Zveřejnění podle ustanovení § 5 odst. 3 zákona č. 106/1999 Sb.
Čas načtení: 2021-12-28 13:32:09
Tajná studie o veřejných dobíječkách za veřejné peníze
Stát prostřednictvím své organizace Technologická agentura zaplatil studii, která měla analyzovat potenciál využití obnovitelných zdrojů pro rozšíření sítě nabíjecích stanic pro elektromobily. Stát za ni z veřejných zdrojů zaplatil téměř pět milionů korun. Studie je hotová, ale stát ji odmítá dát veřejnosti k dispozici. Kverulant.org proti tomu protestuje a podává stížnost. V červnu 2018 uzavřela Technologická agentura ČR (TAČR) smlouvu se zapsaným spolkem Komora obnovitelných zdrojů energie. Předmětem této smlouvy bylo dodání studie s názvem Analýza potenciálu, scénářů a návrh využití decentralizovaných obnovitelných zdrojů pro rozšíření sítě nabíjecích a plnicích stanic. Stát prostřednictvím TAČR za tuto studii slíbil vyplatit 4,62 milionu korun. Studie byla koncem listopadu 2021 dokončena a většina peněz z veřejných zdrojů zapsanému spolku vyplacena. V souladu se zákonem 106/1999, o svobodném přístupu k informacím, počátkem prosince požádal Kverulant o poskytnutí celé studie. Byl však odmítnut. Podle TAČR se na TAČR zákon o svobodném přístupu nevztahuje. A zákon 130/2002, o podpoře výzkumu a vývoje, jim poskytnutí takové informace prý dokonce zakazuje. Podle Kverulantova názoru však ani jeden z uvedených zákonů neustavuje úplnou výluku platnosti zákona o svobodném přístupu k informacím. A už vůbec není přijatelné odmítnout požadované informace jen s pouhým odkazem na ustanovení zákona tak, jak to TAČR udělal. Proto Kverulant proti neposkytnutí informací podává stížnost. To však není jediný důvod, proč tak činí. Podle anotace projektu uveřejněné na stránkách TAČR je cílem projektu „vytvořit komplexní návrh řešení pro zapojení decentralizovaných výroben elektřiny z OZE, bioplynových stanic, vodních, větrných a fotovoltaických elektráren a případně i dalších výroben do sítě čisté mobility v ČR. Bude provedena rešerše a analýza zahraničních zkušeností se zapojením decentralizovaných OZE do systému čisté mobility. Budou ověřena existující a navržena nová inovativní technická řešení. Bude analyzováno právní a ekonomické prostředí, identifikovány bariéry, navrženy legislativní změny. Bude určen aktuální a budoucí potenciál využití decentralizovaných OZE. Bude zjištěn zájem provozovatelů OZE o zapojení do budoucího systému a budou navrženy optimální lokality dobíjecích a plnicích stanic. Na závěr budou doporučeny kroky k realizaci programu.“ Z výše uvedeného je zřejmé, že téměř všechny výsledky tohoto projektu se týkají dalšího směřování ČR v oblasti obnovitelných zdrojů energie (OZE) a elektromobility. Tedy oblasti, která se ani nadále velmi pravděpodobně neobejde bez veřejné podpory. I proto je legitimní, aby veřejnost měla k informacím, které vznikly za veřejné peníze, přístup, a mohla se tak účastnit společenské diskuze a prostřednictvím svých volených zástupců i rozhodování o těchto věcech. Je tedy zcela evidentní, že právo na informace ve smyslu čl. 17 zákona č. 2/1993 Sb., Listiny základních práv a svobod, je v tomto případě prioritní. Koncem listopadu 2021 zveřejnil zapsaný spolek Komora OZE na svém webu krátký článek Pro rozvoj čisté mobility potřebujeme nové obnovitelné zdroje a podtitulem Komora OZE, CZ Biom a CAFT zveřejnily analýzy obnovitelné mobility. Předmětnou analýzu v něm však čtenář nenajde. Komora OZE v něm v podstatě jen konstatuje to, co bylo zřejmé již před zadáním studie: „Masivní výstavbu nabíjecích či plnicích stanic však přímo u obnovitelných zdrojů nelze v praxi očekávat.“ To přijde Kverulantovi za téměř pět milionů z kapes daňových poplatníků zoufale málo. I proto se dožaduje poskytnutí celé studie a chce věřit, že tam nalezne skutečnou analýzu problému, nástin možných dalších scénářů využití obnovitelných zdrojů v mobilitě, a především kvalifikovaný odhad nákladů, které pravděpodobně ponese celá společnost. Jaroslav Čížek, předseda think tanku Realistická energetika a ekologie, kterého Kverulant požádal o komentář, si nebere servítky: „Takových studií, které sice mají zajímavý název i renomované autory, ale obsahují takové šílenosti, že nad nimi zůstává rozum stát, jsem už viděl hezkou řádku. Přesto jsem se chtěl podívat i na tuto a předložit ji k diskusi v našem think tanku. To však není možné. U projektu je uvedeno, že předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství, ale název projektu a anotace projektu tomu naprosto neodpovídají. Další otázkou je, jak vůbec může zájmový spolek, jako je Komora OZE, jediný uvedený účastník projektu a příjemce podpory, mít obchodní tajemství. Připadá někomu normální, že spolek, který není podnikem, protože nebyl založen za účelem podnikání, může mít nějaké obchodní tajemství? Pokud to někomu nepřipadá podivné, nechť se na pojmy ‚podnik‘ a ‚obchodní tajemství‘ podívá do obchodního zákoníku. K pozornosti doporučuji zejména § 5 a § 17.“ Předmětem studie má být také ověření existujících a navržení nových inovativních technických řešení. Zákon o svobodném přístupu k informacím se skutečně nevztahuje na poskytování informací, které jsou předmětem průmyslového vlastnictví. Kverulant je srozuměn s tím, že mu informace, které se skutečně a bezprostředně týkají nových inovativních technických řešení, které jsou předmětem průmyslového vlastnictví, poskytnuty nebudou. Autor je ředitel a zakladatel obecně prospěšné společnosti Kverulant.org.
\nČas načtení: 2024-05-21 12:19:00
Krajské ředitelství policie hlavního města Prahy, Kancelář ředitele
Žadatel si podal žádost dle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve které žádal o poskytnutí informací ve znění žádosti: „...žádám jako povinný subjekt Městský soud v Praze o poskytnutí dále uvedené informace. Poskytnutí informace žadateli neohrozí ani nezmaří účel trestního řízení. Informaci je možné zaslat datovou zprávou nebo na e-mail (údaje viz níže). Informace: anonymizované znění usnesení o odložení věci dle § 159a odst. 1 písm. a) zákona č. 141/1961 Sb., o trestním řízení soudním (trestní řád), které bylo vydáno v trestní věci vedené pod č. j. KRPA-258205/TČ-2022-001179-1 VO."
\nČas načtení: 2019-08-19 14:35:50
Ministerstvo kultury: Do konce roku chceme mít měřitelné cíle kulturních aktivit
Ministerstvo kultury tvrdí, že nejvyšší kontrolní úřad (NKÚ) ve své kontrole peněz rozdělovaných na kulturu pomíjí skutečnost, že "kulturní a umělecké obory jsou v systému státní správy velmi specifickou oblastí". "Pokud se má podpora cílit efektivně, k potřebám každého oboru, je třeba nadefinovat podrobně specifika tohoto oboru, což bude do jisté míry vždy znamenat roztříštěnost požadavků na jednotlivé dotační okruhy a obtížnost při stanovení společných cílů," píše se v tiskové zprávě ministerstva kultury reagující na kontrolní závěry týkající se dotací na kulturu (více o kontrole ZDE). Ministerstvo upozorňuje, že již začátkem roku 2015 zahájilo "systémové změny a změny vedoucí k vyšší transparentnosti", a to v reakci na předchozí kontrolu v roce 2014: "Konkrétně rozhodnutím o vzniku jednotného informačního systému a postupnou kompletní úpravou kritérií pro hodnocení žádostí o dotaci, v jejichž případě nyní neshledal NKÚ žádná pochybení. Byla parametrizována kritéria nová, navzájem souměřitelná, porovnatelná, zavedla se bodová a slovní hodnocení projektů." Pracovní skupina má do konce letošního roku navrhnout systém měřitelných, konkrétních cílů, kterých chce ministerstvo kultury dosáhnout podporou kulturních aktivit. Informace o dotacích jsou podle ministerstva pro žadatele nově na internetových stránkách logicky strukturované, jednoznačné a srozumitelné. "Na některých odborech probíhá pravidelná závěrečná evaluace dotačních výběrových řízení a taktéž byla jednotlivá dotační výběrová řízení provázána s cíli aktuální státní kulturní politiky," píše ministerstvo v tiskové zprávě s tím, že v blízké době bude celý tento systém převeden do elektronizované podoby. {loadmodule mod_tags_similar,Související} "Od 12 dubna 2019 také platí příkaz ministra sjednotil a podrobně upravil systém dotací napříč jednotlivými sekcemi ministerstva kultury, zejména: Základní oblasti podpory, jejichž financování je zajišťováno dotacemi z rozpočtové kapitoly 334 – Ministerstvo kultury Výzvy k podávání žádostí o poskytnutí dotace; náležitosti žádostí o poskytnutí dotace a řízení o ní Proces hodnocení žádostí Rozhodnutí o poskytnutí dotace a jeho změny; jeho náležitosti Rozhodnutí o zamítnutí žádosti Použití dotace; vyplacení dotace příjemci; hodnocení poskytnutých dotací Stanovení podmínek finančního vypořádání a vyúčtování dotace včetně kontroly použití Založil povinnost součinnosti s novým oddělením dotací, upravuje řízení o odnětí dotace, postup při neoprávněném použití peněžních prostředků nebo náležitosti spisu o řízení Zavedl jednotný formulář, který bude s účinností od letošního příjmu žádostí o dotaci na rok 2020 v elektronické a uživatelsky přívětivé podobě Přijetí tohoto předpisu ve velké míře eliminovalo roztříštěnost, složitost, administrativní zátěž a neefektivitu dotačních výběrových řízení administrovaných ministerstvem kultury," dodává tisková zpráva.
