Horní Egypt mohl těžit z námořního kontaktu s Mezopotámií. Jednotný stát v deltě Nilu možná nikdy neexistoval, alespoň po něm nemáme žádné stopy. Sjednocení země mělo povahu připojování malých státečků v Dolním Egyptě.
--=0=--
---===---Čas načtení: 2024-04-18 09:59:58
USA údajně přijali izraelský plán na operaci ve městě Rafáh na jihu Gazy výměnou za to, že v reakci na útok z Teheránu neprovedou rozsáhlý úder v Íránu. The post USA souhlasí s izraelskou operací v Gaze výměnou za to, že neoplatí Íránu velký úder, říká egyptský představitel first appeared on Pravda24.
Čas načtení: 2024-05-01 10:00:00
Krize na Blízkém východě: Hamás usiluje o vyjasnění podmínek dohody o příměří
Egyptský představitel tvrdí, že skupina Hamás chce jasné podmínky, které by umožnily vysídleným lidem návrat na sever Gazy.Hamás požádal Egypt a Katar o vyjasnění podmínek dohody Hnutí Hamas požádalo egyptské a katarské zprostředkovatele o vyjasnění podmínek nejnovějšího návrhu příměří, o kterém se jedná v rámci jednání s Izraelem, uvedl ve středu egyptský představitel pro agenturu Associated Press.Úředník, který má k rozhovorům blízko a hovořil pod podmínkou anonymity, aby mohl o dohodě volně hovořit, uvedl, že Hamás chce jasné podmínky pro bezpodmínečný návrat vysídlených osob na sever Gazy a zajistit, aby druhá fáze dohody zahrnovala projednání postupného a úplného stažení všech izraelských jednotek z celého pásma Gazy.Úředník uvedl, že současná dohoda plně nevysvětluje, komu bude umožněn návrat na sever a jak se o tom rozhodne.Vznikající postupná dohoda zahrnuje propuštění 33 civilních a nemocných rukojmích držených militanty výměnou za zastavení bojů a propuštění stovek palestinských vězňů z izraelských věznic.
Čas načtení: 2024-05-04 10:00:00
Haaretz: Hamás přijme dohodu o příměří s Izraelem do několika hodin
Saúdské noviny uvádějí, že Hamás by měl v nejbližších hodinách přijmout egyptský návrh na příměří/dohodu o rukojmích.Saúdský zpravodajský kanál Al-Sharq uvádí, že Hamás v nejbližších hodinách oznámí, že přijímá egyptský návrh na příměří a propuštění rukojmích. Podle zprávy probíhají v posledních hodinách intenzivní jednání mezi Egyptem a Katarem a delegacemi Izraele a Hamásu o vězních, kteří mají být v rámci dohody propuštěni. Hamás uvedl, že od USA obdržel příslib příměří a úplného stažení Izraele z pásma Gazy ve třetí fázi dohody a příslib, že izraelské síly nebudou po propuštění rukojmích pokračovat v bojích. LIVE UPDATES: Saudi newspaper reports that Hamas is expected to accept the Egyptian cease-fire/hostage deal proposal within hourshttps://t.co/s50DguszpT— Haaretz.com (@haaretzcom) May 4, 2024 Jiné zdroje nejsou tak optimistické:
Čas načtení: 2024-05-27 15:58:26
Při přestřelce mezi izraelskými a egyptskými vojáky zemřel jeden Egypťan
Egyptský voják přišel o život při pondělní přestřelce mezi izraelskou a egyptskou armádou, ke které došlo poblíž hraničního přechodu Rafáh. Informuje o tom izraelský deník Ha'arec, který s odkazem na svědectví bojujících vojáků uvedl, že egyptský voják zahájil palbu jako první. Tuto informaci nelze bezprostředně nezávisle ověřit.
Čas načtení: 2024-05-27 16:51:00
Při přestřelce s izraelskými silami u hranic Pásma Gazy zahynul egyptský voják
Tel Aviv - Při přestřelce s izraelskými silami u hranic s Pásmem Gazy byl dnes zabit egyptský voják. Podle agentury DPA to potvrdil egyptský vojenský mluvčí. Izraelská armáda krátce předtím informovala,...
Čas načtení: 2024-05-27 17:17:06
Přestřelku s izraelskými silami u hranic Pásma Gazy nepřežil egyptský voják
Při přestřelce s izraelskými silami u hranic s Pásmem Gazy byl v pondělí zabit egyptský voják. Podle agentury DPA to potvrdil egyptský vojenský mluvčí. Izraelská armáda krátce předtím informovala, že vyšetřuje zprávy střetu mezi izraelskými a egyptskými vojáky nedaleko hraničního přechodu Rafah, ale nesdělila nic o obětech.
