<p>OLED televizory patří k nejžádanějším modelům na trhu díky bezkonkurenční kvalitě obrazu, ale jejich ceny bývají často mimo dosah běžných spotřebitelů. Máme však skvělou zprávu – Philips 55OLED769 je nyní na Alza.cz dostupný za pouhých 17 091 Kč s použitím slevového kódu ALZADNY10. Jde o mimořádnou příležitost pořídit si kvalitní OLED televizi za cenu, která […]</p> <p>Celý článek si můžete přečíst na <a rel="nofollow" href="https://www.svetandroida.cz/philips-55oled769-alza-sleva/">OLEDka za hubičku! Philips s Ambilight osvětlením pořídíte teď za 17 tisíc</a></p>
Čas načtení: 2025-07-21 20:00:42
OLEDka za hubičku! Philips s Ambilight osvětlením pořídíte teď za 17 tisíc
OLED televizory patří k nejžádanějším modelům na trhu díky bezkonkurenční kvalitě obrazu, ale jejich ceny bývají často mimo dosah běžných spotřebitelů. Máme však skvělou zprávu – Philips 55OLED769 je nyní na Alza.cz dostupný za pouhých 17 091 Kč s použitím slevového kódu ALZADNY10. Jde o mimořádnou příležitost pořídit si kvalitní OLED televizi za cenu, která […] Celý článek si můžete přečíst na OLEDka za hubičku! Philips s Ambilight osvětlením pořídíte teď za 17 tisíc
\nČas načtení: 2024-04-08 06:00:00
Jak snadno vypěstovat CBD konopí doma – 5. díl
Rostliny konopí mohou mít různou strukturu, která je dána jejich genetickou výbavou. Tvar a výška jsou ale ovlivněny i prostředím, v němž rostou. Navíc máme k dispozici i řadu technik, kterými můžeme rostliny přimět k tomu, aby rostly tak, jak se nám to zrovna hodí. Ovlivňování tvaru rostlin je velmi rozšířené u mnoha pěstitelů, a to zejména při pěstování pod umělým osvětlením. V omezeném prostoru například nechtějí, aby byly rostliny příliš vysoké, takže si výšku přizpůsobí daným podmínkám. Správně zvolené techniky mohou přinést ovoce i v podobě vyššího výnosu a kvalitnější úrody. Neinvazivní způsoby ovlivnění tvaru Než se pustím do popisu invazivních technik, jako je odstraňování částí rostlin, musím zmínit několik postupů, které spolehlivě fungují i bez jakéhokoli zásahu do porostu. Základním předpokladem ovšem je, abyste měli plnou kontrolu nad klimatickými podmínkami v pěstírně. To znamená, že tyto techniky lze využít pouze při pěstování pod umělým osvětlením. Týkají se především teploty a intenzity osvětlení. Tvarování teplotou Konopí je možné pěstovat při různých teplotách a jsou odrůdy, kterým se dobře daří i v chladnějších oblastech. Při pěstování pod umělým osvětlením ale nejčastěji doporučuji udržovat denní teplotu mezi 22 a 30 °C, noční by pak neměla klesat pod 16 °C. Z hlediska ovlivňování stavby rostlin ale nejsou tak důležité mezní hodnoty – důležitější jsou rozdíly mezi denní a noční teplotou. Ten rozdíl se někdy označuje jako DIF (z anglického ... The post Jak snadno vypěstovat CBD konopí doma – 5. díl appeared first on Magazín Konopí.
Čas načtení: 2024-04-08 06:00:00
Jak snadno vypěstovat CBD konopí doma: Ovlivňování tvaru
Rostliny konopí mohou mít různou strukturu, která je dána jejich genetickou výbavou. Tvar a výška jsou ale ovlivněny i prostředím, v němž rostou. Navíc máme k dispozici i řadu technik, kterými můžeme rostliny přimět k tomu, aby rostly tak, jak se nám to zrovna hodí. Ovlivňování tvaru rostlin je velmi rozšířené u mnoha pěstitelů, a to zejména při pěstování pod umělým osvětlením. V omezeném prostoru například nechtějí, aby byly rostliny příliš vysoké, takže si výšku přizpůsobí daným podmínkám. Správně zvolené techniky mohou přinést ovoce i v podobě vyššího výnosu a kvalitnější úrody. Neinvazivní způsoby ovlivnění tvaru Než se pustím do popisu invazivních technik, jako je odstraňování částí rostlin, musím zmínit několik postupů, které spolehlivě fungují i bez jakéhokoli zásahu do porostu. Základním předpokladem ovšem je, abyste měli plnou kontrolu nad klimatickými podmínkami v pěstírně. To znamená, že tyto techniky lze využít pouze při pěstování pod umělým osvětlením. Týkají se především teploty a intenzity osvětlení. Tvarování teplotou Konopí je možné pěstovat při různých teplotách a jsou odrůdy, kterým se dobře daří i v chladnějších oblastech. Při pěstování pod umělým osvětlením ale nejčastěji doporučuji udržovat denní teplotu mezi 22 a 30 °C, noční by pak neměla klesat pod 16 °C. Z hlediska ovlivňování stavby rostlin ale nejsou tak důležité mezní hodnoty – důležitější jsou rozdíly mezi denní a noční teplotou. Ten rozdíl se někdy označuje jako DIF (z anglického ... The post Jak snadno vypěstovat CBD konopí doma: Ovlivňování tvaru appeared first on Magazín Konopí.
Čas načtení: 2020-12-16 14:26:45
Podzim a nedostatek světla: jak zlepšit naši psychiku umělým osvětlením?
