Po 16letech jsem zahodil všechen kod webu a napsal celý kod znovu. Vypadá to tu +- stejně, ale pokud narazíte na něco co vám vadí tak mi o tom napište: martin@vorel.eu nebo se mi ozvěte na twitteru Začal jsem dělat change log.

Kurzy ze dne: 22.01.2025 || EUR 25,145 || JPY 15,448 || USD 24,075 ||
čtvrtek 23.ledna 2025, Týden: 4, Den roce: 023,  dnes má svátek Zdeněk, zítra má svátek Milena
23.ledna 2025, Týden: 4, Den roce: 023,  dnes má svátek Zdeněk
DetailCacheKey:d-584915 slovo: 584915
Norris chce v Mexiku oživit šanci na titul v F1, čeká ho ale těžká výzva

Mexiko - Landa Norrise čeká o víkendu ve Velké ceně Mexika formule 1 těžký úkol. Čtyřiadvacetiletý britský pilot McLarenu musí výrazně uspět, aby stáhl náskok 57 bodů na lídra Maxe Verstappena a zdramatizoval...

---=1=---

--=0=--

---===---

Čas načtení: 2025-01-21 14:57:59

17. průzkumná peruť (těžká) [1942-1942]

Autor: RoBoT Datum: 21.01.2025 14:57:59 Název:Name:17. průzkumná peruť (těžká)17th Reconnaissance Squadron (Heavy)Originální název:Original Name:17th Reconnaissance Squadron (Heavy)Datum vzniku:Raised/Formed:01.03.1942Předchůdce:Predecessor:--Datum zániku:Disbanded:22.04.1942Nástupce:Successor:407. bombardovací peruť (těžká)407th Bombardment Squadron (Heavy)Nadřízené velitelství:Higher Command:01.03.1942-22.04.1942 92. bombardovací skupina (těžká) 01.03.1942-22.04.1942 92nd Bombardment Group (Heavy)Dislokace:Deployed:DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR ?, ? Velitel:Commander:DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR ? ( )Výzbroj:Armament:01.03.1942-22.04.1942 Boeing B-17 Flying FortressPoznámka:Note:--Zdroje:Sources:en.wikipedia.org

Čas načtení: 2025-01-21 14:50:54

407. bombardovací peruť (těžká) [1942-1946]

Autor: RoBoT Datum: 21.01.2025 14:50:54 Název:Name:407. bombardovací peruť (těžká)407th Bombardment Squadron (Heavy)Originální název:Original Name:407th Bombardment Squadron (Heavy)Datum vzniku:Raised/Formed:22.04.1942Předchůdce:Predecessor: 17. průzkumná peruť (těžká) 17th Reconnaissance Squadron (Heavy)Datum zániku:Disbanded:28.02.1946Nástupce:Successor:--Nadřízené velitelství:Higher Command:22.04.1942-28.02.1946 92. bombardovací skupina (těžká) 22.04.1942-28.02.1946 92nd Bombardment Group (Heavy)Dislokace:Deployed:DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR ?, ? Velitel:Commander:DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR ? ( )Výzbroj:Armament: 22.04.1942-28.02.1946 Boeing B-17 Flying FortressPoznámka:Note:--Zdroje:Sources:en.wikipedia.org

Čas načtení: 2022-03-07 17:58:37

Střípky z bojiště II.

