Po 16letech jsem zahodil všechen kod webu a napsal celý kod znovu. Vypadá to tu +- stejně, ale pokud narazíte na něco co vám vadí tak mi o tom napište: martin@vorel.eu nebo se mi ozvěte na twitteru Začal jsem dělat change log.

Kurzy ze dne: 22.01.2025 || EUR 25,145 || JPY 15,448 || USD 24,075 ||
čtvrtek 23.ledna 2025, Týden: 4, Den roce: 023,  dnes má svátek Zdeněk, zítra má svátek Milena
23.ledna 2025, Týden: 4, Den roce: 023,  dnes má svátek Zdeněk
DetailCacheKey:d-725069 slovo: 725069
Telekomunikační sektor čelí výzvám a bude muset rozšířit služby

Celosvětové výdaje na telekomunikační a placené televizní služby v roce 2024 dosáhnou 1 544 miliard dolarů, což představuje meziroční nárůst o 2,4 %. Podle zprávy Worldwide Semiannual Telecom Services Tracker od International Data Corporation (IDC) jde o nejvyšší roční růst za posledních dvanáct let.

---=1=---

Čas načtení: 2024-04-23 16:50:00

ČD - Telematika slaví 30 let. Do budoucna se chce více zaměřit na zákazníky ze státní správy a na oblast kyberbezpečnosti

Praha 23. dubna 2024 (PROTEXT) - V polovině dubna oslavila společnost ČD - Telematika již 30 let fungování. V posledních letech přitom roste nejen z pohledu finančních ukazatelů, ale i z pohledu poskytovaných služeb. Do budoucna se chce ČD - Telematika soustředit nejen na pro ni tradiční oblasti drážních technologií pro zabezpečení a telekomunikační služby. Cílem je také rozšířit portfolio poskytovaných služeb nejen v rámci skupiny Českých drah a resortu dopravy, ale zásadním způsobem i u dalších subjektů státní správy.„Jsem opravdu rád, že firma slaví kulaté výročí ve skvělé kondici. V roce 2022 – tedy posledním, za který máme auditovaná čísla – jsme dosáhli historicky rekordních výsledků. A i když ještě nemáme finální auditní zprávu za loňský rok, už teď mohu potvrdit, že jsme opět překonali očekávání. Věřím, že se nám i do budoucna podaří udržet firmu stabilní a úspěšnou. I proto chceme s ohledem na dramaticky rostoucí kybernetické hrozby rozvíjet například nabídku velmi pokročilých a specifických služeb v oblasti kybernetické bezpečnosti nebo budovat nové inovativní síťové služby. Velký potenciál pro další růst vidíme zejména u subjektů státní správy,“ řekl Jan Hobza, předseda představenstva společnosti ČD - Telematika.Jedním ze současných stěžejních pilířů poskytovaných služeb je dodávka mobilní části evropského vlakového zabezpečovače ETCS pro České dráhy a ČD Cargo. ČD - Telematika ale rozvíjí i své další prioritní oblasti, kterými jsou poskytování služeb servisu, údržby a výstavby telekomunikačních infrastruktur a velkoobchodní telekomunikační služby se zajištěním kybernetické bezpečnosti. Právě tuto oblast již v loňském roce ČD - Telematika zásadním způsobem rozšířila s cílem výrazně posílit ochranu zákazníků před neustále narůstajícími kybernetickými hrozbami. Pod názvem ČDT-NET nově nabízí komplexní bezpečnostní řešení síťové a serverové infrastruktury ve formě služby (IaaS) a bezpečnostního dohledu. Firma v listopadu spustila i vlastní bezpečnostní dohledové centrum (SOC).Původní firmu ještě pod názvem ČD - Telekomunikace založili v roce 1994 bývalí pracovníci drah a telekomunikací a již necelý rok poté uzavřela na základě vítězství ve veřejném výběrovém řízení smlouvu s Českými drahami na vybudování telekomunikační sítě. Samotná optická síť v dnešní době čítá 3500 kilometrů. Za dobu své existence vystřídala firma řadu majitelů. České dráhy jsou 100% vlastníkem od roku 2021. Třetinový podíl ve firmě získaly již v roce 2003, o dva roky později pak díky vložení svého odštěpného závodu Telematika držely většinový podíl a název firmy se změnil na dodnes používaný ČD - Telematika.Činnost ČD - Telematiky je sice odjakživa spjatá s drahami a telekomunikacemi, poskytované služby ale vždy byly velmi různorodé. Firma budovala systém GSM-R, spravovala železniční telekomunikační majetek, řešila výstavbu infrastruktury pro své zákazníky, zaváděla wi-fi na nádražích, do vlaků i stanic metra, nabízela služby virtuálního mobilního operátora, modernizovala speciální vozidla s diagnostickými systémy, prováděla revize osvětlení, upravovala technologie v silničních tunelech, instalovala informační systémy pro cestující, vytvořila kontrolně-analytické centrum řízení dopravy, chránila internetový provoz, poskytovala služby datového centra, zaváděla parkovací systémy, modernizovala vzduchotechniku nebo řešila úsekové měření rychlosti. V České Třebové pro studenty vybudovala Centrum informačních technologií a elektroniky. Klíčovou oblastí v posledních letech jsou pak dodávky mobilní části evropského vlakového zabezpečovače ETCS. Na seznamu zákazníků se objevila řada velkých jmen i mimo tradiční drážní prostředí – například T-Mobile, Vodafone, České Radiokomunikace, Ředitelství silnic a dálnic, Česká pošta, Úřad vlády, Škoda Auto, DPP, CESNET, ČEZ, ale i řada měst, krajů nebo ministerstev.ČD - Telematika a.s. je významným poskytovatelem v oblasti drážních technologií pro zabezpečení a komunikaci, působí i jako dodavatel velkoobchodních telekomunikačních služeb. Provozuje vlastní optickou síť napříč Českou republikou, která je součástí kritické infrastruktury státu. Nabízí i služby v oblasti správy, údržby a výstavby optických infrastruktur. Portfolio svých činností doplňuje oblastí kybernetické bezpečnosti. Na trhu působí od roku 1994 a má více než 500 zaměstnanců.ČTK Connect ke zprávě vydává obrazovou přílohu, která je k dispozici na adrese http://www.protext.cz. 

\n

Čas načtení: 2024-02-28 16:46:00

Huawei rozvíjí inteligenci, operátoři vstupují do prvního roku komerčního provozu 5.5G

Barcelona (Španělsko) 28. února 2024 (PROTEXT/PRNewswire) - V rámci veletrhu MWC Barcelona 2024 přivítala společnost Huawei řadu globálních operátorů, průmyslových partnerů a významných osobností z oboru na své prezentaci s názvem "Advance Intelligence" (Pokroky inteligence), kde proběhla diskuse na téma budoucí synergie mezi sítí, cloudem a inteligencí. Cílem společnosti je podpořit inteligentní digitální transformaci všech odvětví, vybudovat prosperující průmyslový ekosystém, urychlit pozitivní obchodní cyklus 5G a připravit se na nadcházející éru 5.5G.Stánek společnosti Huawei v hale 1 byl koncipován jako ukázka, jak by mohl vypadat inteligentní digitální svět s chytrým propojením všech věcí. Digitální infrastruktura budoucího inteligentního světa bude neodmyslitelnou součástí všech aspektů našeho života, průmyslu i společnosti. Tyto nové podnikatelské scénáře pro jednotlivce, domácnosti, podniky a vozidla však zároveň zvýší požadavky na možnosti sítí. Společnost Huawei v této souvislosti na veletrhu MWC Barcelona 2024 představila celou řadu produktů a řešení 5.5G, F5.5G a Net5.5G pro různé scénáře. Je připravena spolupracovat s globálními operátory a průmyslovými partnery na řešení výzev a příležitostí a stanout v čele inteligentního světa budoucnosti.Ke konci roku 2023 bylo na celém světě spuštěno více než 300 komerčních sítí 5G, které slouží více než 1,6 miliardám uživatelů. Vývoj 5G je nyní v plném proudu, přičemž tempo růstu celosvětového počtu uživatelů sítí 5G dosáhlo za stejné období sedminásobku tempa růstu uživatelů sítí 4G. Operátoři využívající řešení Huawei se přitom v testu uživatelských zkušeností se sítí, který prováděla renomovaná organizace v roce 2023 v klíčových městech Německa, Rakouska a Nizozemska, umístili na prvních místech. Společnost Huawei současně spolupracuje s předními světovými operátory a průmyslovými partnery na hledání inovativních řešení, která by splňovala vyšší požadavky nových aplikací a scénářů 5.5G. Společně tak podpořili ověřování technologie 5.5G a zavádění sítí, čímž pomohli rozšířit rodící se trh 5.5G.Společnost Huawei již pomohla operátorům zahájit komerční ověřování a testování 5.5G ve více než 20 městech po celém světě. Na Blízkém východě bylo ohledně rozvoje 5.5G dosaženo všeobecného konsenzu, přičemž všech šest členů Rady pro spolupráci arabských států v Perském zálivu (GCC) dokončilo ověřování 5.5G s rychlostí 10 Gb/s a inkubaci nových služeb, jako je RedCap a pasivní IoT (internet věcí).Všichni tři hlavní operátoři pevninské Číny zahájili zavádění sítí 5.5G ve velkých městech s cílem vyzkoušet služby pro propojené uživatele, věci, vozidla, průmysl a domácnosti. Také v Hongkongu operátoři dokončili testování a ověřování rychlosti 5.5G 10 Gb/s v pásmu C a mmWave a začali poskytovat služby 5.5G FWA.V Evropě finští operátoři dokončili ověřování technologie 5.5G v komerčních sítích, přičemž dosáhli špičkové rychlosti vyšší než 10 Gb/s, a ověřili pasivní technologii IoT. V Německu pak operátoři působící v pásmu 6 GHz dosáhli špičkové rychlosti 12 Gb/s pomocí vícenosných technik.Společnost Huawei na veletrhu MWC rovněž představí první model telekomunikační základny v oboru. Tento model nabídne inteligentní aplikace založené na rolích a scénářích, které pomohou naplnit poptávku po agilním poskytování služeb, precizním zajištění uživatelských zkušeností a efektivitě provozu a údržby v různých oblastech. Operátorům zároveň pomůže zlepšit pozici zaměstnanců i spokojenost uživatelů a komplexně tak zvýšit produktivitu sítě.Během roku 2024 se očekává komerční spuštění sítí 5.5G, přičemž společnost Huawei již potvrdila svůj závazek spolupracovat s operátory po celém světě na zkoumání vývoje na 5.5G. Cílem společnosti je pomoci vybudovat všudypřítomné sítě, které budou efektivní, kooperativní, ekologické, stabilní a inteligentní, čímž umožní operátorům nabízet nadstandardní zkušenosti. Oborová spolupráce zároveň posune inteligentní digitální transformaci na hlubší úroveň a urychlí naše směřování k inteligentnímu světu.Podniková divize společnosti Huawei představí nová inteligentní digitální řešení pro 10 průmyslových odvětví a řadu stěžejních produktů pod společným titulem "Leading Infrastructure to Accelerate Industrial Intelligence" (Špičková infrastruktura pro akceleraci průmyslové inteligence). Společnost již netrpělivě očekává navázání spolupráce se svými zákazníky a partnery z celého světa s cílem prozkoumat společně inovace a postupy na poli inteligentní digitální transformace. Zároveň je společnost Huawei připravena stát se nejspolehlivějším partnerem pro digitální transformaci ve všech odvětvích.Divize zařízení společnosti Huawei v rámci veletrhu představí řadu luxusních, módních a technologicky vyspělých vlajkových produktů. Její stánek je rozdělen do zážitkových zón podle scénářů, jako např "Fashion Forward" (Svět trendů), "Creation of Beauty" (Stvoření krásy) či "Fitness & Health" (Kondice a zdraví), které se zaměří na to, jak nástroje společnosti Huawei vnášejí do každodenního života moderní technologie a zdokonalují zkušenosti v rámci různých scénářů. Tým zařízení Huawei pokračuje i v roce 2024 v investicích do technologických inovací a je odhodlán přinášet další průlomy pro naplněný a unikátní životní styl každého globálního spotřebitele.Veletrh MWC Barcelona 2024 se koná od 26. do 29. února ve španělské Barceloně. Společnost Huawei zde po celou dobu prezentuje své produkty a řešení na stánku 1H50 v hale Fira Gran Via 1.S výhledem na komerční spuštění sítí 5.5G v roce 2024 spolupracuje Huawei s operátory a partnery po celém světě na fascinujících inovacích v oblasti sítí, cloudu a inteligence. Společně se zasadíme o rozvoj podnikání v oblasti 5G a vybudujeme prosperující průmyslový ekosystém pro dosažení nové éry inteligentní digitální transformace. Další informace naleznete na https://carrier.huawei.com/en/events/mwc2024 .Foto - https://mma.prnewswire.com/media/2347274/Huawei_booth_MWC_Barcelona_2024.jpg KONTAKT: Tao Ling, 020-18520121896, taoling1@huawei.com PROTEXT 

