Po 16letech jsem zahodil všechen kod webu a napsal celý kod znovu. Vypadá to tu +- stejně, ale pokud narazíte na něco co vám vadí tak mi o tom napište: martin@vorel.eu nebo se mi ozvěte na twitteru Začal jsem dělat change log.

Kurzy ze dne: 17.04.2025 || EUR 25,010 || JPY 15,447 || USD 22,024 ||
sobota 19.dubna 2025, Týden: 16, Den roce: 109,  dnes má svátek Rostislav, zítra má svátek Marcela
19.dubna 2025, Týden: 16, Den roce: 109,  dnes má svátek Rostislav
DetailCacheKey:d-414608 slovo: 414608
HEV (Hybrid Electric Vehicle)

<p>Hybridní elektrické vozidlo (HEV) je automobil, který může nezávisle jezdit na fosilní paliva i elektrický proud. Vozidla typu HEV jsou většinou vybavena pouze menší trakční baterií a méně výkonným elektromotorem. Přesto je výkon elektromotoru dostatečný k tomu, aby se vozidlo mohlo pohybovat na výhradně elektrický pohon.</p> <p>Článek <a href="https://www.autolexicon.net/cs/articles/hev-hybrid-electric-vehicle/">HEV (Hybrid Electric Vehicle)</a> se nejdříve objevil na <a href="https://www.autolexicon.net/cs">autolexicon.net</a>.</p>

---=1=---

Čas načtení: 2025-02-22 21:49:28

EST - Havoc RCM (bezosádkové víceúčelové bojové vozidlo)

Autor: Jiří Tintěra Datum: 22.02.2025 21:49:28 Název:Name:Havoc RCVHavoc RCVOriginální název:Original Name:Havoc RCVVýrobce:Producer:DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR Milrem Robotics, Tallinn Období výroby:Production Period:DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR Vyrobeno kusů:Number of Produced:1Prototyp vyroben:Prototype Built:DD.MM.2024 Osádka:Crew:0Technické údaje:Technical Data: Náhon:Configuration:8x8Pohotovostní hmotnost:Curb Weight:15000 kg33069 lbUžitečné zatížení:Payload:5000 kg11023 lbCelková hmotnost:Gross Vehicle Weight:20000 kg44092 lbCelková délka:Overall Length:6800 mm22 ft 3 ¾ inCelková šířka:Overall Width:2800 mm9 ft 2 ¼ inCelková výška:Overall Height:2700 mm8 ft 10 ¼ inSvětlá výška:Ground Clearance:440 mm1 ft 5 ⅜ inRozvor:Wheelbase:mminRozchod:Track:mm - in - Brzdová soustava:Braking System:--Elektrický systém:Electrical System:--Pneumatiky:Tyres:-Pancéřování:Armour:- trup: STANAG 4569, Level 3 - dno podvozku: Level 1- Hull: STANAG 4569, Level 3 - Undercarriage bottom: Level 1Pohon:Propulsion: Typ:Type:AWD hybridní diesel-elektrickýAWD hybrid diesel-electricPřevodovka:Gearbox:elektrický pohon všech kolelectric all-wheel driveSpojka:Clutch:neuvedenanot specifiedObjem palivových nádrží:Fuel Tank Capacity:? l? Imp galVýkony:Performance: Rychlost na silnici:Road Speed:110 km/h68 mphRychlost v terénu:Cross-country Speed:50 km/h31 mphSpotřeba paliva:Fuel Consumption:? l/100 km? mi/Imp galJízdní dosah po silnici:Cruising Range on Road:600 km373 miJízdní dosah v terénu:Cross-country Cruising Range:- km- miPřekonávání překážek:Obstacles Crossing: Nájezdový úhel přední/zadní:Angle of Approach/Departure:° / °Svah:Gradient:27 °60 %Boční náklon:Side Slope:18 °40 %Překročivost:Trench Crossing:? m?Výstupnost:Vertical Obstacle:0,6 m24 inBrodivost:Fording Depth:1 m39 inVýzbroj:Armament:Věž Kongsberg MCT-30 s 30mm automatickým kanónem, plus 3 rakety Frankenburg Mk1.Kongsberg MCT-30 turret with 30mm automatic gun, plus 3 Frankenburg Mk1 rockets.Uživatelské státy:User States:--Poznámka:Note:Zkratka RCM=Robotic Combat Vehicle. Poloměr zatočení: 10 m. Počet operátorů: neuveden.RCM stands for Robotic Combat Vehicle. Turning radius: 10,9 yd. Number of operators: not specified.Zdroje:Sources:defence-ua.com https://milremrobotics.com/havoc-rcv/

\n

Čas načtení: 2024-05-29 11:34:44

PHEV (Plug-in Hybrid Electric Vehicle)

Plug-in hybridním elektrickým vozidlem se rozumí takový automobil, který může nezávisle jezdit na fosilní paliva i elektrický proud. V případě plug-in hybridu je důležité, že vozidlo je vybaveno trakční baterií, kterou lze dobíjet z elektrické sítě. Článek PHEV (Plug-in Hybrid Electric Vehicle) se nejdříve objevil na autolexicon.net.

\n

Čas načtení: 2024-08-02 12:08:35

HEV (Hybrid Electric Vehicle)

Hybridní elektrické vozidlo (HEV) je automobil, který může nezávisle jezdit na fosilní paliva i elektrický proud. Vozidla typu HEV jsou většinou vybavena pouze menší trakční baterií a méně výkonným elektromotorem. Přesto je výkon elektromotoru dostatečný k tomu, aby se vozidlo mohlo pohybovat na výhradně elektrický pohon. Článek HEV (Hybrid Electric Vehicle) se nejdříve objevil na autolexicon.net.

