Po 16letech jsem zahodil všechen kod webu a napsal celý kod znovu. Vypadá to tu +- stejně, ale pokud narazíte na něco co vám vadí tak mi o tom napište: martin@vorel.eu nebo se mi ozvěte na twitteru Začal jsem dělat change log.

Kurzy ze dne: 22.01.2025 || EUR 25,145 || JPY 15,448 || USD 24,075 ||
čtvrtek 23.ledna 2025, Týden: 4, Den roce: 023,  dnes má svátek Zdeněk, zítra má svátek Milena
23.ledna 2025, Týden: 4, Den roce: 023,  dnes má svátek Zdeněk
DetailCacheKey:d-28412 slovo: 28412
Daňově uznatelné náklady

<p> Podnikáte a nejste si jistí, co vše se dá považovat na daňově uznatelné náklady? Trošku vám v tom pomůžeme.</p> <p> Co je vlastně daňově uznatelný náklad? Jedná se o výdaj, který je vynaložený na dosažení, zajištění a udržení zdanitelných příjmů. Je nutné prokázat, že takový náklad opravdu vznikl a to nejčastěji  fakturou, smlouvou apod. Samozřejmě tento náklad musí souviset s příslušným účetním obdobím.</p> <p> Bohužel zákon některé výdaje neuznává jako daňově uznatelné náklady. Jako daňově neuznatelné jsou např. náklady na reprezentaci.</p> <p> Výdaje/náklady daňově neúčinné můžeme rozdělit do 4 základních skupin.</p> <p> <strong>1. skupina – náklady, které jsou vždy daňově neuznatelné</strong></p> <p> -reprezentace</p> <p> -nesmluvní pokuty a penále</p> <p> -dary</p> <p> -ostatní sociální náklady</p> <p> -účetní opravné položky</p> <p> -účetní rezervy apod.</p> <p> <strong>2. skupina – náklady daňově uznatelné pouze do výše souvisejícího příjmu</strong></p> <p> Manka a škody, které jsou daňovým nákladem do výše náhrady (náklad na škodu může být plně daňově uznatelným v případě poškození živelnou pohromou nebo škody způsobené neznámým pachatelem).</p> <p> Hodnota neodpisovaného hmotného majetku (pozemku) při jeho prodeji fyzickou osobou.</p> <p> <strong>3. skupina – náklady daňově uznatelné podle podmínek v zákoně o daních z příjmu</strong></p> <p> - Výdaje na pracovní a sociální podmínky zaměstnanců</p> <p> - Odpisy dlouhodobého majetku</p> <p> - Finanční leasing.</p> <p> <strong>4. skupina – náklady, které jsou daňově uznatelné, pokud byly i zaplaceny</strong></p> <p> - Pokud má být pojistné na sociální a zdravotní pojištění daňově uznatelným nákladem, musí být zaměstnavatelem i uhrazeno, a to nejpozději do konce následujícího měsíce po uplynutí zdaňovacího období.</p> <p> - Daň z nemovitých věcí.</p> <p> - Smluvní pokuty a úroky z prodlení (platí jenom pro pokuty, penále, úroky a poplatky z prodlení vyplývající ze závazkového vztahu).</p> <p> <strong>Vybrali jsme několik příkladů, které podnikatelé nejvíce řeší.<br><br> Firemní oblečení</strong></p> <p> Dalším velkým problémem pro podnikatele je, zda a případně jak je možné si uplatnit oblečení jako daňově uznatelný náklad. Takový náklad mohou do svého účetnictví promítnout pouze v případě, že dané oblečení používají pouze k výkonu své pracovní činnosti, v některých případech by mělo být opatřeno logem společnosti a některé firmy k tomu mají i interní směrnice.</p> <p> <strong>Náklady na reprezentaci</strong></p> <p> Pohoštění, občerstvení, dary jsou daňově neúčinné.</p> <p> <strong>Reklamní nebo propagační předmět</strong></p> <p> Musí být označen názvem obchodní firmy nebo ochrannou známkou poskytovatele tohoto předmětu. Zároveň nesmí hodnota tohoto předmětu přesáhnout hranici 500 korun bez DPH a nesmí být s výjimkou tichého vína předmětem spotřební daně.</p> <p> <strong>Firemní stravování zaměstnanců a nápoje pro zaměstnance</strong></p> <p> Příspěvky na stravování zajišťované prostřednictvím jiných subjektů a poskytované až do výše 55 % ceny jednoho jídla za jednu směnu, maximálně však do výše 70 % stravného vymezeného pro zaměstnance při trvání pracovní cesty 5 až 12 hodin za směnu, která trvá min. 3 hodiny.</p> <p> <strong>Nealkoholické nápoje</strong></p> <p> Hodnota nealkoholických nápojů poskytovaných zaměstnavatelem zaměstnancům na pracovišti je osvobozena od daně z příjmu u zaměstnanců. U zaměstnavatele je daňovým nákladem pouze voda (a to i balená).</p> <p> <strong>Náklady na pracovní oblečení a jeho údržbu</strong></p> <p> Jedná se pouze o oblečení, které zaměstnanec může nosit pouze v průběhu pracovního výkonu. Částky za opotřebení nářadí zaměstnance i příspěvek na udržování oblečení je možné paušalizovat.</p> <p> <strong>Náklady na zabezpečení přechodného ubytování</strong></p> <p> Pokud obec trvalého bydliště není shodná s obcí přechodného ubytování, nepeněžní plnění poskytnuté zaměstnavatelem ve formě přechodného ubytování je osvobozeno od daně z příjmu maximálně do hodnoty 3500 Kč měsíčně.</p> <p> <strong>Doprava, přeprava a cestovní náhrady zaměstnancům</strong></p> <p> Práva zaměstnanců vyplývající z kolektivní smlouvy, vnitřního předpisu zaměstnavatele, pracovní nebo jiné smlouvy, pokud zákon nestanoví jinak, jsou pro zaměstnavatele daňově účinné. U zaměstnance jde o zdanitelný příjem, a to ve výši obvyklého jízdného.</p> <p> <strong>Cestovní náhrady na tuzemskou a zahraniční pracovní cestu</strong></p> <p> Zaměstnanci vzniká nárok na stravné, ubytování, dopravu, náklady spojené se služební cestou, kapesné (pouze u zahraniční pracovní cesty).</p> <p> <strong>Odborný rozvoj a rekvalifikace zaměstnanců</strong></p> <p> Aby se pro zaměstnavatele jednalo o daňově účinný náklad a zároveň u zaměstnance o příjem osvobozený od daně z příjmů, musí to být nepeněžní forma úhrady zaměstnanci (zaměstnavatel zasílá peněžní prostředky rovnou vzdělávacímu zařízení, ne na účet zaměstnance) a vzdělání/rekvalifikace musí souviset s předmětem činnosti zaměstnavatele.</p> <p> <strong>Kultura, rekreace, tělovýchova</strong></p> <p> Vždy se jedná o daňově neúčinný náklad pro zaměstnavatele. Nepeněžní plnění poskytnuté zaměstnavatelem zaměstnanci za účelem benefitu rekreace je od daně z příjmu osvobozeno do částky 20 000 Kč za rok vč. rekreace pro rodinného příslušníka.</p> <p> <strong>Pojistné na penzijní a životní pojištění</strong></p> <p> Do 50 000 korun za rok dohromady pro penzijní (důchodové) připojištění a životní pojištění při splnění podmínek je osvobozeno od daně z příjmů a neodvádí se z něj ani sociální a zdravotní pojištění (daňový odečet pro zaměstnance na penzijní spoření a taky na životní pojištění v rámci daňových úlev je 24 000 Kč).</p> <br>

