Po 16letech jsem zahodil všechen kod webu a napsal celý kod znovu. Vypadá to tu +- stejně, ale pokud narazíte na něco co vám vadí tak mi o tom napište: martin@vorel.eu nebo se mi ozvěte na twitteru Začal jsem dělat change log.

Kurzy ze dne: 22.01.2025 || EUR 25,145 || JPY 15,448 || USD 24,075 ||
čtvrtek 23.ledna 2025, Týden: 4, Den roce: 023,  dnes má svátek Zdeněk, zítra má svátek Milena
23.ledna 2025, Týden: 4, Den roce: 023,  dnes má svátek Zdeněk
DetailCacheKey:d-757257 slovo: 757257
Českým firmám se nelíbí omezení dodávek AI čipů. Jsme spolehlivý partner v NATO a EU, říkají

Také Česká asociace umělé inteligence, jejíž součástí jsou třeba Google nebo Škoda Auto, se ozvala proti představeným americkým sankcím na vývoz vyspělých čipů pro AI. Tyto restrikce by se měly dotknout i Česka, které spadlo do druhé kategorie zemí, kam se sice nadále AI čipy dovážet mohou, ale v omezeném množství. Proti už se dříve ohradil Svaz průmyslu a dopravy ČR, který situaci nazval šokujícím rozdělením železnou oponou.

---=1=---

Čas načtení: 2024-11-21 07:00:01

Legendární Lada Niva dostala západní vymoženost. Rusové jsou ve varu

Nikdo nechce v autě trpět v tichu, ani Rusové. Rádio v autě není sice životně důležité, zvláště pro Rusy, kteří musí pořád jezdit Nivou zkonstruovanou v sedmdesátých letech, tahle vymoženost vám však na chvilku může dát pocit, že už nežijete v Sovětském svazu. Proto se inženýři v automobilce AvtoVAZ rozhodli, že Rusům dají zkusit, jak se asi cítí západní člověk, jehož auto pochází alespoň z tohoto tisíciletí. Rusové ukázali moderní Ladu: žádné airbagy a rádio si nepustíte, protože v autě není Číst více RUSKÁ LEGENDA Kde nepřežije Lada Niva, tam nepřežije nikdo. I taková pořekadla kolují v Rusku o legendárním produktu ještě sovětské automobilky, která tehdy reagovala na potřebu zkonstruovat lehký a spolehlivý vůz, který by si poradil s těžkým terénem v odlehlých částech země. Málokdo by tehdy tušil, že auto, které poprvé vyjelo v roce 1977, bude Rusko vyrábět ještě v roce 2024. Pro svoji jednoduchou konstrukci a výborné terénní schopnosti se stalo legendou i na Západě. V terénu může malý vůz směle konkurovat i pravověrným offroadům. Dodnes jej ale trápí problémy s korozí a kolísavá kvalita zpracování. Do starého auta nové rádio Do stařičké Lady Nivy tak zabudovali moderní rádio s velkým displejem a vymoženostmi, které známe už ze základních výbav evropských vozů. Je jistě chvályhodné, že i ruská vozidla se snaží jít s dobou, ale jak bývá u podobných akcí v téhle zemi tradicí, ne vždy se podaří vychytat všechny mouchy. Jedničku zařadíte jen těžko A tak i v tomto případě přináší montáž moderního infotainmentu jistou nevýhodu, kterou jeden z Rusů natočil a nahrál na sociální sítě. „Šel jsem do prodejny AvtoVaz. 1 300 000 zas*aných rublů (310 tisíc korun, pozn. red.) za Nivu. Říkají, že to má zatraceně dobrá multimédia. Nová. To je ono,“ říká podrážděný Rus a následně ukazuje, kde je ten hlavní problém. Přes nový displej totiž pořádně nejde zařadit rychlostní stupeň na prehistorické řadicí páce. „Když zařadíte jedničku, dotýká se to. To samé na trojku,“ stěžuje si zákazník na videu. To zveřejnil ukrajinský náměstek ministra vnitra Anton Geraščenko, který se specializuje na ruskou propagandu. Video je skvělou ilustrací toho, jak západní sankce proti zemi fungují a Rusko musí složitě modernizovat desítky let stará auta. Ta pak prodává za přemrštěné ceny.   Nová verze legendární Lady Niva je pro smích i Rusům. Najdi pět rozdílů! Číst více Geniální řešení Řešení je vskutku ruské. „Manažer říká, že to nic není, páku si přece můžete trochu ohnout. Lidi to dělají. Kur*a,“ uleví si nakonec nad geniálním řešením problému. Něco podobného si zřejmě říkali inženýři výrobce, když „novou“ Nivu, respektive nový interiér, projektovali. Zákazník je tam jako vždy až na posledním místě, protože prostě nemá na výběr. Západní vozy už totiž do země nějaký čas neproudí kvůli sankcím, a pokud ano, jejich cena je kvůli maržím překupníků doslova přemrštěná. Rádio je luxus Majitelé staronové Nivy ale ještě mohou jásat, protože si (byť s ohnutou řadicí pákou) alespoň rádio poslechnou. Moderní Lada totiž v základní výbavě, která stojí v přepočtu 350 tisíc korun, nemá ani takovou běžnou věc. Nové Ladě Vesta jsme se věnovali v tomto článku. KAM DÁL: Západní auta a telefony Putinových prominentů: Stejně jste se inspirovali Ruskem

\n
---===---

Čas načtení: 2024-04-02 16:56:55

Poctivý a spolehlivý úvěr do 24 hodin.

