EUR 24,240 ||
JPY 13,247 ||
USD 20,664 || Do Kostariky, země vklíněné mezi Nikaraguu a Panamu , se bezesporu jezdí hlavně kvůli malebné přírodní scenérii. Pět milionů obyvatel a padesát tisíc...
--=0=--
---===---Čas načtení: 2025-03-13 13:47:26
Pura vida! Objevte středoamerickou Kostariku z Německa s Lufthansou. Letenky od 11 790 Kč
Kostarika z Německa s Lufthansou za 470 EUR? To tady dlouho nebylo. Nejlevnější letenky jsou k sehnání během června a září, které může být využito k pohodové dovolené u Karibiku. Letenky v hlavní sezóně, vhodné třeba pro trek ve vnitrozemí, jsou k sehnání od 600 EUR. Lety jsou provozovány společností Lufthansa s jedním přestupem ve Frankfurtu, odkud se vydáte na 12hodinový let do srdce Střední Ameriky. Pouze cestou zpět vás čeká cesta z Frankfurtu do Norimberku vlakem v případě, že byste chtěli dosáhnout nejnižší částky 470 EUR. V případě leteckého návratu je cena o cca tisíc korun vyšší. Vedle Norimberku jsou k dostání letenky taktéž z Berlína, Drážďan, Lipska, či Mnichova. Pro příletové letiště lze využít jak to hlavního města San José, tak i druhé kostarické mezinárodní letiště Liberia na severu země, kam se dostanete s Edelweiss Air s přestupem v Curychu. Trek, nebo pláže: Aneb co dělat v Kostarice? Ubytování v Kostarice Cestopisy z Kostariky Průvodce Kostarika
Čas načtení: 2020-02-27 16:44:15
Výtvarník Jan Dočekal v portugalském magazínu In Comunidade
Webový kulturní magazín In Comunidade (Ve společenství), vydávaný v portugalském Portu, přinesl v letošním únorovém čísle pod titulkem Librorum aeternum rozsáhlý profil moravského výtvarníka, historika umění, člena surrealistické skupiny Stir up a stálého spolupracovníka Literárních novin Jana Dočekala (1943). Autorem textu je kostarický surrealisticky orientovaný publicista, malíř a básník Alfonso Peña. Text doprovází jedenáct reprodukcí Dočekalových výtvarných děl malých formátů na papíře z let 2017 až 2020. Otiskujeme zkrácenou verzi Peñova textu. Český tvůrce Jan Dočekal je vizuální umělec, básník, výtvarný publicista a analytik úhrnného surrealismu. Uplatňuje se v různých digitálních a tištěných mediích. Surrealismus v České republice, později v České republice, má z mezinárodního hlediska zásadní význam. Jeho počátky jsou okolo 30. let 20. století. Vzdor obtížím a bariérám, které český jazyk staví, známe Dočekalova surrealistická díla – publikované texty, katalogy, recenze knih, výstavy obrazů a koláží, rovněž jeho brilianty – účasti na mezinárodních surrealistických výstavách organizovaných na různých místech světa. Čeští surrealisté jsou pod dohledem neporazitelného Arnošta Budíka (český surrealista žijící od konce 70. let minulého století v Bruselu – pozn. redakce) soustředěni kolem skupiny Stir Up, dědičky skupiny Lacoste (1960–1970). Mezi členy Stir up patří mimo jiné Linda Filipová, Václav Pajurek, Josef Bubeník, Gabriela Kopcová, Lubomír Kerndl a další. V roce 2016 jsme ve spolupráci s Amirah Gazel uspořádali v Kostarice surrealistickou výstavu Klíče touhy (Městské muzeum v Cartagu). V této oblasti měli čeští surrealisté vynikající účast ve sdružených médiích, kolážích, poezii atd. Pamatujeme si různá obrazová, představivostí naplněná témata, jejich snový obsah, experimentování, výlety do jiných dimenzí. Účastníci výstavy měli velké potěšení z možnosti dialogu s českými autory, jejichž díla vznikla z tvůrčí svobody, nesou vtělenou poezii. Jan Dočekal je podporovatelem sounáležitosti v trvalých přátelstvích. Věnuje se umělecké interakci, vždy dbá, aby vykonával to, co patří do surrealistického společenství. Stejné je to při výměně digitálních kouřových signálů (mailů). Posíláme si různé materiály, oběma směry jdou knihy poezie, katalogy, koláže. Dočekalův vztah k americkým surrealistickým skupinám a umělcům je relevantní, velmi pozitivní. Přátelské vazby způsobují, že jeho působivá díla byla vystavena v Chile