Po 16letech jsem zahodil všechen kod webu a napsal celý kod znovu. Vypadá to tu +- stejně, ale pokud narazíte na něco co vám vadí tak mi o tom napište: martin@vorel.eu nebo se mi ozvěte na twitteru Začal jsem dělat change log.

Kurzy ze dne: 17.04.2025 || EUR 25,010 || JPY 15,447 || USD 22,024 ||
sobota 19.dubna 2025, Týden: 16, Den roce: 109,  dnes má svátek Rostislav, zítra má svátek Marcela
19.dubna 2025, Týden: 16, Den roce: 109,  dnes má svátek Rostislav
DetailCacheKey:d-938376 slovo: 938376
Titul Světové auto roku 2025 získal elektromobil Kia EV3

<p>Elektromobil Kia EV3 byl vyhlášena absolutním vítězem soutěže 2025 World Car Awards (Světové auto roku 2025).</p> <p>The post <a href="https://www.hybrid.cz/titul-svetove-auto-roku-2025-ziskal-elektromobil-kia-ev3/">Titul Světové auto roku 2025 získal elektromobil Kia EV3</a> first appeared on <a href="https://www.hybrid.cz/">Hybrid.cz</a>.</p>

---=1=---

Čas načtení: 2024-02-15 11:55:04

Jeep Avenger v ČR zlevnil. S benzinovým motorem začíná na půl milionu, elektromobil startuje na 940 tisících

Nový Jeep Avenger si vydobyl široké uznání mezi odborníky a získal řadu ocenění, jako například prestižní titul Evropské auto roku 2023, Nejlepší rodinné SUV v anketě Ženské světové auto roku 2023 a Elektromobil roku v rámci ankety Top Gear UK Awards. Evropské auto roku 2023, které bylo představeno na loňském autosalonu v Paříži, zaznamenalo více … Jeep Avenger v ČR zlevnil. S benzinovým motorem začíná na půl milionu, elektromobil startuje na 940 tisících Pokračovat ve čtení »

\n

Čas načtení: 2024-03-08 07:08:29

Světovým ženským autem roku 2024 se stala elektrická Kia EV9

Celkovým vítězem v soutěži Světové ženské auto roku 2024 byla vyhlášena čistě elektrická Kia EV9. Vyhrála v rámci pětice finalistů, když svými kvalitami přesvědčila mezinárodní porotu složenou ze 75 motoristických novinářek z 52 zemí světa (včetně jedné české zástupkyně). Elektromobil Kia EV9 byl na konci ledna vyhlášen vítězem v kategorii SUV a mohla tak bojovat […]

\n

Čas načtení: 2025-04-17 09:28:50

Titul Světové auto roku 2025 získal elektromobil Kia EV3

Elektromobil Kia EV3 byl vyhlášena absolutním vítězem soutěže 2025 World Car Awards (Světové auto roku 2025). The post Titul Světové auto roku 2025 získal elektromobil Kia EV3 first appeared on Hybrid.cz.

\n

Čas načtení: 2024-03-29 14:16:14

Světovým autem roku 2024 se stal elektromobil. Anketu vyhrála Kia EV9

Značka Kia obdržela další cenné vítězství v soutěži World Car Awards 2024 (Světové auto roku 2024). Vlajková loď značky, čistě bateriové SUV EV9 získalo dva prestižní tituly Světové auto roku i Světový elektromobil roku. Při výběru 100 významných automobilových novinářů z 29 zemí ocenila porota World Car Awards inovativní design, prostorný sedmimístný interiér a konkurenceschopnou […]