Vážná nebankovní půjčka 30 000 až 5 000 000 Kč kde není potřeba ručit nemovitostí. Podmínkou je pravidelný měsíční příjem a české občanství. Osobní přístup ke každému požadavku. Zaručuji rychlé a seriózní jednání. Půjčka v plné výši a vyplacení prostředků Read More Poctivý a spolehlivý úvěr do 24 hodin. The post Poctivý a spolehlivý úvěr do 24 hodin. first appeared on Radírna - Internetová online poradna.

Čas načtení: 2023-12-21 13:40:09

KOVOINOX – spolehlivý partner pro zámečníky i kutily

Společnost KOVOINOX je předním partnerem profesionálních zámečníků i zručných kutilů. Nabízí široký sortiment kvalitních produktů pro různé projekty. V sortimentu nechybí žádané nerezové, hliníkové a kované polotovary, kompletní bránové příslušenství, včetně pohonů bran, k tomu plastové komponenty a skleněné systémy, spojovací materiály a rovněž hobby sortiment pro dílnu a zahradu. Velice žádaným sortimentem jsou dvoukřídlé […] The post KOVOINOX – spolehlivý partner pro zámečníky i kutily appeared first on Domácí kutil.

Čas načtení: 2022-02-19 13:20:33

O budoucích válkách robotů – II.

