Po 16letech jsem zahodil všechen kod webu a napsal celý kod znovu. Vypadá to tu +- stejně, ale pokud narazíte na něco co vám vadí tak mi o tom napište: martin@vorel.eu nebo se mi ozvěte na twitteru Začal jsem dělat change log.

Kurzy ze dne: 22.01.2025 || EUR 25,145 || JPY 15,448 || USD 24,075 ||
čtvrtek 23.ledna 2025, Týden: 4, Den roce: 023,  dnes má svátek Zdeněk, zítra má svátek Milena
23.ledna 2025, Týden: 4, Den roce: 023,  dnes má svátek Zdeněk
DetailCacheKey:d-751354 slovo: 751354
Medicare to negotiate price of Ozempic, Wegovy weight-loss drugs - The Washington Post

<ol><li><a href="https://news.google.com/rss/articles/CBMilwFBVV95cUxQMTRNbG9iS0J3TS1SWHRKMmNQWjFZWnpnN3NFLWlvdVlWVWE1T0htR2YtV0RPSjRQd1pGZWR3QjdjVXRYalRVYnk0bklJVlBTQ3E1NUVpZEd4NmJKQS1GVkpWeC1hWHpPSm8zMnJXQW5WbUZyQ2ROVGZtcVZJMzh0MmNsR09lZXc4LW1NNUpLQUpXTnMxa1pr?oc=5" target="_blank">Medicare to negotiate price of Ozempic, Wegovy weight-loss drugs</a>  The Washington Post</li><li><a href="https://news.google.com/rss/articles/CBMijwFBVV95cUxNb3p1NnZVQ1V3TWVVeVBUUlF4TE1mZ21zTXRzUlFyTmF3QWVabUlNRFlaYkFFdlVYVE1JVjNNYl85R0Mza0drVGlsbjNoTDFIb2RZWW5kVzNpaEtKMHJPY3RNMFVSRGsxdzVUN0tyd1VTMTVpaUtESW9rZU4yZmJVeUhFMUxvTDdpc2ZkYkZ6Z9IBhgFBVV95cUxOR3hqY0xmdGpFWnRuNDhVb3YzYlVCekJVbmpvall2WlJSZ0M5NHRqdlJpNXhpbXZ4ZFFrRE9xcnBBb0dVbjdnRFpYZnJjLU9nQVc1RjhaOUxxbjdpMDBPS25nTWRXMEZNVFZxRkFJQXloZVF6TUM2RHJ1UVIyYV9XS1p4S1F3Zw?oc=5" target="_blank">Ozempic and Wegovy selected for next round of Medicare drug price negotiations</a>  CNN</li><li><a href="https://news.google.com/rss/articles/CBMigwFBVV95cUxPNHhYbUptSGo3cnNJbHQ4V0VHRmVTVEhTdzlhMmlHZUR2RTItSUc4WmNRT0Nwa0pibjhSMlh1ck9kUGg2RUhWNmdQNmhRVnAyTjlQOHR1RExfTllCekdkallYNmpScnpjdVpmQkVOUVRHRFFPVkVvckdwSzRRMmlHSG5SWQ?oc=5" target="_blank">Medicare to Negotiate Lower Prices for Weight-Loss Drugs</a>  The New York Times</li></ol>

---=1=---

--=0=--

---===---

Čas načtení: 2024-04-25 18:47:15

155mm střela DM642 s dvouúčelovou submunicí DM1383

Autor: Jiří Tintěra Datum: 25.04.2024 18:47:15 Název:Name:DM642DM642Originální název:Original Name:DM642Kategorie:Category:jiná kategorieOther CategoryVýrobce:Producer:DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR Rheinmetall GmbH, Düsseldorf Období výroby:Production Period:DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRRPoužití:Use:dělostřelecká kontejnerová municeartillery container ammunitionNáboj:Round:Ráže:Calibre:155 mm6,102inStřela:Projectile:Označení:Designation:--Délka střely:Projectile Length:899 mm35,394inHmotnost střely:Projectile Weight:46,3 kg102 lbDruh bojové nálože:Type of Charge:63x submunice DM138363x DM1383 submunitionsHmotnost bojové nálože:Charge Weight:20.79 kg45.83 lbZapalovač:Fuse:DM163, nebo M577DM163 or M577Způsob prodloužení dostřelu:Method of Increasing the Range:žádnýnoneNábojka:Propellant Charge:Hmotnost nábojky:Propellant Charge Weight:? kg? lbPoznámka:Note:Tovární označení RB63, jiné zdroje uvádí označení RH63. Vylepšená verze označena: DM642A1. Licenčně vyráběna italskou firmou Simmel Difesa pod označení: IM 303 BCR. Úsťová rychlost: 802 m/s Dostřel: 22400 mPočet vyrobených střel: DM642: 51675 kusů DM642A1: 70627 kusů Komulativní submunice: - armádní označení: DM1383 - tovární označení: RH-2-1 - hmotnost: 330 g - délka: 95 mm - průměr: 42 mm - možnost samodestruce: ano Celková hmotnost 63 kusů: 20,79 kg. Počet vyrobené submunice DM1383: 7705026 kusůFactory designation RB63, other sources indicate the designation RH63. Improved version marked: DM642A1. Produced under license by the Italian company Simmel Difesa under the designation: IM 303 BCR. Muzzle velocity: 2631.2 ft/s Range: 24497 yd Number of bullets produced DM642: 51675 pieces DM642A1: 70627 piecesCumulative submunitions: - army designation: DM1383 - factory designation: RH-2-1 - weight: 0.73 lb - length: 3,74 in - diameter: 1,654 in - possibility of self-destruction: yes Total weight of 63 pieces: 45.83 lb. Number of submunitions produced: DM1383: 7705026 piecesZdroje:Sources:Terry J. Gander, Ian V. Hogg: Jane's Ammunition Handbook 1994-1995, vyd. Jane's Information Group, ISBN 0-7106-1207-9 Charles Q Cutshaw, Leland Ness: Jane's Ammunition Handbook 2004-2005, Jane's Information Group, ISBN 0-7106-2615-0 Morten Huseby, Knut Ove Hauge1, Erling Andreassen1, Nils Ivar Nilsen: Målinger av lydtrykket nær M109, 155 mm felthaubits, FFI-rapport 2007/01450, vyd. Forsvarets forskningsinstitutt 2007, ISBN 978-82-464-1190-3 Simon Conway: Banning Cluster Munition, vyd. Landmine Action, Kanada 2009, ISBN 978-097389554-4 Cluster Munition Monitor 2011, vyd. Mines Action Canada, ISBN 978-0-9738955-9-9 http://www.army-guide.com/eng/product1777.html www.the-monitor.org

Čas načtení: 2024-09-09 14:22:09

RUS-Ch-BPLA

Autor: Janko PALIGA Datum: 09.09.2024 14:22:09 Název:Name:Ch-BPLAKh-BPLAOriginální název:Original Name:Х-БПЛАVýrobce:Producer:DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR Konstrukční kancelář přístrojového vybavení, Tula Období výroby:Production Period:DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR ?Vyrobeno kusů:Number of Produced:?Prototyp vyroben:Prototype Built:DD.MM.RRRR ?Použití:Use:Kronštadt OrionUZGA Forpost-RTechnické údaje:Technical Data:Hmotnost střely:Missile Weight:32 kg71 lbHmotnost hlavice:Warhead Weight:6[*1*] kg13[*1*] lbDélka:Length:? mm?Průměr těla:Diameter:? mm?Rozpětí křídel:Wingspan:? mm?Způsob navedení:Guidance System:Poloautomatický způsob navedení - laserový paprsek (SACLOS)Semi Automatic Command to Line Of Sight - laser beam (SACLOS)Pohon:Propulsion:Typ:Type:raketový motor na tuhé palivoSolid-fuel rocketVýkony:Performance:Rychlost:Speed:? km/h? mphDosah:Range:8 km5 miPoznámka:Note:Dalším vývojem protitankového raketového systému Kornet a vysoce přesného dělostřeleckého granátu Krasnopol byla vyvinuta střela Ch-BPLA (Kh-UAV) určená k nasazení z bezpilotních letounů proti pozemním a hladinovým cílům.Střela zdědila hlavní konstrukční prvky po protitankové střele 9M133 Kornet-D, je však těžší, váží 32 kilogramů oproti 26 kilogramům Kornetu-D. Navzdory zvýšení hmotnosti zůstává hmotnost vyměnitelné hlavice podobná, přičemž vysoce explozivní verze váží 6 kilogramů a termobarická hlavice 3,2 kilogramu. Je třeba poznamenat, že některé údaje ve zveřejněných bulletinech mohou být nepřesné, jak naznačuje 10 kilogramový rozdíl mezi hmotností střely v přepravním a odpalovacím kontejneru a bez něj.Střela využívá k navádění odražený laserový paprsek, kterým dron osvětluje cíl až do dopadu. Tento naváděcí systém umožňuje střele zasáhnout cíle na vzdálenost až 8 kilometrů a ve výšce až 4 000 metrů. Naváděcí modul umístěný v přídi střely je zřejmě odvozen od dělostřeleckého systému Krasnopol, který používá stejnou metodu navádění.[~1~] protitanková verze, termobarická verze má hmotnost 3,2 kgFurther development of the Kornet anti-tank missile system and the Krasnopol high-precision artillery shell led to the development of the Kh-BPLA (Kh-UAV) missile for deployment from drones against land and surface targets. The missile inherits the main design elements from the 9M133 Kornet-D anti-tank missile, but is heavier, weighing 32 kilograms compared to the 26 kilograms of the Kornet-D. Despite the increase in weight, the weight of the interchangeable warhead remains similar, with the high-explosive version weighing 6 kilograms and the thermobaric warhead 3.2 kilograms. It should be noted that some of the figures in the published bulletins may be inaccurate, as indicated by the 10 kilogram difference between the weight of the missile with and without the shipping and launching container. The missile uses a reflected laser beam for guidance, which the drone uses to illuminate the target until impact. This guidance system allows the missile to hit targets at ranges of up to 8 kilometres and altitudes of up to 4 000 metres. The guidance module located in the missile's nose is apparently derived from the Krasnopol artillery system, which uses the same guidance method.[~1~] anti-tank version, the thermobaric version has a mass of 3.2 kgZdroje:Sources:mil.in.ua

