Tisková zpráva: Ekologie se stává stále důležitější součástí podnikání. Mnoho firem a podnikatelů hledá způsoby, jak snížit svůj dopad na životní prostředí, aniž by ohrozili efektivitu nebo pohodlí. Jedním z kroků, které můžete udělat hned, je přechod na elektronickou fakturaci. V tomto článku se podíváme na to, jak tento krok přispívá k udržitelnosti, a představíme řešení, které vám tento přechod usnadní. Proč přejít na elektronickou fakturaci? Snížení spotřeby papíru Každý rok se […]
Čas načtení: 2020-06-04 09:03:31
Ředitel Národní knihovny Martin Kocanda: Karanténa nás zásadně posunula v oblasti digitálních služeb
Epidemie COVID-19 a opatření podniknutá proti jejímu šíření se dotkla i tuzemských knihoven. O tom, jak poslední týdny ovlivnily chod té největší z nich, Národní knihovny ČR v Praze, a jakým výzvám bude čelit v nejbližších letech, jsme hovořili s jejím generálním ředitelem Martinem Kocandou. V čele Národní knihovny stojíte už tři roky. Jak jste se sžíval s novou funkcí, a hlavně se svými zaměstnanci, pro které jste byl za posledních deset let již čtvrtým generálním ředitelem? Počátky nebyly jednoduché. Přeci jen jsem přicházel z poněkud jiného prostředí (Martin Kocanda nejprve řídil ústředí evangelické církve, pak působil na ministerstvu pro místní rozvoj, pozn. PN), navíc kolem výběru nového generálního ředitele vzniklo značné napětí, které vycházelo právě z častých výměn ředitelů. Na druhou stranu musím říct, že jsem dost dlouho přemýšlel, jestli usilovat o pozici, kde bylo vysoce pravděpodobné, že se stanu další figurou na orloji, která se na chvíli zjeví a zase zmizí. Začátek opravdu nebyl snadný, vyhlášená stávková pohotovost kvůli další výměně generálního ředitele a samozřejmě tomu odpovídající atmosféra mezi zaměstnanci. Do toho dokonalé mediální zkratky, že se „vězeňský kaplan“ stává ředitelem národní kulturní instituce. No a pak jsem si řekl, že si můžu buď stěžovat, jaká je to nespravedlnost, anebo se vykašlat na to, co kdo v té mediální zkratce napíše, a zkusit něco dobrého pro knihovnu udělat. Nakonec – nikdo mě nenutil a jít do toho bylo mé rozhodnutí. Zrovna dnes jsem s našimi odboráři vzpomínal, jaké to bylo, když mě před třemi lety vítali s transparenty protestujícími proti mému nástupu. Ale musím říct, že jsem jejich rozladění chápal. Žádné instituci nedělá dobře časté střídání vedení. Dnes si troufám tvrdit, že s většinou zaměstnanců se máme navzájem rádi a respektujeme se. Se zaměstnanci se mi komunikuje velmi dobře, i když musím říct, že knihovníci jsou silné osobnosti a často se velmi dohadujeme, protože na spoustu věcí máme rozdílné názory. Ale od toho koneckonců komunikace je – abychom věcně diskutovali, argumentovali a hledali řešení. A to se, myslím, daří. Instituce, jako je ta naše, nemá být sektou, kde všichni stojí v zástupu a mají totožný – takže ten můj – názor na věc. Je to spíš živý organismus a já jsem hrdý, že do něj můžu už tři roky patřit. V čem podle vás spočívá hlavní úskalí fungování i řízení tak velké a specifické instituce, která je nadto příspěvkovou organizací Ministerstva kultury? Víte, musíme si uvědomit, že Národní knihovna je jednou z nejstarších institucí v naší zemi s nepřerušenou právní kontinuitou. Ačkoliv je příspěvkovou organizací Ministerstva kultury, byla zde dávno před ministerstvem. Za oficiální založení knihovny považujeme sice rok 1777, ale tomuto okamžiku předcházelo dlouhé fungování několika knihoven, které se v Národní knihovnu v podstatě transformovaly. Pokud jde o současnost, je důležité mít na paměti, že provozujeme současně dvě knihovny. Knihovnu s tradičními dokumenty, ale zároveň i knihovnu digitální. Ke specifikům Národní knihovny patří také ohromná různorodost činností, které zajišťuje. Přeci jen jsme zároveň metodickým a koordinačním pracovištěm pro ostatní knihovny, digitalizujeme dokumenty, spravujeme množství databází, zaměstnáváme odborníky nejen na oblast knihovnictví, ale také v oborech restaurátorství, chemie, mikrobiologie, pečujeme o vzácné sbírky mimořádného významu, a tak bych mohl pokračovat dál. Neodpovídáme jen sami za sebe, ale ze zákona máme mnoho úkolů ve vztahu k ostatním knihovnám, kolektivním správcům, vydavatelům. Důležité je samozřejmě všechny činnosti sladit a zajistit, aby se mohla knihovna dále rozvíjet. To ovšem patří k manažerské pozici a mě to navíc baví, protože knihovny, včetně té naší, mám rád. Za hlavní úskalí bych tak označil spíš některé provozní a technické úkoly. Typicky například dokončení revitalizace Klementina a dokončení centrálního depozitáře v Hostivaři. S tím je spojeno jednak obrovské množství administrativy a jednak nutnost řešit problémy, které se vyskytují jak během příprav projektů, tak během jejich realizace. Jedním z největších současných problémů je to, že významnou část našeho fondu máme provizorně uloženou v bednách, a nemůžeme ji tedy půjčovat našim uživatelům. Šestičlenná rodina, se kterou navíc bydlí babička, strýček a dva bratranci, se prostě také velmi obtížně srovná v garsonce. A my máme v současné době více než sedm milionů svazků, jejichž množství každým týdnem narůstá, a to vše v nedodělaném Klementinu a rozestavěné Hostivaři. Ale naštěstí už vidíme světlo na konci tunelu. Právě v těchto týdnech přebíráme zrekonstruovanou budovu starého depozitáře v Hostivaři a chystáme se spustit výstavbu druhého, nového depozitáře. Takže v dohledné době zpřístupníme čtenářům mnohem větší část našeho fondu a následně pak všechno. Na to se opravdu těším. Zároveň teď hodně intenzivně pracujeme na digitálních službách Národní knihovny. Jak vlastně vypadá takový běžný pracovní den generálního ředitele Národní knihovny? A máte vůbec čas na čtení? Napjatě. Vedle běžné administrativy a stohů dokumentů, které musím přečíst a podepsat, jednání stíhá jednání a dveře se u mě v kanceláři opravdu netrhnou. Takže je třeba řešit personální záležitosti, provozní, projektové, rozpočtové. Ke konci týdne mi z toho občas jde hlava kolem. Ale na druhou stranu to zase vyváží prostředí, kde mohu pracovat, a především lidé. Protože jsou to oni, kdo společně s našimi knihami dělají knihovnu. Jinak – jsem rád za cesty vlakem mezi Pardubicemi a Prahou. Aspoň tam mám prostor číst. S nástupem Lubomíra Zaorálka na post ministra kultury se znovu otevřelo téma nové budovy Národní knihovny, mimo jiné kvůli ní také sestavil tzv. garanční radu NK, v níž zasedli především odborníci spjatí s knihovnickou praxí – například ředitel Městské knihovny v Praze Tomáš Řehák nebo předseda Ústřední knihovnické rady Vít Richter. Rýsuje se v tomto směru již něco konkrétního? Národní knihovna novou budovu potřebuje jako sůl. To je bez debat. Současný stav je opravdu velmi nevyhovující. Sídlíme ve dvou značně vzdálených pracovištích, většina fondů je v hostivařském depozitáři a musíme je dvakrát denně převážet sem a tam dvacet kilometrů. To je náročné na logistiku, tudíž i na finance, zvyšuje se riziko opotřebení či dokonce znehodnocení knih, a navíc je to uživatelsky velice nekomfortní. Příprava nové budovy Národní knihovny je běh na dlouhou trať. Půjde o investici v řádu miliard korun, a proto je třeba najít také širokou shodu na realizaci projektu. A nejde jen o budovu jako takovou. Je také potřeba vybrat vhodný pozemek s dobrou dopravní dostupností. Každopádně záměr vybudovat novou budovu NK vnímám jako jediné možné koncepční řešení. S panem ministrem v tom mezi námi panuje naprostá shoda. Nadále také pokračuje již zmíněná revitalizace