Světlo na nás vždy působí lépe než šero a tma. Především denní světlo, které nám v těchto podzimních dnech chybí. Dny se zkracují a světla je nedostatek. Není to mýtus, že nedostatek přirozeného světla působí negativně na naši psychiku, dokonce totiž ovlivňuje i náš fyzický stav. Naštěstí můžeme nedostatek přirozeného světla vyvažovat alespoň pomocí umělého LED osvětlení. Ukážeme vám, jaké osvětlení je na podzim nejlepší. Proč jsme především zimě stále unaveni? Někdy se říká, že trpíme v zimě podzimní depresí. Ovšem nejedná se v pravém slova smyslu o depresi. Spíše jde o nadměrnou únavu. A samozřejmě za to může nedostatek světla. Pokud nemáme The post Podzim a nedostatek světla: jak zlepšit naši psychiku umělým osvětlením? appeared first on iMEN.cz.
Čas načtení: 2021-12-11 09:00:00
Chystáte sa vyzdobiť záhradu vonkajším vianočným osvetlením?
Vianoce nám pomaly ťukajú na dvierka, dom máte uprataný a vianočne vyzdobený a už sa nudíte? Nezabudli ste na niečo? Áno, vyzdobte si záhradu vianočným osvetlením! Nemusíte sa báť, že vianočné svetielka zruinujú váš rozpočet, keď sa zdražuje elektrina. Existujú aj vianočné svetielka s časovačom a ...
Čas načtení: 2021-04-12 00:00:00
Jak na správné osvětlení bazénu, abyste vytvořili dokonalou atmosféru?
Pomalu se blíží letní sezóna, to znamená mimo jiné napuštěné zahradní bazény. Venkovní zahradní bazén je skvělý, ale ještě lepší je s unikátním bazénovým osvětlením, které zcela promění atmosféru večerního koupání. Světlo do bazénu může být nejen romantické, ale také může výrazně zvyšovat bezpečnost ...
Čas načtení: 2011-11-19 00:00:00
Moderní a ekologické zahradní osvětlení, venkovní lampy Sponge
Zahradní osvětlení je velmi často opomíjeno, standardně nahrazováno solárnímu lucerničkami na kovové tyči nebo závěsným osvětlením na fasádě domu. Osvětlení zahrady však může být i velmi vkusné, nápadité a dodat tak zahradě exkluzivní nádech. Zahradní osvětlení, kulovitého tvaru, mnohým může připom ...
Čas načtení: 2010-04-29 00:00:00
Solné lampy: Intimní osvětlení pro váš odpočinek
Solné lampy se staly v poslední době velmi žádoucím a oblíbeným interiérovým intimním osvětlením. Vysoká obliba solných lamp spočívá především v jejich kouzelném designu a schopnosti vyzařování léčivých prvků do ovzduší. Solné lampy jsou vskutku ideálním interiérovým doplňkem, které dokáží dodat pr ...
Čas načtení: 2010-04-22 00:00:00
Kamenné osvětlení od Brendy Houston
Z klasického osvětlení se s přibývajícími roky stává osvětlení staromódní, které ztrácí svoji užitnou a estetickou hodnotu. Designérka Brenda Houston se však rozhodla proti klasickým a ničím neoslovujícím osvětlením bojovat. Její práce spočívá v tom, že z obyčejného a nudného osvětlení dokáže uděla ...
Čas načtení: 2009-09-30 00:00:00
Stojací svítidla: Jejich obliba stále roste, objevte i vy přednosti stojacích lamp
K nezbytným prvkům každého interiéru patří bezpochyby umělé osvětlení, které vedle praktického hlediska splňuje i funkci estetickou. Vedle centrálního osvětlení by měla místnost disponovat i osvětlením doplňkovým, jakým jsou například stolní lampičky, bodová osvětlení nebo stojací svítidla. A právě ...
Čas načtení: 2017-12-14 08:00:00
Originálne vianočné osvetlenie
Začínate už premýšľať, ako tento rok vyzdobiť interiér svojho bytu na Vianoce? Osvetlenie neodmysliteľne patrí k vianočnej atmosfére, tak zapojte fantáziu a ozdobte interiér osvetlením so zimnou tematikou, alebo vhodne ozdobte okno, vázu so smrekovými vetvičkami, alebo šiškami. Vytváranie svetelnýc ...
Čas načtení: 2012-12-15 10:00:00
Voľba správneho osvetlenia je dôležitou súčasťou harmonického a útulného bývania. Dobre osvetlená miestnosť prináša dostatok pozitívnej a životodarnej energie, opačný vplyv na ľudské zdravie a psychiku má miestnosť s nedostačujúcim umelým osvetlením, ktorá je naviac doplnená tmavým nábytkom a tmavým ...
Čas načtení: 2017-09-25 00:00:00
Automobilka Ford představuje fungl nový Ford Mustang. Pro Evropu sporty kousek dostal nový vzhled, vyladěný motor a podvozek, i pokročilé asistenční systémy. Nový Ford Mustang má atraktivní vzhled, přičemž atletická silueta vozu je zdůrazněna novým LED osvětlením, stejně jako výraznými odstíny laku ...
Čas načtení: 2007-10-26 20:03:00
Wartburg 353 wartubrg ze predu Interiér Nabízí autorádio Autosuper, se čtyřmy vlnovými rozsahy, vypínatelným osvětlením stupnice, ferovitou vnitřní demontovatelnou vnější teleskopickou anténu a jeden repodruktor, který je citlivý na příjem množství stanic. Nevýhodou je, že je umístěno v pravé čás ...
Čas načtení: 2016-02-22 00:00:00
V současné době se spousta věcí zdražuje a my všichni se snažíme někde ušetřit. Jednou z možností je začít svítit pomocí LED žárovek, které jsou mnohem úspornější. LEDky se vyplatí kupovat na internetu, kde se dají sehnat za velmi příznivé ceny. Od klasiky k LED Klasické žárovky kdysi znamenaly pr ...
Čas načtení: 2018-09-19 21:53:08
Jak rozzářit pokoj pomocí akvária
Spousta pokojů má v rozích místností tmavá místa, která působí ponuře a depresivně. Přitom existuje snadný způsob, jak tento kout místnosti oživit a prosvětlit – akvária. Každé akvárium by mělo být osvětleno akvarijním osvětlením, které zajistí dobrý růst akvarijních rostlin a umožní rybkám vnímat den a noc. Právě díky osvětlení působí akvárium jako svítící kvádr, který oživí místnost.