s projekty skupiny Spill Grup. V Mexico City v příkopu pilotovaném Ricardem Echávarrim – v Centru surrealistických studií, nebo nedávno v edici spojených časopisů Triplo a Matérika (Portugalsko a Kostarika), nazvané 22 surrealistických dalekohledů. Tam se představili společně básníci a vizuální umělci. Se solidaritou náš přítel Dočekal recenzuje v novinách a digitálních časopisech mimořádný přínos časopisu Agulha ve vydáních Arc Edições. Všímá si svazků věnovaných Ludwigu Zellerovi a Susaně Waldové, přinesených ve dvou poctách od Ximena Olguín a Enrique de Santiago. Na webu českých Literárních novin publikoval uznání tvůrčí a organizační práci Amirah Gazel, se zdůrazněním jejích kolážových ilustrací v polychromii básní a textů v novém vydání Jezdecké želvy od Césara Mora (Art Edition, Kostarika). To vše v doslovném a poetickém smyslu vytváří dobrý dojem a závazek umělecké solidarity. Librorum aeternum (Knihy navždy), to byl titul Dočekalovy zatím poslední výstavy, konané v Horácké galerii v Novém Městě na Moravě v České republice na podzim 2018. Leitmotivem expozice byla láska, kterou umělec prožívá při psaní a četbě knih. Je to poezie v plné svobodě, syté moudrostí. Znalost knihy v různých kulturách a hluboký dialog s národy Země. Umělcova metoda spočívá ve sbírání starých knih, volných listů, fragmentů knižních hřbetů a obálek. Stejným způsobem se jeho přátelé a příbuzní starají o hromadění materiálů, které najdou v podkrovích, v knihařských dílnách, v prodejnách starých knih. Tak se rukopisy objevují na pergamenu, volných listech s dojmem z krásných písem, kolážovaných tiscích v černé, zlaté, barevných inkoustech apod. Umělec vybírá jeden po druhém elementy, které bude integrovat do svých výtvorů a bude snít o transformacích, alchymií, různých skladbách. Nechává ruce vést nevědomím. Nůžky a štětce. Vidíme malé a střední formáty, geometrické postavy, skvrny jako póry papírové hmoty, imaginace obklopené polévkou písmen. Je to poezie v pohybu. Texty tančí mezi roztrženými listy, symboly a hlásky jsou literárními zlomky v šifrovaném jazyku. Hodně rytmu v hlasech zpívajících jednotně. A stejným způsobem můžeme vést dialogy s černým humorem, s určitými utopiemi a rozpory reality, fragmentace a znovu a znovu paralelní realita. Mystická, koláž a akryl na kartonu, 2008; Čtení o Vysočině, koláž a akryl na kartonu, 2018; Ledabylá práce, koláž a akryl na kartonu, 2017; Exlibris, koláž a akryl na kartonu, 2018; Tajemná postava mezi půlnocí a polednem, koláž a akryl na kartonu, 2010; Vše, co vidíme, koláž a akryl na kartonu, 2017, tvoří důležitý segment vzorku. Prezentace zdůrazňuje použití koláže a akrylu na podpěrách v okrech, sépii, zelené, žluté atd. Písmena, fragmenty textů, básně, větev mezi stopami inkoustu, nepravidelné okraje papíru. Každý titul je jakýmsi příběhem, grafickým a poetickým návrhem v zacházení s různými tématy. Stejně jako v jiné expozici používá Dočekal odkazy, které odhalují jeho vesmír, jeho humor a také určitý skepticismus. Otázky jsou kladeny a vyslyšeny. Poselství výstavy Librorum aeternum je důrazné, široké, plné beletrie, přesto surrealistické. {loadmodule mod_tags_similar,Související}
Čas načtení: 2015-03-11 07:00:00
Jar sa pomaly blíži a vy máte poslednú šancu vydať sa na hory. Čo ale robiť, ak by ste radšej išli k moru a užili si kúpanie a opaľovanie? Na dovolenku v Stredomorí si budete musieť ešte niekoľko mesiacov počkať, lebo práve touto dobou sú v populárnych prímorských oblastiach Európy skôr jarné podmie ...
Čas načtení: 2015-03-08 12:00:00
Kostarika - San Jose za 13 846 Kč
Jaro se pomalu blíží a vy máte poslední šanci vydat se na hory. Co ale dělat, pokud byste raději jeli k moři a užili si koupání a opalování? Na dovolenou ve Středozemí si budete muset ještě několik měsíců počkat, neboť právě touto dobou jsou v populárních přímořských oblastech Evropy spíše jarní pod ...
