<p>Co vám budu povídat, Abíčko mi chybí a potřebuji nového koníčka. Tak jsem před dvěma roky začal připravovat nový server. Původní nápad vznikl během hádky na idnes, kde někteří uživatelé sobecky obhajovali nebezpečný nešvar, který je zakázán dopravními předpisy. Došlo mi, že řidiči nemají moc možností, jak vysvětlit své stanovisko a přesvědčit o něm ostatní řidiče. Určitě se shodneme, že road rage za prvé není dobrý způsob a za druhé ani moc neškáluje. Web <a href="https://www.mezinamiridic...
Čas načtení: 2024-12-09 12:00:10
Uber v Abú Dhabí spustil autonomní taxíky. Zatím ale jezdí s řidiči
Uber spojil síly s čínským startupem WeRide a nabízí autonomní svezení v UAE Má se jednat o největší autonomní službu mimo Čínu a USA Zatím budou ve vozech řidiči, od příštího roku ale mají zmizet Konkurenční Waymo už provozuje vozy v San Franciscu, Los Angeles nebo Phoenixu Možná jste již zaznamenali zprávy o autonomních vozech Waymo, které nyní křižují San Francisco a postupně se rozšiřují i do dalších měst na území USA. Uber nyní ve spolupráci s čínským startupem WeRide plánuje podobné služby nabízet také v Abu Dhabi. Má se jednat o největší nasazení autonomních vozidel mimo USA a Čínu. Přečtěte si celý článek Uber v Abú Dhabí spustil autonomní taxíky. Zatím ale jezdí s řidiči
\nČas načtení: 2024-12-21 17:00:30
ČEZ spustil první ultrarychlou veřejnou dobíjecí stanici s integrovanou akumulací v ČR
Řidiči elektromobilů v Česku můžou poprvé vyzkoušet dobíjení na ultrarychlé stanici jejíž součástí je bateriový systém. Kompaktní akumulační DC dobíjecí stanici značky Kreisel s vestavěnou baterií od včerejška funguje na Duhové ulici v Praze 4. Stojan garantuje dobíjení výkonem až 180 kW i v místech s nízkým příkonem v síti. Pojistkou je právě vestavěný bateriový […]
\nČas načtení: 2020-05-29 07:37:38
Vít Olmer: Drožkář a mnich (povídka podle skutečné události)
Před lety, kdy se koronavirus v Číně ještě dávno nevyvíjel, jistý pražský taxikář, s mocným břichem otlačeným od volantu, nabral na štaflu františkánského mnicha. „K Panně Marii Sněžný, na Jungmaňák?“ typl si bodrý taxidriver. Měl starou Octavii, ale uvnitř láskyplně vymazlenou, s osvěžovačem Speed Bubble Gum. „Proč ne…“ odpověděl neurčitě františkán a opatrně se usadil, aby se mu opasek z provazu nezamotal do řadící páky. Taxikář oskenoval zákazníka zkušeným pohledem: byl to starší štíhlý muž v hnědé kutně s ušlechtilou tváří a chytrým pohledem zpoza šedivějícího, po stranách mírně vzhůru zahnutého obočí. „Už jsem vozil všelijaký klioše, ale frátera ještě ne,“ pronesl drožkář srdečně. „Berete platební karty?“ zeptal se františkán. „Jasně, už dávno, šéfe. Vy jste byl asi dlouho zavřenej někde v klášteře, že jo?“ vstřícně se usmíval tlouštík. Františkán se díval okénkem a zvědavě pozoroval hemejření na chodnících. Ta poznámka ho ale viditelně pobavila. Taxikář pasažéra při jízdě po očku pozoroval a čelo na jeho kulatém obličeji se krabatilo, jak jeho majitel o něčem usilovně přemítal. Po chvíli se odhodlal: „Helejte se, pane… mnich, já vás odněkaď znám. Z kostela ne, tam nechodím. Ale zaboha – pardon, že si beru do huby jméno vašeho šéfa – si nemůžu vzpomenout vodkud. A že mám na ksichtíky docela paměť…“ Františkán, aniž by odtrhl oči od provozu na ulici, mlčky pokrčil rameny. „Na co stojí támhleta fronta?“ zeptal se. Taxikář zkopíroval jeho pohled, pak se k tomu Františkovi z Assisi vrátil. „Vyhlášená pražská zmrzlinárna, šéfe. Furt narváno až na chodník…“ „Dříve se stávaly fronty na knihy,“ poznamenal hnědokutnáč. Taxikář se srdečně zachechtal. „Tak to už jste tady vopravdu hodně dlouho nebyl, pane! Dneska nikdo moc nečte, všichni akorát koukaj do chytrejch penálů...“ Na nechápavý pohled františkána dodal: „Tak říká mobilu můj deváťák…“ Po poznámce o knihách se v taxikářově hlavě jako by rozsvítilo, zeptal se pasažéra: „Nejste vy náhodou spisovatel? Já mám pocit, že jsem vás viděl na záložce ňáký knihy…“ Na pasažérovi bylo vidět, že mu otázka není příjemná. Zavrtěl hlavou nad kapucou: „Spisovatel? Ne, to nejsem.“ Taxikář se zatvářil nedůvěřivě. „Já totiž…možná na to nevypadám… ale já hodně čtu, víte.“ „To je chválihodné.“ „A taky…vám to přece můžu svěřit, ste zpovědník jistě. Já totiž sám… trochu píšu.“ Františkán odvrátil zrak od hlučícího davu, toto ho zaujalo. „Ano? A co píšete, prosím?