Ruský útok na Ukrajinu pokračuje už druhým týdnem. Zastavíme se tentokrát u několika zajímavých bodů. Jinak 5. března uplynulo právě 69 let od chvíle, kdy tento svět konečně opustil neblahý jedinec zvaný Stalin. Kdo má dvě hodiny času, může se zkusit podívat na černou komedii na toto téma, sežene-li ji ovšem. Bývala svého času na Netflixu, nevím, zda je tam i teď. Každopádně je to povzbuzující připomínka, že všeho jenom do času. TB2 Bayraktar se zatím na bojištích osvědčuje natolik, že až tato hrůza skončí, dá se čekat, že se půlka planety postaví do fronty na nové dodávky. Ukrajinská armáda také natočila videoklip sestříhaný ze záběrů z Bayraktaru a doprovodila jej adekvátně drsnou písničkou. TB2 je příkladem toho, že „větší” neznamená nutně „lepší”. Jeho radarová stopa je natolik malá, že těžká protiletecká technika typu Buků jej vůbec neregistruje; protiletadlové zbraně nemohou střílet po každém drobném stínu na obrazovce, protože v 99 procentech případů by sestřelily leda tak sovu na lovu, což se, přátelé, nevyplácí. Obsluha Bayraktarů nemusí být nijak zvlášť školená, protože stroj se v podstatě pilotuje sám, stačí mu na mapě naklikat nácestné body. Odstartovat umí z každého kusu rovné silnice, takže nepotřebuje letiště. Nevýhody? Jako malý stroj má Bayraktar jen omezený dolet a omezenou kapacitu munice. „Těžká” stíhačka, není-li ovšem sestřelena, má daleko větší akční rádius a mnohem větší schopnost působit nepříteli škody. Ale taky proti ní bude fungovat klasická protivzdušná technika, takže Bayraktar může tam, kam by Suchoj nemohl. Kdyby měli Ukrajinci 200 Bayraktarů, možná už by bylo po válce. Mají jich nějaké desítky, nedávno dostali z Turecka další zásilku, ale určitě jich také pár ztratili. Jak rychle zvládnou Turci vyrábět nové, toť otázka. Turecko to vůbec hraje na obě strany, nepřipojilo se k sankcím, ale zavřelo Bospor pro válečné lodě. Nepochybně na tom vydělají, přesně podle českého pořekadla, že „když se dva perou, třetí se směje”. Logistické problémy Dlouhý konvoj. Typická otázka, která se přetřásá na diskusních fórech, je ta, proč Ukrajinci nezničí ten konvoj dlouhý jak týden před výplatou, který se zarazil někde kus od Kyjeva. Někdo z toho odvozuje, že ukrajinská obrana zas tak silná není. Je pravděpodobné, že tento konvoj má protivzdušné zbraně, ale hlavní faktor leží jinde: několik dní stojící konvoj není problém pro vás, ale pro nepřítele. Moderní armáda je jako žralok: buď plave, nebo se začíná topit. A vojáci sedící v tomto konvoji spotřebovávají denně jídlo a palivo, aby nezmrzli, jenomže nebojují. Zásobovat takový had vozidel zaseklých na silnici obklopené bahnem je samo o sobě logistická noční můra, i bez dronů poletujících kolem a číhajících na náklaďáky bez protivzdušného doprovodu. Bahno bude v nejbližších dnech vůbec hrát velkou roli, a také je asi příčinou, proč ruské operace na severu Ukrajiny jdou podstatně hůře než na jihu. Jih je daleko sušší a po nezpevněném povrchu se tam dá jezdit i v březnu. Pro čtenáře, kteří pochybují o tom, že by pouhá logistika mohla být zásadní problém, který by zastavil velkou ruskou armádu: zkuste si představit, že po desítkách a stovkách kilometrů silnic, kolem kterých se „potulují” jednotky nepřítele a nad kterými občas hlídkují i téměř nezachytitelné drony, musíte provézt celé cisterny plné hořlavého paliva. Teď připočtěte skutečnost, že jedna jediná taková cisterna, pokud ji nepřítel opravdu úspěšně zapálí a zničí, zablokuje tu silnici na několik hodin, ne-li dní. To je pekelně obtížný úkol a pouhá hrubá síla na něj nestačí; na ten musíte mít praktické zkušenosti a výbornou schopnost koordinovat jednotlivé složky svých vojsk. Zanedbaná údržba Když už jsme u otázky logistiky. Dva dlouhé thready na Twitteru (jeden, druhý) se zamýšlejí nad otázkou, v jakém že přesně technickém stavu ta ruská vozidla vlastně jsou. Obě úvahy musíme brát s rezervou, protože jde o spekulace na základě fotek, ale racionální základ podle mě mají. Jejich jádrem je to, že vojenská technika potřebuje určitou pravidelnou údržbu, která je “nevděčná” a přitom skoro neviditelná: vyměňovat pravidelně pneumatiky, zejména parkujete-li na přímém slunci, které je postupně oslabuje, kontrolovat náboje kol, vyměňovat olej atd. Pokud to neděláte, riskujete, že při zvýšené zátěži – třeba při jízdě severoukrajinským bahnem – příslušné vozidlo selže. A teď tedy ta otázka: kolik ruských dopravních prostředků nasazených při invazi bylo opravdu pečlivě udržováno podle požadovaných technických standardů a kolik ne? Tahle otázka je obzvlášť zajímavá pro nás, bývalé obyvatele sovětského bloku, protože s ní máme své zkušenosti. Chronickou chorobou zemí za železnou oponou bývalo právě zanedbávání údržby draze zakoupeného zařízení nebo postavených budov. Dokonce i u nás se toho jen těžko zbavujeme, viz třeba ostudný stav pražského autobusového terminálu Černý Most po pouhých dvaceti letech od jeho dokončení. (A kdybych měl jmenovat příklady ze svého rodného Moravskoslezského kraje, ani bych nevěděl, kde začít.) No, a jaká asi bude situace v Rusku? Toto je totiž jedno z míst, kde se vojenské rozpočty dají tunelovat nejsnáze. Zběžná kontrola, pokud vůbec