Po 16letech jsem zahodil všechen kod webu a napsal celý kod znovu. Vypadá to tu +- stejně, ale pokud narazíte na něco co vám vadí tak mi o tom napište: martin@vorel.eu nebo se mi ozvěte na twitteru Začal jsem dělat change log.

Kurzy ze dne: 22.01.2025 || EUR 25,145 || JPY 15,448 || USD 24,075 ||
čtvrtek 23.ledna 2025, Týden: 4, Den roce: 023,  dnes má svátek Zdeněk, zítra má svátek Milena
23.ledna 2025, Týden: 4, Den roce: 023,  dnes má svátek Zdeněk
DetailCacheKey:d-745468 slovo: 745468
---=1=---

Čas načtení: 2020-07-02 06:24:03

Shaun Bythell: Zpověď knihkupce (ukázka z knihy)

Ke známému skotskému knihkupci, majiteli labyrintového obchodu nacházejícího se v malebném přímořském městečku, i nadále bohužel chodí lidi. Projevují zdánlivý zájem o knihy a literaturu, tak mu nezbývá nic jiného než jejich chování tak nebo onak strpět. Jak je ale možné, že nechápou rozdíl mezi knihovnou a knihkupectvím? Jiní zase klidně dovnitř vnášejí – do čerstvě uklizeného obchodu! – bahno nebo tam vstupují i se svými mokrými psími miláčky či spíše psy baskervillskými. Pohybují se nemotorně a shazují knihy, za což se nikdy neomluví. Drze smlouvají a dožadují se slevy jen proto, že je kniha trochu plesnivá. A teď ještě ta Italka! Slovo jí není rozumět, jen všechny v bílých rukavicích autoritativně diriguje a chudáka majitele nutí provádět cvičení na záda. Není tedy divu, že už toho na něj bývá příliš. Naštěstí ale má kde na všechna svá knihkupecká příkoří zapomenout a vydává se na ryby, plave v moři, jezdí na kole po Vysočině nebo zajde na pivo do hospody. Alespoň na chvíli pryč od všech těch „čtenářů“… Kniha Shauna Bythella navazuje na úspěšný Deník knihkupce.   Ukázka z knihy  BŘEZEN   Musím zdůraznit, že všichni knihkupci jsou poctiví. Nic jiného by mě ani nenapadlo tvrdit. Někteří z nich jsou však opatrnější než jiní. Pan Pumpherston často umožní zákazníkovi koupit něco za babku, ale je příliš chytrý na to, aby mu to řekl: pokaždé ho nechá, ať na to přijde sám, protože dobře ví, že tomu tak stejně vždycky bude. Jedině tento způsob zaručuje ty správné výsledky. AUGUSTUS MUIR, DŮVĚRNÉ MYŠLENKY JOHNA BAXTERA, KNIHKUPCE   Svým popisem knihkupců jakožto „poctivých“ projevuje Augustus Muir snad až přílišnou velkodušnost. I v této branži najdete, jako kdekoli jinde, podvodníky, ale jen málokteří začnou podnikat s knihami v naději, že se tím obohatí. Snad to právě tak i myslel: že to není podnikání, od kterého většina z nás, co jsme si ho vybrali, očekáváme enormní finanční kompenzaci. Má to však jiné přínosy. Ve své knize Drobnosti ze starého knihkupectví, vydané roku 1904, poznamenal R. M. Williamson: „Těch pár, kteří prodejem knih zbohatnou, nelze srovnávat s mnoha dalšími, pro které to nikdy nebude znamenat více než jen skromné 72 živobytí. Nejšťastnější v tomto podnikání nejsou ti nejbohatší, ale naopak ti nejspokojenější, ti, kteří své zaměstnání milují a možnost kupovat a prodávat knihy považují za velké privilegium.“      Zvláštní je, že s těmi nejchamtivějšími lidmi se setkávám nejčastěji při výkupu knih. Jsou to ti, kteří se snaží, aby z knihkupce při prodeji své sbírky vyždímali každou poslední penny, zároveň ale stejní zákazníci při nákupu knih cenu stlačí až na samou marži. A jakkoli to nepochybně představuje dobrý smysl pro obchod, nese to s sebou určitou kyselou pachuť, protože v tom není ani špetka férovosti. A naopak zákazník, který je spokojený s tím, co mu za jeho knihy nabídnu, se při nákupu nepokusí cenu snížit. Stejně jako pan Pumpherston i já těmto zákazníkům s radostí zlevním celkovou částku z dvaadvaceti liber na dvacet, aniž by mě o to sami žádali, na rozdíl od těch, kteří snížení požadují, přičemž poukazují na mírné poškození, jako je malé natržení obálky. Moje odpověď v těchto případech zní vždy asi takto: „Ano, obálka je mírně poškozená, už jsem to započítal do ceny knihy. Proč bych ji měl za stejnou vadu snížit dvakrát?“ To je pak obvykle přiměje zmlknout, ale jsou i tací, co nic nekoupí, dokud nemají pocit, že se jim podařilo usmlouvat slevu. To je ten nejhorší druh lidí, s kterými se setkávám. Mám dojem, že jim v zásadě nejde o tu nicotnou libru, kterou tím uspoří; je to o pocitu moci. Chtějí, aby to byli oni, kdo rozhoduje, a ať jste obchodník s antikvárním nábytkem, zemědělský dodavatel nebo prodáváte auta, zákazník tu potřebuje mít pocit, že při obchodní transakci má navrch. Takovíto lidé pak vyžadují při koupi dvou knih „množstevní slevu“, v restauraci nikdy nenechávají spropitné, nebo se vychloubají, že jeli na dovolenou na místo, kde předtím došlo k teroristickému útoku, „protože je to levnější“.      Z mého pohledu knihkupce je hlavním trikem při koupi být férový a konzistentní. Pokud v této branži získáte pověst oděrače, rychle se to o vás rozšíří a váš přísun materiálu vyschne. Sám jsem zrušil několik obchodů jen proto, že prodávající požadoval víc, než jsem byl ochotný zaplatit — mnozí z nich se ke mně ale nakonec vrátili, poté co to zkoušeli u několika dalších obchodníků a byli zklamáni. Myslím, že většina knihkupců je v tom stejná. Mohu upřímně říci, že neznám nikoho, kdo by za vzácnou a cennou knihu zkoušel zaplatit jen pár liber.     PONDĚLÍ 2. BŘEZNA   Objednávky online: 7 Nalezené objednávky: 6   Sedm objednávek, všechny z Amazonu.      V deset mě přišel navštívit Jeff, divoký muž, který žije v Doon of May — jakési komuně v lese, kterou před lety založil. Je to zcela slušný člověk, myšlenkově zaměřený proti stávajícímu politickému zřízení. Vypadal, že ho něco trápí, a nerozhodně přešlapoval na místě. Nakonec z něj vylezlo, že mu byla nabídnuta značná peněžní částka za dřevo z pozemku jeho komuny, a on nyní čelí té problematické představě, že by se měl stát kapitalistou.      Hned jak Jeff odešel, nastala půlhodinová sněhová vánice. Zcela neočekávaně v ní uvízl Kapitán, který se krátce po jejím skončení objevil zcela zasněžený na prahu.      Po obědě přistoupil k pultu zákazník, v ruce třímal knihu o vyšívání. Řekl: „Nechci tu knihu koupit, ale našel jsem ji v oddělení filatelie, což se mi pro ni zdá jako naprosto nevhodné místo.“   Pokladna celkem 68,99 liber 8 zákazníků     ÚTERÝ 3. BŘEZNA   Objednávky online: 2 Nalezené objednávky: 1   Pouze jedna objednávka z Amazonu a znovu žádná z Abe. Monsoon nepochybně vykazuje další technickou závadu. Před několika lety jsme za počátečního nadšení (které se brzy změnilo v lhostejnost a nyní je z toho nesmírná nechuť) začali prodávat knihy online. Používáme databázi nazývanou Monsoon, přes kterou spravujeme naše zásoby, nahráváme informace na webové stránky a získáváme objednávky.      Postarší žena se mě zeptala: „Mohl byste mi sundat z police támhleten výtisk paní Beetonové a říci mi jeho cenu a datum vydání?“ Udělal jsem, jak žádala, jenom aby mi oznámila: „Stejné vydání mám doma. Teď už vím, kolik stojí.“ Asi zavedu daň za plýtvání časem.   Pokladna celkem 39,49 liber 5 zákazníků     STŘEDA 4. BŘEZNA Objednávky online: 1 Nalezené objednávky: 1   Dnes v obchodě pracovala Nicky, mohl jsem tedy zajet do Glasgow hodit knihy do sběru. Před odchodem jsem ji požádal, aby zatímco budu pryč, uklidila na stole a vytvořila výlohu.      V půl třetí jsem dorazil do Smurfit Kappa a krabicemi knih z dodávky naplnil čtyři velké plastové nádoby (každá pojme asi dvacet krabic). Obsah nádob je pak vyklopen na dopravní pás, rozřezán na kousky a zabalený poslán k recyklaci do Číny nebo Birminghamu, v závislosti na mezinárodní ceně papíru.      Nicky mě požádala, abych jí, když už budu v Glasgow, našel v bazaru se stavebninami nějaké okenice, takže když jsem skončil se sběrem zamířil jsem tam. Nakonec jsem — po dlouhém ježdění okolo, kdy jsem nechtěně jel na červenou — to místo našel. Okenic tam bylo velké množství. Na požádání mi řekli, že jsou pětasedmdesát liber za pár. Zavolal jsem Nicky, abych zjistil, jestli je s cenou spokojená: „Eh? Cože? Nechybí jim tam náhodou desetinná čárka?“ Odjel jsem s nepořízenou.      V šest jsem se vrátil do obchodu, abych zjistil, že ho Nicky obšťastnila svým obvyklým chaosem, hromady knih byly na podlaze, na stole i pod ním. V radikálním odklonu od svého běžného chování se ale řídila mými instrukcemi a vytvořila novou výlohu. Ta sestávala z matoucí kombinace knih o golfu, kinematografii a politice.      Spojení pětihodinového řízení a namáhavého vyndávání krabic z dodávky mým problémům se zády rozhodně neprospělo.      V těchto měsících se obchod zdá být vytíženější než obvykle, snad proto, že zima byla tak mírná. Většina našich zákazníků je v penzi a neradi řídí na náledí, déšť jim ale zjevně nevadí.   Pokladna celkem 61 liber 7 zákazníků     ČTVRTEK 5. BŘEZNA Objednávky online: 3 Nalezené objednávky: 3   E-mail dnes ráno:   Ahoj, rád bych věděl, jestli nemáte nějaké knihy od Paula Bartona. Našel jsem je na internetu uCube Cart. Nevlastním platební kartu, loni jsem jim tedy napsal, jestli bych si knihy mohl koupit i bez ní. A víte, co ten člověk udělal? Dopis mi vrátil zpátky, aniž by ho četl, jen na obálku přidal spoustu hloupých nesmyslů. Žádné vysvětlování, omluva, nic. Myslím, že je to od něj velmi sprosté! Vypadá to, že není k zastižení. Musí být snad ve vězení nebo v nějaké instituci. Vy toho muže znáte? Napsal jsem mu několik e-mailů, ale neodpověděl mi. Možná odpoví vám. Velmi podivné! Děkuji.   Nejsem si jist, kolik lidí by — po obdržení svého dopisu vráceného a neotevřeného — usoudilo, že zamýšlený adresát musí být ve vězení. Člověka by jistě napadlo několik daleko jednodušších vysvětlení, v neposlední řadě to, že sám odesílatel tohoto e-mailu by měl být v „nějaké instituci“.      Šel jsem na zahradu pro něco zeleného do výlohy s tématem zahradničení a zjistil, že začala kvést chryzantéma. Květy vypadají asi den krásně, pak náhle zhnědnou. Země je pro ně příliš zásaditá, přesto se každý rok znovu snaží vyhnat do květu.      Počítač v obchodě se přes noc restartoval a antivirový program odstranil něco z Monsoonu, takže teď nejde otevřít. Netuším proto, jestli máme nějaké objednávky. Napsal jsem jim, jelikož ale sídlí v oregonském Portlandu na západoamerickém pobřeží, jsou za námi o sedm hodin pozadu.   Pokladna celkem 60,49 liber 8 zákazníků     PÁTEK 6. BŘEZNA Objednávky online: 2 Nalezené objednávky: 2   Dnes Nicky. Zabrala facebookovou stránku obchodu a vytvořila typicky matoucí post:   Dobré ráno! Jako ptáček si to s písničkou v srdci letím do práce, abych pak byla vyplísněna za nákup knih za 45 liber, zatímco VZZ by za ně dal 175. Spokojený zákazník, spokojená já, nabručená trubka… pardon, chtěla jsem říct „šéf“.   VZZ je přezdívka, kterou pro mě Nicky nyní používá a je to zkratka pro „Velkou zrzavou záhadu“. „Trubka“ je pro nezasvěcené skotská nadávka, nejzdvořilejší interpretace by byla „absolutní idiot“. Jednou z dnešních objednávek byla kniha s názvem Moskva má plán. Překrásná obálka, jsem si jistý, že se panu Putinovi bude líbit.      Od Monsoonu jsem obdržel e-mail s přihlašovacím kódem, aby se mohli na dálku napojit na můj počítač a opravit problém. Kvůli časovým rozdílům to znamená, že databáze byla většinu dne spadlá, a Nicky tak nemohla zanést náš fond na internet.   Pokladna celkem 64,34 liber 7 zákazníků     SOBOTA 7. BŘEZNA   Objednávky online: 0 Nalezené objednávky: 0   Dopoledne jsem jel do Maybole (asi hodina cesty), abych se podíval na soukromou knihovnu. Nachází se v domě, který patří jedné vdově. Už jsem tu kdysi byl, tenkrát tu měli výtečný antikvární materiál. Dnes tam ale nebylo nic větší hodnoty, snad kromě výtisku Soud s Jamesem Stewartem z roku 1753 — který je ve Skotsku známý jako vražda u Appinu. Právě na tomto příběhu založil Robert Louis Stevenson děj svého Únosu. Výtisk stejného vydání — možná dokonce i ten samý — koupil kdysi v knihkupectví v Inverness Stevensonův otec a dal ho svému synovi — tím bylo zasazeno semínko, z nějž později vzejde Únos. Stevenson na toto vydání knihy dokonce i nepřímo odkazuje, když svého protagonistu (jedinou důležitou postavu, která není založena na reálné osobě) nazve David Balfour: Soud s Jamesem Stewartem tehdy vydalo nakladatelství Hamilton a Balfour.      Odpoledne přišel do obchodu bývalý voják jménem Adam Short. Už 366 dní putuje proti směru hodinových ručiček podél pobřeží Spojeného království. Potřeboval na noc postel, uložili jsme ho tedy do skladu, což navzdory primitivním podmínkám místa přijal s radostí. Nemohu si pomoci, ale načasovat si putování tak, aby se na severu ostrova ocitl v době, kdy jsou dny nejkratší a počasí nejhorší, nemusel být ten nejrozumnější nápad.   Pokladna celkem 215,97 liber 17 zákazníků      PONDĚLÍ 9. BŘEZNA   Objednávky online: 3 Nalezené objednávky: 3   Vzbudil jsem se za zvuku skučícího větru a deště bičujícího do okna ložnice. Když jsem otevřel obchod, všiml jsem si, že do jednoho okna zatéká a voda kape na knihy ve výloze. Abych ji zachytil, popadl jsem v kuchyni nějaké pánve, pak jsem zapálil v krbu a deset minut se okolo něj choulil v marné snaze se zahřát.      Krátce po otevření vešla dovnitř skupina osmi mladších, asi pětadvacetiletých lidí a hodinu si ho prohlíželi. Nikdo z nich si nic nekoupil.      V deset se stavila Tracy (Královská společnost pro ochranu ptáků), aby použila naši wifi. Dopoledne strávila sezením u krbu a hledala si práci. Pokladna celkem 55 liber 7 zákazníků   Dybbuk, 2020, přeložila Markéta Hofmeisterová, vázaná, 352 stran. {loadmodule mod_tags_similar,Související}

