Po 16letech jsem zahodil všechen kod webu a napsal celý kod znovu. Vypadá to tu +- stejně, ale pokud narazíte na něco co vám vadí tak mi o tom napište: martin@vorel.eu nebo se mi ozvěte na twitteru Začal jsem dělat change log.

Kurzy ze dne: 22.01.2025 || EUR 25,145 || JPY 15,448 || USD 24,075 ||
čtvrtek 23.ledna 2025, Týden: 4, Den roce: 023,  dnes má svátek Zdeněk, zítra má svátek Milena
23.ledna 2025, Týden: 4, Den roce: 023,  dnes má svátek Zdeněk
DetailCacheKey:d-757989 slovo: 757989
Provoz na koridoru mezi Brnem a Břeclaví stál, vlaky mají zpoždění

S komplikacemi musí počítat cestující, kteří jezdí vlakem na trase mezi Brnem a Břeclaví. Ve stanici Zaječí totiž podle webu Českých drah v úterý odpoledne vykolejil vlak. „Z důvodu poškození výhybky vlakem v Zaječí došlo k zastavení provozu na koridoru ve směru na Břeclav," informovali na síti X na svém účtu Datel zástupci Správy železnic.

---=1=---

--=0=--

---===---

Čas načtení: 2024-07-04 19:00:01

Proč lidé létají a kufry ne: Kolapsy na letišti a dovolená bez bagáže, z Prahy neodletělo na 1600 zavazadel

S cestujícími na začátku týdne neodletělo 1600 zavazadel, sdělila Eva Krejčí z pražského letiště v tiskové zprávě. „Téměř 50 procent zavazadel z těchto letů již míří za svými majiteli a v průběhu dnešního dne bude odeslán zbytek zavazadel. Během úterka odletěly již všechny linky s plnou nakládkou. Nadále by nemělo docházet k problémům s nakládkou zavazadel. Problémy zaznamenává Letiště Praha také u vykládky zavazadel.“ Přistáli o den později a jinde. A kufr přicestoval za týden Paní Radka letěla v neděli brzy ráno z pražské Ruzyně na konferenci do portugalského Porta. Měla letět v 6 ráno s tím, že ještě před polednem uvidí Atlantik. To říkaly s předstihem koupené letenky. Let objednala přes webový portál a měla letět s Lufthansou s přestupem ve Frankfurtu. A německé Lufthanse (neplést s LuftJardou, pozn. red.) se přece dá věřit. Let byl ale chvíli před nástupem zrušen a cestující přesměrováni do Zurichu, kde strávili noc. Paní Radka do Porta dojela až o den později vlakem, aerolinky ji dopravily jen do Lisabonu. Vlak si platila sama. A kufr přicestoval až v pátek! Praha: nejméně početná noční směna nezvládla situaci Problémy na letišti začaly v noci z neděle na pondělí, kdy místo předpokládaných 18 letů jich musela směna odbavit 27. Zpozdily se totiž charterové lety, především z přímořských letovisek. A tento problém se přenesl i do provozu v následujících dnech, i když letiště operativně posílilo směny z řad svých administrativních pracovníků. Za všechno mohou Turci (a to nemluvíme o fotbalu) Plynulost letecké dopravy záleží na odbavení na letištích, na kapacitě leteckých dopravců a na kapacitě řízení letového provozu. Velká část letů z pražského letiště míří do Turecka a právě turecké řízení letového provozu je v posledních týdnech předmětem kritiky dopravců, někteří zvažují, že linky do této země zruší. Server raillynews.com zaznamenal, že turecký ministr dopravy a infrastruktury Abdulkadir Uraloğlu se sám vyjádřil, že například 15. června letošního roku dosáhl počet letadel přilétajících na turecká letiště a odlétajících z nich počtu 4227 a sám připustil, že „se začátkem letní sezóny dochází k výraznému přetížení letecké dopravy na našich letištích“. A to znamená zpoždění v řádu vyšších desítek minut. Odbavení do 30 minut, jinak zpoždění. Jde o peníze Zpoždění, která letadla nabírají, se jen těžko dohánějí. Letadla totiž neustále rotují, zpoždění jednoho letu se tak promítá do toho dalšího. Letecké společnosti mají zájem na tom, aby odbavení letadla na zemi trvalo pouze v řádu nejlépe tří desítek minut, a tak jej také plánují. Hodinové zpoždění předchozího letu tak znamená nutně i zpoždění letu dalšího. V „horké sezóně“ navíc není přílišný prostor, aby společnosti nahradily stroje, které mají zpoždění, dalším letadlem. Ostatně mnohé letecké společnosti musí svůj letadlový park posilovat na sezónu pronajatými stroji. A počet letadel není nekonečný, i kvůli zpoždění dodávek nových letadel. Problémy společnosti Boeing s dodávkami nových strojů jsou obecně známy a ani Airbus není v termínech dodání svých letadel bezchybný. Čtyři hlavní hráči Provoz na letišti se řídí letním letovým řádem, který pro Čtidoma.cz popsal provozní ředitel letiště Martin Kučera: „Ten je připravován vždy půl roku dopředu. Určující při plánování je hodinová propustnost letiště. Je třeba naplánovat počet personálu a prostředků pro zajištění provozu. Na letišti jsou čtyři hlavní hráči – samotné letiště, tedy jeho vybavení a obsluha, řízení letového provozu jako ten, kdo přílety a odlety letadel řídí, důležitým hráčem jsou také samy letecké společnosti, kterým jsou přidělovány jednotlivé ‚sloty‘, tedy prostor pro jejich přílet, odbavení a odlet, a pak společnosti, které cestující a letadla odbavují.“   Doklad spolehlivosti, brigádníci na letišti a nenaložené kufry Okamžité posílení pracovníků odbavení zavazadel (v letištní hantýrce „kapacity handlingu“), ať již pracují přímo na ploše, nebo v tzv. třídírně, není úplně jednoduché. Stávající legislativa opírající se o mezinárodní předpisy požaduje, aby každý takový pracovník byl nejen zaměstnavatelem řádně proškolen, ale aby se vůbec směl ve vyhrazených prostorech letiště pohybovat, musí mít i doklad spolehlivosti, který vydává Úřad pro civilní letectví po ověření bezúhonnosti a důvěryhodnosti žadatele. Jen získání takového dokladu trvá několik týdnů, další čas zabere řádné zaškolení. Prioritou letecké dopravy je totiž její bezpečnost, stejně jako bezpečnost všech pracovníků. Okamžitou reakcí na náhlou situaci tak může být pouze zapojení již prověřených zaměstnanců, kteří jsou ale i tak v této době maximálně vytíženi. To jsem za 35 let na letišti nezažil Ve vysílání Radiožurnálu předseda představenstva Letiště Praha a.s. ing. Jiří Pos řekl: „Nastávají různé situace: je to počasí, bouřky, sněhové kalamity, mohou to být stávky. Ale znovu říkám, v takové míře, v takové kumulaci do krátkého času a období osobně za 35 let práce na letišti nepamatuji.“ Letiště operativně nasadilo v pondělí své administrativní pracovníky, kteří přístup do vyhrazených prostor mají. Postupně se snad letišti daří situaci stabilizovat. Zdroj: autorský článek