Čas načtení: 2024-08-04 22:54:22

JPN - Toyota Land Cruiser 70 (víceúčelové terénní vozidlo)

Autor: Jiří Tintěra Datum: 04.08.2024 22:54:22 Název:Name:Land Cruser 70Land Cruser 70Originální název:Original Name:Land Cruser 70Výrobce:Producer:DD.MM.1984-DD.MM.RRRR Toyota Yoshiwara Plant, Aichi Období výroby:Production Period:DD.MM.1984-DD.MM.RRRRVyrobeno kusů:Number of Produced:kolem deseti miliónů / around ten millionPrototyp vyroben:Prototype Built:DD.MM.RRRRPočet míst k sezení:Troop Seating Capacity:4 (5)Technické údaje:Technical Data:Náhon:Configuration:4x4Pohotovostní hmotnost:Curb Weight:1755 kg3869 lbUžitečné zatížení:Payload:? kg? lbCelková hmotnost:Gross Vehicle Weight:4700 kg10362 lbPřípojná hmotnost:Gross Trailer Weight:? kg? lbCelková hmotnost s přívěsem/návěsem:Gross Combination Weight:? kg? lbCelková délka:Overall Length:5245 mm17 ft 2 ½ inCelková šířka:Overall Width:1790 mm5 ft 10 ½ inCelková výška:Overall Height:1965 mm6 ft 5 ⅜ inSvětlá výška:Ground Clearance:235 (268) mm9 ¼ (10 ⅝) inRozvor:Wheelbase:3180 mm125 ¼ in Rozchod:Track:1515 mm - přední1420 mm - zadní59 ⅝ in - přední55 ⅞ in - rearBrzdová soustava:Braking System:??Elektrický systém:Electrical System:12V12VPneumatiky:Tyres:225/95 R16 6JPohon:Propulsion:Typ:Type:Toyota 1GD-FTV, diesel řadový 4 válcový vodou chlazený, 2,8 dm3, 150 kW při 3000 obr/min.Toyota 1GD-FTV, diesel inline 4 cylinder water cooled, 2.8 dm3, 150 kW at 3000 rpmPřevodovka:Gearbox:mechanická, 5 pět rychlostímechanical, 5 five speedsSpojka:Clutch:??Objem palivových nádrží:Fuel Tank Capacity:130 l28.6 Imp galVýkony:Performance:Rychlost na silnici:Road Speed:165 km/h- mphRychlost v terénu:Cross-country Speed:? km/h- mphSpotřeba paliva:Fuel Consumption:? l/100 km- mi/Imp galJízdní dosah po silnici:Cruising Range on Road:? km- miJízdní dosah v terénu:Cross-country Cruising Range:? km- miPřekonávání překážek:Obstacles Crossing:Nájezdový úhel přední/zadní:Angle of Approach/Departure:33 ° / 23 (29) °Svah:Gradient:41 °91 %Boční náklon:Side Slope:41 °91 %Překročivost:Trench Crossing:? m?Výstupnost:Vertical Obstacle:? m?Brodivost:Fording Depth:0,7 m28 inUživatelské státy:User States:kolem 170 zemíaround 170 countriesPoznámka:Note:Land Cruiser řady 70 byl uveden na trh v roce 1984 jako těžší verze pro práci v terénu. Land Cruser 70, základní verze: - dvoudvéřová v provedení pick-up, - čtyřdvéřová v provedení pick-up, - pětidvéřová v provedení kombi. Technické údaje se liší prodle konstručních úprav na přání zákazníka a u licenčně vyráběných vozidel.The 70 Series Land Cruiser was launched in 1984 as a heavier off-road version. Land Cruiser 70, basic version: - two-door in pick-up design, - four-door pick-up, - five-door station wagon. Technical data differ due to design modifications at the customer's request and for license-produced vehicles.Zdroje:Sources:Land Cruiser, tovární publikace, Toyota Zambia 2016, ISBN nemá The all new Land Cruiser, tovární publikace, Toyota India 2024, ISBN nemá The new Land Cruiser 79 - Double cab, tovární publikace, Toyota South Africa 2024, ISBN nemá Toyota Land Cruisers, tovární publikace, Toyota 2021, ISBN nemá global.toyota sts-global.com https://toyota.jp/landcruiser70/ https://www.toyota.co.za/vehicles/land-cruiser-79

Čas načtení: 2024-11-13 19:05:52

SWE - Tgb 11 (Volvo C303)

Autor: buko1 Datum: 13.11.2024 19:05:52 Název:Name:Tgb 11Tgb 11Originální název:Original Name:Terrängbil 11Kategorie:Category:skříňový automobilbox-body truckVýrobce:Producer:DD.MM.1974-DD.MM.1984 Volvo Cars, ? Období výroby:Production Period:DD.MM.1974-DD.MM.1984 Vyrobeno kusů:Number of Produced:?Prototyp vyroben:Prototype Built:DD.MM.RRRR Počet míst k sezení:Troop Seating Capacity: 7Technické údaje:Technical Data: Náhon:Configuration:4 x 4Pohotovostní hmotnost:Curb Weight:2400 kg5291 lbUžitečné zatížení:Payload:900 kg1984 lbCelková hmotnost:Gross Vehicle Weight:3300 kg7275 lbPřípojná hmotnost:Gross Trailer Weight:? kg? lbCelková hmotnost s přívěsem/návěsem:Gross Combination Weight:? kg? lbCelková délka:Overall Length:4350 mm14 ft 3 ¼ inCelková šířka:Overall Width:1930 mm6 ft 4inCelková výška:Overall Height:2170 mm7 ft 1 ⅜ inSvětlá výška:Ground Clearance: 380 mm 1 ft 3in Rozvor:Wheelbase:2300 mm90 ½ in inRozchod:Track: 1540 mm - 1-2 60 ⅝ in in - 1-2Brzdová soustava:Braking System:bubnové brzdy na všetkých kolesáchDrums on all wheelsElektrický systém:Electrical System: 24 V 24 VPneumatiky:Tyres:8.90 x 16, 285/80-16; 9.00 x 16Pohon:Propulsion: Typ:Type:Volvo B30A- 6 valcový radový benzínový motor s objemom 2,982 litra- vodou chlazený- 87,2 kW / 4000 ot/minVolvo B30A- 6-cylinders inline petrol engine with 3.0 L displacement- water cooled- 117 hp / 4000 rpmPřevodovka:Gearbox: - hlavní ZF S4-18, 4 stupně vpřed, 1 vzad- přidavná Volvo FD 51, 2 stupně - main ZF S4-18, 4 gears forward, 1 reserve- transfer case Volvo FD 51, 2 gearsSpojka:Clutch: ? ?Objem palivových nádrží:Fuel Tank Capacity:85 l18.7 Imp galVýkony:Performance: Rychlost na silnici:Road Speed: 109 km/h 68 mphRychlost v terénu:Cross-country Speed:? km/h? mphSpotřeba paliva:Fuel Consumption:? l/100 km? mi/Imp galJízdní dosah po silnici:Cruising Range on Road:? km? miJízdní dosah v terénu:Cross-country Cruising Range:? km? miPřekonávání překážek:Obstacles Crossing: Nájezdový úhel přední/zadní:Angle of Approach/Departure:? ° / ? °Svah:Gradient:? °? %Boční náklon:Side Slope:? °? %Překročivost:Trench Crossing:? m?Výstupnost:Vertical Obstacle:? m?Brodivost:Fording Depth:? m?Uživatelské státy:User States: Poznámka:Note:Civilné označenie: C303Tgb - Terrängbil - terénni vozidloVerze:Tgb 11 - základná skriňová verziaTgb 1111 - verzia s ľahkou plátenou strechou, primárne používaná ako stíhač tankov vyzbrojený 90 mm bezzáklzovým kanónom Pvpj 1110 (niekoľko kusov v 90-tych rokoch upravené ako raketový stíhač tankov s PTRS RBS 56Tgb 1112 - spojovací verzeTgb 1113 - spojovací verzeCivilian name: Volovo C303Tgb - Terrängbil - cross country vehicleVersions: Tgb 11 - basic box versionTgb 1111 - version with soft-top, primarily used as a tank destroyer armed with a 90 mm recoilless gun Pvpj 1110 (a few units in the 90s were modified as a missile tank destroyer with anti-tank missile RBS 56Tgb 1112 - signal versionTgb 1113 - signal versionZdroje:Sources: https://en.wikipedia.org/wiki/Volvo_C303https://classicunimogs.com/specs_volvo_c303.html

