Poradíme vám, jak získat dotaci na podnikání, ať již na rozjezd samotného podnikání nebo rozvoj podnikání stávajícího. Dotace jsou jednou z možností, jak financovat začátek vašeho podnikání, od nákupu vybavení až po propagaci vašich výrobků či služeb. Ukážeme vám, jaké můžete dostat dotace na podnikání od Úřadu práce.
Čas načtení: 2025-04-01 15:19:22
Jak získat dotace na rozvoj podnikání
Poradíme vám, jak získat dotaci na podnikání, ať již na rozjezd samotného podnikání nebo rozvoj podnikání stávajícího. Dotace jsou jednou z možností, jak financovat začátek vašeho podnikání, od nákupu vybavení až po propagaci vašich výrobků či služeb. Ukážeme vám, jaké můžete dostat dotace na podnikání od Úřadu práce.
\nČas načtení: 2024-07-01 15:45:12
Využití PPC reklamy pro růst vašeho podnikání
Pay-Per-Click (PPC) reklama je efektivní marketingový nástroj, který může výrazně přispět k růstu vašeho podnikání. PPC umožňuje firmám získat okamžitou viditelnost na internetu, oslovit cílové publikum a zvýšit počet konverzí. Tento článek vám přiblíží, jak můžete využít PPC reklamy pro růst vašeho podnikání a dosáhnout lepších výsledků. Tip: Pro maximální efektivitu vašich PPC kampaní zvažte […] The post Využití PPC reklamy pro růst vašeho podnikání appeared first on OnlineZena.cz - Internetový časopis pro ženy.
\nČas načtení: 2024-10-24 14:23:00
Smart Business Festival CZ shrnul novinky z patnácti sítí a projektů
Praha 24. října 2024 (PROTEXT) - Smart Business Festival CZ 2024 shrnul na jednom místě novinky z patnácti sítí a projektů V Praze se včera uskutečnil jubilejní 10. výroční Smart Business Festival CZ – přehlídka aktivit a podnětů ke spolupráci v oblasti zavádění digitálních inovací do praxe určená zejména pro české malé a střední podniky. Stěžejními podtématy letošního ročníku byly bezpečnost, odolnost a udržitelnost a nabídka jejich posílení i pro ty nejmenší české firmy, ale i veřejné organizace. V programu se představilo šest Evropských center pro digitální inovace (EDIH), která v Česku působí, a s nimi spolupracující zástupci partnerských sítí a projektů. Akci uspořádalo sdružení CzechInno spolu s institutem CyberSecurityHubCZ. Akci svými úvodními vstupy zahájili Malgorzata Nikowska z Generálního ředitelství pro komunikační sítě, obsah a technologie Evropské komise (DG CONNECT) a vrchní ředitel sekce digitalizace a inovací Petr Očko, který řekl: „Z pohledu Ministerstva průmyslu a obchodu je Smart Business Festival jednou z klíčových akcí, kde je diskutována podpora primárně malých a středních firem z pohledu digitální transformace české ekonomiky, a jsme rádi, že zde každoročně můžeme prezentovat i novinky za Ministerstvo průmyslu a obchodu České republiky,“ a dále doplnil: „Evropská centra pro digitální inovace jsou klíčovými pilíři podpory digitální transformace firem v České republice. Kromě nich máme v Česku i funkční projekt tzv. Testing and Experimentation Facility AI Matters, který se specializuje na podporu firem při zavádění umělé inteligence do výroby. Jsme rádi, že tento projekt běží jak s podporou z EU, tak i ze zdrojů na národní úrovni. Vedle toho naše ministerstvo realizuje celou řadu dalších národních programů - z novinek bych rád zmínil zejména zcela nový program podpory výzkumu, vývoje a inovací s názvem TWIST, který se ve svém I. pilíři zaměřuje na klíčové strategické technologie – umělou inteligenci, kvantové počítání a polovodiče. V tuto chvíli připravujeme první výzvu, která by měla být publikována ještě do konce tohoto roku a těšíme se na mnoho zajímavých projektů.“ V dopoledním programu a současně i v expoziční části akce se dále představili zástupci všech šesti v Česku sídlících Evropských center pro digitální inovace, která fungují v letech 2023 – 2025 (s perspektivou pokračování v navazujícím období), tedy: - Cybersecurity Innovation Hub se sídlem v Brně, který se specializuje na kybernetickou a informační bezpečnost, má celorepublikovou působnost a zaměření jak na malé a střední podniky, tak i veřejné organizace. Konsorcium řídí CyberSecurityHubCZ sdružující jako zakládající partnery Masarykovu univerzitu, České vysoké učení technické v Praze a Vysoké učení technické v Brně, EDIH má celkem 9 partnerů. - EDIH CTU se sídlem v Praze a zaměřením na umělou inteligenci, jehož koordinátorem je České vysoké učení technické v Praze a jeho členy dalších 7 partnerů. I tento EDIH má celorepublikovou působnost a zaměřuje se na podporu malých a středních podniků i veřejných organizací. - EDIH Ostrava se superpočítáním a zpracováním velkých dat jako hlavními technologickými oblastmi a zaměřením na obecnou digitální transformaci firem v Moravskoslezském kraji, jehož řídicím partnerem je Vysoká škola báňská – Technická univerzita v Ostravě a dalším partnerem Moravskoslezské inovační centrum. - EDIH Brain4Industry se sídlem v Dolních Břežanech, který se zaměřuje na chytrou výrobu, aditivní technologie a umělou inteligenci s Fyzikálním ústavem Akademie věd ČR jako koordinátorem a celkem čtyřmi partnery konsorcia. - EDIH DIGIMAT, který sídlí v Kuřimi a v rámci svého zaměření na chytrou výrobu a Průmysl 4.0 se zabývá zejména robotikou a umělou inteligencí, ale i racionalizací výroby včetně energetického managementu. Koordinátorem tohoto konsorcia je společnost Intemac Solutions a EDIH zahrnuje celkem 4 partnery. - EDIH Northeast se sídlem v Liberci a sedmi partnery, který svými aktivitami napomáhá lepší digitální transformaci podniků i veřejných organizací v Libereckém a Královéhradeckém kraji. Služby českých EDIH jsou dotovány z evropského programu Digitální Evropa a z Národního plánu obnovy, díky čemuž mohou klienti získat významnou slevu na jejich služby, a nebo je v řadě případů čerpat zcela bezplatně. Sít EDIH funguje nejen v Česku, ale i zbytku Evropy. Evropská komise prostředky z programu Digitální Evropa podpořila v aktuálním období celkem 151 konsorcií po celé EU, z nichž řada poskytuje služby i českým subjektům. V programu Smart Business Festivalu se tak představily např. i EDIH DInO z bavorského Freyungu, který své služby nabízí firmám i veřejným organizacím v česko-bavorském příhraničí nebo EDIH AI5Production z Vídně, který vyvinul za účelem zvýšení spolehlivosti ověřování původu zboží v přeshraničním kontextu tzv. Digital Product Pass. Kontakty na všechna Evropská centra pro digitální inovace spolu s jejich sektorovým a regionálním zaměřením jsou k nalezení na stránkách Evropské komise. CyberSecurityHubCZ krom konsorcia EDIH Cybersecurity Innovation Hub koordinuje nebo se podílí na koordinaci i řady dalších strategických projektů, jejichž prostřednictvím posiluje odolnost a bezpečnost české ekonomiky. Těmi jsou například: - Čerstvě otevřené česko-taiwanské společné centrum pro vývoj bezpečných čipů – Advanced Chip Design Research and Development Centre. Projekt vznikl za finanční účasti taiwanské vlády a strategické podpory Úřadu vlády ČR a nejvyšších ústavních činitelů. - Česká účast v celoevropské síti EuroQCI, jejímž cílem je vybudování kvantově bezpečné strategické infrastruktury napříč Evropou. Projekt získal financování z evropského programu Digitální Evropa a z Národního plánu obnovy. - Česká anténa Evropského centra kompetencí pro kyberbezpečnost (ECCC) – tedy tzv. NCC-CZ, Národní koordinační centrum pro kyberbezpečnost, které zastřešuje Národní úřad pro kybernetickou bezpečnost (NÚKIB) ve spolupráci se CyberSecurityHubCZ. Novinky k těmto projektům zazněly na Smart Business Festivalu CZ 2024 a jejich společnou nabídku – zejména v oblasti šíření osvěty a vzdělávání v oblasti posilování kyberbezpečnosti a odolnosti českých firem i organizací zrekapitulovali Luboš Fendrych z Národního úřadu pro kybernetickou a informační bezpečnost za projekt NCC-CZ, Daniel Reitzner z Masarykovy univerzity za CZQCI a Prof. Tomáš Pitner ze CyberSecurityHubCZ na projekt ACDRC. O informace o všech projektech si lze požádat cestou jednotného kontaktního formuláře na webu CyberSecurityHubCZ. Hlavním partnerem akce byly České radiokomunikace, a.s., které mají k podtématům letošního Smart Business Festivalu CZ 2024 velmi blízko. Členka vedení společnosti s gescí za oblast udržitelnosti Anna Tůmová k zapojení ČRA do komunikace k tématu udržitelnosti uvedla: „V Českých Radiokomunikacích jsme si vědomi toho, že naše činnost v oblasti provozu datové infrastruktury ovlivňuje životní prostředí i lidské životy, a proto dodržujeme pravidla environmentální a sociální zodpovědnosti. Prostřednictvím kombinace k přírodě šetrného designu našich technologií, odpovědného přístupu k zaměstnancům a důrazu na jejich vzdělávání tak sledujeme dopad našich aktivit na klíčové oblasti jako je změna klimatu nebo podpora diverzity. Zaměřujeme se na klíčové oblasti, jako jsou změna klimatu, diverzita, etika a firemní postupy, včetně projektů, jako je přeměna brownfields na Zbraslavi, která využívá stávající infrastrukturu k dalšímu rozvoji konektivity.