\nČas načtení: 2024-10-02 09:17:00
Krajské ředitelství policie hlavního města Prahy, Kancelář ředitele
Žadatel si podal žádost dle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve které žádal o poskytnutí informací ve znění žádosti: „ … domáhám se poskytnutí informací dle zák. č. 106/1999 Sb., které je určeno Krajskému ředitelství Policie hl. m. Prahy. Tímto žádám o poskytnutí informace, v jaké výši byly poskytnuty finanční prostředky Speciální pořádkové jednotce Praha na: 1. Zvýšení osobního ohodnocení. 2. Peněžité odměny. Výše uvedené požaduji rozepsat za každý měsíc v tomto kalendářním roce (2024). …“
\nČas načtení: 2024-02-19 13:30:47
Jak získat licenci k provozu hazardních stránek v České republice 2024
Jak získat licenci k provozu hazardních stránek v České republice 2024 redakce Po, 02/19/2024 - 13:30 Video, Počítačové a Internetové hry Klíčová slova: licencované online automaty online kasina se skutečnou licencí mobilní hraní odpočinek Hodnocení Zvolte hodnoceníGive it 1/5Give it 2/5Give it 3/5Give it 4/5Give it 5/5 Hazardní hry jsou skvělou zábavou, která navíc slibuje šanci na výhru mnohdy statisícových částek. Historicky je ovšem bylo velmi snadné upravit tak, aby výhry padaly co nejméně a kasina mohla vydělávat nepoměrně více než hráči. Kvůli tomu dnes po celém světě existují regulační orgány, jež činnost kasin kontrolují a zajišťují jejich férovost vůči hráčům. Konkrétně v České republice má tuto zodpovědnost Ministerstvo financí, které vydává povolení k provozu kasin. V podstatě se tak dá říct, že pokud online (a ostatně ani kamenné) kasino nemá vystavenou licenci od ministerstva, jedná se o kasino nelegální. Chcete-li vědět, která online kasina se skutečnou licencí přímo od MFČR na našem trhu působí, přečtěte si článek na odkazu. Najdete v něm užitečné recenze předních českých kasin, včetně nabízených bonusů a knihovny her. Hlavně ale budete mít jistotu, že nejsou žádným způsobem závadné a dodržují veškeré zákony České republiky. Co musí provozovatel splňovat? Veškeré informace poskytnuté v tomto článku se opírají o aktuální znění zákona o hazardních hrách č. 186/2016 Sb., kde je celý proces obdržení povolení k provozu hazardních her popsán. Hledat jednotlivé informace je nicméně poměrně komplikované, a proto je přinášíme ve zjednodušené, pochopitelnější a zábavnější formě. Aby mohla právnická osoba kasino vůbec provozovat, musí mít: sídlo v České republice nebo jiném státě EU, transparentní organizační strukturu (majitele, jednatele atd.) a vlastnickou strukturu, dozorčí radu, správní radu nebo obdobný kontrolní orgán, vlastní kapitál ve výši 50 milionů Kč (velmi zjednodušeně řečeno), podat účetní uzávěrku ověřenou auditorem a průhledný a nezávadný původ zdrojů. Jak je tedy z podmínek patrné, jen základní požadavky jsou velmi přísné. Obzvláště pak velmi vysoká výše kapitálu je hlavní překážkou ke vstupu do tohoto odvětví. Na druhou stranu je taková podmínka nutná, protože v případě několika vysokých výher po sobě by kasino mohlo dojít k platební neschopnosti. A tady už můžeme pozorovat základní benefity, které hraní na licencovaných přináší. Finanční stabilita a záruka výplaty, která je dále podpořena níže popisovanou kaucí. Celý proces získání licence Pokud provozovatel splňuje základní předpoklady uvedené výše, může zažádat o získání úvodního povolení k provozu kasina a základního povolení pro specifický typ hazardní hry. Pojďme se ještě krátce pozastavit nad tím, jak hazardní hry klasifikujeme. Zákon zná loterie, kurzové sázky, bingo, technické hry (automaty), živé hry (rulety, karetní hry), tombola a turnaje malého rozsahu. Nejzajímavější z nich jsou výherní automaty, protože ministerstvo přímo kontrolujte jejich výrobce. Aby tedy mohla kasina daný automat umístit na své stránky, musí nejprve projít schválením. Pokud hledáte licencované online automaty, na odkaze najdete seznam těch nejlepších a nejvýdělečnějších. Tento způsob kontroly je mimo jiné také důvodem, proč v zahraničních kasinech bývají až tisícovky slotů. Na druhou stranu ale nelze zaručit, že jsou v nich všechny poctivé. Vydání úvodního povolení Jak již bylo zmíněno, úvodní povolení slouží jako prokázání způsobilosti pro vydání základního povolení. Samo o sobě tedy nedává pravomoc provozovat hazardní hry, ale otevírá k ní cestu. K získání úvodního povolení musí provozovatel a členové rady nově vznikajícího kasina splnit následující: být způsobilý podle požadavků uvedených výše, být bezúhonný, bez dluhů a finančně stabilní, poskytnout kauci 20 až 300 milionů Kč (dle velikosti kasina) a poskytnout seznam osob angažující se v provozu kasina. Podmínky uvedené výše jsou velmi zjednodušené, ale ilustrují nutné požadavky. Ministerstvo kompletně prověří finanční zdraví žadatele o licenci, aby v každém případě zamezilo jeho neúspěchu v případě několikanásobné vysoké výhry v kasinu. Navíc si bere kauci podle kauční skupiny provozovatele, aby ještě důsledněji pojistilo případná pochybení managementu. Vydání základního povolení Současně s úvodním povolením může být požádáno o základní povolení, které se vztahuje k určité hazardní hře, jak byly popsány výše. To znamená, že pokud chce kasino provozovat kurzové sázky, loterie a automaty, musí zažádat o tři různé licence. Obecné podmínky k jejich získání jsou následující: provozovatel musí mít úvodní povolení, technické vybavení a bezvadnou historii, dokumenty prokazující všechny potřebné podmínky, herní plán s náležitostmi lišícími se dle daného typu hry. Základní povolení se vydává nejdéle na 6 let a může se zdát, že jsou jeho podmínky nejjednodušší. Ve své podstatě ano, protože v tomto kroku už provozovatel nemusí shánět financování ve výši až stovek milionů korun, nicméně vypracování herního plánu trvá opravdu dlouho. Obsahuje totiž veškeré informace o hrách, pravděpodobnosti na výhru a další důležité informace. Herní plány jsou přístupné všem, i neregistrované veřejnosti. Obvykle je najdete v zápatí stránek nebo u jednotlivých her. Kdo česká online kasina kontroluje? Pojďme se nejprve zaměřit na to, co není kontrolováno vůbec. V první řadě to je kvalitu slotů, takže například ne všechny automaty jsou vhodné pro mobilní hraní. Vizuální stav a optimalizace výherních automatů není v podstatě nijak regulována, a to ani motivy (pokud jsou obecně přípustné). Kasina ale samozřejmě chtějí mít automaty co nejatraktivnější, a proto se nejedná o žádnou překážku. Pokud jde o ostatní ohledy, které mohou mít na hráče nějaké podstatné dopady, jen těžko budeme hledat zákonem neregulovanou stránku. Možná vás ale napadá, že tolik zákonů je velmi těžké uhlídat a kdo vlastně zaručí, že je kasina všechny dodržují? Zákon o hazardních hrách v části desáté tuto povinnost ukládá ministerstvu financí a celní správě. Jak se na kasina dohlíží Osoby pověřené dozorujícím orgánem, tedy Ministerstvem financí nebo celní správou, mají oprávnění vstupu do prostor podle kontrolního řádu, a v případě nutnosti i za použití síly. Zde je poté oprávněn provádět zkoušky všech technických zařízení. Pokud tedy bude existovat podezření, že v některém z kasin dochází k pochybením, kontrolor může přijít a prověřit bezvadnost používaných zařízení. Existuje celá řada přestupků, za které mohou být provozovatele kasin sankcionování od 1 až po 50 milionů Kč. Zde je výčet těch nejzajímavějších, které by se vás mohly někdy dotknout: poskytnutí výhody některému účastníkovi hazardní hry, přijetí nepeněžní sázky, porušení povinností souvisejících se sebeomezujícími opatřeními, porušení povinností souvisejících s rejstříkem vyloučených osob, nedodržení povinností souvisejících s technickými požadavky her, umožní přístup k hazardním hrám osobě mladší než 18 let. Nezapomeňte ale, že i fyzické osoby se mohou dopustit přestupků. Například poslední bod poskytnutí přístupu k hazardním hrám osobě mladší 18 let je pro neprovozovatele pokutovatelné až jedním milionem korun a úmyslné vyvolání chyby v systému až pěti miliony. Hrajte proto podle pravidel. Shrnutí systému licencování v ČR Díky přesné a poctivé práci Ministerstva financí můžeme klidně a bezstarostně hrát v online kasinech, aniž bychom se museli zabývat jeho poctivostí. Dbejte ale na to, abyste si vybírali skutečně licencovaná kasina. Jejich seznam je dostupný přímo na stránkách ministerstva, včetně platné internetové domény. A pokud vás náhodou bude hraní frustrovat než bavit, můžete si trochu odpočinout, například meditací. Nezapomeňte, že hazardní hry by měly být hlavně o zábavě a že můžete využít všech nástrojů, které nám zákon dává k dispozici, například sebeomezující opatření. Přidat komentář Víte, jak probíhá proces získávání licence k provozování kasina? V tomto článku popisujeme všechna opatření, která musí provozovatel zajišťovat.
\nČas načtení:
Daňový a účetní profesionál 2025, novinky roku 2026 na zámku
[skoleni-kurzy.eu] Zveme Vás na třídenní účetní a daňový speciál z oblasti DPH ve znění předpokládaném v roce 2026, změny v účetnictví a daních podnikatelů včetně roční účetní závěrky za rok 2025, novely zákoníku práce a mnoho dalšího. Zaměříme se na připravované změny v zákonech k datu konání semináře. Seminář je určený pro management firem, ekonomické ředitele, vedoucí ekonomických útvarů, poradenské účetní firmy, účetní a daňové poradce a ostatní zájemce o tuto problematiku z podnikatelského sektoru. Harmonogram školení : St 26.11. 8 – 9 hod ubytování, zahájení semináře - pí. Šamanová St 26.11 9 – 12 hod školení pak oběd a od 13 – 16 hod školení Novela zákona o DPH - změny v zákoně o dani z přidané hodnoty v roce 2025 a v roce 2026 Jaroslav Kozel Čt 27.11. 9 – 12 hod školení pak oběd 13 – 16 hod školení Aktuality ze mzdové a personální oblasti 2026 Ing. Tomáš Smutný Pá 28.11. 9 – 12 hod školení pak oběd 13 – 16 hod školení Problémové okruhy v účetnic * Na semináři se seznámíte s aktuální podobou zákona o DPH, zákona o účetnictví, nejdůležitějšími změnami zákoníku práce. Dále také s praktickými postupy účetních operací nezbytných pro správné uzavření účetnictví za rok 2025, sestavení účetní závěrky podnikatelských subjektů. Výklad bude zaměřen i na časté chyby, kterých se dopouští účetní jednotky. Součástí výkladu bude postup při daňovém ukončení roku 2025 a aktuální změny chystané pro rok 2026 ve výše zmiňovaných zákonech. ProgramI. den středa 26.11.2025 - Jaroslav Kozel - Novela zákona o DPH -změny v zákoně o dani z přidané hodnoty v roce 2025 a 2026 změna s účinností v roce 2025 se dotýká oblastí: předmět daně, vymezení základních pojmů, obrat, osoby povinné k dani, plátci, identifikované osoby, místo plnění při poskytnutí služby v oblasti kultury a podobných dodání zboží, poskytnutí služby, pořízení zboží z jiného členského státu, nový dopravní prostředek uskutečnění zdanitelného plnění a povinnost přiznat daň, povinnost přiznat uskutečněná osvobozená plnění daňový doklad, základ daně, opravy základu daně a výše daně, sazby daně, sazby daně u nemovitostí osvobozená plnění – dodání pozemku, dodání vybrané nemovité věci, a další nárok na odpočet, oprava odpočtu daně, částečný nárok na odpočet v krácené a poměrné výši, vyrovnání a úprava odpočtu režim přenesení daňové povinnosti registrace plátce, změna zdaňovacího období, evidence pro účely DPH, kontrolní hlášení nesprávné uvedení daně za jiné zdaňovací období zrušení registrace plátce, zánik registrace plátce přeshraniční režim pro malé podniky změna s účinností v roce 2026 se dotýká oblastí: opravy výše daně finanční činnosti osvobození od daně při vývozu zboží vrácení bezdůvodně zaplacené daně vrácení daně při dodání zboží cestujícím určeného k vývozu vybrané informace GFŘ, informace o vybraných uzavřených příspěvcích koordinačního výboru GFŘ a Komora daňových poradců aktuální informace dotazy a diskuze II. den čtvrtek 27.11.2025 - Ing. Tomáš Smutný - Aktuality ze mzdové a personální oblasti 2026 Novela zákoníku práce v roce 2023 - 2024 Změny zákoníku práce Aktuality v pracovním právu Změny od 1.10.2023 a 1.1.2024 – dopad na praxi Změny v právní úpravě švarcsystému – dopad na praxi Valmez novela zákoníku práce nbs ...InAkademia s.r.o.