Čas načtení: 2019-12-12 16:07:27
Rik Lina, jeden z „našich“ nizozemských surrealistů
Když Lubomír Kerndl, malíř, sochař, básník a polygraf, otevřel na jaře 2006 v pronajatém bývalém Mohelském mlýně na Třebíčsku surrealistickou galerii Čertův ocas, byl to faktický triumf moravské skupiny Stir up. Po jedenácti letech existence získala výstavní interiéry, o nichž do té doby mohla jen snít. Zahraniční surrealisté vítanými hosty Otevírací výstava spolu se Stir up premiérově představila tvorbu dvanácti západoevropských, středoamerických a jihoamerických surrealistů z Belgie, Francie, Nizozemska, Rakouska, Velké Británie, Portugalska, Kostariky a Chile. Do mlýna v romantickém údolí řeky Jihlavy je pozval historik umění, surrealistický básník a kolážista Arnošt Budík, brněnský rodák působící od konce 70. let v Bruselu. Mezi novými tvářemi na moravské výstavní scéně byl tehdy nizozemský malíř Rik Lina. On a někteří další cizí surrealisté za sebou po první výstavě nezavřeli dveře docela. A pozvání na další výstavy v Čertově ocase přijali i jiní. Jejich kontakty s galerií Čertův ocas a se skupinou Stir up trvají už čtrnáctý rok. Největší měrou v elektronické podobě, v odkazech na výstavy, autorských komentářích k nim, sdílením obsahů kulturních magazínů. Ty letos věnovaly širokou pozornost 100. výročí vzniku surrealismu v Paříži. Hosté z ciziny byli svými díly přítomni na výstavách Stir up uspořádaných v péči moravských pořadatelů a opačně, naši surrealisté jsou pravidelně zváni na přehlídky do ciziny, nejčastěji do Chile, Kostariky nebo Portugalska. Pozornost jim věnovaly webové kulturní magazíny Agulha Revista de Cultura (Brazílie, editor Floriano Martins), Revista Matérika (Kostarika, editor Alfonso Peňa) a Revista Triplov (Portugalsko). Ponořen do přírody Rik Lina (* 1942) je absolventem mezinárodní univerzity aplikovaných věd o výtvarném umění a designu v Amsterodamu (Gerrit Rietveld Academii), jedním z nejosobitějších a nejpřitažlivějších současných západoevropských surrealistů. Žil a pracoval na různých místech světa. Nejraději v divoké přírodě. S ideou Odilona Redona Ponořte se do přírody. Svůj život a umění věnuje poznávání pouště, hor, tropických deštných pralesů a korálových útesů. Vytvořil kresby, malby a grafické listy s tematikou poezie života ve volných vodách moře. Uskutečnil řadu individuálních výstav a zúčastnil se četných mezinárodních přehlídek. Koncem 60. let se připojil k hnutí Phases, vedenému Edouardem Jaguerem. V roce 1972 byl zastoupen na peruánské výstavě k poctě Césara Mora. Do té doby je datován počátek jeho přátelství s Cruzeirem Seixasem a Mariem Cesarinym de Vasconcelos, předními představiteli portugalského surrealismu. V průběhu posledních deseti let se Lina uvedl svými básněmi v surrealistických časopisech Debout sur L'Oeuf, Phala a v dalších titulech. Od druhé poloviny prvního desetiletí nového věku žije a pracuje střídavě ve Figueira da Foz na portugalském atlantickém pobřeží a v nizozemském Amsterodamu. Nejdříve poslal na Moravu Hybridy Tvorbu Rika Liny přiblížím, byť jen kuse, ve více pohledech. Především z roku 2018 a z letoška. Ale také reprodukcí dekalku s koláží pojmenovaného Hybridy, jež byla první Linovou prací uvedenou u nás, v Galerii Čertův ocas zjara 2006. A ze starší tvorby neměl by být přehlédnut ani monumentální obraz vzniklý před rovným desetiletím. Má titul Oranžový věštec Z (kombinovaná technika na plátně, 195 x 405 cm). Soudím, že je to dílo důležité ve smyslu autorem podané informace, kde zmiňuje jedno ze svých myšlenkových a formových východisek, zrcadlené pak v četných dalších obrazech, jejichž surrealistická skladba je nesena spojnicí automatických kreslířských a malířských prvků s racionálními jednotlivostmi. To je de facto úhrnným signifikantním znakem Linovy tvorby v široce založeném souboru s titulem Vnitřní krajiny, v tematice mořských květin i jiných námětů. Lina o Oranžovém věštci Z napsal na svůj web: Tento obraz jsem komponoval střídavým použitím racionálních a automaticky vedených prostorových vnuknutí. V malířském postupu tohoto druhu leží mé zřetelné spojení s tvorbou Roberta Matty. Mám týž cíl, jaký měl on, objevovat v malbě nové světy. (Poznámka: Roberto Matta, 11. 