Po 16letech jsem zahodil všechen kod webu a napsal celý kod znovu. Vypadá to tu +- stejně, ale pokud narazíte na něco co vám vadí tak mi o tom napište: martin@vorel.eu nebo se mi ozvěte na twitteru Začal jsem dělat change log.

Kurzy ze dne: 21.07.2025 || EUR 24,620 || JPY 14,311 || USD 21,100 ||
úterý 22.července 2025, Týden: 30, Den roce: 203,  dnes má svátek Magdaléna, zítra má svátek Libor
22.července 2025, Týden: 30, Den roce: 203,  dnes má svátek Magdaléna
DetailCacheKey:d-1121555 slovo: 1121555
Smrt na talíři. Příběhy fatálních otrav houbami, které otřásly světem

Děsivé příběhy otrav houbami, které psaly historii – od antiky po současnost. Jedno sousto a fatální následky.

---=1=---

--=0=--

---===---

Čas načtení: 2014-02-17 00:00:00

10 nejčastějších chyb při zařizování kuchyně

Kuchyně je prostor, který se zaslouží samé ódy, Ale abyste si ji mohli dovolit opěvovat, měli byste se nejdříve vyvarovat několika fatálních chyb při jejím budování a zařizování. Kuchyně není jen o vaření a pečení, ale i socializování se. Bez krásného, nápaditého a funkčního designu by to v ní ale n ...

Čas načtení: 2020-02-20 00:00:00

Jaké má příznaky koronavirus?

Koronavirus se velmi rychle šíří po celém světě a je velmi nepravděpodobné, že by se vůbec nedostal do Evropy a České republiky. Koronavirus je vážným rizikem pro děti, seniory a chronicky nemocné pacienty. Zdravý jedinec by se s ním měl pod dohledem lékařů poprat bez fatálních následků. Jaké má ko ...

Čas načtení: 2020-01-10 12:47:54

Boeing, který nedoletěl do cíle. Pár informací a komentář k aktuálnímu zřícení letadla nedaleko Teheránu

