Čas načtení: 2024-08-21 11:49:00
Praha 21. srpna 2024 (PROTEXT) - Již za 10 dní vejde v platnost zákaz používání kotlů 1. a 2. emisní třídy. Aktuální průzkum společnosti STIEBEL ELTRON ukázal, že firmu na jejich výměnu stále nemá poptáno přes polovinu jejich majitelů. Patříte mezi ně? Pak byste měli začít jednat.Svůj dům či chalupu kotlem na tuhá paliva vytápí téměř dvě třetiny českých domácností. Už 1. září 2024 to však bude představovat problém pro třetinu z nich, která stále využívá staré kotle 1. a 2. emisní třídy, nebo ty vyrobené před rokem 2000. Vyplývá to z průzkumu společnosti STIEBEL ELTRON, předního evropského výrobce tepelných čerpadel, větracích systémů a ohřívačů vody, který proběhl na začátku srpna. Sběr dat byl realizován prostřednictvím aplikace Instant Research agentury Ipsos. Právě provoz kotlů nesplňujících ekologické a legislativní aspekty bude totiž od zmíněného data zakázán. Majitelům hrozí tučné pokuty.„O blížící se stopce stále neví přes 15 % majitelů kotlů na tuhá paliva. Času na výměnu už však moc nezbývá a s rostoucí poptávkou na výměnu rychle mizí i volné termíny. Naší společnosti jen mezi červnem a červencem vzrostl počet poptávek tepelných čerpadel od koncových zákazníků o 35 %. Lidé už tak nemají čas otálet a měli by se rychle porozhlédnout po možné alternativě,“ komentuje výsledky průzkumu David Šafránek, vedoucí technického oddělení ve společnosti STIEBEL ELTRON.Pokuta hrozí více než polovině majitelů nevyhovujících kotlůRealizační firmu na výměnu nemá zatím poptanou více než polovina majitelů kotlů na tuhá paliva. S blížícím se datem oficiálního zákazu tak riskují pokutu ve výši až 50 000 Kč.„Od 1. září musí všechny domácnosti v Česku využívat kotle na pevná paliva dosahující alespoň 3. emisní třídy. V případě, že si spotřebitelé nejsou jistí, do jaké třídy jejich zdroj vytápění spadá, mohou si to zkontrolovat na výrobním štítku, případně v dokladu o revizi,“ uvádí David Šafránek, vedoucí technického oddělení ve společnosti STIEBEL ELTRON.Od září se sníží dotace o desítky tisícTy domácnosti, kterých se povinnost výměny kotlů 1. a 2. emisní třídy týká, mají ještě do konce srpna šanci získat dotaci ve stávající výši.„Od 1. září už budou dotace o desítky tisíc korun nižší. Tzv. kotlíkové dotace, které nízkopříjmovým domácnostem a seniorům, případně domácnostem s příspěvkem na bydlení či invaliditou 3. stupně dokáží pokrýt až 95 % nákladů, přejdou pod program Nová zelená úsporám Light. Také podpora v programu Nová zelená úsporám se s koncem měsíce výrazně sníží. Doufejme tak, že mimo vyhnutí se pokutě také snižování příspěvků majitele nevyhovujících kotlů motivuje k výměně, případně alespoň poptání firmy,“ uzavírá David Šafránek, vedoucí technického oddělení ve společnosti STIEBEL ELTRON.Češi chtějí měnit za modernější kotel na tuhá paliva, plyn nebo tepelná čerpadlaVíce než pětina domácností, která musí zdroj vytápění vyměnit zvažuje instalaci tepelného čerpadla. „V době, kdy domácnosti hledají co nejefektivnější způsob vytápění před nadcházejícím zákazem starých kotlů, poptávka po tepelných čerpadlech roste. Pro ty, kteří hledají spolehlivé a ekonomicky výhodné řešení, může být zajímavou volbou tepelné čerpadlo HPA-O 07.1 CS Premium, z naší dílny, které nedávno získalo ocenění „značka kvality“ od dTestu,“ dodává David Šafránek, vedoucí technického oddělení ve společnosti STIEBEL ELTRON.Přes čtvrtinu českých spotřebitelů, kteří již realizační firmu poptali, plánuje pořídit modernější kotel na tuhá paliva, další čtvrtina uvažuje nad modernějším plynovým kotlem. O společnosti Stiebel Eltron:V České republice působí STIEBEL ELTRON od roku 1991, od roku 2018 je Praha sídlem vedení Clusteru pro střední a východní Evropu, a tedy sídlem části top managementu mezinárodní skupiny STIEBEL ELTRON. Firma je průkopníkem v oblasti obnovitelných zdrojů energií – konkrétně výrobu tepelných čerpadel zahájila společnost už v polovině 70. let minulého století. Evropský úřad pro životní prostředí udělil v roce 2022 společnosti STIEBEL ELTRON nejvyšší hodnocení “Klimatický lídr”, za její využívání obnovitelných energií šetrných ke klimatu. Společnost se 100letou historií stala synonymem pro německou kvalitu a inovace v oblasti tepelných čerpadel a dalších energeticky efektivních technologií. Její tradiční hodnoty spočívají v závazku k spolehlivosti a špičkovým standardům. Důkazem toho je například tepelné čerpadlo HPA-O 07.1 CS Premium + HM trend + ISG, oceněné značkou kvality v dTestu. Skupina v současnosti vlastní devět výrobních závodů, 26 prodejních společností a má zastoupení ve více než 120 zemích. Společnost má přibližně 6000 zaměstnanců po celém světě. Zdroj: Konektor PRČTK Connect ke zprávě vydává obrazovou přílohu, která je k dispozici na adrese http://www.protext.cz.
\nČas načtení: 2024-08-22 13:24:00
Máte starší dům a děsí vás, kolik zaplatíte za teplo? Pořiďte si tepelné čerpadlo!
Praha 22. srpna 2024 (PROTEXT) - Přestože je počáteční investice do instalace tepelného čerpadla vyšší, z dlouhodobého hlediska se vám vyplatí. Do budoucna získáte téměř bezúdržbový zdroj vytápění a ohřevu vody s nízkými provozními náklady.V České republice je stále mnoho starších rodinných domů, které k vytápění používají kotle na ekologicky náročná tuhá paliva nebo kotle na elektřinu. Přitom existuje efektivnější a ekologičtější alternativa – tepelné čerpadlo. Toto moderní, účinnější a ekologicky šetrnější zařízení lze navíc snadno instalovat i do starších domů s tradiční otopnou soustavou, která využívá silné trubky a litinové radiátory s velkým objemem vody.Tepelné čerpadlo patří v současné době k nejefektivnějším způsobům vytápění. Funguje jako bezobslužný zdroj tepla, který čerpá energii z okolního prostředí, ať už z vody, země nebo vzduchu. Majitel domu tak platí pouze za elektrickou energii potřebnou k jeho provozu, což může snížit náklady na vytápění až o 70 %.Tepelné čerpadlo je přitom vhodné nejen do novostaveb, ale také do starších nezateplených domů, kdy majitelé často hledají způsoby, jak obnovit stávající topný systém. Takovými důvody mohou být například finanční úspory, snaha o ekologičtější přístup, větší pohodlí, snazší údržba a manipulace či v neposlední řadě povinná nová legislativa motivující k vyšší udržitelnosti.Vhodné do staršího bydlení, i pro domy s radiátoryVýhody instalace tepelného čerpadla do starších domů vysvětluje Miroslav Tábor ze společnosti AC Heating, předního výrobce a dodavatele tepelných čerpadel v České republice.„Čím větší tepelnou ztrátu dům má, tím větší jsou úspory nákladů v porovnání s novostavbami. Obecně totiž platí, že čím více tepla na vytápění potřebujete, tím rychlejší je návratnost investice a vyšší úspora.“ A dodává, že ničím výjimečným není ani instalace tepelného čerpadla do domu, kde jsou radiátory. Podle něj je většinou možná, ale klíčové je předem nechat topnou soustavu odborně posoudit.