přijde, takové věci jako staré pneumatiky na automobilech vůbec neodhalí, a dodavatelská firma si přitom může naúčtovat novou sadu každých pár měsíců. Ony se ty jachty pro oligarchy samy nenakoupí, že. Stojí za povšimnutí, že předchůdce současného ministra obrany Šojgua, Anatolij Serďukov, byl před deseti lety vyhozen poté, co začal dělat příliš důkladné inspekce skutečného stavu jednotlivých posádek a odhalil při nich hromadu šlendriánu. Šlápl přitom na mnoho kuřích ok a přišel o místo. Jeho nástupce Šojgu pak většinu Serďukovových reforem odvolal. Piloti XXXL Poslední zajímavá otázka pro dnešek. Jak je na tom kromě údržby techniky i kvalita personálu? Bývalý sovětský blok býval přeborníkem v generování impresivních statistik. I normalizační Československo to umělo; podle chlubných zpráv čs. statistických úřadů byste nepoznali, že jde o zemi, která musela nastavět v centrech měst nekonečná lešení, aby padající kusy zanedbaných omítek nezabíjely náhodné chodce. Dodnes si na ty kilometry pomalu zahnívajícího dřeva pamatuji; jako dítěti mi to přišlo normální. Podobně současná ruská armáda je podle papírů druhá nejsilnější na světě, ale z toho nepoznáte, jaká je její reálná bojeschopnost. Ta se musí ukázat až v praxi. Už od začátku této války si odborníci všeho druhu kladou otázku, jak to, že je ruské letectvo tak málo „přítomno na bojišti”. Nedává to smysl. Moderní válka mezi průmyslovými státy se vede tak, že v prvních hodinách udeříte ze vzduchu na leteckou infrastrukturu nepřítele, zničíte jeho letiště a letadla, a následně si užíváte naprostou vzdušnou převahu. Z nějakého záhadného důvodu se to na Ukrajině dosud nestalo, ačkoliv už se bojuje deset dní. Mezi možná vysvětlení patří to, že přes svoji statisticky impresivní sílu toho ruské letectvo zkrátka není schopno. Malý střípek do mozaiky, který by tomu nahrával… V sobotu 4. března sestřelili Ukrajinci ruský Suchoj nad městem Černihiv. Dva piloti se ze zničeného stroje katapultovali. Jeden z nich, normální mladý chlapík, to bohužel nepřežil. Ten druhý ano a dostal se do ukrajinského zajetí. (Katapultování z poškozeného letadla není nijak banální úkon. Křehký a zranitelný člověk v podstatě chvíli letí na velmi výkonných raketách. Zrychlení, které přitom jeho organismus zažije, je větší, než jaká jsou dnes běžná u kosmických letů. Zranění typu zlomených obratlů jsou běžná a můžou znamenat konec kariéry. V nejhorším se přitom dá i zahynout.) Nu, a ten druhý pilot vypadá takto. Nikoliv Top Gun, ale Top Gut. V roce 2015 téhož chlapíka vyfotili v Sýrii se syrským prezidentem Bašárem Asadem. Už tehdy měl Pravé Pivní Pupendo Pepy Pivrnce, a pořádné! Obě fotky jsem sebral na Redditu a úmyslně jsem začernil tvář dotyčného, protože nejsem právník a nechci se dostat do křížku se ženevskými konvencemi o právech válečných zajatců, jejichž výkladem si nejsem jist. Ale kdo se bude trochu snažit, snadno najde originály, nemluvě o videu, ve kterém Ukrajinci onoho pána vyslýchají. Mám za to, že nejde o žádný elaborátní fake a že je to opravdu ten samý člověk, jen dnes o sedm let starší. (Jestli se ukáže, že to fake byl, budu o tom informovat.) Nu, a teď si položte otázku: jaký druh vzdušných sil nechá osobu v takové kondici vlézt do stíhačky a vzlétnout do oblak? Normální armády mají nějaké standardy na fyzičku vojáků, které nesplníte-li, můžete být maximálně mechanikem v týlu nebo posouvat papíry v kanceláři ze složky do složky. Letectvo bývá obzvlášť vybíravé a u zájemců o kariéru pilota hledá každou hnidu a důvod, proč je odmítnout. Piloti stíhaček bývají při vzdušných manévrech vystaveni velkému přetížení, které může vést i ke ztrátě vědomí. Měli by být fyzicky fit. Jestli je ruská armáda ochotna tolerovat takového člověka v kokpitu, nemůže mít moc dobré kádrové rezervy. I starší stíhačky Suchoj (toto byla nejspíš varianta Su-34) jsou „hračky” za desítky milionů dolarů! Za jejich knipl by měla jít jenom elita. A teď zkuste zavzpomínat, kdy jste naposledy viděli českého, amerického, britského, čínského nebo třeba brazilského vojenského pilota v kombinéze XXXL. Žádná mocnost světa není schopna udržovat celé svoje letectvo ve stoprocentně funkčním stavu. USA i se svým gigantickým vojenským rozpočtem považují za dobrý standard 70procetní nasaditelnost letadel. Němci na tom svého času byli strašně; psal jsem o tom roku 2018 (bohužel se u toho článku při aktualizaci WordPressu rozsypalo formátování odstavců), kdy měli v nasazeníschopném stavu jen 26 z 93 letounů Tornado a problémy stíhaly i čerstvě dodané transportéry A400M. Pak je samozřejmě představitelné i to, že z celé ruské vzdušné síly je reálně nasaditelných třeba jen 15 procent a že část těch nasaditelných letounů musí zůstat hlídat dlouhé hranice státu, takže nemůže být stažena do centra dění. To by současnou nepříliš dominantní roli ruského letectva na ukrajinském nebi docela dobře vysvětlovalo. Nu, brzy uvidíme. Na reálném bojišti se žádnými statistikami excelovat nedá. Tam se všechny skutečné slabiny projeví.   Převzato s laskavým svolením autora z jeho webu, na kterém kromě tohoto článku najdete další texty o politice a společnosti. Knihy Mariana Kechlibara si můžete objednat ZDE.