Čas načtení: 2024-03-23 08:30:12

Šokující zpráva pro fanoušky GTA 6! Hrozí mu výrazné zpoždění

Herní magazín Kotaku přišel s nepříznivou zprávou pro fanoušky GTA 6 Podle jeho zdrojů totiž vývoj hry nejde podle plánu, což by v nejhorším případě mohlo mít za následek výrazné zpoždění Je to sotva několik dnů, co se na sociálních sítích objevily nepotvrzené informace o možném datu vydání napjatě očekávané hry Grand Theft Auto 6. Podle dvou členů videoherní komunity by mělo k vydání dojít zkraje roku 2025. Ať už se z jejich strany jednalo o podloženou informaci či pouhý tip – se stejnou informací nyní přichází také zdroje známého herního magazínu Kotaku, podle nichž vyhlížený titul opravdu směřuje na začátek příštího roku. Uvnitř Rockstar Games však zároveň panují obavy, že kvůli náročnému vývoji bude třeba hru odsunout až na rok 2026. Přečtěte si celý článek Šokující zpráva pro fanoušky GTA 6! Hrozí mu výrazné zpoždění

Čas načtení: 2024-06-27 18:00:17

Velké zpoždění pro ChatGPT: Pokročilý Voice Mode přijde až v létě

Nová super funkce ChatGPT se nakonec zpozdí Na hlasovou komunikaci s chatbotem si tak budeme muset počkat Důvodem je zlepšení spolehlivosti a bezpečnosti Tak tohle je pro věrné uživatele chatbota poháněného umělou inteligencí od OpenAI opravdu špatná zpráva. Významná a dlouho očekávaná funkce nabrala nemalé zpoždění. Pokročilý Voice Mode, po kterém uživatelé přímo prahli, měl […] Celý článek si můžete přečíst na Velké zpoždění pro ChatGPT: Pokročilý Voice Mode přijde až v létě

Čas načtení: 2024-07-02 21:13:00

Za situaci na letištích může i Evropská unie, tvrdí spolumajitel Smartwings

Spoje nad Evropou v posledních dnech nabírají obrovská zpoždění. Letecké společnosti mají nabité letové plány. Pokud jejich letadla naberou zpoždění v jedné z destinací, táhne se to s nimi dál. Dopadá to i na české cestující, zpoždění mají lety k moři, nízkonákladové aerolinky do evropských měst, ale také spoje propojující největší evropská letiště.

Čas načtení: 2024-08-07 15:00:39

Proč má letadlo zpoždění? Flighty vám prozradí důvod dříve než aerolinky

Mobilní aplikace Flighty dostala aktualizaci na verzi 4.0, která přináší funkce strojového učení S přesností až 95 procent vám sdělí, proč má vaše letadlo zpoždění až o 6 hodin dříve, než aerolinka Aplikace je k dispozici zdarma pro iOS, pokročilejší funkce jsou ale k dispozici v rámci předplatného Doba dovolených znamená také větší počet cest letadlem. Zatímco svátečního cestovatele může leccos překvapit, ten zkušený zase počítá s každou možnou eventualitou. Ať už spadáte do první či druhé skupiny, jistě není od věci mít po ruce aplikaci, která vám dá o vašem letu podrobné informace, především pak v případech, kdy něco nejde přesně podle letového plánu. Touto aplikací je Flighty a ta vám umí přesně říct, proč vaše letadlo není tam, kde by mělo být. Přečtěte si celý článek Proč má letadlo zpoždění? Flighty vám prozradí důvod dříve než aerolinky

Čas načtení: 2024-09-28 17:00:01

Nejmodernější americké jaderné ponorky tříd Virginia a Columbia mají problém: Zpoždění

Pokud chtějí USA v případné válce na moři uspět proti svým hlavním rivalům, tedy Číně a Rusku, potřebují, aby byly námořnictvu dodávány moderní ponorky včas. To se nyní u třídy Virginia neděje. Jak totiž uvedl britský deník The Guardian, americké loděnice mají až tři roky zpoždění při stavbě nových ponorek, které se týkají vylepšené verze těchto plavidel, Blocku IV.  Omezená schopnost loděnic Jak píše americký magazín National Interest, nejviditelněji je zpoždění dodávek vidět na rychlé útočné ponorce USS Massachusetts. Její uvedení do provozu se zpozdilo, očekává se, že by měla být uvedena do služby až v roce 2025. Právě schopnost amerických loděnic stavět nejmodernější ponorky je v současné době omezená.  Sériová vraždkyně Leonarda Cianciulli zabíjela, aby chránila své děti: Z obětí pekla sušenky a vařila mýdlo Číst více Loděnice Huntington Ingalls Industries, která je jednou ze dvou loděnic, jež jsou schopné postavit tento typ ponorek, uvedla, že příčinou zpoždění jsou potíže s výměnou vybavení plavidel během jejich testování.  Problém nejen u třídy Virginia Problémy potvrdil i šéf loděnic Chris Kastner: „Během tří měsíců zaznamenal konstrukční tým ponorky USS Massachusetts menší narušení testovacího programu, která se týkala právě výměny určitého vybavení,“ prohlásil Kastner. Současně dal ředitel loděnic najevo, že v testovacím programu ponorky USS Massachusetts byl učiněn větší pokrok.  Raketomet Uragan: Ruská vichřice se valí Ukrajinou. Obránci na něj našli ráznou odpověď Číst více USA nemají problém jen u třídy Virginia, ale také u nejnovější třídy Columbia, která se potýká především s prodražením celého projektu a nedostatkem materiálu. Nicméně je třeba říct, že zmíněné faktory ovlivnila pandemie covidu-19 a další nepříznivé jevy. Na každý pád jsou výše uvedené potíže pro Američany hlasitým varováním, protože v případě konfliktu s jejich hlavními rivaly na moři, Čínou a Ruskem, by mohli tahat za kratší stranu provazu. Průběžná modernizace ponorek První jednotka – USS Virginia (SSN-774) – vstoupila do služby v roce 2004. Výtlak plavidel činí 7800 t, délka 115 m. Pohon zajišťuje jeden jaderný reaktor a dvě turbíny. Ponorky mohou dosahovat rychlosti přes 25 uzlů (pod hladinou), jejich dosah je neomezený.  Raketa Zirkon. Putinova střela má úctyhodný dostřel, ale i své slabé stránky Číst více Výzbroj tvoří čtyři torpédomety a ponorky jsou vybaveny 12 vertikálními vypouštěcími sily pro střely s plochou dráhou letu Tomahawk. Třída Virginia se průběžně modernizuje, v současné době je ve stavbě několik ponorek už ve verzi Block V. Zdroj: autorský článek KAM DÁL: Ukrajinský Neptun jako fantom Černého moře. Potopil ruskou námořní i pozemní chloubu.