“ Taxikář se kapku stydlivě zavrtěl velkým zadkem na kuličkovém sedadle a pak spustil, jak když odšpuntuje vanu: „No víte…já tady v dročce zažiju takovejch příběhů, takovejch lidskejch vosudů, kalamit a komedií, že by to nezpracoval ani Balzac. Doma to není komu vyprávět, páč tam mě už kromě čuby nikdo neposlouchá, tak to sázím do románů…“ Františkán se zaujetím naslouchal. „A kolik jste toho už napsal?“ zeptal se. „Moc ne, pane, dyť já jezdím vod nevidím do nevidím. Ale pár kousků zamčenejch ve skříni už mám.“ „Pár kousků?“ „No, románů myslím. Asi tak vosum…“ Na digitálním taxametru nehlučně naskakovala červená čísla. Pak se drožkář znovu, už trochu agresivně, zeptal: „Krucifix… pardon, že kleju, ale vy určitě jste spisovatel, ne že ne, akorát, že já si v tý svý vepřový hlavě nemůžu vzpomenout, kterej z těch šrajbrů jste, himlhergot! Pardon…“ Františkán vystoupil už u Národního divadla, s tím, že se projde. Zaplatil zlatou kartou a slušně se rozloučil. Řidič taxi zíral, jak se jeho hnědá kutana proplétá šedivým davem, zíral, usilovně přemítaje, až za ním začali zuřivě troubit další řidiči. --- Taxikář, natažený večer doma na pohovce, chlazené pšeničné na dosah, brouzdal po netu. V záplavě zpráv na něj vyskočilo, že v Praze se inkognito a v převleku (což bývávalo jejím občasným zvykem) nakrátko objevila slavná francouzská celebrita českého původu, přičemž noticku doprovázela i její fotografie – byl to sám Mistr Milan Kundera. Taxikář by si nejraději vrazil pár facek, že nepoznal svého odpoledního zákazníka. Zákazníka a taky – kolegu spisovatele. {loadmodule mod_tags_similar,Související}
\nČas načtení: 2024-02-29 07:37:00
Huawei: Využití 5.5G k rozvoji inteligentního světa
Barcelona (Španělsko) 29. února 2024 (PROTEXT/PRNewswire) - Li Peng ze společnosti Huawei: Využití 5.5G k rozvoji inteligentního světa Na veletrhu MWC Barcelona 2024 vystoupil Li Peng, senior viceprezident společnosti Huawei a prezident pro prodej a služby ICT, s klíčovou přednáškou o nových strategických příležitostech, které se v inteligentním světě otevřou odvětví ICT. „Rychle se blížíme k inteligentnímu světu," řekl Li. „S rostoucími nároky na sítě se technologie 5.5G staly klíčovým krokem na cestě k inteligentnímu světu. Očekává se, že 5.5G se začne komerčně používat v roce 2024. Vytvořme tedy dnešní sítě pro budoucí aplikace, abychom posunuli inteligentní svět kupředu." Vydáváme se na cestu komercializace 5.5G Li vysvětlil, že informatizace a digitalizace přinesly za posledních 20 let odvětví informačních a komunikačních technologií příležitosti v hodnotě bilionů dolarů. Tento inteligentní svět klade vyšší požadavky na sítě, jako je ultraširokopásmové připojení, širokopásmová komunikace v reálném čase a internet věcí pro všechny scénáře použití. To podnítilo rychlý vývoj na 5.5G, který umožní realizovat inovativní scénáře použití a obchodní modely. Očekává se, že do roku 2030 bude mít inteligentní ekonomika hodnotu více než 18,8 bilionu dolarů, což přinese novou vlnu příležitostí pro tento průmysl. V Číně, na Blízkém východě a v Evropě již přední operátoři ověřili pokročilé funkce 5.5G v komerčních sítích. Jejich testy zahrnují širokou škálu scénářů, včetně inteligentních připojení pro lidi, domácnosti, vozidla a stadiony. Kromě toho se na celém světě objevuje stále více 10gigabitových chytrých měst využívajících 5.5G. Na letošním veletrhu MWC představí společnost Huawei celou řadu produktů a řešení 5.5G pro širokou škálu různých scénářů a také první základní telekomunikační model v oboru. Tento model pomůže operátorům maximalizovat hodnotu jejich sítí, zejména v oblastech, jako je spolehlivost sítí a automatizovaná správa a údržba. S tím, jak síťové technologie stále redefinují toky informací a hodnot a uvolňují sílu všudypřítomného připojení, se brzy ocitneme v plně inteligentním světě. Nové vymezení informačních toků: Obsah poháněný umělou inteligencí je hnací silou nového datového provozu Inteligentní technologie se rychle vyvíjejí a inteligentní aplikace jsou stále rozšířenější. To vytvořilo nové příležitosti pro průmyslová odvětví. Pokud jde o informační toky, generativní umělá inteligence již pohání nové typy propojených objektů a scénářů, jako jsou digitální lidé a inteligentní automobily. Tyto nové scénáře vyžadují lepší infrastrukturu, včetně nových modelů pro kooperativní ukládání dat a výpočetní techniku mezi cloudem, místními servery a zařízením. AIGC umožní vytvořit více než 100 miliard gigabajtů