Po 16letech jsem zahodil všechen kod webu a napsal celý kod znovu. Vypadá to tu +- stejně, ale pokud narazíte na něco co vám vadí tak mi o tom napište: martin@vorel.eu nebo se mi ozvěte na twitteru Začal jsem dělat change log.

Kurzy ze dne: 22.01.2025 || EUR 25,145 || JPY 15,448 || USD 24,075 ||
čtvrtek 23.ledna 2025, Týden: 4, Den roce: 023,  dnes má svátek Zdeněk, zítra má svátek Milena
23.ledna 2025, Týden: 4, Den roce: 023,  dnes má svátek Zdeněk
DetailCacheKey:d-411481 slovo: 411481
Letní téma: Zájezd a jeho reklamace, praktické tipy

S příchodem teplého počasí již mnoho Čechů tráví pracovní dny sněním nad letní dovolenou a relaxováním (zejména) u moře. Velká část z nich má také pravděpodobně již zájezd s cestovní kanceláří sjednaný, zálohy zaplacené a možná i plavky zakoupené. Čeho by si však čeští spotřebitelé měli být vědomi, aby předešli komplikacím a jejich vysněná dovolená dobře dopadla? Radí organizace dTest.

---=1=---

--=0=--

---===---

Čas načtení: 2024-02-28 09:00:01

Reklamace zboží bez originální krabice nebo příslušenství? Vyzrajte na častý trik obchodníků

Zákon v souvislosti s přijímáním reklamací neklade spotřebitelům žádné překážky v podobě originální krabice či příslušenství, kvůli kterým by své právo ztráceli. To znamená, že v žádném případě nemusíte předložit zboží k reklamaci v původním či neporušeném obalu a roky skladovat krabice na půdě. Poškozený kufr hlaste na letišti hned po příletu. Hodit se vám bude účtenka i palubní lístek Číst více Sluchátka i nabíječku můžete nechat doma Žádný prodejce nemůže uložit zákazníkovi povinnost, kterou zákon nezná. Nepřípustně by tak omezil váš přístup k právům z vad zboží, čímž by porušil zákon. A to ani ve chvíli, kdy si to napíše do obchodních podmínek nebo reklamačního řádu. Pokud je totiž v takových ujednáních něco, co odporuje právnímu řádu, konkrétně v takovém případě občanskému zákoníku a zákoně o ochraně spotřebitele, nepřihlíží se k tomu. Právní norma je vždy nadřazena takovým soukromým ujednáním. A není to jen krabice, co se stalo pro obchodníky „spolehlivým“ argumentem. Často požadují předložení veškerého příslušenství, typicky spočívajícího například ve sluchátkách při reklamaci mobilního telefonu. Ani na to ale nemají právo, protože nelze podmiňovat uplatnění reklamace předáním celého koupeného balíčku, pokud vada, pro kterou zboží reklamujete, nespočívá právě v tomto kusu příslušenství. Pokud žádáte o vyřešení reklamace opravou, jde o nepřiměřený požadavek. To neplatí, pokud uplatňujete své právo z vadného zboží odstoupením od smlouvy. V takovém případě musíte být připraveni vrátit zboží včetně kompletního příslušenství. Jak získat vyšší alimenty? Pokud je otec flákač, soud mu může pořádně zavařit Číst více Jak snadno vyřešit reklamaci? Zboží reklamujete u prodávajícího, a to buď osobně, či poštou. Může se stát, že je v záručním listě uveden konkrétní servis, kde můžete své právo z vadného plnění uplatnit. V případě nejasností se vždy obraťte na prodávajícího, od kterého jste výrobek zakoupili. Prodejce však nemůže požadovat přepravení a doručení velké a těžké věci, pokud by takový krok způsobil spotřebiteli velké obtíže s nepřiměřeně vysokými náklady. Stejné to bude například se zabudovanou vanou či podlahou v kuchyni. V takovém případě se uplatní buď obhlídka u vás doma, nebo zaslání fotografií. Domluvte se s prodejcem. Ke zboží nezapomeňte přiložit kupní doklad. Pokud jej nemáte, máte právo doložit nákup například výpisem z bankovního účtu, ze zákaznické karty, či dokonce svědectvím osoby, která vás při nákupu doprovázela. Nezapomeňte také, že obyčejné účtenky často blednou a údaje k nákupu už by na nich nemusely být po dvou letech čitelné. Je dobré si je ofotit, nascanovat, případně okopírovat. Klasický papír tak rychle nebledne. Na reklamaci máte ze zákona 24 měsíců. Zboží, které podléhá rychlé zkáze, má uvedenou dobu trvanlivosti. Vyřízení reklamace nesmí trvat déle než 30 dní ode dne uplatnění reklamace. Pokud se tak stane, jedná se o porušení smlouvy a vy máte právo od ní odstoupit a žádat vrácení peněz. Odesíláte-li balík poštou, je dnem uplatnění reklamace den, ve kterém zboží dojde adresátovi do schránky. Zdroje: autorský článek KAM DÁL: Pomsta matek, která ublíží dítěti: Napíšu tě do rodného listu, až si mě vezmeš!

