Před týdnem jsme se zúčastnili testování této elektrické novinky na Mallorce, kde jsme měli možnost vyzkoušet dvě různě silné motorizace a rovněž jiné výbavové stupně s jiným podvozkem. Získali jsme tak první jízdní zážitky, které později doplníme o klasický týdenní test, kde se zaměříme na podrobnosti. Dnešní otázka je jasná – jsou první dojmy pozitivní a měli byste se o tohoto nováčka začít zajímat?
Čas načtení: 2024-05-07 17:00:04
Jak vydělat na globálním přechodu na elektromobily – bez nákupu jediné akcie!
Objevte netradiční investiční příležitosti v rámci boomu elektromobilů, aniž byste museli kupovat akcie automobilek. Kde leží největší ziskový potenciál? Článek Jak vydělat na globálním přechodu na elektromobily – bez nákupu jediné akcie! z webového portálu Finex.cz.
\nČas načtení: 2024-09-11 07:25:08
Vaše další auto? Ojeté čínské elektromobily změní trh s vozidly v České republice
Popularita elektromobilů z Číny roste nejen na evropském trhu, ale má potenciál výrazně ovlivnit i český trh s ojetými vozy. Přestože je v České republice okolo čínských výrobců automobilů stále mnoho mýtů, odborníci předpokládají, že tyto vozy mohou hrát klíčovou roli v budoucnosti elektromobilismu. Jedním z hlavních důvodů, proč čínské elektromobily získávají na popularitě, je jejich relativně nízká pořizovací cena. Ta je ve srovnání s evropskými či americkými značkami podstatně nižší, což čínským výrobcům umožňuje oslovit širší spektrum zákazníků. Elektromobily jsou v současnosti výrazně dražší než vozy se spalovacími motory, ale právě čínští výrobci nabízejí cenově dostupnější alternativy. Podle Financial
\nČas načtení: 2024-11-08 16:15:02
Jak si vsadit na čínské elektromobily?
Čínský trh s elektromobily se dostává do zájmu investorů a jeden analytik vidí potenciál pro další růst tohoto sektoru. „Čínský trh s elektromobily je největší na světě a také poskytuje rychlý růst,“ uvedl Vincent Sun
\nČas načtení: 2021-12-28 13:32:09
Tajná studie o veřejných dobíječkách za veřejné peníze
Stát prostřednictvím své organizace Technologická agentura zaplatil studii, která měla analyzovat potenciál využití obnovitelných zdrojů pro rozšíření sítě nabíjecích stanic pro elektromobily. Stát za ni z veřejných zdrojů zaplatil téměř pět milionů korun. Studie je hotová, ale stát ji odmítá dát veřejnosti k dispozici. Kverulant.org proti tomu protestuje a podává stížnost. V červnu 2018 uzavřela Technologická agentura ČR (TAČR) smlouvu se zapsaným spolkem Komora obnovitelných zdrojů energie. Předmětem této smlouvy bylo dodání studie s názvem Analýza potenciálu, scénářů a návrh využití decentralizovaných obnovitelných zdrojů pro rozšíření sítě nabíjecích a plnicích stanic. Stát prostřednictvím TAČR za tuto studii slíbil vyplatit 4,62 milionu korun. Studie byla koncem listopadu 2021 dokončena a většina peněz z veřejných zdrojů zapsanému spolku vyplacena. V souladu se zákonem 106/1999, o svobodném přístupu k informacím, počátkem prosince požádal Kverulant o poskytnutí celé studie. Byl však odmítnut. Podle TAČR se na TAČR zákon o svobodném přístupu nevztahuje. A zákon 130/2002, o podpoře výzkumu a vývoje, jim poskytnutí takové informace prý dokonce zakazuje. Podle Kverulantova názoru však ani jeden z uvedených zákonů neustavuje úplnou výluku platnosti zákona o svobodném přístupu k informacím. A už vůbec není přijatelné odmítnout požadované informace jen s pouhým odkazem na ustanovení zákona tak, jak to TAČR udělal. Proto Kverulant proti neposkytnutí informací podává stížnost. To však není jediný důvod, proč tak činí. Podle anotace projektu uveřejněné na stránkách TAČR je cílem projektu „vytvořit komplexní návrh řešení pro