Čas načtení: 2024-05-27 16:51:00
Při přestřelce s izraelskými silami u hranic Pásma Gazy zahynul egyptský voják
Tel Aviv - Při přestřelce s izraelskými silami u hranic s Pásmem Gazy byl dnes zabit egyptský voják. Podle agentury DPA to potvrdil egyptský vojenský mluvčí. Izraelská armáda krátce předtím informovala,...
Čas načtení: 2024-12-19 07:52:09
Egyptský čtvrtek s Betanem: Získej 20 free spinů
Adventní kalendář na Betanu stále pokračuje a dnes si můžeš otevřít další políčko, kde tě čeká tajemná výprava do starověkého Egypta. Pokud budeš mít dostatek odvahy, odneseš si domů celkem 20 otoček zdarma do oblíbené hry. Pokud tě zajímá víc, tak pokračuj ve čtení. The post Egyptský čtvrtek s Betanem: Získej 20 free spinů appeared first on 🍀 Vyhraj.cz.
Čas načtení: 2021-07-08 13:49:20
Zákon pro člověka učiněn jest…
„Hvězda“ nejvyššího státního zástupce Pavla Zemana zachází (ona to ani žádná hvězda nebyla) a „hvězda“ bývalého ředitele ÚOOZ Roberta Šlachty vychází (ona to ani žádná hvězda nebude). V této souvislosti se znovu probírá smutně proslulá kauza „Nečas-Nagyová“ z roku 2013, na které měli oba jmenovaní svůj podíl, společně s vrchním státním zástupcem v Olomouci Ivo Ištvanem. Přestože finální výsledek tehdejšího nočního přepadu Úřadu vlády i bytu Jany Nagyové ozbrojeným policejním komandem a následné bombastické mediální prezentace je doslova žalostný, přímí aktéři této akce ji neustále obhajují tím, že byla nezbytná, že postupovali striktně podle zákona (Šlachta) a dokonce tím ukázali, že jsou schopni zasáhnout bez ohledu na postavení člověka, jeho bohatství, veřejnou funkci či vliv (Zeman). Tato vyjádření pouze potvrzují oprávněnost dlouholeté kritiky policistů i státních zástupců, kteří mnohdy postrádají zdravý rozum, uvážlivost, předvídavost i cit pro přiměřenost. Myšlení jim totiž trestní řád přímo neukládá a proto se bez těchto obtěžujících prvků mysli snadno obejdou. Jak jinak si lze vysvětlit tolik selhání a zprošťujících rozsudků? To si předem nekladou otázku, zda jsou vůbec schopni všechny své představy spolehlivě prokázat? To je vůbec nenapadne, jaké škody způsobí na veřejném mínění, pokud nejen selžou, ale dokonce se prokáže, že v zájmu prosazení svých představ manipulovali s důkazy anebo dokonce lhali? Na rozdíl od nich již ve starověku lidé pochopili, že striktní (přísný) výklad práva vede až příliš často ke křivdám, nespravedlnostem a krutostem, které nejenže neupevňují kázeň, ale vzbuzují hněv a rozvrat ve společnosti. K takovému nemilosrdnému uplatnění práva došlo například roku 340 př. n. l., kdy římský jezdec Titus Manlius se v rozporu s příkazem konzula a svého otce Tita Manlia Torquata pustil do boje s tusculským velitelem jízdy a přestože nad ním zvítězil a vojsko prosilo o jeho život, pro porušení vojenské kázně byl popraven (Titus Livius – Dějiny římské od založení Města). Lidé se proto příležitostně snažili vtisknout tehdejšímu právnímu řádu prvky rozumu a lidskosti a nemilosrdnou právní praxi zmírnit, což se však podařilo pouze výjimečně. Takto byl např. roku 321 př. n. l. zachráněn před trestem smrti velitel římské jízdy Quitus Fabius, který se rovněž pustil do boje proti diktátorovu příkazu. Římský historik Cornelius Nepos pak ještě takto popisuje soudní proces s thébským vojevůdcem Epameinondásem (410-362 př. n. l.): „V Thébách byl zákon, který stanovil trest smrti pro toho, kdo by podržel moc déle, než bylo stanoveno zákonem. Protože Epameinondás soudil, že tento zákon byl prosazen pro zachování bezpečnosti státu, nechtěl dopustit, aby byl obrácen k záhubě obce. A tak si podržel vrchní velení o čtyři měsíce déle, než stanovil lid. Když se vrátili domů, byli jeho kolegové z tohoto přečinu obžalováni. Epameinodás jim dovolil, aby celou odpovědnost přenesli na něho a aby se hájili tím, že neuposlechli zákona na jeho nátlak. Touto obhajobou je osvobodil od nebezpečí a nikdo nepočítal s tím, že by se Epameinondás veřejně zodpovídal, neboť neměl nic, čím by sám sebe mohl hájit. Avšak on přišel k soudu, nepopřel nic z toho, z čeho jej obviňovali odpůrci, přiznal