Po 16letech jsem zahodil všechen kod webu a napsal celý kod znovu. Vypadá to tu +- stejně, ale pokud narazíte na něco co vám vadí tak mi o tom napište: martin@vorel.eu nebo se mi ozvěte na twitteru Začal jsem dělat change log.

Kurzy ze dne: 22.01.2025 || EUR 25,145 || JPY 15,448 || USD 24,075 ||
čtvrtek 23.ledna 2025, Týden: 4, Den roce: 023,  dnes má svátek Zdeněk, zítra má svátek Milena
23.ledna 2025, Týden: 4, Den roce: 023,  dnes má svátek Zdeněk
DetailCacheKey:d-20444 slovo: 20444
TESS našla u vzdálené hvězdy záhadný zdroj prachu

<p>Na jaře 2019 pozorovala TESS hvězdu nebo spíše zdroj světla TIC 400799224. Astronomové měli štěstí, protože cílový objekt byl pozorován hned ve čtyřech sektorech. K dispozici tak byla data od března 2019 do května 2021. Kromě toho se na objekt zaměřily také pozemské dalekohledy. TIC 400799224 je dvojhvězda. Obě složky obíhají okolo sebe ve vzdálenosti […]</p> The post <a href="https://www.exoplanety.cz/2022/01/08/tess-nasla-u-vzdalene-hvezdy-zahadny-zdroj-prachu/">TESS našla u vzdálené hvězdy záhadný zdroj prachu</a> appeared first on <a href="https://www.exoplanety.cz/">Exoplanety.cz</a>.

---=1=---

Čas načtení: 2022-01-08 17:17:27

TESS našla u vzdálené hvězdy záhadný zdroj prachu

Na jaře 2019 pozorovala TESS hvězdu nebo spíše zdroj světla TIC 400799224. Astronomové měli štěstí, protože cílový objekt byl pozorován hned ve čtyřech sektorech. K dispozici tak byla data od března 2019 do května 2021. Kromě toho se na objekt zaměřily také pozemské dalekohledy. TIC 400799224 je dvojhvězda. Obě složky obíhají okolo sebe ve vzdálenosti […] The post TESS našla u vzdálené hvězdy záhadný zdroj prachu appeared first on Exoplanety.cz.

\n

Čas načtení: 2020-04-25 12:17:24

Elena Ferrante: Příležitostné nápady (ukázka z knihy)

Spisovatelka Elena Ferrante po dobu jednoho roku psala na základě otázek redaktorů každotýdenní sloupek pro britský deník Guardian. Otázky ji přiměly, aby vyprávěla o matkách, dcerách, přátelích, zášti, strachu, lžích, romantice, knihách a filmech, svobodě tvorby a dalších rozličných tématech. Už téměř 30 let nevíme, kdo se skrývá za pseudonymem Elena Ferrante, i když romány této spisovatelky vycházejí ve čtyřiceti zemích světa. Na podzim roku 2017 ji redaktoři britského Guardianu oslovili, aby pro jejich noviny psala každotýdenní sloupek. „Polichotilo mi to, zároveň jsem se ale bála. S něčím takovým jsem neměla žádnou zkušenost a obávala jsem se, že to nezvládnu,“ píše Ferrante v úvodu ke knize Příležitostné nápady. Návrh přijala pod podmínkou, že jí redaktoři pošlou seznam otázek, na které bude jednu po druhé ve vymezeném prostoru odpovídat. Redakce s požadavkem souhlasila, stejně tak s podmínkou, že sloupek nebude vycházet víc než rok. První text vyprávějící o jednom „poprvé“ vyšel 20. ledna 2018 a ten poslední o jednom „naposledy“ je z 12. ledna 2019. „Pokaždé jsem ve spěchu ponořila vědro do jedné z temných hlubin své hlavy, vytáhla ven nějakou větu a s úzkostí čekala, jaké další přijdou za ní,“ uvádí spisovatelka. Výsledkem je sbírka jednapadesáti textů nahlížejících do autorčina života i do života čtenáře, jenž je vyzván, aby přemítal o svých vlastních myšlenkách a pocitech k danému tématu. „Bála jsem se každotýdenního termínu, bála jsem se, že budu muset psát, i když se mi nebude chtít, bála jsem se nutnosti zveřejnit text, aniž bych promyšleně zvážila každé slovo. Nakonec převládla zvědavost. Říkala jsem si, že to je něco, co už umím, vždyť léta odpovídám písemně novinářům. Musím však uznat, že přes nesmírnou laskavost redakce Guardianu jsem se ustavičně děsila, že se mi přijatý úkol nepodaří splnit, že ze zbrklosti čtenářům nějak ukřivdím, že si přestanu věřit a budu to muset předčasně vzdát. Ještě že úzkost z otištění textů bohatě vyvážila radost z psaní. Dnes můžu s jistotou říct, že i kdybych tuto zkušenost už nikdy nezopakovala, prospěla mi a já jsem Guardianu vděčná, že mi dali takovou příležitost,“ Dodává Elena Ferrante. Texty v knize doprovázejí ilustrace Itala Andrey Uciniho.   Ukázka z knihy Deníky 3. února 2018 Jako malá jsem si pár let psala deník. Byla jsem nesmělá dívka, říkala jsem na všechno ano, většinou jsem mlčela. Zato ve svém sešitu jsem se plně realizovala: podrobně jsem popisovala, co se mi každý den stalo, nejtajnější příhody, odvážné myšlenky. Proto jsem si ohledně svého deníku dělala velké starosti, bála jsem se, že by sešit mohl najít někdo z rodiny, zvlášť moje matka, a přečíst si ho. A tak jsem nedělala nic jiného, než že jsem vymýšlela bezpečné skrýše, které mi ale záhy začaly připadat nespolehlivé. Proč jsem měla takové obavy? Zatímco v každodenním životě jsem ze samých rozpaků a obezřetnosti pomalu ani nehlesla, deník ve mně vyvolával touhu po pravdě. Říkala jsem si, že v psaném textu nemá smysl se omezovat, a tudíž jsem psala zejména – nebo možná výhradně – o tom, co bych raději zamlčela, a mimo jiné jsem používala slova, která bych si v mluveném projevu nikdy netroufla vyslovit. Brzy se z toho vyvinula situace, která mě vyčerpávala. Na jednu stranu jsem každý den snaživě psala, abych sama sobě ukázala, že jsem nelítostně upřímná a že mi v tom nikdy nic nezabrání; na druhou stranu jsem se hrozila toho, že by někdo na moje stránky jen pohlédl. Tento rozpor mě provázel dlouho a v mnoha ohledech přetrvává ještě dnes. Jestliže jsem psaním chtěla zviditelnit to, co by jinak zůstalo dobře schované v mé hlavě, tak proč jsem žila v úzkosti z toho, že můj deník někdo odhalí? Kolem mého dvacátého roku to začalo vypadat, že jsem našla uspokojivé řešení. Musela jsem přestat s psaním deníků a přesměrovat svou touhu po sdělování pravdy – těch pravd, které jsem se nejvíc bála vyslovit – k fikci. Tou cestou jsem se vydala i proto, že samotný deník se stával fikcí. Velmi často jsem například neměla čas psát den co den, ale pak se mi zdálo, že se tím přerušuje řetězec příčin a následků. Tehdy jsem prázdná místa vyplňovala zpětně datovanými texty. Přitom jsem událostem a úvahám dávala souvislost, kterou stránky psané den po dni postrádaly. Nejspíš proto zkušenost s deníkem a jeho rozpory nemálo přispěla k mému přerodu ve spisovatelku. Cítila jsem se ve fikci i se svými pravdami jistější. Vlastně hned, jak se můj nový způsob psaní ujal, jsem svoje sešity zahodila. Udělala jsem to, protože mi připadalo, že jsou jazykově neohrabané, postrádají myšlenky, které by za něco stály, že jsou plné dětinského zveličování, a hlavně že jsou na míle vzdálené tomu, jak jsem už tehdy chtěla vzpomínat na dospívání. Od té doby jsem už nikdy nepocítila potřebu psát deník.   Konec 10. února 2018 Stále častěji slýchám svoje přítelkyně a přátele říkat: nebojím se smrti, ale nemoci. A tu větu používám i já. Když se ji pokusím rozvést, abych jí trochu víc porozuměla, zjišťuji, co pro mě znamená: neděsím se myšlenky, že přestanu existovat, ale škod způsobených léčebnými procesy, kolísáním mezi iluzí vyléčení a deziluzí, muky umírání. Jako bych přiznávala, že ve skutečnosti mi nahání obavy ztráta zdraví se vším, co to obnáší: oslabením, postupující nemohoucností, 26 redukcí všech radostí na pouhé konstatování toho, že jsem to ještě „já“ a že zatím, ať je mi dobře nebo zle, jsem naživu. Samotná myšlenka smrti tedy v mých představách čím dál víc bledne. Spíš se hrozím konce naplno prožívaného života. Což se odvíjí od toho, že postupem času ztrácím víru v nějakou formu posmrtného života. Dnes si vzpomínám, jak zemřela moje babička. Byla to nejaktivnější členka naší domácnosti, a pak ji na celá léta paralyzovala mrtvice. Sedávala v rohu kuchyně a já – nanejvýš desetiletá – jsem z ní necítila utrpení nebo nedůstojnost, ani ona mi byť jen pohledem nedávala najevo, že by to bylo něco nesnesitelného. Pak náhle přišla smrt a já ji vnímala bolestně v náboženském rámci, v němž jsem byla vychovávána. Smrt pro mě znamenala, že babička odešla do nebe a za sebou nechala tělo, z něhož se stala jen tuhá a studená věc. Tato její smrt měla velmi konkrétní obrysy, pociťovala jsem ji jako děsivou nehybnost a zároveň nanejvýš záhadný pohyb. Moje babička přešla do jakéhosi jiného světa. Později mi jakákoli forma náboženské víry začala připadat absurdní a smrt jako by se proměnila. Nehybnost zůstala, pohyb vymizel. Mrtvé tělo bylo nyní prostě známkou ukončení života daného jedince. Dnes bych o zemřelém člověku nikdy neřekla: odešel. Ztratila jsem dojem, že se jedná o jakýsi přesun: nic neodplyne někam jinam, člověk nevstoupí do jiného světa, nevrátí se, nevstane z mrtvých. Smrt je poslední bod toho úseku života, který nám byl náhodou přidělen. Proto se moje pozornost, tak jako pozornost tolika jiných lidí, soustředila ne na umírání, ale na přežívání. Přejeme si, abychom měli co nejdelší život, který by ale skončil, jakmile se zhorší natolik, že už žádná péče nezaručí jeho snesitelnost. Nevím, jestli je lepší tahle moje dospělá víra, nebo ta, s kterou jsem žila do puberty. Víra není dobrá nebo špatná, slouží jen k tomu, aby dala řád chaosu našich trápení.   Příběhy vymyšlené a pravdivé 17. února 2018 Nedokážu určit, kudy vede hranice mezi pravdivými a vymyšlenými příběhy. Naplánuji si například, že napíšu povídku, v níž ve svých osmačtyřiceti letech v zimě v prázdném venkovském domě zůstanu uvězněná ve sprchovém koutě, kohoutek se nedá zavřít a dojde teplá voda. Stalo se mi to doopravdy? Nikoli. Stalo se to někomu, koho znám? Ano. Bylo té osobě čtyřicet osm let? Ne. Proč tedy buduji vyprávění v první osobě, jako by se to stalo mně? Proč říkám, že byla zima, když ve skutečnosti bylo léto, proč popisuji, že došla teplá voda, když ve skutečnosti pořád tekla, proč tu ženu nechávám uvíznutou několik hodin, když se reálná protagonistka vysvobodila za pět minut, proč příběh komplikuji mnoha dalšími událostmi, pocity, úzkostí, vystrašenými úvahami, když je příhoda, kterou jsem si vyslechla, prostinká, nic než malý bezvýznamný incident? Protože – mohla bych odpovědět – se snažím napsat román podle principu, který Gogol shrnul takto: dejte mi nejbanálnější každodenní událost a já z ní udělám komedii o pěti dějstvích. Jenže taková odpověď mi připadá nedostatečná. Abych si ujasnila myšlenky, zkusím naopak zaujmout opačný přístup. Řekněme, že už mám plné zuby shánění historek, z nichž bych udělala komedie o pěti dějstvích. Řekněme, že mám chuť se důsledně držet svědectví své kamarádky. Jdu si s ní tedy promluvit. Vezmu si s sebou iPad a rovnou natočím video, protože chci její vyprávění zaznamenat co nejpřesněji. Pak se vrátím domů a pustím se do práce. Znovu a znovu si pročítám poznámky, znovu a znovu sleduji video, znovu a znovu poslouchám a jsem zmatená. Jestlipak mi kamarádka doopravdy vypráví události tak, jak se seběhly? Proč se do vyprávění zamotává, když mi popisuje rozbitý sprchový kout? Proč po prvních dobře formulovaných větách následují nefunkční fráze, proč se zvýrazní rytmus dialektu? Proč se při vyprávění ustavičně dívá doprava? Co je asi napravo, co nevidím na nahrávce a co jsem neviděla ani ve skutečnosti? A jak si budu počínat, až se pustím do psaní? Budu se snažit odhadnout, co se skrývá na pravé straně, co přede mnou možná tají? Uhladím její vyjadřování? Budu věrně zachovávat její přeřeknutí? Potlačím výrazovou nevyrovnanost, nebo ji zveličím, aby byla znatelná? Budu o její verzi událostí pochybovat, budu rozvíjet nějaké domněnky, vyplním prázdná místa? Snaha o věrnost zkrátka nemůže být nezávislá na mé představivosti, na hledání fiktivní koherence, na přisouzení řádu a smyslu, ba dokonce na napodobení chybějícího řádu a smyslu. Každé literární využití textu se svou neodmyslitelnou umělostí vždy obnáší nějakou formu fikce. Rozhodující je spíš to, kolik pravdy se té fikci ve výsledku podaří zachytit.   Elena Ferrante, publikující už od svého prvního románu Tíživá láska (česky Prostor 2018) pod tímto pseudonymem, se proslavila po celém světě především tetralogií Geniální přítelkyně (česky Prostor 2016–2018). Týdeník Time ji v roce 2016 zařadil mezi 100 nejvlivnějších lidí světa. Na motivy tetralogie uvedla televize HBO v roce 2018 osmidílný seriál zachycující první díl ságy a v následujících letech chystá uvést na obrazovky také další díly tetralogie. Rovněž její romány Tíživá láska a Dny opuštění se dočkaly filmového zpracování. Andrea Ucini je italský konceptuální ilustrátor, který žije a pracuje v Dánsku. Vystudoval klasickou hru na klavír a skladbu na Academia Musicale ve Florencii. Vedle hudby byla jeho další vášní vždy kresba, jíž se začal věnovat profesionálně a za niž získal prestižní ceny. Pravidelně spolupracuje s různými periodiky, mimo jiné s The New York Times, The Washington Post, The Wall Street Journal a The Guardian. Pro poslední zmiňovaný deník ilustroval týdenní rubriku, kterou vedla Elena Ferrante v průběhu roku 2018.   Z italského originálu L’invenzione occasionale, vydaného nakladatelstvím Edizioni E/O v Římě roku 2019, přeložila Anna Kudrnová. Ilustrace v knize a na obálce Andrea Ucini. 224 stran. Vydalo nakladatelství Prostor roku 2020. První vydání. {loadmodule mod_tags_similar,Související}