zapojení decentralizovaných výroben elektřiny z OZE, bioplynových stanic, vodních, větrných a fotovoltaických elektráren a případně i dalších výroben do sítě čisté mobility v ČR. Bude provedena rešerše a analýza zahraničních zkušeností se zapojením decentralizovaných OZE do systému čisté mobility. Budou ověřena existující a navržena nová inovativní technická řešení. Bude analyzováno právní a ekonomické prostředí, identifikovány bariéry, navrženy legislativní změny. Bude určen aktuální a budoucí potenciál využití decentralizovaných OZE. Bude zjištěn zájem provozovatelů OZE o zapojení do budoucího systému a budou navrženy optimální lokality dobíjecích a plnicích stanic. Na závěr budou doporučeny kroky k realizaci programu.“ Z výše uvedeného je zřejmé, že téměř všechny výsledky tohoto projektu se týkají dalšího směřování ČR v oblasti obnovitelných zdrojů energie (OZE) a elektromobility. Tedy oblasti, která se ani nadále velmi pravděpodobně neobejde bez veřejné podpory. I proto je legitimní, aby veřejnost měla k informacím, které vznikly za veřejné peníze, přístup, a mohla se tak účastnit společenské diskuze a prostřednictvím svých volených zástupců i rozhodování o těchto věcech. Je tedy zcela evidentní, že právo na informace ve smyslu čl. 17 zákona č. 2/1993 Sb., Listiny základních práv a svobod, je v tomto případě prioritní. Koncem listopadu 2021 zveřejnil zapsaný spolek Komora OZE na svém webu krátký článek Pro rozvoj čisté mobility potřebujeme nové obnovitelné zdroje a podtitulem Komora OZE, CZ Biom a CAFT zveřejnily analýzy obnovitelné mobility. Předmětnou analýzu v něm však čtenář nenajde. Komora OZE v něm v podstatě jen konstatuje to, co bylo zřejmé již před zadáním studie: „Masivní výstavbu nabíjecích či plnicích stanic však přímo u obnovitelných zdrojů nelze v praxi očekávat.“ To přijde Kverulantovi za téměř pět milionů z kapes daňových poplatníků zoufale málo. I proto se dožaduje poskytnutí celé studie a chce věřit, že tam nalezne skutečnou analýzu problému, nástin možných dalších scénářů využití obnovitelných zdrojů v mobilitě, a především kvalifikovaný odhad nákladů, které pravděpodobně ponese celá společnost. Jaroslav Čížek, předseda think tanku Realistická energetika a ekologie, kterého Kverulant požádal o komentář, si nebere servítky: „Takových studií, které sice mají zajímavý název i renomované autory, ale obsahují takové šílenosti, že nad nimi zůstává rozum stát, jsem už viděl hezkou řádku. Přesto jsem se chtěl podívat i na tuto a předložit ji k diskusi v našem think tanku. To však není možné. U projektu je uvedeno, že předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství, ale název projektu a anotace projektu tomu naprosto neodpovídají. Další otázkou je, jak vůbec může zájmový spolek, jako je Komora OZE, jediný uvedený účastník projektu a příjemce podpory, mít obchodní tajemství. Připadá někomu normální, že spolek, který není podnikem, protože nebyl založen za účelem podnikání, může mít nějaké obchodní tajemství? Pokud to někomu nepřipadá podivné, nechť se na pojmy ‚podnik‘ a ‚obchodní tajemství‘ podívá do obchodního zákoníku. K pozornosti doporučuji zejména § 5 a § 17.“ Předmětem studie má být také ověření existujících a navržení nových inovativních technických řešení. Zákon o svobodném přístupu k informacím se skutečně nevztahuje na poskytování informací, které jsou předmětem průmyslového vlastnictví. Kverulant je srozuměn s tím, že mu informace, které se skutečně a bezprostředně týkají nových inovativních technických řešení, které jsou předmětem průmyslového vlastnictví, poskytnuty nebudou. Autor je ředitel a zakladatel obecně prospěšné společnosti Kverulant.org.