všechno, co řekli jeho kolegové, a neodmítl se podrobit zákonnému trestu. Jenom to jediné od soudců žádal, totiž aby učinili tento zápis: „Epameinondás byl Thébany odsouzen k smrti, protože je donutil porazit u Leukter Sparťany, které předtím, než se on stal vojevůdcem, se nikdo z Boioťanů neodvážil spatřit v šiku, a protože jedinou bitvou zachránil Théby od záhuby, ale také celému Řecku vrátil svobodu, a protože situaci obou stran dovedl tak daleko, že Thébané obléhali Spartu, kdežto Lakedaimoňané byli spokojeni s tím, jestliže se mohli zachránit, a neustal ve válce dříve, dokud neosvobodil Messénii a nesevřel Spartu do obležení.“ „Když toto řekl, nastal všeobecný smích a veselí a žádný soudce se neodvážil o něm hlasovat. A tak z procesu, v němž mu šlo o život, odešel s největší slávou.“ Nutnost převahy zdravého rozumu nad přísnou literou zákona vyjádřil příhodně i Ježíš Kristus v Evangeliu sv. Marka, když jeho učedníci nedodržovali zákonnou povinnost světit den sobotní: „I stalo se, že šel Ježíš v sobotu skrze obilí, i počali učedníci jeho, cestou jdouce, vymínati klasy. Tehdy farizeové řekli jemu: Pohleď, coť dělají v sobotu, čehož nenáleží. I řekl jim: Nikdy-liž jste nečtli, co učinil David, když nouze byla, a lačněl, on i ti, kteříž s ním byli. Kterak všel do domu Božího za Abiatara nejvyššího kněze, a jedl chleby posvátné (jichž neslušelo jísti než samým kněžím) a dal i těm, kteříž s ním byli? I pravil jim: Sobota pro člověka učiněna jest, a ne člověk pro sobotu. Protož Syn člověka jest pánem také soboty.“ Kdyby byli thébští soudci i římský diktátor Lucius Papirius uvažovali stejně striktně jako pánové Šlachta, Ištván a Zeman, byli by Epameinondás i Quintus Fabius zcela jistě popraveni, neboť by se postupovalo „bez ohledu na postavení člověka, jeho bohatství, veřejnou funkci či vliv“. I Ježíšovi učedníci a Ježíš samotný unikli potrestání pro porušení čtvrtého božího přikázání pouze proto, že mnozí farizeové byli rozumní a uvážliví a přísným trestem nechtěli pobouřit lid. Ježíšův výrok „Sobota (tj. Zákon) pro člověka učiněna jest, a ne člověk pro sobotu (tj. pro Zákon)“ předběhl dobu o celá tisíciletí a je natolik významný, že by mohl být zařazen i do Justiniánova kodexu vedle výroků všech slavných římských právníků. Ježíš Kristus totiž jako první formuloval myšlenku, že zákony mají sloužit lidem a nikoli lidé zákonům! Naši policisté, státní zástupci i soudci však tento výrok neznají a proto se jím ani neřídí, neboť moudré a uvážlivé lidské myšlení je jim zcela cizí (ostatně ve škole je tomu ani nikdo neučil). Konflikt mezi právním pozitivismem (tj. striktním až dogmatickým výkladem práva) a právním naturalismem (tj. výkladem práva podle zdravého rozumu a „vyššího principu mravního“) trvá již od starověku. Úzkoprsý právní pozitivismus je přitom ještě ve 21.stol. natolik zakořeněn v mysli mnohých policistů, státních zástupců i soudců, že to vzbuzuje údiv i zděšení. Otrocká poplatnost znění zákona totiž postrádá moudrost, uvážlivost, přiměřenost, vyváženost a předvídavost možných důsledků, což fakticky připustil i nejvyšší státní zástupce svým nedomyšleným výrokem, že se postupuje „bez ohledu“ – tj. razantně, bezohledně, nemilosrdně a na „momentální vnější efekt“. Pokud je však exekutivní i judikativní aplikace práva pojata tímto „moderně inkvizičním“ způsobem, pak vlastní smysl spravedlnosti a práva je zcela popřen. Přísná, bezohledná, nelítostná a falešně moralizující „nižší spravedlnost“ (iustitia) totiž neplní obecně stabilizující funkci a má pouze místní a časově omezenou funkci (vzbuzuje strach a upevňuje morálku), zatímto moudrá, uvážlivá, přiměřená a vyvážená „vyšší spravedlnost“ (aequitas) má nadčasový dosah a stabilizuje lidskou společnost na celá tisíciletí (upevňuje občanskou kázeň i mravnost). Přesně takové pojetí spravedlnosti a práva totiž nalezeneme nejen v onom nadčasovém výroku Ježíše Krista, ale i ve výrocích Ptahhotepa, Kautiljy, Ašóky, Sün-c´ i slavných římských právníků Cicerona, Celsa, Gaia, Ulpiana, Paula, Modestina aj., které jsou i po dvou tisících létech stále