\n
---===---

Čas načtení: 2024-09-05 08:01:00

Siemens propojuje IT a OT. Výhodou je vyšší efektivita a udržitelnost

Praha 5. září 2024 (PROTEXT) - Na MSV 2024 společnost Siemens představí nejnovější produkty a řešení, které se zaměřují na propojení informačních (IT) a výrobních technologií (OT). Spojení mezi OT a IT spočívá v integraci systémů, které spravují a zpracovávají data (IT), se systémy, které řídí průmyslové operace (OT).Toto spojení usnadňuje sdílení dat v reálném čase, čímž zvyšuje efektivitu a optimalizuje rozhodovací procesy v různých průmyslových odvětvích. Expozice Siemens je součástí stánku NCP 4.0, pavilon F.Propojení IT a OT technologií má řadu přínosů: umožňuje založit rozhodování na spolehlivých datech, zvyšuje produktivitu a udržitelnost výroby a optimalizuje inovační procesy průmyslových firem. „Propojení IT a OT umožňuje hladký tok dat od senzorů až po cloud, což zjednodušuje výrobu a zvyšuje její flexibilitu i bezpečnost. Když do světa OT přineseme principy IT a efektivně využijeme data z provozu, dosáhneme modulární, udržitelné a lépe zabezpečené produkce. Konvergence IT a OT také umožňuje rychleji reagovat na změny a přizpůsobit výrobu novým požadavkům, což našim zákazníkům přináší konkurenční výhodu,“ popisuje výhody principu Eduard Palíšek, generální ředitel společnosti Siemens Česká republika a Siemens Digital Industries Česká republika.Digitální dvojče: základ IT/OT konvergenceSymbolem propojení světa IT a OT je digitální dvojče, které bude Siemens demonstrovat na řadě produktů i partnerských referencí, které ukazují význam partnerské sítě společnosti. Ve světové premiéře se představí CNC soustruh DynaTurn společnosti DynamiTech, který je osazen novým řídicím systémem Sinumerik 828D vybaveným nativním digitálním dvojčetem.Návštěvníci se seznámí také s digitálním dvojčetem pracoviště S200MT/10m od společnosti ŠMT, které je určené zejména pro opracování rotorů elektrických generátorů. Pracoviště je řízeno novým řídícím systémem Sinumerik ONE včetně řešení RunMyRobot direct control. Složitost pracoviště, jeho programování, množství příslušenství, robotická výměna nástrojů a predikce možných kolizí vyžaduje vytvoření digitálního dvojčete, na kterém lze tyto skutečnosti v předstihu odladit a případně korigovat. Digitální dvojče lze využít i při optimalizaci generovaného NC programu.Umělá inteligence v průmyslových aplikacíchZásadní výhodou propojených IT a OT technologií je možnost v řešeních a technologiích plně využít možností umělé inteligence. Poprvé v České republice Siemens ukáže řídicí systém Simatic Robot Pick AI, určený pro šestiosé roboty, které provádějí tzv. vychystávací operace. Simatic Robot Pick AI je předem vytrénovaný software založený na hlubokém učení pro aplikace třídění a manipulace s předměty vykonávané robotem. Přináší přesné a spolehlivé body pro manipulaci prováděnou robotem v reálném čase bez nutnosti dodatečného CAD tréninku. Simatic Robot Pick AI představuje důležitý milník v manipulaci libovolných předmětů, díky prvkům AI dokáže tento systém naučit roboty spolehlivě a přesně uchopovat a umísťovat rozličné objekty na různá místa a do různých obalů, což jsou schopnosti ideální například pro intralogistiku (sklady, e-commerce).Českým návštěvníkům se v premiéře představí i Siemens Industrial Copilot – řešení pro využití umělé inteligence např. při výrobě, které dokáže optimalizovat výrobu a nastavovat její parametry bez hluboké znalosti programování. První generativní AI asistent pro průmyslové inženýrství umožňuje uživatelům výrazně snížit pracovní zátěž díky delegaci opakujících se úkolů v programování na Siemens Industrial Copilot.Umělou inteligenci lze využít i v oblasti údržby. Důkazem je i řešení PSA (Predictive Service Analyzer for Converters and Motors) – analyzátor prediktivního servisu pro měniče a motory. Díky včasné detekci kritického stavu, kterou řešení na bázi AI nabízí, lze snížit neplánované náklady na údržbu a maximalizovat výkonnost pohonů v téměř jakékoliv průmyslové aplikaci. Bezpečné nakládání s daty zajišťuje instalace v prostředí Edge.Software Senseye je cloudové řešení pro prediktivní údržbu, které využívá umělou inteligenci pro automatizaci analýzy datových a fyzikálních signálů ze všech typů strojů. Řešení je snadno škálovatelné, od jednotek strojů po celé výrobní celky dokáže identifikovat problémové stavy, minimalizovat prostoje, a tím snižovat provozní náklady a zvyšovat udržitelnost výroby.Kybernetická bezpečnost na prvním místěZajištění kybernetické bezpečnosti je zásadní předpoklad, aby firmy mohly plně využít přínosy IT/OT konvergence. K tomu je třeba hluboké znalosti specifik kybernetické bezpečnosti v prostředí výrobních technologií, která se od oblasti IT v mnohém odlišují. Proto Siemens na MSV představí i odborné konzultační a poradenské služby, které mohou výrazně napomoci i k úspěšné implementaci směrnice NIS 2.Nedílným prvkem kybernetické bezpečnosti je zabezpečená konektivita a komunikace. Součástí expozice Siemens jsou i systémy vzdálené správy a software SINEC, které nabízejí bezpečné řešení vzdálené komunikace pro výrobní i zpracovatelský průmysl. Tato řešení umožňují vysokokapacitní a zabezpečený přístup ke strojům a zařízením kdekoliv na světě a plně odpovídají požadavkům směrnice NIS 2. Centrální správu všech VPN připojení ke strojům umožňuje platforma vzdálené správy SINEMA Remote Connect, která zajišťuje logování všech uživatelů včetně dvoufaktorové autentifikace a poskytuje snadný vzdálený přístup pro vzdálenou údržbu a teleservis.Sdílení zkušeností a vzděláváníPřítomnost společnosti Siemens na Mezinárodním strojírenském veletrhu se neomezuje jen na vlastní expozici. Již tradičně je Siemens partnerem soutěže mladých strojařů v CNC programování, pro kterou připravil úlohu s názvem „Kontrolní kus“. Zvláštností letošního ročníku soutěže je rozšíření bloku, kde programování doplní i úkol měření. Realistické prostředí programu Run MyVirtual Machine bude soutěžícím významným pomocníkem.O své zkušenosti, názory a vize se odborníci z českého Siemensu podělí v rámci tzv. Digital stage, kde budou i s partnery prezentovat a diskutovat řadu témat od kybernetické bezpečnosti ve výrobě po průmyslovou umělou inteligenci.Více na www.siemens.cz/msv.Kontakt:Mariana Kellerovámedia relations / tisková mluvčíSiemens, s.r.o.mariana.kellerova@siemens.comČTK Connect ke zprávě vydává obrazovou přílohu, která je k dispozici na adrese http://www.protext.cz.  