---=1=---

Čas načtení: 2019-04-26 10:27:48

Daňově uznatelné náklady

Podnikáte a nejste si jistí, co vše se dá považovat na daňově uznatelné náklady? Trošku vám v tom pomůžeme. Co je vlastně daňově uznatelný náklad? Jedná se o výdaj, který je vynaložený na dosažení, zajištění a udržení zdanitelných příjmů. Je nutné prokázat, že takový náklad opravdu vznikl a to nejčastěji  fakturou, smlouvou apod. Samozřejmě tento náklad musí souviset s příslušným účetním obdobím. Bohužel zákon některé výdaje neuznává jako daňově uznatelné náklady. Jako daňově neuznatelné jsou např. náklady na reprezentaci. Výdaje/náklady daňově neúčinné můžeme rozdělit do 4 základních skupin. 1. skupina – náklady, které jsou vždy daňově neuznatelné -reprezentace -nesmluvní pokuty a penále -dary -ostatní sociální náklady -účetní opravné položky -účetní rezervy apod. 2. skupina – náklady daňově uznatelné pouze do výše souvisejícího příjmu Manka a škody, které jsou daňovým nákladem do výše náhrady (náklad na škodu může být plně daňově uznatelným v případě poškození živelnou pohromou nebo škody způsobené neznámým pachatelem). Hodnota neodpisovaného hmotného majetku (pozemku) při jeho prodeji fyzickou osobou. 3. skupina – náklady daňově uznatelné podle podmínek v zákoně o daních z příjmu - Výdaje na pracovní a sociální podmínky zaměstnanců - Odpisy dlouhodobého majetku - Finanční leasing. 4. skupina – náklady, které jsou daňově uznatelné, pokud byly i zaplaceny - Pokud má být pojistné na sociální a zdravotní pojištění daňově uznatelným nákladem, musí být zaměstnavatelem i uhrazeno, a to nejpozději do konce následujícího měsíce po uplynutí zdaňovacího období. - Daň z nemovitých věcí. - Smluvní pokuty a úroky z prodlení (platí jenom pro pokuty, penále, úroky a poplatky z prodlení vyplývající ze závazkového vztahu). Vybrali jsme několik příkladů, které podnikatelé nejvíce řeší. Firemní oblečení Dalším velkým problémem pro podnikatele je, zda a případně jak je možné si uplatnit oblečení jako daňově uznatelný náklad. Takový náklad mohou do svého účetnictví promítnout pouze v případě, že dané oblečení používají pouze k výkonu své pracovní činnosti, v některých případech by mělo být opatřeno logem společnosti a některé firmy k tomu mají i interní směrnice. Náklady na reprezentaci Pohoštění, občerstvení, dary jsou daňově neúčinné. Reklamní nebo propagační předmět Musí být označen názvem obchodní firmy nebo ochrannou známkou poskytovatele tohoto předmětu. Zároveň nesmí hodnota tohoto předmětu přesáhnout hranici 500 korun bez DPH a nesmí být s výjimkou tichého vína předmětem spotřební daně. Firemní stravování zaměstnanců a nápoje pro zaměstnance Příspěvky na stravování zajišťované prostřednictvím jiných subjektů a poskytované až do výše 55 % ceny jednoho jídla za jednu směnu, maximálně však do výše 70 % stravného vymezeného pro zaměstnance při trvání pracovní cesty 5 až 12 hodin za směnu, která trvá min. 3 hodiny. Nealkoholické nápoje Hodnota nealkoholických nápojů poskytovaných zaměstnavatelem zaměstnancům na pracovišti je osvobozena od daně z příjmu u zaměstnanců. U zaměstnavatele je daňovým nákladem pouze voda (a to i balená). Náklady na pracovní oblečení a jeho údržbu Jedná se pouze o oblečení, které zaměstnanec může nosit pouze v průběhu pracovního výkonu. Částky za opotřebení nářadí zaměstnance i příspěvek na udržování oblečení je možné paušalizovat. Náklady na zabezpečení přechodného ubytování Pokud obec trvalého bydliště není shodná s obcí přechodného ubytování, nepeněžní plnění poskytnuté zaměstnavatelem ve formě přechodného ubytování je osvobozeno od daně z příjmu maximálně do hodnoty 3500 Kč měsíčně. Doprava, přeprava a cestovní náhrady zaměstnancům Práva zaměstnanců vyplývající z kolektivní smlouvy, vnitřního předpisu zaměstnavatele, pracovní nebo jiné smlouvy, pokud zákon nestanoví jinak, jsou pro zaměstnavatele daňově účinné. U zaměstnance jde o zdanitelný příjem, a to ve výši obvyklého jízdného. Cestovní náhrady na tuzemskou a zahraniční pracovní cestu Zaměstnanci vzniká nárok na stravné, ubytování, dopravu, náklady spojené se služební cestou, kapesné (pouze u zahraniční pracovní cesty). Odborný rozvoj a rekvalifikace zaměstnanců Aby se pro zaměstnavatele jednalo o daňově účinný náklad a zároveň u zaměstnance o příjem osvobozený od daně z příjmů, musí to být nepeněžní forma úhrady zaměstnanci (zaměstnavatel zasílá peněžní prostředky rovnou vzdělávacímu zařízení, ne na účet zaměstnance) a vzdělání/rekvalifikace musí souviset s předmětem činnosti zaměstnavatele. Kultura, rekreace, tělovýchova Vždy se jedná o daňově neúčinný náklad pro zaměstnavatele. Nepeněžní plnění poskytnuté zaměstnavatelem zaměstnanci za účelem benefitu rekreace je od daně z příjmu osvobozeno do částky 20 000 Kč za rok vč. rekreace pro rodinného příslušníka. Pojistné na penzijní a životní pojištění Do 50 000 korun za rok dohromady pro penzijní (důchodové) připojištění a životní pojištění při splnění podmínek je osvobozeno od daně z příjmů a neodvádí se z něj ani sociální a zdravotní pojištění (daňový odečet pro zaměstnance na penzijní spoření a taky na životní pojištění v rámci daňových úlev je 24 000 Kč).

\n

Čas načtení: 2024-06-07 11:39:00

Daňově (ne)uznatelné náklady na příkladech

Pojďme si na konkrétních příkladech ukázat rozdíl mezi daňově uznatelným a daňově neuznatelným nákladem. Kritéria, které výdaje, respektive náklady jsou a nejsou daňově uznatelné, určuje zákon o daních z příjmů. Zákon stanovuje, které výdaje lze považovat za daňově uznatelné náklady pro OSVČ, fyzické i právnické osoby.

\n

Čas načtení: 2018-12-12 06:19:21

Jak si můžeme snížit základ daně?

