Rekonstruovaná stanice linky metra B Českomoravská bude kvůli horšímu stavu nosných konstrukcí uzavřena déle, než se čekalo. Namísto konce letošního roku se otevře až v prvním čtvrtletí roku příštího. V srpnu ji ze stejného důvodu také čekají dvě víkendové výluky. Tento víkend bude výluka také na lince C mezi stanicemi Hlavní nádraží a Vltavská. Velkou část linky C čeká výluka i v srpnu. Pracuje se taky na Pankráci a na Staroměstské.
Čas načtení: 2025-05-26 16:45:00
Stanice metra Českomoravská by po rekonstrukci mohla mít nový název: Někteří místní jsou proti
Stanice pražského metra Českomoravská by se po rekonstrukci mohla jmenovat Arena Libeň. Se změnou souhlasí městská část Praha 9, organizace Ropid, která má na starosti plánování dopravy v Praze, a podle mluvčího Ropidu Filipa Drápala byla pro i místopisná komise pražského magistrátu. Stanice Českomoravská se nachází na lince metra B, je nejblíže k O2 Areně. Od ledna letošního roku je kvůli rekonstrukci uzavřená. Nejbližší tramvajová zastávka nese název Arena Libeň jih.
\nČas načtení: 2025-05-27 14:54:26
Stanice metra Českomoravská by se mohla přejmenovat. Budí to vášně
Stanice pražského metra Českomoravská by se po rekonstrukci mohla jmenovat Aréna Libeň. Se změnou souhlasí městská část Praha 9, organizace Ropid, která má na starosti plánování dopravy v Praze, a podle mluvčího Ropidu Filipa Drápala byla pro i místopisná komise pražského magistrátu. Stanice Českomoravská se nachází na lince metra B, je nejblíže k O2 areně. Od ledna letošního roku je kvůli rekonstrukci uzavřená. Nejbližší tramvajová zastávka nese název Arena Libeň jih.
\nČas načtení: 2025-01-07 17:42:00
Zavřená stanice metra prověří dopravu. Fanoušci hokeje musí hledat nové trasy
Stanice metra Českomoravská je od pondělí 6. ledna kvůli rekonstrukci uzavřena, a tak pražský dopravní podnik čeká už v úterý první velká zkouška. Nedaleká O2 arena totiž hostí hokejový zápas pražské Sparty s Mladou Boleslaví, který přiláká až deset tisíc fanoušků.
\nČas načtení: 2025-01-08 20:46:00
Poprvé od uzavření metra byl hokej v O2 areně. Fanoušci se mačkali v tramvajích
Stanice metra Českomoravská je od pondělí kvůli rekonstrukci uzavřená a pražský dopravní podnik tak v úterý čelil první velké zkoušce. Nedaleká O2 arena totiž hostila hokejový zápas Sparty s Mladou Boleslaví, který přilákal přes 9 tisíc fanoušků. Plné byly hlavně tramvaje.
\nČas načtení: 2025-07-21 16:22:38
Stanice metra Českomoravská bude uzavřena déle, než se předpokládalo
Rekonstruovaná stanice linky metra B Českomoravská bude kvůli horšímu stavu nosných konstrukcí uzavřena déle, než se čekalo. Namísto konce letošního roku se otevře až v prvním čtvrtletí toho příštího. V srpnu ji ze stejného důvodu také čekají dvě víkendové výluky. Tento víkend navíc bude výluka mezi stanicemi linky C Hlavní nádraží a Vltavská. Velkou část linky C pak rovněž čeká v srpnu výluka, která potrvá přes týden.
\nČas načtení: 2025-07-21 16:25:11
Výluk v metru přibývá, další už o víkendu. Českomoravskou otevřou později
Rekonstruovaná stanice linky metra B Českomoravská bude kvůli horšímu stavu nosných konstrukcí uzavřena déle, než se čekalo.