\n

Čas načtení: 2021-05-21 00:00:00

Nový Renault Arkana: otevření objednávek pro český trh

Na mezinárodním autosalonu v Moskvě loni Renault představil svůj nový showcar Arkana. Nový crossover s robustní elegancí, spadající do segmentu C. Značka jej nyní nabídne i českým zájemcům. Tato zbrusu nová nabídka doplňuje modely kompaktní řady (Mégane, Kadjar, Scénic). Model Arkana je silný hybri ...

\n

Čas načtení: 2024-08-05 18:43:00

Internetový obchod značky INVITAL otevírá nový moderní sklad

Opava 5. srpna 2024 (PROTEXT) - Invital - přední e-shop specializující se na akvaristiku, terária a jezírka, právě oznámil otevření svého nového moderního centrálního skladu v blízkosti Opavy – Otice, místní část Rybníčky. Tento krok posílí jejich schopnost rychle a efektivně zásobovat zákazníky po celé České republice. S více než desetiletou historií na trhu, si Invital získal pověst spolehlivého partnera pro milovníky vodních světů.Nový sklad, který se rozkládá na ploše 5000 m2, představuje značný krok vpřed v infrastruktuře společnosti. Zahrnuje moderní technologie a optimální uspořádání, což umožní rychlé a bezproblémové zpracování objednávek.Invital nadále rozšiřuje své portfolio a zvyšuje dostupnost kvalitních produktů pro akvaristy a majitele terárií. Nový sklad v Opavě je dalším důkazem jejich závazku k inovacím a zlepšování služeb, které nabízejí svým zákazníkům.Pro více informací o Invital a jejich sortimentu navštivte jejich oficiální web. Zdroj: GetFoundČTK Connect ke zprávě vydává obrazovou přílohu, která je k dispozici na adrese http://www.protext.cz.  

\n

Čas načtení: 2024-08-05 18:43:00

Internetový obchod značky INVITAL otevírá nový moderní sklad

Opava 5. srpna 2024 (PROTEXT) - Invital - přední e-shop specializující se na akvaristiku, terária a jezírka, právě oznámil otevření svého nového moderního centrálního skladu v blízkosti Opavy – Otice, místní část Rybníčky. Tento krok posílí jejich schopnost rychle a efektivně zásobovat zákazníky po celé České republice. S více než desetiletou historií na trhu, si Invital získal pověst spolehlivého partnera pro milovníky vodních světů.Nový sklad, který se rozkládá na ploše 5000 m2, představuje značný krok vpřed v infrastruktuře společnosti. Zahrnuje moderní technologie a optimální uspořádání, což umožní rychlé a bezproblémové zpracování objednávek.Invital nadále rozšiřuje své portfolio a zvyšuje dostupnost kvalitních produktů pro akvaristy a majitele terárií. Nový sklad v Opavě je dalším důkazem jejich závazku k inovacím a zlepšování služeb, které nabízejí svým zákazníkům.Pro více informací o Invital a jejich sortimentu navštivte jejich oficiální web. Zdroj: GetFoundČTK Connect ke zprávě vydává obrazovou přílohu, která je k dispozici na adrese http://www.protext.cz.  

\n

Čas načtení: 2024-08-16 03:10:37

Mi.com míří do Česka: Xiaomi má nově fórum i bezplatnou půjčovnu produktů

Kdo tento týden zavítal na e-shop Xiaomicesko.cz, byl obratem přesměrován na jinou doménu. Populární Xiaomicesko.cz se totiž oficiálně mění na Mistore.cz, a má to dobrý důvod.  Pro zákazníky se na první pohled nemění nic. E-shop vypadá stejně, profily zůstávají, historie objednávek apod. také. Společnost Beryko s.r.o. změnila doménu oficiálního e-shopu značky Xiaomi, ale nadále zůstává jejím oficiálním partnerem pro Českou republiku. Jaký je tedy důvod těchto změn? Změna názvu internetového obchodu probíhá v rámci chystaného otevření mezinárodní domény Mi.com, kterou znají uživatelé po celém světě. Již od září 2024 začne Xiaomi na adrese www.mi.com/cz oficiálně nabízet svoje výrobky i v

\n

Čas načtení: 2024-09-09 11:48:00

Internetový obchod značky INVITAL otevírá nový moderní sklad

Praha 9. září 2024 (PROTEXT) - Invital - přední e-shop specializující se na akvaristiku, terária a jezírka, právě oznámil otevření svého nového moderního centrálního skladu v blízkosti Opavy – Otice, místní část Rybníčky. Tento krok posílí jejich schopnost rychle a efektivně zásobovat zákazníky po celé České republice. S více než desetiletou historií na trhu si Invital získal pověst spolehlivého partnera pro milovníky vodních světů.Nový sklad, který se rozkládá na ploše 5000 m2, představuje značný krok vpřed v infrastruktuře společnosti. Zahrnuje moderní technologie a optimální uspořádání, což umožní rychlé a bezproblémové zpracování objednávek.Invital nadále rozšiřuje své portfolio a zvyšuje dostupnost kvalitních produktů pro akvaristy a majitele terárií. Nový sklad v Opavě je dalším důkazem jejich závazku k inovacím a zlepšování služeb, které nabízejí svým zákazníkům.Pro více informací o Invital a jejich sortimentu navštivte jejich oficiální web. Zdroj: GetFoundČTK Connect ke zprávě vydává obrazovou přílohu, která je k dispozici na adrese http://www.protext.cz.  