Čas načtení: 2024-12-06 13:43:00

Mio MiSentry 12T: tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu

Praha 6. prosince 2024 (PROTEXT) - Autokamera navíc pošle upozornění, když někdo nastartuje váš vůz, nebo o incidentu po zaparkování. Kromě 4G LTE připojení má i všechny ostatní moderní funkce pro řidiče, vč. vylepšeného upozornění na radary a měřeníZnačka Mio, přední světový dodavatel bezpečnostních kamer do vozů a navigací, uvedla v těchto dnech na trh zcela nový typ autokamery, který nejen že má monitorování před a za autem, ale také uvnitř vozu, ukládá záznamy do cloudu, umožňuje vzdálené připojení ke kameře, posílá upozornění na mobil, co se děje s vaším autem, a disponuje ostatními moderními a patentovanými funkcemi Mio pro řidiče. Od pokročilého režimu během parkování, přes možnost vyhledání auta, zkrácenou knihu jízd, až po vylepšené upozornění na radary a úseková měření.Vždy zapnuté vzdálené 4G LTE monitorování uvnitř i vně vozuŽivý náhled, Inteligentní parkovací režim (s připojením k aplikaci) a Push notifikace. Ať už je vaše auto na silnici nebo na příjezdové cestě, vše lze snadno spravovat na dálku. Svůj účet MioNext můžete sdílet s dalšími osobami pro přístup k autokameře Mio MiSentry 12T a přijímat i oznámení.Živé zobrazení ze 3 autokamerPřipojte se ke kameře a snadno sledujte (obraz i zvuk), co se děje ve vašem voze a kolem něj, ať už jste na cestách nebo když parkujete.Inteligentní parkovací režimIhned upozorní při detekci události. Tento parkovací režim představuje revoluci v tradičních palubních kamerách tím, že zasílá push oznámení, když dojde k incidentu a automaticky nahrává záběry do cloudového úložiště.Push notifikaceMějte situaci pod kontrolou, ať jste kdekoli. Budete upozorněni push notifikacemi na mobilní telefon o stavu vozidla a záznamu událostí, jako je zapnutí vozidla (ACC) nebo detekce incidentu, takže můžete ihned zjistit, co se s vozidlem děje.Cloudové ukládání událostí a záznamůZáznamy událostí se bezproblémově nahrávají a bezpečně ukládají do cloudu, což zajišťuje, že důležité záznamy jsou dostupné, kdykoli je potřebujete.SIM karta na 3 měsíce zdarmaSIM karta s EU datovým tarifem součástí balení a to na 3 měsíce od aktivace zdarma. Následně je třeba pro využití plné funkcionality aktivovat měsíční předplatné, anebo používat zařízení jako běžnou autokameru. V balíčku jsou zahrnuta data 4G pro aktivaci vzdáleného monitorování a provozu. Funkce závisí na aktuálních podmínkách internetového signálu. Další informace naleznete v plánu předplatného.Navrženo pro vysoce kvalitní světelnost videaPrémiový snímač STARVIS od společnosti Sony se clonou F1.8. Pro naprosto detailní záznamy se špičkovým kontrastem, jasnými a bohatými barvami i za špatných světelných podmínekMio Night Vision Ultra technologieŠpičková technologie Mio Night Vision zajištuje díky objektivu s vysokou světelností a sestavě skleněných čoček, dosažení plynulých a jasných záznamu, i za zhoršených světelných podmínek.Upozornění na radary a úseková měřeníMiVue MiSentry 12T zobrazuje vzdálenost a čas (vteřiny) k rychlostní kameře a rovněž poskytuje informaci o omezení rychlosti a průměrnou rychlost intervalu. Díky upozornění v dostatečné vzdálenosti a v závislosti na rychlosti vozu a funkci Smart Alert budete vždy vědět, jak rychle můžete jet. Bezplatné aktualizace databází radarů po celou dobu životnosti zařízení.GPS polohování – Automatická kalibrace času/polohyDíky integrovanému GPS polohování zaznamenává rychlost jízdy, přesnou polohu a čas. Rovněž zajišťuje automatickou kalibraci času a polohy, a to i delší době mimo provoz.Integrovaný G senzor uloží potřebné záznamyV případě nehody nebo náhlé změny pohybu integrovaný G‑senzor okamžitě zaznamená pohyby vozidla a zajistí, že nahraná data nebude možné přepsat. Tyto jsou uložena na paměťovou kartu a odeslána do cloudu spolu s notifikací na telefon.SuperkapacitorDíky vestavěnému superkondenzátoru je MiSentry 12T mnohem odolnější vůči změnám teplot, což poskytuje vyšší úroveň spolehlivosti a ochrany.MioNext mobilní aplikaceNastavení kamery,aktualizace firmware kamery, databáze rychlostních radarů,přehled jízd = počáteční a konečné místo a čas, ujetá vzdálenost, příp. nouzová událost na trase,živý náhled (obraz, zvuk) z kamery (možnost přepínat pohled mezi přední, kabinová a zadní),upozornění na nouzovou událost v parkovacím režimu (pohyb, náraz), funkce "Najdi mé auto" s možností živého náhledu, vyžaduje připojení k internetu.Technické parametry autokamery:Vzdálené 4G LTE monitorování uvnitř i vně vozu.3-kanálová kamera (přední, kabinová a zadní).Živé zobrazení: Připojte se ke kameře a zjistěte, co se právě děje.Push notifikace - notifikace na mobilní telefon o stavu vozidla a záznamu událostí.Cloudové ukládání událostí a záznamů.Inteligentní parkovací režim - Ihned upozorní na mobilní telefon při detekci události.SIM karta s datovým tarifem součástí balení, první 3 měsíce od aktivace zdarma.Night Vision Ultra technologie.Vestavěná GPS – automaticky zaznamenává informace o jízdě (rychlost, směr, nadmořskou výšku a zeměpisné souřadnice).Inteligentní parkovací režim s detekcí pohybu.Nastavitelný úhel záběru kamery.Superkapacitor s extrémní odolností.3osý G-senzor pro automatickou detekci a analýzu nehody.Upozornění na rychlostní radary a úseková měření, s bezplatnou a pravidelnou aktualizací databáze.Podpora paměťových karet microSD až do kapacity 256 GB.Mio MiVue Manager – PC software pro přehrávání a analýzu videa a informací z G-Senzoru (rychlost, směr a intenzita nárazu), sdílení na sociálních sítích.Česká a slovenská lokalizace.V balení: MiSentry 12T, zadní kamera s kabelem, lepící držák, nabíječka do auta, OBD-II nabíjecí kabel, statická nálepka na sklo, SIM karta, návod. Přední kameraVysoce kvalitní optický snímač STARVIS od společnosti SonyRozlišení Full HD 1920 x 1080 při 30 snímcích/sSvětelnost objektivu F 1.8Formát videa .MP4 (H.264)Zadní kameraRozlišení Full HD 1920 x 1080 při 30 snímcích/sSvětelnost objektivu F 2.0Kabinová kameraRozlišení HD 1280 x 720 při 25 snímcích/s Více informací naleznete na www.MIO.com/CZ/   O společnosti MioSpolečnost Mio Technology vyvíjí a prodává produkty, které svým uživatelům umožňují využít poslední novinky v mobilních službách. Společnost byla založena v květnu 2002 a nyní působí na Tchaj-wanu, v Číně, Evropě, Severní Americe, Austrálii, Japonsku a Jižní Koreji. Mio Technology celosvětově prodává ve více než 60 zemích.Mio Technology je leaderem na trhu autokamer a GPS navigací v regionu střední a východní Evropy. Vyvíjí produkty na základě každodenních potřeb svých klientů. Jde o bezpečnostní kamery do aut, motokamery, navigace do aut a cyklonavigace a další produkty. Více na www.MIO.com/CZ/  . ČTK Connect ke zprávě vydává obrazovou přílohu, která je k dispozici na adrese http://www.protext.cz. 

