<p>Automobilka Toyota se již podesáté umístila na prvním místě v automobilovém průmyslu v žebříčku největšího počtu podaných patentů, který zveřejnila Asociace vlastníků duševního vlastnictví. V roce 2023 přijal americký Úřad pro patenty a ochranné známky 2667 žádostí největší světové automobilky. Kdo má nejvíce patentů Zatímco v segmentovém žebříčku automobilek Toyota porazila druhý Hyundai s 2052 ... <a title="Kdo má nejvíce patentů ze všech automobilek?" class="read-more" href="https://topdrive.cz/kdo-ma-nejvice-patentu-ze-vsech-automobilek/" aria-label="Read more about Kdo má nejvíce patentů ze všech automobilek?">Číst dál</a></p> <p>The post <a href="https://topdrive.cz/kdo-ma-nejvice-patentu-ze-vsech-automobilek/">Kdo má nejvíce patentů ze všech automobilek?</a> appeared first on <a href="https://topdrive.cz/">TopDrive.cz</a>.</p>
Čas načtení: 2024-03-22 16:02:39
Kdo má nejvíce patentů ze všech automobilek?
Automobilka Toyota se již podesáté umístila na prvním místě v automobilovém průmyslu v žebříčku největšího počtu podaných patentů, který zveřejnila Asociace vlastníků duševního vlastnictví. V roce 2023 přijal americký Úřad pro patenty a ochranné známky 2667 žádostí největší světové automobilky. Kdo má nejvíce patentů Zatímco v segmentovém žebříčku automobilek Toyota porazila druhý Hyundai s 2052 ... Číst dál The post Kdo má nejvíce patentů ze všech automobilek? appeared first on TopDrive.cz.
\nČas načtení: 2024-10-03 06:01:01
Jak prodat nedůvěřivým Čechům elektroauto? Jde o cenu, Škoda Elroq může zabodovat
Zatímco Evropa tlačí výrobce do elektromobilů, zákazníci se do nákupů aut na baterie nehrnou. Není se čemu divit – cenovky aut rozhodně nejsou malé, nabídka ojetých vozů pro méně movité zákazníky je nepříliš početná a s nabíjecími stanicemi, k jejichž (i tak problémovému) fungování musí mít člověk několik aplikací, nedejbože karet, to také není zcela slavné. Zatímco ostatní automobilky ruší spalovací modely a nahrazují je elektrickými, Škodovka zvolila trochu jinou taktiku. Nechá totiž zákazníka vybrat. Jistě, nezní to nijak průlomově, nicméně podobný přístup je u automobilek poměrně ojedinělý. Tesla švindluje s autopilotem v autech: VIP servis pro Muska a youtubery. Ostatní zákazníci ostrouhali, ačkoliv platí statisíce Číst více Chytrý tah s Karoqem Pojďme si to ukázat prakticky. Elroq je, nejen jménem, ale i koncepcí, nejvíce podobný spalovacímu Karoqu a srovnání je tak poměrně namístě. Karoq se základním motorem a automatickou převodovkou pořídíte podle škodováckého konfigurátoru vozů za 765 tisíc korun. V Elroqu pak dostanete silnější motor s poměrně slušnou baterií, která podle výrobce bude stačit až na 375 kilometrů dojezdu. Tato velmi podobná verze Elroqu stojí 799 tisíc korun. Rozdíly ve výbavě sice najdete, ale nejde o nic zásadního – Karoq má proti elektrickému sourozenci menší kola a displej uvnitř, ale zase má navíc lepší klimatizaci a tónovaná okna v základu. Cílí se na velké firmy Pro koho bude taková podobnost cen nejpodstatnější? Škodovka podle všeho počítá, že Elroq si jako nový pořídí hlavně firmy, kde malá SUV už rychle dotahují klasické modely jako Octavia či Fabia a Karoq je na šestém místě mezi nejpoužívanějšími „služebáky“. Nepatrný rozdíl v nákupní ceně, která je u firem podstatně menší než výše uvedená katalogová, donutí nákupčí velkých firemních flotil takříkajíc zahrnout do tabulky. Jejich logika bude jasná: elektromobil je sice o něco málo dražší, ale za