Po 16letech jsem zahodil všechen kod webu a napsal celý kod znovu. Vypadá to tu +- stejně, ale pokud narazíte na něco co vám vadí tak mi o tom napište: martin@vorel.eu nebo se mi ozvěte na twitteru Začal jsem dělat change log.

Kurzy ze dne: 22.01.2025 || EUR 25,145 || JPY 15,448 || USD 24,075 ||
středa 22.ledna 2025, Týden: 4, Den roce: 022,  dnes má svátek Slavomír, zítra má svátek Zdeněk
22.ledna 2025, Týden: 4, Den roce: 022,  dnes má svátek Slavomír
DetailCacheKey:d-759554 slovo: 759554
Jen jeden pilot v kabině místo dvou? Evropský regulátor změnu komplikuje

Už před více než dvěma roky přišly aerolinky s tím, aby v kokpitu letadel mohl sedět jen jeden pilot, namísto stávajících povinných dvou. Nejvýraznější motivací leteckých společností je snaha o úsporu mzdových nákladů. Unijní regulátoři ale svém novém plánu naznačili, že tento koncept se jim minimálně zatím příliš nepozdává.

---=1=---

--=0=--

---===---

Čas načtení: 2024-06-10 07:22:10

Dubajský finanční regulátor aktualizuje pravidla krypto-tokenů

Dubajský finanční regulátor (Dubai Financial Services Authority, DFSA) oznámil změny ve svém režimu pro kryptoměnové tokeny. Cílem těchto změn je posílit a zdokonalit regulační rámec pro tokeny v rámci jejich speciální ekonomické zóny. Oblast působnosti DFSA je nezávislým regulátorem v Spojených arabských emirátech (UAE), který dohlíží na subjekty registrované v Dubajském mezinárodním finančním centru (DIFC),... The post Dubajský finanční regulátor aktualizuje pravidla krypto-tokenů appeared first on KryptoGuru.

Čas načtení: 2024-06-20 10:00:00

Británie: Volební kampaň konzervativců se propadá do skandálů

Neuvěřitelně, už dva kandidáty britské Konzervativní strany na poslance v blížících se všeobecných volbách vyšetřuje britský regulační orgán pro sázky. Už druhý kandidát, tedy nyní kandidátka, podala sázku ohledně toho, kdy se budou konat britské všeobeecné volby. Bohužel však oba tito kandidáti měli těsné kontakty na vedení strany, takže to věděli. Ze stejných důvodů byl právě vyhozen z úřadu britského premiéra v Downing Street jeden tamější bezpečák, protože si také podal sázku, že "podle jeho názoru" budou volby v červenci. Druhého kandidáta za stranu toryů "vyšetřuje" regulátor hazardních her, informuje BBCBBC jmenovala Lauru Saundersovou, kandidátku toryů, kterou prověřuje regulátor hazardních her kvůli sázce týkající se načasování parlamentních voleb.Chris Mason, politický redaktor BBC, prozradil, že dotyčnou kandidátkou toryů je Laura Saundersová, kandidátka strany v severozápadním Bristolu, která pro torye pracuje od roku 2015. Je také manželkou ředitele stranických kampaní Tonyho Lee.Minulý týden se nejbližší parlamentní poradce Rishiho Sunaka Craig Williams omluvil za to, že tři dny před tím, než premiér oznámil termín voleb, uzavřel sázku na červencové volby ve výši 100 liber. Měl vyhrát 500 liber. .Podrobnosti v angličtině ZDE

Čas načtení: 2024-10-08 00:33:36

Prodej • uprava vzduchu AVENTICS

Predám kompletnú úpravu vzduchu od firmy AVENTICS, vyskúšaná....funguje aj senzor s displejom(viac kusov) cena 100 EURRegulačný ventil samostatný (viac kusov) - 20 EURStatistiky: Napsal od GeminiRacing — 7. 10. 2024, 11:33

Čas načtení: 2025-01-19 00:04:00

Populární lék na bolesti u psů může mít drastické vedlejší účinky

Nedávná studie, na kterou upozornil americký zdravotnický regulátor FDA, varuje před vážnými vedlejšími účinky populárního léku proti bolesti pro psy Librela. Podle nových zjištění může ve vzácných případech psy postihovat například letargie, problém s koordinací pohybů, anorexie a v některých případech zaznamenala studie i smrt či nutnost eutanazie u psů po podání Librely. Jak americký, tak evropský regulátor upozorňují, že není prokázána přímá souvislost, ale vzhledem k rozsahu studie budou…

Čas načtení: 2024-02-10 08:00:00

Solana a monero v problémech. Půjde to s bitcoinem z kopce? Týden v kryptu

Na burzy asi zamíří bitcoiny za miliardy. Naopak monero komplet mizí z burzy Binance. Solana si dala pět hodin pauzu a americký regulátor donutil ripple ke striptýzu. A Jižní Korea hrozí kryptokriminálníkům ostřejšími tresty. Je tu další Týden v kryptu.