\nČas načtení: 2012-11-23 00:00:00
Volte CNG, plyn je za polovinu
Ceny ropy se sice drží relativně dole, ale brzy zase poletí nahoru a motoristé hledají alternativy, které benzin a naftu nahradí. Elektromobily jsou drahé, vodík je daleká budoucnost a tak přichází v úvahu stlačený zemní plyn (CNG). Právě toto palivo má největší potenciál na hromadné rozšíření v blí ...
\nČas načtení: 2024-04-19 13:14:25
Neoprávněné parkování na místě pro elektromobily je přestupek. A také hulvátství
S rostoucím počtem elektromobilů na silnicích také roste počet parkovacích míst vyhrazených jen pro ně. Zpravidla jsou tato místa osazena dobíjecími stanicemi a také příslušným dopravním značením. Mělo by tedy být naprosto jasné, pro koho jsou taková místa určena. Pro řadu motoristů to ale tak jasné není, takže je na čase si to zopakovat. Značka […]
Čas načtení: 2024-04-24 13:14:05
Buď na vlastním nebo nikde. Jedna ze středočeských obcí zakázala parkování na ulici
Možná patříte k těm, kteří každý den, někdy i několikrát, marně hledají volné parkovací místo na ulici. Je jedno, jestli jste v Praze nebo v Brně, situace s parkováním je snad ve všech velkých městech podobná. Pořád ale existuje šance, že volné místo najdete. A navíc legálně. V Česku je totiž obec, která parkování na […]
Čas načtení: 2024-05-09 15:31:19
EÚ zistila, prečo sa nepredávajú elektromobily tak, ako by chcela. Tipnete si?
Elektromobily sú pre bežných smrteľníkov príliš nákladné. Uvedomuje si to aj EDA, ktorý oroduje za nižšie ceny a lepšie podmienky. The post EÚ zistila, prečo sa nepredávajú elektromobily tak, ako by chcela. Tipnete si? appeared first on AndroidPortal.sk.
Čas načtení: 2024-08-21 13:14:05
Každý řidič někdy poruší předpisy. Každý alespoň jednou o kilometr nebo dva překročil ve městě povolenou padesátku. Každý se na dálnici alespoň jednou dostal třeba na 135 km/h. A nejde jen o rychlost, ale i o ne zcela vhodné parkování, průjezd na oranžovou, když je ještě dost času zastavit, nebo delší sledování billboardu, přestože jsme […]
Čas načtení: 2024-02-15 09:11:01
Dotace na elektromobily musí ve Francii pozastavit. Nemají na ně peníze a nemají ani auta
Ve Francii začátkem letošního roku zavedli nové dotace na elektromobily. Ty byly určeny na pronájem, nikoliv na nákup nových elektrických aut, ale Francie to špatně odhadla. Dotace teď musí zrušit, nejsou na ně peníze. Do programu těchto dotací se za pár týdnů, kdy byly v provozu, přihlásilo 100 tisíc zájemců, přičemž „jen“ 50 tisíc z … Dotace na elektromobily musí ve Francii pozastavit. Nemají na ně peníze a nemají ani auta Pokračovat ve čtení »
Čas načtení: 2024-02-23 09:10:06
Česká pošta bude jezdit elektromobily, jen letos jich pořídí 250. Celkem to bude tento rok 2000 aut