\n

Čas načtení:

ČD - Telematika se více zaměří na zákazníky ze státní státní správy a kybernetickou bezpečnost

ČD - Telematika, která v polovině dubna 2024 oslavila již 30 let svého fungování, se chce do budoucna soustředit nejen na tradiční oblasti drážních technologií pro zabezpečení a telekomunikační služby. Cílem je rozšířit portfolio poskytovaných služeb v rámci skupiny Českých drah a resortu dopravy a zásadním způsobem také i u dalších subjektů státní správy. [ úterý 30. dubna 2024 - úterý ]

\n

Čas načtení: 2024-07-23 11:44:57

V Praze rozjíždí vývoj britská Sky, více než sto lidí se zaměří na streaming typu SkyShowtime

Britská telekomunikační společnost Sky (součást Comcastu) v Praze rozjela vývojové centrum. Zaměřovat se bude na vývoj streamovací platformy pro desítky milionů uživatelů. Tým aktuálně čítá zhruba sto lidí s tím, že během roku se má výrazně rozšířit a napojit se na pobočky v Londýně, Lisabonu a New Yorku. Aktuálně jsou otevřeny pozice na Javu, JavaScript nebo HR.

\n

Čas načtení: 2024-08-30 16:11:00

Společnost Telkomsel, lídr v oblasti rozvoje 5G technologií v Indonésii, rozšiřuje nepřetržité 5G připojení do měst Denpasar a Badung

Denpasar (Indonésie) 30. srpna 2024 (PROTEXT/PRNewswire) - Společnost Telkomsel urychluje rozšiřování své sítě Hyper 5G a zřizuje celkem 225 nových 5G lokalit v Denpasaru a Badungu, aby podpořila rozvoj zdejší ekonomiky a cestovního ruchu.Společnost Telkomsel, přední průkopník v oblasti 5G připojení v Indonésii, oznámila nadcházející významné rozšíření své sítě Hyper 5G, které zahájí ve městech Denpasar a Badung na Bali. Tyto oblasti s vysokou mírou využití internetu, vysokým zastoupením zařízení s podporou 5G připojení, silným potenciálem malých a středních podniků a vysokým využitím mezinárodního roamingu, budou nyní moci těžit z výhod bezproblémového, vysokorychlostního mobilního internetu s nízkou latencí.Tento krok je součástí širší snahy společnosti Telkomsel poskytovat komplexní 5G služby v celé Indonésii a podpořit tak transformaci a růst digitálního ekosystému i ekonomiky této země.„S ohledem na pokračující rozvoj digitálního ekosystému a rostoucí požadavky zákazníků se společnost Telkomsel zavázala rozšířit v klíčových oblastech pokrytí své sítě Hyper 5G," oznámil Derrick Heng, marketingový ředitel společnosti Telkomsel. „Zaměřujeme se na zlepšení globální image Indonésie prostřednictvím posílení strategické pozice hlavních turistických destinací, podpora místního cestovního ruchu, posílení postavení malých a středních podniků a zlepšení efektivity veřejných služeb. Naším cílem je pak podpora digitální transformace celé země a zajištění dostupnosti nejnovějších technologií pro zákazníky ve všech vrstvách společnosti. Toho chceme dosáhnout mimo jiné významným zastoupením 5G sítí na Bali."Heng zdůraznil, že společnost Telkomsel si chce i nadále udržet vedoucí pozici v indonéském telekomunikačním sektoru a zároveň budovat nové příležitosti pro zajištění příznivé budoucnosti. Společnost je odhodlána poskytovat 5G služby na úrovni, která odpovídá mezinárodním standardům, a uspokojit tak na Bali požadavky místních zákazníků i zahraničních turistů. Za tímto účelem společnost Telkomsel představila speciální 5G balíčky, balíčky s 5G zařízeními, turistické předplacené karty a také podporu eSIM pro místní zákazníky i zahraniční návštěvníky.Ředitel sítě společnosti Telkomsel Indra Mardiatna zdůraznil strategický přístup této společnosti k rozšiřování sítě. „Od spuštění naší 5G sítě v Indonésii jsme strategicky, postupně a viditelně rozšiřovali pokrytí, abychom vybudovali nejen robustní telekomunikační síť, ale zajistili také vysoce kvalitní zákaznický zážitek, který podpoří inkluzivní a udržitelný digitální rozvoj. Jen na jižním Bali jsme již zřídili 225 lokalit sítě Hyper 5G, včetně dalších 67 v Denpasaru a 136 v Badungu, čímž jsme dosáhli souvislé konektivity na frekventovaných trasách, jakými jsou Kuta-Canggu, Nusa Dua nebo Renon-Sanur."Tato expanze představuje významný milník v úsilí společnosti Telkomsel stát v čele digitální transformace Indonésie a přinášet výhody nejmodernějších technologií zákazníkům ze všech vrstev společnosti.S podporou společnosti Huawei jakožto dodavatele síťových řešení představuje expanze společnosti Telkomsel na Bali významný milník v zavádění 5G sítě, která nyní pokrývá více než 1000 lokalit v 56 městech a okresech, včetně klíčových oblastí, jakými jsou průmyslové zóny, obytné čtvrti, mezinárodní letiště, hlavní město Nusantara či nejnavštěvovanější turistické destinace. Společnost Telkomsel bude i nadále pokračovat v rozšiřování pokrytí 5G sítí po celé zemi.Další informace najdete na adrese tsel.id/5Gbali .O společnosti TelkomselSpolečnost Telkomsel je předním poskytovatelem digitálních telekomunikací v Indonésii. Jejím cílem je posílení indonéské společnosti za účelem zlepšování současného života a budování lepší budoucnosti. Poskytujeme inovativní a špičkové připojení a služby a řešení pro jednotlivce, domácnosti i firmy, a umožňujeme tak realizaci veškerých příležitostí. Společnost Telkomsel je v souladu s obecnými cíli indonéské společnosti v oblasti digitalizace největším poskytovatelem konvergovaných služeb. Neustále rozšiřuje pokrytí své 4G sítě, rozvíjí 5G technologie a zavádí nejnovější technologie pevného širokopásmového připojení, aby svým zákazníkům mohla nabídnout ještě pozitivnější zkušenosti. Nabízíme také digitální služby včetně služeb digitálního životního stylu, digitální reklamy, digitálních podnikových řešení a internetu věcí. Za 29 let své existence uvedla společnost Telkomsel do provozu již více než 265.900 BTS a obsluhuje po celé zemi více než 159,9 milionu mobilních zákazníků a více než 9,1 milionu zákazníků v oblasti pevného širokopásmového připojení (IndiHome-B2C). Zavázala se k udržitelnému provozu a dodržuje zásady udržitelného investování, aby tak pozitivně ovlivnila firemní ekosystém. Další informace a služby zákazníkům najdete na našich webových stránkách www.telkomsel.com, nebo se s námi můžete spojit na Facebooku na adrese facebook.com/Telkomsel, na Twitteru na účtu @telkomsel, na Instagramu na účtu @telkomsel nebo prostřednictvím virtuálního asistenta v aplikaci MyTelkomsel.Foto - https://mma.prnewswire.com/media/2492380/Telkomsel_Leads_5G_Growth_in_Indonesia.jpg KONTAKT: mediarelations@telkomsel.co.id 