“ V Česku ale působí i celá řada dalších relevantních sítí, které se podílejí na posilování bezpečnosti, odolnosti a udržitelnosti českých podniků a nabízejí státem nebo Evropskou unií dotované služby v této oblasti. Na Smart Business Festivalu své služby tak představili také: - Projekt tzv. Testing and Experimentation Facility (TEF) s názvem AI Matters, kde českou účast zajišťuje Český institut informatiky, robotiky a kybernetiky ČVUT v Praze, - EIT Manufacturing a jeho český národní hub EIT Manufacturing Hub Czechia zastřešený taktéž CIIRC ČVUT v Praze, - Síť Enterprise Europe Network Česká republika, kterou koordinuje Technologické centrum Praha a která poskytuje podporu inovativním českým firmám v Česku a dalších více než 60 zemích celého světa, - Zástupci regionálních a oborových digitálních inovačních hubů, které sice nedosáhly na podporu určenou Evropským centrům pro digitální inovace z programu Digitální Evropa, ale přesto nabízejí relevantní služby podpořené z jiných programů na celkem 279 místech po celé Evropě. Ondřej Beránek z AI Matters TEF tak přiblížil služby svého projektu a spolu s Annou Tahovskou z EIT Manufacturing Hub Czechia se shodli na tom, že nabídka služeb z pohledu jejich projektů a spolupráce s EDIH CTU je zjednodušena tím, že všechny tři projekty zastřešuje v Česku jedna instituce – tedy České vysoké učení technické v Praze. Karel Charvát z DIH Plan4All představil jeden z nových projektů propojujících umělou inteligenci s evidencí místních dat (GIS) a usnadňuje tak plánování v regionálním rozvoji. Petr Hladík, koordinátor sítě Enterprise Europe Network Česká republika, pak shrnul celou akci i zastoupení své sítě slovy: „Smart Business Festival letos slaví desáté výročí a je obdivuhodné, kolik toho ve své desetileté historii dokázal. Technologické centrum Praha bylo odborným partnerem festivalu po celou tuto dobu a společně s organizátory ze sdružení CzechInno se vždy snažilo na festivalu zviditelňovat a podporovat české technologické firmy s chytrými nápady a mezinárodním obchodním potenciálem,“ a dodal: „To je také cílem sítě Enterprise Europe Network, kterou v ČR Technologické centrum Praha koordinuje.“ Samostatnou kapitolu programu pak tvořila nabídka bližšího zapojení pro české firmy i veřejné organizace do celoevropské iniciativy GAIA-X, která umožňuje technologicky nezávislé a platformou GAIA-X ověřené uchovávání a sdílení dat v několika sektorech s vysokou relevancí pro evropskou ekonomiku jako jsou průmyslová výroba, zdravotnictví, veřejné služby nebo turistika a místní rozvoj. Její zástupce Frederik Tengg vyzval české firmy, aby v rámci posilování své odolnosti a nezávislosti na službách technologických gigantů více využívali služeb této sítě a podnítil české hráče k vytvoření českého GAIA-X hubu, který prozatím není ustaven. Po skončení konference následovaly diskuze na prezentačních místech jednotlivých zastoupených organizací a také praktická ukázka činnosti jednoho z klientů EDIH Cybersecurity Innovation Hub – tedy Smíchovské střední průmyslové školy a gymnázia, která byla i místem konání akce. O Evropských centrech pro digitální inovace (EDIH): Evropská centra pro digitální inovace (EDIH) jsou nezisková konsorcia, která napomáhají svými standardizovanými službami malým a středním firmám a veřejným organizacím v úspěšné digitální transformaci. V Česku funguje 6 takových center, více o tematice na webu Evropské komise a v katalogu EDIH. O sdružení CzechInno: CzechInno je zájmovým sdružením právnických osob založeným v roce 2011 k podpoře českého inovačního podnikání, partnerem EDIH Cybersecurity Innovation Hub (CIH) a autorem unikátního systému podpory inovací v ČR, který spočívá v každoroční organizaci: - soutěže Vizionáři, jejímž cílem je oceňovat inovativní počiny v českém podnikání, - každoroční přehlídky nabídek a tipů pro zefektivnění podnikání s názvem Smart Business Festival, - projektu na podporu obchodní a výzkumné spolupráce mezi Českou republikou a Ukrajinou s názvem Smart Ukraine - série regionálních a online osvětových a vzdělávacích akcí pod souhrnným názvem Cybersecurity Twister, určené k podpoře posilování bezpečnosti a odolnosti českých firem i veřejných organizací. O CyberSecurityHubCZ: Cyber Security Hub je zapsaným ústavem, jehož zakladateli jsou Masarykova univerzita, České vysoké učení technické v Praze a Vysoké učení technické v Brně. Jeho základním posláním je propojovat aktivity svých zakladatelů v oblasti informační a kybernetické bezpečnosti a přispívat k vyšší míře odolnosti českých firem i veřejných organizací v této oblasti. O Smart Business Festivalu CZ 2024 Smart Business Festival CZ 2024 uskutečnil pod záštitou ministra průmyslu a obchodu ČR. Hlavním partnerem byly České Radiokomunikace, a.s. – poskytovatel unikátní televizní, rozhlasové a internetové infrastruktury. Odbornými partnery akce byly Technologické centrum Akademie věd ČR jako koordinátor sítě Enterprise Europe Network Česká republika a síť EIT Manufacturing. Mediálními partnery projektu se stali portál BusinessInfo a časopis Inovační podnikání a transfer technologií. Informace o činnosti sdružení CzechInno a všech jeho projektech jsou k dispozici na www.czechinno.cz Kontakt pro média: David Kratochvíl, MBA – předseda řídicího výboru sdružení CzechInno E: kratochvil@czechinno.cz, ČTK Connect ke zprávě vydává obrazovou přílohu, která je k dispozici na adrese http://www.protext.cz.
\nČas načtení: 2025-03-07 11:27:00
Blíží se nový ročník inkubátoru UpSteer pro ambiciózní IT startupy
Praha 7. března 2025 (PROTEXT) - Inkubační program UpSteer, organizovaný mezinárodní IT společností Asseco, spustil přihlašování do svého třetího ročníku. Ambiciózní technologické startupy ze Slovenska a České republiky mají možnost získat šestiměsíční mentoring a kontakty pod vedením zkušených odborníků z IT a byznysu. Přihlášky lze podat do 31. března prostřednictvím oficiálního webu inkubátoru (UpSteer - A startup incubator by Asseco).UpSteer je zaměřen na technologicky orientované startupy, které se věnují oblastem jako finance, ERP systémy, zdravotnictví, průmysl 4.0, veřejná správa či cloudová řešení a infrastruktura. Cílem programu je poskytnout začátečníkům přístup k odbornému mentoringu, praktickým workshopům a strategickým konzultacím, které jim pomohou prosadit se na trhu.Začínající startupisté budou mít příležitost konzultovat své nápady se špičkovými experty v oblasti IT a byznysu na Slovensku a v Česku. Program povede Jozef Klein, CEO Asseco Central Europe a Asseco International. "I já jsem si v podnikání prošel cestou tvrdé práce, neustálého učení a překonávání výzev. Nyní rád pomůžu mladým talentům vyhnout se chybám a problémům, kterým jsem kdysi čelil sám. UpSteer není jen inkubátor, ale místo, kde získáte přístup ke zkušeným mentorům, technologiím a reálným byznysovým příležitostem – a já osobně se velmi těším, že budu u toho," řekl Klein, který je zároveň i laureát ocenění EY Podnikatel roku 2016.Podpora inovativních řešeníOd svého vzniku v roce 2022 pomohl UpSteer mnoha startupům získat podnikatelské know-how. Mezi úspěšné absolventy patří startupy jako Appara, Daitable, Nordics.io či Wiolp. "UpSteer nám pomohl získat ucelený podnikatelský plán a posunul nás vpřed," zhodnotil program Dominik Kadlubiak, lídr startupu Appara. Jejich inovativní obličejová maska účinně chrání zdraví lidí tak, že integruje smart technologie pro sledování kvality ovzduší a zdravotních metrik. "Do podnikání jdeme nyní s jasnou představou - ať už finanční nebo technologickou. Nebýt Asseca trvalo by nám to určitě mnohem déle."Program nabízí také možnost využít kancelářské prostory v Bratislavě, Praze či Brně, investiční příležitosti a kontakty na klíčové hráče v bankovnictví, zdravotnictví, pojišťovnictví nebo průmyslu.Podnikatelé se zájmem o účast v inkubátoru UpSteer se mohou registrovat do 31. března prostřednictvím formuláře na oficiální webové stránce programu: UpSteer - A startup incubator by Asseco. O Asseco Central EuropeSkupina Asseco International, jejímž členem je i Asseco Central Europe (Asseco CE), je jedním z nejsilnějších softwarových domů působících v zemích Evropy. Prostřednictvím Asseco CE je aktivní převážně na Slovensku, v České republice, Maďarsku, Německu, Rakousku, Švýcarsku, Itálii a v Polsku. Součástí skupiny Asseco Central Europe jsou i další firmy s IT zaměřením. Společnost realizuje náročné projekty jak pro komerční sféru, tak pro státní správu a samosprávu, postavené na dlouholetých zkušenostech s rozsáhlými projekty softwarových řešení na míru, při kterých klade silný důraz na podporu strategických záměrů svých klientů. Více informací naleznete na https://ce.asseco.com/.
\nČas načtení: 2025-03-21 00:00:53
Stalo se vaše podnikání monotónním? | Jiřího klienti #35
Cítíte se ve svém podnikání vyhořelí a monotónnost vás brzdí? Zjistěte, jak najít nové příležitosti, získat energii a posunout svůj byznys dál. The post Stalo se vaše podnikání monotónním? | Jiřího klienti #35 first appeared on rostecky.