\n
---===---

Čas načtení: 2024-07-01 09:23:00

Do vedení Shipmall přišli Martin Maro a Viktor Štill

Hradec Králové 1. července 2024 (PROTEXT) - Poskytovatel fulfillmentu, společnost Shipmall, má nového ředitele a obchodního ředitele. Martin Maro a Viktor Štill si pro rok 2024 stanovili cíl zvýšit počet zpracovaných objednávek o 70 % a v prvních šesti měsících se tohoto tempa drží.Výrazný růst počtu zpracovaných objednávek v roce 2024 a stabilní rozvoj i v dalších letech. To je plán nových mužů ve vedení společnosti Shipmall, která poskytuje fulfillment pro e-shopy.Novým ředitelem společnosti Shipmall se na začátku roku stal Martin Maro, který v prostředí logistiky působí desátým rokem, poslední čtyři roky pracoval ve společnosti Mailstep jako CTO a jako ředitel pro expanzi zodpovědný za pobočky v Itálii a Řecku.S ním přišel na pozici obchodního ředitele Viktor Štill, který v logistice na obchodních a provozních postech působí už 17 let. Pro něj je příchod do Shipmallu návratem, pracoval v něm v letech 2007–2016.Oba zkušení manažeři nastoupili do Shipmallu s vizí výrazného rozvoje. Pro první rok si vytyčili metu nárůstu počtu zpracovaných objednávek o 70 % a v prvních šesti měsících se toto číslo daří plnit. „Neotálíme ani v rozšiřování logistických kapacit. V uplynulých třech měsících narostly o 2,5 tisíce metrů čtverečních a rozšiřujeme je i nadále,“ poodhaluje plány Maro. „A v následujících letech bychom rádi zachovali stabilní meziroční růst o 50 až 60 procent,“ dodává.Shipmall v současnosti disponuje dvěma skladovými lokalitami – v Týništi nad Orlicí a v Senci na Slovensku. Díky tomu, že oba provozy pracují se stejným systémem, dokáže zákazníkům nabídnout využití pro český i slovenský trh. „Připravujeme také nový provoz v Praze. Naším dlouhodobým cílem je poskytovat zákazníkům fulfillment na míru včetně customizace procesů či balení na přání. Aktuálně se kromě B2C fulfillmentu specializujeme také na B2B nebo dropshipping,“ líčí Maro.Fulfillment Shipmallu nabízí e-shopům řešení logistiky na klíč – od skladování, evidence objednávek přes pickování, balení až po expedici. Na trhu se odlišuje schopností vyhovět individuálním požadavkům klientů. Na to bude klást důraz i nadále. „Díky zkušenostem, které jsme načerpali, nabízíme zákazníkům možnost outsourcovat logistiku, aniž by jejich e-shop ztratil vlastní identitu. Kvalita, rychlost a cena služby jsou důležité pro všechny klienty, ale některé e-shopy chtějí zachovat svou jedinečnost například ve způsobu balení, individuálním řešení zásobování provozoven nebo zpracování vratek,“ vysvětluje Štill.O společnosti ShipmallSpolečnost Shipmall poskytuje služby fulfillmentu pro e-shopy a marketingovou logistiku od roku 2008. Díky provozům v Týništi nad Orlicí a v Senci na Slovensku může vyhovět klientům na obou trzích. Služby Shipmall pomáhají provozovatelům e-shopů absorbovat sezónní i mimořádné výkyvy, vynikají vysokou spolehlivostí a nízkou cenou.Kontakt:Michal Petrákvedoucí komunikace a PRmichal.petrak@comgate.czČTK Connect ke zprávě vydává obrazovou přílohu, která je k dispozici na adrese http://www.protext.cz. 

Čas načtení: 2024-06-24 13:58:00

Startup Objednáme už digitalizoval přes 500 restaurací. Nyní brojí proti vysokým provizím dovážkových služeb

Praha 24. června 2024 (PROTEXT) - Zavedené donáškové firmy si účtují téměř třetinu z ceny každé objednávky. Český startup Objednáme, poskytující komplexní digitální objednávkový systém pro restaurace, chce skrze novou funkci restauracím usnadnit provoz vlastních rozvozů a snížit tak i cenu pro koncové zákazníky.Rozvozy přes zavedené externí služby jsou pro restaurace nákladná položka: zpravidla si účtují 30% poplatek z každé objednávky. „Ceny jídla jsou kvůli poplatkům vyšší i pro koncového zákazníka. Smyslem chystané funkce je usnadnit restauracím rozvozy vlastními kurýry, což může ve výsledku vést ke snížení cen rozvážených jídel,“ říká Adam Růžička, CEO společnosti Objednáme, která vyvíjí digitální objednávkový systém pro restaurace.Díky nové funkci a spolupráci s Wolt Drive budou mít restaurace krytá záda i v situacích, kdy nebudou z jakéhokoliv důvodu jejich vlastní kurýři k dispozici. „Rozvozy vlastními kurýry jsou pro mnoho restaurací levnější variantou. Oproti externím službám však nesou svá rizika. Přijde mnoho objednávek naráz, rozbije se auto, kurýr nepřijde do práce. Proto spouštíme funkci, která bude restauracím v takových případech krýt záda,“ pokračuje Adam Růžička.V případě potřeby tedy budou restaurace moci využít armádu řidičů Woltu, kteří objednávku rozvezou – stačí k tomu jeden klik v systému Objednáme. Restaurace nemusí být do Woltu jinak zapojena.Nová funkce vznikla díky unikátní digitální platformě, v rámci které mohou sami majitelé restaurací přicházet s nápady na vylepšení. O navržených inovacích se následně hlasuje a ty nejžádanější funkce jsou poté implementovány. Restaurace tak získávají systém šitý na míru vlastním potřebám.„Již od počátku Objednáme se k majitelům restaurací chováme jako k našim investorům. Což logicky vychází ze způsobu, jakým jsme začínali. Dva roky jsme jednali s restauracemi o podpoře rozvoje našeho systému, který tou dobou teprve vznikal. Dnes existuje a je do něj zapojeno přes 500 restaurací,“ pokračuje Adam Růžička.Pro majitele restaurací je stěžejní, aby po zvýšení nákladů na takřka všechny součásti provozu věděli, kolik za systém zaplatí. „Suroviny, energie či nájmy, to všechno v posledních letech zdražilo o desítky procent. Rozpočet na provoz restaurace je třeba plánovat dopředu. Za náš objednávkový systém platí restaurace fixní poplatek a mohou tak počítat s předem jasnými náklady a žádnými procenty z objednávek navíc,“ vysvětluje Adam Růžička.Zakladatelé Objednáme si před sedmi lety dali ambiciózní cíl – vytvořit dostupné a hlavně funkční řešení pro restaurace všech velikostí. „Jako majitel menší restaurace si nemůžete dovolit vývoj vlastního elektronického objednávkového systému. Náklady šplhají do milionů korun a vývoj trvá roky. Před sedmi lety jsme proto spojili restaurace dohromady a s jejich přispěním pro ně systém začali vyvíjet,“ popisuje Adam Růžička.Motivací pro založení společnosti Objednáme byl pro Adama způsob, jakým některé restaurace fungují: „Pokud komunikace v rámci restaurace probíhá skrze ručně psané objednávky, dříve nebo později přijde lidská chyba, která vždycky stojí peníze. Navíc je to krajně neefektivní. Čas spálený na zapisování, vysvětlování a řešení chybných objednávek pak personálu chybí jinde,“ představuje Adam Růžička svoji zkušenost – sám v takové restauraci dva roky pracoval. O společnosti Objednáme:Objednáme sdružuje restaurace, které společně vyvíjejí vlastní komplexní objednávkový systém. Princip je takový, že zapojené restaurace navrhují nové funkce, vzájemně o nich hlasují a ty nejlepší návrhy Objednáme implementuje. Za roky fungování tak vznikl komplexní ekosystém, který se neustále posouvá vpřed a obslouží každou činnost restaurace – od e-shopu a mobilní aplikace na míru, přes zařízení pro personál v restauraci až po aplikaci pro kurýry. Restaurace kromě fixní sazby neplatí žádná procenta navíc – předem tak ví, s jakými náklady počítat.Adam RůžičkaCEO společnosti Objednáme, kterou se svým společníkem Janem Papikem založil před 7 lety. Za tu dobu vyvinuli systém pro více než 500 restaurací, které jsou součástí projektu dodnes. Zdroj: Crest Communications  

Čas načtení: 2025-01-01 06:14:25

Co je order book?

Order book neboli kniha objednávek je dynamický elektronický systém, který zobrazuje seznam všech aktivních objednávek na nákup a prodej konkrétního finančního instrumentu nebo aktiva. Tento nástroj je základním prvkem moderních finančních trhů a poskytuje důležité informace o tržní likviditě a cenové hladině. V knize objednávek jsou zaznamenány dvě základní strany – nabídka (ask) a poptávka […]

