Po 16letech jsem zahodil všechen kod webu a napsal celý kod znovu. Vypadá to tu +- stejně, ale pokud narazíte na něco co vám vadí tak mi o tom napište: martin@vorel.eu nebo se mi ozvěte na twitteru Začal jsem dělat change log.

Kurzy ze dne: 21.07.2025 || EUR 24,620 || JPY 14,311 || USD 21,100 ||
úterý 22.července 2025, Týden: 30, Den roce: 203,  dnes má svátek Magdaléna, zítra má svátek Libor
22.července 2025, Týden: 30, Den roce: 203,  dnes má svátek Magdaléna
DetailCacheKey:d-1124126 slovo: 1124126
Výzva k vyzvednutí písemnosti - Ivo MUCHA

Č. j. KRPZ-27437-91/TČ-2025-151171-RAT

---=1=---

--=0=--

---===---

Čas načtení: 2025-03-06 07:52:00

Startuje "Netflix na čtyřech kolech". Bolt Plus nabídne cashback až 15 % a rozvoz jídla zdarma

Praha 5. března 2025 (PROTEXT) - Platforma Bolt spouští členství Bolt Plus, které se vyplatí především uživatelům, kteří používají její služby pravidelně. Umožní jim získat zpět až 15 % z peněz utracených za jízdy na jejich Bolt Balance. Navíc při objednání jídla z platformy budou mít cenu rozvozu zcela zdarma.Cestující, kteří si předplatí službu Bolt Plus, získají cashback v hodnotě 15 % z cest na letiště a při využití prémiových kategorií a 10 % ze všech ostatních jízd. Reálně má uživatel členství zpátky v peněžence během několika jízd. Členství ve službě Bolt Plus nabízí také výhody v sesterské aplikaci Bolt Food. Jeho uživatelé si mohou objednávat jídlo z vybraných restaurací prostřednictvím aplikace Bolt Food se slevou až 45 korun z nákladů na doručení, což je dostačující částka pro doručení zdarma z většiny restaurací, které na platformě působí. I zde platí, že během několika objednávek má zákazník členství "splacené". Objednávky rozvozu uživatelů Bolt Plus jsou navíc upřednostňovány."Víme, že značná část našich zákazníků využívá služeb společnosti Bolt téměř na denní bázi ať už k dojíždění do práce, škol nebo při cestách na schůzky a pracovní cesty. Zavedením členství v Bolt Plus chceme našim nejčastějším uživatelům umožnit využívat naše služby za ještě výhodnějších podmínek než doposud. Navíc možnost využít výhody členství na další služby – nejen na jízdy – ale také na rozvoz jídla přináší další rozměr toho, jak využívat celou paletu služeb, aniž by člověk musel opustit platformu Bolt," říká Josef Rückl, generální manažer společnosti Bolt v České republice a na Slovensku.Kromě peněz za jízdy vrácených na účet Bolt Balance mají členové měsíční služby Bolt Plus také přednostní přístup k rychlejšímu vyzvednutí v době dopravní špičky nebo omezeného počtu partnerských řidičů a mohou vyzvednutí bezplatně zrušit až třikrát měsíčně.Bolt Plus je první měsíc zdarma, poté bude měsíční členství stát 119,99 Kč.Výhody Bolt Plus:Bolt ride-hailing10% cashback na všechny jízdy15% cashback na jízdy na letiště, prémiové kategorie a naplánované jízdyPřednostní přístup k rychlejšímu vyzvednutí v dopravní špičceMožnost vyzvednutí bezplatně zrušit až 3x za měsícBolt FoodDoprava zdarma do limitu 45 Kč s minimální hodnotou objednávky 170 KčPřednostní doručení objednávekDoprava s partnerskými řidiči Boltu je dostupná kromě Prahy také ve všech krajských městech. Bolt Food nabízí rozvozy jídel celkem v 11 městech České republiky. Konkrétně v Praze, Brně, Plzni, Ostravě, Olomouci, Plzni, Českých Budějovicích, Hradci Králové, Pardubicích, Liberci, Jablonci a na Kladně. Bolt Plus platí pro všechna města, ve kterých Bolt působí.   

Čas načtení: 2025-04-19 11:16:32

Má poslední týden na vyzvednutí jackpotu

Je tady další ztracený milionář! Loterie Set for life pátrá v Anglii po svém ztraceném výherci. Jeden z hráčů má ve svém držení tiket, který mu slibuje jackpot! Ale není k nalezení. A na vyzvednutí výhry mu zbývá poslední týden. Stihne to? The post Má poslední týden na vyzvednutí jackpotu appeared first on 🍀 Vyhraj.cz.

Čas načtení: 2024-08-01 13:05:28

Konečně! Zásilkovna umožní vyzvednutí balíčku ze Z-Boxu i bez mobilu

Zásilkovna je jedna z nejzajímavějších možností, jak poslat balíček Disponuje širokou sítí Z-BOXů, které ale vyžadují pro otevření aplikaci Zásilkovna toto omezení pomalu odstraňuje  Zásilkovna patří bezesporu mezi jednu z nejoblíbenějších možností, pokud potřebujete něco někam poslat. Kaňkou na kráse celého projektu bylo, že nešlo vyzvednout balíček ze Z-BOXu bez chytrého telefonu s nainstalovanou aplikací. […] Celý článek si můžete přečíst na Konečně! Zásilkovna umožní vyzvednutí balíčku ze Z-Boxu i bez mobilu

Čas načtení: 2025-03-31 15:31:24

Digitální plné moci v ČR startují. Umožní nahlížení na bodové konto, registr řidičů i vyzvednutí dokladů za jiné osoby

Portál dopravy nově umožňuje využívat digitální plné moci. V zastoupení lze nově nahlížet na bodové konto řidiče, sledovat údaje z registru řidičů, vyzvednout za někoho osvědčení o registraci vozidla, registrační značku nebo kompletně spravovat vozový park, a to včetně přepisů či zápisů vozidel. Rozšiřuje se také využití elektronického podání na žádost o kartu řidiče do […]

Čas načtení: 2010-08-21 00:00:00

Nová kolekce hodinek a sluchátek Nixon na vás čeká na Freshlabels.cz !