\nČas načtení: 2020-07-07 06:03:33
Ukázka z knihy Petera Lehra Historie pirátství: Od vikingů po somálské lupiče
Kniha popisuje historii pirátství od samého počátku až po současnost, kdy je omezeno jen na některé lokality. Popisuje způsoby přepadávání lodí, přístavů nebo vesnic a měst na pobřeží i to, jak se tyto strategie vyvíjely s příchodem nových technologií, politických spojenectví apod. Vyvrací romantické představy o pirátech, které byly vytvořeny mnoha příběhy a hollywoodskými filmy. Kniha také přináší portréty nejslavnějších pirátů, mapy a kresby lodí. Ukázka z knihy ČÁST I izolované oblasti, od 700 do 1500 připojení ke zlotřilému řádu Proč si lidé zvolí stát se pirátem nebo privatýrem, proč se rozhodnou pro kariéru námořního lupiče? Většina romantických filmů a románů o pirátech nevšímavě opomíjí ošklivou pravdu, že pirátství bylo – a v mnoha přímořských oblastech stále je – velmi nebezpečné povolání, ohrožující přinejmenším zdraví samotného piráta. Člověk, který se pro tuto kariéru rozhodl v minulosti, tak patrně učinil s nadějí na rychlé zbohatnutí. Mnohem pravděpodobněji ho však čekalo utonutí, vyhladovění, úmrtí na kurděje, malárii, mor či jinou z mnoha exotických a tehdy ani nepojmenovaných chorob, doživotní zmrzačení při nehodě či v boji, zabití v bitvě nebo umučení k smrti řadou velmi nepříjemných způsobů, po dopadení mohl zemřít na popravišti nebo shnít ve vězení. Je tedy důležité mít na paměti, že volba pirátství za povolání nemusí být vždy motivována romantickými představami ani láskou k dobrodružství. Za rozhodnutím stát se pirátem obvykle stála jedna ze dvou hnacích sil. Za prvé neutěšené postavení zavdávající oprávněný důvod ke stížnostem, jako je bída či chudoba, nezaměstnanost, drsnéživotní podmínky a obecně bezútěšná a beznadějná budoucnost. A za druhé nenasytná touha po bohatství nebo vidina snadno vydělaných peněz. Mocným motivačním faktorem býval rovněž útěk před spravedlností. „Moře vždy sloužilo jako útočiště nezákonných a kriminálních společenských živlů.“ Přesná směsice zmíněných prvků nezávisela ani tak na zeměpisné oblasti, ale spíše na místních okolnostech, které se v průběhu času mohly podstatně měnit. V době pozdního středověku, tedy mezi roky 1250 a 1500, existovaly ve Středomoří oblasti, které se těšily hospodářskému růstu, což podnikavým jedincům, zejména velmi zručným řemeslníkům, nabízelo řadu dokonale legálních příležitostí. Na druhé straně bylo možné narazit na místa, kde vládla stagnace a růst nezaměstnanosti ještě urychloval zvyšující se počet obyvatelstva, na oblasti, kde charakteristickou chudobu zhoršovaly neustálé nájezdy a protiútoky různých námořních mocností a jejich loďstev, často podporovaných privatýry – nebo korzáry –, soukromými osobami vybavenými licencí (oficiálním vládním pověřením k vedení kořistnické činnosti na moři), jakož i piráty bez licence. V křesťanských oblastech na středomořském pobřeží profitovaly zavedené námořní mocnosti jako Benátky, Janov a Pisa z prudce rostoucího obchodu s byzantskou říší a s hlavními přístavy muslimských říší, například s Alexandrií, i s přístavy na pobřeží Černého moře, například s Kaffou (dnešní Feodosija). Benátští, janovští a pisánští kupci bohatli na vzácném zboží, mezi něž patřily drahokamy, hedvábí, koření, porcelán, zlato, stříbro, kožešiny a otroci, a spolu s nimi bohatli i alexandrijští a byzantští obchodníci. Pokud se občané zmíněných vzkvétajících přístavních měst rozhodli pro pirátství, činili tak nejčastěji z touhy po zbohatnutí a stávali se hlavně korzáry, licencovanými piráty. Není překvapením, že se mezi piráty hlásili zejména občané ze spodních příček společenského žebříčku, kteří měli vstupem do tak rizikové profese nejmíň co ztratit, zato mohli nejvíc získat. Například v případě přístavů Bidžája (Alžírsko) a Trapani (Sicílie) se do pirátských aktivit na „zkrácený úvazek“ zapojovali „lidé skromného původu“ jako dělníci, maloobchodníci nebo řemeslníci, rybáři a námořníci. Na ostrovech podél námořních tras nuzně se protloukající chudobní rybáři a rolníci určitě sledovali dychtivýma očima těžce naložené obchodní lodě. Tato místa byla obvykle odříznuta od ekonomického pokroku a často se stávala cílem loupeživých nájezdů korzárů, kteří zde lovili otroky a odváželi s sebou vše, co mohlo posloužit jako zdroj zisku. Nikoho nepřekvapí, že se žalostné životní podmínky a touha po bohatství spojily a daly na těchto místech vzniknout pirátským základnám, z nichž některé přežily až do devatenáctého století. I v severoevropských vodách stály tvrdé životní podmínky za vznikem a vzestupem volně organizovaných pirátských a privatýrských flotil námořních lupičů, známých nejprve jako „vitaliáni“ (německy Vitalienbrüder, volně přeloženo bratři živitelé) a později jako „likedeeleři“, které na přelomu čtrnáctého a patnáctého století operovaly v Baltském a Severním moři. Vdůsledku neustálých námořních válekv této části Evropy byly vypleněny mnohé přímořské oblasti a tuhý feudální řád na pevnině držel poddané v pevném područí. Není divu, že mnozí chudí rolníci a nádeníci, kteří nevlastnili ani kousek půdy, se ve třináctém a čtrnáctém století přesouvali do měst v naději na lepší život. Tam však zjistili, že jejich bída se v relativní anonymitě města ještě prohloubila. Platilo to zejména v případě státu Řádu německých rytířů, který se rozkládal na částech území dnešního Estonska, Lotyšska, Litvy, Polska, Ruska a Švédska. Ovládal ho katolický vojenský řád, který se až do počátku patnáctého století podílel na křížových výpravách proti pohanským kmenovým královstvím a knížectvím. V té době byly akty pirátství v Baltském moři poměrně časté a docházelo k nim ze stejných důvodů jako v jiných koutech světa: hustý námořní provoz nabízel bohatou kořist a neustále se měnící politická spojenectví přímořských států znemožňovala ustavení a účinné dodržování námořního práva. Například již v roce 1158 obyvatelstvo dánských pobřežních oblastí Jutska a Sjællandu uprchlo v důsledku neustálých nájezdů do vnitrozemí a nechalo za sebou neobdělávanou a nechráněnou půdu. „Všude vládla sklíčenost, nikdo nemohl spoléhat na zbraně ani na pevnosti.“ Vévoda Jan z Meklenburku (do vévodského stavu jej roku 1348 v Praze povýšil Karel IV.) nabídl v rámci války, kterou koncem čtrnáctého století vedl proti dánské královně Markétě, privatýrské pověření prakticky každému, kdo si o ně řekl. Tím jen dále otevřel stavidla a do té doby neorganizovaní piráti se sdružili do velkých flotil. Převážně námořní válka Meklenburska proti Dánsku vyžadovala stavbu nových lodí, pro něž bylo třeba zajistit posádky. A protože válka přinášela naději na rozsáhlé drancování a plenění, hrnuly se do meklenburských přístavů zástupy dobrodruhů a zoufalců vesměs severoněmeckého původu, dychtivých nechat se najmout. Dětmarova Kronika je popisuje těmito slovy: V tomto roce [1392] se shromáždil neukázněný a vzpurný dav dvořanů, měšťanů z mnoha měst, úředníků a sedláků, kteří nazvali sami sebe vitaliáni. Tvrdili, že vyrazí proti královně Dánska, aby osvobodili švédského krále, jehož uvěznila, a že nebudou nikoho zajímat ani plenit, pouze podpoří zbožím a pomocí ty [z Meklenburska], kdo budou bojovat proti královně. Svému slibu se vitaliáni zpronevěřili, ohrožovali „celé moře a všechny kupce, přátele i nepřátele“. Vitaliáni ani jejich nástupci likedeeleři se – podobně jako jiné velké organizované pirátské skupiny – neobjevili znenadání a zčistajasna. Můžeme jen spekulovat, zda tyto muže vedla touha po bohatství, nebo zoufalé životní podmínky, aby se stali námořními lupiči, neboť nikdo z těch zástupů povětšinou negramotných a nevzdělaných lidí nezanechal paměti. Je však pravděpodobné, že oba zmíněné faktory poháněly četné obyvatele hanzovních měst, aby se dali na pirátství. Volání meklenburského vévody po privatýrech jim znělo jako vábení sirén. Nabízelo naději na únik ze spárů bídné chudoby a na zbohatnutí – nebo alespoň na smrt při snaze získat lepší postavení. Ještě pochopitelnější je, že se k vitaliánům přidávali i stávající námořníci. Podmínky úmluvy sice mohly zahrnovat ustanovení, že meklenburští privatýři budou placeni pouze z kořisti, přesto naděje na obohacení při rabování byla jistě svůdná. Pokud se kapitán rozhodl připojit se k pirátskému bratrstvu, posádka ani nemusela přestoupit na jiné plavidlo. Rozdíl mezi obchodní a pirátskou či privatýrskou lodí spočíval jen v tom, že ta druhá uvedená mívala lepší posádku i výzbroj. Názvy, pod nimiž tyto aliance námořních lupičů vešly ve známost, jsou dostatečně výmluvné. Podle některých názorů vděčí vitaliáni, bratři živitelé, za své pojmenování jednomu z úkolů, jimiž byla tato skupina privatýrů pověřena. Roku 1390 dostali příkaz zásobovat, tedy živit, vyhladovělé obyvatele Stockholmu, když dánský nepřítel odřízl město od zásobovacích tras. Přijatelnější vysvětlení zní tak, že název bratři živitelé odkazuje na skutečnost, že si tito privatýři zajišťovali obživu vlastními silami. Odkaz na „bratry“ nebo „bratrstvo“ naznačuje vzájemnost, když už ne rovnost. Tento prvek je výraznější v pojmenování (ve středověké dolnoněmčině) Likedeelern, které se vyskytuje v soudobých německých pramenech kolem roku 1398 a znamená „rovnocenní podílníci“. V dobách striktního hierarchického rozdělení společnosti, kdy všichni měli vědět, kde je jejich místo, je kvazi socialistická představa rovnocenného podílu bez ohledu na původ sama o sobě výzvou předhozenou politickým elitám – aristokracii, církvi a mocným hanzovním obchodníkům. Zajímavé je, že to nebyli pouze utlačovaní, kdo se ve středověku rozhodli pro pirátskou nebo privatýrskou dráhu. Kariéra piráta nebo privatýra lákala dokonce i šlechtu a často z velmi podobných důvodů: uniknout životu v chudobě a strádání, do něhož je uvrhl nepřející osud. Chudoba šlechticů byla samozřejmě relativní a mnozí urození zřejmě vyrazili na moře spíše z touhy po dobrodružství než pro cokoliv jiného. Zůstává ovšem neměnným faktem, že mnoho jedinců urozeného původu se stalo piráty nebo privatýry z donucení. Tak například v Itálii čtrnáctého století se běžně stávalo, že v důsledku častých násilných srážek mezi různými městskými státy i mezi jednotlivými frakcemi uvnitř těchto států byla řada vysoce postavených rodin nucena uprchnout ze svých domovských měst. Snažily se udržet své postavení (nebo spíš prostě přežít) tím, že se daly na pirátství a lupičství. Kolem roku 1325 napadaly ghibellinské galéry vyplouvající z Janova konvoje obchodních lodí, plenily a loupily. V roce 1464 se pirátem, a to velmi neblaze proslulým, stal dokonce janovský vévoda a arcibiskup Paolo Fregoso, když jej političtí nepřátelé vyhnali z města. Italští vyhnanci ovšem nebyli jediní příslušníci šlechty, na něž tehdy dolehly zlé časy. Když nečekané uzavření míru v roce 1302 vedlo k obrovské nezaměstnanosti mezi vojáky a žoldnéři, trpěli i katalánští rytíři. Mnozí se uchýlili pod vlajku jistého Rogera de Flor, bývalého templáře, který se po vyloučení z řádu pro údajné krádeže stal pirátem. S námořními nájezdy měl bohaté zkušenosti, neboť se od svých osmi let plavil na templářských lodích a z plavčíka to dotáhl až na velitele galéry. Tato skupina profesionálních žoldnéřů, známá pod názvem (Velká) Katalánská kompanie, působila po většinu čtrnáctého století převážně ve východním Středomoří buď jako privatýři, nebo jako piráti – podle toho, zda bojovali pro nějakého pána, nebo pro sebe. Situace vitaliánů v Baltském moři byla koncem téhož století jen mírně odlišná. Mnozí příslušníci nižší šlechty v tomto regionu strádali ve stavu infausta paupertas neboli „nešťastné chudoby“, a to navzdory možnostem a ambicím svého původu. Většina z nich byla závislá na příjmech z půdy, kterouvlastnili, abylitakvelmizranitelnívpřípadech agrárních krizí, kdy ceny zemědělských výrobků klesaly na samotné dno. Tito šlechtici představovali typický důsledek oněch nejistých válečných časů, ovšem na rozdíl od jiných skupin chudiny měli jednu dobře zpeněžitelnou výhodu – byli zocelení častými válkami, v nichž bojovali, takže prokazovali neobyčejné bojové schopnosti. Navíc svým ubohým postavením ospravedlňovali své loupení a drancování jakožto „drobný“ nebo „odpustitelný“ hřích, který na nich nezanechá žádné stigma. Potvrzuje to i soudobé rčení: „Ruten, roven, det en is gheyen schande, dat doynt die besten von dem lande.“ (Potulka a loupež neznamená hanbu, dělají to i ti nejlepší ze všech zemí.) Bylo tedy jen logickým krokem rozšířit loupení ze souše i na moře. Většina šlechticů, kteří se dali k pirátům, se na rozdíl od „obyčejných“ lidí stala veliteli. Vyškrábali ze dna truhlice posledních pár zlatek, koupili loď, vyzbrojili ji a najali posádku z řad svých bojem zocelených přívrženců v nikoliv liché naději, že jim pár úspěšných nájezdů vynaložené prostředky bohatě vrátí. Jiní, ještě chudší šlechtici, byli natolik zběhlí a zruční ve válečném umění, že se stali pirátskými veliteli, aniž by si napřed museli pořídit loď. To byl i případ dvou mnichů žebravého řádu, kteří se stali vůdci vitaliánů. Není známo, co tyto dva „svaté“ muže přimělo připojit se k námořním lupičům, ale překvapivě nešlo o první „klášterníky“, řádové bratry, kteří se stali piráty. Mnich Eustach, známý také jako Černý mnich, se narodil jako Eustache Busket ve francouzském Boulogne-sur-Mer při pobřeží Lamanšského průlivu někdy kolem roku 1170 do vznešené rodiny – jeho otec Baudoin patřil k předním šlechticům tohoto přímořského kraje. Mladíkovi se zřejmě dostalo řádného rytířského i námořnického výcviku, jeho pozdější pozoruhodné činy jako privatýra a piráta naznačují, že první zkušenosti získal jako korzár ve Středomoří. Není jasné, proč se rozhodl vstoupit jako mnich do benediktýnského kláštera. O něco zřejmější jsou důvody, proč duchovní službu opustil. Když odmyslíme zvěsti o údajných zločinech, hnala jej touha pomstít smrt svého otce, jehož zabil jiný šlechtic. Po krátkém působení jako bandita ve svém rodném kraji dobře využil nabyté korzárské dovednosti a kolem roku 1204 se připojil k privatýrům anglického krále Jana, který vedl dlouhou a úpornou válku proti francouzskému panovníkovi Filipu II. Téměř deset let Eustach napadal francouzské koráby a útočil na francouzské pobřeží Lamanšského průlivu. Za svou polonezávislou základnu si zvolil ostrov Sark – k velké mrzutosti obyvatel nedalekých anglických přístavů Hastings, New Romney, Hythe, Dover a Sandwich (známých jako Cinque Ports, Pět přístavů), kteří byli rovněž vystaveni jeho drancování. Když se proti Eustachovi v letech 1212 a 1213 postavil anglický dvůr, rychle změnil strany a ve francouzských službách napadal anglické lodě a pobřeží. Jeho osud se naplnil 24. srpna 1217 v bitvě u Sandwiche, když se anglickým námořníkům podařilo proniknout na palubu jeho lodi poté, co napřed oslepili francouzské protivníky tím, že jim nasypali doočí nehašené práškové vápno.„Naskákali na Eustachovu loď a mimořádně krutě se vypořádali s jeho muži. Pochytali všechny barony a mnicha Eustacha zabili. Usekli mu hlavu a bitva okamžitě skončila.“ Nebyl jediný člen církevního řádu, který porušil svaté sliby a vydal se na dráhu piráta. Na druhé straně zeměkoule najdeme jiné zbloudilé, tentokrát buddhistické mnichy, kteří učinili totéž. Například jistý Sü-chaj vedl mnoho let poklidný život jako vzdělaný a uznávaný mnich ve slavném Tygřím klášteře nedaleko Chang-čou. Avšak roku 1556 se z neznámých důvodů náhle rozhodl, že opustí klášter a přidá se k pirátům Wo-kchou, kteří v letech 1440 až 1570 aktivně působili ve Východočínském a Jihočínském moři. Dobře využil svých znalostí náboženský chrituálů, liturgických žalmů i věšteckého umění as jejich pomocí si získal „věrnost své posádky, která ho nazývala ,generálem, jehož seslala nebesa, aby zpacifikoval oceány‘“. Ale stejně jako křesťanští duchovní, kteří se připojili k pirátům v Severním a Baltském moři, i on představoval spíše výjimku než pravidlo. Wo-kchou, což doslova znamená „japonští bandité“, verbovali své členy převážně mezi Japonci, Číňany a Malajci, hnanými buď touhou po zbohatnutí, nebo chudobou. Většinu tvořili zkušení čínští námořníci, kteří dříve sloužili ve válečném nebo obchodním loďstvu. Proud rekrutů zesílil po schválení tvrdého omezení či přímo zákazu námořního obchodu a rozpuštění mocného námořníholoďstva dynastie Ming, které pod velením admirála Čeng-chea brázdilo vody Indického oceánu mezi roky 1405 a 1433. Náhlá změna čínské námořní politiky měla za následek tisíce nezaměstnanýcha strádajících námořníků, kteří se zoufale snažili najít nové uplatnění. Mnozí obchodníci se rozhodli pokračovat ve svém, nyní již prakticky nezákonném podnikání a zapojili se do pirátství – buď aktivně organizováním nájezdů, nebo pasivně obchodováním s kradeným zbožím. Nejmocnějším mezi těmito kupci-piráty byl jistý Wang Č’, původně bohatý a vážený obchodník se solí. Základnu si zbudoval na ostrově Kjúšú pod ochranou japonských feudálních pánů a z ní ovládal stále rostoucí pirátskou říši, aniž by se sám aktivně podílel na nájezdech a plundrování. V jeho případě proběhl přerod z uznávaného obchodníka v obávaného piráta nedobrovolně: zákaznámořníhoobchoduzničiljehopodnik, který na mořeplavbě závisel. Neměl prostě jinou možnost. bůh to tak chce Stát se pirátem bylo mnohem snazší, pokud se k tomu nevztahovalo žádné společenské stigma. Některé přímořské národy – například Vikingové, kteří za raného středověku (od osmého století) napadali pobřeží britských ostrovů, Irska i evropské pevniny, nebo ve stejné době, ale na druhé straně zeměkoule takzvaní Orang Laut (Mořští lidé), kteří pocházeli od Malackého průlivu – pokládaly nájezdné lupiče za vznešené válečníky, kteří zasluhují úctu a obdiv. V těchto kulturách patřila účast na pirátských nájezdech ke způsobům, jak získat nejen reputaci, ale také bohatství. Pro členy válečnické společnosti, kteří se chtěli osamostatnit jako nezávislá feudální knížata, byly nejdůležitější tři prvky. Museli si vydobýt pověst neohrožených bojovníků, získat do svých vojů dostatečný počet otroků-bojovníků a nashromáždit bohatství. Platilo to zejména pro Vikingy: Bohatství u Vikingů neznamenalo pasivní hromadění zlata a stříbra, ukrytého kdesi v jámě nebo v truhlici, ale spíše je představovalo postavení, spojenectví a styky. Skandinávské komunity v období Vikingů tvořily otevřený systém, v němž musel každý jedinec či rodina soustavně bránit svou pozici vůči ostatním, kteří si s ním byli teoreticky rovni. Universum 2020, z anglického originálu Pirates: A New History, from Vikings to Somali Raiders přeložil Dalibor Míček, vázaná, 360 stran, 1. vydání. {loadmodule mod_tags_similar,Související}