Čas načtení: 2024-10-11 05:06:26

Zběsilá dopravní rozhodnutí radního Prahy 6 vedla až k petici za jeho odvolání. MHD má po jeho zásahu větší zpoždění

V září zavedla Praha 6 na Evropské ulici permanentní autobusové pruhy. Jakkoliv si samotná městská část jejich zavedení pochvaluje, řidiči i obyvatelé jsou naopak naštvaní a autobusy mají větší zpoždění. Výsledkem ovšem nejsou jen dlouhé kolony, které Praha 6 způsobila i v jiných městských částech, ale také petice za odvolání radního pro dopravu Ondřeje Matěje […]

Čas načtení: 2013-10-02 00:00:00

Poznámky ze země sluncem spálené

Po roce znovu na Slovensko. A to by bylo tak všechno, co se s loňskem shodovalo. Tehdy jsme jeli v autíčku Kočerů, letos sami vlakem. Změnilo se i složení - kromě ostřílených pardálů Kuby, Kláry a Ondry vyrazila na Campfest ještě Bětka S., Markéta V., Jéňa P. a Kája K. Walk off the Earth Ukulele Cesta začala být zajímavá hned kus za Berounem. Vlak zde kohosi srazil a my čekali, až to páni policisté vyřeší a vlaky znovu začnou jezdit. Čekali jsme a čekali. I ukulele jsme vytáhli, abychom se moc nenudili, a přemýšleli, jak to uděláme s navazujícími spoji. Začalo se totiž ukazovat, že je nestíháme. Ze slibovaných dvaceti minut se stala půlhodinka, z půlhodinky hodinka a nakonec bylo zpoždění rovných sto minut. Od průvodčího jsme dostali potvrzení o zpoždění a truchlili nad svými koupenými místenkami. Cesta byla dlouhá Co se dalo dělat, nastoupili jsme do dalšího vlaku, našli pár volných míst a se svými krosnami se do vagónu vtěsnali. Průvodčí na nás koukali překvapeně, ale byli rozumní a rychle pochopili, že to opravdu není naše vina - to že jedeme špatným vlakem. Dále už cesta probíhala poklidně až do Žiliny, kde jsme z vlaku vyskočili, abychom učinili jeden z posledních přestupů - a můj úplně poslední. Opouštěl jsem zbytek výpravy o něco dřív, v Ružomberoku, abych se vydal přímo do kopců Velké Fatry. Campfest mne letos dostatečně nenalákal a tak jsme si řekl, že radši projdu další kus světa, ve kterém jsem ještě nebyl. A tak vám ani nemohu vyprávět, jak se letošní Campfest povedl. Prý tam bylo zase o něco víc lidí a nahluchlí zvukaři to z reprobeden pouštěli zase o něco víc nahlas. Velká Fatra Já hodil civilizaci za hlavu a svižně stoupal po červené pryč z města. Moc jsem nekoukal na mapu a říkal si, že červená je vždycky nejlepší. Když jsem za chvíli hekal do opravdu prudkého stoupáku, začal jsem si říkat, jestli by se mi po té modré, co vede o trochu níž pěkně po vrstevnici, nešlo lépe. Velká Fatra poprvé… Vylezl jsem na kopec Velká skála a po krátkém zvažování jsem se rozhodl, že to v příštím sedle zkusím. Dostat se z hřebenu dolů pod kopec prudkým srázem bylo trošku o ústa, ale z výsledku jsem byl potěšen - modrá byla krásná lesní pěšinka, vedoucí velmi zvolna do kopce. Šlo se krásně. Žádné hekání jako předtím. Z Hrabovského potoka jsem doplnil vodu a za chvíli už stoupal pod vlekem na horu Malinné (1.209). Zrovna zapadalo slunce a vůbec bylo pěkně. Pak ale začal les a v něm šero a já přemýšlel nad tím, kam hlavu složit. Zaneprázdněn uvažováním jsem přestal dávat pozor na cestu a zakrátko už bloudil po lesích. Podařilo se mi to totiž záhadným způsobem sejít z modré a kdyby to dolů k Čutkovskému potoku nebyl takový krpál, asi bych slezl až tam. …a podruhé Když jsem se zase našel, neměl jsem moc chuť pokračovat dlouho dál a tak jsem u laviček v sedle pod Vtáčnikom rozbil tábor. Trochu mne překvapilo, že zanedlouho po cestě, která sedlem vedla, projelo auto. Houby divočina. Další den jsem vyrazil poměrně brzy, což se později ukázalo jako dobré rozhodnutí. Byl jsem na suchu a pramen pod Vtáčníkom se mi nalézt nepodařilo. I po ránu bylo docela teplo, ale cesta vedla povětšinou lesy a tak voda ani tolik nescházela. Nabral jsem ji až v potoku před Smrekovicou. Po druhé snídani jsem pokračoval dále po zelené směrem k Rakytovu (1.567). Výšlap nahoru mi dal docela zabrat, ale stál za to. A pak zas dál až ke Grúňu, kde se mi podařilo z pěkného pramene doplnit vodu. Šlo se dobře. Lidí jsem potkával málo, zvláště ve srovnání s Tatrami, kde jich byly mraky. Dokonce tak málo, že jsem v salaši Mandolína spal sám. Trochu zvláštní pocit. Zase jsem byl bez vody. Pramen jsem nenašel, vracet se mi nechtělo a tak jsem snídani zapil posledními doušky vody a vydal se po červené dál. Od Ostredoku (1.592) začalo lidí přibývat a kolem Križné (1.574) už to byla hotová dálnice. Já se vydal směrem ke Králově studni, kde jsem doufal, že nějakou vodu najdu. Byla tam. Sice ubohý čůrek, který ani náhodou velká plechová koryta zaplnit nedokázal, ale alespoň něco. Naplnil jsem, co jsem mohl a pustil se zpátky. V tom horku, které panovalo, se voda opravdu hodila. Připadal jsem si trochu jako továrna na sůl. Plánoval jsem, že přespím pod Repišťom, ale z údajné chaty zbyla jenom střecha a tak jsem pokračoval dál. Cesta už zase vedla většinou lesy a tak se horko dalo vydržet. To byl ale asi jediný pozitivní bod, protože jinak bylo putování utrpením. Cesta vedla nahoru dolu a znovu a zas a když už jsem šplhal asi na pátý kopec, abych z něj zase slezl, měl jsem toho docela dost. Navíc se mi v hlavě bez ustání honil Ježíšek od Nohavici. Na Motyčské hole (1.292) jsem se utábořil, uvařil polévku a kochal se hvězdami. Další den byl zase horký, ale naštěstí už mne nečekala žádná velká štreka. Potřeboval jsem jenom dojít do Donoval, kam odpoledne měl přijet zbytek bandy a odkud jsme měli vyrazit do Tater. Seběhl jsem ze Zvolenu (1.403) a u potoka, který tekl přes cestu se umyl. Bylo úžasné ze sebe smýt všechnu tu sůl a prach. V Donovalech jsem se usídlil před kostelem, kde jsem poslouchal katolické chorály a kontroloval Facebook na zdejší veřejné wifi. Do kostela se seběhly snad celé Donovaly. Stálo se i venku. Pro Čecha trochu neobvyklý jev. Nízké Tatry Připraveni vyrazit, Donovaly Odpoledne zbytek skutečně dorazil. Kuba s úpalem. Po občerstvení