Čas načtení: 2024-11-13 19:05:52

Tgb 11 (Volvo C303)

Autor: buko1 Datum: 13.11.2024 19:05:52 Název:Name:Tgb 11Tgb 11Originální název:Original Name:Terrängbil 11Kategorie:Category:skříňový automobilbox-body truckVýrobce:Producer:DD.MM.1974-DD.MM.1984 Volvo Cars, ? Období výroby:Production Period:DD.MM.1974-DD.MM.1984Vyrobeno kusů:Number of Produced:?Prototyp vyroben:Prototype Built:DD.MM.RRRRPočet míst k sezení:Troop Seating Capacity:7Technické údaje:Technical Data:Náhon:Configuration:4 x 4Pohotovostní hmotnost:Curb Weight:2400 kg5291 lbUžitečné zatížení:Payload:900 kg1984 lbCelková hmotnost:Gross Vehicle Weight:3300 kg7275 lbPřípojná hmotnost:Gross Trailer Weight:? kg? lbCelková hmotnost s přívěsem/návěsem:Gross Combination Weight:? kg? lbCelková délka:Overall Length:4350 mm14 ft 3 ¼ inCelková šířka:Overall Width:1930 mm6 ft 4inCelková výška:Overall Height:2170 mm7 ft 1 ⅜ inSvětlá výška:Ground Clearance:380 mm1 ft 3inRozvor:Wheelbase:2300 mm90 ½ in inRozchod:Track:1540 mm - 1-260 ⅝ in in - 1-2Brzdová soustava:Braking System:bubnové brzdy na všetkých kolesáchDrums on all wheelsElektrický systém:Electrical System:24 V24 VPneumatiky:Tyres:8.90 x 16, 285/80-16; 9.00 x 16Pohon:Propulsion:Typ:Type:Volvo B30A- 6 valcový radový benzínový motor s objemom 2,982 litra- vodou chlazený- 87,2 kW / 4000 ot/minVolvo B30A- 6-cylinders inline petrol engine with 3.0 L displacement- water cooled- 117 hp / 4000 rpmPřevodovka:Gearbox:- hlavní ZF S4-18, 4 stupně vpřed, 1 vzad- přidavná Volvo FD 51, 2 stupně- main ZF S4-18, 4 gears forward, 1 reserve- transfer case Volvo FD 51, 2 gearsSpojka:Clutch:??Objem palivových nádrží:Fuel Tank Capacity:85 l18.7 Imp galVýkony:Performance:Rychlost na silnici:Road Speed:109 km/h68 mphRychlost v terénu:Cross-country Speed:? km/h? mphSpotřeba paliva:Fuel Consumption:? l/100 km? mi/Imp galJízdní dosah po silnici:Cruising Range on Road:? km? miJízdní dosah v terénu:Cross-country Cruising Range:? km? miPřekonávání překážek:Obstacles Crossing:Nájezdový úhel přední/zadní:Angle of Approach/Departure:? ° / ? °Svah:Gradient:? °? %Boční náklon:Side Slope:? °? %Překročivost:Trench Crossing:? m?Výstupnost:Vertical Obstacle:? m?Brodivost:Fording Depth:? m?Uživatelské státy:User States: Poznámka:Note: Civilné označenie: C303 Tgb - Terrängbil - terénni vozidlo Verze: Tgb 11 - základná skriňová verzia Tgb 1111 - verzia s ľahkou plátenou strechou, primárne používaná ako stíhač tankov vyzbrojený 90 mm bezzáklzovým kanónom Pvpj 1110 (niekoľko kusov v 90-tych rokoch upravené ako raketový stíhač tankov s PTRS RBS 56) Tgb 1112 - spojovací verze Tgb 1113 - spojovací verze Civilian name: Volovo C303 Tgb - Terrängbil - cross country vehicle Versions: Tgb 11 - basic box version Tgb 1111 - version with soft-top, primarily used as a tank destroyer armed with a 90 mm recoilless gun Pvpj 1110 (a few units in the 90s were modified as a missile tank destroyer with anti-tank missile RBS 56) Tgb 1112 - signal version Tgb 1113 - signal version Zdroje:Sources:https://en.wikipedia.org/wiki/Volvo_C303https://classicunimogs.com/specs_volvo_c303.html

Čas načtení: 2024-11-13 19:05:52

Tgb 11 (Volvo C303)

Autor: buko1 Datum: 13.11.2024 19:05:52 Název:Name:Tgb 11Tgb 11Originální název:Original Name:Terrängbil 11Kategorie:Category:skříňový automobilbox-body truckVýrobce:Producer:DD.MM.1974-DD.MM.1984 Volvo Cars, ? Období výroby:Production Period:DD.MM.1974-DD.MM.1984Vyrobeno kusů:Number of Produced:?Prototyp vyroben:Prototype Built:DD.MM.RRRRPočet míst k sezení:Troop Seating Capacity:7Technické údaje:Technical Data:Náhon:Configuration:4 x 4Pohotovostní hmotnost:Curb Weight:2400 kg5291 lbUžitečné zatížení:Payload:900 kg1984 lbCelková hmotnost:Gross Vehicle Weight:3300 kg7275 lbPřípojná hmotnost:Gross Trailer Weight:? kg? lbCelková hmotnost s přívěsem/návěsem:Gross Combination Weight:? kg? lbCelková délka:Overall Length:4350 mm14 ft 3 ¼ inCelková šířka:Overall Width:1930 mm6 ft 4inCelková výška:Overall Height:2170 mm7 ft 1 ⅜ inSvětlá výška:Ground Clearance:380 mm1 ft 3inRozvor:Wheelbase:2300 mm90 ½ in inRozchod:Track:1540 mm - 1-260 ⅝ in in - 1-2Brzdová soustava:Braking System:bubnové brzdy na všetkých kolesáchDrums on all wheelsElektrický systém:Electrical System:24 V24 VPneumatiky:Tyres:8.90 x 16, 285/80-16; 9.00 x 16Pohon:Propulsion:Typ:Type:Volvo B30A- 6 valcový radový benzínový motor s objemom 2,982 litra- vodou chlazený- 87,2 kW / 4000 ot/minVolvo B30A- 6-cylinders inline petrol engine with 3.0 L displacement- water cooled- 117 hp / 4000 rpmPřevodovka:Gearbox:- hlavní ZF S4-18, 4 stupně vpřed, 1 vzad- přidavná Volvo FD 51, 2 stupně- main ZF S4-18, 4 gears forward, 1 reserve- transfer case Volvo FD 51, 2 gearsSpojka:Clutch:??Objem palivových nádrží:Fuel Tank Capacity:85 l18.7 Imp galVýkony:Performance:Rychlost na silnici:Road Speed:109 km/h68 mphRychlost v terénu:Cross-country Speed:? km/h? mphSpotřeba paliva:Fuel Consumption:? l/100 km? mi/Imp galJízdní dosah po silnici:Cruising Range on Road:? km? miJízdní dosah v terénu:Cross-country Cruising Range:? km? miPřekonávání překážek:Obstacles Crossing:Nájezdový úhel přední/zadní:Angle of Approach/Departure:? ° / ? °Svah:Gradient:? °? %Boční náklon:Side Slope:? °? %Překročivost:Trench Crossing:? m?Výstupnost:Vertical Obstacle:? m?Brodivost:Fording Depth:? m?Uživatelské státy:User States: Poznámka:Note: Civilné označenie: C303 Tgb - Terrängbil - terénni vozidlo Verze: Tgb 11 - základná skriňová verzia Tgb 1111 - verzia s ľahkou plátenou strechou, primárne používaná ako stíhač tankov vyzbrojený 90 mm bezzáklzovým kanónom Pvpj 1110 (niekoľko kusov v 90-tych rokoch upravené ako raketový stíhač tankov s PTRS RBS 56) Tgb 1112 - spojovací verze Tgb 1113 - spojovací verze Civilian name: Volovo C303 Tgb - Terrängbil - cross country vehicle Versions: Tgb 11 - basic box version Tgb 1111 - version with soft-top, primarily used as a tank destroyer armed with a 90 mm recoilless gun Pvpj 1110 (a few units in the 90s were modified as a missile tank destroyer with anti-tank missile RBS 56) Tgb 1112 - signal version Tgb 1113 - signal version Zdroje:Sources:https://en.wikipedia.org/wiki/Volvo_C303https://classicunimogs.com/specs_volvo_c303.html