\nČas načtení: 2024-08-30 15:11:00
Společnost UTime zahájila finanční a právní due diligence společnosti Bowen Therapeutics
Šen-čen (Čína) 30. srpna 2024 (PROTEXT/PRNewswire) - Společnost UTime Limited (NASDAQ: WTO) (dále jen „UTime" nebo „společnost"), která pokračuje v budování svých silných stránek v globálním zdravotnickém sektoru, oznámila, že zahájila komplexní finanční a právní due diligence společnosti Bowen Therapeutics Inc („Bowen Therapeutics"), kterou hodlá koupit. Toto rozhodnutí je důležitým krokem v rozšiřování přítomnosti společnosti UTime v oblasti inovativních zdravotnických výrobků, jehož cílem je posílit její postavení na trhu a rozvíjet budoucnost zdravotnických technologií.Bowen Therapeutics, se má stát klíčovou součástí strategie expanze společnosti UTime. Společnost Bowen Therapeutics se od svého založení těší dobré pověsti v odvětví zdravotnických technologií. Její jedinečné výzkumné a vývojové schopnosti a inovativní technologie jsou v oboru široce uznávány. Zejména její pokrok ve vývoji vakcíny proti opičím neštovicím přispěl k řadě průlomových technologií v celosvětovém zdravotnictví. Společnost UTime hodlá navrhovanou akvizici využít k integraci pokročilých technologií a výzkumných a vývojových kapacit společnosti Bowen Therapeutics, aby usnadnila technologické inovace a expanzi společnosti na trhu v oblasti zdravotní péče.Finanční a právní prověrka společnosti Bowen Therapeutics je zásadním krokem, který společnost UTime potřebuje k zajištění své investice a k vybudování pevného informačního základu pro své rozhodnutí o akvizici. Proces due diligence se bude týkat široké škály aspektů podnikání a činnosti společnosti Bowen Therapeutics a bude zahrnovat hloubková šetření a analýzy. Z hlediska finanční due diligence se společnost UTime zaměří zejména na finanční výkazy, aktiva a pasiva a stav peněžních toků společnosti Bowen Therapeutics. Kromě toho bude společnost UTime kontrolovat daňové záznamy a účetní systémy společnosti Bowen Therapeutics, aby zajistila soulad s mezinárodními standardy finančního výkaznictví. Právní due diligence se naopak zaměřuje na přezkoumání právních záležitostí společnosti Bowen Therapeutics, mimo jiné včetně struktury řízení společnosti, zákonnosti smluv, práv duševního vlastnictví a existence jakýchkoli probíhajících soudních sporů nebo porušení právních předpisů. Tento proces je velmi důležitý, aby se předešlo možným právním rizikům.Due diligence je složitý a náročný proces, který zahrnuje řadu aspektů. V průběhu due diligence bude společnost UTime schopna získat komplexní představu o podnikání a činnosti společnosti Bowen Therapeutics, posoudit potenciální rizika a příležitosti a učinit rozhodnutí, která budou v souladu s dlouhodobou strategií růstu společnosti.O společnosti UTime LimitedSpolečnost UTime Limited, založená v roce 2008, poskytuje cenově výhodná mobilní zařízení spotřebitelům po celém světě a pomáhá jednotlivcům s nízkými příjmy ze zavedených trhů, včetně Spojených států a rozvíjejících se trhů, jako je Indie a země v jižní Asii a Africe, získat lepší přístup k aktuálním mobilním technologiím. V roce 2024 se společnost UTime zavázala transformovat oblast zdraví a wellness prostřednictvím inovativních lékařských nositelných technologií. Využitím špičkového výzkumu a strategických partnerství se společnost UTime snaží poskytovat účinná řešení pro prevenci nemocí v celosvětovém měřítku. Další informace naleznete na webových stránkách společnosti na adrese http://www.utimeworld.com/.Výhledová prohlášeníProhlášení v této tiskové zprávě o budoucích očekáváních, plánech a vyhlídkách, jakož i jakákoli jiná prohlášení týkající se záležitostí, které nejsou historickými fakty, mohou představovat „výhledová prohlášení" ve smyslu § 21E zákona o burze cenných papírů (Securities Exchange Act) [USA] z roku 1934, ve znění pozdějších předpisů, a amerického Zákona o reformě vedení soudních sporů týkajících se soukromých cenných papírů z roku 1995 (U.S. Private Securities Litigation Reform Act of 1995). Slova „očekávat", „věřit", „pokračovat", „mohl", „odhadovat", „očekávat", „zamýšlet", „může", „plánovat", „potenciální", „předvídat", „projektovat", „měl by", „cíl", „bude", „by" a podobné výrazy označují, že se jedná o výhledová prohlášení, ačkoli ne všechna výhledová prohlášení tato identifikační slova obsahují. Skutečné výsledky se mohou podstatně lišit od výsledků uvedených v těchto výhledových prohlášeních v důsledku různých důležitých faktorů uvedených v části „Rizikové faktory" ve výroční zprávě na formuláři 20-F předložené Komisi pro cenné papíry a burzy (U.S. Securities and Exchange Commission) dne 30. července 2024. Veškerá výhledová prohlášení obsažená v této tiskové zprávě se vztahují pouze k datu jejího vydání a společnost se výslovně zříká jakékoli povinnosti aktualizovat jakákoli výhledová prohlášení, ať už v důsledku nových informací, budoucích událostí nebo z jiného důvodu.Pro více informací kontaktujte:Eaky Taneaky@westock.com
\nČas načtení: 2023-09-13 12:36:29
Motivace získat SPZ na přání může mít mnoho podob. Od darování neotřelého dárku, který zaujme blízké okolí, přes pobavení kolemjdoucích až po pojízdnou reklamu pro vaše podnikání. Není přitom jednodušších kroků, jak si takovou registrační značku pro své vozidlo osvojit a na následujících řádcích vám napovíme, jak na to. Zvažujete-li, že byste mohli takovou originální SPZ […] Příspěvek Jak získat SPZ na přání je z webu Napovíme.cz.
\nČas načtení:
ASISTENT - ASISTENTKA - zkouška profesní kvalifikace
[skoleni-kurzy.eu] Cíle kurzu: Složit zkoušku profesní kvalifikace a získat osvědčení o nové profesní kvalifikaci pro povolání Asistent - Asistentka. Popis: Pro koho je zkouška určená: Zkouška je určená pro všechny, kdo chtějí získat osvědčení o profesní kvalifikaci Asistent - Asistentka . Je vhodná pro ty, kdo mají znalosti a zkušenosti získané praxí v oboru nebo studiem a chtějí získat dokument pro doložení své kvalifikace u zaměstnavatele. Příprava na zkoušku: Na zko ...Centrum služeb pro podnikání s.r.o.
\nČas načtení: 2024-02-07 12:56:00
Unicorn Systems pomohl Pluxee s přechodem do cloudu: „Definitivně tím změnil způsob naší práce“
Praha 7. února 2024 (PROTEXT) - Softwarová firma Unicorn Systems pomohla společnosti Pluxee (dříve Sodexo Benefity), která se specializuje na oblast zaměstnaneckých benefitů a angažovanost zaměstnanců na pracovišti, s úspěšným přechodem do cloudu. Důvodem této náročné digitální transformace byla snaha modernizovat IT infrastrukturu společnosti a zvýšit celkovou efektivitu jejího podnikání. Pluxee se tím zařadila mezi digitální a inovativní společnosti využívající nejmodernější cloudové technologie.Důvodem digitální transformace ve společnosti Pluxee, především kvůli jejímu organickému růstu, byla nutnost přejít z on-premise systémů, tedy těch, které si společnost provozuje na vlastních serverech a počítačích, na software, který provozuje a spravuje externí firma.„Pro migraci do cloudu jsme si stanovili jasnou vizi, abychom zajistili, že všichni naši zaměstnanci rozumí důvodům, proč jsme se pustili do tohoto projektu. Všichni v organizaci si uvědomovali přínosy projektu, což je velmi důležité, pokud chcete získat jejich podporu,“ vysvětluje Eleni Kelly, členka představenstva v oblasti informačních technologií, Pluxee UK.Zodpovědnost za DevOps týmy, které pro Pluxee celý tento IT projekt v řadě evropských zemí jako je Belgie, Bulharsko, Česko, Francie, Německo, Itálie, Polsko, Portugalsko, Rumunsko, Španělsko, realizovaly, měl Daniel Rajčan, globální cloudový architekt ze společnosti Unicorn Systems. Podle něj je k úspěchu projektu migrace do cloudu důležitá především komunikace mezi lidmi a spolupráce. „DevOps je především o spolupráci a komunikaci mezi různými týmy, není to primárně o automatizaci, jak si spousta firem myslí. Při takovém procesu vždy dochází ke změně firemní kultury, která je pro úspěch podstatnější než nejmodernější IT technologie,“ vysvětluje Daniel Rajčan a upozorňuje, že na začátku těchto procesů je důležité definovat potřeby každé společnosti.Martin Filo, obchodní ředitel produkčního streamu Unicorn Systems, vysvětluje, na co se mají firmy při migraci do cloudových platforem soustředit: „Očekáváte od cloudu rychlejší software, lepší spolupráci mezi týmy, nebo optimalizaci výdajů? Pak je důležité vybrat druh cloudové platformy: privátní, veřejnou nebo hybridní. Dalším důležitým krokem je výběr dodavatele a technologií v cloudu, které by měly poskytovat rozumný poměr mezi obchodním přínosem a technickým zlepšením. V Unicorn Systems proto našim klientům nabízíme katalog služeb, který je vytvořen na základě našich dlouholetých zkušeností.