\n

Čas načtení: 2024-02-28 15:50:00

Why Apple Hit Brakes On Autonomous Electric Vehicle Project - Investor's Business Daily

Why Apple Hit Brakes On Autonomous Electric Vehicle Project  Investor's Business DailyApple cancels work on an electric car, reports say  CNNApple's EV wind down offers reprieve to Tesla, Detroit rivals  Automotive NewsApple Revolutionized the Auto Industry Without Selling a Single Car  The AtlanticApple parks its electric car project in sign of EV industry's struggles  Financial Times

\n

Čas načtení: 2021-09-26 17:33:00

Noví Lehman Brothers? Je možné, že jsme svědky prasknutí historické bubliny

Charles Ponzi vyplácel jedny investory z peněz druhých a nafoukl tak v Bostonu roku 1920 pořádnou bublinu, která pak také s pořádným rachotem splaskla. Ponzi je dávno mrtev, ale dalších bublin ušetřeni nejsme; nějací jeho následovníci – podvodníci se budou vynořovat vždycky. Podvody všeho druhu jsou kulturní univerzálie lidstva a znají je všechny civilizace, které se naučily provozovat obchod. Jednou z nejstarších psaných památek lidstva je hliněná tabulka psaná akkadsky, na které si napálený obchodník stěžuje prodejci mědi Ea-nasirovi, že jím dodané zboží nestojí za nic. Je stará asi 3800 let. (Tabulku našli archeologové ve zříceninách domu, kde se podobných stížností nalezlo víc; vypadá to, že ničemný Ea-nasir zde bydlel, nebo zde aspoň provozoval svoji kancelář.) No, a teď to vypadá, že svoji kapitolu o bublinách napíše Čína, i když zatím není jasné, jak velkou. Ale centrální úřady informovaly místní činitele, že se mají „připravit na možnou bouři“. Takže minimálně stojí za to tu situaci sledovat. Ponziho způsob hospodaření Předem předesílám, že nejsem žádný odborník na Čínu a toto je spíš „est effort“ článek, posbíraný z různých zdrojů, Financial Times či Bloombergem počínaje a diskusemi investorů konče. (Tam se člověk dozví zajímavé detaily, ale hůře ověřitelné.) Doufám ale, že ten celkový amatérský obrázek bude mít blízko k realitě. Evergrande je gigantický čínský developer se sídlem v Šen-čenu, vlastník značného množství hotových i rozestavěných nemovitostí po celé Číně, o půdě určené ke stavění ani nemluvě. Vedení Evergrandu ale investovalo i mimo realitní obor, například do výroby elektrických vozidel, přičemž řada těchto vedlejších investic se neosvědčila. Zrovna ta továrna na elektrovozy měla skvělý marketing, ale za tři roky od nákupu Evergrandem nedodala ani jedno hotové auto na trh a její provoz byl těžce ztrátový. Tyto investice, realitní i nerealitní, dělali v Evergrandu vesměs na dluh a dluhy teď také mají, oficiálně odhadované na 300 miliard dolarů (necelých sem bilionů korun); to je zhruba polovina toho, co měli na triku Lehman Brothers, když se roku 2008 složili. Jenže ona to nemusí být konečná částka. Toto jsou závazky v dluhopisech, ale firma Evergrande má téměř jistě i nějaké další závazky – například vůči dodavatelům (však jsou to stavebníci), zaměstnancům a také zákazníkům, kteří si koupili rozestavěné nebo dosud ani nezapočaté byty. Zmapovat její skutečnou finanční situaci bude asi pro úřady obtížný úkol. (Zajímavá paralela s Ponziho případem: italský hochštapler vedl tak zamotanou evidenci vkladů, že se v ní přivolaní odborníci nemohli vyznat a trvalo nějakou dobu, než spočítali, jak na tom jeho firma je.) A vypadá to, že Evergrande je insolventní. Tento čtvrtek nebyla firma schopna zaplatit některým zámořským investorům, což už se pár dní čekalo. (Čínští investoři své peníze dostali.) Teď běží třicetidenní lhůta, během které by Evergrande měla zpožděné platby provést; pokud to nezvládne, bude v insolvenci i papírově a oficiálně. Existuje podezření, že v Evergrandu se po nějakou dobu praktikoval Ponziho způsob hospodaření a že staré investory vypláceli nově nabraným dluhem. (Sám její zakladatel vydělal na dividendách z akcií, které drží, celkem osm miliard dolarů.) Jenže firma už si další dluhy oficiálně nabírat nesmí, protože narazila na regulaci zvanou „tři červené čáry”, kterou čínská vláda nedávno zavedla kvůli přehřívání trhu: podle ní nesmějí mimo jiné dluhy realitních developerů překračovat hodnotu jejich majetku v realitách. Chce-li Evergrande tyto podmínky aspoň časem splnit, musí objem svého dluhu naopak redukovat, rozhodně už si nemůže půjčovat dál. Prasknutí bubliny by přineslo masivní pokles cen No dobrá, velká firma to asi přehnala se zadlužením a hrozí jí, že zkrachuje. Co je na tom zajímavého? První věc, efekt infekce. Evergrande nejsou jediným developerem vystaveným finančnímu stresu. Realitní trh připomíná svojí propleteností hromadnou incestní orgii a půjde-li jeden obr do kolen, pravděpodobně s sebou stáhne i jiné firmy, které momentálně drží jeho dluhopisy (ty se prý dokonce používaly jako neoficiální měna k vyřizování vzájemných závazků!) nebo společně s ním rozestavěly nějaké projekty. Dodavatelé stavebního materiálu, třeba ocelárny nebo cementárny, také pocítí neodolatelné volání krachu; a to jsou často firmy zaměstnávající velké množství lidí a vyvážející to samé zboží i do Evropy či Ameriky. Paradoxním efektem případného pádu Evergrandu by tak mohlo být, že nebudeme mít z čeho stavět my. Druhá věc, společenské následky. Evergrande není jenom developer, prý se v mnoha místech stará i o dodávky vody či elektřiny, které musejí běžet dále. Závažnější je ale otázka nedostavěných bytů. V Číně je údajně běžné, že se na nákup bytu pro mladé složí všechny generace rodiny ze svých úspor. Při nákupu dosud nehotové nemovitosti ale vždy podstupujete riziko, že nikdy dokončena nebude (pamatujete na náš H-Systém? Jeho obětí se stal i jeden z mých učitelů z MFF UK). V tomto případě by to znamenalo miliony lidí, kteří by přišli o úspory. Třetí věc, prasknutí bubliny. Je-li Evergrande skutečně v insolvenci, její situace by částečně mohla být řešena nuceným odprodejem nemovitostí, které v současné době vlastní – rozestavěných i hotových. Takové masivní výprodeje bývají ale provázeny stejně masivním poklesem cen na celém trhu. To by dostalo do problémů jiné čínské realitní firmy, dokonce i takové, které se držely od Evergrandu stranou (nevím, jestli takové vůbec jsou). Vzpomínáte si na „tři červené linie“ zmíněné o pár odstavců výše? Firmy nesmějí mít více dluhů, než kolik činí hodnota jejich portfolia nemovitostí; jenže hodnota dluhů se nemění, kdežto hodnota nemovitostí je určována trhem. V tomto případě by šla dolů, takže X dalších firem by se stalo předluženými prakticky přes noc. Krátká bouřka, nebo opravdové tornádo? Toto je natolik čerstvá situace, že je těžké určit, jestli z toho bude jenom krátká bouřka, nebo opravdové tornádo. Za poslední rok a něco jsme si užili strašení dost, takže k němu nechci přidávat. Na druhou stranu – realitní bubliny bývají v okamžiku prasknutí extra nemilosrdné. Rád jezdím do Španělska a ta země je dodnes troskami neobývaných nemovitostí z doby španělské realitní bubliny přímo posetá; Čína je třicetkrát větší, takže následky by se škálovaly úměrně tomu. Ve Španělsku měl realitní krach značné politické následky, díky němu dnes nejspíš ultralevicoví Podemos sedí ve vládě. V Číně nepochybně žádná nová protestní strana nevznikne, ale vztek obyvatelstva musejí brát vážně i v Pekingu. Zaznamenal jsem i názory, že „tři červené linie“ jsou ze strany pekingské vlády ve skutečnosti pokus o úmyslné propíchnutí čínské realitní bubliny dřív, než nabyde skutečně mamutích rozměrů, a to i za cenu otřesů a krachů postižených firem. Předseda Si totiž „virtuální ekonomice“ moc nedůvěřuje a dal by přednost dalšímu rozvoji „skutečné“ ekonomiky, tj. průmyslové výroby, která se poslední dobou pomalu začíná stěhovat do zemí levnějších než Čína (třeba do Vietnamu nebo do Bangladéše). Celkové následky budou asi záležet hlavně na dvou věcech. Ta první je, kdo všechno je reálně Evergrandu exponován a jak moc. Peníze tam mají i západní investoři, i když snad ne tolik, aby je to zásadně ohrožovalo. Jak moc jsou exponované čínské firmy, to se teprve ukáže. Druhá je ta, co teď udělá čínská vláda. Vytáhne nějakým způsobem Evergrande z nejhoršího, nebo jej nechá, aby si vyjedl svoji kašičku až do (spáleného) dna? Oba postupy mají svá rizika. Neřízený krach by se mohl vymknout z rukou. Záchrana nevděčné firmy by znamenala, že tisíc dalších firem začne ještě více riskovat a spoléhat na to, že v nouzi je z problémů vytáhne stát. Možná je i nějaká třetí cesta, ve stylu „firmu zachráníme, ale nejvyšší manažery postavíme před popravčí četu“. Toho se v Lehman Brothers bát nemuseli, dokonce i Bernie Madoff dostal “jen” doživotí (technicky vzato 150 let). Nicméně můžeme-li soudit z dosavadní historie lidstva, na mamon bývá i hrozba popravy krátká.   Převzato s laskavým svolením autora z jeho webu, na kterém kromě tohoto článku najdete další texty o politice a společnosti. Knihy Mariana Kechlibara si můžete objednat ZDE. {loadmodule mod_tags_similar,Související}

