Po 16letech jsem zahodil všechen kod webu a napsal celý kod znovu. Vypadá to tu +- stejně, ale pokud narazíte na něco co vám vadí tak mi o tom napište: martin@vorel.eu nebo se mi ozvěte na twitteru Začal jsem dělat change log.

Kurzy ze dne: 22.01.2025 || EUR 25,145 || JPY 15,448 || USD 24,075 ||
čtvrtek 23.ledna 2025, Týden: 4, Den roce: 023,  dnes má svátek Zdeněk, zítra má svátek Milena
23.ledna 2025, Týden: 4, Den roce: 023,  dnes má svátek Zdeněk
DetailCacheKey:d-23602 slovo: 23602
Mindfulness: 5 způsobů, jak ji praktikovat v každodenním životě

<p>V dnešním rychlém a často hektickém světě je čím dál těžší najít chvíli klidu a míru. Většina z nás neustále balancuje mezi pracovními závazky, rodinným životem<span class="excerpt-hellip"> […]</span></p> <p>Článek <a href="https://www.michalseidler.cz/blog/osobni-rozvoj/5-zpusobu-jak-praktikovat-mindfulness-v-kazdodennim-zivote/">Mindfulness: 5 způsobů, jak ji praktikovat v každodenním životě</a> se nejdříve objevil na <a href="https://www.michalseidler.cz/">Michal Seidler</a>.</p>

---=1=---

Čas načtení: 2024-01-24 21:55:12

Mindfulness: 5 způsobů, jak ji praktikovat v každodenním životě

V dnešním rychlém a často hektickém světě je čím dál těžší najít chvíli klidu a míru. Většina z nás neustále balancuje mezi pracovními závazky, rodinným životem […] Článek Mindfulness: 5 způsobů, jak ji praktikovat v každodenním životě se nejdříve objevil na Michal Seidler.

\n
---===---

Čas načtení: 2024-01-12 20:31:25

IKIGAI: Japonské umění smyslu a radosti v každodenním životě

Ikigai je japonský koncept, který znamená „důvod, pro který se ráno vstává“. Tento koncept se zaměřuje na nalezení radosti, uspokojení a smyslu v každodenním životě. Prozkoumejme […] Článek IKIGAI: Japonské umění smyslu a radosti v každodenním životě se nejdříve objevil na Michal Seidler.

Čas načtení: 2022-06-25 19:10:56

Super tipy, jak zredukovat stres v každodenním životě

Práce, rodina, domácnost, každý den jsme vystaveni stresu, od kterého nemůžeme ubziknout kdesi do hor a meditovat. Na druhé straně všichni vědí, že stres je spouštěčem mnoha onemocnění. Proto je dobré se ho umět zbavit takříkajíc na počkání. Ideální bez látek jako nikotin či alkohol. Dopřejte si 20 minut na změnu aktivity. Zacvičte si, proběhněte […] Článek Super tipy, jak zredukovat stres v každodenním životě se nejdříve objevil na TIP noviny.

Čas načtení: 2024-01-24 21:55:12

Mindfulness: 5 způsobů, jak ji praktikovat v každodenním životě

V dnešním rychlém a často hektickém světě je čím dál těžší najít chvíli klidu a míru. Většina z nás neustále balancuje mezi pracovními závazky, rodinným životem […] Článek Mindfulness: 5 způsobů, jak ji praktikovat v každodenním životě se nejdříve objevil na Michal Seidler.