Čas načtení: 2022-01-08 17:17:27

TESS našla u vzdálené hvězdy záhadný zdroj prachu

Na jaře 2019 pozorovala TESS hvězdu nebo spíše zdroj světla TIC 400799224. Astronomové měli štěstí, protože cílový objekt byl pozorován hned ve čtyřech sektorech. K dispozici tak byla data od března 2019 do května 2021. Kromě toho se na objekt zaměřily také pozemské dalekohledy. TIC 400799224 je dvojhvězda. Obě složky obíhají okolo sebe ve vzdálenosti […] The post TESS našla u vzdálené hvězdy záhadný zdroj prachu appeared first on Exoplanety.cz.

Čas načtení: 2022-06-07 07:51:45

Největší mapa vzdálených galaxií v infračervené pomáhá vědcům nahlížet do minulosti

Tým astronomů vedený Lamiya A. Mowlou zveřejnil snímek vesmíru pořízený teleskopem Hubble v blízké infračervené se zatím největším záběrem. Teleskop byl namířený k tzv. poli COSMOS (Cosmological Evolution Survey), části noční oblohy, která umožňuje studium vzdáleného vesmíru. Nachází se v něm vzácné vzdálené galaxie s rudým posuvem větším než 2 a také středně vzdálené (z=0,5-2).

Čas načtení: 2017-01-24 00:00:00

Raspberry Pi jako webserver - SSH

Co by to bylo za webový server, pokud bychom k němu nemohli přistupovat vzdáleně. Nejlepším řešením je Secure Shell neboli SSH. Jedná se o zabezpečený komunikační protokol, který umožňuje vzdáleně ovládat počítač z jiných počítačů. Občas je potřeba rychle něco restartovat nebo opravit.

Čas načtení: 2020-05-31 19:09:10

Kniha Smyčka Medúzy přináší další povídky, na kterých spolupracoval Howard Phillips Lovecraft