Čas načtení: 2024-10-18 18:00:01

Když obchod odmítne reklamaci: Soudit se je drahé, jsou i jiné cesty

Stalo se to snad každému. Je to nepříjemný pocit, když si vyberete a zaplatíte zboží a nedostanete, co chcete, nebo nic nefunguje. Nejčastěji se tento problém řeší jednoduše reklamací. Někdy to jde a jindy není jiná možnost než zvolit složitou cestu a obrátit se na soud. V takovém případě je dobrý každý doklad. Vyplatí se řešit reklamaci u soudu? Možné důkazy: účtenka nebo faktura, záruční list, znalecký posudek, fotografie nebo video svědčící o vadnosti zboží, reklamační list a dokumentace o komunikaci s prodávajícím.  V případě soudu lze polemizovat, zdali se nám to vyplatí. Jednak advokát něco stojí a jednak jsou tu i další výdaje. A to se týká obou stran, nejen toho, kdo soudní při prohraje. „V závislosti od konkrétního sporu mohou tyto náklady šplhat od několika tisíc do několika desítek tisíc,“ vysvětluje Mgr. Klára Bortlíková z advokátní kanceláře Cisek. Nešťastný zákazník vždy riskuje, že při prohraje, ale pokud dojde k úspěchu, kupující dostane vrácenou celou částku. Advokáta si ale zaplatí sám a ten za hodinu bere 1000–4000 Kč. „Pokud si najme špičkového advokáta, který mu vyúčtuje odměnu 50 tisíc Kč za vedení sporu, je možné, že podle výpočtu mu soud na náhradě přizná částku násobně menší,“ tvrdí Bortlíková. S některými advokáty se lze ale domluvit tak, že budou klienta zastupovat zdarma a odměnu dostanou pouze při soudní výhře.  Pro soud je dobré opatřit si dostatek důkazů. „Nejvyšší sílu však jistě bude mít znalecký posudek vyhotovený znalcem. Jeho provedení může nařídit i soud v průběhu řízení. V takovém případě bude většinou náklady za jeho provedení hradit ta strana, která bude ve sporu neúspěšná,“ vysvětluje Bortlíková. Znalecký posudek je tedy jeden z důkazů pro soud, jehož účelem je informovat o věci ve všem podstatném. Vyhotovuje jej soudní znalec nebo znalecký ústav. Jak přežít reklamaci zboží z e-shopu a nezbláznit se? Jde to i bez soudu Číst více Kdo chce moc, nemusí mít nakonec nic Co všechno platí při soudu ohledně reklamace spotřebitel? Soudní poplatek (poplatek za běžný spotřebitelský spor se pohybuje ve výši 1000 Kč),  odměnu advokáta (může být jako hodinová nebo úkolová, sazba se liší podle zaměření, lokality, velikosti kanceláře, někteří mají cenu včetně DPH a jiní nejsou plátci DPH) a další výdaje (jízdné, znalecký posudek, jazykové překlady). Pan Jeřábek si koupil prostřednictvím e-shopu nový a drahý mobil. Neuměl s ním však zacházet, a když do něj vkládal paměťovou kartu, přístroj poškodil. Rozhodl se, že výrobek bude reklamovat, ale firma, od které ho kupoval, mu na to neskočila. Běžná reklamace mu nevyšla a ani mimosoudní řešení sporu.  Došlo tedy na soud. A byl to soud nekonečný a neskončil pro pana Jeřábka dobře. Vzal si sice renomovaného advokáta, který jej zastupoval, jeho honorář se však vyšplhal až na 100 tisíc Kč. Důkazy dosvědčily, že si vadu zboží způsobil sám. A tak nejenže přišel o balík peněz, ale utržil si také ohromnou ostudu.  Mimosoudní řešení sporů Je moc dobře, když se reklamace vyřeší smírnou cestou. Říká se tomu „mimosoudní řešení sporů“ neboli „řízení ADR“. To má na starosti Česká obchodní inspekce. Nejčastější spory se týkají reklamace spotřebního zboží a nedodání zboží či nevrácení peněz po odstoupení od smlouvy, další spory souvisí se smlouvou o dílo, různými službami, přepravami a zájezdy. „Důvodem pro řešení sporů soudní cestou je velmi často neúspěch ADR řízení nebo nestihnutí lhůty na zahájení ADR řízení, která je stanovena na jeden rok od doby, kdy se spotřebiteli nepovedlo vyřešit reklamaci,“ vysvětluje Bortlíková. Rozjezd e-shopu: Co nechat plavat a na co se zaměřit Číst více Je dobré mít na paměti, že v případě soudu se obě strany ocitnou pod tlakem a má to i svoje právnická a psychologická rizika. „Zejména v případě nedorozumění a špatné komunikace může hrát psychologická stránka obrovskou roli,“ zmiňuje Bortlíková. Každopádně spotřebiteli se více vyplatí ADR, neboť je podání návrhu na zahájení bezplatné. Obě strany hradí pouze náhrady na řízení. Důležitá je v tomto případě oboustranná dohoda, protože Česká obchodní inspekce nemá v kompetenci vydat rozsudek.  Zdroje: autorský článek spolu s dalšími zdroji (coi.cz, akcisek.cz) KAM DÁL: Svatební slib u notáře. Láska je slepá, ale i ta má svůj rozpočet.

Čas načtení: 2019-04-20 20:52:00

Boty od Office Shoes už nikdy nekoupím (c) mozektevidi.net

Nekvalitní boty od Office Shoes - shoebox CZ s.r.o. Obvykle nepíšu o reklamacích na blog, ale na druhou stranu, o špatném chování k zákazníkovi je potřeba mluvit. Neuznaná reklamace, po pár týdnech zničené boty. Špatné zkušenosti s firmou, neuznaná reklamace Kategorie: Reklama Pokračovat ve čtení článku (c) Mozektevidi.net

