Po 16letech jsem zahodil všechen kod webu a napsal celý kod znovu. Vypadá to tu +- stejně, ale pokud narazíte na něco co vám vadí tak mi o tom napište: martin@vorel.eu nebo se mi ozvěte na twitteru Začal jsem dělat change log.

Kurzy ze dne: 22.01.2025 || EUR 25,145 || JPY 15,448 || USD 24,075 ||
čtvrtek 23.ledna 2025, Týden: 4, Den roce: 023,  dnes má svátek Zdeněk, zítra má svátek Milena
23.ledna 2025, Týden: 4, Den roce: 023,  dnes má svátek Zdeněk
DetailCacheKey:d-51021 slovo: 51021
GCompris 4.0 - nová verze výukového softwaru pro děti

<p><strong>Dne 21. února 2024 bylo oznámeno vydání GCompris 4.0, které uzavírá dlouholetou snahu o jednotné grafické rozvržení a dále zahrnuje 8 nových aktivit, vylepšenou úroveň lokalizace a spoustu dalšího. Aplikace je dostupná na běžně používaných systémech GNU/Linux, Windows, Android i MacOS.</strong></p>

---=1=---

Čas načtení: 2024-02-21 21:48:19

GCompris 4.0

Vyšla nová verze výukového softwaru GCompris 4.0. Po devíti letech práce bylo dokončeno sjednocení grafického návrhu podle stanovených pravidel a společně s 8 novými aktivitami se jejich celkový počet navýšil na 190. Od roku 2014 je aplikace přepsána z Gtk do QtQuick a díky tomu je nyní možné ji používat na různých platformách jako je GNU/Linux, Android, Windows i MacOS. Ke stažení je na stránkách aplikace nebo ve správcích softwaru daných platforem.

\n
---===---

Čas načtení: 2021-01-28 07:44:00

ČŠI: Podmínky pro distanční výuku českých žáků v mezinárodním srovnání

„Dosavadní zjištění týkající se distanční výuky a využívání ICT nástrojů učiteli potvrdila na národní i mezinárodní úrovni potřebu silného důrazu na kvalitní metodickou podporu učitelů. Stejně tak bylo možné mapovat, v čem spočívají silnější a naopak slabší stránky z hlediska zapojování žáků do distanční výuky, možností podpory žáků a také jejich rodičů. Česká školní inspekce na národní úrovni pokračuje v získávání podrobnějších kvalitativních informací týkajících se dopadů mimořádných opatření na podmínky, průběh i výsledky vzdělávání, které následně pomohou rozvíjet a lépe cílit podporu pro školy,“ píšou autoři publikace Podmínky pro distanční výuku českých žáků v mezinárodním srovnání. Na mezinárodní úrovni pak pokračují také aktivity OECD. Z hlediska připravovaného mezinárodního šetření PISA 2022 jde např. o zařazení nových otázek do dotazníků, které umožní v mezinárodním srovnání zmapovat zkušenosti škol a žáků s distančním vzděláváním během celosvětové pandemie nemoci covid-19. OECD se rovněž snaží podporovat sdílení zkušeností mezi svými členskými zeměmi. Česká republika a několik dalších zemí tak např. poskytly informace o podmínkách a průběhu distančního vzdělávání v době zákazu osobní přítomnosti žáků ve školách. Tyto výstupy byly přeloženy do angličtiny a OECD je členským zemím zpřístupnila na svých webových stránkách (-zde-). V návaznosti na informace prezentované v této sekundární analýze počítá Česká školní inspekce v dalších analytických výstupech, které budou zpracovány v průběhu roku 2021, s reflexí i dalších témat, kterým se OECD ve svých podkladech souvisejících se šetřením PISA 2018 věnuje (vedle materiálního zázemí jde např. o stratifikaci vzdělávacích systémů, personální podmínky, růstové nastavení mysli nebo objem výukového času).Celou publikaci naleznete zde

Čas načtení: 2019-07-17 10:09:29

V osmém Sborníku nezávislých foglarovců se mimo jiné dozvíte, jaké ženy miloval Foglar