\n
---===---

Čas načtení: 2024-10-17 11:21:00

HFCL představuje dvě inovativní řešení UBR: pokročilý backhauling 4G a 5G a energeticky úsporné širokopásmové připojení ve venkovských oblastech

Nové Dillí (Indie) 17. října 2024 (PROTEXT/PRNewswire) - • Nově uvedená pokročilá řešení backhaulingu (páteřních propojení) 4G a 5G od společnosti HFCL jsou vysoce nákladově efektivní a snižují celkové náklady na vlastnictví (TCO) na pouhou desetinu nákladů tradičních mikrovlnných nebo E-band backhaulových řešení.• Řešení pro připojení ve venkovských oblastech spotřebovávají méně než třetinu energie, kterou vyžadují typická mikrovlnná nebo E-band řešení.• Od uvedení první generace produktů UBR (Unlicensed Band Radio, rádio v bezlicenčním pásmu) na trh v roce 2020 dodala společnost HFCL po celém světě již více než 500.000 zařízení UBR a pronikla na trhy v Indii, Velké Británii, Evropě, na Blízkém východě či v Africe.• Řešení UBR s rychlostí 2 Gb/s umožňuje z jediného optického přístupového bodu (fiber-PoP, Point of Presence) připojení více vzdálených obcí s velkou šířkou pásma, takže je ideální pro scénáře typu point-to-multipoint.• Toto řešení je určeno pro velkoplošné nasazení ve venkovskýchoblastech azajišťujeefektivní a škálovatelnépokrytí sítěmipro nedostatečně pokryté regiony, čímž podporuje iniciativu předsedy vlády na transformaci venkovských oblastí prostřednictvím podpory digitálního začlenění a stimulace hospodářského růstuHFCL Limited (HFCL), přední technologická společnost a poskytovatel komunikačních řešení nové generace, dnes na konferenci India Mobile Congress 2024 v kongresovém centru Pragati Maidan v Novém Dillí oznámila uvedení dvou revolučních produktů Unlicensed Band Radio (UBR).Tyto novinky, které dokážou splnit rostoucí datové nároky dnešních sítí a zároveň si zachovávají ekologickou udržitelnost, zahrnují: (a) maloformátové 1 Gb/s UBR pro 4G/5G backhauling s bezkonkurenční spektrální a energetickou efektivitou a (b) energeticky úsporné 2 Gb/s point-to-multipoint UBR pro venkovské oblasti.Tyto UBR produkty vyvinuté v Indii podtrhují pozici společnosti HFCL jako klíčového hráče v oboru bezdrátových řešení pro páteřní přenosy 4G/5G a připojení ve venkovských oblastech. Nová UBR zařízení společnosti HFCL nabízejí rychlost přenosu srovnatelnou s optickými vlákny a energetickou úspornost s výrazným snížením nákladů na inženýrské sítě a prostorových nároků na vysílače, což telekomunikačním společnostem a poskytovatelům služeb umožňuje ušetřit na kapitálových výdajích (CAPEX) i provozních nákladech (OPEX). Na rozdíl od tradičních řešení backhaulingu, ať už jde o nákladné optické kabely s omezeným dosahem, mikrovlnné systémy s inherentním omezením kapacity nebo E-band rádiové připojení, které naráží na problémy se spolehlivostí, nabízejí zařízení UBR od společnosti HFCL vynikající výkon, mimořádně vysokou kapacitu a vysokou spolehlivost při téměř desetinových nákladech ve srovnání s tradičními metodami backhaulingu.1 Gb/s maloformátové UBR: Výkon v kompaktním provedeníUBR s rychlostí 1 Gb/s se vyznačuje kompaktním, lehce přenosným provedením s integrovanou anténou pro mimořádně snadnou přepravu a instalaci. Se svým malým formátem je ideální pro rychlé nasazení v městském i venkovském prostředí a disponuje pokročilými funkcemi, jako je agregace šířky pásma, nízká latence, minimalizovaný jitter, velký dosah aj., díky čemuž představuje optimální volbu pro backhauling 4G a 5G. I v kompaktním provedení nabízí zařízení propustnost 1 Gb/s, což zajišťuje spolehlivý a rychlý last-mile přístup (na poslední míli, mezi koncovým bodem sítě a účastníkem) a backhaulové připojení na delší vzdálenosti. Kromě toho disponuje pokročilými technologiemi pro zmírnění RF rušení, které zlepšují integritu signálu, zvyšují dosažitelnou propustnost a optimalizují výkon sítě v náročných podmínkách.2 Gb/s Point-to-Multipoint UBR: Úspora energie a škálovatelnostUBR s rychlostí 2 Gb/s umožňuje simultánní poskytování velké šířky pásma do více míst z jediného optického přístupového bodu (fibre-PoP), a je tedy ideální volbou pro zajišťování připojení odlehlých vesnic z Gram Panchayatu (místní samosprávy) ve scénáři point-to- multipoint. Představuje tak optimální řešení pro velkoplošné instalace v odlehlých a venkovských oblastech.Tato inovativní UBR jsou navržena tak, aby dosahovala vysoké propustnosti na poslední míli a nabídla telekomunikačním společnostem a poskytovatelům služeb a robustní, škálovatelné řešení pro bezdrátový backhauling.Mimořádnou předností nabídky HFCL je fakt, že tato nová UBR zařízení (stejně jako další bezdrátová a kabelová zařízení v jejím portfoliu) lze snadno ovládat, monitorovat a spravovat prostřednictvím pokročilého systému správy prvků (Element Management System, EMS). Toto komplexní rozhraní na jedné obrazovce (tzv. single-pane-of-glass) zjednodušuje správu sítě i pro rozsáhlá telekomunikační a podniková nasazení. Náš nástroj pro plánování spojů LinkXpert navíc umožňuje pečlivé předběžné plánování sítí s cílem zajistit optimální využití zdrojů a maximalizovat efektivitu sítě.Se svými UBR produkty již společnost dosáhla významného milníku 500.000 úspěšných instalací napříč klíčovými trhy, včetně Indie, Velké Británie, Evropy, Blízkého východu a Afriky.Generální ředitel společnosti HFCL Mahendra Nahata k představení dvou nových UBR uvedl: "S hrdostí uvádíme jako první společnost na trh špičková řešení UBR domácí výroby, která poskytují vysoce kvalitní, spolehlivá a inovativní telekomunikační řešení pro rozšíření sítě 5G. Více než půl milionu úspěšných implementací sloužících globálním zákazníkům svědčí o rostoucí poptávce po rádiových zařízeních pro bezlicenční pásma, která dokáží splnit požadavky na konektivitu. Tato průkopnická řešení dokazují naše odhodlání řešit jedinečné výzvy, kterým čelí naši telekomunikační zákazníci, a určovat budoucnost globální telekomunikační infrastruktury."O společnosti HFCLPřední technologická společnost HFCL se specializuje na vytváření digitálních sítí pro telekomunikační společnosti, podniky a vlády. V průběhu let se stala důvěryhodným partnerem, který nabízí udržitelná high-tech řešení a snaží se svým zákazníkům poskytovat nejnovější technologické produkty. Díky své rozsáhlé expertíze v oblasti výzkumu a vývoje (R&D) doplněné o globální služby systémové integrace a desítky let zkušeností v oblasti optických vláken dokáže HFCL dodávat inovativní digitální síťová řešení podle potřeb nejmodernějších sítí.Zdrojem inovací futuristické nabídky technologických produktů a řešení společnosti HFCL jsou jak její vlastní R&D centra v indickém Gurgaonu, Bengalúru a Hajdarábádu, tak R&D zařízení, do nichž investovala, a další spolupracovníci v oblasti výzkumu a vývoje na území Indie i mimo ni. Společnost HFCL vyvinula kapacity, které jí umožňují nabízet prémiová optická vlákna a optické kabely, nejmodernější telekomunikační technologie včetně produktů pro rádiové přístupové sítě 5G (Radio Access Network, RAN), produktů pro 5G v dopravě, Wi-Fi systémů (Wi-Fi 6, Wi-Fi 7), radiomodemy pro bezlicenční pásma, switche, routery a elektronické obranné produkty.Kromě toho společnost disponuje nejmodernějšími zařízeními na výrobu optických vláken a optických kabelů v Hajdarábádu, závody na výrobu optických kabelů v Goa a u své dceřiné společnosti HTL Limited v Čennaí.Společnost HFCL je preferovaným partnerem pro své zákazníky v Indii, Spojeném království, Evropě, Asii a Tichomoří, na Blízkém východě, v Africe a Severní Americe. Podnětem k inovacím ve službách nepřetržitě se vyvíjejících potřeb jejích zákazníků je jí závazek ke kvalitě a ekologické udržitelnosti.Další informace najdete na adrese www.hfcl.com.Logo - https://mma.prnewswire.com/media/2260761/4369714/HFCL_Logo.jpg HFCL Limited: Manoj Baid | Amit Agarwal | Alok Chander, E-mail: manoj.baid@hfcl.com; amit.agarwal@hfcl.com; alok@hfcl.com; Kontakt: 011 35209400; Adfactors PR: Snigdha Nair | Vasundhra Sethi | Akshataa Acharya E-mail: snigdha.nair@adfactorspr.com; vasundhra.sethi@adfactorspr.com; akshataa.acharya@adfactorspr.com; Kontakt: 9920481191 | 7428508927 | 9148730795 

Čas načtení: 2024-02-28 16:58:00

Yang Chaobin ze společnosti Huawei: Základní telekomunikační model urychluje inteligentní transformaci operátorů