Čas načtení: 2022-07-29 08:48:52

Kristýna Freiová: Jde o to, aby pro nás příběh neskončil dočtením knihy

„Psaní je totiž pro mě i jen to, co se mi odehrává v hlavě. Pořád mi tam běhají nějaké příběhy,“ přiznává Kristýna Freiová, kterou psaní okouzlilo již v dětském věku a během gymnaziálních studií psala povídky a básničky. Na psaní ji baví možnost vyprávět vlastní příběhy a předávat čtenářům něco ze svého vidění světa. A letos se čtenáři můžou těšit na její novou knížku nazvanou Temnota, která uzavírá románovou sérii Galilejec.      Narodila jste se v Českých Budějovicích, vyrůstala v Praze a již na ZŠ jste díky své bujné fantazii začala psát. Co vás ještě bavilo a jak jste požívala svá dětská léta? Bavilo mě chození do kina a videopůjčovny. Takže jednoduše řečeno filmy. A to mi vlastně zůstalo. Dětství jsem z podstatné části trávila v Jindřichově Hradci u babičky. Do dnes se tam ráda vracím.    Během studia na Gymnáziu Josefa Škvoreckého jste se intenzivně věnovala psaní povídek i básniček. Pak jste chtěla studovat historii, ale nevyšlo to. Nakonec jste vystudovala FF UK v Praze kulturologii a na Literární akademii Josefa Škvoreckého tvůrčí psaní a publicistiku. Někde jste řekla, že po škole jste vůbec nepsala. Nakonec jste se v psaní ale našla. Co vás na psaní baví a kdy přišel nápad napsat knihu? O napsání knihy jsem snila léta. Po absolvování literární akademie jsem ten sen nicméně vzdala. Věčně nás tam někdo ujišťoval o tom, že spisovatelů je spousta a na nás nikdo nečeká. Svým způsobem měli pravdu. Přesto nám to alespoň nemuseli tak často opakovat, ale asi se báli, že pak budeme chtít vrátit školné, když neuspějeme, tak se jistili. Pravda je, že o dráze spisovatele moc mých spolužáků stejně nesnilo, jen chtěli něco vystudovat. Ale mně se to nakonec podařilo, za což jsem nesmírně vděčná. A občas tomu stále nemůžu uvěřit. A co mě vlastně na psaní baví? Možnost vyprávět vlastní příběhy a předávat čtenářům něco z mého vidění světa. Věřím, že mé romány neobsahují jen dobrodružné příběhy, ale i určitý návod, nebo cestu k překonání daností a hranic, které nás brzdí a poutají ke všemu naučenému a vrozenému — včetně odsouzení k smrti.   Vyzkoušela jste si práci novinářky. Co vám novinářská praxe dala? Asi rok jsem psala články pro časopis Bulletin Slovo, který vydává nezisková organizace Slovo 21. Je to časopis o cizincích a pro cizince žijící v České republice. Takže jsem se podívala na různé kulturní akce pořádané jednotlivými komunitami, na které bych se jinak nedostala. A vůbec jsem poznala z blízka, jak u nás cizinci žijí a jak moc se chtějí integrovat, ale přitom nezapomínají udržovat vlastní tradice, protože přece Češi z nich nikdy nebudou a ani se to po nich nechce. Což je v pořádku.   V roce 2017 jste se coby spisovatelka představila prvotinou Galilejec, která hned zaujala. Pak přišel Nesmrtelný hrabě, poté Lucifer a Markétka a letos vychází Temnota. Jelikož jste se vždycky zajímala o mystické příběhy z historie lidstva a ve svých dílech hledáte odpovědi na zásadní otázky lidského bytí a našeho osudu. Proč právě tato témata? Už jako dítě na základní škole, která pro mě nebyla jednoduchá, jsem se ptala sama sebe, proč jsou věci také, jaké jsou? Proč to či ono musíme? A zda je správné všechno to, co se od nás očekává? Odpovědí se mi moc nedostalo, a tak jsem se snažila smířit se světem, jaký pro mě tehdy byl. Myslela jsem, že to je jediná cesta. Nakonec jsem se ale nevzdala, což je zásluhou mých rodičů, ve kterých jsem vždycky měla oporu. Konečně, nevyrůstala jsem v prostředí, kde by se věci braly tak jak jsou bez jakékoliv pochybnosti. Kdyby ve mě nevěřili, kdyby nevěřili v to, co píšu, těžko bych napsala a publikovala čtyři romány. Ale to jsem možná trochu odbočila, i když to s vaší otázkou souvisí. Věřím, že se dá lidský život zlepšovat, že můžeme být jako hrdinové z mých knih — všemocní. Základem každého dobrého příběhu je cesta hrdiny a vlastně jde o cestu hrdiny v každém z nás. Jinak bychom příběhy tolik nepotřebovali. My to přece víme, nebo tušíme, když se s takovým hrdinou ztotožníme. Jde ale o to, aby pro nás daný příběh neskončil dočtením knihy, nebo závěrečnými titulky v kinosále, ale abychom si ho nesli dál a dál a naplňovali ho tak v sobě a každý sám pro sebe. Milujeme hrdiny, kteří dokáží víc než my, kteří dokáží změnit svůj osud. Proč tomu tak je, je jasné. Přejeme si být jako oni. Byť jen v těch nejtajnějších zákoutích srdce.   Příběhy vašich knih zasazené v historických kulisách, v nich se odehrávají nadpřirozené věci, a jak jsem se dočetla v jednom vašem rozhovoru, jste řekla: „Usedám k psaní a nevím, jak se postavy zachovají, žijí svým vlastním životem.“ Máte oblíbeného hrdinu ze svých knih? Každý je jiný, ale zároveň jsou si podobní — usilují o to samé, ať jde o Ješuu Nazaretského, nesmrtelného hraběte de Saint-Germain, Lucifera nebo Usira. Chtějí změnit svět. Ale koho z nich mám nejraději? Snad právě Lucifera. Náš vztah se budoval postupně a je to patrné i v mých knihách. Nějak se stalo, že se objevuje v každé z nich. Je to průvodce a učitel ostatních postav, ale zároveň on sám má před sebou ještě dlouhou cestu a problémů nad hlavu.   Pracujete na novém příběhu? Podle čeho si vybíráte, o čem budete psát? Pracuji a nepracuji. Za poslední dva roky jsem začala psát několik příběhů. Uzavřela jsem teď vlastně tetralogii, začínám proto od nuly. Takže se dostávají ke slovu nová témata a nějak se nemohou dohodnout, komu bych měla dát přednost. Zda mé vášni z mládí pro upíry a hraběte Draculu, nebo dlouholetému zájmu o vojenskou historii a duchařské příběhy.   „Psaní je pro mě vším, je to cesta, způsob života…“ Jsou vaše slova a platí stále? Ano, platí to stále, a to i když zrovna nic nepíšu. Psaní je totiž pro mě i jen to, co se mi odehrává v hlavě. Pořád mi tam běhají nějaké příběhy.   Jaká jste čtenářka? Máte oblíbeného autora nebo žánr? Zaujal vás někdo v poslední době? Jinak řečeno, ovlivnila mě Smrt v Benátkách Thomase Manna, Mistr a Markétka Michaila Bulgakova, Čarodějův učeň Otfrieda Preusslera a Dracula Brama Stokera. V poslední době čtu s nadšením duchařské novely od Darcy Coates a vrátila jsem se k detektivním příběhům Borise Akunina.   Jak ráda trávíte chvíle volna? Umíte odpočívat? Odpočívat umím, a to doslova. Jen bych upravila slova Jana Nerudy: Sotva lehne; sotva usne, sen se zvedne — na Jen si sedne, sen se zvedne. Ve vhodné poloze usnu v jakoukoliv denní dobu. Ale chodím i ven třeba na procházky se psem. Vlastně i volné chvíle jsou pro mě pracovní, když vyřizuje reklamace v jedné firmě. To je opravdu změna. Tehdy nejsem kreativní já, ale lidé, co reklamace posílají. (smích) Jinak samozřejmě čtu, chodím ven s přáteli a sleduji seriály nebo filmy.   Kristýna Freiová se narodila 17. srpna 1988 v Českých Budějovicích, ale vyrůstala v Praze. Vystudovala FF UK v Praze a Literární akademii Josefa Škvoreckého. Napsala sérii Galilejec (Galilejec, Nesmrtelný hrabě, Lucifer a Markétka, Temnota (2022). Většinu jejích knih už nejde koupit v knihkupectvích, a tak je autorka sama prodává přes e-shop. Více se dozvíte na www.kristynafreiova.cz.

Čas načtení: 2024-02-18 20:15:52

Reklamace po pár dnech. Proč tolik zákazníků vrací brýle Vision Pro?

Zákazníci na sociálních sítích hojně informují o tom, že vracejí brýle Vision Pro Nejčastějším důvodem je ergonomie a diskomfort při používání Jiní si stěžují na software, který v současnosti nedosahuje kvalit v poměru k ceně Lehce nabyl, lehce pozbyl, chtělo by se říct u headsetu Apple Vision Pro. Pokrokové zařízení je k dispozici od pátku 2. února, dva týdny tedy utekly jako voda a už se ozývají první zákazníci, kteří vítězoslavně vrátili headset v hodnotě 100 tisíc korun zpět do obchodu. Přečtěte si celý článek Reklamace po pár dnech. Proč tolik zákazníků vrací brýle Vision Pro?

Čas načtení:

Jak se vyhnout nejčastějším chybám při uzavírání a realizaci smluv v obchodní praxi