Čas načtení: 2019-07-15 18:13:26
Rudá záře nad Prstenem Nibelungovým
Jednou z nejdůležitějších inscenací posledních let Wagnerovského festivalu Bayreuther Festspiele byla bezpochyby velkolepá tetralogie Der Ring des Nibelungen (Prsten Nibelungův), kterou naposledy inscenoval (po Tankredovi Dorstovi) "enfant terrible" německé divadelní režie Frank Castorf. Der Ring des Nibelungen (Prsten Nibelungův) je pokládán za Wagnerův Summum opus, respektive Magnum opus – celé provedení trvá 16 až 17 hodin. Wagner v něm zpracovává po vzoru antických dramat německé pohanské legendy z dob stěhování národů s jejich bohy (z nich nejvyšší podobně jako Zeus je Votan), aby tak podal výpověď o stavu a své představě vývoje společnosti. Germánský hrdina Siegfried podobně jako antický Prométheus bojuje proti bohům, kteří se různě mezi sebou a dalšími bájnými bytostmi hašteří, jak se na pohanské bohy sluší, bojují o bohatství a moc (zlato a prsten – prsten propůjčuje moc), aby nakonec společnou smrtí s Brünhildou připravil základy nového lepšího řádu. V čem měl Marx pravdu Není divu, že v programu inscenace je citován Marx, i když ten právě Wagnera nemiloval – možná na něj, jak to bylo u Marxe běžné, žárlil – označoval jej, vlastně obdobně jako později Mann, za státního hudebníka, což je ovšem taktně zamlčeno. Ale celkem jasnozřivě prohlédl nebezpečí spojené s jeho vykupitelskou fantazií (že se mu to nepodařilo u sebe samého, je jiná kapitola). Marxovi nelze upřít, že si povšiml přesně těch momentů ve Wagnerově tvorbě, které jej činí i dnes pro mnohé těžko stravitelným – tedy krom dosti komplikované hudby a jazyka především jeho lehce zneužitelného nacionalismu. Wagnerova představa a cesta k beztřídní společnosti je klasikům marxismu idealistická a blízká je například Dühringovu protimarxistickému, národnímu (arijskému) socialismu. Děj Prstenu je mimořádně složitý (zřejmě to odpovídá i postupnému vzniku dramatického textu, přičemž nejdříve napsal Wagner Siegfrieda), řada příběhů je pouze vyprávěna, dokonce se dozvídáme události, které tomu, co jsme několik dní sledovali, předcházely, teprve na počátku posledního dílu, tedy Soumraku bohů. To v mnohém, jak to už u Wagnera ani nepřekvapí, předjímá moderní dramatiku a dává velké možnosti novým režijním interpretacím. Od prvních náčrtů a studií materiálů do ukončení díla pracoval na Prstenu od roku 1848 (tedy od doby své účasti na májové revoluci v Drážďanech, po které se musel na deset let uchýlit do švýcarského exilu, kde Siegfried vznikl) do roku 1874. Poprvé bylo dílo uvedeno pod vedením mistra 1876 v Bayreuthu na prvních „hrách“. Méně času měl Frank Castorf, režisér posledního bayreuthského Ringu. Zaskočil za Wima Wenderse, který po delších jednáních s ředitelstvím festivalu odřekl. Na samotnou inscenaci prvního dílu, respektive předběžného večera (trvá dvě hodiny!) mu prý dokonce zbylo – stěžoval si – jen devět dní. Skutečnost, že bude Ring v roce 2013 inscenovat, věděl ovšem již dva roky předtím. Zdá se mi, že si Castorf vůbec rád stěžuje a provokuje v naději, že si bude moci stěžovat. Není pochyb o tom, že Wagner je autorem „nejněmečtějším“. Inscenátory proto svádí právě tato skutečnost, k vyrovnávání se – přes Wagnera – s německou minulostí i současností, s německou identitou. A samozřejmě i Castorfovi je Nibelungův prsten projekční plochou – jím značně rozbitých, karikovaných – dějin minulého století. Se soustředěním především na dění v Německu a v souvislosti s Německem. Režisér trpí silnou "ostalgií Děj Prstenu přesunul mimo jiné do bývalé NDR (i když ne moc důsledně). Když ředitelství chtělo vyhodit, nebo snad dokonce vyhodilo z představení jakýsi enderácký plakát, cítil se podle svých slov jako v bývalé NDR a požádal o právní podporu Gregora Gysiho (významného právníka stojícího ostatně jako každý, kdo za vlády jedné strany obhajoval disidenty, v podezření ze spolupráce s východoněmeckou Stasi, jednoho z hlavních činitelů Strany levých, následnické strany bývalé vládnoucí SED). Myslím si, že trpí silnou "ostalgií", jak se tomu v Německu říká (Osten = východ), tedy nostalgií po bývalé NDR. Tam se dalo perfektně provokovat! Například v Basileji, kde zinscenoval dosti nekonvenčně Schillerova Wilhelma Tella (dalo by se říci, že ideologickokriticky, bez spříseženecké přísahy) ho pochválili za objevné pojetí, což samozřejmě zklame... Plakátu jsem si v opulentní inscenaci nepovšiml, takže se možná ředitelství nakonec přece jen proti „zůstatkovému marxistovi“, jak se rád označuje, prosadilo, ale zato velké světelné reklamy národního podniku Chemických závodů Buna v posledním díle ano. Castorf v Basileji inscenoval několikrát – ve Verdiho Othellovi osvětloval jednou místo jeviště hlediště, což bylo docela praktické, neboť si divák mohl pozorně přečíst text opery. Tento režijní nápad přenesl i do Bayreuthu – i když v podstatně oslabené verzi. Přesto se oslepování některým divákům nelíbilo a dost si na ně o přestávce stěžovali. Stejně je neuchvátila skutečnost, že Siegfried vyřídil Fafnera salvou ze samopalu prý značky Kalašnikov (nevyznám se ve zbraních), který se mu podařilo nějak objevit, když si koval meč Nothung. Popravdě jsme se všichni dost lekli, i když upozornění na střelbu jsme nalezli na sedadlech. Navíc randál přehlušil a přerušil Wagnerovu hudbu (prý ale výsledky měření potvrdily, že by škody na sluchu