“Pluxee se po úspěšné migraci stala výkonnější a efektivnější společností, která nyní plně využívá výhody cloudového řešení. „Unicorn Systems nám v tomto procesu významně pomohl. Přestože jsme na naší cestě do cloudu čelili mnoha výzvám, například obavám, co pro mě změna znamená, společnost Unicorn Systems pro nás byla více než jen dodavatelem, stala se partnerem. Sdílíme podobný étos a hodnoty, které nás nakonec dovedly k úspěchu. To byl také ten hlavní důvod, proč si společnost Pluxee pro tento náročný projekt vybrala právě Unicorn Systems,“ uzavírá úspěšnou spolupráci Eleni Kelly.Unicorn Systems poskytl společnosti Pluxee díky odborně implementovaným cloudovým řešením bezkonkurenční škálovatelnost, což jí umožňuje snadno se přizpůsobovat měnícím se obchodním potřebám. Robustní bezpečnostní protokoly společnosti Unicorn Systems výrazně zvýšily ochranu digitálních aktiv proti potenciálním hrozbám. Pokročilé šifrování a vícevrstvé bezpečnostní prvky nyní zajistily, že Pluxee pracuje ve vysoce zabezpečeném cloudovém prostředí, chránícím citlivé informace zajišťujícím soulad s předpisy.Migrace do cloudu rovněž zefektivnila interní komunikaci a procesy. Integrace nástrojů a platforem usnadnila sdílení informací v reálném čase, což přispělo k lepší týmové práci a zvýšení produktivity napříč odděleními. Díky strategickému přístupu Unicorn Systems k migraci do cloudu dosáhla Pluxee významných úspor nákladů, a díky efektivnímu přidělování zdrojů a modelům „pay-as-you-go“ nyní disponuje nákladově efektivnější IT infrastrukturou.V polovině ledna 2024 uspořádaly firmy Pluxee a Unicorn Systems na toto téma společný webinář, kde vystoupila za Pluxee Eleni Kelly a za Unicorn Systems Daniel Rajčan. Jeho celý záznam si můžete objednat přes tento ODKAZ.Unicorn je renomovaná evropská společnost poskytující ty největší informační systémy a řešení z oblasti informačních technologií. Dlouhodobě se soustředíme na vysokou přidanou hodnotu a konkurenční výhodu přinášenou našim zákazníkům. Působíme na trhu již od roku 1990 a za tu dobu jsme vytvořili řadu špičkových a rozsáhlých řešení, která jsou rozšířena a užívána mezi těmi nejvýznamnějšími podniky z různých odvětví. Zároveň vyvíjíme Unicorn Universe – Digital Twin Construction Kit. Tento produkt využívá internetová služba Plus4U k poskytování rozsáhlého portfolia služeb založených na robustních softwarových řešeních pro malé a střední podniky a koncové uživatele. Náš software pomáhá efektivnímu a šetrnému zacházení s přírodními zdroji a ohleduplnému chování k životnímu prostředí.Naším cílem je vzdělávat lidi a také společnost. Proto jsme v roce 2007 založili Unicorn University, která zároveň provozuje Unicorn Top Gun Academy – komplexní vzdělávací systém pro naše spolupracovníky, tedy pro všechny z nás.Společnost Pluxee je globální lídr v oblasti zaměstnaneckých výhod a angažovanosti, který působí v 31 zemích. Společnost Pluxee pomáhá firmám přilákat a udržet si talentované zaměstnance díky široké škále řešení v oblasti benefitů a angažovanosti v oblastech stravování a potravin, dobré pohody, životního stylu, odměn a uznání a veřejných výhod. Díky špičkovým technologiím a více než 5 000 angažovaných členů týmu působí společnost Pluxee jako důvěryhodný partner v rámci vysoce propojeného ekosystému B2B2C, který tvoří více než 500 000 klientů, 36 milionů spotřebitelů a 1,7 milionu obchodníků. Společnost Pluxee, která provádí svou činnost jako důvěryhodný partner již více než 45 let, se zavázala vytvářet pozitivní dopad na všechny své zúčastněné strany, od podpory podnikání v místních komunitách až po podporu pohody v práci pro zaměstnance a zároveň ochranu planety. Ve Velké Británii nabízí společnost Pluxee oceňované zaměstnanecké výhody, odměny a uznání, které jsou navrženy tak, aby lidem přinášely větší hodnotu. Společnost Pluxee se zavázala zvýšit svůj vliv jako lídr v oblasti CSR tím, že svým klientům, partnerům a spotřebitelům poskytne prostředky, které jim umožní činit každodenní udržitelnější rozhodnutí. Více informací: www.pluxee.uk
\nČas načtení: 2023-02-16 13:27:24
Mnoho lidí se těší na to, co přinese rok 2023, zejména v oblasti online podnikání. Na základě trendů, které se objevily v roce 2022, lze… The post Online podnikání v roce 2023 first appeared on Online-podnikani.cz.
Čas načtení: 2019-07-23 15:19:50
4 tipy, jak ušetřit, nejen v začátcích podnikání
Podnikání je činnost vedoucí k dosažení zisku. Správný podnikatel však moc dobře ví, že nejde jen o to peníze vydělat, ale také zajistit, aby nedocházelo… The post 4 tipy, jak ušetřit, nejen v začátcích podnikání first appeared on Online-podnikani.cz.
Čas načtení: 2023-02-17 10:55:06
ChatGPT pomáhá zvyšovat efektivitu a produktivitu v online podnikání
ChatGPT je velký jazykový model vytvořený společností OpenAI, který umožňuje uživatelům komunikovat s umělou inteligencí v reálném čase. Jeho schopnosti jsou velmi rozmanité a nachází… The post ChatGPT pomáhá zvyšovat efektivitu a produktivitu v online podnikání first appeared on Online-podnikani.cz.
Čas načtení:
Základy finanční gramotnosti pro podnikání
[skoleni-kurzy.eu] Zkušená účetní vám předá základní finanční gramotnost nutnou pro rozjezd podnikání. Exkluzivně pro 1. VOX a.s. Finanční znalost je pro podnikání klíčová. Bez finančního vzdělání se může vaše podnikání brzy zhroutit. Dalo by se tedy říci, že v podnikání platí úměra – čím lepší finanční vzdělání, tím větší šance na úspěch, a do jisté míry, i méně starostí. * • Mám podnikat jako OSVČ nebo založit s.r.o.? • Podnikatelský plán • Rozpočet pro rozjezd podnikání • Vaše aktiva a pasiva, vaše bilance • Cenotvorba, určení hodnoty vaší práce • Finanční plánování • Přehled o majetku a závazcích, příjmech a výdajích • Rozdíl mezi daňovou evidencí podnikatele a účetnictvím • Úvod do daňové problematiky • Diskuze a odpovědi na dotazy. Kurz je interaktivní. Program bude uzpůsoben vašim potřebám. ...1. VOX a.s.
Čas načtení:
Základy finanční gramotnosti pro podnikání
[skoleni-kurzy.eu] Zkušená účetní vám předá základní finanční gramotnost nutnou pro rozjezd podnikání. Exkluzivně pro 1. VOX a.s. Finanční znalost je pro podnikání klíčová. Bez finančního vzdělání se může vaše podnikání brzy zhroutit. Dalo by se tedy říci, že v podnikání platí úměra – čím lepší finanční vzdělání, tím větší šance na úspěch, a do jisté míry, i méně starostí. * • Mám podnikat jako OSVČ nebo založit s.r.o.? • Podnikatelský plán • Rozpočet pro rozjezd podnikání • Vaše aktiva a pasiva, vaše bilance • Cenotvorba, určení hodnoty vaší práce • Finanční plánování • Přehled o majetku a závazcích, příjmech a výdajích • Rozdíl mezi daňovou evidencí podnikatele a účetnictvím • Úvod do daňové problematiky • Diskuze a odpovědi na dotazy. Kurz je interaktivní. Program bude uzpůsoben vašim potřebám. ...1. VOX a.s.
Čas načtení:
Základy finanční gramotnosti pro podnikání
[skoleni-kurzy.eu] Zkušená účetní vám předá základní finanční gramotnost nutnou pro rozjezd podnikání. Exkluzivně pro 1. VOX a.s. Finanční znalost je pro podnikání klíčová. Bez finančního vzdělání se může vaše podnikání brzy zhroutit. Dalo by se tedy říci, že v podnikání platí úměra – čím lepší finanční vzdělání, tím větší šance na úspěch, a do jisté míry, i méně starostí. * • Mám podnikat jako OSVČ nebo založit s.r.o.? • Podnikatelský plán • Rozpočet pro rozjezd podnikání • Vaše aktiva a pasiva, vaše bilance • Cenotvorba, určení hodnoty vaší práce • Finanční plánování • Přehled o majetku a závazcích, příjmech a výdajích • Rozdíl mezi daňovou evidencí podnikatele a účetnictvím • Úvod do daňové problematiky • Diskuze a odpovědi na dotazy. Kurz je interaktivní. Program bude uzpůsoben vašim potřebám. ...1. VOX a.s.
Čas načtení:
Základy finanční gramotnosti pro podnikání
[skoleni-kurzy.eu] Zkušená účetní vám předá základní finanční gramotnost nutnou pro rozjezd podnikání. Exkluzivně pro 1. VOX a.s. Finanční znalost je pro podnikání klíčová. Bez finančního vzdělání se může vaše podnikání brzy zhroutit. Dalo by se tedy říci, že v podnikání platí úměra – čím lepší finanční vzdělání, tím větší šance na úspěch, a do jisté míry, i méně starostí. * • Mám podnikat jako OSVČ nebo založit s.r.o.? • Podnikatelský plán • Rozpočet pro rozjezd podnikání • Vaše aktiva a pasiva, vaše bilance • Cenotvorba, určení hodnoty vaší práce • Finanční plánování • Přehled o majetku a závazcích, příjmech a výdajích • Rozdíl mezi daňovou evidencí podnikatele a účetnictvím • Úvod do daňové problematiky • Diskuze a odpovědi na dotazy. Kurz je interaktivní. Program bude uzpůsoben vašim potřebám. ...1. VOX a.s.
Čas načtení:
Základy finanční gramotnosti pro podnikání
[skoleni-kurzy.eu] Zkušená účetní vám předá základní finanční gramotnost nutnou pro rozjezd podnikání. Exkluzivně pro 1. VOX a.s. Finanční znalost je pro podnikání klíčová. Bez finančního vzdělání se může vaše podnikání brzy zhroutit. Dalo by se tedy říci, že v podnikání platí úměra – čím lepší finanční vzdělání, tím větší šance na úspěch, a do jisté míry, i méně starostí. * • Mám podnikat jako OSVČ nebo založit s.r.o.? • Podnikatelský plán • Rozpočet pro rozjezd podnikání • Vaše aktiva a pasiva, vaše bilance • Cenotvorba, určení hodnoty vaší práce • Finanční plánování • Přehled o majetku a závazcích, příjmech a výdajích • Rozdíl mezi daňovou evidencí podnikatele a účetnictvím • Úvod do daňové problematiky • Diskuze a odpovědi na dotazy. Kurz je interaktivní. Program bude uzpůsoben vašim potřebám. ...1. VOX a.s.