aktuální. V porovnání s nimi budou výroky, skutky i osoby pánů Šlachty, Ištvana a Zemana zapomenuty již za dvě či tři desetiletí, i když všichni tři se úporně snaží, aby se na ně hned tak nezapomnělo. Všem trestněprávním pozitivistům (bez výjimky!) přitom uniklo, že v tomto státě se neustále hovoří o jednotě právního řádu. Vnímat totiž právní řád jako celek a řídit se jím dialekticky jako nedílným celkem je totiž nejvyšší stupeň právního pozitivismu, avšak tak daleko současní právní pozitivisté včetně pánů Zemana, Ištvana a Šlachty ještě nedospěli. Trestní zákon ani trestní řád totiž neobsahují stejný text jako § 2 odst. 3 občanského zákona, který by měl být všeobecně použitelný: „Výklad a použití právního předpisu nesmí být v rozporu s dobrými mravy a nesmí vést ke krutosti nebo bezohlednosti urážející obyčejné lidské cítění.“ V občanském soudním řízení se soudci vyhýbají tomuto usdtanovení pouze proto, že nedokáží přesně definovat pojmy mravnost, dobré mravy ani obyčejné lidské cítění. Nemají totiž náležité filosofické vzdělání a ani jediný komentář k občanskému zákonu jim neposkytuje přesvědčivá vodítka. Přitom právě pochopení těchto pojmů je základem uplatňování oné „vyšší spravedlnosti“ (ekvity), kterou již před 44 stoletími považoval egyptský vezír Ptahhotep za „velkolepou, trvalou a neměnící se od nepaměti.“ V trestním zákoně i v trestním řádu však toto ustanovení chybí a proto se policisté, státní zástupci i trestní soudci zřejmě domnívají, že jejich striktní „výklad a použití právního předpisu nemůže být v rozporu s dobrými mravy a nemůže vést ke krutosti nebo bezohlednosti urážející obyčejné lidské cítění.“ Tento svůj scestný pohled na uplatňování spravedlnosti a práva už ostatně bezpočtukrát prokázali, stále na něm lpějí a sveřepě jej obhajují. Nedávno jsme to znovu slyšeli. Pánové Pavel Zeman, Ivo Ištvan a Robert Šlachta selhali (a selhat museli), protože v oslňující vidině obrovského úspěchu a slávy přestali uvažovat nad perspektivami svých činů i předvídat jejich možné důsledky. Takoví právní dobrodruzi jsou proto obecným nebezpečím, což však mnozí občané dosud nepochopili. Až tedy bude vybírán nový nejvyšší státní zástupce, je třeba vybrat takového odborníka, který nebude pouze právním pozitivistou, ale osobou se širokým historickým, filosofickým i právním rozhledem, zdravým rozumem a Ciceronovou výřečností. Přesně takovou osobu totiž v této době potřebujeme. JUDr. Oldřich Hein je členem spolku Chamurappi, z. s. {loadmodule mod_tags_similar,Související}
Čas načtení: 2020-11-24 20:51:55
Vídeňské milování: Teror v sedmi obrazech. Obraz druhý: Kdo problémy podceňuje, má klidnější život
K teroristickému útoku ve Vídni muslimským útočníkem došlo 2. listopadu .2020, v den, kdy si lidé šli užít poslední noc před uzavřením kaváren a hospod – těsně před lockdownem. Zastřelena byla čtyřiadvacetiletá Němka pracující v restauraci na Ruprechtsplatz. Dále jeden Rakušan a Rakušanka. Pro státní byrokraty bylo politicky příznivé, že došlo k úmrtí též jedenadvacetiletého muslima Nexhipa Vreneziho. Pro rakouské byrokraty byl, byť mrtvý, darem z nebe. Mrtvý Vrenezi, mladý muslim albánského původu, byl čtyřikrát střelen ve chvíli, kdy si šel před hospodu zapálit cigaretu. Byla to perfektní oběť – multikulturně jako vyšitá. Muslim a Albánec z rodiny pocházející z Makedonie zabil muslima a Albánce před vídeňskou hospodou. Podle byrokratů bylo možné lidem ukázat, že obětí nejsou jenom nevěřící psi z dekadentní rozmazlené EU, ale i muslimové. Ještě úžasnější bylo, že mezi zraněnými byl někdo z Afghánistánu – tedy muslim, a Bosny – téměř určitě muslim, tedy opět multikulturní oběti. Pro byrokraty to je ideální příležitost, aby odborníci přes PR ukázali, že došlo „jenom“ k ojedinělému teroristickému činu, za který mohou vyvrhelové z Islámského státu, tedy zlosynové odněkud zdaleka, prostřednictvím jednoho ťulpase. Nemá to tedy nic moc společného s protievropským postojem muslimů v neutrálních Rakousích. Snaha zachránit úřední multikulturalismus je obrannou reakcí, která svazuje úředníky, nedovolí tvrdou (objektivní) interpretaci jednání cizinců v Rakousku, natož v celé EU. Výmluva s karikaturami Tzv. experti si usnadňují práci například tvrzením: „Islámský stát sice jako pseudostát na Blízkém východě zmizel, ale stále přežívá jako teroristická organizace.