\n

Čas načtení: 2019-09-25 16:38:29

Požadavky Gretina hnutí jsou mimo realitu

Naštvete-li dokonce Emmanuela Macrona, je to znamení, že jste to přehnali. Problém je v naprosté nekompromisnosti požadavků Gretina hnutí. Nejsem žádným velkým fanouškem francouzského prezidenta. Ale proti Gretě Thunbergové má Macron jednu zkušenost, o které pouliční hnutí mladých školáků moc slyšet nechce: požadovat a realizovat jsou dvě různé věci. Požadovat může každý, dokonce rozhodně a s křikem. Realizovat, well… Řešení musejí být levná Ani mocný Elysejský palác nedokáže uskutečnit cokoliv, co se mu zachce. Vzpouru „žlutých vest“ odstartovalo loni na podzim zvýšení daní na fosilní paliva, které mělo být součástí dekarbonizačního úsilí. Nakonec byla francouzská administrativa donucena zaveslovat zpět. Jak řekli pěkně ohleduplně na Reuters: „Zelené daně s sebou nesou politické riziko.“ (Z toho titulku by si člověk myslel, že došlo k hádce v parlamentu, a ne, že zuřivé davy poničily Vítězný oblouk a zpustošily Champs Elysées.) Před pár dny vyšla na iDnesu zpráva mapující šíření elektrických vozidel v Evropě. Pro mě nejzajímavější údaj: prodeje elektrovozů jsou extrémně nízké v zemích, jejichž HDP nedosahuje 29 tisíc eur na hlavu ročně. Což je dosti vysoká laťka, pod kterou se nachází například i Itálie, třetí největší ekonomika eurozóny. Úmyslně bych teď nechal být Gretu Gretou, nebudu se vyjadřovat k jejímu přikázání „chci, abyste propadli panice“, ba ani k tomu, zda zrovna panika je ten nejlepší duševní stav k tomu, cokoliv racionálního dělat. Myslím si, že okrouháme-li tyto rozptylující povrchní záležitosti, zůstane nám jádro problému, a to jádro zní takto: Je nemožné dosáhnout změny globálního chování lidí, pokud příslušná technologie je tak drahá, že si ji může dovolit jen to nejbohatší jedno procento obyvatel této planety. Pokud tedy už skutečně chcete uskutečnit dekarbonizaci světové ekonomiky, tak musí být levná, levná, levná. Tak levná, aby ji mohl realizovat i relativně chudý stát. Ale změny, které Fridays for Future požaduje, vycházejí naopak velmi draho. Balíček vládních opatření, které zelené hnutí v Německu strhalo jako „naprosto nedostatečný“ a „skandální“, má stát 54 miliard eur. Většina států a národů světa takové rezervy na „nedostatečně-skandální“ opatření nemá ani omylem. Aktivisté jsou z bohatších vrstev V životě člověka jsou různé formující okamžiky a jedním z nich je ten, kdy poprvé založíte svoji separátní domácnost, donesete si domů výplatní pásku a jen tak tiše a šokovaně na ni hledíte: kolik vám sebrali na různé daně a povinná pojištění, kolik vám vlastně zbylo, jak z toho zbytku utáhnout nájem a poplatky atd. Nejpozději v téhle chvíli začne i mladý člověk – idealista přehodnocovat zdánlivé maloměšťáctví svých rodičů a uvědomí si, že ekonomické aspekty života nejsou jen nějaká kverulace ze strany duševně pokřivených lakomců, ale velmi reálné a objektivní omezení, kterého se nedá zbavit tím, že na něj nemyslíme. Podívám-li se na věkové složení davu, který požaduje radikální změny energetiky a dopravy co nejdříve, mám za to, že většina z nich má tento okamžik ještě před sebou. A asi jde i o to, z jaké socioekonomické vrstvy se tento dav rekrutuje – z té bohatší, která si může leccos dovolit. Při mapování výsledků posledních zemských voleb v Bavorsku se ukázala zjevná korelace mezi průměrným bohatstvím příslušného okrsku a ziskem Zelených. Není to čerstvý jev, už v roce 2013 byl patrný. Zelená politika následuje vznik bohatství. U nás v ČR jsou zatím Zelení nevýznamní, ale jejich volební výsledky podle okrsků svědčí o tomtéž trendu: vezmu-li parlamentní volby roku 2017, získali na blahobytné Praze 1 celkem 3,66 procenta, na luxusní Praze 6 celkem 2,94 procenta, kdežto na nedalekém Jižním Městě už jen 1,93 procenta a v Karviné 0,98 procenta. A Orlová, město, kde se podle společnosti Deloitte žije vůbec nejhůře v