Barcelona (Španělsko) 28. února 2024 (PROTEXT/PRNewswire) - Člen představenstva a prezident divize ICT produktů a řešení společnosti Huawei Yang Chaobin představil na veletrhu MWC Barcelona 2024 první základní telekomunikační model ve svém oboru.Základní model telekomunikací společnosti Huawei poskytuje klíčové inteligentní technologie, které napomáhají inovaci služeb, zlepšení efektivity provozu, přinášejí zásadní změny v produktivitě sítě a umožňují realizovat cíle rozvoje inteligence pro 5.5G. V minulosti vedly technologické inovace v telekomunikačním průmyslu k vyšší produktivitě sítí operátorů, ale také k vyšší poptávce po jejich službách. Technologie 5.5G s sebou přinesla rozšíření funkcí sítí, které umožňují vznik rozmanitějších služeb a větší obchodní úspěchy operátorů. Vzhledem k tomu, že tyto služby vyžadují vyšší úroveň inteligence pro flexibilní poskytování služeb, precizní zajištění uživatelských zkušeností a efektivní provoz a údržbu ve všech oblastech, se v tomto odvětví očekává významná technologická transformace.Základní telekomunikační model Huawei bude i v následujících letech vynikat díky čerpání z více než 30letých zkušeností společnosti na poli podpory služeb.Yang k tomu uvedl: "Základní telekomunikační model Huawei využívá silné stránky společnosti Huawei v oblasti inteligentních technologií a nabízí dva typy aplikací: kopiloty založené na rolích a agenty založené na scénářích. Operátorům pomůže zlepšit pozici zaměstnanců a zvýšit spokojenost zákazníků, čímž se následně zlepší také produktivita sítě."Tento model usnadňuje operátorům implementaci inteligentních funkcí prostřednictvím podpory inteligentních interakcí v přirozeném jazyce pro různé role s cílem zlepšit znalosti a efektivitu zaměstnanců. Poskytuje také aplikace inteligentních agentů pro různé provozní scénáře, které analyzují a rozkládají složité procesy a koordinují provozní řešení pro zaručení uživatelského komfortu a spokojenosti.Rozšířením přijetí inteligentních technologií navíc základní telekomunikační model Huawei zvýší hodnotu inteligence. Během akce Yang rovněž vysvětlil typické aplikace základního telekomunikačního modelu. V situacích agilního poskytování služeb lze vyvolat asistenta služeb pro dosažení přesného multimodálního hodnocení a rychlého poskytnutí služby. V situacích zajišťování uživatelské zkušenosti pomáhá optimalizační kapacita základního modelu zaručit multicentrický uživatelský zážitek. Situace asistovaného řešení problémů pak výrazně zefektivňuje také průřezová analýza nedostatečné kvality poskytované služby (QoE) a asistovaná podpora na bázi dialogů.Na závěr svého vystoupení Yang vyzval průmyslové partnery, aby pokročili v uplatňování této inteligentní technologie prostřednictvím společné podpory odvětví, školení talentů a inovací obchodních scénářů. Obor základních telekomunikačních modelů pak vybídl k pěstování osvědčených postupů a dalšímu vnášení inteligence do telekomunikačního průmyslu.Veletrh MWC Barcelona 2024 se koná od 26. do 29. února ve španělské Barceloně. Společnost Huawei zde po celou dobu prezentuje své produkty a řešení na stánku 1H50 v hale Fira Gran Via 1.S výhledem na komerční spuštění sítí 5.5G v roce 2024 spolupracuje Huawei s operátory a partnery po celém světě na fascinujících inovacích v oblasti sítí, cloudu a inteligence. Společně se zasadíme o rozvoj podnikání v oblasti 5G a vybudujeme prosperující průmyslový ekosystém pro dosažení nové éry inteligentní digitální transformace. Další informace naleznete na https://carrier.huawei.com/en/events/mwc2024 .Foto - https://mma.prnewswire.com/media/2348198/Yang_Chaobin_delivering_a_keynote_speech.jpg KONTAKT: Tao Ling, taoling1@huawei.com  PROTEXT 

Čas načtení: 2024-04-23 16:50:00

ČD - Telematika slaví 30 let. Do budoucna se chce více zaměřit na zákazníky ze státní správy a na oblast kyberbezpečnosti

Praha 23. dubna 2024 (PROTEXT) - V polovině dubna oslavila společnost ČD - Telematika již 30 let fungování. V posledních letech přitom roste nejen z pohledu finančních ukazatelů, ale i z pohledu poskytovaných služeb. Do budoucna se chce ČD - Telematika soustředit nejen na pro ni tradiční oblasti drážních technologií pro zabezpečení a telekomunikační služby. Cílem je také rozšířit portfolio poskytovaných služeb nejen v rámci skupiny Českých drah a resortu dopravy, ale zásadním způsobem i u dalších subjektů státní správy.„Jsem opravdu rád, že firma slaví kulaté výročí ve skvělé kondici. V roce 2022 – tedy posledním, za který máme auditovaná čísla – jsme dosáhli historicky rekordních výsledků. A i když ještě nemáme finální auditní zprávu za loňský rok, už teď mohu potvrdit, že jsme opět překonali očekávání. Věřím, že se nám i do budoucna podaří udržet firmu stabilní a úspěšnou. I proto chceme s ohledem na dramaticky rostoucí kybernetické hrozby rozvíjet například nabídku velmi pokročilých a specifických služeb v oblasti kybernetické bezpečnosti nebo budovat nové inovativní síťové služby. Velký potenciál pro další růst vidíme zejména u subjektů státní správy,“ řekl Jan Hobza, předseda představenstva společnosti ČD - Telematika.Jedním ze současných stěžejních pilířů poskytovaných služeb je dodávka mobilní části evropského vlakového zabezpečovače ETCS pro České dráhy a ČD Cargo. ČD - Telematika ale rozvíjí i své další prioritní oblasti, kterými jsou poskytování služeb servisu, údržby a výstavby telekomunikačních infrastruktur a velkoobchodní telekomunikační služby se zajištěním kybernetické bezpečnosti. Právě tuto oblast již v loňském roce ČD - Telematika zásadním způsobem rozšířila s cílem výrazně posílit ochranu zákazníků před neustále narůstajícími kybernetickými hrozbami. Pod názvem ČDT-NET nově nabízí komplexní bezpečnostní řešení síťové a serverové infrastruktury ve formě služby (IaaS) a bezpečnostního dohledu. Firma v listopadu spustila i vlastní bezpečnostní dohledové centrum (SOC).Původní firmu ještě pod názvem ČD - Telekomunikace založili v roce 1994 bývalí pracovníci drah a telekomunikací a již necelý rok poté uzavřela na základě vítězství ve veřejném výběrovém řízení smlouvu s Českými drahami na vybudování telekomunikační sítě. Samotná optická síť v dnešní době čítá 3500 kilometrů. Za dobu své existence vystřídala firma řadu majitelů. České dráhy jsou 100% vlastníkem od roku 2021. Třetinový podíl ve firmě získaly již v roce 2003, o dva roky později pak díky vložení svého odštěpného závodu Telematika držely většinový podíl a název firmy se změnil na dodnes používaný ČD - Telematika.Činnost ČD - Telematiky je sice odjakživa spjatá s drahami a telekomunikacemi, poskytované služby ale vždy byly velmi různorodé. Firma budovala systém GSM-R, spravovala železniční telekomunikační majetek, řešila výstavbu infrastruktury pro své zákazníky, zaváděla wi-fi na nádražích, do vlaků i stanic metra, nabízela služby virtuálního mobilního operátora, modernizovala speciální vozidla s diagnostickými systémy, prováděla revize osvětlení, upravovala technologie v silničních tunelech, instalovala informační systémy pro cestující, vytvořila kontrolně-analytické centrum řízení dopravy, chránila internetový provoz, poskytovala služby datového centra, zaváděla parkovací systémy, modernizovala vzduchotechniku nebo řešila úsekové měření rychlosti. V České Třebové pro studenty vybudovala Centrum informačních technologií a elektroniky. Klíčovou oblastí v posledních letech jsou pak dodávky mobilní části evropského vlakového zabezpečovače ETCS. Na seznamu zákazníků se objevila řada velkých jmen i mimo tradiční drážní prostředí – například T-Mobile, Vodafone, České Radiokomunikace, Ředitelství silnic a dálnic, Česká pošta, Úřad vlády, Škoda Auto, DPP, CESNET, ČEZ, ale i řada měst, krajů nebo ministerstev.ČD - Telematika a.s. je významným poskytovatelem v oblasti drážních technologií pro zabezpečení a komunikaci, působí i jako dodavatel velkoobchodních telekomunikačních služeb. Provozuje vlastní optickou síť napříč Českou republikou, která je součástí kritické infrastruktury státu. Nabízí i služby v oblasti správy, údržby a výstavby optických infrastruktur. Portfolio svých činností doplňuje oblastí kybernetické bezpečnosti. Na trhu působí od roku 1994 a má více než 500 zaměstnanců.ČTK Connect ke zprávě vydává obrazovou přílohu, která je k dispozici na adrese http://www.protext.cz. 