Čas načtení: 2025-01-08 14:19:23

Belini - 36 let zkušeností ve výrobě kvalitního a levného nábytku

36 let kvality, důvěry a vývoj Společnost Belini má 36leté zkušenosti na trhu s nábytkem, které jsou od začátku spojeny s neustálým vývojem a zkvalitňováním nabídky. Společnost již 18 let prodává nábytek i online, což z ní činí lídra v tomto segmentu v Evropě. Díky pokročilým technologiím, jako jsou robotické výrobní linky a sklady s technologií RFID, Belini dodává nejen vysoce kvalitní produkty, ale také zaručuje rychlé vyřízení objednávek. Dnes se společnost Belini těší důvěře 2,5 milionu zákazníků, kteří oceňují odolnost a dostupnou cenu nabízeného nábytku. Levný a kvalitní nábytek pro každý interiér Společnost Belini se od začátku své činnosti řídí posláním vyrábět nábytek, který spojuje kvalitu, estetiku a funkčnost s přijatelnou cenou. Společnost vyrábí produkty, které jsou ideální pro domácnosti, jakož i kancelářské a komerční prostory. a okamžitou dostupnost. To vše je možné díky moderním řešením v logistice a mažování skladových zásob, které zaručují, že každý objednaný produkt se k zákazníkovi dostane v rekordně rychlém čase. Inovace a technologie, které ocení zákazník Belini je společnost, která neustále investuje do moderních technologií, aby zajistila nejvyšší kvalitu svých produktů. Robotické výrobní linky umožňují přesnou výrobu každého prvku, eliminujíc riziko chyb a sklady s technologií RFID umožňují rychlou správu zásob a rychlé vyřízení objednávek. Díky takovým řešením si Belini udržuje nejen vedoucí postavení na trhu, ale splňuje také očekávání zákazníků, kteří očekávají rychlé vyřízení objednávky bez kompromisů v kvalitě. Certifikáty potvrzující kvalitu a ekologii Společnost Belini je zodpovědná značka, která dbá nejen na kvalitu svých produktů, ale také na zdraví zákazníků a ochranu životního prostředí. Certifikát Green Angel potvrzuje, že všechny materiály používané společností jsou bezpečné pro zdraví uživatelů. Společnost se může pochlubit také certifikátem FSC Green Wood, který zaručuje, že použité nábytkové desky jsou vyrobeny ze dřeva z certifikovaných, zodpovědných farem. Certifikát nízkých emisí navíc dokazuje použití materiálů, které splňují přísné normy, včetně snížených emisí formaldehydu, díky čemuž je nábytek od společnosti Belini ještě ekologičtější a zdravotně nezávadný. Plány do budoucnosti – vývoj, který nezpomaluje Společnost Belini se dívá na budoucnost s optimismem, plánuje další rozvoj nabídky a technologie. Společnost má v úmyslu představit nové modely nábytku přizpůsobené měnícím se potřebám a trendům a zároveň investovat do ekologičtějších materiálů a výrobních technologií. Modernizace skladů a logistiky umožní ještě rychlejší vyřizování objednávek, což je klíčové pro naplňování očekávání moderních zákazníků. Společnost Belini zůstává věrná svému poslání poskytovat pevný, levný a okamžitě dostupný nábytek každému, kdo to potřebuje. Poděkování zákazníkům a partnerům Společnost Belini to je 36 let historie plné důvěry a spolupráce. Společnost za svůj úspěch vděčí loajálním zákazníkům, spolehlivým obchodním partnerům a angažovanému týmu zaměstnanců. Při příležitosti výročí připravila společnost Belini speciální akce, které vyjadřují vděk za roky podpory a důvěry. Shrnutí - kvalitní nábytek od lídra na trhu Belini je značka, která spojuje tradici s moderností a poskytuje zákazníkům kvalitní, funkční a cenově dostupný nábytek. Díky dlouholetým zkušenostem, moderním technologiím a environmentální odpovědnosti je dnes společnost Belini jedničkou na trhu s nábytkem. Belini slaví své 36. výročí a zve vás seznámit se s nabídkou nábytku, který je ihned dostupný a splní očekávání i těch nejnáročnějších zákazníků. Poznejte nabídku nábytku od společnosti Belini a zjistěte proč nám důvěřuje již 2,5 milionu zákazníků!

Čas načtení: 2020-07-02 06:24:03

Shaun Bythell: Zpověď knihkupce (ukázka z knihy)

Ke známému skotskému knihkupci, majiteli labyrintového obchodu nacházejícího se v malebném přímořském městečku, i nadále bohužel chodí lidi. Projevují zdánlivý zájem o knihy a literaturu, tak mu nezbývá nic jiného než jejich chování tak nebo onak strpět. Jak je ale možné, že nechápou rozdíl mezi knihovnou a knihkupectvím? Jiní zase klidně dovnitř vnášejí – do čerstvě uklizeného obchodu! – bahno nebo tam vstupují i se svými mokrými psími miláčky či spíše psy baskervillskými. Pohybují se nemotorně a shazují knihy, za což se nikdy neomluví. Drze smlouvají a dožadují se slevy jen proto, že je kniha trochu plesnivá. A teď ještě ta Italka! Slovo jí není rozumět, jen všechny v bílých rukavicích autoritativně diriguje a chudáka majitele nutí provádět cvičení na záda. Není tedy divu, že už toho na něj bývá příliš. Naštěstí ale má kde na všechna svá knihkupecká příkoří zapomenout a vydává se na ryby, plave v moři, jezdí na kole po Vysočině nebo zajde na pivo do hospody. Alespoň na chvíli pryč od všech těch „čtenářů“… Kniha Shauna Bythella navazuje na úspěšný Deník knihkupce.   Ukázka z knihy  BŘEZEN   Musím zdůraznit, že všichni knihkupci jsou poctiví. Nic jiného by mě ani nenapadlo tvrdit. Někteří z nich jsou však opatrnější než jiní. Pan Pumpherston často umožní zákazníkovi koupit něco za babku, ale je příliš chytrý na to, aby mu to řekl: pokaždé ho nechá, ať na to přijde sám, protože dobře ví, že tomu tak stejně vždycky bude. Jedině tento způsob zaručuje ty správné výsledky. AUGUSTUS MUIR, DŮVĚRNÉ MYŠLENKY JOHNA BAXTERA, KNIHKUPCE   Svým popisem knihkupců jakožto „poctivých“ projevuje Augustus Muir snad až přílišnou velkodušnost. I v této branži najdete, jako kdekoli jinde, podvodníky, ale jen málokteří začnou podnikat s knihami v naději, že se tím obohatí. Snad to právě tak i myslel: že to není podnikání, od kterého většina z nás, co jsme si ho vybrali, očekáváme enormní finanční kompenzaci. Má to však jiné přínosy. Ve své knize Drobnosti ze starého knihkupectví, vydané roku 1904, poznamenal R. M. Williamson: „Těch pár, kteří prodejem knih zbohatnou, nelze srovnávat s mnoha dalšími, pro které to nikdy nebude znamenat více než jen skromné 72 živobytí. Nejšťastnější v tomto podnikání nejsou ti nejbohatší, ale naopak ti nejspokojenější, ti, kteří své zaměstnání milují a možnost kupovat a prodávat knihy považují za velké privilegium.“      Zvláštní je, že s těmi nejchamtivějšími lidmi se setkávám nejčastěji při výkupu knih. Jsou to ti, kteří se snaží, aby z knihkupce při prodeji své sbírky vyždímali každou poslední penny, zároveň ale stejní zákazníci při nákupu knih cenu stlačí až na samou marži. A jakkoli to nepochybně představuje dobrý smysl pro obchod, nese to s sebou určitou kyselou pachuť, protože v tom není ani špetka férovosti. A naopak zákazník, který je spokojený s tím, co mu za jeho knihy nabídnu, se při nákupu nepokusí cenu snížit. Stejně jako pan Pumpherston i já těmto zákazníkům s radostí zlevním celkovou částku z dvaadvaceti liber na dvacet, aniž by mě o to sami žádali, na rozdíl od těch, kteří snížení požadují, přičemž poukazují na mírné poškození, jako je malé natržení obálky. Moje odpověď v těchto případech zní vždy asi takto: „Ano, obálka je mírně poškozená, už jsem to započítal do ceny knihy. Proč bych ji měl za stejnou vadu snížit dvakrát?“ To je pak obvykle přiměje zmlknout, ale jsou i tací, co nic nekoupí, dokud nemají pocit, že se jim podařilo usmlouvat slevu. To je ten nejhorší druh lidí, s kterými se setkávám. Mám dojem, že jim v zásadě nejde o tu nicotnou libru, kterou tím uspoří; je to o pocitu moci. Chtějí, aby to byli oni, kdo rozhoduje, a ať jste obchodník s antikvárním nábytkem, zemědělský dodavatel nebo prodáváte auta, zákazník tu potřebuje mít pocit, že při obchodní transakci má navrch. Takovíto lidé pak vyžadují při koupi dvou knih „množstevní slevu“, v restauraci nikdy nenechávají spropitné, nebo se vychloubají, že jeli na dovolenou na místo, kde předtím došlo k teroristickému útoku, „protože je to levnější“.      Z mého pohledu knihkupce je hlavním trikem při koupi být férový a konzistentní. Pokud v této branži získáte pověst oděrače, rychle se to o vás rozšíří a váš přísun materiálu vyschne. Sám jsem zrušil několik obchodů jen proto, že prodávající požadoval víc, než jsem byl ochotný zaplatit — mnozí z nich se ke mně ale nakonec vrátili, poté co to zkoušeli u několika dalších obchodníků a byli zklamáni. Myslím, že většina knihkupců je v tom stejná. Mohu upřímně říci, že neznám nikoho, kdo by za vzácnou a cennou knihu zkoušel zaplatit jen pár liber.     PONDĚLÍ 2. BŘEZNA   Objednávky online: 7 Nalezené objednávky: 6   Sedm objednávek, všechny z Amazonu.      V deset mě přišel navštívit Jeff, divoký muž, který žije v Doon of May — jakési komuně v lese, kterou před lety založil. Je to zcela slušný člověk, myšlenkově zaměřený proti stávajícímu politickému zřízení. Vypadal, že ho něco trápí, a nerozhodně přešlapoval na místě. Nakonec z něj vylezlo, že mu byla nabídnuta značná peněžní částka za dřevo z pozemku jeho komuny, a on nyní čelí té problematické představě, že by se měl stát kapitalistou.      Hned jak Jeff odešel, nastala půlhodinová sněhová vánice. Zcela neočekávaně v ní uvízl Kapitán, který se krátce po jejím skončení objevil zcela zasněžený na prahu.      Po obědě přistoupil k pultu zákazník, v ruce třímal knihu o vyšívání. Řekl: „Nechci tu knihu koupit, ale našel jsem ji v oddělení filatelie, což se mi pro ni zdá jako naprosto nevhodné místo.“   Pokladna celkem 68,99 liber 8 zákazníků     ÚTERÝ 3. BŘEZNA   Objednávky online: 2 Nalezené objednávky: 1   Pouze jedna objednávka z Amazonu a znovu žádná z Abe. Monsoon nepochybně vykazuje další technickou závadu. Před několika lety jsme za počátečního nadšení (které se brzy změnilo v lhostejnost a nyní je z toho nesmírná nechuť) začali prodávat knihy online. Používáme databázi nazývanou Monsoon, přes kterou spravujeme naše zásoby, nahráváme informace na webové stránky a získáváme objednávky.      Postarší žena se mě zeptala: „Mohl byste mi sundat z police támhleten výtisk paní Beetonové a říci mi jeho cenu a datum vydání?“ Udělal jsem, jak žádala, jenom aby mi oznámila: „Stejné vydání mám doma. Teď už vím, kolik stojí.“ Asi zavedu daň za plýtvání časem.   Pokladna celkem 39,49 liber 5 zákazníků     STŘEDA 4. BŘEZNA Objednávky online: 1 Nalezené objednávky: 1   Dnes v obchodě pracovala Nicky, mohl jsem tedy zajet do Glasgow hodit knihy do sběru. Před odchodem jsem ji požádal, aby zatímco budu pryč, uklidila na stole a vytvořila výlohu.      V půl třetí jsem dorazil do Smurfit Kappa a krabicemi knih z dodávky naplnil čtyři velké plastové nádoby (každá pojme asi dvacet krabic). Obsah nádob je pak vyklopen na dopravní pás, rozřezán na kousky a zabalený poslán k recyklaci do Číny nebo Birminghamu, v závislosti na mezinárodní ceně papíru.      Nicky mě požádala, abych jí, když už budu v Glasgow, našel v bazaru se stavebninami nějaké okenice, takže když jsem skončil se sběrem zamířil jsem tam. Nakonec jsem — po dlouhém ježdění okolo, kdy jsem nechtěně jel na červenou — to místo našel. Okenic tam bylo velké množství. Na požádání mi řekli, že jsou pětasedmdesát liber za pár. Zavolal jsem Nicky, abych zjistil, jestli je s cenou spokojená: „Eh? Cože? Nechybí jim tam náhodou desetinná čárka?“ Odjel jsem s nepořízenou.      V šest jsem se vrátil do obchodu, abych zjistil, že ho Nicky obšťastnila svým obvyklým chaosem, hromady knih byly na podlaze, na stole i pod ním. V radikálním odklonu od svého běžného chování se ale řídila mými instrukcemi a vytvořila novou výlohu. Ta sestávala z matoucí kombinace knih o golfu, kinematografii a politice.      Spojení pětihodinového řízení a namáhavého vyndávání krabic z dodávky mým problémům se zády rozhodně neprospělo.      V těchto měsících se obchod zdá být vytíženější než obvykle, snad proto, že zima byla tak mírná. Většina našich zákazníků je v penzi a neradi řídí na náledí, déšť jim ale zjevně nevadí.   Pokladna celkem 61 liber 7 zákazníků     ČTVRTEK 5. BŘEZNA Objednávky online: 3 Nalezené objednávky: 3   E-mail dnes ráno:   Ahoj, rád bych věděl, jestli nemáte nějaké knihy od Paula Bartona. Našel jsem je na internetu uCube Cart. Nevlastním platební kartu, loni jsem jim tedy napsal, jestli bych si knihy mohl koupit i bez ní. A víte, co ten člověk udělal? Dopis mi vrátil zpátky, aniž by ho četl, jen na obálku přidal spoustu hloupých nesmyslů. Žádné vysvětlování, omluva, nic. Myslím, že je to od něj velmi sprosté! Vypadá to, že není k zastižení. Musí být snad ve vězení nebo v nějaké instituci. Vy toho muže znáte? Napsal jsem mu několik e-mailů, ale neodpověděl mi. Možná odpoví vám. Velmi podivné! Děkuji.   Nejsem si jist, kolik lidí by — po obdržení svého dopisu vráceného a neotevřeného — usoudilo, že zamýšlený adresát musí být ve vězení. Člověka by jistě napadlo několik daleko jednodušších vysvětlení, v neposlední řadě to, že sám odesílatel tohoto e-mailu by měl být v „nějaké instituci“.      Šel jsem na zahradu pro něco zeleného do výlohy s tématem zahradničení a zjistil, že začala kvést chryzantéma. Květy vypadají asi den krásně, pak náhle zhnědnou. Země je pro ně příliš zásaditá, přesto se každý rok znovu snaží vyhnat do květu.      Počítač v obchodě se přes noc restartoval a antivirový program odstranil něco z Monsoonu, takže teď nejde otevřít. Netuším proto, jestli máme nějaké objednávky. Napsal jsem jim, jelikož ale sídlí v oregonském Portlandu na západoamerickém pobřeží, jsou za námi o sedm hodin pozadu.   Pokladna celkem 60,49 liber 8 zákazníků     PÁTEK 6. BŘEZNA Objednávky online: 2 Nalezené objednávky: 2   Dnes Nicky. Zabrala facebookovou stránku obchodu a vytvořila typicky matoucí post:   Dobré ráno! Jako ptáček si to s písničkou v srdci letím do práce, abych pak byla vyplísněna za nákup knih za 45 liber, zatímco VZZ by za ně dal 175. Spokojený zákazník, spokojená já, nabručená trubka… pardon, chtěla jsem říct „šéf“.   VZZ je přezdívka, kterou pro mě Nicky nyní používá a je to zkratka pro „Velkou zrzavou záhadu“. „Trubka“ je pro nezasvěcené skotská nadávka, nejzdvořilejší interpretace by byla „absolutní idiot“. Jednou z dnešních objednávek byla kniha s názvem Moskva má plán. Překrásná obálka, jsem si jistý, že se panu Putinovi bude líbit.      Od Monsoonu jsem obdržel e-mail s přihlašovacím kódem, aby se mohli na dálku napojit na můj počítač a opravit problém. Kvůli časovým rozdílům to znamená, že databáze byla většinu dne spadlá, a Nicky tak nemohla zanést náš fond na internet.   Pokladna celkem 64,34 liber 7 zákazníků     SOBOTA 7. BŘEZNA   Objednávky online: 0 Nalezené objednávky: 0   Dopoledne jsem jel do Maybole (asi hodina cesty), abych se podíval na soukromou knihovnu. Nachází se v domě, který patří jedné vdově. Už jsem tu kdysi byl, tenkrát tu měli výtečný antikvární materiál. Dnes tam ale nebylo nic větší hodnoty, snad kromě výtisku Soud s Jamesem Stewartem z roku 1753 — který je ve Skotsku známý jako vražda u Appinu. Právě na tomto příběhu založil Robert Louis Stevenson děj svého Únosu. Výtisk stejného vydání — možná dokonce i ten samý — koupil kdysi v knihkupectví v Inverness Stevensonův otec a dal ho svému synovi — tím bylo zasazeno semínko, z nějž později vzejde Únos. Stevenson na toto vydání knihy dokonce i nepřímo odkazuje, když svého protagonistu (jedinou důležitou postavu, která není založena na reálné osobě) nazve David Balfour: Soud s Jamesem Stewartem tehdy vydalo nakladatelství Hamilton a Balfour.      Odpoledne přišel do obchodu bývalý voják jménem Adam Short. Už 366 dní putuje proti směru hodinových ručiček podél pobřeží Spojeného království. Potřeboval na noc postel, uložili jsme ho tedy do skladu, což navzdory primitivním podmínkám místa přijal s radostí. Nemohu si pomoci, ale načasovat si putování tak, aby se na severu ostrova ocitl v době, kdy jsou dny nejkratší a počasí nejhorší, nemusel být ten nejrozumnější nápad.   Pokladna celkem 215,97 liber 17 zákazníků      PONDĚLÍ 9. BŘEZNA   Objednávky online: 3 Nalezené objednávky: 3   Vzbudil jsem se za zvuku skučícího větru a deště bičujícího do okna ložnice. Když jsem otevřel obchod, všiml jsem si, že do jednoho okna zatéká a voda kape na knihy ve výloze. Abych ji zachytil, popadl jsem v kuchyni nějaké pánve, pak jsem zapálil v krbu a deset minut se okolo něj choulil v marné snaze se zahřát.      Krátce po otevření vešla dovnitř skupina osmi mladších, asi pětadvacetiletých lidí a hodinu si ho prohlíželi. Nikdo z nich si nic nekoupil.      V deset se stavila Tracy (Královská společnost pro ochranu ptáků), aby použila naši wifi. Dopoledne strávila sezením u krbu a hledala si práci. Pokladna celkem 55 liber 7 zákazníků   Dybbuk, 2020, přeložila Markéta Hofmeisterová, vázaná, 352 stran. {loadmodule mod_tags_similar,Související}