Žhavé pozdravy ze slunné Kalifornie vám posílá label Nixon! Tyto pozdravy si můžete vyzvednout u svého prodejce Freshlabels. Kamenné obchody Freshlabels naleznete v Teplicích, a pokud to máte do Teplic poněkud z ruky, navštivte internetový obchod Freshlabels.cz. Na vyzvednutí čeká nejnovější a dopl ...

Čas načtení: 2023-04-04 06:39:59

Rover Perseverance sebral první vzorek hornin z nové kampaně v říční deltě kráteru Jezero

Rover Perseverance 30. března získal a uložil do svých útrob první vzorek z nejnovější fáze jeho vědecké mise. S každou fází mise NASA zkoumá novou oblast s odlišnou geologií. V nově začaté fázi nyní rover studuje horní část vyschlé říční delty v kráteru Jezero. Rover už získal celkem 19 vědeckých vzorků. Nedávno uložil 10 záložních trubic, které nyní čekají na vyzvednutí a dopravu na Zemi prostřednictvím míse Mars Sample Return.

Čas načtení: 2024-02-12 15:31:08

Prodej • Re: Zdroje 15V22A rozsah napeti 9,5-18,5V

Sehnal jsem 4x tento zdroj. Podminky tedy stale stejne, vyzvednuti osobne okr. Nymburk a nebo zasilkovna. Cena 1000kc/ks nebo mnozstevni sleva.Jeste mam domluveny jeden obchod, ale asi uz budou drazsi. Nepovedlo se mi to dohodnout takto levne.Statistiky: Napsal od ne-moc — 12. 2. 2024, 2:31

Čas načtení: 2020-07-10 11:26:46

Konec týrání Aleny Vitáskové

Alena Vitásková je mezi vedoucími představiteli státní správy ojedinělý úkaz: zvládla výkon vysoké funkce předsedkyně Energetického regulačního úřadu, ač byla jako obžalovaná souběžně účastnicí dvou kauz trestního řízení. Oba procesy ji bezohledně zatěžovaly časově a finančně a zejména kladly obrovské nároky na její psychickou odolnost – a podepsaly se na jejím zdravotním stavu. Viníkům nehorázností k její škodě trest nehrozí. Veřejnosti známější je trestní stíhání u Krajského soudu v Brně kvůli jejímu údajnému jednání ve prospěch podnikatelského klanu Zemků ve věci chomutovských fotovoltaických elektráren. Řízení, zahájené sdělením obvinění ze 13. března 2013, uzavřel pravomocným zprošťujícím rozsudkem ze 17. prosince 2019 Krajský soud v Brně. Původně ji zprostil obžaloby již Vrchní soud v Olomouci 17. ledna 2018, ale kvůli zlé vůli nejvyššího státního zástupce Pavla Zemana, který podal dovolání v její neprospěch, se kolotoč točil dál. Vedle toho ji Kamil Špelda, okresní státní zástupce v Jihlavě, obžaloval kvůli jmenování bývalé nejvyšší státní zástupkyně Renaty Vesecké místopředsedkyní Energetického regulačního úřadu. V počátcích případu orgány činné v trestním řízení narušovaly klidný chod úřadu různými zásahy. Například 27. května 2015 údajně za účelem vyzvednutí jmenovacího dekretu Renaty Vesecké provedla policie razii s nasazením třicítky policistů ve třech provozovnách úřadu. Dne 17. srpna 2015 policejní orgán sdělil Aleně Vitáskové obvinění pro podezření z trestných činů porušení povinnosti při správě cizího majetku a zneužití pravomoci úřední osoby. Posléze ji Kamil Špelda napadl obžalobou z 9. září 2013. Perličkou v obžalobě a dalších aktech byl žalobcův slabomyslný názor, že pracovní úkony Renaty Vesecké byly v důsledku její nekvalifikovanosti nulitní, proto její mzda byla škodou, způsobenou státu, a měla ji uhradit Alena Vitásková. „Okresní formát“, který se o právnické činnosti bývalé nejvyšší státní zástupkyně vyjadřuje jako o „nulitní“, aniž by měl tomu odpovídající důkazy, je politováníhodný tvor. Okresní soud v Jihlavě vynesl v této věci dva rozsudky, v nichž vždy odmítl domněnku o způsobení škody vyplácením platu Renatě Vesecké. Státní zástupce se v obou případech odvolal ke Krajskému soudu v Brně. Obhajoval nesmysl o způsobené škodě, a hlavně toužil po odeslání paní obžalované „do tepláků“. Odvolací soud v prvém zrušujícím rozhodnutí důrazně upozornil nalézací soud na nutnost vypořádat se důsledně se subjektivní stránkou žalovaného skutku. Senát Zdenka Chalupy v tomto ohledu hanebně selhal, protože absenci subjektivní stránky dokazováním nevyvrátil, ale přesto trval na podmíněném trestu. Trapnost jeho rozhodnutí vyniká na pozadí skutečnosti, že Alena Vitásková za svou práci v energetice obecně a v Energetickém regulačním úřadu zvlášť získala státní vyznamenání. Odvolací soud tuto trapnost ukončil 9. července 2010 zprošťujícím rozsudkem, který zvučným hlasem vyhlásila předsedkyně Halina Černá. Kdyby se státnímu zástupci Kamilu Špeldovi podařilo Alenu Vitáskovou „dostat do tepláků“, možná by se pro některé lidi stal hrdinou, takto si obstaral vysvědčení o své odborné nezpůsobilosti. Není „za hrdinu“, ale za … (dosaďte si, co chcete). Obecně rozsudek senátu Haliny Černé nepřekvapuje. Zachovává logickou souvislost s předchozím rozhodnutím, je v souladu s výsledky dokazování, po formální stránce se drží „učebnicové“ definice trestného činu a posléze je v souladu se zdravým selským rozumem. Potěšil mě i proto, že potvrdil správnost mých vývodů v dřívějších souvisejících článcích. Alena Vitásková může konečně klidně spát. Rozsudek senátu Haliny Černé sice může napadnout dovoláním Pavel Zeman, jenž by tím potvrdil podjatost vůči ní, ale nepředpokládám, že by u Nejvyššího soudu ČR uspěl. Neúspěch jejích pronásledovatelů obrací pozornost k odpovědnosti soudců a státních zástupců za škody, které se zlým úmyslem nebo z neumětelství způsobili obviněným. V kauzách Aleny Vitáskové se zvláště vyznamenal Aleš Novotný, soudce Krajského soudu v Brně, ze státních zástupců zvláště výše zmíněný Kamil Špelda a Radek Mezlík, státní zástupce VSZ Olomouc. Nad sebou by se měl zamyslet i Pavel Zeman, který si neúspěšné dovolání v její neprospěch mohl odpustit. Mohou být ale klidní: nikdo nebude volán k odpovědnosti a břídilské a zlovolné výkony ke škodě občanů této země budou předvádět i nadále. Neboť takto je to ve Švejkolandu zavedeno a slogan „ANO, bude lépe“ zní v resortu spravedlnosti pokrytečtěji než jinde. Je to logické: z důvodu „politické korektnosti“ se nikdo neodváží tlačit na nejvyššího státního zástupce, aby volal k odpovědnosti státní zástupce, když je pravděpodobné, že brzy může mít opět v rukou osud trestně stíhaného Andreje Babiše. Za těchto okolností jej vláda nemůže odvolat z funkce, i kdyby chtěla. {loadmodule mod_tags_similar,Související}