Čas načtení: 2024-02-18 11:29:57

Chrámy labužníků II

Jak fungovala síť obchodů se luxusním zbožím před rokem 1989   Nedávno jsme se na tomto místě (Respekt 33) věnovali „svatyním konzumu“, obchodům s luxusním a jinak nedostupným potravinářským zbožím koncem čtyřicátých a šedesátých let u nás. Nyní se podíváme na sedmdesátá a osmdesátá léta, kdy stále platilo, že více než luxus se každodenním obíháním obchodů před rokem 1989 řešila nutnost zajistit základní fungování domácností. ESO přichází Na počátku sedmdesátých let nová politická garnitura chtěla opět zazdít pracně vybudovaná okna k západnímu konzumu a redukovat dovoz potravinářského zboží ze států na druhé straně železné opony především na jižní ovoce a na kávu. Někdy tento přístup ohrožoval i zakoupené licence – například kokakola se u nás začala vyrábět, ale byla nedostatková, státu se totiž nechtělo kupovat za dolary klíčovou ingredienci – základní sirup. Postupem času se občas, hlavně v Praze, objevilo v krámech mimo prodejny Tuzexu zpestření v podobě atraktivně baleného západního zboží, i když ne v míře, po jaké spotřebitelé toužili. Mnoho západních dobrot se navíc neprodávalo samostatně, ale jako součást drahých dárkových košů. Jako dítě jsem je chodil obdivovat do výkladní skříně specializovaného obchodu s názvem Dárková služba a toužil po sušenkách Prinzen-Rollen či po „bublinkové čokoládě“, lákaly mě i pestrobarevné konzervy s uzeným lososem nebo pražskou šunkou; chladným mě přiměřeně věku nechávala vína, například ve slámě balené Chianti Ruffino, lihoviny a západní cigarety. Dárkové koše a balíčky přitom nepředstavovaly žádnou novinku éry normalizace – najdeme je již v nabídkových katalozích slavného lahůdkářství Lippert a v padesátých letech se jimi proslavil i Dům potravin. Nicméně právě sedmdesátá a osmdesátá léta byla jejich zlatou érou, neboť představovaly vhodný dar pro slavnostní příležitosti. Cesty k výloze Dárkové služby byly pro mě každodenním potěšením. Slavnostněji jsem pak vnímal výlety do Německé demokratické republiky, kde jsme nikdy neopomněli návštěvu některé z poboček řetězce Delikat, který mě nadchnul jako opravdový poutní chrám konzumu, z něhož jsem odcházel například s granulovaným čajem s citronem, nápojem v prášku do mléka Trink Fix, východoněmeckou náhražkou Nutelly s názvem Nudossi nebo se západní čokoládkou či jiným pamlskem. První Delikat otevřel své brány v roce 1966, velký rozmach řetězce ale přišel od druhé poloviny následujícího desetiletí. Nabízelo se zde především exkluzivní potravinářské zboží východoněmecké produkce, v osmdesátých letech přibyly i západní produkty, hlavně ze Spolkové republiky Německo. Některé větší pobočky nabízely i speciálně pro tento řetězec dodané maso, salámy či sýry. Prodejny Delikat se staly inspirací pro obdobný řetězec u nás, jenž umožnil občanům nedisponujícím tuzexovými bony koupit si západní a exkluzivní domácí potraviny. Došlo k tomu se zpožděním – první prodejna ESO v Praze v ulici Na Poříčí přivítala zákazníky až v roce 1983. O rok později následovalo deset dalších poboček a rozmach pokračoval i v následujících letech. Vůbec největší prodejna ESO zahájila činnost v roce 1986 v pražské ulici Na Příkopě, ale značka ESO, která byla v lidovém podání jako označována jako prodejna pro Ekonomicky Silné Občany, se začala objevovat i v krajských a okresních městech. Zpočátku se zde prodávaly hlavně dovezené západní trvanlivé potraviny. Často šlo přitom o stejné zboží, jaké nabízel Tuzex, což poněkud popuzovalo kriminalisty v rámci potírání šedé ekonomiky a nelegálního obchodování s tuzexovými bony, kteří navrhovali, aby zboží v prodejnách ESO bylo zvlášť označeno, protože jinak těžko dokazovali, že podezřelý disponuje právě tuzexovým sortimentem. Úřadům se však do podobných opatření nechtělo. Už tak měly potíž s vysvětlováním občanům, proč si nejatraktivnější zboží nemůže pracující koupit za své poctivě vydělané koruny a musí platit vekslákům za bony. Stejně jako v Delikatech i v prodejnách ESO se uplatnily exkluzivní domácí produkty, z nichž některé se vyráběly výhradně pro tento řetězec. Plnily tak často stejnou roli jako na konci padesátých a v šedesátých letech Dům potravin. Postupně pobočky ESO nabízely i vlastní lahůdkářské a cukrářské zboží, často opravdu vynikající. Pravda, lidé oprávněně žehrali na vysoké ceny v prodejnách a stěžovali si, že některé kvalitnější zboží putuje právě jen tam. Ani tato náhražka Tuzexu nefungovala dokonale – leckdy se kvalitnější zboží nedostávalo, jindy chyběly atraktivnější obaly… Přesto však se prodejny ESO staly dalšími svatostánky konzumu, z nichž si lidé odnášeli západní kečupy, sýry, různé cukrovinky nebo nápoje v prášku značky Tang, stejně jako domácí výrobky, běžně nedostupné, ať již se jednalo o salám Herkules, sýr Jadel, oříškové hrudky, pivo v soudcích, kávu arabika… Skutečným králem sortimentu však byly výběrové párky. V uzeninách je občas prodávají i dnes, ale jaksi to už není ono.   Zdroj: Respekt