\n

Čas načtení: 2024-03-04 11:07:00

Prodej elektromobilů loni ve světě poprvé přesáhl deset milionů

Ve světě se loni poprvé prodalo více než deset milionů elektromobilů, což znamená meziroční nárůst o čtvrtinu. Z toho 9,97 milionu prodaných elektrických aut připadá na 20 nejvyspělejších zemí. Prodeje vozů se spalovacími motory se přitom zvýšily jen o pět procent. Vyplývá to z aktuální studie PwC Electric Vehicle Sales Review, kterou má ČTK k dispozici. V Česku se loni prodej aut se spalovacím motorem zvýšil o 14 procent na 215 000 vozů, zatímco prodej elektromobilů vzrostl o 71 procent na 6640 vozidel.

\n

Čas načtení: 2024-03-06 00:00:00

Loni se ve světě poprvé prodalo přes deset milionů elektroaut. V Česku 7 000

Ve světě se loni poprvé prodalo více než deset milionů elektromobilů, což znamená meziroční nárůst o čtvrtinu. Z toho 9,97 milionu prodaných elektrických aut připadá na 20 nejvyspělejších zemí. Prodeje vozů se spalovacími motory se přitom zvýšily jen o pět procent. Vyplývá to z aktuální studie PwC Electric Vehicle Sales Review.

\n

Čas načtení: 2024-03-15 10:12:00

Nissan and Honda sign MoU on EVs partnership - Reuters

Nissan and Honda sign MoU on EVs partnership  ReutersHonda and Nissan to team up on developing EVs, auto intelligent technology  MarketWatchNissan, Honda to start feasibility study of EV tie-up  Kyodo News PlusJapan Carmakers: Speed Up Consolidation to Compete With China EVs  BloombergHonda and Nissan to join forces to survive electric vehicle race  Financial Times