\nČas načtení:
Daňový a účetní profesionál 2025, novinky roku 2026 na zámku
[skoleni-kurzy.eu] Zveme Vás na třídenní účetní a daňový speciál z oblasti DPH ve znění předpokládaném v roce 2026, změny v účetnictví a daních podnikatelů včetně roční účetní závěrky za rok 2025, novely zákoníku práce a mnoho dalšího. Zaměříme se na připravované změny v zákonech k datu konání semináře. Seminář je určený pro management firem, ekonomické ředitele, vedoucí ekonomických útvarů, poradenské účetní firmy, účetní a daňové poradce a ostatní zájemce o tuto problematiku z podnikatelského sektoru. Harmonogram školení : St 26.11. 8 – 9 hod ubytování, zahájení semináře - pí. Šamanová St 26.11 9 – 12 hod školení pak oběd a od 13 – 16 hod školení Novela zákona o DPH - změny v zákoně o dani z přidané hodnoty v roce 2025 a v roce 2026 Jaroslav Kozel Čt 27.11. 9 – 12 hod školení pak oběd 13 – 16 hod školení Aktuality ze mzdové a personální oblasti 2026 Ing. Tomáš Smutný Pá 28.11. 9 – 12 hod školení pak oběd 13 – 16 hod školení Problémové okruhy v účetnic * Na semináři se seznámíte s aktuální podobou zákona o DPH, zákona o účetnictví, nejdůležitějšími změnami zákoníku práce. Dále také s praktickými postupy účetních operací nezbytných pro správné uzavření účetnictví za rok 2025, sestavení účetní závěrky podnikatelských subjektů. Výklad bude zaměřen i na časté chyby, kterých se dopouští účetní jednotky. Součástí výkladu bude postup při daňovém ukončení roku 2025 a aktuální změny chystané pro rok 2026 ve výše zmiňovaných zákonech. ProgramI. den středa 26.11.2025 - Jaroslav Kozel - Novela zákona o DPH -změny v zákoně o dani z přidané hodnoty v roce 2025 a 2026 změna s účinností v roce 2025 se dotýká oblastí: předmět daně, vymezení základních pojmů, obrat, osoby povinné k dani, plátci, identifikované osoby, místo plnění při poskytnutí služby v oblasti kultury a podobných dodání zboží, poskytnutí služby, pořízení zboží z jiného členského státu, nový dopravní prostředek uskutečnění zdanitelného plnění a povinnost přiznat daň, povinnost přiznat uskutečněná osvobozená plnění daňový doklad, základ daně, opravy základu daně a výše daně, sazby daně, sazby daně u nemovitostí osvobozená plnění – dodání pozemku, dodání vybrané nemovité věci, a další nárok na odpočet, oprava odpočtu daně, částečný nárok na odpočet v krácené a poměrné výši, vyrovnání a úprava odpočtu režim přenesení daňové povinnosti registrace plátce, změna zdaňovacího období, evidence pro účely DPH, kontrolní hlášení nesprávné uvedení daně za jiné zdaňovací období zrušení registrace plátce, zánik registrace plátce přeshraniční režim pro malé podniky změna s účinností v roce 2026 se dotýká oblastí: opravy výše daně finanční činnosti osvobození od daně při vývozu zboží vrácení bezdůvodně zaplacené daně vrácení daně při dodání zboží cestujícím určeného k vývozu vybrané informace GFŘ, informace o vybraných uzavřených příspěvcích koordinačního výboru GFŘ a Komora daňových poradců aktuální informace dotazy a diskuze II. den čtvrtek 27.11.2025 - Ing. Tomáš Smutný - Aktuality ze mzdové a personální oblasti 2026 Novela zákoníku práce v roce 2023 - 2024 Změny zákoníku práce Aktuality v pracovním právu Změny od 1.10.2023 a 1.1.2024 – dopad na praxi Změny v právní úpravě švarcsystému – dopad na praxi Valmez novela zákoníku práce nbs ...InAkademia s.r.o.
\nČas načtení: 2019-09-19 08:28:08
„Velká daňová kauza“, vedená od jara 2015 u Krajského soudu v Brně senátem Aleše Novotného, se po obvyklé prázdninové přestávce probudila k životu. Účastníci řízení vstoupili 9. září 2019 do soudní síně, kterou opustili 25. června 2019. Pokračování hlavního líčení propuklo s dříve nevídanou intenzitou pětidenním blokem. Předseda senátu se zřejmě rozhodl zrychlit tempo, aby se konečně zbavil neúnosně dlouhého procesu, jehož konec je v tuto chvíli stále ještě v nedohlednu. Přes dobré úmysly se ale zrychlení příliš nevydařilo. Naplno zapůsobila jako brzda nekázeň předvolaných svědků, z nichž se dostavili jen někteří. Mezery v čase, způsobené nepřítomností svědků nebo zkrácením jejich výpovědi proti předpokladu zaplňovalo přehrávání záznamů odposlechů. Ty byly převládající složkou výplně času za celých pět dní. Jejich obsah se týkal provozních záležitostí firem obžalovaných. Nepostřehl jsem žádný rozhovor, jenž by se mohl týkat páchání jakýchkoli podvodů. Ani přehrávání odposlechů nezabránilo neúplnému využití úředních hodin soudu. V úterý 10. zpestřil program obžalovaný Shahram Zadeh vysvětlením, že v rámci sjednocování příjmení členů jeho rodiny matriční úřady vypustily z jeho jména slovo Abdullah. Před soud pak předstoupil svědek T. K., právník a daňový poradce, který zastupoval společnosti Ecoll Invest a Biodiesel Trade v jednání s celní a finanční správou, připravoval smlouvy a dohlížel na úkony, vyplývající z povinností oprávněného příjemce pohonných hmot. Jméno Shahram Zadeh mu nic neříkalo, ale znal obžalované, kteří byli vedoucími pracovníky výše zmíněných obchodních společností. Neznal nikoho ze spodního patra pyramidy obžalovaných. S firmami byl ve styku prakticky denně. Tvrdil, že obě společnosti vedly řádně účetnictví a plnily pečlivě povinnosti vůči finanční a celní správě. Nepozoroval, že by prováděly nějaké neobvyklé nebo dokonce nezákonné či podvodné transakce. Nedocházelo k zadržování hlášení o dani z přidané hodnoty. Pro každého klienta se vedla samostatná složka, do které se ukládaly dokumenty o jeho obchodním případu. Do firem přicházely časté kontroly z celní správy, jejichž výsledky byly vesměs kladné. Ecoll Invest měl zvláštní povolení pro výkon služby oprávněného příjemce, k jehož získání bylo potřebné potvrzení o bezdlužnosti. Celkově příznivý obraz činnosti společností Ecoll Invest a Biodiesel Trade vyplynul zčásti z jeho volného výkladu, ale převážně jako výsledek odpovědí na všetečné otázky předsedy senátu, obhájců a obžalovaných. Svědka T.K. vystřídal V. V., externí účetní společnosti Biodiesel Trade, který se hlásil pouze k obžalovaným, kteří v ní zastávali vedoucí postavení. Zajišťoval zpracování účetní evidence na základě prvotních dokladů, připravovaných zaměstnanci společnosti. Pracovní kontakty probíhaly přibližně ve dvoutýdenních intervalech. Podklady pro přiznání DPH dostával v pořádku. V době, kdy navázal spolupráci, firma již delší dobu fungovala. Uvedl, že se financovala z vlastních zdrojů. Nemohl potvrdit, že by prováděla utajené nebo nestandardní či falešné operace. Soudce Aleš Novotný po něm žádal vysvětlení k přepisům odposlechů jeho hovorů s obžalovaným Petrem Moštěkem z roku 2013, ale svědkovi záznamy nic neříkaly. Kromě vedoucích pracovníků společnosti Biodiesel neznal nikoho dalšího z obžalovaných. Jeho výpověď doplnil obžalovaný Petr Moštěk vysvětlením k odposlechům a k cizím zdrojům, které užívala společnost Biodiesel. Ve středu 11. září předseda senátu konstatoval nedostupnost slovenského svědka, který se odstěhoval a místo jeho pobytu se tamním orgánům nepodařilo vypátrat. Dále informoval o doručení lékařského potvrzení, podle něhož svědek J. R. není způsobilý účasti na hlavním líčení a není naděje, že by se situace v dohledné době zlepšila. Přečetl proto jeho výpověď z přípravného řízení. Obsahovala údaje o jeho obchodování s pohonnými hmotami. V té souvislosti přišel do styku s obžalovaným Petrem Moštěkem jako představitelem společnosti Ecoll Invest, která poskytovala službu oprávněného příjemce. V Ecoll Investu se jednou letmo potkal s obžalovaným Petrem Dokládalem. Ve vlastních přímých obchodech měl co do činění s obžalovanými Vojtěchem Kudláčem, Jiřím Eliášem a Ladislavem Mazurou. K této výpovědi se vyjádřil obžalovaný Petr Moštěk. Zdůraznil, že proběhlo několik schůzek se svědkem J. R., na kterých se neprojednávaly žádné daňové podvody a žádné z nich se nezúčastnili obžalovaní Vojtěch Kudláč, Jiří Eliáš a Ladislav Mazura. Svědek tak vyvrátil nepravdivá tvrzení obžalovaného Jiřího Eliáše. Se svědkem J. R. proběhla pouze náhodná standardní obchodní jednání. Následně předstoupil před soud svědek E. N. Především uvedl, že vzhledem k odstupu času si mnoho nepamatuje a žádal o otázky. Soudce Aleš Novotný mu za účelem posílení poměti přečetl protokol z jeho vystoupení v přípravném řízení. Shrneme-li jeho svědectví, pak jeho obsah se překrýval s výpovědí svědka J. R., který byl zaměstnancem jeho firmy a jeho hlavním pomocníkem. Shodně s ním popsal jejich obchodování s pohonnými hmotami, které nakupovali od různých dodavatelů. Měli ojedinělé kontakty se společností Ecoll Invest jako s oprávněným příjemcem PHM, kde s nimi jednal obžalovaný Petr Moštěk. Jejich schůzek se kromě něj a svědka J.R. nikdo další nezúčastňoval. Významně se na jejich vlastních obchodech podíleli obžalovaný Vojtěch Kudláč, Jiří Eliáš a Ladislav Mazura, ale na schůzkách s obžalovaným Petrem Moštěkem nikdy nebyli. Ve vyjádření k jeho vystoupení obžalovaný Petr Moštěk upozornil na rozpor mezi výpovědí obžalovaných Vojtěcha Kudláček a Jiřího Eliáše před soudem a svědectvím svědků J. R. a E. N. co do schůzek v Ecoll Investu, jichž se zúčastňovali pouze obžalovaný Petr Moštěk a svědci J. R. a E. N. Dopolední část jednání doplnil výslech svědka O.P., jehož vyjadřování bylo nápadně kusé. Jeho výkon mohly ale ovlivnit zdravotní potíže, které se pak projevily během výslechu. Svědek uvedl, že o stíhané trestné činnosti nemá povědomí a z obžalovaných zná pouze Ladislava Mazuru, a to asi 10 let. Předseda senátu ale namítl, že někteří z těch, k nimž se nehlásí, jej ve svých výpovědích zmiňovali. „Zkoušel“ ho pak také na jména jiných osob než obžalovaných, například výše zmíněného svědka J. R. Předestřel mu jména některých společností, zapletených do nekalých obchodů, ale ani ta svědkovi nic neříkala. Předseda senátu mu pak vysvětlil, že podle některých obžalovaných se měl podílet na výkonu