zmrzlinou jsem vyrazili směr Nízké Tatry. Největší horka už naštěstí byla pryč a cesta zase vedla chvíli lesem. V dobré náladě jsme vyběhli na Kozí chrbát a zase z něj sběhli, abychom se utábořili v Hiadelském sedle. Kuba sice na Kozí chrbát vzpomíná nerad, ale to bylo dáno spíš jeho současným stavem než čímkoli jiným. Výhled na Kozí Chrbát V útulně v sedle bylo lidí tak akorát. Spalo se nahoře i dole. V prostřed noci přišla pěkná bouřka a průtrž mračen a ti, co spali dole, strávili noc zabalení v pláštěnkách. U nás nahoře tu a tam kapalo, ale jinak se vyspat dalo. Ráno bylo příjemně. Vlahý vzduch po dešti se krásně vdechoval a tak i stoupání na Prašivou (1.652), Malou (1.720) a Velkou Chochuli (1.753) bylo snesitelné. Kuba už se z úpalu oklepal a do kopců běhal jako první, my ostatní supěli za ním. Kocháme se pohledem na krajinu před Velkou Chochulou Vzduch se ale ohříval víc a víc a za pár hodin už bylo utrpení jít pod žhavým srpnovým sluncem. Užívali jsme si každý stín, na který jsme narazili. A že jich moc nebylo. Kuba vychutnává odpočinek ve stínu Na útulňu pod Chabencom jsme dorazili v rozumném čase. Umyli se, uvařili večeři, zahráli pár kol kenta a anonyma a chystali se jít spát. Ne však chatár, který s pár hosty popíjel a pouštěl si muziku na plný pecky. Já, poučen z cesty do Skotska, jsem nasadil špunty a za chvíli už spal. Co se v tu noc dělo, znám jenom z vyprávění. Holkám neudělalo dobře ostré horké sluníčko a skončily s podobným úpalem, jako Kuba před nimi. A tak střídavě vybíhaly z chaty, úpěly a zbavovaly se večeře. A do toho chatár se svojí muzikou. Když už toho na Bětku bylo moc, vzbudila ho, protože mezitím usnul na stole a poprosila, jestli by nemohl ten kravál vypnout. On na to, že jestli se jí to nelíbí, ať se sbalí a vypadne. To se jí pochopitelně nechtělo a tak radši zalezla do spacáku a snažila se noc nějak přežít. Kdesi v Tatrách Ráno vypadaly obě holky dost zbědovaně. Chatár už vystřízlivěl a opřekot se omlouval a dával rady, co máme dělat. Nakonec nám vrátil i část peněz a kdybychom chtěli, asi by nám vrátil i mnohem víc. Podle plánu jsme měli před sebou pořádnou štreku. Chtěli jsme totiž dojít až na Ramžu - platit za ubytování na Chopoku nebo na Štefáničce se nám nechtělo. Teď byly naše představy ohroženy a my připraveni k sestupu do údolí, pokud by to dál nešlo. Ochočení kamzíci kus za Chabencom Vyrazili jsme. Ne úplně brzo, ale také ne úplně pozdě. Horko už docela bylo a při výstupu na Chabenec (1.955) jsme se pořádně zapotili. S vidinou lanovky na Chopoku v dáli jsme ukrájeli ze zbývající cesty. Za Polanou (1.890), kterou jsme raději obešli zespoda, začala pravá horská dálnice. Míjeli jsme davy turistů, které sem vyvezla lanovka, aby se nadýchali čerstvého vzduchu. Možná i proto jsme skoro běželi, abychom to měli rychle za sebou. Výhled při cestě Výhled na Děreše Na Chopoku (2.000) jsme dali delší pauzu na odpočinek. Já si odlovil kešku, Kuba vyběhl na vrchol a holky usnuly. Ďumbier jsme z časových důvodů oželeli, i když nám to bylo trochu líto. Na druhou stranu jsme mohli o to déle posedět před Štefáničkou u sklenice kofoly, kterou jsme koupili za vrácené peníze z Ďurkové. Vyčerpaná Bětka odpočívá u Štefáničky Holky už se trochu oklepaly a tak se pokračovalo ve veselé náladě. I přes to horko. Polovinu těl už jsme měli dokonale spálenou. Do Čertovici jsme dorazili k večeru a řekli jsme, že už to na tu Ramžu přece jenom dojdeme. Do osmi tam budem! Krajina před sestupem do Čertovici Do osmi jsme tam nebyli. Ale opravdu jsme tam dorazili. S krásnými třiceti kilometry horským terénem v nohách. Další přespávající v útulně jen kroutili hlavami. Na Ramže bylo plno. Na holky zbyly poslední dvě volná místa a my s Kubou spolu s půltuctem dalších horalů spali venku. Noc byla poklidná a ráno jsme nikam nechvátali - slíbili jsme si zasloužený odpočinek. Holky se z útulni vybelhaly, teprve když poslední skupina odešla. Snídaně na Ramže V klidu jsme posnídali a před polednem se vydali za dalším dobrodružstvím. Bylo vedro. Vzduch se ani nehnul a my se prodírali přes prales popadaných stromů a větví, abychom vylezli na Homolku. Pot z nás tekl proudem Pekelně nás pálily spálené půlky těla a když jsme se museli prodírat ostrými větvemi kleče, jeden by bolestí brečel. Seběhli jsme do sedla Priehyba, kde jsme dohonili skupinu, která z Ramži vycházela před námi. Obsadili jsme břehy potoka, který v oněch místech teče. I tekoucí voda se nám zdála býti dost teplá, ale i tak bylo příjemné zase smýt pot, prach a sůl z těl. Osvěženi jsme vyběhli na Velkou Vápenicu v rekordním čase a za zpěvu "Oh, Freedom" jsme dorazili až k útulně Andrejcová. Západ slunce u Andrejcové Ani nás nepřekvapilo, že bylo zase plno. Naštěstí to nevypadalo, že se něco přižene a i kdyby, dovnitř bychom se taky nějak vešli. Uvařili jsme si polévku, pojedli kaši a s plnými břichy a hvězdnou oblohou nad hlavou šli spát. Dovnitř jsme se se nevešli Ráno jsme zase nikam nechvátali a zase vyráželi jako poslední. Horko bylo pořád, ale už ne takové, jako dny před tím. Výstup na Královu Holu jsme si užívali. Netrvalo dlouho a už jsme sbíhali dolů směrem na Pusté Pole. U chalupy Pod Košariskom jsme se brzy odpoledne utábořili, máchali se v potoce a dojídali zásoby. Taky jsme odháněli medvědy naším brnkáním na ukulele. Zasloužený odpočinek na Králově Hole Následující den jsme se s menšími obtížemi dostali do Popradu. Autobusová zastávka v Pustých Polích je dosti svérázná, ale i tak se nám autobus zastavit podařilo. Slasti přírodní koupele Jak bývá naším zvykem, naše cesty ve městě směřovaly nejdříve do obchodu. Na plánovaný průzkum Popradu nedošlo, protože se přihnala bouřka s lijákem, který vydržel celé odpoledne. A pak hurá domů. Trochu nás překvapilo, že musíme ve studentovi platit za zavazadla. Cesta byla poklidná a v ranních hodinách jsme rozlámaní vylézali na Florenci. Nestačilo? Tak koukněte na video.