„Naši odborníci jsou připraveni projít s klientem všechny jednotlivé kroky přechodu na vytápění tepelným čerpadlem, od správného výběru zařízení přes přípravné práce až po instalaci a uvedení do provozu,“ říká Lubomír Kuchynka, jednatel společnosti AC Heating a doplňuje: „V rámci přípravné fáze dodáme kompletní stavební, elektrotechnické i topenářské práce, včetně odpojení starého kotle a napojení tepelného čerpadla ke stávající otopné soustavě. Vše připravíme na klíč, a to ve velmi krátkém čase realizace.“Díky snadné montáži a vysoce profesionálnímu přístupu odborníků z AC Heating je možné nainstalovat zařízení tepelného čerpadla již během jednoho pracovního dne. Při přechodu z kotle na čerpadlo se tak klienti nemusí bát zbytečných průtahů ani komplikací.Tepelné čerpadlo jako inovace pro váš domovTepelné čerpadlo nabízí řadu výhod, které přesahují úsporu nákladů na energii. Jeho všestrannost umožňuje nejen vytápění prostor a ohřev vody, ale také chlazení, což z něj činí efektivní alternativu klimatizace. Další významnou předností je dlouhá životnost zařízení, která může přesáhnout i více než 20 let. Ačkoli počáteční investice může být vyšší, díky dlouhodobé úspoře nákladů se rychle vrátí. Navíc, zejména u starších domů, instalace tepelného čerpadla zvyšuje hodnotu nemovitosti, což může být výhodné při jejím budoucím prodeji.Nepřímo mohou ke snížení výdajů za energie přispět i různé dotace na pořízení a provoz tepelného čerpadla jako ekologicky šetrného zdroje energie. Například v rámci programu Nová zelená úsporám mohou zájemci získat dotaci až 50 % z nákladů na pořízení a instalaci tepelného čerpadla. Pro domácnosti s nízkými příjmy je k dispozici tzv. Kotlíková dotace, která pokrývá až 95 % nákladů na výměnu starého kotle za nové ekologické vytápění. Velkou výhodou tohoto programu je, že žadatel nemusí předem vkládat vlastní prostředky, protože dotace je vyplácena předem.Dotace se vztahují i na tepelné čerpadlo Convert W12/R32, které podle společnosti AC Heating patří mezi její nejprodávanější modely vzduch-voda. Toto tepelné čerpadlo se vyznačuje vynikající úsporou energie a překonává účinnost systémů tepelných čerpadel země-voda. Disponuje výkonovým rozsahem od 3,0 do 12,4 kW (A2W35) a SCOP pro podlahové topení dosahuje hodnoty 5,57.Více informací k produktům AC Heating naleznete na stránce https://www.ac-heating.cz/, pro dotace navštivte https://www.ac-heating.cz/dotace/. O společnosti AC HeatingFirma AC Heating, která byla založena v roce 2006, vyrábí a dodává tepelná čerpadla pro rodinné a bytové domy. Ročně jich prodá a namontuje více než 1 500 po celé České republice. Od roku 2022 firma rozšířila portfolio svých služeb o instalace fotovoltaiky, čímž zákazníkům přináší ještě vetší energetickou nezávislost. Díky svým dlouholetým zkušenostem je firma schopna zpracovat návrh chytrého vytápění na míru. Pro více informací o možnostech tepelných čerpadel pro rodinné a bytové domy pošlete nezávaznou objednávku nebo navštivte show room společnosti AC Heating v Letkově u Plzně. Novinky týkající se společnosti AC Heating najdete na adrese www.ac-heating.cz. Zdroj: PRAM Consulting ČTK Connect ke zprávě vydává obrazovou přílohu, která je k dispozici na adrese http://www.protext.cz.
\nČas načtení: 2024-04-03 13:37:08
Čeká vás (povinná) odstávka starého kotle? Jaké máte možnosti vytápění?
Od září tohoto roku už nebude možné provozovat staré kotle na tuhá paliva 1. a 2. emisní třídy. Čím vytápění starým kotlem na tuhá paliva nahradit? The post Čeká vás (povinná) odstávka starého kotle? Jaké máte možnosti vytápění? first appeared on Hybrid.cz.
\nČas načtení: 2024-04-03 13:24:30
Týká se vás od září zákaz kotlů na pevná paliva? Máte hned několik možností řešení
Od září tohoto roku už nebude možné provozovat staré kotle na tuhá paliva 1. a 2. emisní třídy. Povinná výměna neekologického kotle za nový zdroj tepla se stále týká mnoha domácností. Lidé by proto s výměnou kotle neměli příliš váhat. Čím starý kotel na tuhá paliva nahradit?
\nČas načtení: 2024-04-06 10:55:10
Čeká vás (povinná) odstávka starého kotle? Jaké máte možnosti?
Od září tohoto roku už nebude možné provozovat staré kotle na tuhá paliva 1. a 2. emisní třídy. Povinná výměna neekologického kotle za nový zdroj tepla se stále týká mnoha domácností. Lidé by proto s výměnou kotle neměli příliš váhat. Čím starý kotel na tuhá paliva nahradit? Ačkoli nový zákon o ochraně ovzduší platí už od roku 2012, jeden související a... ...
\nČas načtení: 2024-04-10 07:42:00
Čeká vás povinná odstávka starého kotle? Co místo něj?
Od září tohoto roku už nebude možné provozovat staré kotle na tuhá paliva 1. a 2. emisní třídy. Povinná výměna neekologického kotle za nový zdroj tepla se stále týká mnoha domácností. Lidé by proto s výměnou kotle neměli příliš váhat. Čím starý kotel na tuhá paliva nahradit? Ačkoli nový zákon o ochraně ovzduší platí už […]
\nČas načtení: 2018-11-17 00:00:00
Tipy pro zimu: jak vybrat kvalitní tuhé palivo do kotle
Ač to za okny tak moc nevypadá, zima je již za dveřmi. A život přeje připraveným. Jste připraveni i vy? Máte kvalitní palivo do vašeho kotle na tuhá paliva? Kotle na tuhá paliva i dnes patří stále mezi velmi oblíbená řešení pro vytápění v zimních měsících. Ale takový správný výběr kvalitního paliva ...
\nČas načtení: 2024-04-03 14:35:49
Čeká vás (povinná) odstávka starého kotle? Jaké máte možnosti?
Od září tohoto roku už nebude možné provozovat staré kotle na tuhá paliva 1. a 2. emisní třídy. Povinná výměna neekologického kotle za nový zdroj tepla se stále týká mnoha domácností. Lidé by proto s výměnou kotle neměli příliš váhat.
\nČas načtení: 2010-05-03 00:00:00
Kotle na tuhá paliva, to je uhlí i biomasa
V dnešní době stále převládají v českých domácnostech kotle na tuhá paliva, ve kterých je možno topit nejen hnědým či černým uhlím, ale i biomasou nebo dřevem. Jedním z hlavních důvodů, proč tomu tak je, jsou neustále se zvyšující ceny za plyn a elektřinu. Kotle na tuhá paliva se hojně vyskytují pře ...
\nČas načtení: 2024-03-31 11:30:00
EU a kotle: Neříkejte, že je chceme zakázat. Jenom je chceme nevyhnutelně vyřadit
Internetem se šíří informace, že schválením nové směrnice o energetické náročnosti budov (EPBD) Brusel zakázal kotle na uhlí, plyn či lehké topné oleje. Česká televize svou reportáží lidi varuje, že výměnu kotle už nemusí v termínu vůbec stihnout. Jde ale pouze o nezodpovědné strašení, shodují se příslušné orgány oslovené serverem iROZHLAS.cz. Připouštějí, že konec kotlů na fosilní paliva je nevyhnutelný, myšlenkou schválené směrnice je ale postupné vyřazování kotlů na fosilní paliva. Český plynárenský svaz upozornil, že po roce 2040 se počítá pouze s využíváním plynových kotlů na obnovitelné plyny.