trestné činnosti. Konkrétně měl spolupracující obžalovaný Jiří Eliáš vypovědět, že se podílel na trestné činnosti společně s obžalovaným Ladislavem Mazurou. Uvedl při tom několik společností. Předseda senátu pak žádal vysvětlení, v čem spočívala jeho součinnost s Ladislavem Mazurou a zda zná určité společnosti včetně zahraničních. Nic podstatného se ale nedověděl. Svědek nechtěl nic vědět ani o tom, že měl přenášet peněžní částky. Aleše Novotného zajímala také úloha jeho sestry v některých zájmových společnostech. Při zkoumání svědkovy znalosti zájmových společností nebyl šťastnější ani státní zástupce. K jeho vystoupení se vyjádřil obžalovaný Petr Moštěk, který upozornil na skutečnost, že všichni svědci, které označil za účastníky trestné činnosti spolupracující obžalovaný Jiří Eliáš, nezávisle na sobě vylučují pravdivost jeho tvrzení. Pan obžalovaný kritizoval nepřítomnost obžalovaného Jiřího Eliáše, která znemožnila jeho konfrontaci se svědky. V odpolední části jednání vystoupil svědek R. M., který neznal nikoho z obžalovaných, jež mu vyjmenoval předseda senátu. Nezná ani obsah obžaloby. Jednalo se o dalšího obchodníka se společnostmi, jehož jméno prochází spisem. Stejně jako ostatní obchodníci se společnostmi, kteří vystoupili před soudem již dříve, neposkytl žádné užitečné informace: nepamatoval si, nemá již žádné písemné podklady. Ve čtvrtek 12. září na začátku hlavního líčení předseda senátu rozhodl o předvedení policií svědka, který se opakovaně nedostavuje, a uložil mu pokutu. Naproti tomu s pochopením posoudil omluvy dalších dvou svědků, kteří se omluvili pro zdravotní potíže, jež doložili lékařským dobrozdáním. Proběhl pak výslech svědka D. Z., bývalého pracovníka banky, předvolaného na žádost obhajoby. Soud si vyžádal od jeho bývalého zaměstnavatele zproštění mlčenlivosti. Svědek zná obžalované vedoucí pracovníky společnosti Ecoll Invest, ví o existenci společnosti P.P.S., Ecoll Invest a Biodiesel Trade. Ví zhruba, čeho se týká obžaloba. Předseda senátu předal vedení jeho výslechu obhájcům. Odpověděl pak záporně na otázku obhájce, zda pozoroval na straně obžalovaných snahu o takové nakládání s bankovním účtem, aby byl zastřen skutečný majitel peněz. Podle svědkova názoru takový zásah by vůbec nebyl možný. Podobně se vyjádřil k otázce, zda se u obžalovaného Dokládala setkal se zájmem o poskytnutí nějakých nestandardních služeb. Sdělil dále, že až do zahájení úkonů trestního řízení nedošlo nikdy k blokování účtů, odmítnutí příkazu k platbě nebo jiným vnějším zásahům do funkce účtů předmětných společností. Nezaznamenal žádné nestandardní nebo podezřelé operace na účtech. Popřel možnost nakládání s účty neoprávněnou osobou. Všechny společnosti vyhovovaly požadavkům banky při zakládání účtů. V jeho podání vycházejí společnosti obžalovaných jako jednoznačně bezproblémoví, důvěryhodní klienti. V myšlení trestních soudců bývá obvykle pevně zakotvena nedůvěra k zdánlivě nezpochybnitelným kladným obrazům obviněných v podání svědků obhajoby. Soudce Aleš Novotný se od svých kolegů nijak neliší, spíše je nedůvěřivý více než jiní. A nelze mu upřít obratnost při vedení výslechů. Vždy se snaží z vyslýchaných vyždímat informace do poslední maličkosti a kladná svědectví se snaží zpochybnit. Projevilo se to i v jeho reakci na výpověď svědka D. Z. Zkoumal především, s kým z obžalovaných, a za jakých okolností se seznámil jako s prvním. Svědek označil pobočku banky, na které došlo k prvnímu kontaktu a uvedl, že se tam dostavil obžalovaný Petr Dokládal. Předseda senátu chtěl ovšem vědět více. Dověděl se tedy, že svědek vnímal obžalovaného Petra Dokládala jako fyzickou osobu, advokáta a poradce, jednajícího v zájmu společnosti Ecoll Invest. Setkal se také s Danielem Rudzanem a Eliškou Coufalovou, které považoval za statutární zástupce zmíněné společnosti. Seznámil se také s obžalovaným Petrem Moštěkem, jednajícím za společnost Biodiesel Trade. Aleše Novotného také zajímalo, zda svědek věděl něco o náplni činností obsluhovaných společností. Svědek potvrdil rámcovou znalost. K dotazu předsedy senátu svědek popřel znalost ostatních obžalovaných, nevyjímaje obžalovaného Shahrama Zadeha. Soudce se také zajímal o jeho schůzky s obžalovanými a jejich účelu, což svědek vysvětlil zájmem na zajištění hladkého průběhu operací včetně převodů cizích měn. Vyloučil, že by banka poskytla informace o předmětných společnostech komukoli jinému. Aleš Novotný položil také otázku po současném stavu jeho vztahů s kýmkoli ze čtyř jemu známých obžalovaných. Svědek zdůraznil čistě profesionální vztah, navázaný prostřednictvím jeho kamaráda Daniela Rudzana a sloužícího výlučně k odborným konzultacím. Popřel, že by obžalovanému Petru Moštěkovi poskytoval bankovní informace týkající se společnosti Ecoll Invest. Aleš Novotný zřejmě části svědkova výkladu nedůvěřoval, proto mu nechal přehrát prostorové odposlechy. Svědek pak uznal, že pravděpodobně v odposlechu zněl hlas jeho a obžalovaného Moštěka. Předseda senátu projevil nelibost nad tím, že zřejmě s obžalovaným Moštěkem hovořil i o záležitostech společnosti Ecoll Invest a tázal se, zda pan obžalovaný měl pověření takové informace získávat. Zaujalo ho také, že se mluvilo o Anně Fridman, nové spolumajitelce společnosti Ecoll Invest a zkoumal, zda svědek poskytoval obžalovanému Petrovi Moštěkovi také informace, týkající se společnosti P.P.S. Ptal se jej také na osobu Tomáš Sedláček a jeho kontakty. Netroufám si hodnotit, zda se zdařil záměr zpochybnit svědkovu důvěryhodnost, nicméně snaha zde byla. Podotýkám, že z celého dokazování je zřejmé, že obžalovaný Petr Moštěk byl činný ve všech třech zmiňovaných společnostech a měl samozřejmě oprávněný přístup k jejich důvěrným informacím. {loadmodule mod_tags_similar,Související} Důvěryhodnost svědka podpořil svým vyjádřením obžalovaný Petr Moštěk, který v této souvislosti upozornil na vyvedení 1,5 miliardy Kč z účtů společnosti Ecoll Invest do zahraničí jejími novými anglickými majiteli Annou Fridman a Michaelem Wyldem. Pozastavil se nad tím, že chování nových majitelů a této jejich transakci trpně přihlížely příslušné státní orgány, které ji mohly znemožnit. O této záležitosti, která se stala již v roce 2012, se skutečně dříve příliš nemluvilo a je velmi divná: Anna Fridman a Michael Wyld koupili společnost Ecoll Invest, vyměnili v ní personál, rozšířili obchody a když měli na účtech 1,5 miliardy Kč, vyvedli je neznámo kam a bez rozloučení se zaměstnanci zmizeli z České republiky. Celní správu a PČR to začalo zajímat až po jejich odjezdu. Výtečníci nejsou v seznamu obžalovaných a nevěřím, že po sedmi letech od činu je spravedlnost dohoní. Je to velmi zvláštní ukázka liknavosti státních orgánů, ale není úplně překvapivá. Dne 18.června 2003 podal Finančně analytický útvar MF trestní oznámení na uskupení několika firem, seskupených kolem společnosti Czech Petrol Distribution kvůli krácení daně z přidané hodnoty při dovozu PHM se škodou cca 1,5 miliardy Kč. Zdá se, že prověřování tohoto oznámení neprobíhá a pouze soudce Aleš Novotný se pokusil vyslechnout v tomto řízení několik osob, zmíněných v trestním oznámení. Není bez zajímavosti, že někteří spolupracovníci společnosti Czech Petrol Distribution vystupují v obou kauzách Shahrama Zadeha proti němu a někteří z nich současně jako spolupracovníci PČR. V této souvislosti se vnucuje otázka, podle jakého klíče orgány činné v trestním řízení rozhodují, koho budou stíhat a koho nechají běžet. Jednací den pátek 13.září ozvláštnil pokus o konfrontaci dvou svědků, z nichž svědka M. G. přivedla eskorta z věznice. Tento svědek projevil ochotu vypovídat, ale byl mimořádně skoupý na slovo. Tvrdil, že nezná nikoho z obžalovaných, neví nic o jejich trestné činnosti. Předseda senátu se jej ptal i na další osoby, ale bylo to bezvýsledné. Proto Aleš Novotný jeho výslech po chvíli přerušil a nechal jej vyvést ze soudní síně s tím, že jej možná předvolá znova za účelem konfrontace se svědkem J. P. Soud se pak věnoval výslechu svědka J. P., který nikoho z obžalovaných neznal. Vypověděl, že pod příslibem odměny, kterou pak nedostal, se nechal vtáhnout do úlohy „bílého koně“. Stal se jednatelem společnosti. Posloužil zřízením bankovních účtů, nákupem mobilních telefonů a vystavením generální plné moci někomu z lidí, kteří jej vtáhli do hry. Jejich jména nezná. Podepsal nějaké listiny, o jejichž obsahu a účelu nic nevěděl a společníci mu je odebrali. Hlavní úlohu v jednáních, jichž se zúčastnil, hrál svědek, s nímž se setkal v soudní síni. Od roku 2014 se s nikým z účastníků jednání nesetkal. Předseda senátu pak nechal znova přivést do soudní síně svědka M. G., který připustil, že se mu svědek J. P. vybavuje někde na benzince. Přestože jej Aleš Novotný poučil o možných nepříjemných důsledcích uvádění nepravdivých informací a utajování skutečností, tvrdil, že si na okolnosti dřívějšího setkání nepamatuje. Svědek J. P. jej pak usvědčoval, že jej vedl při zakládání společnost Tondela a slíbil mu odměnu ve výši 200 tisíc Kč. Zakládali spolu bankovní účty a nakoupili mobilní telefony a SIM karty. Svědek M. G. ale odmítl pravdivost jeho sdělení. Nezměnil postoj, ani když mu předseda senátu přečetl výpověď svědka J. P. z přípravného řízení, která obsahuje popis jeho úlohy při vtažení svědka J. P. do akce. Svědek J. P. potvrdil, že se nikdy nesetkal s obžalovaným Petrem Moštěkem ani s obžalovaným Petrem Dokládalem. A obžalovaný Petr Moštěk ve vyjádření k výpovědím svědka M. G. sdělil, že se s ním nikdy nesetkal a upozornil, že svědek podle fotografie ztotožnil obžalovaného Vojtěcha Kudláče jako jednoho z lidí, kteří se podíleli na jeho naverbování jako bílého koně. V této souvislosti projevil politování nad nepřítomností obžalovaného Vojtěcha Kudláče. Hlavní líčení bude pokračovat 7. října 2019 opět pětidenním blokem.
