Po 16letech jsem zahodil všechen kod webu a napsal celý kod znovu. Vypadá to tu +- stejně, ale pokud narazíte na něco co vám vadí tak mi o tom napište: martin@vorel.eu nebo se mi ozvěte na twitteru Začal jsem dělat change log.

Kurzy ze dne: 22.01.2025 || EUR 25,145 || JPY 15,448 || USD 24,075 ||
čtvrtek 23.ledna 2025, Týden: 4, Den roce: 023,  dnes má svátek Zdeněk, zítra má svátek Milena
23.ledna 2025, Týden: 4, Den roce: 023,  dnes má svátek Zdeněk
DetailCacheKey:d-456453 slovo: 456453
Nelakuj to na zeleno! I Česko může postihnout vlna žalob kvůli greenwashingu, která se vzedmula za našimi hranicemi

Zelená je sexy a EU jí fandí. Hlavně mladší generace si chce kupovat „udržitelné“ zboží. Ovšem ne každý výrobek si takové označení zaslouží. Rozmohlo se „natírání na zeleno“ a s novými evropskými pravidly o greenwashingu se...

---=1=---

--=0=--

---===---

Čas načtení: 2024-02-23 12:03:48

EU v boji proti greenwashingu. Směrnice na jeho potírání je pro Česko možná až příliš ambiciózní, myslí si Natálie Badie z VŠE

(KOMENTÁŘ) Spousta lidí na to slyší, ale co když je to jenom obyčejné firemní PR? Evropská unie se vydala do boje proti takzvanému greenwashingu, jehož cílem je regulovat oblast zeleného marketingu a nastavit jasná pravidla toho, kdy lze výrobek označovat za „šetrný k životnímu prostředí“ a dalšími podobnými přívlastky. Co nová směrnice znamená pro Česko a české spotřebitele? Nad tím se ve svém komentáři pro Euro.cz zamýšlí Natálie Badie z Katedry strategie Fakulty podnikohospodářské Vysoké školy ekonomické v Praze.

Čas načtení: 2024-03-03 05:44:00

Co znamená, když se řekne „uhlíkově neutrální“, „climate friendly“ nebo „bio“? A víte, co je greenwashing?

„Uhlíkově neutrální“, „climate friendly“ nebo „bio“ jsou jen některé z takzvaných zelených tvrzení, s nimiž se spotřebitelé stále častěji setkávají. Z dotazníkového průzkumů, který zpracoval dTest ve spolupráci se zahraničními kolegy vyplynulo, že skutečný obsah těchto pojmů řadě spotřebitelů uniká anebo v nich vyvolává mylnou představu o zakoupeném zboží. Proti lakování na zeleno – greenwashingu – by mohla pomoci i nová evropská směrnice.

Čas načtení: 2024-03-04 00:00:00

Brusel přitvrzuje proti greenwashingu, Češi značkám moc nevěří

Poslanci z Evropského parlamentu přijali letos v lednu zpřísnění legislativy ohledně tzv. greenwashingu. Zakázali tak používání obecných environmentálních tvrzení bez analýzy reálných dopadů výroby zboží, povolené budou pouze značky udržitelnosti, které jsou certifikované.

Čas načtení: 2024-03-16 01:00:00

Ve Španělsku mají za takzvaný greenwashing hrozit pokuty až sto tisíc eur

Španělská vláda připravuje zákon, který má zamezit takzvanému greenwashingu, tedy klamání spotřebitele dezinformacemi o šetrnosti produktu k životnímu prostředí. Za nelegální bude považováno označení výrobku jako udržitelného, zeleného či šetrného k planetě, pokud to firma nedoloží vědeckými poznatky. Za porušení této normy budou hrozit pokuty až 100 000 eur (asi 2,5 milionu Kč). Informoval o tom deník El País.

