Po 16letech jsem zahodil všechen kod webu a napsal celý kod znovu. Vypadá to tu +- stejně, ale pokud narazíte na něco co vám vadí tak mi o tom napište: martin@vorel.eu nebo se mi ozvěte na twitteru Začal jsem dělat change log.

neděle 4.května 2025, Týden: 19, Den roce: 124,  dnes má svátek Květoslav, zítra má svátek Klaudie
4.května 2025, Týden: 19, Den roce: 124,  dnes má svátek Květoslav
DetailCacheKey:d-909900 slovo: 909900
Kdo sponzoruje českou politiku?

Protikorupční organizace opakovaně upozorňují, že kontrola financování politických stran a jejich kampaní je v Česku formální a nepostihuje systémové obcházení pravidel. Slabý dohled nad financováním politických aktivit – zejména v období „před kampaní“ – zvyšuje riziko klientelismu, zneužití veřejných prostředků a nerovné soutěže. V Česku lze sledovat prokazatelný vztah mezi toky peněz politických sponzorů, a […]

---=1=---

Čas načtení: 2020-06-06 18:12:28

Chvála pochybnosti III aneb „Kdo ohlídá hlídače“

Zpráva od našich západních sousedů: případ fact-checkingu na Facebooku prošel dvěma stupni soudního řízení. Pravicově konzervativní server Tichys Einblick nebyl spokojen s tím, že společnost Correctiv, která v Německu pro Facebook vyhodnocuje pravdivost příspěvků, označila jeden z jejich textů za „částečně nepravdivý“. V řízení před soudem prvního stupně vyhrál Correctiv, u odvolacího soudu naopak Tichys Einblick. Podle rozsudku mohlo být hodnocení Correctivu čtenáři špatně pochopeno (der verknüpfte Hinweis der Faktenchecker missverstanden werden könnte). Pěkné uzavření kruhu, což? Nicméně tím celý problém jenom začíná. Vlastně bych jako vystudovaný matematik měl fact-checkingu fandit. Pěkná čistá fakta proti lžím, to přeci zní tak dobře. Nefandím. Matematika je abstraktní věda. Na ulici kuželosečku ani integrál nepotkáte. V reálném světě lidí, zvířat a věcí jsou poměry trochu komplikovanější a podstatně méně přímočaré. Jsme produkty, nikoliv zákazníci Tak tedy, co mám proti oslavování fact-checkingu coby řešení, v jednotlivých bodech. Problém první: demokratičnost, respektive v případě Facebooku a Twitteru její absence. Toto není fundamentální slabina celého principu fact-checkingu, spíš jejich konkrétní implementace v případě těchto dvou sociálních sítí. Jenže právě tyhle dvě implementace jsou důležité. Existuje bonmot, že je-li nějaká služba zadarmo, pak vy jste produkt, nikoliv zákazník. U sociálních sítí, které si budují detailní profily svých uživatelů, aby jim mohly následně ukazovat reklamu ušitou na míru, je to dost evidentní. Skuteční zákazníci jsou samozřejmě ti, kdo za tu reklamu platí a kdo tím pádem zajišťují příslušným firmám přísun peněz. To, že uživatelé jsou v případě Facebooku či Twitteru produkty (produkti? produktové?), je dost patrné i z toho, že se jich na zavedení a užívání fact-checkingu, natož pak na výběr konkrétního dodavatele těchto služeb, nikdo neptal. Prostě bylo nadekretováno shůry a hotovo. Nepochybně na to Zuckerberg a spol. mají právo, ale v takovém případě bych byl extrémně skeptický vůči jakékoliv jejich snaze takový krok prezentovat jako péči o dobro komunity, uživatelů, projev společenské zodpovědnosti atd. Chcete-li něčí dobro, neměl byste mu jej nařídit jednostranným rozhodnutím. Ke zjištění, čemu dává nějaká komunita přednost, existují nějaké po staletí známé mechanismy, vesměs se točící kolem hlasování a voleb. Nebyly využity ani v omezeném rozsahu; přirovnání uživatelů k produktu sedí jak gluteus maximus na hrnci. S tímto se bohužel dají dělat jen dvě věci. Buď nějaká legislativa myšlenkově navazující na protikartelové zákony – problém dominantní tržní síly už se v kapitalistickém světě vynořil mnohokrát – nebo se k těm sítím obrátit zády a jít pryč. To druhé se dá realizovat hned. Mimochodem, 30. července to bude rok, co jsem smazal svůj účet na Facebooku. A nelituji toho. Otázka je, zda to může udělat každý. Zaznamenal jsem například stížnost jednoho rodiče, že škola, kam chodí jejich děti, umisťuje novinky – včetně těch důležitých – zásadně a pouze na svoji Facebookovou stránku. Pečlivý Petr, nebo Blbý Bořivoj? Problém druhý: transparentnost. Slabina velkých organizací obecně. Jinde, třeba ve veřejné správě, jsme se časem naučili, že pod každým rozhodnutím musí být podepsaný konkrétní člověk. Představa, že by vás u soudu žaloval anonymní státní zástupce v masce, nebo že by identita ministrů tvořících vládu byla utajovaná, nám přijde divná až absurdní. Facebook, Twitter, ale i Google a další velké společnosti jsou notoricky skrývavé. Formulace pravidel jsou vágní, o jejich aplikaci často rozhodují neznámí lidé, ne-li roboti. To je velký kontrast vůči řadě jiných oblastí lidské činnosti, kde víte docela přesně, kdo za čím stojí. Dnes je v novinářském a publicistickém světě běžné podepisovat vlastní články. Zajdete-li dejme tomu na Echo 24, vidíte, co napsal Petr Holub, co Jiří Peňás a co Marian Kechlibar. Čtenářům to umožňuje udělat si o jednotlivých autorech nějaký úsudek a obrázek. Kdyby byly v nějakém médiu texty podepsány jenom slovem „redakce“, patrně by se to projevilo na jeho reputaci v tom negativním slova smyslu. To vůbec není banální věc, protože jasné autorství je zároveň zdrojem osobní zodpovědnosti. Pár chyb udělá každý, to je normální lidský standard. Ale pokud nějaká jedna konkrétní osoba píše dlouhodobě kraviny, začne to být časem nepřehlédnutelné a buď to skončí polepšením, nebo padákem. To samé bych čekal od fact-checkingových společností, ale vypadá to, že ony to samy od sebe neočekávají. Podíváte-li se na mezinárodní kodex fact-checkingových organizací, požadavků je tam hodně, ale podpis autora/autorů u konkrétních příspěvků se nevyžaduje. A některé to vskutku také nedělají, třeba Demagog.cz (na druhou stranu jim musíme přiznat, že mají transparentní účet, což je chvályhodné). Běžné redakci by taková anonymita byla reputačně na škodu. Jenže tady je to přesně naopak. Tím, že dotyčná organizace byla povýšena na kontrolora ostatních, nám Facebook či Twitter sdělují, že výsledky její práce jsou lepší než u těch ostatních organizací, které kontrolují. Jak říká Thomas Sowell: jakými skutečnostmi to máte podložené? Opravdu všichni zaměstnanci podávají stejný výkon o stejné kvalitě? Jak jako čtenář můžu vědět, který posudek napsal Pečlivý Petr a který Líná Lydie, případně Blbý Bořivoj, Bc.? Není moc pravděpodobné, že by se komukoliv kdekoliv podařilo dát dohromady tým ze zcela stejně schopných lidí. V každém lidském pracovním kolektivu jsou slabší a silnější členové. Ale pokud vystupuje tým pod jedním jménem, nedokážete zvenčí posoudit, kdo je kdo. Jste odkázáni na úsudek několika málo viditelných šéfů, kteří svoje lidi znají. Čtyři koruny správně, tři koruny lež Problém třetí: dokonce i tvrdá fakta se dají podat způsobem, u kterého si nejste jisti, zda je autor hodnocení člověk nebo robot. Příklad, který jsem našel (původní zdroj). Toto mi přijde jako naprosto fantastické nepochopení toho, co chtěl Výborný svým posluchačům sdělit. Možná někde píšou písemky na to, kolik stojí aktuální jízdné z bodu A do bodu B. V takové písemce by 4 Kč byly správně, kdežto 2 nebo 3 Kč špatně. Ale tady přeci hraje roli to, že jde o mizivou částku. Výborný se zabýval efektivitou státního sociálního systému, který přiřkne významnou slevu i jeho vlastním dětem, ač rodina poslance bývá dobře zabezpečená. Další na to navazující problém: kategorie NEPRAVDA pokryje jak to, že se někdo sekl o jednu korunu českou, tak tvrzení, že mimozemšťani obsadili Strakovu akademii a chystají se nás namlít do hamburgerů. Nebo snad humanburgerů. (Znáte tenhle film? Těžko uvěřit, že ten samý režisér o několik let později natočil Pána prstenů.) Opravdu má takto široká kategorie smysl, tedy kromě světa abstraktní booleovské logiky? Toto přeci nejsou stejné stupně provinění proti pravdě. To první bych dokonce vůbec za hřích neoznačil. Oběšení brejlatého hubeného staršího pána Problém čtvrtý: co je zavádějící a co ne. Podle mého názoru je tato kategorie snad ještě horší než obecná NEPRAVDA, protože jako zavádějící výrok vesměs bereme takový, který je uváděn mimo kontext, vynechává nějaké důležité detaily atd. Jenže politika je převážně utvářena tím, které detaily kdo za důležité bere. Zkoušel jsem přemýšlet nad nějakým příkladem, který by to ilustroval, a napadlo mě následující. Odpůrce trestu smrti může například říct, že roku 1962 pověsil krutý stát jednoho brejlatého hubeného staršího pána a následně jeho popel rozprášil do moře, aby se nikdo nemohl scházet u jeho hrobu. Děsné, dokud se nedozvíte, že je řeč o Adolfu Eichmannovi. To by pro mě osobně byl zavádějící výrok, protože Eichmann je v mém světě jedinec, který si ten provaz plně zasloužil. A vynechat jeho identitu z celého popisu situace vypadá dost manipulativně. Jenomže ono to tam možná úplně není. Lidé, kteří skutečně zcela důsledně oponují trestu smrti, by nechali žít i toho Eichmanna. Třeba v doživotní cele, ale nechali. Šibenici ve státních rukou považují za tu horší věc. To je prostě způsob vidění světa. Z pohledu takového člověka je skutečnost, že šlo o nacistického masového vraha, naprosto irelevantní a není potřeba ji uvádět. A teď si představte nějakou opravdu vyhrocenou situaci, třeba aktuální nepokoje v amerických městech. Ta situace je natolik komplexní, že její přesný obrázek nikdo podat nedokáže. Někteří budou zdůrazňovat skutečnost, že americká policie za sebou zanechává daleko více mrtvých než třeba australská, jiní zase, že rabující psychopati to rozhodně nezlepší. (Apple zrovna upozornil lupiče, že ukradené iPhony jsou sledovány.) Tahle kategorie má asi největší potenciál pro kontroverze. Jsou fact-checkeři lepší než lékaři? Problém pátý: kapacita a z toho plynoucí otázka, kdo dostane v rámci fact-checkingu pozornost a kdo ne. Na tohle mezinárodní kodex fact-checkerů myslí: „Žadatel nekoncentruje svoji kontrolu neúměrně na žádnou stranu, bere v úvahu dosah a důležitost tvrzení, která kontroluje, a na svých stránkách uveřejní krátkou informaci o tom, jak si tvrzení ke kontrole vybírá.