dat a řídit více než jeden bilion gigabajtů datového provozu. Společnost Huawei předpovídá, že jen v roce 2026 bude umělá inteligence použita k vytvoření více než 250 miliard obrázků a 70 milionů videí, což zcela změní světový přístup k tvorbě obsahu. Nové vymezení hodnotových toků: Monetizace mobilních služeb nad rámec konektivity Vzhledem k tomu, že v odvětví informačních a komunikačních technologií přibývá inovací v oblasti inteligentních aplikací, poroste poptávka po spolehlivém síťovém provozu. Zejména garantovaná rychlost uplinku, QoS a latence budou mít zásadní význam pro splnění různých potřeb spotřebitelů a firemních zákazníků. Dopravcům se tak naskytnou neuvěřitelné nové příležitosti k růstu, které jim otevřou nové hodnotové toky v hodnotě stovek miliard dolarů. Jeden čínský operátor například spustil streamovací balíček 5G, který poskytuje garantovaný uplink pro bezproblémové živé vysílání. Tato nová nabídka služeb pomohla operátorovi zvýšit průměrný výnos na uživatele o více než 70 %. V odvětví dopravy umožňují služby nového 5G volání jiného operátora přesné určení polohy v reálném čase a interakci během hovoru pro situace, jako je hlášení pojistné události. Řidiči tak mohou na jednom místě komunikovat s likvidátorem, provést ohledání na místě a vyřídit pojistnou událost na místě dopravní nehody. Tento nový typ služby pomohl operátorovi úspěšně zpeněžit trh B2B2C. Využití síly všudypřítomného připojení: vytváření nových hodnot pro všechna odvětví Vysoce kvalitní připojení k síti 5G pomáhá operátorům propojit více lidí s více věcmi kdykoli a kdekoli. Skvělým příkladem jsou cloudové telefony. Díky větší šířce pásma a nižší latenci mohou spotřebitelé hrát nejnáročnější online hry a používat nejpokročilejší pracovní aplikace daleko za hranicemi úložného prostoru a výpočetního výkonu místního zařízení. Pokročilé technologie, jako je rozsáhlý internet věcí, mění pravidla hry i pro průmyslové aplikace. Díky desetinásobnému zvýšení hustoty a přesnosti připojení může odvětví informačních a komunikačních technologií uspokojit potřeby připojení v jakémkoli průmyslovém scénáři, od inteligentních sítí po výrobu, skladování a logistiku. Průkopníci dláždí cestu k inteligentnímu světu. Na závěr Li Peng vyzval ostatní hráče v odvětví, aby přijali 5.5G a vybudovaly pevný základ ICT pro prosperující inteligentní svět. Foto - https://mma.prnewswire.com/media/2348797/Li_states_global_digital_economy_ICT_industry.jpg Foto - https://mma.prnewswire.com/media/2348799/Huawei_embrace_5_5G_a_prosperous_intelligent_world.jpg KONTAKT: Tao Ling, 020-18520121896, taoling1@huawei.com
\nČas načtení: 2024-03-15 10:04:00
ČEZ pokračuje v elektromobilizaci flotily. 42 parkovacích míst má vlastní dobíječku
ČEZ provozuje flotilu více než 150 e-aut, další stovky přidá v příštích letech. V ESG závazku se ČEZ přihlásil k elektrifikaci většiny flotily do roku 2030. Souběžně s nákupem nových e-aut buduje ČEZ i interní dobíjecí infrastrukturu. Ve Skupině ČEZ mají dnes řidiči e-aut k dispozici přes 140 dobíjecích wallboxů. V Praze v jedné budově spustil síť 42 míst s dobíječkami, desítky se jich připravují. Projekt testuje optimalizaci dobíjecích výkonů v čase, zkvalitní i správu autoparku.
\nČas načtení: 2025-01-13 11:49:00
Řidiči loni odebrali u stanic ČEZ rekordních 9,6 mil. kWh zelené elektřiny, nejvíce bezemisní elektřiny čerpali v Praze, Středočeském a Královehradeckém kraji. ČEZ jako první provozovatel v ČR překročí letos hranici 1000 stojanů v síti. Prioritou zůstává výstavba ultrarychlých stanic, loni jich ČEZ spustil 72. *Využívání ultrarychlých stojanů podporuje probíhající slevová akce.
\nČas načtení: 2024-05-08 05:30:00
Silniční inspekce si vyžádá změny osmi zákonů. Návrh je v meziresortním řízení
V České republice by měla začít příští rok v dubnu fungovat samostatná Inspekce silniční dopravy (INSID). Částečně převezme pravomoci policie, její zaměstnanci mohou samostatně kontrolovat nákladní vozidla a autobusy, prověřovat jejich technický stav, a to zda nejsou přetížená nebo měřit emise. A také udělovat sankce.
Čas načtení: 2024-06-05 09:30:00
Silniční inspekce s řadou výhrad. Připomínkové řízení skončilo
V České republice má od příštího roku fungovat samostatná Inspekce silniční dopravy (INSID). K návrhu novely zákona o silniční dopravě, která ji řeší, na konci května skončilo připomínkové řízení. A sešla se v něm řada výhrad.