Blíží se nám konec roku a pomalu už začínáme přemýšlet nad účetní závěrkou. Dnes vám chceme ukázat, jak je možné optimalizovat daně. 1. Nákup kancelářských potřeb Kancelářské potřeby jsou pro provoz firmy většinou nezbytné, a proto jde o plně uznatelné náklady. Jen je třeba dát si pozor, aby uváděné náklady odpovídaly rozsahu firmy. 2. Nákup elektroniky a vybavení kanceláře Elektronika určená pro firemní použití je také uznatelným nákladem, a tedy i vhodným způsobem, jak před koncem roku snížit daňový základ. Týká se to pochopitelně také nábytku a dalšího vybavení, které je pro provoz kanceláře nezbytné. Samozřejmě i zde platí, že by výdaje za vybavení měly být adekvátní.   3. Pracovní oděvy s logem firmy U oděvů je třeba prokázat, že jsou používány výlučně v pracovním prostředí. Zatímco u pracovní kombinézy to pravděpodobně nebude problém, například u obleku by se to prokazovalo obtížně. Řešením je umístit na něj viditelně logo vaší společnosti, eventuálně můžete do nákladů zahrnout pouze polovinu celkové ceny oděvu. 4. Reklamní předměty jen do určité hodnoty Aby se z reklamních předmětů mohl stát daňově uznatelný náklad, musí splňovat několik náležitostí. Hodnota jednotlivých předmětů nesmí přesahovat 500 Kč a musí být opatřena označením firmy či souvisejícího produktu. Nesmí také podléhat spotřební dani, výjimkou je pouze neperlivé víno. Kromě něj firmy nejčastěji vybírají například USB disky, kalendáře, zápisníky nebo luxusní pera. 5. Pronájem nemovitosti vlastní firmě Další tip je poměrně častým způsobem optimalizace, ačkoli jeho princip je složitější než jen vytváření daňově uznatelné položky. Vše spočívá v tom, že si můžete jako fyzická osoba zakoupit nemovitost a tu následně pronajímat své společnosti. S ohledem na rozdíly mezi fyzickou a právnickou osobou lze takto ušetřit na daních a odvodech z nemovitosti, jejichž souhrn činí u fyzické osoby zhruba 15 %, u právnické může jít až o 30 %. Pronájem kancelářských prostor je pak samozřejmě možné uvést do nákladů. 6. Prémie a dary Pokud hodláte zaměstnancům vyplácet prémie, pak je konec roku ideální dobou. S ohledem na hospodářské výsledky totiž víte, jestli si tento krok můžete dovolit. Pokud ano, prémie můžete dát do nákladů a tím snížit daňový základ. Další možností je poskytnout dar neziskové organizaci na vzdělávací, sportovní, kulturní, zdravotní či sociální účely. V případě právnických osob musí mít každý z jednotlivých veřejně prospěšných darů hodnotu vyšší než 2 000 Kč. Tu si můžete odečíst od daňového základu, a to až do výše 10 % jeho základu. U fyzických osob musí mít dary v souhrnu nad 1 000 Kč, odečíst můžete až 15 % základu. 7. Uplatnění daňové ztráty z minulých let Daňová ztráta nastává tehdy, kdy výše uznatelných nákladů přesáhne příjmy. Uplatňuje se speciálním formulářem přiloženým k daňovému přiznání a je možné ji použít na dílčí základy daně, o ztrátu naopak nelze ponížit příjmy ze samotného zaměstnání. Daňovou ztrátu můžete uplatnit až pět období od jejího vzniku, po částech i jako celek v jednom z roků.

\n

Čas načtení:

Marketing a reklama – daňové a účetní aspekty

[skoleni-kurzy.eu] Na semináři se dozvíte, jak zvolit při přípravě reklamní akce to nejoptimálnější řešení z pohledu daní a účetnictví. Seznámíte se s daňovými a účetními pravidly pro oblast marketingu a reklamy. V neposlední řadě se naučíte identifikovat daňově uznatelné náklady vyplývající z marketingových činností. * • dopady daňových předpisů do oblasti marketingu podnikatelských subjektů – například: – propagační či dárkové poukazy, – akce podpory prodeje, – zákaznické promo akce, – školení pro zákazníky, – spotřebitelské soutěže, – problematika reklamních dárků a mnohé jiné, • daňově uznatelné náklady v marketingu vliv na marketingové a finanční rozpočty, • dopady DPH na marketing a finanční plánování včetně technických otázek k vystavování daňových dokladů a zajištění důkazních prostředků z marketingových akcí apod., • nutné podklady pro účely kontroly finančních úřadů v oblasti marketingu a reklamy, • představení konkrétních kontrol finančních úřadů v oblasti marketingu a doporučení pro prevenci chyb a rizik. Odpovědi na dotazy. ...1. VOX s.r.o.

\n

Čas načtení:

Daňová evidence pro podnikatele OSVČ s praktickým příkladem

[skoleni-kurzy.eu] Kurz je určen pro všechny, kteří chtějí vést daňovou evidenci dříve jednoduché účetnictví podnikatelům , živnostníkům . V kurzu se naučíte, jaké zásady platí pro vedení daňové evidence , jak se evidují příjmy a výdaje , které příjmy a výdaje jsou daňově uznatelné x neuznatelné , získáte informace o tom, co je potřeba evidovat a na co si dát pozor . Na praktickém příkladu se naučíte provést roční vyúčtování pro ZP a OSSZ a jak vyplnit daňové přiznání . ...MOJE KURZY HK

\n

Čas načtení:

Vybrané nálezy z kontrol finančního úřadu

[skoleni-kurzy.eu] Na semináři budete upozorněni na nejčastější okruhy problémů, které daňový subjekt řeší v případě kontroly finančního úřadu. Představeny budou finanční správou typicky kontrolované oblasti. Samozřejmostí bude představení aktuální soudní judikatury, která přinesla vyřešení řady sporných otázek, které při kontrolách finančních úřadů panovaly mezi výklady finanční správy a názorem kontrolovaných daňových subjektů. * • závěry z vybraných kontrol finančních úřadů se zaměřením na oblast daně z příjmů a DPH a související analýza nejčastějších chyb daňových subjektů v daných kauzách, • daňově uznatelné a neuznatelné náklady optikou finančního úřadu – zejména: – zaměstnanecké benefity, – škody, – cestovné, – management fee, – opravy vs. technické zhodnocení, – chyby v oblasti pohledávek, • chyby při aplikaci zákona o DPH například náležitostí daňových dokladů s dopadem na nárok na odpočet DPH, dobrá víra odběratele – co vše musím FÚ prokazovat, riziko ručení za DPH, výzvy od správce daně a jiné, • postupy finančního úřadu při kontrole cen obvyklých daňové minimum pro účtárnu, • obrana proti postupům správce daně dle platného daňového řádu daňový subjekt má při daňové kontrole nejen povinnosti, ale i práva, • praktické tipy k prevenci chyb. Odpovědi na dotazy. ...1. VOX s.r.o.