[skoleni-kurzy.eu] Seminář vás seznámí s nejčastějšími chybami a nedostatky při uzavírání a realizaci smluv předání, reklamace vad, uplatnění smluvních sankcí atd. a navazující rozhodovací praxí soudů. Získáte aktuální poznatky o zkušenostech z praxe při uzavírání a realizaci zejména kupních smluv a smluv o dílo a obdržíte detailní návod, na co se v klíčových ustanoveních smluv zaměřit, a jak vhodně upravit vzájemná práva a povinnosti a rozložit rizika mezi obě smluvní strany. Obdržíte doporučení z obchodní praxe ke vhodným postupům při plnění vzájemných povinností ze smluv a zajištění dodržení povinností vyplývajících ze smluv. * • nejčastější chyby a nedostatky, • kdo je oprávněn za podnikatele smlouvu uzavřít, jaké normy jsou přísné a od kterých se lze odchýlit, • význam překvapivých ujednání ve smlouvě, • předsmluvní odpovědnost, • reklamace vad po novele občanského zákoníku a zákona o ochraně spotřebitele, • předkupní právo a jeho změny po novele občanského zákoníku, • postup při uzavírání smlouvy, forma smlouvy a její změny, • smlouva o smlouvě budoucí • výklad klíčových ustanovení kupní smlouvy a smlouvy o dílo a vzájemné odlišnosti, • omezení obsahu smluv – ochrana slabší strany, • změna závazků: změna obsahu smlouvy, změna dlužníka, věřitele, • formulářové smlouvy, obchodní podmínky a jejich konflikt, rámcové smlouvy, • povinnosti smluvních stran a následky jejich porušení – kontraktační doporučení, • předání a převzetí věci, přechod nebezpečí škody na věci – specifikace možných případů u obou smluvních stran a jejich variantní řešení, • nabytí vlastnictví a vedlejší ujednání, • přechod dluhů a přistoupení k dluhům, • zajištění a utvrzení dluhu, smluvní pokuty, • jak reklamovat a uplatnit práva z odpovědnosti za vady, • jak nastavit ukončení smlouvy v případě porušení povinností výpověď, odstoupení, • výhody a úskalí rozhodčích doložek ve smlouvách, registr smluv. Odpovědi na dotazy. ...1. VOX a.s.

Čas načtení:

Jak se vyhnout nejčastějším chybám při uzavírání a realizaci smluv v obchodní praxi

[skoleni-kurzy.eu] Seminář vás seznámí s nejčastějšími chybami a nedostatky při uzavírání a realizaci smluv předání, reklamace vad, uplatnění smluvních sankcí atd. a navazující rozhodovací praxí soudů. Získáte aktuální poznatky o zkušenostech z praxe při uzavírání a realizaci zejména kupních smluv a smluv o dílo a obdržíte detailní návod, na co se v klíčových ustanoveních smluv zaměřit, a jak vhodně upravit vzájemná práva a povinnosti a rozložit rizika mezi obě smluvní strany. Obdržíte doporučení z obchodní praxe ke vhodným postupům při plnění vzájemných povinností ze smluv a zajištění dodržení povinností vyplývajících ze smluv. * • nejčastější chyby a nedostatky, • kdo je oprávněn za podnikatele smlouvu uzavřít, jaké normy jsou přísné a od kterých se lze odchýlit, • význam překvapivých ujednání ve smlouvě, • předsmluvní odpovědnost, • reklamace vad po novele občanského zákoníku a zákona o ochraně spotřebitele, • předkupní právo a jeho změny po novele občanského zákoníku, • postup při uzavírání smlouvy, forma smlouvy a její změny, • smlouva o smlouvě budoucí • výklad klíčových ustanovení kupní smlouvy a smlouvy o dílo a vzájemné odlišnosti, • omezení obsahu smluv – ochrana slabší strany, • změna závazků: změna obsahu smlouvy, změna dlužníka, věřitele, • formulářové smlouvy, obchodní podmínky a jejich konflikt, rámcové smlouvy, • povinnosti smluvních stran a následky jejich porušení – kontraktační doporučení, • předání a převzetí věci, přechod nebezpečí škody na věci – specifikace možných případů u obou smluvních stran a jejich variantní řešení, • nabytí vlastnictví a vedlejší ujednání, • přechod dluhů a přistoupení k dluhům, • zajištění a utvrzení dluhu, smluvní pokuty, • jak reklamovat a uplatnit práva z odpovědnosti za vady, • jak nastavit ukončení smlouvy v případě porušení povinností výpověď, odstoupení, • výhody a úskalí rozhodčích doložek ve smlouvách, registr smluv. Odpovědi na dotazy. ...1. VOX a.s.

Čas načtení:

Jak se vyhnout nejčastějším chybám při uzavírání a realizaci smluv v obchodní praxi

[skoleni-kurzy.eu] Seminář vás seznámí s nejčastějšími chybami a nedostatky při uzavírání a realizaci smluv předání, reklamace vad, uplatnění smluvních sankcí atd. a navazující rozhodovací praxí soudů. Získáte aktuální poznatky o zkušenostech z praxe při uzavírání a realizaci zejména kupních smluv a smluv o dílo a obdržíte detailní návod, na co se v klíčových ustanoveních smluv zaměřit, a jak vhodně upravit vzájemná práva a povinnosti a rozložit rizika mezi obě smluvní strany. Obdržíte doporučení z obchodní praxe ke vhodným postupům při plnění vzájemných povinností ze smluv a zajištění dodržení povinností vyplývajících ze smluv. * • nejčastější chyby a nedostatky, • kdo je oprávněn za podnikatele smlouvu uzavřít, jaké normy jsou přísné a od kterých se lze odchýlit, • význam překvapivých ujednání ve smlouvě, • předsmluvní odpovědnost, • reklamace vad po novele občanského zákoníku a zákona o ochraně spotřebitele, • předkupní právo a jeho změny po novele občanského zákoníku, • postup při uzavírání smlouvy, forma smlouvy a její změny, • smlouva o smlouvě budoucí • výklad klíčových ustanovení kupní smlouvy a smlouvy o dílo a vzájemné odlišnosti, • omezení obsahu smluv – ochrana slabší strany, • změna závazků: změna obsahu smlouvy, změna dlužníka, věřitele, • formulářové smlouvy, obchodní podmínky a jejich konflikt, rámcové smlouvy, • povinnosti smluvních stran a následky jejich porušení – kontraktační doporučení, • předání a převzetí věci, přechod nebezpečí škody na věci – specifikace možných případů u obou smluvních stran a jejich variantní řešení, • nabytí vlastnictví a vedlejší ujednání, • přechod dluhů a přistoupení k dluhům, • zajištění a utvrzení dluhu, smluvní pokuty, • jak reklamovat a uplatnit práva z odpovědnosti za vady, • jak nastavit ukončení smlouvy v případě porušení povinností výpověď, odstoupení, • výhody a úskalí rozhodčích doložek ve smlouvách, registr smluv. Odpovědi na dotazy. ...1. VOX a.s.