nastat neměly). Gitler nesmí dobít Baku Ale popořadě. Předvečerem cyklu je Zlato Rýna. Režisér nahradil zlato (bohatství) ropou a prsten (bájnou moc) poměrně konkrétní politickou mocí minulého století. Děj zasadil na americký západ (někam, kde se těží ropa, nejspíš do Texasu), přesněji do čerpací stanice pohonných hmot na Rout 66 (Road 66), dcery Rýna proměnil v nudící se animírky, popřípadě prostitutky, Albericha ve chlípného troubu, ze kterého si děvčata střílí, sídlo německých Bohů Valhallu v onu čerpací stanici s motelem nahoře a barem, ve kterém i za velmi nepříhodných situací známých z amerických filmů (jejichž estetiku inscenace kopírovala) „šikovně“ obsluhoval hubený pomenší černovlasý barman. S ním jsme se pak setkávali ve všech dílech Prstenu - šlo o Castorfova asistenta Patrica Seiberta. Postupně ze statisty stal jednou ze stálic Prstenu a svým způsobem (nejmenovanou) hlavní postavou. Ale to už jsem zas napřed a postupuji jako Wagner na přeskáčku, čili zpět: bůh Votan osobně je děvkař, mafiózo a kapitalista, který se v motelu pochybné kategorie povaluje v posteli nejen s Frickou, ale i se svou sestrou, bohyní a pohlednou blondýnkou Freiou. Ačkoliv srbský výtvarník (Alexandar Denič) používá – velice inteligentně - točny, takže máme možnost sledovat dění a prostor z různých stran, uspokojuje Castorf naše voyerství ještě filmovými pohledy na skryté scény (po scéně pobíhá kameraman) a filmovými dotáčkami promítanými na plátno. Obři Fafner a Fasolt přicházejí s basebalovými pálkami jako dosti špinaví násilníci jakýmsi sklepením nebo garáží rovněž v dotáčce a ohrožují Votanovo pěkné auto. Nejzajímavější je závěrečná dotáčka, kdy „Rusalky“ plavou a potápí se v bazénu (film, který i ony sledují v televizi) a při tom nám živě zpívají. Kamera je ovšem i zrádná – dost mne pobavilo vidět, jak na vodě bazénu plavou cihly zlata. Die Walküre (Valküra), první díl cyklu, se odehrává v předrevolučním i porevolučním Rusku, tedy SSSR, ještě přesněji v Ázerbájdžánu v Baku. I tam se těžila a těží ropa. Po incestu Sieglindy s bratrem Siegmundem, při němž je zplozen Siegfried (2. díl) vidíme v dotáčce úspěšný vrt ropného ložiska tedy gejzír ropy (sic!). Sieglindin manžel Hunding se podobá nebezpečně Stalinovi a Wotan je zprvu kapitalista. To se mění Velkou říjnovou revolucí, o které se dovídáme z filmových projekcí filmů Ejzenštajna nebo Pudovkina, možná že i z dotáček v jejich stylu. Napadlo mne, že třeba chtěl Castorf ono nevědoucí a neuvědomělé buržoazní publikum poučit o chodu dějin... Na každý pád Walküry, co normálně – tedy dle Wagnera - odnášejí padlé hrdina do Walhally, se v Castorfově podání věnují hrdinům práce, kteří zahynuli při plynovém výbuchu. Jejich slavné jízdy, na jejíž hudbu se vždy publikum těší (dirigentem pěkně zvýrazněna), se nemůže zúčastnit Brünhilde, poněvadž ta neuposlechla otce Wotana a pomohla Siegmundovi v čestném souboji s Hundingem. I Seibert se mihne coby uvězněný intelektuál. Scéna znázorňuje těžní věž, pumpu a především jakési skladiště s haraburdím, na jehož vrcholu září rudá hvězda. Wotan si nechá narůst Trockého vousy, přidá se – možná z oportunismu, tak zůstane vedoucím výroby - na stranu bolševiků, stane se funkcionářem a čte Pravdu. Opravdu čte Pravdu v azbuce (!), jak vidíme na plátně. Ale Sovětský svaz napadne Gitler (v azbuce). Opět dotáčky, na kterých mimo jiné rusky a v azbuce stojí, že Baku Gitler nesmí dobít: „Ani kapku ropy zachvatiteli!“ Nevím, co dělají návštěvníci neznalí azbuky a těch je pochopitelně v Německu většina. Můj soused se vyptával mne, poněvadž jsem prozradil, že rusky umím. Gitler Baku nedobude. A Brünhilde zde – místo dle libreta na hoře obklopena ohněm, z kterého ji má vysvobodit skutečný hrdina předurčený k velkým hrdinským činům, tedy Siegfried – zůstává v blízkosti obrovského hořícího barelu. Muset zůstat v Ázerbájdžánu je zřejmě i Wotanovi trest dostatečný. Na takovou blbost by ani soudruzi z politbyra nepřišli „Siegfried“ (2. díl cyklu) bydlí se svým vychovatelem kovářem Mimem ve stylovém stříbrně se lesknoucím obytném voze, který lze směrem k publiku otevřít (toho je hojně využíváno) pod sochami v obrovité skalní stěně připomínajícími americký Mount Rushmore: jen místo hlav amerických prezidentů vidíme hlavy Marxe, Lenina, Stalina a Mao Ce-tunga, tedy bohů minulého století. Pozoruhodné je, že se tito „bozi“ různým osvětlením v některých okamžicích proměňují v jiné osoby – měl jsem dojem (a nejen já, diskutovali jsme o tom se sousedem), že se například Stalin proměnil v M. Albrightovou. Mime chce nejinak než v originálu zneužít Siegfrieda k získání prstenu. Nejenže se pokouší vykovat meč, který by poněkud pubertálně se nudící Siegfried nezlomil, což se mu pochopitelně nedaří, ale drží si i Castorfova asistenta jednou jako medvěda, podruhé jako sluhu, který šplhá po lešení, aby mohl tvář Marxe „šidlat“ omývacím zařízením. Děj se konečně dostává do Německa, převážně do toho východního, neboť na opačné straně scény je prakticky přesná kopie berlínského Alexandrova náměstí, kam odchází Siegfried poté, co odrovnal Fafnera samopalem, při čemž mu na jazyk kápla kapka jeho krve. To mu umožňuje rozumět řeči ptáků. Prakticky této schopnosti využije v Berlíně na Alexandrově náměstí, kde potká lesního ptáčka, zpěváčka, dost hezkou slečnu, připomínající zpěvačku třeba z Moulin Rouge. Ta si