Čas načtení: 2020-04-23 16:20:04

ČT art uvádí: benefice České filharmonie, komentovaná prohlídka Kolíbalovy výstavy i živý přenos z Opery Národního divadla

Ve čtvrtek 23. dubna se ve 21.45 hodin pomyslně otevřou dveře Veletržního paláce a kurátorka provede diváky ČT art nejnovější výstavou Stanislava Kolíbala. O dva dny později, v sobotu 25. dubna ve 20 hodin začne na této stanici benefiční večer České filharmonie. Pomáhat bude poslední dubnový večer také Opera Národního divadla. Ve 20 hodin představí čeští sólisté živě na ČT art výběr z nadcházející sezóny. „Ačkoliv Česká filharmonie nemá na rozdíl od Národního divadla a Národní galerie v názvu slovo národní, je tohle označení přesně tím, co všechny tři instituce nejen historicky spojuje. Dnes mají společné navíc ještě to, že všechny musely zavřít pro veřejnost své budovy, ale díky kulturnímu programu o své posluchače, návštěvníky a diváky nepřijdou,“ říká výkonný ředitel ČT art Tomáš Motl. Do uzavřené holešovické budovy Národní galerie se podívají diváci ČT art prostřednictvím komentované prohlídky kurátorky Julie Bailey. Výstava nazvaná Ozvěny Benátského bienále: Stanislav Kolíbal byla pouhých pět dní po svém otevření veřejnosti na začátku března uzavřena. Než se do prostor Veletržního paláce návštěvníci vrátí, mohou v televizní premiéře zhlédnout instalaci, kterou ve stejné podobě připravil pro loňskou mezinárodní přehlídku uznávaný český sochař a výtvarník Stanislav Kolíbal. Uzavřená zatím zůstává i nově zrekonstruovaná budova Státní opery. „V přímém přenosu více než hodinového programu představíme vrcholy nadcházející sezóny, diváci se tedy mohou těšit na to nejlepší v provedení našich předních českých sólistů,“ říká umělecký ředitel Opery Národního divadla a Státní opery Per Boye Hansen. Ve čtvrtek 30. dubna se tak na obrazovkách představí v roli Don Giovanniho Adam Plachetka, Pavel Černoch zazpívá árii z Dvořákovy Rusalky, Dana Burešová připomene Smetanovu Libuši a Štefan Margita interpretuje Schubertovu Ave Maria. Během přenosu mohou diváci podpořit Linku seniorů neziskové organice Elpida. V sobotu 25. dubna se na kulturní stanici také Česká filharmonie, která díky prvnímu benefičnímu koncertu vybrala na pomoc nemocnicím pomáhajícím obětem zasaženým virem COVID-19 bezmála sedm a půl milionu korun. Tentokrát půjdou získané finanční prostředky na pomoc aktivitám neziskové organizace Život 90, jak upřesňuje její výkonný ředitel Jaroslav Lorman: „Výtěžek použijeme na rozšíření provozu Linky důvěry Senior telefon a služby Tísňová péče Života 90, abychom všem ohroženým seniorům dokázali pomoci, ať už se jedná o nákup, vyzvednutí léků či propojení s dobrovolníky, kteří mohou nabídnout obyčejný lidský kontakt a psychickou podporu.“  {loadmodule mod_tags_similar,Související}