Čas načtení: 2024-02-28 16:25:00

Technický ředitel Huawei Cloud Bruno Zhang: Budování základů inteligentního cloudu pro telekomunikace prostřednictvím systematických inovací

Barcelona (Španělsko) 28. února 2024 (PROTEXT/PRNewswire) - Na oficiálním představení nových produktů a řešení Huawei Product & Solution Launch 2024, které se konalo v rámci veletrhu MWC Barcelona 2024, uvedl technický ředitel Huawei Cloud Bruno Zhang: "Společnost Huawei Cloud se zavázala vybudovat základ inteligentního cloudu pro telekomunikační průmysl a urychlit inteligenci všech odvětví pomocí systematických inovací, které zahrnují jak AI pro cloud, tak cloud pro AI."AI pro cloud: Transformace odvětví pomocí modelů PanguModely Pangu od Huawei Cloud přinášejí inteligentní modernizaci oborů i cloudových aplikací.Bruno Zhang popsal, jakým způsobem je klienti z odvětví telekomunikací již aplikovali. Například model Pangu pro výzkum a vývoj pomáhá vývojářům generovat kód pomocí jediného promptu a testovat situace jediným kliknutím. Telekomunikační model Pangu automaticky odstraní 90 % síťových závad během několika minut. A konečně model virtuálních postav Pangu pro zákaznický servis či livestreaming se může pochlubit 95% přesností synchronizace pohybu rtů. Připravují se také další modely.Cloud pro AI: Překonávání výzev pomocí systematických inovacíNa podporu telekomunikačních společností v budování inteligentní cloudové infrastruktury poskytuje společnost Huawei Cloud sadu řešení zahrnující úložiště s podporou AI, GaussDB, konvergenci data-AI a distribuovanou architekturu QingTian. Tato řešení jsou nasazována a využívána v cloudu, síti, edge computingu i zařízeních.• AI nativní úložiště: Vysoká šířka pásma, vysoká souběžnost a nízká latence pro základní modelyTrénování základních modelů vyžaduje exabajty dat. Společnost Huawei Cloud tyto nároky dokáže snadno pokrýt díky trojímu přístupu. Za prvé, paměťová služba EMS ukládá petabajty parametrů s ultra velkou šířkou pásma 220 TB a ultra nízkou latencí až na hodnotu mikrosekundy. Za druhé, služba SFS Turbo cache zajišťuje vysokou propustnost a souběžnost. Díky IOPS v řádech desítek milionů již není třeba na přípravu 1 miliardy datových záznamů 100 hodin, ale pouze 5. A za třetí, datové jezero postavené na službě OBS (Object Storage Service) snižuje náklady na ukládání tréninkových a inferenčních dat o 30 %.• GaussDB: Robustní databáze, která pomáhá telekomunikačním společnostem zpracovávat data efektivně a zároveň bezpečněGaussDB je distribuovaná databáze podnikové třídy s více než 100.000 uzly. Co se týče dostupnosti, GaussDB zajišťuje silnou konzistenci ve dvou clusterech s nulovým RPO. V oblasti zabezpečení je certifikována na nejvyšší úroveň v oboru CC EAL4+. Pro automatizaci poskytuje GaussDB komplexní nástroje pro konverzi a migraci 95 % běžné syntaxe.• Platforma pro konvergenci data-AI: Robustní datový fond pro základní modelyData představují klíč k základním modelům. Specificky při vývoji telekomunikačních modelů je třeba sjednotit data z domén BSS, OSS a MSS do jednoho datového jezera. Robustní datovou základnu pro tyto modely poskytuje platforma pro konvergenci dat s informačními technologiemi společnosti Huawei Cloud. Díky LakeFormation lze sdílet jednu kopii dat bez nutnosti migrace. DataArts Studio umožňuje odborníkům v oblasti AI využívat vysoce kvalitní a kompatibilní data. V neposlední řadě jsou zde tři pipeline systémy - DataArts, ModelArts a CodeArts, které organizují a plánují datové a AI workflow pro zajištění online trénování modelů a odvozování závěrů v reálném čase.• První model nasazení více cloudů v oboru a Cloud on Cloud řešení pro operátoryVšechny výše uvedené funkce modelů Pangu a cloudových služeb na bázi Pangu se přizpůsobují každému zákazníkovi na míru pro možnost pro nasazení ve veřejném, privátním nebo hybridním cloudu. Telekomunikační společnosti mohou například vytvářet a provozovat dedikované AI platformy a základní modely ve svých stávajících datových centrech pomocí hybridního cloudu Huawei Cloud Stack.Společnost Huawei Cloud také nabízí poradenství, komplexní provoz a jednorázové migrační služby prostřednictvím svého řešení Cloud on Cloud.Na závěr svého příspěvku Zhang připomněl, jak se společnost Huawei Cloud angažuje ve sdílení technologického pokroku. Sdílené technologie jsou k dispozici prostřednictvím 150.000 API rozhraní. Zdrojem sdílených zkušeností jsou služby poskytované více než 3 milionům globálních zákazníků. A konečně 10.000 nabídek na KooGallery vytváří sdílený ekosystém. Všechny tyto benefity umožňují operátorům budovat nabídku B2B služeb a využívat dostupné možnosti k udržení konkurenceschopnosti.Veletrh MWC Barcelona 2024 se koná od 26. do 29. února ve španělské Barceloně. Společnost Huawei zde po celou dobu prezentuje své produkty a řešení na stánku 1H50 v hale Fira Gran Via 1. S výhledem na komerční spuštění sítí 5.5G v roce 2024 spolupracuje Huawei s operátory a partnery po celém světě na fascinujících inovacích v oblasti sítí, cloudu a inteligence. Společně se zasadíme o rozvoj podnikání v oblasti 5G a vybudujeme prosperující průmyslový ekosystém pro dosažení nové éry inteligentní digitální transformace. Další informace naleznete na https://carrier.huawei.com/en/events/mwc2024.Foto - https://mma.prnewswire.com/media/2347787/Bruno_Zhang_CTO_Huawei_Cloud.jpg Kontakt: Liang Xu, cyril.xuliang@huawei.com 

Čas načtení: 2024-03-07 09:00:00

dTest: Trnitá cesta českého spotřebitele k férovým cenám mobilních telekomunikačních služeb

 dTest již mnoho let upozorňuje na drahé mobilní telekomunikační služby v České republice v porovnání se zahraničím. Tři velcí mobilní operátoři tvoří faktický oligopol, se kterým v posledních letech nedokázal pohnout ani Český telekomunikační úřad. Spotřebitelé tak nemají na výběr. Jedinou cestou, která může, ale nemusí vést k zlevnění služeb, je snaha o přenesení čísla k jinému operátorovi. Spotřebitelé by se měli naučit tuto cestu masově využívat, protože jenom tak jim operátoři možná nabídnou něco ze svých neveřejných ceníků. Další cestou, která snad v budoucnosti českým spotřebitelům pomůže, je chystaná nová evropská legislativa v oblasti telekomunikační infrastruktury.

Čas načtení: 2024-05-24 09:12:58

Ukrajinští partyzáni provedli sabotáž na telekomunikační zařízení u ruského Smolenska

Ukrajinští partyzáni provedli sabotážní akci zaměřenou na nepřátelskou telekomunikační věž, uvádí server RBC-Ukrajina. The post Ukrajinští partyzáni provedli sabotáž na telekomunikační zařízení u ruského Smolenska first appeared on Pravda24.

Čas načtení: 2024-02-20 16:58:29

ŽIVĚ A ČESKY: Falcon 9 vynáší družici pro Indonésii

Raketa Falcon 9 na startovní rampě SLC-40 na Cape Canaveral Space Force Station podstupuje závěrečnou přípravu před dnešním startem. Ve 21:11 našeho času se otevře dvouhodinové startovní okno, během kterého může dojít ke startu s telekomunikační družicí Merah Putih 2 (alias Telkomsat HTS-113BT). Tato geostacionární, zhruba čtyři tuny vážící družice má zajišťovat telekomunikační služby pro oblast Indonésie. První stupeň Falconu 9 bude při této misi použit posedmnácté a pokusí se přistát na mořské plošině Just Read the Instructions. Pro všechny zájemce bude i tentokrát připraven živě a česky komentovaný přenos.

Čas načtení: 2024-03-28 13:41:00

Umožněte duální provoz vlaků bez vybavení ETCS a odložte výhradní provoz minimálně o tři roky, vyzývají experti ministra dopravy v otevřeném dopise