ČR, jim dala 0,72 procenta hlasů. (Celostátní průměr Zelených byl 1,46 procenta.) A teď si to představte v poměrech celého světa, kde rozdíly mezi bohatými a chudými daleko, daleko překonávají rozdíly mezi regiony uvnitř ČR. Co znamená pro různé státy dekarbonizovat svoji ekonomiku? Indové se také chtějí mít dobře Norsko, s jeho ideálními přírodními podmínkami (pusté hory, ve kterých hodně prší – ideální terén na stavbu přehrad a vodních elektráren), pěti miliony obyvatel a jedním z nejvyšších světových HDP na hlavu si může elektromobilitu velmi snadno dovolit. (Asi bychom v té souvislosti raději ani neměli rozťapávat, že Norové zbohatli na těžbě a vývozu fosilních paliv, která ovšem spálil někdo jiný a v jiné zemi, takže se jim formálně nepočítají k tíži.) V Německu, stále ještě bohatém státě, už to bude problém. Předělat existující průmyslovou infrastrukturu pro osmdesát milionů lidí je docela oříšek. Když (zelený!) starosta města Tübingen Boris Palmer řekl na frankfurtském výstavišti aktivistům, že kvůli jejich nabíječkám nepřekope celé město, nebyli z toho zrovna nadšení, ale byl to hlas reality. Posílení stávajících rozvodů opravdu znamená rozsáhlé zemní práce, a to ani neřešíme otázku, odkud se v nich ten proud navíc bude brát. Ani Němci totiž moc nestojí například o větrníky poblíž vlastních domovů a nacházejí čím dál účinnější byrokratické postupy, jak jejich stavbě bránit. V hustě osídlené zemi to znamená, že pro další stavbu už zbývá jenom moře. Česká republika je na tom příjmově citelně hůře než SRN jako celek, o nejbohatších (a nejzelenějších) městech Německa ani nemluvě. Tady si bez dotací zatím elektromobil pořídí opravdu jen zámožnější nadšenec a kdybychom měli podle německého vzoru odstavit všechny uhelné a jaderné elektrárny, asi bychom si museli svítit loučí. Maximum, v co mohou zastánci elektromobility zatím doufat, je něco jako parciální trolejbusy – těch není potřeba kupovat desetitisíce a česká města stejně občas obměňovat vozový park MHD musejí. Před pár dny jsem byl v Rumunsku, a to je na tom ještě daleko viditelně hůře než naše země. Rozdíl životních úrovní i vůči sousednímu Maďarsku je do očí bijící. V domech, které bychom tady označili za ghetto, bydlí normální pracující rodiny. Nevím, kolik procent lidí si tam může vůbec dovolit nové auto se spalovacím motorem, zjevných ojetin ze Západu je hodně (a podle toho vypadá vzduch, který v Bukurešti dýcháte). Pro Rumuny by urychlená dekarbonizace znamenala naprostou ekonomickou stopku. A to jsou Rumuni stále ještě o dost bohatší než Indové, Indonésané, Nigerijci atd. Představte si, že byste v Indii předstoupili před voliče s tím, že je sice pěkné, že si jejich rostoucí střední třída navykla na maso na talíři, rodinné auto a klimatizaci, ale že to není globálně udržitelné a tudíž ti, kdo nemají na ekologické alternativy, se musejí vrátit zpátky k čočce s rýží, jezdit rikšou a chladit se ručním vějířem. Takový politik nejen, že by nebyl zvolen, ale způsobil by další ekologickou katastrofu, protože v posvátné řece Ganze by plavaly miliony volebních lístků s jeho jménem, poznamenané podezřelými hnědými skvrnami. Jeden a půl miliardy Indů se chce taky mít dobře, aspoň stejně dobře, jako Číňani, se kterými hrají velmocenské závody o budoucí vliv v Asii. Poslouchat vědce nestačí Na tomto místě už slyším, jak zastánci urychlené dekarbonizace řeknou: nechej ubohé hnědé lidi na pokoji, jejich CO2 otisk je daleko menší než u zvrhlého a rozmazleného bílého Evropana. Ten musí řešit svoje chování, a ne ti ostatní. To je klasická polopravda, která bývá horší než lež. Je skutečně pravda, že jeden průměrný Ind má podstatně menší uhlíkovou stopu než jeden průměrný Němec, ale do hry vstupují další skutečnosti, které to více než kompenzují. Za prvé je obyvatel rozvojového světa daleko, dokonce řádově více, než bohatých Evropanů (úmyslně říkám bohatých, protože třeba ty