Čas načtení: 2019-09-25 09:36:13

Nad uzavřenou tvorbou Aleše Navrátila

Doc. Ing. arch. Aleš Navrátil, Ph.D., grafik, malíř, sochař, vysokoškolský pedagog, narozený v Brně 17. června 1946, zemřel v Brně 9. září 2019. K Navrátilově grafické a malířské tvorbě si zde můžete přečíst texty vzniklé v letech 1987 až 2016. Když jsem je nyní korigoval, nebyl jsem s to přemoci smutek. Byli jsme přáteli. Nevídali jsme se často, ale když, tak důsažně, v Brně stejně jako v Třebíči. Zařazené texty obepínají tři desetiletí Navrátilovy umělecké práce. Ne však celé. Také vymodeloval v sádře řadu závěsných figurálních reliéfů expresívního charakteru. Zpětně mě rmoutí, že o nich jsem nikdy nic nenapsal, nemám k nim ani žádný autorův specifikující text. Grafické listy I (červenec 1987) Navrátil se věnuje především grafice a malbě. V grafice, zásadně figurální, do jisté míry evokuje staré barokní a klasicistní tisky. I obsahy těchto listů, které se často jakoby obsedantně opakují, se vypořádávají s tématy zaměstnávajícími malíře a grafiky už četná staletí – nekonečné bitvy, biblické náměty ad. Středem Navrátilova tvůrčího zájmu je člověk. Nejedná se však o objektivní díla zprostředkující popis lidské postavy či poznaných lidských situací. Navrátilovy grafické listy jsou emotivně zabarvenými figurálními kompozicemi se zdůrazněnou subjektivní výrazovou stránkou. Aspekt formy sám o sobě ovšem není rozhodujícím měřítkem kvality výtvarného díla. Je nezbytné, aby jeho vnější vzhled rezonoval s obsahem, a hovoříme-li o tvorbě interpretující zájem o člověka, stává se podstatným, aby to byl zájem podmíněný humánností, vedoucí k uchopení a vyzvednutí pozitivních stránek existence člověka a k odsudku jakýchkoli projevů negace lidství. Figurální kompozice bitev a útoků, stojící myšlenkově i z hlediska vlastního technického zpracování v popředí Navrátilovy grafické práce, jsou výrazem autorova zneklidněného vnitřního života, jeho schopnosti plně vnímat, široce poznávat, hluboce cítit a rozhodně chtít. Kompozičně proměňovány a rozvíjeny, zůstávají vyslovením stále téže grafikovy lapidární myšlenky, že člověk je ve své složité existenci neustále vybízen a nucen k zápasu za svoji plně prožitou přítomnost. Bitvy a útoky zpodobené na Navrátilových technicky mistrovských hlubotiscích (příkladně spojují akvatintu s čárovým leptem) jsou nabité dynamickou akcí. Postavy bez konkrétní fyziognomie, zobecněné lidské bytosti, se valí pozemským i kosmickým prostorem jako hrůzná živá lavina a střetají se s protivníkem. Avšak neobjevíme oběti. Je to boj, nikoliv válka. Úděsně dlouhá kopí jsou symbolem, ne vražedným nástrojem, z kompozičního hlediska přejímají významnou funkci harmonizátora obrazové plochy. Zatímco na jednotně stylizovaných postavách, koních a na zpracování prostoru vyniká spíše Navrátilova svrchovanost v ovládání valérové bohatosti akvatintové plochy a leptané linie, na komponovaném krajinném prostředí některých listů se setkáváme především s autorovou průkaznou schopností objektivního kreslíře. Grafické listy II (červenec 2004) Středem Navrátilova tvůrčího zájmu je stále člověk. Bez podstatné změny zůstává i jeho grafická interpretace. Pořád je to subjektivně podaná syntéza a zobecnění. Křížová cesta a ukřižování jsou ovšem docela jinou látkou. Navrátil ji sice nepercipuje výslovně novozákonně, stroze religiózně, sleduje spíše abstrahovanou nejvyšší míru lidského utrpení a oběti, jejíž velikost je bez mezí, nemůže ovšem být bez vědomí východisek a vzájemných vztahů. Pozorujeme-li Navrátilovy hlubotisky dlouze a dbale, naše mysl a naše emoce nemohou být nezasaženy. Ba jsme výjimečnou měrou fascinováni. Dva spolupůsobící jevy jsou toho příčinou: sama drásavá látka a krajně vzrušená metoda jejího podání. V Navrátilových listech cítěné ohlasy barokní exaltace (pohyb, ruch, gesto, adorace, živly) nemají ovšem nic společného s postupy protireformace. Navrátilova zjitřenost nemá žádných ideových pohnutek, je především produktem tvůrčí fascinace. S tím souvisí těsně (ba přímo fundamentálně) odpověď na otázku, proč i teď, v době zvané postmoderní, Navrátil setrvává u figurativního způsobu projevu. Figurativním je možné stavět výmluvné symboly, jež lze umocňovat rozličnými způsoby stylizace, vnímatel je naráz vtržen do děje, kdežto nefigurativní (nezobrazující, abstraktní, subjektivistické) usiluje o jednoduchost