Praha 28. března 2024 (PROTEXT) - Žádný jiný stát než Česká republika neplánuje vypnout své stávající zabezpečovací systémyČeská republika při zavádění ETCS postupuje zbytečně rychle, tvrdě a neústupně. Žádný z evropských států neplánuje podobně jako Česká republika přejít kompletně na ETCS do roku 2030. Podobně žádný jiný evropský stát neplánuje vypnout své stávající zabezpečovací systémy, mj. proto, že ETCS není stoprocentně provozně spolehlivé a státy jím ani neplánují pokrýt všechny vedlejší tratě. V neposlední řadě žádný evropský stát nezavádí ETCS přesně podle specifikací ERA (European Rail Agency). Svým přístupem si Česká republika způsobuje zbytečné problémy a zavádění evropského vlakového zabezpečovacího systému výrazně prodražuje o miliardy korun. Expertní tým SPEŽ proto nedávno oslovil ministra dopravy Martina Kupku a v otevřeném dopise ho vyzval k odložení tzv. výhradního provozu ETCS v České republice minimálně o tři roky, na rok 2028. Zároveň žádá, aby byl umožněn souběžný provoz vlaků vybavených i nevybavených systémem ETCS.„Měli jsme možnost vyslechnout si zkušenosti našich kolegů z Rakouska, Německa, Itálie, Maďarska a dalších evropských států i mimo EU s praktickým provozem ETCS na jejich národních tratích. Ze zkušeností vyplývá, že ETCS je zatím provozně nevyzrálý systém s nižší spolehlivostí než dosavadní národní zabezpečovací systémy,“ říká Josef Hendrych, předseda Spolku pro efektivní železnici a bývalý náměstek generálního ředitele Správy železnic. V České republice se zavádí ETCS L2 (Level 2). Ten je ale zatím provozně velmi nespolehlivý a trpí častými výpadky, jak ukázaly zkušenosti s jeho používáním na trati Olomouc – Uničov i nedávný zátěžový test mezi Starým Městem u Uherského Hradiště a Břeclaví. Podobné zkušenosti s ETCS L2 mají i ve Švýcarsku, kde jim podobně jako u nás nasazení tohoto systému na 10 % tratí způsobuje jejich nižší propustnost. Další implementaci Level 2 proto dočasně zastavili.Česká republika plánuje od roku 2025 zavést na vybraných úsecích koridorů tzv. výhradní provoz pod ETCS. Na koridorové tratě včetně nádraží tak nebudou moct vjet lokomotivy nebo hnací vozy, které by nebyly tímto systémem vybaveny. V Německu, Rakousku, Maďarsku ani Itálii, která je se zaváděním ETCS možná nejdále v Evropě, však nic takového neplánují. Ve všech těchto zemích nechávají v provozu i dosavadní národní zabezpečovací systém a tratě provozují v duálním režimu. Důvodem je jednak záloha, ale hlavně to, aby do stanic mohly zajíždět i vlaky, které ETCS vybavené nejsou, a u nichž dovybavení novým mobilním zabezpečovacím zařízením nedává ekonomický smysl. To je důležité zejména u regionálních tratí, které ani v těchto zemích nejsou a nebudou ETCS vybaveny. Kdyby neexistoval duální režim, nemohly by na hlavní koridorové stanice regionální spoje svážet cestující. V České republice však toto nebude možné a regionální vlaky budou muset být vybavené ETCS za desítky miliónů korun jen kvůli vjezdu do koncové stanice.EU chce do roku 2030 převést na silnice 30 % nákladní dopravy. Nákladné vybavování starších hnacích vozidel vozidlovou jednotkou ETCS omezuje menší dopravce, kteří na takto drahé zařízení leckdy nemají dostatek finančních prostředků a kteří na dopravním trhu vyplňují mezery v případech přeprav, o které „velcí“ nemají zájem.Snad nejhorší je ale neústupné prosazování zavádění ETCS přesně podle specifikací tak, jak je spravuje Evropská železniční agentura ERA. Všechny ostatní státy žádají o různé úpravy a výjimky a evropský regulátor jim je při řádném zdůvodnění schvaluje. Třeba v Maďarsku chtějí provozovat ETCS L1 až do rychlosti 300 km/h, přičemž u nás zavádíme L2 proto, že L1 je údajně možné provozovat jen do rychlosti 160 km/h. V Rakousku mají tolerovanou jízdu vozidla bez příjmu signálu GSM-R stanovenu na 40 sekund, u nás je norma 18 sekund. To vede k výrazně vyšším nárokům na pokrytí tratě a vyšším nákladům na telekomunikační infrastrukturu. A zavádění radiového spojení s vlakem pomocí GSM-R je v ČR také rarita – Německo i Rakousko ve velkém využívá sdílení sítí s veřejnými operátory a mají v podstatě stoprocentní pokrytí železniční sítě GSM-R. Problémy s činností ETCS L2 na trati Olomouc – Uničov – Šumperk souvisí také se „špatným“ přihlášením hnacího vozidla do sítě GSM-R. Je zcela nepochopitelné, proč síť GSM-R nedokáže data na vozidlo/z vodidla převzít jakoukoliv stanicí BTS jako je to běžné ve veřejné síti.Ve Finsku zase dosáhli toho, že místo GSM-R běží ETCS na síti TETRA (u nás by mohlo běžet např. na celoplošné síti Pegas provozované ministerstvem vnitra) a do budoucna počítají s komerčními 5G sítěmi. Zcela tak odpadá nutnost budování oddělené telekomunikační infrastruktury. Rakousko, Německo i Norsko požádaly o prodloužení termínů na zavádění ETCS, takže mohou nová zabezpečovací zařízení instalovat jenom tam, kde se to staré dostane na hranici životnosti.„Evropská zkušenost jasně ukazuje, že ETCS je sice moderní zabezpečovací systém, ale jeho neústupné plošné zavádění bez umožnění duálního provozu s hnacími vozidly nevybavenými ETCS, a to ještě před termíny stanovenými EU, je předčasné a hlavně zbytečné. ETCS musí nejdříve stejně jako kterýkoliv jiný systém projít provozním ověřením a úpravami, které zajistí jeho celkovou spolehlivost a efektivitu. Požádali jsme proto ministra dopravy Martina Kupku v otevřeném dopise o umožnění duálního provozu vlaků bez ETCS a o přehodnocení plánovaného výhradního provozu ETCS v České republice,“ uzavírá předseda Spolku pro efektivní železnici Josef Hendrych.O ETCS – ETCS je zkratka pro evropský vlakový zabezpečovací systém (z anglického European Train Control System). Je jednou ze součástí ERTMS. Měl by postupně nahradit cca 20 různých národních systémů vlakových zabezpečovačů, a tak dosáhnout interoperability v železniční dopravě, tj. vedení vlaků po celém území Evropy bez nutnosti výměn hnacích vozidel na hranicích, popřípadě bez nutnosti vybavení hnacích vozidel různými národními systémy. Počítá se s jeho rozšířením především na vysokorychlostních tratích a tranzitních koridorech, do budoucna by měl nahradit všechny stávající národní systémy.O Spolku pro efektivní železnici (SPEŽ) - Spolek pro efektivní železnici vznikl v roce 2013 pod starým názvem Spolek za bezpečnou železnici. Je názorovou a komunikační platformou osob a institucí, kterým není lhostejný osud železnice v České republice. Naším hlavním posláním je podpora věcné diskuse a zprostředkovávání výměny názorů mezi předními odborníky a širokou veřejností na aktuální témata. V diskuzích se soustředíme především na otázky rozvoje bezpečné železniční dopravy jako efektivního a ekologického způsobu přepravy, která patří svým významem mezi klíčové součásti kritické infrastruktury státu. Vysokou odbornost, ale i názorovou rozmanitost garantují osobnosti, které jsou součástí našeho expertního týmu, z nichž všichni mají dlouholeté pracovní či akademické zkušenosti.  

Čas načtení: 2024-03-29 10:12:10

„Telekomunikační šmejdi sú opäť v akcii“, hlási TUSR. Na toto si dajte pozor, podvodníci prefíkaným spôsobom vedia vo vás vyvolať strach a pripraviť vás o peniaze

Natrafiť na online podvod v kybernetickom priestore nie je vôbec náročné. Na podvod môžeme natrafiť ale aj v reálnom svete a to aj v takých situáciách, kedy by ste to nečakali. Väčšina z nás keď komunikuje s nejakou osobou na priamo z očí do očí, tak si myslí, že sa nemôžeme stať obeťou podvodu. Nie je tomu ale celkom tak, upozorňuje TUSR. … The post „Telekomunikační šmejdi sú opäť v akcii“, hlási TUSR. Na toto si dajte pozor, podvodníci prefíkaným spôsobom vedia vo vás vyvolať strach a pripraviť vás o peniaze appeared first on Vosveteit.sk - Správy zo sveta technológií a vedy.

Čas načtení: 2024-05-16 10:15:00

Připojení bez kompromisů. Suntel Group umožňuje okamžitou konektivitu na největších sportovních i kulturních akcích

Praha 16. května 2024 (PROTEXT) - Nároky na rychlost internetu rok od roku rostou. Všichni jsme si zvykli čerpat a sdílet informace v podstatě ihned a on-line. Jinak tomu není ani na sportovních či kulturních akcích, kde tisíce diváků na jednom místě chtějí své zážitky sdílet se svými blízkými, nebo se jimi pochlubit na sociálních sítích. Aby to ale bylo možné, je potřeba posílení sítě. A právě na tuto službu se mimo jiné zaměřuje telekomunikační společnost Suntel Group, člen investiční skupiny DRFG. Za sebou má už například úspěšné pokrytí Mistrovství světa v biatlonu v Novém Městě na Moravě, Mnichovský Oktoberfest nebo Dny NATO v Ostravě. Jednou z posledních sportovních událostí, na které se postaraly o připojení, je letošní Mistrovství světa v ledním hokeji.„Zajistit kvalitní pokrytí nejen během velkých sportovních akcí je nedílnou součástí naší každodenní práce. Zatímco hlasové služby jsou již vyřešené z předchozí výstavby, velká poptávka je dnes zejména po datových službách,“ vysvětluje Michal Mrázek, ředitel Suntel Czech.Převážně jde přitom o posilování 5G a LTE sítě. Přesto, že samotná instalace 5G technologie zabere trojčlennému týmu přibližně sedm dní, zajistit celou akci je náročnější. Vše se musí nejprve naprojektovat, sladit termíny s ostatními dodavateli a zařídit přístupy na lokalitu v předem stanovené hodiny. Navíc u velkých fotbalových arén je potřeba zajistit signál také ve fanzónách v okolí stadionu i ve městě.„Například před mistrovstvím světa se v O2 aréně hrálo play-off extraligy, takže času, kdy jsme mohli nad ledem instalovat antény, moc nebylo. Podobnou situaci jsme řešili i ve Fortuna aréně v Edenu, kde hrála Slavia evropskou a českou ligu. Modernizace v Edenu byla o to náročnější, že kromě samotné technologie 5G se zde posilovaly i ocelové konstrukce a realizovaly se nové kabelové rozvody. Celkově jsme tam natáhli skoro kilometr optických a napájecích kabelů,“ říká k instalaci Michal Mrázek.Před spuštěním nové technologie vždy probíhají potřebná měření sítě a servisní testy. Vše totiž musí správně fungovat, aby byl návštěvníkům zajištěn maximální komfort. Po skončení velkých akcí v halách či arénách zpravidla zůstává technologie na místě a další modernizace je potřeba až za pár let. Odlišný je postup u jednorázových akcí, jako jsou například letní hudební festivaly. Tam se instaluje takzvaná mobilní základnová stanice, která se po skončení akce demontuje. Výhodou těchto mobilních stanic je přitom jejich rychlé dopravení na místo a spuštění v řádu několika hodin. Proto se nasazují i v případech přírodních katastrof a dalších neočekávaných událostí, kdy je běžná mobilní infrastruktura dočasně nedostupná.„Vedle velkých sportovních akcí u nás pracujeme například i na pokrytí Mistrovství Evropy ve fotbale v Německu, Mistrovství světa ve fotbale žen ve Švýcarsku nebo modernizujeme telekomunikační 5G a LTE sítě na Olympijském stadionu v Berlíně a v Red Bull Aréně v Lipsku. Z kulturních akcí řešíme pokrytí například Majálesů, festivalu Colours of Ostrava nebo Dnů NATO. Jen pro srovnání, zatímco na Dny NATO v Ostravě je potřeba jedna mobilní stanice, na pokrytí Oktoberfestu jsme jich potřebovali dvacet,“ dodává Michal Mrázek. O investiční skupině DRFGInvestiční skupina DRFG byla založena v Brně v roce 2011. Jako strategický investor se dlouhodobě věnuje nemovitostem, telekomunikacím a finančním službám. Prostřednictvím svých investičních aktivit působí hned na několika evropských trzích. DRFG spravuje v Česku, Polsku a na Slovensku nemovitosti a developerské projekty v hodnotě přes 25 miliard korun. V telekomunikacích působí v pěti evropských zemích. Skupina má více než 1 000 zaměstnanců a spolupracovníků. DRFG je zakladatelem a správcem nemovitého majetku investičních fondů pod značkou CZECH FUND. Více na www.drfg.cz. Zdroj: DRFG  