Rada „Kruhu přátel odkazu J. Foglara“ ve složení Jiří Stegbauer – Jura (editor), Luboš Trkovský, Petr Vyleta a Jiří Zachariáš – Pedro připravuje od roku 2009 takzvané Sborníky nezávislých foglarovců; právě se dostal do prodeje osmý. Uveden je textem Pavla Hoška Poselství žlutého kvítku mezi námi a pozvánkou na výstavu Malý čtenář v Muzeu Zdeňka Buriana ve Štramberku, která se koná do 27. října. Obrazy ze spolupráce Burian-Foglar jsou součástí stálé expozice tohoto muzea. Jiří Zachariáš pojednal o Foglarových vlivech na specifiku českého skautingu a mimo jiné ve své stati připomněl, jak blízko má Foglarovo pojetí ke Komenského „škola hrou“. Poznámkovým aparátem doplněný text Ivo Jiráska Foglarovské světy se zamýšlí nad užíváním a definováním pojmů foglaring, foglarismus a foglarologie. Sborník dál upozorňuje na doplněné vydání Obrazového soupisu díla Jaroslava Foglara, které v rozsahu 350 stran připravili Luboš Trkovský a Miroslav Škvára, jenž je i autorem pojednání o zapomenutém dokumentárním filmu V říši sedmé velmoci (1940-1941) o výrobě novinové přílohy Slovíčko a časopisu Mladý hlasatel: ve snímku se objevuje i redaktor časopisu Jaroslav Foglar. Miroslav Škvára věnoval dvě postupně získané části tohoto výukového filmu Národnímu filmovému archivu a Sborník přetiskl 24 záběrů: na jednom jsou i Foglar s redaktorem Karlem Burešem. Roman Šantora a Martin Pecina jsou autory textu Jak vznikaly Rychlé šípy, který pochází z Albatrosem nedávno vydaného velkoformátového tisku několika pokračování Rychlých šípů.  Následující kontroverzní kapitola Nemilosrdná provokace agenta Bureše je z knihy Jiřího Zachariáše Stoletý hoch od Bobří řeky, jejíž druhé, doplněné vydání vyjde ještě letos, a dovětek napsal Jura Stegbauer pod titulem Oslava konfidentů Státní bezpečnosti? aneb Proč jsem nevydal Burešovy vzpomínky. (Dotyčné vzpomínky V týlu s Foglarem ale vydalo jiné nakladatelství.)  Osmnáct let přerušeným pracovním vztahem malíře Václava Junka a Jaroslava Foglara se zabývá stať Mildy Čepery doplněná snímkem kopie strojopisného dopisu spisovatele výtvarníkovi z prosince 1966. Za těžiště publikace lze považovat práci Petra Vylety, jenž detailně komentuje Foglarovy deníkové záznamy ohledně celé řady jeho lásek. Snad se redakce Sborníku neurazí, uvedu-li zde příjmení aspoň některých z těch dam: Kalousová, Voldřichová, Bittnerová, Žaludová, Branišová, Vyletová-Kubecová, Matulová, Mincová, Martínková. Jiří Zachariáš připsal ke stati navíc dovětek o Foglarovu vztahu ke zdravotní sestře Martě L., kterou autor poznal na jaře 1951 po druhé operaci kýly, a o jeho vazbách k dalším ženám v tomtéž období Naděždě Weberové a Jarmile Chládkové. Posledně zmíněná dokonce u Foglarů, a tedy v přítomnosti jeho matky, závěrem roku 1952 slavnostně povečeřela. Sborník také přetiskuje rukopis básně, již Foglar zdravotní sestře Marii napsal a která začíná: Tichý a slunný tehdá den byl... Záslužný a veskrze zajímavý je i další článek Jiřího Stegbauera se soupisem dvaačtyřiceti Foglarových článků v Lidové demokracii 1970-1971. Dodejme, že koncepci této Foglarovy rubriky navrhl roku 1970 redakci novin právě Jiří Stegbauer. Nějakou dobu vydržela, ale koncem roku 1971 přišel zákaz Foglara otiskovat a Stegbauerovi byla vzápětí zrušena pracovní smlouva. Sborník přetiskuje snímky devíti z těchto článků a zveřejňuje sérii následujících Foglarových textů k šestnácti „nálepkám“ jeho oddílu: poslední článeček vyšel 22. ledna 1972. Až fascinující je následující srovnání šesti Foglarem kreslených variant řad třinácti „záhlaví“ k jeho slavným „bobříkům“. Jde o verze ze Slovíčka let 1934 a 1968 (vzájemně odlišných), z vydání Hochů od Bobří řeky z roku 1969, ze Zápisníku 13 bobříků (záhlaví zde poprvé roku 1970) a právě z oné rubriky v Lidové demokracii. Jiří Zachariáš chválí v dalším textu knihu Klub zvídavých dětí. Jaroslav Foglar a Protektorát (2018) a k jeho textu připojuje Poznámku Zdeněk Bauer. Jan Machálek je autorem článku Utajený návštěvník, doplňují jej fotografie jeho manželky Zuzany. Následuje ne zcela smířlivý text Josefa Bláhy – Řešetláka o knize Evangelium podle Foglara a reakce autora knihy Pavla Hoška. A Ivo Jirásek píše v následující studii o Foglarem vymyšlené hře Alvarez. {loadmodule mod_tags_similar,Související} Spisy StB, ale nejen ony jsou za otevřeným dopisem Jiřího Stegbauera Jaroslavu Čančarovi. Nikoli bez souvislosti je text doplněn ukázkou z dopisu, který roku 1945 napsal Foglarovi Zdeněk Burian. Jiří Stegbauer přispěl i závěrečným článkem Bohoušek – web nenávistných foglarovců? Na zadní straně sborníku najdeme třetí pokračování Hrnčířovy komiksové adaptace jeho vlastního románu Ostrov Uctívačů ginga. Více pokračování bohužel Marko Čermák nenakreslil, tohle je poslední. Jen doufejme, že není posledním ani tento osmý Sborník nezávislých foglarovců.   Kolektiv autorů: Sborník nezávislých foglarovců 8. Připravila redakční rada Kruhu přátel odkazu J. Foglara. Nakladatelství Ostrov. Praha 2019, 64 stran.