\nČas načtení: 2025-07-21 17:00:47
Stanice metra Českomoravská bude uzavřena déle
Rekonstruovaná stanice linky metra B Českomoravská bude kvůli horšímu stavu nosných konstrukcí uzavřena déle, než se čekalo. Namísto konce letošního roku se otevře až v prvním čtvrtletí roku příštího. V srpnu ji ze stejného důvodu také čekají dvě víkendové výluky. Tento víkend bude výluka také na lince C mezi stanicemi Hlavní nádraží a Vltavská. Velkou část linky C čeká výluka i v srpnu. Pracuje se taky na Pankráci a na Staroměstské.
\nČas načtení: 2025-07-21 17:16:00
Stanice metra Českomoravská bude uzavřena déle: Je v horším stavu, než se čekalo
Rekonstruovaná stanice linky metra B Českomoravská bude kvůli horšímu stavu nosných konstrukcí uzavřena déle, než se čekalo. Namísto konce letošního roku se otevře až v prvním čtvrtletí příštího roku. V srpnu ji ze stejného důvodu také čekají dvě víkendové výluky. ČTK to v pondělí v tiskové zprávě sdělila mluvčí pražského dopravního podniku (DPP) Aneta Řehková. Tento víkend bude výluka také na lince C mezi stanicemi Hlavní nádraží a Vltavská. Velkou část linky C čeká v srpnu výluka, která potrvá přes týden.
\nČas načtení: 2025-07-21 17:30:31
Stanice metra Českomoravská bude uzavřena déle, než se předpokládalo
Opravovaná stanice metra linky B Českomoravská bude uzavřena déle, než se původně zamýšlelo. Otevře se až začátkem příštího roku. Tamní nosné konstrukce jsou totiž v mnohem horším stavu, než dopravní podnik očekával.
\nČas načtení: 2025-07-21 19:26:00
Stanice metra Českomoravská je v nečekaně horším stavu. Bude zavřená déle
Rekonstruovaná stanice linky metra B Českomoravská bude kvůli horšímu stavu nosných konstrukcí uzavřena déle, než se čekalo. Namísto konce letošního roku se otevře až v prvním čtvrtletí příštího roku. V srpnu ji ze stejného důvodu také čekají dvě víkendové výluky. V pondělí to v tiskové zprávě sdělila mluvčí pražského dopravního podniku (DPP) Aneta Řehková. Tento víkend bude výluka také na lince C mezi stanicemi Hlavní nádraží a Vltavská. Velkou část linky C čeká v srpnu výluka, která potrvá…
\nČas načtení: 2025-07-07 00:03:01
Autor: Aubi Datum: 07.07.2025 00:03:01 Název:Name:PRAG REAL Vysočany a.s.PRAG REAL Vysočany a.s.Originální název:Original Name:PRAG REAL Vysočany a.s.Historie názvů:History of Names:27.03.1907-DD.MM.1909 Pražská továrna na automobily spol. s r.o.DD.MM.1909-DD.MM.1920 První českomoravská továrna na stroje, automobilní oddělení PRAGADD.MM.1920-DD.MM.1927 Auto Praga, Českomoravská-Kolben a spol.DD.MM.1927-DD.MM.1940 Českomoravská-Kolben-Daněk, a.s., automobilní oddělení PragaDD.MM.1940-DD.MM.1945 Českomoravské strojírny, a.s., automobilní oddělení PragaDD.MM.1945-01.01.1946 Automobilka Praga Vysočany ?01.01.1946-02.09.1948 Letecké závody, n.p., závod Vysočany - Praga02.09.1948-17.06.1953 Auto - Praga, n.p.17.06.1953-01.01.1961 Automobilové závody Klementa Gottwalda, n.p.01.01.1961-29.02.1964 Automobilové závody Letňany n.p., závod Vysočany ?29.02.1964-30.06.1988 