\n

Čas načtení: 2024-03-19 09:48:24

DNK - Sky-Watch RQ-35 Heidrun

Autor: Janko PALIGA Datum: 19.03.2024 09:48:24 Název:Name:Sky-Watch RQ-35 HeidrunSky-Watch RQ-35 HeidrunOriginální název:Original Name:Sky-Watch RQ-35 HeidrunKategorie:Category:bezpilotní průzkumný letoununmanned reconnaissance aerial vehicleVýrobce:Producer:DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR Sky-Watch, Støvring Období výroby:Production Period:DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR Vyrobeno kusů:Number of Produced:?První vzlet:Maiden Flight:DD.MM.RRRR ?Základní charakteristika:Basic Characteristics: Vzlet a přistání:Take-off and Landing:vzlet z ruky, konvenční přistánítake-off by hand, landing in a net, conventional landingUspořádání křídla:Arrangement of Wing:jednoplošníkmonoplaneUspořádání letounu:Aircraft Concept:klasickéconventionalPodvozek:Undercarriage:jinýotherPřistávací zařízení:Landing Gear:kluzná ližinaskidTechnické údaje:Technical Data: Hmotnost prázdného letounu:Empty Weight:? kg? lbMaximální vzletová hmotnost:Maximum Take-off Weight:2,6 kg6 lbRozpětí:Wingspan:1,65 m5 ft 5inDélka:Length:1,07 m3 ft 6 ⅛ inVýška:Height:0,17 m6 ¾ inPlocha křídla:Wing Area:? m2? ft2Pohon:Propulsion: Kategorie:Category:elektrickýelectricPočet motorů:Number of engines:1Typ:Type:??Objem palivových nádrží:Fuel Tank Capacity:--Výkony:Performance: Maximální rychlost:Maximum Speed:? km/h v ? m? mph in ? ftCestovní rychlost:Cruise Speed:58 km/h v ? m36 mph in ? ftOperační dostup:Service Ceiling:5200 m17060 ftMaximální dolet:Maximum Range:? km? miVytrvalost:Endurance: > 1 2/3 hVýzbroj:Armament:--Vybavení:Equipment:Elektrooptické (EO)/Infračervené (IR)Electro-Optical (EO)/Infrared (IR)Uživatelské státy:User States: Poznámka:Note:RQ-35 Heidrun je malé, prenosné a ručne vypúšťané riešenie pre organický ISR, ktoré dokáže generovať spoľahlivé a vysoko presné údaje v reálnom čase a situačné povedomie pre bojové pozemné sily. V boji osvedčený mini UAS s pevným krídlom na operácie na krátku vzdialenosť nasadený špeciálnymi silami alebo ako organický ISR na úrovni roty a čaty. RQ-35 Heidrun je vysoko odolný voči EW a môže operovať vo vzdušnom priestore so zakázaným GNSS.RQ-35 is small, portable and hand-launched Organic ISR solution, capable of generating reliable and high precision real-time data and situational awareness for combat ground forces. The combat proven mini UAS fixed wing drone for close range operations deployed by Special Forces or as organic ISR at Company and Platoon level. RQ-35 Heidrun is highly EW resistant and can operate in GNSS denied airspace.Zdroje:Sources:sky-watch.comsky-watch.comsky-watch.com

\n

Čas načtení: 2024-04-19 13:08:52

Tesla recalls Cybertrucks over accelerator crash risk

The electric car company, run by Elon Musk, is recalling thousands of what is its latest vehicle.

\n
---===---

Čas načtení: 2024-07-07 19:30:29

Recenze koloběžky Xiaomi Electric Scooter 4 Pro (2024): blinkry a dojezd až 60 kilometrů

Nová elektrická koloběžka Xiaomi Electric Scooter 4 Pro 2. generace Jedná se o koloběžku do města, váží 19 kg a je poměrně skladná i snadno přenosná Nabízí 400W motor a velkou baterii s dojezdem až 60 kilometrů na jedno nabití Doporučená cena činí 13 990 Kč, rychlost je omezena na 25 km/h Elektrické koloběžky si v posledních letech získaly značnou popularitu. Na trhu je k dispozici široká škála modelů, od méně výkonných s krátkým dojezdem až po velmi rychlé koloběžky s dojezdem přesahujícím 100 km. Nejoblíbenější kategorií jsou tzv. městské koloběžky, kde většina výrobců nabízí produkty s podobnou konstrukcí. To platí i pro model Xiaomi Electric Scooter 4 Pro (2024), který přináší podobný design jako předchozí modely a jeho konkurenti. Přečtěte si celý článek Recenze koloběžky Xiaomi Electric Scooter 4 Pro (2024): blinkry a dojezd až 60 kilometrů

Čas načtení: 2025-03-02 15:40:36

Xiaomi Electric Scooter 5 Max: zvládne stoupání až 22 % a ujede až 60 km na jedno nabití

Nová koloběžka od Xiaomi si polepšila vše všech hlavních parametrech Ujede až 60 km, poté ji stačí 3 hodiny na nabíječce Díky novému systému odpružení je i příkladně pohodlná Xiaomi na veletrh MWC nepřivezlo pouze nové smartphony nebo hodinky, ale rovněž i novou elektrickou koloběžku Electric Scooter 5 Max, která si oproti minulé generaci polepšila snad ve všech hlavních aspektech – je výkonnější, pohodlnější, má delší dojezd a zvládne větší stoupání. Přečtěte si celý článek Xiaomi Electric Scooter 5 Max: zvládne stoupání až 22 % a ujede až 60 km na jedno nabití

Čas načtení: 2024-02-27 16:30:00

Bundestag schválil zákon o komplexní renovaci německé železniční sítě. Řešením může být víceletý fond

Německý Bundestag schválil novelu zákona o komplexní renovaci německé železniční sítě. Zákon má pomoci odstranit překážky, aby se spolková vláda mohla více podílet na nákladech například na údržbu a opravy. Reforma potřebuje ještě souhlas spolkové rady – Bundesrat. Řeší se možný vznik víceletého fondu.

Čas načtení: 2024-04-17 16:00:00

Praha chce pořídit 1500 dobíjecích stanic pro elektromobily, sloužit mají jako náhrada domácího nabíjení vozů

Pražané, kteří nemohou nabíjet svůj elektromobil ve svém bydlišti, by v budoucnu mohli využít městskou veřejnou síť dobíjecích stanic. Pražský magistrát plánuje výstavbu dobíjecí infrastruktury a pořízení až 1500 pomalých dobíjecích stanic pro elektromobily.

Čas načtení: 2024-05-21 05:30:00

Evropa bude vůči Číně zdrženlivější než USA, komentují navýšení cla na elektromobily odborníci

Spojené státy začátkem minulého týdne oznámily navýšení cla na dovoz elektromobilů z Číny z 25 procent na rovných sto. Americký prezident Joe Biden uvedl, že Čína zaplavuje globální trh levným zbožím a drží ceny uměle nízko. Rozhodovat o tom, jak se k importu čínských elektromobilů postaví, bude brzy i Evropská unie.