první roky servisu, kdy je ve srovnání se spalovacím motorem potřeba měnit a udržovat podstatně méně věcí, se malý rozdíl vrátí. Jistě, obchodním zástupcům najíždějícím tisíce kilometrů týdně prostě firmy znovu koupí benzínové či dieselové oktávky, ale mnohým dalším budou elektromobily skvěle vyhovovat. Když se firma rozhodne flotilu vyměnit, dá se předpokládat, že v rámci různých programů se tahle auta dostanou k soukromníkům za ceny ojetých vozů, na které dosáhne podstatně více lidí. Po dvou letech používání totiž cena takového auta klesne třeba i na 350 tisíc korun, což je pro soukromníka naprosto přijatelná cena. A tak by se elektrický pohon mohl rozšířit i mezi poměrně skepticky přemýšlející Čechy. Češi se neradi nechají nutit Mnohým z nich by totiž elektromobil vyhovoval, ale vadí jim násilné protežování alternativního pohonu politikou EU a hlavně praktiky, kdy jsou jejich oblíbené modely aut násilně nahrazovány elektrickými variantami. V momentě, kdy dostanou na výběr, by se situace mohla změnit. A je skvělé, že na takovou strategii přechází naše „domácí“ automobilka, byť řízená německým Volkswagenem. Nová verze legendární Lady Niva je pro smích i Rusům. Najdi pět rozdílů! Číst více Další želízko v ohni Škodovka však Elroqem zdaleka nekončí. Chystá se totiž model Epiq – obdoba spalovacího Kamiqu, který má být zaměřen právě na soukromé zákazníky, pro které je osm set tisíc korun za nové auto prostě moc. Jeho cena má startovat na částce kolem 25 tisíc eur (633 tisíc korun), což je opět velmi podobná cena, kterou česká rodina dá za zmiňovaný Kamiq. Je to dobrá volba pro mnoho Čechů, kteří se k elektrifikaci svého autoparku doteď (a mnohdy velmi oprávněně) stavěli spíše negativně a všechny snahy automobilek o prodej elektroaut vnímali jako důsledek politického tlaku.
\nČas načtení: 2025-01-01 14:00:06
Řada automobilek má do budoucna plány, které zahrnují nulová úmrtí při dopravních nehodách. Stejné plány má třeba i Evropská unie. Do čisté nuly máme ještě hodně daleko, ale dobrou zprávou je, že počty zemřelých při dopravních nehodách v ČR v loňském roce klesly. Dokonce jsou nejnižší od roku 1961. Podle předběžných informací policie zemřelo v […]
\nČas načtení: 2024-06-06 00:00:00
ANALÝZA: Obchodní válka s Čínou? Evropské automobilky před ní varují
Sílící čínský vliv západní automobilky znepokojuje, ale současně je pro ně tamní trh klíčový. EU se nakonec rozhodla odložit verdikt o uvalení vyšších cel na čínská auta až na dobu po volbách do Evropského parlamentu. Jak vše nakonec dopadne? Proč je většina západních automobilek proti tomu? A kdo křičí nejvíce?
\nČas načtení: 2024-10-14 17:53:00
Místo škodovek volhy, místo renaultů moskviče. V ruských závodech se zabydleli Číňané
Dnes už je jasné, kdo nejvíc těží z odchodu západních automobilek z Ruska. Příležitosti se chytili Číňané. Celá situace ale nejvíce říká o samotných Rusech.
\nČas načtení: 2024-03-22 16:02:39
Kdo má nejvíce patentů ze všech automobilek?
Automobilka Toyota se již podesáté umístila na prvním místě v automobilovém průmyslu v žebříčku největšího počtu podaných patentů, který zveřejnila Asociace vlastníků duševního vlastnictví. V roce 2023 přijal americký Úřad pro patenty a ochranné známky 2667 žádostí největší světové automobilky. Kdo má nejvíce patentů Zatímco v segmentovém žebříčku automobilek Toyota porazila druhý Hyundai s 2052 ... Číst dál The post Kdo má nejvíce patentů ze všech automobilek? appeared first on TopDrive.cz.