11. 1911 Santiago de Chile, Chile – 23. 11. 2002 Civitavecchia, Itálie, byl chilský surrealistický malíř se světovým věhlasem). Automatické malování Rika Liny a Jana Giliama V amsterodamské galerii CAPA, orientované na automatickou malbu, vznikalo ve třech odpoledních hodinách v sobotu 7. dubna 2018 společné dílo Ríka Liny a Jana Giliama. Váže se k němu Linův text s autorským titulkem Automatická malba aneb Třetí malíř: Není zcela jasné, kdo vytvořil tento obraz. Rukopisy připomínají určité tvůrce, ale jsou tam i jiné, náhle objevené rukopisy, které určují výsledný obraz. Tato charakteristika kolektivního automatismu, v němž pravidelnost osobních a všeobecných přístupů s převládajícím dobrým vkusem, má i prvky vytvořené jakoby nohama. Tak vznikají kuriózní, někdy chaotické, většinou překvapivé obrazy. Nový typ estetiky pochází z podvědomí. Spolu s kombinovanými impulsy tvůrci sklouzávají, jako by to byly zprávy kolektivního podvědomí. Kromě těchto zřetelně nezakoušených vzpomínek jsou to ohlasy zkušenosti z potápění v moři, protože to nás, Jana Giliama a mne, spojuje osobně a přivádí ke společné práci. Pocit hlubokého moře, tento cizí svět, se nám zvolna, ale jistě objevoval po celý den na povrchu našeho myšlení. Kresby na téma Úniky free jazzu A ještě zcela aktuální pohled do Linovy tvorby. Pojí se k přítomné výstavě Úniky free jazzu. Nachází se v amsterodamské Hale 100, jejíž populární součástí je Jeviště pro neslýchané zvuky. Rik Lina poslal autorovi tohoto článku vyznání svého vztahu k free jazzu, doplněné třemi reprodukcemi kreseb: Kresby uvedené v Hale 100 se týkají free jazzu a okamžitého komponování. Poslouchám hudbu a vcházím do ní, kreslím tvary, pohyby, struktury, vize a krajiny. Ale podobu hudebníků a jejich nástrojů raději nechávám fotografům. Snažím se zachytit struktury zvuku v prostorových labyrintech hudby. Polyfonní improvizace, polyfonní rytmy, rychlé změny času a zabarvení, sociální důsledky s pocity „odlišnosti“ v pojetí svobody, náhody a s nepředvídanými a nepředvídatelnými změnami. Jazz a automatické kreslení, čistý čas: Jednat a myslet současně. Být tam. Dokud kreslím, poslouchám hudbu, improvizovanou hudbu, jazzovou hudbu se svobodou „být jiný“, nepředvídaný, nepředvídatelný. Jazz a automatické kreslení, čistý čas: Tvoření a myšlení existují současně, dokud kreslím a poslouchám hudbu. Improvizovanou hudba, jazzovou hudba, free jazz. S příbuzenstvím v imaginaci Jako většina vizuálních umělců i surrealisté jsou individualisté. Stran obsahů a tvůrčích metod děl uvažují jen se sebou samými v klauzurách ateliérů. Ale leckterý má smysl pro kontakty se stejně orientovanými. Arnošt Budík v rozhovorech, které u nás dal, a v článcích pro časopis Styxus akcentuje, že surrealismus je více než tvůrčí forma, je především životním stylem. S tím souvisí, jistě rozličně preferovaný, zájem surrealistů o politické, sociální a morální problémy přítomnosti. A s cítěným příbuzenstvím v imaginaci jde i potřeba vzájemně o sobě vědět. Bez ohledu na vzdálenost a rozdílnost jazyka. V surrealismu je i bez povyku a transparentů stále přítomno Rimbaudovo změnit život. {loadmodule mod_tags_similar,Související}
Čas načtení: 2019-07-10 22:05:29
Jan Dočekal – náš surrealista v brazilském kulturním magazínu