Čas načtení: 2024-02-21 21:48:19

GCompris 4.0

Vyšla nová verze výukového softwaru GCompris 4.0. Po devíti letech práce bylo dokončeno sjednocení grafického návrhu podle stanovených pravidel a společně s 8 novými aktivitami se jejich celkový počet navýšil na 190. Od roku 2014 je aplikace přepsána z Gtk do QtQuick a díky tomu je nyní možné ji používat na různých platformách jako je GNU/Linux, Android, Windows i MacOS. Ke stažení je na stránkách aplikace nebo ve správcích softwaru daných platforem.

Čas načtení: 2024-02-29 17:58:00

Společnost Huawei uvádí na trh řešení Smart Classroom 3.0, které urychluje využívání inteligence ve vzdělávání

Barcelona (Španělsko) 29. února 2024 (PROTEXT/PRNewswire) - Na veletrhu MWC Barcelona 2024 představila společnost Huawei řešení Smart Classroom 3.0. Toto řešení nabízí vylepšené funkce pro analýzu výuky pomocí umělé inteligence a bylo představeno na zasedání s názvem "Nejnovější infrastruktura pro urychlení inteligentního vzdělávání". Toto řešení vytváří inteligentní a interaktivní výukové prostředí, ve kterém mohou lektoři využívat nové a zajímavé výukové metody.Wind Li, generální ředitel oddělení pro globální veřejný sektor společnosti Huawei, ve svém úvodním projevu uvedl: "Vyrůstáme v éře internetu jako digitální domorodci a máme přirozený sklon k používání informačních a komunikačních technologií. Moderní vzdělávání směřuje k vytvoření inteligentního digitálního vzdělávacího ekosystému, ke zvýšení digitální gramotnosti učitelů i studentů a k podpoře inovativních talentů pro budoucnost. Společnost Huawei spolupracuje s partnery z oboru na budování inteligentního digitálního základu pro vzdělávací průmysl, který se může pochlubit vysokými standardy i výkonem a využívá cloud computing, umělou inteligenci a big data. Prostřednictvím inovativních metod výuky a řízení se snažíme utvářet budoucnost vzdělávání."Podle Franka Huanga, odborníka na řešení pro vzdělávání z oddělení pro globální veřejný sektor společnosti Huawei, se inteligentní učebna Huawei vyvíjela od digitální přes hybridní až po Smart Classroom 3.0. Prostřednictvím technologií, jako je umělá inteligence a cloud computing, vytváří inteligentní výukový systém, který umožňuje flexibilní, personalizovanou výuku a její přesné a efektivní řízení.Řešení Huawei Smart Classroom 3.0 využívá vzdělávací modely umělé inteligence k inteligentní analýze a načítání obsahu kurzů. Vytváří také znalostní grafy, které umožňují flexibilní přípravu lekcí a přizpůsobení výuky. Toto řešení analyzuje výukové aktivity a podmínky ve třídě, čímž podporuje analýzu a hodnocení výuky a zefektivňuje řízení vzdělávání. K přístupu k bohatým online digitálním zdrojům využívá nástroj IdeaHub a usnadňuje tak online i offline výzkum a interaktivní výuku zaměřenou na studenty.