Čas načtení: 2024-10-03 19:00:01

Jak přežít reklamaci zboží z e-shopu a nezbláznit se? Jde to i bez soudu

Občanský zákoník stanovuje, že ten, kdo prodává online, má povinnost předat zákazníkovi zboží bez poskvrnky. Jsou případy, kdy tomu tak nebývá. Tehdy je na místě reklamace, což není zase taková věda. Stačí dodržovat určitá pravidla a myslet si na to včas. Když e-shop chybuje Povinnosti prodávajícího v případě reklamace: dodání nového zboží, oprava již dodaného zboží, vrácení peněz nebo sleva z ceny zboží. Nikdo není neomylný a chybička se čas od času vloudí v každém odvětví. Týká se to samozřejmě i  prodejů přes e-shopy. Pokud jsou nějaké nedostatky koupeného zboží ohledně kvality nebo množství, je vždy na místě se ozvat. „Primárně může spotřebitel požadovat odstranění. Pokud by to bylo pro prodávajícího nemožné nebo příliš nákladné, může sám navrhnout přiměřenou slevu nebo vrácení peněz,“ vysvětluje Iva Huňařová z advokátní kanceláře Cisek.  Rozjezd e-shopu: Co nechat plavat a na co se zaměřit Číst více Kolik máme času V případě dražší elektroniky nebo třeba automobilu prodejce poskytne smluvní záruku v libovolné délce. Doba záruky se pak pohybuje od 5 do více let. Záruční doba na nové zboží podle zákona činí dva roky od převzetí zboží. Aktuálně je prodávající odpovědný pouze za vady zboží, které mělo v okamžiku koupě, i když se projevily později. Na trhu existují dva přístupy při řešení tohoto problému. „U levnějšího zboží velcí prodejci obvykle neřeší, o jakou vadu se jedná a reklamaci přijmou bez problémů po celou záruční dobu. U dražších výrobků, případně menších prodejců, je to složitější,“ tvrdí Huňařová. Stačí číslo objednávky Pri reklamaci výrobku zakoupeného v e-shopu nám opravdu postačí pouze faktura nebo účtenka s číslem objednávky, které se vyplácí archivovat. „Není nutné pro tyto účely ponechávat listinnou fakturu, která kupujícímu přijde v balíčku spolu se zbožím. Může postačit i výpis z účtu, z nějž bude zřejmý den platby na účet prodejce, plus právě číslo objednávky,“ uvádí Huňařová. Jak vrátit příšerný vánoční dárek? Nenechte se od prodejců napálit, občas lžou Číst více Mimo jiné má kupující povinnost zboží předložit prodejci, aby měl podklady pro posouzení závažnosti a oprávněnosti pro reklamaci. A v případě, že je stížnost na místě, vše vyřešit k oboustranné spokojenosti bez soudu. Pokud nastanou nějaké výlohy spojené s přepravou či opravou vadného výrobku, má spotřebitel nárok na proplacení těchto výloh. „Je důležité také vědět, že žádný prodávající prodávající nemůže krátit práva spotřebitelů, která jsou dána zákonem. I když prodávající na svém e-shopu udává něco jiného, neznamená to, že by spotřebitel o svá zákonná práva přišel,“ dodává Huňařová. Zdroje: autorský článek spolu s dalšími zdroji (asociace-sos.cz, Občanský zákoník, Zákon o ochraně spotřebitele) KAM DÁL: Cesta z dluhové pasti? Jak to vidí insolvenční správce a kde hledat pomoc.

Čas načtení: 2024-11-12 07:40:00

Intel odmítl vyreklamovat nestabilní Core i9-14900K pro použití tekutého kovu

Nestabilita procesoru a s tím spojená reklamace může být nepříjemná zkušenost a zamítnutí reklamace z důvodu použití tekutého kovu tento zážitek příliš nevylepší…

Čas načtení: 2024-12-16 16:00:52

Máte Samsung Galaxy Buds 3 Pro z první várky? Možná vás čeká reklamace

Galaxy Buds 3 Pro jsou nejnovější a nejvyšší model sluchátek, která teď Samsung nabízí Po uvedení se vyšší model na krátkou dobu stáhnul z prodeje kvůli problémům s kvalitou Majitelům prvních kusů se nyní problémy začínají projevovat Když vyšla sluchátka Samsung Galaxy Buds 3 Pro, byla krátce po zahájení prodeje stažena. Samsung se přímo nevyjádřil, […] Celý článek si můžete přečíst na Máte Samsung Galaxy Buds 3 Pro z první várky? Možná vás čeká reklamace

Čas načtení: 2015-10-26 01:00:00

Soustřeďte se více na dětskou nohu než botu

Téma dětských nohou a bot mě potkává na každém kroku. S mým článkem o dětské obuvi jsem se sice znelíbila mnohým prodejcům bot, ale taky zalíbila lidem, kterým se současný stav dětské obuvi také nelíbí a chtějí ...

Čas načtení: 2013-12-03 01:00:00

Jak vybírat dětské boty

1. Měla bych kupovat boty pouze ve specializovaných obchodech s dětskou obuví? Myslím si, že důležité je, jak se k vám v obchodě chovají a přistupují. V obchodě, kde kupuji já dětem boty (od jara 2015 kvůli zákazu vstupu do prodejny už ...

Čas načtení: 2013-02-16 00:40:00

Jakou pánev vybrat - titan teflon keramika ???

Každá diskuze na internetu, toť jiný názor. Nejdůležitější je ovšem kolik za tu pánev chce člověk utratit a co od ní čeká. Je potřeba, ale také myslet na to co dělat když po pár týdnech se poškodí ne vaší vinou, jaká bude možnost reklamace apod. Četl jsem co se dalo, tipy na italské pánve, Tefal, teflonové, titanové, keramické. Poslechnul si i názory lidí, díval se i v obchodech, ale po tom všem trápení jsem nakonec zjistil, že bude nejlepší obyčejná klasika z Ikey pánev řady 365+. Stojí 299,- Kč, je k ní možnost koupit i poklice a když rok nebo dva vydrží tak budu rád a bude to stačit pro ten účel. Myslím si totiž, že kvalitní nepřilnavá pánev asi neexistuje. Pánev je klasické spotřební zboží a na celý život se nedá koupit. I když kvalitní značky jako Fissler nebo GreenPan nebo Ballarini nabízejí nějakou tu záruku, ale za tu cenu se těch pánví z Ikey dá zakoupit několik. Top Pánve http://bovinky.blogspot.cz/

Čas načtení: 2020-05-13 14:19:55

Aleš Palán: Rady pánu Bohu, jak vylepšit svět (ukázka z knihy)