\nČas načtení: 2024-06-14 10:00:00
Gaza: Představitel Hamásu tvrdí, že nikdo neví, kolik zbývajících rukojmích je naživu
Nedostatek paliva tlačí nemocnice v Gaze na "pokraj kolapsu", varuje charitaCharitativní organizace ActionAid varovala, že nedostatek paliva tlačí nemocnice v Gaze na "pokraj kolapsu" a lidé čelí dehydrataci, nemocem a hladovění.Dr. Mohammad Salha, zastupující ředitel nemocnice al-Awda v severní Gaze, uvedl, že nedostatek paliva ovlivňuje řadu služeb v nemocnici. V hlasové zprávě ActionAid sdělil: Od 22. dubna [až dosud] palivo a zdravotnický materiál a léky neposkytují, protože izraelská [armáda] odmítla palivo a zdravotnický materiál [vpustit]. Nemocnice je tedy [již] více než 50 dní bez paliva a zdravotnického materiálu a palivo, které přivážejí, vystačí [pouze] na dva týdny. [V důsledku toho] snižujeme počet zásahů a nepoužíváme velké generátory. Malé generátory spouštíme pouze na dobíjení baterií. A [na nich] provádíme operace spojené se záchranou života."Salha uvedl, že nedostatek paliva ovlivnil řadu služeb, včetně porodnických a gynekologických služeb nemocnice. Popsal, že operační sál nemocnice "nefunguje na plný výkon".Postižena je také naše laboratoř. Nemůžeme provádět mnoho analýz, které se týkají ortopedických rozborů [a] máme co do činění s mnoha pacienty ... 70 % lidí, kteří [jsou] postiženi z izraelské agrese, potřebuje ortopedickou operaci."ActionAid uvádí, že pouze 17 nemocnic v Gaze je nyní částečně funkčních a palestinské ministerstvo zdravotnictví varovalo, že by mohly být vyřazeny z provozu, pokud okamžitě nedostanou další palivo. Charitativní organizacePodle palestinské tiskové agentury Wafa zdravotnické zdroje varovaly, že jediné kyslíkové stanici v oblasti města Gazy hrozí, že bude kvůli nedostatku paliva odstavena.Riham Jafari, koordinátor propagace a komunikace v organizaci ActionAid Palestine, uvedl: "Palivo je naprosto zásadní pro udržení infrastruktury potřebné k udržení života v Gaze v chodu. Je šokující, že nemocnice musí kvůli nedostatku paliva omezovat své služby a že život zachraňující zařízení mohou být vyřazena z provozu.Proud pomoci, který v současné době do Gazy přichází, zdaleka nestačí na pokrytí obrovské a stále rostoucí humanitární potřeby.Požadujeme, aby byl okamžitě znovu otevřen hraniční přechod Rafáh, aby byl umožněn nerušený přísun další pomoci a pohonných hmot do Gazy a aby byla zaručena bezpečnost humanitárních pracovníků, kteří pomoc distribuují. Nadále naléhavě žádáme všechny strany, aby se okamžitě dohodly na trvalém příměří." žní sítě".
Čas načtení: 2024-08-21 11:49:00
Praha 21. srpna 2024 (PROTEXT) - Již za 10 dní vejde v platnost zákaz používání kotlů 1. a 2. emisní třídy. Aktuální průzkum společnosti STIEBEL ELTRON ukázal, že firmu na jejich výměnu stále nemá poptáno přes polovinu jejich majitelů. Patříte mezi ně? Pak byste měli začít jednat.Svůj dům či chalupu kotlem na tuhá paliva vytápí téměř dvě třetiny českých domácností. Už 1. září 2024 to však bude představovat problém pro třetinu z nich, která stále využívá staré kotle 1. a 2. emisní třídy, nebo ty vyrobené před rokem 2000. Vyplývá to z průzkumu společnosti STIEBEL ELTRON, předního evropského výrobce tepelných čerpadel, větracích systémů a ohřívačů vody, který proběhl na začátku srpna. Sběr dat byl realizován prostřednictvím aplikace Instant Research agentury Ipsos. Právě provoz kotlů nesplňujících ekologické a legislativní aspekty bude totiž od zmíněného data zakázán. Majitelům hrozí tučné pokuty.„O blížící se stopce stále neví přes 15 % majitelů kotlů na tuhá paliva. Času na výměnu už však moc nezbývá a s rostoucí poptávkou na výměnu rychle mizí i volné termíny. Naší společnosti jen mezi červnem a červencem vzrostl počet poptávek tepelných čerpadel od koncových zákazníků o 35 %. Lidé už tak nemají čas otálet a měli by se rychle porozhlédnout po možné alternativě,“ komentuje výsledky průzkumu David Šafránek, vedoucí technického oddělení ve společnosti STIEBEL ELTRON.Pokuta hrozí více než polovině majitelů nevyhovujících kotlůRealizační firmu na výměnu nemá zatím poptanou více než polovina majitelů kotlů na tuhá paliva. S blížícím se datem oficiálního zákazu tak riskují pokutu ve výši až 50 000 Kč.„Od 1. září musí všechny domácnosti v Česku využívat kotle na pevná paliva dosahující alespoň 3. emisní třídy. V případě, že si spotřebitelé nejsou jistí, do jaké třídy jejich zdroj vytápění spadá, mohou si to zkontrolovat na výrobním štítku, případně v dokladu o revizi,“ uvádí David Šafránek, vedoucí technického oddělení ve společnosti STIEBEL ELTRON.Od září se sníží dotace o desítky tisícTy domácnosti, kterých se povinnost výměny kotlů 1. a 2. emisní třídy týká, mají ještě do konce srpna šanci získat dotaci ve stávající výši.„Od 1. září už budou dotace o desítky tisíc korun nižší. Tzv. kotlíkové dotace, které nízkopříjmovým domácnostem a seniorům, případně domácnostem s příspěvkem na bydlení či invaliditou 3. stupně dokáží pokrýt až 95 % nákladů, přejdou pod program Nová zelená úsporám Light. Také podpora v programu Nová zelená úsporám se s koncem měsíce výrazně sníží. Doufejme tak, že mimo vyhnutí se pokutě také snižování příspěvků majitele nevyhovujících kotlů motivuje k výměně, případně alespoň poptání firmy,“ uzavírá David Šafránek, vedoucí technického oddělení ve společnosti STIEBEL ELTRON.Češi chtějí měnit za modernější kotel na tuhá paliva, plyn nebo tepelná čerpadlaVíce než pětina domácností, která musí zdroj vytápění vyměnit zvažuje instalaci tepelného čerpadla. „V době, kdy domácnosti hledají co nejefektivnější způsob vytápění před nadcházejícím zákazem starých kotlů, poptávka po tepelných čerpadlech roste. Pro ty, kteří hledají spolehlivé a ekonomicky výhodné řešení, může být zajímavou volbou tepelné čerpadlo HPA-O 07.1 CS Premium, z naší dílny, které nedávno získalo ocenění „značka kvality“ od dTestu,“ dodává David Šafránek, vedoucí technického oddělení ve společnosti STIEBEL ELTRON.Přes čtvrtinu českých spotřebitelů, kteří již realizační firmu poptali, plánuje pořídit modernější kotel na tuhá paliva, další čtvrtina uvažuje nad modernějším plynovým kotlem. O společnosti Stiebel Eltron:V České republice působí STIEBEL ELTRON od roku 1991, od roku 2018 je Praha sídlem vedení Clusteru pro střední a východní Evropu, a tedy sídlem části top managementu mezinárodní skupiny STIEBEL ELTRON. Firma je průkopníkem v oblasti obnovitelných zdrojů energií – konkrétně výrobu tepelných čerpadel zahájila společnost už v polovině 70. let minulého století. Evropský úřad pro životní prostředí udělil v roce 2022 společnosti STIEBEL ELTRON nejvyšší hodnocení “Klimatický lídr”, za její využívání obnovitelných energií šetrných ke klimatu. Společnost se 100letou historií stala synonymem pro německou kvalitu a inovace v oblasti tepelných čerpadel a dalších energeticky efektivních technologií. Její tradiční hodnoty spočívají v závazku k spolehlivosti a špičkovým standardům. Důkazem toho je například tepelné čerpadlo HPA-O 07.1 CS Premium + HM trend + ISG, oceněné značkou kvality v dTestu. Skupina v současnosti vlastní devět výrobních závodů, 26 prodejních společností a má zastoupení ve více než 120 zemích. Společnost má přibližně 6000 zaměstnanců po celém světě. Zdroj: Konektor PRČTK Connect ke zprávě vydává obrazovou přílohu, která je k dispozici na adrese http://www.protext.cz.