“ Ač toto je ušlechtilý cíl, nevěřím tomu, že se mu běžné lidské bytosti dokážou byť jen přiblížit. Na to jsme moc emocionálně zainvestovaní v každodenní politice. Je důležitější Babiš nebo Zeman? Morawiecki nebo Kaczyński? Kolik procent fact-checkerů by volilo kterou stranu, když se koncentrují v nějaké konkrétní sociální bublině? Opravdu to na jejich práci nebude mít žádný vliv? A když vykročíme z našeho rybníčku: mají v Americe více fact-checkovat Trumpa než Bidena, když Trump je u moci, ale Biden jej chce vystřídat? Co když toho jeden kandidát veřejně nakecá daleko více než jiný, jak potom spravedlivě pokrýt oba? Co výroky nějakých čínských představitelů, nejsou náhodou pro budoucnost zbytku světa docela důležité? A jak je dokážeme posoudit, schází-li nám kulturní znalost kontextu v tak odlišné civilizaci a systému? Tady se v podstatě po lidech chce, aby utvářeli pokud možno neutrální organizace z nikoliv neutrálních jedinců, kteří se přitom sešli sami a nejsou nijak voleni, aby tvořili reprezentativní vzorek společnosti. To je podle mého názoru sebeklam. Podíváte-li se na to, jak intenzivně rozdělila společnost třeba prezidentská volba, opravdu věříte tomu, že její pokrytí bude nestranné? V tomto názoru se můžeme lišit, ale já to považuji za utopii, která ignoruje lidskou povahu. Existuje poněkud optimistický názor, že profesionálové musejí umět při práci odložit svoje názory stranou. Bylo by to fajn, ale ve světě medicíny a biologie dávno zvítězil koncept dvojitě slepého pokusu, ve kterém ani profesionál neví, který pacient dostává placebo a který lék. Právě proto, že jiným způsobem se lidské předsudky nedaly z celého procesu odstranit. Z čehož plyne otázka: proč by na tom měli být fact-checkeři lépe než lékaři a biologové? Nemají náhodou ty samé lidské vlastnosti a slabosti?¨ "Definitivně správné" rady Problém šestý: příliš velké zbožštění statu quo. Toto bylo krásně vidět na Covidu-19, kde se názorům a výrokům Světové zdravotnické organizace přikládala nadmíru velká váha, místy ještě přikládá. Jenže ona ta organizace není neomylná a tváří v tvář zcela nové chorobě by nedokázala poskytovat spolehlivé informace ani tehdy, kdyby byla čistě a stoprocentně profesionální a apolitická, o čemž lze pochybovat. Věda takhle nefunguje, ta připomíná spíše tápání ve tmavém pokoji, kde si každou chvíli natlučete holeň o další kus nábytku. U nových jevů je to extra zřetelné. Samozřejmě, v té záplavě informací, která se vyvalila na web, byla valná většina bezcenné hlušiny, jenže sem-tam je v takové hlušině zrnko zlata, kvůli kterému stojí za to tu hlušinu zkoumat. A ne vždycky s tím zrnkem zlata přijde velká instituce. Spousta objevů, které změnily svět, začala u jednoho člověka v malé laboratoři, který si při hledění do mikroskopu všiml něčeho podivného. Tady mají určitou výhodu čtyřicátníci a starší, protože ti už vesměs za život párkrát viděli, jak moc se může oficiální názor na nějakou problematiku během pár let převrátit. Chcete-li příklad, který se týká nás všech, je to zdravá strava. Za poslední generaci se doporučení ze strany vědeckých autorit několikrát změnila a pochybuji, že současný stav je ten definitivně správný. Jednak je lidský metabolismus zatraceně složitý, jednak je v něm mnoho individuálních odchylek (každý známe někoho, kdo žere jak hladový kojot a přitom váží šedesát kilo), ale ještě navíc do toho zasahují různé komerční zájmy. Prozkoumáte-li otázku toho, kolik vědeckých studií o výživě sponzoruje třeba Coca-Cola, nebo kolik investují do vědců velké farmaceutické firmy, začne se vaše důvěra v jejich výsledky trochu viklat. Kdybych měl shrnout tenhle bod: status quo není svatý a bez disentu neexistuje mechanismus, jak napravit jeho chyby. Je nebezpečné označovat informace z velkých institucí jako principiálně důvěryhodné. To je zas jednou starý problém v nové podobě. Na ten svého času naráželi už Jan Hus a Martin Luther. Naučená pasivita Problém sedmý a podle mého názoru nejhorší: kultivace pasivity čtenářů. Máte rádi předžvýkaný steak? Tohle je předžvýkaný steak. Jste naváděni na myšlenku, že kontrolní práci někdo udělá za vás. Chyba, ale je mi patrné, kde se vzala. Je to důsledek další chyby, která vznikla už tak před dvaceti – třiceti lety. Tehdy se hodně hlásalo, že není potřeba se „biflovat hromadu skutečností“, že vzdělání pro budoucnost zahrnuje hlavně to, jak si informace najít. No jo, tak se teď ukázalo, že si lidi odvykli držet v hlavě fakta, že na internetu se dá najít spousta naprostých kravin. Vlna nadšení pro fact-checking je asi dána i tím, že si od něj někteří fandové slibují, že toto napraví. Myslím si, že to nebude fungovat, protože kořen problému je právě ta naučená pasivita, při které se ze čtenáře stává spíše konzument. Řekne se mu, že kontrolní práci už odvedl někdo jiný a zde jsou její výsledky. To jej ale nemotivuje k samostatné, skeptické práci. „Kdo ohlídá hlídače?“ Tak zní věčná otázka civilizovaných společností. Zaváděním nových hlídačů se její akutní naléhavost jedině posiluje. Měli jsme média coby hlídače politiků. Teď bychom měli mít fact-checkery jako hlídače médií. Kdo si myslí, že se tam ten vývoj zastaví? Velká moc bez kontroly Krátká poznámka na závěr. Vzhledem k tomu, že se nám pěkně rozjíždí mocenské soupeření mezi Čínou a USA, považuji za pravděpodobné, že v dohledné době zažijeme informační a propagandistickou válku naprosto neskutečných rozměrů. Kam se na to hrabe brexitové referendum a kampaň před ním. Jde o řádově větší hodnoty, rozpočty a globální publikum. Například si myslím, že Čína bude velmi silně šířit myšlenku toho, že v Americe a na Západě obecně funguje systémový, nenapravitelný, ničivý rasismus. Ne proto, že by tomu skutečně věřili (Čína má v tomhle směru sama dost másla na hlavě), ale proto, že vidí, že je to již existující slabina, kterou můžou využít k oslabení či úplnému rozložení našich společností. Zkuste pak takovou vlnu propagandy nějak fact-checkovat; s dostatkem chytré selektivity dosáhne přesně toho obrázku, kterého chce. V téhle situaci bude osobní skepticismus důležitější než dřív. Vést boje na internetu je levnější a zejména podstatně bezpečnější než pouštět se do skutečných fyzických válek. Obě strany jsou zranitelné. Demokratické státy mají volby, do kterých se dá zasahovat, a moc se navenek netají se svými problémy. (Leckdy se naopak oddávají sebemrskačství.) Autoritářské státy zase mají hromadu kostlivců ve skříni, jejichž odhalení by je mohlo zničit. Přemýšlejte, kontrolujte, buďte skeptičtí. Tohle se nedá outsourcovat na vnější autority, ne bez následků. Princip svobody slova a tisku kdysi neprosazovali klasičtí liberálové izolovaně, ale „v balíčku“ s nějakými jinými principy, se kterými tvoří přirozený celek. Jedním z těch dalších principů byla rovnost lidí. Nikdo neměl být lepší než jiný jen proto, že jej pomazali v katedrále a nasadili mu korunu. Každý si měl svoji pověst budovat sám. Způsob, jakým sociální sítě volí své fact-checkery, mi jako vnějšímu pozorovateli přijde právě jako moderní ekvivalent korunovace, při které dostávají noví králové nejen titul, ale i docela velkou moc bez kontroly zezdola. On vůbec ten Twitter, Facebook a spol. připomínají digitální feudalismus, ve kterém běžný uživatel je spíš poddaným než občanem a kde většina moci spočívá v rukou urozené šlechty a jejich drábů. Ale tenhle model fungování se dlouhodobě neosvědčil. Dost možná se neosvědčí ani v téhle nové podobě.   Převzato s laskavým svolením autora z jeho webu, na kterém kromě tohoto článku najdete další texty o politice a společnosti. Knihy Mariana Kechlibara si můžete objednat ZDE. {loadmodule mod_tags_similar,Související}

\n
---===---

Čas načtení: 2024-04-02 14:20:00

Soros dal peníze. Putovaly, putovaly, až došly k lidem, kteří Židy nemusí...