Po svazku Hemživý chaos vyšla letos i Smyčka Medúzy, tedy druhá část antologie příběhů, na kterých pouze autor hororů Howard Phillips Lovecraft pouze s někým spolupracoval. S oblibou revidoval díla jiných a snad na světě neexistuje spisovatel, který by se podobné práci věnoval natolik oddaně a skromně. Mnohdy se nakonec nejednalo pouze o revizi a přečasto měl na výsledku přímo lví podíl; ale většinou to po gentlemansku tutlal. Pravda nicméně po desítkách let vyplula na hladinu, a to především díky piplavého úsilí známého badatele Sunanda Tryambaka Joshiho (*1958), který po čtrnácti povídkách svazku předchozího komentuje i dalších osmnáct příběhů. Zealia Bishopová Autorkou nástinu dost nevalného titulního hororu Smyčka Medúzy byla Zealia Bishopová (1807–1968), kterou již známe z Hemživého chaosu jako spolupachatelku povídek Yigova kletba a Pahorek. Také tentokrát přenechala většinu práce Lovecraftovi, jenž dotvořil třetí z jejich společných prací mezi květnem a srpnem 1930. Tehdejší literární agent dotyčné dámy Frank Belknap Long (1901–1994) pak pořídil strojopis, aniž předlohu psanou Lovecraftovou rukou všude rozluštil, postrádáme tak z ní dnes nejen slova, nýbrž celé věty. Možná i proto povídku odmítl časopis Weird Tales a stejně jako Pahorek ji později přepracoval August Derleth; takže původní verze byla zveřejněna teprve roku 1989. Podobně jako už řada raných Lovecraftových textů obsahuje Smyčka Medúzy bohužel jistý prvek rasismu a opravdovou přemíru nadpřirozena. Vedle mytické Lemurie jsou však sem vetknuty i narážky na klasické hrdiny románů Jorise-Karla Huysmanse (1848–1907) Naruby (1884) a Tam Dole (1891). A rovněž odkazy na četné výtvarníky. Nejen Goyu, ale třeba i Aubrey Beardsleyho (1872–1898) či Henry Fuseliho (1741–1825), proslaveného obrazem Noční můra (1781). Děj se až zlověstně ovíjí okolo hrobu žijících hadích vlasů a portrétu titulní entity, který nesmí být porušen, aniž nastane kataklyzma. Samostatně v našem svazku zveřejněné Lovecraftovy poznámky pak odhalí až překvapivou racionalitu, s níž konstruoval příběhy na podstatě dvou synopsí. Jedna vykládala události chronologicky, druhá v narativním sledu. Henry Whitehead O dost rovnocenněji nežli se Zealií Bishopovou (chtivou především honorářů) probíhala Lovecraftova spolupráce se známým „pulpovým řemeslníkem“ Henrym S. Whiteheadem (1882–1932), kterého dokonce navštívil na Floridě. V květnu a červnu 1931 zde napsali prózu Past a v dopise, který objevil teprve Joshi, Lovecraft tvrdí, že vytvořil ústřední část textu a revidoval i „zcela přepracoval“ celek. Ten byl zveřejněn pouze pod Whiteheadovým jménem a Lovecraftových praktik znalý S. T. Joshi si myslí, že objekt jeho bádání napsal celé „poslední tři čtvrtiny“ textu, aby poté nad vlastní prací blahosklonně mávl rukou a co vzorově diskrétní gentleman odmítl být uveden jako spoluautor. Ale je faktum, že svébytné styly obou tvůrců k sobě křiklavě nepasují. Žoviálně konverzační expozice moc zhurta přechází do – předlouhých – Lovecraftových odstavců typických pro autora úplnou absencí dialogů, které samotáři z Providence nechyběly a neseděly. Ačkoli redaktor časopisu Strange Tales Harry Bates vždycky Lovecrafta povýšeně odmítal, v tomhle případě ho nevědomky akceptoval, protože jej dostal právě pod Whiteheadovým jménem. Jde o jediný (a ještě maskovaný) Lovecraftův příspěvek jeho krátkodechému magazínu, než zkrachoval. Existuje ještě jiná Whiteheadova povídka, u níž rovněž existuje podezření na Lovecraftovu spoluúčast, ale prokázána stoprocentně není – a v tom směru je Joshi jako vždy totálně akurátní. Příběh Lovecraft nazval Pohmoždění, dnes je známý pod titulem Bothon (vyšel roku 1946) a snad byl skutečně upraven, ale spíše Augustem Derlethem, což byl muž natolik svébytný, že kupříkladu vlastní – a ne špatnou – práci Tis na hřbitově roky úspěšně vydával za dílo Josepha Sheridana Le Fanu. William Lumley Spíše kuriozitou je Lovecraftova spolupráce s literárně nemohoucím okultistou Williamem Lumleym (1880–1960), který svého času napsal nevalný text Deník Alonza Typera nalezený po jeho záhadném zmizení. Náš svazek dílko přetiskuje – a také výslednou Lovecraftovu korekci. Lovecraft chtěl udělat Lumleymu jednoduše radost, ale jistěže mu tak dopomohl i ke slušnému honoráři. Ba slušnějšímu, než sám předpokládal, neboť Lumley dokázal text udat – za sedmdesát dolarů – poměrně prestižnímu časopisu Weird Tales. Joshi se pozastavuje nad tím, že z původního blábolu vůbec bylo možné něco vykřesat. A to Lovecraft navíc Lumleymu řekl, ať si celý honorář klidně ponechá. Kenneth Sterling Výjimečná byla taktéž Lovecraftova spolupráce na podivuhodném příběhu o bizarním, neviditelném bludišti kdesi na Venuši Ve zdech Eryxu (Weird Tales, říjen 1939). Tuto překvapivě ryzí sci-fi sepsali někdy v lednu 1936 spolu s Kennethem Sterlingem (1920–1995), který se zjara 1935 přistěhoval do Lovecraftova bydliště Providence a jenž už v únoru 1936 zveřejnil ve Wonder Stories povídku The Bipeds of Bjulhu. Téma (jak přelstít neviditelný labyrint) již ovšem předtím zpracoval klasik Edmond Hamilton ve slavné povídce The Monster-God of Mamurth (Weird Tales, srpen 1926), kde líčí nitro neviditelného objektu postaveného na Sahaře. Sterlingův nástin ale přece jen generuje poněkud odlišný příběh a Lovecraft jej navíc úplně přepsal a snad o polovinu prodloužil. Vznikl tím excelentní horor, jehož jediným výrazným nedostatkem je zapuštění děje do písčin už tenkrát dost „otřepané“ Venuše. A to autoři netušili, že je na té planetě takřka pět set stupňů Celsia a tlak na povrchu devadesátkrát vyšší než na Zemi. Duane Rimel S dalším spoluautorem Duane W. Rimelem (1915–1996) napsal Lovecraft dvě vysoce působivé povídky Strom na kopci (1934, zveřejněno 1940) a Vyzdvižení z hrobu (1935, zveřejněno 1937), zatímco Rimelova hříčka Aphlarova magie (zveřejněná zjara 1937) je Joshim odsunuta až mezi dodatky. Lovecraftův přínos v ní byl podle všeho minimální. Strom na kopci zachycuje – Lovecraftovými slovy – samu „esenci podivnosti“, ke které sám pouze přidal „pár užitečných emendací“ a „zesílil finále“. Tak se o tom aspoň vyjadřuje v jednom dopise. Sám Joshi míní, že ze tří částí povídky patří Lovecraftovi ta poslední, a dodejme jen, že Rimel sám za dalších šedesát let života už nikdy nic podobně působivého nestvořil, což je přinejmenším podezřelé. Hazel Healdová Hned pět povídek svazku vzniklo ze spolupráce s Hazel Healdovou (1896–1961), která ale v podstatě tvořila jen zárodky zápletek. Sama nikdy nic nepublikovala. Povídky se jmenují Muž z kamene, Okřídlená smrt, Hrůza v muzeu, Z hloubi eonů a Hrůza na pohřebišti a jistě můžeme souhlasit s Joshim, že je psal Lovecraft, a to pouze na podkladě synopsí. Jsou prodchnuty stylem, duchem i atmosférou jeho autorského díla. Muž z kamene byl díky editorovi Hugu Gernsbackovi zveřejněn roku 1932 v říjnovém čísle Wonder Stories a v jádru banální sen dětí o tom, že „lze zkamenět“, tu získává div že ne vědecké ospravedlnění. Povídka Okřídlená smrt se vynořila ve Weird Tales v březnu 1934 a Lovecraft později hrdě tvrdil, že ji napsal „z 95 procent“. Jde o bizarní příběh o mouše, která se namáčí do inkoustu, aby psala tělem a v angličtině vzkazy. Do hmyzu se totiž dostala mysl jednoho nebohého člověka. V případě povídky Hrůza na pohřebišti zasazuje S. T. Joshi vznik textu do let 1933–1934 a konstatuje, že je část příběhu vyprávěna buranským nářečím, které má nejspíš parodovat podobný slang Lovecraftovy Hrůzy v Dunwichi. Také v extravagantní Hrůze v muzeu (rovněž zveřejněné ve Weird Tales) dokázal Lovecraft brilantně parodovat sám sebe, přičemž si hraje s voskem a figurínami. Stvořil zábavný pastiš na vlastní horory Volání Cthulhu a Pickmanův model, přičemž psal podle synopse „tak chabé“, že ji „takřka celou zahodil“. Ještě spolutvůrce Supermana Jerry Siegel nemohl o jeho autorství nic tušit, a tak svého času paradoxně napsal: „Ani sám Lovecraft by neuměl překonat groteskní scénu, kdy na hrdinu vyskočí tvor z jiné dimenze.“ Nejlepší z patera povídek psaných spíš pro Healdovou než spolu s ní je próza Z hloubi eonů. Vznikala od začátku srpna 1933, a ač rovněž hraničí s parodií, ohromí. Spoluautorka přispěla jen představou mumie s živoucím mozkem, což je ovšem klíčové. Jak je vcelku patrno, Hazel Healdová se ve svých synopsích utkvěle vracela k motivu brilantně fungujícího mozku uvězněného ve zkamenělém či jinak zmrtvělém těle. Robert Barlow Healdová psát neuměla, což naopak nemůžeme říct o mladém muži, se kterým Lovecraft vytvořil ještě víc příběhů. Jmenoval se Robert Hayward Barlow (1918–1951) a seznámili se už roku 1931, kdy mu bylo teprve třináct. Spolupracovali hned na šesti povídkách: Skolení Monstra, Poklad zvěromága, Zápas, jenž ukončil století (Rukopis nalezený ve stroji času), „Spíš moře vyschnou“, na zlomkovitém skeči Kolabující kosmy (1935), který je skvělou satirou na „space operu“ (a dnešní Star Wars), a konečně na Nočním oceáně. O Skolení Monstra napsal Lovecraft chlapci v únoru 1933 mimo jiné: „Dovolil jsem si změnit mnoho slov tak, aby plně dosahovala dunsanyovského efektu kombinujícího prózu s poezií, o který se zjevně snažíš.“ Jedná se ovšem o nezralou práci, kterou je i následující Poklad zvěromága sepsaný Barlowem v září 1933. Zápas, jenž ukončil století vytvořili poté za první z Lovecraftových návštěv u Barlowa na Floridě, a totiž v květnu až červnu 1934, a jde spíš o vtip, ve kterém se – většinou pod jinými jmény – zmiňují o víc než třicítce osobností tehdejší makabrózní prózy. Tak například rohovník Dvouhlavý Bob alias „Postrach plání“ je Robert Ervin Howard a vynořují se taky Frank Belknap Long, Wilfred Blanch Talman, August Derleth, Seabury Quinnn, Edgar Hoffmann Price, Forrest Ackerman, Hugo Gernsback, C. A. Smith či Abraham Merritt (1884–1943). Rovněž Barlowovu povídku Spíš než moře vyschnou (psána 1935–1936) Lovecraft radikálně předělal a sepsal podstatnou část finále. Název pochází ze slavné Burnsovy básně Má milá jest jako růžička (1794). Fakt, že Robert Barlow začal psát lépe než jeho mistr, dokazuje teprve fenomenální povídka Noční oceán, který uzavírá celý svazek a nesporně se vymyká všemu, co kdy stvořil Howard Phillips Lovecraft i většina jeho napodobitelů. „A je vůbec možné,“ ptáme se dokonce, „že tu má Lovecraft i jen desetiprocentní podíl?“ Jistě si toho všiml i Paul Le Farge, když název příběhu převzal v roce 2017 převzal jako titul svého románu o vztazích mezi Lovecraftem a Barlowem.  Sám Robert Barlow, který se později stal vykonavatelem Lovecraftovy literární pozůstalosti, byl ovšem mužem vícera talentů (i výtvarného a hudebního) a předčasně zemřel jako antropolog zaměřující se na rané období Mexika. Slavná „štafetová“ povídka o magické krychli Ve svazku Smyčka Medúzy je také českému čtenáři poprvé představena „štafetová“ povídka Výzva z jiného světa, která se v září 1935 stala ve Fantasy Magazine duchovním děckem Julia Schwartze (1915–2004). Zahájila ji spisovatelka Catherine Lucille Mooreová (1911–1987) tím, že hrdina kdesi v kanadské divočině narazí na záhadnou kostku. Premisu rozvinul Frank Belknap Long, ale udělal to vágně, takže tehdy vysoce uctívaný Abraham Merritt na něj odmítl navázat s tím, že se Long odchýlil od tématu „výzvy z jiného světa“ naznačeného již titulem, a donutil Schwartze, aby druhé pokračování anuloval. Stalo se. Ale editor si nepomohl. Překvapeně totiž brzy četl ne úplně smysluplné pokračování Merrittovo, které děj nikam neposunuje, s výjimkou pointy, podle které je hrdina „vcucnut“ do nitra objektu. Anebo je tam snad vtažena pouze jeho mysl? Když nad tím stanul H. P. Lovecraft, chvíli dumal, a pak si kus zápletky jednoduše půjčil z jen pár měsíců předtím dokončeného vlastního příběhu Stín z času, tenkrát ještě nezveřejněného. Provedl ovšem úpravy a jeho část je vlastně jinou adaptací ústředního tématu Stínu z času, kterým je výměna myslí. Tu podle nové verze umožňují půvabné krychle, které dostávají obsah myslí do jakýchsi strojů na planetě obývané mimozemskými stonožkami. Mysl takové „stonožky“ naopak vždy vklouzává do lidského těla, které dosud patřilo mysli „ulovené“. Lovecraft pak i stanovil, že bude hrdina z jistých zlomků starého rukopisu už vědět o dotyčné pokročilé rase a o jejím zkoumání vesmíru prostřednictvím oněch krychlí. Lovecraftem vymyšlená část příběhu je až čtyřikrát delší než sekvence ostatních účastníků „štafety“ a nakonec představuje takřka polovinu povídky. Přípravné poznámky se zachovaly a jsou otištěny v závěru našeho svazku. H. P. Lovecraft si představoval jakési disky se záznamy umístěné uvnitř krychlí. Krychle vypadaly zvláštně proto, aby fascinovaly a přitahovaly k sobě nositele intelektu, a vyslány byly z jiné galaxie s tím, že jen několik se jich někam „trefí“. Na stěnách jisté budovy oné vzdálené planety viděl pak Lovecraft v duchu nespočet strojů, z nichž každý byl jinak laděn a fialově zasvítil v momentě, kdy vzdálená inteligence vstoupila do krychle. Na stroje dohlížel úřední vyšetřovatel schopný telepatie a vnímal vše, co bylo vstřebáváno z myslí, přičemž těla „zpovídaných“ se octla v komatu. A během „vysávání“ lapené mysli vyšetřovatel vždy vyslal do prázdného místa část mysli své vlastní rasy. „V řadě případů byly tou metodou planety zcela obsazeny a podmaněny, přičemž plenění vždy bylo ukončeno zabitím vzdáleného těla (kvazi-sebevražda) v okamžiku jeho návratu,“ poznamenal si Lovecraft. Těla zbavená mysl přitom vždy mířila do „stroje“ a sama o sobě byla likvidována, neboť ona moudrá rasa ze zkušenosti zjistila, že jiné bytosti bývají zhoubné a destruktivní, a ničila je, byť teprve v momentech, kdy bylo „pro historické záznamy“ přečerpáno všechno jejich vědění. A likvidováni tak jsou všichni, kdo vykazují jakékoli známky schopnosti cestovat vesmírem a tím jej snad ovládat. Lovecraft si navrch vysnil i to, že už „zpracovaná“ bytost může nosit krychli u sebe a lovit její pomocí další mysli a vykonstruoval u události dávnějších dob, kdy „moudří Velcí“ na Zemi uměli krychle ještě hlídat a pohotově zabíjely těla s uchvatitelskými myšlenkami. Ale v domovském světě uchvatitelů se díky obsahu mysli zajatých vše o Velkých rozkřiklo – a uchvatitelé zatoužili po pomstě. Jak je vidět, i úplně zdarma pracující Lovecraft věnoval své části povídky až neúměrné úsilí a vložil sem klíč ke všemu. K sepsání předposlední pasáže přemluvili Roberta Ervina Howarda (autora Barbara Conana) a on prostě vylíčil pocity mysli unesené do těla obří stonožky a během krvavé bitvy se slizkými nepřáteli. Na Lovecraftovu přímluvu pak celou povídku dopsal Long a hlavní postava se stala na vzdálené planetě bohem, zatímco „stonožníkova“ mysl uvedla lidské tělo do „tupé bestiality“. Revize a spolupráce se kvalitou nevyrovnají původní Lovecraftově tvorbě Badatel Joshi již jen letmo zmiňuje Lovecraftovy styky s Henry Kuttnerem (1915-1958) a Robertem Blochem (1917–1994), a jak se zdá, není dodnes známa žádná povídka, na níž by s těmito – později slavnými – autory prokazatelně spolupracoval. V podezření jsou leda Blochovi Satanovi služebníci (knižně 1949) a pouhé rady pak dostával mladý Kuttner v případě Hrůzy v Salemu (1936). Dodejme už jen, že dvoudílná antologie sice neshrnuje veškeré, ale jistě všechny pozornosti hodné Lovecraftovy „spolupráce“, anonymní i přiznané. „Celkově se nedá popírat,“ míní pak Joshi, „že se ty revize a spolupráce kvalitou nevyrovnají jeho původní tvorbě.“ To sice ne, ale co naplat! „Lovecraft takřka nebyl s to pustit z ruky kterýkoli rukopis, aniž by se v něm povrtal, a to i když o to nebyl vysloveně žádán.“   Smyčka Medúzy a jiné příběhy, revize a spolupráce H. P. Lovecrafta, svazek druhý. Uspořádal, úvodem a poznámkami opatřil Sunand Tryambak Joshi. Přeložili Richard Podaný a Linda Bartošková. Ilustroval Milukáš Podprocký. Odpovědná redakce Patrik Linhart a Petr Stejskal. Jako 114. svazek edice Fantastika řízené Martinem Šustem vydalo Argo. Praha 2020. 472 stran. {loadmodule mod_tags_similar,Související}