Každá firma musí čas od času měnit obsazení vozového parku. A pokud jde o tak velkou společnost, jakou je Česká pošta, nelze se co divit, že je ta výměna opravdu monumentální. Poště bude během letošního roku dodáno 1958 nových aut, nicméně podnik zároveň 2500 starých vozidel vyřadí. Pošta letos do své flotily zařadí 994 nových … Česká pošta bude jezdit elektromobily, jen letos jich pořídí 250. Celkem to bude tento rok 2000 aut Pokračovat ve čtení »
Čas načtení: 2024-06-06 23:26:20
První pneumatika Hankook pro elektromobily s certifikací ISCC PLUS na novém Porsche Taycan
Výrobce prémiových pneumatik Hankook představuje iON evo, první letní pneumatiku pro elektromobily s certifikací ISCC PLUS (ISCC = International Sustainability & Carbon Certification)1. Nová pneumatika je odvozena od závodní pneumatiky Hankook iON Race, která se od roku 2023 používá výhradně na vozech mistrovství světa ABB FIA Formula E, a skládá se ze 45 % z udržitelných surovin. Nová iON evo je […]
Čas načtení: 2024-08-23 20:30:57
Xiaomi se finančně daří, u zákazníků bodují smartphony i elektromobily
Čínské společnosti Xiaomi se z ekonomického hlediska náramně daří Meziročně zvýšila nejen své příjmy, ale také počet uživatelů Roste také zájem o elektromobily, byť je tato divize ještě pořád ve ztrátě Čínský gigant Xiaomi patří mezi největší výrobce (nejen) chytrých telefonů na světě. V rámci jejich portfolia toho se značkou Xiaomi najdete opravdu hodně, od deštníků, přes chytré telefony, až po elektromobily. Firma nyní zveřejnila finanční výsledky za 2. kvartál roku 2024 a nutno podotknout, že akcionáři mohou být rozhodně potěšeni, neboť čísla nevypadají vůbec špatně. Obrat i zisk se výrazně zvednul, za což můžou především chytré telefony, nicméně překvapením jsou také elektromobily – konkrétně modelu SU7 se prodalo celkem 27 307 kusů, což na vozidlo, které je v prodeji od dubna, není vůbec špatné. Přečtěte si celý článek Xiaomi se finančně daří, u zákazníků bodují smartphony i elektromobily
Čas načtení: 2024-02-19 15:15:03
Značka Lexus obsadila celkově první příčku v letošním žebříčku spolehlivosti, který sestavila americká společnost J.D. Power. Na druhé místo se posunula Toyota, která zároveň zvítězila v segmentu Mass Market. Studie spolehlivosti vozidel v USA pro rok 2024 vychází z odpovědí 30 595 majitelů a nájemců nových vozidel modelového roku 2021 po třech letech vlastnictví. Průzkum … Nejspolehlivějšími značkami aut jsou za rok 2023 podle J.D. Power Lexus a Toyota. Propadly elektromobily Pokračovat ve čtení »
Čas načtení: 2024-03-19 05:06:39
Dotace na elektromobily byly spuštěny. Jde o půjčku a auto pak dva roky není možné prodat
V pondělí 18. března začala Národní rozvojová banka (NRB) přijímat žádosti o dotace na elektromobily od podnikatelů a firem. Každý žadatel může získat až 300 tisíc korun na elektromobil a až 150 tisíc korun na dobíjecí stanici. Nejde ovšem o částku, kterou každý žadatel prostě dostane na účet. Jde o úvěr, který není možné čerpat […]
Čas načtení: 2024-05-15 14:15:17
Udržitelné elektromobily? Ani náhodou. Mechaniků je nedostatek a vozidla končí na vrakovištích