Jak je známo, finančník George Soros sponzoruje různé nadace. V USA je to třeba Tides, která dle Fox News sponzoruje veškeré aktivity levicových neziskových organizací. A to včetně těch, které jsou zaměřené na podporu Palestiny a proti Izraeli. Část Sorosových 22 milionů dolarů, které věnoval společnosti Tides, tak zřejmě šla na žalobu Joe Bidena, že nebrání genocidě, nebo na demonstrace proti Izraeli.

Čas načtení: 2024-05-28 15:20:00

Největší stadion v ČR má nové velkoplošné displeje Hisense

Praha 28. května 2024 (PROTEXT) - Fortuna Arena v pražských Vršovicích je největším fotbalovým stadionem v Česku. Je domovskou půdou pro úspěšný prvoligový fotbalový tým SK Slavia Praha, který dlouhodobě sponzoruje česká pobočka technologické značky Hisense. Před pár dny vybavila stadion dvěma novými scoreboardy Hisense – velkoplošnými displeji, na nichž se zobrazují mj. hlavní informace o probíhajícím zápase. Podobně evropská centrála Hisense vybavila svými scoreboardy i stadion špičkového fotbalového klubu Paris-Saint Germain, který sponzoruje.„Jsme hrdí na spolupráci s fotbalovým klubem SK Slavia Praha, kterou jsme posílili a podepsali na další dvě sezóny. Velkoplošné obrazovky byly velkou investicí, která nás posouvá na úroveň hlavního sponzora. Těšíme se, že nabídneme sportovním fanouškům i účastníkům dalších akcí, které bude stadion hostit, intenzivnější a kvalitnější zážitek. Symbolické je i to, že instalace proběhla před začátkem blížícího se fotbalového mistrovství Evropy EURO 2024, jehož je Hisense oficiálním partnerem,“ uvádí Gregor Gržina, generální ředitel společnosti.Technicky jde o dva velkoplošné LED displeje vhodné do exteriéru; každý z nich je složený ze 45 panelů o rozměru 960 x 960 mm. Musí vydržet déšť, nápor větru, extrémní rozdíly teplot i další rozmary počasí po celý rok. Slouží pro rychlé zobrazování aktuálních zápasových informací i opakovaných záběrů. Jsou ale i výrazným prvkem pro vytvoření té správné fanouškovské atmosféry – dávají možnost komunikovat s publikem a zapojovat ho do fandění. Poslouží i jako velké tabule pro sumarizaci a prezentaci dalších zápasů a akcí, zobrazení časomíry, různých grafických informací nebo promítání reklamních spotů.Díky vysoké kvalitě obrazu, dynamickému jasu, širokému pozorovacímu úhlu a vysoké obnovovací frekvenci se obrazovky dají využít i pro přenášení multimediálního obsahu – například zpomalených videí ze zápasu nebo pro projekci z pódia při živých koncertech a dalších akcích.„V rámci naší dlouhodobé spolupráce jsme již prostory Fortuna Areny vybavili desítkami speciálních obrazovek Hisense. Jde hlavně o koridory a vstupy na tribuny pro fanoušky, dále 40 VIP boxů, VIP Lounge, prostor nad stánky s občerstvením a také zázemí pro fotbalisty. V neposlední řadě jsme chtěli naší technologií vybavit i místo, kam míří oči všech diváků během zápasu. Nové scoreboardy Hisense nabídnou nejen skvělý obraz, ale také úspornější provoz. Čekají nás ale i další společné projekty, na které se mohou fanoušci těšit,“ doplňuje Regina Netolická, marketingová ředitelka společnosti.Vyhlášený stadion Fortuna Arena s kapacitou bezmála 20 000 sedících diváků a s nejvyšší průměrnou návštěvností tak nabídne zase něco navíc. Instalace probíhala pomocí vysokozdvižných plošin, trvala deset dní a podílelo se na ní deset pracovníků včetně čtyř horolezců. Displeje se ovládají z režijního pracoviště.Globální technologická značka Hisense je předním výrobcem domácích spotřebičů a celosvětovou dvojkou v kategorii televizorů. Je také celosvětově významným dodavatelem komerčních displejů pro sport, zdravotnictví, vzdělávání i dopravu. Již dlouho úspěšně sází i na sportovní marketing a podporuje hlavně fotbal - na globální, evropské i tuzemské úrovni.Více informací: cz.hisense.comSense For TechnologyFotogalerie včetně videa ze zápasu Slavia - Baník je pro redakci trvale přístupná zde: https://1drv.ms/f/s!AlDUuB6kZhh4gYx9VLsirTJDLx6koA?e=MYj8bO Zdroj: HisenseČTK Connect ke zprávě vydává obrazovou přílohu, která je k dispozici na adrese http://www.protext.cz.  

Čas načtení: 2015-07-28 00:00:00

Dámská kolekce Puma nejen pro sportující ženy!

Sportovní značka Puma se řadí ve světe k jedněm z nejpopulárnějších a nejkvalitnějších značek zaměřující se na sportovní zboží. Sponzoruje několik národních, ale i ligových fotbalových týmů. Značku Puma s hrdostí propaguje i jamajský sprinter Usain Bolt či americký golfista Rickie Fowler. V nedávné ...