Čas načtení: 2024-02-27 07:07:29
Automobilka Toyota se již podesáté umístila na prvním místě v automobilovém průmyslu v žebříčku největšího počtu podaných patentů, který zveřejnila Asociace vlastníků duševního vlastnictví. V roce 2023 přijal americký Úřad pro patenty a ochranné známky 2667 žádostí největší světové automobilky. Zatímco v segmentovém žebříčku automobilek Toyota porazila druhý Hyundai s 2052 patenty a třetí Ford … Nejvíc patentů ze všech automobilek zaregistrovala v roce 2023 Toyota. Druhý byl Hyundai a třetí Ford Pokračovat ve čtení »
Čas načtení: 2024-02-22 05:05:55
O Evropských automobilkách se často hovoří v tom smyslu, že většině ujel vlak. Nezvládají držet krok s čínskými konkurenty, nejsou schopné nabízet cenově dostupné elektromobily a kvůli tomu prodávají méně, než by mohly. A to je v konečném důsledku žene do finančních problémů. Právě proto uvažuje koncern Stellantis, Renault a Volkswagen nad nějakou formou sloučení. Co bylo ještě … Dříve nemyslitelné, teď možná realita. Trojice automobilek přemýšlí nad velkým sloučením, chtějí se tak ochránit Pokračovat ve čtení »
Čas načtení: 2020-01-07 14:20:09
Šéf Peugeotu a Citroënu Carlos Tavares: Kampaně proti dieselovým motorům zvyšují exhalace CO2
Carlos Tavares bude zřejmě brzy po spojení automobilek Fiat-Chrysler a Peugeot-Citroën šéfem nového světového koncernu. Poté, co rodilý Portugalec odešel z firmy Renault-Nissan, stačilo mu necelých pět let k tomu, aby z téměř bankrotující automobilky PSA vybudoval firmu s největší ziskovostí v branži. Focus Online s ním hovořil o aktuálních otázkách tohoto průmyslu. I když už v koncernu PSA máte první modely plug-in a elektroauta, na rozdíl od Volkswagenu, Mercedesu, Fordu a Kia se nepodílíte na programu výstavby rychlonabíjecích stanic pro elektroauta po Evropě. PSA je druhá největší skupina v automobilové branži. Není toto rozhodnutí trochu divné? Možná, ale je to stanovisko, které mohu velmi jednoduše vysvětlit. Naším hlavním cílem je zajistit svobodu pohybu s vysokou mírou komfortu, kvality a trvanlivosti. Infrastruktura, která je potřeba pro provoz automobilů, není naším klíčovým byznysem. Nepodílíme se na výstavbě čerpacích stanic, ani dálnic. Proto se také nepodílíme na stavbě nabíjecích stanic pro elektromobily. Malá hustota nabíjecích stanic je jedním z největších problémů v Evropě a zpomaluje to rozvoj elektromobility a zásah širších vrstev zákazníků. Vidím to ale tak, že se jedná o odpovědnost vlád a komunálních orgánů. Potřeba investic do této oblasti je velmi vysoká a už teď jsou tyto státní struktury pod velkým tlakem. Vysoké náklady a nízké příjmy vedou k těžko zamezitelným deficitům. Privátní investice do této oblasti se také neosvědčily, protože distribuce elektrického proudu bude jen tehdy rentabilní, když může spotřebitel platit vyšší ceny. Toho ale nebude jednoduché dosáhnout, protože nízké provozní náklady elektroautomobilu mají vyrovnat jeho vyšší pořizovací cenu proti benzinovým a dieselovým vozům. Mluvil jste o svobodě pohybu – je svoboda pohybu, tak, jak ji známe, ohrožena? V demokratických zemích Evropy máme volnost pohybu jako nabyté právo. Myslím si, že bychom měli o volnosti pohybu v Evropě přemýšlet, abychom pochopili, zda není v ohrožení. Není to jen proto, že se vlády pokoušejí tuto svobodu omezit. Co by se stalo, kdybyste nemohli jet více než pětkrát z Londýna do Paříže, protože vaše osobní bilance CO2 by byla nepřiměřeně vysoká? I když tomu tak zatím není, začíná být svoboda pohybu ohrožena hospodářským tlakem. Někteří z nás se v nepříliš vzdálené budoucnosti mohou probudit a zjistí, že si svobodu pohybu nebudou moci dovolit. Jako občan Evropy bych chtěl každého vyzvat, aby se na problémy životního prostředí díval komplexně a neukazoval jen na výfuk automobilu. Jak vysoká je bilance CO2 při získávání vzácných surovin pro výrobu baterií, při jejich recyklování a při nabíjení? Co znamená budoucí energetická daň pro financování našich vlád? Kolik pracovních míst odpadne, když se automobilový trh silně a trvale zhroutí? Nikdo v Evropě to nepočítá. Mnozí výrobci automobilů vyvinuli samostatné elektromobily, jiní zase mají pro běžné modely elektrické varianty. Peugeot a Opel zvolili cestu tzv. dvojčat. Nabízejí modely se spalovacím nebo stoprocentně elektrickým pohonem s odůvodněním, že to pro spotřebitele představuje větší svobodu volby. Jedná se o strategii pro všechny