Čas načtení: 2024-02-27 15:14:40

USD klesá po slabších objednávkách zboží dlouhodobé spotřeby (BREAKING)

Dnes ve 14:30 byly zveřejněny údaje o objednávkách zboží dlouhodobé spotřeby v USA za leden. Očekávalo se, že zpráva vykáže velký pokles hlavních objednávek i malý nárůst jádrových objednávek, které nezahrnují dopravu. Aktuální zpráva se ukázala

Čas načtení: 2024-03-21 09:42:00

Portál Spa.cz v loňském roce odbavil poptávky za 1,6 miliardy korun

Praha 21. března 2024 (PROTEXT) - Portál Spa.cz nabízející téměř čtyři tisíce lázeňských, wellness a dalších rekreačních pobytů odbavil v roce 2023 poptávky v hodnotě 1,6 miliardy korun. Největší zájem je o tuzemské pobyty, avšak postupně roste zájem i o Polsko a Maďarsko.Během roku 2023 zpracoval portál Spa.cz přibližně 140 tisíc poptávek po lázeňských a wellness pobytech, jejichž celková hodnota dosáhla hodnoty 1,6 miliardy korun. Již v prvních dvou měsících letošního roku zaznamenal portál meziroční nárůst poptávek o 20 %. Co však zůstává prozatím téměř neměnné, je průměrná hodnota objednávky, tedy okolo 11 500 korun.Délka pobytů se liší v závislosti na jejich typu. U wellness pobytů se jedná o kratší dobu, tedy průměrně 2,5 noci, neboť tento druh odpočinku si lidé oblíbili na víkendy. V případě lázeňských pobytů pak vzroste v průměru na 4,5 noci. Asi nikterak překvapivá není skutečnost, že převážná většina objednávek pobytů spadá do období červenec až říjen, jedná se až o 40 % všech rezervací. „Našim klientům vždy doporučujeme, aby si svůj pobyt rezervovali v dostatečném předstihu, a to jak pro letní, tak i zimní období. V nejvíce exponované měsíce kapacity rychle mizí, především od začátku června.“ uvádí Ing. Lukáš Václavek, Marketing Manager Spa.cz. Největšímu zájmu se během léta těší rodinné pobyty s dětmi.Ačkoliv by se mohlo zdát, že Češi rádi vyrážejí především do zahraničí, v segmentu, na který se Spa.cz zaměřuje, toto příliš neplatí. „Zaznamenali jsme rostoucí zájem o lázeňské a wellness pobyty v Polsku nebo Maďarsku, nicméně prozatím zahraniční pobyty tvoří pouze 3,3 % všech poptávek,“ dodává Václavek. Tradiční české a moravské lázně tak zůstávají stálicemi. Lidé se rádi vrací do Luhačovic, Františkových Lázní, Mariánských Lázní, Karlových Varů. Stranou zájmu nezůstávají ani horské oblasti jako Špindlerův Mlýn či Harrachov, za wellness se ovšem jezdí i do Liberce.Blížící se Velikonoce řada lidí rovněž využívá k návštěvě některého wellness či lázeňského zařízení, což se projevuje také na hodnotě objednávek, která v tento čas stoupla přibližně o 14,5 %. Nikterak se ovšem nemění délka pobytu, tedy zhruba 2 noci, ani lokality. K výše uvedeným tradičním lázním pouze ještě přibyly Lázně Třeboň.Spa.czSpa.cz je online portál založený v roce 2008, který se specializuje na vyhledávání a doporučení lázní a wellness zařízení. Hlavním cílem je poskytnout zákazníkům ten nejlepší odpočinek a zážitky spojené s wellness dovolenou. Portál nabízí přehledné kategorie českých i zahraničních lázní a hotelů, což usnadňuje uživatelům výběr. Kromě toho, že se zaměřuje na lázeňské služby, také poskytuje ubytovací, turistické a rezervační služby. Společnost dále provozuje sesterské portály jako hotel.cz, penzion.cz, hotely.cz a previo.cz. Spa.cz tedy funguje jako prostředník mezi zájemci o wellness a lázeňské služby a příslušnými poskytovateli těchto služeb. ČTK Connect ke zprávě vydává obrazovou přílohu, která je k dispozici na adrese http://www.protext.cz.  