Čas načtení: 2024-07-29 09:30:00
NKÚ: Dotace nezabraly. Silniční nákladní doprava roste, přeprava po železnici stagnuje
Dotační pobídky státu a Evropské unie, které měly zajistit přesun nákladní dopravy ze silnic na železnici a vodu nezabraly. Prověrka Nejvyššího kontrolního úřadu (NKÚ) ukázala, že celkový přepravený objem v kombinované dopravě v České republice klesá, železniční nákladní doprava stagnuje a vodní nákladní doprava prakticky neexistuje. Naopak silniční nákladní doprava roste. NKÚ kontrolu ukončil letos v březnu.
Čas načtení: 2024-02-14 16:15:00
Členské státy EU schválily zpřísnění emisních předpisů pro nákladní vozy. Nerealistické, říká Česmad
Členské státy Evropské unie schválily plánované zpřísnění předpisů pro emise oxidu uhličitého u nákladních automobilů a autobusů, jak potvrdilo belgické předsednictví EU. Snížení emisí v nákladní dopravě o 45 % do roku 2030 je však podle Česmad zcela nerealistický plán, uvedl pro Ekonomický deník za Sdružení automobilových dopravců Česmad Bohemia Martin Felix.
Čas načtení: 2024-02-21 17:17:57
Železniční přejezd ve Studénce je nechvalně známý nejen kvůli nehodě vlaku a kamionu, při kterém zemřelo několik osob, ale také proto, že řidiči a chodci tam velmi často porušovali předpisy a procházeli a projížděli i ve chvíli, kdy už blikala červená výstražná světla. Minimálně řidiči by si ale nově na tento přestupek měli dát obzvlášť … Řidiči si musí dávat pozor na další přejezd zaznamenávající přestupky. Ostrý provoz kamer už byl spuštěn Pokračovat ve čtení »
Čas načtení: 2019-12-02 16:33:00
Kvůli obrozencům nepijeme kafe
Co se obrozencům nezdálo na slově kafe, co znamená „mít za lubem“, odkud pochází slovo gymnázium a proč se říká „Kvílí jako Meluzína“. To všechno se dozvíte na twitterovém účtu Jazykovědma, jehož listopadové posty přebíráme. Listopad, devátý měsíc (1. 11) Začal nám listopad, jehož český název je odvozený od padajícího listí, jak je nasnadě. Co ale varianty slova november označující tento měsíc v mnoha jiných jazycích? Tento název je z latinského novem (devátý), protože listopad byl devátý měsíc římského kalendáře. Rozšafný šafář (4. 11.) Jaký byl pan mlynář, když o něm babička Němcové říkala, že je rozšafný? Sloveso šafovati pochází z německého schaffen a značí starat se o něco. Stejného původu je šafář, tj. osoba starající se o statek. „Rozšafný“ člověk se stará dobře, tzn. je „moudrý“ a „uvážlivý“. Srbové řádili jako černá ruka (5. 11.) Proč se říká „řádit jako černá ruka“? Původ této fráze hledejme v historii: jako Černá ruka se označovala militantní srbská nacionalistická organizace založená v roce 1901. Její členové mj. zavraždili srbského krále a podíleli se na atentátu na Františka Ferdinanda. Na kávu si stěžujte obrozencům (6. 11) Proč je spisovně káva a nespisovně kafe? Oba výrazy jsou z tureckého kahve, přičemž starší kafe do češtiny zavedli arménští obchodníci. Obrozencům se kafe s „f“ zdálo nečeské, proto se inspirovali v polštině a srbochorvatštině a prosadili do spisovné češtiny tvar káva. Nemám co dělat, nevím, co dělat (7.11) Rada obzvlášť pro marketing a copywriting: jak na čárku před infinitivem? Zastupuje-li infinitiv vedlejší větu, čárka se píše: Nevím, co dělat; Přečtěte si, jak na to; Tipy, jak vydělat. Ve spojení se slovesy mít a být ale čárka není: Nemám co dělat; Není co dělat. Nazí gymnazisté (8. 11.) Páteční jazyková specialita zejména pro studenty gymnázií: věděli jste, že ve staré řečtině slovo gymnásion označovalo školní sportoviště a že bylo odvozeno z řeckého gymnázō (doslova „cvičím nahý“), protože žáci prováděli tělesná cvičení bez oděvu? Válečník Martin (11. 11.) Svátek má Martin – vše nejlepší! A věděli jste, že Martin je z Marsu? Tedy ne doslova – Martin pochází z latinského Martinus, což je varianta jména římského boha války Marta. Po něm je pojmenovaná i planeta Mars. Volný překlad jména je válečník či bojovník. Osamocená Meluzína (12. 11.) Proč se říká „kvílet jako Meluzína“? Podle jedné z mnoha verzí pověsti byla Meluzína žena s hadím ocasem a křídly. Do této podoby se proměnila poté, co její choť porušil slib a spatřil ji při koupeli. Teď Meluzína putuje osamocená po světě a pláče (kvílí) pro své děti. Kdo je za keřem? (13. 11.) Zkoušeli jste si někdy slabikovat slovo zá-keř-ný? Pokud ano, tak jste odhalili jeho původ! Skládá se z předpony „za“, kořene „keř“ a přípony „ný“ – to znamená, že zákeřný člověk je doslova ten, kdo číhá za keřem. Narozdíl píše jen MS Word (14.11.) Píše se „narozdíl“, nebo „na rozdíl“? Pravopisně správně je psaní dvěma slovy – „na rozdíl“ se tedy píše „rozděleně“, jak význam slova napovídá. Pozor: v praxi se často objevuje chybně dohromady, navíc některé verze MS Word tuto chybu převzaly a jako chybu ji neoznačí. Upečte si vír (15. 