značky koncernu PSA? Je to přístup ke spotřebiteli, kterým respektujeme jeho rozhodnutí, jaký vůz si chce koupit. Konečná volba závisí na omezeních jednotlivých technologií. Plně se soustřeďujeme na spotřebitele. Pokud musíme dodržet zákon, který říká, kolik škodlivin může vůz vypustit, abychom zachránili planetu, musíme dát spotřebiteli možnost volby, co je pro jeho potřeby nejlepší. Ten problém je velmi komplikovaný, protože každý občan Evropy dnes má pocit, že jeho svoboda pohybu je stále více omezována. U nás v PSA se nechceme nadále stydět a říkáme zákazníkovi: Pokud je toto auto, které se vám líbí, tak potom toto jsou motory, které máte k dispozici i s jejich přednostmi a zápory. A nazpět k vaší otázce: Ano, to je strategie, kterou chceme využívat v našich různých segmentech a značkách. Carlos Tavares bude zřejmě brzy po spojení automobilek Fiat-Chrysler a Peugeot-Citroën šéfem nového světového koncernu. Poté, co rodilý Portugalec odešel z firmy Renault-Nissan, stačilo mu necelých pět let k tomu, aby z téměř bankrotující automobilky PSA vybudoval firmu s největší ziskovostí v branži. Focus Online s ním hovořil o aktuálních otázkách tohoto průmyslu. {loadmodule mod_tags_similar,Související} {mprestriction ids="1,2"} Vaše značky nenabízejí žádná hybridní řešení. Proč? Považuji to za zastaralou technologii, u které jde jen o to vylepšit benzinový pohon podporou elektřiny. S příchodem plug-in hybridů a plně elektrických aut ztrácejí zákazníci o jednoduché hybridy zájem. Především proto, že v určitých městských oblastech, kde jsou povolena pouze elektroauta, nemohou hybridy dostat povolení. Mnozí politici a experti vidí už dnes jako reálnou smrt dieselů. Žijeme stále více ve světě, kde existuje rozdělení mezi dogmatiky a pragmatiky. Pravdou je, že dogmatici mezi sebou divoce diskutují a ohlašují nezodpovědně utopická opatření, pro která neexistuje žádné vědecké ani praktické zdůvodnění. Když k tomu dochází, chybí jim prostě pravda, což je vážné. Když takové osoby oznámily „smrt dieselů“, stouply emise CO2, takže by měly být zodpovědné za zhoršující se globální oteplování. Pravdou je, že dieselový motor vypouští o 15 až 20 procent méně emisí CO2 ve srovnání s benzinovým motorem. Když oznamujeme smrt dieselů, podporujeme tím fakticky spotřebitele a firmy, aby kupovali více vozů s benzinovým motorem, a tím přispívali ke globálnímu oteplování. Jsem přesvědčený, že se lidé, kteří podporovali akce pro smrt dieselům, dopustili velmi vážných činů a měli by odpovídat na otázky. Pokud by odpovědí byla jejich neznalost, nejsou podle mého názoru schopni být v pravém slova smyslu zákonodárci. To vše bylo známé a není to překvapující. Stačilo se jen zeptat vědců a inženýrů. Takže teď budeme žít roky v přechodu k elektromobilitě s vyššími emisemi CO2, než bychom museli, protože jsme jako výrobci do spalovacích motorů a jejich technologií hodně investovali. Nebylo možné v rámci jednání ACEA ( Evropská asociace výrobců automobilů), kde jste byl poslední dva roky prezidentem, upozornit politiky na tyto skutečnosti? Ne, protože Evropská unie se záměrně rozhodla nám nenaslouchat. Důvod je jednoduchý: Každý se teď snaží od sebe odvrátit možnost být obviněn, že je ve službách automobilové lobby, což je dnes špinavé slovo. Bohužel nepochopili, že jim chceme vysvětlit právě tu vědeckou a technickou stránku věci, aby mohli zabránit tomu, k čemu nyní došlo. Mohli se přitom seznámit s daty, která bychom jim poskytli – na základě fyziky a chemie. Ale dali přednost tomu, vyhnout se nálepce být lobbistou aut, což by jim ubíralo voličské hlasy. Neříkám už ani, že bychom měli být slyšeni i proto, že v Evropské unii zastupujeme 13,8 miliónu pracovních míst. Jen bychom chtěli přispět k tomu, aby politická rozhodnutí byla zodpovědnější. Evropský trh automobilů od roku 2015 postupně roste, i když růst se zpomaluje, možná dokonce dochází ke stagnaci. A v letošním roce zřejmě dojde v prvním pololetí i k poklesu o 3,1 procenta. Jak vidíte vývoj trhu v celém roce 2019 a především v následujících letech? Odhaduji, že v letošním roce zůstaneme zhruba na úrovni loňského roku, možná nepatrně pod ním. Ale v příštích deseti letech uvidíme, že elektromobilita bude mnohem dražší než klasické pohony. Už teď víme, že obnovitelné energie jsou dražší než klasické, včetně jaderné energie. Budeme muset evropským občanům povědět, že když si jdou dnes koupit plně nebo