Čas načtení: 2024-03-25 16:06:00

Na konferenci Retail Summit mohou návštěvníci vyzkoušet obchod budoucnosti řízený moderními technologiemi

Praha 25. března 2024 (PROTEXT) - Česká společnost Analytics Data Factory společně se svými partnery představuje na konferenci Retail Summit "Obchod budoucnosti". Na téměř 70 metrech čtverečních mohou návštěvníci konference na vlastní kůži vyzkoušet, jak může vypadat nakupování s využitím nejmodernějších technologií. Modelový obchod je vybaven řešením s umělou inteligencí pro sběr a vyhodnocení dat v reálném čase, kompletním samoobslužným systémem, inteligentními regály schopnými rozpoznat demografické parametry nakupujících nebo vzdáleně řízenými digitálními cenovkami.Aliance partnerů Analytics Data Factory, Gondella, Diebold Nixdorf, RN Servis, NOV a SamoBot na konferenci představila svá technologická řešení poskládaná do jednotného celku v podobě modelové prodejny budoucnosti. V té probíhá většina procesů automatizovaně, s ohledem na úsporu času, energií a ekologický provoz. Umělá inteligence na základě získaných dat dokáže v reálném čase nejen optimalizovat provoz samotné prodejny, ale také zajistit zákazníkům personalizovaný nákupní zážitek."Podařilo se nám vytvořit alianci firem, která je schopna obchodním řetězcům společnými silami nabídnout kompletní řešení moderního obchodu budoucnosti na míru přesně dle jejich potřeb. Ze správného propojení technologií od různých dodavatelů tak provozovatel obchodu dokáže získat maximální užitek. Využití moderních řešení a umělé inteligence má v oblasti retailu velký potenciál, dokáže výrazně zjednodušit a zrychlit řadu procesů, ale také získat cenná data pro další rozvoj podnikání," vysvětluje Radim Kašpárek, COO společnosti Analytics Data Factory."Technologické trendy a inovace se promítají do všech oblastí retailu včetně tak základních věcí, jako je regálové vybavení prodejen. Chytré regály umožňují integrovat nové technologie a z pasivní součásti prodejny se tak stávají aktivním nástrojem, který dokáže optimalizovat provoz celé prodejny," doplňuje Dalibor Bosák, General Manager Gondella Czech Republic.V rámci aliance se na Retail Summitu představí následující firmy a řešení:Food SaveUmělá inteligence v rámci řešení Food Save na základě kamerového snímání v reálném čase vyhodnocuje získané informace a proaktivně doporučí další kroky. Dokáže vyhodnotit celou řadu scénářů, ať už jde o nutnost doplnění zboží, odstranění vadných artiklů nebo pokyn k úklidu snímané plochy.GondellaModulární regálové řešení s možností recyklace až trojnásobně prodlužující životnost a umožňující integraci moderních technologií. V rámci modelové prodejny budou k vidění také technologie s anonymním sběrem demografických dat o nakupujících nebo integrované tensometry hlídající úbytek zboží v regálu.RN servis EURN servis EU, s.r.o. pro své zákazníky, přední české maloobchodní řetězce (Coop, JIP, Flop, Hruška atd.), navrhuje a realizuje prodejny na klíč. Společnost tak pomáhá plnit vize tradičních prodejců, aby se nakupování stalo potěšením.SamoBotSamoBot poskytuje kompletní hardwarové i softwarové vybavení pro nonstop provoz samoobslužných obchodů, fitness center i ubytování. Nabízí vlastní technologie pro výdejní boxy, vyvíjí a integruje samoobslužná řešení na míru nejen pro obchod.Diebold NixdorfSpolečnost poskytující nejkomplexnější maloobchodní řešení v oboru, od POS systémů, samoobslužných řešení a interaktivních kiosků až po řešení správy peněz. Diebold Nixdorf integruje technologie pro řešení výzev ve všech maloobchodních segmentech.NOVŘešení pro vzdáleně řízené digitální cenovky s inkoustovým displejem a baterií s životností několik let.Retail Summit je největší retailovou akcí v České republice. Tématem letošního jubilejního 30. ročníku je "Opening Minds & Markets". Ve dnech 25. - 27. 3. se v Kongresovém centru v Praze bude hovořit o nových konceptech, myšlenkách, přístupech, trendech, inovacích a obchodních modelech budoucnosti.O společnosti Analytics Data FactoryAnalytics Data Factory je na českém trhu dodavatelem a správcem řešení postavených na analytických technologiích společnosti SAS včetně veškerého navazujícího ekosystému, jako je hardware, operační systémy, databáze, vývojový a verzovací software, messaging infrastruktura nebo big data platformy. Analytics Data Factory se primárně specializuje na oblasti, ve kterých dle referencí poskytuje služby na špičkové úrovni. Jedná se především o oblast aktivního řízení vztahu se zákazníky v reálném čase (CRM), prevence vzniku podvodů v reálném čase, zpracování signálů a rozpoznávání obrazu v reálném čase, pokročilé analytiky na velkých a streamovaných datech, stabilizace a refaktoring / reverzní inženýrství a migrace a stabilizace systémových a integračních platforem. Mezi klienty patří Komerční banka, Česká podnikatelská pojišťovna, pojišťovna Kooperativa, Home Credit, a další. Více informací o společnosti je k dispozici na www.byadf.cz.   

Čas načtení: 2024-03-29 10:36:24

Poškytávání ve vzdálené galaxii upozorňuje astronomy na nové chování černých děr

Nová analýza odhaluje menší černou díru, která opakovaně proráží plynný disk větší černé díry v centru vzdálené galaxie. Zdá se tak, že v srdci vzdálené galaxie dostala supermasivní černá díra škytavku. Astronomové z Massachusettského technologického institutu v USA (Massachusetts Institute of Technology, MIT), Itálie, České republiky a dalších zemí zjistili, že dříve klidná černá díra, …

Čas načtení: 2024-05-04 00:10:05

Gravitační čočkování a kosmický výzkum

Gravitační čočky mnohdy plní stránky, nejen, vědeckých časopisů, protože dokáží vytvářet mimořádně krásné a pohledné obrazy. Ovšem jejich význam nespočívá jen ve fotografiích, které daňovým poplatníkům dokáží ospravedlnit značné výdaje vložené do astronomických observatoří, ale mají i mimořádný přínos pro astronomii a fyziku. Díky nim dokážeme vidět velmi vzdálené galaxie, či dokonce jednotlivé hvězdy, které bychom jinak vidět nemohli. Dovolují nám třeba také velmi precizně měřit hmotnost čočkujících objektů a zakřivení prostoročasu v jejich okolí, čímž získáme množství detailů o rozložení temné hmoty ve vesmíru. A v neposlední řadě nám jistý typ gravitačních čoček umožňuje hledat vzdálené exoplanety či bludné planety, jež bychom jinak nikdy nemohli vidět. Gravitační čočky jsme zde již v mnoha článcích nakousli, myslím, že tedy nazrál čas se na ně podívat podrobně v samostatném příspěvku.