11.) Kde se vzal „štrúdl“? Hovorový výraz pro jablkový závin pochází z rakouské němčiny, kde Strudel označuje nejen závin, ale i vír. Proč zrovna vír? Protože původně měl štrúdl tvar dlouhého zamotaného šneka – či víru. Tak si o víkendu třeba jeden takový vír upečte! Řecký samet (18. 11.) K výročí sametové revoluce si posviťme na historii slova samet. Pochází z řeckého hexámiton, doslova tkanina utkaná ze šesti nití (héx = šest, mítos = nit), a putovalo přes latinu (examitum či samitum), francouzštinu (samit) a němčinu (Sammet, dnes Samt) až do češtiny. Co měl mlynář za lubem? (19. 11.) Proč se říká „mít něco za lubem“? Lub je jednak tenká dřevěná deska používaná při výrobě hudebních nástrojů či nábytku, jednak dřevěný okraj (houslí, síta, lodi); ale dříve také dřevěný kryt mlýnských kamenů, za který si nepoctivý mlynář mohl ukrýt (ukrást) trochu mouky. Řídící pracovník v řídicí místnosti (20. 11.) Jak určit koncovku -icí/-ící v přídavných jménech typu řídicí/řídící? Slouží-li věc k nějakému účelu, ale sama akci nevykonává, je -icí: řídicí místnost. Vykonává-li věc či osoba akci sama, je -ící: řídící pracovník. Podobně: pečicí forma, holicí pěna, spořicí účet... Ledová čokoláda není čokoláda (21. 11) Proč se říká ledové čokoládě ledová, když ani není z ledu, ani se nemusí uchovávat v lednici? Ledová čokoláda není čokoláda, nýbrž směs ⅓ čokolády a ⅔ kokosového oleje. Kokosový olej v ústech taje rychleji než čokoláda a vyvolává chladivý (ledový) pocit na jazyku. Babička šukala po světničce (22. 11.) Vysvětlivky k povinné četbě pro mladší ročníky: co dělala babička, když šukala po světničce? Šukat je zde použito ve starším významu běhat sem a tam či těkat (stejného původu je slovo pošuk). Další starší význam je hledat (viz polské szukać), zřejmě z němčiny (suchen). Vidí dívce pod sukni při čekání na tramvaj (25. 11) Kdy psát ji/ni vs. jí/ní? Nahraďte si zájmeno ona zájmenem ta. Kde je tvar tu, tam je ji (krátce); kde je tvar té, tam je jí (dlouze). Př. Vidím ji (tu dívku) vs. Vidím jí (té dívce) pod sukni. Čekám na ni (tu tramvaj) vs. Čekám na ní (na té tramvaji, tj. na střeše). Jak se má vrána k havranovi? (26. 11) Mysleli jste si, že vrána je samička havrana? Zoologicky vzato se mýlíte – vrána a havran jsou různé živočišné druhy – ale etymologicky vzato máte pravdu. Vrána je totiž ženský protějšek praslovanského *vornъ (havran), což je z indoevropského *u̯orno- (černý; vraný). Jak si přivlastnit ženu (27. 11.) Kdy zvolit svůj vs. můj/tvůj/jeho? Pokud přivlastňovanou věc či osobu vlastní podmět (původce děje věty, kdo/co), říká se svůj. Pokud je věc či osoba někoho jiného, svůj se neříká. Svůj tedy znamená vlastní. Př. Políbil svou (vlastní) ženu vs. Políbil jeho (cizí) ženu. Bonbon je dobrý (28. 11.) Dneska si zapamatujme, že „bon“ značí něco dobrého: pochází z latinského bonus (dobrý). Dobré je to znát proto, abychom nepsali písmeno m, kam patří n: např. bonbon (expresivní zdvojení bon). Stejného původu je bonton (dobré chování), bonmot (slovo), bonita (hodnota) aj. Mykat, vyza, cavyky, pyj (29. 11) Dnes si připomeňme málo používaná, leč zajímavá vyjmenovaná slova, která nás ve škole nejspíš neučili! Patří sem sumýš (mořská okurka – živočich), babyka (druh javoru), mykat (napřimovat vlákna), vyza (říční běluga – ryba), cavyky (okolky) a samozřejmě pyj (pohlavní úd). {loadmodule mod_tags_similar,Související}
Čas načtení: 2024-02-20 09:09:21
Asistenční systémy jsou často tak trochu k ničemu. Řidiči by stále měli spoléhat hlavně sami na sebe
Všechna moderní auta jsou prošpikována armádou různých asistentů. Některé nám mají zpříjemnit cestování, jiné mají chránit posádku, ale i okolí auta. Je ale potřeba pamatovat na to, že ani ty nejlepší bezpečnostní asistenty nefungují vždy bez problémů. A v žádném případě se na ně nemůžeme spoléhat. A dokazuje to i nejnovější test americké Asociace pro bezpečnou … Asistenční systémy jsou často tak trochu k ničemu. Řidiči by stále měli spoléhat hlavně sami na sebe Pokračovat ve čtení »
Čas načtení: 2024-02-21 09:09:08
Nejčastější řidičské přestupky a kolik nově stojí? Od ledna si u většiny řidiči připlatí
Za loňský rok policie musela řešit 508 995 přestupků, za které vybrala 354 967 700 Kč. Statistiky za první dva měsíce ještě nemá k dispozici, ale dá se očekávat, že ty nejčastější přestupky budou minimálně velmi podobné. Rozdíl je ale v tom, že od ledna letošního roku si za ně řidiči po novele bodového systému připlatí. Statistiky pravidelně … Nejčastější řidičské přestupky a kolik nově stojí? Od ledna si u většiny řidiči připlatí Pokračovat ve čtení »