Čas načtení: 2020-06-06 18:12:28

Chvála pochybnosti III aneb „Kdo ohlídá hlídače“

Zpráva od našich západních sousedů: případ fact-checkingu na Facebooku prošel dvěma stupni soudního řízení. Pravicově konzervativní server Tichys Einblick nebyl spokojen s tím, že společnost Correctiv, která v Německu pro Facebook vyhodnocuje pravdivost příspěvků, označila jeden z jejich textů za „částečně nepravdivý“. V řízení před soudem prvního stupně vyhrál Correctiv, u odvolacího soudu naopak Tichys Einblick. Podle rozsudku mohlo být hodnocení Correctivu čtenáři špatně pochopeno (der verknüpfte Hinweis der Faktenchecker missverstanden werden könnte). Pěkné uzavření kruhu, což? Nicméně tím celý problém jenom začíná. Vlastně bych jako vystudovaný matematik měl fact-checkingu fandit. Pěkná čistá fakta proti lžím, to přeci zní tak dobře. Nefandím. Matematika je abstraktní věda. Na ulici kuželosečku ani integrál nepotkáte. V reálném světě lidí, zvířat a věcí jsou poměry trochu komplikovanější a podstatně méně přímočaré. Jsme produkty, nikoliv zákazníci Tak tedy, co mám proti oslavování fact-checkingu coby řešení, v jednotlivých bodech. Problém první: demokratičnost, respektive v případě Facebooku a Twitteru její absence. Toto není fundamentální slabina celého principu fact-checkingu, spíš jejich konkrétní implementace v případě těchto dvou sociálních sítí. Jenže právě tyhle dvě implementace jsou důležité. Existuje bonmot, že je-li nějaká služba zadarmo, pak vy jste produkt, nikoliv zákazník. U sociálních sítí, které si budují detailní profily svých uživatelů, aby jim mohly následně ukazovat reklamu ušitou na míru, je to dost evidentní. Skuteční zákazníci jsou samozřejmě ti, kdo za tu reklamu platí a kdo tím pádem zajišťují příslušným firmám přísun peněz. To, že uživatelé jsou v případě Facebooku či Twitteru produkty (produkti? produktové?), je dost patrné i z toho, že se jich na zavedení a užívání fact-checkingu, natož pak na výběr konkrétního dodavatele těchto služeb, nikdo neptal. Prostě bylo nadekretováno shůry a hotovo. Nepochybně na to Zuckerberg a spol. mají právo, ale v takovém případě bych byl extrémně skeptický vůči jakékoliv jejich snaze takový krok prezentovat jako péči o dobro komunity, uživatelů, projev společenské zodpovědnosti atd. Chcete-li něčí dobro, neměl byste mu jej nařídit jednostranným rozhodnutím. Ke zjištění, čemu dává nějaká komunita přednost, existují nějaké po staletí známé mechanismy, vesměs se točící kolem hlasování a voleb. Nebyly využity ani v omezeném rozsahu; přirovnání uživatelů k produktu sedí jak gluteus maximus na hrnci. S tímto se bohužel dají dělat jen dvě věci. Buď nějaká legislativa myšlenkově navazující na protikartelové zákony – problém dominantní tržní síly už se v kapitalistickém světě vynořil mnohokrát – nebo se k těm sítím obrátit zády a jít pryč. To druhé se dá realizovat hned. Mimochodem, 30. července to bude rok, co jsem smazal svůj účet na Facebooku. A nelituji toho. Otázka je, zda to může udělat každý. Zaznamenal jsem například stížnost jednoho rodiče, že škola, kam chodí jejich děti, umisťuje novinky – včetně těch důležitých – zásadně a pouze na svoji Facebookovou stránku. Pečlivý Petr, nebo Blbý Bořivoj? Problém druhý: transparentnost. Slabina velkých organizací obecně. Jinde, třeba ve veřejné správě, jsme se časem naučili, že pod každým rozhodnutím musí být podepsaný konkrétní člověk. Představa, že by vás u soudu žaloval anonymní státní zástupce v masce, nebo že by identita ministrů tvořících vládu byla utajovaná, nám přijde divná až absurdní. Facebook, Twitter, ale i Google a další velké společnosti jsou notoricky skrývavé. Formulace pravidel jsou vágní, o jejich aplikaci často rozhodují neznámí lidé, ne-li roboti. To je velký kontrast vůči řadě jiných oblastí lidské činnosti, kde víte docela přesně, kdo za čím stojí. Dnes je v novinářském a publicistickém světě běžné podepisovat vlastní články. Zajdete-li dejme tomu na Echo 24, vidíte, co napsal Petr Holub, co Jiří Peňás a co Marian Kechlibar. Čtenářům to umožňuje udělat si o jednotlivých autorech nějaký úsudek a obrázek. Kdyby byly v nějakém médiu texty podepsány jenom slovem „redakce“, patrně by se to projevilo na jeho reputaci v tom negativním slova smyslu. To vůbec není banální věc, protože jasné autorství je zároveň zdrojem osobní zodpovědnosti. Pár chyb udělá každý, to je normální lidský standard. Ale pokud nějaká jedna konkrétní osoba píše dlouhodobě kraviny, začne to být časem nepřehlédnutelné a buď to skončí polepšením, nebo padákem. To samé bych čekal od fact-checkingových společností, ale vypadá to, že ony to samy od sebe neočekávají. Podíváte-li se na mezinárodní kodex fact-checkingových organizací, požadavků je tam hodně, ale podpis autora/autorů u konkrétních příspěvků se nevyžaduje. A některé to vskutku také nedělají, třeba Demagog.cz (na druhou stranu jim musíme přiznat, že mají transparentní účet, což je chvályhodné). Běžné redakci by taková anonymita byla reputačně na škodu. Jenže tady je to přesně naopak. Tím, že dotyčná organizace byla povýšena na kontrolora ostatních, nám Facebook či Twitter sdělují, že výsledky její práce jsou lepší než u těch ostatních organizací, které kontrolují. Jak říká Thomas Sowell: jakými skutečnostmi to máte podložené? Opravdu všichni zaměstnanci podávají stejný výkon o stejné kvalitě? Jak jako čtenář můžu vědět, který posudek napsal Pečlivý Petr a který Líná Lydie, případně Blbý Bořivoj, Bc.? Není moc pravděpodobné, že by se komukoliv kdekoliv podařilo dát dohromady tým ze zcela stejně schopných lidí. V každém lidském pracovním kolektivu jsou slabší a silnější členové. Ale pokud vystupuje tým pod jedním jménem, nedokážete zvenčí posoudit, kdo je kdo. Jste odkázáni na úsudek několika málo viditelných šéfů, kteří svoje lidi znají. Čtyři koruny správně, tři koruny lež Problém třetí: dokonce i tvrdá fakta se dají podat způsobem, u kterého si nejste jisti, zda je autor hodnocení člověk nebo robot. Příklad, který jsem našel (původní zdroj). Toto mi přijde jako naprosto fantastické nepochopení toho, co chtěl Výborný svým posluchačům sdělit. Možná někde píšou písemky na to, kolik stojí aktuální jízdné z bodu A do bodu B. V takové písemce by 4 Kč byly správně, kdežto 2 nebo 3 Kč špatně. Ale tady přeci hraje roli to, že jde o mizivou částku. Výborný se zabýval efektivitou státního sociálního systému, který přiřkne významnou slevu i jeho vlastním dětem, ač rodina poslance bývá dobře zabezpečená. Další na to navazující problém: kategorie NEPRAVDA pokryje jak to, že se někdo sekl o jednu korunu českou, tak tvrzení, že mimozemšťani obsadili Strakovu akademii a chystají se nás namlít do hamburgerů. Nebo snad humanburgerů. (Znáte tenhle film? Těžko uvěřit, že ten samý režisér o několik let později natočil Pána prstenů.) Opravdu má takto široká kategorie smysl, tedy kromě světa abstraktní booleovské logiky? Toto přeci nejsou stejné stupně provinění proti pravdě. To první bych dokonce vůbec za hřích neoznačil. Oběšení brejlatého hubeného staršího pána Problém čtvrtý: co je zavádějící a co ne. Podle mého názoru je tato kategorie snad ještě horší než obecná NEPRAVDA, protože jako zavádějící výrok vesměs bereme takový, který je uváděn mimo kontext, vynechává nějaké důležité detaily atd. Jenže politika je převážně utvářena tím, které detaily kdo za důležité bere. Zkoušel jsem přemýšlet nad nějakým příkladem, který by to ilustroval, a napadlo mě následující. Odpůrce trestu smrti může například říct, že roku 1962 pověsil krutý stát jednoho brejlatého hubeného staršího pána a následně jeho popel rozprášil do moře, aby se nikdo nemohl scházet u jeho hrobu. Děsné, dokud se nedozvíte, že je řeč o Adolfu Eichmannovi. To by pro mě osobně byl zavádějící výrok, protože Eichmann je v mém světě jedinec, který si ten provaz plně zasloužil. A vynechat jeho identitu z celého popisu situace vypadá dost manipulativně. Jenomže ono to tam možná úplně není. Lidé, kteří skutečně zcela důsledně oponují trestu smrti, by nechali žít i toho Eichmanna. Třeba v doživotní cele, ale nechali. Šibenici ve státních rukou považují za tu horší věc. To je prostě způsob vidění světa. Z pohledu takového člověka je skutečnost, že šlo o nacistického masového vraha, naprosto irelevantní a není potřeba ji uvádět. A teď si představte nějakou opravdu vyhrocenou situaci, třeba aktuální nepokoje v amerických městech. Ta situace je natolik komplexní, že její přesný obrázek nikdo podat nedokáže. Někteří budou zdůrazňovat skutečnost, že americká policie za sebou zanechává daleko více mrtvých než třeba australská, jiní zase, že rabující psychopati to rozhodně nezlepší. (Apple zrovna upozornil lupiče, že ukradené iPhony jsou sledovány.) Tahle kategorie má asi největší potenciál pro kontroverze. Jsou fact-checkeři lepší než lékaři? Problém pátý: kapacita a z toho plynoucí otázka, kdo dostane v rámci fact-checkingu pozornost a kdo ne. Na tohle mezinárodní kodex fact-checkerů myslí: „Žadatel nekoncentruje svoji kontrolu neúměrně na žádnou stranu, bere v úvahu dosah a důležitost tvrzení, která kontroluje, a na svých stránkách uveřejní krátkou informaci o tom, jak si tvrzení ke kontrole vybírá.“ Ač toto je ušlechtilý cíl, nevěřím tomu, že se mu běžné lidské bytosti dokážou byť jen přiblížit. Na to jsme moc emocionálně zainvestovaní v každodenní politice. Je důležitější Babiš nebo Zeman? Morawiecki nebo Kaczyński? Kolik procent fact-checkerů by volilo kterou stranu, když se koncentrují v nějaké konkrétní sociální bublině? Opravdu to na jejich práci nebude mít žádný vliv? A když vykročíme z našeho rybníčku: mají v Americe více fact-checkovat Trumpa než Bidena, když Trump je u moci, ale Biden jej chce vystřídat? Co když toho jeden kandidát veřejně nakecá daleko více než jiný, jak potom spravedlivě pokrýt oba? Co výroky nějakých čínských představitelů, nejsou náhodou pro budoucnost zbytku světa docela důležité? A jak je dokážeme posoudit, schází-li nám kulturní znalost kontextu v tak odlišné civilizaci a systému? Tady se v podstatě po lidech chce, aby utvářeli pokud možno neutrální organizace z nikoliv neutrálních jedinců, kteří se přitom sešli sami a nejsou nijak voleni, aby tvořili reprezentativní vzorek společnosti. To je podle mého názoru sebeklam. Podíváte-li se na to, jak intenzivně rozdělila společnost třeba prezidentská volba, opravdu věříte tomu, že její pokrytí bude nestranné? V tomto názoru se můžeme lišit, ale já to považuji za utopii, která ignoruje lidskou povahu. Existuje poněkud optimistický názor, že profesionálové musejí umět při práci odložit svoje názory stranou. Bylo by to fajn, ale ve světě medicíny a biologie dávno zvítězil koncept dvojitě slepého pokusu, ve kterém ani profesionál neví, který pacient dostává placebo a který lék. Právě proto, že jiným způsobem se lidské předsudky nedaly z celého procesu odstranit. Z čehož plyne otázka: proč by na tom měli být fact-checkeři lépe než lékaři a biologové? Nemají náhodou ty samé lidské vlastnosti a slabosti?¨ "Definitivně správné" rady Problém šestý: příliš velké zbožštění statu quo. Toto bylo krásně vidět na Covidu-19, kde se názorům a výrokům Světové zdravotnické organizace přikládala nadmíru velká váha, místy ještě přikládá. Jenže ona ta organizace není neomylná a tváří v tvář zcela nové chorobě by nedokázala poskytovat spolehlivé informace ani tehdy, kdyby byla čistě a stoprocentně profesionální a apolitická, o čemž lze pochybovat. Věda takhle nefunguje, ta připomíná spíše tápání ve tmavém pokoji, kde si každou chvíli natlučete holeň o další kus nábytku. U nových jevů je to extra zřetelné. Samozřejmě, v té záplavě informací, která se vyvalila na web, byla valná většina bezcenné hlušiny, jenže sem-tam je v takové hlušině zrnko zlata, kvůli kterému stojí za to tu hlušinu zkoumat. A ne vždycky s tím zrnkem zlata přijde velká instituce. Spousta objevů, které změnily svět, začala u jednoho člověka v malé laboratoři, který si při hledění do mikroskopu všiml něčeho podivného. Tady mají určitou výhodu čtyřicátníci a starší, protože ti už vesměs za život párkrát viděli, jak moc se může oficiální názor na nějakou problematiku během pár let převrátit. Chcete-li příklad, který se týká nás všech, je to zdravá strava. Za poslední generaci se doporučení ze strany vědeckých autorit několikrát změnila a pochybuji, že současný stav je ten definitivně správný. Jednak je lidský metabolismus zatraceně složitý, jednak je v něm mnoho individuálních odchylek (každý známe někoho, kdo žere jak hladový kojot a přitom váží šedesát kilo), ale ještě navíc do toho zasahují různé komerční zájmy. Prozkoumáte-li otázku toho, kolik vědeckých studií o výživě sponzoruje třeba Coca-Cola, nebo kolik investují do vědců velké farmaceutické firmy, začne se vaše důvěra v jejich výsledky trochu viklat. Kdybych měl shrnout tenhle bod: status quo není svatý a bez disentu neexistuje mechanismus, jak napravit jeho chyby. Je nebezpečné označovat informace z velkých institucí jako principiálně důvěryhodné. To je zas jednou starý problém v nové podobě. Na ten svého času naráželi už Jan Hus a Martin Luther. Naučená pasivita Problém sedmý a podle mého názoru nejhorší: kultivace pasivity čtenářů. Máte rádi předžvýkaný steak? Tohle je předžvýkaný steak. Jste naváděni na myšlenku, že kontrolní práci někdo udělá za vás. Chyba, ale je mi patrné, kde se vzala. Je to důsledek další chyby, která vznikla už tak před dvaceti – třiceti lety. Tehdy se hodně hlásalo, že není potřeba se „biflovat hromadu skutečností“, že vzdělání pro budoucnost zahrnuje hlavně to, jak si informace najít. No jo, tak se teď ukázalo, že si lidi odvykli držet v hlavě fakta, že na internetu se dá najít spousta naprostých kravin. Vlna nadšení pro fact-checking je asi dána i tím, že si od něj někteří fandové slibují, že toto napraví. Myslím si, že to nebude fungovat, protože kořen problému je právě ta naučená pasivita, při které se ze čtenáře stává spíše konzument. Řekne se mu, že kontrolní práci už odvedl někdo jiný a zde jsou její výsledky. To jej ale nemotivuje k samostatné, skeptické práci. „Kdo ohlídá hlídače?“ Tak zní věčná otázka civilizovaných společností. Zaváděním nových hlídačů se její akutní naléhavost jedině posiluje. Měli jsme média coby hlídače politiků. Teď bychom měli mít fact-checkery jako hlídače médií. Kdo si myslí, že se tam ten vývoj zastaví? Velká moc bez kontroly Krátká poznámka na závěr. Vzhledem k tomu, že se nám pěkně rozjíždí mocenské soupeření mezi Čínou a USA, považuji za pravděpodobné, že v dohledné době zažijeme informační a propagandistickou válku naprosto neskutečných rozměrů. Kam se na to hrabe brexitové referendum a kampaň před ním. Jde o řádově větší hodnoty, rozpočty a globální publikum. Například si myslím, že Čína bude velmi silně šířit myšlenku toho, že v Americe a na Západě obecně funguje systémový, nenapravitelný, ničivý rasismus. Ne proto, že by tomu skutečně věřili (Čína má v tomhle směru sama dost másla na hlavě), ale proto, že vidí, že je to již existující slabina, kterou můžou využít k oslabení či úplnému rozložení našich společností. Zkuste pak takovou vlnu propagandy nějak fact-checkovat; s dostatkem chytré selektivity dosáhne přesně toho obrázku, kterého chce. V téhle situaci bude osobní skepticismus důležitější než dřív. Vést boje na internetu je levnější a zejména podstatně bezpečnější než pouštět se do skutečných fyzických válek. Obě strany jsou zranitelné. Demokratické státy mají volby, do kterých se dá zasahovat, a moc se navenek netají se svými problémy. (Leckdy se naopak oddávají sebemrskačství.) Autoritářské státy zase mají hromadu kostlivců ve skříni, jejichž odhalení by je mohlo zničit. Přemýšlejte, kontrolujte, buďte skeptičtí. Tohle se nedá outsourcovat na vnější autority, ne bez následků. Princip svobody slova a tisku kdysi neprosazovali klasičtí liberálové izolovaně, ale „v balíčku“ s nějakými jinými principy, se kterými tvoří přirozený celek. Jedním z těch dalších principů byla rovnost lidí. Nikdo neměl být lepší než jiný jen proto, že jej pomazali v katedrále a nasadili mu korunu. Každý si měl svoji pověst budovat sám. Způsob, jakým sociální sítě volí své fact-checkery, mi jako vnějšímu pozorovateli přijde právě jako moderní ekvivalent korunovace, při které dostávají noví králové nejen titul, ale i docela velkou moc bez kontroly zezdola. On vůbec ten Twitter, Facebook a spol. připomínají digitální feudalismus, ve kterém běžný uživatel je spíš poddaným než občanem a kde většina moci spočívá v rukou urozené šlechty a jejich drábů. Ale tenhle model fungování se dlouhodobě neosvědčil. Dost možná se neosvědčí ani v téhle nové podobě.   Převzato s laskavým svolením autora z jeho webu, na kterém kromě tohoto článku najdete další texty o politice a společnosti. Knihy Mariana Kechlibara si můžete objednat ZDE. {loadmodule mod_tags_similar,Související}