Klementina, konkrétně její poslední, 3. etapa. Platí i nadále, že by měla být dokončena v roce 2023? Podle loňské výroční zprávy se samotná koncepce plánovaných úprav neustále mění… Původní záměr třetí, závěrečné etapy revitalizace doznal mnoha změn. Průběžně hledáme kompromisy mezi ochranou historického barokního areálu a potřebami živé moderní instituce. Ale je zapotřebí poctivě říct, že sebelepší návrh nevyřeší problém uložení knih na dvou různých místech. To bude možné vyřešit až v nové budově. Pokud jde o termín dokončení, snažíme se dosáhnout co nejdřívějšího data. Poslední etapa je mimochodem nejrozsáhlejší; zahrnuje přes polovinu prostor Klementina, a navíc samotné jádro knihovny. Přitom nejde jen o práce samé, ale také o zabezpečení činností během revitalizace. Z pochopitelných důvodů si nemůžeme dovolit během stavebních prací knihovnu zavřít. Národní knihovna má zhruba 21 tisíc registrovaných čtenářů, což není třeba ve srovnání s Městskou knihovnou v Praze mnoho (ta jich registruje přes 170 000), navíc v posledních letech ubývá výpůjček knih v NK i návštěvníků vašich studoven (což je zčásti způsobeno různými omezeními provázejícími zmiňovanou revitalizaci). Snaží se NK přilákat více čtenářů, nebo její poslání spočívá v něčem jiném, a zmíněné statistiky tak pro vás nehrají podstatnou roli? Národní knihovna má jiné poslání než Městská knihovna v Praze, se kterou máme mimochodem velmi dobrou spolupráci. Nejsme rozhodně konkurenty. Naším cílem není například půjčovat beletrii. Taková role přísluší opravdu spíš městským a obecním knihovnám. Naše knihovna plní především dvě role, které jsou do jisté míry protichůdné. Jsme jednak ústřední univerzální vědeckou knihovnou, ale zároveň máme za úkol starat se o konzervaci bohemikálního fondu pro budoucnost. S nadsázkou říkám, že zde nejsme pro čtenáře, kteří si na víkend chtějí půjčit novou detektivku. Takový čtenář by u nás byl zklamán navzdory tomu, že ve svém fondu tu novou detektivku také máme. Právě v sousední Městské knihovně mu takovou službu poskytnou mnohem lépe. Na druhou stranu, pokud jste například vědeckým pracovníkem, měl byste u nás najít to, co potřebujete. Stejně tak, pokud potřebujete pracovat s historickými rukopisy a starými tisky. Navíc významnou část našeho historického fondu můžete pohodlně studovat i z domova v námi provozované aplikaci Manuscriptorium. Jinými slovy počet registrovaných uživatelů pro nás není tím nejdůležitějším ukazatelem. To ovšem neznamená, že bychom nechtěli zvyšovat atraktivitu NK pro širokou veřejnost. Pracujeme na několika projektech, které nám v tom mají pomoci. Stále větší roli pro nás také hrají uživatelé našich digitálních služeb. Plány máme v tomto ohledu celkem velkorysé. Fondy Národní knihovny obsahují cca sedm a půl milionu knihovních jednotek a jen za loňský rok jich přibylo skoro 90 tisíc, většinou v podobě povinných výtisků. Přesto se ve výroční zprávě za rok 2019 dočteme, že „nadále zůstávají nenaplněny nejen konkrétní požadavky uživatelů, ale částečně i strategické cíle instituce vycházející z jejího poslání a garantované informační gesce“. Co s tím? Navýšit finanční prostředky na nákup, vymáhat povinné výtisky od laxních nakladatelů? Navýšení finančních prostředků na akvizice by bylo více než potřebné. Uvědomme si, že dva povinné výtisky, které putují do naší knihovny, nemohou nahradit komplexní akviziční politiku. Vezměte si, že jeden ze dvou povinných výtisků putuje do tzv. národního konzervačního fondu, jehož cílem je uchování pro budoucnost, a tedy pouze jeden je našim uživatelům běžně k dispozici v rámci univerzálního knihovního fondu. A když říkám běžně k dispozici, tak to znamená, že pokud máme v univerzálním fondu pouze jeden výtisk konkrétního díla, tak ho půjčujeme pouze prezenčně ve studovně. Jsem ovšem realista a uvědomuji si možnosti rozpočtu. Takže nezbývá než jednat a jednat. Peníze jsou potřeba všude, a je tedy otázkou stanovení priorit, na co a v jakém rozsahu budou využity. Já jsem ovšem povahou optimista a věřím, že se časem podaří situaci NK v tomto směru zlepšit. A pokud jde o ty povinné výtisky, do jaké míry a jak rychle plní obecně nakladatelé v České republice svou povinnost? Drtivá většina nakladatelů svou povinnost plní a výtisky nám zasílá. Ale jsou samozřejmě i výjimky, kdy musíme nakladatele i opakovaně upomínat a v krajním případě i zažalovat u soudu. Chápu, že mnozí vnímají tuto povinnost jako nepříjemně zasahující do jejich podnikání a nákladů. A to především v případech drahých vydání knih, např. bibliofilských. Ale role povinných výtisků je nezastupitelná v naplňování konzervační funkce knihovny. Důležitou agendu Národní knihovny představuje digitalizace knih, jejíž obecný význam prokázala aktuální pandemie COVID-19, kdy byli po uzavření všech knihoven čtenáři odkázáni pouze na elektronické zdroje. Původním cílem projektu nazvaného Národní digitální knihovna, na němž participuje i Moravská zemská knihovna v Brně, bylo zdigitalizovat přes 310 milionů stran. V jaké fázi se dnes projekt nachází? Zjednodušeně řečeno, když bereme v potaz stránky, je hotova zhruba šestina. Pokud jde o starší díla, 19. století a dále do historie, tak tam už máme hotovo více než z poloviny. Problém je u nově vydávaných knih a periodik, protože vycházejí rychleji, než stíháme digitalizovat. Ale i v této věci chystáme změny, které budou postaveny na sofistikované výběrové digitalizaci, která je běžná i jinde ve světě. Jinak řečeno, každá zdigitalizovaná stránka nemá stejnou hodnotu. Nechceme tedy honit pouze kvantitu a počítat strany. Zdigitalizovaná současná vědecká monografie má pro naše uživatele většinou větší význam než český překlad Lysenkova díla. V souvislosti s pandemií nového typu koronaviru vznikla také Národní digitální knihovna pro studenty VŠ, určená pro studenty a pedagogy vysokých škol a vědecké pracovníky. Díky dohodě mezi NK, agenturou DILIA a Ochrannou organizací autorskou nabízela až do května přístup k vybraným tištěným dokumentům formou online čtení. Jaké měl projekt ohlasy? A neuvažuje se o nějaké formě jeho pokračování? Jestli jsem na něco opravdu pyšný, tak je to právě tento projekt, který jsme rychle připravili a spustili. Situace, která nastala, mi vnukla myšlenku zkusit se domluvit s kolektivními správci a vydavateli na dočasném mimořádném zpřístupnění té části digitální knihovny, která je pod autorskou ochranou. Bylo jasné, že studenti nebudou mít z čeho studovat, když se uzavřely školy i knihovny. Takže jsem vzal telefon a zavolal do DILIA, OOA-S a vydavatelům a prostě to zkusil. Reakce všech zúčastněných mě neuvěřitelně překvapila. Ihned souhlasili a poskytli maximální pomoc. Jsem jim opravdu vděčný, jak se k této věci postavili. Pokud někdo hovoří o „nenažraných“ kolektivních správcích, neví, co říká. Projekt měl opravdu velký ohlas. Ukázalo se, jak moc jsou digitální fondy důležité pro studující a badatele. I když jsme tento mimořádný projekt s koncem nouzového stavu museli samozřejmě ukončit, navázali jsme novým projektem zpřístupnění tzv. děl nedostupných na trhu. Nyní postupně zpřístupňujeme digitalizáty děl vydaných do roku 1989 a za půl roku spustíme rozsáhlou část vydanou před rokem 2007. Pokud jde o noviny a časopisy, tak dokonce do roku 2009. K tomu všemu nás opravňuje kolektivní licenční smlouva, kterou jsem v prosinci loňského roku s kolektivními správci podepsal. Na tomto projektu velmi intenzivně spolupracujeme s dalšími knihovnami. Výsledek tak bude našim společným dílem. I díky