Čas načtení:
Základy finanční gramotnosti pro podnikání
[skoleni-kurzy.eu] Zkušená účetní vám předá základní finanční gramotnost nutnou pro rozjezd podnikání. Exkluzivně pro 1. VOX a.s. Finanční znalost je pro podnikání klíčová. Bez finančního vzdělání se může vaše podnikání brzy zhroutit. Dalo by se tedy říci, že v podnikání platí úměra – čím lepší finanční vzdělání, tím větší šance na úspěch, a do jisté míry, i méně starostí. * • Mám podnikat jako OSVČ nebo založit s.r.o.? • Podnikatelský plán • Rozpočet pro rozjezd podnikání • Vaše aktiva a pasiva, vaše bilance • Cenotvorba, určení hodnoty vaší práce • Finanční plánování • Přehled o majetku a závazcích, příjmech a výdajích • Rozdíl mezi daňovou evidencí podnikatele a účetnictvím • Úvod do daňové problematiky • Diskuze a odpovědi na dotazy. Kurz je interaktivní. Program bude uzpůsoben vašim potřebám. ...1. VOX a.s.
Čas načtení:
Základy finanční gramotnosti pro podnikání
[skoleni-kurzy.eu] Zkušená účetní vám předá základní finanční gramotnost nutnou pro rozjezd podnikání. Exkluzivně pro 1. VOX s.r.o. Finanční znalost je pro podnikání klíčová. Bez finančního vzdělání se může vaše podnikání brzy zhroutit. Dalo by se tedy říci, že v podnikání platí úměra – čím lepší finanční vzdělání, tím větší šance na úspěch, a do jisté míry, i méně starostí. * • Mám podnikat jako OSVČ nebo založit s.r.o.? • Podnikatelský plán • Rozpočet pro rozjezd podnikání • Vaše aktiva a pasiva, vaše bilance • Cenotvorba, určení hodnoty vaší práce • Finanční plánování • Přehled o majetku a závazcích, příjmech a výdajích • Rozdíl mezi daňovou evidencí podnikatele a účetnictvím • Úvod do daňové problematiky • Diskuze a odpovědi na dotazy. Kurz je interaktivní. Program bude uzpůsoben vašim potřebám. ...1. VOX s.r.o.
Čas načtení: 2024-11-07 12:35:44
Najděte si půjčku na oživení svého podnikání,
Najděte si půjčku na oživení svého podnikání, ať už jde o projekt, nebo potřebujete peníze z nějakého jiného důvodu nebo z čehokoli chcete. Jsme připraveni poskytnout půjčku každému, kdo má nárok na vrácení peněz. Sdělte mi velikost vaší žádosti o Read More Najděte si půjčku na oživení svého podnikání, The post Najděte si půjčku na oživení svého podnikání, first appeared on Radírna - Internetová online poradna.
Čas načtení:
[skoleni-kurzy.eu] 128 hodin + 5 hodin závěrečná zkouška * Absolvent vzdělávacího programu zná základy podnikatelské činnosti, daňové a účetní problematiky, ekonomiky, managementu a marketingu. Umí zpracovat vlastní podnikatelský záměr. * Absolvent zná oblast podniku a podnikání [právní formy a jejich charakteristiky], dále oblast živnosti [druhy živností, způsob získávání živnostenského listu nebo koncese, podmínky provozování živností, práva a povinnosti živnostníka, zánik a zrušení živnostenského oprávnění, obchodní společnosti, jejich založení a vznik, vztahy mezi společníky, orgány obchodní společnosti, závazkové vztahy v podnikání, manželé v soukromém podnikání, konkurs a vyrovnání]. * Absolvent zná právní oblast podnikání [seznámení s platnou úpravou právních norem Živnostenského zákona, Obchodního zákoníku a Zákoníku práce - pracovní a obchodní smlouvy, atd.]. * Zná způsob založení, hospodaření a zániku podniku. * Absolvent zná oblast účetnictví [Zákon o účetnictví, úloha a postavení účetnictví v podniku, účetní dokumentace, zásady vedení daňové evidence - peněžní deníky, vedení pomocných knih, postupy při otevírání a uzavírání účetních knih aj.], oblast daní a jejich vazby na institucionální zabezpečení [daň z příjmů fyzických a právnických osob, daň z přidané hodnoty, daň silniční, zpracování daňového přiznání, správa daní a poplatků, ostatní daně]. * Dále zná oblast mezd [druhy a způsoby zpracování mezd], sociálního a zdravotního pojištění [pojistné na sociální zabezpečení, nemocenské pojištění, zdravotní pojištění a pojistné - zásady, postupy a sazby pro OSVČ, zaměstnavatele a zaměstnance]. * Absolvent vzdělávacího programu Základy podnikání umí vést, případně si založit vlastní, malou firmu. ...Aktivní život od A do Z
Čas načtení: 2025-04-01 15:19:22
Jak získat dotace na rozvoj podnikání
Poradíme vám, jak získat dotaci na podnikání, ať již na rozjezd samotného podnikání nebo rozvoj podnikání stávajícího. Dotace jsou jednou z možností, jak financovat začátek vašeho podnikání, od nákupu vybavení až po propagaci vašich výrobků či služeb. Ukážeme vám, jaké můžete dostat dotace na podnikání od Úřadu práce.
Čas načtení: 2020-02-29 18:13:56
Příručka pro začínajícího podnikatele Využívej naplno sociální sítě! Sociální sítě jsou fenoménem dnešní doby Podnikatel, který nemá stránku na sociální síti, jako by neexistoval. O tom, že existujete, že fungujete a nabízíte určitý druh zboží a služeb můžete potencionální klienty informovat na sociálních sítích Existují společnosti, které na sociálních sítích vyrostly. Začalo to prostou myšlenkou a budováním zájmové skupiny, tedy oné sociální sítě a později z toho vyrostl byznys s milionovými obraty. Vybudování stabilního organického prodejního kanálu je přáním každého internetového prodejce zboží. Kde to žije, tam se vyplatí podnikání prezentovat Internet využívá v současnosti přes 4 miliardy lidí na celém světě. Sociální sítě evidují více něž 3 miliardy aktivních účtů. Sociální sítě prokazatelně pomáhají s propagací zboží, služeb – řemesla. Jsou zdrojem mnoha možností, které byly ještě před 15 lety zcela nemyslytelné. Ačkoliv se to zdá málo uvěřitelné, sociálních sítí existují tisíce. Mezi ty nejznámější po světě patří Facebook, Instagram, Twitter, YouTube, VKontakte, LinkedIn, Snapchat, MySpace, Pinterest, TikTok, Tagged a další. V Česku je to např. sociální síť Lidé, Libimseti, Bandzone nebo např. dnes již neexistující platforma Spolužáci. Využíjte sociálního podhoubí pro svůj růst Nyní se zeptejte sami sebe. Využíváte naplno propagaci na sociálních sítích? V Česku je k Internetu připojeno až 80% populace. Přes 5.5 mil. lidí využívá denně alespoň jednu sociální síť na počítači nebo jiném zařízení. Na které sociální síti se vyplatí být a kde je to naopak zbytečná ztráta času? Pokud nevíte jak využívat potenciál sociálních sítí, kontaktujte nás. Zhodnotíme sociální profil vaší firmy, poradíme jak se propagovat na sociálních sítích a využít jejich možností pro svůj růst. Těm náročnějším najdeme vhodného partnera, tzv. sociálního tygra. SledovatSledovatSledovat ← Buduj brand ÁJA RADÍ Co je to sociální síť? Podle angl. slova značka. Brand je souhrnné označení pro jednotný vizuální styl. Jedná se o styl a způsob prezentace vaší značky, produktu či služby na veřejnosti. Někdy označováno jako korporátní či firemní identita nebo zjednodušeně grafická identita. Jak a kde vytvořím sociální profil pro své podnikání? Podnikáte, chcete modernizovat nebo máte připravený nový podnikatelský plán? Je na řadě tzv. brand building. Obvykle se začíná tvorbou logotypu, v němž by se měl odrazit název a předmět vašeho podnikání. Neméně důležitý je také výběr firemních barev, grafické podoby písma a celkového stylu, který budete používat při komunikaci. Před tím, než se rozhodnete pro tvorbu grafické identity svépomocí, vám dáme radu. Věnujte se svému podnikání a tuto odbornou práci přenechte profesionálům. Zanechte nám kontakt a můžeme nezávazně prokonzultovat váš záměr. Co je to sociální marketing a inženýrství? Sociální sítě se staly magnetem pro firemní marketing a výsledkem je to, že velká část uživatelů sociálních sítí se na nich spojuje se značkami. Sociální sítě jsou tak výrazně úspěšné v šíření informací a povědomí o značkách. Většina světových značek už tam svůj marketing dělá. Analýza chování uživatelů sociálních sítí, jejich využití a přizpůsobování svých marketingových cílů s ohledem na výsledky se nazývá sociální inženýrství. Mezi světové lídry, kteří v tomto směru „prorazili“, patří například i česká firma SocialBakers. Co je to community management ? Komunikovat se značkou (výrobcem či prodejcem) přes sociální sítě je pro většinu lidí pohodlnější než volat infolinku. Z pohledu podnikatele je každodenní starost o zákazníky a odpovídání na desítky často podobných dotazů, někdy považováno za ztrátu času. Věřte ale tomu, že čas, který věnujete kvalitnímu community managementu, se vám vždy vyplatí. Díky vaší aktivitě tak můžete „pěstovat“ dobré jméno své značky a postupně růst. Váš produkt může být úchvatný. Dobrá zpráva je, že máte dost možností, jak o tom přesvědčit i zákazníka. Let’s Get Started Ready To Make a Real Change? Let's Build this Thing Together! Setup A Free Consultation SledovatSledovatSledovatSledovatSledovatSledovat test
Čas načtení: 2012-03-12 00:00:00
Offshore podnikání – aneb podnikejte výhodněji
Komerční sdělení: V tomto článku si přiblížíme problematiku offshore podnikání, které se začíná masivně rozšiřovat po celém světě. Jaký k tomu mají podnikatelé důvod a jaké výhody z toho čerpají? To vše a mnohem více se dozvíte dále. Co je to vlastně offshore podnikání? Offshore podnikání je druh ...
Čas načtení:
Základy podnikání - online kurz
[skoleni-kurzy.eu] Cíle kurzu: Online kurz Základy podnikání je ideální přípravou pro začínající podnikatele. Jak bude probíhat? Sestavíte vlastní podnikatelský plán. Naučíte se orientovat v problematice daní, daňové evidence. Zaměříte se na marketing, komunikaci a také na právní rovinu podnikání. Vše na základě znalostí a zkušeností spolupracujících podnikatelů v daných oborech. Popis: Máte podnikatelský nápad? Chcete rozjet novou firmu? Studujte kurz Základy podnikání online. Komu je kurz určen ...Centrum služeb pro podnikání s.r.o.