Rumuny bych tak neoznačil). Za druhé jich, na rozdíl od Evropanů, přibývá, protože v mnoha zemích třetího světa je porodnost stále ještě nad hranicí prosté reprodukce. Za třetí, některé ty země skutečně ekonomicky rostou a úměrně tomu se rozvíjí spotřební chování jejich obyvatel. Takže v absolutním množství produkce CO2 na hlavu jsou v první dvacítce i země jako Jižní Afrika, Indonésie nebo Írán. {loadmodule mod_tags_similar,Související} Uvažovat nejen o aktuálním stavu, ale i o budoucnosti, je v takovém případě zhola nezbytné. Bude-li v Indii kolem roku 2060 žít 1,68 miliardy lidí a chce-li ta Indie do té doby dohnat aspoň Čínu (když už ne USA) v HDP na hlavu, bude jejich spotřeba energie mnohonásobně větší než dnes. Zakážete jim to? I kdyby ano, jak ten zákaz vynutíte – po jaderné velmoci, ve které žije pětina lidstva? Čímž se opět dostáváme k závěru: nestačí poslouchat vědce, jak říká Greta T. při svých vystoupeních. Vědci nemají žádné recepty, jak příslušné změny realizovat. Má-li nějaká dekarbonizace proběhnout, musí být levná, jinak nebude vůbec. Mentalita typu „musíme provést X co nejrychleji a za libovolnou cenu“ je naopak kontraproduktivní, protože libovolnou cenu nebude valná většina národů této země ochotna a schopna zaplatit. V tomto má Macron pravdu, když říká, že Fridays for Future mají potenciál dále rozeštvat Evropu. Střez se, střez Tlachapouda Výše jsem letmo zmínil, že bez dotací nemá v ČR skoro nikdo peníze na to, aby si pořídil elektromobil. To sousloví bez dotací je dost podstatné. Znáte tuhle básničku? „Střez se, střez Tlachapouda, milý synu, má tlamu zubatou a ostrý dráp. Pták Zloškrv už se těší na hostinu, vzteklitě číhá na tě Pentlochňap.“ „ŽVAHLAV“, LEWIS CARROLL Podobně jako pták Zloškrv, i producenti drahých a neekonomických řešení už se těší na hostinu v podobě štědrých dotací. To je problém číslo dva, který v celé té hádce o to, jestli je Greta svatá nebo nemocná, poněkud zaniká. Přitom jde o potenciálně ohromné peníze. Jak ohromné? V naší kotlince máme „solární barony“, jejichž podpora vyšla spotřebitele na stovky miliard; NKÚ odhaduje, že do roku 2030 bude činit celkový účet za podporu obnovitelných zdrojů bilion korun. Přitom technický vývoj ve fotovoltaice šel tak rychle, že se současnou cenou panelů lze stavět i v ČR solární elektrárny na tržním principu. A v celoevropském měřítku by nejspíš bylo nutno připsat k takovým částkám nulu až dvě… Přitom existují příklady, kdy nová technologie byla úspornější a zároveň levnější než ta stará. Není to žádný protimluv. Nové nemusí být dražší než staré. Kdyby bylo, těžko by se ekonomika mohla rozvíjet. Jedním příkladem je LED osvětlení. Je velmi nenáročné na spotřebu elektřiny, snáší bez problémů časté vypínání a zapínání, v zimě funguje dokonce lépe než v létě atd. A LED žárovka s životností kolem 20 tisíc hodin stojí pár dolarů. To už se vyplatí i v té Indii. Před několika týdny vyšel na New York Times článek, který připisuje boomu LED žárovek první historicky významný pokles spotřeby elektrické energie v USA. Až do roku 2010 rostla spotřeba elektřiny v USA v podstatě nonstop, od té chvíle už nikoliv. Zásluhu na tom má právě radikálně levnější osvětlení. Kdo chce dosáhnout dekarbonizace, musí hledat ekvivalent LED žárovek ve zbývajících odvětvích, a ne lít stamiliardy do slepých uliček, které za sebe umějí nejlépe lobbovat. Žádná jiná reálná cesta není. Bohužel musíme zároveň počítat s tím, že právě to lití stamiliard je pro představitele určitých průmyslových sektorů velice zajímavé. Tak tedy: střez se Tlachapouda, milý synu. Zvláště pak Tlachapouda s hedvábnou kravatou a zdánlivou vášní pro záchranu planety, když řeční na politickém fóru. Dost možná má jiné úmysly.   Převzato s laskavým svolením autora z jeho webu, na kterém kromě tohoto článku najdete další texty o politice a společnosti. Knihy Mariana Kechlibara si můžete objednat ZDE.