Čas načtení: 2024-06-06 10:00:00
Společnosti vyrábějící fosilní paliva jsou „kmotry klimatického chaosu“ a měly by mít ve všech zemích zakázanou reklamu podobně jako velké tabákové firmy, prohlásil generální tajemník OSN a zároveň přednesl nová vědecká varování před globálním oteplováním.Ve středečním projevu v New Yorku António Guterres vyzval zpravodajská a technická média, aby přestala umožňovat „ničení planety“ tím, že přijímají peníze z reklamy na fosilní paliva, a zároveň varoval, že svět čelí ohledně klimatické krize bodu zvratu.„Mnoho vlád omezuje nebo zakazuje reklamu na výrobky, které poškozují lidské zdraví, jako je například tabák,“ řekl. „Vyzývám všechny země, aby zakázaly reklamu společností vyrábějících fosilní paliva. A vyzývám zpravodajská média a technologické společnosti, aby přestaly vydávat reklamu na fosilní paliva.“
Čas načtení: 2024-10-27 11:00:59
Na Slovensku skokově zdraží paliva. Vláda na ně zvýšila DPH
Slovenská vláda připravila zvýšení daně z přidané hodnoty na paliva. To se od ledna 2025 zvýší o tři procentní body z 20 na 23 %. Stalo se tak i přesto, že DPH zvýšila Ficova vláda, přičemž Fico předtím kritizoval Hegerovu vládu za to, že jsou paliva drahá. Zvýšení DPH z 20 % na 23 % […]
Čas načtení: 2018-11-17 00:00:00
Tipy pro zimu: jak vybrat kvalitní tuhé palivo do kotle
Ač to za okny tak moc nevypadá, zima je již za dveřmi. A život přeje připraveným. Jste připraveni i vy? Máte kvalitní palivo do vašeho kotle na tuhá paliva? Kotle na tuhá paliva i dnes patří stále mezi velmi oblíbená řešení pro vytápění v zimních měsících. Ale takový správný výběr kvalitního paliva ...
Čas načtení: 2024-03-16 20:10:00
Jádro jako plyn – Rusko pořád vede. Dokonce se prý chystá spolupráce
Diverzifikujeme zdroje energetiky, zaznívá už více než dva roky od vlády Petra Fialy. Po skandálu, kdy do ČR proudila více než polovina dodávek plynu z Ruska, se Fialova vláda dostává na další tenký led. Jaderné palivo pro Temelín a Dukovany. Probíhá i tady řádná síkelovská diverzifikace? Trh s jaderným palivem si to nemyslí. Informace agentury Bloomberg říkají, že Rusko je na trhu jaderného paliva dominantní. A začalo spolupracovat na zpracování paliva s Francií. A aby těm absurditám nebyl konec, zpracování takového paliva probíhá v Německu, které jadernou energetiku zcela odmítlo. Proběhly i protesty tisíců Němců.
Čas načtení: 2024-03-19 07:08:08
Po zavedení benzinu E10 začátkem letošního roku stoupl zájem o prémiová paliva
Od roku 2024 se na čerpacích stanicích objevuje hlavně benzin s označením E10 s vyšším obsahem bioetanolu. Čerpacích stanic, které nabízejí původní E5, zůstalo opravdové minimum. To přineslo zvýšený zájem řidičů o prémiový benzin. Podíl výtoče paliva EVO 100 Plus na čerpacích stanicích MOL vzrostl meziročně téměř dvojnásobně. Podobný nárůst výtoče prémiových paliv zaznamenaly po […]
Čas načtení: 2024-04-24 19:47:25
Bezpilotní letouny Bezpečnostní služby Ukrajiny (SBU) zaútočily v noci na 24. dubna na dva ropné sklady v ruské Smolenské oblasti. Tyto základny skladovaly 26 000 metrů krychlových ruského paliva, píše deník RBC-Ukraine. The post Ukrajinské drony zničily zásoby 26 tisíc kubíků paliva při útoku na ropná skladiště ve Smolenské oblasti first appeared on Pravda24.
Čas načtení: 2024-06-12 18:37:02
Nové Volvo FH16: více výkonu – méně paliva
Nové Volvo FH16 je nejvýkonnějším nákladním vozidlem v Evropě, které je však zároveň velmi úsporné - a navíc může jezdit na 100% obnovitelná paliva. The post Nové Volvo FH16: více výkonu – méně paliva first appeared on Hybrid.cz.
Čas načtení: 2024-06-14 06:41:51
Nové Volvo FH16 je nejvýkonnějším nákladním vozidlem v Evropě.
Warning: Trying to access array offset on value of type null in /data/web/virtuals/320768/virtual/www/wp-content/themes/engage-mag/candidthemes/functions/hook-misc.php on line 123 Nové Volvo FH16: více výkonu – méně paliva Nové Volvo FH16 je nejvýkonnějším nákladním vozidlem v Evropě, které je však zároveň velmi úsporné – a navíc může jezdit na 100% obnovitelná paliva. Testy v provozu potvrdily, že zcela nový motor ve vozidle FH16 dosahuje o 5 % lepší spotřeby paliva
Čas načtení: 2024-06-24 09:10:58
Generální tajemník OSN požaduje zákaz reklam na fosilní paliva. Je to podle něj šílenství
V některých zemích jsou zakázány reklamy na alkohol a ve všech státech EU jsou zakázány také reklamy na tabák a výrobky z něj. A například ve Velké Británii jsou často zakazovány reklamy zobrazující rychlou, zábavnou nebo třeba i terénní jízdu. Zdá se, že na seznam zakázaných reklam brzy přibudou ty, které propagují fosilní paliva. Přesně to […]
Čas načtení: 2024-07-19 12:57:11
Jak na kola vozu: Průvodce hladkou jízdou a prodlouženou životností
Jak na kola vozu: Průvodce hladkou jízdou a prodlouženou životností redakce Pá, 07/19/2024 - 12:57 Automoto Klíčová slova: autodoc.cz péče o kola automobilů péče o kola u auta péče o kola Tipy Vyberte si správná kola: Pokud kupujete nová kola, zvažte jejich velikost, hmotnost a materiál. Lehčí kola mohou zlepšit ovladatelnost a spotřebu paliva. Oprava poškozených kol: Pokud máte poškozená kola, nechte je co nejdříve opravit odborníkem. Ignorování poškození může vést k dalším problémům v budoucnu. Správně skladujte kola: Pokud máte sadu sezónních pneumatik, skladujte kola na chladném a suchém místě mimo dosah přímého slunečního záření. Dodržováním těchto tipů a správnou péčí o kola si zajistíte hladkou a pohodlnou jízdu a prodloužíte jejich životnost, což vám z dlouhodobého hlediska ušetří peníze i starosti. Nezapomeňte, že kola jsou důležitou součástí celkového výkonu a bezpečnosti vašeho vozu, proto se o ně dobře starejte! Hodnocení Zvolte hodnoceníGive it 1/5Give it 2/5Give it 3/5Give it 4/5Give it 5/5 Zde je komplexní průvodce, jak udržovat kola ve špičkovém stavu: Rady pro správnou a pravidelnou péči o kola automobilů od autodoc.cz - čištění a kontrola: Pravidelné mytí: Kola čistěte alespoň jednou za měsíc nebo častěji, pokud se rychle zašpiní. Používejte jemné mýdlo nebo speciální čisticí prostředek na kola a měkký kartáč nebo houbu, abyste nepoškrábali povrchovou úpravu. Kontrolujte, zda nejsou poškozená: Pravidelně kontrolujte kola, zda nevykazují známky poškození, jako jsou promáčkliny, praskliny, ohnutí nebo oděrky. Ty mohou narušit strukturální integritu kola a měly by být neprodleně opraveny nebo vyměněny. Hledejte netěsnosti: Pravidelně kontrolujte tlak v pneumatikách a prohlédněte oblast patky pneumatiky, zda nejeví známky úniku vzduchu. Unikající