.K dnešnímu dni si společnost Huawei vybralo více než 210 letišť, leteckých společností a orgánů řízení letového provozu po celém světě.Foto - https://mma.prnewswire.com/media/2667200/image_986294_21079774.jpg Kontakt: hwebgcomms@huawei.com
Čas načtení: 2019-01-10 06:51:43
Jako každý rok i letos dojde ke změnám v oblasti DPH. Změna se týká sazby DPH u pozemní (s výjimkou dopravy lyžařskými vleky) a vodní hromadné pravidelné přepravy osob z 15 % na 10 %. Novela zákona o DPH totiž zatím nebyla vyhlášena ve Sbírce zákonů, účinnosti nabyde až 15. dnem po jejím vyhlášení, které by mělo nastat v průběhu ledna. Pozemní a vodní hromadná pravidelná doprava cestujících a jejich zavazadel bude přeřazena z přílohy č. 2 do nově zavedené přílohy č. 2a, přičemž za předpokladu naplnění zákonných podmínek se při poskytnutí těchto služeb od 15. dne po vyhlášení této novely ve Sbírce zákonů uplatní druhá snížená sazba daně ve výši 10 %. Do doby nabytí účinnosti novely zákona o DPH budeme tedy i nadále u pozemní a vodní hromadné pravidelné dopravy cestujících a jejich zavazadel uplatňovat první sníženou sazbu daně ve výši 15 %.
Čas načtení: 2019-10-13 06:30:57
Tleskač není pouze pověstný Jan z příběhů o Rychlých šípech, nýbrž i nejeden z leteckých cestujících po zdařilém přistání na letištní dráze. Když jsem před lety jako mladík zažil při svém prvním letu zmíněné tleskačství premiérově, přidal jsem se u vědomí, že to tak má být. Od té doby jsem po přistání tleskal víckrát, ale přiznám se, že po čase mě v té domnělé samozřejmosti jednou při reportážní cestě naleptal zkušenější spoluletící kolega fotograf. Řekl mi, že to tleskání piloti stejně neslyší. A navíc, že je to zvyk pouze u turistů, nikoliv u zcestovalých praktiků. Tak se stalo, že ohledně onoho rituálu jsem do budoucna znejistěl. Tleskat, nebo netleskat? Mám se zachovat jinak při cestách služebních a jinak při cestě na dovolenou? Ve druhém případě tedy jako takzvaný koupák, jak vzdušní přepravci někdy přezdívají letním dovolenkovým pasažérům. Kdybych měl na tohle kritérium přistoupit, nijak bych si nepomohl. Tak či tak budu konfrontován s cestujícími, kteří sedí poblíž mě, a buď tleskají, nebo ne. Budou mě mít za extrabuřta, když se zachovám jinak než oni. Proto oportunisticky volím systém kopírka. Podle nich. Někdy tak, jindy tak: pod obojí. Omlouvám si to obezličkou, že obě varianty mohou mít své opodstatnění. Zkušený dopravní pilot Tomáš Lainka se mediálně svěřil, že potlesk v kokpitu prakticky neslyší. Dochází k němu totiž ve chvílích, kdy letadlo dosedlo na dráhu a pro piloty je zapotřebí se plně soustředit na zpomalení a následné pojíždění k terminálu nebo na stojánku. Mohlo by se tedy zdát, že jde o potlesk pánubohu do oken, takže je zbytečný a bez oprávnění. Je však možno použít i argument opačný, neboť zmíněný pilot uvedl i dovětek: „O potlesku se dozvídáme až od letušek po vystoupení cestujících. Ale i to pilota potěší.“ Jako svého času poměrně častý poletucha jsem se setkal několikrát i s názorem, že pasažérské tleskání v letadle je údajně českým nešvarem (případně švarem). Není to tak docela pravda. Ještě většími tleskači jsou prý Portoričané, ale občas si tlesknou i jiní národové. Včetně Němců, jak to vyplývá z vyjádření jednoho berlínského pilota: „O tleskání vím, ale jenom zprostředkovaně, protože dveře kokpitu jsou silné, neprůstřelné a tlumí zvuky. Navíc při přistání, kdy používáme hlučný plný zpětný chod, není moc slyšet. Potlesku si vážím, ale zasloužila by si ho i pokladní v supermarketu – taky to nemá lehké.“ Vedle stoupenců onoho tleskání coby vyjádření vděku existují i jeho zavilí odpůrci. Ti mu vyčítají banálnost a jistou dětinskost. Právě oni letos kvitovali na tuzemském webu s názvem PlanetaCestování.cz sdělení, které informovalo o chystaném celoevropském zákazu tleskání na palubách letadel. Pod pokutou 10 000 korun. Redakce zmíněného webu připojila i zdůvodnění: „Na Řízení letového provozu jsme zjistili, že největším rizikem je vnitřní ozvěna. Právě ta může způsobit technické komplikace, které mohou vést až k havárii. Odborníci v letecké dopravě se shodují, že rizika potlesku jsou obrovská a není radno si s nimi zahrávat.“ Pod tou zprávou jsem v připojených ohlasech četl řadu souhlasných i odmítavých vyjádření. Kromě těchto polarizovaných postojů tam však bylo i několik jiných, které neskočily na špek a prozíravě si všimly, že ona letošní zpráva byla na webu publikována 1. dubna. {loadmodule mod_tags_similar,Související}
Čas načtení: 2024-02-24 12:31:12
V Ostravě vykázali z dopravy 154 cestujících. Jeli na černo nebo obtěžovali
Při noční akci vykázali v noci na sobotu asistenti přepravy a strážníci z tramvají téměř 11 procent cestujících a autobusů v Ostravě. Nejčastějším důvodem bylo to, že cestující neměli jízdenku. Zkontrolovali 1364 cestujících ve 46 spojích. Tramvaje muselo opustit 154 z nich. Asistenti přepravy se zaměřili na spoje projíždějící centrem města a obvodem Ostrava-Jih.
Čas načtení: 2024-02-24 12:31:12
V Ostravě vykázali z dopravy 154 cestujících. Jeli na černo nebo obtěžovali
Při noční akci vykázali v noci na sobotu asistenti přepravy a strážníci z tramvají téměř 11 procent cestujících a autobusů v Ostravě. Nejčastějším důvodem bylo to, že cestující neměli jízdenku. Zkontrolovali 1364 cestujících ve 46 spojích. Tramvaje muselo opustit 154 z nich. Asistenti přepravy se zaměřili na spoje projíždějící centrem města a obvodem Ostrava-Jih.
Čas načtení: 2024-02-29 00:00:00
Díky novým validátorům se zrychlí odbavení cestujících na Brněnsku
Brno, 29. února 2024 - Ve středu 28. února Rada Jihomoravského kraje projednala úpravy Tarifu IDS JMK. Ceny jízdného se nemění. Zásadní změnou je však doplnění pravidel, která umožní zjednodušit odbavení cestujících na příměstských linkách, zkrátit jízdní dobu a zvýšit pohodlí při cestování. Celý článek...