Jak to tedy bude vypadat v nejbližších letech. Začneme jednou základní výhodou, kterou robot, dokonce i neautonomní (a těch je valná většina), proti člověku má. Člověk je suchozemský živočich, který si poradí i se složitým pozemním terénem, ale jiná prostředí (pod hladinou moře, vzduch, natož vesmír) jsou pro něj značně nepřátelská. Dokáže v nich sice s použitím dostatečně vyspělé techniky přežít a dokonce i něco dělat, ale zdaleka ne tak efektivně jako stroj, který nepotřebuje kyslík, teplo, jídlo, ochranu před přílišnou akcelerací atd. Dosti podstatnou součástí hmotnosti dnešních ponorek, letadel atd. jsou jen zařízení, která mají udržet jejich posádky naživu a v dobrém zdraví; z čistě praktického pohledu by bylo výhodnější s sebou takový balast netahat a nahradit jej „užitečným nákladem“ (čidla, přístroje, zbraně, dodatečné palivo a munice…), jak to jen jde. (Toto je mimochodem faktor, který by se uplatnil, i kdyby bylo mladých vojáků k dispozici dost.) Tomu také odpovídá relativní míra robotizace. Vesmír je už dnes robotizovaný téměř kompletně, daleko více než na začátku kosmické éry. Procento pilotovaných letů a množství plavidel určených pro lidi je mnohem menší, než si autoři klasické sci-fi ještě někdy v 60. letech představovali. Tahat „tam nahoru“ veškeré vybavení nezbytné k tomu, aby tam přežil člověk z masa a kostí, se v naprosté většině situací nevyplatí – skoro všechny úkoly se dají řešit strojově a na dálku. Dokonce i loď Dragon, která nyní dopravuje astronauty na oběžnou dráhu, se dá kompletně řídit z pozemního střediska a posádka by se vlastně mohla jenom „vézt“ a kochat se výhledem na matičku Zem. Další plánované lodě jsou na tom stejně. Americký raketoplán ještě lidskou posádku potřeboval, automatizované byly jen některé systémy. Letectvo je robotizované míň než vesmír, ale je patrné, že dronů pozvolna přibývá a pilotovaných letadel ubývá. Živí piloti mají zatím stále ještě určité výhody, zvláště v určitém typu misí (lepší povědomí o situaci, nedají se „hacknout“ nebo zarušit), ale celková bilance se pomalu přesouvá na stranu dronů. Přispívá k tomu skutečnost, že poslední generace stíhaček začínají být pekelně drahé, a to jak z hlediska pořizovací ceny, tak na provozních nákladech; jedna letová hodina F-35 vyšla roku 2020 na 33 tisíc dolarů, což je skoro tři čtvrtě milionu korun, přičemž jeden vojenský pilot by měl ročně nalétat zhruba 350 hodin k tomu, aby si udržel odbornou úroveň. Ne nutně jen na F-35, ale stejně… To je hodně peněz i pro bohaté státy a extra silná motivace pro státy chudší. Poměrně vyspělé drony se vyrábějí například v Turecku, které by při současné úrovni své ekonomiky patrně větší flotilu stíhaček poslední generace ani „neuživilo“ (i kdyby si ji mělo od koho koupit!) Turecké Bayraktary se v posledních letech osvědčily při praktickém nasazení v Libyi i v Náhorním Karabachu a vzbudily zájem i u států jako Velká Británie; přitom jeden kus stojí pouhých pět milionů dolarů. Podstatně hůře se robotizuje námořnictvo, kde hlavní problém nastává v okamžiku, kdy se někde daleko na moři něco porouchá. Dokud všechny systémy fungují dobře, dokáží moderní lodě fungovat i se značně omezenou posádkou, ale jakmile vznikne porucha, začnou potíže; loď se na svoji základnu vrací podstatně déle než letadlo. To byl jeden z problémů, které pronásledovaly americký projekt Littoral Combat Ship. Optimistickou budoucnost ale nejspíš mají malé robotické ponorky jako právě vyvíjená Orca, které můžete v případě krize vypustit do nějakého strategicky důležitého průlivu apod. a hrát si s nepřítelem na explozivní schovávanou. Jedno takové místo, které by pro jejich nasazení bylo ideální, je průliv mezi Tchaj-wanem a Čínou, který by musel být v případě invaze překonán mohutnou flotilou; však také Čína vyrábí svoje vlastní stroje pro autonomní podmořský boj. Nejméně rozvinutá je, celkem nepřekvapivě, situace u pozemního vojska, kde mají lidské smysly, končetiny a schopnost orientace stále ještě nad roboty značný náskok. Hlavní výjimkou je práce pyrotechniků, do které roboti pronikají už čtyřicet let. Přibližovat se k bombě či k nevybuchlému kusu munice osobně nebo prostřednictvím stroje, to je zatracený rozdíl. Výhody a nevýhody pozemních robotů Co další výhody a nevýhody, jak to s nimi vypadá? Na straně výhod jednoznačně je, že robot nepotřebuje spát. V případě dálkově řízeného stroje se prostě vystřídají směny odpočinutých operátorů. Žádné chrnění na stráži, které občas stálo život celou jednotku, žádné duševní útlumy z dlouhodobého nevyspání. Padne-li stroj do zajetí, tedy spíše „stane se kořistí“, největší problém spočívá v tom, že by se nepřítel mohl dozvědět něco o jeho fungování (to lze ovšem řešit dobře mířenou raketou). Ale žádní vystresovaní příbuzní, bojící se o osud svého blízkého, nebudou obléhat palác prezidenta nebo krále. Na rozdíl od člověka nemá smysl robota mučit nebo zabít, natožpak natočit s ním nějaké psychopatické video, jako měl ve zvyku Islámský stát. Roboti a jejich operátoři také tak snadno neztrácejí nervy v obtížných situacích, protože prvek bezprostředního fyzického ohrožení chybí. Toto býval typický problém armád složených ze „zelených rekrutů“, kteří se poprvé v životě ocitli v reálném nebezpečí. Mohl vést k dezercím, panice, zbytečným ztrátám na životech nebo i k masakrům civilistů (podezřelých například z partyzánské činnosti). Profesionální armády dokážou tenhle problém podstatně zredukovat systematickým výcvikem, ale stroj bude k hvízdajícím kulkám vždycky netečnější než člověk. Poslední prvek na straně jednoznačných výhod: pokud je robot rozumně designovaný, lze celkem rychle doplňovat ztráty výrobou dalších robotů. Lidi zdaleka tak snadno nedoplníte, kvalifikované už vůbec ne. A v dnešní demografické situaci ještě méně. Teď ty nevýhody. Ve složitém pozemním terénu (hluboké lesy, jeskyně, obytné budovy) mají lidé pořád ještě náskok, protože je pro nás o hodně přirozenější. Toto se bude pomaličku posouvat, ale spíš ve směru různých drobných létajících strojů. Dnes už jde s dronem docela dobře manévrovat i v lese. I pozemní roboti dnes už zvládnou leccos, ale zatím v laboratorních podmínkách. Aby jim ale totéž šlo i ve větru, dešti a na namrzlých kamenech, to bude ještě nějakou dobu trvat. Dejme tomu deset let? Další nevýhoda robotů: lidské tělo je v určitém smyslu daleko odolnější než současné stroje. Máme samoopravné a sebezáchovné mechanismy, které nám pomáhají zahojit menší zranění. Můžeme nějak fungovat i nevyspaní a hladoví, byť ne donekonečna. Sneseme značné rozpětí teplot. V nouzi zkonzumujeme skoro cokoliv. V tomto jsou roboti křehčí. Pokazí-li se něco, musí nastoupit mechanici a náhradní díly. Vybije-li se baterie, musí se dobít, nelze fungovat ani deset minut na „elektrický dluh“. To znamená, že náskok