tomuto projektu se Národní knihovna vrací k roli určitého koordinátora našeho knihovního systému. Je to role, kterou v minulosti bohužel přestávala hrát. A já jsem moc rád, že se k ní opět vracíme. A jakou úlohu tedy dnes hraje Ústřední knihovnická rada, jejímž jste řadovým členem? Před časem vyvolalo protesty odvolání jejího dlouholetého předsedy Víta Richtera (který se posléze do jejího čela vrátil), s nímž přišel dosluhující ministr kultury Antonín Staněk během posledního dne svého působení na MK. Ústřední knihovnická rada se postupem doby vyvinula v reprezentativní fórum knihoven a knihovníků. Na jednu stranu je to více, než jak je rada definována v zákoně, na druhou stranu ale vámi připomenutá prázdninová událost ukázala, že je zapotřebí brát vážně přirozený vývoj, který vyústil v podstatě samosprávnou instituci knihoven. A možná mají pravdu ti, kteří říkají, že rada se za posledních 15 let vyvinula do takovéto podoby z nutnosti, protože z určitých důvodů Národní knihovna neplnila zcela svou zákonnou roli koordinačního a metodického centra českých knihoven. Myslím, že dnes ale funguje spolupráce mezi Národní knihovnou a Ústřední knihovnickou radou velmi dobře. Nakonec v této radě působí asi pět zaměstnanců Národní knihovny. Přinesla vám nucená karanténa nějaké poznatky nebo inovace, ze kterých hodláte v budoucnu těžit? Karanténa nás opravdu zásadně posunula v oblasti digitálních služeb. Zrychlili jsme přibližně o půl roku až rok v našich plánech. Máme vyvinuté nástroje, které nás v online službách posunou o hodně dále. Kromě projektu pro vysokoškoláky a zpřístupnění děl nedostupných na trhu jsme vyvinuli novou verzi Manuscriptoria pro školy, která bude sloužit při výuce na základních a středních školách. Jaké zásadní úkoly a změny podle vás čekají Národní knihovnu v nejbližších letech? Inu, jak už tu zaznělo – posun v oblasti online služeb, dokončit revitalizaci Klementina, dostavět Hostivař. Tyto úkoly jsou dány. Navíc bych velmi stál o vybudování vlastní odkyselovací linky, která by sloužila nejen nám, ale třeba i okolním zemím. A samozřejmě ta nová budova… A v čem spatřujete největší budoucí výzvu pro sebe coby generálního ředitele Národní knihovny? Aby byli naši uživatelé co nejdříve spokojeni se službami, které nabízíme a nabízet budeme. Aby se u nás prostě cítili dobře, ať už nás navštíví fyzicky, nebo digitálně. PhDr. Bc. Martin Kocanda, Ph.D. (*1974) vystudoval baptistickou teologii v Olomouci a speciální pedagogiku na Pedagogické fakultě UPOL a Pedagogické fakultě MUNI. Právní specializaci získal na Právnické fakultě MUNI a doktorská studia sociální práce zakončil na UK v Bratislavě. Vyučoval na Filozofické fakultě Univerzity Pardubice, působil ve vedení Vězeňské služby ČR a byl ředitelem ústředí Synodní rady ČCE. Od 1. června 2017 je generálním ředitelem Národní knihovny ČR. Žije v Pardubicích, je ženatý, má dva syny (5 a 12 let). {loadmodule mod_tags_similar,Související}
\nČas načtení: 2024-07-17 13:39:00
Mastercard vstupuje do Sdružení pro digitální účtenky
Praha 17. července 2024 (PROTEXT) - Sdružení pro digitální účtenky vítá dalšího člena, kterým je technologická a platební společnost Mastercard. Tento krok představuje významný milník v úsilí o modernizaci a digitalizaci finančních procesů a jejich dokladování v České republice.Digitální účtenky hrají klíčovou roli v digitální transformaci společnosti. Umožňují rychlejší, bezpečnější a ekologičtější způsob zpracování transakcí a přinášejí tak benefity obchodníkům i spotřebitelům. „Z našich průzkumů víme, že více než 70 procent českých občanů by chtělo účtenky mít ve svém mobilním bankovnictví. Digitální účtenky mají velký potenciál jednak zlepšit zákaznickou zkušenost a jednak přispět ke zlepšení životního prostředí. Zákazníci budou mít všechny doklady archivované bez rizika jejich ztráty a účtenky v digitální podobě také významně zjednoduší proces reklamací,“ říká paní Jana Lvová, generální ředitelka společnosti Mastercard pro Českou republiku a Slovensko.V České republice tuto iniciativu podporuje zejména Ministerstvo průmyslu a obchodu, v čele s Jozefem Síkelou. To od roku 2020 podporuje rozvoj bezhotovostních plateb v rámci projektu Česko platí kartou. V nedávné době představilo podnikatelský balíček s náměty na snížení podnikatelské byrokracie, mezi kterými jsou i elektronické a digitální účtenky. “Digitální účtenky jsou po digitální platbě logickým a návazným krokem. Přináší řadu výhod, zejména ekonomické, ekologické a procesní benefity. Papírová forma účtenky by byla k dispozici pouze na vyžádání zákazníka,“ řekl Pavel Vinkler, ředitel odboru podnikatelského prostředí a obchodního podnikání Ministerstva průmyslu a obchodu. Tento legislativní krok může ušetřit papír, tisk a další náklady spojené s papírovými účtenkami, kterých se v Česku vytiskne až pět miliard ročně a velká část z nich končí během prvních pěti minut v koši.Sdružení pro digitální účtenky aktivně informuje veřejnost a podnikatele o výhodách digitálních účtenek a rozdílech mezi jednotlivými typy elektronických platební dokladů. Rozdíl mezi elektronickou a digitální účtenkou spočívá v jejich formátu a možnostech vytěžování. Zatímco elektronická účtenka je v podstatě digitalizovaná verze tištěné účtenky, digitální účtenka představuje nový datový standard, který vzniká na poli sdružení a nabízí mnohem komplexnější řešení. Bude automatizovaně spolupracovat s účetními programy a hlídat zákazníkům záruky zboží.Vstup Mastercard do sdružení je významným krokem, který podtrhuje důležitost této iniciativy a přispěje k širšímu přijetí elektronických a digitálních účtenek v praxi. “Jsme nadšení, že se Mastercard připojil k naší iniciativě. Společně s dalšími partnery, kterými jsou i společnost Visa a další členové Sdružení, věříme, že můžeme přinést skutečné změny a posunout Českou republiku směrem k moderní a efektivní digitální ekonomice,“ vysvětluje předseda Sdružení pro digitální účtenky Jan Lamser. Zdroj: SDU
\nČas načtení: 2024-09-27 14:45:00
Praha 27. září 2024 (PROTEXT) - Společnost Amazon dnes oznámila, že minimální nástupní mzda provozních zaměstnanců se zvýší na 231 Kč za hodinu včetně bonusu. Zároveň Amazon zahájil sezónní nábor pro obě distribuční centra ve městech Dobrovíz a Kojetín. Přijme zde více než 3600 sezónních zaměstnanců.Navýšení bude platit od 1. října a využijí ho tisíce provozních zaměstnanců po celé České republice. Toto navýšení odpovídá měsíční mzdě 38.808 Kč hrubého včetně bonusů pro začínající zaměstnance. Po třech letech práce ve společnosti mohou zaměstnanci na plný úvazek dosáhnout na 42.689 Kč hrubého včetně bonusů.Všem zaměstnancům je navíc od prvního dne nabízen komplexní balíček benefitů zahrnující 10% bonus za přispění k plnění cílů společnosti Amazon, životní pojištění, příspěvek na penzijní připojištění, dotované stravování za 29 Kč ve firemní kantýně, dopravu do práce zdarma, zaměstnanecký asistenční program a zaměstnaneckou slevu na Amazon.de. Amazon také nabízí zaměstnancům inovativní program Career Choice, který poskytuje finanční prostředky na rozvoj kvalifikace prostřednictvím vzdělávacích kurzů ve výši až 120.000 Kč po dobu čtyř let.Zatímco ostatní kurzy je možné absolvovat až po roce práce ve společnosti, ovládání nového jazyka je žádanou dovedností, která může vést k vyšší mzdě a většímu počtu pracovních příležitostí – zaměstnanci tak mohou v rámci tohoto programu začít získávat jazykové dovednosti, které podpoří jejich kariéru, již od prvního dne.