\n

Čas načtení:

Daň z příjmů fyzických osob 2020, včetně daňového přiznání, Novinky 2021 - online webinář

[skoleni-kurzy.eu] Webinář je určen finančním manažerům, hlavním účetním, účetním, soukromím osobám Všem přihlášeným účastníkům zašleme odkaz na online webinář emailem, nejpozději den před konáním webináře. * Na webináři se seznámíte s aktuálními změnami v daňových, účetních a souvisejících předpisech platných od roku 2020 popř. připravovanými pro rok 2021. Program Kdo a kdy musí podávat přiznání k dani z příjmů fyzických osob za rok 2020. Nové termíny pro podání DP a změna v případě zastupování daňovým poradcem.   Platné typy formulářů a obsah jednotlivých řádků – dva vzorové příklady vyplnění přiznání   Zdanitelné příjmy fyzických osob podle jednotlivých oddílů daňového přiznání dle § 6 až 10   Solidární zvýšení daně   Uplatňování nezdanitelných částek   Částky upravující základ daně   Slevy na dani   Rozdělení na spolupracující osoby   Rozdělení na účastníky společnosti bez právní osobnosti   Přenos údajů z daňové evidence do daňového přiznání   Přenos údajů z účetnictví do daňového přiznání   Využití paušálních výdajů   Daňově uznatelné výdaje   Povinnosti OSVČ – SP, ZP   Zvláštnosti roku 2020 - jak zaúčtovat a jaký vliv mají na daň z příjmů - COVID nájemné, prominutí pojistného, úvěry Antivirus, kompenzační bonusy společníků s.r.o., home office, ochranné a hygienické pomůcky a další. Vyšší odpočet na dary a rychlejší odpisy již pro rok 2020.   Metodika GFŘ, příklady z judikatury NSS   Stručné informace o změnách od 1. 1. 2021 – režim paušální daně, vyšší sleva na poplatníka, stravenky nově, nové sazby pro cestovní náhrady, rychlejší odpisy a další .  Konzultace formou chatu a dále formou e-mailu ještě týden po skončení semináře.   ...InAkademia s.r.o.

\n

Čas načtení:

Základy účetnictví podnikatelských subjektů v praxi

[skoleni-kurzy.eu] Žádné učení čísel účtů nazpaměť, jak tomu bývá ve škole. Cílem je pochopení jednotlivých procesů a jejich dopadů do firmy. Budeme účtovat dle směrné účtové osnovy dle vyhlášky č. 500 - 2002 Sb., pro podnikatele. Exkluzivně pro 1. VOX a.s. Citujeme z hodnocení tohoto kurzu: „Školení mi dalo víc než kurz na VŠ-. Na kurzu získáte základní přehled o účetnictví, seznámíte se s principy účtování a základními účetními případy. Budete schopni se zorientovat v základech daňového systému, který je nezbytný pro účetní praxi. Důraz je také kladen na základní orientaci v účetní závěrce. * Teoretická část: 1. den: • základní účetní principy, • právní úprava účetnictví v ČR, • povinnosti účetních, průběh účetního roku ve firmě, • základní přehled účtových tříd, • principy podvojnosti, • účetní doklady, jejich oběh ve firmě, • účtový rozvrh, účetní výkazy. 2. den: • orientace v jednotlivých účetních třídách, • příklady účtování, • vystavování daňových dokladů. 3. den: • majetek, jeho pořízení, vyřazení včetně účtování, • škody na majetku, • účetní a daňové odpisy, rozdíl, účtování, • zásoby včetně účtování. 4. den: . základní orientace v daňovém systému ČR • principy DPH v účetnictví, účtování DPH • základní orientace – daňově uznatelné a neuznatelné náklady, • ostatní legislativa 5. den: • účetní práce na konci účetního období, • inventarizace, • dohadné položky, • opravné položky, • časové rozlišení. Praktická část: • naučíte se orientovat v účetní osnově, • sami si vyzkoušíte účtování nejčastějších účetních případů. Odpovědi na dotazy. ...1. VOX a.s.

\n

Čas načtení:

Základy účetnictví podnikatelských subjektů v praxi

[skoleni-kurzy.eu] Žádné učení čísel účtů nazpaměť, jak tomu bývá ve škole. Cílem je pochopení jednotlivých procesů a jejich dopadů do firmy. Budeme účtovat dle směrné účtové osnovy dle vyhlášky č. 500 - 2002 Sb., pro podnikatele. Exkluzivně pro 1. VOX a.s. Citujeme z hodnocení tohoto kurzu: „Školení mi dalo víc než kurz na VŠ-. Na kurzu získáte základní přehled o účetnictví, seznámíte se s principy účtování a základními účetními případy. Budete schopni se zorientovat v základech daňového systému, který je nezbytný pro účetní praxi. Důraz je také kladen na základní orientaci v účetní závěrce. * Teoretická část: 1. den: • základní účetní principy, • právní úprava účetnictví v ČR, • povinnosti účetních, průběh účetního roku ve firmě, • základní přehled účtových tříd, • principy podvojnosti, • účetní doklady, jejich oběh ve firmě, • účtový rozvrh, účetní výkazy. 2. den: • orientace v jednotlivých účetních třídách, • příklady účtování, • vystavování daňových dokladů. 3. den: • majetek, jeho pořízení, vyřazení včetně účtování, • škody na majetku, • účetní a daňové odpisy, rozdíl, účtování, • zásoby včetně účtování. 4. den: . základní orientace v daňovém systému ČR • principy DPH v účetnictví, účtování DPH • základní orientace – daňově uznatelné a neuznatelné náklady, • ostatní legislativa 5. den: • účetní práce na konci účetního období, • inventarizace, • dohadné položky, • opravné položky, • časové rozlišení. Praktická část: • naučíte se orientovat v účetní osnově, • sami si vyzkoušíte účtování nejčastějších účetních případů. Odpovědi na dotazy. ...1. VOX a.s.

\n

Čas načtení:

Daň z příjmů fyzických osob 2020, včetně daňového přiznání, Novinky 2021 - online webinář

[skoleni-kurzy.eu] Webinář je určen finančním manažerům, hlavním účetním, účetním, soukromím osobám Všem přihlášeným účastníkům zašleme odkaz na online webinář emailem, nejpozději den před konáním webináře. * Na webináři se seznámíte s aktuálními změnami v daňových, účetních a souvisejících předpisech platných od roku 2020 popř. připravovanými pro rok 2021. Program Kdo a kdy musí podávat přiznání k dani z příjmů fyzických osob za rok 2020. Nové termíny pro podání DP a změna v případě zastupování daňovým poradcem.   Platné typy formulářů a obsah jednotlivých řádků – dva vzorové příklady vyplnění přiznání   Zdanitelné příjmy fyzických osob podle jednotlivých oddílů daňového přiznání dle § 6 až 10   Solidární zvýšení daně   Uplatňování nezdanitelných částek   Částky upravující základ daně   Slevy na dani   Rozdělení na spolupracující osoby   Rozdělení na účastníky společnosti bez právní osobnosti   Přenos údajů z daňové evidence do daňového přiznání   Přenos údajů z účetnictví do daňového přiznání   Využití paušálních výdajů   Daňově uznatelné výdaje   Povinnosti OSVČ – SP, ZP   Zvláštnosti roku 2020 - jak zaúčtovat a jaký vliv mají na daň z příjmů - COVID nájemné, prominutí pojistného, úvěry Antivirus, kompenzační bonusy společníků s.r.o., home office, ochranné a hygienické pomůcky a další. Vyšší odpočet na dary a rychlejší odpisy již pro rok 2020.   Metodika GFŘ, příklady z judikatury NSS   Stručné informace o změnách od 1. 1. 2021 – režim paušální daně, vyšší sleva na poplatníka, stravenky nově, nové sazby pro cestovní náhrady, rychlejší odpisy a další .  Konzultace formou chatu a dále formou e-mailu ještě týden po skončení semináře.   ...InAkademia s.r.o.