“ To napsala komentátorka listu Der Standard Gudrun Harrerová. Jenže, její tvrzení je na hranici pověry. V roce 2001, a v dalších letech, bylo módní za všechny islamistické nešvary obviňovat Al-Kaidu. Dnes to je Islámský stát a Al-Kaida je jenom doplňkovým sborem tajtrlíků s omezeným repertoárem. Ve skutečnosti Islámský stát (IS) a Al-Kaida, jsou jenom mezinárodně známá obchodní značka, jako třeba Viagra nebo Adidas. Jsou to jenom dvě z mnoha organizací vytvářející islámsko/islamisticko – politicko-ekonomickou internacionálu. Islamismus je dnes strategický politický směr využívající přirozené lenosti přetechnizované a v dostatku žijící euro-americké (atlantské) civilizace. Za Islámský stát se vydávají i různé místní skupiny, aby jejich akce měly patřičnou mediální odezvu. Islámský stát to samozřejmě nebude rozporovat, protože jde o další reklamu. Gudrun Harrerová popsala zjednodušený výklad událostí: „Nové hádky o karikatury z Charlie Hebdo – které stály život francouzského učitele, jenž chtěl se svými studenty probírat otázky svobody slova – představují pro Islámský stát příliš dobrou záminku, než aby si ji nechal uniknout,“ připomíná odbornice na Blízký východ nedávné útoky v Paříži a Nice. Jenže, omezila se jenom na momentální motivování hlupáků – podobně jako u teroristy z Vídně. Ve skutečnosti jakékoliv karikatury jsou dlouhodobě cíleně využívány programově po celém islámském světě k protievropské, respektive k protiatlantické civilizaci. Islám je politický agresivní využívající náboženskou legendu o Mohamedovi, který nebyl prorok, ale obchodník a později dobyvatel zastírající svou praxi náboženstvím. Jemně to před 14 lety naznačil Břetislav Tureček v Reflexu: „Mohamed si postupně podmanil celou Arábii – vojenskými výpravami, loupením, smlouvami, a dokonce i vlastními strategickými sňatky s Mekkánkami. Poté, co zjistil, že se nepohodne se židy, nařídil například přenesení svatyně, k níž se muslimové modlili, z Jeruzaléma do Mekky. K černému kameni, jehož obchodní význam tolik ležel na srdci někdejším Prorokovým nepřátelům z řad Kurajšovců. Sám Mohamed se ostatně do Mekky v lednu 630 po dohodě s Kurajšovci triumfálně vrátil. Za provolávání přítomných Alláhu akbar – Bůh je převeliký – na velbloudu sedmkrát objel Ka‘abu a pak se jal po dva týdny likvidovat ostatní symboly pohanských kultů. Našel řešení i pro křesťany a židy: podléhali dani z hlavy, za což se jim dostávalo ochrany. Nezpochybňoval proroky těchto náboženství, sám se jen považoval za posledního z nich, Chátam al-anbijá’a – Pečeť proroků.“ Takzvaný umírněný islám je z ideologického hlediska hereze Nebezpečnou tendencí je, že veškeré úsilí muslima by mělo směřovat k šíření jeho víry. Henri Boulad, melchita, katolík východního obřadu a zároveň jezuita, jehož otec byl Syřan z Damašku a matka Italka, na webu vatikánského rádia varoval, že je propagována militantní verze islámu. Otec Henri Boulad působil rovněž jako rektor Jezuitské koleje v Káhiře, kde studovalo mnoho křesťanů i muslimů. Uvedl, že muslimové jsou většinou lidé velmi otevření, vlídní a umírnění. Ideologie představovaná ve školních učebnicích je však radikální – nastínil otec Boulad jádro problému. Každý pátek slyší děti v mešitě kázání, které je neustále burcuje: Kdo opustí muslimské náboženství, musí být potrestán smrtí, žena a nevěřící se nezdraví… a podobně. Naštěstí se tím lidé většinou neřídí, ale takzvaný umírněný islám je z ideologického hlediska hereze a jeho přívrženci nemají dostatečnou vážnost. Egyptský jezuita zdůraznil, že kořeny problému jsou historické. Korán obsahuje verše z Mekky a z Mediny. Ve verších z Mekky je Mohamedova řeč velmi otevřená, mluví o lásce, o židech i křesťanech jako o přátelích a o Bohu blízkému lidem. Jde tedy o smířlivé a vstřícné duchovní poselství. Když Mohamed za dramatických