Kolem kauzy ukrajinského letadla, které se před pár dny zřítilo nedaleko Teheránu, je zatím spousta nejasností. Současný názor západních mocností včetně Kanady (ze které pocházela řada obětí) zní, že letadlo bylo omylem sestřeleno íránskou protivzdušnou obranou. Írán to popírá. Kdyby se nakonec přeci jen ukázalo, že je to pravda, znamenalo by to, že se historie tragicky opakuje, protože v roce 1988 došlo k velmi podobné katastrofě, když americké námořnictvo sestřelilo civilní let íránských aerolinií nad Perským zálivem. Tahanice o to, kdo se omluví a neomluví, také trvaly dlouho, ale nakonec USA dosáhly s Íránem kompromisu, podle nějž dostaly rodiny obětí celkem 62 milionů dolarů odškodného a Amerika vyjádřila lítost, aniž by se vysloveně omluvila. Inu diplomacie. Zatím žádné definitivní závěry činit nemůžeme, ale můžeme si shrnout, co se ví jistě, co je hodně (ne)pravděpodobné, a co by se nadále mohlo dít. A závěrem přidám svůj osobní názor a komentář. Co víme jistě Takže, co víme jistě, v tom smyslu, že ani Íránci to nerozporují. (Za zdroj jsem tentokrát zvolil převážně BBC, ale na tyhle informace narazíte všude možně.) 1. Letadlo odstartovalo s hodinovým zpožděním proti původnímu letovému plánu. 2. Kritická událost, která vedla ke zřícení stroje, se odehrála krátce po startu, ve výši zhruba 2 500 metrů. To mimo jiné znamená, že v letadle nemohlo dojít k příliš prudkému poklesu tlaku vzduchu. Za letu se v kabině udržuje tlak vzduchu zhruba odpovídající této výšce a lidé s ním nemají problém. 3. Došlo k okamžitému přerušení rádiového spojení se zemí, což ukazuje na výpadek veškeré elektřiny včetně všech záložních zdrojů. To není typické, naopak i letouny, které už se nacházejí ve fatálních a neřešitelných situacích, ještě obvykle nějakou chvíli se zemí komunikují, často dost barvitě. Kdo si chce přečíst sbírku posledních slov z takových událostí, přeložených do angličtiny, může tak učinit zde. (Polské f*ck bylo samozřejmě v originále k*rwa mać. 4. Letadlo poté změnilo kurz, jako by se pokoušelo vracet na letiště Imáma Chomejního, ze kterého předtím odstartovalo. Tj. v pilotní kabině byl patrně ještě někdo naživu, automat by toto neudělal. 5. Letadlo bylo zánovní, pořízené roku 2016, před dvěma dny bylo na technické kontrole. Typ 737-800 je po světě dost rozšířený a má poměrně slušnou bezpečnostní historii, i když k několika těžkým nehodám také došlo. Častější však byly chyby posádky než technická selhání. 6. Íránská televize odvysílala amatérské záběry letadla padajícího k zemi, na kterých to vypadá, že ještě ve vzduchu dost intenzivně hoří. Nesmyslná tvrzení Dále: co je skoro určitě nesmysl… 1. Vyjádření íránského šéfa úřadu pro civilní letectví Aliho Abdezadeha, že je vědecky nemožné a nelogické, aby šlo o sestřel. Věda nefunguje na základě tvrzení do médií, ale důkazů. Incidentů zahrnujících civilní letadla a protiletadlové střely bylo v posledních dvaceti letech velmi málo, ale byly. V roce 2003 bylo letadlo společnosti DHL zasaženo ruční protiletadlovou střelou po startu z bagdádského letiště a dokázalo poté ještě nouzově přistát. 2. Tvrzení systematicky pobíhající po internetu, že příčinou havárie byla srážka letadla s ptáky. Ptáci jsou všudypřítomný problém, od světových letišť se kompletně vyhnat nedají a moderní motory jsou tedy na kolizi s hejnem ptáků stavěné. Testuje se to dokonce i na zemi, kdy se ptačí mrtvolky úmyslně vstřelují do běžících motorů. K poškození motoru dojít může, ale nemělo by dojít ke katastrofální explozi. Zásah raketou? Co se neví, ale intenzivně se o tom diskutuje mezi lidmi, kteří mají aspoň trochu ponětí… Prolezl jsem různá fóra, kde se scházejí piloti, pracovníci od radarů a další letadlofilové, a univerzálně vyjadřovaná otázka byla, v jakém stavu byl odpovídač (transpondér) letadla a zda nedošlo k jeho selhání nebo chybnému chování. Letadla mají povinnost se identifikovat pozemním radarům svým kódem (říká se tomu squawking), přičemž civilní lety mají určité kódy a vojenská letadla jiné kódy, které zároveň slouží k rozlišení „přátel“ a „nepřátel“ (Identification Friend or Foe). Transpondér je součástka jako každá jiná a porouchat se může. Zálohovaný není, je na palubě jen jeden. V takovém případě by letadlo nemělo vůbec odstartovat. Správně by na to měla přijít předletová kontrola, ale všude se najdou flákači a odfláknutí předletové kontroly už katastrofy způsobilo. (Případ, kdy Pitotova trubice nebyla zakryta proti hmyzu.) Také jsou poruchy, které se běžnou