Čas načtení: 2024-11-13 19:05:52

Tgb 11 (Volvo C303)

Autor: buko1 Datum: 13.11.2024 19:05:52 Název:Name:Tgb 11Tgb 11Originální název:Original Name:Terrängbil 11Kategorie:Category:skříňový automobilbox-body truckVýrobce:Producer:DD.MM.1974-DD.MM.1984 Volvo Cars, ? Období výroby:Production Period:DD.MM.1974-DD.MM.1984Vyrobeno kusů:Number of Produced:?Prototyp vyroben:Prototype Built:DD.MM.RRRRPočet míst k sezení:Troop Seating Capacity:7Technické údaje:Technical Data:Náhon:Configuration:4 x 4Pohotovostní hmotnost:Curb Weight:2400 kg5291 lbUžitečné zatížení:Payload:900 kg1984 lbCelková hmotnost:Gross Vehicle Weight:3300 kg7275 lbPřípojná hmotnost:Gross Trailer Weight:? kg? lbCelková hmotnost s přívěsem/návěsem:Gross Combination Weight:? kg? lbCelková délka:Overall Length:4350 mm14 ft 3 ¼ inCelková šířka:Overall Width:1930 mm6 ft 4inCelková výška:Overall Height:2170 mm7 ft 1 ⅜ inSvětlá výška:Ground Clearance:380 mm1 ft 3inRozvor:Wheelbase:2300 mm90 ½ in inRozchod:Track:1540 mm - 1-260 ⅝ in in - 1-2Brzdová soustava:Braking System:bubnové brzdy na všetkých kolesáchDrums on all wheelsElektrický systém:Electrical System:24 V24 VPneumatiky:Tyres:8.90 x 16, 285/80-16; 9.00 x 16Pohon:Propulsion:Typ:Type:Volvo B30A- 6 valcový radový benzínový motor s objemom 2,982 litra- vodou chlazený- 87,2 kW / 4000 ot/minVolvo B30A- 6-cylinders inline petrol engine with 3.0 L displacement- water cooled- 117 hp / 4000 rpmPřevodovka:Gearbox:- hlavní ZF S4-18, 4 stupně vpřed, 1 vzad- přidavná Volvo FD 51, 2 stupně- main ZF S4-18, 4 gears forward, 1 reserve- transfer case Volvo FD 51, 2 gearsSpojka:Clutch:??Objem palivových nádrží:Fuel Tank Capacity:85 l18.7 Imp galVýkony:Performance:Rychlost na silnici:Road Speed:109 km/h68 mphRychlost v terénu:Cross-country Speed:? km/h? mphSpotřeba paliva:Fuel Consumption:? l/100 km? mi/Imp galJízdní dosah po silnici:Cruising Range on Road:? km? miJízdní dosah v terénu:Cross-country Cruising Range:? km? miPřekonávání překážek:Obstacles Crossing:Nájezdový úhel přední/zadní:Angle of Approach/Departure:? ° / ? °Svah:Gradient:? °? %Boční náklon:Side Slope:? °? %Překročivost:Trench Crossing:? m?Výstupnost:Vertical Obstacle:? m?Brodivost:Fording Depth:? m?Uživatelské státy:User States: Poznámka:Note: Civilné označenie: C303 Tgb - Terrängbil - terénni vozidlo Verze: Tgb 11 - základná skriňová verzia Tgb 1111 - verzia s ľahkou plátenou strechou, primárne používaná ako stíhač tankov vyzbrojený 90 mm bezzáklzovým kanónom Pvpj 1110 (niekoľko kusov v 90-tych rokoch upravené ako raketový stíhač tankov s PTRS RBS 56) Tgb 1112 - spojovací verze Tgb 1113 - spojovací verze Civilian name: Volovo C303 Tgb - Terrängbil - cross country vehicle Versions: Tgb 11 - basic box version Tgb 1111 - version with soft-top, primarily used as a tank destroyer armed with a 90 mm recoilless gun Pvpj 1110 (a few units in the 90s were modified as a missile tank destroyer with anti-tank missile RBS 56) Tgb 1112 - signal version Tgb 1113 - signal version Zdroje:Sources:https://en.wikipedia.org/wiki/Volvo_C303https://classicunimogs.com/specs_volvo_c303.html

Čas načtení: 2024-03-20 17:06:21

M392 (105 mm tankový náboj)

Autor: FiBe Datum: 20.03.2024 17:06:21 Název:Name:Cartridge, 105 millimeter, APDS-T, M392Cartridge, 105 millimeter, APDS-T, M392Originální název:Original Name:Cartridge, 105 millimeter, APDS-T, M392Kategorie:Category:protipancéřová podkaliberní rotačně stabilizovaná střela (APDS)Armor Piercing Discarding Sabot Shell (APDS)Výrobce:Producer:DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR ?, ? Období výroby:Production Period:DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR ?Použití:Use:M68Ordance L7M68Ordance L7Náboj:Round:Ráže:Calibre:105 mm4.134 inDélka náboje:Round Length:838,2 mm33 inHmotnost náboje:Round Weight:1941Střela:Projectile:Označení:Designation:Cartridge, 105-mm, APDS-T, M392Cartridge, 105-mm, APDS-T, M392Délka střely:Projectile Length:? mm?Hmotnost střely:Projectile Weight:? kg? lbDruh bojové nálože:Type of Charge:wolframové jádroTungsten Carbide CoreHmotnost bojové nálože:Charge Weight:? kg? lbZapalovač:Fuse:--Způsob prodloužení dostřelu:Method of Increasing the Range:žádnýnonePoznámka:Note:licenční verze britského náboje L28A1verze:- M392- M392A1- M392A2British licence-built version of L28A1Version:- M392- M392A1- M392A2Zdroje:Sources:TM 43-0001-28: Army Ammunitions Data Sheets Artillery Ammunition Guns, Howitzers, Mortars, Recoilless Rifles, Grenade Launchers, and Artillery Fuzes (FSC 1310, 1315, 1320, 1390)

Čas načtení: 2024-03-21 09:22:53

M900 (105 mm tankový náboj)

Autor: FiBe Datum: 21.03.2024 09:22:53 Název:Name:Cartridge, 105 millimeter, APFSD-T, M900Cartridge, 105 millimeter, APFSD-T, M900Originální název:Original Name:Cartridge, 105 millimeter, APFSD-T, M900Kategorie:Category:protipancéřová podkaliberní šípově stabilizovaná střela se stopovkou (APFSDS-T)Armor Piercing Fin-Stabilized Discarding Sabot - Tracer Shell (APFSDS-T)Výrobce:Producer:DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR ?, ? Období výroby:Production Period:DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR ?Použití:Use:M68Ordance L7M68Ordance L7Náboj:Round: Ráže:Calibre:105 mm4.134 inDélka náboje:Round Length:1003,3 mm39.5 inHmotnost náboje:Round Weight:1940.8Střela:Projectile: Označení:Designation:Cartridge, 105-mm, APFSD-T, M900Cartridge, 105-mm, APFSD-T, M900Délka střely:Projectile Length:? mm?Hmotnost střely:Projectile Weight:7 kg15.1 lbDruh bojové nálože:Type of Charge:šípový projektil z ochuzeného uranuDepleted Uranium Dart PenetratorHmotnost bojové nálože:Charge Weight:? kg? lbZapalovač:Fuse:??Způsob prodloužení dostřelu:Method of Increasing the Range:žádnýnonePoznámka:Note:pro použití pouze v tancích M1 Abramsverze:- M900- M900A1for use on M1 Abrams tanks onlyVersion:- M900- M900A1Zdroje:Sources:TM 43-0001-28: Army Ammunitions Data Sheets Artillery Ammunition Guns, Howitzers, Mortars, Recoilless Rifles, Grenade Launchers, and Artillery Fuzes (FSC 1310, 1315, 1320, 1390)

Čas načtení: 2024-03-21 08:54:45

M494 (105 mm tankový náboj)

Autor: FiBe Datum: 21.03.2024 08:54:45 Název:Name:Cartridge, 105 millimeter, APERS-T, M494Cartridge, 105 millimeter, APERS-T, M494Originální název:Original Name:Cartridge, 105 millimeter, APERS-T, M494Kategorie:Category:jiná kategorieOther CategoryVýrobce:Producer:DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR ?, ? Období výroby:Production Period:DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR ?Použití:Use:M68Ordance L7M68Ordance L7Náboj:Round: Ráže:Calibre:105 mm4.134 inDélka náboje:Round Length:994,92 mm39.17 inHmotnost náboje:Round Weight:2555Střela:Projectile: Označení:Designation:Cartridge, 105-mm, APERS-T, M494Cartridge, 105-mm, APERS-T, M494Délka střely:Projectile Length:? mm?Hmotnost střely:Projectile Weight:? kg? lbDruh bojové nálože:Type of Charge:5000 ks ocelových šipek5000 pcs of Steel FlechettesHmotnost bojové nálože:Charge Weight:4 kg9.2 lbZapalovač:Fuse:??Způsob prodloužení dostřelu:Method of Increasing the Range:žádnýnonePoznámka:Note:protipěchotní nábojAnti-personnel ShellZdroje:Sources:TM 43-0001-28: Army Ammunitions Data Sheets Artillery Ammunition Guns, Howitzers, Mortars, Recoilless Rifles, Grenade Launchers, and Artillery Fuzes (FSC 1310, 1315, 1320, 1390)