sundá boty, svlékne punčochy a pak i kalhotky. Všichni čekáme, co bude dál, ovšem vzhledem k tomu, že se při orálním sexu špatně zpívá, k očekávanému – pořád mu to tak nějak naznačovala, jako, že by měl a jelimánek Siegfried věděl nejspíš z internetu, že se něco takového dělá – nedošlo. Kohabitovat začali až na konci aktu, poté co mu sdělila, že by měl šanci u Brünhildy, která spí na hoře (ovšem v tomto případě v Baku) a opona už padala. To už ovšem nezpívali. Byla to nejspíš jen „rychlovka“ (quickie), protože pauza byla krátká. Přesto se to některým divákům nelíbilo a volali, jak se to v Německu dělá, bů. Pravda je, že tím byl trochu narušen původní smysl a děj opery, pokud jde o dospívání Siegfrieda: ten má totiž poznat lásku až s Brünhildou. Ale víme, že dnes to bývá jinak. Po pauze také na Alexandrově náměstí v restauraci v prvním patře se schází při špagetách a víně (také kouří – podle libreta se scéna odehrává v nepřístupné divočině) již dosti sešlý Wotan s bohyní země Erdou, tou, se kterou má Brünhildu. Vše sleduje kameraman (takže představitel Wotana musí skutečně mezi zpěvem i polykat (také to si už Castorf vyzkoušel v Basileji) a číšník, který možná pracuje pro Stasi, jinak opět Castorfův asistent a statista. Slídící kamera má tentokrát i funkci naznačit, že se pohybujeme v policejním státě. {loadmodule mod_tags_similar,Související} Wotan má starosti a ptá se té „nejmoudřejší ženy“, tedy Erdy (die Erde = Země), jak zastavit „valící se kola“: „sage mir nun, wie besiegt die Sorge der Gott“ („řekni mi, jak zvítězí bůh nad starostí“). Erda neví, co říci. A dost naštvaně odejde (v originálu Wotanem probuzena upadá zase do spánku). Ale vrátí se a je pro změnu přítulná. A než se nadějeme, rozepne Votanovi poklopec a začne mu (trochu odvrácena od publika, kamera snímá jen její kývající hlavu) provádět felaci. Sledovali jsme to se zájmem na velkém plátně v přímém přenosu za doprovodu mimořádně kvalitní hudby. Jenže bohužel před vrcholem přišel číšník s tím, že má Wotan vyrovnat úhradu a protože neměl – asi východní – peníze, prchá Wotan skrze zeď k těm sochám... Myslím si, že na západ, protože na takovou blbost, by na východě snad ani soudruzi z politbyra nepřišli, tedy že by postavili socialistický Rushmore (navíc Mao nebyl u evropských soudruhů ke konce svého žití moc v oblibě). A tak si chudák Wotan ani pořádně neužil. Napadá mne ovšem, že tato scéna patří spíše do politického kontextu jiné – významné kapitalistické - země, ne? I Siegfried posedává s Brünhildou ve shora zmíněné restauraci – některé návštěvníky představení trochu iritovalo, že má Brünhilde při buzení i teď jiné oblečení, než když usínala, což se stává v některých filmech, pracuje-li špatně skriptka, ale Castorfovi takové detaily zřejmě nevadí. Na náměstí přijdou dva krokodýli (podle mne je to připomínkou 2. světové války, kdy skutečně krokodýli při bombardování utekli ze zoologické zahrady a dostali se až sem). V představení přichází na scénu zrovna v okamžiku, kdy to mezi Brünhildou a Siegfriedem eroticky jiskří. Jeden z krokodýlů sežere slunečník, druhý ptáčka zpěváčka z předchozího aktu, ovšem Siegfried ho, tedy ji, vytáhne krokodýlovi z tlamy za nohu. Chtěl(a) se mu – už zase – ráda patřičně odvděčit. Siegfried by si to asi nechal opět líbit. Ale Brünhilde (byla těhotná, tedy skutečně, nebylo to způsobeno režijní, ale jinou koncepcí, takže klobouk dolů před výkonem zpěvačky Catherinou Foster) ji dost hrubě odstrčila. "Sociální plastika", které divák nerozumí Není pochyb o tom, že Castorf své město Berlín zná a ví o něm více nežli my. Takže asi bude vědět, proč tam situoval v posledním dílu Prstenu „Soumraku bohů“ do sklepa svatyni Woodoo. V ní zprvu jako kněžky působí tři sudičky (Norny) a později souloží bezdomovecký pár. Že by již v roce 2013 jasnozřivá předzvěst utečenecké vlny? Ke svatyni se jezdí výtahem a také přichází po rudém schodišti na levé straně jeviště připomínajícím slavné oděské schody z Ejzenštejnova filmu Křižník Potěmkin, po kterém se zřítí při střelbě policistů do manifestujících dělníků kočárek, z něhož vypadne miminko. A skutečně brzy se objeví i nám všem již známý asistent Patric Seibert s kočárkem, skutálí se (co dneska dramaturgové a režijní asistenti musí všechno umět!) a z kočárku se rozsypou jablka. Opět se míchá socialismus s kapitalismem: pobavil mne neonový nápis ...XANDERPLATZ (Alexanderplatz – tedy evidentní charakteristika socialismu s jeho vypadávajícími neony), ale kiosek s kebabem, ve kterém opět - jak jinak – působí Patric Seibert (obsluhuje sbor hostů pozvaných Hagenem na svatbu, mimochodem jediná sborová scéna), ale patří spíš do současnosti. O zahalené budově vypadající jako Bundestag (tak nějak, jak jej zahalil před lety Christo) nemluvě. Poté, co se plachta odhalí, zjišťujeme, že jde o Wall Street. Zřejmé poselství: svět není řízen již ani bohy, ani rabiátskými petrolejovými manažéry, ale americkou burzou. Dcery Rýna – i nadále lehká děvčata – sem odjedou autem protestovat proti zneužívání umění jako spekulačního objektu. To Brünhilde je jiný formát – je tak zdisgustována, že zapálí benzín, ale ze světového požáru zbude nakonec jen nám již známý hořící sud. Bojím se, aby se Castorf nepletl. Castorfova inscenace je prý vyrovnáváním se se dvěma utopiemi (zdůrazňoval několikrát dr. Friedrich z Wagnerova muzea v pravidelných