Čas načtení: 2024-03-06 09:15:32

Kdo je Betano Majitel? Od řeckých kořenů k globálnímu sponzorství ve sportu

Betano není jen dalším hráčem na trhu online sázení, je to značka s bohatou historií a vášní pro podporu sportu. V tomto článku se podíváme na historii tohoto casina a kdo je jeho majitelem. Také se dozvíš koho Betano sponzoruje. The post Kdo je Betano Majitel? Od řeckých kořenů k globálnímu sponzorství ve sportu appeared first on 🍀 Vyhraj.cz.

Čas načtení: 2024-04-15 17:31:00

Brankářská legenda Manuel Neuer se stává ambasadorem značky Hisense pro kampaň BEYOND GLORY na EURO 2024™

Čching-tao (Čína) 15. dubna 2024 (PROTEXT/PRNewswire) - Globální výrobce domácích spotřebičů Hisense dnes zahájil kampaň BEYOND GLORY pro šampionát UEFA EURO 2024™ podpisem smlouvy s Manuelem Neuerem, brankářem německého výběru, který si vybojoval vítězství na světovém šampionátu, a současným kapitánem bundesligového klubu FC Bayern Mnichov.Německý reprezentant, který je vedle jedenácti bundesligových titulů také světovým šampionem ve fotbale, vstupuje do služeb Hisense jako oficiální ambasador kampaně. Kampaň BEYOND GLORY oslavuje neúnavnou snahu o dokonalost, kterou se profesionální fotbalisté usilující o vítězství na EURO podobají touze společnosti Hisense posouvat hranice v oblasti domácích spotřebičů.Brankáři jako Manuel stojí v poslední linii obrany, zatímco Hisense působí jako spolehlivá síla v pozadí, která soustavně přináší špičkové technologie a bezkonkurenční kvalitu.Pětinásobný držitel ceny Mezinárodní federace pro fotbalové historie a statistiky (IFFH) pro nejlepšího brankáře světa uvedl: "Jsem rád, že coby ambasador budu moci na UEFA EURO 2024™ podpořit kampaň Hisense BEYOND GLORY. Velmi se také těším na EURO, které je pro špičkové evropské fotbalisty tou největší výzvou."Kampaň také dává na odiv snahu společnosti Hisense posouvat své vlastní hranice a klást si při dosahování ambiciózních cílů výzvy s dlouhodobou technologickou vizí a jednoznačným odhodláním vytvářet průkopnické technologie špičkové kvality, které zlepší každodenní život zákazníků.Jako oficiální partner UEFA EURO 2024™ a průkopník v oblasti zobrazovacích technologií chce společnost Hisense na svých špičkových televizorech a domácích spotřebičích přinášet neopakovatelný požitek ze sledování zápasů.Bob Wang, generální ředitel mezinárodního marketingového oddělení společnosti Hisense, poznamenal: "Je nám ctí přivítat Manuela jako ambasadora značky UEFA EURO 2024™. Domníváme se, že pro svou kampaň jsme si stěží mohli vybrat lepšího protagonistu. Na brankáře tým spoléhá, že bude vždy připraven spolehlivě zakročit. Ve společnosti Hisense se snažíme o něco podobného, protože chceme životy svých zákazníků vylepšovat pomocí inovativních a spolehlivých technologií.""Společnost Hisense sponzoruje EURO UEFA již potřetí za sebou, čímž se jí nabízí skvělá příležitost pokračovat v propojování své značky se spotřebiteli po celém světě.""Jako společnost se neustále snažíme zlepšovat kvalitu a každodenní prožitky. Těšíme se, že ve spolupráci s Manuelem poskytneme fanouškům po celém světě jedinečný zážitek z UEFA EURO 2024™."Foto - https://mma.prnewswire.com/media/2386568/image1.jpgKONTAKT: patrick.chen@bluecurrentgroup.com PROTEXT 

Čas načtení: 2024-04-22 10:04:00

Brankářská legenda Manuel Neuer ambasadorem značky Hisense pro EURO 2024

Praha 22. dubna 2024 (PROTEXT) - Globální výrobce domácích spotřebičů Hisense právě startuje svoji kampaň "BEYOND GLORY" k blížícímu se ME ve fotbale UEFA EURO 2024™. Tváří kampaně je německý brankář a kapitán bundesligového FC Bayern Mnichov Manuel Neuer, který má na kontě mj. vítězství Německa na mistrovství světa.Německý reprezentant, který se vedle vítězství na MS může pochlubit i 11 bundesligovými trofejemi, se připojuje k Hisense jako oficiální ambasador a tvář kampaně "BEYOND GLORY". Kampaň symbolizuje neúnavnou snahu o dokonalost, která spojuje profesionální fotbalisty usilující o triumf na ME. Analogicky vyjadřuje i nikdy nekončící odhodlání společnosti Hisense posouvat hranice v oblasti domácích spotřebičů.Manuel Neuer, pětinásobný držitel ocenění "Nejlepší brankář světa" od Mezinárodní federace fotbalové historie a statistiky (IFFHS) řekl: "Těší mne, že mohu jako ambasador podpořit kampaň Hisense 'BEYOND GLORY' pro UEFA EURO 2024™. Na EURO - jako na největší výzvu pro elitu evropských fotbalistů - se opravdu velmi těším."Jako oficiální partner UEFA EURO 2024™ a průkopník v oblasti zobrazovacích technologií chce Hisense přinášet dokonalé zážitky ze sledování ME a nabídnout novou kvalitu života - prostřednictvím svých televizorů i chytrých domácích spotřebičů.Bob Wang, generální ředitel mezinárodního marketingového oddělení společnosti Hisense, poznamenal: "Je nám ctí přivítat Manuela jako ambasadora značky Hisense pro UEFA EURO 2024™ a věříme, že je ideálním představitelem naší nové kampaně. Na brankáře se jeho tým spoléhá, že bude vždy u všeho a za všech okolností mu pomůže zajistit úspěch. Ve společnosti Hisense usilujeme o podobný cíl – hledáme stále další cesty, jak zlepšit život našich zákazníků pomocí inovativních technologií, na které se mohou spolehnout."Hisense sponzoruje EURO UEFA již potřetí v řadě. Je to obrovská příležitost, jak pokračovat v propojování značky se spotřebiteli na celém světě. "Jako společnost se neustále snažíme zvyšovat kvalitu a ještě dál posouvat zážitek z každodenního života. Ve spolupráci s Manuelem se těšíme, že fanouškům po celém světě poskytneme jedinečný zážitek z UEFA EURO 2024™."Podpora fotbalu i v ČRHisense podporuje sport a sází na sportovní marketing i lokálně – například je partnerem prvoligového fotbalového klubu SK Slavia Praha a generálním partnerem Planeo Cup Hisense - Poháru mládeže Fotbalové asociace ČR. Nově Hisense spolupracuje s legendárním fotbalistou Janem Kollerem, který je tváří nedávno odstartované kampaně k EURO 2024 a průběžně se osobně zapojuje i do mnoha aktivit pro fotbalovou veřejnost i mládež. Kampaň je skutečně masivní a probíhá napříč komunikačními kanály včetně živých eventů, aktivit na sociálních sítích a komunikace v místě prodeje.Více informací: cz.hisense.comSense For TechnologyFotogalerie je pro redakci trvale přístupná zde: https://1drv.ms/f/s!AlDUuB6kZhh4gYkUkEuUsY8Cig9-6A?e=kbXKqu ČTK ke zprávě vydává obrazovou přílohu, která je k dispozici na adrese http://www.protext.cz.  