pneumatika může způsobit nerovnoměrné opotřebení kola a ovlivnit jízdní vlastnosti. Správná údržba kol Pneumatiky otáčejte každých 5 000 až 8 000 km, abyste zajistili rovnoměrné opotřebení. Tím zabráníte nerovnoměrnému opotřebení kol a prodloužíte jejich životnost. Pravidelně si nechte zkontrolovat geometrii kol, zejména pokud si všimnete nerovnoměrného opotřebení pneumatik, vibrací volantu nebo tahání vozu na jednu stranu. Správné seřízení zajišťuje, že kola jsou vzájemně rovnoběžná a kolmá k vozovce, čímž se minimalizuje namáhání pneumatik a kol. Vyvažování kol spočívá v přidání malých závaží na kolo, aby se jeho hmotnost rovnoměrně rozložila. To pomáhá předcházet vibracím a zajišťuje plynulou jízdu. Udržujte správný tlak v pneumatikách podle pokynů v návodu k obsluze vozidla. Podhuštěné nebo přehuštěné pneumatiky mohou způsobit nerovnoměrné opotřebení kol a ovlivnit jízdní vlastnosti a spotřebu paliva. Ochrana kol Vyhněte se odřeninám od obrubníků: Při parkování buďte opatrní a nenarážejte do obrubníků nebo výmolů. Nárazy do obrubníků mohou nejen poškodit vzhled kol, ale také oslabit jejich konstrukci. Používejte bezpečně čisticí prostředky na kola: Pečlivě dodržujte pokyny k péči o kola podle rad autodoc.cz a vyvarujte se používání drsných chemických prostředků, které by mohly poškodit povrchovou úpravu. Voskujte nebo utěsněte svá kola: Použití vosku nebo těsnicího prostředku na kola pomůže ochránit povrchovou úpravu před brzdným prachem, silniční špínou a UV zářením. Pneumatiky vašeho vozu jsou jeho jediným kontaktním bodem s vozovkou, a proto mají zásadní význam pro bezpečnost, výkon a pohodlí. Výběr správných pneumatik může výrazně ovlivnit vaše jízdní vlastnosti, proto je důležité vzít v úvahu vaše jízdní návyky, potřeby a typické povětrnostní podmínky, se kterými se setkáváte. Typy pneumatik Pneumatiky rozdělujeme na několik druhů: Celoroční Pneumatiky: Tyto pneumatiky jsou nejběžnějším typem, který nabízí vyvážený výkon v různých povětrnostních podmínkách. Jsou vhodné pro mírné podnebí s mírnou zimou a létem. Nemusí však mít optimální výkon v extrémních povětrnostních podmínkách. Letní pneumatiky: Letní pneumatiky jsou určeny pro teplé počasí a suché silnice. V těchto podmínkách nabízejí vynikající přilnavost, ovladatelnost a brzdný výkon, ale jejich výkon se výrazně snižuje při nízkých teplotách nebo na sněhu. Zimní pneumatiky: Zimní pneumatiky jsou speciálně navrženy pro sníh, led a nízké teploty. Poskytují vynikající trakci a přilnavost v zimních podmínkách, ale za teplého počasí se rychle opotřebovávají. Pneumatiky do každého terénu: Tyto pneumatiky jsou určeny pro jízdu na silnici i v terénu. Nabízejí kompromis mezi pohodlím na silnici a schopnostmi v terénu. Výkonné pneumatiky: Pneumatiky Performance jsou určeny pro vysoce výkonná vozidla a jejich prioritou je přilnavost, ovladatelnost a rychlá odezva. Ve prospěch vyššího výkonu mohou obětovat část komfortu a životnosti běhounu. Důležitá je také velikost pneumatik: Správný rozměr pneumatik naleznete v návodu k obsluze vozidla nebo na štítku na dveřích na straně řidiče. Použití nesprávného rozměru může ovlivnit ovladatelnost, stabilitu a bezpečnost vozidla. Hodnocení a recenze pneumatik Zkontrolujte hodnocení pneumatik z renomovaných zdrojů, jako je Consumer Reports nebo webové stránky výrobců pneumatik. Přečtěte si recenze ostatních řidičů, abyste získali informace o skutečném výkonu a životnosti. Rozpočet: Ceny pneumatik se mohou výrazně lišit v závislosti na typu, značce a rozměru. Než začnete nakupovat, stanovte si rozpočet a hledejte nejlepší hodnotu v rámci svého cenového rozpětí. Přidat komentář obrázek pixabay.com Kola vašeho vozu jsou více než jen stylový doplněk; hrají klíčovou roli ve výkonu, ovladatelnosti a bezpečnosti vašeho vozu. Správná péče a údržba může zajistit hladkou jízdu, zlepšit spotřebu paliva a prodloužit životnost vašich kol.
Čas načtení: 2024-10-01 14:20:00
ČEZ a Framatome chtějí spolupracovat na vývoji nového jaderného paliva pro Temelín
Společnost ČEZ podepsala s jedním z největších světových dodavatelů jaderného paliva, francouzskou společností Framatome, memorandum o porozumění týkající se vývoje paliva pro tlakovodní reaktory VVER-1000. Dva takové reaktory jsou v provozu v jihočeském Temelíně. Cílem je ukončit palivovou závislost na Rusku, ale také zvyšování efektivity a bezpečnosti jaderného paliva, jak uvedl ČEZ v tiskové zprávě.
Čas načtení: 2024-11-06 15:02:58
Autor: FiBe Datum: 06.11.2024 15:02:58 Název:Name:USS ArcticUSS ArcticOriginální název: Original Name:USS ArcticKategorie:Category:rychlá bojová zásobovací loďFast Combat Support ShipTřída: Class:SupplyKódové označení:Pennant Number:AOE-8Loděnice:Builder: National Steel and Shipbuilding Co., San Diego Založení kýlu:Laid Down: 02.12.1991Spuštění na vodu:Launched: 30.10.1993Uvedení do služby:Commissioned: 11.09.1995 Vyřazení ze služby:Decommissioned: 14.06.2002 předána Velitelství vojenské námořní dopravy / transfered to Military Sealift Command - USNS Arctic (T-AOE-8)Velitel: Commander: 16.09.1995-03.07.1996 O'Neill, John H. Jr. (Captain)03.07.1996-24.04.1998 Lohrmann, Walter Richard (Captain)24.04.1998-30.06.1999 Logsdon, David L. (Captain)30.06.1999-13.12.2000 Erdossy, Martin J. III (Captain)13.12.2000-14.06.2002 White, Garry Ronald (Captain)Jednotka:Unit:DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR ?DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR ?Posádka:Crew:-Technické údaje:Technical Data:Standardní výtlak: Standard Displacement: 21129 [*1*] t 20795 [*1*] long tonsPlný výtlak: Full Load Displacement: 49383 t 48603 long tonsDélka:Length:229,82 m754 ftŠířka:Beam:32,61 m107 ftPonor:Draught: 11,58 m 38 ftPancéřování:Armour:??Pohon:Propulsion:Typ:Type:4x plynová turbína General Electric LM25004x General Electric LM2500 Gas TurbineVýkon:Power:78298,5 kW při ? ot/min105000 bhp at ? rpmŠrouby:Propellers:2Zásoba paliva:Fuel Load:? t? long tonsVýkony:Performance:Rychlost:Speed:48,2 km/h26.0 ktDosah:Range:11112 km při rychlosti ? km/h6000 nm at speed ? ktVýzbroj a vybavení:Armament and Equipment:Výzbroj:Armament: Hlavňová výzbroj:2x 25 mm L/87 kanon Mark 38 MGS na lafetě ? (2x I) 2x 20 mm kanon Mark 15 Phalanx (2x I) 4x 12,7mm kulomet Browning M2HB na lafetě Mark 56 (4x I) Řízené střely: 8x vypouštěcí zařízení Mark 29 MLS (1x VIII) - RIM-7 Sea Sparrow Guns: 2x 25 mm/87 Machine Gun System Mark 38 on ? Mount (2x I) 2x Mark 15 Phalanx Gun, cal 20 mm (2x I) 4x Browning M2HB Machine-gun on Mark 56 