dopoledních úvodech) – kapitalismem a socialismem. K tomu je třeba podotknout, že kapitalismus žádnou utopií není, nýbrž hospodářskou praxí (že je ideologicky podpořen, je už jiná věc). Castorfovi téměř úplné změnění děje velké problémy nedělá, myslí si, že konec konců, i Wagner kompiloval a divák nemusí všemu rozumět (a také vše vidět, z některých míst totiž údajně není vidět celá scéna) – prý to v životě není jinak. Na druhou stranu mu neušlo, že přesuny děje a prostředí nikdy moc dobře nefungují a tak prý mu nejde o sémantické, nýbrž o asociativní porozumění. Tedy takové, kde nemusí být udržována, podobně jako ve snu, logika. Prý tak vznikají dvě paralelní díla – Wagnerovo hudebně dramatické a Castorfova „sociální plastika“. Co mně na této „sociální plastice“ nejvíce vadí, je skutečnost, že Castorf vytváří inscenaci s pohledem do minulosti, tedy přes všechny posuny inscenaci v podstatě historizující. Také si myslím, že jeho soustředění na ropu místo na zlato Wagnerův pohled na svět poněkud zužuje. Nečiní-li jemu významové posuny problémy, činí je rozhodně divákovi. Tady nestačí říci, že člověk nemusí všemu rozumět. Protože jde o enormní posuny v obsahu opery (a oper, týká se i jiných režisérů), bylo by jistě k prospěchu věci, kdyby se v Bayreuthu odhodlali k dalšímu zlomu v tradici a byly tu, stejně jako prakticky ve všech operních domech, promítány titulky. A také kdybychom si to, co si můžeme poslechnout v úvodu k představením, mohli přečíst v programu. Kirill Petrenko jako dirigent inscenace, kterou jsem viděl, byl publikem oslavován – zdá se že on to byl, kdo zachránil dosti chaotické představení. V příštím textu se bude autor zabývat zhodnocením všech aktuálních inscenací.
Čas načtení: 2020-06-14 05:15:59
[…] Plně automatizovaná moderní zahrada je vhodná pro takové zahrádkáře, kteří svému pozemku nemohou zajistit pravidelnou péči. Nedostatek času plně vyvažují moderní technologie a absolutní kontrola nad zavlažováním, osvětlením a údržbou s ohledem na počasí v daný moment. Absolutní kontroly nad pozemkem můžete využít nejen v době své nepřítomnosti, ale i při zdravotních komplikacích, proto je moderní zahrada vhodná jak pro mladé rodiny, které pravidelně cestují, tak i pro seniory. […]
Čas načtení: 2024-02-27 13:01:17
Nahlédněte do světa kamerových systémů: Kabelové, Wi-Fi a plně bezdrátové varianty
Nahlédněte do světa kamerových systémů: Kabelové, Wi-Fi a plně bezdrátové varianty redakce Út, 02/27/2024 - 13:01 Ostatní - Dům, Byt a Zahrada Klíčová slova: kabelové kamerové systémy wi-fi kamerové systémy kabelové kamery bezdrátové kamery Tipy Výběr mezi těmito typy kamer závisí na vašich konkrétních potřebách a podmínkách nasazení. Pro venkovní kamerové systémy s nahráváním a systémy vyžadující vysokou úroveň flexibility a snadnou instalaci mohou být Wi-Fi nebo bezdrátové kamery ideálním řešením, zatímco pro stálé a vysoce zabezpečené instalace mohou být lepší kabelové kamery. Hodnocení Zvolte hodnoceníGive it 1/5Give it 2/5Give it 3/5Give it 4/5Give it 5/5 Základem schopností digitálních kamer je schopnost přeměnit světlo na elektronická data pomocí obrazového snímače, jako je CMOS nebo CCD. Tento proces začíná, když objektiv kamery zaostří dopadající světlo na snímač, který následně přetváří světlo na digitální obrazové informace. Na rozdíl od analogových kamer, které využívají film, zaznamenávají digitální kamery obraz přímo v elektronické formě. Ačkoli digitální kamery mohou využívat mechanické závěrky pro řízení expozice, mnohé z nich simulují funkci závěrky elektronicky, což umožňuje rychlejší a tichou operaci. Kromě toho pokročilé algoritmy zpracování obrazu umožňují vytvářet vysoce kvalitní fotografie i při nízkých úrovních osvětlení, a efektivně spravovat barvy, kontrast a ostrost. Bezpečnostní kamerové systémy Moderní bezpečnostní kamerové systémy se liší v designu a funkcích, zahrnují jak výrazně viditelné, tak diskrétní kamery. Tyto systémy, včetně kabelových a bezdrátových variant, jsou základem efektivního monitorování a zabezpečení prostor. Kabelové kamery často poskytují obraz vyšší kvality, ale instalace bez viditelných kabelů může být náročná. Bezdrátové kamery nabízejí větší flexibilitu v umístění a snadněji se instalují, ale jejich signály mohou být rušené jinými bezdrátovými zařízeními. Volba mezi kabelovými a bezdrátovými kamerovými systémy se odvíjí od potřeb prostoru, který má být monitorovaný, přičemž zahrnuje jak praktické aspekty instalace, tak i zabezpečovací taktiku. Je třeba zvážit, zda mají být kamery viditelné pro odstrašení, nebo skryté pro nenápadnou monitoraci. Bezpečnostní kamerové systémy umožňují streamování živých záběrů, které lze s přídavným rekordérem, jako je digitální videorekordér (DVR) nebo síťový videorekordér (NVR), zaznamenávat pro pozdější prohlížení. Tato flexibilita poskytuje možnost monitorování v reálném čase i kontrolu nahrávek podle potřeby. Rozhodnutí o záznamu a metoda záznamu závisí na cílech monitorování, ať už jde o sledování událostí v reálném čase nebo přezkum minulých záznamů z bezpečnostních důvodů. IP kamerové systémy IP (Internet Protocol) kamery představují skok vpřed v technologii kamerových systémů, připojují se k počítačové síti a poskytují digitální videodohled. Na rozdíl od tradičních analogových kamer, IP kamery převádějí pořízené snímky na digitální data, která