Čas načtení: 2024-03-21 13:43:34

M393 (105 mm tankový náboj)

Autor: FiBe Datum: 21.03.2024 13:43:34 Název:Name:Cartridge, 105 millimeter, HEP-T, M393Cartridge, 105 millimeter, HEP-T, M393Originální název:Original Name:Cartridge, 105 millimeter, HEP-T, M393Kategorie:Category:tříštivo-trhavá střela s výtržným účinkem (HESH)High Explosive - Squash Head Shell (HESH)Výrobce:Producer:DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR ?, ? Období výroby:Production Period:DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR ?Použití:Use:M68M68Náboj:Round: Ráže:Calibre:105 mm4.134 inDélka náboje:Round Length:939,8 mm37 inHmotnost náboje:Round Weight:2045Střela:Projectile: Označení:Designation:Cartridge, 105-mm, HEP-T, M393Cartridge, 105-mm, HEP-T, M393Délka střely:Projectile Length:? mm?Hmotnost střely:Projectile Weight:? kg? lbDruh bojové nálože:Type of Charge:komponent AComponent AHmotnost bojové nálože:Charge Weight:3 kg6.6 lbZapalovač:Fuse:??Způsob prodloužení dostřelu:Method of Increasing the Range:žádnýnonePoznámka:Note:verze:- M939- M939A1- M939A2Version:- M939- M939A1- M939A2Zdroje:Sources:TM 43-0001-28: Army Ammunitions Data Sheets Artillery Ammunition Guns, Howitzers, Mortars, Recoilless Rifles, Grenade Launchers, and Artillery Fuzes (FSC 1310, 1315, 1320, 1390)

Čas načtení: 2024-04-02 11:11:18

UKR - Aeroprakt A-22LS

Autor: Janko PALIGA Datum: 02.04.2024 11:11:18 Název:Name:Aeroprakt A-22LSAeroprakt A-22LSOriginální název:Original Name:Аеропракт А-22LSKategorie:Category:jiná kategorieother categoryVýrobce:Producer:DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR Aeroprakt, Kyjev Období výroby:Production Period:DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR ?Vyrobeno kusů:Number of Produced:?První vzlet:Maiden Flight:DD.MM.RRRR ?Osádka:Crew:2Základní charakteristika:Basic Characteristics:Vzlet a přistání:Take-off and Landing:CTOL - konvenční vzlet a přistáníCTOL - conventional take-off and landingUspořádání křídla:Arrangement of Wing:jednoplošníkmonoplaneUspořádání letounu:Aircraft Concept:klasickéconventionalPodvozek:Undercarriage:pevnýfixedPřistávací zařízení:Landing Gear:kolawheelsTechnické údaje:Technical Data:Hmotnost prázdného letounu:Empty Weight:290-345 kg639-761 lbVzletová hmotnost:Take-off Weight:? kg? lbMaximální vzletová hmotnost:Maximum Take-off Weight:600 kg1323 lbRozpětí:Wingspan:9,548 m31 ft 3 ⅞ inDélka:Length:6,232 m20 ft 5 ⅜ inVýška:Height:2,474 m8 ft 1 ⅜ inPlocha křídla:Wing Area:12,62 m2135.84 ft2Plošné zatížení:Wing Loading:? kg/m2? lb/ft2Pohon:Propulsion:Kategorie:Category:pístovýpistonPočet motorů:Number of Engines:1Typ:Type:Rotax 912 ULS nebo Rotax -912 iS (73,5 kW při 5800 ot/min)Rotax 912 ULS or Rotax -912 iS (100 bhp at 5800 rpm)Objem palivových nádrží:Fuel Tank Capacity:90 - 140 litrů19,8 - 30.8 (gallons UK)Výkony:Performance:Maximální rychlost:Maximum Speed:220 km/h v 0 m137 mph in 0 ftCestovní rychlost:Cruise Speed:150 km/h v ? m93 mph in ? ftRychlost stoupání:Climb Rate:? m/s? ft/minČas výstupu na výšku:Time to Climb to:? min do ? m? min to ? ftOperační dostup:Service Ceiling:? m? ftDolet:Range:1100 km684 miMaximální dolet:Maximum Range:? km? miVýzbroj:Armament:--Uživatelské státy:User States:Poznámka:Note: Dvojmiestne hornokrídle lietadlo, pevným podvozkom a riadeným predným kolesom. Lietadlo je určené na lety VFR. Motor je Rotax-912 ULS alebo Rotax-912 iS s výkonom 100 k. Na objednávku je k dispozícii široká škála prídavných možností - inštalácia plavákov vrátane obojživelných, vlečný záves, kovový batožinový priestor s bočnými dverami. Individuálny dizajn prístrojovej dosky, možnosť inštalácie vybavenia popredných výrobcov - Dynon, Garmin, Kanardia. Spoľahlivé, bezpečné a časom preverené lietadlo. Two-seat, high-wing aircraft with non-retractable landing gear and steerable nose wheel. The aircraft is designed to fly VFR. The engine is Rotax-912 ULS or Rotax-912 iS with 100 hp. Two versions of the control system – a central stick or two control yokes. A wide range of additional options is available to order – floats installation, including amphibious, a towing hitch, a metal luggage compartment with a side door. Individual dashboard design, possibility of installing equipment of leading manufacturers – Dynon, Garmin, Kanardia. Reliable, safe and time-tested aircraft.Zdroje:Sources:http://aeroprakt.kiev.ua/aircraft/a-22ls/

Čas načtení: 2016-05-15 23:12:23

Hawker Typhoon Mk.IB (1943-1945)

Autor: Vláďa Datum: 15.05.2016 23:12:23 Název:Name: Hawker Typhoon Mk.IB Hawker Typhoon Mk.IBOriginální název:Original Name: Hawker Typhoon Mk.IBKategorie:Category: stíhací-bombardovací letoun fighter-bomber aeroplaneVýrobce:Producer: Gloster Aircraft Co Ltd., Hucclecote Období výroby:Production Period: DD.MM.1943-DD.MM.1945 Vyrobeno kusů:Number of Produced: 3207První vzlet:Maiden Flight: DD.MM.RRRR Osádka:Crew: 1Základní charakteristika:Basic Characteristics:  Vzlet a přistání:Take-off and Landing: CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landingUspořádání křídla: Arrangement of Wing: jednoplošník monoplaneUspořádání letounu: Aircraft Concept: klasické conventionalPodvozek: Undercarriage: zatahovací retractablePřistávací zařízení: Landing Gear: kola wheelsTechnické údaje:Technical Data:   Hmotnost prázdného letounu:Empty Weight: 3942 kg 8690 lbVzletová hmotnost:Take-off Weight: 5340 kg 11773 lbMaximální vzletová hmotnost:Maximum Take-off Weight: 5854 kg 12906 lbRozpětí:Wingspan: 12.670 m 41ft 7inDélka:Length: 9.740 m 31ft 10inVýška:Height: 4.500 m 14ft 9,15in Plocha křídla:Wing Area: 25.92 m2 279 ft2Plošné zatížení:Wing Loading: 206,019 kg/m2 42.2 lb/ft2Pohon:Propulsion:  Kategorie:Category: pístový pistonPočet motorů:Number of Engines: 1Typ:Type: Napier Sabre IIB kapalinou chlazený čtyřiadvacetiválec s válci do H o maximálním výkonu 1 805 kW (2 454 k) při 3 850 ot/min nad hladinou moře a 1 525 kW (2 073 k) při 3 850 ot/min v h= 4 191 m.Vrtule trojlistá kovová s konstantními otáčkami typu de Havilland o průměru 4 267 mm. Napier Sabre IIB, twenty-four-cylinder liquid-cooled H engine, rated 2,425 hp at 3,850 rpm boost +11 lbs at sea level combat 5 minutes limit, 2,045 hp at 3,850 rpm at 13,750 ft for combat power, driving a three-blade metal de Havilland constant-speed Type propeller of 14 ft diameter.Objem palivových nádrží:Fuel Tank Capacity: 700 l + dvě přídavné nádrž každá o objemu 200 l 154 UK gallons and two 44 UK gallons drop tankVýkony:Performance:   Maximální rychlost:Maximum Speed: 658 km/h v 3048 m 409 mph in 10000 ftCestovní rychlost:Cruise Speed: 539.1 km/h v ? m 335 mph in ? ftRychlost stoupání:Climb Rate: 13,0 m/s 2559.1 ft/minČas výstupu na výšku:Time to Climb to: 5,55 min do 4572 m 5,55 min to 15000 ftOperační dostup:Service Ceiling: 10729 m 35200 ftDolet:Range: 820.8 km 374 miMaximální dolet:Maximum Range: 1460 km 910 miVýzbroj:Armament: 4x pevný kanon ráže 20 mm Hispano Mk.II v křídlech, po 140 nábojích Pumový náklad:2x 113 nebo 2x 227 kg pumy Four fixed forward-firing 0,79 inch Hispano Mk.II cannons in wingBomb load:Two 250 or 500 lb bombsUživatelské státy:User States: Poznámka:Note: Hmotnosti a výkony se vztahují k pozdějším výrobním sériím s odklápěcí kabinou a s bočními dveřmi. Jednalo se již o stíhací bombardér. Weights and performances are related to the late production batch whith car door. It was a fighter-bomber airplane. Zdroje:Sources: Francis K. Mason, The Hawker Typhoon, in Aircraft Profile, nº 81, Leatherhead, UK, Profile Publications Ltd., 1966.Leszek Moczulski, Hawker Typhoon cz. 1, Monografie Lotnicze No. 94, AJ – Pressm Gdaňsk, 2004, ISBN 83-7237-151-2Leszek Moczulski, Hawker Typhoon cz. 2, Monografie Lotnicze No. 95, AJ – Pressm Gdaňsk, 2004, ISBN 83-7237-159-8John C. Fredriksen, Hawker Typhoon, in An Illustrated Guide to World Military Aircraft, 1914-2000, Santa Barbara, CA, USA, ABC-CLIO, 2001, ISBN 978-1-57607-131-1.Tony Buttler, Specification F.18/37 - Hawker Tornado and Typhoon, in British Secret Projects - Fighters & Bombers 1935-1950, Hinckley, UK, Midland Publishing, 2004, ISBN 978-1-85780-179-8.www.aviation-history.comwww.historyofwar.orgwww.wwiiaircraftperformance.org http://www.airpages.ru/eng/uk/typhoon_1.shtmlarchiv autora