Čas načtení: 2025-03-11 16:45:00

Společnost Shanghai Electric podporuje spuštění prvního čínského výcvikového zařízení pro heterogenní humanoidní roboty

Šanghaj 11. března 2025 (PROTEXT/PRNewswire) - Cílem tohoto přelomového zařízení je do roku 2027 vycvičit až 1000 humanoidních robotů a rozšířit tak možnosti jejich nasazení v průmyslu.Společnost Shanghai Electric (SEHK:2727, SSE:601727) spolu s dalšími devíti předními výzkumnými podniky oficiálně podepsala dohodu o provozní spolupráci s Národním a místním centrem pro inovace společně konstruovaných humanoidních robotů se sídlem v Šanghaji (dále jen "Národní a místní centrum") za účelem zřízení prvního čínského výcvikového střediska pro heterogenní humanoidní roboty. Je to výcvikové středisko humanoidních robotů Kylin. Spuštění tohoto přelomového zařízení představuje novou kapitolu ve vývoji odvětví humanoidní robotiky v Číně.Tato výcviková základna je v současné době schopna pojmout více než 100 humanoidních robotů, což ji řadí mezi největší zařízení svého druhu v celé zemi. Cílem společnosti je tuto kapacitu výrazně rozšířit a do roku 2027 plánuje souběžný výcvik 1000 robotů pro všeobecné použití.Na zahajovací akci uzavřela společnost Shanghai Electric Nuclear Power Group ve spolupráci s Národním a místním centrem a deseti dalšími výzkumnými institucemi a podniky společnou dohodu o urychlení průmyslového využití a výzkumu humanoidních robotů.Tato iniciativa bude zahrnovat školicí programy ve více než deseti průmyslových odvětvích, včetně výroby zařízení, automobilové výroby a domácích spotřebičů. Díky průběžnému školení budou humanoidní roboti shromažďovat rozsáhlé údaje o průmyslových scénářích. To položí pevný základ pro vývoj přesnějších velkých modelů robotů a podpoří jejich široké přijetí a další rozvoj v mnoha odvětvích.Ústřední výzkumný ústav společnosti Shanghai Electric od března 2024 úzce spolupracuje s Národním a místním centrem na zkoumání nasazení humanoidních robotů v reálném světě se zaměřením na extrémní a vysoce riziková provozní prostředí v jaderné energetice. Cílem této iniciativy je postupně nahradit tradiční vysoce náročné, vysoce rizikové a opakující se úkoly, zvýšit efektivitu i bezpečnost výroby v jaderné energetice a vnést nový impuls do inteligentní transformace tohoto odvětví.Po rozsáhlém výzkumu a společných experimentech společnosti Shanghai Electric a Národního a místního centra byl 1. prosince 2024 úspěšně nasazen první humanoidní robot pro běžné operace v jaderném průmyslu. Tento robot se může pochlubit jedinečnými přednostmi, jimiž skutečně vyniká.• Výcvikové zařízení se vyznačuje jedinečnými konstrukčními prvky zaměřenými na konfiguraci a ovládání mechanismů.• Je vybaven pro sběr dat a rozsáhlé školicí funkce.• Je schopen provádět úkoly, jako jsou dozor a nakládání/vykládání v průmyslovém prostředí.Po úspěšném nasazení tohoto humanoidního robota ve výcvikové zóně pro aplikace v jaderné energetice bude technický tým společnosti Shanghai Electric i nadále úzce spolupracovat s Národním a místním centrem. S využitím odborných znalostí společnosti Shanghai Electric v oblasti výroby a technologie jaderné energie budou obě strany pracovat na další integraci humanoidních robotů do jaderných průmyslových aplikací, což v konečném důsledku povede toto odvětví k vyšší efektivitě, bezpečnosti a technologické dokonalosti.Společnost Shanghai Electric je i nadále odhodlána být průkopníkem inovací a podporovat průmyslový pokrok, aby humanoidní robotika hrála transformativní roli při utváření budoucnosti inteligentní výroby.Video - https://mma.prnewswire.com/media/2638656/2025_03_03_10_04_46.mp4 Logo - https://mma.prnewswire.com/media/2346204/Shanghai_Electric_logo.jpg  KONTAKT: Jin Shen +86(21)33261246 E-mail: shenjin@shanghai-electric.com   

Čas načtení: 2024-03-20 11:30:00

Národní rozvojová banka se firmám zaručí při nákupech elektromobilů. Možné bude získat i statisícový příspěvek

Stát chce podpořit rozvoj elektromobility v zemi. Národní rozvojová banka (NRB) začala přijímat žádosti o podporu na nákup elektromobilů pro firmy. V rámci speciálního programu nabízí poskytnutí bezplatné záruky k úvěru na nákup elektromobilů, vozidel na vodíkový pohon a dobíjecích stanic.

Čas načtení: 2024-09-11 11:30:00

Ročně až 70 nabíjecích stanic. Teplárny Brno pokračují ve výstavbě veřejné sítě

V Brně postupně vzniká veřejná síť nabíjecích stanic. Do roku 2030 by jich mělo ve městě fungovat na 500. Počítá s tím Koncepce elektromobility, na které spolupracuje brněnský magistrát spolu se společností Teplárny Brno a dalšími městskými firmami. Teplárny Brno aktuálně vypsaly na vybudování stanic další tendr. Lhůta pro podání nabídek je do 10. října.

Čas načtení: 2024-09-25 14:30:00

České dráhy hledají dodavatele desítek nabíjecích stanic pro služební elektromobily

České dráhy hledají dodavatele výstavby nabíjecích stanic pro služební elektromobily. Zadávací řízení, které je vedeno formou jednacího řízení s uveřejněním, vypsaly České dráhy na konci léta a tendr chtějí uzavřít podle mluvčí Vandy Rajnochové nově do 1. listopadu. V termínu došlo ještě k úpravám kvůli změnám v zadávacích podmínkách.

Čas načtení: 2025-03-02 15:30:31

Nová elektrokoloběžka od Xiaomi má dojezd 60 km a vychytávku z moderních aut

Xiaomi Electric Scooter 5 Max přináší vyšší komfort, skvělý výkon a dlouhý dojezd. Díky hydraulickému odpružení zvládne i lehký terén a prudké kopce.Přečtěte si celý článek: Nová elektrokoloběžka od Xiaomi má dojezd 60 km a vychytávku z moderních aut

Čas načtení: 2021-03-12 14:22:33

The Electric Boogaloos: Tvůrci oblíbeného tanečního stylu Popping

The Electric Boogaloos je první a nejzásadnější taneční skupina věnující se funkovým tanečním stylům Popping a Electric boogaloo. The Electric Boogaloos: Legendární taneční skupina Existuje mnoho tanečních skupin, tanečníků i choreografů, kteří svým působením významně přispěli do taneční historie Street Dance. Mezi tyto legendární taneční skupiny bezpochyby patří také The Electric Boogaloos. Jedná se o…Pokračovat ve čteníThe Electric Boogaloos: Tvůrci oblíbeného tanečního stylu Popping Článek The Electric Boogaloos: Tvůrci oblíbeného tanečního stylu Popping vyšel na HIPHOPDANCE.CZ | Street Dance Mag

Čas načtení: 2024-05-03 14:30:00

Regionální vlaková doprava se od zavedení Deutschland-Ticket zvýšila o třetinu

Inspirace pro České dráhy? Cestování regionálními vlaky se od zavedení měsíčních jízdenek na veřejnou dopravu v celém Německu před rokem zvýšilo o 28 procent, oznámil národní železniční dopravce Deutsche Bahn. Vyjma toho cestující cestují v průměru o 20 procent na delší vzdálenosti. „Jízdenka Deutschland-Ticket je raketou regionální dopravy.