lze přenášet přes síť nebo internet. Tyto systémy nabízejí pokročilé funkce, jako je vzdálený dohled, video s vysokým rozlišením a schopnost komprimovat a digitálně ukládat velké množství záznamů. Komponenty IP kamerového systému zahrnují objektiv, obrazový senzor, procesor pro kompresi a zpracování obrazu a také síťové připojení pro přenos dat. Wi-Fi kamerové systémy Wi-Fi kamery nabízejí významné výhody z hlediska nasazení a celkové flexibility. Jsou snadno instalovatelné téměř v každé moderní budově, jelikož nevyžadují, aby byly nové síťové kabely vedené za stěnami nebo nad podhledy. Mohou být jednoduše umístěné kdekoliv, kde je zdroj energie. Tato flexibilita a snadná přenosnost umožňují, že Wi-Fi kamery lze bez problémů přidávat do již existujícího monitorovacího systému nebo je přesouvat podle potřeby, aby se přizpůsobily aktuálním požadavkům na bezpečnostní dohled. Kamerové systémy s nahráváním Wi-Fi a bezdrátové kamery často nabízí možnost nahrávání, buď do cloudového úložiště nebo na místní paměťová média. Tato funkce je klíčová pro dlouhodobé monitorování a zabezpečení prostoru, umožňuje uživatelům přehrávat a analyzovat záznamy pro zjištění podrobností o bezpečnostních incidentech nebo pro kontrolu oblasti v době, kdy nebyli přítomní. Wi-fi vs. bezdrátové vs. kabelové systémy Wi-Fi kamerové systémy a bezdrátové technologie poskytují řadu výhod, zejména ve zmíněné flexibilitě umístění a snadnosti instalace. Nicméně jak je u pokročilých monitorovacích systémů běžné, i tyto přinášejí určité kompromisy. Na následujících řádcích se podíváme na hlavní přednosti a nedostatky, které rozlišují Wi-Fi a bezdrátové kamery od jejich kabelových protějšků. Kabelové kamerové systémy: plusy a mínusy Kabelové bezpečnostní kamery jsou tradičním monitorovacím řešením, které podniky a komerční průmysl používají po desetiletí. Stabilní připojení: Kabelové kamery jsou přímo připojené do sítě, což zajišťuje stabilní a spolehlivé připojení bez rizika výpadků signálu. Neustálý přísun energie: Jsou napájené buď přímo z elektrické sítě, nebo přes PoE (Power over Ethernet), což eliminuje potřebu baterií a zajišťuje nepřetržitou provozuschopnost. Náročnější instalace: Vyžadují vedení kabelů, což může být časově i finančně náročné, zejména v obtížně přístupných nebo velkých areálech. Omezená flexibilita: Umístění kamery je pevně dané instalací kabelů, což může komplikovat případné přesuny nebo rozšíření systému. Wi-Fi kamerové systémy: plusy a mínusy Wi-Fi kamerové systémy nabízejí více svobody než jejich kabelové protějšky. Nevyžadují totiž kabelové síťové připojení a místo toho fungují přes bezdrátový signál. Flexibilní umístění: Mohou být instalované téměř kdekoli v dosahu Wi-Fi signálu, což umožňuje snadné přizpůsobení a rozšiřování systému. Snadná instalace: Nevyžadují složité kabeláže, stačí je připojit k napájení a k Wi-Fi síti. Výzvy s konektivitou: Spolehlivost Wi-Fi signálu může být ovlivněná různými faktory, jako jsou překážky v prostředí nebo rušení od jiných zařízení, což může vést k výpadkům signálu. Bezpečnostní rizika: Připojení přes Wi-Fi může představovat dodatečná bezpečnostní rizika, jako jsou útoky na síť nebo neoprávněný přístup. Plně bezdrátové kamerové systémy: plusy a mínusy Protože jsou plně bezdrátové a fungují na dobíjecí baterii nebo obnovitelné zdroje energie, tyto kamery nepotřebují žádné kabely nebo zásuvky pro napájení. Videosignál je uživateli přenášený bezdrátově, typicky pomocí Wi-Fi připojení, které kamery spojuje s domácí sítí a umožňuje přístup k živému obrazu nebo záznamům přes internet. V případě, že není dostupné Wi-Fi připojení, některé modely mohou využívat mobilní data prostřednictvím vestavěného GSM/3G/4G/LTE modemu, což umožňuje přenos videosignálu i v odlehlých nebo dočasných lokalitách bez přístupu k pevné síti. Jaké jsou tedy plusy a mínusy? Maximální portabilita a flexibilita: Díky bateriovému nebo solárnímu napájení lze tyto kamery umístit prakticky kamkoli, aniž by byl zapotřebí přístup k elektrické síti. Ačkoliv pro přenos videosignálu obvykle využívají Wi-Fi, v případě, že není dostupné Wi-Fi připojení, mohou některé modely přenášet data prostřednictvím mobilních sítí (GSM/3G/4G/LTE). Snadná instalace a přesun: Instalace nevyžaduje kabely a kamery lze snadno přemístit podle potřeby, což je ideální pro dočasné instalace nebo monitorování různých míst. Závislost na napájení: Potřeba pravidelného dobíjení baterií nebo dostatečného solárního osvětlení pro udržení funkčnosti kamery může být limitujícím faktorem, zejména v prostředích s nízkým osvětlením nebo proměnlivým počasím. Riziko výpadku napájení: V případě, že baterie dojde nebo solární panel nedokáže poskytnout dostatečné množství energie, kamera přestane fungovat, dokud nebude opět nabitá nebo nebude mít dostatek solární energie. Přidat komentář Zdroj obrázku: Canva Systémy kamer, ať už jde o tradiční kamery, bezdrátové bezpečnostní systémy nebo pokročilé IP kamerové systémy, fungují na principech, které se výrazně vyvinuly od dob prvních experimentů s optickými zařízeními. Tento vývoj nám umožňuje lépe porozumět, jak dnešní zařízení zachytávají a zpracovávají obrazové záznamy. V následujícím textu se podíváme blíže na fungování moderních monitorovacích systémů a na to, jak tyto technologie přispívají k bezpečnosti a efektivitě kontrolovaných míst.