Čas načtení: 2020-01-13 13:35:32

Toyen a Emila Medková v brazilském magazínu Agulha Revista de Cultura

Latinská Amerika, zejména její aktivní umělci a umělecké tvorbě nakloněná veřejnost, byla po celý rok 2019 v příjemném závoji entuziasmu podníceného 100. výročím vzniku surrealismu. V Kostarice a Chile uspořádali přední umělecké osobnosti soudobého surrealismu mezinárodní výstavy uvádějící díla nejen nynějších výtvarných a literárních nadrealistických autorů, ale připomínajících se vší důstojností velikány hnutí, jejichž tvorba se uzavřela třeba i před řadou desetiletí. Kostarickou výstavu s působivým nadhledem v titulu, 100 años no es nada… (100 let není nic…), zorganizoval výtvarník, básník a editor Alfonso Peña pod záštitou Agorart Grup, magazínu Revista Matérika a Kostarické univerzity. K výstavě vydali rozsáhlý elektronický katalog. Aktuálně reprezentuje sto třicet výtvarníků a literátů z řady zemí (deset je z České republiky) a současně má platností trvalého dokumentu už nyní historické hodnoty. Chilská výstava byla v podzimních měsících v metropoli Santiago de Chile, v kulturním centru Roberta Matty. Její příprava byla v péči teoretika, výtvarníka a básníka Enrique de Santiaga a jeho surrealistických druhů. K účasti pozval přední současné výtvarné a literární surrealisty z řady zemí, také čtyři z Moravy. Století trvání surrealismu měl po celý předešlý rok ve štítu webový magazín Agulha Revista de Cultura. Nyní je vydáván ve dvoutýdenní periodicitě v Brazílii portugalsky a anglicky. Hlavním editorem je neúnavný Floriano Martins, znalec výtvarné kultury a literatury nejen Latinské Ameriky. Z článků od rozličných autorů z různých zemí sestavil mj. seriál věnovaný dámám umělecky aktivním v surrealismu. K seriálu napsal obsáhlý editorial. Floriano Martins: Svoboda žen v uměleckém vyjádření (Vybrané pasáže se souhlasem autora)      Maria Estela Guedes (Portugalsko, 1947) poznamenává, že v její zemi je pro většinu intelektuálů surrealismus něco, co patří minulosti. K odstranění této zvrácené logiky je nutné uvést surrealismus do současnosti. To by bylo nemožné bez zjištění jeho hlavních dilemat a selhání.            Jak přijatelné je být surrealistou? Slyšíme implicitní ozvěnu této falešné otázky, která představuje výjimečný soud podzemních rukou stoupenců, kteří surrealismus ponořili do sítí temného ducha a naprostého nedostatku uměleckého talentu. Ti, kdo opakují takové slepé linie, jsou těmi, kteří popírají schopnost světa obnovit se. V patu opakování je trojice poezie-láska-svoboda, která zůstala uvnitř bez vyhlídky na obnovu, a to i bez toho, aby byla v té době splněna, jak se tvrdilo. Jako příklad uvedl Vratislav Effenberger (Česká republika, 1923–1986), že tato utopická maxima jen mohla umlčet vše, co stále zářilo surrealismem. A poukazuje na to, že ulice, na nichž surrealisté hledali nádherné, se mezi válkami změnily. Ulice zázraku hledaly další ohyby a útesy. Bojové mechanismy samy nalezly nové triky, a zatímco se odvíjely také překážky, další impulsy určovaly, bez roztrhané přítomnosti dogmat, nové ztělesnění touhy, novou stránku čtení snů a humoru. Surrealismus nějak překonal surrealistické neřesti a stal se nejvlivnějším proudem myšlenkových a estetických perspektiv 20. století.          Hanebným aspektem surrealismu ovšem je, že nepřijal imperativní povstání proti brutální misogynii, která ovládla společnost, zejména v psychiatrickém prostředí od konce devatenáctého století. Diane di Prima (USA, 1934) shrnuje: Když se muži bouřili, byli romantičtí, svobodní. Ženy, které se bouřily, byly klasifikovány jako bláznivé. Když nám další z přítomných žen, Beatriz Hausner (Chile, 1958), řekne, že příroda je pouze aspektem reality a že má zájem prozkoumat neomezenou realitu, neskutečnost, vede nás to k tomu, abychom si mysleli, že nemohou existovat hranice vnímání ani nástroje pro objevování nepochopitelných labyrintů reality. Koncepčně by surrealismus byl paradoxem. Breton obhajoval poskytování myšlenkového produktu jen kvůli tomu, že zapomněl, že hodnota myšlenky spočívá v jejím smyslu, nebo spíše ve vyjádření a vnímání tohoto smyslu. Skoro jednomyslné odmítnutí základů estetiky surrealismem je dalším řetězcem protikladů, protože bez estetické dimenze neexistuje stvoření. Toyen a Emila Medková V zářijovém čísle Agulha Revista de Cultura (141/2019) Floriano Martins přinesl bohatou ukázku z tvorby Toyen, jejímiž kresbami ilustroval všechny texty toho čísla. Napsal k tomu: Mezi těmito dámami je nutné počítat s přítomností Toyen (Marie Čermínová, Česká republika, 1902–1980), nesmírně plastické umělkyně, zakládající členky Surrealistické skupiny v Československu v roce 1934. Její erotickou nejednoznačností jsem snad vzbudil největší zájem veřejnosti a kritiků o význam uměleckého stvoření této výjimečné umělkyně. A o pět čísel později, v polovině listopadu 2019, dostalo v Agulha Revista de Cultura široký prostor umění fotografie Emily Medkové. Publikovaný materiálu Martins čerpal z knihy Krzysztofa Fijałkowského, Michaela Richardsona a Iana Walkera Surrealism and Photography in Czechoslovakia: On the Needles of Days (Surrealismus a fotografie v Československu, Na jehlách dnů), New York, Ashgate Publishing, 2013. Emila Medková – Kouzlo zoufalství (Vybrané pasáže se souhlasem editora Floriana Martinse)      Dílo Emily Medkové představuje jeden z nejvíce udržovaných a kriticky zapojených příkladů surrealistické dokumentární fotografie. Viděno však bylo jen zřídka mimo Českou republiku při výstavě nebo reprodukci. Tato neviditelnost, zrozená v roce 1928 a aktivní od konce čtyřicátých let až do několika let před smrtí umělkyně v roce 1985, odráží fantomovou existenci poválečné české surrealistické skupiny, jejíž byla členem.      Významné místo Medkové v historii poválečného českého surrealismu se odráží také v jejím postavení v rámci toho, co lze oprávněně nazvat tradicí české surrealistické fotografie, trvající téměř sedmdesát let. Ačkoli materiál v terénu je snadněji dostupný od sametové revoluce 1989, tato zajímavá historie zůstává divákům mimo střední Evropu téměř neznámá a bližší inspekce odhaluje bohaté kontrasty k severoevropským surrealistickým fotografiím.      