\n
---===---

Čas načtení: 2019-04-26 10:27:48

Daňově uznatelné náklady

Podnikáte a nejste si jistí, co vše se dá považovat na daňově uznatelné náklady? Trošku vám v tom pomůžeme. Co je vlastně daňově uznatelný náklad? Jedná se o výdaj, který je vynaložený na dosažení, zajištění a udržení zdanitelných příjmů. Je nutné prokázat, že takový náklad opravdu vznikl a to nejčastěji  fakturou, smlouvou apod. Samozřejmě tento náklad musí souviset s příslušným účetním obdobím. Bohužel zákon některé výdaje neuznává jako daňově uznatelné náklady. Jako daňově neuznatelné jsou např. náklady na reprezentaci. Výdaje/náklady daňově neúčinné můžeme rozdělit do 4 základních skupin. 1. skupina – náklady, které jsou vždy daňově neuznatelné -reprezentace -nesmluvní pokuty a penále -dary -ostatní sociální náklady -účetní opravné položky -účetní rezervy apod. 2. skupina – náklady daňově uznatelné pouze do výše souvisejícího příjmu Manka a škody, které jsou daňovým nákladem do výše náhrady (náklad na škodu může být plně daňově uznatelným v případě poškození živelnou pohromou nebo škody způsobené neznámým pachatelem). Hodnota neodpisovaného hmotného majetku (pozemku) při jeho prodeji fyzickou osobou. 3. skupina – náklady daňově uznatelné podle podmínek v zákoně o daních z příjmu - Výdaje na pracovní a sociální podmínky zaměstnanců - Odpisy dlouhodobého majetku - Finanční leasing. 4. skupina – náklady, které jsou daňově uznatelné, pokud byly i zaplaceny - Pokud má být pojistné na sociální a zdravotní pojištění daňově uznatelným nákladem, musí být zaměstnavatelem i uhrazeno, a to nejpozději do konce následujícího měsíce po uplynutí zdaňovacího období. - Daň z nemovitých věcí. - Smluvní pokuty a úroky z prodlení (platí jenom pro pokuty, penále, úroky a poplatky z prodlení vyplývající ze závazkového vztahu). Vybrali jsme několik příkladů, které podnikatelé nejvíce řeší. Firemní oblečení Dalším velkým problémem pro podnikatele je, zda a případně jak je možné si uplatnit oblečení jako daňově uznatelný náklad. Takový náklad mohou do svého účetnictví promítnout pouze v případě, že dané oblečení používají pouze k výkonu své pracovní činnosti, v některých případech by mělo být opatřeno logem společnosti a některé firmy k tomu mají i interní směrnice. Náklady na reprezentaci Pohoštění, občerstvení, dary jsou daňově neúčinné. Reklamní nebo propagační předmět Musí být označen názvem obchodní firmy nebo ochrannou známkou poskytovatele tohoto předmětu. Zároveň nesmí hodnota tohoto předmětu přesáhnout hranici 500 korun bez DPH a nesmí být s výjimkou tichého vína předmětem spotřební daně. Firemní stravování zaměstnanců a nápoje pro zaměstnance Příspěvky na stravování zajišťované prostřednictvím jiných subjektů a poskytované až do výše 55 % ceny jednoho jídla za jednu směnu, maximálně však do výše 70 % stravného vymezeného pro zaměstnance při trvání pracovní cesty 5 až 12 hodin za směnu, která trvá min. 3 hodiny. Nealkoholické nápoje Hodnota nealkoholických nápojů poskytovaných zaměstnavatelem zaměstnancům na pracovišti je osvobozena od daně z příjmu u zaměstnanců. U zaměstnavatele je daňovým nákladem pouze voda (a to i balená). Náklady na pracovní oblečení a jeho údržbu Jedná se pouze o oblečení, které zaměstnanec může nosit pouze v průběhu pracovního výkonu. Částky za opotřebení nářadí zaměstnance i příspěvek na udržování oblečení je možné paušalizovat. Náklady na zabezpečení přechodného ubytování Pokud obec trvalého bydliště není shodná s obcí přechodného ubytování, nepeněžní plnění poskytnuté zaměstnavatelem ve formě přechodného ubytování je osvobozeno od daně z příjmu maximálně do hodnoty 3500 Kč měsíčně. Doprava, přeprava a cestovní náhrady zaměstnancům Práva zaměstnanců vyplývající z kolektivní smlouvy, vnitřního předpisu zaměstnavatele, pracovní nebo jiné smlouvy, pokud zákon nestanoví jinak, jsou pro zaměstnavatele daňově účinné. U zaměstnance jde o zdanitelný příjem, a to ve výši obvyklého jízdného. Cestovní náhrady na tuzemskou a zahraniční pracovní cestu Zaměstnanci vzniká nárok na stravné, ubytování, dopravu, náklady spojené se služební cestou, kapesné (pouze u zahraniční pracovní cesty). Odborný rozvoj a rekvalifikace zaměstnanců Aby se pro zaměstnavatele jednalo o daňově účinný náklad a zároveň u zaměstnance o příjem osvobozený od daně z příjmů, musí to být nepeněžní forma úhrady zaměstnanci (zaměstnavatel zasílá peněžní prostředky rovnou vzdělávacímu zařízení, ne na účet zaměstnance) a vzdělání/rekvalifikace musí souviset s předmětem činnosti zaměstnavatele. Kultura, rekreace, tělovýchova Vždy se jedná o daňově neúčinný náklad pro zaměstnavatele. Nepeněžní plnění poskytnuté zaměstnavatelem zaměstnanci za účelem benefitu rekreace je od daně z příjmu osvobozeno do částky 20 000 Kč za rok vč. rekreace pro rodinného příslušníka. Pojistné na penzijní a životní pojištění Do 50 000 korun za rok dohromady pro penzijní (důchodové) připojištění a životní pojištění při splnění podmínek je osvobozeno od daně z příjmů a neodvádí se z něj ani sociální a zdravotní pojištění (daňový odečet pro zaměstnance na penzijní spoření a taky na životní pojištění v rámci daňových úlev je 24 000 Kč).

Čas načtení: 2018-12-12 06:19:21

Jak si můžeme snížit základ daně?