Čas načtení: 2024-06-24 14:28:00

Záložní zdroj podceňuje většina českých gamerů: Riskují přerušení hry i poškození drahého vybavení

Praha 24. června 2024 (PROTEXT) - Čeští hráči vnímají důležitost nepřetržitého napájení během hraní, přesto většina z nich své herní zařízení nechrání. Podle průzkumu společnosti Schneider Electric mají tři čtvrtiny z nich negativní zkušenosti s nestabilní elektrickou sítí. Přitom záložní zdroj používá jen každý třetí. Dvě třetiny gamerů se tak vystavují problémům, jako je ztráta neuloženého pokroku ve hře či dokonce poškození hardwaru a softwaru.S náhlým odpojením ze hry kvůli výpadkům napájení se pravidelně potýkají desítky milionů hráčů po celém světě včetně těch českých. Průzkum Schneider Electric ukázal, že v důsledku nestabilní elektrické sítě mělo problémy při hraní 75 % tuzemských hráčů. Nejčastěji šlo o kolísání výkonu herního zařízení (52 %) a ztrátu neuloženého postupu (45 %). Téměř pětina zaznamenala i poškození hardwaru a 14 % přišlo o herní soubory. Jen necelá čtvrtina hráčů uvedla, že žádné problémy v souvislosti se stabilitou sítě nezaznamenala.Naprostá většina českých gamerů (90 %) přitom stabilnímu napájení přikládá velký význam. Jeho výpadky s nepříjemnými následky ohrožují nejvíce profesionály, kterým mohou pokazit výsledky, zhoršit pozici v žebříčcích a připravit je o příjmy.Odborníci doporučují používat záložní zdroj (UPS). Ten herní zařízení ochrání před poškozením při kolísání elektřiny a poskytne čas na uložení rozehrané hry a bezpečné vypnutí. Přesto UPS používá jen každý třetí český hráč. Dalších 30 % o jeho pořízení teprve uvažuje a stejný podíl o tom vůbec nepřemýšlí. Zhruba desetina pak ani neví, co to UPS je a jak funguje.Pro pořízení záložního zdroje existují i další dobré důvody. „Používání spolehlivé UPS prodlužuje životnost herních zařízení, a tím šetří náklady na pořizování nového hardwaru. To je zvlášť podstatné v současnosti, kdy ceny komponent kvůli nedostatku čipů výrazně stouply,“ vysvětluje Petr Baudyš, expert společnosti Schneider Electric, která nově přichází s prvním záložním zdrojem navrženým přímo pro potřeby hráčů.Pokud by spotřebitele mělo něco ke koupi specializované herní UPS motivovat, podle výsledků šetření by to jednoznačně byla příznivá cena (69,5 %). Většina českých gamerů totiž má roční rozpočet na gaming a hardware a příslušenství menší než pět tisíc korun (43,1 %). Důležitým faktorem při rozhodování jsou také příznivé recenze (31,9 %) a vysoký výkon (30,5 %). Pro muže je – na rozdíl od žen (8,4 %) – podstatná i značka produktu a její renomé (19,5 %).Společnost Schneider Electric vyslyšela přání hráčské komunity a na trh uvedla první záložní zdroj napájení navržený pro gamery: APC Back-UPS Pro Gaming. „Ten nabízí dostatečný výkon i pro velmi výkonné herní počítače, herní konzole, televizory, routery či modemy, které chrání před různými typy přerušení napájení,“ představuje výhody Petr Baudyš. V nabídce je v černém provedení a disponuje celkem šesti zásuvkami, z nichž čtyři jsou zálohované a všechny slouží jako přepěťová ochrana. Přední strana je vybavena porty pro nabíjení mobilních zařízení či náhlavních souprav (2krát USB A a 1krát USB C).APC Back-UPS Pro Gaming je jako jediné zařízení na trhu vybaveno datovými zásuvkami, což eliminuje potřebu dodatečného vybavení pro připojení. Od konkurence se navíc liší i designovým zpracováním: UPS je vybavena barevným RGB prstencem, který si každý uživatel – hráč, streamer či influencer – může barevně přizpůsobit, aby ladil s jeho herní sestavou. Reakční kolečko informující o stavu zařízení bylo speciálně navrženo tak, že je viditelné téměř z jakéhokoli úhlu. Záložní zdroj je pro svou výkonnost a robustnost vhodnou volbou pro citlivé herní systémy, potřebnou ochranu poskytne ale i kancelářské elektronice nebo dalším domácím spotřebičům. O průzkumuPrůzkum na téma záložní zdroje v českém herním prostředí realizovala společnost Schneider Electric pomocí aplikace Instant Research agentury Ipsos. Sběr dat probíhal online v období 29. 5. až 3. 6. 2024 na celkem 1050 respondentech. Dotazováni byli respondenti z řad běžné populace, přičemž se jedná o reprezentativní vzorek obyvatel ČR ve věku 18-65 let.O společnosti Schneider ElectricVe společnosti Schneider Electric máme jasný cíl: umožnit všem co nejlepší využití energie a zdrojů a propojit pokrok s udržitelností. Tomuto říkáme „Life Is On“. Naším posláním je být důvěryhodným partnerem v oblasti udržitelnosti a efektivity. Jsme globální lídr v průmyslových technologiích se zaměřením na elektrifikaci, automatizaci a digitalizaci. Soustředíme se na chytré inovace v průmyslu, odolnou infrastrukturu, datová centra, inteligentní budovy a intuitivní domácnosti. Jsme odborníci na průmyslové technologie a dodáváme chytrá řešení s umělou inteligencí a IoT. S využitím propojených produktů, automatizace, softwaru a služeb umožňujeme našim zákazníkům tvořit digitální dvojčata reálných provozů a dosahovat tak profitabilního růstu. Komunita 150 000 zaměstnanců tvoří ekosystém s více než milionem partnerů působících ve 100 zemích. To nám umožňuje být blízko všem našim zákazníkům a zúčastněným stranám. Ve všem, co děláme, dbáme na diverzitu a rovné příležitosti. Naším cílem je udržitelná budoucnost pro všechny.Schneider Electric CZ Zdroj: Crest CommunicationsČTK Connect ke zprávě vydává obrazovou přílohu, která je k dispozici na adrese http://www.protext.cz.   