Po krátké přestávce, nastalé bezprostředně po ukončení nepřátelství v letech 1946 až 1948, nastalo mezi stalinistickým státem a Československem další období kulturní represe, které mělo trvat příští čtyři desetiletí. Surrealismus a jeho výsledky byly silně cenzurovány státními sdělovacími prostředky. Zejména Teige, jehož předválečné postavení bylo charakterizováno odhodláním sladit surrealistické ideály se stranickými politickými revolučními požadavky, úřady pronásledovaly do té míry, že jeho předčasná smrt jen o několik měsíců později byla široce interpretována jako přímý důsledek tlaku státu a policie. Za těchto podmínek mohla být jakákoli organizovaná surrealistická činnost v Československu jen pod podmínkou skrytí a po většinu daného období neměla skupina k dispozici žádnou možnost veřejné prezentace. Interní skupinové časopisy „publikované“ v jedné kopii: Znamení zvěrokruhu (1951, 10 čísel) a Objekt (1953–62, pět čísel), měly Medkovou jako hlavní přispívatelku. Je pozoruhodné, že právě v této době došlo u Medkové k důležitému posunu od inscenovaných fotografií, které připomínají předválečný rozkvět francouzského surrealismu, směrem k celkově tvrdším a kritičtějším dokumentárním dílům.      Dva z Medkové hlavních cyklů seskupujících obrázky se společným tématem se jmenovaly Uzavřeno a Znamení. Tato tendence koncipovat svou praxi spíše v podobě cyklů, než izolovaných fotografií je pro českou surrealistickou fotografii typická a přispívá k pocitu, v němž by se obrázky měly číst jako součást probíhající debaty, jako důkaz neustálé ostražitosti nad každodenním světem.          Fotografie jako Explosion naznačovaly, že struktura městského prostředí začala mutovat v soucitu s měnící se mentální morfologií kolem ní. Daleko od magické Prahy, dnešní medové turistické pasti, se v roce 1959 mohl dům stát žalářem, monochromatickým zachycením povrchů odhalujících trhliny. Dokumentární práce Medkové a sociální realita, s níž se konfrontovala, byla tady a dnes skutečným každodenním prostředím kolem ní. Od počátku 50. let začala sledovat konkrétní pražské čtvrti Libeň a Karlín, se zaměřením na ulice s levnými obchody. Ačkoliv v 60. letech nebylo snadné číst přesný předmět výsledných fotografií. Vytrvale zůstávaly ve své fakta, vždy ukazovaly skutečné, konkrétní (a obvykle statické) věci.      Fotografie jako Explosion naznačují suchý, hořký humor typický pro básně a obrazy poválečného českého surrealismu. Ale není to ten, který snadno umocňuje Bretonův černý humor charakteristický pro francouzský surrealismus během 30. let a po nich. Jak už Češi poznali, podmínky pro jejich smích byly nyní radikálně odlišné. Vratislav Effenberger, který po smrti Teiga převzal účinné vedení skupiny, si uvědomil, jak všudypřítomná a konkrétní povaha fotografií učinila z nich vhodného svědka.      Debaty ve skupině od roku 1951 dále zdůrazňovaly nejen jejich naléhání na konkrétní, kritický postoj vůči novým materiálním podmínkám, ale také vyžadovaly nutnost přehodnotit a kritizovat vlastní zásady surrealismu a jeho mytologii. Důkazy z interních šetření, kterých se Medková účastnila, prokázaly upřímnou připravenost zpochybnit a revidovat francouzský i český surrealismus předválečných let, sebekritický a reformistický přístup, který se zdá být mnohem plašší v reformované skupině kolem Bretonu v poválečné Paříži. Hnutí Devětsilu 20. let často vyznávalo slunný optimismus o moderním světě a jeho slibu pro novou českou společnost. 30. léta českého surrealismu už obsahovala také prvky, které nyní vypadaly nehanebně pozitivní. Effenberger měl zpočátku dokonce vážné pochybnosti o pokračující relevanci pojmu surrealismus, přičemž upřednostňoval pojem objektivní poezie, aby zdůraznil kolektivní odhodlání opustit utopický, imaginativní tah surrealismu 30. let.      Medkové záznamy městských duchů, jako je Torso 1965, se tedy zdají být mezi reflexí a přehodnocením možností surrealistického obrazu. Často se jeví, že jsou výsledkem stálého pohledu spíše než štěstí, a někdy mají mnohem více společného s pozdějšími, konceptuálnějšími proudy evropské dokumentární fotografie než s podivnými hrami typického surrealistického umění a fotografie. Tyto obrazy však často také velmi připomínají proudy českého surrealistického malířství, s nimiž by byla Medková velmi dobře obeznámena.       Medková pokračovala ve své kariéře obrazy zdí (to byly doslova konfrontace s fyzickými překážkami, které lze dobře číst jako nepřátelské zadržování a politické slepé uličky). Zejména v 60. letech 20. století byly fotografie z cyklu Crevices umístěny na detailech povrchů, které byly součástí částečného rozkladu, který nabídl nápadnou paralelu s vývojem české abstrakce v malbě. Stejně jako na Západě měla tato informální tendence významné kořeny v surrealistickém umění a Mikuláš Medek byl jedním z hlavních účastníků jejího vývoje.         K surrealistické skupině se znovu připojila v roce 1975, rok po smrti manžela. Později projevila nezájem o vystavování své práce a spokojenost s tím, že její neúspěch v jakémkoli komerčním smyslu ji udržel volnou, aby mohla pokračovat ve své práci bez zásahů. Zvýšená očekávání se však ukázala jako krátkodobá. Na konci 60. let byla opět obnovena státní kontrola, tentokrát na dalších dvacet let. Závěrečný cyklus fotografií Medkové byl nazván Konec iluzí, a ačkoli obsahoval témata a místa známá z dřívější práce, odvozoval také zvláště kyselé potěšení z toho, že konečně obrátila objektiv od města, na opuštěná místa.      Jak nám zkušenosti z historie říkají, civilizace neumírají v důsledku svého ekonomického kolapsu, ale proto, že funkční a využívané hodnoty těchto systémů s vývojem ustupují, což se děje tak dlouho, dokud neztratí všechen skutečný obsah.   Floriano Martins (*1957, Fortaleza, Brazílie) je brazilským básníkem, výtvarníkem, editorem, esejistou a překladatelem renomovaným v orientaci na latinskoamerickou a portugalskou literaturu v oblasti poezii. Také fotografuje, tvoří surrealistické koláže. Je velkým příznivcem českých surrealistů. {loadmodule mod_tags_similar,Související}