v robotizaci armád budou mít ty státy, které už teď mají velmi dokonalou logistiku „od skladu až na bojiště“. Ach ano, ještě jedna nevýhoda: dálkově ovládatelné roboty lze v principu „hacknout“, takže buď přestanou fungovat, nebo se dokonce slepě obrátí proti svým pánům. „Blue on blue“ incidenty na bojišti nejsou nic nového (chcete-li drsné čtení, prostudujte si, jak proběhla ostudná rakousko-rakouská bitva u Karánsebese, tehdy ještě bez jakékoliv sdělovací techniky a s deseti tisíci padlých); ale dosud spolehlivý robot změněný v kamikaze, to je zcela specifická kategorie děsu. Samozřejmě s tím ty armády budou počítat a budou mít v takových strojích zabudované různé „kill switche“, ale i ty se vlastně dají zneužít. Toto je také asi jediný způsob, kterým se menší a slabší státy budou moci takové robotické armádě vůbec bránit. Softwarové talenty se vyskytují i v Pákistánu a nepotřebují ke své činnosti příliš rozsáhlou infrastrukturu. Rozhodne globální internet Poměrně zásadní věc, která zatím masovější nasazení robotů ve válce ztěžuje, je právě ta nutnost je na dálku nějak ovládat, což mimo jiné zahrnuje, aby se jejich operátor na tom bojišti vůbec dokázal zorientovat. Přenechat tento úkol čistě robotům samotným je nebezpečné. Umělá inteligence zatím není ani tak daleko, aby dokázala spolehlivě řídit auto ve městě, natož aby rozhodovala o tom, koho má zabít. Ne, že by se takové pokusy nedělaly, ale ani po prvním nasazení takového autonomního dronu na bojišti (Kargu-2, zase turecký výrobek) se vlastně neví, jestli v daný okamžik opravdu rozhodoval robot nebo člověk. Pokud se někdy toto změní, bude nezbytné všechny tyto úvahy přehodnotit, ale zatím to vypadá, že i ono pouhé robotické taxi popojíždějící po Starém Městě Pražském je věc vzdálenější budoucnosti. A z toho plyne, že vojenské roboty bude nutno řídit. Schopnost ovládat stroje na dálku je do značné míry určená kapacitou a spolehlivostí spojení: čím větší, tím lépe. Bohužel už nemůžu najít ten odkaz, ale vybavuji si stížnosti jednoho Američana, který přirovnával současnou kapacitu spojení v Afghánistánu ke snaze vypít kýbl vody koktejlovým brčkem. V tomto ohledu nás v nejbližších deseti letech čekají velké změny, protože začínají vznikat systémy pro globální internet, jako je například plánovaný a pozvolna budovaný Starlink. Ty mají mít naprosto masivní přenosovou kapacitu – v případě Starlinku se bavíme přinejmenším o gigabitech až desítkách gigabitů, s pingem (odezvou) daleko nižším než u geostacionárních družic, protože jde o nízké oběžné dráhy. A vskutku, projekt Starlink americkou armádu velice zajímá. S takto kapacitním a rychlým připojením by bylo možné v každém odlehlém koutě světa nasadit celou flotilu dálkově ovládaných strojů naráz a mít všechno jak na dlani. Většina těch strojů přitom ani nemusí být bojová, stačí, aby „mapovaly bojiště“: kamery, radary, infračervené detektory, akustické snímače atd. Máte-li k dispozici spolehlivý uplink o kapacitě desítek gigabitů, dokážete s jeho pomocí vytvořit tak detailní a komplexní mapu místa, kde se bojuje, že každý ten operátor řídící skutečného bojového robota může vědět zcela najisto, po čem střílí – a co, případně kdo, střílí po něm. Tím se o dost snižuje pravděpodobnost různých katastrofálních průšvihů (všelijaké vybombardované svatby atd.), o úsporách munice nemluvě. I z tohoto důvodu považuji za v podstatě jisté, že Starlink bude, i kdyby se proti původním odhadům prodražil třeba trojnásob. Tenhle druh globální výhody si nebudou chtít nechat v Pentagonu ujít. Robotický konflikt za deset let? „Globálně dostupná vysokokapacitní síť“ a „robotizace armády“ spolu souvisejí minimálně stejně těsně, jako kdysi souvisely „železnice“ a „telegraf“ (viz dvě navazující kapitoly v Zapomenutých příbězích 5). Kdo si takovou síť pod svojí kontrolou zajistí první, bude mít možnost robotizovat svoje ozbrojené síly v míře dosud nevídané. A ušetřit si tak ztráty na živých vojácích v příštím konfliktu. Dá se čekat, že minimálně USA a Čína budou o vybudování vlastních satelitních sítí velice usilovat. Oba tyto státy mají jak ekonomickou sílu do takových projektů investovat, tak i výrobní kapacitu k tomu, aby si dostatečné množství družic dokázaly vyrobit (převážně) vlastními zdroji. U takového hardwaru totiž moc nestojíte o to, aby vám kritické komponenty dodávala nějaká fabrika z druhého konce světa. Mohly by obsahovat bezpečnostní díru navíc. Důležitým prvkem tohoto závodu bude i schopnost domácích kosmických firem vynést ty družice na nízkou oběžnou dráhu. Bavíme-li se o desetitisících družic na každou konstelaci, znamená to minimálně vyšší stovky až nižší tisíce letů nosných raket. Navíc bude potřeba družice průběžně obměňovat, což znamená další stovky letů. Na nízkých oběžných dráhách totiž družice poměrně rychle ztrácejí rychlost (třením o zbytky vzduchu) a během několika let shoří v horních vrstvách atmosféry. Kdyby se družice průběžně nedoplňovaly, síť by degradovala a brzy zanikla úplně. Takové množství letů je ovšem bez znovupoužitelných raket neúměrně drahé. Kosmické závodní pole se tedy rozdělí na kategorii těch států a firem, které zvládnou sestrojit a uvést do provozu znovupoužitelné rakety za přijatelnou cenu, a těch, kterým v tomto směru ujede vlak. Tady bude zajímavé sledovat, které ty státy a firmy se dokážou „rozhoupat včas“ a které ne. Zatím si vůbec nejsem jist, zda to velké, ale zbyrokratizované struktury typu Roskosmosu, ESA nebo JAXA dokážou v horizontu zhruba10 let zvládnout. Poslední dobou se o restart svého kosmického průmyslu snaží Velká Británie, jejíž pusté skotské pobřeží je vhodné ke startům na některé polární dráhy; jestli z toho něco bude, kdo ví. (Tipoval bych, že bude, protože nejde jenom o vesmír, ale i o skotský separatismus. Vesmírný průmysl je prestižní, vytváří dobrá pracovní místa, a samostatné Skotsko by si nic podobného dovolit nemohlo. Proto jej budou v Londýně používat jako návnadu na nerozhodnuté Skoty. Kritické ovšem bude, zda se jim podaří nalákat do UK dostatek soukromých firem. Státním agenturám tento vývoj moc dobře nejde – mimo jiné přišly o řadu talentů.) Nicméně kolem roku 2030 už by mělo být patrné, jak se věci mají. Tou dobou už budou v provozu odhadem dvě tři takové globální datové sítě a vojenské vybavení příslušných velmocí se tomu začne přizpůsobovat. Někdy za deset let bychom tedy mohli vidět první převážně robotický konflikt. S trochou štěstí to snad nebude u nás v kotlince, kde slovo „robot“ vlastně vzniklo. Zatím tomu nic nenasvědčuje, daleko více bych tipoval oblast jihovýchodní Asie. Ale odhadovat budoucnost jest těžké.   Převzato s laskavým svolením autora z jeho webu, na kterém kromě tohoto článku najdete další texty o politice a společnosti. Knihy Mariana Kechlibara si můžete objednat ZDE.