Blíží se nám konec roku a pomalu už začínáme přemýšlet nad účetní závěrkou. Dnes vám chceme ukázat, jak je možné optimalizovat daně. 1. Nákup kancelářských potřeb Kancelářské potřeby jsou pro provoz firmy většinou nezbytné, a proto jde o plně uznatelné náklady. Jen je třeba dát si pozor, aby uváděné náklady odpovídaly rozsahu firmy. 2. Nákup elektroniky a vybavení kanceláře Elektronika určená pro firemní použití je také uznatelným nákladem, a tedy i vhodným způsobem, jak před koncem roku snížit daňový základ. Týká se to pochopitelně také nábytku a dalšího vybavení, které je pro provoz kanceláře nezbytné. Samozřejmě i zde platí, že by výdaje za vybavení měly být adekvátní.   3. Pracovní oděvy s logem firmy U oděvů je třeba prokázat, že jsou používány výlučně v pracovním prostředí. Zatímco u pracovní kombinézy to pravděpodobně nebude problém, například u obleku by se to prokazovalo obtížně. Řešením je umístit na něj viditelně logo vaší společnosti, eventuálně můžete do nákladů zahrnout pouze polovinu celkové ceny oděvu. 4. Reklamní předměty jen do určité hodnoty Aby se z reklamních předmětů mohl stát daňově uznatelný náklad, musí splňovat několik náležitostí. Hodnota jednotlivých předmětů nesmí přesahovat 500 Kč a musí být opatřena označením firmy či souvisejícího produktu. Nesmí také podléhat spotřební dani, výjimkou je pouze neperlivé víno. Kromě něj firmy nejčastěji vybírají například USB disky, kalendáře, zápisníky nebo luxusní pera. 5. Pronájem nemovitosti vlastní firmě Další tip je poměrně častým způsobem optimalizace, ačkoli jeho princip je složitější než jen vytváření daňově uznatelné položky. Vše spočívá v tom, že si můžete jako fyzická osoba zakoupit nemovitost a tu následně pronajímat své společnosti. S ohledem na rozdíly mezi fyzickou a právnickou osobou lze takto ušetřit na daních a odvodech z nemovitosti, jejichž souhrn činí u fyzické osoby zhruba 15 %, u právnické může jít až o 30 %. Pronájem kancelářských prostor je pak samozřejmě možné uvést do nákladů. 6. Prémie a dary Pokud hodláte zaměstnancům vyplácet prémie, pak je konec roku ideální dobou. S ohledem na hospodářské výsledky totiž víte, jestli si tento krok můžete dovolit. Pokud ano, prémie můžete dát do nákladů a tím snížit daňový základ. Další možností je poskytnout dar neziskové organizaci na vzdělávací, sportovní, kulturní, zdravotní či sociální účely. V případě právnických osob musí mít každý z jednotlivých veřejně prospěšných darů hodnotu vyšší než 2 000 Kč. Tu si můžete odečíst od daňového základu, a to až do výše 10 % jeho základu. U fyzických osob musí mít dary v souhrnu nad 1 000 Kč, odečíst můžete až 15 % základu. 7. Uplatnění daňové ztráty z minulých let Daňová ztráta nastává tehdy, kdy výše uznatelných nákladů přesáhne příjmy. Uplatňuje se speciálním formulářem přiloženým k daňovému přiznání a je možné ji použít na dílčí základy daně, o ztrátu naopak nelze ponížit příjmy ze samotného zaměstnání. Daňovou ztrátu můžete uplatnit až pět období od jejího vzniku, po částech i jako celek v jednom z roků.

Čas načtení: 2024-06-07 11:39:00

Daňově (ne)uznatelné náklady na příkladech

Pojďme si na konkrétních příkladech ukázat rozdíl mezi daňově uznatelným a daňově neuznatelným nákladem. Kritéria, které výdaje, respektive náklady jsou a nejsou daňově uznatelné, určuje zákon o daních z příjmů. Zákon stanovuje, které výdaje lze považovat za daňově uznatelné náklady pro OSVČ, fyzické i právnické osoby.

Čas načtení:

Marketing a reklama – daňové a účetní aspekty

[skoleni-kurzy.eu] Na semináři se dozvíte, jak zvolit při přípravě reklamní akce to nejoptimálnější řešení z pohledu daní a účetnictví. Seznámíte se s daňovými a účetními pravidly pro oblast marketingu a reklamy. V neposlední řadě se naučíte identifikovat daňově uznatelné náklady vyplývající z marketingových činností. * • dopady daňových předpisů do oblasti marketingu podnikatelských subjektů – například: – propagační či dárkové poukazy, – akce podpory prodeje, – zákaznické promo akce, – školení pro zákazníky, – spotřebitelské soutěže, – problematika reklamních dárků a mnohé jiné, • daňově uznatelné náklady v marketingu vliv na marketingové a finanční rozpočty, • dopady DPH na marketing a finanční plánování včetně technických otázek k vystavování daňových dokladů a zajištění důkazních prostředků z marketingových akcí apod., • nutné podklady pro účely kontroly finančních úřadů v oblasti marketingu a reklamy, • představení konkrétních kontrol finančních úřadů v oblasti marketingu a doporučení pro prevenci chyb a rizik. Odpovědi na dotazy. ...1. VOX s.r.o.

Čas načtení:

Daň z příjmů fyzických osob 2020, včetně daňového přiznání, Novinky 2021 - online webinář

[skoleni-kurzy.eu] Webinář je určen finančním manažerům, hlavním účetním, účetním, soukromím osobám Všem přihlášeným účastníkům zašleme odkaz na online webinář emailem, nejpozději den před konáním webináře. * Na webináři se seznámíte s aktuálními změnami v daňových, účetních a souvisejících předpisech platných od roku 2020 popř. připravovanými pro rok 2021. Program Kdo a kdy musí podávat přiznání k dani z příjmů fyzických osob za rok 2020. Nové termíny pro podání DP a změna v případě zastupování daňovým poradcem.   Platné typy formulářů a obsah jednotlivých řádků – dva vzorové příklady vyplnění přiznání   Zdanitelné příjmy fyzických osob podle jednotlivých oddílů daňového přiznání dle § 6 až 10   Solidární zvýšení daně   Uplatňování nezdanitelných částek   Částky upravující základ daně   Slevy na dani   Rozdělení na spolupracující osoby   Rozdělení na účastníky společnosti bez právní osobnosti   Přenos údajů z daňové evidence do daňového přiznání   Přenos údajů z účetnictví do daňového přiznání   Využití paušálních výdajů   Daňově uznatelné výdaje   Povinnosti OSVČ – SP, ZP   Zvláštnosti roku 2020 - jak zaúčtovat a jaký vliv mají na daň z příjmů - COVID nájemné, prominutí pojistného, úvěry Antivirus, kompenzační bonusy společníků s.r.o., home office, ochranné a hygienické pomůcky a další. Vyšší odpočet na dary a rychlejší odpisy již pro rok 2020.   Metodika GFŘ, příklady z judikatury NSS   Stručné informace o změnách od 1. 1. 2021 – režim paušální daně, vyšší sleva na poplatníka, stravenky nově, nové sazby pro cestovní náhrady, rychlejší odpisy a další .  Konzultace formou chatu a dále formou e-mailu ještě týden po skončení semináře.   ...InAkademia s.r.o.

Čas načtení: 2024-05-20 15:15:03

Sníží se počet odpisových skupin a zavede se možnost paušálu

Počet odpisových skupin by se měl snížit a mělo by rovněž dojít k zavedení paušálu, do jehož výše by náklady na majetek byly daňově uznatelné bez ohledu na to, zda by šlo o opravy či technické zhodnocení.

Čas načtení:

Základy účetnictví podnikatelských subjektů v praxi

[skoleni-kurzy.eu] Žádné učení čísel účtů nazpaměť, jak tomu bývá ve škole. Cílem je pochopení jednotlivých procesů a jejich dopadů do firmy. Budeme účtovat dle směrné účtové osnovy dle vyhlášky č. 500 - 2002 Sb., pro podnikatele. Exkluzivně pro 1. VOX a.s. Citujeme z hodnocení tohoto kurzu: „Školení mi dalo víc než kurz na VŠ-. Na kurzu získáte základní přehled o účetnictví, seznámíte se s principy účtování a základními účetními případy. Budete schopni se zorientovat v základech daňového systému, který je nezbytný pro účetní praxi. Důraz je také kladen na základní orientaci v účetní závěrce. * Teoretická část: 1. den: • základní účetní principy, • právní úprava účetnictví v ČR, • povinnosti účetních, průběh účetního roku ve firmě, • základní přehled účtových tříd, • principy podvojnosti, • účetní doklady, jejich oběh ve firmě, • účtový rozvrh, účetní výkazy. 2. den: • orientace v jednotlivých účetních třídách, • příklady účtování, • vystavování daňových dokladů. 3. den: • majetek, jeho pořízení, vyřazení včetně účtování, • škody na majetku, • účetní a daňové odpisy, rozdíl, účtování, • zásoby včetně účtování. 4. den: . základní orientace v daňovém systému ČR • principy DPH v účetnictví, účtování DPH • základní orientace – daňově uznatelné a neuznatelné náklady, • ostatní legislativa 5. den: • účetní práce na konci účetního období, • inventarizace, • dohadné položky, • opravné položky, • časové rozlišení. Praktická část: • naučíte se orientovat v účetní osnově, • sami si vyzkoušíte účtování nejčastějších účetních případů. Odpovědi na dotazy. ...1. VOX a.s.