\n

Čas načtení: 2019-05-16 00:00:00

Seznamte se: první člen rodiny VW ID. je ID.3

Volkswagen oficiálně oznámil jméno prvního modelu nové rodiny ID., který bude oficiálně představen ve světové premiéře na mezinárodním autosalonu IAA ve Frankfurtu. Nový elektromobil ponese označení ID.3. K mání jsou zatím jen snímky s maskováním. Číslice 3 má hned dva významy. Jednak poukazuje n ...

\n

Čas načtení: 2024-06-29 03:30:00

03:30 Zašlapané projekty

Už před čtyřiceti lety mohl vzniknout náš elektromobil na světové úrovni. Dokument z cyklu o nápadech a projektech, které za minulého režimu nesměly spatřit světlo světa (2009). Připravili: J. Rásocha, V. Korčák a J. Večeřa[online]

\n

Čas načtení: 2025-01-31 07:08:26

Nový Opel Grandland vyjíždí na český trh. Jeho cena je hodně zajímavá

Zcela nový Opel Grandland, který se ve světové premiéře představil vloni v německém Eisenachu, vstupuje fyzicky i na český trh. Impozantní SUV bude k dispozici v několika verzích pohonu: Jako „čistý“ elektromobil Grandland Electric, jako Plug-In hybrid i jako 48 V hybrid se spalovacím motorem 1.2 Turbo – a právě tato verze, která bude podle […]

\n

Čas načtení: 2025-04-17 09:00:29

Světovým autem roku byla vyhlášena Kia EV3, poprvé uspěla i Čína

Vítězem ankety World Car Awards (Světové auto roku) byl v americkém New Yorku vyhlášen elektromobil Kia EV3. Navazuje tak na loňský úspěch modelu Kia EV9. V jiné části ankety pak poprvé uspěla i čínská automobilka.

\n

Čas načtení: 2025-04-17 11:37:39

Škoda Elroq RS už má český ceník. Jeden kůň výkonu vyjde na 3 732 Kč

Nejvýkonnější Elroq přijíždí na český trh. Novinka odhaluje krátce po své výstavní světové premiéře svůj ceník a v provozu je i konfigurátor. Zájemci si mohou elektromobil Škoda Elroq RS objednat u kteréhokoliv autorizovaného dealera Škoda. Doporučená prodejní cena pro český trh začíná na částce 1 269 000 Kč včetně DPH. Dvojice elektromotorů pro pohon všech […]