PRAGA - Automobilové závody, n.p., závod Klementa Gottwalda30.06.1988-01.07.1990 PRAGA Závody Klementa Gottwalda, koncernový podnik ?01.07.1990-14.09.1990 Praga n.p. ?14.09.1990-01.05.1992 PRAGA, s.p.01.05.1992-23.04.1998 PRAGA a.s.23.04.1998-14.07.2021 PRAG REAL Vysočany a.s.27.03.1907-DD.MM.1909 Pražská továrna na automobily spol. s r.o.DD.MM.1909-DD.MM.1920 První českomoravská továrna na stroje, automobilní oddělení PRAGADD.MM.1920-DD.MM.1927 Auto Praga, Českomoravská-Kolben a spol.DD.MM.1927-DD.MM.1940 Českomoravská-Kolben-Daněk, a.s., automobilní oddělení PragaDD.MM.1940-DD.MM.1945 Českomoravské strojírny, a.s., automobilní oddělení PragaDD.MM.1945-01.01.1946 Automobilka Praga Vysočany ?01.01.1946-02.09.1948 Letecké závody, n.p., závod Vysočany - Praga02.09.1948-17.06.1953 Auto - Praga, n.p.17.06.1953-01.01.1961 Automobilové závody Klementa Gottwalda, n.p.01.01.1961-29.02.1964 Automobilové závody Letňany n.p., závod Vysočany ?29.02.1964-30.06.1988 PRAGA - Automobilové závody, n.p., závod Klementa Gottwalda30.06.1988-01.07.1990 PRAGA Závody Klementa Gottwalda, koncernový podnik ?01.07.1990-14.09.1990 Praga n.p. ?14.09.1990-01.05.1992 PRAGA, s.p.01.05.1992-23.04.1998 PRAGA a.s.23.04.1998-14.07.2021 PRAG REAL Vysočany a.s.Obory výroby:Production Subjects:automobily, převodovkycars, transmissionsSídlo hlavního závodu:Headquarters:27.03.1907-14.07.2021 Praha / 27.03.1907-14.07.2021 Prague / Názvy a sídla poboček:Subsidiary Name and Location:DD.MM.1967-DD.MM.1996 Louny / DD.MM.1972-DD.MM.19RR Kutná Hora / DD.MM.1972-DD.MM.1973 Holýšov / DD.MM.1972-DD.MM.19RR Hrádek nad Nisou / DD.MM.1972-DD.MM.1986 Rousínov / DD.MM.1992-DD.MM.200R Opravny a stavba automobilů a.s., Čáslav / DD.MM.1994-DD.MM.2004 Strojírna Praga s.r.o., Praha DD.MM.1996-DD.MM.200R Praga Louny a.s., Louny DD.MM.1996-DD.MM.200R Praga Strašnice a.s., Praha DD.MM.1996-DD.MM.200R SEVA Hrádek a.s., Hrádek nad Nisou DD.MM.1996-DD.MM.2006 Praga Omnitrade s.r.o., Praha DD.MM.1996-DD.MM.200R Kovo Cheb a.s., Cheb DD.MM.1997-DD.MM.200R TECHNOMETRA Praha a.s., Praha DD.MM.1997-DD.MM.200R Lvovský závod hydromechanických převodovek a.s., Lvov DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR ?DD.MM.1967-DD.MM.1996 Louny / DD.MM.1972-DD.MM.19RR Kutná Hora / DD.MM.1972-DD.MM.1973 Holýšov / DD.MM.1972-DD.MM.19RR Hrádek nad Nisou / DD.MM.1972-DD.MM.1986 Rousínov / DD.MM.1992-DD.MM.200R Opravny a stavba automobilů a.s., Čáslav / DD.MM.1994-DD.MM.2004 Strojírna Praga s.r.o., Prague DD.MM.1996-DD.MM.200R Praga Louny a.s., Louny DD.MM.1996-DD.MM.200R Praga Strašnice a.s., Prague DD.MM.1996-DD.MM.200R SEVA Hrádek a.s., Hrádek nad Nisou DD.MM.1996-DD.MM.2006 Praga Omnitrade s.r.o., Prague DD.MM.1996-DD.MM.200R Kovo Cheb a.s., Cheb DD.MM.1997-DD.MM.200R TECHNOMETRA Praha a.s., Prague DD.MM.1997-DD.MM.200R Lviv Hydromechanical Transmission Factory JSC, Lviv DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR ?Vznik:Founded:27.03.190727.03.1907Zánik:Cancelled:14.07.202114.07.2021Produkty:Products: DD.MM.1908-DD.MM.19RR Izotta FraschiniDD.MM.1909-DD.MM.1911 Praga CharonDD.MM.1909-DD.MM.19RR RenaultDD.MM.1911-DD.MM.1922 Praga VDD.MM.1911-DD.MM.1929 Praga MignonDD.MM.1912-DD.MM.19RR Praga KDD.MM.1912-DD.MM.1932 Praga GrandDD.MM.1913-DD.MM.1942 Praga AlfaDD.MM.1915-DD.MM.1937 Praga NDD.MM.1920-DD.MM.1931 Praga LDD.MM.1924-DD.MM.1941 Praga PiccoloDD.MM.1924-DD.MM.1940 Praga ANDD.MM.1925-DD.MM.1930 Praga NODD.MM.1926-DD.MM.1928 Praga MNDD.MM.1926-DD.MM.1927 Praga AODD.MM.1926-DD.MM.1928 Praga MODD.MM.1928-DD.MM.1933 Praga BD 500DD.MM.1928-DD.MM.1942 Praga ATDD.MM.1929-DD.MM.1930 Praga KTDD.MM.1930-DD.MM.1934 Praga BC 350DD.MM.1930-DD.MM.1931 Praga TNDD.MM.1932-DD.MM.1940 Praga LNDD.MM.1933-DD.MM.1953 Praga RNDD.MM.1933-DD.MM.1938 Praga TODD.MM.1933-DD.MM.1938 Praga TOVDD.MM.1934-DD.MM.1936 Praga Super PiccoloDD.MM.1934-DD.MM.1937 Praga BabyDD.MM.1934-DD.MM.1955 Praga RNDDD.MM.1934-DD.MM.1936 Praga LDDD.MM.1935-DD.MM.1939 Praga GoldenDD.MM.1935-DD.MM.1941 Praga LadyDD.MM.1935-DD.MM.1935 Praga SVDD.MM.1935-DD.MM.1939 Praga RVDD.MM.1936-DD.MM.1942 Praga NDDD.MM.1936-DD.MM.1937 Praga AVDD.MM.1936-DD.MM.1939 Praga RVRDD.MM.1936-DD.MM.1939 Praga TOTDD.MM.1937-DD.MM.1937 Praga TNDDD.MM.1938-DD.MM.1948 Praga NDODD.MM.1939-DD.MM.1941 Praga SNDDD.MM.1946-DD.MM.1947 Praga LadyDD.MM.1947-DD.MM.1951 Praga A150DD.MM.1952-DD.MM.1964 Praga V3SDD.MM.1956-DD.MM.1964 Praga S5TDD.MM.1992-DD.MM.1997 Praga UV 80Poznámka:Note:1907 vznik jako společný podnik firem První českomoravská továrna na stroje a František Ringhoffer1908 Ringhoffer kvůli malé produkci odchází1909 začátek používání značky Praga1921 První českomoravská továrna na stroje se slučuje do Českomoravská–Kolben a.s.1927 Českomoravská–Kolben a.s. se slučuje do ČKD1943 ukončena výroba automobilů ve prospěch převodovek Praga-Wilson1945 29. března 90 % továrny zničeno náletem, přesun z Libně do bývalé továrny Junkersu ve Vysočanech1945 28. října továrna znárodněna1946 součástí Leteckých závodů1948 osamostatnění1961 podřízení pod Automobilové závody Letňany (Avia)1964 znovu osamostatnění; ukončena výroba vozidel, pokračuje pouze výroba převodovek, hlavně pro firmy Avia a Zetor1972 sloučení s n.p. Státní výrobny autodílů1985 zahájen vývoj nového nákladního automobilu, UV 801992 privatizace; státní podnik ve skutečnosti existoval dále, až do roku 20091996 vzmáhající se společnost se snaží vybudovat skupinu spřízněných firem a racionalizovat výrobu1997 přesun výroby nákladních automobilů do Pragy Čáslav (dříve OSASA)cca 2000 bankrot, dceřiné společnosti rozprodány nebo samy bankrotují; firma nadále pokračuje jen jako správce nemovitostí2006 založena firma PRAGA-Export s.r.o., současný držitel ochranné známky; výroba sportovních a závodních vozidel1907 founded as a joint venture between the companies První českomoravská továrna na stroje and František Ringhoffer 1908 Ringhoffer leaves due to low production 1909 beginning of use of the Praga brand1921 První