částečně elektrifikované auto, tak jejich mobilita bude dražší a nebude pro všechny spotřebitele dostupná. Je pak jen přirozené, že trh zažije trvalý pokles, aby se přizpůsobil kupní síle, a že to bude mít i dopady na zaměstnanost a vývoj daňových příjmů. Vždyť jen z prodeje paliv dostávají evropské vlády ročně zhruba 440 miliard eur na daních. Změna trendu, které jste dosáhl v posledních pěti letech u PSA, bývá nazývána „Carlosův styl“. Zmenšili jste majetek firmy, ale dosáhli jste operativního zisku a vaši marži vám mohou závidět prémiové značky. Co bylo rozhodujícím faktorem, který přispěl k tomu úspěchu? Byla to podle mého názoru angažovanost a kompetence našich pracovníků, kteří pochopili závažnost a neodkladnost prosazení našich rozvojových plánů. Úspěch se nedosahuje powerpointovými prezentacemi, nýbrž tím, že lidé chápou, proč je třeba mít určité výsledky. Je také důležité prodávat auta za férové ceny, které nemohou být vzhledem k naší historii a hodnotě našich vozů příliš podhodnoceny. Musí být na stejné úrovni jako u našich konkurentů, a to bez reklamy, protože se jedná o postavení na trhu, nikoliv o nástroj prodeje. Když jsme se rozhodli pro vstup do vyšší třídy, musíme vzít také v potaz očekávání spotřebitele, který více platí, ale pochopitelně také více očekává. Na straně nákladů se nadále pokoušíme o jejich snižování, ale to je něco, co každý z našich spolupracovníků zná z domova, z rodiny, z dovolené. Když budete používat stejnou přísnost a kreativitu, na jakou jste zvyklí ve svém soukromém životě – to znamená dosáhnout to nejlepší s minimálními náklady, dají se očekávat ty nejlepší výsledky. Tomu se říká zdravý selský rozum. Vyvinuli jste ale také nové distribuční kanály – například carsharing. Máme značku Free2Move, která přináší na trh spolu se službami mobility i carsharing. Jedná se o byznys, který se teprve rozvíjí a který, pokud bude ziskový, bude mít budoucnost. Na světě tomu tak všude není, což vedlo k tomu, že hodně firem už z trhu zmizelo. Vycházíme z toho, že má-li mít tato aktivita určitou trvalost, musí být vazba mezi kvalitou servisu, cenou a náklady. Pokud budou města, ve kterých nebudeme vytvářet s touto službou zisk, budeme se snažit provést určité korektury tak, abychom nejpozději za dva roky zisku dosáhli. Působíme už nyní ve Washingtonu, Wu-chanu v Číně, Lisabonu, Madridu a Paříži a v příštím roce chystáme expanzi do Německa. {/mprestriction} Přeložil Miroslav Pavel. Carlos Tavares (*14. srpna 1958 v Lisabonu) je portugalský podnikatel, generální ředitel a předseda správní rady Groupe PSA, největšího francouzského výrobce automobilů. Vystudoval École Centrale Paris. Svou kariéru začal v Renaultu v roce 1981, byl ředitelem projektu Renault Mégane II. Poté pracoval pro Nissan, partnera Renaultu v alianci Renault – Nissan. Do roku 2009 dohlížel na jeho přítomnost v Severní a Jižní Americe. Pak byl generálním ředitelem Renaultu, rezignoval 29. srpna 2013 po konfliktu ve vedení. Od roku 2014 je generálním ředitelem a předsedou správní rady Groupe PSA. Během svého funkčního období řídil opatření na snižování nákladů a zvyšoval tržní podíl společnosti v Číně, která po několika letech ztrát vrátila Groupe PSA zpět k ziskovosti. V roce 2014 vytvořil společnost DS Automobiles jako samostatnou značku. Tavares má tři děti. Byl pilotem amatérských závodních automobilů od svých dvaceti dvou let. Jel historickou Rallye Monte-Carlo, sbírá klasická auta a vlastní 1979 Peugeot 504 V6 Coupé, 1976 Alpine A110 a Porsche 912 z roku 1966.
Čas načtení: 2024-05-07 13:14:17
Už hezkou řádku let jsou auta spíše pojízdnými počítače. A to znamená, že každé auto shromažďuje obrovské množství dat. Je ale velkou otázkou, co automobilky s těmito daty dělají. Bohužel se postupně ukazuje, že většina z nich s nimi moc dobře nepracuje. Upozornili na to dva američtí senátoři Ron Wyden a Edward Markey, kteří Federální […]
Čas načtení: 2024-07-04 13:14:14
Pokud bychom nahlédli do zpráv starých tak tři až čtyři roky, připomněli bychom si velké plány automobilek týkající se elektromobility. Kolem roku 2020 (ale i dřív) většina automobilek působících v EU tvrdila, že jedinou budoucí cestou je elektromobilita. Jenomže značky míní a zákazník mění. Zákazníci se i vzhledem k vysokým cenám ke koupi elektromobilů nehrnou. […]
Čas načtení: 2024-08-07 12:03:48
Volkswagen a Toyota na kolenou: Akcie automobilek brutálně klesají!