Čas načtení: 2021-01-18 14:34:02

Nejvíce nominací na Českého lva mají filmy Krajina ve stínu, Havel a Šarlatán

Česká filmová a televizní akademie (ČFTA) oznámila 18. ledna nominace pro 28. ročník výročních cen Český lev. Celkem 190 akademiků hlasovalo o 87 hraných, dokumentárních, animovaných a krátkých filmech i televizních dílech, které splnily statut cen Český lev. Nejvíce nominací získaly s takřka vyrovnaným počtem filmy Krajina ve stínu, Havel a Šarlatán. Od letošního ročníku se nově otevřely další kategorie i televizním projektům a díky tomu tak například minisérie Herec získala sedm nominací. ČFTA vyhlásila poprvé také kategorie pro animovaný a krátký film, které v nominacích s převahou ovládla nastupující generace filmařů z řad studentů. O sošku Českého lva v 19 statutárních kategoriích se tak bude ucházet v závěrečném hlasování 27 titulů. Hlasování o nominacích ve všech kategoriích 28. ročníku ocenění Český lev probíhalo od 1. prosince 2020 do 10. ledna 2021. Akademici hodnotili 21 hraných celovečerních filmů, sedm animovaných a 18 krátkých filmů, dále 14 dokumentárních filmů vybraných předvýběrovou komisí sestavenou ze členů akademie a 10 televizních děl. Z filmové produkce loňského roku nejvíce akademiky zaujal s 15 nominacemi filmové drama Bohdana Slámy Krajina ve stínu, které je kronikou malé vesnice v pohraničí vláčené dějinami třicátých, čtyřicátých a padesátých let minulého století. Po 14 nominacích shodně získal film režiséra Slávka Horáka Havel inspirovaný životem Václava Havla a příběh vyprávějící osud léčitele Jana Mikoláška Šarlatán režisérky Agnieszky Holland. Úspěšně si vedla také televizní minisérie Herec v režii Petera Bebjaka a snímek Modelář Petra Zelenky, které získaly od akademiků po sedmi nominacích. V kategorii nejlepší celovečerní film za rok 2020 jsou nominovány filmy: Havel (producent Slávek Horák), Krajina ve stínu (producenti Martin Růžička, Jindřich Motýl), Modelář (producenti Petr Zelenka, Martin Sehnal), Šarlatán (producenti Šárka Cimbalová, Kevan Van Thompson) a Žáby bez jazyka (producenti Viktor Schwarcz, Mira Fornay). Sošku Českého lva za nejlepší dokumentární film si mohou odnést snímky Alchymická pec (režie Jan Daňhel, Adam Oľha, producenti Pavla Kallistová, Zuzana Mistríková, Ľubica Orechovská, Jan Švankmajer, Jaromír Kallista), Kdo jinému jámu – Rudolf Slánský (režie Martin Vadas, producentka Alena Müllerová), Můj otec Antonín Kratochvíl (režie Andrea Sedláčková, producent Martin Hůlovec), Postiženi muzikou (režie Radovan Síbrt, producenti Alžběta Karásková, Karel Poupě), V síti (režie Barbora Chalupová, Vít Klusák, producenti Vít Klusák a Filip Remunda). Na tiskové konferenci ČFTA 18. ledna byli ohlášeni i vítězové nestatutárních cen Českého lva. Cena za nejlepší filmový plakát putovala do rukou Jana Poukara za výtvarný návrh pro film Krajina ve stínu. Cenu filmových fanoušků, kterou uděluje ČFTA ve spolupráci s CSFD.cz, si odnesl snímek V síti režisérů Barbory Chalupové a Víta Klusáka. Sošku Českého lva pro nejlepší herečku v hlavní roli mohou získat: Jana Plodková za film Bábovky, Anna Geislerová za roli ve filmu Havel, Jenovéfa Boková za výkon v minisérii Herec, Magdaléna Borová za roli ve filmu Krajina ve stínu a Tereza Těžká za dokumentární film V síti. V kategorii nejlepší herečka ve vedlejší roli akademiky nejvíce zaujaly: Barbora Seidlová ve filmu Havel, Elizaveta Maximová v minisérii Herec, Barbora Poláková a Petra Špalková v Krajině ve stínu a Jaroslava Pokorná ve filmu Šarlatán. V kategorii nejlepší herec v hlavní roli byli do druhého kola nominováni: Viktor Dvořák za hlavní roli ve filmu Havel, Jan Cina za minisérii Herec, Csongor Kassai za Krajinu ve stínu, Kryštof Hádek za film Modelář a Ivan Trojan za snímek Šarlatán. Nominace pro nejlepšího herce ve vedlejší roli za rok 2020 získali: Martin