českomoravská továrna na stroje merges into Českomoravská–Kolben a.s.1927 Českomoravská–Kolben a.s. merges into ČKD 1943 production of cars ended in favor of Praga-Wilson gearboxes1945 March 29, 90% of the factory destroyed by air raid, moved from Libeň to the former Junkers factory in Vysočany 1945 October 28, the factory nationalized1946 part of Letecké závody1948 independence1961 subordination to Automobilové závody Letňany (Avia)1964 independence again; vehicle production ended, only transmission production continued, mainly for Avia and Zetor1972 merger with Státní výrobny autodílů n.p.1985 development of a new truck, the UV 80, started 1992 privatization; the state-owned enterprise actually continued to exist until 20091996 the growing company tries to build a group of related companies and rationalize production 1997 transfer of truck production to Praga Čáslav (formerly OSASA)approx. 2000 bankruptcy, subsidiaries sold off or go bankrupt themselves; the company continues only as a property manager 2006 PRAGA-Export s.r.o. founded, current trademark holder; production of sports and racing vehiclesZdroje:Sources:https://pragaglobal.com/praga-history/i-magazin.czor.justice.czor.justice.czor.justice.czzavodyprumyslu.czarchiv.hn.czwww.fa.cvut.czhttps://www.lostczechman.com/pragovkakoda.kominari.cz www.praha9.czarchiv.hn.czhttps://cs.wikipedia.org/wiki/Pragawww.kfzderwehrmacht.de
Čas načtení: 2024-10-11 09:49:04
Českomoravská se na rok zavře. Vrátí se na mistrovství světa v krasobruslení v nové podobě
Stanice metra Českomoravská projde rekonstrukcí za skoro jednu miliardu korun. Kromě nové podoby bude také bezbariérová. Článek Českomoravská se na rok zavře. Vrátí se na mistrovství světa v krasobruslení v nové podobě se nejdříve objevil na CzechCrunch.
Čas načtení: 2025-01-08 13:45:00
Na rok zavřené stanice Českomoravská a Pankrác: Přijeďte autem nebo MHD, radí obchoďáky i O2 arena
Obchodní centra v blízkosti dočasně uzavřených stanic pražského metra Českomoravská a Pankrác upozorňují zákazníky na jiné způsoby, jak se k nim dostat. O možnosti přijet autem, tramvají či autobusem informuje také O2 arena. Obchodní centrum Galerie Harfa zatím po uzavření stanice Českomoravská úbytek zákazníků nepozoruje, řekla marketingová manažerka Martina Tlustá. Bez komplikací se obešla první akce letošního roku v O2 areně, uvedla mluvčí Zuzana Krejčíková.
Čas načtení: 2025-05-26 16:45:00
Stanice metra Českomoravská by po rekonstrukci mohla mít nový název: Někteří místní jsou proti
Stanice pražského metra Českomoravská by se po rekonstrukci mohla jmenovat Arena Libeň. Se změnou souhlasí městská část Praha 9, organizace Ropid, která má na starosti plánování dopravy v Praze, a podle mluvčího Ropidu Filipa Drápala byla pro i místopisná komise pražského magistrátu. Stanice Českomoravská se nachází na lince metra B, je nejblíže k O2 Areně. Od ledna letošního roku je kvůli rekonstrukci uzavřená. Nejbližší tramvajová zastávka nese název Arena Libeň jih.