Akcie Toyoty se propadly o 25 %, Volkswagen se dostal na minima z dob COVID-19 a elektromobilky jako Tesla a Rivian utrpěly značné ztráty. Článek Volkswagen a Toyota na kolenou: Akcie automobilek brutálně klesají! z webového portálu Finex.cz.
Čas načtení: 2024-10-03 06:01:01
Jak prodat nedůvěřivým Čechům elektroauto? Jde o cenu, Škoda Elroq může zabodovat
Zatímco Evropa tlačí výrobce do elektromobilů, zákazníci se do nákupů aut na baterie nehrnou. Není se čemu divit – cenovky aut rozhodně nejsou malé, nabídka ojetých vozů pro méně movité zákazníky je nepříliš početná a s nabíjecími stanicemi, k jejichž (i tak problémovému) fungování musí mít člověk několik aplikací, nedejbože karet, to také není zcela slavné. Zatímco ostatní automobilky ruší spalovací modely a nahrazují je elektrickými, Škodovka zvolila trochu jinou taktiku. Nechá totiž zákazníka vybrat. Jistě, nezní to nijak průlomově, nicméně podobný přístup je u automobilek poměrně ojedinělý. Tesla švindluje s autopilotem v autech: VIP servis pro Muska a youtubery. Ostatní zákazníci ostrouhali, ačkoliv platí statisíce Číst více Chytrý tah s Karoqem Pojďme si to ukázat prakticky. Elroq je, nejen jménem, ale i koncepcí, nejvíce podobný spalovacímu Karoqu a srovnání je tak poměrně namístě. Karoq se základním motorem a automatickou převodovkou pořídíte podle škodováckého konfigurátoru vozů za 765 tisíc korun. V Elroqu pak dostanete silnější motor s poměrně slušnou baterií, která podle výrobce bude stačit až na 375 kilometrů dojezdu. Tato velmi podobná verze Elroqu stojí 799 tisíc korun. Rozdíly ve výbavě sice najdete, ale nejde o nic zásadního – Karoq má proti elektrickému sourozenci menší kola a displej uvnitř, ale zase má navíc lepší klimatizaci a tónovaná okna v základu. Cílí se na velké firmy Pro koho bude taková podobnost cen nejpodstatnější? Škodovka podle všeho počítá, že Elroq si jako nový pořídí hlavně firmy, kde malá SUV už rychle dotahují klasické modely jako Octavia či Fabia a Karoq je na šestém místě mezi nejpoužívanějšími „služebáky“. Nepatrný rozdíl v nákupní ceně, která je u firem podstatně menší než výše uvedená katalogová, donutí nákupčí velkých firemních flotil takříkajíc zahrnout do tabulky. Jejich logika bude jasná: elektromobil je sice o něco málo dražší, ale za první roky servisu, kdy je ve srovnání se spalovacím motorem potřeba měnit a udržovat podstatně méně věcí, se malý rozdíl vrátí. Jistě, obchodním zástupcům najíždějícím tisíce kilometrů týdně prostě firmy znovu koupí benzínové či dieselové oktávky, ale mnohým dalším budou elektromobily skvěle vyhovovat. Když se firma rozhodne flotilu vyměnit, dá se předpokládat, že v rámci různých programů se tahle auta dostanou k soukromníkům za ceny ojetých vozů, na které dosáhne podstatně více lidí. Po dvou letech používání totiž cena takového auta klesne třeba i na 350 tisíc korun, což je pro soukromníka naprosto přijatelná cena. A tak by se elektrický pohon mohl rozšířit i mezi poměrně skepticky přemýšlející Čechy. Češi se neradi nechají nutit Mnohým z nich by totiž elektromobil vyhovoval, ale vadí jim násilné protežování alternativního pohonu politikou EU a hlavně praktiky, kdy jsou jejich oblíbené modely aut násilně nahrazovány elektrickými variantami. V momentě, kdy dostanou na výběr, by se situace mohla změnit. A je skvělé, že na takovou strategii přechází naše „domácí“ automobilka, byť řízená německým Volkswagenem. Nová verze legendární Lady Niva je pro smích i Rusům. Najdi pět rozdílů! Číst více Další želízko v ohni Škodovka však Elroqem zdaleka nekončí. Chystá se totiž model Epiq – obdoba spalovacího Kamiqu, který má být zaměřen právě na soukromé zákazníky, pro které je osm set tisíc korun za nové auto prostě moc. Jeho cena má startovat na částce kolem 25 tisíc eur (633 tisíc korun), což je opět velmi podobná cena, kterou česká rodina dá za zmiňovaný Kamiq. Je to dobrá volba pro mnoho Čechů, kteří se k elektrifikaci svého autoparku doteď (a mnohdy velmi oprávněně) stavěli spíše negativně a všechny snahy automobilek o prodej elektroaut vnímali jako důsledek politického tlaku.