Čas načtení: 2024-04-02 06:30:53

90 tisíc objednávek za 24 hodin! Elektromobil Xiaomi boří rekordy, značka chystá vlastní SUV

Elektromobil od Xiaomi si za prvních 24 hodin objednalo 88 898 zákazníků Po elektrickém sedanu SU7 údajně chystá Xiaomi také vlastní SUV Na trhu by se mohlo objevit už koncem letošního roku Čínská společnost Xiaomi je známá nejen pro své chytré telefony, ale svou značku s oblibou propůjčuje i jiným výrobcům různého příslušenství. Populární značku tak můžeme najít na rýžovarech, šroubovácích nebo dokonce deštnících. Výjimkou nejsou ani elektromobily, které v posledních letech zažívají boom a podle mnohých je v nich budoucnost. Přečtěte si celý článek 90 tisíc objednávek za 24 hodin! Elektromobil Xiaomi boří rekordy, značka chystá vlastní SUV

Čas načtení: 2024-07-10 10:07:00

Addverb oznamuje uzavření partnerství s nizozemskou společností PekaKroef

Zoetermeer (Nizozemsko) 10. července 2024 (PROTEXT/PRNewswire) - Společnost Addverb, globálně uznávaný lídr v oblasti robotiky a skladové automatizace, s hrdostí oznamuje uzavření partnerství se společností PekaKroef z nizozemského Odiliapeelu. Nové partnerství přináší významný pokrok pro automatizaci logistických operací společnosti PekaKroef v podobě plně automatizovaného paletového skladu pro skladování a vychystávání objednávek typu Goods-to-Person (vychystávání zboží robotem pro zaměstnance).Peka Kroef je rodinný podnik, který se specializuje na čerstvé chlazené výrobky z brambor. Od roku 1970 neustále posouvá hranice svých výrobků a výrobních metod, aby svým zákazníkům poskytovala ještě lepší služby – tedy ještě čerstvější, komfortnější a chutnější výrobky.Špičková automatizační technologie Addverb má nyní za cíl změnit logistické operace společnosti PekaKroef. Novinka, která se může pochlubit hustotou skladování 3,1 palety na metr čtvereční, má čtyřikrát zvýšit efektivitu vychystávání. Výrazně se tak zefektivní procesy plnění paletových objednávek a zvýší celková produktivita, což pomůže společnosti PekaKroef plnit své závazky v oblasti dodávek pro B2B zákazníky.Koncepce zahrnuje flexibilní řešení, jako jsou čtyřcestné paletové vozíky pro přesun palet, kolejová vozidla (rail-guided vehicles, RGV) pro efektivní a rychlou přepravu palet či pracovní stanice pro systém Goods-to-Person, které optimalizují proces vychystávání, zvyšují jeho přesnost i rychlost. Dokonalé propojení výrobního závodu s automatizovaným systémem zakládání a vychystávání pak zajistí plynulý a efektivní provoz.Generální ředitel společnosti PekaKroef, Edwin Holleman, ocenil toto partnerství slovy: „Nové řešení přinese revoluci pro naše skladovací kapacity díky maximalizaci efektivity využití prostoru, která nám umožní rozšířit náš sortiment a hladce začlenit nové obchodní segmenty. Systém je kromě prostoru úsporný také při využívání energie, což odráží náš závazek k ekologické udržitelnosti. Tyto inovace zcela promění náš logistický proces a zvýší produktivitu celého našeho provozu."Generální ředitel společnosti Addverb pro region EMEA Pieter Feenstra uvedl: „Velmi nás těší, že můžeme spolupracovat se společností PekaKroef na tomto transformačním projektu. Díky našim pokročilým automatizačním technologiím získá společnost nástroje, které jí pomohou pokračovat ve své tradici kvality a spolehlivosti a současně přijmout budoucnost logistiky."Další informace najdete na adrese www.addverb.com.Společnost Addverb, založená v roce 2016, nabízí fixní a flexibilní automatizační řešení s podporou umělé inteligence, která klientům umožňují dosáhnout nové úrovně efektivity, spolehlivosti a výnosů. Naše řešení a software na bázi umělé inteligence jsou navrženy speciálně pro potřeby globálního elektronického obchodu, skladové distribuce a výrobního průmyslu. Společnost Addverb provozuje v rámci Evropy řadu kanceláří a klientských poboček, přičemž její ústředí se nachází v Nizozemsku a pobočky po celé Evropě.Foto: https://mma.prnewswire.com/media/2455596/Gerard_Kroef.jpgLogo : https://mma.prnewswire.com/media/2399931/Addverb_Logo.jpgKontakt pro média: Akshita Khandelwal, Akshita.khandelwal@addverb.com, +919929110582, Neha Verma, neha.verma@addverb.com, +91 9818004490 

Čas načtení: 2024-09-04 07:51:47

Angry Beards v Nákupní galerii Myslbek hlásí úspěch

Svérázná značka pánské kosmetiky Angry Beards otevřela v posledním srpnovém týdnu svou první kamennou výdejnu online objednávek v Česku. Zkušební provoz, který právě probíhá, potvrdil její životaschopnost a zájem zákazníků o vyzvedávání objednávek v centru Prahy, mezi ulicí Na Příkopě a Ovocným trhem. Celkový úspěch značky dokládají i hospodářská data. Firma, známá kvalitními produkty i

Čas načtení: 2024-09-20 11:35:00

GymBeam spustil unikátní automatizovaný sklad: Roboti odbaví až 1000 objednávek za hodinu, lidé ale o práci nepřijdou, ba naopak!

Košice 20. září 2024 (PROTEXT) - Společnost GymBeam úspěšně dokončila implementaci revolučního automatizovaného skladu v Košicích-Barci. Nově tam bude balíky obstarávat 32 robotů R5 PRO, prvních svého druhu v regionu CEE. Sklad přispěje i k vytvoření desítek pracovních pozic a stane se tak vzorovým příkladem toho, jak technologické inovace mohou podporovat místní ekonomiku.Projekt AutoStore, který byl zahájen 3. června a ukončen na konci srpna, představuje významný krok v modernizaci logistických operací v oblasti e-commerce a přináší zásadní zlepšení v efektivitě a přesnosti skladování i vychystávání zboží.Nový automatizovaný sklad má plochu 690 m2, obsahuje více než 22.000 zásobníků na uložení zboží a je vybaven 32 roboty řady R5 PRO. Jedná se o vůbec první AutoStore s roboty této řady v regionu CEE.Roboti využívají inovativní systém dobíjení, který umožňuje nepřetržitý provoz 24 hodin denně. Díky tomu dosahují výkonu až 1000 objednávek za hodinu, což výrazně převyšuje výkon manuálních skladů. Dalibor Cicman, CEO společnosti GymBeam, k tomu uvádí: "Kvůli dynamickému růstu firmy byla potřeba změna. Objednávky neustále rostou, a s nimi i limity manuálního řešení. Proto jsme se rozhodli investovat celkem 7,9 milionu EUR do tohoto revolučního systému, které nejen že zrychlí vychystávání, ale i zvýší přesnost, respektive sníží chybovost. Samozřejmostí je i snížení nákladů na reverzní logistiku."Sklad byl navržen s ohledem na budoucí rozšíření a umožňuje snadné přizpůsobení rostoucímu objemu objednávek. "Klient chtěl řešení, které bude škálovatelné, lehce rozšiřitelné, a to jak po stránce dynamické, tak statické kapacity. Jsme hrdí na to, že jsme mohli přispět ke zlepšení logistických procesů a přesně vyhovět specifickým potřebám," zmiňuje Jindřich Kadeřávek, CEO společnosti Element Logic Czech Republic, zhotovitele AutoStore pro GymBeam, a dodává: "Nasazení celého GymBeam týmu bylo obdivuhodné a spolupráce byla velmi produktivní. Umožnila nám prokázat možnosti a výhody systému AutoStore."Dalibor Cicman doplňuje i další benefity celého projektu: "Cílem byla mimo jiné i podpora místní ekonomiky a vytvoření nových pracovních pozic. Automatizace není o tom, jak nahradit lidi, ale jak vytvořit nové příležitosti pro technické odborníky, stejně tak i pro absolventy místní univerzity, kteří získají neocenitelné zkušenosti."O GymBeamGymBeam je s obratem přes 170 milionů EUR za rok 2023 nejrychleji rostoucím fitness e-shopem v Evropě. Zaměřuje se na prodej výživy pro sport a zdraví, zdravých potravin, sportovního oblečení a příslušenství. Ve svém portfoliu má více než 120 značek a tisíce produktů. Velkou část jeho tržeb tvoří vlastní výroba pod značkami GymBeam, VanaVita, BeastPink, STRIX a XBEAM.Společnost GymBeam od vzniku expandovala do dalších krajin Evropy. Momentálně působí na 16 trzích, mezi které kromě Slovenska a Česka patří například Maďarsko, Rumunsko, Chorvatsko, Bulharsko, Ukrajina, Slovinsko, Polsko, Německo či Itálie.O Element Logic Czech RepublicOd roku 1985 je norská společnost Element Logic® přední technologickou a intralogistickou společností. Navrhuje, implementuje a dodává širokou škálu automatizovaných a statických skladových řešení pro společnosti různých velikostí a z různých průmyslových odvětví.Element Logic je prvním a největším partnerem AutoStore na světě, díky tomuto unikátnímu partnerství má bohaté zkušenosti s návrhem, přípravou a instalací řešení na míru po celém světě.Společnost má více než 250 zaměstnanců po celém světě a v roce 2023 dosáhla obratu 471 milionů EUR. Zdroj: Friendly FriendsČTK Connect ke zprávě vydává obrazovou přílohu, která je k dispozici na adrese http://www.protext.cz.  

Čas načtení: 2024-11-10 14:11:08

Říjnová akční nabídka „7 dní Peugeot“ splnila očekávání. 770 objednávek.