a čistotu, symboly překážejí. Po sedmnácti letech setkávám se opět s grafikem, jehož tvorba, vyrůstající jako mohutný obelisk z myšlenkového bohatství, perfektní kresby a z dokonalého ovládání hlubotiskových technik leptu a akvatinty (iluzivní prostor dosažený postupným zeslabováním leptových kontur na blednoucím akvatintovém pozadí), obrací se ke svému divákovi onou obsahovou závažností, jež není pro efekt přidušeného dechu, neulpívá na povrchu, nýbrž vstupuje, má-li otevřeno, do těch oblastí nitra, kde může být ne pouze poslouchána, ale i slyšena. Obrazy (dialog, Brno, 24. září 2009) Rozvíjíš grafické struktury. Posouváš je v ploše, vykrýváš nebo kladeš vedle „prázdné“ plochy, násobíš, otáčíš. Je to hodně tvořivé. Nadsazeně se dá říct, že to vlastně začalo jako z nouze ctnost, jako zaplňování prázdného prostoru. Ale i tak se jednalo o zaplňování s určitým smyslem. Prázdný prostor malíře děsí. Je nutné jej obsadit, učinit ústrojnou součástí obrazu. Na starších grafikách mám třetinu, někdy jen čtvrtinu plochy zalidněnou. Ovšem i zbývající část je stejně důležitá. Musela být oživena, a to s pevnou vazbou na literární část listu. Vyšel jsem tedy ze situace v hlavní části kompozice, s cílem dosáhnout úhrnného smyslu těch grafických listů. Pro doplňující obrazce jsem vybral určité polohy figur. Začal jsem je ornamentálně rozšiřovat opakováním a zrcadlením. Tak pronikaly do volného obrazového prostoru. Brzy jsem si všiml, že ty ornamentální znaky s figurálním východiskem mají svoji energii, jsou schopny žít vlastním životem. Zjednodušoval jsem dál. Ze značně stylizovaných původních postav se stala neurčitá maska, symbol, mandala členící plochu. Je jistým ornamentem, v pohybu proměn má zvláštní sílu. Vymanila se z prostého řazení v principu opakování. Stalo se to narušením pravidelnosti, zprvu spíše nezáměrnou, ale viditelnou chybou ve vedení linií, nedokončeností, barevnými změnami. Lineární symboly ukázaly novou grafickou kvalitu. Ano. Vyzkoušel jsem to už před mnoha roky ve starších grafikách, ale teprve teď, ve velké obrazové ploše, v mnohonásobně zvětšené formě, se dostavil toho všeho patřičný účinek. Následovala potřeba nové velké tvary prolomit barevně a v jejich řazení a v cílených nepřesnostech vytvářet další nové grafické struktury, prvky nezávislé skladby. Spojení násobených tvarů jsem začal lineárně rozrušovat, jakoby trhat, dostávaly vzhled připomínající útržky textilií. A viděl jsem cosi jako ránu, rytmický systém vykázal defekt, dostal se do jiné myšlenkové polohy, kterou docela opustil východisko v dřívějších grafických listech. V dalších krocích se dají menší díly z celkového přediva uvolnit rušením vazeb s okolím, nebo radikálněji prostým mnohonásobným zvětšením. Uniknou tak z předchozího kontextu a začnou žít svébytný a jedinečný život. To už jsem si začal myslet, že stojím na cestě k svébytným malbám. V obraze je možné abstraktní text linie ozvláštnit příslušnými barvami k naprosté jedinečnosti. Ne vše se daří a něco jde jinam, než jsem původně zamýšlel, než jaká byla moje původní představa. Ale slyším toho řeč a cítím, že tak to může být. V grafické práci jsem tento pocit, silný a naplňující, v takové míře nemíval. Tvary a barvy ukázaly cestu k abstrakci… Fenomén barvy se mně dostal tak pod kůži, že jsem měl potřebu jít dál. Objevovaly se další alternativy práce s ornamenty. Zcela opustily původní figurální východisko, vznikaly esence pravé abstrakce. Ne abstrakce bezhlavé, kterou lze svým způsobem rafinovaně vymyslet nebo k ní dospět naprostou náhodou, ale abstrakce, ke které jsem postupně došel skrze svoji vlastní práci, v níž je snad původní myšlenkové tkanivo. Jeden obraz nabízí mnoho dalších cest…    Dodatek Aleše Navrátila k německým názvům obrazů (18. října 2009) Dovoluji si, poslat ti názvy obrazů – definitivní, věřím. Začal jsem o tom přemýšlet poté, co mně dovolili pověsit několik kusů do auly školy (škola slavila výročí, a tak se zdobilo…) a ukázala se potřeba titulky doplnit. Napadl mně způsob, co znám z ilustrací ve starší literatuře, kde se uvádí věta, kterou obrázek ilustruje. Třeba pod jedním obrázkem Zdeňka Buriana bylo, vzpomínám si: „Nedbaje nebezpečí hrozící mu býkem, vetkl oštěp v bok tuřice“. Ta literární vazba textu k obrazu má své kouzlo, jak vidět. Já ji jen napodobuji. K abstraktnímu obrazu text nutně zůstává inertní, vzbudí snad jen vzdálenou asociaci, nebo spíš jakési znepokojení svojí nespojitostí. A okouzlila mě němčina se svým napětím, které z ní pro nás čiší (a text ještě více vzdaluje obrazu). Tak jsem vytrhal něco z Franze Kafky a něco z Ringu Richarda Wagnerova. Zatím mě to baví a je to lepší, myslím si, než dosud užívané pomocné orientační věty. „Moderní“ ornamenty (listopad 2009) Moderní ornament nemá ani rodičů ani potomstva, ani minulosti ani budoucnosti.