\nČas načtení: 2024-04-29 13:36:00
Krajské ředitelství policie hlavního města Prahy, Kancelář ředitele
Žadatel si podal žádost dle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve které žádal o poskytnutí informace ve znění žádosti: „… žádám o poskytnutí informace dle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím ve znění pozdějších předpisů, ohledně umístění bigboardu na pozemku parc. č. 371/5 k.ú. Hostivař. - Kdy Policie obdržela výzvu k vyjádření ve správním řízení, na něž odkazuje Magistrát hl. m. Prahy, Odbor pozemních komunikací a drah v dopise ze dne 24. 3. 2024 (viz příloha)? - Proč se Policie ČR v předmětném správním řízení nevyjádřila, když její poslední stanovisko pochází již z roku 2004?
\nČas načtení: 2024-10-02 09:15:00
Krajské ředitelství policie hlavního města Prahy, Kancelář ředitele
Žadatel si podal žádost dle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve které žádal o poskytnutí informací ve znění žádosti: „ … „tímto Vás chci požádat k poskytnutí informací dle zákona č. 106/1999 Sb. k doložení informace, jaké byly v dosavadním kalendářním roce 2024 poskytnuty finanční prostředky na útvar policie Pohotovostní Motorizovaná Jednotka Praha na zvýšení osobního ohodnocení příslušníků a také na jejich odměňování formou peněžité odměny. Tyto informace požaduji rozepsat do jednotlivých měsíců. …“
\nČas načtení:
Základy DPH – pro vaši praxi dvoudenní
[skoleni-kurzy.eu] Pomocí názorných příkladů získáte na kurzu základní přehled o uplatňování DPH v tuzemsku, při obchodování se zbožím mezi členskými státy a o dovozu a vývozu zboží. Jaký je princip fungování DPH u plátců? Kdy vznikne identifikovaná osoba? Jaké povinnosti má plátce? Jaké jsou nejčastější chyby v oblasti DPH v praxi? Jaké údaje se vykazují v kontrolním hlášení? * • princip výpočtu DPH, základní pojmy • stanovení obratu, • osoba povinná k dani, • skupina, • registrace plátce a identifikované osoby, • stanovení místa plnění při dodání zboží a poskytnutí služby, • prodej zboží na dálku • stanovení místa plnění při poskytnutí služby, služby vztahující se k nemovité věci a ostatní služby, • dovoz zboží, dodání zboží, poskytnutí služby, • poukazy – jednoúčelový, víceúčelový, • pořízení zboží z jiného členského státu, stanovení místa plnění, povinnost přiznat daň, nárok na odpočet daně, • třístranný obchod, • režim skladu, • obchodování s novými dopravními prostředky v EU, • povinnost přiznat daň, datum uskutečnění zdanitelného plnění, • povinnost přiznat daň dodání zboží do jiného členského státu, dovoz zboží, poskytnutí služby, uskutečnění zdanitelného plnění, • daňové doklady, vystavování – vynaložení úsilí o doručení, náležitosti, uchování, • daňové doklady při dovozu a vývozu zboží, • stanovení základu daně, zaokrouhlování, přefakturace, • výpočet daně, • oprava základu daně, opravy chyb a omylů, opravný daňový doklad, • oprava základu daně v případě nedobytné pohledávky, výše opravy, opravné daňové doklady, • sazby daně, přílohy, sazby daně u stavebních prací, dodání nemovité věci, prodej pozemků, • nájem nemovité věci, ubytovací služba, • dodání zboží v rámci EU, prokazování přepravy zboží, • služby související s vývozem a dovozem zboží, • nárok na odpočet daně, podmínky pro uplatnění nároku na odpočet daně, • omezení odpočtu daně při nákupu a technickém zhodnocení osobního automobilu, snížení odpočtu daně – výpočty, • vyrovnání odpočtu daně, úprava odpočtu daně, nedoložené případy zničení nebo ztráty majetku, • zrušení registrace plátce, • zvláštní režimy – cestovní služby, použité zboží, režim přenesení daňové povinnosti, • ručení příjemce zdanitelného plnění, minimalizace ručení, • nespolehlivý plátce, nespolehlivá osoba, • podávání daňového přiznání, souhrnné hlášení, • nesprávné uvedení plnění za jiné zdaňovací obdobní – dopady, • kontrolní hlášení, vyplňování, pokuty, promíjení, • souhrnné hlášení, • zvláštní režim jednoho správního místa • evidence přeshraničních plateb. Odpovědi na dotazy. ...1. VOX a.s.
Čas načtení:
Základy DPH – pro vaši praxi dvoudenní
[skoleni-kurzy.eu] Pomocí názorných příkladů získáte na kurzu základní přehled o uplatňování DPH v tuzemsku, při obchodování se zbožím mezi členskými státy a o dovozu a vývozu zboží. Jaký je princip fungování DPH u plátců? Kdy vznikne identifikovaná osoba? Jaké povinnosti má plátce? Jaké jsou nejčastější chyby v oblasti DPH v praxi? Jaké údaje se vykazují v kontrolním hlášení? * • princip výpočtu DPH, základní pojmy • stanovení obratu, • osoba povinná k dani, • skupina, • registrace plátce a identifikované osoby, • stanovení místa plnění při dodání zboží a poskytnutí služby, • prodej zboží na dálku • stanovení místa plnění při poskytnutí služby, služby vztahující se k nemovité věci a ostatní služby, • dovoz zboží, dodání zboží, poskytnutí služby, • poukazy – jednoúčelový, víceúčelový, • pořízení zboží z jiného členského státu, stanovení místa plnění, povinnost přiznat daň, nárok na odpočet daně, • třístranný obchod, • režim skladu, • obchodování s novými dopravními prostředky v EU, • povinnost přiznat daň, datum uskutečnění zdanitelného plnění, • povinnost přiznat daň dodání zboží do jiného členského státu, dovoz zboží, poskytnutí služby, uskutečnění zdanitelného plnění, • daňové doklady, vystavování – vynaložení úsilí o doručení, náležitosti, uchování, • daňové doklady při dovozu a vývozu zboží, • stanovení základu daně, zaokrouhlování, přefakturace, • výpočet daně, • oprava základu daně, opravy chyb a omylů, opravný daňový doklad, • oprava základu daně v případě nedobytné pohledávky, výše opravy, opravné daňové doklady, • sazby daně, přílohy, sazby daně u stavebních prací, dodání nemovité věci, prodej pozemků, • nájem nemovité věci, ubytovací služba, • dodání zboží v rámci EU, prokazování přepravy zboží, • služby související s vývozem a dovozem zboží, • nárok na odpočet daně, podmínky pro uplatnění nároku na odpočet daně, • omezení odpočtu daně při nákupu a technickém zhodnocení osobního automobilu, snížení odpočtu daně – výpočty, • vyrovnání odpočtu daně, úprava odpočtu daně, nedoložené případy zničení nebo ztráty majetku, • zrušení registrace plátce, • zvláštní režimy – cestovní služby, použité zboží, režim přenesení daňové povinnosti, • ručení příjemce zdanitelného plnění, minimalizace ručení, • nespolehlivý plátce, nespolehlivá osoba, • podávání daňového přiznání, souhrnné hlášení, • nesprávné uvedení plnění za jiné zdaňovací obdobní – dopady, • kontrolní hlášení, vyplňování, pokuty, promíjení, • souhrnné hlášení, • zvláštní režim jednoho správního místa • evidence přeshraničních plateb. Odpovědi na dotazy. ...1. VOX a.s.
Čas načtení:
[skoleni-kurzy.eu] Pomocí názorných příkladů získáte na kurzu základní přehled o problematice DPH při uplatňování přeshraničních plnění v rámci EU, při dovozu a vývozu zboží. Jaký je princip fungování DPH u plátců? Kdy vznikne identifikovaná osoba? Jaké povinnosti má plátce? Jaké jsou nejčastější chyby v oblasti DPH v praxi? Jaké údaje se vykazují v kontrolním hlášení? * • předmět daně z přidané hodnoty, • registrace identifikované osoby, • stanovení místa plnění při dodání zboží a poskytnutí služby, • prodej zboží na dálku, stanovení místa plnění při poskytnutí služby, služby vztahující se k nemovité věci a ostatní služby, • dovoz zboží, dodání zboží, poskytnutí služby, • pořízení zboží z jiného členského státu, stanovení místa plnění, povinnost přiznat daň, nárok na odpočet daně, • třístranný obchod, • režim skladu, • obchodování s novými dopravními prostředky v EU, • povinnost přiznat daň dodání zboží do jiného členského státu, dovoz zboží, poskytnutí služby, • daňové doklady, vystavování – vynaložení úsilí o doručení, náležitosti, uchování, daňové doklady při dovozu a vývozu zboží, • oprava základu daně, opravy chyb a omylů, opravný daňový doklad, • dodání zboží v rámci EU, prokazování přepravy zboží, • dovoz a vývoz zboží, daňové doklady, • služby související s vývozem a dovozem zboží, • osvobození od daně při dovozu zboží, • nárok na odpočet daně, podmínky pro uplatnění nároku na odpočet daně, • kontrolní hlášení, vyplňování, pokuty, promíjení, • souhrnné hlášení, • zvláštní režim jednoho správního místa – režim mimo EU, režim EU • evidence přeshraničních plateb. Odpovědi na dotazy. ...1. VOX a.s.
Čas načtení:
[skoleni-kurzy.eu] Pomocí názorných příkladů získáte na kurzu základní přehled o problematice DPH při uplatňování přeshraničních plnění v rámci EU, při dovozu a vývozu zboží. Jaký je princip fungování DPH u plátců? Kdy vznikne identifikovaná osoba? Jaké povinnosti má plátce? Jaké jsou nejčastější chyby v oblasti DPH v praxi? Jaké údaje se vykazují v kontrolním hlášení? * • předmět daně z přidané hodnoty, • registrace identifikované osoby, • stanovení místa plnění při dodání zboží a poskytnutí služby, • prodej zboží na dálku, stanovení místa plnění při poskytnutí služby, služby vztahující se k nemovité věci a ostatní služby, • dovoz zboží, dodání zboží, poskytnutí služby, • pořízení zboží z jiného členského státu, stanovení místa plnění, povinnost přiznat daň, nárok na odpočet daně, • třístranný obchod, • režim skladu, • obchodování s novými dopravními prostředky v EU, • povinnost přiznat daň dodání zboží do jiného členského státu, dovoz zboží, poskytnutí služby, • daňové doklady, vystavování – vynaložení úsilí o doručení, náležitosti, uchování, daňové doklady při dovozu a vývozu zboží, • oprava základu daně, opravy chyb a omylů, opravný daňový doklad, • dodání zboží v rámci EU, prokazování přepravy zboží, • dovoz a vývoz zboží, daňové doklady, • služby související s vývozem a dovozem zboží, • osvobození od daně při dovozu zboží, • nárok na odpočet daně, podmínky pro uplatnění nároku na odpočet daně, • kontrolní hlášení, vyplňování, pokuty, promíjení, • souhrnné hlášení, • zvláštní režim jednoho správního místa – režim mimo EU, režim EU • evidence přeshraničních plateb. Odpovědi na dotazy. ...1. VOX a.s.