Čas načtení: 2024-05-26 11:31:00
Kdo nejede není Čech: Pražské metro kvůli finále hokejového mistrovství prodlouží provoz!
Pražský dopravní podnik dnes kvůli medailovým zápasům na hokejovém mistrovství světa prodlouží provoz na všech linkách metra přes půlnoc, přibližně do pondělních 01:00. Na sociální síti X upozornil také na tradiční posílení dopravy na lince B, na které je stanice Českomoravská v sousedství O2 areny, kde se medailové zápasy budou hrát. Na lince A dopravní podnik posílení provozu kvůli přenosu zápasů na velkoplošnou obrazovku na Staroměstském náměstí neplánuje, může ale zareagovat operativně, řekla ČTK mluvčí dopravního podniku Aneta Řehková.
Čas načtení: 2024-09-21 05:30:00
ODEMČENO: Pražák konsoliduje pozemky ve Vysočanech, Tykač investuje v Austrálii
Pražák dál konsoliduje pozemky ve Vysočanech. Koupil projekt u vestibulu Českomoravská Baterka i solární park za miliardy. Tykač u své australské uhelky připravuje zelenou investici Globální sázka na zelený vodík stojí na vodě. Projekty pohřbívají vysoké náklady Odemykáme pro vás tři prémiové články z uplynulého týdne.
Čas načtení: 2024-09-22 10:10:00
Českomoravská Nemovitostní na PR volí Ogilvy PR
Investiční skupina Českomoravská Nemovitostní si na komunikaci vybrala Ogilvy PR.
Čas načtení: 2024-12-19 12:31:00
Cestující, pozor! Stanice Českomoravská u O2 areny bude rok zavřená, stejně tak i Pankrác
V pondělí 6. ledna se cestujícím v Praze kvůli rekonstrukci na zhruba rok uzavře stanice metra B Českomoravská, sdělila mluvčí pražského dopravního podniku (DPP) Aneta Řehková. Podnik již dříve ohlásil, že ve stejný den se na obdobnou dobu kvůli rekonstrukci a budování přestupů na budovanou linku D uzavře i stanice linky C Pankrác.
Čas načtení: 2024-12-20 10:58:00
Českomoravská Nemovitostní koupila 16 komerčních budov za pět miliard korun
Investiční skupina Českomoravská Nemovitostní s fondem Nemo, který založila, dokončily nákup nemovitostí v hodnotě zhruba pět miliard korun. Skupina to dnes oznámila v tiskové zprávě. Od fondu Nova Real Estate získala 16 komerčních budov - pět kancelářských budov s celkovou pronajímatelnou plochou přes 37 tisíc metrů čtverečních a 11 nákupních parků o rozloze 72.000 metrů čtverečních.
Čas načtení: 2025-01-05 17:38:58
Na Pankráci a Českomoravské pražské metro od pondělí nezastaví
Od prvního pondělí roku 2025 se na jedenáct, respektive dvanáct měsíců uzavřou dvě významné stanice pražského metra – Českomoravská na lince B a Pankrác na trase C. Soupravy budou oběma jen projíždět. Stanice projdou kompletní rekonstrukcí, v případě Pankráce navíc budou dělníci budovat přestup na nově vznikající trasu metra D. Po desetiletích provozu a zasažení stanice Českomoravská povodní v roce 2002 je oprava nutná.
Čas načtení: 2025-01-06 08:50:00
Cestující, pozor! Stanice Českomoravská je na rok zavřená, stejně tak i Pankrác
Počínaje pondělím 6. ledna se pro cestující v Praze zhruba na rok uzavřely stanice metra C Pankrác a metra B Českomoravská. Důvodem je jejich rekonstrukce a v případě Pankráce i výstavba přestupů na budovanou linku D. Do obnovení provozu budou vlaky oběma stanicemi jen projíždět. Lidé mají místo Českomoravské využívat stanici Vysočanská a místo Pankráce stanici Pražského povstání a poté tramvajovou linku 19, informoval pražský dopravní podnik. Všechny spoje pražské MHD pak budou od 6. ledna do 23. února kvůli každoročně nižšímu počtu cestujících na počátku roku jezdit v delších intervalech.