Mount, cal .50-in (4x I) Missiles: 8x Mark 29 Missile Launching System (1x VIII) - RIM-7 Sea Sparrow Vybavení:Equipment: Radary:- AN/SPS-64(V)9 - AN/SPS-67 Ostatní: - AN/SLQ-32(V)3 - AN/SLQ-25 Nixie - AN/URN-25 TACAN - Mk-22 IFF - Mk-23 TAS - vrhač Mark 137 -- klamné cíle Mark 36 SRBOC Kapacita: - 74.406 hl paliva DFM - 99.208 hl paliva JP-5 - 1.950 t nákladu - 227 t mraženého nákladu - 757 hl vody - 500 ks sudů s olejem (á 208 l) - 800 ks tlakových lahví s plynem Radars:- AN/SPS-64(V)9 - AN/SPS-67 Others: - AN/SLQ-32(V)3 - AN/SLQ-25 Nixie - AN/URN-25 TACAN - Mk-22 IFF - Mk-23 TAS - Mark 137 Countermeasures Launcher -- Mark 36 SRBOC Chaff and Decoy Capacity: - 46,800 bl of Diesel Fuel Marine - 62,400 bl of JP-5 Fuel - 2,150 ton of Dry Stores - 250 tons of Refigerated Stores - 20000 gal of Fresh Water - 500 pcs of Lube Oil Drums (á 55 gal)- 800 pcs of Bottled Gas Nesená letadla:Aircraft Carried: 2x vrtulník - Boeing-Vertol CH-46E Sea Knight - Sikorsky MH-60S Seahawk 2x Helicopter - Boeing-Vertol CH-46E Sea Knight - Sikorsky MH-60S Seahawk Poznámka:Note: pojmenována po: Arktida[~1~] lehký výtlak (plně vybavena, ale bez posádky, munice a nákladu)06.12.1989: objednána 11.05.1995: předána námořnictvu 29.08.2003: vyřazena ze služby, předána Velitelství vojenské námořní dopravy a přejmenována na USNS Arctic (T-AOE-8) Named for: Arctic[~1~] Light Displacement (full equiped but without crew, ammunition and load)06.12.1989: awarded 11.05.1995: delivery to Navy 29.08.2003: decommissioned, tranasfered to Military Sealift Command and renamed as USNS Arctic (T-AOE-8)Zdroje:Sources: www.history.navy.mil www.nvr.navy.milhttps://www.navsource.org/archives/09/59/5908.htmen.wikipedia.orgen.wikipedia.org
Čas načtení: 2024-11-06 17:01:19
Autor: FiBe Datum: 06.11.2024 17:01:19 Název:Name: USNS Supply USNS SupplyOriginální název: Original Name:USNS SupplyKategorie:Category: rychlá bojová zásobovací loď Fast Combat Support ShipTřída: Class:SupplyKódové označení:Pennant Number: T-AOE-6Loděnice:Builder: National Steel and Shipbuilding Co., San Diego Založení kýlu:Laid Down:24.02.1989Spuštění na vodu:Launched:06.10.1990Uvedení do služby:Commissioned: 13.07.2001 [*1*]Vyřazení ze služby:Decommissioned:-Velitel: Commander:DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR ?, ? ( )Jednotka:Unit:DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR ?DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR ?Posádka:Crew: 179 civilních námořníků (CIVMARS) a 4 důstojníci Velitelství vojenské námořní dopravy179 Civilian Mariners (CIVMARS) and 4 Military Sealift Command OfficersTechnické údaje:Technical Data:Standardní výtlak: Standard Displacement: 21174 [*1*] t 20840 [*1*] long tonsPlný výtlak: Full Load Displacement: 49383 t 48603 long tonsDélka:Length:229,82 m754 ftŠířka:Beam:32,61 m107 ftPonor:Draught:11,58 m38 ftPancéřování:Armour:??Pohon:Propulsion:Typ:Type: 4x plynová turbína General Electric LM2500 4x General Electric LM2500 Gas TurbineVýkon:Power: 78298,5 kW při ? ot/min 105000 bhp at ? rpmŠrouby:Propellers:2Zásoba paliva:Fuel Load:? t? long tonsVýkony:Performance:Rychlost:Speed:48,2 km/h26.0 ktDosah:Range:11112 km při rychlosti ? km/h6000 nm at speed ? ktVýzbroj a vybavení:Armament and Equipment:Výzbroj:Armament: - - Vybavení:Equipment: Radary:- AN/SPS-64(V)9 - AN/SPS-67Ostatní:- AN/SLQ-32(V)3- AN/SLQ-25 Nixie- AN/URN-25 TACAN- Mk-22 IFF- Mk-23 TAS- vrhač Mark 137-- klamné cíle Mark 36 SRBOCKapacita:- 74.406 hl paliva DFM- 99.208 hl paliva JP-5- 1.950 t nákladu- 227 t mraženého nákladu- 757 hl vody- 500 ks sudů s olejem (á 208 l)- 800 ks tlakových lahví s plynem Radars:- AN/SPS-64(V)9 - AN/SPS-67Others:- AN/SLQ-32(V)3- AN/SLQ-25 Nixie- AN/URN-25 TACAN- Mk-22 IFF- Mk-23 TAS- Mark 137 Countermeasures Launcher-- Mark 36 SRBOC Chaff and DecoyCapacity:- 46,800 bl of Diesel Fuel Marine- 62,400 bl of JP-5 Fuel- 2,150 ton of Dry Stores- 250 tons of Refigerated Stores- 20000 gal of Fresh Water- 500 pcs of Lube Oil Drums (á 55 gal)- 800 pcs of Bottled Gas Nesená letadla:Aircraft Carried: 2x vrtulník- Boeing-Vertol CH-46E Sea Knight - Sikorsky MH-60S Seahawk 2x Helicopter- Boeing-Vertol CH-46E Sea Knight - Sikorsky MH-60S Seahawk Poznámka:Note: pojmenována po: zásobování[~1~] v tomto případě se nejedná o uvedení do vojenské služby (jde totiž o civilní loď ve vlastnictví US Navy), ale o převzetí do služby[~2~] lehký výtlak (plně vybavena, ale bez posádky, munice a nákladu)22.01.1987: objednána31.01.1994: předána námořnictvu26.02.1994: zařazena do služby jako USS Supply (AOE-6)13.07.2001: vyřazena ze služby, předána Velitelství vojenské námořní dopravy a přejmenována na USNS Supply (T-AOE-6) Named for: Supply[~1~] The vessels is operated in non-commissioned service (it is civil ship owns by US Navy), the date mean in service.[~2~] Light Displacement (full equiped but without crew, ammunition and load)22.01.1987: awarded31.01.1994: delivery to Navy26.02.1994: commissioned as USS Supply (AOE-6)13.07.2001: decommissioned, tranasfered to Military Sealift Command and renamed as USNS Supply (T-AOE-6)Zdroje:Sources:www.nvr.navy.milhttps://www.navsource.org/archives/09/59/5906.htmen.wikipedia.orgen.wikipedia.org
Čas načtení: 2024-11-06 16:45:13
Autor: FiBe Datum: 06.11.2024 16:45:13 Název:Name: USS Supply USS SupplyOriginální název: Original Name:USS SupplyKategorie:Category:rychlá bojová zásobovací loďFast Combat Support ShipTřída: Class: SupplyKódové označení:Pennant Number:AOE-6Loděnice:Builder:National Steel and Shipbuilding Co., San Diego Založení kýlu:Laid Down:24.02.1989Spuštění na vodu:Launched:06.10.1990Uvedení do služby:Commissioned:26.02.1994Vyřazení ze služby:Decommissioned: 13.07.2001 předána Velitelství vojenské námořní dopravy / transfered to Military Sealift Command - USNS Supply (T-AOE-6)Velitel: Commander: 26.02.1994-08.06.1995 Bepko, John Joseph III (Captain)08.06.1995-25.10.1996 Roulstone, Douglas Robert (Captain)25.10.1996-20.04.1998 Bryant, David Ross (Captain)20.04.1998-14.04.2000 Stafford, Joe N. (Captain)14.04.2000-13.07.2001 Warner, Robert Saunders (Captain)Jednotka:Unit:DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR ?DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR ?Posádka:Crew: 40 důstojníků, 36 poddůstojníků a 591 námořníků 40 Officers and 627 Enlisted Technické údaje:Technical Data:Standardní výtlak: Standard Displacement: 21174 [*1*] t 20840 [*1*] long tonsPlný výtlak: Full Load Displacement: 49383 t 48603 long tonsDélka:Length:229,82 m754 ftŠířka:Beam:32,61 