Čas načtení: 2024-05-02 00:54:00

Evropská komise zahájila kroky proti 20 aerolinkám kvůli tzv. greenwashingu

Evropská komise (EK) společně s úřady na ochranu spotřebitelů členských zemí Evropské unie zahájila kroky proti dvaceti leteckým společnostem, a to kvůli zavádějícím tvrzením ohledně ochrany životního prostředí, takzvanému greenwashingu. Zaslala firmám dopisy, ve kterých identifikovala několik typů potenciálně zavádějících tvrzení, a vyzvala podniky, aby do 30 dnů uvedly své praktiky do souladu s právními předpisy EU v oblasti ochrany spotřebitelů. Komise o tom informovala ve své tiskové zprávě. Názvy aerolinek zatím nezveřejnila, protože vyšetřování je teprve v předběžné fázi.

Čas načtení: 2024-05-30 18:00:00

Vědci v knize popisují, jakým způsobem se podle nich šíří dezinformace o klimatu

Odborníci, kteří jsou součástí vědecké sítě o klimatické vědě, v nové knize rozkrývají, jakými strategiemi se podle nich řídí organizované sítě a jednotlivci, jejichž cílem je bránit Evropě v boji s klimatickými změnami. Klimatické obstrukce se drží při životě díky vzestupu krajní pravice nebo tzv. greenwashingu, uvádí publikace. Experti se věnovali jednotlivým 11 státům včetně Česka, jedna z kapitol je věnována Evropské unii jako celku. Na tiskové konferenci v Bruselu dnes knihu představili novinářům její autoři a zástupci The Climate Social Science Network (CSSN). Publikace je přístupná on-line.

Čas načtení: 2024-08-23 00:00:00

Nelakuj to na zeleno! I Česko může postihnout vlna žalob kvůli greenwashingu, která se vzedmula za našimi hranicemi

Zelená je sexy a EU jí fandí. Hlavně mladší generace si chce kupovat „udržitelné“ zboží. Ovšem ne každý výrobek si takové označení zaslouží. Rozmohlo se „natírání na zeleno“ a s novými evropskými pravidly o greenwashingu se...

Čas načtení: 2024-09-10 13:00:00

Švýcarská asociace pojišťoven přichází se samoregulací týkající se greenwashingu

Švýcarská asociace pojišťoven (SIA) přijala samoregulační opatření k prevenci greenwashingu v segmentu živo...

Čas načtení: 2024-11-19 13:10:00

Listopadová konference Eshopista opět propojí špičky domácí e-commerce, zaměří se na udržitelnost, ekologii i greenwashing českých e-shopů