Čas načtení:

Základy účetnictví podnikatelských subjektů v praxi

[skoleni-kurzy.eu] Žádné učení čísel účtů nazpaměť, jak tomu bývá ve škole. Cílem je pochopení jednotlivých procesů a jejich dopadů do firmy. Budeme účtovat dle směrné účtové osnovy dle vyhlášky č. 500 - 2002 Sb., pro podnikatele. Exkluzivně pro 1. VOX a.s. Citujeme z hodnocení tohoto kurzu: „Školení mi dalo víc než kurz na VŠ-. Na kurzu získáte základní přehled o účetnictví, seznámíte se s principy účtování a základními účetními případy. Budete schopni se zorientovat v základech daňového systému, který je nezbytný pro účetní praxi. Důraz je také kladen na základní orientaci v účetní závěrce. * Teoretická část: 1. den: • základní účetní principy, • právní úprava účetnictví v ČR, • povinnosti účetních, průběh účetního roku ve firmě, • základní přehled účtových tříd, • principy podvojnosti, • účetní doklady, jejich oběh ve firmě, • účtový rozvrh, účetní výkazy. 2. den: • orientace v jednotlivých účetních třídách, • příklady účtování, • vystavování daňových dokladů. 3. den: • majetek, jeho pořízení, vyřazení včetně účtování, • škody na majetku, • účetní a daňové odpisy, rozdíl, účtování, • zásoby včetně účtování. 4. den: . základní orientace v daňovém systému ČR • principy DPH v účetnictví, účtování DPH • základní orientace – daňově uznatelné a neuznatelné náklady, • ostatní legislativa 5. den: • účetní práce na konci účetního období, • inventarizace, • dohadné položky, • opravné položky, • časové rozlišení. Praktická část: • naučíte se orientovat v účetní osnově, • sami si vyzkoušíte účtování nejčastějších účetních případů. Odpovědi na dotazy. ...1. VOX a.s.

Čas načtení:

Daň z příjmů fyzických osob 2020, včetně daňového přiznání, Novinky 2021 - online webinář

[skoleni-kurzy.eu] Webinář je určen finančním manažerům, hlavním účetním, účetním, soukromím osobám Všem přihlášeným účastníkům zašleme odkaz na online webinář emailem, nejpozději den před konáním webináře. * Na webináři se seznámíte s aktuálními změnami v daňových, účetních a souvisejících předpisech platných od roku 2020 popř. připravovanými pro rok 2021. Program Kdo a kdy musí podávat přiznání k dani z příjmů fyzických osob za rok 2020. Nové termíny pro podání DP a změna v případě zastupování daňovým poradcem.   Platné typy formulářů a obsah jednotlivých řádků – dva vzorové příklady vyplnění přiznání   Zdanitelné příjmy fyzických osob podle jednotlivých oddílů daňového přiznání dle § 6 až 10   Solidární zvýšení daně   Uplatňování nezdanitelných částek   Částky upravující základ daně   Slevy na dani   Rozdělení na spolupracující osoby   Rozdělení na účastníky společnosti bez právní osobnosti   Přenos údajů z daňové evidence do daňového přiznání   Přenos údajů z účetnictví do daňového přiznání   Využití paušálních výdajů   Daňově uznatelné výdaje   Povinnosti OSVČ – SP, ZP   Zvláštnosti roku 2020 - jak zaúčtovat a jaký vliv mají na daň z příjmů - COVID nájemné, prominutí pojistného, úvěry Antivirus, kompenzační bonusy společníků s.r.o., home office, ochranné a hygienické pomůcky a další. Vyšší odpočet na dary a rychlejší odpisy již pro rok 2020.   Metodika GFŘ, příklady z judikatury NSS   Stručné informace o změnách od 1. 1. 2021 – režim paušální daně, vyšší sleva na poplatníka, stravenky nově, nové sazby pro cestovní náhrady, rychlejší odpisy a další .  Konzultace formou chatu a dále formou e-mailu ještě týden po skončení semináře.   ...InAkademia s.r.o.

Čas načtení:

Základy účetnictví podnikatelských subjektů v praxi

[skoleni-kurzy.eu] Žádné učení čísel účtů nazpaměť, jak tomu bývá ve škole. Cílem je pochopení jednotlivých procesů a jejich dopadů do firmy. Budeme účtovat dle směrné účtové osnovy dle vyhlášky č. 500 - 2002 Sb., pro podnikatele. Exkluzivně pro 1. VOX a.s. Citujeme z hodnocení tohoto kurzu: „Školení mi dalo víc než kurz na VŠ-. Na kurzu získáte základní přehled o účetnictví, seznámíte se s principy účtování a základními účetními případy. Budete schopni se zorientovat v základech daňového systému, který je nezbytný pro účetní praxi. Důraz je také kladen na základní orientaci v účetní závěrce. * Teoretická část: 1. den: • základní účetní principy, • právní úprava účetnictví v ČR, • povinnosti účetních, průběh účetního roku ve firmě, • základní přehled účtových tříd, • principy podvojnosti, • účetní doklady, jejich oběh ve firmě, • účtový rozvrh, účetní výkazy. 2. den: • orientace v jednotlivých účetních třídách, • příklady účtování, • vystavování daňových dokladů. 3. den: • majetek, jeho pořízení, vyřazení včetně účtování, • škody na majetku, • účetní a daňové odpisy, rozdíl, účtování, • zásoby včetně účtování. 4. den: . základní orientace v daňovém systému ČR • principy DPH v účetnictví, účtování DPH • základní orientace – daňově uznatelné a neuznatelné náklady, • ostatní legislativa 5. den: • účetní práce na konci účetního období, • inventarizace, • dohadné položky, • opravné položky, • časové rozlišení. Praktická část: • naučíte se orientovat v účetní osnově, • sami si vyzkoušíte účtování nejčastějších účetních případů. Odpovědi na dotazy. ...1. VOX a.s.

Čas načtení:

Základy účetnictví podnikatelských subjektů v praxi

[skoleni-kurzy.eu] Žádné učení čísel účtů nazpaměť, jak tomu bývá ve škole. Cílem je pochopení jednotlivých procesů a jejich dopadů do firmy. Budeme účtovat dle směrné účtové osnovy dle vyhlášky č. 500 - 2002 Sb., pro podnikatele. Exkluzivně pro 1. VOX a.s. Citujeme z hodnocení tohoto kurzu: „Školení mi dalo víc než kurz na VŠ-. Na kurzu získáte základní přehled o účetnictví, seznámíte se s principy účtování a základními účetními případy. Budete schopni se zorientovat v základech daňového systému, který je nezbytný pro účetní praxi. Důraz je také kladen na základní orientaci v účetní závěrce. * Teoretická část: 1. den: • základní účetní principy, • právní úprava účetnictví v ČR, • povinnosti účetních, průběh účetního roku ve firmě, • základní přehled účtových tříd, • principy podvojnosti, • účetní doklady, jejich oběh ve firmě, • účtový rozvrh, účetní výkazy. 2. den: • orientace v jednotlivých účetních třídách, • příklady účtování, • vystavování daňových dokladů. 3. den: • majetek, jeho pořízení, vyřazení včetně účtování, • škody na majetku, • účetní a daňové odpisy, rozdíl, účtování, • zásoby včetně účtování. 4. den: . základní orientace v daňovém systému ČR • principy DPH v účetnictví, účtování DPH • základní orientace – daňově uznatelné a neuznatelné náklady, • ostatní legislativa 5. den: • účetní práce na konci účetního období, • inventarizace, • dohadné položky, • opravné položky, • časové rozlišení. Praktická část: • naučíte se orientovat v účetní osnově, • sami si vyzkoušíte účtování nejčastějších účetních případů. Odpovědi na dotazy. ...1. VOX a.s.