Hofmann za film Havel, Stanislav Majer za Krajinu ve stínu, Jiří Mádl za snímek Modelář a Juraj Loj a Josef Trojan za role ve filmu Šarlatán. Českého lva za nejlepší režii si mohou odnést Slávek Horák za film Havel, Bohdan Sláma za Krajinu ve stínu, Petr Zelenka za Modeláře, Agnieszka Holland za Šarlatána a Mira Fornay za režii filmu Žáby bez jazyka. Zveřejněny i nominace v kategorii nejlepší televizní film nebo minisérie. O sošku Českého lva tak budou letos usilovat televizní minisérie Herec v režii Petera Bebjaka, Stockholmský syndrom režiséra Dana Svátka a televizní film Veterán Jana Hřebejka z produkce České televize. Českého lva za nejlepší televizní seriál může získat Místo zločinu Ostrava v režii Dana Wlodarczyka, Jiřího Chlumského a Jana Hřebejka, Zrádci režisérů Viktora Tauše a Matěje Chlupáčka z produkce České televize nebo seriál Specialisté tvůrců Heike Richter-Karsty a Michaela Bütowa vytvořený televizí Nova. ČFTA také 18. ledna vyhlásila pětici nominací na nestatutární Cenu Magnesia za nejlepší studentský́ film, kterou mohou získat začínající filmaři za krátké filmy Anatomie českého odpoledne – Adam Martinec, Hranice – Damián Vondrášek, Musí to být bolestivý – David Semler, Pripyat Piano – Eliška Cílková a za animovaný film Jsme si o smrt blíž Bára Anna Stejskalová. Snímky Anatomie českého odpoledne, Hranice a Pripyat Piano poustoupily rovněž do nominací v nové kategorii nejlepší krátký film a snímek Jsme si o smrt blíž získal nominaci rovněž v nové kategorii nejlepší animovaný film. Ceremoniál předávání výročních cen České filmové a televizní akademie, které symbolizují sošky Českého lva, proběhne v sobotu 6. března 2021 od 20.10 hodin v přímém přenosu na ČT1 z pražského Rudolfina. Moderátorem večera bude již potřetí herec Václav Kopta. Průběh večera bude opět řídit trio Marek Najbrt, režijní supervizor, Michael Čech, režisér slavnostního večera, a scénograf Martin Chocholoušek. Ve spolupráci s DaFilms.cz připravuje ČFTA tradiční přehlídku nominovaných filmů aktuálního ročníku Českých lvů. Vybrané filmy bude možné zhlédnout on-line na DAFilms.cz od 1. do 14. března.   NOMINACE NEJLEPŠÍ CELOVEČERNÍ FILM Havel – producent Slávek Horák Krajina ve stínu – producenti Martin Růžička, Jindřich Motýl Modelář – producenti Petr Zelenka, Martin Sehnal                                           Šarlatán – producenti Šárka Cimbalová, Kevan Van Thompson Žáby bez jazyka – producenti Viktor Schwarcz, Mira Fornay   NEJLEPŠÍ DOKUMENTÁRNÍ FILM Alchymická pec – režie Jan Daňhel, Adam Oľha – producenti Pavla Kallistová, Zuzana Mistríková, Ľubica Orechovská, Jan Švankmajer, Jaromír Kallista Kdo jinému jámu – Rudolf Slánský – režie Martin Vadas – producentka Alena Müllerová Můj otec Antonín Kratochvíl – režie Andrea Sedláčková – producent Martin Hůlovec Postiženi muzikou – režie Radovan Síbrt – producenti Alžběta Karásková, Karel Poupě V síti – režie Barbora Chalupová, Vít Klusák – producenti Vít Klusák, Filip Remunda   NEJLEPŠÍ REŽIE Havel – Slávek Horák Krajina ve stínu – Bohdan Sláma Modelář – Petr Zelenka Šarlatán – Agnieszka Holland Žáby bez jazyka – Mira Fornay   NEJLEPŠÍ HEREČKA V HLAVNÍ ROLI Bábovky – Jana Plodková Havel – Anna Geislerová Herec – Jenovéfa Boková Krajina ve stínu – Magdaléna Borová V síti – Tereza Těžká   NEJLEPŠÍ HEREC V HLAVNÍ ROLI Havel – Viktor Dvořák Herec – Jan Cina Krajina ve stínu – Csongor Kassai Modelář – Kryštof Hádek Šarlatán – Ivan Trojan   NEJLEPŠÍ HEREČKA VE VEDLEJŠÍ ROLI Havel – Barbora Seidlová Herec – Elizaveta Maximová Krajina ve stínu – Barbora Poláková Krajina ve stínu – Petra Špalková Šarlatán – Jaroslava Pokorná   NEJLEPŠÍ HEREC VE VEDLEJŠÍ ROLI Havel – Martin Hofmann Krajina ve stínu – Stanislav Majer Modelář – Jiří Mádl Šarlatán – Juraj Loj Šarlatán – Josef Trojan   NEJLEPŠÍ SCÉNÁŘ Havel – Slávek Horák, Rudolf Suchánek Herec – Petr Bok, Pavel Gotthard Krajina ve stínu – Ivan Arsenjev Modelář – Petr Zelenka Šarlatán – Marek Epstein   NEJLEPŠÍ KAMERA Havel – Jan Šťastný Herec – Martin Žiaran Krajina ve stínu – Diviš Marek Modelář – Alexander Šurkala Šarlatán – Martin Štrba   NEJLEPŠÍ STŘIH Havel – Vladimír Barák Herec – Marek Kráľovský Krajina ve stínu – Jan Daňhel Modelář – Vladimír Barák Šarlatán – Pavel Hrdlička   NEJLEPŠÍ ZVUK Bourák – Jiří Klenka FREM – Dominik Dolejší Havel – Viktor Prášil, Pavel Rejholec Krajina ve stínu – Marek Poledna Šarlatán – Radim Hladík jr.   