Čas načtení: 2024-05-26 15:00:01

Krym v plamenech: Řízené střely mohou změnit průběh války. Mají dosah, který ohromí

Jestli se něčeho ruský agresor od začátku války na Ukrajině, kterou vyvolal, obává, jsou to řízené dalekonosné střely. Jejich dodávku si hned zkraje konfliktu přál ukrajinský prezident Volodymyr Zelenskyj. Střely ATACMS (Army Tactical Missile System), které Washington Kyjevu dodává, vyrovnávají slabiny, a bojující země tak má k dispozici rakety, jež si najdou svůj cíl i na vzdálenost až 300 km.  Krym v ohrožení Pro USA byl přitom docela dlouho přijatelný poloviční limit, protože nejen prezident Joe Biden se obával, že zvýšený dosah na již zmiňovaných 300 km ve výkonnější verzi povede k další eskalaci války. Nyní to již však neplatí. Jak uvedl server Popular Mechanics, Bidenova administrativa zvažovala dodávku střel Ukrajině od září minulého roku.  Seriál, z kterého bolí oči a uši. Hlava Medúzy je přehlídkou nepřirozených dialogů Číst více Kromě schopnosti zasahovat velmi vzdálené cíle má střela další přednosti. ATACMS je přibližně třikrát rychlejší než střely s plochou dráhou letu, což umožňuje, aby zasahovaly rovněž mobilní cíle. Odpal rakety lze připravit během několika minut a to na druhé straně usnadňuje ničení cílů, které se přesunují, jako například letadla a vrtulníky na letištích nebo lodě v přístavech.  Ruská černomořská flotila měla špatný den Nespornou výhodou rakety, která ve výzbroji doplní i francouzskou střelu Storm Shadow, kterou mají Ukrajinci také k dispozici, je schopnost zasáhnout okupovaný Krym, neuralgický bod, na němž již od začátku války provádějí Ukrajinci přesně zacílené záškodnické operace na moři i na zemi. Ty jsou v řadě případů účinné, hlavně na moři.  Houfnice Caesar útočí s chytrou municí. Její účinnost už pocítili i Rusové na Ukrajině Číst více Před několika dny Ukrajinci použili ATACMS k útoku na vybrané cíle v Sevastopolu, Simferopolu a na jiných místech, kde byly hlášeny silné výbuchy. Kyjev potvrdil, že se mu podařilo potopit ruskou minolovku, a ukrajinské ministerstvo obrany v ironickém duchu napsalo, že ruská černomořská flotila zažila další špatný den. Kerčský most v ukrajinském hledáčku Jak připomíná časopis Forbes, v nebezpečí by se mohl ocitnout rovněž Kerčský most spojující ruskou pevninu s anektovaným Krymem. Na důležitou dopravní spojnici Ukrajinci zaútočili již v říjnu 2022, kdy se část konstrukce mostu zřítila. Není vyloučeno, že Ukrajinci budou chtít most zcela zničit, aby zabránili přísunu dodávek zbraní. Houfnice M777 řádí na Ukrajině. Zbraně však mají vážnou slabinu Číst více Jak uvádí web Popular Mechanics, výrobce ATACMS, společnost Lockheed Martin, produkuje či modernizuje 500 nových střel za rok, aby uspokojila také vysokou zahraniční poptávku. Rakety jsou dodávány mimo jiné Řecku, Jižní Koreji a Polsku, míří také na Blízký východ – do Kataru či Spojených arabských emirátů.  Ničivý i psychologický efekt Na střele ATACMS se začalo pracovat v osmdesátých letech, rakety jsou odpalovány z vozidla. Jsou určené k ničení pozemních a jiných cílů, mohou ale také sloužit k zajištění taktické podpory pěchoty. Není pochyb, že ATACMS v ukrajinské výzbroji pozvedne vojenské akce obránců před ruskou invazí. Schopnost zasáhnout velmi vzdálené ruské cíle má kromě ničivého účinku ještě nepopiratelný psychologický efekt.   Zdroj: autorský článek KAM DÁL: Tank T-84: Vozidlo do extrémních podmínek. Ukrajinský dravec se chystá na lov ruské kořisti.

Čas načtení: 2024-09-06 17:45:00

Microsoft zpřístupní vzdálené počítače a plochy z multiplatformní Windows App

Připojení ke vzdálené ploše je letité řešení pro poskytování vzdálené podpory ve Windows. Brzy dorazí nový a multiplatformní klient Windows App. Aplikaci s nevýrazným až matoucím názvem redmondští představili loni na konferenci Ignite. Právě ona poslouží jako univerzální bod, z něhož se budeme ...

Čas načtení: 2024-10-24 17:00:47

NÚKIB upozorňuje na phishingový útok

Národní úřad pro kybernetickou a informační bezpečnost (NÚKIB) upozorňuje na phishingový útok spočívající v zaslání e-mailu s tematikou nastavení služby pro sdílení dat a vzdálené správy společnosti Amazon. Text se taktéž odkazuje na zavedení politiky nulové důvěry (Zero Trust Policy). Příloha s různými názvy, vždy však ve formátu .rdp (Remote Desktop Protocol), vede uživatele skrze dialogové okno ke spuštění vzdálené správy mezi jeho zařízením a infrastrukturou útočníka. Podrobně v pdf.

Čas načtení: 2024-11-10 12:01:58

Blíží se jedno temné výročí. Zdá se vzdálené, ale trhy může panika zachvátit i dnes. Jak se chránit?

Známý investor Petr Žabža připomíná, že na přelomu října a listopadu 1929 se na trzích odehrály věci, ze kterých plyne poučení dodnes. Článek Blíží se jedno temné výročí. Zdá se vzdálené, ale trhy může panika zachvátit i dnes. Jak se chránit? se nejdříve objevil na CzechCrunch.

Čas načtení: 2024-11-15 09:53:00

Bobcat Machine IQ: Nová funkce vzdáleného zapnutí a vypnutí motoru

Bobcat rozšiřuje svoji telematickou platformu Machine IQ o funkci vzdálené aktivace/deaktivace motoru. Tato nová funkce umožňuje zákazníkům vzdáleně zapnout nebo vypnout motor jejich stroje prostřednictvím Portálu vlastníka nebo aplikace Machine

Čas načtení: 2024-02-07 08:49:02

Proč oprava silnice v Česku trvá? Protože...

Proč jsou věci v Česku složité? Ukážu vám to na případu, který mám už trochu v oku. Taková rekonstrukce silnice. Pojďme se podívat na to, proč v Česku trvá měsíce ba i roky, zatímco Čína nebo Holandsko to spíchnou za víkend. Jak se opravuje silnice? Inu, odfrézujete starý povrch a vylijete nový - to je taková stavbařská obdoba Cermatího formuláře, co spíchne středoškolák za týden. Jasně, když to bude takhle, tak to pořešíte obratem. Děláme to tady rok a zatím jsem na takový případ nenarazil. Ve skutečnosti toho v silnici máte mraky jiného, protože bylo (a je) zvykem tam přihodit inženýrské sítě, zejména vedení technického vybavení. Například kanalizaci, vedení elektřiny, datových sítí, plynu nebo topné kanály. Vodovodní řad. A tady to začíná být zajímavé, protože každá taková síť zvykne mít jiného majitele. Elektřina je třeba ČEZ Distribuce, voda místní vodárny, plyn Gasnetu, datové sítě dalších dvou operátorů a nepoužívané topné kanály už nejde dohledat. Moudré je v takovém okamžiku už mít rozmyšleno, zda tuto infrastrukturu není vhodné opravit, neboť by bylo trapné vylít novou silnici a za týden dostat echo, že je třeba to rozkopat, protože zkolaboval kanál. Řekněme, že jako v našem případě kanalizace patří obci, takže se rozhodnete ji opravit, plus upozorníte všechny ostatní, že se něco bude dít a ať si to rychle rozmyslí. Obojí je zakázka velkého rozsahu, takže ji soutěžíte. Zvláště soutěžíte zborku/rozborku silnice, zvláště opravu kanalizace, protože tohle jedna firma nezvládne udělat dobře a/nebo přiměřeně levně a o peníze tu jde. První problém přijde ve chvíli, kdy se jeden z účastníků tendru na opravu silnice odvolal, jenže tendr na opravu kanalizace dobíhá v termínu, takže musíte vítězi dát vědět, že se termín opravy posouvá na neurčito. Opravář kanalizace nechce o zakázku přijít, tak neurčitě přislíbí, že se uvidí, až se uvidí. Konečně jsou vypořádány námitky opravářů silnic, takže se silnice rozkope, což je ten moment, který vidí běžní obyvatelé města (v tuhle chvíli za sebou máte cca. čtyři měsíce práce). Okamžitě se dohadujete s vysoutěženým opravářem kanalizace na novém termínu, jenže on má zrovna plno, protože začal opravovat ve vedlejším městě. V tu chvíli víte, že budete mít silnici otevřenou minimálně měsíc bez toho, že by se do kanalizace hráblo. A vypadáte jako trotl, který není schopný si dát za sebe dva termíny objednávek. Konečně přijíždí první lidé opraváře kanalizace, pracuje se pomalu, protože nemohl poslat všechny lidi, polovina jich dodělává ještě to v sousedním městě. Ale už to alespoň vypadá, že se něco děje. Vykope se kanalizace, jenže se mezi tím ozvou elektrikáři, že by si přeci jen chtěli dát silnější kabel. Křičíte, že to už ani omylem, že měli dost času si to rozmyslet, oni si obratem podávají žádost o výkopové povolení, protože už mají hotový projekt a přikleplé od vedení posílení páteřního rozvodu, takže půlce obce přestane vypadávat elektřina. Výkopové povolení byste jim udělili tři týdny po plánovaném termínu dokončení silnice, čili se s nimi domlouváte, že to přeci jen nějak půjde a ať si ten kabel udělají, až bude hotová kanalda, co už s tím taky, tu elektřinu obec potřebuje. Mezi tím se přihlásí firma, která tvrdí, že její jsou ty topné kanály a že je sice nepoužívá, ale poškodit je nesmíte, že je chce zrovna prodat. Ujišťujete je, že nic nepoškodíte a že chcete nabývací titul, jestli jsou fakt její, ona odpovídá, že při předběžném ohledání není dodrženo ochranné pásmo, takže si telekomunikační operátor má posunout chráničku o 120 cm vedle ve výkopu, v němž zbývá po započtení ochranných pásem sítí deset čísel. Znovu požádáte o nabývací titul, což znamená, že zatím situaci nemusíte řešit. Do toho volá stavbyvedoucí, že plynové potrubí, které na projektu z roku 1978 vede přesně tudy, vede přesně jinudy, kudy elektrikář pokládá kabel vedoucí přímo do Temelína a že to norma nevidí úplně pozitivně. Zdvořile žádáte plynaře, aby si plynovou přípojku šoupli a oni promptně odpovídají, že si to naprojektují, vysoutěží překlad a přeloží, že máte pravdu. A že to bude tak měsíc trvat, než si to naprojektují, měsíc budou soutěžit, měsíc čekat na dodavatele a pak se měsíc bude šoupat. Stavbař řve, vy řvete, jediný výsledek je, že oba chraptíte. Jste tři měsíce od momentu, kdy jste do silnice hrábli a máte před sebou výhled na další čtyři měsíce, kdy se budou po staveništi prohánět leda mravenci. Je listopad, po mnohých prostojích a odkladech si všichni si v silnici zhruba tak vykutili, co měli. Před měsícem přišel nabývací titul, v němž se tvrdí, že národní podnik Dřevoplast převádí kotelnu včetně příslušenství na státní podnik Sádromont, jehož právním nástupcem je někdo, jehož jméno vzdáleně připomíná odesilatele dopisu. Ptáte se právníka, jestli topný kanál je příslušenství, ten dává nesestřelitelný právní rozbor na pět stránek, že ano, přičemž jeho kolega z téže právní kanceláře na dopis lepí postit lístek, že podle něj to tak není. Vydáváte pokyn k uzavření silnice, máte za sebou osm měsíců perné stavby, z níž asi tak tři týdny se na stavbě něco nevalným tempem dělo. A jste v pohodě, protože do konce listopadu zbývá ještě pár dní, obalovny asfaltu zavírají až v půlce prosince, takže to ještě všechno stihnete vylejt a teprve pak zatelefonujete údajnému majiteli kanálů, že ochranná pásma byla dodržena a že se o tom bohužel nemůže přesvědčit, protože už je zavřeno a jeho žádost byla ověřena pozdě. Už se nemůže nic pokazit. Ráno jdete do práce, s dětma, které se radují, jak krásně chumelí. Zvoní mobil. Stavbař vás upozorňuje, že zima letos začala o dva týdny dříve a že obalovna ukončila provoz, takže vylít povrch můžeme až zase v březnu, když si rychle rezervujeme materiál. Jenže oni s námi mají smlouvu jen na letošní rok, museli by platit penále, s tím nesouhlasí. Účtárna vás upozorňuje, že fakturu za opravu silnice je potřeba zaplatit do konce roku, jinak narozpočtované peníze propadnou. Dvě hodiny řešíte finanční operaci, která rozhodně nebyla v přířučce “Podvojné účetnictví snadno a rychle”. Jasně, stavbař už má na březen sehnané zakázky, musí živit lidi, nemůžete mu to vyčítat. Obvoláte ostatní stavbaře, jenže na položení asfaltu za pár korun se vám každý vykašle. Zakázku by brali celou, ale ne tuhle prkotinu, se kterou jsou jen nervy. Starý dodavatel vám z lítosti zkusí na přelomu dubna a května někoho sehnat, kdo tam rychle položí asfalt. Je květen a vy po roce a třech měsících máte konečně hotovo. Jste vyflusnutí, demotivovaní, na pokraji alkoholismu a s vědomím toho, že jste porušil čtyři směrnice a dva zákony. Vaše investiční oddělení na poradě dostane vlažnou pochvalu, protože všichni přeci jen cítí, že chválit se za tempo opravy 60 cm silnice za den není to pravé ořechové. Do toho šéf investic zahlásí “A teď si to samé uděláme na silnici v městské památkové zóně, na kdy naplánujeme první schůzku s archeology?” - a vy si uvědomíte, že tohle byla ještě ta snadnější varianta. Kolem desáté večer máte teprve možnost zamyslet se nad otázkou, kterou vám někdo sugestivně položil na facebooku: co ty debile kurwa může být tak těžkého na tom, opravit 300 metrů silnice? Nevím. Další otázku. Update: Jo a jak to dělají ty holanďani? Za prvé nemají infrastrukturu v tak katastrofálním stavu, takže se jim to tolik nesype. Za druhé od toho mají dokumentaci, kterou jsme my v Akci Z nepořizovali. Takže vědí, do čeho hrabou. A za třetí jejich infrastrukturní firmy nevyoutsourcovali projekční a opravářské kapacity, takže si všechny tyhle věci řeší inhouse a nečekají na to, co jim kdo udělá zvenku. A možná jsou tam ještě další finty. Rád se poučím…