Čas načtení: 2025-05-26 17:10:00
Stanice metra linky B Českomoravská bude mít s koncem letošního roku nejen nový vzhled díky rekonstrukci, ale dost možná také nový název. Společnost Bestsport ze skupiny PPF, která provozuje nedalekou O2 arenu, redakci e15.cz potvrdila, že zažádala ROPID i radnici Prahy 9 o přejmenování zastávky metra, a to tak, aby v názvu bylo slovo „arena“. Obě instituce jí vyhověly – rada městské části Praha 9 k věci již vydala usnesení a navrhla název „Arena – Praha“. Ten nyní místopisná komise změnila na „Arena Libeň“. Tento název by na některém z příštích jednání měli schvalovat radní Hlavního města. Informaci redakci potvrdili pražští politici i lidé z ROPID.
Čas načtení: 2025-05-27 14:54:26
Stanice metra Českomoravská by se mohla přejmenovat. Budí to vášně
Stanice pražského metra Českomoravská by se po rekonstrukci mohla jmenovat Aréna Libeň. Se změnou souhlasí městská část Praha 9, organizace Ropid, která má na starosti plánování dopravy v Praze, a podle mluvčího Ropidu Filipa Drápala byla pro i místopisná komise pražského magistrátu. Stanice Českomoravská se nachází na lince metra B, je nejblíže k O2 areně. Od ledna letošního roku je kvůli rekonstrukci uzavřená. Nejbližší tramvajová zastávka nese název Arena Libeň jih.
Čas načtení: 2014-11-19 22:45:00
Češi preferují finanční jistoty
Zdroj obrázku: Českomoravská stavební spořitelna Možná to tak podle zpráv a reklam na první pohled nevypadá, ale faktem je, že stále patříme v nejspořivějším evropským národům, protože asi dvě třetiny lidí si u nás peníze ukládají. Nejoblíbenějším produktem jsou termínované bankovní vklady a hned n ...
Čas načtení: 2021-05-04 13:46:55
Kolben: velkopodnikatel, který vsadil na střídavý proud
Spolupracoval s Edisonem i Teslou, v Praze soupeřil s Křižíkem a místo jednosměrného vsadil na střídavý proud. To je Emil Kolben, elektrotechnik, podnikatel, zakladatel a dlouholetý ředitel světoznámých továren značky ČKD. Dokument režisérky Libuše Rudinské přibližuje jeho profesní dráhu i život, krutě ukončený v koncentračním táboře. Film Kolben uvede ČT2 v premiéře v úterý 11. května od 20.55 hodin. Stejně jako Baťa nebo Škoda byl strůjcem velkolepého podnikání, které ovlivnilo hospodářský vývoj v českých zemích na celá desetiletí. „Historicky stojí trochu ve stínu Tesly a Křižíka, přitom Emil Kolben byl nejen špičkový vědec, ale především fenomenální podnikatel. Sám nejprve nasbíral spoustu zkušeností v Americe, kde pracoval přímo pro Edisona i v Evropě, kde pracoval v Curychu pro firmu Oerlikon. Nakonec se ale vrátil do Prahy a založil elektrotechnickou továrnu, později Českomoravská-Kolben–Daněk. S více jak čtrnácti tisíci zaměstnanci mohl tento podnik směle konkurovat i Škodovým závodům. O to smutnější je, že Kolben byl sám nakonec deportován do Terezína, kde dva roky před koncem války zemřel,“ říká Martina Šantavá, v jejíž tvůrčí producentské skupině dokumentární film vznikl. „Byla to velká osobnost a vizionář. Vědec, který si uměl vše dobře spočítat. Postavil fabriku, jež vyrobila sama sebe,“ doplňuje režisérka Libuše Rudinská, která zmapovala také současný osud jeho továren. Hlavní linie snímku se věnuje konfliktu mezi vynálezci, kteří se mezi sebou přeli o výhody a nevýhody jednosměrného a střídavého proudu. Technologický rozvoj dal nakonec za pravdu Teslovi s Kolbenem. A právě sázka na střídavý proud pak byla základem jeho celoživotního podnikatelského úspěchu. Druhá linie příběhu sleduje životní osud Emila Kolbena, jehož židovský původ dostal až do koncentračního tábora. Neochránily ho podnikatelské úspěchy, rozmach továren, a dokonce ani angažovanost v německých spolcích. {loadmodule mod_tags_similar,Související}
Čas načtení: 2024-03-04 13:55:00
„Chachá, bude muset pracovat.“ Když jde o Středulu, lidé neměli slitování
Českomoravská konfederace odborových svazů (ČMKOS) svolává mimořádný sněm, kde se bude volit šéf odborů. Dosavadní předák Josef Středula, který stál v čele odborů 10 let, totiž ztratil členství, a tím pádem i svou funkci kvůli neplacení příspěvků. Středula se kvůli tomu stal terčem vtípků, že bude muset jít poprvé v životě do práce a „do montérek ke strojům“.