(…) My, isolováni, aristokraté, máme své moderní umění, umění, které nahradilo ornament. (…) Člověk dneška užívá nebo zahazuje, podle své libovůle, ornamenty kultur starých nebo exotických. Nevynalézá již nových. Šetří a soustřeďuje svou schopnost vynalézavosti pro vyšší věci. (Adolf Loos, Řeči do prázdna, 1929).         Navrátil je otcem nových ornamentů. Jsou podstatnou složkou jeho práce, dosaženou vnuknutími na cestě účelného vývoje od originálně přetvořených figurálních kompozic k lineární abstrakci, jež je před ním stále otevřena, ukazujíc k novým možnostem. V souvislostech života a tvorby je to pro Navrátila, myslím si, věc nejvyšší. S nadhledem v mírném žertu (červen 2016)                            Aleš Navrátil pobývá v malbě dílem v abstrakci (ornamentální a geometrické), dílem v subjektivním parabolickém realismu. Dvě desítky Navrátilových obrazů uvádí v přítomné době Městské muzeum v Bystřici nad Pernštejnem pod titulem Napravujeme chyby starých mistrů. V doprovodných tiskovinách je coby spolupořadatel uveden Ústav pro napravování chyb starých mistrů. A autor vystavených obrazů je označen onoho ústavu výkonným ředitelem. Vše je správně. Leč jen s nadhledem v mírném žertu. Z dopisu autorovi článku (červen 2016) Všechno mé výtvarné snažení je navázáno na starší umělecké vzory. Byl jsem uchvácen světem především renesanční malby a grafiky a jsem vlastně stále. Měl jsem pocit, že si s milovanými mistry mimořádně rozumím. Samozřejmě nikdy nešlo jen o virtuozitu jejich děl, která byla vždycky jakoby mimochodem dokonalá. Dovolovaly mi dostat se jim pod kůži, markantněji v dílech grafických, při kterých odpadá jedna z proměnných výtvarného díla – barva. V mé grafické praxi mě také barva příliš nezajímala a i nyní, kdy více pracuji na obrazech, ji užívám poměrně střídmě, bojácně. Mám-li zmínit některého umělce, tedy Dürera. Především jeho dřevořezy a suché jehly. Pokud bych jednal jinak, dejme tomu výhradně pomocí introspekce, měl bych pocit, že přetínám vlastní pupeční šňůru či vlastní kořeny táhnoucí se až do dávných věků. A pak, abstrakce a experimentů šedesátých let, jistě velmi zajímavých, bylo všude spousta, až jsem se tím dusil. V obrazech se často ohlížím za sebe, i když ne tak důsledně. Je tady ale sada abstraktních variací na Pisanellovu fresku artušovské bitvy z Mantovy (nedalo se na ni nereagovat), varianta na Giotta s centrálním obrazem a dvěma křídly. Dalším případem je reliéf podle Tintoretta, se stejným názvem Nalezení těla sv. Marka. Na posledních obrazech je nově důsledné sledování stavby tématu podle vzoru. Důvodem je jednak hold geniální výtvarné kompozici, jednak snaha neporušit magii vztahů v obraze. Variování se omezuje jen na změnu charakteru výtvarného zpracování a zkoumání jeho účinku. Významnou roli hraje často prostá proměna velikosti formátu, obraz se prudce zvětší, nebo opačně. „Lezu“ do minulých století a umělci z těch dob zase ke mně do současnosti. Nedokážu se brát zcela vážně a nechci, aby mě zcela vážně bral kdokoliv jiný (možnost úniku?). Samozřejmě je to jen pouhý vnější znak věci. S nadhledem v mírném žertu (červen 2016)                            Druhou částí výstavy jsou ony obrazy monumentálních rozměrů, k nimž se váže již uvedená Navrátilova konfese. Formu, kterou jsou provedeny, jsem si dovolil označit jako subjektivní parabolický realismus. A třetí skupinou v aktuálně představené bystřické kolekci je arcimboldovský cyklus. Původně nesl souhrnný titul Význam symbolu. Spočíval v geometrické abstraktní kompozici založené na rytmických plošných vazbách trojúhelníků. Evokují podoby lidské tváře. Tam vytanula myšlenka připsat onen cyklus Giuseppu Arcimboldovi. Věcnost italského tvůrce nahrazují lapidární geometrické hry ve střízlivé barevnosti. S Alešem Navrátilem jsme se naposledy rozloučili ve středu 18. září 2019 odpoledne v brněnském krematoriu. {loadmodule mod_tags_similar,Související}