Čas načtení: 2020-03-12 16:02:10

Z koronavirového bojiště aneb Něco k aktuální situaci v Evropě

Minulý článek s překladem zprávy italského lékaře z Bergama vzbudil na českém internetu naprosto neskutečnou reakci. Když se virálně šíří článek o viru, je to docela pěkný paradox. Vzhledem k situaci nezbývá než na něj navázat. Je to po celé Evropě oprávněně téma číslo jedna. Začneme zase v Itálii, kde 12. března zavřeli v podstatě všechno kromě obchodů s potravinami a lékáren. V každé krizi má někdo smůlu, že do ní spadne dříve, a v tomto případě to Italové odskákali za nás. Máme za nimi určité zpoždění, takže je čas věnovat pozornost tomu, co se děje u nich. V diskusích, které se rozvinuly pod minulým článkem, jsem občas narážel na skepticismus ve stylu „vždyť si to ten doktor taky mohl vymyslet“. Kéž by… Ono těch zpráv z Lombardie je víc a všechny jsou konzistentní; z Milána a okolí se stal Wu-chan Evropy. Tady jsou třeba k poslechu zprávy z lékařské skupiny na WhatsAppu (s anglickými titulky), tady je rozhovor popisující skutečnost, že lékaři už si musejí vybírat, komu vůbec poskytnou pomoc a komu ne. Profesor Giacomo Grasselli z Milána poskytl videorozhovor britské veřejnoprávní stanici Channel 4 a říká v něm, že situace je horší než po výbuchu bomby, protože bomba vybuchne jednou, kdežto tohle se opakuje každý den. Podle výrazu tváře se dá soudit, že už pár dní pořádně nespal. (Jeden jeho kolega právě na Covid-19 zemřel, bylo mu 67 let.) Starosta města Bergama Giorgio Gori vzkazuje na Twitteru, že sledovat počet pacientů léčených na jednotkách intenzivní péče je zavádějící. Nové pacienty už není kam dávat a jsou ponecháni bez léčby, zemřít. A bývalý ministerský předseda Itálie Matteo Renzi (PD) poslal prostřednictvím CNN vzkaz zbytku světa. Naléhá v něm, aby ostatní státy nepodceňovaly nebezpečí, neztrácely čas a nedělaly ty samé chyby, jaké udělala Itálie. V tom si myslím, že má pravdu. Vývoj v jiných evropských státech, aspoň co se počtu případů týče, nápadně připomíná Itálii, jen se zpožděním o několik dnů. Před pár dny jsem narazil na tento graf, který mapuje počet případů v Německu a v Itálii. Plynulo z něj, že Německo sleduje Itálii s odstupem osmi dnů. (Nutno ale upozornit, že v Německu je zatím podstatně méně úmrtí.) Další a aktuálnější graf ukazuje hned několik vybraných států Evropy a nárůst počtu případů v nich, a to včetně dnů zpoždění za Itálií. Podle těchto dat je odstup mezi Itálií a dalšími státy zhruba jeden až dva týdny. Zdá se, že těch států, které jedou po mastné skluzavce za Italy, je docela dost. Mimochodem, dobrým zdrojem aktuálních čísel pro Evropu je tento spreadsheet na Google Docs. Vypovídající hodnotu pro dnešní den to má vždycky až k večeru, když jsou tam zaneseny údaje ze všech států. Zatím to byla pěkná, čistá exponenciála. Dosavadní reakce ve zbytku Evropy jsou hodně různorodé. Německo jako by váhalo, zatím tam ani plošně nezavřeli školy, i když kancléřka sdělila poslancům CDU/CSU, že se může nakazit 60–70 % obyvatelstva. Desátého března se beze všeho konalo například velké fotbalové utkání Lipsko–Tottenham, na stadion přišlo čtyřicet tisíc diváků. (Lipsko vyhrálo 3:0.) Podobně i Francie, kde počet případů rychle roste, jako by si nechtěla situaci úplně připustit. Prezident Macron šel šestého března se svojí ženou veřejně do divadla; dost možná, že Matteo Renzi při své kritice narážel přesně na tuhle jeho akci. O víkendu se má konat v celé Francii první kolo komunálních voleb, také dobrá příležitost, jak se vzájemně infikovat. Někdy je situace až absurdní, například ve městě Landerneau proběhlo několikatisícové celoevropské shromáždění cosplayerů, kteří si hrají na šmouly, a které místní starosta odmítl zrušit. Uf, chápu, že v dnešní době je povznášející potkat někoho, kdo je modrý v ksichtě, aniž by to bylo tím, že se dusí, ale kdo ví, co budou účastníci téhle akce říkat za čtrnáct dní… Menší státy reagují různě. Dánsko, kde začal počet nakažených prudce růst, zareagovalo velmi podobně jako Česká republika a omezuje veřejný život. Belgie či Švýcarsko jsou ale daleko váhavější a například ve švédském hlavním městě Stockholmu přestali testovat ty pacienty, kteří nepatří do rizikové skupiny a nejsou hospitalizováni – což znamená, že jejich čísla budou proti realitě podsazená. (Už teď má Švédsko podstatně více případů než ČR, ačkoliv počtem obyvatel se víceméně rovnáme.) Vůbec je zajímavé, že rychlost a intenzita reakce států v téhle krizi neodpovídá tomu, jak jsou seřazeny na žebříčku podle bohatství a obecné vyspělosti. Relativně málo je postiženo třeba Mongolsko, které leží hned vedle Číny a které přijalo protiepidemická opatření hodně rychle. Naproti tomu od takových USA by člověk čekal větší manévry, zatím provedly jen deset tisíc testů ve více než třísetmilionové populaci, což je strašně málo. No dobře, šíří se nám to, šíří. Co dál? Říká se, že vojenské štáby se vždycky připravují na tu minulou válku, a dost možná je tomu tak i v případě koronavirové epidemie. Nejlepší výsledky totiž zatím mají kromě Jižní Koreje také Tchaj-wan, Hongkong a Singapur, tři země, které byly výrazně zasaženy původním SARSem roku 2003. V jejich případě se „minulá válka“ ukázala být dost podobná té dnešní, tudíž tamní zdravotní systémy a úřady vědí lépe než ty naše, co se osvědčilo a co tedy dělat. Vyplatilo by se kopírovat od nich ty nejúčinnější postupy, i když naše obyvatelstvo zdaleka není tak disciplinované jako to jejich. Česká vláda je zatím docela proaktivní a mám z jejích opatření daleko lepší dojem než z těch německých, francouzských či španělských. Hybnou silou je v tomto případě skoro určitě profesor Roman Prymula, náměstek ministra zdravotnictví a epidemiolog. Jako mají některé státy smůlu, mají občas i kliku, že na správném křesle sedí člověk, který věci rozumí. V tomto případě jsme kliku podle všeho měli. Zastavme se ještě na chvíli u pojmu „zplošťování křivky“. Jde o to, že skoro cokoliv negativního, a to včetně epidemie, je snesitelnější, pokud není náraz příliš prudký a proces probíhá pozvolněji. Sejít po schodech je úplně něco jiného než vypadnout z okna, i když technicky vzato se vaše tělo v obou případech jen přemístilo o pár pater níž. Malý příklad z epidemie španělské chřipky roku 1918. Americká města Filadelfie a St. Louis vzala věc za zcela opačný konec a průběh byl naprosto jiný. Tehdy dvoumilionová Filadelfie doplatila na to, že její starosta odmítl zrušit slavnostní pochod. Nakazilo se na něm obrovské množství lidí a situace se zhoršila natolik, že v nejhorších chvílích zamořoval ulice puch z neodklizených, hnijících těl obětí a fungování města se nebezpečně přiblížilo naprostému kolapsu. Starosta St. Louis naopak vyhlásil restriktivní opatření včas, a to údajně i přes velký odpor místních podnikatelů. Epidemie ve městě proběhla podstatně méně dramatickým způsobem. Smrt si také vybrala svoji daň, ale ani zdaleka tak vysokou, jako ve Filadelfii. Čtenář Aleš Kofránek napsal k tomuhle tématu následující komentář, u kterého stojí za to se zastavit: „Chápu potřebu zploštění té křivky, na druhou stranu, pokud budeme mít křivku sice plochou, ale pokud to bude za cenu v podstatě zastavení ekonomiky na půl roku, tak je otázka, co nakonec vyjde hůř, protože z toho může vzniknout globální krize, nové konflikty atd. Proto by podle mě měla být nějaká hranice, kdy se už řekne, že donekonečna zpřísňovat se ta opatření nedají.“ Nuže, vidím to trochu jinak. Potřeba „zploštění křivky“ je sice důležitá, ale v těch výše zmíněných státech jako Singapur a Tchaj-wan se to podařilo i bez toho, aby obětovali svoji ekonomiku. Lidi jsou přeci jen docela vynalézaví a po počátečním chaosu a ztrátách začnou přicházet na způsoby, jak situaci zlepšovat. Hodně aktivit se teď zautomatizuje a přesune na internet. (Třeba se konečně dočkáme i pořádného a uživatelsky přátelského systému datových schránek pro všechny občany!) Vyrobí se dostatečný počet roušek a respirátorů, které přeci jen šíření infekce zpomalují – ne sice dokonale, ale každá trocha je dobrá. Dopravní podniky postupně přijdou na to, jak lépe a efektivněji čistit prostředky MHD. Budou schváleny první léky (nadějně vypadá remdesivir, látka, za jejímž vznikem stojí tým pod vedením českého vědce Tomáše Cihláře) atd., atd. Tahle současná situace skutečně trochu připomíná válku, ale to není nutně jenom špatně. Válka byla v moderní době vždycky významným urychlovačem vědeckotechnického pokroku a v téhle konkrétní válce je aspoň celé lidstvo na té samé straně (až na ojedinělé idioty, vždycky se najdou). Vůbec bych nepodceňoval naši kolektivní schopnost se i z takových složitých problémů nějak „vylízat“. {loadmodule mod_tags_similar,Související} Převzato s laskavým svolením autora z jeho webu, na kterém kromě tohoto článku najdete další texty o politice a společnosti. Knihy Mariana Kechlibara si můžete objednat ZDE.