Čas načtení: 2024-05-05 10:00:00

S Ipswichem jásá i Sheeran. Hráči mu v šatně zpívali jeho hit, teď plánují party

Symbolů vepředu na dresu si všimnete na první pohled. Znaménka + - = ÷ x ale neznamenají, že by snad fotbalisté Ipswiche byli nadšenci do matematiky. Sponzoruje je známý zpěvák Ed Sheeran, který takto pojmenoval svá hudební alba a nápisem na trikotech propaguje svou koncertní šňůru. V sobotu i on, byť jen na dálku, sledoval, jak tým z východu Anglie stvrdil senzační postup do Premier League.

Čas načtení: 2024-05-05 10:00:00

S Ipswichem jásá i Sheeran. Hráči mu v šatně zpívali jeho hit, teď plánují party

Symbolů vepředu na dresu si všimnete na první pohled. Znaménka + - = ÷ x ale neznamenají, že by snad fotbalisté Ipswiche byli nadšenci do matematiky. Sponzoruje je známý zpěvák Ed Sheeran, který takto pojmenoval svá hudební alba a nápisem na trikotech propaguje svou koncertní šňůru. V sobotu i on, byť jen na dálku, sledoval, jak tým z východu Anglie stvrdil senzační postup do Premier League.

Čas načtení: 2024-05-14 11:51:00

GORDIC podporuje vzdělanostní ekonomiku na Vysočině, uzavřel strategickou smlouvu s VŠPJ

Jihlava 14. května 2024 (PROTEXT)  Podpisem smlouvy Gordic posouvá spolupráci s Vysokou školou polytechnickou Jihlava na strategickou úroveň a stává se oficiálním smluvním "Strategickým partnerem VŠPJ"Na konci dubna 2024 uzavřely v Jihlavě společnost GORDIC a Vysoká škola polytechnická Jihlava (VŠPJ) smlouvu o strategickém partnerství, která prohlubuje dosavadní dlouhodobou spolupráci zejména v klíčových oblastech rozvoje vysoké školy. Smlouvu svým podpisem stvrdili Jaromír Řezáč, jednatel a generální ředitel společnosti GORDIC, a rektor VŠPJ Zdeněk Horák.VŠPJ byla první veřejnou vysokou školou neuniverzitního typu v České republice a stále zůstává jedinou veřejnou vysokou školou se sídlem v Kraji Vysočina. Studijní programy bakalářského a magisterského typu v prezenční i kombinované formě studia zde navštěvuje přes 2000 studentů.Gordic je předním českým tvůrcem a dodavatelem informačních systémů, jehož produktové portfolio a služby zahrnují informační systémy určené pro veřejnou správu, včetně uznávané platformy GINIS, kterou využívá více než 6000 organizací veřejné správy.Smluvní strany si přislíbily vzájemnou spolupráci a aktivní podíl na rozvoji pracovišť VŠPJ, aktualizaci výuky, vytváření a rozvoji synergií v místní územní působnosti a obecné podpoře činností, které zvyšují prestiž školy a zájem uchazečů o studium. GORDIC se dále zavázal, že se bude aktivně zapojovat do identifikace atraktivních témat studentských prací a podílet se na jejich řešení a že se bude věnovat činnostem vedoucím ke zvyšování povědomí o kvalitě studia a výzkumu na VŠPJ v odborné komunitě i mezi širokou veřejností.GORDIC dlouhodobě podporuje vzdělávání na VŠPJ, účastní se odborných konferencí, sponzoruje studentské soutěže a zajišťuje odborníky pro výuku na škole. Vzdělávání bylo vždy pro generálního ředitele Jaromíra Řezáče prioritou: "Úroveň a kvalita vzdělání zásadním způsobem ovlivňuje život každého jednotlivce i kvalitu života v regionu jako celku. Vysoká škola polytechnická již 20 let výrazným způsobem přispívá ke zvyšování vzdělání a odbornosti lidí na Vysočině v mnoha důležitých oborech, a za to jí patří velké poděkování.""Partnerstvím se rozumí dlouhodobá spolupráce formalizovaná smlouvou, přičemž nejvyšší formou tohoto partnerství je právě strategické partnerství, které jsme uzavřeli s firmou GORDIC. Velice si vzájemné spolupráce cením a věřím, že tato smlouva povede k dalšímu vzájemnému prohloubení našich vztahů," uvádí rektor VŠPJ Zdeněk Horák."Strategickým partnerům nabízíme řadu výhod, které z tohoto typu partnerství plynou. Jedná se například o prioritní právo výběru témat studentských prací, možnosti prezentace partnera v budově školy a při významných akcích pořádaných VŠPJ nebo i možnosti zapojení do projektových záměrů VŠPJ. My od nich pak očekáváme významný přínos v aktualizaci naší výuky, řešení reálných praktických zadání našimi studenty, poskytování odborníků do praktické výuky a v neposlední řadě výzkumnou spolupráci s nadstandardními výsledky," vysvětluje koncept strategického partnerství rektor Zdeněk Horák.Vzájemně si organizace mohou být nápomocné i v jiných oblastech. Řada produktů a služeb vyvíjených společností GORDIC je pro interní potřeby vysokých škol zajímavá. Především se jedná o spisovou službu, řešení v oblasti kybernetické bezpečnosti nebo využití průmyslového blockchainu (Diplomachain), který zabraňuje falšování důležitých dokumentů, diplomů či certifikátů a který je již nyní implementován ve spisové službě GINIS.Ve stejný den podepsala strategické partnerství s VŠPJ také firma Optokon. Společně se společností GORDIC nabízí vysokým školám komplexní pomoc v oblasti řešení kybernetické bezpečnosti a plnění náročných požadavků vyplývajících z evropské bezpečnostní směrnice NIS2. GORDIC a Optokon společně dodávají software a řešení pro zabezpečení infrastruktury IT škol a nabízí jim doplňující odborné služby, vč. podpory.Doplňující zdroje:Tisková zpráva VŠPJO GordicuRyze česká společnost Gordic s.r.o. již od roku 1993 vytváří prostor a nástroje pro srozumitelnou komunikaci lidí a organizací. Vizí předního českého tvůrce a dodavatele informačních systémů je propojená společnost, ve které bezpečné technologie usnadňují život. Produktové portfolio a služby společnosti Gordic zahrnují informační systémy určené pro veřejnou správu, včetně uznávané platformy GINIS, kterou využívá více než 6000 organizací české veřejné správy; otevřené modulární informační systémy pro soukromý sektor, včetně DMS, řešení fyzické i kybernetické bezpečnosti a integrační platformy pro ovládání IoT technologií a efektivní sběr dat. V oblasti IoT se Gordic angažuje zejména v technologiích pro chytré budovy prostřednictvím dceřiných společností HDL Automation a MyMight. Gordic je také iniciátorem a provozovatelem platformy KYBEZ, která je založena na dobrovolné spolupráci akademických, státních i komerčních a mediálních institucí z oblasti IT a telekomunikací a jejímž cílem je osvěta v oblasti kybernetické bezpečnosti a obrany.Pro více informací navštivte stránky www.gordic.cz nebo sledujte Gordic na LinkedINu a Facebooku.Zdroj: Gordic ČTK Connect ke zprávě vydává obrazovou přílohu, která je k dispozici na adrese http://www.protext.cz.  

Čas načtení: 2024-05-22 20:45:00

Sága rodu Fialů pokračuje. Bobošíková našla, kde premiérovi přátelé berou ze státního

Členové ODS propojení s premiérem Fialou hbitě podnikají v dotacích, ačkoliv ODS dotace odsuzuje. Jejich činnost sponzoruje polostátní ČEZ. Dotačním byznysem jsou propojeni dokonce i asistenti někdejších milenců europoslanců Vondry a Vrecionové, kteří se ucházejí o europoslanecká křesla, uvádí v pořadu Aby bylo jasno Jana Bobošíková.

Čas načtení: 2024-06-04 00:00:00

Kdepak šest dvanáctek za večer. Pivovary spojují sportovní úspěchy s nealkem

Z výrobních linek pivovaru Anheuser-Busch InBev v belgické Lovani sjíždějí láhve piva, jejichž etiketu poprvé v historii zdobí pět olympijských kruhů. Letní hry v Paříži letos totiž poprvé sponzoruje pivní značka. Ovšem ve verzi bez alkoholu.