Čas načtení: 2025-02-27 10:17:00

Po rekordním roce bude NOARK Electric investovat do vzdělávání

Praha 27. února 2025 (PROTEXT) - Společnost NOARK Electric, specialista na vývoj a výrobu elektrických komponentů, vstoupila letos do čtrnáctého roku své existence. Z pražské centrály řídí svou působnost celkem na dvaceti šesti evropských trzích, na kterých se jí rekordně daří. Loňský rok zakončil NOARK Electric s nejvyšším obratem v historii – 60,5 milionu eur (1512 milionu korun). V novém roce plánuje společnost navázat na své investice do vývoje produktového portfolia, v tuzemsku rozjet spolupráci se Svazem moderní energetiky a napříč Evropou zintenzivnit podporu budoucí generace odborníků v oboru elektrotechniky.NOARK Electric loni zažil rekordní rok – poprvé v historii překonal obrat společnosti hranici 1,5 miliardy korun. K růstu ale došlo i v jiných oblastech, například v objemu nabízených produktů (meziroční nárůst o 15 %) nebo v počtu zaměstnanců (12 %). „Neustále rosteme. Je to zapříčiněno především tím, že působíme na 26 evropských trzích a všechny kroky koordinujeme z Česka. Přibrali jsme proto i loni další zaměstnance, abychom všechny aktivity zvládli pokrýt. Dokonce se budeme muset v květnu z kapacitních důvodů stěhovat do nových kanceláří, které jsou dvakrát tak velké než naše dosavadní centrála,“ říká Ing. Karel Havlíček, Marketing Regional Manager NOARK Electric.Výzkum a rozvoj portfoliaDo nejnovějších technologií, výrobních prostředků i rozvoje produktového portfolia NOARK Electric pravidelně investuje. Důraz klade především na fotovoltaiku a průmysl. Na rozvoji oborových standardů i portfolia spolupracuje značka například s ČVUT nebo Ekonomicko-správní fakultou Masarykovy univerzity v Brně formou workshopů, respektive projektů pro nadané studenty. „Spolupráce s vysokými školami zahrnuje i řadu marketingových výzkumů a tematických přednášek věnovaných IT a HR ve firmě,“ prozrazuje Havlíček.Aktivity na poli OZEOd svého založení firma strmě roste a stala se významným hráčem v segmentu obnovitelných zdrojů. Odrazem tohoto růstu je také zintenzivnění aktivit v segmentu OZE. Významnou úlohu v těchto plánech hraje partnerství se Svazem moderní energetiky, které startuje v letošním roce. „Není a ani nemůže nám být lhostejné, jakým směrem se ubírá legislativa spjatá s OZE, jak se tento obor rozvíjí i jak je vnímán odbornou a širší veřejností. Cítíme, že segment OZE je důležité v ČR kultivovat a rozvíjet s fundovanými odborníky a podobně zaměřenými společnostmi. Vítáme možnost odborné spolupráce s dalšími členy v rámci pracovních skupin SME i zapojení do osvětových aktivit, jakou je například roadshow Pro moderní Česko,“ vysvětluje Havlíček.Podpora elektrotechniky napříč EvropouNOARK Electric pravidelně podporuje střední elektrotechnické školy a učiliště, jež vychovávají budoucí generace odborníků. Středobodem těchto aktivit je projekt NOARK plní sny školám, který těm nejtalentovanějším týmům zajistí mimo jiné i finanční podporu. Letos se soutěž pořádá v devíti evropských zemích a zaregistrovalo se do ní více než 120 školních týmů. Minulé ročníky určily pouze vítězné projekty v jednotlivých státech, ale rok 2025 bude jiný. Celé klání získá mezinárodní rozměr, protože vůbec poprvé z registrovaných účastníků vzejde evropský vítězný tým, který vyhraje prémii čtvrt milionu korun a další ceny.„V historii tohoto projektu bude letos konkurence určitě nejsilnější. Do soutěže se zapojilo přesně 123 škol z devíti zemí a národní vítězové se letos poprvé utkají o titul nejlepšího evropského projektu,“ říká Havlíček, a pokračuje: „Vyhlášení se uskuteční během slavnostního galavečeru v březnu v Praze a zúčastní se ho zástupci vítězů ze všech zemí, kde se soutěž pořádá. NOARK plní sny školám vnímáme jako prostředek, který může významně přispět k pozvednutí úrovně elektrotechniky v ČR i Evropě, a navíc studentům poskytuje potřebnou mezinárodní konfrontaci.“ Kontakt:www.noark-electric.cz  

Čas načtení: 2025-03-25 13:41:00

Společnost Shanghai Electric se na Hannover Messe 2025 představí s více než 20 průlomovými technologiemi