„Naši zaměstnanci jsou obrovskou součástí úspěchu našeho podnikání a my si vážíme všeho, co dělají pro zákazníky. Proto s radostí oznamujeme, že zvyšujeme minimální nástupní mzdu a nadále nabízíme špičkové benefity v oboru již od prvního dne, stejně jako vynikající příležitosti pro naše zaměstnance k zahájení a rozvoji skvělé kariéry. Toto jsou jen některé z důvodů, proč lidé chtějí pracovat ve společnosti Amazon, ať už se jedná o jejich první zaměstnání, sezónní pozici nebo příležitost k dalšímu kariérnímu postupu,“ řekl generální manažer společnosti Amazon Česká republika, Michal Šmíd.Společnost byla v letošním roce oceněna jako Top Employer a získala certifikát Top Employer. Program Top Employers certifikuje společnosti na základě výsledků průzkumu kvalitních postupů v oblasti lidských zdrojů. Tento průzkum zahrnuje šest oblastí sestávajících z dvaceti témat včetně personální strategie, pracovního prostředí, získávání talentů, školení, rozmanitosti, rovných příležitostí a inkluze a dalších.O společnosti Amazon:Amazon se řídí čtyřmi hlavními principy: zaměřuje se více na zákazníka než na konkurenci, touží po neustálém zlepšování, zabývá se inovací provozu a přemýšlí v dlouhodobém horizontu. Amazon usiluje o to být nejvíce prozákaznickou společností, nejlepším zaměstnavatelem a nejbezpečnějším pracovištěm na světě. Amazon je průkopníkem v projektech a službách, jako jsou hodnocení zákazníků, nákup na jedno kliknutí, osobní doporučení, Prime účet, Fulfillment by Amazon, Amazon Web Services, Kindle Direct Publishing, elektronické čtečky Kindle, vzdělávací program Career Choice, tablety Fire tablets, Fire TV, Amazon Echo, Alexa, technologie Just Walk Out, Amazon Studios nebo The Climate Pledge. Zájemci o místo v Amazonu se mohou hlásit přímo na webových stránkách.Novinky ze světa Amazonu najdete na press portálu společnosti.Více informací poskytne:Noah ZylaPR manager pro CZ a SKAmazonE-mail: zylanoah@amazon.czČTK Connect ke zprávě obrazovou vydává přílohu, která je k dispozici na adrese http://www.protext.cz.
\nČas načtení: 2024-10-23 08:05:00
Francie směřuje k povinné elektronické fakturaci, Comarch získává certifikaci jako platforma PDP
Krakov (Polsko) 23. října 2024 (PROTEXT/PRNewswire) - Společnost Comarch získala ve Francii, která směřuje společně s řadou dalších evropských států k zavedení systému plně elektronické fakturace (e-invoicing), certifikaci jako registrovaná soukromá platforma pro e-fakturaci. Tato společnost se sídlem v Krakově je tedy od nynějška schopna poskytovat francouzským podnikům podporu během pilotní fáze povinné elektronické fakturace, která se uskuteční v roce 2025.Certifikace PDPCertifikace PDP (Partner Dematerialisation Platform, partnerská platforma pro dematerializaci), zvaná také certifikace registrované soukromé platformy (Registered Private Platform), je oficiální uznání udělované ve Francii platformám pro elektronickou fakturaci, které splňují regulační normy pro zpracování elektronických faktur. Tato certifikace zaručuje, že platforma dokáže bezpečně a efektivně zpracovávat elektronické faktury v souladu s požadavky francouzské legislativy. Pro projekty, jako je platforma společnosti Comarch, představuje získání certifikace PDP potvrzení způsobilosti poskytovat podnikům podporu v povinných fázích elektronické fakturace - včetně nadcházejícího pilotního období v roce 2025 a plné implementace do roku 2026 a 2027.„Díky nově získané certifikaci PDP je společnost Comarch plně připravena podporovat podniky v oblasti elektronické fakturace ve Francii i mimo ni. E-fakturace od společnosti Comarch zaručuje soulad s nařízeními o elektronické fakturaci ve více než 60 zemích světa. Zlepšujeme provozní efektivitu, chráníme citlivé údaje, zjednodušujeme fakturační procesy a i nadále tak pomáháme společnostem po celém světě držet krok s regulatorními změnami," říká Rachid Ouzmine, konzultant pro EDI (Electronic Data Interchange, elektronická výměna dat) a e-fakturaci ve společnosti Comarch.E-fakturace ve FranciiElektronická fakturace se ve Francii postupně zavádí napříč celým podnikatelským sektorem jako součást strategie digitální transformace země. Od roku 2020 musí velké společnosti a dodavatelé pro veřejný sektor předkládat a přijímat faktury elektronicky prostřednictvím centralizované platformy Chorus Pro.Nyní se povinnost elektronické fakturace rozšiřuje na mezipodnikový sektor (B2B) – nejprve na velké a střední podniky do roku 2026, následně pak do roku 2027 na všechny podniky bez rozdílu velikosti. Cílem přechodu na tuto formu fakturace je zvýšení efektivity, snížení nákladů na administrativu a zpřesnění finančních transakcí. Podniky přitom musí splňovat přísné technické a právní požadavky, včetně používání strukturovaných datových formátů a dodržování specifických podacích protokolů.Systém by následně měl kromě zjednodušení fakturačních procesů také zajistit větší transparentnost a podpořit dodržování daňových předpisů.Jak podpoří Francii v zavádění e-fakturace společnost Comarch?Společnost Comarch je připravena přispět k přechodu Francie na elektronickou fakturaci prostřednictvím své platformy pro bezproblémové elektronické zpracování faktur s certifikací PDP. Toto řešení je vyvinuto tak, aby odpovídalo regulačním požadavkům a technickým standardům nařízeným francouzskými orgány, snížilo riziko sankcí a minimalizovalo manuální chyby. Díky pokročilým bezpečnostním funkcím dokáže také chránit citlivé finanční údaje. Zásadním způsobem tak podporuje Francii na cestě k všeobecnému zavedení elektronické fakturace.KONTAKT: Michal Ostasz, michal.ostasz@comarch.plLogo - https://mma.prnewswire.com/media/1120901/COMARCH_Logo.jpg
Čas načtení:
Komunikace datovou schránkou aneb jak efektivně komunikovat nejen s úřady
[skoleni-kurzy.eu] Co mění novela zákona pro fyzické a právnické osoby od 1. 1. 2023? Vzdělávací program je akreditován MV ČR pod číslem AK - PV-200 - 2018. Kurz vás naučí užívat správných a efektivních způsobů povinné elektronické komunikace s úřady dle jednotlivých cílových skupin PO, PFO, FO, OVM. Čeká vás seznámení s problematikou povinné elektronické komunikace zejména s úřady se zaměřením na praktickou práci s datovou schránkou a e-mailovou komunikaci včetně elektronického podepisování dokumentů. * Způsoby elektronické komunikace datovou schránkou, e-mailem • tvorba elektronických dokumentů a jejich datové formáty • zrovnoprávnění papírové a elektronické verze dokumentu • druhy certifikátů a jejich použití při elektronické komunikaci s úřady elektronický podpis, elektronická značka - pečeť, kvalifikované časové razítko • právní zakotvení problematiky datových schránek • co je to datová schránka a k čemu slouží • kdo musí mít datovou schránku zřízenou ze zákona • kdo, kde a jakým způsobem si datovou schránku může zřídit na žádost • kdo může vstupovat do datové schránky a jakými způsoby • nastavení funkcionalit přímo v datové schránce • zneplatnění a vydání nových přístupových údajů • znepřístupnění - zrušení datové schránky • datová zpráva jako elektronická data zasílaná datovou schránkou a její možné stavy • dokument jako příloha datové zprávy zasílaná datovou schránkou a její přípustné formáty • poštovní datová zpráva jako komerční služba zasílaná datovou schránkou • způsoby ukládání elektronických dokumentů a dlouhodobé zabezpečení jejich důvěryhodnosti • konverze dokumentů neautorizovaná x autorizovaná • praktická práce se zkušební datovou schránkou • aktuality k datu konání. ...1. VOX a.s.