Čas načtení:
Základy DPH – pro vaši praxi dvoudenní
[skoleni-kurzy.eu] Pomocí názorných příkladů získáte na kurzu základní přehled o uplatňování DPH v tuzemsku, při obchodování se zbožím mezi členskými státy a o dovozu a vývozu zboží. Jaký je princip fungování DPH u plátců? Kdy vznikne identifikovaná osoba? Jaké povinnosti má plátce? Jaké jsou nejčastější chyby v oblasti DPH v praxi? Jaké údaje se vykazují v kontrolním hlášení? * • princip výpočtu DPH, základní pojmy • stanovení obratu, • osoba povinná k dani, • skupina, • registrace plátce a identifikované osoby, • stanovení místa plnění při dodání zboží a poskytnutí služby, • prodej zboží na dálku • stanovení místa plnění při poskytnutí služby, služby vztahující se k nemovité věci a ostatní služby, • dovoz zboží, dodání zboží, poskytnutí služby, • poukazy – jednoúčelový, víceúčelový, • pořízení zboží z jiného členského státu, stanovení místa plnění, povinnost přiznat daň, nárok na odpočet daně, • třístranný obchod, • režim skladu, • obchodování s novými dopravními prostředky v EU, • povinnost přiznat daň, datum uskutečnění zdanitelného plnění, • povinnost přiznat daň dodání zboží do jiného členského státu, dovoz zboží, poskytnutí služby, uskutečnění zdanitelného plnění, • daňové doklady, vystavování – vynaložení úsilí o doručení, náležitosti, uchování, • daňové doklady při dovozu a vývozu zboží, • stanovení základu daně, zaokrouhlování, přefakturace, • výpočet daně, • oprava základu daně, opravy chyb a omylů, opravný daňový doklad, • oprava základu daně v případě nedobytné pohledávky, výše opravy, opravné daňové doklady, • sazby daně, přílohy, sazby daně u stavebních prací, dodání nemovité věci, prodej pozemků, • nájem nemovité věci, ubytovací služba, • dodání zboží v rámci EU, prokazování přepravy zboží, • služby související s vývozem a dovozem zboží, • nárok na odpočet daně, podmínky pro uplatnění nároku na odpočet daně, • omezení odpočtu daně při nákupu a technickém zhodnocení osobního automobilu, snížení odpočtu daně – výpočty, • vyrovnání odpočtu daně, úprava odpočtu daně, nedoložené případy zničení nebo ztráty majetku, • zrušení registrace plátce, • zvláštní režimy – cestovní služby, použité zboží, režim přenesení daňové povinnosti, • ručení příjemce zdanitelného plnění, minimalizace ručení, • nespolehlivý plátce, nespolehlivá osoba, • podávání daňového přiznání, souhrnné hlášení, • nesprávné uvedení plnění za jiné zdaňovací obdobní – dopady, • kontrolní hlášení, vyplňování, pokuty, promíjení, • souhrnné hlášení, • zvláštní režim jednoho správního místa • evidence přeshraničních plateb. Odpovědi na dotazy. ...1. VOX s.r.o.
Čas načtení: 2021-12-28 13:32:09
Tajná studie o veřejných dobíječkách za veřejné peníze
Stát prostřednictvím své organizace Technologická agentura zaplatil studii, která měla analyzovat potenciál využití obnovitelných zdrojů pro rozšíření sítě nabíjecích stanic pro elektromobily. Stát za ni z veřejných zdrojů zaplatil téměř pět milionů korun. Studie je hotová, ale stát ji odmítá dát veřejnosti k dispozici. Kverulant.org proti tomu protestuje a podává stížnost. V červnu 2018 uzavřela Technologická agentura ČR (TAČR) smlouvu se zapsaným spolkem Komora obnovitelných zdrojů energie. Předmětem této smlouvy bylo dodání studie s názvem Analýza potenciálu, scénářů a návrh využití decentralizovaných obnovitelných zdrojů pro rozšíření sítě nabíjecích a plnicích stanic. Stát prostřednictvím TAČR za tuto studii slíbil vyplatit 4,62 milionu korun. Studie byla koncem listopadu 2021 dokončena a většina peněz z veřejných zdrojů zapsanému spolku vyplacena. V souladu se zákonem 106/1999, o svobodném přístupu k informacím, počátkem prosince požádal Kverulant o poskytnutí celé studie. Byl však odmítnut. Podle TAČR se na TAČR zákon o svobodném přístupu nevztahuje. A zákon 130/2002, o podpoře výzkumu a vývoje, jim poskytnutí takové informace prý dokonce zakazuje. Podle Kverulantova názoru však ani jeden z uvedených zákonů neustavuje úplnou výluku platnosti zákona o svobodném přístupu k informacím. A už vůbec není přijatelné odmítnout požadované informace jen s pouhým odkazem na ustanovení zákona tak, jak to TAČR udělal. Proto Kverulant proti neposkytnutí informací podává stížnost. To však není jediný důvod, proč tak činí. Podle anotace projektu uveřejněné na stránkách TAČR je cílem projektu „vytvořit komplexní návrh řešení pro zapojení decentralizovaných výroben elektřiny z OZE, bioplynových stanic, vodních, větrných a fotovoltaických elektráren a případně i dalších výroben do sítě čisté mobility v ČR. Bude provedena rešerše a analýza zahraničních zkušeností se zapojením decentralizovaných OZE do systému čisté mobility. Budou ověřena existující a navržena nová inovativní technická řešení. Bude analyzováno právní a ekonomické prostředí, identifikovány bariéry, navrženy legislativní změny. Bude určen aktuální a budoucí potenciál využití decentralizovaných OZE. Bude zjištěn zájem provozovatelů OZE o zapojení do budoucího systému a budou navrženy optimální lokality dobíjecích a plnicích stanic. Na závěr budou doporučeny kroky k realizaci programu.“ Z výše uvedeného je zřejmé, že téměř všechny výsledky tohoto projektu se týkají dalšího směřování ČR v oblasti obnovitelných zdrojů energie (OZE) a elektromobility. Tedy oblasti, která se ani nadále velmi pravděpodobně neobejde bez veřejné podpory. I proto je legitimní, aby veřejnost měla k informacím, které vznikly za veřejné peníze, přístup, a mohla se tak účastnit společenské diskuze a prostřednictvím svých volených zástupců i rozhodování o těchto věcech. Je tedy zcela evidentní, že právo na informace ve smyslu čl. 17 zákona č. 2/1993 Sb., Listiny základních práv a svobod, je v tomto případě prioritní. Koncem listopadu 2021 zveřejnil zapsaný spolek Komora OZE na svém webu krátký článek Pro rozvoj čisté mobility potřebujeme nové obnovitelné zdroje a podtitulem Komora OZE, CZ Biom a CAFT zveřejnily analýzy obnovitelné mobility. Předmětnou analýzu v něm však čtenář nenajde. Komora OZE v něm v podstatě jen konstatuje to, co bylo zřejmé již před zadáním studie: „Masivní výstavbu nabíjecích či plnicích stanic však přímo u obnovitelných zdrojů nelze v praxi očekávat.“ To přijde Kverulantovi za téměř pět milionů z kapes daňových poplatníků zoufale málo. I proto se dožaduje poskytnutí celé studie a chce věřit, že tam nalezne skutečnou analýzu problému, nástin možných dalších scénářů využití obnovitelných zdrojů v mobilitě, a především kvalifikovaný odhad nákladů, které pravděpodobně ponese celá společnost. Jaroslav Čížek, předseda think tanku Realistická energetika a ekologie, kterého Kverulant požádal o komentář, si nebere servítky: „Takových studií, které sice mají zajímavý název i renomované autory, ale obsahují takové šílenosti, že nad nimi zůstává rozum stát, jsem už viděl hezkou řádku. Přesto jsem se chtěl podívat i na tuto a předložit ji k diskusi v našem think tanku. To však není možné. U projektu je uvedeno, že předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství, ale název projektu a anotace projektu tomu naprosto neodpovídají. Další otázkou je, jak vůbec může zájmový spolek, jako je Komora OZE, jediný uvedený účastník projektu a příjemce podpory, mít obchodní tajemství. Připadá někomu normální, že spolek, který není podnikem, protože nebyl založen za účelem podnikání, může mít nějaké obchodní tajemství? Pokud to někomu nepřipadá podivné, nechť se na pojmy ‚podnik‘ a ‚obchodní tajemství‘ podívá do obchodního zákoníku. K pozornosti doporučuji zejména § 5 a § 17.“ Předmětem studie má být také ověření existujících a navržení nových inovativních technických řešení. Zákon o svobodném přístupu k informacím se skutečně nevztahuje na poskytování informací, které jsou předmětem průmyslového vlastnictví. Kverulant je srozuměn s tím, že mu informace, které se skutečně a bezprostředně týkají nových inovativních technických řešení, které jsou předmětem průmyslového vlastnictví, poskytnuty nebudou. Autor je ředitel a zakladatel obecně prospěšné společnosti Kverulant.org.
Čas načtení: 2019-08-19 14:35:50
Ministerstvo kultury: Do konce roku chceme mít měřitelné cíle kulturních aktivit
Ministerstvo kultury tvrdí, že nejvyšší kontrolní úřad (NKÚ) ve své kontrole peněz rozdělovaných na kulturu pomíjí skutečnost, že "kulturní a umělecké obory jsou v systému státní správy velmi specifickou oblastí". "Pokud se má podpora cílit efektivně, k potřebám každého oboru, je třeba nadefinovat podrobně specifika tohoto oboru, což bude do jisté míry vždy znamenat roztříštěnost požadavků na jednotlivé dotační okruhy a obtížnost při stanovení společných cílů," píše se v tiskové zprávě ministerstva kultury reagující na kontrolní závěry týkající se dotací na kulturu (více o kontrole ZDE). Ministerstvo upozorňuje, že již začátkem roku 2015 zahájilo "systémové změny a změny vedoucí k vyšší transparentnosti", a to v reakci na předchozí kontrolu v roce 2014: "Konkrétně rozhodnutím o vzniku jednotného informačního systému a postupnou kompletní úpravou kritérií pro hodnocení žádostí o dotaci, v jejichž případě nyní neshledal NKÚ žádná pochybení. Byla parametrizována kritéria nová, navzájem souměřitelná, porovnatelná, zavedla se bodová a slovní hodnocení projektů." Pracovní skupina má do konce letošního roku navrhnout systém měřitelných, konkrétních cílů, kterých chce ministerstvo kultury dosáhnout podporou kulturních aktivit. Informace o dotacích jsou podle ministerstva pro žadatele nově na internetových stránkách logicky strukturované, jednoznačné a srozumitelné. "Na některých odborech probíhá pravidelná závěrečná evaluace dotačních výběrových řízení a taktéž byla jednotlivá dotační výběrová řízení provázána s cíli aktuální státní kulturní politiky," píše ministerstvo v tiskové zprávě s tím, že v blízké době bude celý tento systém převeden do elektronizované podoby. {loadmodule mod_tags_similar,Související} "Od 12 dubna 2019 také platí příkaz ministra sjednotil a podrobně upravil systém dotací napříč jednotlivými sekcemi ministerstva kultury, zejména: Základní oblasti podpory, jejichž financování je zajišťováno dotacemi z rozpočtové kapitoly 334 – Ministerstvo kultury Výzvy k podávání žádostí o poskytnutí dotace; náležitosti žádostí o poskytnutí dotace a řízení o ní Proces hodnocení žádostí Rozhodnutí o poskytnutí dotace a jeho změny; jeho náležitosti Rozhodnutí o zamítnutí žádosti Použití dotace; vyplacení dotace příjemci; hodnocení poskytnutých dotací Stanovení podmínek finančního vypořádání a vyúčtování dotace včetně kontroly použití Založil povinnost součinnosti s novým oddělením dotací, upravuje řízení o odnětí dotace, postup při neoprávněném použití peněžních prostředků nebo náležitosti spisu o řízení Zavedl jednotný formulář, který bude s účinností od letošního příjmu žádostí o dotaci na rok 2020 v elektronické a uživatelsky přívětivé podobě Přijetí tohoto předpisu ve velké míře eliminovalo roztříštěnost, složitost, administrativní zátěž a neefektivitu dotačních výběrových řízení administrovaných ministerstvem kultury," dodává tisková zpráva.