Spisovatel Aleš Palán ve své nové knize rozmlouvá se samotným Bohem, přesněji vede monolog, v němž Stvořiteli radí, co by mohl zdokonalit: „I ty máš, Hospodine, na víc. Odpusť, že to tak říkám, pořád je to za jedna, ale když tomu dáš trochu péče, mohla by to být jednička podtržená.“ Čtyřicet zlepšováků, jak zdokonalit svět, které autor nenavrhuje politikům, ekonomům ani různým aktivistům, ale rovnou pánu Bohu, jsou vtipnou sondou do našich strachů, komplexů, slabostí, chyb, zbytečných starostí a malicherností, kterými si otravujeme životy. Stačilo by přitom tak málo, aby na světě bylo líp. Někdy stačí i jedna nečekaná událost, abychom si uvědomili, co je v životě důležité, na co vsadit a co přináší opravdovou radost. Aleš Palán hledá v událostech kolem sebe nějaký smysl. Například v konání své tety Kateřiny, jež si při sázení mrkve zlomila ukazovák, přesto s neochvějným přesvědčením o happy endu dokončila práci s pomocí zdravého prstu. Či v přání umírajícího muže, který si přál se ještě jednou v životě zamilovat. Palán nabádá Boha, že by si každý z nás mohl od někoho vypůjčit určitou vlastnost. A přeje si mít pro každého nějakou tu tetu Kateřinu. A vybízí Všemohoucího rozšířit zamilovanost. Je vnímavým pozorovatelem života a nachází dary všude kolem nás. Dává zavanout čerstvému vzduchu do našich myslí.     Ukázka z knihy Milý pane Bože, já myslím, že se shodneme. Když se podívám kolem sebe a ty shlédneš dolů, nebo jakým směrem to k nám vlastně máš, bude nám oběma jasné, že tenhle svět se ti povedl. Opravdu. Nevím, jak je to na jiných planetách, které jsi stvořil nebo na nich právě makáš, ale tady je to super. Slunce se každodenně a každoročně ochotně vrací, vítr fouká a rybízy dozrávají, mladí se bezhlavě zamilovávají a děti rostou, aniž by se o to snažily…      Výčet úspěchů by mohl být nekončící nebo alespoň sáhodlouhý. Ani v tom nejstručnějším seznamu však nesmí chybět jedna naše roztodivná schopnost, kterou jsme po tobě podědili. Ne, není to potřeba se sedmý den natáhnout někde u vody a otevřít si pivko. Je to svobodná vůle.      Díky ní nejsi na všechno sám. S vývojem jsme ti mohli trochu pomoct. Třeba modifikovaná rajčata. Do nich jsme k tvému vitaminu B leccos zajímavého invenčně přidali. A pak jsou tu záležitosti, které jsme stvořili úplně sami, tak říkajíc z ničeho, bez předlohy. Vynalezli jsme třeba trhaviny – takové, které boří zdi, vztahy, klenbu vlastní osobnosti. Patent máme i na nenávist či genocidu.      Já vím, Nebeský pane, zodpovědnost za tohle leží na nás. Některé věci se nám prostě trochu vymkly z rukou, trochu dost. Z toho se nedá vylhat ani tím, že jsme poslouchali cizí rozkazy. Spíš se obávám, že jsme je pořádně neposlouchali. Tedy ty tvoje.      I tak jsi v tom ale namočený s námi. Tu svobodnou vůli máme přece od tebe. Nemůžeš říct, Vševědoucí, že jsi nevěděl, co všechno s ní jednou spácháme. Neznalost neomlouvá a tobě by taková výmluva u žádného soudu neprošla. Nikdo by ti totiž nevěřil, že jsi to netušil – ani ti, kdo v tebe nevěří.      Aby mi bylo rozuměno: v žádném případě nenaznačuji, že bychom pro tebe chystali nějaký tribunál. To rozhodně ne. Myslím, že se dohodneme po dobrém.      Beru to tak, že sis sedmý den prostě jen dáchnul a pak ses věnoval svým koníčkům. Jako jeden z tvých výtvorů bych tě ale nyní rád požádal, abys na chvíli odložil své sbírky (děsně by mě zajímalo, co sbírá Bůh – komety jako někdo krabičky od sirek?) a pohlédl opět na nás. Přišel čas, kdy už nestačí ta pověstná politika nezasahování, kdy je třeba sem tam nějaká intervence. Starý barák je třeba vyspravit. To není stížnost na zedníky nebo reklamace celého projektu (svět bychom mohli reklamovat stejně zase jen u tebe, a ani nevím, kdy máš úřední hodiny). Je to zkrátka jen vědomí existence času, povětrnosti a únavy materiálu, toho lidského zejména.      Ve škole mi říkali: „Je to velmi dobré, ale máš na víc. Příště ať je to ještě lepší.“ Říkali mi to zhruba do poloviny druhé třídy a pak mi učitelky povídaly úplně jiné věci, to ale teď nechme stranou.      I ty máš, Hospodine, na víc. Odpusť, že to tak říkám, pořád je to za jedna, ale když tomu dáš trochu péče, mohla by to být jednička podtržená.      Ještě že mě máš. Poradím ti, jak na to. Praha, leden 2020   1 Body za brblání Představuji si, co se dělo v jeskyni, když náš chlupatý prapředek přinesl domů oheň. Když ho „vynalezl“, zkrotil a naučil se ho udržovat, snad i rozněcovat. Nadšení? Nekončící radost nad tím epochálním zlepšovákem? Večírek s mamutími steaky na oslavu? Neřekl bych.      Spíš bych si tipl, že ohnivákova pražena prohlásila, že to divně kouří a načichnou tím sobolí kůže, možná dokonce i pazourek. Vynálezcova pramatka se zase vyděsila, že do toho můžou sáhnout děti, které, jak známo, ještě nemají mozkovnu náležitě vyvinutou. A jeho pravěký otec? Ten se zamračil: „A kdo to bude, hochu, živit? To už nebudeš nahánět zvěř, ale pořád jen chodit pro dřevo? Říkáš, že si maso opečeme, fajn. Ale asi ti, mladíku, nedošlo, že takhle žádné maso ani mít nebudeme.“      Odhaduji tedy, že se v té jeskyni dost brblalo. A pokud byla tou, kdo oheň přinesla, nějaká pražena, bylo to asi ještě horší. To si představovat snad raději ani nechci. Kdo ví, jestli oheň nemusel být tímto způsobem „vynalezen“ hned několikrát, jak ho to brblání vždycky uhasilo.      Brbláme rádi a dobře. Jsme v tom mistry, je to takový náš koníček, možná vůbec nejrozšířenější. Kam se hrabou zahrádkáři. Škoda, že tahle disciplína ještě není na olympiádě. Češi by pravidelně vozili medaile – v družstvech určitě.      Laskavý Bože, brblání škodí, ale soudím, že i kdyby to bylo napsané na všech nárožích a křižovatkách lesních cest, stejně by nás to od tohoto zlozvyku neodradilo. Podobně jako náruživého kuřáka neodradí varování ministra zdravotnictví na krabičce cigaret. K regulaci brblání bychom ale mohli využít opatření z jiné oblasti, konkrétně z dopravy. Za brblání bychom prostě dostávali trestné body podobně jako řidiči za přestupky. Body by mohli evidovat třeba andělé strážní, snad by to při vší té práci, co s námi mají, ještě zvládli. A kdyby ne, jistě ti, Bože, nemusím připomínat, že jsi vševědoucí.      Kdo by těch bodů sesbíral za týden, maximálně za měsíc (delší lhůtu bych nám brblajícím asi nenechával) nad limit, musel by se dostavit na Boží kancelář a dělat zkoušky. Z čeho by byly? Přece z radosti ze života. A byly by celkem náročné. Člověk by se musel hodně snažit, aby vůbec prolezl.      Řidičák mám přes třicet let, jezdím bez karambolů a docela dost, ale kdybych měl dělat řidičské zkoušky znovu, zapotil bych se. Všechny ty limity, vzdálenosti, zatížení přívěsných vozíků… To vše bych se musel doučit. Raději si proto dávám na přestupky majzla. Podobně by se takovému přezkumu pokoušeli vyhnout i brblající. Nevystačili by totiž před nebeskou komisí se slušností, vlídností a empatií, to všechno by museli prokázat také, ale navíc by museli přidat pořádnou dávku čiré radosti.      Představuji si, že je pátek a milý brblající (třeba já) má nastřádáno tolik bodů, že kdyby přidal ještě jeden dva, u nedělního součtu neprojde. Třeba by začal brblat sám na sebe, jaký je vlastně neruda a morous. A to by byl pro člověka velký krok dopředu. Možná ne tak velký jako ten oheň, ale i tak by stál za pozornost. Už jen proto, že by potom ty nově vznikající ohýnky druhých nedusil.   2 Prst tety Kateřiny Můj druhý návrh na vylepšení světa je velmi jednoduchý. Chtěl bych být v něčem jako moje teta Kateřina.      Nechci se po ní opičit ve všem. Teta, šlo vlastně o pratetu, byla tak trochu negramotná. Držela v rukou noviny, a aby zmátla okolí, nahlas z nich předčítala. Měla totiž sloní paměť a mohla citovat pasáže z večerních zpráv v televizi. Její synovec, můj strýc, tvrdil, že někdy při „čtení“ držela ty noviny vzhůru nohama…      Kateřina se narodila na začátku 20. století v rodině malého hospodáře. Když měla chodit do školy, byla světová válka, ta první. Moc toho tedy do školy nenachodila, ale ke škodě jí to nebylo – zejména v tom rysu, který bych tak rád, milý Všemohoucí, měl i já.      Mohlo mi být sotva deset. Seli jsme v Humpolci na zahradě mrkev. Mým úkolem bylo svírat v pěstičce semínka a do důlku, který teta v záhoně vyhloubila, jich vždy pár upustit. Teta neměla nebo nepoužívala sázecí kolík, ani si neuřízla klacík a deseticentimetrovou jamku hloubila zkrátka prstem, ukazovákem pravé ruky. Šlo nám to skvěle: teta zavrtala prst do prsti, pomlela jím, vytáhla ho, já tam nasypal pár mrkvových semínek a přihrnul zeminu zpět. Další dírka.      Udělali jsme dva tři řádky, když to přišlo. Teta zase vnořila do země ukazovák, dělala to svižně a silou, ale byl tam kámen! Slyšel jsem, jak to křuplo. Kateřina vytáhla ven ohnutý prst, byl evidentně zlomený, ale kost nekoukala. Teta si ho se zájmem prohlédla a usoudila, že na to stačíme sami (tak jako na všechno) a že nejlepší bude sulfatiazolová mast (tak jako na všechno). Došel jsem, opravdu došel – když jsem se rozběhl, napomenula mě, ať nelítám jako třeštidlo – pro zázračnou mast do kůlny. Ona si zatím uřízla dva klacíky z olše. Provázek měla vždycky v pracovní zástěře. „Tady to podrž, utáhni to, ještě, no vidíš, a máme hotovo,“ dirigovala mě. Opravdu, měli jsme hotovo. Přírodní dlaha spolu s tou kafrovou mastí, podpořenou neochvějným přesvědčením o dobrém konci, byla skutečně tou nejlepší medicínou. Prst velmi pěkně srostl sám, jen na něm zůstal malý památeční hrbolek.      Pointa je ovšem jinde: ten záhon jsme tenkrát doseli! Teta Kateřina se přitom nevydala hledat plastový sázecí kolík, ani z olše neuřízla silnější větvičku, kterou by si pomohla. Všechny zbývající důlky vyhloubila opět prstem, ukazovákem druhé ruky.      Taková to byla žena! Rád bych to měl po ní, Bože. Co říkáš? Šlo by to? Myslím ostatně, že každý z nás by si mohl od někoho vypůjčit určitou vlastnost. Doufám, že všichni máme nějakou tu svou tetu Kateřinu. Já naštěstí ano.   Ilustrace Jan Hrubý. 200 stran. Vydalo nakladatelství Prostor roku 2020. V českém jazyce vydání první.   Aleš Palán (1965), publicista a spisovatel, je autorem či editorem pětačtyřiceti knižních titulů. Rozhovory s šumavskými samotáři Raději zešílet v divočině se staly bestsellerem a získaly titul Kniha roku Lidových novin. Na podzim 2019 vyšla Aleši Palánovi další kniha rozhovorů Jako v nebi, jenže jinak. Nová setkání se samotáři z Čech a Moravy, jež obdržela nominaci na Magnesii Literu. Svá setkávání s lidmi žijícími mimo hlavní proud shrnul v reflexích Návrat do divočiny. Za sborník Brnox získal spolu s Kateřinou Šedou ocenění Magnesia Litera. Na tutéž cenu byl nominován i jeho knižní rozhovor s bratry Florianovými Být dlužen za duši a román Ratajský les. Rozhovor s bratry Reynkovými Kdo chodí tmami byl oceněn výroční cenou Českého literárního fondu. Jeho práce vyšly v angličtině, němčině a japonštině. Jan Hrubý (1945) absolvoval obor grafiky u profesora Dalibora Chatrného na Střední uměleckoprůmyslové škole v Brně a teologii na Katolické teologické fakultě UK v Praze. Kreslený humor publikoval od roku 1967 v mnoha novinách a časopisech (například Mladý svět), a obdržel ceny doma i v zahraničí. Od roku 2016 kreslí pro Katolický týdeník. Zabývá se také volnou grafikou a ilustroval řadu knih. {loadmodule mod_tags_similar,Související}  