Čas načtení: 2024-02-27 08:00:01

Poškozený kufr hlaste na letišti hned po příletu. Hodit se vám bude účtenka i palubní lístek

První pravidlo zní jasně – při každém vyzvednutí na letišti si zavazadlo zkontrolujte, abyste mohli situaci řešit okamžitě a nemuseli později prokazovat, že k poškození došlo skutečně vlivem letištní přepravy. Ať už je kufr poničený, zašpiněný, nebo mu chybí některá část (typicky madlo či kolečko), vyrazte na přepážku s reklamacemi. Ne vždy je to však tak jednoduché, jak letecké společnosti prezentují. Svatba s blízkým příbuzným? Kupodivu to jde, když na to máte žaludek Číst více Za kufr plnou částku pravděpodobně nedostanete Reklamačních přepážek může být na letišti více, obvykle každá zastupuje jinou leteckou společnost. Záleží tak na tom, s kým jste letěli. Ukážete, co je špatně, a společně se zaměstnancem letiště vyplníte protokol. I tady ale platí pravidlo, že čím dřív, tím líp. Nepochybně jsou však situace a možné vady, které zjistíte až doma. Za ztrátu, poškození či zpoždění zavazadla dopravce odpovídá. Nezapomínejte však, že vaší povinností je udělat vše pro to, aby se takové riziko minimalizovalo – máte kufr naplněný „tak akorát“, je obalený fólií a zamčený a křehké věci jsou zabezpečeny. Poté máte podle Montrealské úmluvy nárok maximálně na 1 131 SDR. Jde o Special Drawing Rights, jednotnou měnovou a účetní jednotku užívanou v rámci Mezinárodního měnového fondu, která odpovídá zhruba 1 250 eurům.  Výše kompenzace se však v jednotlivých případech liší a bude se odvíjet od řady faktorů, jako je například stáří zavazadla, závažnost konkrétního poškození a další. Obvykle mají taková pravidla stanoveny samy letecké společnosti. Ta sice musí být v souladu s právem, ale mohou se drobně lišit. Češi si vozí pohlavní choroby jako „suvenýr“ z cest: Infektolog ukázal na konkrétní destinace Číst více Sjednejte si pojištění Obvykle očekávejte v případě úspěšnosti vašeho nároku spíše poměrnou část, a nikoliv plnou. V praxi to znamená, že jestli vás kufr před pěti lety stál 200 eur, sotva dostanete tuto částku. Je však dobré mít schovanou účtenku od kufru, která vám poslouží jako důkazní materiál, jak velká škoda vám neopatrnou manipulací zaměstnanci letiště vznikla. O něco jistější variantou je pak pojištění zavazadel, případně příplatek za převoz křehkého zavazadla, pokud máte v kufru skryté poklady. Jak postupovat krok po kroku? Okamžitě informujte letištní personál: Předejte informaci o poškozeném kufru pracovníkům letiště nebo společnosti zajišťující odbavení zavazadel. Ideálně to udělejte přímo na přepážce příslušné letecké společnosti. Vyplňte protokol o poškození zavazadla: Požádejte o formulář a vyplňte všechny potřebné informace o poškození vašeho kufru. Budete potřebovat minimálně zavazadlový lístek, letenku, palubní vstupenku. Musíte prokázat, že jste do letadla opravdu nastoupili a kufr odbavili. Požádejte o potvrzení: Požádejte o potvrzení, že jste nahlásili poškození zavazadla, ideálně ve formě písemného dokladu. Tento doklad bude pro vás cenným důkazem v případě dalších nejasností. Všechno foťte: Udělejte fotografie poškození vašeho kufru. Mohou se vám hodit při další komunikaci s letištěm nebo pojišťovnou. Ujistěte se, že je evidentní, kdy byly fotografie pořízeny. Zeptejte se na postup dalšího řešení: Požádejte letištní personál o informace ohledně postupu pro náhradu nebo opravu poškozeného zavazadla. Zjistěte si, jak dlouho může tento proces trvat a jaké kroky budou následovat. Obvykle by měla být reklamace vyřízena do standardních 30 dní. Uchovávejte veškeré doklady: Uschovejte všechny doklady, včetně potvrzení o hlášení škod na zavazadle a jakýchkoli dalších dokumentů, které obdržíte od letecké společnosti nebo letištního personálu.  Případně kontaktujte pojišťovnu: Pokud máte pojištění na cestovní zavazadla, můžete kontaktovat svou pojišťovnu a informovat ji o vzniklé situaci. Zjistěte si, zda máte nárok na náhradu za poškozený kufr, a postupujte podle pokynů pojišťovny. Zdroj: autorský článek KAM DÁL: Hledáte důkaz o partnerově nevěře? Můžete skončit ve vězení.

Čas načtení: 2024-03-08 10:33:00

Balíkovna nově umožňuje odesílání zásilek z OX Pointů

Prostřednictvím boxů lze odeslat nebo vyzvednout zásilky Balíkovny bez čekání a bez front. Boxy jsou přístupné 24 hodin 7 dnů v týdnu a zajistí snadný a rychlý výdej na základě kódu pro vyzvednutí. Dobírka se hradí předem online kartou (úhrada...

Čas načtení: 2024-03-10 22:08:00

Česká pošta: Balíkovna nově umožňuje odesílání zásilek z OX Pointů

Prostřednictvím boxů lze odeslat nebo vyzvednout zásilky Balíkovny bez čekání a bez front. Boxy jsou přístupné 24 hodin 7 dnů v týdnu a zajistí snadný a rychlý výdej na základě kódu pro vyzvednutí. Dobírka se hradí předem online kartou (úhrada dobírky online).