Respektovaný brazilský, potažmo jihoamerický a středoamerický, internetový čtrnáctideník Agulha Revista de Cultura, vydávaný v São Paulu, věnoval od ledna letošního roku devět svých čísel 100. výročí vzniku surrealismu. Mezi zúčastněnými autory a umělci, na jejichž tvorbu je přičiněn odkaz, je moravský historik umění, publicista a výtvarník Jan Dočekal (*1943), jehož články pravidelně přináší web Literárních novin. Dle koncepce editora Floriana Martinse, výrazné osobnosti výtvarného a slovesného umění v portugalsky a španělsky mluvících zemích, magazín obsahuje sérii článků o tendencích vývoje, specifikách a přínosech surrealismu v rozličných zemích světa. Dvě z osmi tematických čísel Martins sestavil z textů a ilustrací kolektivu autorů k různým aspektům teoretické a tvůrčí existence zakladatele surrealismu André Bretona. Četní zahraniční surrealisté byli v polovině prvního desetiletí nového věku nakloněni novým kontaktům s našimi surrealisty. Stěžejní postavou, kardinálním prostředníkem byl Arnošt Budík, z Brna pocházející český historik umění se zaměřením na surrealismus, básník a kolážista žijící v Bruselu. Z impulsu jeho blízkých styků s předními surrealisty z Francie, Belgie, Británie, Kostariky, Chile a z dalších zemí byla v roce 2006 uskutečněna velká surrealistická výstava v tehdy nové třípodlažní galerii Čertův ocas upravené v bývalém Mohelském mlýně na řece Jihlavě východně od Třebíče. Českou, respektive moravskou část nové mlýnské expozice obstarali členové severomoravsko-vysočinské surrealistické skupiny Stir up v čele s kunsthistorikem a malířem Václavem Pajurkem. Arnošt Budík je jejím zahraničním členem. Tam, v Čertově ocasu, tehdy, 1. května 2006, počaly se brzy hojné výstavní kontakty členů skupiny Stir up s početnými evropskými, středoamerickými a jihoamerickými autory. Do popředí se záhy vysunuli skrze své výstavní popudy surrealisté z Chile, vpředu s Enrique de Santiagem, a z Kostariky, vpředu s Alfonsem Peñou a Amirah Gazelovou. V posledních deseti letech zorganizovali několik mezinárodních přehlídek, na něž pozvali, spolu s jinými surrealisty, rovněž členy skupiny Stir up. Přátelství přes oceán, sycené valnou měrou elektronickou korespondencí a postupně rozšiřovaným vzájemným obeznamováním se s projevy umělců na druhé straně, promítlo se neformálně do letošního edičního plánu Brazilce Floriana Martinse, otce internetového měsíčníku Agulha Revista de Cultura. A zde, vyzván Martinsem, vstupuje mezi autory a rovněž mezi ty, o kterých se píše, Jan Dočekal. V letošním březnovém čísle je první díl článků orientovaných na podoby surrealismus v různých zemích. Jan Dočekal píše o činnosti již zmíněné skupiny Stir up (text přeložil emeritní český diplomat Zdeňka Poláčka). Pod titulkem Skupina Stir up jde k 25. výročí existenceautor sumarizuje činnost skupiny od založení v roce 1995. Všímá si jejích kontaktů se zahraničními surrealisty, kteří se představili v minulých letech v galerii v Mohelském mlýně. V souvislostech je uvedeno, že důležitou součástí vstupů skupiny Stir up mezi výtvarnou veřejnost, i zahraniční, je vydávání časopisu Styxus, o něž pečují grafik Josef Bubeník a polygraf Lubomír Kerndl, který je současně kurátorem Galerie Čertův ocas. O dva měsíce později je v Agulha Revista de Cultura série článků ponejvíce od Kostaričana Alfonso Peñi, i u nás známého výtvarníka, publicisty, editora a kurátora mezinárodních výstav. Přibližuje deset současných surrealistů. Jedním z nich je Jan Dočekal. Pod titulkem Librorum aeternum Peña píše: "Český tvůrce Jan Dočekal, vizuální umělec, básník, novinář a analytik globálního surrealizmu, je realizován ve svém blogu a v různých digitálních a tištěných médiích. Čeští surrealisté jsou pod vedením nespoutaného Arnošta Budíka seskupeni ve skupině Stir Up, dědice skupiny Lacoste (1960 -1970). Mezi její členy patří mimo jiných Linda Filipová, Václav Pajurek, Lubomír Kerndl, Josef Bubenik, Gabriela Kopcová. Jan Dočekal je strůjcem pozdravů a bratrských přátelství. Je vždy pozorný k výměně, k uměleckému vzájemnému ovlivňování, vždy je "očním poradcem" v tom, co je nazýváno surrealistickým bratrstvím. Stejným způsobem si vyměňujeme digitální "kouřové signály" (e-maily), děláme to s materiálovými zásilkami, které jdou oběma směry (knihy poezie, katalogy, koláže). Jeho vztah s americkými surrealistickými kolegy je relevantní a kladný. Jejich přátelské vazby jsou prostorem k vystavování v Chile, v projektech