Čas načtení: 2024-06-12 10:10:00

Apple první s hodnotou bilionu dolarů

Praha/Londýn 12. června 2024 (PROTEXT) - Apple se stává první značkou s hodnotou billionu dolarů • Nejhodnotnější značky světa se zotavují s 20% růstem. • NVIDIA se veze na vlně umělé inteligence a dostává se do Top 10 megabrandů Podle nejnovější zprávy Kantar BrandZ Most Valuable Global Brands Report 2024 dosáhla společnost Apple historického milníku – stala se první značkou na světě s hodnotou bilionu dolarů. Apple si tak udržel první místo již třetí rok po sobě, čímž se zařadil mezi technologické giganty jako Google, Microsoft a Amazon. Tyto společnosti dokazují, jak důležitou roli technologie hrají v našem každodenním životě. Mezi první pěticí se stále drží i McDonald's, který díky neustálým inovacím, včetně využití umělé inteligence pro dynamické jídelní lístky a předvídání objednávek, ukazuje, že i netechnologické značky mohou růst za pomocí moderních technologií. Společnost NVIDIA, představující narůstající vliv AI v našem každodenním životě, poskočila o 18 míst a nyní je na 6. pozici s nárůstem hodnoty značky o 178 %. Do Top 10 se po roční absenci vrací Facebook a poprvé se zde objevuje i Oracle. Zpráva BrandZ 2024 také zdůrazňuje odolnost značek na předních místech žebříčku. Celková hodnota Global Top 100 vzrostla o 20 % a dosáhla 8,3 bilionu dolarů, což je blízko rekordu z roku 2022, kdy činila 8,7 bilionu dolarů. Od roku 2006 vzrostla hodnota značek v Global Top 100 o 474 %. Mezní hodnota pro vstup do Top 100 se zvýšila o 354 %, z původních 4 miliard USD na 19 miliard USD. Tento růst podtrhuje neustálou sílu a adaptabilitu předních světových značek v rychle se měnícím globálním trhu. Kantar BrandZ Top 10 nejhodnotnějších globálních značek 2024 Žebříček 2024 Značka Hodnota značky 2024 (US$ M) Meziroční změna (%) 1 Apple 1,015,900 15% 2 Google 753,474 30% 3 Microsoft 712,883 42% 4 Amazon 576,622 23% 5 McDonald's 221,902 16% 6 NVIDIA 201,840 178% 7 Visa 188,929 12% 8 Facebook 166,751 79% 9 Oracle 145,498 58% 10 Tencent 135,215 -4% Celková hodnota globálních TOP 100 = 8,3 bilionu dolarů; +20% Martin Guerrieria, vedoucí oddělení Kantar BrandZ, vysvětluje: „S hodnotou 1 bilionu dolarů Apple prokázal svou odolnost vůči náročným tržním podmínkám. Prémiové ceny jsou ospravedlněny tím, že značky, které jsou smysluplné (meaningful) , odlišné (different) a výrazné (salient), nejlépe přečkávají globální ekonomické zvraty. Naše zpráva pro rok 2024 ukazuje, že silné značky prosperují i přes globální ekonomickou nejistotu. Značky investující do umělé inteligence letos zaznamenávají pozoruhodné zisky díky lepší zákaznické zkušenosti. Efektivní marketing může mít mnoho podob – od skvělého obsahu, přes inovace, až po promyšlenou cenotvorbu a mediální strategii. Klíčové je, že investice do efektivního marketingu zlepšují vnímání spotřebitelů a zvyšují hodnotu značky, což přispívá k trvalému obchodnímu úspěchu." Nejvýkonnější společnosti zdůrazňují umělou inteligenci a hodnotu pro spotřebitele Vedle společnosti NVIDIA dosáhly působivých zisků také AI-titáni Adobe a AMD, kteří si zajistily místo mezi 20 nejrychleji rostoucími společnostmi s nárůstem hodnoty značky o 66 %, resp. 53 %. Společně s oživením růstu společností Instagram, Facebook a Uber tyto firmy ukazují, jak technologické inovace mohou podpořit zapojení spotřebitelů a urychlit růst. Úspěšné příběhy napříč žebříčky kategorií V žebříčku 13 kategorií se objevují výrazné posuny napříč různými průmyslovými odvětvími, které ukazují na různé faktory přispívající ke zvýšení hodnoty značky: - Alkohol: Corona se stala nejcennější značkou piva. Klíčovými faktory jejího úspěchu byly soustavné zrychlování růstu v celosvětovém měřítku a pronikání na rostoucí trhy, jako jsou Brazílie, Čína a Jihoafrická republika, při současném zachování její silné pozice v Mexiku. - Oděvy: Nike si udržuje pozici značky č. 1 v oblasti oděvů, ale konkurence v tomto odvětví stále roste. Zara zaznamenala 47% růst a poskočila o 24 míst na 70. příčku v Global Top 100. Lululemon se díky inovativnímu přístupu ke sportovnímu oblečení a závazku kvality dostal poprvé do Global Top 100 s 24% nárůstem hodnoty značky. - Luxus: Louis Vuitton zůstává nejhodnotnější značkou v kategorii luxusu s hodnotou 130 miliard dolarů. Hermès exceloval posílením své exkluzivity a prémiové cenotvorby, což vedlo k úspěchu na americkém i čínském trhu a 23% růstu hodnoty značky. - Média a zábava: Netflix se posunul z 6. na 4. místo v této kategorii. Hodnota značky vzrostla o 51 % díky výraznému nárůstu počtu předplatitelů a omezení sdílení hesel. Tímto krokem Netflix ukázal svou důvěru v loajalitu a sílu svých zákazníků. - Maloobchod: Amazon zůstává nejhodnotnější maloobchodní značkou s nárůstem hodnoty o 6 %. Tento růst byl podpořen inovacemi v oblasti dostupnosti produktů a přizpůsobením cen měnícím se potřebám zákazníků. Dobré výsledky zaznamenaly také obchody Lowe's, Aldi, TJ Maxx a regionální e-commerce giganti Pinduoduo a Mercado Libre. Zpráva Kantar BrandZ Most Valuable Global Brands 2024, včetně žebříčků Global Top 100 a 13 kategorií, je nyní k dispozici. Pro rychlé srovnání výkonnosti značek v různých kategoriích můžete využít bezplatný interaktivní nástroj BrandSnapshot od společnosti Kantar, který poskytuje informace o 14.000 značkách. Více informací naleznete zde. O Kantar BrandZ: Kantar BrandZ je globální standard pro hodnocení hodnoty značky, který kvantifikuje přínos značek k finanční výkonnosti společnosti. Každoroční globální a lokální žebříčky hodnocení značek Kantar kombinují přísně analyzované finanční údaje s rozsáhlým výzkumem hodnoty značky. Od roku 1998 poskytuje BrandZ vedoucím představitelům společností poznatky o budování značek na základě rozhovorů se 4,3 milionu spotřebitelů u 21.000 značek na 54 trzích. Více informací o Kantar BrandZ naleznete zde. O společnosti Kantar: Kantar je přední světová společnost v oblasti marketingových dat a analýz a klíčový partner předních světových značek. Spojujeme rozsáhlé údaje o postojích a chování lidí s hlubokými odbornými znalostmi a pokročilou analytikou, abychom odhalili, jak lidé myslí a jednají. Pomáháme našim klientům pochopit, co se stalo a proč, a jak vytvářet marketingové strategie, které budou formovat jejich budoucnost Kontakt: Luboš Rezler lubos.rezler@kantar.com ČTK Connect ke zprávě vydává obrazovou přílohu, která je k dispozici na adrese http://www.protext.cz.