Čas načtení: 2024-03-21 18:21:30

Prodej • Stolek pracovní motoricky výškově stavitelný

Nabízím profi průmyslový pracovní stolek s elektromotoricky ovládanou výškou pracovní plochy.Napájení 230V, pojezdová kolečka s brzdou, pracovní plocha 55 x 49cm, ovládání výšky pod deskou stolu, plastový malý šuplíček, v podstavci je navíc samostatně jištěná zásuvka na 230V pro napájení umístěného přístoje. Min.výška desky od podlahy cca 59cm, max.výška cca 79cm.Vzhledem k velikosti a hmotnosti pouze rychlé osobní vyzvednutí. Praha. https://www.youtube.com/watch?v=X0EArTRwz7Qkrátké video polohování stoluCena 1500KčStatistiky: Napsal od BlackArt — 21. 3. 2024, 5:21

Čas načtení: 2024-03-24 20:23:14

Prodej • vykružovací vrták 22mm (pro tlačítka)

Prodám jednou použitý vykružovací vrták 22mm viz. foto - cena 180Kč.Dají se dokoupit korunky velikostí 14-29mm.Vrták je na kovy a plasty. Ale dřevo by asi taky šlo.Potřeboval jsem na ovládací panel přidělat jeden přepínač - je to standardizovaná velikost 22mm.Tak jsem koupil tento vykružovací vrták a trn za 231,- Kč.Teď ho nabízím někomu kdo by jej mohl více využít za 180Kč.Já to běžně nepoužívám, bylo to ojedinělé... když to založím do šuplíku bude to tam dalších 10 let a to je asi škoda. Tak kdyby se někomu hodil osobně k vyzvednutí Ústí nad Labem, Litoměřice, Louny, Podbořany, Varnsdorf nebo poslat taky možno. Na fotce je vidět zbytek, který to hezky vykroužilo z desky hliník/plast, překvapilo mě, že to docela funguje Statistiky: Napsal od martasg1 — 24. 3. 2024, 7:23

Čas načtení: 2024-03-27 09:00:00

Dvanáct lidí se utopilo u pláže v Gaze, když se snažili dostat ke shozené humanitární pomoci

 Palestinské úřady sdělují, že k úmrtí došlo při pokusech o vyzvednutí beden, které spadly do vody poté, co se porouchaly padáky Dvanáct lidí se utopilo při pokusu dostat se k pomoci shozené letadlem u pláže v Gaze, uvedly palestinské zdravotnické úřady v souvislosti s rostoucími obavami z hladomoru po téměř šesti měsících izraelského vojenského útoku-Video z pondělního shozu letadla ukázalo davy lidí běžících k pláži v Bejt Lahíja na severu Gazy, zatímco se  z nebe snášejí bedny s padáky, pak lidi stojící hluboko ve vodě a těla vytahovaná na písek.Ve Washingtonu Pentagon uvedl, že tři z 18 balíků pomoci, které byly v pondělí shozeny do Gazy, měly poruchu padáku a spadly do vody, ale nemohl potvrdit, zda byl někdo zabit při pokusu dostat se k pomoci. Jednalo se o poslední z řady incidentů, při nichž došlo k úmrtí během dodávek pomoci na přeplněné palestinské území, kde si někteří lidé shánějí k jídlu plevel a pečou sotva poživatelný chléb z krmiva pro zvířata.

Čas načtení: 2024-03-27 09:00:00

Gaza

Reportér, Channel 4 News, středa 27. března 2024, 19 hodin:   I po šesti měsících sledování hrůz této války něco v úsilí lidí získat leteckou pomoc vypovídá o zoufalství obzvlášť pronikavým způsobem. Vzhledem k tomu, že Gaza balancuje na pokraji hladomoru, přichází podle humanitárních agentur po zemi jen asi pětina potřebných zásob, a proto je více pomoci dodáváno takto letecky. Je to nepřesné a občas smrtící. Včera palestinský zdravotnický úřad uvedl, že dvanáct lidí se utopilo, když se snažili vyzvednout balíky z moře. Mezi rozházenými krabicemi určenými k záchraně jsou lidé vyzvednutí z moře.

Čas načtení: 2024-03-28 00:00:00

Bolest českých škol: odpoledne žádný rozvoj, mnohdy jen hlídárna. Proč je to špatně a kde se inspirovat

Čeština, matematika, tělocvik... Odpoledne jen družina jako čekárna na vyzvednutí rodiči nebo zájmová činnost, která ale není ve školní režii. Příklady ze světa ukazují, že kroužky a další aktivity mohou pomoci k zajímavé kariéře či poskytnout...

Čas načtení: 2024-03-28 09:00:00

Gaza: 12 lidí se utopilo při úsilí vylovit záchranné balíky z moře

Reportér, Channel 4 News, středa 27. března 2024, 19 hodin:   I po šesti měsících sledování hrůz této války něco v úsilí lidí získat leteckou pomoc vypovídá o zoufalství obzvlášť pronikavým způsobem. Vzhledem k tomu, že Gaza balancuje na pokraji hladomoru, přichází podle humanitárních agentur po zemi jen asi pětina potřebných zásob, a proto je více pomoci dodáváno takto letecky. Je to nepřesné a občas smrtící. Včera palestinský zdravotnický úřad uvedl, že dvanáct lidí se utopilo, když se snažili vyzvednout balíky z moře. Mezi rozházenými krabicemi určenými k záchraně jsou lidé vyzvednutí z moře.

Čas načtení: 2024-03-28 20:36:58

Prodej • Re: Skříň

Kde je k vyzvednutí?Statistiky: Napsal od jirkam — 28. 3. 2024, 7:36