Warning: Trying to access array offset on value of type null in /data/web/virtuals/320768/virtual/www/wp-content/themes/engage-mag/candidthemes/functions/hook-misc.php on line 123 Akce „7 dní Peugeot“ úspěšně završena, další se rozjíždí Říjnová akční nabídka „7 dní Peugeot“ splnila očekávání. Ve období od 14. do 20. října koncesionáři značky Peugeot uzavřeli 770 objednávek nových vozů. Někteří z nich zcela vyprodali skladové zásoby, jiní je alespoň výrazně ztenčili. Značný počet objednávek také zadali do výroby,

Čas načtení: 2024-12-11 13:51:00

Bruce ATS™ se chystá na trh: Přichází nová éra nočního obchodování

Chicago 11. prosince 2024 (PROTEXT/PRNewswire) - Využívá vyspělou a důvěryhodnou platformu Nasdaq a nabízí účastníkům trhu špičkové obchodní zkušenosti.Společnost PEAK6 Investments s potěšením oznamuje plány na spuštění programu Bruce ATS, alternativního obchodního systému, jehož cílem je revoluce v nočním obchodování, provozovaného společností Bruce Markets LLC. Tato připravovaná platforma, která podléhá schválení regulačních orgánů, nabízí investorům spolehlivý a bezpečný přístup na americké trhy po skončení tradičních obchodních hodin. Je vytvořena s využitím špičkové technologie společnosti Nasdaq, která poskytuje efektivní, spolehlivé a spravedlivé obchodování.Systém Bruce ATS™ vznikl ve spolupráci s veterány v oboru a na základě poznatků prvních uživatelů, kteří identifikovali potřebu vylepšeného řešení pro jednodenní obchodování. Zakladatelský tým se skládá z vedoucích pracovníků s rozsáhlými odbornými znalostmi napříč odvětvím, což zajišťuje pokročilou technologii, která může poskytnout vyšší úroveň obchodování.„Spuštění systému Bruce ATS mění pravidla hry v oblasti obchodování," říká Bill Capuzzi, partner společnosti PEAK6 a generální ředitel společnosti Apex Fintech Solutions. „Díky desítkám let zkušeností v oboru, dobře zavedené pověsti a spolehlivosti nejenže uspokojujeme potřeby dnešních investorů, ale zároveň nastavujeme standard pro budoucnost trhu. Naším závazkem je objevovat nové možnosti, umožnit investorům nepřetržité a bezproblémové zapojení a zajistit, aby mohli kdykoli a kdekoli jednat podle pohybů na trhu."Nový systém bude podle plánu k dispozici pro obchodování od neděle do čtvrtka od 20:00 do 4:00 EST. Do budoucna se jeho dostupnost plánuje ještě rozšířit.Klíčové vlastnosti systému Bruce ATS™:• Stabilní a důvěryhodná obchodní platforma• Zjednodušený přístup prostřednictvím osvědčených rozhraní API pro správu objednávek a tržních dat• Odborné znalosti v oblasti řízení opatření společnosti s cílem snížit počet zrušených objednávek a minimalizovat selhání obchodu„Mezi globálními investory roste zájem o obchodování do pozdních hodin. Jsme rádi, že můžeme spolupracovat se systémem Bruce ATS a pomoci tak vytvořit a rozvíjet tento důležitý trh," uvedl Magnus Haglind, senior viceprezident pro tržní technologie společnosti Nasdaq. „Naše technologie pro obchodování se již dlouho používá k podpoře nepřetržitého obchodování na trzích s digitálními aktivy a jsme rádi, že můžeme tuto službu rozšířit na širší škálu aktiv."Systém Bruce ATS™ nejen mění časové rámce, ale také rozšiřuje možnosti pro investory po celém světě:• Obsluhuje východoasijské a jihoasijské trhy: Nabízí ranní přístup na americké trhy pro města jako Bombaj, Peking a Soul.• Oslovuje širokou škálu investorů: Uspokojuje poptávky po netradičních obchodních hodinách, které oslovují zejména nové investory.• Dostojí očekáváním v oblasti kryptoměn: Umožňuje nepřetržitou dostupnost, kterou obchodníci s kryptoměnami očekávají při přechodu na investování do tradičních cenných papírů.„Bezproblémová integrace do platformy Apex Fintech Solutions zajišťuje uživatelům výkonné a uživatelsky přívětivé obchodování," říká Connor Coughlin, obchodní ředitel společnosti Apex Fintech Solutions. „S nadcházejícím spuštěním systému Bruce s potěšením oznamujeme, že klienti společnosti Apex budou mít k této inovativní obchodní platformě přístup hned první den, což potvrzuje náš závazek poskytovat klientům špičková finanční řešení, která zvyšují jejich obchodní flexibilitu a dostupnost."Po schválení regulačními orgány nastaví systém Bruce ATS™ nové měřítko v oblasti obchodování po skončení pracovní doby, a to s využitím svých odborných znalostí v oblasti makléřství, clearingu, podnikových akcí a dodržování předpisů, podpořených stabilitou renomovaných subjektů, které jsou schopné spravovat rozsáhlé objemy obchodů.Společnost Bruce Markets LLC ("Bruce") je registrovaným makléřem-dealerem a členem organizací FINRA a SIPC. Po schválením regulačními orgány hodlá společnost Bruce provozovat alternativní obchodní systém (ATS), který poskytuje likviditu a služby obchodování s akciemi NMS v době od 20:00 do 4:00 hodin SEČ. Zpráva FINRA BrokerCheck pro systém Bruce ATS je k dispozici na adrese: https://brokercheck.finra.org/firm/summary/300209.O společnosti PEAK6Společnost PEAK6 využívá technologie k nalezení lepšího způsobu práce. První technologické řešení společnosti bylo vyvinuto v roce 1997 za účelem optimalizace obchodování s opcemi. V posledních dvou desetiletích byl stejný vzorec používán v celé řadě odvětví, tříd aktiv a fází podnikání a přinášel vynikající výsledky. Dnes společnost PEAK6 hledá transformační příležitosti k poskytování kapitálu a strategické podpory podnikatelům a perspektivním firmám.Mezi hlavní značky společnosti PEAK6 patří PEAK6 Capital Management, PEAK6 Strategic Capital, Apex Fintech Solutions, We Insure, FOCUS, Zogo, Evil Geniuses a Poker Power.Společnost PEAK6 Investments a její přidružené společnosti vlastní společnost Apex Fintech Solutions.Kontakt: FINN Partners, apexpr@finnpartners.com 

Čas načtení: 2024-12-12 13:15:00

Rio začíná nabízet možnost online objednávek s doručením

Značka zdravého stravování Rio, jež nedávno otevřela své první pobočky, nabízí i možnost objednávek domů či kanceláře. 

Čas načtení: 2025-01-13 16:27:00

GymBeam v roce 2024 překonal hranici 200 milionů eur. Prioritou byly inovace

Praha 13. ledna 2025 (PROTEXT) - GymBeam, nejrychleji rostoucí fitness e-shop v Evropě v oblasti zdravého životního stylu, se ohlíží za dalším rekordním rokem. V roce 2024 překročil obrat 200 milionů eur, což činí meziroční růst o 29 %. Úspěchem jsou rekordy na všech zastoupených trzích a inovace napříč hned několika segmenty, jako je logistika či nabídka oděvů.Rok 2024 se nesl pro GymBeam v dynamickém vývoji na všech trzích. Nejvýraznější růst společnost zaznamenala v DACH regionu, kde tržby meziročně vzrostly o neuvěřitelných 1104 %. Dařilo se také Itálii (+ 96 %) a Polsku (+ 43 %). Pozadu nezůstal ani český trh, který si stabilně drží nárůsty okolo 20 %. Tyto výsledky navíc doplňuje akvizice téměř 1,5 milionu nových zákazníků napříč všemi trhy.Prioritu loňského roku představovaly inovace. Díky jejich zavádění GymBeam překonal svůj rekord v počtu expedovaných objednávek za jeden den, který činí 22.263 kusů, z toho 4700 prošlo nově spuštěným automatizovaným skladem Autostore. „Autostore nám umožňuje výrazně zefektivnit procesy. Do budoucna očekáváme, že denně přes něj zvládneme expedovat více než 20.000 objednávek,“ říká Dalibor Cicman, CEO společnosti.Kromě rozvoje v logistice se GymBeam rovněž zaměřil na rozšiřování svého sortimentu. V roce 2024 uvedl na trh více než 400 vlastních nových suplementů a potravin, mezi kterými vynikají například gumoví medvídci s kreatinem a ashwagandhou nebo proteinový croissant, jenž se stal bestsellerem. Společnost také představila nové kategorie produktů, novinkou je odvětví bojových sportů, uvedení produktů určených pro milovníky otužování či plavání. V oblasti rychlého rozvoje sekce vlastního oblečení GymBeam spustil 15 nových kolekcí včetně novinek v podobě kategorií overalů a bund.Pozadu nezůstal ani zákazníky oblíbený Fitness Hub, který GymBeam v Praze provozuje. Podařilo se v něm realizovat 115 eventů, od jógy a běžeckých tréninků po natáčení podcastů. Společnost si zakládá na práci se svou fanouškovskou základnou a právě i díky těmto komunitním aktivitám získala prestižní ocenění Czech Social Awards v kategorii Brand. „Naše výsledky za rok 2024 potvrzují, že strategie zaměřená na inovace, rozvoj komunity a neustálé zlepšování služeb přináší ovoce. Plánujeme dále růst, expandovat na nové trhy a rozvíjet technologické i produktové novinky,“ uzavírá Cicman.GymBeam tak zůstává jedním z nejvýznamnějších hráčů e-commerce v Evropě, přičemž rok 2024 je dalším milníkem v jeho úspěšné historii. O GymBeam:GymBeam je s obratem přes 200 milionů EUR za rok 2024 nejrychleji rostoucím fitness e-shopem v Evropě. Zaměřuje se na prodej výživy pro sport a zdraví, zdravých potravin, sportovního oblečení a příslušenství. Ve svém portfoliu má více než 120 značek a tisíce produktů. Velkou část jeho tržeb tvoří vlastní výroba pod značkami GymBeam, VanaVita, BeastPink, STRIX a XBEAM.Společnost GymBeam od vzniku expandovala do dalších krajin Evropy. Momentálně působí na 16 trzích, mezi které kromě Slovenska a Česka patří například Maďarsko, Rumunsko, Chorvatsko, Bulharsko, Ukrajina, Slovinsko, Polsko, Německo či Itálie. Zdroj: GymBeam 

Čas načtení: 2024-02-07 08:49:02

Proč oprava silnice v Česku trvá? Protože...