Čas načtení: 2019-08-04 13:08:46

Mise Mezinárodní agentury pro atomovou energii: První demokratická tiskovka ve Vietnamu

Začátkem října 2018 letím již potřetí na misi IAEA do Vietnamu. Nedlouho poté, co vietnamská vláda oficiálně oznámila, že zastavuje jaderný program a bude orientovat energetiku na uhlí. Ani IAEA (Mezinárodní agentura pro atomovou energii) zatím neumí odpovědět na otázku, proč tedy chtějí školení o jaderné komunikaci s veřejností. Pořadatel Vinatom je velmi neurčitý a jako cíl mise udává obecné fráze: identifikace zájmových skupin (stakeholderů), tvorba sdělení, zlepšení komunikačních dovedností... V sídle VINATOMu, staré budově, která pamatuje koloniální časy, se schází 30 účastníků z VINATOM, VARAN (regulátor), Ústavu jaderného výzkumu, atd., při představování všichni uvádějí, že pracují v komunikaci s veřejností. Spolu se mnou je tu Jean-René Jubin z IAEA a Franck Lignini z Framatome. Pozoruji účastníky a hned při prvních prezentacích IAEA si uvědomuji, jak je zbytečné ukazovat jim pyramidy a manažerská powerpointová schémata a mluvit o publikacích popisujících safety regulations. Tyto prezentace jsou obvykle bez obrázků, tedy nudné. Neposlouchají, nerozumí, nevědí, jak by to využili. Nevědí, že by to potřebovali, a toto je nepřesvědčí. Musejí k tomu dojít sami. Konečně nám představili, o co jde: Před pěti lety rozjeli přípravu výstavby jaderných elektráren. Měl je stavět Rosatom, který také dodal do Hanoje informační středisko podle svého vzoru a vyškolil přes 200 mladých lidí pro výstavbu a provoz. Součástí dodávky měl být i nový výzkumný reaktor a celé centrum pro jaderný výzkum – projekt CNEST. Chtějí teď nějak využít tu připravenou „lidskou sílu" a dokončit alespoň projekt výzkumného střediska s reaktorem. Pokud jde o jadernou komunikaci, mezi lety 2001–2012 udělali sedm výstav o jádře, většinou v Hanoji a Saigonu, takže vůbec nezasáhli veřejnost v místech, kde se předpokládaly jaderky. O rok později vláda schválila peníze na komunikaci, vydali nějaké články v odborných časopisech. Mezi 2013 – 2017 kabinet vybral místo pro nový výzkumný reaktor, ale je tajné. Nicméně Vinatom v lokalitě provedl průzkum mínění (výsledky jsou rovněž tajné) a jednal s lokálními politickými představiteli, kteří přislíbili pomoc (jak jinak), ale veřejnost informována nebyla (že by mi to něco připomínalo?). V září 2018 Rosatom podepsal Memorandum o porozumění s vietnamským ministerstvem vědy a techniky, že zařídí reklamu, publikace, výstavy, vzdělávací materiály. Na univerzitě v Hanoji je zřízeno jaderné infocentrum podle unifikovaného Rosatomského vzoru. Naše prezentace se do vietnamštiny nepřekládají, podle reakcí účastníků mám neodbytný pocit, že rozumí tak maximálně pětině toho, co říkáme. Snažíme se dělat s nimi praktická cvičení, ale moc nechápou, co po nich vlastně chceme. Ale abych byla spravedlivá – jsem tu potřetí, a cvičení „identifikujte cílové skupiny pro komunikaci a navrhněte sdělení, která jim budete komunikovat", dopadlo ze všech misí nejlépe! {loadmodule mod_tags_similar,Související} Franck prezentuje zajímavé postupy a zákony uplatňované ve Francii, příklad zastavení projektu nového reaktoru v Penly po Fukušimě, problémy s kvalitou tlakových nádob u 12 reaktorů, funkci NCPD (National Commission of Public Debates, financovaného státem) a zkušenosti s veřejnými debatami, které jsou víceméně formální, výsledky musejí být zdokumentovány a přiloženy k dalším žádostem, ale nemusejí se brát v úvahu.  Shledávám, že Francie na tom s veřejným míněním vůči jádru vůbec není dobře. Z věcí, které jsem vietnamským kolegům prezentovala v barvách ČEZ a ČR nejvíce zaujal vzdělávací program se všemi moderními prvky a prací s učiteli a studenty, komunikační program „Jaderný profesionál" (pokyvovali hlavami, že by vlastně mohli takto prezentovat i zaměstnance Vinatomu), bezpečnostní cvičení na našich jaderkách, na která zveme novináře (u nich by se toho báli, mají tendenci říkat „reaktor bude naprosto bezpečný, nic se nemůže stát"), a z eventů fotka motorkářů v černé kůži před temelínskými chladicími věžemi. Inu ve Vietnamu jsou všichni vysazení na motorky. Na závěr kurzu bylo praktické cvičení „Tisková konference". Část účastníků hrála zástupce projektu CNEST, ostatní hráli novináře. Byli z toho v „Jiříkově vidění". Jeden komentář za všechny: „To bylo úžasné cvičení. Já jsem byl poprvé na demokratické tiskové konferenci, kde se novináři mohli ptát, na co chtěli!"   Autorka je jaderný fyzik a nyní je šéfredaktorkou soukromého internetového časopisu popularizujícího vědu a techniku Třípól (www.3pol.cz).