Čas načtení: 2024-02-26 05:05:49
Je možné, že jste si při svých cestách do zahraničí všimli toho, že v některých městech například Španělska nebo Rakouska semafory blikají, respektive, že bliká zelená. Důvodem je to, aby řidiči lépe poznali, že už moc dlouho svítit nebude a měli tak více času na případné zastavení před křižovatkou. V Česku se o zavedení těchto semaforů mluví … Dočkají se řidiči blikajících semaforů? Ministerstvo dopravy v těchto dnech řeší, jestli by ta změna za to stála Pokračovat ve čtení »
Čas načtení: 2024-02-27 05:05:06
Od 1. března čeká řidiče ohledně dálničních známek řada změn. Nové budou ceny, nové jsou i další podvodné e-shopy, které se je snaží okrást. Novinkou ale bude také zavedení jednodenní dálniční známky. Bude sice stát pár korun, ale fakticky se kvůli své platnosti vyplatí jen někomu. Do konce února můžete dálniční známky koupit za staré … Řidiči si brzy budou moci koupit jednodenní dálniční známku. Pozor ale na jejich platnost, která může mást Pokračovat ve čtení »
Čas načtení: 2024-03-15 07:08:30
Nepozornost za volantem se týká každého. Mladí řidiči z podstaty rádi riskují, tvrdí statistiky
Slavia pojišťovna se dlouhodobě zabývá tématem nepozornosti za volantem, zejména s přihlédnutím k chování mladých řidičů. Studie z různých zemí opakovaně ukazují, že zatímco jistá míra nepozornosti za volantem se týká každého, mladí řidiči do cca 25 let věku jsou z hlediska rizikovosti specifickou kategorií. Kvůli fyziologii mozku je normální, že některé situace zkrátka vnímají […]
Čas načtení: 2024-05-27 09:10:02
Jen málokterá dopravní stavba v Česku tak moc rezonuje jak mezi řidiči, tak politiky, jako dálnice D1 a Pražský okruh. Druhá jmenovaná stavba je často skloňována s odvedením aut z centra města, se zklidněním dopravy a vyšší bezpečnostní v Praze. Jakkoliv by městu, ale hlavně řidičům velmi ulevila, řadu let se o dostavbě okruhu jen […]
Čas načtení: 2024-06-10 08:37:00
Singapur 10. června 2024 (PROTEXT/PRNewswire) - Společnost SUPCON představila na očekávané celosvětové konferenci k uvedení produktu na trh první univerzální řídicí systém (UCS) na světě, který představuje převratnou inovaci v oblasti automatizace. To přináší revoluční změnu koncepce průmyslových řídicích systémů a předznamenává příchod nové éry v oblasti technologie automatického řízení.Téměř 300 oborových expertů, včetně zástupců předních progresivních podniků, nadnárodních organizací a akademických sdružení z téměř 20 zemí a regionů se sešlo, aby se stalo svědky tohoto historického okamžiku.Návrat k podstatě ovládání: Výpočetní technika, konektivita a snímání – inovativní architektura UCSSpolečnost SUPCON provedla revoluci v 50 let staré tradiční architektuře technologie DCS tím, že překonala omezení tradičních, speciálně navržených hardwarových řídicích systémů s pevnými hierarchickými vrstvami a pevným výpočetním výkonem, přičemž představila novou generaci architektury UCS (Universal Control System) – softwarově definovaného, zcela digitalizovaného a cloudového řídicího systému. UCS se oprošťuje od tradičních fyzických řadičů, I/O modulů a skříní, protože představuje novou minimalistickou formu, která integruje řídicí datacentrum, optickou síť a inteligentní pole. Tento inovativní přístup eliminuje řadu skříní a přináší revoluční změnu v řídicích systémech.Uvedení na trh přelomového systému Nyx – prvního univerzálního řídicího systému na světěSystém Nyx se soustředí kolem řídicího datového centra a využívá NyxOS, cloudový operační systém běžící v reálném čase, přizpůsobený pro průmyslové řízení. Výsledkem je robustní provozní prostředí pro řídicí úlohy, které je velmi spolehlivé, bezpečné a běží v reálném čase. Systém Nyx dokáže spouštět cloudové aplikace v reálném čase a autonomně přizpůsobovat rozsah a kapacitu zdrojů podle poptávky, což umožňuje pružnost a škálovatelnost. Jeho redundantní a distribuovaná architektura je zárukou vysoké dostupnosti řídicího systému a odolnosti proti poruchám.Systém Nyx využívá optickou síť pro přímý přenos inteligentních dat z terénu do řídicího datacentra rychlostí 10 Gb/s s paralelní redundancí. Tento inovativní přístup vede ke vzniku minimalistické síťové architektury, která značně snižuje množství měděných kabelů a zmenšuje zabraný prostor.Systém Nyx využívá technologii terénního připojení založenou na APL a podporuje jiskrově bezpečné terénní rozvodné skříně a moduly APL v zóně 2. Zprostředkovává každému přístroji IP adresu, minimálně 100krát