Čas načtení: 2024-03-27 11:44:00

Abeceda zálohování: Průvodce, který vám pomůže ochránit vaše data

Praha 27. března 2024 (PROTEXT) - Strategie 3-2-1 je zlatým standardem v oblasti zálohování dat. Exponenciální růst digitálních dat zásadně změnil náš život. Většina z nás dnes vlastní chytrý telefon a téměř všichni jsme neustále online, ať už jde o nahrávání fotek na sociální sítě, prohlížení internetu nebo konzumaci digitálního obsahu. Naše závislost na digitálních datech se stala absolutní. Od nenahraditelných osobních fotografií, videí a dokumentů až po naše profesní snažení. Tato závislost však přináší kritickou zranitelnost: možnost ztráty dat.Poruchy hardwaru, náhodná vymazání a všudypřítomná hrozba kybernetických útoků představují významné riziko pro integritu našich digitálních aktiv. V této souvislosti se zálohování dat stává klíčovým pro zajištění bezpečnosti a dostupnosti našeho digitálního života.Důsledky ztráty dat mohou být dalekosáhlé. Představte si zničující ztrátu cenných rodinných fotografií, důležitých dokumentů, nebo profesní neúspěch v podobě nenávratně ztracených pracovních souborů. Zálohování dat slouží jako důležitá ochrana před těmito potenciálními katastrofami a nabízí spolehlivý způsob obnovy dat.Pomozte ochránit svůj digitální základ: Za hranice obnovy po haváriiVýhody zálohování dat sahají daleko za hranice obnovy po havárii. Zálohování dat v nás posiluje pocit bezpečí, což nám umožňuje s důvěrou přijímat nové technologie.Zálohování dat umožňuje jednotlivcům plně využívat potenciál digitálního světa bez obav a s vědomím, že existuje bezpečný mechanismus, který ochrání jejich informace, jejichž hodnota se nedá vyčíslit. Podle interní studie společnosti Western Digital 54 % lidí projevilo ochotu v budoucnu svá data částečně zálohovat. Je to hodně nebo málo? A vědí, jak?Zavedení strategie zálohování dat: Rámec pro úspěchVytvoření robustní strategie zálohování dat se může zdát náročné, ale s možností automatizovaného zálohování se tento proces stane snadným. Vše začíná pochopením rozložení digitální krajiny. Určení toho, na čem skutečně záleží - rodinné fotografie, důležité dokumenty, cenné vzpomínky - nám umožní efektivně stanovit priority našeho úsilí.Jakmile pochopíme význam našich dat, dalším krokem je výběr správných nástrojů pro tuto práci. Nejde jen o nalezení jakéhokoli řešení zálohování, ale o nalezení takového, které bez problémů zapadne do našeho života. Musíme vzít v úvahu nejen objem a dostupnost našich dat, ale také jejich škálovatelnost a rozpočtová omezení.Vezměme strategii 3-2-1 za zlatý standard v oblasti zálohování dat, který doporučuje společnost Western Digital. Tato strategie navrhuje mít celkem tři kopie dat na dvou různých typech médií, přičemž jedna je uložena mimo pracoviště kvůli vyšší bezpečnosti. Je to jednoduchý, ale účinný koncept, který zajišťuje, že naše digitální aktiva zůstanou v bezpečí. Vezměme si například fotografie a videa. Původní soubory, první kopie, jsou uloženy na důvěryhodném úložném zařízení, jako je například spolehlivý disk My Book značky WD. Pak přijde druhá kopie, chráněná na jiném médiu, například na bleskurychlém přenosném SSD disku SanDisk Extreme Pro. A nakonec, pro další úroveň ochrany, se třetí kopie nachází v cloudu, přístupná odkudkoli a kdykoli.Tato úložná řešení nejsou jen působivá; jsou to strážci naší digitální bezpečnosti. Ať už se jedná o rozsáhlou úložnou kapacitu zařízení My Book od značky WD, přenosnost a rychlost přenosného disku SanDisk Extreme Pro Portable SSD nebo vzdálenou dostupnost cloudového úložiště, každé z nich slouží jako silná obrana proti digitálním nejistotám.V dnešním propojeném světě není zálohování dat pouhou prevencí, ale investicí do naší digitální pohody. Je to jistota, že naše digitální stopa zůstane nedotčená a dostupná bez ohledu na to, co přinese budoucnost. Přijměme význam zálohování dat nejen jako technickou záležitost, ale jako důkaz našeho závazku chránit to, na čem skutečně záleží.O společnosti Western DigitalSpolečnost Western Digital má za cíl uvolnit potenciál dat tím, že využije možnosti jejich využití. Díky franšízám Flash a HDD, podpořeným pokroky v paměťových technologiích, vytváříme průlomové inovace a výkonná řešení pro ukládání dat, která umožňují světu realizovat své touhy. V rámci našich hodnot si uvědomujeme naléhavost boje proti změně klimatu a zavázali jsme se k ambiciózním cílům v oblasti snižování emisí uhlíku schváleným iniciativou Science Based Targets. Více informací o společnosti Western Digital a značkách Western Digital®, SanDisk® a WD® najdete na adrese http://www.westerndigital.com.Western Digital, design Western Digital, logo Western Digital, SanDisk, WD, My Book a SanDisk Extreme jsou registrované ochranné známky nebo ochranné známky společnosti Western Digital Corporation nebo jejích přidružených společností v USA a/nebo jiných zemích. Všechny ostatní značky jsou majetkem příslušných vlastníků. Specifikace produktu se mohou změnit bez předchozího upozornění. Zobrazené obrázky se mohou lišit od skutečných produktů.© 2024 Western Digital Corporation nebo její pobočky. Všechna práva vyhrazena.  