\n
---===---

Čas načtení: 2024-04-09 07:08:14

Ideální elektromobil pro Čechy? Podle ankety má mít velikost octavie, cenu do půl milionu a dojezd 500 km

Velký jako oktávka, za půl milionu a s dojezdem alespoň 500 kilometrů. Tak si Češi představují ideální elektromobil, vyplývá z bleskového průzkumu společnosti Arval. Nejdůležitější je pro české řidiče dostupnost elektromobilů a také dostatečná kapacita a životnost baterie. Čistotu provozu elektroaut považují tuzemští řidiči pouze za „cool faktor.“ Největší zájem mají Češi o elektromobil velikosti […]

Čas načtení: 2024-05-03 05:06:59

První elektromobil u záchranky zaměstnali v Královehradeckém kraji. Jen jeho záchranářská výbava vyšla na více než milion

Elektromobily už řadu let slouží u policie, a tak se není co divit, že se první elektromobil oficiálně objevil také u záchranářů. Od začátku května slouží u záchranářů z Královéhradeckého kraje ve službách výjezdové skupiny rychlé lékařské pomoci Volkswagen ID.4 GTX. Ten vyjíždí ze základny v Hradecké ulici v Hradci Králové ve složení lékař a […]

Čas načtení: 2024-08-11 17:00:37

Test BMW iX2 xDrive30e | elektromobil | 2024

BMW nabízí své modely „pro všechny“. Je jedno, zda chcete pod kapotu benzinový nebo naftový motor, ale také jestli chcete třeba plug-in hybrid nebo elektromobil. Některé modely tak nabízí klidně všechny možnosti pohonných ústrojí. Typickým příkladem je třeba i nejnovější BMW X2. To jsme otestovali jako nejvýkonnější verzi z nabídky, kterou je elektromobil iX2 xDrive30e […]

Čas načtení: 2024-06-05 17:18:14

Elektromobil, nehoda a požár. Jak to tedy s nimi je?

Tak schválně. Co si vybavíte jako první, když se řekne nehoda elektromobilu? Tipujeme, že řadu z vás napadl jako první požár, který takřka nejde uhasit. Jenomže statistiky nehod elektromobilů dokazují, že požáry nemají s jejich nehodami nic společného. Nejprve se pojďme podívat na pár čísel. V roce 2023 se v Česku stalo celkem 94 945 dopravních nehod, které […]

Čas načtení: 2024-07-07 17:00:45

Test Volkswagen ID.7 Pro | elektromobil (2024)

Volkswagen není na poli elektromobility zdaleka nováčkem, vždyť první elektromobil měl už před opravdu dlouhou řadou let. Byly to tehdy původní modely přestavěné na elektrický pohon, takže přišly o kufr a byly plné dalších kompromisů. S řadou ID ale Volkswagen přišel s elektromobily, které jako elektromobily vyvíjel. My jsme se tentokrát v testu podívali na […]

Čas načtení: 2024-03-15 10:54:12

Škoda Epiq je dostupný elektromobil. Přijde v příštím roce s cenou lehce nad 600 tisíc korun

Škoda Auto odtajnila jméno svého elektrického městského crossoveru, a to společně s designovou studií nabízející první pohled na nový model. Cena vozu Škoda Epiq, jehož odhalení je naplánováno na rok 2025, se bude pohybovat okolo 25 000 eur, což je podle aktuálního kurzu ČNB v přepočtu asi 630 tisíc korun. Model s délkou 4,1 metru […]

Čas načtení: 2024-03-15 13:14:11

Test BMW i5 M60 xDrive | elektromobil (2024)

Nová generace BMW řady 5 přijela poprvé v historii nejen se spalovacími motory, ale také jako čistě elektrický model. Ten se zatím nabízí jako sedan, ale už brzy přijde i jako kombi. My jsme se posadili rovnou za volant té nejvýkonnější elektrické verze s geny sportovního oddělení BMW M. A jaké BMW i5 M60 xDrive […]