kontrolou odhalit nedají. Z toho, že okamžitě selhaly rádiové přenosy a letadlo se zřítilo k zemi již hořící, můžeme soudit, že na palubě proběhl nějaký dost extrémní jev. Zásah raketou je rozhodně jedna z možných variant. V široké veřejnosti existuje poněkud zavádějící představa, že protiletadlové střely jsou masivní kusy munice, které vymažou letadlo z oblohy a rozpráší jej na tisíce drobných kusů. Možná, že si lidé zaměňují střely protivzdušné obrany s balistickými střelami jaderných mocností, což skutečně velké a mohutné stroje jsou. Jde ale o úplně jiné druhy zbraní, které samozřejmě vypadají jinak. Protiletadlová střela musí být docela manévrovatelná a hbitá, takže nebývá moc velká. A jelikož se počítá s tím, že nepřítel se snaží zásahu také uniknout manévrováním, je obvykle protiletadlová střela stavěná tak, aby nemusela úplně napřímo zasáhnout nepřátelský stroj, ale aby stačilo, když exploduje někde v jeho blízkosti. O ničivý efekt se pak postará hlavně šrapnel, tedy výbuchem uvolněné ostré kusy kovu. Tomu se říká fragmentation warhead (jeden z možných typů). To, že letadlo po takovém šrapnelovém zásahu ještě pár minut letí, je klidně možné. Záleží hlavně na tom, kam přesně bylo zasaženo. Konečnou odpověď by ale přinesla teprve expertiza trosek. A tím se dostáváme k poslední části mého dnešního článku. Podivná reakce Teheránu Slíbil jsem na závěr svůj komentář, tak tady ho máte. Popravdě si myslím, že to skutečně neúmyslný fuckup íránské protivzdušné obrany byl, a hned řeknu, proč si to myslím. Nejde tolik o vyjádření amerických, kanadských či evropských politiků. Tvrzení, že tajné služby zaznamenaly starty dvou protiletadlových střel a následný požár letadla pomocí špionážních družic, je pro nás běžné smrtelníky neověřitelné a chápu každého, kdo je vůči takovým informacím předběžně skeptický. Nicméně mozek nosíme v hlavě všichni a můžeme se podívat na to, jak se vyvíjí situace kolem vyšetřování. Na nevinné obviněné se Írán chová nějak divně. Kdybych byl ajatolláh Alí Kechlibarí a věděl, že mě Velký Satan obviňuje z něčeho, co jsem neudělal, tak během dvanácti hodin visím na telefonu a obvolávám Francii, Německo, Japonsko, Itálii a další mocnosti, o kterých vím, že s Trumpem žádní velcí přátelé nejsou, ale které zároveň mají v mezinárodním společenství pověst technicky kompetentních států. Některé z těch států se ve věci jaderného dealu vysloveně stavěly na stranu Íránu. A měl bych k nim všem jedinou prosbu: pošlete nám sem svoje týmy expertů na letecké katastrofy, pokud možno ihned, aby vyšetřování celé události probíhalo před očima celého světa a nestranně. A do doby, než příslušní experti dorazí, by se trosek nikdo nesměl ani dotknout, kromě předběžného zjištění, že všichni jsou mrtví a není koho zachraňovat. Ať zůstanou všechny zbytky ležet tam, kde jsou. Pro jistotu ještě nafotíme jejich přesnou polohu z dronu, aby k tomu byla co nejlepší dokumentace. Přeci jen může přijít třeba přívalový déšť a drobnější kousky letadla někam posunout. Taková aktivita by pro Íránce byla hned dvojnásob výhodná. Za prvé by je očistila v očích zbytku světa, za druhé by pak měli v ruce pádný důkaz toho, že ti špinaví nevěřící zpoza oceánu hanebně lžou, aby je očernili. Perfektní materiál, který by se jim dal v dalších verbálních konfliktech připomínat aspoň padesát let, podobně jako se dodnes připomíná svržení Mosaddeka roku 1953. Na internetu, v televizi, všude: Vidíte, jací jsou to prolhanci a skety? Dokonce i ze sestřelu cizího letadla plného lidí nás obvinili, a my jsme byli nevinní. To, že to ajatolláhové zatím neudělali, a že dokonce máme zprávy o tom, že jejich síly shrnují trosky letadla buldozerem, pro mě představuje dvě masivní „červené vlajky“, naznačující, že v celé kauze mají máslo na hlavě. Jinak by si teheránské úřady nenechaly takovou příležitost k posílení vlastního PR ujít. Málokdy vám váš tradiční protivník poskytne tak skvělou argumentační munici, jako prokazatelně nepravdivé veřejné obvinění ze zabití skoro dvou set lidí. Třeba si to ještě v Teheránu rozmyslí a udělají to. Pak bych musel svoje podezření odložit. Ale dokud se chovají jako nevěrná manželka, která se snaží nenápadně zakopnout pod postel cizí růžové slipy, ponechávám si právo jim v téhle věci nevěřit. {loadmodule mod_tags_similar,Související} Převzato s laskavým svolením autora z jeho webu, na kterém kromě tohoto článku najdete další texty o politice a společnosti. Knihy Mariana Kechlibara si můžete objednat ZDE.