Čas načtení: 2024-06-15 19:30:34

Recenze Asus ExpertBook B5: spolehlivý pracant do podnikové sféry

Asus ExpertBook B5 je primárně podnikový stroj Potěší vyměnitelnou RAM, LAN konektorem a skvělým chlazením Za mnou testovanou konfiguraci s Core i7, 32 GB RAM a 1TB úložištěm zaplatíte 33 990 Kč s DPH Asus ExpertBook B5 s produktovým číslem B5404CVA-Q50183X patří mezi novinky na českém trhu. Nesnaží se zaujmout perfektním designem či třeba malými rozměry připomínající ultrabook. Řada ExpertBook se zaměřuje na podniky a testovaný model je v tomhle ohledu ukázkový. Nechybí například zvýšená odolnost nebo kvalitnější zabezpečení. Uvnitř kovového šasi se nachází desetijádrový Intel Core i7 třinácté generace, nechybí celá řada portů včetně ethernetu nebo dva Thunderbolt 4 porty. Bude to však stačit? Nejen na to si odpovíme v dnešní recenzi. Přečtěte si celý článek Recenze Asus ExpertBook B5: spolehlivý pracant do podnikové sféry

Čas načtení: 2024-11-05 08:08:00

Plné komerční nasazení inteligentní sítě Xinghe urychluje růst podnikání operátorů