okolností opustí Mekku a zakládá Medinu, dochází ke změně. Z duchovního vůdce se stává hlavou státu, vojákem a politikem. Tři čtvrtiny dnešního Koránu jsou verše z Mediny, které vybízejí k válce, násilí a k boji proti křesťanům. V 9. a 10. století si muslimové tento rozpor uvědomili a pokusili se ho vyřešit. Výsledkem bylo rozhodnutí, že verše z Mediny ruší platnost veršů z Mekky. A nejen to. Súfismus, tedy duchovní a mystický proud islámu, byl odmítnut a zakázán. Celé knihovny v Egyptě a v severní Africe byly spáleny. „Bylo by tedy potřeba vrátit se k původním veršům, jež jsou pramenem, tedy k veršům z Mekky. Ty však byly zrušeny, a to činí z islámu náboženství meče,“ uvedl otec Boulad pro vatikánský deník L‘Osservatore Romano. Proto je odpor proti islámu v evropském prostoru intuitivně obranný. U karikatur Mohameda o žádnou urážku islámu nejde. Jde o politický kalkul. Máme co do činění s demonstrací síly a s jasným vypovězením války: Theo Van Gogh, Hirsi Ali, Salman Rushdie, dánské karikatury, pravidelně vyhlašované hrozby smrtí novinářům, vědcům, historikům a politikům, kteří se odvážili vyslovit na adresu islámu něco kritického. Jen tak mimochodem: Po nárazu letadel do dvou mrakodrapů WTC v New Yorku a jednoho křídla Pentagonu 11. září 2001 se objevila zajímavá karikatura v Íránu v jedněch místních novinách: Hořící budova WTC, dým se stočil do tvaru amerického dolaru. Tahle karikatura nikomu nevadila. Nebo se jukněme do roku 2007: Polský časopis Najvyzszy cas! otiskl karikaturu kancléřky Angely Merkelové, na níž šéfka vlády současné německé říše vypadá jako Adolf Hitler. Má na ní knírek a hnědou uniformu. „Fašismus Evropské unie v ofenzivě“ hlásá nápis. Nevím o tom, že by nějaký Němec kvůli tomu podřízl nějakého Poláka. Snaha bagatelizovat islamistickou agresi pomocí statistiky – nejen případ Schwarzenberg Snaha bagatelizovat nebezpečí islamismu a politického islámu má mnoho podob. Například Karel Schwarzenberg se vyjádřil po vídeňském útoku v německých médiích k teroristickým útokům v Evropě. Uvedl, že uprchlíci páchají zločiny, ale rozhodně odmítl, že by tyto incidenty přesahovaly počet zločinů, které páchají samotní Evropané. Schwarzenbergova argumentace je cíleně podvodná, protože se snaží odvést pozornost na kriminalitu obecně. Nejedná se o srovnání trestných činů domácího obyvatelstva a na druhé straně přistěhovalců a nových nelegálních migrantů. Schwarzenberg je manipulátor, protože otázka, kterou si měl položit, zní jinak: Kolik Evropanů střílelo od roku 2015 do roku 2020 na redakce nějakých novin nebo časopisu, kolik Evropanů zastřelilo nebo podřezalo někoho před synagogou nebo kostelem nebo útočilo střelbou na restaurace a bary? Kolik Evropanů se stalo sebevražednými atentátníky, kteří se vyhodí do vzduchu ve stanici metra a na letišti? Nebo kolik Evropanů vjelo náklaďákem cíleně do davu? To se od Schwarzenberga nedozvíte. V souvislosti s tím lze připomenout, že role islamistického terorismu v Evropě po roce 2000 je paradoxní. Je závažná a zároveň nepodstatná. Sice došlo k několika velkým teroristickým útokům, ale ve většině útoků šlo o činy jednotlivců. Statistiky jsou neúprosné – útok je málo; větší šanci zemřít má člověk při dopravní nehodě než v důsledku teroristického útoku. Přesto obavy veřejnosti jsou opodstatněné. Občasné teroristické útoky vzbuzují obavu z agresivního pozadí islámu. Typické je prosazování zahalování muslimských žen. Obránci tohoto muslimského zvyku argumentují tím, že například katolické jeptišky jsou též zahalené. V případě řádových sester ovšem jde o jejich specifické uniformy početně omezené skupiny osob v rámci evropské křesťanské kultury. Teroristické útoky představují jenom vrchol ledovce – jsou viditelnou odnoží neviditelného plíživého přebírání moci. Obava z terorismu je spojena s obavou z příchodu dalších nelegálních migrantů jako zvětšující se základny osob potenciálně netolerantních běžnou evropskou kulturu. Daleko nebezpečnější než jednotliví teroristé jsou nově příchozí nelegálně migrující muslimské ženy. Pomocí těhotenství vyrábějí další potenciálně nebezpečné osoby v rámci muslimské páté kolony v Evropě. Pokračování článku vyjde ve středu 26. listopadu. {loadmodule mod_tags_similar,Související}