m107 ftPonor:Draught:11,58 m38 ftPancéřování:Armour:??Pohon:Propulsion:Typ:Type: 4x plynová turbína General Electric LM2500 4x General Electric LM2500 Gas TurbineVýkon:Power:78298,5 kW při ? ot/min105000 bhp at ? rpmŠrouby:Propellers:2Zásoba paliva:Fuel Load:? t? long tonsVýkony:Performance:Rychlost:Speed:48,2 km/h26.0 ktDosah:Range:11112 km při rychlosti ? km/h6000 nm at speed ? ktVýzbroj a vybavení:Armament and Equipment:Výzbroj:Armament: Hlavňová výzbroj:2x 25 mm L/87 kanon Mark 38 MGS na lafetě ? (2x I) 2x 20 mm kanon Mark 15 Phalanx (2x I)4x 12,7mm kulomet Browning M2HB na lafetě Mark 56 (4x I)Řízené střely:8x vypouštěcí zařízení Mark 29 MLS (1x VIII)- RIM-7 Sea Sparrow Guns:2x 25 mm/87 Machine Gun System Mark 38 on ? Mount (2x I) 2x Mark 15 Phalanx Gun, cal 20 mm (2x I)4x Browning M2HB Machine-gun on Mark 56 Mount, cal .50-in (4x I)Missiles:8x Mark 29 Missile Launching System (1x VIII)- RIM-7 Sea Sparrow Vybavení:Equipment: Radary:- AN/SPS-64(V)9 - AN/SPS-67Ostatní:- AN/SLQ-32(V)3- AN/SLQ-25 Nixie- AN/URN-25 TACAN- Mk-22 IFF- Mk-23 TAS- vrhač Mark 137-- klamné cíle Mark 36 SRBOCKapacita:- 74.406 hl paliva DFM- 99.208 hl paliva JP-5- 1.950 t nákladu- 227 t mraženého nákladu- 757 hl vody- 500 ks sudů s olejem (á 208 l)- 800 ks tlakových lahví s plynem Radars:- AN/SPS-64(V)9 - AN/SPS-67Others:- AN/SLQ-32(V)3- AN/SLQ-25 Nixie- AN/URN-25 TACAN- Mk-22 IFF- Mk-23 TAS- Mark 137 Countermeasures Launcher-- Mark 36 SRBOC Chaff and DecoyCapacity:- 46,800 bl of Diesel Fuel Marine- 62,400 bl of JP-5 Fuel- 2,150 ton of Dry Stores- 250 tons of Refigerated Stores- 20000 gal of Fresh Water- 500 pcs of Lube Oil Drums (á 55 gal)- 800 pcs of Bottled Gas Nesená letadla:Aircraft Carried: 2x vrtulník- Boeing-Vertol CH-46E Sea Knight - Sikorsky MH-60S Seahawk 2x Helicopter- Boeing-Vertol CH-46E Sea Knight - Sikorsky MH-60S Seahawk Poznámka:Note: pojmenována po: zásobování [~1~] lehký výtlak (plně vybavena, ale bez posádky, munice a nákladu) 22.01.1987: objednána 31.01.1994: předána námořnictvu 13.07.2001: vyřazena ze služby, předána Velitelství vojenské námořní dopravy a přejmenována na USNS Supply (T-AOE-6) Named for: Supply [~1~] Light Displacement (full equiped but without crew, ammunition and load) 22.01.1987: awarded 31.01.1994: delivery to Navy 13.07.2001: decommissioned, tranasfered to Military Sealift Command and renamed as USNS Supply (T-AOE-6) Zdroje:Sources: www.nvr.navy.milhttps://www.navsource.org/archives/09/59/5906.htmen.wikipedia.orgen.wikipedia.org
Čas načtení: 2024-11-06 15:18:36
Autor: FiBe Datum: 06.11.2024 15:18:36 Název:Name:USNS ArcticUSNS ArcticOriginální název: Original Name:USNS ArcticKategorie:Category:rychlá bojová zásobovací loďFast Combat Support ShipTřída: Class:SupplyKódové označení:Pennant Number:T-AOE-8Loděnice:Builder:National Steel and Shipbuilding Co., San Diego Založení kýlu:Laid Down:02.12.1991Spuštění na vodu:Launched:30.10.1993Uvedení do služby:Commissioned: 14.06.2002 [*1*]Vyřazení ze služby:Decommissioned:-Velitel: Commander: DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR ?, ? ( )Jednotka:Unit:DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR ?DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR ?Posádka:Crew: 179 civilních námořníků (CIVMARS) a 4 důstojníci Velitelství vojenské námořní dopravy179 Civilian Mariners (CIVMARS) and 4 Military Sealift Command OfficersTechnické údaje:Technical Data:Standardní výtlak: Standard Displacement:21129 [*2*] t20795 [*2*] long tonsPlný výtlak: Full Load Displacement:49383 t48603 long tonsDélka:Length:229,82 m754 ftŠířka:Beam:32,61 m107 ftPonor:Draught:11,58 m38 ftPancéřování:Armour:??Pohon:Propulsion:Typ:Type:4x plynová turbína General Electric LM25004x General Electric LM2500 Gas TurbineVýkon:Power:78298,5 kW při ? ot/min105000 bhp at ? rpmŠrouby:Propellers:2Zásoba paliva:Fuel Load:? t? long tonsVýkony:Performance:Rychlost:Speed:48,2 km/h26.0 ktDosah:Range:11112 km při rychlosti ? km/h6000 nm at speed ? ktVýzbroj a vybavení:Armament and Equipment:Výzbroj:Armament:--Vybavení:Equipment: Radary:- AN/SPS-64(V)9 - AN/SPS-67Ostatní:- AN/SLQ-32(V)3- AN/SLQ-25 Nixie- AN/URN-25 TACAN- Mk-22 IFF- Mk-23 TAS- vrhač Mark 137-- klamné cíle Mark 36 SRBOCKapacita:- 74.406 hl paliva DFM- 99.208 hl paliva JP-5- 1.950 t nákladu- 227 t mraženého nákladu- 757 hl vody- 500 ks sudů s olejem (á 208 l)- 800 ks tlakových lahví s plynem Radars:- AN/SPS-64(V)9 - AN/SPS-67Others:- AN/SLQ-32(V)3- AN/SLQ-25 Nixie- AN/URN-25 TACAN- Mk-22 IFF- Mk-23 TAS- Mark 137 Countermeasures Launcher-- Mark 36 SRBOC Chaff and DecoyCapacity:- 46,800 bl of Diesel Fuel Marine- 62,400 bl of JP-5 Fuel- 2,150 ton of Dry Stores- 250 tons of Refigerated Stores- 20000 gal of Fresh Water- 500 pcs of Lube Oil Drums (á 55 gal)- 800 pcs of Bottled Gas Nesená letadla:Aircraft Carried: 2x vrtulník- Boeing-Vertol CH-46E Sea Knight - Sikorsky MH-60S Seahawk 2x Helicopter- Boeing-Vertol CH-46E Sea Knight - Sikorsky MH-60S Seahawk Poznámka:Note: pojmenována po: Arktida[~1~] v tomto případě se nejedná o uvedení do vojenské služby (jde totiž o civilní loď ve vlastnictví US Navy), ale o převzetí do služby[~2~] lehký výtlak (plně vybavena, ale bez posádky, munice a nákladu)06.12.1989: objednána11.05.1995: předána námořnictvu11.09.1995: zařazena do služby jako USS Arctic (AOE-8)29.08.2003: vyřazena ze služby, předána Velitelství vojenské námořní dopravy a přejmenována na USNS Arctic (T-AOE-8) Named for: Arctic [~1~] The vessels is operated in non-commissioned service (it is civil ship owns by US Navy), the date mean in service.[~2~] Light Displacement (full equiped but without crew, ammunition and load)06.12.1989: awarded11.05.1995: delivery to Navy11.09.1995: commissioned as USS Arctic (AOE-8)29.08.2003: decommissioned, tranasfered to Military Sealift Command and renamed as USNS Arctic (T-AOE-8)Zdroje:Sources:www.history.navy.milwww.nvr.navy.milhttps://www.navsource.org/archives/09/59/5908.htmen.wikipedia.orgen.wikipedia.org
Čas načtení: 2024-11-21 10:38:49