Čas načtení: 2024-04-22 17:18:46

Test Kia EV9 GT Line (7místná verze) | elektromobil (2024)

Nepřehlédnutelná. Nápadně netradiční. Neotřelá. Tohle všechno v sobě snoubí Kia EV9 GT-Line, kterou jsme tentokrát vyzkoušeli v sedmimístném provedení. Co tenhle pěkný pětimetrový obr umí? Když se v jednom rozhovoru ptali Walta Disneyho, co říká na svou tvorbu, odpověděl, ať se podívají na jeho počet ocenění. Producent a animátor je totiž rekordmanem v počtu Oscarů: z 59 nominací […]

Čas načtení: 2024-04-27 17:17:34

Pokud si velká firma nekoupí elektromobil, dostane pokutu. Francie elektromobilitu prostě protlačí. Klidně násilím

Elektromobily zákazníci příliš nechtějí, ale některé země jim je vnutí. Jednou z takových je i Francie, kde teď vymysleli nové pravidlo. Pokud jste velká firma s rozsáhlým vozovým parkem, budete muset nakupovat elektromobily. Pokud je firmy nakupovat nebudou, dostanou tučnou pokutu. Už dnes ve Francii platí předpisy (zavedeny byly koncem roku 2019), které říkají, že […]

Čas načtení: 2024-05-31 09:10:19

Test Mercedes-Benz EQE 350 4MATIC SUV | elektromobil (2024)

Mercedes-Benz má velmi bohatou nabídku elektromobilů, vždyť je nabízí prakticky ve všech velikostech. U těch menších vycházejí ze spalovacích verzí, ale u těch větších je poznáte na první pohled. Mají zcela specifický design, jsou kulatější. My jsme v rámci testu vyzkoušeli druhé největší elektrické SUV s názvem Mercedes-Benz EQE SUV. Do testu dorazil v základní […]

Čas načtení: 2024-06-17 09:10:43

Třetina majitelů elektromobilů se chce vrátit ke spalovákům, v Americe je to ale dokonce až půlka majitelů

Prodej elektromobilů je jako na houpačce. Pomáhají mu dotace, naopak po jejich zrušení prodeje klesají. Spousta majitelů si elektromobil koupila právě kvůli dotaci, jinak by o něm nepřemýšleli. A celosvětově skoro třetina lidí už si elektrické auto znovu nekoupí. Ještě výraznější je to v Americe. V Americe totiž společnost McKinsey & Co nedávno provedla průzkum. […]

Čas načtení: 2024-06-18 17:18:12

Test Peugeot e-208 GT | elektromobil (2024)

Městský hatchback Peugeot 208 prodělal omlazovací kúru. Vyzkoušeli jsme baterkovou variantu v nejnabitější verzi GT. Kde se odehrály nejzásadnější změny? A jak je to s dojezdem? „Tohle auto by mi v Praze a okolí stačilo. Musí se líbit všem. Teda, pokud má dostatečný dojezd,“ hodnotily dvě podle všeho náctileté dívky vůz, který jsme si právě vyzvedávaly. Třebaže šlo […]

Čas načtení: 2024-07-13 17:00:44

Test Volkswagen ID. Buzz Pro | elektromobil (2024)

Do redakce nám doplachtil stylový Volkswagen ID. Buzz Pro. Jak si vedl elektrický minivan od Volkswagenu, jenž spojuje retro s modernou? Zde jsou odpovědi! Toho vůbec největšího z elektrického portfolia ID od Volkswagenu si každý hned všimne. Citrónově žlutý Buzz s hippie polepem prostě navozuje dobrou náladu. Působí neuvěřitelně svěže, a přitom člověk cítí, jak […]

Čas načtení: 2024-03-27 07:08:16

Elektrický Ford Explorer objel svět. Na český trh teď přijíždí s cenou od 1 066 900 Kč