Počet elektromobilů ve světě sice postupně roste, ale už méně se mluví o klesajícím počtu mechaniků specializovaných na opravy jejich baterií a složitých obvodů. To je problém zejména ve Velké Británii, kde lidé nechávají plně funkční elektromobily na vrakovištích. Ve skutečnosti je pouze 10 % z 236 000 tamních mechaniků kvalifikováno pro opravy elektromobilů. Takže […]
Čas načtení: 2024-05-25 17:17:37
Velkou výhodou elektromobilů je to, že jsou tiché. Co ale na první pohled vypadá jako velké plus, může být naopak docela problém. A také je, jak ostatně ukazuje nová studie prezentovaná deníkem The Guardian. Z dat nehodovosti vyplývá, že ve městě jsou elektromobily velmi nebezpečné a mají na svědomí více nehod s chodci než auta se spalovacími […]
Čas načtení: 2024-06-13 06:30:02
Vysoké clo na čínské elektromobily! EU zvažuje až 38 procent, týkat se může i Tesly
Evropská komise informuje o změně celních tarifů na čínské elektromobily Novinka má začít platit od 4. července letošního roku Cla se pohybují od 17 % do 38 % procent, u jednotlivých značek se liší Mluví se o tom již nějakou dobu a včera Evropská komise vydala oficiální prohlášení, ve kterém informuje o nových celních tarifech na čínské bateriové elektromobily. Aktuální 10% clo na dovoz automobilů ze zemí mimo EU se díky tomu navýší až na 38 %, záležet bude na spolupráci automobilek s EU a výši dotací, které pobírají. Komise zároveň dopředu informovala o výši cla pro jednotlivé automobilky. Přečtěte si celý článek Vysoké clo na čínské elektromobily! EU zvažuje až 38 procent, týkat se může i Tesly
Čas načtení: 2024-12-16 09:00:35
Revoluční baterie pro elektromobily? Dojezd 1000 km, na 60 % se nabije za 5 minut
Německé a tchaj-wanské společnosti vyvinuly baterii, která se na 60 % kapacity dobije za pouhých 5 minut Maximální dojezd s tímto typem akumulátoru může být až 1000 km Fígl je v tom, že křemíková anoda dosahuje 10× vyšší hustoty kapacity než grafitová anoda Elektromobilita se díky rychlému vývoji bateriových technologií stává stále dostupnější a efektivnější. Nedávno byla představena inovativní baterie s názvem large-footprint lithium ceramic battery (LLCB), kterou společně vyvinuly německá společnost FEV a tchaj-wanský výrobce ProLogium. Tato baterie přináší řadu zásadních vylepšení, která by do jisté míry mohla změnit způsob, jakým nyní společnost elektrická vozidla vnímá. Přečtěte si celý článek Revoluční baterie pro elektromobily? Dojezd 1000 km, na 60 % se nabije za 5 minut
Čas načtení: 2011-11-16 00:00:00
Elektromobily a jejich budoucnost
Elektromobily a jejich budoucnost Elektromobily a „zelené“ smýšlení na nás útočí ze všech. Je ale třeba si uvědomit, že se nejedná o žádný výstřelek moderní doby. První elektromobil se zrodil již roku 1881 ve Francii. Ujel tehdy několik desítek metrů, než dospěl napájecí kabel na cívce ke svému kon ...