Čas načtení: 2024-06-06 08:24:00

Hisense je světovou dvojkou v dodávkách televizorů a lídrem v kategorii 100palcových TV

Praha 6. června 2024 (PROTEXT) - Globální technologická společnost Hisense je podle nejnovějších údajů společnosti Omdia jak v roce 2023, tak i v prvním čtvrtletí roku 2024 na druhém místě v celosvětových dodávkách televizorů a je světovým lídrem v oblasti velkých televizorů s úhlopříčkou 100 palců. Je také oficiálním partnerem blížícího se ME ve fotbale UEFA EURO 2024 s celou řadou aktivit přesahujících do dění na fotbalových stadionech i do domácností fanoušků.Podle nejnovějších dat předního institutu pro průzkum trhu Omdia si technologická společnost Hisense udržela i v prvním čtvrtletí roku 2024 druhou příčku v celosvětových dodávkách televizorů a je globální jedničkou v kategorii prémiových televizorů se 100palcovou úhlopříčkou (2,54 m). Úspěšně tak naplňuje své krédo „posouvat laťku stále výš k intenzivnějším zážitkům“. Podle údajů Omdia dodala společnost Hisense v roce 2023 druhý nejvyšší objem televizorů na světě, a to 26,11 milionu kusů s meziročním růstem 6,4 %. Hisense je nejrychleji rostoucí značkou mezi pěti největšími globálními značkami TV, a to již dva roky po sobě.Společnost Hisense je oficiálním partnerem rychle se blížícího ME ve fotbale UEFA EURO 2024. Nejvyšší evropský fotbalový šampionát sponzoruje již potřetí, dvakrát také sponzorovala mistrovství světa ve fotbale. K této příležitosti připravila mj. pro fanoušky celou řadu technologicky špičkových produktů, aby byly zážitky ze sledování přenosů a fandění s přáteli co nejintenzivnější.Například nové Mini-LED televizory s dokonalým obrazem, prostorovým zvukem, nativní obnovovací frekvencí 144 Hz a s vlastním obrazovým procesorem Hi-View Engine s umělou inteligencí. Pro skutečně pohlcující zážitek ze sledování sportovních přenosů, filmů nebo hraní her jsou k dispozici speciální technologie jako např. sportovní, filmařský nebo herní režim, ale i rozměrné obrazovky s úhlopříčkou až 100 palců.V souvislosti se sponzorstvím ME společnost Hisense poskytne nejmodernější řešení obrazovek pro centrální místnost rozhodčích VAR na turnaji v německém Lipsku. Je to poprvé, kdy UEFA udělila exkluzivní práva jednomu ze svých sponzorů. Technologie videoasistenta rozhodčího (VAR) ve fotbale využívá videozáznamy k přezkoumání a podpoře rozhodování rozhodčího na hřišti. Zajišťuje tím větší přesnost a spravedlnost v klíčových momentech jako jsou góly, incidenty v pokutovém území, červené karty a záměny. Obrazovky Hisense budou umístěné i po stranách hřiště, které budou rozhodčí kontrolovat, a také na velkoplošných obrazovkách na stadionu.O společnosti HisenseHisense je přední světová značka domácích spotřebičů a spotřební elektroniky. Portfolio společnosti Hisense zahrnuje multimediální produkty (se zaměřením na chytré televizory), domácí spotřebiče a inteligentní informační technologie. V roce 2023 i během 1. čtvrtletí roku 2024 se umístila na druhém místě žebříčku celkového celosvětového prodeje televizorů a na nejvyšší příčce žebříčku celosvětového prodeje televizorů s úhlopříčkou 100″. Velmi rychle se rozrůstá a momentálně již působí ve více než 160 zemích.Více informací: cz.hisense.com, global.hisense.com Sense For Technology Zdroj: Hisense   

Čas načtení: 2024-06-10 12:26:00

MORA s dětskou kapelou Čiperkové i letos

Praha 10. června 2024 (PROTEXT) - Tradiční česká značka MORA, která je synonymem rodinné pohody, propojuje své aktivity s oblíbenou českou dětskou hudební kapelou Čiperkové. Jejich písničky a vystoupení zná snad každé dítě. Aktuálně Čiperkové nazpívali novou, už třetí verzi populární písničky MO-MO-MÓ-MORA a představili ji na nedávném Čiperkafestu. Písnička samotná i spojení s oblíbenou dětskou kapelou je symbolické. Ukazuje, že značka MORA je středobodem rodinného života napříč generacemi a je plná života už od roku 1825 - nejen u nás, ale i ve světě.Česká dětská hudební kapela Čiperkové, založená v roce 2014, vystupuje téměř každý víkend po celé ČR, v divadlech, na festivalech a dalších akcích. Publikum tvoří děti předškolního věku a rodiny s malými dětmi. Čiperkové mají i vlastní velmi úspěšný YouTube kanál s mnoha miliony zhlédnutí. Spolupráce se značkou MORA se datuje už od roku 2019, kdy byla v rámci Čiperkafestu upečena největší bublanina v ČR zapsaná v České databance rekordů.„Spolupráce s dětskou hudební kapelou Čiperkové nás skutečně těší. Je radost pracovat s nadšenými, talentovanými dětmi, které dovedou přenášet radost z hudby, pohybu a setkávání na přítomné publikum. To tvoří rodiny s malými dětmi, které jsou podstatnou částí cílové skupiny naší značky MORA,“ uvádí Anna Vrbovcová, brand manažerka značky MORA pro ČR a SR.Před čtyřmi lety vznikla první písnička a klip MO-MO-MÓ-MORA, která vyjadřuje hodnoty značky a vystihuje to, že je MORA součástí rodin napříč generacemi. Třetí verzi této písničky nazpívali právě Čiperkové a vůbec poprvé ji představili veřejnosti na nedávném Čiperkafestu, na němž samozřejmě nemohla chybět značka MORA se svými soutěžemi a odměnami pro malé účastníky. Tradiční česká značka MORA a Čiperkové se brzy potkají na další významné akci.„Značka MORA byla, je a bude středobodem domácnosti. Spolu se členy rodiny prožívá radostné i všední chvíle už po mnoho generací. V příštím roce tu bude už neuvěřitelných 200 let od doby, kdy byly v Mariánském Údolí v Hlubočkách u Olomouce položeny základy této ikonické české značky. Nové nazpívání písničky dětskou kapelou považujeme i v tomto smyslu za symbolické vyjádření toho, že MORA je a bude plná života,“ uzavírá Anna Vrbovcová.MORA je součástí celé řady živých akcí a kulturních či sportovních eventů určených pro rodiny s menšími i většími dětmi, například právě proběhlého Světového poháru ve vodním slalomu 2024, který MORA dlouhodobě sponzoruje. A o něco později to bude i oblíbený ČEZ Lipno Sport Festival, jehož je MORA rovněž dlouhodobým partnerem. V lipenském festivalu se angažuje legendární olympijská vítězka Kateřina Neumannová – ambasadorka značky MORA.Tradiční česká značka MORA stále přináší svým zákazníkům nové a spolehlivé výrobky s nejmodernějšími funkcemi pro aktivní život v kruhu rodiny. O tom svědčí i to, že je dlouhodobou jedničkou na tuzemském trhu sporáků a také jednou z nejvýznamnějších značek v kategorii vestavných kuchyňských spotřebičů v ČR. Úspěšně působí i na mnoha dalších trzích.MORA PLNÁ ŽIVOTAwww.mora.czFotogalerie je umístěná zde: https://1drv.ms/f/s!AlDUuB6kZhh4gY5yfClwxcFFYZbYHQ?e=n4qOyC Zdroj: MORAČTK Connect ke zprávě vydává obrazovou přílohu, která je k dispozici na adrese http://www.protext.cz.  

Čas načtení: 2024-06-17 14:14:00

Poprvé v historii: Hisense, oficiální partner EURO 2024, je exkluzivním dodavatelem obrazovek pro VAR

Praha 17. června 2024 (PROTEXT) - Globální technologická značka Hisense je oficiálním partnerem ME ve fotbale UEFA EURO 2024. Je také technologickým partnerem tohoto nejvyššího evropského fotbalového šampionátu. Je vůbec první značkou v historii, která získala od organizace UEFA exkluzivní práva na poskytnutí nejmodernějších technických řešení pro rozhodčí. Svými špičkovými obrazovkami bude přispívat k přesnému a spravedlivějšímu hodnocení. Připravená je ale i celá řada dalších aktivit pro skutečně intenzivní zážitek z tohoto mimořádného fotbalového svátku: venku i v domácnostech fanoušků.Je tu mistrovství Evropy v nejsledovanějším sportu planety, na kterém má nepřehlédnutelné zastoupení technologická značka Hisense jako oficiální partner UEFA EURO 2024. Nejvyšší evropský fotbalový šampionát sponzoruje již potřetí, dvakrát také sponzorovala mistrovství světa ve fotbale.V souvislosti se sponzorstvím ME vybavila společnost Hisense centrální místnost rozhodčích VAR nejmodernějšími obrazovkami Hisense. Na nich budou rozhodčí hodnotit průběh všech 51 zápasů turnaje, součástí řešení je také poloautomatické posuzování ofsajdu UEFA. Je to vůbec poprvé, kdy UEFA udělila exkluzivní práva jednomu ze svých sponzorů. Technologie videoasistenta rozhodčího (VAR) využívá videozáznamy k přezkoumání a podpoře rozhodování rozhodčího na hřišti. Zajišťuje tím větší přesnost a spravedlnost v klíčových momentech jako jsou góly, incidenty v pokutovém území, červené karty a střídání. Další obrazovky Hisense, tzv. LED perimetry, budou umístěné pro rozhodčí i po stranách hřiště. Kromě toho vybavil tento technologický partner stadion i velkoplošnými obrazovkami Hisense – jakmile padne gól, zobrazí se nejen stav zápasu, ale také logo Hisense. A reklama na některý z výrobků této společnosti.Roli rozhodčích si ale budou moct vyzkoušet i fanoušci, pro něž je připravený brandovaný pojízdný autobus Hisense jako simulátor místnosti rozhodčích. V interiéru, který je pojatý jako VAR, se zrcadlí obrazovky ze skutečné centrální místnosti rozhodčích. Pomocí technologie videoasistenta rozhodčího budou moct fanoušci na obrazovkách odhadnout verdikt sudího a zapojit se do hry o losování o lístky na některý z příštích zápasů.Pro ty, kdo budou fotbalová dramata i chvíle štěstí prožívat doma, připravil Hisense jako globální dvojka v kategorii televizorů a světový lídr ve 100palcových TV celou řadu špičkových produktů. Zážitky ze sledování přenosů a fandění s přáteli budou o to intenzivnější.Především jsou to nové Mini-LED televizory s dokonalým obrazem, prostorovým zvukem, nativní obnovovací frekvencí 144 Hz a s umělou inteligencí. Jsou předurčené nabídnout pohlcující zážitek ze sledování sportovních přenosů, filmů nebo hraní her. Mají totiž k dispozici speciální technologie jako např. sportovní, filmařský nebo herní režim. Skutečně intenzivní zážitek ale chce i velký obraz, proto Hisense nabízí i rozměrné obrazovky s úhlopříčkou až 100 palců.O to, aby byla zábava bez chybičky, se postarají i další chytré výrobky – například velká americká chladnička s obrazovkou, kterou jde využít i pro sledování zápasů nebo domácí výčepní zařízení pro efektní čepování piva z KEG soudků. O společnosti HisenseHisense je přední světová značka domácích spotřebičů a spotřební elektroniky. Portfolio společnosti Hisense zahrnuje multimediální produkty (se zaměřením na chytré televizory), domácí spotřebiče a inteligentní informační technologie. Také v roce 2024 si značka Hisense udržela druhou příčku na celosvětovém žebříčku dodávek televizorů a je celosvětovou jedničkou ve velkých 100palcových TV. Velmi rychle se rozrůstá a momentálně již působí ve více než 160 zemích. Více informací: cz.hisense.com, global.hisense.com Sense For Technology Zdroj: HisenseČTK Connect ke zprávě vydává obrazovou přílohu, která je k dispozici na adrese http://www.protext.cz. 