Čas načtení: 2003-08-25 09:18:38

Hawker Typhoon Mk.IB (1942-1945)

Autor: Schlange Datum: 25.08.2003 09:18:38 Název:Name: Hawker Typhoon Mk.IB Hawker Typhoon Mk.IBOriginální název:Original Name:Hawker Typhoon Mk.IBKategorie:Category:stíhací-bombardovací letounfighter-bomber aeroplaneVýrobce:Producer:DD.MM.1942-DD.11.1945 Gloster Aircraft Co Ltd., Hucclecote Období výroby:Production Period:DD.MM.1942-DD.11.1945 Vyrobeno kusů:Number of Produced:3207První vzlet:Maiden Flight:DD.MM.RRRR Osádka:Crew:1Základní charakteristika:Basic Characteristics: Vzlet a přistání:Take-off and Landing:CTOL - konvenční vzlet a přistáníCTOL - conventional take-off and landingUspořádání křídla: Arrangement of Wing:jednoplošníkmonoplaneUspořádání letounu: Aircraft Concept:klasickéconventionalPodvozek: Undercarriage:zatahovacíretractablePřistávací zařízení: Landing Gear:kolawheelsTechnické údaje:Technical Data: Hmotnost prázdného letounu:Empty Weight:4010 kg8840 lbVzletová hmotnost:Take-off Weight:5375 kg11850 lbMaximální vzletová hmotnost:Maximum Take-off Weight:6341 kg13980 lbRozpětí:Wingspan:12.670 m41ft 7inDélka:Length:9.740 m31ft 11.5inVýška:Height:4.665 m15ft 4inPlocha křídla:Wing Area:25.92 m2279 ft2Plošné zatížení:Wing Loading:207,369 kg/m242.47 lb/ft2Pohon:Propulsion: Kategorie:Category:pístovýpistonPočet motorů:Number of Engines:1Typ:Type:Napier Sabre IIC kapalinou chlazený čtyřiadvacetiválec s válci do H o vzletovém výkonu 1 540 kW (2 094 k), nouzový výkon 1 685 kW (2 281 k) po dobu 5 minut.Vrtule čtyřlistá kovová s konstantnimi otáčkami typu de Havilland o průměru 4 267 mm.Napier Sabre IIC, twenty-four-cylinder liquid-cooled H engine, rated 2,065 hp for take-off and 2,260 hp 5 minutes limit, driving a four-blade metal de Havilland constant-speed Type propeller of 14 ft diameter.Objem palivových nádrží:Fuel Tank Capacity:700 l + 409 l ve dvou přídavných nádržích pod křídly154 UK gallons and 90 UK gallons in two drop tanksVýkony:Performance: Maximální rychlost:Maximum Speed:667.9 km/h v 5791 m415 mph in 19000 ftCestovní rychlost:Cruise Speed:535.9 km/h v ? m333 mph in ? ftRychlost stoupání:Climb Rate:13,59 m/s2675.2 ft/minČas výstupu na výšku:Time to Climb to:5.25 min do 4572 m5.5 min to 15000 ftOperační dostup:Service Ceiling:10729 m35200 ftDolet:Range:820.8 km510 miMaximální dolet:Maximum Range:1577.2 km980 miVýzbroj:Armament:4x pevný kanon ráže 20 mm Hispano Mk.II v křídle se zásobou střeliva 140 granátů pro každý.Pumový náklad:2x 227 kg nebo 2x 454 kg pumy nebo8-12x neřízená raketa RP-3Four fixed forward-firing 0,79 inch Hispano Mk.II cannons in wing, 140 rpgBomb load:Two 500 or 1,000 lb bombs or8~12x RP-3 rocketUživatelské státy:User States:Poznámka:Note:Hmotnosti a výkony se vztahují k posledním výrobním verzím s kapkovitou odsouvací kabinou.Weights and performances are related to the last production batch whith sliding hood.Zdroje:Sources:Leszek Moczulski, Hawker Typhoon cz. 1, Monografie Lotnicze No. 94, AJ – Pressm Gdaňsk, 2004, ISBN 83-7237-151-2Leszek Moczulski, Hawker Typhoon cz. 2, Monografie Lotnicze No. 95, AJ – Pressm Gdaňsk, 2004, ISBN 83-7237-159-8

Čas načtení: 2024-05-18 11:49:25

AZB-5

Autor: Janko PALIGA Datum: 18.05.2024 11:49:25 Název:Name:AZB-5AZB-5Originální název:Original Name:АЗБ-5Kategorie:Category:zápalná bombaIncendiary BombVýrobce:Producer:DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR ?, ? Období výroby:Production Period:DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR ?Vyrobeno kusů:Number of Produced:?Prototyp vyroben:Prototype Built:DD.MM.RRRR ?Technické údaje:Technical Data: Celková hmotnost:Overall Weight:? kg? lbRáže:Nominal Weight:? kg? lbHmotnost trhaviny:Explosive Weight:? kg? lbCelková délka:Overall Length:? mm?Průměr těla:Body Diameter:? mm?Rozpětí stabilizátoru:Stabiliser Span:153 mm6inTrhavina:Explosive:vysokoexplozivníUživatelské státy:User States:Poznámka:Note:Ruská tenkostěnná letecká bomba AZB-5 se zápalnou náloží je navržena tak, aby způsobila ničivé účinky díky extrémnímu teplu a ohni způsobenému zápalnou náloží. Střela má válcovitý tvar s rovnoběžnými stranami a rozpětím křídel 153 mm. Bomba má vysoce explozivní (HE) výbušnou náplň umístěnou v centrální trubici.The Russian AZB-5 thin-shell aerial bomb with an incendiary charge is designed to produce devastating effects through the extreme heat and fire caused by the incendiary charge. The shell is cylindrical, with parallel sides and a wingspan of 153 mm. The bomb has a high-explosive (HE) explosive charge contained in a central tube.Zdroje:Sources:cat-uxo.comx.com