NEJLEPŠÍ HUDBA Bourák – Roman Holý Havel – Petr Malásek Krajina ve stínu – Jakub Kudláč Šarlatán – Antoni Komasa-Łazarkiewicz Zrádci – Petr Ostrouchov   NEJLEPŠÍ SCÉNOGRAFIE Cesta do nemožna – Noro Držiak, Milan Ondruch, Martin Máj, Jan Kolegar Havel – Vladimír Hruška Krajina ve stínu – Jan Pjena Novotný Marie Terezie II – Martin Kurel Šarlatán – Milan Býček   NEJLEPŠÍ KOSTÝMY Bourák – Tereza Kučerová Havel – Natálie Steklová Krajina ve stínu – Zuzana Bambušek Krejzková Marie Terezie II – Ján Kocman Šarlatán – Katarína Štrbová Bieliková   NEJLEPŠÍ MASKY Bourák – Jana Bílková Havel – Adriana Bartošová, René Stejskal Krajina ve stínu – Lukáš Král Marie Terezie II – Barbara Kichi Šarlatán – René Stejskal, Gabriela Poláková   NEJLEPŠÍ TELEVIZNÍ FILM NEBO MINISÉRIE Herec – hlavní producenti Rastislav Šesták, Peter Bebjak, Kateřina Ondřejková – hlavní tvůrce Peter Bebjak Stockholmský syndrom – hlavní producentka Kateřina Ondřejková – hlavní tvůrce Dan Svátek Veterán – hlavní producent Jiřina Budíková – hlavní tvůrce Jan Hřebejk   NEJLEPŠÍ TELEVIZNÍ SERIÁL Místo zločinu Ostrava – hlavní producenti Jan Lekeš, Martin Froyda – hlavní tvůrci Dan Wlodarczyk, Jiří Chlumský, Jan Hřebejk Specialisté – hlavní producenti Rastislav Šesták, Bernd Alexa – hlavní tvůrci Heike Richter-Karst, Michael Bütow Zrádci – hlavní producenti Viktor Tauš, Jan Lekeš – hlavní tvůrci Viktor Tauš, Matěj Chlupáček   NEJLEPŠÍ ANIMOVANÝ FILM Barevný sen – režisér, producent, výtvarník Jan Balej Jsme si o smrt blíž – režie Bára Anna Stejskalová – producenti Jakub Košťál, Vratislav Šlajer – výtvarník Bára Anna Stejskalová Mlsné medvědí příběhy – režie Kateřina Karhánková, Alexandra Májová – producentka Barbora Příkaská – výtvarník Filip Pošivač   NEJLEPŠÍ KRÁTKÝ FILM Anatomie českého odpoledne – režie Adam Martinec – producent Matěj Paclík Hranice – režie Damián Vondrášek – producentka Martina Netíková Pripyat Piano – režie Eliška Cílková – producent Jindřich Andrš   CENA MAGNESIA ZA NEJLEPŠÍ STUDENTSKÝ FILM – nestatutární cena Anatomie českého odpoledne – režie Adam Martinec Hranice – režie Damián Vondrášek Jsme si o smrt blíž – režie Bára Anna Stejskalová Musí to být bolestivý – režie David Semler Pripyat Piano – režie Eliška Cílková   NEJLEPŠÍ FILMOVÝ PLAKÁT – nestatutární cena Krajina ve stínu – Jan Poukar – oceněný plakát FREM – Adéla Valha Vorbová Havel – Jan Poukar Můj otec Antonín Kratochvíl – Radka Beránková Šarlatán – Rudolf Havlík, Marcela Šedivá   CENA FILMOVÝCH FANOUŠKŮ – nestatutární cena V síti – Barbora Chalupová, Vít Klusák (ocenění režiséři)   PŘEHLED POČTŮ NOMINACÍ (celovečerní hrané a dokumentární filmy a televizní projekty) Krajina ve stínu – 15 nominací Havel – 14 nominací Šarlatán – 14 nominací Herec – 7 nominací Modelář – 7 nominací Bourák – 4 nominace Marie Terezie II – 3 nominace Bábovky – 1 nominace V síti – 2 nominace Zrádci – 2 nominace Žáby bez jazyka – 2 nominace Alchymická pec – 1 nominace Cesta do nemožna – 1 nominace FREM – 1 nominace Kdo jinému jámu – Rudolf Slánský – 1 nominace Místo zločinu Ostrava – 1 nominace Můj otec Antonín Kratochvíl – 1 nominace Postiženi muzikou – 1 nominace Specialisté – 1 nominace Stockholmský syndrom – 1 nominace Veterán – 1 nominace {loadmodule mod_tags_similar,Související}