Čas načtení:
Komunikace datovou schránkou aneb jak efektivně komunikovat nejen s úřady
[skoleni-kurzy.eu] Co mění novela zákona pro fyzické a právnické osoby od 1. 1. 2023? Vzdělávací program je akreditován MV ČR pod číslem AK - PV-939 - 2022. Kurz vás naučí užívat správných a efektivních způsobů povinné elektronické komunikace s úřady dle jednotlivých cílových skupin PO, PFO, FO, OVM. Čeká vás seznámení s problematikou povinné elektronické komunikace zejména s úřady se zaměřením na praktickou práci s datovou schránkou a e-mailovou komunikaci včetně elektronického podepisování dokumentů. * Způsoby elektronické komunikace datovou schránkou, e-mailem • tvorba elektronických dokumentů a jejich datové formáty • zrovnoprávnění papírové a elektronické verze dokumentu • druhy certifikátů a jejich použití při elektronické komunikaci s úřady elektronický podpis, elektronická značka - pečeť, kvalifikované časové razítko • právní zakotvení problematiky datových schránek • co je to datová schránka a k čemu slouží • kdo musí mít datovou schránku zřízenou ze zákona • kdo, kde a jakým způsobem si datovou schránku může zřídit na žádost • kdo může vstupovat do datové schránky a jakými způsoby • nastavení funkcionalit přímo v datové schránce • zneplatnění a vydání nových přístupových údajů • znepřístupnění - zrušení datové schránky • datová zpráva jako elektronická data zasílaná datovou schránkou a její možné stavy • dokument jako příloha datové zprávy zasílaná datovou schránkou a její přípustné formáty • poštovní datová zpráva jako komerční služba zasílaná datovou schránkou • způsoby ukládání elektronických dokumentů a dlouhodobé zabezpečení jejich důvěryhodnosti • konverze dokumentů neautorizovaná x autorizovaná • praktická práce se zkušební datovou schránkou • aktuality k datu konání. ...1. VOX a.s.
Čas načtení: 2024-09-13 13:23:01
Elektronické cigarety vs. klasické cigarety: Porovnání
Když se bavíme o kouření, elektronické cigarety (e-cigarety) a klasické cigarety představují dvě různé cesty, jak dostat nikotin do těla. Každá z těchto metod má své specifické vlastnosti, výhody i nevýhody. Zde je přehled rozdílů mezi nimi: Složení a mechanismus Read More Elektronické cigarety vs. klasické cigarety: Porovnání The post Elektronické cigarety vs. klasické cigarety: Porovnání first appeared on Radírna - Internetová online poradna.
Čas načtení:
E-shopy, zásilkové obchody, digitální platformy po zásadních změnách – účetně, daňově
[skoleni-kurzy.eu] Na semináři se seznámíte s dopady novely zákona o DPH, která zavedla místo režimu zasílání zboží, režim prodeje zboží na dálku. V důsledku toho dochází k rozšíření režimu jednoho správního místa - one-stop-shop - u těch zdanitelných plnění za prodej zboží do jiných členských států, kdy příjemcem plnění je osoba nepovinná k dani. Nejčastěji jde o katalogové obchody a e-shopy. Kromě toho zavádí do zákona o DPH termín elektronické rozhraní, které se v některých případech stává tzv. domnělým dodavatelem, zatímco v jiných případech nevstupuje do fakturačního vztahu mezi prodejcem a jeho zákazníkem objednávajícím přes platformu. * • vymezení prodeje zboží na dálku a jeho zavedení do ZDPH od 1. 7. 2021, • režim jednoho správního místa OSS One Stop Shop, první zkušenosti, • místo uskutečnění zdanitelného plnění u prodeje zboží na dálku, • fakturace za prodané zboží v režimu prodeje zboží na dálku při využití režimu OSS, • nastavení ekonomického systému a účtování prodejů v rámci prodeje zboží na dálku, • časové souvislosti v DPH, • účtování prodejů zboží na dálku, • za jakých podmínek se e-shop může stát elektronickým rozhraním a naplnit, tak definici paragrafu 13a novely ZDPH týkající se elektronického rozhraní, • prodeje přes e-shop se zahájením přepravy v jiném členském státu, další nestandardní situace dropshipping ad., • elektronické rozhraní a jeho definice v ZDPH a v předpisech EU aneb kdy se e-shop stává elektronickým rozhraním pro potřeby DPH, • elektronické rozhraní a domnělý dodavatel – popis situací, kdy se elektronické rozhraní stává domnělým dodavatelem a vstupuje pro potřeby vypořádání DPH do vztahu mezi prodejcem a zákazníkem, • ukázka fungování typického elektronického rozhraní propojujícího prodejce a zákazníka s důrazem na modely fakturace a uplatňování DPH včetně účtování služeb poskytnutých elektronickým rozhraním prodejcům, • nákupy zboží tuzemskými plátci na digitálních platformách – daňově, účetně, • přijaté služby tuzemskými plátci na digitálních platformách – daňově, účetně. Odpovědi na dotazy. ...1. VOX a.s.
Čas načtení: 2024-09-27 10:00:00
Zásilkové boxy OX Point v obcích fungují i jako elektronické úřední desky
Praha 27. září 2024 (PROTEXT) - Obce musí ze zákona informovat občany o dění. Starým omšelým nástěnkám už zvoní umíráček, stále více starostů se spoléhá na elektronické úřední desky. Pokud si zakoupí zásilkové boxy OX Point, dostanou komplexní řešení, které nyní umí i zabezpečit služby elektronické úřední desky.České obce se modernizují. Tradiční často omšelé vývěsní desky, které četl jen málokdo, nyní nahrazují elektronické displeje s potřebnými informacemi. Ze zákona mají obce povinnost zajistit nepřetržitě veřejně přístupnou veřejnou desku. Důležité informace lidem v obcích teď poskytují boxy OX Point. Ty tak dokážou univerzálně pokrýt mnoho potřeb místních. Z obecních boxů OX Point lze nyní zásilky přijmout i odeslat, slouží také jako prostředek pro předání věcí mezi lidmi.„Snažíme se lidem v menších obcích poskytnout komplexní řešení pro jejich požadavky. Díky elektronické úřední desce tak pomáháme nejen běžným občanům, ale i starostům, kteří splní zákonnou povinnost. A v pomyslném byznysovém balíčku toho od nás dostanou mnohem víc,“ říká ředitel a spolumajitel společnosti OX Point Vít Voláček.Spolupráci s OX Pointem si starostové vesměs pochvalují. „OX Box je pro naši obec velkým přínosem, protože jsme s provozem maximálně spokojeni a rádi, že ho u nás máme. Rádi ho nyní využijeme i jako elektronickou úřední desku,” říká starostka Velkého Luhu na Chebsku Jiřina Vrábelová.Víceúčelová chytrá úřední deska je pro starosty vítanou novinkou. Ekonomicky totiž pochopitelně dává smysl vlastnit zařízení s komplexním řešením, které nyní obecní boxy OX Point nabízejí. O OX Point:OX Point je český výrobce a současně otevřená a nezávislá síť samoobslužných chytrých boxů pro všechny dopravce a prodejce. Výrobcem boxů je česká rodinná průmyslová skupina CONTEG Group. Síť navázala spolupráci se společnostmi jako Rohlik.cz, One by Allegro, Balíkovna, Správa Železnic nebo síť čerpacích stanic MOL. Boxy jsou určeny pro uložení běžných zásilek, možná je i služba vrácení zásilky či bezkontaktní předávání osobních dokumentů. Část boxů je navíc vybavena chlazením, což umožňuje uložení čerstvých potravin z online supermarketů. Celý vývoj i výroba probíhá v České republice v závodě CONTEG v Pelhřimově.