Istanbul (Turecko) 5. listopadu 2024 (PROTEXT/PRNewswire) - Leon Wang, prezident produktové řady datových komunikací společnosti Huawei, přednesl v rámci celosvětového fóra k ultraširokopásmovému připojení (UBBF) 2024 hlavní řeč s názvem Inteligentní síť Xinghe: Urychlení nového růstu operátorů v éře Net5.5G. Ve svém projevu se Wang zaměřil na spolupráci společnosti Huawei s předními světovými operátory, využívajícími její řešení inteligentní sítě Xinghe Intelligent Network Solution k zajištění obchodních úspěchů zákazníků. Věnoval se také směrům vývoje nových služeb ve scénářích inteligentního computingu.Rychlé směřování všech průmyslových odvětví do éry umělé inteligence je hnacím motorem vývoje datových komunikačních sítí k jejich další generaci - Net5.5G. Společnost Huawei poprvé představila svou interpretaci cílové sítě Net5.5G na UBBF 2023 a na veletrhu MWC Shanghai 2024 pak uvedla řešení inteligentních sítí Xinghe Intelligent Network Solution přizpůsobené cílové síti Net5.5G. Od té doby již zahájila komerční provoz řešení Xinghe Intelligent Network Solution řada předních světových operátorů, kterým toto rozhodnutí pomohlo dosáhnout zvýšení příjmů.Wang dále poukázal na čtyři přednosti, kterými se řešení Xinghe Intelligent Network Solution zaměřené na Net5.5G může pochlubit:• Zajištění prvotřídní uživatelské zkušenosti: Řešení poskytuje precizní záruku kvality služeb, umožňující naplnit rozmanité požadavky různých skupin uživatelů, a urychluje monetizaci služeb 2H/2C. Přispívá také ke zlepšení uživatelské zkušenosti prostřednictvím řízených služeb a usnadňuje skokové rozšíření služeb 2B.• Mimořádně spolehlivý konvergovaný přenos: Směrovače E2E 400GE a digitální mapa sítě Network Digital Map, která podporuje simulaci síťové konfigurace, pomáhají budovat mimořádně širokopásmové, spolehlivé přenosové sítě. Systém jedné sítě pro více služeb zase snižuje celkové náklady na vlastnictví (Total Cost of Ownership, TCO), čímž účinně reaguje na více než 20% roční nárůst provozu operátorů.• Vysoký výkon pro inteligentní computing: Bezeztrátová elastická rozsáhlá síť (Elastic lossless WAN) usnadňuje efektivní přenos výpočetního výkonu a pomáhá operátorům využít příležitostí, které nabízí přístup podniků k inteligentním výpočetním centrům. Řešení také pomáhá vybudovat spolehlivý a efektivní výpočetní základ, což operátorům umožňuje rychleji zpeněžit služby computingu.• Všudypřítomná inteligentní bezpečnostní ochrana: Aby bylo možné čelit síťovým hrozbám, k nimž přispívá exponenciální růst umělé inteligence, využívá řešení možnosti analýzy zabezpečení sítě na bázi AI, která rychle a přesně identifikuje hrozby a zajišťuje bezpečný rozvoj služeb.Ve svém projevu Wang dále probral řadu progresivních případů použití tohoto řešení u operátorů. Co se týče urychlení monetizace služeb prostřednictvím zabezpečení prémiových zkušeností, Xinghe Intelligent Network Solution od společnosti Huawei využívá možnosti automatické optimalizace SRv6+Network Digital Map k optimalizaci síťových cest a odlehčení přetížení způsobeného stovkami přerušení optických vláken každý měsíc. Doba optimalizace se tak zkracuje z pěti dnů na několik minut, zlepšuje se kvalita služeb a zmírňuje se zahlcení síťového provozu. To zároveň umožňuje dosáhnout snížení počtu stížností o 80 %, zvýšení DOU (měsíčního objemu přenesených mobilních dat na uživatele) o 7 % a tím i odhadované zvýšení příjmů o více než čtyři miliony dolarů měsíčně. Co se týče způsobu snížení TCO pomocí ultra spolehlivého konvergovaného přenosu, po zavedení směrovačů 400GE od společnosti Huawei dokázal zákazník snížit CAPEX (kapitálové výdaje) u celé sítě o 50 %. Tyto směrovače, které poskytují nejvyšší hustotu v odvětví, umožnily zákazníkovi vybudovat konvergovanou přenosovou síť podporující plynulý vývoj během následujících 10 let, což zároveň řeší předpokládanou 50% složenou roční míru růstu (CAGR) provozu v příštích třech letech v důsledku rychlého rozšíření služeb 5G, FTTH (Fiber To The Home, optické vlákno do domácnosti) a videoslužeb. Wang dále představil poznatky operátorů a příklady z praxe v otázce využití nových příležitostí nabízených AI k dalšímu růstu. Patří mezi ně například služby Data Express, které umožňují vstup masivních vzorků dat z podniků do datových center operátorů pro inteligentní computing, služby bezztrátového přenosu na dlouhé vzdálenosti, které usnadňují kolaborativní učení mezi datovými centry, služby inteligentního cloud computingu a průkopnické využití AI k obraně proti AI s cílem snížit bezpečnostní rizika sítě.Komplexní produkty inteligentní sítě Xinghe Intelligent Network byly urychleně uvedeny do komerčního provozu, přičemž tuto inteligentní síť již využívá ke zvýšení růstu a rozšíření rozsahu svého podnikání na 40 operátorů z více než 20 zemí. Společnost Huawei pak bude i nadále stát v čele inovací síťových technologií a ve spolupráci se špičkovými operátory z celého světa vyvíjet špičkové produkty a řešení, která jim pomohou využít nové příležitosti inteligentní éry a rozvíjet své podnikání.Foto - https://mma.prnewswire.com/media/2547492/image_5009699_30394006.jpg KONTAKT: Venzo Hu, +86-13588192532, huyuheng2@huawei.com 

Čas načtení: 2024-11-11 16:07:04

Tipy na dárky: Čím potěšit cestovatele a jak mu usnadnit život? Vyberte spolehlivý kufr nebo třeba Řecko

Toho, kdo miluje cestování, nikdy žádným cestovatelským dárkem nezklamete. CzechCrunch dal dohromady tipy, které Ježíškovi pomohou ve vybírání. Článek Tipy na dárky: Čím potěšit cestovatele a jak mu usnadnit život? Vyberte spolehlivý kufr nebo třeba Řecko se nejdříve objevil na CzechCrunch.

Čas načtení: 2025-01-06 13:40:08

Když mobil z druhé ruky, tak tento. Je levný, spolehlivý a výkonný

Mobily iPhone 12 a 13 stále bodují. Starší iPhony s výkonnými čipy a podporou iOS jsou skvělou volbou z druhé ruky. Ceny od 5 tisíc korun.Přečtěte si celý článek: Když mobil z druhé ruky, tak tento. Je levný, spolehlivý a výkonný

Čas načtení: 2016-09-23 15:15:00

Hledáte vhodný zdroj tepla pro zimní zahradu? Zkuste tepelné čerpadlo!

*Tento ekologický, spolehlivý, cenově dostupný zdroj tepla s nízkými provozními náklady Vám dokáže zajistit vhodné podmínky v průběhu celého zimního období. Samotná instalace tepelného čerpadla je velmi snadná, zejména v porovnání s „natahováním“ konvenčních zdrojů tepla. * Pro účely zajištění vhodn ...