Praha 19. listopadu 2024 (PROTEXT) - Dá se technologií bojovat proti plýtvání jídlem? Jak mladé generace vnímají udržitelnost a ekologii? Co budou e-shopy muset změnit s novou legislativou o obalových materiálech či jak správně a efektivně komunikovat udržitelnost? Na tyto i mnohé jiné otázky odpoví další díl konference Eshopista: Udržitelnost a ekologie, a to ve čtvrtek 28. listopadu od 14:00 v pražském Kině Přítomnost. Na pódiu promluví Jakub Henni (Nesnězeno), Petra Stupková (Legitas), Martin Kůs (Vuch), greenfluencerka Tereza Koubková alias Holka z Letné, Jakub Veselský (Freshlabels), Martin Němeček (Reknihy), Jana Bábiková (CIRAA), Kamil Demuth (Scuk.cz) a Petr Novotný (INCIEN). Pro e-shopy je vstup zdarma. Detailní program a vstupenky najdete na www.eshopista.cz.Slova jako zelený, eko, udržitelný se na nás hrnou z každého rohu. Ne vždy ale jejich použití dává smysl. Na zelený marketing si už posvítila i Evropská komise a připravuje nová pravidla s přísnými sankcemi za jejich porušení. Na co si dávat pozor, abyste nesklouzli ke greenwashingu, i jak udržitelnost komunikovat správně a efektivně, prozradí Jana Bábiková, konzultantka komunikace v CIRA Advisory.Na novou legislativu o obalech a obalových odpadech si posvítí Petra Stupková, zakladatelka advokátní kanceláře Legitas. Chystané změny budou pro e-shopy prakticky znamenat postupné snižování množství některých obalů, předpokládá se masivní zásah do celé logistiky. Limity však nepůjde splnit jen tak, že si řeknete, že budete používat méně plastů. Petra nabídne pohled do budoucnosti, kde plastovým obálkám odzvonilo a kde i vaše krabice musejí být „chytré“. Osvětlí novou obalovou legislativu a praktické změny, které každého e-shopaře čekají, od recyklovatelných krabic až po povinné nálepky typu „jsem ekologická“. Dozvíte se, jak se vyhnout obalové apokalypse, nezruinovat svůj byznys a možná najít i konkurenční výhody. K tématu promluví také Petr Novotný, head of consulting v Institutu Cirkulární Ekonomiky (INCIEN).Na Eshopistovi se zaměříme také na cirkulární ekonomiku. Jakub Henni, zakladatel platformy Nesnězeno, se v přednášce rozpovídá o šestileté transformaci původně studentského projektu, který začínal jako jednoduchá facebooková stránka na sdílení neprodaných jídel a postupně vyrostl v populární mobilní aplikaci. Od svého vzniku v roce 2018 se Nesnězeno rozšířilo na čtyři trhy a díky spolupráci s více než 4 000 partnery, včetně řetězců jako PENNY a Starbucks, už zachránilo přes 3 miliony balíčků jídla, které by jinak přišly nazmar.O zkušenostech z praxe, jak české e-shopy odpovědně přistupují ke svým zákazníkům i životnímu prostředí, péči o zaměstnance či výběru a kontrole dodavatelského řetězce, se podělí Martin Kůs, spoluzakladatel módní značky Vuch vyrábějící kabelky, peněženky a módní doplňky, dále pak zakladatel a CEO online farmářského tržiště Scuk.cz Kamil Demuth, Jakub Veselský, spoluzakladatel Freshlabels, online obchodu s originálními módními značkami, a CEO online platformy pro sdílení knih Reknihy Martin Němeček.Nezapomeneme ani na data a analýzy zákaznických preferencí, které představí Vladimír Kožíšek, head of continuous research ve výzkumné agentuře MEDIAN, a greenfluencerka Tereza Koubková alias Holka z Letné.Celý program i vstupenky naleznete na adrese www.eshopista.cz, pro e-shopy je připravené omezené množství vstupů zdarma. Sponzorem konference je e-commerce ekosystém Emorfiq, akce probíhá za podpory Asociace pro elektronickou komunikaci APEK. Mediálními partnery jsou EXEC magazín, médium pro e-shopy a marketéry Ecommerce Bridge, týdeník Marketing & Media a informační portál Společně udržitelně.O společnosti AcomwareAcomware je přední česká full-servisová agentura pro oblast e-commerce a digitální marketing. Na trhu působí 20 let a pomáhá firmám, aby v jeho prostředí dosahovaly co nejlepších výsledků. Zvyšuje prodeje, buduje nové značky nebo zlepšuje péči o zákazníky. Připravuje personalizované kampaně zákazníkům přímo na míru, vytváří obsah, který zaujme, natáčí videospoty, stará se klientům o sociální sítě a zajišťuje nákup mediálního prostoru. Služby společnosti využívají obchodní řetězce, e-shopy i výrobní firmy. Česká e-commerce scéna je pro Acomware domovem, který se snaží aktivně rozvíjet a kultivovat. Podílí se na vývoji a implementaci nových nástrojů a technologií, školí odborníky i nadšence. Je pořadatelem cyklu diskuzí Eshopista. Více na www.acomware.cz. Zdroj: AcomwareČTK Connect ke zprávě vydává obrazovou přílohu, která je k dispozici na adrese http://www.protext.cz.  

Čas načtení: 2024-11-20 08:56:36

Klimatickou konferenci opět zaplavili fosilní lobbisté

Klimatickou konferenci v ázerbájdžánském Baku využil tamní represivní režim ke greenwashingu. Konference se tak jako v předchozích letech hojně účastní zástupci fosilních korporací, čím tato jednání OSN o klimatu úplně pozbývají smyslu.

Čas načtení: 2024-11-24 12:07:00

Komentář: Opravdu zelené Vánoce kontra chytrý marketing

Snahy lidí pomáhat přírodě často využívají firmy, jež si jen hrají na „zelené“, ale ve skutečnosti už tak ekologické nejsou. Vánoce greenwashingu pomáhají, píše v komentáři ředitel strategie digitální agentury myTimi Milan Zeman.