Čas načtení: 2024-10-19 10:48:00
Krakov (Polsko) 19. října 2024 (PROTEXT/PRNewswire) - Společnost Comarch byla jmenována lídrem (Leader) v hodnocení IDC MarketScape 2024: European Compliant e-Invoicing Vendor Assessment (Hodnocení dodavatelů v oblasti elektronické fakturace dle evropských norem).Zpráva uvádí: „Řešení Comarch funguje jako centrum elektronické fakturace, které spojuje řadu systémů do jednotné služby umožňující holistický přístup. Prostřednictvím vlastní sítě B2B a nabídek automatizace AP (Accounts Payable, závazků) a AR (Accounts Receivable, pohledávek) poskytuje společnost Comarch bezpečný a spolehlivý přenos, ověřování, obohacování, sledování a archivaci dat, čímž zajišťuje soulad s předpisy pro elektronickou fakturaci ve více než 60 zemích. Zpráva IDC MarketScape přitom hodnotí různé dodavatele na základě jejich schopností a metodik pro orientaci v komplexních požadavcích na dodržování předpisů (compliance).„Velice nás těší, že společnost Comarch byla ve zprávě IDC MarketScape jmenována lídrem v oblasti elektronické fakturace splňující evropské požadavky. Věříme, že tento úspěch je důkazem trvalé excelence společnosti Comarch a upevňuje naši pozici jedničky mezi poskytovateli řešení pro elektronickou fakturaci v Evropě," říká ředitel subsektoru e-fakturace ve společnosti Comarch Adam Beldzik.Platforma Comarch pro elektronickou fakturaci (Comarch e-Invoicing platform) je nepřetržité aktualizované řešení, vyvinuté pro snadné řízení každodenních fakturačních operací ve více zemích. Díky možnosti přizpůsobení změnám v legislativě navíc zůstává trvale použitelné. Comarch e-Invoicing pracuje s více vstupními zdroji a zefektivňuje zpracování faktur přijatých v různých formátech.Zkušenosti společnosti Comarch s vícekanálovým sběrem dat a pokročilým zpracováním dokumentů umožňují efektivní výměnu faktur v souladu s právními předpisy. Platforma navíc poskytuje flexibilní integraci typu any-to-any, obohacování dat, dodavatelské či zákaznické portály, kompatibilní e-archivaci, e-reporting a e-transport. Řešení lze také přizpůsobit potřebám zákazníka rozšířením možností vládní platformy o další funkce (self-billing, platby, přílohy, reporting).Stáhněte si hodnocení dodavatelů v oblasti elektronické fakturace podle evropských norem IDC MarketScape: European Compliant e-Invoicing 2024 Vendor Assessment O IDC MarketScapeModel hodnocení dodavatelů IDC MarketScape je navržen tak, aby poskytoval přehled o konkurenceschopnosti dodavatelů technologií a služeb na daném trhu. Výzkum využívá přísnou metodiku hodnocení, založenou na kvalitativních i kvantitativních kritériích, jejímž výsledkem je souhrnné grafické znázornění pozice každého dodavatele na daném trhu. Hodnocení IDC MarketScape poskytuje jednoznačný rámec, v němž lze smysluplně porovnávat nabídky produktů a služeb, schopnosti a strategie a současné a budoucí faktory tržního úspěchu dodavatelů technologií. Tento rámec také poskytuje zájemcům o nákup technologií 360stupňové hodnocení silných a slabých stránek současných i budoucích dodavatelů. Kontakt: Michal Ostasz, 48-608-646-090, Michal.Ostasz@comarch.pl
Čas načtení: 2020-06-11 19:15:00
2021: Konec papírových daňových přiznání
Finanční správa dlouhodobě plánuje umožnit snadné elektronické podávání přiznání k dani z příjmů fyzických osob. Kdy bude realizováno, je ve hvězdách. Vzhledem k obrovským nákladům, které každoročně vznikají kvůli papírovým přiznáním pro občany i pro stát, bylo rozhodnuto, že dojde k maximalizaci úsilí, aby většina občanů používala elektronickou formu již od roku 2021. Bariéru představuje malá informovanost o možnostech, jak zřídit datovou schránku či elektronický podpis. Informace jsou navíc často podávány v takové formě, že spíše odrazují. Nemá-li občan elektronický podpis či datovou schránku, musí po vyplnění e-formuláře odeslat nikterak uživatelsky přívětivé papírové potvrzení s vlastnoručním podpisem poštou nebo zanést na úřad sám. Většina tudíž vyplní přiznání v elektronické formě, vytiskne, připne přílohy a dopraví na finanční úřad stejně, jako by tam museli dopravit výše zmíněné potvrzení. Jak dosáhnout rychlé změny beze změn legislativy a bez toho, aby byli občané k něčemu nuceni? Řešení je jednoduché: Každý, kdo letos podal papírově, dostane začátkem roku 2021 klasický dopis. Žádné úřední kecy. Ani politická propaganda. Jednoduché vysvětlení výhod elektronické formy. Prosba o zvážení této možnosti. Jednoduché vysvětlení s popsáním dalších výhod (snad jsou) zřízení elektronického podpisu nebo datové schránky. Vážený daňový poplatníku, nechcete-li si výše zmíněné opatřit, přikládáme obálku s adresou Vašeho finančního úřadu a papírové potvrzení Vašeho elektronického podání. Doplňte do něj, prosím, číslo podání, které uvidíte po vyplnění elektronického formuláře. A nezapomeňte na datum a vlastnoruční podpis. Obálku doručí Vašemu finančnímu úřadu Česká pošta zdarma. A v roce 2022 repete. S prosbou, ať si potvrzení příští rok poplatník opatří sám. Obálku na poště. Předpoklad? Příští rok bude většina přiznání k dani z příjmů fyzických osob podána elektronicky. Následně pak více než 70%. Česká pošta takovou dopisovou kampaň zrealizuje za dobrou cenu, nebavíme se o stamilionech. Úspory na straně občanů a státu budou mnohonásobně vyšší. Už se těšíte? Marně. Všechno jsem si vymyslel. Mělo být realizováno už v době, kdy jsem byl ještě jinochem bez závazků. Místo toho lidi v roce 2020 ťukají do kompu, tisknou, dodávají přílohy, cpou do velké obálky a za draho posílají. Nebo přinášejí na úřad osobně. A úředníci (jde o stovky hodin práce na hlavu ročně, spousta neplacených přesčasů) z papírů zadávají do PC tyto již jednou nacvakané cifry. ČR 2020.
Čas načtení: 2022-08-08 16:50:37
Sjednoťte elektronické stravenky i další zaměstnanecké benefity do jedné karty
Už jste slyšeli o LemonPay? Pokud jste zaměstnavatel a vaši zaměstnanci používají elektronické stravenky, možná se vám o ní něco málo doneslo. Ať už je to jakkoli, seznamte se blíže s kartou, která nabízí komplexní řešení pro stravování a zaměstnanecké benefity. Spokojenost se dostavuje na straně zaměstnanců i zaměstnavatelů. Vše probíhá jednoduše, přehledně, s využitím […] The post Sjednoťte elektronické stravenky i další zaměstnanecké benefity do jedné karty first appeared on Finanční magazín.
Čas načtení: 2024-04-12 11:37:09
Čínské banky blokují platby ruských firem za elektronické součástky
Koncem března čínské banky zahájily blokádu plateb od ruských firem za elektronické komponenty a montážní sady, což se dotklo serverů, systémů pro ukládání dat, notebooků a dalších zařízení. Podle ruského sdělovacího prostředku Kommersant, který se odvolává na zdroje z trhu, se blokáda týká zejména "stavebnic" zahrnujících procesory, těla zařízení, obrazovky a další. The post Čínské banky blokují platby ruských firem za elektronické součástky first appeared on Pravda24.