Proč jsou věci v Česku složité? Ukážu vám to na případu, který mám už trochu v oku. Taková rekonstrukce silnice. Pojďme se podívat na to, proč v Česku trvá měsíce ba i roky, zatímco Čína nebo Holandsko to spíchnou za víkend. Jak se opravuje silnice? Inu, odfrézujete starý povrch a vylijete nový - to je taková stavbařská obdoba Cermatího formuláře, co spíchne středoškolák za týden. Jasně, když to bude takhle, tak to pořešíte obratem. Děláme to tady rok a zatím jsem na takový případ nenarazil. Ve skutečnosti toho v silnici máte mraky jiného, protože bylo (a je) zvykem tam přihodit inženýrské sítě, zejména vedení technického vybavení. Například kanalizaci, vedení elektřiny, datových sítí, plynu nebo topné kanály. Vodovodní řad. A tady to začíná být zajímavé, protože každá taková síť zvykne mít jiného majitele. Elektřina je třeba ČEZ Distribuce, voda místní vodárny, plyn Gasnetu, datové sítě dalších dvou operátorů a nepoužívané topné kanály už nejde dohledat. Moudré je v takovém okamžiku už mít rozmyšleno, zda tuto infrastrukturu není vhodné opravit, neboť by bylo trapné vylít novou silnici a za týden dostat echo, že je třeba to rozkopat, protože zkolaboval kanál. Řekněme, že jako v našem případě kanalizace patří obci, takže se rozhodnete ji opravit, plus upozorníte všechny ostatní, že se něco bude dít a ať si to rychle rozmyslí. Obojí je zakázka velkého rozsahu, takže ji soutěžíte. Zvláště soutěžíte zborku/rozborku silnice, zvláště opravu kanalizace, protože tohle jedna firma nezvládne udělat dobře a/nebo přiměřeně levně a o peníze tu jde. První problém přijde ve chvíli, kdy se jeden z účastníků tendru na opravu silnice odvolal, jenže tendr na opravu kanalizace dobíhá v termínu, takže musíte vítězi dát vědět, že se termín opravy posouvá na neurčito. Opravář kanalizace nechce o zakázku přijít, tak neurčitě přislíbí, že se uvidí, až se uvidí. Konečně jsou vypořádány námitky opravářů silnic, takže se silnice rozkope, což je ten moment, který vidí běžní obyvatelé města (v tuhle chvíli za sebou máte cca. čtyři měsíce práce). Okamžitě se dohadujete s vysoutěženým opravářem kanalizace na novém termínu, jenže on má zrovna plno, protože začal opravovat ve vedlejším městě. V tu chvíli víte, že budete mít silnici otevřenou minimálně měsíc bez toho, že by se do kanalizace hráblo. A vypadáte jako trotl, který není schopný si dát za sebe dva termíny objednávek. Konečně přijíždí první lidé opraváře kanalizace, pracuje se pomalu, protože nemohl poslat všechny lidi, polovina jich dodělává ještě to v sousedním městě. Ale už to alespoň vypadá, že se něco děje. Vykope se kanalizace, jenže se mezi tím ozvou elektrikáři, že by si přeci jen chtěli dát silnější kabel. Křičíte, že to už ani omylem, že měli dost času si to rozmyslet, oni si obratem podávají žádost o výkopové povolení, protože už mají hotový projekt a přikleplé od vedení posílení páteřního rozvodu, takže půlce obce přestane vypadávat elektřina. Výkopové povolení byste jim udělili tři týdny po plánovaném termínu dokončení silnice, čili se s nimi domlouváte, že to přeci jen nějak půjde a ať si ten kabel udělají, až bude hotová kanalda, co už s tím taky, tu elektřinu obec potřebuje. Mezi tím se přihlásí firma, která tvrdí, že její jsou ty topné kanály a že je sice nepoužívá, ale poškodit je nesmíte, že je chce zrovna prodat. Ujišťujete je, že nic nepoškodíte a že chcete nabývací titul, jestli jsou fakt její, ona odpovídá, že při předběžném ohledání není dodrženo ochranné pásmo, takže si telekomunikační operátor má posunout chráničku o 120 cm vedle ve výkopu, v němž zbývá po započtení ochranných pásem sítí deset čísel. Znovu požádáte o nabývací titul, což znamená, že zatím situaci nemusíte řešit. Do toho volá stavbyvedoucí, že plynové potrubí, které na projektu z roku 1978 vede přesně tudy, vede přesně jinudy, kudy elektrikář pokládá kabel vedoucí přímo do Temelína a že to norma nevidí úplně pozitivně. Zdvořile žádáte plynaře, aby si plynovou přípojku šoupli a oni promptně odpovídají, že si to naprojektují, vysoutěží překlad a přeloží, že máte pravdu. A že to bude tak měsíc trvat, než si to naprojektují, měsíc budou soutěžit, měsíc čekat na dodavatele a pak se měsíc bude šoupat. Stavbař řve, vy řvete, jediný výsledek je, že oba chraptíte. Jste tři měsíce od momentu, kdy jste do silnice hrábli a máte před sebou výhled na další čtyři měsíce, kdy se budou po staveništi prohánět leda mravenci. Je listopad, po mnohých prostojích a odkladech si všichni si v silnici zhruba tak vykutili, co měli. Před měsícem přišel nabývací titul, v němž se tvrdí, že národní podnik Dřevoplast převádí kotelnu včetně příslušenství na státní podnik Sádromont, jehož právním nástupcem je někdo, jehož jméno vzdáleně připomíná odesilatele dopisu. Ptáte se právníka, jestli topný kanál je příslušenství, ten dává nesestřelitelný právní rozbor na pět stránek, že ano, přičemž jeho kolega z téže právní kanceláře na dopis lepí postit lístek, že podle něj to tak není. Vydáváte pokyn k uzavření silnice, máte za sebou osm měsíců perné stavby, z níž asi tak tři týdny se na stavbě něco nevalným tempem dělo. A jste v pohodě, protože do konce listopadu zbývá ještě pár dní, obalovny asfaltu zavírají až v půlce prosince, takže to ještě všechno stihnete vylejt a teprve pak zatelefonujete údajnému majiteli kanálů, že ochranná pásma byla dodržena a že se o tom bohužel nemůže přesvědčit, protože už je zavřeno a jeho žádost byla ověřena pozdě. Už se nemůže nic pokazit. Ráno jdete do práce, s dětma, které se radují, jak krásně chumelí. Zvoní mobil. Stavbař vás upozorňuje, že zima letos začala o dva týdny dříve a že obalovna ukončila provoz, takže vylít povrch můžeme až zase v březnu, když si rychle rezervujeme materiál. Jenže oni s námi mají smlouvu jen na letošní rok, museli by platit penále, s tím nesouhlasí. Účtárna vás upozorňuje, že fakturu za opravu silnice je potřeba zaplatit do konce roku, jinak narozpočtované peníze propadnou. Dvě hodiny řešíte finanční operaci, která rozhodně nebyla v přířučce “Podvojné účetnictví snadno a rychle”. Jasně, stavbař už má na březen sehnané zakázky, musí živit lidi, nemůžete mu to vyčítat. Obvoláte ostatní stavbaře, jenže na položení asfaltu za pár korun se vám každý vykašle. Zakázku by brali celou, ale ne tuhle prkotinu, se kterou jsou jen nervy. Starý dodavatel vám z lítosti zkusí na přelomu dubna a května někoho sehnat, kdo tam rychle položí asfalt. Je květen a vy po roce a třech měsících máte konečně hotovo. Jste vyflusnutí, demotivovaní, na pokraji alkoholismu a s vědomím toho, že jste porušil čtyři směrnice a dva zákony. Vaše investiční oddělení na poradě dostane vlažnou pochvalu, protože všichni přeci jen cítí, že chválit se za tempo opravy 60 cm silnice za den není to pravé ořechové. Do toho šéf investic zahlásí “A teď si to samé uděláme na silnici v městské památkové zóně, na kdy naplánujeme první schůzku s archeology?” - a vy si uvědomíte, že tohle byla ještě ta snadnější varianta. Kolem desáté večer máte teprve možnost zamyslet se nad otázkou, kterou vám někdo sugestivně položil na facebooku: co ty debile kurwa může být tak těžkého na tom, opravit 300 metrů silnice? Nevím. Další otázku. Update: Jo a jak to dělají ty holanďani? Za prvé nemají infrastrukturu v tak katastrofálním stavu, takže se jim to tolik nesype. Za druhé od toho mají dokumentaci, kterou jsme my v Akci Z nepořizovali. Takže vědí, do čeho hrabou. A za třetí jejich infrastrukturní firmy nevyoutsourcovali projekční a opravářské kapacity, takže si všechny tyhle věci řeší inhouse a nečekají na to, co jim kdo udělá zvenku. A možná jsou tam ještě další finty. Rád se poučím…

Čas načtení: 2011-05-16 16:00:00

Queens.cz hledá posilu z Ostravy do pracovního teamu!

Náš partner, streetwise store Queens, hledá do své ostravské centrály posilu na pracovní pozici asistent/ka e-shopu. Náplní práce bude komunikace se zákazníky, vyřizování objednávek, reklamací, atd.. Pokud jste komunikativní, příjemní po hlase, spolehliví, flexibilní, rychlí a rádi se učíte nové v ...

Čas načtení: 2021-06-28 00:00:00

Skladování materiálu a zboží bude stále žádané!

Sklad je vlastně poměrně složitá technická struktura určená pro příjem, umístění a skladování zboží, přípravu na spotřebu a následnou expedici směrem ke spotřebiteli. Je zde třeba zajistit nejen dočasnou úschovu zásob výrobků, ale také podpořit nepřerušené plnění objednávek obdržených od zákazníků. ...

Čas načtení: 2024-02-07 01:02:00

Největší hrozbou je spyware Agent Tesla, falešné e-mailové přílohy hrozí dále

Závěrem roku 2023 byly nejčastěji detekovanými hrozbami pro operační systém Windows v Česku spyware Agent Tesla, spyware Formbook a password stealer Fareit. Vyplývá to z pravidelné statistiky kybernetických hrozeb od společnosti ESET. Zdrojem malwaru zůstávají nebezpečné e-mailové přílohy, které útočníci vydávají za dokumenty z bank, faktury nebo doklady objednávek. Podle bezpečnostních expertů se tyto hrozby neustále vyvíjejí a na základě stále rostoucího počtu případů je podle nich velmi pravděpodobné, že se s nimi budou čeští uživatelé setkávat i v roce 2024. Nevylučují, že do přípravy útoků se zapojí také nástroje umělé inteligence.

Čas načtení: 2021-05-21 00:00:00

Nový Renault Arkana: otevření objednávek pro český trh

Na mezinárodním autosalonu v Moskvě loni Renault představil svůj nový showcar Arkana. Nový crossover s robustní elegancí, spadající do segmentu C. Značka jej nyní nabídne i českým zájemcům. Tato zbrusu nová nabídka doplňuje modely kompaktní řady (Mégane, Kadjar, Scénic). Model Arkana je silný hybri ...