Autor: FiBe Datum: 21.11.2024 10:38:49 Název:Name:RFA Wave RulerRFA Wave RulerOriginální název: Original Name:RFA Wave RulerKategorie:Category:rychlý zásobovací tankerFast Fleet TankerTřída: Class:WaveKódové označení:Pennant Number:A 390Loděnice:Builder:Vickers Shipbuilding & Engineering Ltd., Barrow-in-Furness Založení kýlu:Laid Down:10.02.2000Spuštění na vodu:Launched:09.02.2001Uvedení do služby:Commissioned:27.04.2003 [*1*]Vyřazení ze služby:Decommissioned:-Velitel: Commander:DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR ?, ? ( )Jednotka:Unit:DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR ?DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR ?Posádka:Crew:80 příslušníků RFA + 22 příslušníků RN (letecký personál a obsluha zbraní)80 Royal Fleet Auxiliary Personnel and 22 Royal Navy Personnel (Helicopter and Weapons Systems)Technické údaje:Technical Data:Standardní výtlak: Standard Displacement:31500 t31003 long tonsPlný výtlak: Full Load Displacement:? t? long tonsDélka:Length:196,49 m644 ft 8 inŠířka:Beam:28,24 m92 ft 8 inPonor:Draught:9,98 m32 ft 9 inPancéřování:Armour:??Pohon:Propulsion:Typ:Type: diesel-elektrický pohon:- 4x vznětový motor Wartsila 12V 32E/GECLM (17760 kW) - 2x elektromotor GEC Alstom (14000 kW) Diesel-electric Propulsion:- 4x Wartsila 12V 32E/GECLM Diesel Generator (25514 bhp) - 2x GEC Alstom Electric Motor with Cegelec Variable Speed Converter (19040 bhp)Výkon:Power:? kW při ? ot/min? bhp at ? rpmŠrouby:Propellers:1Zásoba paliva:Fuel Load:? t? long tonsVýkony:Performance:Rychlost:Speed:37,0 km/h20.0 ktDosah:Range:18520 km při rychlosti 27,8 km/h10000 nm at speed 15.0 ktVýzbroj a vybavení:Armament and Equipment:Výzbroj:Armament: 2x 30 mm kanon DS30B (2x I) 2x 7,62 mm kulomet Mk.44 Minigun (2x I) 5x 7,62 mm kulomet L7 Machine Gun (5x I) 2x 20 mm kanon Mark 15 Phalanx (2x I) 2023 - 2x DS30B Gun, cal. 30 mm (2x I) 2x Mk.44 Minigun, cal. 7.62 mm (2x I) 5x L7 Machine Gun, cal. 7.62 mm (5x I) 2x Mark 15 Phalanx Gun, cal 20 mm (2x I) 2023 - Vybavení:Equipment: Radary:- KH 1077 - SharpEye Ostatní: - Type 1017 IFF - Sea Gnat Kapacita: - 12620 m3 námořního paliva - 3000 m3 leteckého paliva - 380 m3 pitné vody - 125 t oleje - 500 m3 nákladu - 8x chladící kontejner TEU -- 150 t jídla Radars:- KH 1077 - SharpEye Others: - Type 1017 IFF - Sea Gnat Capacity: - 79377 bls of Naval Fuel - 18869 bls of Aviation Fuel - 2390 bls of Fresh Water - 137.8 short ton of Lubricating Oil - 17657 cu ft of Solid Cargo - 8x Refrigerated Container TEU Unit -- 165 short ton Nesená letadla:Aircraft Carried: 1x vrtulník- AgustaWestland EH.101 Merlin 1x Helicopter- AgustaWestland EH.101 Merlin Poznámka:Note: [~1~] v tomto případě se nejedná o uvedení do vojenské služby (jde totiž o civilní loď ve vlastnictví Royal Navy), ale o převzetí do služby12.03.1997: objednánaDD.02.2022: převedena do režimu rozšířené připravenosti (tj. v rezervě bez posádky) [~1~] The vessels is operated in non-commissioned service (it is civil ship owns by Royal Navy), the date mean in service.12.03.1997: awardedDD.02.2022: was placed into extended readiness (uncrewed reserve)Zdroje:Sources: www.royalnavy.mod.uk www.royalnavy.mod.uk en.wikipedia.org https://en.wikipedia.org/wiki/Wave-class_tanker
Čas načtení: 2024-11-21 10:28:59
Autor: FiBe Datum: 21.11.2024 10:28:59 Název:Name:RFA Wave KnightRFA Wave KnightOriginální název: Original Name:RFA Wave KnightKategorie:Category:rychlý zásobovací tankerFast Fleet TankerTřída: Class:WaveKódové označení:Pennant Number:A 389Loděnice:Builder:Vickers Shipbuilding & Engineering Ltd., Barrow-in-Furness Založení kýlu:Laid Down:22.10.1998Spuštění na vodu:Launched:29.09.2000Uvedení do služby:Commissioned:08.04.2003 [*1*]Vyřazení ze služby:Decommissioned:-Velitel: Commander:DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR ?, ? ( )Jednotka:Unit:DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR ?DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR ?Posádka:Crew:80 příslušníků RFA + 22 příslušníků RN (letecký personál a obsluha zbraní)80 Royal Fleet Auxiliary Personnel and 22 Royal Navy Personnel (Helicopter and Weapons Systems)Technické údaje:Technical Data:Standardní výtlak: Standard Displacement:31500 t31003 long tonsPlný výtlak: Full Load Displacement:? t? long tonsDélka:Length:196,49 m644 ft 8 inŠířka:Beam:28,24 m92 ft 8 inPonor:Draught:9,98 m32 ft 9 inPancéřování:Armour:??Pohon:Propulsion:Typ:Type:diesel-elektrický pohon:- 4x vznětový motor Wartsila 12V 32E/GECLM (17760 kW)- 2x elektromotor GEC Alstom (14000 kW)Diesel-electric Propulsion:- 4x Wartsila 12V 32E/GECLM Diesel Generator (25514 bhp)- 2x GEC Alstom Electric Motor with Cegelec Variable Speed Converter (19040 bhp)Výkon:Power:? kW při ? ot/min? bhp at ? rpmŠrouby:Propellers:1Zásoba paliva:Fuel Load:? t? long tonsVýkony:Performance:Rychlost:Speed:37,0 km/h20.0 ktDosah:Range:18520 km při rychlosti 27,8 km/h10000 nm at speed 15.0 ktVýzbroj a vybavení:Armament and Equipment:Výzbroj:Armament: 2x 30 mm kanon DS30B (2x I) 2x 7,62 mm kulomet Mk.44 Minigun (2x I) 5x 7,62 mm kulomet L7 Machine Gun (5x I) 2x 20 mm kanon Mark 15 Phalanx (2x I) 2023 - 2x DS30B Gun, cal. 30 mm (2x I) 2x Mk.44 Minigun, cal. 7.62 mm (2x I) 5x L7 Machine Gun, cal. 7.62 mm (5x I) 2x Mark 15 Phalanx Gun, cal 20 mm (2x I) 2023 - Vybavení:Equipment: Radary:- KH 1077 - SharpEye Ostatní: - Type 1017 IFF - Sea Gnat Kapacita: - 12620 m3 námořního paliva - 3000 m3 leteckého paliva - 380 m3 pitné vody - 125 t oleje - 500 m3 nákladu - 8x chladící kontejner TEU -- 150 t jídla Radars:- KH 1077 - SharpEye Others: - Type 1017 IFF - Sea Gnat Capacity: - 79377 bls of Naval Fuel - 18869 bls of Aviation Fuel - 2390 bls of Fresh Water - 137.8 short ton of Lubricating Oil - 17657 cu ft of Solid Cargo - 8x Refrigerated Container TEU Unit -- 165 short ton Nesená letadla:Aircraft Carried: 1x vrtulník- AgustaWestland EH.101 Merlin 1x Helicopter- AgustaWestland EH.101 Merlin Poznámka:Note: [~1~] v tomto případě se nejedná o uvedení do vojenské služby (jde totiž o civilní loď ve vlastnictví Royal Navy), ale o převzetí do služby12.03.1997: objednánaDD.02.2022: převedena do režimu rozšířené připravenosti (tj. v rezervě bez posádky) [~1~] The vessels is operated in non-commissioned service (it is civil ship owns by Royal Navy), the date mean in service.12.03.1997: awardedDD.02.2022: was placed into extended readiness (uncrewed reserve)Zdroje:Sources:www.royalnavy.mod.ukwww.royalnavy.mod.uken.wikipedia.orghttps://en.wikipedia.org/wiki/Wave-class_tanker
Čas načtení: 2024-02-14 17:43:04
Praha: Nízkopříjmové domácnosti díky dotacím vymění staré kotle za ekologičtější tepelné zdroje
Podmínky výzvy splnilo devět domácností, z nichž dvě budou čerpat dotaci na kotel na biomasu s automatickou dodávkou paliva ve výši 130 tisíc korun a sedm získá 180 tisíc korun na instalaci tepelného čerpadla. Výměna se týká starých kotlů na pevná paliva, jako je dřevo, uhlí nebo koks, s ručním přikládáním 1. a 2. emisní třídy nebo i těch, které byly... ...