Čas načtení: 2024-11-15 06:00:01
Za hodinu musíte dobíjet, vymýšlí si Trump a vyhlašuje válku elektromobilům. Co to přinese Muskovi?
„Dělníci v automobilovém průmyslu jsou okrádáni křivákem Bidenem a také příšerným vedením automobilek,“ hřímal Trump v jednom ze svých nejnovějších projevů. „Tihle lidé dovolí v naší zemi vyrábět elektrická auta, která skoro nikdo nechce. A je to povinné, takže všichni budeme nakonec nuceni řídit auto, které jede hodinu, a pak ho budeme muset dobít,“ říká Trump ve svém projevu s tím, že přichází nadvláda elektromobilů, které lidé nechtějí a z většiny se budou vyrábět v Číně. Nový autopilot Tesly všechny zdržuje. Na devadesátce jede 65 Číst více Trump přehání, ale má pravdu Jakkoliv Trump klasicky přehání s nutností dobíjet „každou hodinu“, s odporem Američanů vůči elektrickým autům má pravdu. Téměř polovina lidí vůbec neuvažuje, že by si podobné auto koupila, a elektrické auto vlastní nebo si pronajímá jen devět procent obyvatel Ameriky. Podle Bidenova plánu, který cituje CBS, by však do roku 2032 měla být více než půlka prodaných aut elektrická. To se s názory Američanů ale zásadně neshoduje. „Lidé nechtějí elektromobily. A ti, kteří je chtějí, ať si je koupí, ale chceme tu mít všechny druhy pohonu, ne nucený přechod na elektrická auta. Ten vyplýtvá desítky miliard dolarů, které měly jít dělníkům, a udělá nová auta zcela nedostupná,“ dodává Trump. Většinu výrobců elektromobilů takové kroky mohou nepříznivě ovlivnit, ale ne všechny. Třeba Elon Musk a jeho automobilka Tesla by na takových krocích mohli vydělat slušné peníze. Dotace vydělávají miliardy Systém na podporu elektrických aut je totiž založen na kreditech. Ty zvýhodňují elektrická auta a jejich výrobci je mohou prodávat společnostem vyrábějícím spalovací auta, které si tak vlastně kupují výjimky na jejich výrobu. Na tomto prodeji kreditů výrobci elektromobilů vydělávají velké peníze. Třeba americká automobilka Rivian na nich letos vydělá 300 milionů dolarů, tedy přes sedm miliard korun. Tesla je výjimka Automobilka Tesla však na prodeji takových kreditů není tak závislá jako ostatní firmy v oboru. Muskova firma díky své delší historii v oboru totiž dokáže produkovat elektrické vozy s podstatně větší marží než ostatní, a kdyby byly zrušené dotace, tolik by ji to neovlivnilo. V kombinaci s vyššími cly na dovoz aut z Číny, která Trumpova administrativa chystá, by tak mohly Teslu čekat doslova zlaté časy, protože by konkurenci nechala daleko za sebou. Tesla švindluje s autopilotem v autech: VIP servis pro Muska a youtubery. Ostatní zákazníci ostrouhali, ačkoliv platí statisíce Číst více Dotace 180 tisíc na elektroauto V současnosti může Američan, který zvolí elektromobil místo spalovacího auta, dostat dotaci až 7 500 dolarů, v přepočtu 180 000 korun, což dělá elektrická auta podstatně dostupnější. Mnohdy ale nezvolí amerického výrobce, což podle Trumpa přispívá k většímu propadu amerických automobilek, hlavně takzvané detroitské velké trojky – Fordu, General Motors a koncernu Stellantis. Ukončení podpory by zřejmě znamenalo nárůst prodeje klasických aut, na kterých automobilky vydělají podstatně více než na elektrických. Od toho si Trump slibuje, že se firmám začne dařit podstatně lépe a zastaví se jejich dlouholetý pád, jak píše Investopedia.
Čas načtení: 2012-06-16 16:00:00
Bentley Mulsanne / Britská nadvláda
Luxusní limuzíny v současné době vyrábí řada automobilek, ovšem z málo kterých vyzařuje osobitost a nadvláda. Pakliže chcete okouzlit své okolí a nechcete sahat po něčem, co už u vás stojí v ulici na parkovišti, jednoduše svěřte své přáním pánům od Bentley. Značka Bentley se už v odvětví výroby nej ...