Čas načtení: 2024-03-06 13:13:00
Stín je na celých odborech, říká předák ke Středulovi
Českomoravská konfederace odborových svazů přišla o vedení. Jejímu šéfovi Josefu Středulovi zaniklo členství, protože neplatil členské příspěvky. Do čela odborů chce kandidovat znovu. Co se v odborech děje? Jde o vnitřní boj?
Čas načtení: 2024-03-12 10:13:01
Počasí v Česku i nadále ovlivňuje tlaková níže: Celý týden bude deštivý, avšak teplotně příjemný
Česko je stále pod vlivem tlakové níže, která na většinu území přináší déšť. "Nejvyšší srážkové úhrny hlásí Jihomoravský kraj a Českomoravská vrchovina, tam spadlo od pondělního odpoledne i přes 30 milimetrů. Například v Brodě nad Dyjí do úterního rána spadlo 36 milimetrů. Dnes budou srážky ustávat až později večer, do té doby spadne kolem 15 milimetrů," uvedla konzultantka počasí Dagmar Honsová pro ŽivotvČesku.cz s tím, že v noci na středu a ve středu srážky očekáváme zejména v okolí Beskyd, kde budou od cca 1100 metrů nad mořem sněhové.
Čas načtení: 2024-04-02 14:57:00
Před 100 lety byla představena Praga Piccolo, nejrozšířenější auto první republiky
Automobil Praga Piccolo byl v době mezi světovými válkami nejrozšířenějším vozem na československých silnicích, zákazníky si získal příznivou cenou i kvalitou. Veřejnosti jej pražská továrna vlastněná průmyslovým gigantem Českomoravská-Kolben-Daněk představila 1. dubna 1924 a vyráběl se až do prvních let okupace. Postupně se malá pragovka dočkala mnoha vylepšení, vznikla také široká škála karosářských variant - od jednoduchého čtyřmístného vozu s dřevěnou karoserií bez dveří až po elegantní a mezi sběrateli dodnes ceněný kabriolet.
Čas načtení: 2024-04-10 02:07:25
Černá skála, Bílá skála a Perničky za Drátník, Čtyři palice a Devět skal
Velká výměna na VysočiněHnízdění letos nabralo velké obrátky a ptáci si vybírají jiná hnízdiště, než se předpokládalo. Hnízdění uzavřelo část Drátníku a celé Čtyři palice. Naopak Bílá skála, Černá skála a Rybenské Perničky, zůstaly letos bez hnízd chráněných ptáků. Díky iniciativě OVK Českomoravská Vysočina se podařilo se správou CHKO vyjednat výměru – za aktuálním hnízděním zavřené Čt\ři palice zcela, Drátník a Děvet skal částečně, jsou od dubna předčasně otevřené pro lezení jiné tři oblasti, jak píše Božena Valentová na Horosvazu.