Čas načtení: 2024-02-21 22:35:10

Jak vybírat střešní krytinu, abyste s ní byli plně spokojeni

Jak vybírat střešní krytinu, abyste s ní byli plně spokojeni redakce St, 02/21/2024 - 22:35 Stavba a Rekonstrukce Klíčová slova: plechová střecha střecha jak vybrat střešní krytinu střešní krytina výběr Hodnocení Zvolte hodnoceníGive it 1/5Give it 2/5Give it 3/5Give it 4/5Give it 5/5 Typy střešních krytin Střešní krytiny dělíme dle jejich váhy na lehké a těžké. Mezi lehké řadíme plechové střešní krytiny, vláknocementové, asfaltové šindele a plastové krytiny. K těžším pak patří pálené střešní krytiny, betonové a břidlicové. Než se pro některou rozhodnete, je nutné znát nosnost krovu. Je nutné počítat i s tím, že v zimě na střechu napadne sníh a krov musí unést jeho vysokou hmotnost, a odolávat musí i náporům větru. Věděli jste třeba, že mokrý sníh váží až 50 kg / m2 střechy? Podle velikosti dělíme střešní krytiny na maloformátové a velkoformátové. U maloformátových je potřeba více než 12 ks na 1 m2 střechy, u velkoformátových se jedná o plechové střešní krytiny, vlnité desky, plastové střešní krytiny. Sklon střechy Zajímejte se určitě i o bezpečný sklon a minimální sklon střechy, který je nutný pro použití konkrétní krytiny. Výrobci jej u krytin uvádí, a pokud jej nedodržíte, v případě, že budete chtít po letech uplatnit reklamaci, při nedodržení sklonu vám reklamace nebude uznána. Velkoformátové plechové střešní krytiny lze použít u minimálního sklonu 6°, maloformátové taškové od sklonu 12° (ne vždy) a maloformátové plechové a vláknocementové od sklonu 30°. Toto vás může při výběru značně omezit. Kvalitní prodejce střešních krytin vám poradí. Stejně jako firmy, které se stavbou střech zabývají. Nepodceňte ale výběr a zajímejte se o správnost i sami. Jak se říká, dvakrát měř, jednou řež. To platí i tady. Přidat komentář Napsala Redakce. Stavba nové střechy se sebou nese mnoho úskalí. Je proto dobré obrátit se na zkušené odborníky, kteří vám s výběrem pomohou a zodpoví vám i nejzáludnější dotazy. V mnohém si ale můžete přednosti té či oné střešní krytiny odvodit sami, stačí pohledat si několik základních informací. Kupříkladu zvážit, jak by měla vaše střecha vypadat, jaký materiál střešní krytiny upřednostňujete, zda chcete zachovat její původní ráz, pokud jde o rekonstrukci, v jakém stylu je dům, do jaké krajiny má střecha „zapadnout“.