Grupo Derrame, v Mexiko City v "zákopu" pilotovaném Ricardem Echávarrim v Centru surrealistických studií, nebo nedávno v edici Triplo V / magazines Matérika (Portugalsko / Kostarika). Tam to bylo dvaadvacet tzv. surrealistických dvojčlenů, spojnic básníků a vizuálních umělců. Se solidaritou náš přítel publikuje komentáře a recenze v českých novinách a časopisech. Píše o mimořádné práci časopisu Agulha, a edice Arc Edições, o expozici a svazcích věnovaných Ludwigu Zellerovi a Susaně Waldové, přibližuje činnost editorů a kurátorů Ximena Olguína a Enrique de Santiaga, uznale hodnotí tvůrčí a organizační práci Amirah Gazelové, především v novém vydání velkolepých surrealistických básní Jezdecká želva od Césara Mora (Art Edition, Costa Rica). V doslovném a poetickém smyslu: To vše vytváří příjemný dojem, oddanost náročnému hledání a umělecké solidaritě. Librorum aeternum byl název zatím poslední Dočekalovy výstavy. Konala se v Horácké galerii v Novém Městě na Moravě v České republice. Leitmotivem inscenace byla láska, již umělec zažívá skrze psaní, a knihy. Je to poezie v plné svobodě, moudrost, znalost knihy v různých kulturách a dialog. Metoda umělce spočívá ve sbírání starých knih, volných listů, fragmentů hřbetů. Stejně tak se jeho přátelé starají o svazky, které najdou na nejneobvyklejších místech. (…) Nůžky, štětce… A uvidíte malé a střední formáty, geometrické obrazce, skvrny, abstrakce, laguny kardinálních čísel, poezie v pohybu, transparentní tahy štětcem na papíře… Texty tančí mezi symboly a grafikou. Literární návrhy, šifrovaný jazyk, hodně rytmu a ještě více rytmu, jsou to hlasy, které zpívají v souzvuku. A stejně tak můžeme udržet dialog s černým humorem, s utopií a s rozpory skutečností. Dočekal vytváří "paralelní realitu". Používá odkazy, které odhalují jeho svět, jeho humor a také jistou skepsi." Další velké uvedení Jana Dočekala v magazínu Agulha Revista de Cultura, tentokrát obrazové, bylo v režii Floriana Martinse v květnovém vydání. V pokračování seriálu článků k 100. výročí vzniku surrealismu, shrnujících historii surrealismu v rozličných zemích, Martins vybral pro ilustrační doprovod deseti obsáhlých textů čtyřicet šest Dočekalových koláží. Je to největší dosavadní prezentace našeho autora v jeho více než půlstoleté tvorbě, současně rovněž nejširší časopisecké uvedení současného českého výtvarníka v Brazílii. {loadmodule mod_tags_similar,Související} Floriano Martins napsal v úvodu: "Tentokrát se zde setkáváme s umělcem z České republiky Janem Dočekalem (1943), jehož tvorba je pozoruhodným spojením kvašů a koláží. V našich dopisových rozhovorech mně řekl: Jako každé ovoce lidského ducha je surrealismus vyjádřením jedince. Je neopakovatelným dojmem z daru tvoření. I dílo se skrytým významem může přitahovat svou jedinečností. Žádné skutečné umění není vytvořeno dle specializovaných příruček. Samotná identita tvůrce, odvozená z jeho daru tvořivosti a z radosti ze svobodného uskutečňování myšlenek, nabízí jedinečnou poetiku. Její prezentace není měřitelná žádnou technickou normou. Je to plod spontánní moci, erupce tvořivosti. Cílem tvorby je vždy duchovní konstrukce, která poskytuje svobodu tvůrci i kritikovi." Pestrý a obsahem interesantní publicistický program k 100. výročí vzniku surrealismu Agulha Revista de Cultura v čele s redaktorem a editorem Florianem Martinsem vyvrcholí v čase našeho léta speciálním vydáním. Stěžejní bude anketa autorů z různých koutů světa na téma Historie a přítomnost surrealismu. K účasti byl pozván také Jan Dočekal.
Čas načtení: 2024-03-27 23:18:00
Děsivý návrat z dovolené na Kostarice: Muže úřady prohlásily za mrtvého!
Nepříjemné překvapení čekalo na 34letého Nicka Fatourose z kanadského Montrealu, když se vrátil domů po dovolené na Kostarice. Ve schránce po návratu nalezl 14stránkový dopis, ve kterém jej kanadské úřady prohlásily za mrtvého, i když byl muž naživu. Jak vyšlo později najevo, za nedorozumění mohla dva roky stará neuhrazená pokuta.