Čas načtení: 2024-05-20 11:40:00

Chceme rychleji stavět? Zrušme zbytečnosti. Výjimka, kterou úředníci vždy schválí, jenom brzdí

Poslanecká sněmovna v první polovině května schválila novelu zákona o ochraně zemědělského půdního fondu. Ten má zabezpečit nejcennější zemědělskou půdu před výstavbou různých skladišť a továren. Zní to rozumně. Asi každý preferujeme, aby se tyto stavby objevovaly hlavně na brownfieldech, a nikoli na polích.

Čas načtení: 2024-06-18 18:00:27

ŽIVĚ A ČESKY: Falcon po pauze znovu startuje

Po opravdu nezvykle dlouhé době mezi dvěma starty Falconu 9 se na dnešní třiadvacátou hodinu plánuje start s telekomunikační družicí Astra 1P. Stavbu družice zajistila firma Thales Alenia Space, přičemž provozovatelem bude lucemburská společnost SES S.A. Družice má za úkol pokrývat především televizním vysíláním oblast Španělska, Německa a Francie. Pro tuto misi byl vybrán první stupeň s označením B1080, který poletí podeváté a o přistání se pokusí na mořské plošině Just Read The Instructions. Ta bude čekat přibližně 672 kilometrů od místa startu.Po opravdu nezvykle dlouhé době mezi dvěma starty Falconu 9 se na dnešní třiadvacátou hodinu plánuje start s telekomunikační družicí Astra 1P. Stavbu družice zajistila firma Thales Alenia Space, přičemž provozovatelem bude lucemburská společnost SES S.A. Družice má za úkol pokrývat především televizním vysíláním oblast Španělska, Německa a Francie. Pro tuto misi byl vybrán první stupeň s označením B1080, který poletí podeváté a o přistání se pokusí na mořské plošině Just Read The Instructions. Ta bude čekat přibližně 672 kilometrů od místa startu.

Čas načtení: 2024-07-08 06:00:00

Ranní check: BYD sponzorující Euro předběhlo německé dildo, čeští operátoři dokončí modernizaci vysílačů

Dobré ráno! Je 190. den roku, svátek má Nora. V tento den v roce 1889 vyšlo první číslo amerických novin The Wall Street Journal. Podívejte se na přehled nejdůležitějších událostí posledních hodin.

Čas načtení: 2024-07-08 18:00:05

ŽIVĚ A ČESKY: Falconu počasí nepřeje

Při druhém červencovém startu Falconu 9 je v plánu vynesení telekomunikační družice Türksat 6A. Ta bude umístěna na 42° východní délky a o její provoz se bude starat stejnojmenný operátor. Bude se jednat o vůbec první tureckou telekomunikační družici, na které se podílely pouze turecké firmy, což pro zemi znamená, že se stane desátým státem schopným ji vyrobit. I když do startu zbývá pouze pár hodin, stále není upřesněno, který první stupeň byl na tuto misi vybrán. Pokus o přistání by měl proběhnout na mořské plošině Just Read The Instructions, která bude čekat v Atlantiku. Sluší se také dodat, že předpověď počasí pro dnešní pokus o start není moc příznivá. Aktuálně se drží pouze na 30% vhodných podmínek.

Čas načtení: 2024-07-10 10:29:00

Telekomunikační kolos O2 kupuje Nordic Telecom Regional. Získá přes sto tisíc zákazníků

Konsolidace na tuzemském telekomunikačním trhu pokračuje rychlým tempem. Po prodeji pardubické společnosti Edera Group polostátní energetické společnosti ČEZ mění majitele i telekomunikační firma Nordic Telecom Regional. Kupcem je telekomunikační...

Čas načtení: 2024-08-07 09:45:00

Kaspersky: Telekomunikace je letos hlavním cílem kyberútoků

 Praha 7. srpna 2024 (PROTEXT) - Podle společnosti Kaspersky jsou v první polovině roku 2024 hlavními cíli kybernetických útoků telekomunikace, masmédia a stavební developerské firmy. Největšímu průměrnému počtu incidentů čelily telekomunikace, pravděpodobně kvůli zájmu útočníků o citlivé údaje a zneužití důvěryhodných vztahů. Masmédia bývají zase tradičně cílem během mezinárodních konfliktů, zatímco stavební developerské firmy mohou být pro aktéry hrozeb atraktivní také díky rozsáhlému využívání subdodavatelů.Podle statistik služby Managed Detection and Response (MDR) společnosti Kaspersky za leden–červen 2024 připadalo na 10.000 systémů v odvětví telekomunikací 284 kybernetických bezpečnostních incidentů. U masmediálních společností došlo v průměru ke 180 útokům, zatímco v sektorech stavebnictví, potravinářství a průmyslu to bylo 179, 122 a 121 incidentů na 10.000 systémů.„Úspěšný sofistikovaný útok na telekomunikační společnost může odhalit záznamy milionů zákazníků, včetně kontaktních údajů, čísel sociálního pojištění a informací o kreditních kartách. Může také sloužit jako odrazový můstek pro další útoky na klienty prostřednictvím zneužití důvěryhodného vztahu. Proto je toto odvětví pro kyberzločince tak atraktivní. Masmediální organizace se zase stávají stále vyhledávanějším terčem během mezinárodních konfliktů, které se obvykle vyznačují informační válkou, v níž hrají média klíčovou roli. Pokud jde o stavební developerské firmy, mají velké finanční toky a mnoho vazeb se subdodavateli, takže jsou zranitelné vůči útokům prostřednictvím infrastruktur důvěryhodných partnerů a spear phishingu, který cílí na konkrétní osoby,“ vysvětlil Sergej Soldatov, vedoucí skupiny Kaspersky Managed Detection and Response.Telekomunikační společnosti čelily také nejvyššímu průměrnému počtu kritických incidentů – 32 útoků na 10.000 systémů. „Kritické incidenty jsou útoky vedené lidmi nebo malwarové hrozby, které mají potenciální nebo skutečný významný dopad na infrastrukturu společnosti,“ upřesnil Sergej Soldatov. Následuje odvětví IT s průměrem téměř 12 kritických incidentů, zatímco vládní sektor zaznamenal v první polovině roku 2024 v průměru 8 kritických incidentů.V celosvětovém měřítku zůstává počet kybernetických incidentů relativně stabilní a mírně klesá. Po nárůstu útoků v letech 2021–2022 se organizace snaží posilovat svá kyberbezpečnostní opatření. Celkové zabezpečení bylo vylepšeno například pomocí rozšířeného hodnocení zranitelnosti a penetračních testů. „Kybernetické útoky, zejména ty vedené lidmi, často odrážejí globální konflikty. Zvýšené riziko hrozeb v letech 2021–2022 vedlo k větší pozornosti firem a subjektů v různých oblastech kybernetické bezpečnosti, a tím i k lepšímu zabezpečení, protože se poučily z dřívějších zkušeností,“ dodal Sergej Soldatov.Společnost Kaspersky doporučuje pro ochranu firem před kybernetickými hrozbami následující opatření:Používejte funkce Managed Detection and Response (MDR) pro proaktivní vyhledávání hrozeb. Pravidelně provádějte posouzení kompromitace, abyste se ujistili, že vaše infrastruktura není ohrožena, a v případě zřejmých důkazů o kybernetickém útoku spusťte reakci na incident. Vybudujte si vlastní systém interních bezpečnostních operací za pomoci služeb SOC poradenství. Zajistěte svému bezpečnostnímu týmu přístup k nejnovějším informacím o hrozbách (TI). Jednotným přístupovým bodem k TI je portál Kaspersky Threat Intelligence, který poskytuje data o kybernetických útocích a poznatky nashromážděné společností Kaspersky za více než 20 let. Zvyšujte kvalifikaci svého bezpečnostního týmu, aby dokázal čelit nejnovějším cíleným hrozbám, pomocí školení Kaspersky Expert Training (xTraining) vyvinutého odborníky z týmu GReAT (Global Research & Analysis Team). Kromě nasazení základní ochrany koncových bodů implementujte firemní bezpečnostní řešení, které detekuje pokročilé hrozby v síti již v rané fázi, například Kaspersky Anti Targeted Attack Platform. Vzhledem k tomu, že mnoho cílených útoků začíná phishingem nebo jinými technikami sociálního inženýrství, zaveďte školení o kybernetické bezpečnosti a naučte svůj tým praktickým dovednostem, například prostřednictvím online výuky Kaspersky Automated Security Awareness Platform. Zdroj: Kaspersky   

Čas načtení: 2024-08-08 16:12:00

Indosat Ooredoo Hutchison otevírá největší operační centrum digitální inteligence v jihovýchodní Asii, které přináší novou éru telekomunikací s nativní umělou inteligencí