Čas načtení: 2024-02-18 11:40:00

Módní verdikt z Česko-Slovenského plesu očima stylistky: Která dáma byla za královnu?

Jubilejní 10. ročník Česko-Slovenského plesu naservíroval okulibou podívanou opulentních rób, jež dostály s grácií honosného dress codu black tie. Jak nám potvrdila stylistka Petra Kasalová, společenská módní etiketa se letos značně posunula a fatálních přešlapů bylo již pramálo. Jak si ale vedle dress codu poradily známé dámy s konečným stylingem?

Čas načtení: 2024-04-20 19:43:57

Na Spartě jsme dojeli na chyby, čtyři góly jsou moc, zlobil se Hapal

Aby měl nervy ze železa. Fotbalisté Ostravy sice neodehráli v sobotu na Spartě vůbec špatný zápas, jenže obrana, především stoperská dvojice, vyprodukovala chyb na pět zápasů. Fatálních, nevynucených. „Na chyby jsme dojeli,“ povzdechl si trenér Baníku Pavel Hapal po divoké přestřelce na Letné (porážka 3:4).

Čas načtení: 2024-04-22 06:50:25

GLOSA: Zima jako Gerrard. Když s pádem na trávník padnou i titulové naděje

Velice ošklivé déjà vu pro ty, kteří drží palce Liverpoolu i Slavii zároveň. Nedělní pád Davida Zimy v utkání proti Olomouci poslal strmě k zemi titulové akcie sešívaných. S několikadenním rozdílem přesně o deset let dříve připravilo uklouznutí Stevena Gerrarda o mistrovské křepčení anglický Liverpool. Po fatálních selháních obou plejerů platilo to samé – jejich mužstvo už nemělo, respektive nemá ligu ve svých rukou.

Čas načtení: 2024-08-07 19:39:00

JOCH: O Trumpovi víme jednu věc jistě: jako prezident by byl nevyzpytatelný. O Harrisové nevíme ani to

Týden od 13. do 20. července byl nejúspěšnějším týdnem kampaně Donalda Trumpa. V sobotu 13. července na něj stříleli a netrefili ho, odneslo to jen jeho ucho. Není nic více vzrušujícího, než když na vás střílejí bez fatálních následků. Pak následoval úspěšný republikánský sjezd ve dnech 15.–18. července. Poté Trump sklízel plody v podobě rostoucích preferencí. Jenomže nastala neděle 21. července.

Čas načtení: 2024-09-09 18:05:00

Co vás zajímá: Bezpečnost na silnicích

Začátek školního roku a letní prázdniny přinesly alarmující statistiky dopravních nehod v Plzeňském kraji, především s tragickým nárůstem fatálních následků. Nesprávný způsob jízdy a nepřiměřená rychlost patří mezi hlavní příčiny.

Čas načtení: 2024-09-21 22:36:02

Plzeňský Karius. Tvrdoň šel na Slavii po půli z brány. Byla tam nejistota, řekl Koubek

Případ pro psychologa. Dokáže vytáhnout vynikající zákrok, aby za pár okamžiků potopil tým nepochopitelnou minelou. Brankář fotbalové Plzně Marián Tvrdoň. Za jeden rok stihl těch fatálních chyb nastřádat několik. V sobotu na Slavii (prohra 0:3) pohár trpělivosti přetekl, trenér Viktorie Miroslav Koubek chybujícího slovenského gólmana po prvním poločase vystřídal a vrátil mezi tyče uzdraveného Martina Jedličku.