Čas načtení: 2024-02-19 14:02:58

Ofcom to investigate GB News show featuring Rishi Sunak

The broadcast regulator says it received around 500 complaints about a special programme on the network.

Čas načtení: 2024-02-25 01:08:30

Physician associate law may confuse patients - BMA

Plans for the doctors' regulator to license less-qualified health workers are under attack.

Čas načtení: 2024-02-26 13:27:20

Housebuilders probed over sharing prices privately

The regulator finds evidence information may be being swapped, which could affect selling prices.

Čas načtení: 2024-02-28 12:26:21

Thames Water told to find extra cash itself

It follows reports the firm has lobbied the regulator to allow it to raise bills by 40% and face lower fines.

Čas načtení: 2024-03-02 05:32:00

California approves Waymo expansion to LA and highways - The Washington Post

California approves Waymo expansion to LA and highways  The Washington PostWaymo approved by regulator to expand robotaxi service in Los Angeles, San Francisco Peninsula  CNBCCalifornia grants Waymo access to operate its driverless robotaxis in the Peninsula, Los Angeles  San Francisco ChronicleWaymo Will Bring Autonomous Taxis to Los Angeles—Its Biggest Challenge Yet  WIREDCalifornia approves Waymo robotaxi services in LA, SF neighboring cities  Reuters

Čas načtení: 2024-03-05 12:00:52

Credit card late fees capped at $8 per month in new U.S. rules - The Washington Post

Credit card late fees capped at $8 per month in new U.S. rules  The Washington PostBiden to launch joint FTC-DOJ task force to crack down on 'unfair and illegal pricing'  CNBCRegulator proposes capping credit card late fees at $8, latest in Biden campaign against 'junk fees'  Yahoo FinanceBiden announces strike force to fight ‘corporate rip-offs’  MarketWatch

Čas načtení: 2024-03-07 11:40:00

Čínský úřad dal zelenou společnému podniku Stellantisu a Leapmotoru

Čínský regulátor schválil společný podnik automobilek Stellantis a Leapmotor. S odvoláním na dva informované zdroje to uvedla agentura Reuters. Společný podnik Stellantisu umožní vyrábět a prodávat elektrická vozidla Leapmotor mimo Čínu. Po schválení ze strany čínské Národní rozvojové a reformní komise (NDRC) se čeká ještě na obdobný krok regulátorů na dalších trzích.

Čas načtení: 2024-03-11 11:32:52

NÚKIB: terčem úspěšného útoku ransomwaru se v únoru stala škola

Únor byl z pohledu kybernetických problémů hlášených Národnímu úřadu pro kybernetickou a informační bezpečnost (NÚKIB) už čtvrtý měsíc pod dlouhodobým průměrem. Regulátor řešil celkem 18 incidentů, což je stejný počet jako za leden.

Čas načtení: 2024-03-11 17:01:24

Británie otevírá cestu obchodům s dluhopisy spojenými s kryptoaktivy

Britský Úřad pro finanční etiku (FCA) umožní vydávat burzovně obchodované dluhopisy (ETN) spojené s kryptoaktivy. Tyto nástroje jsou určeny profesionálním investorům a vytvářet je budou moci jen licencované investiční burzy. Pro drobné investory zůstává v platnosti zákaz a regulátor zopakoval, že kryptoaktiva jsou pro ně nevhodná a riskantní.

Čas načtení: 2024-03-18 12:12:05

GB News shows hosted by MPs broke Ofcom rules

Five episodes hosted by serving Tory MPs found to have broken broadcasting rules by media regulator.