Řešení Huawei Smart Classroom pomáhá globálním zákazníkům v oblasti vzdělávání budovat nový ekosystém chytré výuky. V Evropě společnost Huawei pomohla srbskému ministerstvu školství s vybudováním chytrých učeben ve více než 200 základních a středních školách. To umožnilo sdílení digitálních výukových zdrojů a flexibilní distanční vzdělávání, které v konečném důsledku poskytuje vysoce kvalitní vzdělání přinášející prospěch všem studentům. Ningxia University v Číně spolupracuje se společností Huawei na vytvoření inteligentního výukového ekosystému, který integruje výuku, učení, hodnocení a řízení. To zahrnuje vytvoření 300 budoucích učeben, které umožní flexibilní hybridní výuku a přesné řízení výuky.Společnost Huawei už pomohla více než 5000 ministerstev školství, organizací pro řízení vzdělávání na všech úrovních, vysokým školám nebo univerzitám a výzkumným ústavům ve více než 120 zemích a regionech a pomáhá jim realizovat inteligentní vzdělávání.— Konec —O společnosti HuaweiSpolečnost Huawei byla založena v roce 1987 a je předním světovým poskytovatelem infrastruktury informačních a komunikačních technologií (ICT) a chytrých zařízení. V současnosti zaměstnává 207.000 osob, působí ve více než 170 zemích a regionech a poskytuje služby více než třem miliardám lidí z celého světa.Naší vizí a posláním je přinést digitální technologie každému člověku, domácnosti a organizaci a vytvořit tak plně propojený a inteligentní svět. Za tímto účelem budeme podporovat všudypřítomné připojení a inkluzivní přístup k sítím a přinášet cloudová řešení a inteligenci do všech koutů světa, abychom vám dokázali poskytnout špičkový výpočetní výkon vždy a všude, kde jej potřebujete; vytvářet digitální platformy, které pomohou všem odvětvím a organizacím stát se flexibilnějšími, výkonnějšími a dynamičtějšími, či transformovat uživatelskou zkušenost pomocí umělé inteligence a přizpůsobit ji lidem ve všech aspektech jejich života – doma, na cestách, v kanceláři, při zábavě či sportu. Další informace naleznete na webu společnosti Huawei na adrese www.huawei.com nebo nás sledujte na:http://www.linkedin.com/company/Huaweihttp://www.twitter.com/Huaweihttp://www.facebook.com/Huaweihttp://www.youtube.com/Huawei Foto - https://mma.prnewswire.com/media/2350051/Huawei_Smart_Classroom.jpg KONTAKT: hwebgcomms@huawei.com PROTEXT 

Čas načtení: 2024-08-25 12:34:00

Kdyby jen jednou. Kandidát demokratů na viceprezidenta se chlubil cizím peřím opakovaně

Nad kandidátem Kamaly Harrisové na viceprezidenta USA Timem Walzem se stahují mračna. Vyšlo najevo, že si přivlastňoval ocenění, která vůbec neobdržel. A nebyl to jediný výmysl v životopisu Walze. „Tenhle bídák po desetiletí tvrdil, že byl vybrán jako součást výukového programu Harvardské univerzity... Jediný problém je, že si to vymyslel!“ napsal k tomu syn Donalda Trumpa.

Čas načtení: 2024-08-29 04:00:00

OBRAZEM: Studenti vysoké školy postavili unikátní buggy. Mohla by i závodit

Ve vestibulu Výukového centra Vysoké školy polytechnické Jihlava parkuje unikátní stroj. XR-buggy s šestiválcovým motorem je dílem studentů, kteří začínali s čistým listem papíru. Celý projekt odstartoval v roce 2020, přičemž stavbu vozbu značně zkomplikovala pandemie covidu-19.

Čas načtení: 2024-10-20 05:57:00

PŘED A PO: Podívejte, jak po opravě prokoukly vysokoškolské koleje v Brně

/FOTO/ Nové kuchyňky, odpočinkovou místnost nebo muzikálový sál slouží nyní studentům i vyučujícím Janáčkovy akademie múzických umění v Brně. Zmodernizované prostory Informačního, výukového a ubytovacího centra Astorka začali využívat v těchto dnech. Podívejte se, jak to na místě nově vypadá.