Čas načtení: 2024-09-27 19:55:00

Ukrajina vede válku, na kterou nemá. Analytik ukázal, jak se chyby nastřádaly

Podle vojenského analytika Tylera Weavera se ukrajinská armáda (AFU) řadou fatálních chyb dostala do stavu, kdy s koncem války Ukrajina skončí jako poražená se ztrátou velkého území. A popsal, jak k tomu došlo: „V roce 2024 se jejich ambice změnily v naprosté šílenství dobýt část území jihozápadního Ruska navzdory skutečnosti, že byli ‚armádně‘ za poslední rok tou slabší stranou.“ Podle analytika Ukrajina celou dobu vedla válku, na kterou neměla.

Čas načtení: 2024-10-03 10:00:00

Pro včasné investice do smysluplných protipovodňových opatření je nezbytné rychle a efektivně zdanit superkonzumenty

Letošní apokalyptické povodně bylo možné sledovat jen v úžasu. V tom pozitivním - jak, často i po několikáté, si lidé dokáží pomoci sobě i si navzájem. V tom negativním samozřejmě z vlastního fenoménu povodní; ale také z neschopnosti státu mít po fatálních povodních na přelomu milénia vybudována potřebná protipovodňová opatření všude, kde je to potřeba. K povodním už bylo řečeno mnoho, přesto bych rád poukázal na souvislost o které český mainstream nepíše.

Čas načtení: 2024-10-05 15:20:00

TMBK: Do Sněmovny dorazili nevítaní hosté

Po fatálních neshodách ve vládní koalici došlo k přeskupení sil ve Sněmovně. Koláž TMBK pro Seznam Zprávy.

Čas načtení: 2024-10-28 05:00:00

Flíska i rozepnutá saka: Která módní pekla by se neměla opakovat na státních vyznamenáních?

Pražský hrad se ve večerních hodinách zahalí do pompy slavnostní ceremonie, a zraky se tak upřou nejen na oceňované, jimž bude uděleno státní vyznamenání. Samotný akt odrážející nebývalou důstojnost a honosnou náladu by měl být uctěn dress codem pozvaných, aby respektovali vysoce formální povahu události podléhající etiketě. Ne každý ale dostál pokynům na pozvánce, v minulosti se řada významných hostů dopustila fatálních módních přehmatů i absolutní ignorace ústavního aktu. Na jakých základech by měl spočívat pánský a dámský model, aby nedošlo k módnímu pochybení?

Čas načtení: 2024-11-23 18:45:00

Fatální chyby odsuzující k single životu

Nemůžete si najít partnera? Možná dobří muži prostě došli, možná se na schůzkách dopouštíte fatálních chyb, kvůli kterým jste odsouzeni k samotě.