Čas načtení: 2024-03-18 23:30:14

'Historic moment for football fans' - bill introduced to establish regulator

The UK government will establish an independent football regulator when the Football Governance Bill is introduced in Parliament on Tuesday.

Čas načtení:

Google dostal ve Francii pokutu 250 milionů eur

Francouzský regulátor oznámil, že chatbot Bard (nově Gemini) poháněný umělou inteligencí...

Čas načtení: 2024-03-28 13:41:00

Umožněte duální provoz vlaků bez vybavení ETCS a odložte výhradní provoz minimálně o tři roky, vyzývají experti ministra dopravy v otevřeném dopise

Praha 28. března 2024 (PROTEXT) - Žádný jiný stát než Česká republika neplánuje vypnout své stávající zabezpečovací systémyČeská republika při zavádění ETCS postupuje zbytečně rychle, tvrdě a neústupně. Žádný z evropských států neplánuje podobně jako Česká republika přejít kompletně na ETCS do roku 2030. Podobně žádný jiný evropský stát neplánuje vypnout své stávající zabezpečovací systémy, mj. proto, že ETCS není stoprocentně provozně spolehlivé a státy jím ani neplánují pokrýt všechny vedlejší tratě. V neposlední řadě žádný evropský stát nezavádí ETCS přesně podle specifikací ERA (European Rail Agency). Svým přístupem si Česká republika způsobuje zbytečné problémy a zavádění evropského vlakového zabezpečovacího systému výrazně prodražuje o miliardy korun. Expertní tým SPEŽ proto nedávno oslovil ministra dopravy Martina Kupku a v otevřeném dopise ho vyzval k odložení tzv. výhradního provozu ETCS v České republice minimálně o tři roky, na rok 2028. Zároveň žádá, aby byl umožněn souběžný provoz vlaků vybavených i nevybavených systémem ETCS.„Měli jsme možnost vyslechnout si zkušenosti našich kolegů z Rakouska, Německa, Itálie, Maďarska a dalších evropských států i mimo EU s praktickým provozem ETCS na jejich národních tratích. Ze zkušeností vyplývá, že ETCS je zatím provozně nevyzrálý systém s nižší spolehlivostí než dosavadní národní zabezpečovací systémy,“ říká Josef Hendrych, předseda Spolku pro efektivní železnici a bývalý náměstek generálního ředitele Správy železnic. V České republice se zavádí ETCS L2 (Level 2). Ten je ale zatím provozně velmi nespolehlivý a trpí častými výpadky, jak ukázaly zkušenosti s jeho používáním na trati Olomouc – Uničov i nedávný zátěžový test mezi Starým Městem u Uherského Hradiště a Břeclaví. Podobné zkušenosti s ETCS L2 mají i ve Švýcarsku, kde jim podobně jako u nás nasazení tohoto systému na 10 % tratí způsobuje jejich nižší propustnost. Další implementaci Level 2 proto dočasně zastavili.Česká republika plánuje od roku 2025 zavést na vybraných úsecích koridorů tzv. výhradní provoz pod ETCS. Na koridorové tratě včetně nádraží tak nebudou moct vjet lokomotivy nebo hnací vozy, které by nebyly tímto systémem vybaveny. V Německu, Rakousku, Maďarsku ani Itálii, která je se zaváděním ETCS možná nejdále v Evropě, však nic takového neplánují. Ve všech těchto zemích nechávají v provozu i dosavadní národní zabezpečovací systém a tratě provozují v duálním režimu. Důvodem je jednak záloha, ale hlavně to, aby do stanic mohly zajíždět i vlaky, které ETCS vybavené nejsou, a u nichž dovybavení novým mobilním zabezpečovacím zařízením nedává ekonomický smysl. To je důležité zejména u regionálních tratí, které ani v těchto zemích nejsou a nebudou ETCS vybaveny. Kdyby neexistoval duální režim, nemohly by na hlavní koridorové stanice regionální spoje svážet cestující. V České republice však toto nebude možné a regionální vlaky budou muset být vybavené ETCS za desítky miliónů korun jen kvůli vjezdu do koncové stanice.EU chce do roku 2030 převést na silnice 30 % nákladní dopravy. Nákladné vybavování starších hnacích vozidel vozidlovou jednotkou ETCS omezuje menší dopravce, kteří na takto drahé zařízení leckdy nemají dostatek finančních prostředků a kteří na dopravním trhu vyplňují mezery v případech přeprav, o které „velcí“ nemají zájem.Snad nejhorší je ale neústupné prosazování zavádění ETCS přesně podle specifikací tak, jak