Čas načtení: 2020-06-04 12:19:19
Festival Sculpture line ukáže nové sochy v jedenácti českých městech
Se začátkem června již šestým rokem přichází do Prahy i dalších měst v republice sochařský festival Sculpture line, aby proměnil parky, náměstí, ulice i jiná veřejná prostranství v galerii pod širým nebem. První instalací letošního ročníku se stal bronzový Nosorožec v brnění od Jaroslava Róny na pražském Jungmannově náměstí, který symbolicky poukazuje na nutnost světové ochrany zvířat z africké divočiny. Před budovou ČEZ v Michli zase nově stojí socha Osvícení od Lukáše Rittsteina. Praha se dále může těšit například na sochy od Jakuba Flejšara, Kurta Gebauera, Stefana Milkova nebo Alexandry Koláčkové, které budou instalovány v průběhu června. V Dolních Břežanech přibyla v parku socha Sladké sny od Lukáše Rittsteina a nový domov již našla i jedna z bronzových goril Original Sin od Lia Ruowanga ve Vratislavicích nad Nisou. Zámek v Ratměřicích hlídá bronzová Lvice od Jaroslava Róny připomínající egyptský archeologický artefakt a před Oblastní galerií Liberec návštěvníci narazí na sochu Dvaja Andreje Margoče, která pochází z cyklu Proměny autoportrétu. V Hradci Králové sedí před nákupním domem Aupark železná dvojice Optimista a pesimista Jakuba Flejšara a v broumovském altánku se vznáší nad hlavami ocelová socha Strelica od Jana Dostála. Nové sochy se objeví i v Ostravě, Olomouci, Pardubicích nebo v Plzni. „I v letošním pro všechny tak komplikovaném roce festival Sculpture line pokračuje. Jeho význam se však zvětšuje, protože pomáhá překonávat sociální a kulturní izolaci, ve které jsme se všichni ocitli, a vysílá zřetelný signál, že přes všechny obtíže se vracíme k normálnímu způsobu života,“ říká kurátor festivalu Martin Dostál. Obyvatelé i návštěvníci vybraných měst se mohou těšit opět na avantgardnější a méně obvyklá díla renomovaných českých umělců. Instalace budou na jednotlivá místa umísťovány postupně v průběhu června. Festival potrvá do konce září, některé sochy však zůstanou na svých místech i poté. Více informací včetně mapy, anotace jednotlivých soch i přehledu autorů budou k dispozici v průběhu června ZDE. V uplynulých ročnících festivalu zaujala například pětimetrová socha bronzového opičáka King Kong Balls v Praze od francouzského umělce Denise Defrancesca či socha Jiřího Davida Revoluce vytvořená z 80 tisíců klíčů, která byla nainstalovaná v zámeckém parku v Mikulově. Pozornost vzbudila také třeba obří Chobotnice vznášející se na hladině Vltavy. {loadmodule mod_tags_similar,Související}
Čas načtení: 2024-02-21 19:29:00
Teplice v laufu, na jaře jsou bez porážky. Sigma tápe
Teplic jedou – v dohrávce 18. kola první ligy porazily doma 2:0 Olomouc. V duelu, který se kvůli nezpůsobilému terénu nemohl uskutečnit v původním prosincovém termínu, otevřel skóre v 22. minutě premiérovou trefou v nejvyšší soutěži Michal Bílek a pojistku přidal v 88. minutě egyptský útočník Muhammad Jásir.
Čas načtení: 2024-02-24 17:21:54
Fotbalisté Teplic ve 22. kole první ligy remizovali doma 2:2 s Karvinou a neprohráli ani ve čtvrtém utkání jarní části nejvyšší soutěže. Hosty poslal do vedení ve 14. minutě premiérovou trefou v lize slovenský obránce Dávid Krčík. V 53. minutě vyrovnal z penalty Daniel Fila a obrat dokonal v 64. minutě egyptský útočník Muhammad Jásir. V 77. minutě přesto zařídil Slezanům první jarní bod Nigerijec Adeleke Akinyemi.
Čas načtení: 2024-02-24 17:00:00
VIDEO: Teplice - Karviná 2:2. Mičevičův gól v závěru neplatil
Fotbalisté Teplic v 22. kole první ligy remizovali doma 2:2 s Karvinou a neprohráli ani ve čtvrtém utkání jarní části nejvyšší soutěže. Hosty poslal do vedení ve 14. minutě premiérovou trefou v lize slovenský obránce Dávid Krčík. V 53. minutě vyrovnal z penalty Daniel Fila a obrat dokonal v 64. minutě egyptský útočník Muhammad Jásir. V 77. minutě přesto zařídil Slezanům první jarní bod Nigerijec Adeleke Akinyemi.