Čas načtení: 2024-05-21 12:19:00
Krajské ředitelství policie hlavního města Prahy, Kancelář ředitele
Žadatel si podal žádost dle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve které žádal o poskytnutí informací ve znění žádosti: „...žádám jako povinný subjekt Městský soud v Praze o poskytnutí dále uvedené informace. Poskytnutí informace žadateli neohrozí ani nezmaří účel trestního řízení. Informaci je možné zaslat datovou zprávou nebo na e-mail (údaje viz níže). Informace: anonymizované znění usnesení o odložení věci dle § 159a odst. 1 písm. a) zákona č. 141/1961 Sb., o trestním řízení soudním (trestní řád), které bylo vydáno v trestní věci vedené pod č. j. KRPA-258205/TČ-2022-001179-1 VO."
Čas načtení: 2024-10-02 09:17:00
Krajské ředitelství policie hlavního města Prahy, Kancelář ředitele
Žadatel si podal žádost dle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve které žádal o poskytnutí informací ve znění žádosti: „ … domáhám se poskytnutí informací dle zák. č. 106/1999 Sb., které je určeno Krajskému ředitelství Policie hl. m. Prahy. Tímto žádám o poskytnutí informace, v jaké výši byly poskytnuty finanční prostředky Speciální pořádkové jednotce Praha na: 1. Zvýšení osobního ohodnocení. 2. Peněžité odměny. Výše uvedené požaduji rozepsat za každý měsíc v tomto kalendářním roce (2024). …“
Čas načtení: 2024-11-25 21:11:17
Američtí představitelé diskutovali o poskytnutí jaderných zbraní Ukrajině
Podle New York Times, američtí a evropští představitelé diskutovali o řadě možností, které podle nich odradí Rusko od zabírání dalších ukrajinských území, včetně poskytnutí... Článek Američtí představitelé diskutovali o poskytnutí jaderných zbraní Ukrajině se nejdříve objevil na AC24.cz.
Čas načtení: 2024-11-25 21:11:17
Američtí představitelé diskutovali o poskytnutí jaderných zbraní Ukrajině
Podle New York Times, američtí a evropští představitelé diskutovali o řadě možností, které podle nich odradí Rusko od zabírání dalších ukrajinských území, včetně poskytnutí... Článek Američtí představitelé diskutovali o poskytnutí jaderných zbraní Ukrajině se nejdříve objevil na AC24.cz.
Čas načtení:
Co by měl příjemce dotace vědět?
[skoleni-kurzy.eu] V režimu zákona č. 218 - 2000 Sb., o rozpočtových pravidlech a o změně některých souvisejících zákonů rozpočtová pravidla. Máte problémy při čerpání dotací? Poradíme vám, jak je řešit. Máte obavy z porušení podmínek stanovených pro čerpání dotace? Kdo toto porušení řeší – poskytovatel dotace nebo finanční úřad? Na semináři obdržíte ucelenou informaci o tom, jakým způsobem budou postupovat a jakým způsobem se můžete v případě pochybení bránit. Získáte teoretické znalosti podložené zkušenostmi lektorky z praxe. * • rozhodnutí, dohoda, smlouva o poskytnutí dotace z pohledu následné kontroly dodržení stanovených podmínek, • změna rozhodnutí, dohody, smlouvy o poskytnutí dotace, • nevyhovění žádosti o poskytnutí dotace, • odnětí dotace, • nevyplacení dotace nebo její části, • výzva poskytovatele k provedení nápravného opatření ze strany příjemce dotace, • výzva poskytovatele k vrácení dotace nebo její části příjemcem dotace, • důsledky splnění či nesplnění výzvy k provedení opatření k nápravě či k vrácení dotace, • výklad pojmu porušení rozpočtové kázně, rozdíl mezi porušením rozpočtové kázně a nesrovnalostí, • stanovení výše odvodu za porušení rozpočtové kázně, zásada proporcionality, • odvod za porušení rozpočtové kázně a příslušné penále, • možnosti prominutí odvodu za porušení rozpočtové kázně a příslušného penále. Odpovědi na dotazy. ...1. VOX s.r.o.
Čas načtení:
[skoleni-kurzy.eu] Jak se jednotlivé fundraisingové aktivity promítají v účetnictví a daních. Které jsou výhodnější a které méně. Na semináři si uvědomíte, co fundraisingové aktivity znamenají z pohledu účetnictví a jak se zobrazí v účetní závěrce neziskové organizace. Zjistíte, jak se fundraisingové aktivity promítnou při výpočtu daně z příjmů a v jakých případech mohou přinést organizaci povinnost platit daň z příjmů. Na konkrétních příkladech vám bude ukázáno zaúčtování a promítnutí v dani z příjmů, budete upozorněni i na případné dopady do daně z přidané hodnoty či daně silniční a budete též upozorněni na nutnou smluvní či jinou dokumentaci. Seminář se bude věnovat separátně darování a dalším druhům bezúplatného nabytí dotace, dědictví, sbírky, dále pak různým druhům prodeje služeb a prodeje předmětů, ať již nakoupených, získaných darem nebo vyrobených ve vlastní dílně, bude se též věnovat různým druhům prodeje – trhy, internet, aukce či dražba. Bude probráno využití veřejné sbírky pro různé * Metody fundraisingu a jejich dopad do účetnictví, daně z příjmů a DPH. Darování: • jaké dary lze poskytnout, tedy jaké druhy darů rozlišujeme – peněžní x nepeněžní, účelové x neúčelové, investiční x neinvestiční, • dokumenty provázející poskytnutí daru – smlouva, potvrzení o poskytnutí daru apod., • dárci – podnikatel, rozpočtová či příspěvková organizace, nezisková organizace atd. – mohou uplatnit daňové zvýhodnění při poskytnutí daru, jaké jsou podmínky daňového zvýhodnění a jak se stanovuje, • jak se přijatý dar projeví v účetnictví neziskové organizace, • jak se přijatý dar projeví ve zdanění daní z příjmů neziskové organizace v případě, kdy jde či nejde o veřejně prospěšného poplatníka, • možné účetní a daňové režimy pro různé druhy darů, • evidence darů v neziskové organizaci – co je a není nutné, co je doporučená praxe. Jiné formy bezúplatného nabytí: • dotace – účtování a zdanění, dlouhodobý majetek nabytý z dotace, • dědictví – účtování dědictví ve formě dlouhodobého majetku, drobného majetku, zásob, pohledávek, finančního majetku, atd. – daňové dopady na daň z příjmů. Veřejná sbírka bezúplatné i úplatné plnění: • kdy je veřejná sbírka dle zákona nutná, jak se zřizuje a jaká jsou základní pravidla, • sbírka formou bezúplatných plnění – pokladničky, bankovní účet, • sbírka formou úplatných plnění – prodej předmětů, prodej vstupenek, • jaké jsou dopady prodeje předmětů a prodeje vstupenek na daň z příjmů a DPH bez veřejné sbírky a s veřejnou sbírkou. Úplatná plnění prodeje předmětů, aukce, dražby, vstupné, tomboly,…: • vstup na benefiční akce, • poskytování různých druhů služeb, • benefiční prodej předmětů – nakoupeného zboží, předmětů vyrobených ve vlastní dílně, předmětů přijatých darem, • prodej formou aukce či dražby vyvolávací cena x konečná cena, kupní cena věci x dar, • prodejní a darovací portály, • je to reklama nebo poděkování dárci? Dotazy a odpovědi. ...1. VOX s.r.o.