Hannover (Německo) 25. března 2025 (PROTEXT/PRNewswire) - Společnost Shanghai Electric (SEHK:2727, SSE:601727) se představí v hale 9 veletrhu Hannover Messe 2025 ve speciální zóně pro inteligentní výrobu. Společnost předvede od 31. března do 4. dubna na stánku A18 více než 20 průlomových produktů a řešení na téma Inovace stimulují svět. K vidění bude široká škála automatizačních systémů šitých na míru leteckému a kosmickému průmyslu, nejmodernější řešení e-mobility a integrované systémy bezuhlíkových průmyslových parků – to vše navrženo tak, aby se podpořil globální přechod na nízkouhlíkovou výrobu.Hannover Messe 2025 je globální technologická slavnostní akce, která společně předkládá nejnovější a nejlepší řešení pro inteligentní výrobu, umělou inteligenci, vodíkovou revoluci a pokročilé systémy řízení energie. Nabízí platformu, která umožňuje vedoucím světovým podnikům v oboru posouvat hranice inovací. Jako jedna z vedoucích společností v oblasti nové energie a inteligentní výroby se Shanghai Electric těší, že se může připojit ke svým kolegům při utváření plánu pro budoucí průmyslová odvětví.Pro posílení spolupráce s mezinárodními partnery bude Shanghai Electric během akce pořádat osm tematických putovních přehlídek, které se budou zabývat tématy, jako je její strategická vize zeleného průmyslu, inovativní montážní linky pro letadla, systémy tepelného řízení pro elektromobily a systémy pohonu elektromobilů. Další zasedání budou věnována evropskému výzkumnému a vývojovému středisku společnosti pro větrné turbíny, jakož i pokroku v oblasti inteligentních fotovoltaických systémů, ekologických vodíkových zařízení a průmyslových pohonných systémů.Co se týče produktů, společnost zdůrazní svůj nejnovější vývoj v oblasti základních komponentů pro NEV (vozidla poháněná novým druhem energie), včetně automatizovaných výrobních linek na pohonné baterie, hnací motory a elektronické řídicí systémy.Návštěvníci si budou moci vychutnat strhující zážitek na stánku společnosti Shanghai Electric, který je vybaven 3D displejem inspirovaným tradičním čínským pohyblivým tiskem. Vizuální ukázka bude ilustrovat, jak šest obchodních segmentů společnosti Shanghai Electric – zahrnujících námořní, pozemní, leteckou, větrnou, solární a vodíkovou energetiku – spolupracuje s využitím pokročilých algoritmů umělé inteligence při vytváření víceenergetických, vzájemně se doplňujících rámců řízení energie, spolu s jejími stěžejními řešeními určenými k dekarbonizaci každé fáze životního cyklu průmyslového parku, od plánování a návrhu až po výstavbu a každodenní provoz.Foto – https://mma.prnewswire.com/media/2648121/Scan_QR_code_receive_exhibition_ticket_explore_Shanghai_Electric_s_latest.jpg Logo – https://mma.prnewswire.com/media/2346204/Shanghai_Electric_logo.jpg KONTAKT: Jin Shen +86(21)33261246, E-mail: shenjin@shanghai-electric.com 

Čas načtení: 2024-02-01 17:04:37

Kona Electric N Line elektrifikuje silnice sportovním stylem

Hyundai odhaluje zcela nový model Kona Electric N Line – fascinující kombinaci elektrifikovaného a sportovního designu, redefinující elektromobilový styl. Nejnovější verze nabízí specifické osobité prvky N Line zákazníkům, kteří chtějí vyčnívat z davu N Line bude poprvé k dispozici se všemi verzemi pohonů zcela nového modelu Kona Hyundai Kona Electric N Line bude sjíždět z ... Číst dál The post Kona Electric N Line elektrifikuje silnice sportovním stylem appeared first on TopDrive.cz.

Čas načtení: 2024-02-28 13:30:04

Ford SuperVan 4.2 je elektrická dodávka s výkonem 1 400 koní. Překonala i Mercedes AMG GT3

Romain Dumas za volantem poslední verze 4.2 překonal hned několik rekordů v australském Bathurstu  Čas této speciálně upravené dodávky byl lepší než u závodního speciálu Mercedes AMG GT3  Pohon zajišťují tři elektromotory a výkon dosahuje 1 400 koní  Elektrický Ford Transit můžeme vídat ve službách přepravních firem i různých dalších společností. Jeden speciální kousek s označením SuperVan 4.2 ale překonává rekordy na různých závodních tratích. Naposledy šlo o okruh Mount Panorama v australském Bathurstu. Romain Dumas s tímto elektromobilem kolo objel za 1 minutu a 56,3247 sekund, čímž stanovil rekord v kategoriích elektromobilů, vozů s uzavřenými koly i komerčních vozidel. Zároveň se jedná zhruba o tři desetiny rychlejší čas, než měl na stejném okruhu speciálně upravený Mercedes AMG GT3. Přečtěte si celý článek Ford SuperVan 4.2 je elektrická dodávka s výkonem 1 400 koní. Překonala i Mercedes AMG GT3

Čas načtení: 2024-04-18 07:12:18

Elektrická jachta Maserati dosáhne rychlosti 40 uzlů

Maserati, legendární italská automobilka, se plně oddává elektromobilům a ohlašuje, že do roku 2028 přejde kompletně na výrobu vozidel pouze s elektrickým pohonem. Tato smělá změna zahrnuje nejen silniční auta, ale nyní i vodní dopravní prostředky. S uvedením svého nového klenotu, elektrického kabrioletu GranCabrio Folgore, Maserati nepřestává ohromovat a představuje Tridente – svůj první luxusní

Čas načtení: 2024-05-02 15:56:30

T.G. Copperfield &amp; The Electric Band v Přerově

Festival Blues nad Bečvou, Restaurace Pivovar Přerov, čtvrtek 25.4.2024 Po velmi úspěšném koncertu anglické pětice Brave Rival na úvodním koncertu dvanáctého ročníku festivalu Blues nad Bečvou přilákal bluesrockový písničkář zpěvák a kytarista T. G. Copperfield do ověřených prostor přerovského Pivovaru na další dvojkoncert nečekaně početnou návštěvu. Před hlavní hvězdou večera naladila bluesovou atmosféru domácí kapela Mothers Follow Chairs v nové sestavě sérií ověřených hitů. Energickou zpěvačku Petru Polákovou Uvírovou doprovodili klávesista Pavel Dědek, nově kytarista Bohdan Mrtvý, baskytarista František Šejba […] The post T.G. Copperfield & The Electric Band v Přerově first appeared on Jazz Port.cz. Zobrazit celý článek T.G. Copperfield & The Electric Band v Přerově

Čas načtení: 2024-05-15 13:30:27

Xiaomi Electric Scooter 4 Pro (2024) slibuje dojezd až 60 km. Známe českou cenu

Xiaomi představilo pro Evropu novou koloběžku Electric Scooter 4 Pro 2. generace Nabízí až 1000W motor a velkou baterii s dojezdem až 60 kilometrů na jedno nabití Přitom se prodává již nyní, a to za 13 999 Kč včetně DPH Čínské Xiaomi posílá do Evropy druhou generaci své úspěšné e-koloběžky Electric Scooter 4 Pro. Ta přináší zejména silnější výkon, mohutnější a pevnější konstrukci, stejně jako o něco delší dojezd. K dispozici bude v mnoha evropských trzích, stejně jako v Česku, a to již od poloviny května. Koloběžku v průběhu příštího týdne začneme v redakci testovat a následně vám nabídneme její podrobnou recenzi. Přečtěte si celý článek Xiaomi Electric Scooter 4 Pro (2024) slibuje dojezd až 60 km. Známe českou cenu