Čas načtení: 2024-06-19 10:00:00

Vysoký komisař pro lidsklá práva Volker Turk: Střílejí na děti

Vysoký komisař OSN pro lidská práva Volker Turk, 18. června 2024: Zabíjení a zraňování civilistů se stalo každodenním jevem. Ničení životně důležité infrastruktury každodenním jevem. Katastrofální a kruté. Střílejí na děti. Bombardují nemocnice. Používají těžké dělostřelectvo proti celým komunitám. A to všechno spolu s nenávistnou, konflikt vyvolávající a dehumanizující rétorikou.Jsem zděšen ignorováním mezinárodních lidských práv a mezinárodního humanitárního práva stranami konfliktu v Gaze. Dochází k hanebnému množství zabíjení a utrpení. Více než 120 000 lidí v Gaze, drtivou měrou žen a dětí, bylo od 7. října v důsledku intenzivní izraelské ofenzívy zabito nebo zraněno.Od té doby, co Izrael začátkem května eskaloval svou operaci v městě Rafáh, téměř milion Palestinců bylo znovu násilně donuceno opustit svůj úkryt, zatímco dodávky pomoc a humanitární přístup se dále zhoršily. “Children shot at. Hospitals bombed...All along with hateful, divisive, and dehumanising rhetoric.”Volker Turk, the High Commissioner for Human Rights stated his dismay with the war on Gaza during the UN Human rights council assembly in Geneva on Tuesday. pic.twitter.com/NUegFFEWTk— Middle East Eye (@MiddleEastEye) June 18, 2024

Čas načtení: 2024-06-19 10:00:00

Vysoký komisař pro lidská práva Volker Turk: Střílejí na děti

Vysoký komisař OSN pro lidská práva Volker Turk, 18. června 2024: Zabíjení a zraňování civilistů se stalo každodenním jevem. Ničení životně důležité infrastruktury každodenním jevem. Katastrofální a kruté. Střílejí na děti. Bombardují nemocnice. Používají těžké dělostřelectvo proti celým komunitám. A to všechno spolu s nenávistnou, konflikt vyvolávající a dehumanizující rétorikou.Jsem zděšen ignorováním mezinárodních lidských práv a mezinárodního humanitárního práva stranami konfliktu v Gaze. Dochází k hanebnému množství zabíjení a utrpení. Více než 120 000 lidí v Gaze, drtivou měrou žen a dětí, bylo od 7. října v důsledku intenzivní izraelské ofenzívy zabito nebo zraněno.Od té doby, co Izrael začátkem května eskaloval svou operaci v městě Rafáh, téměř milion Palestinců bylo znovu násilně donuceno opustit svůj úkryt, zatímco dodávky pomoc a humanitární přístup se dále zhoršily. “Children shot at. Hospitals bombed...All along with hateful, divisive, and dehumanising rhetoric.”Volker Turk, the High Commissioner for Human Rights stated his dismay with the war on Gaza during the UN Human rights council assembly in Geneva on Tuesday. pic.twitter.com/NUegFFEWTk— Middle East Eye (@MiddleEastEye) June 18, 2024

Čas načtení: 2024-09-17 13:30:00

Paralympička Hee-jin Kim a tým Solve for Tomorrow o bourání bariér

Praha 17. září 2024 (PROTEXT) - Středoškolští studenti, kteří v Česku a na Slovensku uspěli v minulém ročníku programu Solve for Tomorrow od Samsungu, se na paralympijských hrách v Paříži setkali s jednou ze sportovkyň. S korejskou goalballistkou Hee-jin Kim si povídali o svých aktivitách a ambicích.Samsung sdílí vizi paralympijského hnutí a usilovně se věnuje odstraňování překážek ve sportu i v dalších oblastech, a právě proto je již od Turína v roce 2006 globálním partnerem paralympijských her. Od té doby prošly jak samotné hry, tak i technologický svět bouřlivým vývojem, a na letošní paralympiádě v Paříži tak Samsung mohl se svými mobilními technologiemi nabídnout sportovcům i fanouškům jedinečné zážitky a možnosti.Hlavní heslo Samsungu pro letošní pařížské hry znělo Otevřenost vždy vítězí. Samsung vyjadřuje pevné přesvědčení, že s otevřenou myslí se každý nový zážitek stává smysluplným úspěchem, a ztělesněním této teze jsou právě úchvatné výkony sportovců na pařížských hrách. Kromě toho Samsung pevně věří v sílu moderních technologií při vytváření inkluzivnějšího světa.Technologie, která dává uživatelům nové možnosti, je také hlavním námětem rozvojového programu Solve for Tomorrow. Jde o soutěž pro středoškolské studenty, kteří dostali dobrý nápad a rádi by pomocí technologických inovací vylepšili život ostatním, jen zatím nevědí jak. Během osmi měsíců absolvují sérii odborných workshopů a mentoringu od profesionálů, aby mohli na svých představách pracovat a dovedli je k prototypu reálného produktu nebo služby.„Program Solve for Tomorrow funguje na stejném principu jako partnerství s olympijskými a paralympijskými hrami. Technologie můžou otevírat cesty k velkým úspěchům i ke zdánlivě malým každodenním vítězstvím. V Samsungu se snažíme umožnit co největšímu počtu lidí, aby z těchto technologií měli prospěch,“ vysvětluje Zuzana Mravík Zelenická, CSR manažerka Samsung Electronics pro Česko a Slovensko.Studenti chtějí pomáhat zrakově postiženýmObě vize se potkaly na letošních paralympijských hrách v Paříži, kde vítězové minulého ročníku Solve for Tomorrow představili svůj projekt pomoci zrakově postiženým v každodenním životě. Autory projektu jsou Jakub Aldorf, Patrik Švoma a Jakub Kužel z Vyšší odborné školy a Střední průmyslové školy ve Žďáru nad Sázavou.„Jednou z hlavních překážek, s níž se zrakově postižení lidé potýkají, je orientace v neznámém prostředí. Díky našemu projektu si můžou udržovat podstatně lepší přehled o tom, kde se aktuálně nacházejí,“ vysvětluje jeden z autorů Jakub Aldorf.Paralympionička Hee-jin Kim ocenila ambice a nasazení studentůKdyž se Hee-jin Kim dozvěděla o studentském projektu v rámci rozvojového programu Samsungu, udělalo to na ni velký dojem a ráda autorům poskytla cennou zpětnou vazbu.Jihokorejská goalballistka a ambasadorka týmu Samsung Galaxy neúnavně usiluje o inkluzivitu a lepší přístupnost ve sportu i ve společnosti obecně. Její vytrvalost a odhodlání jí pomáhají plnit její nejen vlastní cíle, ale zároveň inspiruje i mnoho dalších lidí, aby se do toho pustili se stejnou vervou jako ona. Zrak jí už dětském věku těžce poškodil glaukom, ale Hee-jin nikdy neslevila ze svých snů – stala se zpěvačkou a posléze i herečkou v muzikálech. Na střední škole začala hrát goalball, hru určenou výhradně pro nevidomé či zrakově postižené sportovce. Dnes je kapitánkou jihokorejského týmu a vedla ho i na pařížské paralympiádě, na kterou se Jižní Korea kvalifikovala poprvé po 28 letech.„Účel programu Solve for Tomorrow mě doopravdy oslovil, ráda jsem se setkala s vítězi předchozího ročníku,“ prohlásila Hee-jin Kim. „Technologie hrají důležitou roli ve vytváření otevřeného a přístupného světa, to vím jako paralympionička i z každodenního života. Program Solve for Tomorrow má podle mě obrovský potenciál.“„Cílem paralympijského hnutí je umožnit postiženým sportovcům, aby dosáhli skvělých výsledků ve svých sportech, a zároveň podpořit společenskou transformaci,“ dodala Hee-jin Kim. „Je úžasné setkat se inovátory nové generace, které Samsung podporuje v jejich snaze vytvářet lepší svět a uskutečňovat potřebné změny.“Program Solve for Tomorrow je důkazem, že všechno jdePodle studentů se právě program Solve for Tomorrow stal impulsem, který jim pomohl posunout jejich původní nápad na mnohem vyšší úroveň. Například se vůbec poprvé setkali s hlavní metodou Design thinking. „Chvíli nám trvalo, než jsme pochopili, jak tahle metoda funguje, a naučili se s ní pracovat. Design thinking je skvělý a efektivní způsob, jak přistupovat k řešení problémů. Také na nás udělala velký dojem ta spousta úžasných talentovaných lidí, s nimiž jsme se v programu setkali. Soutěž nám ukázala, že všechno jde, když se chce,“ uzavírá Jakub Aldorf.Příští ročník programu startuje na podzim„Účelem programu Solve for Tomorrow je podporovat inovace se sociálním dopadem a vzbudit v mladých lidech zájem o technické vzdělání. Úspěch posledních projektů je důkazem, že má program smysl a dokáže uvést do života nápady, které by jinak zůstaly jen v hlavách autorů. Už teď se těším na příští ročník, určitě se zase setkáme s mnoha zajímavými a inspirativními projekty,“ komentuje to Zuzana Mravík Zelenická. ČTK Connect ke zprávě vydává obrazovou přílohu, která je k dispozici na adrese http://www.protext.cz. 