zvyšuje komunikační výkon a plně digitalizuje přenos a realizaci v terénu, čímž dosahuje propojení dat v inteligentních provozech. Společnost SUPCON, která je skálopevně odhodlána spolupracovat na budování, sdílení a vzájemném prospěchu, aktivně buduje ekosystém Ethernet-APL. Nabízí ucelenou řadu produktů APL, včetně výkonových spínačů, terénních spínačů a inteligentních přístrojů.Minimalistická architektura Nyx přináší pozoruhodné úspory nákladů, včetně 90% redukce nezbytného prostoru, 80% redukce množství měděných kabelů a 50% zkrácení doby projektu.Integrace AI: Uvolněte nekonečný potenciál v průmyslových aplikacíchPrůmyslová aplikace systému Nyx slibuje obrovskou hodnotu pro zpracovatelský průmysl. Pilotní aplikace společnosti SUPCON odhalily schopnost systému Nyx hluboce integrovat AI a využít řídicí engine poháněný GPU, který nabízí funkce, jako jsou automatické generování konfigurace a AI-PID. To umožňuje predikci dat a adaptivní řízení, což zvyšuje provozní efektivitu a zahajuje novou éru AI v oblasti řízení, což se projeví zlepšením produktivity.Posilujte průmyslovou inteligenci a využijte nekonečné možnosti. Společnost SUPCON v posledních letech aktivně zkoumá možnosti integrace a využití AI i dalších pokročilých technologií ve zpracovatelském průmyslu. Zavedení systému Nyx znamená pro společnost SUPCON nejen významný skok v oblasti inteligentního řízení, ale také dláždí cestu vstříc katalytické průmyslové transformaci. Vzhledem k rychlým technologickým a průmyslovým novinkám společnost SUPCON s nadšením zve další partnery z ekosystému, aby se připojili k této převratné revoluci. Společně vedeme průmysl směrem k chytřejší, efektivnější a ekologičtější budoucnosti.KONTAKT: Luna Xiong, xiongyuzhi@supcon.com PROTEXT
Čas načtení: 2024-06-10 09:10:05
Lotyšsko se opilými řidiči nemaže. Pokud řídí opilí, zabaví jim auto a odešle ho na Ukrajinu
Řada států musí bojovat s opilými řidiči, nejčastěji pomocí vysokých pokut a zabavováním řidičáků. Ovšem v Lotyšsku na to jdou trochu jinak. Opilcům auta zabaví a pošlou je na Ukrajinu, kde slouží hlavně na pomoc raněným, nejčastěji v roli různých verzích sanitních aut. Tento systém v Lotyšsku už nějaký čas funguje a na svědomí jej […]
Čas načtení: 2024-06-16 17:17:16
Jsou řidiči, kteří jsou se svým autem spokojení, a pak také řidič, kteří nejsou. Může to mít různé důvody, ale podle nedávného průzkumu jsou nejspokojenější řidiči druhé generace Dacii Duster, v těsném závěsu za nimi majitelé Tesly Model 3 a Toyoty Yaris. Dacia se za posledních 20 let, kdy odstartovala prodeje, výrazně zlepšila. Už nenabízí […]
Čas načtení: 2024-07-11 09:10:26
Řidiči stále neumí správně předjíždět cyklisty. Často jejich chyby vedou k vážným nehodám
Neexistuje asi větší nevraživosti, než jaká panuje mezi cyklisty a řidiči. Jedna skupina bojuje proti druhé a naopak. A částečně se asi není čemu divit. Řada cyklistů nezná nebo ignoruje pravidla provozu a řada řidičů dělá úplně to samé. Bohužel ale takové chování zpravidla končí nehodou a většinou z ní hůř vyjdou ti zranitelnější, tedy cyklisté. […]
Čas načtení: 2024-07-15 09:10:04
Parkování v Praze by se dalo popsat jedním slovem horor. Místo je neustále málo, aut a řidičů, kteří potřebují zaparkovat stále víc a výsledkem je to, že někteří řidiči parkují opravdu tragicky. Výjimkou nejsou chodníky, přechody, ale klidně i prostředek silnice. Deseti pražským městským částem ale došla s parkovací anarchií trpělivost. Řidiči se tak nejspíš budou muset […]
Čas načtení: 2024-08-08 09:10:41
Kvůli poslechu hudby řidiči riskují se sluchátky na uších. Jsou nebezpeční sobě i ostatním
Především řidiči starších aut, která nemají žádnou kvalitní hudební aparaturu často za volantem sáhnou k poslechu hudby přes sluchátka. Jenomže si tím doslova vypnou jeden z potřebných a základních smyslů. Když se občas rozhlédnete na silnicích po autech a posádkách kolem sebe, garantujeme vám, že si všimnete několika řidičů s nasazenými sluchátky. Někdo je používá kvůli […]
Čas načtení: 2024-09-23 17:18:35
Více než polovina českých řidičů, kteří zvažují nákup benzinového automobilu, by volila ojetý vůz. U dieselu by pak po ojetině sáhlo dokonce přes 60 % respondentů uvažujících o tomto pohonu. Nové před ojetými preferují jen řidiči v Karlovarském kraji. Průzkum Raiffeisen – Leasing ukázal, že Češi chtějí s auty jezdit co nejdéle. Při pořízení vozu řidiči kromě […]
Čas načtení: 2024-10-16 01:04:28
Jak správně nakupovat nové a použité autodíly online