Čas načtení: 2024-04-18 10:55:19

Mít e-shop je těžká disciplína. Češi se zdráhali outsourcovat část povinností, to se ale mění

V Česku byla tendence nic neoutsourcovat, protože já, majitel, to zvládnu líp, ale to se mění, říká Petr Litavec, který vede Authentica Fulfillment. Článek Mít e-shop je těžká disciplína. Češi se zdráhali outsourcovat část povinností, to se ale mění se nejdříve objevil na CzechCrunch.

Čas načtení: 2024-04-30 10:00:00

Represe versus realita v klimatické krizi

Zatímco se nám klima vymyká kontrole, příliš mnoho politiků váhá - a co hůř, varuje Andrew Stroehlein, mediální ředitel organizace Human Rights Watch. Chápu to. Realita je těžká. Vyžaduje těžká rozhodnutí. Pro politiky je mnohem snazší představovat svět fantazie, popírat nebo bagatelizovat vědecké poznatky o klimatických změnách způsobených člověkem. A když někdo odmítá vaše fantazijní myšlení a požaduje opatření v oblasti klimatu, jednoduše použijete státní moc, abyste ho umlčeli.

Čas načtení: 2024-07-24 18:00:53

Těžká váha pro Game Pass. K dispozici je nejnovější díl Call of Duty

Do Game Passu se v průběhu dneška vůbec poprvé objeví některý z dílů série Call of Duty Půjde rovnou o nejnovější titul – Modern Warfare 3 z loňského roku Microsoft se tímto krokem pokusí vykompenzovat nedávné zdražení služby Předplatitelská služba Game Pass od Microsoftu se právě přiblížila dalšímu pomyslnému milníku, který řada hráčů netrpělivě vyhlížela od chvíle, kdy technologický obr z Redmontu po mnoha průtazích úspěšně dokončil nákladnou akvizici vydavatelství Activision Blizzard. V průběhu dnešního dne, tedy 24. července, totiž do předplatného zamíří vůbec první titul ze série Call of Duty. A půjde rovnou o ten nejnovější – Call of Duty: Modern Warfare 3 z loňského roku. Přečtěte si celý článek Těžká váha pro Game Pass. K dispozici je nejnovější díl Call of Duty

Čas načtení: 2024-09-16 08:15:00

Hradecký rekordman Martinec: Nemáme žádné hvězdy, chceme být nepříjemní

Pro skalní fanoušky to tak těžká otázka nebude, přesto stojí v případě Tomáše Martince za položení. V kolika posledních devíti hradeckých extraligových sezonách stál tento trenér na střídačce Mountfieldu? Buď v roli hlavního kouče, či jednoho z asistentů. Odpověď není těžká, i když jednodušší by byla na opačně položenou otázku. Nestál na ní totiž pouze v jediné! Navíc nyní jde do šesté jako hlavní kouč, z toho počtvrté v řadě.

Čas načtení: 2024-09-16 08:15:00

Hradecký rekordman Martinec: Nemáme žádné hvězdy, chceme být nepříjemní

Pro skalní fanoušky to tak těžká otázka nebude, přesto stojí v případě Tomáše Martince za položení. V kolika posledních devíti hradeckých extraligových sezonách stál tento trenér na střídačce Mountfieldu? Buď v roli hlavního kouče, či jednoho z asistentů. Odpověď není těžká, i když jednodušší by byla na opačně položenou otázku. Nestál na ní totiž pouze v jediné! Navíc nyní jde do šesté jako hlavní kouč, z toho počtvrté v řadě.

Čas načtení: 2024-09-16 07:59:27

Američané posilují obranu Polska. Těžká technika dorazila do Powidze

Americká armáda nedávno přesunula do Polska zásadní množství těžké vojenské techniky, včetně moderních tanků Abrams a bojových vozidel pěchoty Bradley. Tento krok je součástí širšího plánu na posílení obrany východního křídla NATO a umožnění rychlé reakce na případné hrozby v regionu, píše portál TechWP. Zásoby techniky jsou umístěny v moderním skladu v Powidzi, který je […] The post Američané posilují obranu Polska. Těžká technika dorazila do Powidze first appeared on Pravda24.

Čas načtení: 2024-09-26 17:18:13

„Nová auta nestojí za nic,“ tvrdí Clarkson. Podle něj jsou těžká a vlastně ho moc nezajímají

Jen těžko budete hledat člověka, který v životě vyzkoušel tolik aut jako Jeremy Clarkson a jeho parťáci James May a Richard Hammond. Ti jezdili starými auty, novými auty, ale také třeba auty, která mají tři kola, létají a nebo ani moc nejedou. Clarkson auta recenzoval 35 let, takže se dá jeho názor na ně považovat […]

Čas načtení: 2024-10-02 16:46:00

Herečka Tereza Těžká: Můj láskyplný život ve třech!

Za roli dvanáctileté dívky v dokumentu V síti o sexuálních predátorech na internetu byla Tereza Těžká (28) nominovaná na Českého lva. Nyní se ale více než herectví věnuje svým dvěma mužům. Herečka totiž žije v polyamorním vztahu.

Čas načtení: 2024-11-02 14:31:00

Při dopravní nehodě u Kunína se zranili čtyři lidé, zasahoval také vrtulník

Čtyři lidé se v pátek odpoledne zranili při dopravní nehodě v Kuníně na Novojičínsku. Jednadvacetiletou ženu museli vyprošťovat hasiči a do nemocnice ji transportoval vrtulník. Další tři muži ve věku 18, 20 a 36 let utrpěli středně těžká a těžká poranění.