Čas načtení:
Základy podnikání - rekvalifikační kurz dálkově
[skoleni-kurzy.eu] Akreditace kurzu Kurz je akreditovaný Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy ČR. Číslo akreditace: MSMT-13576 - 2021-4 . Rekvalifikace: Základy podnikání v rozsahu 120 hodin teoretické výuky, z toho 36 prezenční formou a 84 hodin distanční formou studia. Cíle kurzu: Kurz Základy podnikání Vás seznámí s tím, co je potřeba pro zahájení a realizaci úspěšného podnikání. Sestavíte vlastní podnikatelský plán, vypracujete si jeho návrh a prezentaci na počítači. Naučíte se orientovat v ...Centrum služeb pro podnikání s.r.o.
Čas načtení: 2024-03-22 13:00:01
Jak se původem dítě z početné chudé americké rodiny dostane na špičku světového žebříčku nejbohatších lidí? O tom mohl za svého života nejlépe vyprávět John D. Rockefeller, zakladatel ropného impéria tak ohromného, že ho musel po letech nechat soud úředně rozpustit. Tou dobou už byl jeho duchovní otec ale dávno za vodou nebo v jeho případě lépe řečeno „za ropou“. Intuice, která jej dovedla k tak ohromnému bohatství, by se jistě hodila každému ministru financí. Mladý miliardář Rockefeller: Zabili a snědli ho kanibalové. Místo hostem se stal hostinou Číst více Velká rodina prakticky bez otce Když se malý John narodil, měli jeho rodiče již jednoho syna a později přibyly do rodiny ještě další čtyři děti. Vlastně jak se to vezme: Johnova matka porodila ještě čtyři děti, otec jich zplodil minimálně šest. Průběžně totiž udržoval poměr i s hospodyní rodiny, takže se jeho právoplatná žena a milenka v porodech v některých letech střídaly. Jeho matka, Eliza Davisonová, byla ale svému muži natolik oddaná, že tolerovala nejen jeho zálety, ale dokonce i povolání nevalné pověsti, jak uvádí server History.com. Rockefeller starší živil rodinu podomním obchodem, při kterém neváhal zákazníkům lhát, a dokonce dokázal předstírat hluchého, aby zvýšil zisky. Možná, že jeho syn John zdědil geny hlavně po něm, svoje podnikání ale dovedl do docela jiných výšin, o kterých se jeho otci nesnilo ani v nejdivočejších snech. Vyměnili jídlo za ropu Jakmile získal mladý John Rockefeller vzdělání, které mu matka poskytla i přesto, že s dětmi prakticky žila sama, když byl jejich otec stále na cestách nebo u milenky, a také po prvních pracovních zkušenostech se vrhl spolu se svými společníky do podnikání. Nejprve to byly potraviny, ale v době občanské války byla potřeba také ropa a právě téhle příležitosti se mladí pánové zcela geniálně chopili. Nepodnikali ale tak jako většina ostatních, kteří se v té době vrhli na těžbu ropy, aby vydělali velké peníze. Ti se věnovali jen výrobě petroleje a zbylé frakce ropy jednoduše vylévali – tu do kanálů, jinde do řeky… Rockefeller a jeho přátelé na to ale šli jinak. Podnikali beze zbytků Rockefellerova rafinerie v Clevelandu, kterou zprovoznili v roce 1863 (budoucímu miliardáři bylo tehdy čtyřiadvacet let!), na to šla docela jinak. Kromě petroleje, jenž byl „povinný“, vznikal z ropy benzín na pohon motorů, mazací olej, vazelína, parafinový vosk, dehet na povrchy silnic a další produkty. Spotřebovali, zpracovali a prodali vše, co jen bylo možné, o čemž hovoří i životopis na webu johndrockefeller.org. A to byl základ úspěchu a rozvoje společnosti. Rozvoje tak obrovského, že neměl ve světě obdoby. Netrvalo to dlouho a z původních čtyř společníků zbyli jen dva, když Rockefeller dva další vyplatil. Bylo to podle jeho vlastních slov nejlepší rozhodnutí jeho života, které jej nasměrovalo k miliardě. Šetřil, kde se dalo Jako dítě z chudé rodiny šetřil John D. Rockefeller i ve svém podnikání všude, kde se šetřit dalo. Každý cent byl důležitý. Bylo zbytečné kupovat sudy, levnější bylo koupit dřevo a nechat vlastní zaměstnance, aby je vyrobili. Objednat pokládku potrubí na ropu u dodavatele? Proč, když mnohem levnější bylo zaměstnat vlastní lidi? Zkrátka John D. Rockefeller to uměl, a tak se v roce 1870 dočkal své vlastní Standard Oil Company of Ohio, v níž byl největším akcionářem. Jak se McDonald’s dostal do českých rukou? Krádež to nebyla, k dobrovolnosti měl kontrakt daleko Číst více Kupoval konkurenci, vytvořil monopol Někdo si kupuje nové oblečení nebo ti bohatší auta, Rockefeller začal skupovat ropné rafinerie po celém světě. Šlo mu to tak dobře, že zanedlouho v podstatě neměl nikde konkurenci. Vznikl monopol na zpracování a prodej ropných produktů. Nebylo to ale jen tak. Zůstat křišťálově čistý, když se kolem točí tak obrovské sumy, snad ani nejde. A tak i Rockefeller byl obviňován z podvodných nekalých praktik, ze špehování konkurence, podplácení, a dokonce i vyhrožování likvidací ve chvíli, kdy se firma, na kterou si myslel, nepodvolí jeho vůli. Šlo o hodně – o peníze i o prestiž. A ropnému magnátu Rockefellerovi to šlo opravdu výborně. Vydělal i na soudním trestu Jeho podnikání fungovalo tak dokonale, až musel zasáhnout soud. Jeho výrokem muselo být impérium rozpuštěno, a vznikly tak desítky menších firem. Kdo by se ale domníval, že tím skončil také Rockefellerův blahobyt, velmi by se mýlil. Menší firmy měly na burze mnohem větší hodnotu a výtěžek, který největší akcionář původní firmy získal, doplnil jeho majetek do jedné celé miliardy. Rozhodnutí soudu, které mělo být určitým trestem, tak tedy vlastně z veleúspěšného muže učinilo dokonce největšího boháče planety a prvního dolarového miliardáře v historii. Jak je vidět, když má podnikatel nadání, dokáže vydělat i na prohře. Dokonce nemalé peníze… Vydělával a rozdával I když si John D. Rockefeller plánoval život do rovné stovky, v tomto ohledu osudu poručit nedokázal, o tolik se však nespletl. Zemřel v roce 1937 ve svých 97 letech. Do té doby ale kromě vydělávání peněz zvládl také opravdu hodně rozdat. Na dobročinné účely, vzdělávání, pomoc nemocným, nemohoucím a chudým i na rozvoj mnoha projektů daroval víc než půl miliardy dolarů. A to už tehdy byla pomoc, jakou si nikdo jiný nemohl dovolit. Zdroj: autorský článek KAM DÁL: Ztracený miliardář a dobrodruh. Po letci Stevenu Fossettovi pátrala armáda a tisíce dobrovolníků.
Čas načtení: 2024-04-19 16:55:56
Ženy v ženšenu. Příběh podnikání v korejské kosmetice
Ženšen je tajuplnou surovinou, která se odedávna používá v léčitelství i kosmetice, a například v Koreji mu dokonce přezdívají národní zlato. Tato rostlina s nesmírně komplexními účinky stála zároveň u zrodu podnikání dvou žen, které si uvědomily, že na českém trhu chybí kvalitní výrobky z korejských bylin. A tak vzaly věci do vlastních rukou a rozhodly se pod značkou Pure District zprostředkovat tyto produkty i českému zákazníkovi.„Korejský ženšen má mít blahodárné účinky na imunitu a s ní i celkovou rovnováhu těla, podporuje energii, koncentraci a odolnost vůči stresu a únavě“, říká jedna ze zakladatelek Pure Districtu Lucia Havlíková, která nedá dopustit na úžasné účinky této byliny. Ženšen, který skutečně funguje Na českém trhu se však dosud nenacházely dostatečně kvalitní výrobky, které by dokázaly naplno využít sílu blahodárného ženšenu. Proto se Lucia spojila s bývalou novinářka a odbornicí na PR Líbou Drdákovou a společně se rozhodly přivézt do ČR správně zpracovaný ženšen, který účinkuje ve své plné síle. Pod značkou Kombe začaly prodávat výrobky z ženšenu z jihokorejské oblasti Punggi, kde se pěstuje již tisíce let. Svůj první obchůdek otevřely v Budečské ulici na pražských Vinohradech a kvalita jejich výrobků si brzy získala řady příznivců. Postupem času navíc přibyly nové produkty, například ženšenový nápoj, ženšenové smoothies, shoty, marmelády či čokolády. A zde to rozhodně nekončí – obě ženy postupně do svého portfolia přidaly také výhradní zastupování některých značek přírodní korejské kosmetiky neboli K-beauty, a dokonce pracují i na vývoji vlastních výrobků inspirovaných korejským umem a surovinami. Zákazníci se vrací A zdá se, že jejich byznys se trefil do černého – jen za loňský rok dosáhly na výnosech z kamenného obchodu, e-shopu i prodeje velkoodběratelům obratu přes padesát milionů korun. Obě zakladatelky ale v žádném případě nechtějí usnout na vavřínech a vytrvale pracují na dalších inovacích a rozvoji svých produktů. „Sama pročítám výzkumy a hledám nové inovativní... Čtěte více Příspěvek Ženy v ženšenu. Příběh podnikání v korejské kosmetice pochází z Extrakrasa.cz - magazín o módě, kráse a bydlení
Čas načtení: 2024-07-01 15:45:12
Využití PPC reklamy pro růst vašeho podnikání
Pay-Per-Click (PPC) reklama je efektivní marketingový nástroj, který může výrazně přispět k růstu vašeho podnikání. PPC umožňuje firmám získat okamžitou viditelnost na internetu, oslovit cílové publikum a zvýšit počet konverzí. Tento článek vám přiblíží, jak můžete využít PPC reklamy pro růst vašeho podnikání a dosáhnout lepších výsledků. Tip: Pro maximální efektivitu vašich PPC kampaní zvažte […] The post Využití PPC reklamy pro růst vašeho podnikání appeared first on OnlineZena.cz - Internetový časopis pro ženy.