Jakarta (Indonésie) 8. srpna 2024 (PROTEXT/PRNewswire) - Společnost Indosat Ooredoo Hutchison (Indosat, IOH) si připisuje významný milník na své cestě k digitální transformaci v podobě otevření nejmodernějšího operačního centra Digital Intelligence Operations Center (DIOC). Toto vyspělé zařízení představuje významný pokrok v závazku společnosti Indosat využívat umělou inteligenci (AI) k poskytování výjimečných služeb více než 100 milionům zákazníků v celé Indonésii.DIOC slavnostně otevřel prezident, ředitel a generální ředitel společnosti Indosat Ooredoo Hutchison Vikram Sinha, představenstvo a zmocněnec a také prezident společnosti Huawei pro asijsko-pacifický region Simon Lin s představenstvem, aby tak zdůraznili strategickou spolupráci obou společností. DIOC bude sloužit jako nervové centrum síťových operací společnosti Indosat, které bude poskytovat informace v reálném čase a proaktivní správu služeb pro zajištění optimálního výkonu a spolehlivosti sítě. Toto inovativní zařízení v sobě spojuje tradiční síťové operační centrum (Network Operations Center, NOC) s operačním centrem služeb (Service Operations Center, SOC) a představuje novou éru inteligentního řízení sítí a služeb, která posouvá digitální budoucnost Indonésie.Prezident, ředitel a generální ředitel společnosti Indosat Ooredoo Hutchison Vikram Sinha uvedl: "Dnešním otevřením operačního centra Digital Intelligence Operations Center zahajujeme novou kapitolu v příběhu společnosti Indosat Ooredoo Hutchison. Toto zařízení je ztělesněním naší ambice stát se telekomunikační společností nativní umělé inteligence, vybudované na nejmodernějších technologiích a inovativních řešeních. Díky DIOC nezlepšujeme pouze výkonnost sítě, ale od základů měníme způsob, jakým poskytujeme služby našim zákazníkům. Integrací pokročilých technologií a podporou talentů nastavujeme nová měřítka v oblasti výkonu sítě a spokojenosti zákazníků. Tato spolupráce je klíčovou součástí realizace našeho poslání propojit a posílit každého Indonésana prostřednictvím digitálního připojení."DIOC navíc disponuje novými pokročilými funkcemi, jako je Real-time Network Insights, které společnosti Indosat umožňují přejít od reaktivního řešení problémů k proaktivnímu managementu služeb a využívat data v reálném čase k optimalizaci výkonu a spolehlivosti sítě. Kromě toho DIOC poskytuje End-to-End Service Management – komplexní správu všech služeb včetně výkonu, zkušeností s aplikacemi a kvality, která umožňuje společnosti Indosat rychle řešit problémy zákazníků a zvyšovat jejich spokojenost. Schopnost DIOC integrovat analýzu dat a špičkové technologie pak ve výsledku dokáže stimulovat nepřetržité inovace na základě dat (Data-Driven Innovation), které společnosti Indosat umožňují vyvíjet nové, zákaznicky orientované produkty a služby, a stát se tak lídrem v oblasti rozvoje digitálních služeb.Slavnostní otevření střediska rovněž zdůraznilo prohlubující se partnerství společností Indosat a Huawei. Společným cílem obou partnerů je zlepšení síťové infrastruktury, urychlení digitální transformace a výchova špičkových talentů, které se stanou hnacím motorem digitální budoucnosti Indonésie. Pokročilá ICT řešení a vedoucí postavení společnosti Huawei pomohou společnosti Indosat vybudovat automatizovanou a inteligentní síť orientovanou na budoucnost, která jí zajistí potřebnou flexibilitu při adaptaci na dynamické digitální potřeby zákazníků.Prezident společnosti Huawei pro asijsko-pacifickou oblast Simon Lin se k této spolupráci vyjádřil následovně: "Otevření operačního centra digitální inteligence IOH představuje převratný úspěch, který značí novou éru společného budování inovačního centra a zavádění inteligentní sítě. Tato spolupráce navazuje na naše dlouhodobé strategické partnerství se společností Indosat a je důkazem našeho společného závazku trvale poskytovat výjimečné síťové služby. Jakožto technologický inovátor, průkopník v oboru a lokální spolupracovník, který má v tomto regionu své kořeny, je společnost Huawei připravena využívat svá inovativní řešení, aby pomohla svým zákazníkům zajistit udržitelný obchodní úspěch a konkurenceschopnost. Společně tvoříme digitálnější, propojenější a inteligentnější budoucnost Indonésie."Společnost Indosat již na své cestě k digitální transformaci učinila významné pokroky a dosáhla významných výsledků. Ve spolupráci se společností Huawei prostřednictvím centra řízených služeb a provozu dokončila konsolidaci sítě zaměřenou na zkušenosti (experience-centric network consolidation), přičemž výrazně zlepšila kvalitu sítě a uživatelskou zkušenost. Nezávislé testování třetí stranou prokázalo podstatné zlepšení výsledků společnosti Indosat ve venkovských, městských a příměstských oblastech, kde se rychlost stahování meziročně výrazně zvýšila o 44,1 % ve venkovských oblastech, o 43,5 % ve městech a o 43,9 % v příměstských oblastech, což přispělo k vyšší spokojenosti zákazníků a výkonnosti sítě. Zvýšilo se také pokrytí obyvatelstva zajišťované společností Indosat, a to o 12,7 milionu osob.Zavádění strategií transformace sítě a osvojování nejmodernějších technologií, které jsou spojeny s úzkou spoluprací s globálními partnery, jsou rozhodujícím předpokladem pro poskytování vynikajících zákaznických zkušeností. Společnosti Indosat a Huawei se proto vydaly na společnou cestu prohlubování spolupráce se zaměřením na síťovou infrastrukturu, provoz sítě a kultivaci talentů. Společnost Indosat také vytváří otevřené a spolupracující prostředí úzkou spoluprací s mezinárodními organizacemi, jako je TM Forum, s cílem rozvíjet inovace a zkoumat nové uživatelské scénáře s dalšími globálními lídry v oboru."Společnost Indosat pokračuje v zavádění inovativních technologií, jako jsou digitální dvojčata sítí, AI/ML a automatizace a zůstává i nadále odhodlána katalyzovat digitální budoucnost Indonésie. Využitím našeho rozsáhlého síťového dosahu a zaváděním technologií nové generace se společnost Indosat snaží propojit vše od jednotlivců až po podniky a rozvinout tak plný digitální potenciál Indonésie," uzavřel Vikram.O společnosti Indosat Ooredoo HutchisonSpolečnost Indosat Ooredoo Hutchison (Indosat, IDX: ISAT) má ambici stát se nejpreferovanější digitální telekomunikační společností v Indonésii. Společně se svými dceřinými a přidruženými společnostmi poskytuje Indosat mobilní služby, řešení v oblasti ICT (informačních a komunikačních technologií), datová centra, optické sítě Fiber to the Home (FTTH), elektronické platební služby, finanční služby a další digitální služby. Vyšším záměrem společnosti Indosat je posilovat postavení Indonésie a v duchu myšlenky Gotong Royong chce být hlavním aktérem při realizaci tohoto cíle a přinášení smysluplných změn.Odmítnutí odpovědnostiTento dokument může obsahovat finanční informace a výsledky některých provozních činností a může obsahovat řadu prognóz, plánů, strategií a cílů společnosti Indosat Ooredoo Hutchison, které nepředstavují prohlášení o historických skutečnostech, jež budou v souladu s platnými právními předpisy považovány za výhledová prohlášení. Výhledová prohlášení podléhají rizikům a nejistotám, které mohou vést k tomu, že skutečné události a budoucí úspěchy společnosti Indosat Ooredoo Hutchison se budou lišit od těch, které jsou v prohlášeních očekávány nebo naznačeny. Nelze poskytnout žádnou záruku, že výsledky, které společnost Indosat Ooredoo Hutchison očekává nebo které jsou v těchto prohlášeních naznačeny, budou dosaženy.Foto - https://mma.prnewswire.com/media/2477155/Indosat_Ooredoo_Hutchison.jpg KONTAKT: Další informace získáte zde: Steve Saerang, senior viceprezident – ředitel korporátní komunikace, steve.saerang@ioh.co.id    

Čas načtení: 2024-09-17 02:57:06

ČTÚ: lidé si výrazně častěji sledují na jednostrannou změnu smlouvy

Český telekomunikační úřad shrnul statistiky stížností v telekomunikační branži za první pololetí roku 2024. Lidé si často stěžovali na nedostatečné předsmluvní informace neodpovídají skutečným parametrům, nebo na odmítnutí uzavření smlouvy kvůli nesplaceným fakturám. Výrazný nárůst o cca 260 % byl zaznamenám u problematiky jednostranné změny smlouvy. Zvýšení počtu vyřízených podání bylo zaznamenáno zejména u O2. […]

Čas načtení: 2024-12-04 16:50:53

Telekomunikační kabel mezi Švédskem a Finskem poškozen

Pozemní optický kabel vedoucí přes hranice mezi Švédskem a Finskem byl v pondělí poškozen na dvou různých místech. (Foto: X) K tomuto incidentu došlo... Článek Telekomunikační kabel mezi Švédskem a Finskem poškozen se nejdříve objevil na AC24.cz.

Čas načtení: 2025-01-17 18:42:24

Posílení NATO v Baltu: Do Estonska připlula nizozemská válečná loď

KRÁTCE: Do estonského Tallinu v pátek doplula nizozemská fregata, jež by se měla podílet na ochraně kritické podmořské infrastruktury. Válečná loď Tromp byla vyslána v rámci posílení přítomnosti NATO v Baltu. V oblasti budou rozmístěny lodě, hlídková letadla a námořní drony. Aliance v úterý oznámila, že zahajuje akci Stráž Baltu v návaznosti na řadu incidentů, při nichž byly poškozeny elektrické kabely, telekomunikační spoje a plynovody. Finská policie minulý měsíc zadržela tanker s ruskou ropou. Podezírá ho, že poškodil finsko-estonské elektrické vedení Estlink 2 a čtyři telekomunikační kabely tím, že táhl kotvu po mořském dně.