Čas načtení: 2024-08-28 09:31:14

REX

Autor: Janko PALIGA Datum: 28.08.2024 09:31:14 Název:Name:REXREXOriginální název:Original Name:REXKategorie:Category:bezpilotní bojový letoununmanned combat aerial vehicleVýrobce:Producer:DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR Armadrone, ? Období výroby:Production Period:DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR Vyrobeno kusů:Number of Produced:?První vzlet:Maiden Flight:DD.MM.RRRR ?Základní charakteristika:Basic Characteristics: Vzlet a přistání:Take-off and Landing:vzlet pomocí katapultu nebo rampy, přistání na padákucatapult or launch pad take-off, landing on a parachuteUspořádání křídla:Arrangement of Wing:jednoplošníkmonoplaneUspořádání letounu:Aircraft Concept:klasickéconventionalPodvozek:Undercarriage:pevnýfixedPřistávací zařízení:Landing Gear:kluzná ližinaskidTechnické údaje:Technical Data: Hmotnost prázdného letounu:Empty Weight:? kg? lbMaximální vzletová hmotnost:Maximum Take-off Weight:16 kg35 lbRozpětí:Wingspan:? m?Délka:Length:? m?Výška:Height:? m?Plocha křídla:Wing Area:? m2? ft2Pohon:Propulsion: Kategorie:Category:žádnýnonePočet motorů:Number of engines:1Typ:Type:??Objem palivových nádrží:Fuel Tank Capacity:??Výkony:Performance: Maximální rychlost:Maximum Speed:126 km/h v ? m78 mph in ? ftCestovní rychlost:Cruise Speed:? km/h v ? m? mph in ? ftOperační dostup:Service Ceiling:? m? ftMaximální dolet:Maximum Range:45 km28 miVytrvalost:Endurance:1,5 hVýzbroj:Armament:--Vybavení:Equipment:--Uživatelské státy:User States:--Poznámka:Note:REX je najnovší bezpilotný systém kompletného reťazca ničenia. Dokáže lokalizovať, fixovať, sledovať a zasiahnuť cieľ na vzdialenosť až 45 km a následne vyhodnotiť výsledok útoku. REX je určený na zhadzovanie rôznych typov výbušnej munície na nepriateľov: od 2 do 8 s maximálnou celkovou hmotnosťou 10 kg.Systém bol vyvinutý na základe bojových skúseností a požiadaviek armády. Vývoj uskutočnil tím Armadrone na Ukrajine a v Poľsku, ktorý má 7 rokov skúseností s tvorbou útočných bezpilotných lietadiel. Systém je vybavený pokročilou izraelskou technológiou a komponentmi vyrábanými len v spojeneckých krajinách. Vysoká presnosť úderu minimalizuje riziko možných civilných obetí na dočasne okupovaných územiach.REX is the latest unmanned system of complete chain of destruction. It can locate, fix, track and engage a target at a distance of up to 45 km and then assess the outcome of the attack. REX is designed to drop different types of explosive ordnance on enemies: from 2 to 8 with a maximum total weight of 10 kg. The system was developed based on combat experience and Army requirements. The development was carried out by the Armadrone team in Ukraine and Poland, which has 7 years of experience in the creation of attack drones. The system is equipped with advanced Israeli technology and components manufactured only in allied countries. The high precision of the strike minimises the risk of possible civilian casualties in temporarily occupied territories.Zdroje:Sources:https://braveinventors.com/invention/rex/

Čas načtení: 2024-10-29 23:37:48

Curtiss N-9H

Autor: Aubi Datum: 29.10.2024 23:37:48 Název:Name:Curtiss N-9HCurtiss N-9HOriginální název:Original Name:Curtiss N-9HKategorie:Category:cvičný letountrainer aeroplaneVýrobce:Producer:DD.MM.1917-DD.MM.191R Curtiss Aeroplane & Motor Co., BuffaloDD.MM.1918-DD.MM.1918 Burgess Co., Marblehead DD.MM.192R-DD.MM.192R Naval Air Station Pensacola, Warrington Období výroby:Production Period:DD.MM.1917-DD.MM.192R Vyrobeno kusů:Number of Produced:296:Curtis: 5 (A2286/2290)Burgess: 240 (A2410/2572, A2574/2650)NAS Pensacola: 51 (A6528/6542, A6618/6633, A6733/6742, A7091/7100)První vzlet:Maiden Flight:DD.MM.RRRR Osádka:Crew:2Základní charakteristika:Basic Characteristics: Vzlet a přistání:Take-off and Landing:CTOL - konvenční vzlet a přistáníCTOL - conventional take-off and landingUspořádání křídla:Arrangement of Wing:dvouplošníkbiplaneUspořádání letounu:Aircraft Concept:klasickéconventionalPodvozek:Undercarriage:pevnýfixedPřistávací zařízení:Landing Gear:plovákyfloatsTechnické údaje:Technical Data: Hmotnost prázdného letounu:Empty Weight:971 kg2140 lbVzletová hmotnost:Take-off Weight:1247 kg2750 lbMaximální vzletová hmotnost:Maximum Take-off Weight:? kg? lbRozpětí:Wingspan:16.26 m53 ft 4 inDélka:Length:9.4 m30 ft 10 inVýška:Height:3.33 m10 ft 11 inPlocha křídla:Wing Area:46.08 m2496 ft2Plošné zatížení:Wing Loading:? kg/m2? lb/ft2Pohon:Propulsion: Kategorie:Category:žádnýnonePočet motorů:Number of Engines:1Typ:Type:Wright A o výkonu 112 kWWright A, power 150 hpObjem palivových nádrží:Fuel Tank Capacity:??Výkony:Performance: Maximální rychlost:Maximum Speed:126 km/h v ? m78 mph in ? ftCestovní rychlost:Cruise Speed:? km/h v ? m? mph in ? ftRychlost stoupání:Climb Rate:? m/s? ft/minČas výstupu na výšku:Time to Climb to:10 min do 988 m10 min to 3240 ftOperační dostup:Service Ceiling:2012 m6600 ftDolet:Range:288 km179 miMaximální dolet:Maximum Range:? km? miVýzbroj:Armament:--Uživatelské státy:User States:Poznámka:Note:--Zdroje:Sources:Bowers, P. M. Curtiss Aircraft 1907-1947. Putnam Aeronautical Books, London 1979. ISBN: 0-370-10029-8.Johnson, E. R. United States Naval Aviation, 1919-1941. McFarland, Jefferson 2011. ISBN: 978-0-7864-4550-9. Swanborough, G., Bowers, P. M. United States Navy Aircraft since 1911. Putnam Aeronautical Books, London 1990. ISBN: 0-85177-838-0. Chorlton, Martyn. Curtiss: Company profile 1907-1947. Kelsey Media, Yalding 2014. ISBN 978-1-907426-79-7.

Čas načtení: 2024-12-26 15:30:37

Suchoj Su-30SM2 [kód NATO: Flanker-H]

Autor: Martin Smíšek Datum: 26.12.2024 15:30:37 Název:Name:Suchoj Su-30SM2Sukhoi Su-30SM2Originální název:Original Name:Сухой Су-30СМ2Kategorie:Category:víceúčelový bojový letounmulti-role combat aeroplaneVýrobce:Producer:DD.MM.2021-DD.MM.202R OAO Irkutské letecké výrobní sdružení, Irkutsk Období výroby:Production Period:DD.MM.2021-DD.MM.202RVyrobeno kusů:Number of Produced: 10+ (21 objednáno v 2020 pro ruské námořní letectvo / 21 ordered in 2020 for the Russian Naval Aviation)(neznámé množství objednáno asi v 2022 pro ruské letectvo / unknown quantity ordered around 2022 for the Russian Air Force)dodávky/ deliveries:- 2021: 4- 2022: 4- 2023: ?- 2024: 2První vzlet:Maiden Flight:DD.02.2021 (prototyp Su-30SM2 / prototype of Su-30SM2)Osádka:Crew:2Základní charakteristika:Basic Characteristics: Vzlet a přistání:Take-off and Landing:CTOL - konvenční vzlet a přistáníCTOL - conventional take-off and landingUspořádání křídla: Arrangement of Wing:jednoplošníkmonoplaneUspořádání letounu: Aircraft Concept:klasickéconventionalPodvozek: Undercarriage:zatahovacíretractablePřistávací zařízení: Landing Gear:kolawheelsTechnické údaje:Technical Data: Hmotnost prázdného letounu:Empty Weight:? kg? lbVzletová hmotnost:Take-off Weight:24900 kg54895 lbMaximální vzletová hmotnost:Maximum Take-off Weight:34500 kg76059 lbRozpětí:Wingspan:14,70 m48 ft 2 ¾ inDélka:Length: 21,94 m 71 ft 11 ¾ in Výška:Height: 6,375 m 20 ft 11in Plocha křídla:Wing Area: 62,40 m2 671.67 ft2Plošné zatížení:Wing Loading:? kg/m2? lb/ft2Pohon:Propulsion: Kategorie:Category:dvouproudovýturbofanPočet motorů:Number of Engines:2Typ:Type: Saturn AL-41F1S- maximální tah bez přídavného spalování: 86,29 kN - maximální tah s přídavným spalováním: 137,29 kN Saturn AL-41F1S- maximum thrust, dry: 19401 lbf- maximum thrust, afterburning: 30865 lbfObjem palivových nádrží:Fuel Tank Capacity:- vnitřní: 9640 kg- internal: 21 253 lbVýkony:Performance: Maximální rychlost:Maximum Speed:2120 km/h v 11000 m1317 mph in 36089 ftCestovní rychlost:Cruise Speed:? km/h v ? m? mph in ? ftRychlost stoupání:Climb Rate:? m/s? ft/minČas výstupu na výšku:Time to Climb to:? min do ? m? min to ? ftOperační dostup:Service Ceiling:17300 m56759 ftDolet:Range:? km? miMaximální dolet:Maximum Range:3000 km1864 miVýzbroj:Armament: 1 x 30 mm kanón GŠ-301, 150 nábojů8000+ kg výzbroje12 závěsných bodůmožná výzbroj (maximální počet)naváděné střely vzduch-vzduch:- 6x R-27R1 - 2x R-27P - 2x R-27T1 - 6x R-73 - 6x R-77naváděné střely vzduch-země:- 2x Ch-59ME- 4x Ch-31A- 4x Ch-31P- 6x Ch-29T- 6x Ch-29Lnaváděné bomby:- 6x KAB-500Kr- 6x KAB-500-OD- 3x KAB-1500Kr- 3x KAB-1500L"železné" bomby:- 8x FAB-500T- 8x BetAB-500ŠP- 8x ODAB-500PM- 28x OFAB-250-270- 32x OFAB-100-120- 32x P-50Tkazetové bomby:- 8x RBK-500neřízené rakety:- 80x S-8KOM- 80x S-8OM- 80x S-8BM- 20x S-13T- 20x S-13OF- 4x S-25OFM-PU 1 x 30 mm GSh-301 cannon, 150 rounds17637+ lb of payload12 pylonsoptional weapons (maximum numbers)air-to-air guided missiles:- 6x R-27R1 - 2x R-27P - 2x R-27T1 - 6x R-73 - 6x R-77air-to-ground guided missiles:- 2x Kh-59ME- 4x Kh-31A- 4x Kh-31P- 6x Kh-29T- 6x Kh-29Lguided bombs:- 6x KAB-500Kr- 6x KAB-500-OD- 3x KAB-1500Kr- 3x KAB-1500L"dumb" boms:- 8x FAB-500T- 8x BetAB-500ShP- 8x ODAB-500PM- 28x OFAB-250-270- 32x OFAB-100-120- 32x P-50Tcluster bombs:- 8x RBK-500unguided rockets:- 80x S-8KOM- 80x S-8OM- 80x S-8BM- 20x S-13T- 20x S-13OF- 4x S-25OFM-PUUživatelské státy:User States:Poznámka:Note:--Zdroje:Sources:http://www.airwar.ru/enc/fighter/su30sm2.htmlruslet.webnode.cz