Čas načtení: 2024-02-17 13:44:17

Upozornění na kompromitaci routerů Ubiquity s EdgeOS

Národní úřad pro kybernetickou a informační bezpečnost (NÚKIB) upozorňuje na kompromitaci routerů Ubiquity s EdgeOS aktérem sponzorovaným ruským státem. Americký Federální úřad pro vyšetřování (FBI) byl autorizován k zásahu vůči kompromitovaným zařízením a zamezení dalším škodlivým aktivitám. Dotčeným routerům bylo upraveno nastavení firewallu, které omezilo možnost jejich vzdálené správy, a tím i možnost komunikace s infrastrukturou útočníka. Do mezinárodní operace vedené USA se zapojilo také Vojenské zpravodajství.

Čas načtení: 2010-12-23 13:00:00

XLarge léto 2011 / Připravujeme se na letní období

Léto se může zdát ještě dost vzdálené, avšak již dnes můžeme nahlédnout do blízké budoucnosti, a tak si přiblížit oblečení, které nás čeká v letních měsících. Jednou z firem, která již dnes představila svou letní kolekci pro rok 2011, je japonský label XLarge. Ačkoliv to není až natolik aktuální, ...

Čas načtení: 2024-01-11 16:29:00

Jak cestovat snadno, bez starostí a nepříjemných překvapení?

Těšíte se již na svou další dovolenou? Než si koupíte letenku, zabalíte zavazadla a vydáte se vstříc novým zážitkům, určitě se vám budou hodit následující tipy. S jejich pomocí bude každá vaše cesta snadná, bez komplikací i nepříjemných překvapení. Na všechny scénáře totiž budete připraveni a nic vás nezaskočí. Zkontrolujte platnost cestovních dokladů Než se pustíte do vybírání destinace a nákupu letenek, zkontrolujte platnost svých cestovních dokladů. Při vycestování do některých zemí je nutné, aby váš cestovní pas byl platný i několik měsíců po vašem návratu. Předtím, než zaplatíte za letenky, si tedy nastudujte informace o lokalitě, kterou se chystáte navštívit. Svůj pas mějte neustále u sebe Moderních technologie dělají cestování snazší a efektivnější. Proto můžete mít svůj cestovní pas neustále u sebe. Stačí, když si ho vyfotíte do svého chytrého mobilního telefonu. V případě, že se bojíte toho, že vám telefon někdo ukradne nebo ho ztratíte, můžete si fotografii svého cestovního pasu uložit také na vzdálené úložiště či si jeho kopii poslat e-mailem. Kontaktujte svoji banku Chystáte se v zahraničí využívat svou platební kartu? Abyste předešli případným komplikacím, před odletem informujte svou banku o tom, kam se chystáte vycestovat. Při placení na dovolené se tak nebudete muset obávat blokace karty. Včasné informování banky je mnohem jednodušší, než řešení zablokované karty ze zahraničí. Jak na výměnu peněz a proč s sebou vozit místní měnu? Přestože na většině míst se dá pohodlně zaplatit kartou, na tržištích, v zapadlých bistrech či třeba u pouličních prodejců musíte využít hotovost. Proto si před cestou do zahraničí určitě vyměňte nějaké peníze. Pokud se ale chystáte do destinace, kde se neplatí eurem ani dolary, dobře si rozmyslete, kolik peněz si ve směnárně necháte vyměnit. Peníze, které si přivezete zpátky domů budete muset opět směnit na české koruny. Při výměně mincí a bankovek se obloukem vyhněte pochybným... Čtěte více Příspěvek Jak cestovat snadno, bez starostí a nepříjemných překvapení? pochází z Extrakrasa.cz - magazín o módě, kráse a bydlení

Čas načtení: 2021-02-26 00:00:00

Šéfkuchařem můžete být vždy: Miele vám to umožní

Značka Miele představuje nové technologie a funkce pro vaření a pečení. Jsu jimi funkce Smart Food ID, Smart Browning Control a CookAssist. Tyto nové asistenční systémy budou k dispozici prostřednictvím vzdálené aktualizace. Kamera v pečicí troubě rozpozná druh pokrmu a řídí proces přípravy. Jiný d ...

Čas načtení: 2021-02-19 21:28:00

Forever - Odpočinkový krimiseriál

Když má člověk 2 malé děti, ne každý večer má náladu na hlubokomyslná umělecká díla. V poslední době jsme si oblíbili odpočinkový krimiseriál Forever. Natáčel se v letech 2014 - 2015. Když jsem na něj narazil, nejdřív jsem nebyl dvakrát unešený. Hlavní hrdina je totiž nesmrtelný, což zrovna originalitou neoplývá. Navíc tento byl tento motiv skvěle zpracován v legendárním Highlanderovi s Christopherem Lambertem a Seanem Connerym, kde atmosféru umocňovala hudba od skupiny Queen. Nicméně jsme dali seriálu Forever šanci. Byl by dobrý i kdyby hlavní postava nebyla superhrdinou. Zápletky jsou celkem slušné, což nebývá, je-li něco postaveno na 1 výrazném člověku, tak časté. Viz seriál Lucifer.I vedlejší role jsou dobře obsazeny a napsány. Až na jiskření mezi hlavním hrdinou a nejvýraznější policistkou scházejí klišé. Kolega policistky je inteligentní a drsný. Pravá ruka hrdiny není směšný blb. Šéfová neřve a má rozum. Co bych vytknul, jsou flashbacky do desítky a stovky let vzdálené minulosti. Klidně mohly být vynechány. Působí rušivě a lacině. Na druhou stranu podivný motiv se synem starším než otec celkem funguje. Jiní nesmrtelní jsou zmiňováni pouze okrajově a je to dobře. Bohužel už se blížíme ke konci, zbývá nám pár epizod z natočených 22. Další série se neplánují. Jste-li odpůrci titulků, pod názvem Nesmrteľný je možno sehnat se slovenským dabingem.