Čas načtení: 2024-01-01 07:12:00
Celoročka pro elektromobily, která něco vydrží – nová Yokohama ADVAN Sport EV A/S
Na veletrhu Electrify Expo v texaském Austinu měla premiéru vůbec první ultra výkonná celoroční pneumatika Yokohama Tire určená speciálně pro elektromobily - ADVAN Sport EV A/S.Podle Andrewa Briggse, viceprezidenta společnosti … Příspěvek Celoročka pro elektromobily, která něco vydrží – nová Yokohama ADVAN Sport EV A/S pochází z PneuNews
Čas načtení: 2021-01-20 14:15:04
Znepokojivá fakta o elektromobilech
O elektromobilech dostává veřejnost často jen „politicky korektní“ zprávy. Často jsou to zprávy velmi zkreslující a zamlčující to podstatné. Patrně jen odborníci například vědí, že malé elektromobily rozhodně nepřispívají ke snížení skleníkových emisí a elektromobily s dojezdem 500 kilometrů situaci ještě zhoršují. To tvrdí profesor Jan Macek z Českého vysokého učení technického. Pokud by elektromobily měly hrát v dopravě opravdu významnou roli, bude to vyžadovat kapacitu několika temelínských bloků. To však není zdaleka jediné fatální úskalí tohoto konceptu. K tomu, aby byla elektrická energie dopravena do nabíječek, budou třeba další stamiliardové investice. Baterii elektromobilu si doma přes noc zcela nedobijete a při rychlonabíjení účinnost nabíjení snadno klesne i pod 50 procent. A pokud budeme dál dovážet levné baterie z Číny, a nic jiného nám dost dobře nezbývá, tak koupí elektromobilu rozhodně nepřispíváme ke snížení skleníkových emisí. Více v rozhovoru s prof. Ing Janem Mackem, DrSc., proděkanem ČVUT pro vědu a výzkum a čelním představitelem Ústavu automobilů, spalovacích motorů a kolejových vozidel ČVUT. Jen v ČR vynakládáme miliardy na to, aby průměrné globální teploty v roce 2050 nevzrostly o 2 °C, ačkoli jen o 1,5 °C oproti hodnotám před průmyslovou revolucí. Kverulant je přesvědčen, že je to nesmyslný cíl. Je také evidentní, že způsoby vedení tohoto boje jsou neúčinné a drahé. Hypotéza globálního oteplování v důsledku lidské činnosti nikdy nebyla potvrzena. Naopak celá řada argumentů svědčí proti ní. Přesto zmanipulovaní školáci stávkují proti klimatické změně a Evropský parlament vyhlásil stav klimatické nouze. Kverulant je přesvědčen, že stejně jako v případě biopaliv nejde o nic jiného než ve jménu ekologického džihádu ovládat a okrádat obyčejné lidi. Cílem jeho kauzy Nesmyslný a drahý boj proti CO2 je významně přispět ke změně tohoto sebevražedného kurzu. Autor je ředitel a zakladatel obecně prospěšné společnosti Kverulant.org. {loadmodule mod_tags_similar,Související}
Čas načtení: 2024-03-07 10:34:22
EU možná zpětně zavede cla na čínské elektromobily
Čínské elektromobily představují pro evropské automobilky zásadní nebezpečí. Štempl na to teď dala Evropská unie. A odklepla si možnost zavést cla. The post EU možná zpětně zavede cla na čínské elektromobily first appeared on Hybrid.cz.
Čas načtení: 2024-03-08 14:22:22
Elektromobily s dojazdom 1 000 km? Už čoskoro by mohli byť realitou, vďaka novej batérii
Elektromobily sa podľa mnohých expertov považujú za budúcnosť dopravy, ktorá by priniesla zelenší spôsob cestovania, no do praxe sa tieto vozidlá nedostávajú až tak ľahko. Ľudí odrádza ich vysoká cena, ktorá je spojená s ďalšími nedostatkami, pričom tie hlavné sú dojazd a dĺžka nabíjania. Výskumníci z univerzity Postech veria, že prelom v technológii batérii … The post Elektromobily s dojazdom 1 000 km? Už čoskoro by mohli byť realitou, vďaka novej batérii appeared first on Vosveteit.sk - Správy zo sveta technológií a vedy.
Čas načtení: 2024-03-10 11:12:21
Elektromobily jsou těžší než spalovací auta. První země kvůli tomu zavádí daň z hmotnosti
Elektromobily mají úplně jinou konstrukci než spalovací auta. Nemají totiž velký spalovací motor, převodovku a vlastně ani kardanové hřídele a podobně, mají ale naopak velké a hlavně těžké baterie. Jejich hmotnost bývá o stovky kilogramů vyšší než u srovnatelných spalovacích aut. A na to se vlastně dosud žádná samospráva nesoustřeďovala. To se ovšem teď mění […]