Jak správně nakupovat nové a použité autodíly online redakce St, 10/16/2024 - 01:04 Klíčová slova: auto díly řídicí systémy Srotas.cz Hodnocení Zvolte hodnoceníGive it 1/5Give it 2/5Give it 3/5Give it 4/5Give it 5/5 Výhody nákupu autodílů online Jednou z hlavních výhod nákupu autodílů online je dostupnost širokého výběru. Zatímco kamenné prodejny mohou mít omezený sortiment a skladovou kapacitu, na internetu máte přístup k obrovskému množství nových i použitých autodílů. Například na Srotas.cz naleznete rozsáhlý sortiment dílů pro různé modely aut, od běžných součástek až po speciální komponenty. Nákup online je také pohodlnější, protože vám umožní porovnat ceny a kvalitu dílů z různých zdrojů. Navíc si můžete prohlédnout recenze a hodnocení od ostatních zákazníků, což vám pomůže při rozhodování o koupi. Další výhodou je, že autodíly můžete objednat odkudkoliv a nechat si je doručit přímo domů. Jaké autodíly je lepší koupit nové a kdy jsou vhodné použité díly? Jednou z důležitých otázek při nákupu autodílů je, zda si pořídit nové nebo použité díly. Odpověď záleží na konkrétním dílu a na tom, jak dlouho ho chcete využívat. Nové díly jsou často nejlepší volbou pro komponenty, které přímo ovlivňují bezpečnost vozu, jako jsou brzdové soustavy nebo řídicí systémy. U těchto klíčových částí je dobré investovat do nové, ověřené kvality. Použité díly jsou naopak skvělou volbou pro méně exponované součásti, jako jsou kryty, zrcátka, nebo jiné estetické komponenty. Díky použitým dílům můžete ušetřit peníze, aniž byste obětovali funkčnost. Při nákupu použitých autodílů je však důležité vybírat z ověřených zdrojů, kde máte záruku, že díly byly prověřeny a jsou plně funkční. Co je třeba zvážit před nákupem autodílů? Než se rozhodnete pro nákup autodílů online, je třeba zvážit několik důležitých faktorů: Správná identifikace dílu: Při výběru náhradního dílu je důležité, abyste měli přesné informace o svém vozidle. To zahrnuje výrobce, model, rok výroby a typ motoru. Správná identifikace zajistí, že díl bude kompatibilní s vaším vozem a nebude nutné řešit jeho vrácení. Cenová dostupnost: Nákup autodílů online vám umožňuje snadno porovnávat ceny z různých obchodů. Například na stránkách auto díly najdete různé díly v různých cenových kategoriích, což vám umožní vybrat si díl, který vyhovuje vašemu rozpočtu. Záruka a možnost vrácení: Před nákupem se ujistěte, že prodejce nabízí záruku na díly a možnost jejich vrácení v případě, že nebudou fungovat podle očekávání. To je obzvláště důležité při nákupu dražších nebo použitých dílů. Recenze a hodnocení: Přečtěte si recenze od ostatních zákazníků, kteří daný díl nebo službu již využili. Tím získáte lepší představu o kvalitě a spolehlivosti jak dílu, tak prodejce. Jak vybrat spolehlivého prodejce? Při nákupu autodílů online je klíčové vybrat si spolehlivého prodejce. Mnoho obchodů nabízí široký sortiment autodílů, ale ne všechny poskytují stejnou úroveň kvality a služeb. Stránky jako Srotas.cz jsou známé svou důvěryhodností a kvalitou. Nabízejí jak nové, tak použité díly, které prošly důkladnou kontrolou. Navíc při nákupu z renomovaných obchodů máte často k dispozici zákaznickou podporu, která vám pomůže s výběrem dílu a odpoví na vaše dotazy. To je velká výhoda, zejména pokud nejste odborníkem na autodíly a potřebujete poradit. Výhody použitých autodílů I když nové autodíly mají své výhody, použití použitých dílů může být v některých případech velmi výhodné. Kromě nižší ceny mohou použité díly být také ekologičtější volbou. Recyklace starších dílů pomáhá snížit množství odpadu a šetří přírodní zdroje. Použité díly často pocházejí z vozidel, která byla odstavena z jiných důvodů než mechanické selhání. Například karoserie, zrcátka nebo interiérové části mohou být ve velmi dobrém stavu, i když pocházejí z ojetého vozu. Na stránkách jako Srotas.cz najdete kvalitní použité díly za zlomek ceny nových. Závěr Nákup autodílů online přináší mnoho výhod, včetně širokého výběru, možnosti porovnání cen a pohodlného doručení přímo k vám domů. Bez ohledu na to, zda se rozhodnete pro nové nebo použité díly, důležité je pečlivě vybírat a spoléhat se na ověřené prodejce, jako je Srotas.cz. Tím si zajistíte kvalitní autodíly, které prodlouží životnost vašeho vozu a zajistí bezpečnou jízdu. Přidat komentář FOTO Pixabay.com Vlastnictví automobilu s sebou přináší nejen radost z jízdy, ale také povinnost údržby a občasné opravy. Čím více vůz používáte, tím vyšší je pravděpodobnost, že budete potřebovat náhradní díly. Díky internetu dnes máme možnost pohodlného nákupu autodílů online, což přináší řadu výhod. Tento článek vám poskytne přehled o tom, jak efektivně vyhledat a koupit nové či použité autodíly a jaké faktory je třeba zvážit.