Čas načtení: 2024-04-01 16:00:00
Praha 1. dubna 2024 (PROTEXT) - T-Mobile přináší všem svým koncovým i firemním zákazníkům dostupnější roaming. Nové a levnější balíčky pro cestující mimo EU reagují na jejich aktuální preference a uživatelé je velice jednoduše nastaví třeba v aplikaci Můj T-Mobile, ti firemní pak například prostřednictvím portálu Moje firma. Pohodlnější roaming za výhodnější ceny umožnilo i nastavení nových podmínek s lokálními partnery. Tři 1GB roamingové balíčky pro datové zóny A, B, C platí vždy 7 dní. Nabídka pokryje 121 států mimo EU definovaných v platném Ceníku služeb. Připraveny jsou rovněž tři balíčky s 2 GB na 30 dní startující na 379 Kč.Balíčky byly sestaveny na základě interních dat a reflektují aktuální preference zákazníků stran cílových destinací. Čím dál více roste obliba exotických států a také těch dříve neobjevených pro turismus. Stejně tak i zemí, kde zákazníci obchodují. Cestující mimo EU tak mohou flexibilněji a bez obav užívat datových balíčků, do nichž jsou rozděleny země podle oblíbenosti a nákladů lokálních partnerů."Preference našich B2C i B2B zákazníků, kteří cestují mimo EU, se od covidu výrazně změnily. Proto jsme se rozhodli roamingové služby zjednodušit a upravit tak, abychom jim co nejvíce vyšli vstříc. Podle interní analytiky touto novou nabídkou pokrýváme 98 % jejich potřeb. Díky jednání s partnery, rozšíření počtu balíčků a přerozdělení zemí, jsme se dostali i na výrazně nižší ceny, které jsme propsali do naší nabídky," řekl Maximiliano Bellassai, obchodní ředitel pro rezidentní zákazníky společnosti T-Mobile. DATOVÁ ZÓNACENA V KČ ZA BALÍČEK S 1 GBZEMĚ A 199Albánie, Arménie, Austrálie, Bangladéš, Bosna a Hercegovina, Černá Hora, Gruzie, Guam, Irák, Izrael, Japonsko, Jordánsko, Kanada, Kosovo, Kuvajt, Moldavsko, Mongolsko, Nikaragua, Nový Zéland, Palestina, Severní Makedonie, Srbsko, Srí Lanka, Švýcarsko, Thajsko, Turecko, Ukrajina, USA, Vietnam, Severní Kypr (Turecko) B 259Afganistán, Alžírsko, Antigua a Barbuda, Argentina, Ázerbájdžán, Bahrajn, Barbados, Benin, Bermudy, Bolívie, Brazílie, Brunej, Čína, Dominikánská republika, Egypt, Ekvádor, El Salvador, Faerské ostrovy, Filipíny, Gabon, Gambie, Ghana, Grónsko, Guatemala, Guinea, Guyana, Honduras, Hong Kong, Chile, Indie, Indonésie, Irán, Jamajka, Jersey (a Guernsey), Jihoafrická republika, Jižní Korea, Kambodža, Kamerun, Katar, Kajmanské ostrovy, Kazachstán, Keňa, Kolumbie, Kostarika, Kyrgyzstán, Libérie, Libye, Macao, Madagaskar, Malajsie, Mali, Maroko, Mauricius, Mexiko, Nigérie, Pákistán, Panama, Papua Nová Guinea, Paraguay, Peru, Rusko, Rwanda, Saudská Arábie, Senegal, Seychely, Sierra Leone, Singapur, Súdán, Taiwan, Trinidad a Tobago, Tunisko, Uganda, Uruguay, Uzbekistán, Vanuatu C 699Anguilla, Bahamy, Belize, Bělorusko, Curacao, Francouzská Polynésie, Grenada, Kapverdy, Monako, Montserrat, Omán, Spojené Arabské Emiráty, Svatá Lucie, Svatý Kryštof a Nevis, Svatý Vincenc a Grenadiny, Tanzanie, Turks a CaicosCeny jsou uvedeny vč. DPH Pokud se zákazník na cestu připravuje dopředu, vše najde přehledně, intuitivně a velmi jednoduše např. v aplikaci Můj T-Mobile, stačí do vyhledávacího pole zadat destinaci a vybrat si preferovaný objem dat. I pro ty, kteří své datové potřeby nestihnou vyřešit před odjezdem, má operátor řešení. Po příjezdu do dané země obdrží každý zákazník uvítací SMS s informacemi o cenách a odkazem na uvítací stránku na webu, která je zdarma, a kde se zobrazí relevantní nabídka datových roamingových balíčků.Vše je opravdu snadné a naprosto transparentní - uživatel předem zná cenu i parametry, včetně objemu dat, nikde není potřeba nic hledat. Po vyčerpání datového objemu se rovněž není třeba ničeho obávat, data se pozastaví. Pro další čerpání je nutné balíček aktivovat znovu, prodloužení není automatické, operátor své zákazníky chrání a nehrozí nechtěné přečerpání dat. Bez nákupu se nic neúčtuje. Balíčky fungují jako doplňková služba k běžnému tarifu od T-Mobile na standardní T-Mobile SIM (včetně předplacené SIM), není tak nutné kupovat si v zahraničí další eSIM nebo klasickou SIM kartu od lokálních poskytovatelů.Cenu vybrané destinace lze ověřit i zde: https://www.t-mobile.cz/roaming.
Čas načtení: 2024-06-26 12:00:00
Kostarika prošla zajímavým vývojem. Z producenta kávy a banánů se v 90. letech stala výrobcem mikročipů a dnes je země známá nejen jako tropický ráj s...
Čas načtení: 2024-08-12 14:15:00
Venezuelská opozice vyzývá k celosvětovému protestu, bude 17. srpna
Venezuelská opozice označuje znovuzvolení prezidenta Nicoláse Madura za podvod. Její vůdkyně vyzvala ke globální demonstraci v sobotu 17. 8. Výsledky voleb odmítly USA, EU, Argentina, Kostarika, Ekvádor, Panama, Uruguay a Peru.