Čas načtení: 2024-02-24 17:00:00
SESTŘIH: Teplice - Karviná 2:2. Mičevičův gól v závěru neplatil
Fotbalisté Teplic v 22. kole první ligy remizovali doma 2:2 s Karvinou a neprohráli ani ve čtvrtém utkání jarní části nejvyšší soutěže. Hosty poslal do vedení ve 14. minutě premiérovou trefou v lize slovenský obránce Dávid Krčík. V 53. minutě vyrovnal z penalty Daniel Fila a obrat dokonal v 64. minutě egyptský útočník Muhammad Jásir. V 77. minutě přesto zařídil Slezanům první jarní bod Nigerijec Adeleke Akinyemi.
Čas načtení: 2024-03-04 08:48:56
Autor: buko1 Datum: 04.03.2024 08:48:56 Název:Name:Egyptský sultanátSultanate of EgyptOriginální název:Original Name:-Hlavní město:Capital:Káhira (1171–1174; 1218–1250), Damašek (1174–1218)Cairo (1171–1174; 1218–1250), Damascus (1174–1218)Státní zřízení:Government System:aboslutní monarchieabsolut monarchyNejvyšší představitelé:Heads of State:Dynastie Ajjúbovců Ozbrojené složky:Armed Forces: ? ?Rozloha:Area:- km2- mi2Geografická poloha:Location:severní Afrika, blízkovýchodní AsieNoth Arfica, Near East AsiaSousední státy:Neighbouring Countries:--Vznik:Independence:DD.MM.1171 Fátimovský chalífátDD.MM.1171 Fatimid CaliphateZánik:Dissolution:DD.MM.1250 Stát Turků (Mamlúcký sultanát)DD.MM.1250 State of the Turks (Mamluk Sultanate)Národnostní složení:Ethnic Groups:--Vlajka:Flag:Znak:Coat of Arms:-Poznámka:Note:--Zdroje:Sources:https://en.wikipedia.org/wiki/Ayyubid_dynasty
Čas načtení: 2024-03-05 13:00:00
V zajetí ledu! Zpestřete si lyžovačku v rakouském Schladmingu jedinečným mrazivým muzeem
Děsivý Tyranosaurus. Egyptský faraon Tutanchamon. Templářští rytíři. Američané na Měsíci... Ne, to není divoký sen, ze kterého se s výkřikem co chvíli vzbudíte. Tihle fešáci jsou »zakleti« v ledu, a vy s nimi můžete cestovat časem. Stačí vyrazit na známý štýrský ledovec Dachstein, kde se ve skále šest metrů pod povrchem nachází Ledový palác plný úchvatných soch. A u něj ještě jedna adrenalinová bomba pro ty, kteří netrpí závratí!
Čas načtení: 2024-03-10 11:47:48
Mohamed Salah: Letní odchod Jürgena Kloppa neovlivní mou budoucnost
Blíží se zápas roku. Liverpool v neděli vpodvečer přivítá Manchester City. Mohamed Salah řekl před tímto duelem Jamiemu Carragherovi, že letní odchod Jürgena Kloppa neovlivní jeho vlastní budoucnost. Egyptský útočník také prozradil svou reakci na Kloppovo šokující oznámení liverpoolskému týmu.
Čas načtení: 2024-03-19 09:00:00
Human Rights Watch: EU odměňuje represi
Jste brutální diktátor, kterému chybí peníze, nebo možná jen hledáte vedlejší přivýdělek? Nemá drcení vašich kritiků takový ekonomický přínos, v jaký jste doufali? Chtěli byste za své represe dostávat více peněz? ptá se Andrew Stroehlein, mediální ředitel organizace Human Rights Watch.Evropská unie nabízí autoritářům, jako jste vy, obrovské balíky peněz! Máme pro vás hory peněz - velké bankovky, malé bankovky, pytle mincí - to vše vám pomůže posílit vaši moc a pokračovat v represích po další desetiletí!Stačí zvednout telefon a zavolat předsedkyni Evropské komise Ursule von der Leyenové! Připojte se k mnoha spokojeným zákazníkům EU, jako je egyptský autokratický vůdce Abdel Fattáh as-Sísí. Von der Leyenová a její přátelé mu včera předali 7,4 miliardy eur.
Čas načtení: 2024-03-25 09:38:41
Pepř: Král koření s pořádně ostrými lokty
Pokud existuje koření, které nesmí chybět v kuchyni ani na stole, pak je to pepř a platí to po celém světě. V minulosti je nejen dochucovadlem, ale i symbolem bohatství, ceněným platidlem a trnem v oku církvi. A egyptský faraon má pepř dokonce i v nose! Mleté i celistvé sušené kuličky pepře mají lidé