Čas načtení: 2024-04-25 11:19:32
Brno prodá v elektronické aukci zbytné pozemky ve Vohančicích
Brno, 25. dubna 2024 - Rada města Brna souhlasila se záměrem prodeje několika pozemků ve Vohančicích, a to formou elektronické aukce. „Pozemky v bývalém zemědělském areálu ve Vohančicích jsou jedny z těch, které jsou pro město Brno zbytné. Proto jsme se rozhodli, že je prodáme v elektronické aukci. Tu by organizovala městská společnost CD CENTRUM COMS. Konkrétně se jedná o pozemky s parcelními čísly 53/2 a 53/10 a o zastavěné pozemky s parcelními čísly St. 132, St. 135 a St. 136/1,“ uvedl radní města Brna pro majetkovou oblast Jiří Oliva. Celý článek...
Čas načtení: 2024-04-25 11:19:32
Brno prodá v elektronické aukci zbytné pozemky ve Vohančicích
Brno, 25. dubna 2024 - Rada města Brna souhlasila se záměrem prodeje několika pozemků ve Vohančicích, a to formou elektronické aukce. „Pozemky v bývalém zemědělském areálu ve Vohančicích jsou jedny z těch, které jsou pro město Brno zbytné. Proto jsme se rozhodli, že je prodáme v elektronické aukci. Tu by organizovala městská společnost CD CENTRUM COMS. Konkrétně se jedná o pozemky s parcelními čísly 53/2 a 53/10 a o zastavěné pozemky s parcelními čísly St. 132, St. 135 a St. 136/1,“ uvedl radní města Brna pro majetkovou oblast Jiří Oliva. Celý článek...
Čas načtení: 2024-11-21 06:00:47
5 tipů na zboží z Číny: Elektronické hračky pro děti
Jsme tu s dalšími tipy na zajímavé zboží z čínského AliExpressu. Pokud máte malé děti či vnoučata a zrovna jste ve fázi hledání zajímavých interaktivních dárků, tento díl je právě pro vás. Dnes jsou hlavním tématem elektronické hračky, které mají co dočinění se zvukem či obrazem. Dětský mini fotoaparát Perfektní dárek pro malé kreativce, kteří […] Celý článek si můžete přečíst na 5 tipů na zboží z Číny: Elektronické hračky pro děti
Čas načtení: 2022-03-03 14:06:14
Lukáš Behúň (Zboží.cz): Zboží už není otloukánek. Od roku 2018 se posunulo výrazně dopředu
K mikrofonu jsme si pozvali Lukáše Behúňe, který v Seznamu řídí divizi e-commerce. S moderátorem Martinem Jandorou si povídali třeba o komplexitě segmentu online nakupování, jaké výhody mají cenové srovnávače pro e-shopy nebo jak se změnilo chování uživatelů za poslední roky. Dokázal bys nám přiblížit, jak složité jsou vlastně procesy za celým fungováním Zboží? Zboží je obrovská mašinérie. Například za produktovou databází stojí velká část týmu, aby zabezpečila zakládání a škálování databáze produktů v dostatečné kvalitě i kvantitě. Hodně věcí se týká zpracování nabídek, které na Zboží proudí. V současné chvíli jich je 200 milionů, přes robot proteče denně miliarda nabídek, proto v současné chvíli spoléháme na strojové učení a vytváření modelů. Mají cenové srovnávače na internetu své pevné místo? Srovnávače už nejsou jen o tom, že srovnají zákazníkovi cenu. Tvoří mentální zkratku během nakupování. Snaží se agregovat nabídky z celého internetu, dávají systém a pomáhají orientovat se v produktech. A tím nákup lidem ulehčují. Proč bych jako e-shop měl chtít být součástí cenového srovnávače? Cenový srovnávač je velmi konverzní marketingový nástroj. Je to forma, jak se propagovat a zvýšit si obrat. Z pohledu nákladů se hodně vyplácí. Jaké jsou rozdíly mezi srovnávači na trhu? Největší rozdíl je v přístupu na lokálním trhu. Zboží a Heuréka jdou do hloubky v kvalitě dat, Google nákupy jdou spíše do šířky, aby oslovily co největší počet uživatelů. Představ nám Zboží v číslech, jak se Zboží daří? Ve srovnání s rokem 2018 jsme se výnosově zdvojnásobili, v listopadu 2021 jsme atakovali hranici 4 mil. RU měsíčně. Celkem máme 30 000 obchodů a samotných nabídek, které nám tyto obchody posílají, je 200 mil. Ty zpracováváme každý den, a měsíčně vyrábíme desítky tisíc produktových karet. Co se týká párovače, ten je založený na strojovém učení a velká většina nabídek se páruje na produktovou kartu automaticky, zbytek řešíme ručně. Primární úkol administrátorů je vytvářet produktové karty. Jak se vás dotkla novela zákona o elektronické komunikaci? Je pravda, že dat máme k dispozici velké množství a novela zákona o elektronické komunikaci přístup k nim částečně omezil. V současné chvíli je pro mnoho inzerentů těžší měřit výkon kampaní. My jsme v důsledku toho museli změnit nastavení několika procesů. Například pracujeme na modelování konverzí tak, aby inzerenti dostali co nejpřesnější odhadovaný výkon. Co dále uslyšíte: Jak se osvědčily nové formáty v poslední kampaniJak ve Zboží.cz pracují s uživatelskými datyJaké jsou plány pro další měsíce
Čas načtení: 2021-08-29 14:05:18
Dokument EU: Změna pravidel pro digitální identitu
681 total views Plný název dokumentu zní „Návrh nařízení Evropského parlamentu a Rady,kterým se mění nařízení (EU) č. 910/2014, pokud jde o zřízení rámce pro evropskou digitální identitu“. Problém je v tom, že od platnosti části nařízení o elektronické identifikaci v září 2018 pouze čtrnáct členských států má alespoň jeden systém elektronické identifikace. V důsledku toho pouze […]
Čas načtení: 2018-12-10 09:28:00
Už jste slyšeli o e-neschopenkách? Měli by být zavedeny od roku 2020 a měli by ulevit jak zaměstnavatelům, lékařům, ale i zaměstnancům. Elektronizace dočasných pracovních neschopností je rozdělena do tří etap. 1. Nová informační služby pro zaměstnavatele Od 1. ledna 2019 zavádí Česká správa sociálního zabezpečení novou informační službu pro zaměstnavatele. Prostřednictvím portálu ČSSZ bude moci zaměstnavatel zjistit informaci, zda je již v systému ČSSZ zaevidovaná nová pracovní neschopnost jeho zaměstnance, od jakého data a také k jakému datu byla ukončena. Tato nová služba pro zaměstnavatele bude přístupná po přihlášení do ePortálu ČSSZ. 2. Dvě nová zákonná opatření Od 1. července 2019 mají platit dvě nová zákonná opatření: povinná elektronická forma hlášení ošetřujícího lékaře o vzniku a ukončení dočasné pracovní neschopnosti, s tím souvisí také zkrácení lhůty, v níž ošetřující lékař toto rozhodnutí odešle, rozšíření okruhu údajů, které budou orgány nemocenského pojištění sdělovat zaměstnavatelům o dočasné pracovní neschopnosti jejich zaměstnanců – jedná se například o informace o místě pobytu zaměstnance v dočasné pracovní neschopnosti či rozsahu vycházek. Zavedení povinného elektronického hlášení urychlí předávání informací od ošetřujících lékařů okresním správám sociálního zabezpečení, protože nebude třeba doručování papírových neschopenek prostřednictvím pošty. Elektronicky předané údaje o nových pracovních neschopnostech se rychle načtou do databáze nemocenského pojištění, což umožní brzký přístup zaměstnavatelů k údajům o pracovních neschopnostech jejich zaměstnanců. Pouze v případě nepřesné nebo nedostatečně vyplněné neschopenky bude muset OSSZ údaje došetřovat a zaměstnavatelé nebudou mít k dispozici data online, ale později. Předávání údajů od lékařů bude probíhat prostřednictvím současné služby provozované ČSSZ již od roku 2010, která technicky neumožňuje připojení na aktuální centrální registry zaměstnavatelů a zaměstnanců a podporu při vyplňování nezbytných údajů, zbylé části stávajícího formuláře budou muset lékaři v druhé polovině roku 2019 tisknout. Přístup zaměstnavatelů k údajům bude nadále probíhat prostřednictvím online služby ePortálu ČSSZ. 3. Úplná elektronizace Od roku 2020 by měl být celý proces související s dočasnou pracovní neschopností již zcela funkční. Služby pro zaměstnavatele doplní nové elektronické služby pro ošetřující lékaře s podporou centrálních registrů ČSSZ. Sníží se administrativní zatížení jak lékařů, tak zaměstnavatelů. Když lékař zadá číslo pojištěnce do aplikace elektronické neschopenky, dojde k načtení všech dalších údajů z centrálních registrů ČSSZ včetně aktuálních zaměstnavatelů a lékař jen ověří u pacienta správnost údajů a v systému potvrdí vznik nové pracovní neschopnosti. Zaměstnavatelům odpadne povinnost přijímat od zaměstnanců a předávat OSSZ žádosti o nemocenské. Pouze při pracovní neschopnosti delší než 14 kalendářních dnů zašle zaměstnavatel okresní správě sociálního zabezpečení nezbytné údaje (zejména o výši příjmu zaměstnance a o způsobu výplaty mzdy), aby bylo možné vypočítat a vyplatit nemocenskou dávku. Jediným formulářem, který pravděpodobně zůstane v papírové podobě, bude Průkaz práce neschopného pojištěnce. Ten bude mít zaměstnanec u sebe, bude se jím prokazovat při kontrole, může jím na žádost zaměstnavatele prokazovat překážku v práci i doložit datum ukončení neschopnosti pro výplatu náhrady mzdy.