Čas načtení: 2024-11-28 21:11:19

U Františkových Lázní nabourala dodávka do kamionu, na místo letěl vrtulník záchranářů

Vrtulník záchranářů musel transportovat na urgentní příjem Fakultní nemocnice do Plzně dvacetiletého řidiče dodávky, který se ve čtvrtek po poledni střetl na křižovatce Ašské a Americké ulice na okraji Františkových lázní s kamionem. Mladý řidič utrpěl středně těžká až těžká zranění. Podle informací Novinek zejména v oblasti hrudníku.

Čas načtení: 2025-01-02 09:23:45

Ekonom Kovanda: Toto je těžká rána pro světový boj s klimatickými změnami

Ekonóm Lukáš Kovanda komentoval nedávný krok dvou velkých amerických bank, Bank of America a Citigroup, které oznámily svůj odchod z bankovní klimatické aliance OSN.... Článek Ekonom Kovanda: Toto je těžká rána pro světový boj s klimatickými změnami se nejdříve objevil na AC24.cz.

Čas načtení: 2025-01-21 14:42:42

327. bombardovací peruť (těžká) [1942-1946]

Autor: RoBoT Datum: 21.01.2025 14:42:42 Název:Name:327. bombardovací peruť (těžká)327th Bombardment Squadron (Heavy)Originální název:Original Name:327th Bombardment Squadron (Heavy)Datum vzniku:Raised/Formed:01.03.1942Předchůdce:Predecessor:--Datum zániku:Disbanded:28.02.1946Nástupce:Successor:-327th Bombardment Squadron, HeavyNadřízené velitelství:Higher Command:01.03.1942-28.02.1946 92. bombardovací skupina (těžká)01.03.1942-28.02.1946 92nd Bombardment Group (Heavy) Dislokace:Deployed:DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR ?, ? Velitel:Commander:DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR ? ( )Výzbroj:Armament:01.03.1942-28.02.1946 Boeing B-17 Flying FortressPoznámka:Note:--Zdroje:Sources:en.wikipedia.org

Čas načtení: 2025-01-21 14:39:52

326. bombardovací peruť (těžká) [1942-1946]

Autor: RoBoT Datum: 21.01.2025 14:39:52 Název:Name:326. bombardovací peruť (těžká)326th Bombardment Squadron (Heavy)Originální název:Original Name:326th Bombardment Squadron (Heavy)Datum vzniku:Raised/Formed:01.03.1942Předchůdce:Predecessor:--Datum zániku:Disbanded:28.02.1946Nástupce:Successor:-326th Bombardment Squadron, Very HeavyNadřízené velitelství:Higher Command:01.03.1942-28.02.1946 92. bombardovací skupina (těžká) 01.03.1942-28.02.1946 92nd Bombardment Group (Heavy)Dislokace:Deployed:DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR ?, ? Velitel:Commander:DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR ? ( )Výzbroj:Armament:01.03.1942-28.02.1946 Boeing B-17 Flying FortressPoznámka:Note:--Zdroje:Sources:en.wikipedia.org

Čas načtení: 2025-01-21 14:35:26

325. bombardovací peruť (těžká) [1942-1946]

Autor: RoBoT Datum: 21.01.2025 14:35:26 Název:Name:325. bombardovací peruť (těžká)325th Bombardment Squadron (Heavy)Originální název:Original Name:325th Bombardment Squadron (Heavy)Datum vzniku:Raised/Formed:01.03.1942Předchůdce:Predecessor:--Datum zániku:Disbanded:28.02.1946Nástupce:Successor:-325th Bombardment Squadron, Very HeavyNadřízené velitelství:Higher Command:01.03.1942-28.02.1946 92. bombardovací skupina (těžká) 01.03.1942-28.02.1946 92nd Bombardment Group (Heavy)Dislokace:Deployed:DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR ?, ? Velitel:Commander:DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR ? ( )Výzbroj:Armament:01.03.1942-28.02.1946 Boeing B-17 Flying FortressPoznámka:Note:--Zdroje:Sources:en.wikipedia.org

Čas načtení: 2024-02-13 08:10:00

Zprávy pro Pardubický kraj: Uzavírky a omezení. V Pardubicích pokračuje stavba obchvatu

Práce na výstavbě severovýchodního obchvatu Pardubic za miliardu u půl nezastavilo ani zimní počasí. V trase Trnová - Fáblovka - Dubina se nadále pohybuje těžká technika.

Čas načtení: 2024-02-14 11:13:00

Zprávy ze Severu: Dřevorubcům s těžbou na Kvádrberku u Děčína pomáhá speciálně vycvičený kůň Tonda

Hať, huj, curik nebo čehý. Povely, které se v těchto dnech ozývají z lesů na Kvádrberku na Děčínsku. Dřevorubcům tam s těžbou pomáhá speciálně vycvičený kůň jménem Tonda. Šetrné kácení s pomocí koní tam využívají pravidelně, a to v místech, kam se těžká technika dostane jen stěží.