Čas načtení: 2024-03-06 11:01:00
První evropské město už má islámskou výzdobu. Oslaví ramadán jako Vánoce
Němci dosud zdobili osvětlením a výzdobou města převážně o Vánocích. Nyní se však dočkali i muslimové. Frankfurt nad Mohanem se jako první město v Evropské unii rozsvítí v rámci oslav největšího islámského svátku, kterým je ramadán.
Čas načtení: 2024-03-07 14:53:00
Praha 7. března 2024 (PROTEXT) - V dnešní době je kuchyně místem, kde se nejen připravuje jídlo, ale také slouží jako centrum rodinného života a společenských setkání. Je dobré vědět, že správným osvětlením můžeme tuto důležitou část našich domovů posunout na úplně novou úroveň elegance a modernosti. Možnosti nových, inspirativních osvětlovacích prvků se v posledních letech neuvěřitelně posunuly – poslouží nejen praktické stránce věci, ale kuchyni dodají kouzelnou atmosféru. Z kuchyně se tak stane místo, které budete milovat.Centrální osvětlení – více než jen světloZávěsná světla nebo stropní svítidla nad jídelním stolem jsou skvělou volbou. Pokud máte dost místa, můžete uplatnit designérský trik s opakováním – zvolte lampu s více zdroji světla nebo nainstalujte tři závěsná svítidla ve shodném designu a dvou různých velikostech – jedno větší a dvě menší. Zvažte regulovatelné světelné zdroje, které vám umožní nastavit intenzitu osvětlení podle potřeby a také vytvořit příjemné prostředí při jídle s blízkými i hosty.Osvětlení pracovní plochyCentrální osvětlení rozhodně nestačí k tomu, aby se vám v kuchyni příjemně a bezpečně pracovalo. Prostor pracovní plochy je opravdu nutné velmi dobře osvětlit. I zde se ale může snoubit praktičnost s estetikou – a také úsporností provozu. Místem, kam se světla umísťují, jsou většinou horní závěsné skříňky.„LED osvětlení, které poskytne dostatečné a rovnoměrně osvětlení pracovní plochy, si můžete zvolit v přisazeném profilu anebo zafrézované přímo do dna horních skříněk,“ vysvětluje Lucie Pardubská, produktová manažerka KUCHYNĚ gorenje. Může mít podobu LED bodových světel, ale také průběžných pásků, které mohou svítit nejen dolů, ale také nahoru a prosvěcovat tak prosklené horní skříňky.Jinou variantou jsou integrované LED lišty nebo integrovaná LED bodová osvětlení – montují se na horní i spodní police závěsných skříněk a nasvěcují prostor pod skříňkami i ve skříňce.Další možností jsou speciální dna do horních skříněk z hliníkových profilů s mléčným sklem. Využívají úsporné LED pásky nebo LED trubice a nemají viditelné spoje. Působí rovněž velmi elegantně.Další designové světelné prvkyOsvětlené skříňky, regály, poličky i parapety nejen zvýrazňují vaše oblíbené kuchyňské nádobí, ale také přidávají prostoru punc moderního luxusu. Skleněná dvířka skříněk se stávají zářícími výlohami, které odhalují vaše poklady.Romantickou atmosféru rozhodně navodí i nasvětlení soklu kuchyňské linky - při výrobě kuchyní na zakázku se využívají i vestavné hliníkové LED profily, které tvoří s nábytkem rovinu.Velmi praktické je také osvětlení vnitřního prostoru zásuvek ve spodních skříňkách nebo v potravinových skříních – když je otevřete, samy se rozsvítí. Máte tak perfektní přehled a přiznejme si, je to také krásné a efektní. Stejně jako podsvícení průběžných úchytkových profilů v moderně pojatých kuchyních bez viditelných madel.Vstupte do éry chytrých domovů„Každá osvětlovací zóna by měla mít nezávislé ovládání. Zvažte i možnost stmívání a volby chromatičnosti podle potřeby a nálady. Praktické je ovládání osvětlovacích prvků pomocí dálkového ovladače, nebo přes mobilní aplikaci či hlasového asistenta,“ vysvětluje Lucie Pardubská, produktová manažerka KUCHYNĚ gorenje. Světla budou reagovat na vaše přání, ať už potřebujete dobře vidět na připravovanou večeři, nebo hledáte relaxační atmosféru po náročném dni.Více informací:www.kuchynegorenje.cz ČTK Connect ke zprávě vydává obrazovou přílohu, která je k dispozici na adrese http://www.protext.cz.