Čas načtení: 2024-02-20 18:00:15

Všechno je jinak: Nintendo Switch 2 nabírá výrazné zpoždění

Nástupce Nintenda Switch pravděpodobně letos neuvidíme Řada respektovaných médií v čele s VGC tvrdí, že jejich zdroje ukazují na první kvartál roku 2025 Doufejme, že Nintendo zachová zpětnou kompatibilitu her Nintendo Switch je tady s námi už od roku 2017, přičemž stále více hráčů netrpělivě očekává příchod nástupce, který podle řady spekulací už klepe na dveře. Ty nejoptimističtější zprávy hovoří už o příštím měsíci, zatímco pesimisté odhadovali příchod Switche 2 spíše až na přelom léta a podzimu. Jak se ale zdá, ani jedni nejspíše nemají pravdu. Podle serveru VGC bylo oficiální představení nové konzole japonského herního obra odloženo až na první kvartál příštího roku, přičemž zdroje známého brazilského novináře a také Eurogameru se k těmto spekulacím přiklánějí také. Přečtěte si celý článek Všechno je jinak: Nintendo Switch 2 nabírá výrazné zpoždění

Čas načtení: 2024-03-26 11:00:15

Nedělní změna času ovlivní 12 nočních vlaků Českých drah

Chybějící hodina v noci ze soboty na neděli kvůli změně času na letní způsobí zpoždění 12 nočních vlaků Českých drah (ČD). Národní dopravce se bude snažit zpoždění snížit zkrácením pobytu vlaků ve stanicích. Dráhy o tom v úterý informovaly v tiskové zprávě. Změna času ovlivní pouze dálkové vlaky, regionální podle mluvčího ČD Filipa Medelského vyjedou až v době po změně času.

Čas načtení: 2024-03-26 22:27:00

Huawei Cloud na veletrhu KubeCon EU 2024: příchod inteligentní éry díky nepřetržitým inovacím s otevřeným zdrojovým kódem