Cestovatelka Lexie Alford včera vytvořila oficiální rekord, když jako první člověk objela zeměkouli v elektromobilu 1 s novým plně elektrickým vozem Ford Explorer. Na oslavu jejich cesty v rámci kampaně Charge Around The Globe Ford potvrdil cenu a specifikace nového modelu Explorer a oficiálně tak zpřístupnil elektromobil, který objel celý svět, zákazníkům, kteří jsou připraveni […]

Čas načtení: 2024-04-04 14:15:58

Tažné zařízení raději sami nemontujte. Vyhnete se tak ztrátě záruky a nutné návštěvě STK

Říká se, že Češi jsou národem chatařů, chalupářů a kutilů. A tak se není co divit, že řada motoristů potřebuje tažné zařízení. Všechny ty nákupy z hobbymarketů se prostě neodvezou samy. Pokud pro letošní sezónu plánujete pořízení tažného zařízení, pak jeho montáž raději svěřte odborníkům. Není to drahé a ušetří vám to cestu na STK. […]

Čas načtení: 2024-06-11 17:18:40

Test Fiat 600e | elektromobil (2024)

Pozor! Přijíždí ladná italská kráska. Takhle se dá v krátkosti popsat nový crossover Fiat 600, který jsme vyzkoušeli v elektrické verzi. Získal si vůz naše srdce? „Dneeeeees se podíváme zpátky do minulosti na toooooooooo, jak je to s historií slovutného Fiatu 600.“ První zmínky sahají do letopočtu 1955, kdy se vypravil na prošlapávání cesty mladšímu sourozenci Nuova […]

Čas načtení: 2024-02-15 09:11:01

Dotace na elektromobily musí ve Francii pozastavit. Nemají na ně peníze a nemají ani auta

Ve Francii začátkem letošního roku zavedli nové dotace na elektromobily. Ty byly určeny na pronájem, nikoliv na nákup nových elektrických aut, ale Francie to špatně odhadla. Dotace teď musí zrušit, nejsou na ně peníze. Do programu těchto dotací se za pár týdnů, kdy byly v provozu, přihlásilo 100 tisíc zájemců, přičemž „jen“ 50 tisíc z … Dotace na elektromobily musí ve Francii pozastavit. Nemají na ně peníze a nemají ani auta Pokračovat ve čtení »

Čas načtení: 2024-03-10 11:12:21

Elektromobily jsou těžší než spalovací auta. První země kvůli tomu zavádí daň z hmotnosti

Elektromobily mají úplně jinou konstrukci než spalovací auta. Nemají totiž velký spalovací motor, převodovku a vlastně ani kardanové hřídele a podobně, mají ale naopak velké a hlavně těžké baterie. Jejich hmotnost bývá o stovky kilogramů vyšší než u srovnatelných spalovacích aut. A na to se vlastně dosud žádná samospráva nesoustřeďovala. To se ovšem teď mění […]

Čas načtení: 2024-03-12 17:18:35

Praha zřídí komisi pro elektromobilitu. Chce ji zpřístupnit všem a řešit bude i umístění dobíjecích stanic

Pražští radní rozhodli, že hlavní město potřebuje novou komisi pro elektromobilitu. Důvodem je podle Prahy fakt, že elektromobilita je ekologičtější a udržitelnější alternativou v oblasti individuální i hromadné osobní dopravy, jakož i dopravy v rámci zajištění technických služeb a rovněž nákladní přepravy.  Zároveň jde o součást dlouhodobého úsilí o podporu rozvoje elektromobility na území Prahy. […]

Čas načtení: 2024-04-29 11:12:11

Elektrický pohon už může být u některých aut nejlevnější variantou. Ještě před rokem to bylo jinak

Náklady na pořízení a následný provoz elektromobilu už jsou v některých kategoriích vozidel nižší než výdaje na konvenční auta se spalovacími motory. Vyplývá to z analýzy leasingové společnosti Drivalia, specialisty na správu firemních autoparků. Studie Drivalia TCO Index 2024 se zaměřila na výpočet celkových nákladů na vlastnictví (TCO) ve 12 automobilových segmentech. Celkem do ní Drivalia […]