Čas načtení:

Daňová evidence pro podnikatele OSVČ s praktickým příkladem

[skoleni-kurzy.eu] Kurz je určen pro všechny, kteří chtějí vést daňovou evidenci dříve jednoduché účetnictví podnikatelům , živnostníkům . V kurzu se naučíte, jaké zásady platí pro vedení daňové evidence , jak se evidují příjmy a výdaje , které příjmy a výdaje jsou daňově uznatelné x neuznatelné , získáte informace o tom, co je potřeba evidovat a na co si dát pozor . Na praktickém příkladu se naučíte provést roční vyúčtování pro ZP a OSSZ a jak vyplnit daňové přiznání . ...MOJE KURZY HK

Čas načtení: 2024-07-16 20:45:00

AP: Skupiny, které blokují pomoc do Gazy, dostávají dary z USA a Izraele

Izrael se pod tlakem USA zavázal dodávat do Pásma Gazy velké množství humanitární pomoci. Zároveň ale spolu se Spojenými státy povoluje daňově uznatelné dary krajně pravicovým skupinám, které dodávkám pomoci brání.

Čas načtení: 2024-07-17 10:00:00

USA a Izrael povolily skupinám, které blokují pomoc v Gaze, dary odečitatelné z daní

 Tři organizace, které brání přísunu humanitárních dodávek na palestinské území, vybraly přes 200 000 dolarůPod americkým tlakem se Izrael zavázal dodat do válkou zničeného pásma Gazy velké množství humanitární pomoci. Zároveň však USA a Izrael povolily daňově uznatelné dary krajně pravicovým skupinám, které dodávkám této pomoci brání. Tři skupiny, které brání humanitární pomoci v přístupu do Gazy - včetně jedné, která je obviněna z rabování nebo ničení zásob - získaly od dárců v USA a Izraeli více než 200 000 dolarů, zjistily Associated Press a izraelský investigativní web Shomrim při zkoumání internetových stránek pro crowdfunding a dalších veřejných záznamů.

Čas načtení:

Základy účetnictví podnikatelských subjektů v praxi

[skoleni-kurzy.eu] Žádné učení čísel účtů nazpaměť, jak tomu bývá ve škole. Cílem je pochopení jednotlivých procesů a jejich dopadů do firmy. Budeme účtovat dle směrné účtové osnovy dle vyhlášky č. 500 - 2002 Sb., pro podnikatele. Exkluzivně pro 1. VOX a.s. Citujeme z hodnocení tohoto kurzu: „Školení mi dalo víc než kurz na VŠ-. Na kurzu získáte základní přehled o účetnictví, seznámíte se s principy účtování a základními účetními případy. Budete schopni se zorientovat v základech daňového systému, který je nezbytný pro účetní praxi. Důraz je také kladen na základní orientaci v účetní závěrce. * Teoretická část: 1. den: • základní účetní principy, • právní úprava účetnictví v ČR, • povinnosti účetních, průběh účetního roku ve firmě, • základní přehled účtových tříd, • principy podvojnosti, • účetní doklady, jejich oběh ve firmě, • účtový rozvrh, účetní výkazy. 2. den: • orientace v jednotlivých účetních třídách, • příklady účtování, • vystavování daňových dokladů. 3. den: • majetek, jeho pořízení, vyřazení včetně účtování, • škody na majetku, • účetní a daňové odpisy, rozdíl, účtování, • zásoby včetně účtování. 4. den: . základní orientace v daňovém systému ČR • principy DPH v účetnictví, účtování DPH • základní orientace – daňově uznatelné a neuznatelné náklady, • ostatní legislativa 5. den: • účetní práce na konci účetního období, • inventarizace, • dohadné položky, • opravné položky, • časové rozlišení. Praktická část: • naučíte se orientovat v účetní osnově, • sami si vyzkoušíte účtování nejčastějších účetních případů. Odpovědi na dotazy. ...1. VOX a.s.

Čas načtení:

Daň z příjmů právnických osob

[skoleni-kurzy.eu] Cíle kurzu: Získáte znalosti z oblasti daň z příjmů právnických osob. Kurz obsahuje procvičování na příkladech z praxe. Popis: Kurz je určen Všem, kteří se chtějí naučit problematiku DPPO a mají alespoň částečné znalosti účetnitví. Obsah Poplatníci daně, základ daně, placení daně, úpravy daňového základu, daňově uznatelné náklady související s aktivy a pasivy. Souvislý příklad. Základní principy zdaňování a placení DPPO – Poplatníci daně, Způsob zdaňová ...Centrum služeb pro podnikání s.r.o.

Čas načtení: 2024-10-07 18:00:00

Stát finančně podpořil 63 projektů na modernizaci rozvodů tepla, půlku nákladů platí EU

Teplárenské společnosti budou muset v tomto desetiletí do rekonstrukce parních sítí na horkovodní investovat zhruba 10 miliard korun. Celkem 63 projektů už je dnes hotových nebo ve fázi realizace. Uznatelné náklady na tyto projekty dosáhly 4,83 miliardy korun, z toho polovinu proplatila či proplatí Evropská unie v rámci Národního plánu obnovy.

Čas načtení:

Vybrané nálezy z kontrol finančního úřadu

[skoleni-kurzy.eu] Na semináři budete upozorněni na nejčastější okruhy problémů, které daňový subjekt řeší v případě kontroly finančního úřadu. Představeny budou finanční správou typicky kontrolované oblasti. Samozřejmostí bude představení aktuální soudní judikatury, která přinesla vyřešení řady sporných otázek, které při kontrolách finančních úřadů panovaly mezi výklady finanční správy a názorem kontrolovaných daňových subjektů. * • závěry z vybraných kontrol finančních úřadů se zaměřením na oblast daně z příjmů a DPH a související analýza nejčastějších chyb daňových subjektů v daných kauzách, • daňově uznatelné a neuznatelné náklady optikou finančního úřadu – zejména: – zaměstnanecké benefity, – škody, – cestovné, – management fee, – opravy vs. technické zhodnocení, – chyby v oblasti pohledávek, • chyby při aplikaci zákona o DPH například náležitostí daňových dokladů s dopadem na nárok na odpočet DPH, dobrá víra odběratele – co vše musím FÚ prokazovat, riziko ručení za DPH, výzvy od správce daně a jiné, • postupy finančního úřadu při kontrole cen obvyklých daňové minimum pro účtárnu, • obrana proti postupům správce daně dle platného daňového řádu daňový subjekt má při daňové kontrole nejen povinnosti, ale i práva, • praktické tipy k prevenci chyb. Odpovědi na dotazy. ...1. VOX s.r.o.