Čas načtení: 2017-09-18 05:00:00

Navigace Dynavix pro Android - Spolehlivý průvodce na cestách

Nová GPS navigace Dynavix na nás útočí aktuálními dopravními informacemi a možností náhledu na aktuální dění na silnicích skrz dopravní kamery. Je připravena pro mobilní zařízení, pracující s operačním systémem Android. Aktuálně je ke stažení na Google Play. Softwarová navigace Dynavix je v nové ve ...

Čas načtení: 2014-02-03 05:00:00

ESET NOD32 Antivirus 7: Spolehlivý nástroj pro ochranu počítače

Sháníte kvalitní a zákazníky prověřený antivirový program? Doporučuji vám vyzkoušet antivirus ESET NOD32 ve verzi 7, která je navíc doplněna o účinný antispyware, který je obohacen o novou technologii, která spolehlivě eliminuje hrozby pro všechny vaše data, respektive celý počítač. Nejnovější verze ...

Čas načtení: 2010-08-27 06:00:00

ESET NOD32 - nejlépe hodnocený antivirový program na světě

Máte problém s ochranou počítače? Chcete, aby Váš počítač byl 100% chráněn před nebezpečnými viry a škodlivými programy? Nevíte, jaký antivirus zvolit? Vyzkoušejte nejnovější verzi programu NOD 32 Antivirus 4 od slovenské společnosti ESET software, spol. s r. o. Program je velice spolehlivý a bezpeč ...

Čas načtení: 2009-12-22 06:00:00

QIP - lepší náhrada ICQ?

Se slovem ICQ („ajsíkjů“) se z řad mladší populace prakticky setkal snad každý a i pro ostatní zastupitele lidské populace nebývá neznámé. My se tu dnes však nebudeme bavit ani tak o ICQ, jako o QIP, o jeho „lepší náhradě“. Pokud tedy jsme ovlivněni fenoménem ICQ, hledáme nějaké rychlý, spolehlivý k ...

Čas načtení: 2008-08-30 06:00:00

SmartFTP - perfektní FTP klient

Hledáte přehledný a spolehlivý FTP klient pro vaše projekty? Funkce ostatních FTP klientů, které jsou k dispozici zdarma, vám už nedostačují? Podle následující recenze programu SmartFTP, můžete sami posoudit, zda se koupě FTP klienta vyplatí. Čeština jen na 2.0 Po krátké instalaci, která zabere ...

Čas načtení: 2024-02-14 14:00:08

Vakcíny, roušky a espresso? Nečekaný spojenec proti Covidu-19

Ranní rituál, zasloužená siesta či spolehlivý životabudič – milovníci kávy si jistě najdou mnoho záminek, proč si dopřát o jeden šálek navíc. Nyní si k nim mohou připsat i jeden zásadní. Nová studie naznačila, že pití kávy může pomoci snížit riziko onemocnění, které v posledních letech obrátilo svět vzhůru nohama.   Výzkum z posledních let ukázal, že k odolnosti

Čas načtení: 2017-11-23 00:00:00

Prořezávání prodlouží život nákladních pneumatik

Pneumatiky pro nákladní automobily hrají větší roli, než by se mohlo zdát. Jejich výrobci musí skloubit nároky na spolehlivý výkon, životnost a co nejnižší náklady. Všechny tyto požadavky mohou lépe plnit díky prořezávání pneumatik. Úspora 75 % Díky speciálním postupům při jejich výrobě slouží pne ...

Čas načtení: 2021-07-25 00:00:00

Proč voskovat auto?

Automobil je většinou naší chloubou a krasavce z něho dělá bezpochyby lak. I když budete mít vytuněného mazlíčka na čtyřech kolech, ale s oprýskaným lakem, moc pozornosti budit nebudete. Proto je třeba jej chránit. Jak? Voskem. Navoskujte si auto Spolehlivý vosk na auto Dříve se vozidla myla běžn ...

Čas načtení: 2008-04-11 19:05:00

Honda Jazz

Honda Jazz 1.4 Pohledná a stále mladá Honda Jazz Design I když Honda Jazz tráví už nějaký ten rok v Evropě její design je stále vitální a pořád vypadá pěkně. Sympatické tvary jsou vhodné pro muže i ženy. Celkově je velice spolehlivý a komfortní. Interiér Použitý tmavý tvrdý materiál vypadá celk ...

Čas načtení: 2007-08-15 10:50:00

Ford

Ford Motor Company byla založen 16. června 1903 Henry Ford spolu s dalšími jedenácti společníky. Ford model T První velký úspěch zaznamenal Henry Ford, když uskutečnil svůj sen o výrobě auta, které by bylo levné, spolehlivé a dostupné co nejvíce lidem. Ford Model T byl hospodárný spolehlivý automo ...

Čas načtení: 2021-12-15 09:18:00

Tepelné čerpadlo vs zemní plyn – který zdroj tepla zvolit?

Zemní plyn se do dnešního roku jevil jako spolehlivý zdroj levného tepla. Této představě zasadily těžkou ránu okolnosti roku 2021, kdy cena zemního plynu na komoditních burzách vzrostla tento rok trojnásobně. Zároveň, zemní plyn se […] Příspěvek Tepelné čerpadlo vs zemní plyn – který zdroj tepla zvolit? pochází z Bydleni-z.cz