Paříž (Francie) 26. března 2024 (PROTEXT/PRNewswire) - Na veletrhu KubeCon + CloudNativeCon Europe 2024, který se konal 21. března v Paříži, zdůraznil Dennis Gu, hlavní architekt ve společnosti Huawei Cloud, ve svém hlavním projevu s názvem "Nativní cloudové technologie a technologie umělé inteligence: příchod inteligentní éry díky nepřetržitým inovacím s otevřeným zdrojovým kódem", že integrace nativních cloudových technologií a technologií umělé inteligence má zásadní význam pro transformaci průmyslu. Společnost Huawei Cloud plánuje pokračovat v inovacích projektů s otevřeným zdrojovým kódem a spolupracovat s vývojáři, s cílem otevřít dveře pro příchod inteligentní éry.Umělá inteligence představuje klíčovou výzvu pro paradigma nativního cloudu.Cloudové technologie v posledních letech způsobily revoluci v tradičních IT systémech a urychlily digitální pokrok v oblastech, jako jsou internet a vládní služby. Nativní cloud díky správě mikroslužeb přinesl nové možnosti, jako jsou bleskový prodej a agilní provoz, například DevOps. Tyto změny mají zásadní dopad na životy lidí i rychlý růst a široké přijetí umělé inteligence, včetně rozsáhlých modelů, se staly základem průmyslové inteligence.Podle průzkumu společnosti Epoch z roku 2023 se výpočetní výkon potřebný pro základní modely zvyšuje každých 18 měsíců desetinásobně, což je pětkrát rychleji než tempo růstu předpovězené Moorovým zákonem pro obecné výpočty. Vznik tohoto "nového Moorova zákona" v důsledku umělé inteligence a převaha rozsáhlých modelů umělé inteligence představuje výzvu pro technologie nativního cloudu. Dennis Gu ve svém projevu nastínil následující klíčové body:• Nízké průměrné využití GPU/NPU zvyšuje náklady na trénování a odvozování umělé inteligence.• Častá selhání velkých tréninkových shluků modelu snižují efektivitu tréninku.• Složitá konfigurace rozsáhlých modelů má za následek vysoké nároky na vývoj umělé inteligence.• Ruku v ruce s nasazením rozsáhlého odvozování umělé inteligence přichází riziko nepředvídatelného zpoždění přístupu koncových uživatelů a objevují se potenciální problémy s ochranou osobních údajů.Inovace v oblasti umělé inteligence ze strany společnosti Huawei Cloud nabízí vývojářům nápady, jak řešit různé výzvy.Rostoucí velikost modelů umělé inteligence vyžaduje více výpočetní kapacity, což představuje výzvu pro technologie nativního cloudu, ale také nabízí příležitosti pro inovace v tomto odvětví. Dennis Gu se podělil o příběhy týkající se inovací v oblasti umělé inteligence společnosti Huawei Cloud a nabídl vývojářům referenční bod pro řešení výzev.Společnost Huawei Cloud pomocí KubeEdge – cloudové nativní platformy pro edge computing – vytvořila platformu pro plánování a správu více robotů. Pomocí této platformy mohou uživatelé s využitím příkazů v přirozeném jazyce říkat platformě, co má dělat, a systém bude koordinovat několik robotů na okraji ve snaze splnit složité úkoly. Systém je navržen s třídílnou architekturou (cloud, okrajový uzel a robot), která řeší problémy, jako je porozumění přirozenému jazyku, efektivní plánování a správa více robotů či správa přístupu k robotům různých typů. Prostřednictvím rozsáhlých modelů provádí příkazy v přirozeném jazyce a předvídá dopravu, přiděluje úkoly a plánuje trasy. Třídílná architektura výrazným způsobem zvyšuje flexibilitu robotické platformy, zlepšuje efektivitu řízení o 25 %, zkracuje dobu potřebnou pro nasazení systému o 30 % a zkracuje dobu potřebnou pro nasazení nových robotů z měsíců na pouhé dny.Hlavní službou jedné z předních platforem pro sdílení obsahu v Číně, kterou využívá více než 100 milionů aktivních uživatelů měsíčně, jsou doporučení na domovské stránce. Tato funkce vychází z modelu s téměř 100 miliardami parametrů. K trénování tohoto modelu platforma využívá tréninkový clutser s tisíci výpočetními uzly, včetně stovek ps a pracovníků na jednu tréninkovou úlohu. Existuje proto velká poptávka po lepším plánování topologie, vysokém výkonu a velké propustnosti. Volcano, projekt s otevřeným zdrojovým kódem, rozšiřuje podporu pro úlohy umělé inteligence nebo strojového učení v systému Kubernetes a nabízí řadu zásad pro správu úloh a pokročilé plánování. Volcano zahrnuje algoritmy, jako je plánování s ohledem na topologii, plnění přihrádek a plánování s ohledem na dohodu o úrovni služeb (SLA), což vede k 20% zlepšení celkového výkonu tréninku a výraznému snížení složitosti provozu a údržby platformy.Bezserverová umělá inteligence stojí v čele vývoje nativního cloudu.Řada podniků a vývojářů čelí výzvě, jak efektivně a spolehlivě provozovat aplikace umělé inteligence a zároveň minimalizovat provozní náklady. Společnost Huawei Cloud přišla s řešením tohoto problému, když identifikovala klíčové požadavky na cloudové nativní platformy umělé inteligence a zavedla nový koncept nazvaný Serverless AI.Dennis Gu během svého vystoupení vysvětlil, že bezserverová umělá inteligence je navržena tak, aby zjednodušila složité úlohy trénování a odvozování pomocí inteligentního doporučování paralelních zásad, což vývojářům usnadňuje její používání. Obsahuje také funkci automatického rozšíření adaptivního GPU/NPU dynamicky upravující přidělování prostředků na základě změn pracovní zátěže v reálném čase a zajišťující efektivní provádění úloh. Kromě toho je v bezserverové umělé inteligenci k dispozici bezporuchový clutser GPU/NPU, takže se již vývojáři nemusí obávat, že by hardwarové poruchy mohly přerušit služby. A co je nejdůležitější, bezserverová umělá inteligence je kompatibilní s běžnými architekturami umělé inteligence, takže vývojáři mohou snadno integrovat své stávající nástroje a modely umělé inteligence.Bezserverová umělá inteligence je také velmi významným pokrokem pro poskytovatele cloudových služeb. Bezserverová umělá inteligence přináší řadu výhod, jako jsou lepší využití GPU/NPU, efektivnější hybridní pracovní zátěž pro trénování, odvozování a vývoj i ekologicky šetrné výpočty díky lepší energetické účinnosti, takže můžete ušetřit peníze za elektřinu. Bezserverová umělá inteligence navíc umožňuje sdílení GPU/NPU mezi více nájemci v různých prostorech nebo v různém čase, což zvyšuje míru opětovného využití prostředků. Nejdůležitějším aspektem bezserverové umělé inteligence je její schopnost zajišťovat garantovanou kvalitu služeb (QoS) a SLA pro úlohy školení i odvozování, což zajišťuje stabilní a velmi kvalitní služby.Bezserverová umělá inteligence využívá flexibilní vrstvu plánování prostředků, která je postavena na virtualizovaném operačním systému. Tato vrstva zapouzdřuje základní funkce aplikačních rámců do vrstvy zprostředkování aplikačních prostředků. Dennis Gu představil referenční architekturu pro bezserverovou umělou inteligenci. Domnívá se, že tento návrh architektury umožňuje bezserverové umělé inteligenci automatické řízení rozsáhlých zdrojů. To zahrnuje přesnou analýzu vzorců využití prostředků, sdílení prostředků z heterogenních hardwarových fondů a zajištění odolnosti proti chybám během úloh tréninku umělé inteligence skrze virtualizaci GPU/NPU a živou migraci zátěže. Kromě toho vícerozměrné plánování a adaptivní pružné škálování zlepšují využití prostředků.Techničtí odborníci ze společnosti Huawei Cloud na dílčím fóru poznamenali, že počet úloh spojených s umělou inteligencí nebo strojovým učením, které běží na platformě Kubernetes, neustále roste. Výsledkem je, že řada společností buduje platformy umělé inteligence nativního cloudu na několika clutserech Kubernetes, které jsou rozmístěny v datových centrech a na různých typech GPU. Aplikace Karmada a Volcano zvládají inteligentně plánovat pracovní zátěž GPU ve více clusterech, podporují přenos chyb a zajišťují konzistenci a efektivitu v rámci clusterů i mezi nimi. Kromě toho mohou vyvažovat využití prostředků v celém systému a kvalitu služeb pracovních úloh s různými prioritami, aby se vypořádaly s výzvami správy rozsáhlých a heterogenních prostředí GPU.Karmada nabízí okamžitou a spolehlivou automatickou správu aplikací ve scénářích s více cloudy a hybridními cloudy. Stále více uživatelů pomocí aplikace Karmada vytváří přizpůsobitelná a efektivní řešení v produkčních prostředích. Aplikace Karmada byla v roce 2023 oficiálně povýšena na inkubační projekt CNCF a komunita se těší, že se k ní připojí další partneři a vývojáři.Volcano Gang Scheduling je řešení pro scénáře distribuovaného tréninku umělé inteligence a velkých dat, přičemž řeší problémy nekonečného čekání a slepých uliček v distribuovaných tréninkových úlohách. Zásluhou topologie úloh a plánování s ohledem na vstupy a výstupy se minimalizuje zpoždění přenosu distribuovaných tréninkových úloh, čímž se tréninkový výkon zlepší o 31 %. Kromě toho minResources řeší spor o zdroje mezi ovladačem Spark a spouštěčem ve scénářích s vysokou souběžností, optimalizuje stupeň paralelismu a zvyšuje výkon o 39,9 %.Dennis Gu je přesvědčen, že klíčem ke zvýšení produktivity umělé inteligence je agilita cloudových technologií a inovace heterogenních výpočetních platforem umělé inteligence. Společnost Huawei Cloud se věnuje inovacím s otevřeným zdrojovým kódem a prostřednictvím spolupráce s kolegy z oboru se snaží nastolit novou éru inteligence.Foto – https://mma.prnewswire.com/media/2370741/Dennis_Gu_Chief_Architect_Huawei_Cloud.jpg KONTAKT: Lavanda Wang, lavanda.wang@huawei.com PROTEXT 