Čas načtení: 2024-07-03 20:47:00

Neoblíbená Ruska opět na českém štítu. Krejčíková: Maky je inspirace

PŘÍMO Z LONDÝNA | Loni vyhnala z Wimbledonu Veroniku Kuděrmetovovou pozdější šampionka Markéta Vondroušová. Letos Rusku, jíž sponzoruje firmy ze sankčních seznamů a je brána za zastánkyni režimu Vladimira Putina, skolila Barbora Krejčíková. Ta v odloženém 1. kole dřela 3 hodiny a 14 minut, aby triumfovala 7:6 (4), 6:7 (1), 7:5. A mohla by se dostat do ráže. Los ji k tomu přímo vybízí, v příštím zápase ji čeká 69. hráčka žebříčku Katie Volynetsová z USA, v tom eventuelním další lepší ze španělského derby Cristina Bucsaová (64.) či Jessika Bouzasová (83.).

Čas načtení: 2024-07-16 07:34:00

Prezident Hisense Group představil strategický plán pro budoucí úspěch společnosti

Čching-tao (Čína) 16. července 2024 (PROTEXT/PRNewswire) - Společnost Hisense, světový lídr v oblasti domácích spotřebičů a spotřební elektroniky, představila ambiciózní plány růstu na své berlínské Konferenci partnerů, uspořádané těsně před finále EURO 2024™. Prezident skupiny Hisense Fisher Yu zde v hlavním projevu s názvem „Za hranice vítězství, za hranice slávy" (Beyond Champion, Beyond Glory) představil strategické změny zaměřené na posílení značky, scénářově zaměřené produkty a služby, optimalizaci průmyslové struktury či záměr další globální expanze.Společnost Hisense, která letos již potřetí sponzoruje fotbalové mistrovství Evropy UEFA, představila slogan „Hisense, více než značka" (Hisense, More Than a Brand), který poukazuje na její strategii více značek. První fotbalové sponzorství společnosti v roce 2016 se stalo významným milníkem, který urychlil globalizaci společnosti prostřednictvím řady souběžných sponzoringů sportovních událostí nejvyšší úrovně. Zahraniční tržby společnosti Hisense se přitom zvýšily 3,5krát – ze tří a půl miliardy na dvanáct miliard amerických dolarů.„Velmi nás těší, že si společnost Hisense udržuje silnou dynamiku i v první polovině roku 2024," uvedl Yu. „Spotřebitelský obchod (B2C) společnosti Hisense dosáhl dvouciferného růstu tržeb a osmnáctiprocentní nárůst na zámořských trzích svědčí o úspěchu naší dlouhodobé strategie založené na prouživatelském zaměření, technologických inovacích a globální vizi. Tento pevný základ nám poskytuje ideální pozici pro realizaci našich strategických změn v oblasti značky, scénářů, průmyslové struktury a globalizace."„Dodávky televizorů Hisense se v 1. čtvrtletí roku 2024 umístily již druhý rok za sebou na 2. místě celosvětového žebříčku. Neustále přitom snižujeme náskok značky na prvním místě a těšíme se na další vývoj."Pan Yu ve svém projevu podrobně přiblížil nejnovější modernizace, které podtrhují oddanost společnosti Hisense principům „technologie zaměřené na uživatele" a „maximální kvality" při vývoji nových funkcí a produktů vycházejících ze zákaznické zpětné vazby, což tomuto gigantu v oblasti spotřební elektroniky zajišťuje perspektivu dalšího růstu na celosvětovém trhu. Společnost se také zaměřuje na rozvíjení konceptu chytré domácnosti, v němž domácí spotřebiče překonávají hranice jednotlivých produktů díky zohlednění komplexních uživatelských scénářů ve všech fázích a aspektech výroby - plánování produktů, výzkumu a vývoji, marketingu, prioritizaci kompatibility napříč platformami v oblasti konektivity, zabezpečení či umělé inteligence - s cílem vytvářet chytřejší produkty, které předvídají a dokonce předčí potřeby svých uživatelů.V rámci udržení své konkurenční výhody rozvíjí společnost Hisense samostatná koncová zařízení do podoby ucelených systémových řešení. Tento upgrade zahrnuje nejen jejich technický základ, ale i využití platforem cloudových služeb, jako je platforma ConnectLife pro zařízení v chytré domácnosti a velký jazykový model HI-Star AI pro interakci s uživatelem a inteligenci spotřebičů. Tato systémová řešení zároveň upřednostňují udržitelnost a uspokojují širokou škálu potřeb, což odpovídá dlouhodobým environmentálním a sociálním závazkům společnosti Hisense. Jakožto lídr tohoto trendu společnost Hisense aktivně rozvíjí své aktivity v oblasti inteligentní dopravy, inteligentních budov, zdravotnictví, správy energií a automobilové elektroniky, čímž dále upevňuje svou pozici na špičce udržitelného rozvoje.Společnost Hisense klade důraz na globální expanzi a s cílem posílit svůj budoucí růst modernizuje šest regionálních provozních center. Přístup společnosti Hisense, shrnutý v hesle „Mysli globálně, jednej lokálně" (Think Global, Act Local), který staví na stávající robustní síti 26 výzkumných a vývojových center, 34 průmyslových parků a výrobních základen, podporuje místní talenty a posiluje regionální výrobu, výzkum a vývoj i dodavatelské řetězce. Prostřednictvím globálních investic do výzkumu a vývoje tak může společnost Hisense uspokojovat specifické místní potřeby produkty šitými na míru.Sponzorstvím šampionátu UEFA EURO 2024™ pokračuje společnost Hisense ve své marketingové strategii sportovních partnerství, která značku sbližuje se světovým publikem. Její kampaň „Víc než sláva" (BEYOND GLORY) zdůrazňuje snahu společnosti posouvat hranice a směřovat k ambiciózním cílům i odhodlání vyvíjet revoluční technologie domácích spotřebičů ve snaze zlepšit každodenní život spotřebitelů.O společnosti HisenseHisense je přední světová značka domácích spotřebičů a spotřební elektroniky a oficiální partner šampionátu UEFA EURO 2024™. Podle údajů společnosti Omdia se značka Hisense v roce 2023 i v prvním čtvrtletí roku 2024 umístila na 2. místě žebříčku celkového celosvětového prodeje televizorů a na 1. místě v kategorii televizorů s úhlopříčkou 100". Společnost prošla rychlou expanzí a nyní působí ve více než 160 zemích, přičemž se specializuje na multimediální produkty, domácí spotřebiče a inteligentní informační technologie.Foto - https://mma.prnewswire.com/media/2460796/Hisense__More_Than_a_Brand_2.jpg Foto - https://mma.prnewswire.com/media/2460797/Keynote.jpgFoto - https://mma.prnewswire.com/media/2460798/Four_Upgrading.jpgKONTAKT: Patrick Chen, patrick.chen@bluecurrentgroup.com 

Čas načtení:

David Černý dodá sochu před Český dům v Paříži. Bude poctou gymnastce Věře Čáslavské

Monumentální, téměř deset metru vysoká, dynamická socha v barvách české trikolory bude poctou Věře Čáslavské, držitelce 7 zlatých a 4 stříbrných medailí z olympijských her. Sochu sponzoruje Rockaway Capital, která ji poté plánuje umístit v centru Prahy.

Čas načtení: 2024-08-21 07:15:00

Kde je ten slibovaný humor, ptají se diváci po zhlédnutí úterní epizody Ulice

Ulice před zahájením dvacáté sezóny nadělala pár slibů, které zatím neplní. Pochopitelně máme za sebou teprve pár nových dílů, a tak je jistě brzy na nějaké závěry. Přesto se diváci ohrazují vůči dalším dramatům, rozvodům a nereálné lince s Ivuškou, jež sponzoruje Viktora.

Čas načtení:

O čem se mluví, když se mluví o válce

Jak se změnilo zpravodajství a způsob, jakým americká vláda mluví o válkách, které sponzoruje, mezi Bushovou a Bidenovou administrativou Poslední srpnový týden bývá v mém oboru obvykle volný. Ať už v New York Times nebo v New Yorkeru, jako investigativní reportér jsem se koncem srpna držel sakra stranou. Je to prostě ta nejhorší doba na vypuštění dobrého článku, protože jen málo lidí mu věnuje pozornost.