Čas načtení: 2025-01-12 19:32:42

KOR - KAI LAH-1 Miron

Autor: buko1 Datum: 12.01.2025 19:32:42 Název:Name:LAH-1 MironLAH-1 MironOriginální název:Original Name: KAI LAH-1 미르온Kategorie:Category:bitevní vrtulníkattack helicopterVýrobce:Producer:DD.MM.2024-DD.MM.RRRR Korea Aerospace Industries, ? Období výroby:Production Period:DD.MM.2024-DD.MM.RRRR (prototyp vyroben 18.12.2018)Vyrobeno kusů:Number of Produced:2 (plus 3 prototypy) k 12.01.2025První vzlet:Maiden Flight:04.07.2019 Osádka:Crew:2Základní charakteristika:Basic Characteristics: Uspořádání rotorů:Rotor Configuration:hlavní a vyrovnávací rotormain and antitorque rotorPodvozek:Undercarriage:pevnýfixedPřistávací zařízení:Landing Gear:kolawheelsTechnické údaje:Technical Data: Hmotnost prázdného vrtulníku:Empty Weight:3400 kg7496 lbVzletová hmotnost:Take-off Weight:4950 kg10913 lbMaximální vzletová hmotnost:Maximum Take-off Weight:5500 kg12125 lbDélka s otáčejícími se rotory:Length with Rotors Turning:14,3 m46 ft 11inDélka trupu:Fuselage Length: ? m ?Šířka trupu:Fuselage Width:3,9 m12 ft 9 ½ inCelková výška:Overall Height:4,3 m14 ft 1 ¼ inPrůměr hlavního rotoru:Main Rotor Diameter:12,6 m41 ft 4inPrůměr vyrovnávacího rotoru:Tail Rotor Diameter:? m?Plocha disku hlavního rotoru:Main Rotor Disc Area:124,7 m21342.26 ft2Plocha disku vyrovnávacího rotoru:Tail Rotor Disc Area:? m2? ft2Pohon:Propulsion: Kategorie:Category:turbohřídelovýturboshaftPočet motorů:Number of engines:2Typ:Type:Safran (Turbomeca) / HAS Arriel 2L2Safran (Turbomeca) / HAS Arriel 2L2Objem palivových nádrží:Fuel Tank Capacity:??Výkony:Performance: Maximální rychlost:Maximum Speed:243 km/h v m151 mph in 0 ftCestovní rychlost:Cruise Speed:? km/h v m? mph in 0 ftRychlost stoupání:Climb Rate:8,9 m/s1752 ft/minStatický dostup:Static Ceiling:? m? ftDynamický dostup:Dynamic Ceiling:4572 m15000 ftDolet:Range:857 km533 miMaximální dolet:Maximum Range:985 km612 miPřepravní kapacita:Transport Capacity:--Výzbroj a vybavení:Armament and Equipment: Výzbroj:Armament: 20mm trojhlavňový kanon M1974 x PTRS Cheongeom 2 x 7-hlavňová raketnice na 70mm střely Hydra 20 mm triple-barreled M197 cannon4 x ATGM Cheongeom 2 x seven-shot launchers for 70-mm missiles Hydra Vybavení:Equipment:??Uživatelské státy:User States:Poznámka:Note:vyrovnávací rotor - fenestronTail Rotor - fenestronZdroje:Sources: www.heliopsmag.com vpk.name https://m.koreaaero.com/EN/Business/LAH.aspx https://en.wikipedia.org/wiki/KAI_LAH

Čas načtení: 2025-01-21 19:43:28

CZK - ZV-90 (zdrojové vozidlo)

Autor: buko1 Datum: 21.01.2025 19:43:28 Název:Name:ZV-90ZV-90Originální název:Original Name:ZV-90Kategorie:Category:zdrojové vozidlosource vehicleVýrobce:Producer:DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR ?, ? Období výroby:Production Period:DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR Vyrobeno kusů:Number of Produced:?Prototyp vyroben:Prototype Built:DD.MM.RRRR ?Osádka:Crew:2Technické údaje:Technical Data: Bojová hmotnost:Combat Weight:? kg? lbCelková délka:Overall Length:6735 mm22 ft 1 ⅛ inCelková šířka:Overall Width:2940 mm9 ft 7 ¾ inCelková výška:Overall Height:1596 mm5 ft 2 ⅞ inSvětlá výška:Ground Clearance:370 mm1 ft 2 ⅝ inPancéřování:Armour:obdobné s BVP-1 (6-19 mm)similar to BVP-1 (0.2 - 0.7 in)Pohon:Propulsion: Typ:Type:UTD-20 - čtyřdobý, kapalinou chlazený, vznětový - počet válců: 6 do V - sklon válců: 120° - maximální kroutící moment: 980 (+49/- 98) Nm - hmotnost: 665 kg + 5% - rozměry: -- délka: 791 mm (včetně vyčnívajícího hřídele) -- šířka: 1 150 mm -- výška: 732 mm - kompresní poměr: 15,8 - objem válců: 15,9 lUTD-20 - four-stroke, liquid cooled, diesel - number of cylinders: 6 in V - angle of cylinders: 120° - maximum torque: 723 (+36/-72) lb.ft - weight: 1466 lb + 5% - dimensions: -- length: 31,1 in (including protruding shaft) -- width: 45,3 in -- height: 28,8 in - compression ration: 15,8 - swept volume: 970 cu inVýkon:Power:220 kW při 2600 ot/min295 bhp at 2600 rpmPřevodové ústrojí:Transmission:mechanická synchronizovaná převodovka - počet stupňů: 5+1 - hmotnost převodovky s hlavní spojkou a planetovým směrovým ústrojím: 536 kgmechanical synchromesh gearbox - number of gears: 5+1 - weight of gearbox with main clutch and planetary cross-drive transmission: 1182 lbVýkony:Performance: Rychlost na silnici:Road Speed:65 km/h40 mphRychlost v terénu:Cross-country Speed:45[*1*] km/h28[*1*] mphJízdní dosah po silnici:Cruising Range on Road:745 km463 miJízdní dosah v terénu:Cross-country Cruising Range:540 km336 miPřekonávání překážek:Obstacles Crossing: Svah:Gradient:35 °78 %Boční náklon:Side Slope:25 °56 %Překročivost:Trench Crossing:2,5 m98 inVýstupnost:Vertical Obstacle:0,7 m28 inBrodivost:Fording Depth:- [*2*] m- [*2*]Nástavba:Superstructure: integrovaná v priestore odstránenej veže a roja- nabíjacia jednotka MNS 36/15 (21 ks) - elektocentrála 1 kW (1 ks) integrated in the space of the removed tower and in transport space- charged unit MNS 36/15 (21 pcs) - power generator 1 kW (1 pc)Výzbroj:Armament:--Uživatelské státy:User States: ? ?Poznámka:Note: [~1~] průměrná rychlost na suché nezpevněné cestě[~2~] vozidlo je obojživelné; - maximální rychlost (vpřed): min. 7 km/h - maximální rychlost (vzad): ~ 2 km/h [~1~] average speed on dry unpaved road[~2~] the vehicle is amphibious; - maximum speed (forward): min. 4.3 mph - maximum speed (backwards): ~ 1.2 mph Zdroje:Sources:Hlavní takticko-technická data tankové a automobilní techniky ČSLA http://www.csla.cz/technika/transportery/zv90.htm