je spravuje Evropská železniční agentura ERA. Všechny ostatní státy žádají o různé úpravy a výjimky a evropský regulátor jim je při řádném zdůvodnění schvaluje. Třeba v Maďarsku chtějí provozovat ETCS L1 až do rychlosti 300 km/h, přičemž u nás zavádíme L2 proto, že L1 je údajně možné provozovat jen do rychlosti 160 km/h. V Rakousku mají tolerovanou jízdu vozidla bez příjmu signálu GSM-R stanovenu na 40 sekund, u nás je norma 18 sekund. To vede k výrazně vyšším nárokům na pokrytí tratě a vyšším nákladům na telekomunikační infrastrukturu. A zavádění radiového spojení s vlakem pomocí GSM-R je v ČR také rarita – Německo i Rakousko ve velkém využívá sdílení sítí s veřejnými operátory a mají v podstatě stoprocentní pokrytí železniční sítě GSM-R. Problémy s činností ETCS L2 na trati Olomouc – Uničov – Šumperk souvisí také se „špatným“ přihlášením hnacího vozidla do sítě GSM-R. Je zcela nepochopitelné, proč síť GSM-R nedokáže data na vozidlo/z vodidla převzít jakoukoliv stanicí BTS jako je to běžné ve veřejné síti.Ve Finsku zase dosáhli toho, že místo GSM-R běží ETCS na síti TETRA (u nás by mohlo běžet např. na celoplošné síti Pegas provozované ministerstvem vnitra) a do budoucna počítají s komerčními 5G sítěmi. Zcela tak odpadá nutnost budování oddělené telekomunikační infrastruktury. Rakousko, Německo i Norsko požádaly o prodloužení termínů na zavádění ETCS, takže mohou nová zabezpečovací zařízení instalovat jenom tam, kde se to staré dostane na hranici životnosti.„Evropská zkušenost jasně ukazuje, že ETCS je sice moderní zabezpečovací systém, ale jeho neústupné plošné zavádění bez umožnění duálního provozu s hnacími vozidly nevybavenými ETCS, a to ještě před termíny stanovenými EU, je předčasné a hlavně zbytečné. ETCS musí nejdříve stejně jako kterýkoliv jiný systém projít provozním ověřením a úpravami, které zajistí jeho celkovou spolehlivost a efektivitu. Požádali jsme proto ministra dopravy Martina Kupku v otevřeném dopise o umožnění duálního provozu vlaků bez ETCS a o přehodnocení plánovaného výhradního provozu ETCS v České republice,“ uzavírá předseda Spolku pro efektivní železnici Josef Hendrych.O ETCS – ETCS je zkratka pro evropský vlakový zabezpečovací systém (z anglického European Train Control System). Je jednou ze součástí ERTMS. Měl by postupně nahradit cca 20 různých národních systémů vlakových zabezpečovačů, a tak dosáhnout interoperability v železniční dopravě, tj. vedení vlaků po celém území Evropy bez nutnosti výměn hnacích vozidel na hranicích, popřípadě bez nutnosti vybavení hnacích vozidel různými národními systémy. Počítá se s jeho rozšířením především na vysokorychlostních tratích a tranzitních koridorech, do budoucna by měl nahradit všechny stávající národní systémy.O Spolku pro efektivní železnici (SPEŽ) - Spolek pro efektivní železnici vznikl v roce 2013 pod starým názvem Spolek za bezpečnou železnici. Je názorovou a komunikační platformou osob a institucí, kterým není lhostejný osud železnice v České republice. Naším hlavním posláním je podpora věcné diskuse a zprostředkovávání výměny názorů mezi předními odborníky a širokou veřejností na aktuální témata. V diskuzích se soustředíme především na otázky rozvoje bezpečné železniční dopravy jako efektivního a ekologického způsobu přepravy, která patří svým významem mezi klíčové součásti kritické infrastruktury státu. Vysokou odbornost, ale i názorovou rozmanitost garantují osobnosti, které jsou součástí našeho expertního týmu, z nichž všichni mají dlouholeté pracovní či akademické zkušenosti.  

Čas načtení: 2024-04-02 16:30:00

Francouzský jaderný regulátor zahájil veřejnou konzultaci kvůli zavedení reaktoru elektrárny Flamanville do provozu

Francouzský jaderný regulátor – Autorité de Sûreté Nucléaire – zahájil třítýdenní veřejnou konzultaci o svém návrhu rozhodnutí povolit společnosti EDF uvedení reaktoru EPR Flamanville do provozu, který má za cíl připojit se k síti v létě 2024. Výstup z konzultace je vyžadován pro zavážení paliva do reaktoru.