Čas načtení: 2024-04-23 16:48:48

Německo plánovalo dodat Ukrajině až 400 vozidel MRAP, dodávky však budou mít minimálně půl roku zpoždění

Německo plánovalo dodat Ukrajině až 400 těžkých obrněných vozidel MRAP (Mine-Resistant Ambush Protected), ale kvůli logistickým problémům se tento počet postupně snižuje a skutečné dodávky ještě nezačaly. Píše o tom deník Bild a Ukrainska Pravda. The post Německo plánovalo dodat Ukrajině až 400 vozidel MRAP, dodávky však budou mít minimálně půl roku zpoždění first appeared on Pravda24.

Čas načtení: 2024-05-17 18:00:32

Nabere GTA 6 zpoždění? Vydavatel odtajnil klíčovou informaci

GTA 6 je na dobré cestě, dušuje se vydavatel Take-Two Interactive Ve své finanční zprávě dokonce potvrdil vydání na „podzim 2025“, jak se spekulovalo GTA 6 lze bez okolků označit za nejočekávanější hru současnosti. Bohužel faktem je, že od vydání prvního traileru již uběhlo 5 měsíců a nastalo neoblíbené ticho po pěšině. Fanoušci se už začali trochu bát, že o hře nebude až do jejího vydání slyšet. Ticho však protnul přímo vydavatel Take-Two Interactive, který veřejnosti přiblížil datum vydání. Přečtěte si celý článek Nabere GTA 6 zpoždění? Vydavatel odtajnil klíčovou informaci

Čas načtení: 2024-05-29 00:00:00

Včas, nebo se zpožděním. Cestující uvidí, kde je každý autobus i vlak

Obavy o to, zda autobus už ujel, nebo má jen zpoždění, by měly být během pár let minulostí. Dopravní resort chystá vylepšení dvě dekády neměnného systému jízdních řádů o nové schopnosti. Po celém Česku by měl být schopný hlídat přesnou polohu vlaků a autobusů a pomoci vytvořit informační systém poskytující aktuální informace o poloze a zpoždění všech hromadných dopravních prostředků.

Čas načtení: 2024-06-30 09:43:00

Lety nad Evropou nabírají zpoždění, nejhůř je na tom Turecko. Problémy se týkají i Čechů

Letecké spoje nad Evropou nabírají v posledních dnech stále častěji zpoždění, největší problémy vznikají na spojích do Turecka. Vliv to má i na české dopravce a letiště, aerolinky Smartwings jen během soboty zaznamenaly zpoždění všech 30 svých letů z a do Turecka.

Čas načtení: 2024-06-30 10:16:27

Letadla nad Evropou nabírají zpoždění. Největší problémy mají nad Tureckem

Letecké spoje nad Evropou nabírají v posledních dnech stále častěji zpoždění, největší problémy vznikají na spojích do Turecka. Vliv to má i na české dopravce a letiště, aerolinky Smartwings jen během soboty zaznamenaly zpoždění všech 30 svých letů z a do Turecka. Zpožděné přílety i odlety na linkách do těchto destinací eviduje i pražské letiště.

Čas načtení: 2024-06-30 10:30:32

Lety nad Evropou se zpožďují, problémy mají i Češi

Letecké spoje nad Evropou nabírají v posledních dnech stále častěji zpoždění, největší problémy vznikají na spojích do Turecka. Vliv to má i na české dopravce a letiště, aerolinky Smartwings jen během soboty zaznamenaly zpoždění všech třiceti svých letů z a do Turecka. Zpožděné přílety i odlety na linkách do těchto destinací eviduje i pražské letiště.

Čas načtení: 2024-06-30 09:54:00

Letadla nad Evropou nabírají zpoždění. Největší problémy mají nad Tureckem

Letecké spoje nad Evropou nabírají v posledních dnech stále častěji zpoždění, největší problémy vznikají na spojích do Turecka. Vliv to má i na české dopravce a letiště, aerolinky Smartwings jen během soboty zaznamenaly zpoždění všech 30 svých letů z a do Turecka. Zpožděné přílety i odlety na linkách do těchto destinací eviduje i pražské letiště.

Čas načtení: 2024-06-30 10:27:00

Dovolenkové lety hlásí stále častější zpoždění. Češi čekají i 4 hodiny!

Letecké spoje nad Evropou nabírají v posledních dnech stále častěji zpoždění, největší problémy vznikají na spojích do Turecka. Vliv to má i na české dopravce a letiště, aerolinky Smartwings jen během soboty zaznamenaly zpoždění všech 30 svých letů z a do Turecka. Zpožděné přílety i odlety na linkách do těchto destinací eviduje i pražské letiště. To má navíc nyní výpadky systému pasové kontroly na prvním terminálu, což zpomaluje odbavení cestujících. Vyplývá to z informací Smartwings a Letiště Praha pro ČTK.