Čas načtení: 2024-02-22 08:00:35

Podvodníci vrátili Applu více než 5000 falešných iPhonů, nyní jim hrozí 20 let vězení

Na dvojici podvodníků spadla klec. Již v minulosti jsme vás informovali o čínských podvodnících jménem Haotian Sun a Pengfei Xue, kteří vytvořili prostý a, jak vidno, efektivní plán, jak podvést Apple. Pánové si nechali z Číny posílat opravdu velmi věrohodně kopie rozbitých a nefunkčních iPhonů, které měly dokonce IMEI a sériová čísla odpovídající autentickým zařízením. Tyto kousky pak reklamovali u Applu a v autorizovaných prodejnách s tím, že jsou ještě v záruce. Apple jim reklamace uznával a dával iPhony nové. […]

Čas načtení: 2024-02-27 08:00:01

Poškozený kufr hlaste na letišti hned po příletu. Hodit se vám bude účtenka i palubní lístek

První pravidlo zní jasně – při každém vyzvednutí na letišti si zavazadlo zkontrolujte, abyste mohli situaci řešit okamžitě a nemuseli později prokazovat, že k poškození došlo skutečně vlivem letištní přepravy. Ať už je kufr poničený, zašpiněný, nebo mu chybí některá část (typicky madlo či kolečko), vyrazte na přepážku s reklamacemi. Ne vždy je to však tak jednoduché, jak letecké společnosti prezentují. Svatba s blízkým příbuzným? Kupodivu to jde, když na to máte žaludek Číst více Za kufr plnou částku pravděpodobně nedostanete Reklamačních přepážek může být na letišti více, obvykle každá zastupuje jinou leteckou společnost. Záleží tak na tom, s kým jste letěli. Ukážete, co je špatně, a společně se zaměstnancem letiště vyplníte protokol. I tady ale platí pravidlo, že čím dřív, tím líp. Nepochybně jsou však situace a možné vady, které zjistíte až doma. Za ztrátu, poškození či zpoždění zavazadla dopravce odpovídá. Nezapomínejte však, že vaší povinností je udělat vše pro to, aby se takové riziko minimalizovalo – máte kufr naplněný „tak akorát“, je obalený fólií a zamčený a křehké věci jsou zabezpečeny. Poté máte podle Montrealské úmluvy nárok maximálně na 1 131 SDR. Jde o Special Drawing Rights, jednotnou měnovou a účetní jednotku užívanou v rámci Mezinárodního měnového fondu, která odpovídá zhruba 1 250 eurům.  Výše kompenzace se však v jednotlivých případech liší a bude se odvíjet od řady faktorů, jako je například stáří zavazadla, závažnost konkrétního poškození a další. Obvykle mají taková pravidla stanoveny samy letecké společnosti. Ta sice musí být v souladu s právem, ale mohou se drobně lišit. Češi si vozí pohlavní choroby jako „suvenýr“ z cest: Infektolog ukázal na konkrétní destinace Číst více Sjednejte si pojištění Obvykle očekávejte v případě úspěšnosti vašeho nároku spíše poměrnou část, a nikoliv plnou. V praxi to znamená, že jestli vás kufr před pěti lety stál 200 eur, sotva dostanete tuto částku. Je však dobré mít schovanou účtenku od kufru, která vám poslouží jako důkazní materiál, jak velká škoda vám neopatrnou manipulací zaměstnanci letiště vznikla. O něco jistější variantou je pak pojištění zavazadel, případně příplatek za převoz křehkého zavazadla, pokud máte v kufru skryté poklady. Jak postupovat krok po kroku? Okamžitě informujte letištní personál: Předejte informaci o poškozeném kufru pracovníkům letiště nebo společnosti zajišťující odbavení zavazadel. Ideálně to udělejte přímo na přepážce příslušné letecké společnosti. Vyplňte protokol o poškození zavazadla: Požádejte o formulář a vyplňte všechny potřebné informace o poškození vašeho kufru. Budete potřebovat minimálně zavazadlový lístek, letenku, palubní vstupenku. Musíte prokázat, že jste do letadla opravdu nastoupili a kufr odbavili. Požádejte o potvrzení: Požádejte o potvrzení, že jste nahlásili poškození zavazadla, ideálně ve formě písemného dokladu. Tento doklad bude pro vás cenným důkazem v případě dalších nejasností. Všechno foťte: Udělejte fotografie poškození vašeho kufru. Mohou se vám hodit při další komunikaci s letištěm nebo pojišťovnou. Ujistěte se, že je evidentní, kdy byly fotografie pořízeny. Zeptejte se na postup dalšího řešení: Požádejte letištní personál o informace ohledně postupu pro náhradu nebo opravu poškozeného zavazadla. Zjistěte si, jak dlouho může tento proces trvat a jaké kroky budou následovat. Obvykle by měla být reklamace vyřízena do standardních 30 dní. Uchovávejte veškeré doklady: Uschovejte všechny doklady, včetně potvrzení o hlášení škod na zavazadle a jakýchkoli dalších dokumentů, které obdržíte od letecké společnosti nebo letištního personálu.  Případně kontaktujte pojišťovnu: Pokud máte pojištění na cestovní zavazadla, můžete kontaktovat svou pojišťovnu a informovat ji o vzniklé situaci. Zjistěte si, zda máte nárok na náhradu za poškozený kufr, a postupujte podle pokynů pojišťovny. Zdroj: autorský článek KAM DÁL: Hledáte důkaz o partnerově nevěře? Můžete skončit ve vězení.

Čas načtení: 2024-02-28 16:50:44

Účet za cloudové služby může nepříjemně překvapit. Například místo obvyklých 0 dolarů se ve vyučování může objevit 104 500 dolarů

Účet za cloudové služby může nepříjemně překvapit. Například místo obvyklých 0 dolarů se ve vyúčtování může objevit 104 500 dolarů. Uživatel si u Netlify hostoval jednoduchý web a 4 roky nemusel nic platit. Měsíčně se nikdy nepřeneslo více než 10 GB dat. V únoru se to ale změnilo. Během několika dnů to jenom na jedné písničce v mp3 udělalo 164 TB a za každých 100 GB navíc by měl uživatel platit 55 dolarů. V rámci reklamace byla cena snížena na 5 225 dolarů s tím, že se pravděpodobně jednalo o DDoS útok. Po zveřejnění kauzy na redditu a HackerNews byla i tato částka odpuštěna.

Čas načtení: 2024-03-01 05:35:00

Lidé v balících nachází rozbité zboží. Kurýrní služba od toho dává ruce pryč

Nakupování přes e-shop sice šetří čas, ale má i svá úskalí. A mnohdy hodně velká. Může se totiž stát, že když doručený balík doma otevřete, zboží je poškozené. Na místě je reklamace u odesílatele nebo spediční firmy. Ne vždy je ale úspěch s reklamací zaručený.