Čas načtení: 2021-01-27 15:00:55
Pražský magistrát popírá dohodu s billboardáři
Média před koncem roku přinesla zprávu, že se hlavní město Praha dohodlo společností BigBoard, že na Silvestra skončí provoz nelegální obří LED obrazovky u Nuselského mostu. K vypnutí obrazovky skutečně došlo, ale pražský magistrát prý s billboardáři žádnou dohodu neuzavřel. Kverulant magistrátu nevěří a podezřívá pražské politiky z toho, že vypnutí vyměnili za poskytnutí nějaké nezákonné výhody. Dlouhá léta na střeše domu u Nuselského mostu blízko centra Prahy oslňovala nelegální reklamní LED obrazovka. Obrazovka nikdy neměla platní stavební povolení. Navíc byla na pozemcích před billboardem systematicky likvidována zeleň, zejména vzrostlé stromy, a to proto, aby řidičům stojících v koloně nebránila ve výhledu na reklamní poutač. Vypnutí billboardu je jistě dobrou zprávou, ale má zásadní vadu na kráse. Veřejná správa rezignovala na zákonnou povinnost odstranit černou stavbu a pokutovat billboardáře za protiprávní jednání. Společnost BigBoard dlouhá léta za pronájmem billboardu inkasovala několik milionů korun měsíce a přitom tvrdila, že jí tento billboard nepatří. Dalším problémem jsou protislužby, za které Praha vypnutí billboardu nejspíš vyměnila. Proto se Kverulant nedávno obrátil dle zákona o svobodném přístupu k informacím na Prahu a žádal jí o kopii předmětné dohody. Pražský magistrát mu nyní odpověděl, že žádná taková dohoda neexistuje. Kverulant magistrátu nevěří a podezřívá pražské politiky z toho, že vypnutí vyměnili za poskytnutí nějaké nezákonné výhody. Proto bude počínání magistrátu dál pečlivě sledovat. Autor je ředitel a zakladatel obecně prospěšné společnosti Kverulant.org. {loadmodule mod_tags_similar,Související}
Čas načtení: 2024-02-19 13:30:47
Jak získat licenci k provozu hazardních stránek v České republice 2024
Jak získat licenci k provozu hazardních stránek v České republice 2024 redakce Po, 02/19/2024 - 13:30 Video, Počítačové a Internetové hry Klíčová slova: licencované online automaty online kasina se skutečnou licencí mobilní hraní odpočinek Hodnocení Zvolte hodnoceníGive it 1/5Give it 2/5Give it 3/5Give it 4/5Give it 5/5 Hazardní hry jsou skvělou zábavou, která navíc slibuje šanci na výhru mnohdy statisícových částek. Historicky je ovšem bylo velmi snadné upravit tak, aby výhry padaly co nejméně a kasina mohla vydělávat nepoměrně více než hráči. Kvůli tomu dnes po celém světě existují regulační orgány, jež činnost kasin kontrolují a zajišťují jejich férovost vůči hráčům. Konkrétně v České republice má tuto zodpovědnost Ministerstvo financí, které vydává povolení k provozu kasin. V podstatě se tak dá říct, že pokud online (a ostatně ani kamenné) kasino nemá vystavenou licenci od ministerstva, jedná se o kasino nelegální. Chcete-li vědět, která online kasina se skutečnou licencí přímo od MFČR na našem trhu působí, přečtěte si článek na odkazu. Najdete v něm užitečné recenze předních českých kasin, včetně nabízených bonusů a knihovny her. Hlavně ale budete mít jistotu, že nejsou žádným způsobem závadné a dodržují veškeré zákony České republiky. Co musí provozovatel splňovat? Veškeré informace poskytnuté v tomto článku se opírají o aktuální znění zákona o hazardních hrách č. 186/2016 Sb., kde je celý proces obdržení povolení k provozu hazardních her popsán. Hledat jednotlivé informace je nicméně poměrně komplikované, a proto je přinášíme ve zjednodušené, pochopitelnější a zábavnější formě. Aby mohla právnická osoba kasino vůbec provozovat, musí mít: sídlo v České republice nebo jiném státě EU, transparentní organizační strukturu (majitele, jednatele atd.) a vlastnickou strukturu, dozorčí radu, správní radu nebo obdobný kontrolní orgán, vlastní kapitál ve výši 50 milionů Kč (velmi zjednodušeně řečeno), podat účetní uzávěrku ověřenou auditorem a průhledný a nezávadný původ zdrojů. Jak je tedy z podmínek patrné, jen základní požadavky jsou velmi přísné. Obzvláště pak velmi vysoká výše kapitálu je hlavní překážkou ke vstupu do tohoto odvětví. Na druhou stranu je taková podmínka nutná, protože v případě několika vysokých výher po sobě by kasino mohlo dojít k platební neschopnosti. A tady už můžeme pozorovat základní benefity, které hraní na licencovaných přináší. Finanční stabilita a záruka výplaty, která je dále podpořena níže popisovanou kaucí. Celý proces získání licence Pokud provozovatel splňuje základní předpoklady uvedené výše, může zažádat o získání úvodního povolení k provozu kasina a základního povolení pro specifický typ hazardní hry. Pojďme se ještě krátce pozastavit nad tím, jak hazardní hry klasifikujeme. Zákon zná loterie, kurzové sázky, bingo, technické hry (automaty), živé hry (rulety, karetní hry), tombola a turnaje malého rozsahu. Nejzajímavější z nich jsou výherní automaty, protože ministerstvo přímo kontrolujte jejich výrobce. Aby tedy mohla kasina daný automat umístit na své stránky, musí nejprve projít schválením. Pokud hledáte licencované online automaty, na odkaze najdete seznam těch nejlepších a nejvýdělečnějších. Tento způsob kontroly je mimo jiné také důvodem, proč v zahraničních kasinech bývají až tisícovky slotů. Na druhou stranu ale nelze zaručit, že jsou v nich všechny poctivé. Vydání úvodního povolení Jak již bylo zmíněno, úvodní povolení slouží jako prokázání způsobilosti pro vydání základního povolení. Samo o sobě tedy nedává pravomoc provozovat hazardní hry, ale otevírá k ní cestu. K získání úvodního povolení musí provozovatel a členové rady nově vznikajícího kasina splnit následující: být způsobilý podle požadavků uvedených výše, být bezúhonný, bez dluhů a finančně stabilní, poskytnout kauci 20 až 300 milionů Kč (dle velikosti kasina) a poskytnout seznam osob angažující se v provozu kasina. Podmínky uvedené výše jsou velmi zjednodušené, ale ilustrují nutné požadavky. Ministerstvo kompletně prověří finanční zdraví žadatele o licenci, aby v každém případě zamezilo jeho neúspěchu v případě několikanásobné vysoké výhry v kasinu. Navíc si bere kauci podle kauční skupiny provozovatele, aby ještě důsledněji pojistilo případná pochybení managementu. Vydání základního povolení Současně s úvodním povolením může být požádáno o základní povolení, které se vztahuje k určité hazardní hře, jak byly popsány výše. To znamená, že pokud chce kasino provozovat kurzové sázky, loterie a automaty, musí zažádat o tři různé licence. Obecné podmínky k jejich získání jsou následující: provozovatel musí mít úvodní povolení, technické vybavení a bezvadnou historii, dokumenty prokazující všechny potřebné podmínky, herní plán s náležitostmi lišícími se dle daného typu hry. Základní povolení se vydává nejdéle na 6 let a může se zdát, že jsou jeho podmínky nejjednodušší. Ve své podstatě ano, protože v tomto kroku už provozovatel nemusí shánět financování ve výši až stovek milionů korun, nicméně vypracování herního plánu trvá opravdu dlouho. Obsahuje totiž veškeré informace o hrách, pravděpodobnosti na výhru a další důležité informace. Herní plány jsou přístupné všem, i neregistrované veřejnosti. Obvykle je najdete v zápatí stránek nebo u jednotlivých her. Kdo česká online kasina kontroluje? Pojďme se nejprve zaměřit na to, co není kontrolováno vůbec. V první řadě to je kvalitu slotů, takže například ne všechny automaty jsou vhodné pro mobilní hraní. Vizuální stav a optimalizace výherních automatů není v podstatě nijak regulována, a to ani motivy (pokud jsou obecně přípustné). Kasina ale samozřejmě chtějí mít automaty co nejatraktivnější, a proto se nejedná o žádnou překážku. Pokud jde o ostatní ohledy, které mohou mít na hráče nějaké podstatné dopady, jen těžko budeme hledat zákonem neregulovanou stránku. Možná vás ale napadá, že tolik zákonů je velmi těžké uhlídat a kdo vlastně zaručí, že je kasina všechny dodržují? Zákon o hazardních hrách v části desáté tuto povinnost ukládá ministerstvu financí a celní správě. Jak se na kasina dohlíží Osoby pověřené dozorujícím orgánem, tedy Ministerstvem financí nebo celní správou, mají oprávnění vstupu do prostor podle kontrolního řádu, a v případě nutnosti i za použití síly. Zde je poté oprávněn provádět zkoušky všech technických zařízení. Pokud tedy bude existovat podezření, že v některém z kasin dochází k pochybením, kontrolor může přijít a prověřit bezvadnost používaných zařízení. Existuje celá řada přestupků, za které mohou být provozovatele kasin sankcionování od 1 až po 50 milionů Kč. Zde je výčet těch nejzajímavějších, které by se vás mohly někdy dotknout: poskytnutí výhody některému účastníkovi hazardní hry, přijetí nepeněžní sázky, porušení povinností souvisejících se sebeomezujícími opatřeními, porušení povinností souvisejících s rejstříkem vyloučených osob, nedodržení povinností souvisejících s technickými požadavky her, umožní přístup k hazardním hrám osobě mladší než 18 let. Nezapomeňte ale, že i fyzické osoby se mohou dopustit přestupků. Například poslední bod poskytnutí přístupu k hazardním hrám osobě mladší 18 let je pro neprovozovatele pokutovatelné až jedním milionem korun a úmyslné vyvolání chyby v systému až pěti miliony. Hrajte proto podle pravidel. Shrnutí systému licencování v ČR Díky přesné a poctivé práci Ministerstva financí můžeme klidně a bezstarostně hrát v online kasinech, aniž bychom se museli zabývat jeho poctivostí. Dbejte ale na to, abyste si vybírali skutečně licencovaná kasina. Jejich seznam je dostupný přímo na stránkách ministerstva, včetně platné internetové domény. A pokud vás náhodou bude hraní frustrovat než bavit, můžete si trochu odpočinout, například meditací. Nezapomeňte, že hazardní hry by měly být hlavně o zábavě a že můžete využít všech nástrojů, které nám zákon dává k dispozici, například sebeomezující opatření. Přidat komentář Víte, jak probíhá proces získávání licence k provozování kasina? V tomto článku popisujeme všechna opatření, která musí provozovatel zajišťovat.
Čas načtení: 2024-02-26 11:21:00
Krajské ředitelství policie hlavního města Prahy, Kancelář ředitele
Žadatel si podal žádost dle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve které žádal o poskytnutí informace ve znění žádosti a to: … „ žádáme o poskytnutí kopie žádosti Ministerstva vnitra, odboru azylové a migrační politiky (MV OAMP) č. j. OAM-10034-7/DP-2018, na kterou jste odpověděli dne 05. 09. 2018 s číslem jednacím KRPA-317273-1/ČJ-2018-000026-1. Na základě označené žádosti byla dne 04. 09. 2018 provedena pobytová kontrola v naší škole na adrese Učňovská 100/1, Praha 9, Hrdlořezy. Žádáme o zaslání kopie žádosti příslušného orgánu, na základě které byla kontrola provedena.“
Čas načtení: 2024-03-04 12:31:00
Krajské ředitelství policie hlavního města Prahy, Kancelář ředitele
Žadatel si podal žádost dle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve které žádal o poskytnutí informace a to ve znění žádosti: „… na místní komunikaci Pod Havránkou v Praze - Troji je 285 m dlouhý úsek podél přírodní památky Havránka (jižně podél pozemku parc. č. 1238, k. ú. Troja), kde sklon komunikace výrazně přestupuje hodnoty doporučené normou ČSN 73 6110. V průměru je podélný sklon více než 17 %, místy více než 22 %. V úseku je smíšený provoz chodců, cyklistů (frekventovaná cyklostezka), nákladních automobilů (svoz posečeného krmiva z louky pod vrchem Velká skála do zoologické zahrady) a osobních automobilů. Dovolujeme si Vás požádat o sdělení, zda pro uvedený úsek komunikace byl v minulosti zpracován audit bezpečnosti pozemních komunikací či podobné posuzování bezpečnosti této pozemní komunikace. Pokud případně disponujete zprávou o výsledku takového auditu či podobného posouzení bezpečnosti uvedeného úseku pozemní komunikace, prosíme o jeho poskytnutí."
Čas načtení: 2024-03-09 16:17:38
Kryptoměnový svět otevírá investorům možnosti, které v tradičních financích neexistují. Mají šanci být u vybraných projektů mezi prvními. Článek Kryptoburza Binance podporuje nové projekty. Investorům teď rozdává tokeny AEVO za poskytnutí likvidity se nejdříve objevil na CzechCrunch.
Čas načtení: 2024-03-21 10:01:00
ÚOHS: Webinář pro poskytovatele vyrovnávacích plateb dle rozhodnutí SOHZ
V návaznosti na informační povinnost SOHZ za roky 2022 a 2023, která se plní v letošním roce, uspořádal Úřad webinář za účelem představení Metodiky k plnění informační povinnosti SOHZ a seznámení s aplikací Sběr dat. Informační povinnost se týká pouze subjektů, kteří v letech 2022 a 2023 poskytli veřejné prostředky v podobě dotace, vyrovnávací platby, příspěvku apod. určitému podniku za poskytnutí služby obecného hospodářského zájmu (např. zajištění dopravní obslužnosti, zdravotní péče…), přičemž v právním aktu poskytnutí veřejných prostředků na uvedené služby je uveden odkaz na rozhodnutí SOHZ.
Čas načtení: 2024-03-25 09:30:00
Krajské ředitelství policie hlavního města Prahy, Kancelář ředitele
Žadatelka si podala žádost dle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve které žádala o poskytnutí informací ve znění žádosti: „ … žádám o poskytnutí Rozhodnutí o odložení věci v případu incidentu, který se odehrál dne 24. listopadu 2023 před začátkem galavečera ankety Český slavík.“