Čas načtení: 2024-02-11 10:30:00
I v záplavě zpráv o naivitě automobilek v očekávání růžové elektrické budoucnosti se tato vyjímá jako zcela mimořádná. Jak Ford mohl a dál může čekat, že problém, který dekády nedokážou vyřešit celé týmy špičkových vědců, vyřeší pár nadšených techniků ve volném čase? (Petr Prokopec)
Čas načtení: 2024-02-11 06:00:00
Mercedes otočil. Plán prodávat do roku 2030 jen elektromobily odpískal, teď slibuje pravý opak
Absurdní plány automobilek nabízet jen elektrická auta bez ohledu na to, zda o ně někdo stojí, se hroutí jako domeček z karet. Po Fordu, Jaguaru nebo Land Roveru zapíchl do svých elektrických plánů vidle i Mercedes. Chlapsky se k tomu ale jeho šéf opravdu nepostavil. (Petr Miler)
Čas načtení: 2018-04-26 20:45:00
Čím dál víc oblíbená třída vozů SUV má své silné zastoupení u všech známých automobilek. SUV má hned několik předností, pro které jsme si ho zamilovali. Za prvé je to prostor, dále nadhled a bezpečnost na silnici. Svou elegantní jízdou vás proveze těžkým terénem i městem. Které SUV nás letos dostalo ...
Čas načtení: 2016-05-02 00:00:00
Výročí: Škoda a Volkswagen slaví 25 let
Od 16. dubna 1991 je Škoda Auto součástí koncernu Volkswagen. Automobilka se za uplynulé čtvrtstoletí zvedla z pozice regionálního lídra v globálního hráče. Jen za loňský rok opět vyrobila více než milion vozů. V roce 1990 se československé vládě přihlásilo několik automobilek ze západní Evropy i z ...
Čas načtení: 2013-12-23 00:00:00
Škoda Fabia S2000: Nejlepší vůz své kategorie na světě
Česká značka Škoda má v historii světového rallysportu své místo. Vavříny sbírala již v dobách dávno minulých s „plastik bombou“ 130 RS, nicméně i nadále držela krok s konkurencí a aktuálně je nad síly ostatních automobilek Škoda Fabia Super 2000. Škoda 130 RS je dnes již legendární vůz, který je o ...
Čas načtení: 2012-09-17 10:00:00
Renault: Evropská jednička je oblíbená i v ČR
Jen málo automobilek má historii sahající do 19. století. Francouzský Renault byl založen roku 1899 a tak do této vybrané společnosti rovněž patří. Automobilka vyrábí osobní a dodávkové automobily, její logo lze spatřit i na kamionech, autobusech či starších traktorech, zemědělských strojích nebo i ...
Čas načtení: 2012-09-11 00:00:00
Česká republika si drží pozici velmoci co se výroby aut týká. Kromě Škody Auto a fabriky Hyundai v Nošovicích se na území republiky nachází i třetí velký výrobce aut – Toyota Peugeot Citroën Automotive (TPCA). Malá auta od automobilek Toyota a PSA Peugeot Citroën tak montují v průmyslové zóně Kolín ...
Čas načtení: 2010-07-17 00:00:00
Škoda Yeti - první SUV z Mladé Boleslavy
Škoda Yeti je vůbec prvním SUV, které bylo vyrobeno pod značkou Škoda a připojila se tak k řadě automobilek, které tuto oblíbenou karosářskou variantu vyrábí. Yeti se již na českém trhu zabydlel a je k vidění čím dál častěji. Hlavní závod je umístěn v Mladé Boleslavy, ale pro množství modelů značky ...
Čas načtení: 2008-11-19 21:00:00
Již 100 let staví společnost Kleber svoji pověst na třech pravidlech. Jsou jimi spolehlivost, bezpečnost a blízkost. Tyto tři atributy činí z jedné z nejznámějších značek v Evropě jednoho z hlavních aktérů trhu s pneumatikami a také partnera velkých evropských i světových automobilek. Kleber nabízí ...
Čas načtení: 2024-02-15 05:08:24
Chcete BMW M s manuálem? Tak kupujte teď, brzy nejspíš nebudou
Stále existuje řada těch, kteří na manuální řazení nedají dopustit. Ale v nabídce automobilek je jich stále méně, což má za následek to, že manuály jsou postupně vymírajícím druhem. Dnes už je lze pořídit jen do mála modelů, mezi kterými nechybějí BMW. Ale už i tato mnichovská značka upozorňuje na to, že kdo chce BMW … Chcete BMW M s manuálem? Tak kupujte teď, brzy nejspíš nebudou Pokračovat ve čtení »