Čas načtení: 2024-09-01 10:30:00
Magazín zahraničních zajímavostí. Krka v Chorvatsku, Kazachstán a první kroky koní Převalského z Česka na půdě, kde byli kdysi doma. Kostarika - známá jako perla střední Ameriky. Navštívíme její hlavní město.[online]
Čas načtení: 2024-10-01 00:00:00
Investiční byt, nebo luxusní bydlení na důchod. Co třeba v Kostarice?
Kostarika je renomovaným mezinárodním časopisem Internetional Living hodnocena jako nejlepší země na světě, kde strávit důchod. V tomto tropickém ráji přitom není investice do nemovitosti nijak složitá a lze ji pořídit přímo v ČR. Developer UDI Group nyní zahájil prodej bytů ve svém projektu Aranjuez-23.
Čas načtení: 2024-10-30 13:37:48
Kostarika [Petr Kučera / Martin Koláček - E-knihy jedou]
Kniha Kostarika vás zavede do jedné z nejkrásnějších zemí světa, kde se střetávají divoká příroda, sopečné vrcholy a tropické pláže. Na základě vlastní zkušenosti nabízí praktické tipy a zajímavosti pro dobrodruhy i ty, kteří hledají odpočinek.
Čas načtení: 2025-02-18 05:15:00
Kostarika přijme migranty z třetích zemí deportované z USA
Kostarika přijme migranty, kteří jsou občané třetích zemí a které vyhostily Spojené státy ze svého území. Do středoamerické země by měl z USA přiletět první let s deportovanými migranty, kteří pocházejí z Indie a zemí ve střední Asii, ve středu místního času.
Čas načtení: 2025-03-06 14:59:00
Modelka Daniela Zálešáková opustila chladné počasí, které panuje v Česku, a se svým snoubencem, podnikatelem Josefem Smolíkem vyrazila za pořádnou exotikou. Cílem jejich cesty je Kostarika, odkud krásná brunetka poslala fanouškům pozdrav rovnou v bikinách.
Čas načtení: 2025-06-19 08:49:00
Nečekaný hrdina. Postup Mexiku na Zlatém poháru zajistil bek Lokomotivu Moskva
Mexiko porazilo na mistrovství Severní a Střední Ameriky Surinam díky dvěma gólům obránce Césara Montese 2:0 a zajistilo si postup do vyřazovacích bojů. Spolu s obhájci trofeje jde na šampionátu ze skupiny A dál Kostarika, která ve druhém utkání v Arlingtonu přehrála Dominikánskou republiku 2:1. Oba zatím bezchybné týmy se o první místo v tabulce utkají v neděli ve vzájemném duelu.
Čas načtení: 2025-06-19 08:14:23
Mexiko a Kostarika mají na Zlatém poháru jistý postup
Fotbalisté Mexika porazili na mistrovství Severní a Střední Ameriky Surinam díky dvěma gólům obránce Césara Montese 2:0 a zajistili si postup do vyřazovacích bojů. Spolu s obhájci trofeje jde na šampionátu ze skupiny A dál Kostarika, která ve druhém utkání v Arlingtonu přehrála Dominikánskou republiku 2:1. Oba zatím bezchybné týmy se o první místo v tabulce utkají v neděli ve vzájemném duelu.
Čas načtení: 2025-06-19 08:49:00
Nečekaný hrdina. Postup Mexiku na Zlatém poháru zajistil bek Lokomotivu Moskva
Mexiko porazilo na mistrovství Severní a Střední Ameriky Surinam díky dvěma gólům obránce Césara Montese 2:0 a zajistilo si postup do vyřazovacích bojů. Spolu s obhájci trofeje jde na šampionátu ze skupiny A dál Kostarika, která ve druhém utkání v Arlingtonu přehrála Dominikánskou republiku 2:1. Oba zatím bezchybné týmy se o první místo v tabulce utkají v neděli ve vzájemném duelu.
Čas načtení: 2025-06-19 09:20:00
Obhájci titulu Mexiko a Kostarika mají na Zlatém poháru jistý postup
Rychlá práce ve skupině a očekávaný postup. Fotbalisté Mexika porazili na mistrovství Severní a Střední Ameriky Surinam díky dvěma gólům obránce Césara Montese 2:0. Spolu s obhájci trofeje jde na šampionátu ze skupiny A dál Kostarika, která ve druhém utkání v Arlingtonu přehrála Dominikánskou republiku 2:1. Oba zatím bezchybné týmy se o první místo v tabulce utkají v neděli ve vzájemném duelu.
Čas načtení: 2025-07-11 11:22:00
Policejní hon na Čechy v Kostarice: Duo vařičů drog hledal Interpol!
Dvojici Čechů hledaných českou policií kvůli drogové trestné činnosti zadržely kostarické úřady na základě zatykače Interpolu. Po muži (52) a ženě (37) bylo vyhlášeno mezinárodní pátrání pro podezření z nelegální výroby omamných a psychotropními látek a obchodování s nimi.