Čas načtení: 2017-03-23 01:00:00
Nechybí vám kvalitní silniční váha?
Nejrůznější váhy jsou nezbytností napříč obory. Požadovány jsou po nich vlastnosti jako praktičnost, pohodlné použití, co nejvýhodnější cena a především přesnost. Využití najdou v průmyslu, dopravě i obchodě, mohou být elektronické i mechanické. Ty elektronické s sebou přinášejí vyšší komfort, snadn ...
Čas načtení: 2016-06-30 15:25:28
Co přináší nařízení eIDAS a jak se dotýká SSL certifikátů?
Od zítřka platí nařízení EU o elektronické identifikaci a službách vytvářejících důvěru pro elektronické transakce na vnitřním trhu, které známé pod zkratkou eIDAS. Co přináší a jak se dotýká problematiky SSL certifikátů? Dozvíte se to v našem článku. Po jeho přečtení nebudete muset složité nařízení studovat.
Čas načtení: 2020-11-05 19:31:38
Drzé pravdy Davida Zábranského se nekrotí před nahotou a o totemické komponenty demokracie si klidně opírají smeták a Baarův Jan Cimbura nám připomíná, že bychom neměli ztrácet schopnost nechat se oslovit lidskou autenticitou ani v literatuře. David Zábranský: Republika (Větrné mlýny 2020) Čas našich životů překrývaný s důslednou zlomyslností Májinými závoji politických aktualit. Lidé přicházející na svět s předem danými parametry jako automobily různých značek z výrobní linky. Ani celoživotní úsilí nezbaví lidské exempláře cejchu místa, kde se narodily, kým byly vychovány a s kým vyrostly. Lidem z Východu se točí pohled věčně a marně na Západ nebo na Jih. Středoevropanství jako prokletí a nerozlomitelné pouto. Zábranský hbitě zaznamenává politické události v současných Čechách i na Slovensku a jeho šikovný talent je vyostřuje v provokaci. Groteska a někdy i málo vkusná karikatura ho baví, nenechává se krotit kompoziční kázní, ani konvenční motivickou skladbou prózy. Jeho drzé pravdy se nekrotí před nahotou a o totemické komponenty demokracie si klidně opírají smeták. Tak čteme, že investigativní žurnalistika zhusta se pídí jen po dokladech podpírajících předpojatosti pátračů, že tu neplatí presumpce neviny, že osobní averze jsou nejlepší navigací. Povýtce privátní motivace novinářů se povyšují na nosné principy demokracie, a dokonce za její obnovu a posilování. Viz zvolení bývalé manželky šéfredaktora úhlavního média za prezidentku. Z přesvícené scény médií a politiky bolí oči, a přede všemi ty, které čekaly literaturu. Friedrich Nietzsche: Zrození tragédie čili helénství a pesimismus (Elektronické vydání v Městské knihovně Praha, 24. září 2019/ překlad Otokar Fischer) „Odkud plyne umělci povinnost, aby se přizpůsoboval moci, jejíž síla tkví jen v její početnosti?“ Kniha vznikla v letech 1870 až 1871, autor nemohl tudíž tušit nic o tlaku mas, jemuž je umění v dnešní době podrobováno, nic o lajcích a množství přátel na sociálních sítích, nic o influencerech, kteří jako v drtičích citrusových plodů pouštějí šťávu k vteřinovému použití a věčnému zapomenutí. Doba bez mýtu je bezdomovectví, praví klasik, a ani umění v ní nedosáhne dále a výš než k nápodobě jevů a uctívání jejich jedinečnosti bez zřetele k univerzalitě života a její potřebnosti. Mýty počínající heroickými vášněmi a boji se přestěhovaly dnes do mytologie reklam na čisticí prostředky, ve kterých svádějí svůj boj detergenty s nečistotami. Mýtus vystřídala věda, tragický pocit života vplynul do optimistické vize stále efektivnějšího ovládání přírody a nakonec jejího nahrazení dokonalými technologiemi. Co s námi bude, až se i tento příkrov mámení rozplyne? Jindřich Šimon Baar: Jan Cimbura (Elektronické vydání v Městské knihovně Praha, 3. listopad 2011) Už vidím ten pošklebek ironie. Cimbura? A v tomto kontextu? Cosi chatrně starožitného, soucitně ironicky chápaného, dětinská naivita. Promíjím všem, protože tím dosvědčují, že tento román nikdy v životě neměli v rukou. Kdo postál u kostelíka v Krtni, kdo se zasnil pod ořechem před farou v Ořechu, kdo si prošel Baarův domek v Klenčí, měl by pokračovat na cestě k lidské tváři těchto krajin, měl by, šťastně pootevřen určitému typu češství, bez předsudků a školských strusek začít číst Baarovy texty. Literatura zemité opravdovosti sice zpočátku vyžaduje jistou dávku vůle k nudě, ale když člověk zapomene na svůj dnešní zpovrchnělý vkus, na svou závislost na zábavnosti, na svou zpovykanost ironií, na ohoblovanou češtinu, na progresivismus, rozevře se před ním pevná stupnice pozitivních hodnot ovládaných opratěmi selství. Moudrá vyváženost vztahu člověka k přírodě je zde až klasicky sošná. Autorova náboženskost je daleka katolické ofenzívnosti, má blízko k proudům francouzského písemnictví, jak je známe pak později například do Jeana Giona. Topos Putimi vám každý štamgast hbitě spojí se Švejkem a jeho anabází, se svíčkou v poledne byste ale museli hledat někoho, kdo není rodák a kdo si vybaví ten představový komplex, jenž na tímto místem vztyčil J. Š. Baar svým Cimburou. Neměli bychom ztrácet schopnost nechat se oslovit lidskou autenticitou ani v literatuře. {loadmodule mod_tags_similar,Související}
Čas načtení: 2024-02-25 14:27:59
Užívatelia elektronických služieb štátu pribúdajú, vlani sa podalo takmer tri milióny podaní
24.2.2024 (SITA.sk) - Užívatelia elektronických služieb štátu pribúdajú. Vyplýva to zo štatistík Národnej agentúry pre sieťové a elektronické služby (NASES), ktorá portál spravuje. Pre.....