Čas načtení: 2024-10-22 09:00:34

Že nás AI v každodenním životě neovlivňuje? Velký omyl, je to přesně naopak

Umělá inteligence se stala nedílnou součástí našich životů. A je předpoklad, že v budoucnu nás bude denně ovlivňovat ještě víc. Vývoj v tomto směru neustále pokračuje a AI se zdokonaluje, což umožňuje její integrace do většího množství služeb nebo produktů. AI ovlivňuje naše životy Pokud si myslíte, že umělé inteligenci se úspěšně vyhýbáte, jste na…Přečtěte si celý článek: Že nás AI v každodenním životě neovlivňuje? Velký omyl, je to přesně naopak

Čas načtení: 2024-11-12 20:15:07

Xiaomi 14T Pro je první telefon s českou umělou inteligencí. Takhle pomáhá při každodenním používání

Xiaomi nabízí pokročilé funkce umělé inteligence s podporou češtiny i slovenštiny Využívá k tomu funkce Google Gemini, které však u jiných telefonů česky neumí Jak se vychytávky používají v praxi na telefonu Xiaomi 14T Pro? Čínskému Xiaomi se podařil nevídaný husarský kousek. Přestože všichni velcí hráči – Microsoft, Google, Apple a další – se předhání v boji o nejlepší umělou inteligenci (AI) na svých zařízeních, nikdo z nich nenabízí smysluplnou podporu češtiny. Xiaomi ano. Všechny funkce dostupné v HyperOS umí česky, jak ale fungují v praxi při běžném používání? Přečtěte si celý článek Xiaomi 14T Pro je první telefon s českou umělou inteligencí. Takhle pomáhá při každodenním používání

Čas načtení: 2021-04-29 09:13:53

Dominik Kosorín (Seznam): Cílená reklama bude sofistikovanější, ale nebudou k ní mít všichni přístup

V nejnovější epizodě podcastu Nejen o reklamě se tentokrát dozvíte vše, co vás napadne, když se řekne slovo „cookieless“. Martin Jandora si totiž k mikrofonu pozval odborníka na slovo vzatého. Dominik Kosorín v Seznamu pracuje na pozici Programmatic Manager a téma cookieless future je jeho každodenním chlebem. Proč cookies končí? Skončí příští rok business s cílenou reklamou úplně a jaký vliv to bude mít na reklamní trh? Na tyto a další otázky Dominik odpovídal. Dominik v Seznamu pracuje téměř dva roky a než do Seznamu přišel, stihl využít dvě pracovní příležitosti v zahraničí a napsat dvě knihy na téma digitální marketing. Martin rozhovor začal přímou otázkou, která zajímá všechny, kteří se věnují cílené reklamě. Skončí v příštím roce business s cílenou reklamou? „Rozhodně končit nebude. Je to dáno už jen tím, že čím lépe se reklama zacílí, tím je efektivnější. Změní se pouze to, kdo bude schopný cílenou reklamu vydávat, kdo bude moct s cílenými daty pracovat a kdo ten přístup k těmto datům ztratí,“ vysvětluje Dominik.  Martina logicky zajímalo, jak probíhá samotné hledání řešení na vzniklou situaci? Zda existuje snaha dosáhnout nějakého jednotného řešení, na kterém spolupracuje více subjektů společně nebo dochází ke zmatkům a rivalitě? „To je dobrá otázka. Já bych to vyhodnotil spíše jako zmatek. Těch řešení se diskutuje vícero, zajímavé je třeba Unified ID 2.0.“ V současné chvíli je přibližně 75 % trafficu na seznamáckých webech tvořen přihlášenými uživateli, a právě ti jsou teď v Seznamu prioritou. „Přihlášený uživatel je do budoucna klíčový. Cílem komunikace na všech našich službách je zajistit, aby přihlášených uživatelů bylo 100 %. Musíme jim nabídnout důvod se přihlásit a motivovat je.“  Dominik se v novém díle podcastu Nejen o reklamě dále věnuje tomu, co konec cookies třetích stran bude znamenat pro inzerenty, kteří přijdou o možnost cílené reklamy. Jak bude podle Dominika vypadat cílená reklama za rok a jaká situace nastane? „Podle mě je trh ještě ve fázi popírání a za rok se teprve začnou všichni rozkoukávat.“ A co dále uslyšíte? Jak funguje Dominik v Seznamu a jak vypadá jeho pracovní tým? Kdo nebo co je IVA?Proč cookies končí?Co právě Dominik čte?

Čas načtení:

VYJEDNÁVÁNÍ v každodenní praxi - 2denní

[skoleni-kurzy.eu] Rozvoj osobnosti Určeno pro ty, kteří chtějí dosahovat lepších výsledků v každodenním vyjednávání, v soukromém i pracovním životě. Cíl Porozumět tomu, co je to vyjednávání, že vyjednáváme prakticky stále, aniž bychom si to uvědomovali , a naučit se používat komunikační nástroje vedoucí nejen ke snazšímu dosažení našich cílů, ale také upevňující vztahy mezi lidmi . Obsah Definice vyjednávání Různé koncepty vyjednávání Kdy vyjednáváme [l ...STUDIO W

Čas načtení: 2023-04-27 00:00:00

Sníte o elegantní kuchyni? Řešením je nábytek na míru

Pokud se podíváme na život průměrného uživatele rodinného domu, ihned nám bude naprosto jasné, jaká místnost je pro něj nejdůležitější. Odpovědí je samozřejmě kuchyně. Ta totiž slouží k naplnění jedné z nejdůležitějších potřeb a zároveň se stává každodenním místem socializace s rodinou i návštěvami. ...

Čas načtení: 2010-10-07 00:00:00

Vakuové misky uchovají potraviny déle čerstvé

Uskladnění potravin patří k základním a každodenním kuchyňským činnostem, ovšem není uskladnění jako uskladnění. Kvalita uskladněných potravin vyžaduje určitá pravidla, která se velmi jednouše dají zvládnout použitím vakuových misek. Princip fungování vakuových misek Princip fungování vakuových ...

Čas načtení: 2020-04-02 21:20:00

Neziskovky: Šlechta vládne, dobrosrdeční slouží

Jsem v kontaktu s neziskovkami. Pracoval jsem v neziskovkách. Ne v takových, které šíří velké dobro a nikdy pro konkrétní lidi nic neudělaly, ale v takových které opravdu pomáhaly (či se aspoň snažily pomáhat). Rád bych se tudíž podělil o své, dozajista nikoli všeobecně platné, zkušenosti. V čele neziskovek jsou často staří pardálové. Mnohdy jde o zakladatele ještě z minulého tisíciletí. Někteří se podílí na každodenním chodu, jiní se zjevují jednou za čas a šíří svá (více nebo méně vítaná) moudra. Společné mají, že se neštítí peněz. Jakmile doputují ty veřejné, jsou najednou jejich. Zaplatí si auťák. Telefon. Zaměstnají manželku, děti, bratránka, kamaráda z hospody... O efektivitu práce těchto vyvolených se mnohdy nikdo netroufá zajímat. Tohle je samozřejmě špatně. Veřejné peníze zůstávají veřejnými penězi. A financováni z nich mají být ti nejlepší, kdo se na dané pozice podaří sehnat. Pod touto šlechtou slouží lidé s dobrým srdcem. Automaticky je předpokládáno, že se budou obětovat a pracovat za málo peněz či úplně zdarma. Složení posádky se mění, vrchnost zůstává. Vím jen o jednom případu, kdy bylo řízení neziskovky komplet předáno nijak nesvázaným s těmi nejvyššími. Šlo o lidi kvalifikované, kteří neziskovku sunou nahoru. Bývalé vedení si neponechalo žádné (ani symbolické) funkce. Zajímavé je, že tohle udělal můj bývalý šéf, který má velké charisma, ale schází (scházelo?) mu formální vzdělání. Pravopis a ekonomické záležitosti, to pro něj byla španělská vesnice. Až s odstupem let si uvědomuju, že musí oplývat velkou přirozenou inteligencí a pokorou. Upozadil své ego, aby se mohla organizace rozvíjet. Žel Bohu takových mnoho není. V neziskovkách tudíž často vládne hrstka nedotknutelných, na které dobrosrdeční za pár šupů pracují. Až budete chtít dávat peníze, podívejte se do výročních zpráv (třeba na starou 10 let a loňskou). Jestli najdete ve vrcholných funkcích ty samé a kolem nich rotující ostatní, mějte se na pozoru.

Čas načtení: 2018-11-07 05:00:00

Windows 10 - Skryté funkce, o kterých možná nevíte!

Operační systém Windows 10 byl poprvé vydán v roce 2015 a možná ještě dnes jsou funkce o kterých ani při každodenním používání nevíte. My jsme je pro Vás sepsali, abychom Vám ulehčili práci s Windows 10. Win + klávesové šipky Mnoho z nás zná ten pocit, kdy potřebujete používat 2–3 programy najedno ...

Čas načtení: 2013-05-27 05:00:00

3 nejdůležitější SEO nástroje, které vám zjednoduší práci

Objevte 3 nejdůležitější programy, které vám pomohou získat návštěvníky z vyhledávačů na vaše stránky. Ulehčete si práci při SEO použitím nástrojů, které jsou každodenním pomocníkem při práci internetových marketérů. Všechny si můžete vyzkoušet zdarma, tak vzhůru do toho. Profesionalita v různých o ...

Čas načtení: 2020-02-10 00:00:00

Jarní kampaň Lindex: Bra – volution

Letošní jarní kampaň pro spodní prádlo odráží postoje společnosti Lindex. „Spodní prádlo pro lidi, jako jsme ty i já“ – to je poselství letošní kampaně pro spodní prádlo od společnosti Lindex, která zdůrazňuje krásu žen v různých životních etapách a v každodenním prostředí. „Abychom je všechny mo ...

Čas načtení: 2019-03-19 00:00:00

Jóga pro život: s Nike hračka!

Jóga patří k největším hitům poslední doby a fotky v nejrůznějších jógových pozicích plní instagram každou vteřinu. Pokud jste i vy podlehli zdravému životnímu stylu a stojky nebo Šavásana jsou vaším každodenním chlebem, pak si nenechte ujít nejnovější počin značky Nike. Ta totiž představuje kolekci ...