Čas načtení: 2024-12-20 17:00:01

Šokující výbuch v Halifaxu – největší nejaderná exploze v historii lidstva

Ve stínu stále probíhající první světové války došlo v Kanadě k tragické události, jejíž úplné detaily vypluly na povrch až po dlouhé době. Kanadské přístavní město Halifax se ráno 6. prosince 1917 hemžilo loděmi, které převážely vojáky, zásoby a munici přes Atlantik. Vůbec nic nenasvědčovalo tomu, že se schyluje ke katastrofě. A přece se stala.  Schyluje se k tragédii Vinu na následné události nesou dvě plavidla, která se v inkriminovanou dobu nacházela v Halifaxu – norské plavidlo Imo a francouzská nákladní loď SS Mont-Blanc převážející do Evropy asi 3 000 tun výbušnin a také 2 300 tun kyseliny pikrové, mimochodem vysoce explozivní. Podle webu The Canadian Encyclopedia neexistoval žádný zvláštní protokol pro průjezd muničních lodí přístavem, i když francouzské plavidlo vezlo nebezpečný náklad. Těsně před devátou hodinou ráno došlo ke srážce těchto lodí, příčina nebyla nikdy spolehlivě objasněna. Možnou příčinou se může jevit série fatálních nedorozumění mezi důstojníky na obou lodích.  Obrovská exploze Jak uvádí web history.com, kolize zapříčinila, že explodovala kyselina pikrová a další výbušniny. SS Mont-Blanc se ocitl posléze v plamenech, požár se pak rozšířil do míst, kde měla loď uložené výbušniny, což se ukázalo být fatálním. První světová válka: Mohla za vyhlášení tohoto krvavého konfliktu chyba řidiče? Číst více Tato síla výbuchu se rovnala 2,9 kilotuny jaderné hlavice. Francouzské plavidlo bylo prakticky rozmetáno a zbytky jeho trupu letěly skoro 300 metrů do vzduchu, ocelové části pak překonaly i vzdálenost 4 kilometry.  Následky největší nejaderné exploze musely být tragické. Portál history.com píše, že za mohutný výbuch zaplatilo životem více než 1 800 lidí, dalších 9 000 si odneslo různý stupeň zranění. Znovuvybudování přístavu trvalo roky Exploze navíc zničila téměř celou severní část Halifaxu, podlehlo jí rovněž více než 1 600 domů. Jako domečky z karet se hroutily i další budovy či stromy, tak byla tlaková vlna silná. Znovuvybudování přístavu a jeho poničené infrastruktury trvalo dlouhá léta. Výbuch v Halifaxu tak výrazně poznamenal běžný život jeho obyvatel ve stínu končící války.  Zdroj: autorský článek KAM DÁL: Albina Mali-Hočevar: Zjizvená tvář postrachem nacistů. Nezastavil ji ani vybuchlý granát.

Čas načtení: 2025-02-04 19:10:00

Další mladý cyklista zemřel po kolizi s autem. Co je za častými nehodami?

Teprve devatenáctiletá nadějná italská cyklistka zemřela po srážce s autem, které v protisměru předjíždělo. Šestici dráhových cyklistů smetl při tréninku na Mallorce nepozorný řidič, nehoda se naštěstí obešla bez fatálních následků. První únorovou sobotu ve Velké Británii už ale ne, osmnáctiletý časovkářský talent usmrtilo opět auto. To je výčet jen za poslední zhruba dva týdny. Jaké faktory hrají roli v tom, že přibývá vážných nehod cyklistů s auty?

Čas načtení: 2025-02-05 20:35:05

Železničáři chtějí letos zlepšit zabezpečení 150 přejezdů

Správa železnic chce letos opravit na 150 přejezdů a zlepšit tak jejich bezpečnost. Fatálních nehod ubývá, během ledna jich bylo o polovinu méně než před rokem. Snížit počet srážek by mohl pomoci i zabezpečovací systém ETCS – jako na začátku týdne ve Studénce na Novojičínsku. Řidič tam vjel do kolejiště na červenou, systém ale dokázal blížící se vlak včas zastavit.

Čas načtení: 2025-02-27 08:50:38

Instagram zaplavila vlna násilného obsahu, Meta se za chybu omluvila

Uživatelé sociální sítě Instagram se během středy mohli setkat s tím, že jim služba v tzv. reels nabízela násilná či jinak závadná videa. Podle českého projektu E-bezpečí šlo o videa vražd, poprav, záznamy fatálních dopravních či jiných nehod a dalších typů závadného obsahu.

Čas načtení: 2025-02-28 18:00:01

Výbuch v Halifaxu – největší nejaderná exploze v historii lidstva

Ve stínu stále probíhající první světové války došlo v Kanadě k tragické události, jejíž úplné detaily vypluly na povrch až po dlouhé době. Kanadské přístavní město Halifax se ráno 6. prosince 1917 hemžilo loděmi, které převážely vojáky, zásoby a munici přes Atlantik. Vůbec nic nenasvědčovalo tomu, že se schyluje ke katastrofě. A přece se stala.  Schyluje se k tragédii Vinu na následné události nesou dvě plavidla, která se v inkriminovanou dobu nacházela v Halifaxu – norské plavidlo Imo a francouzská nákladní loď SS Mont-Blanc převážející do Evropy asi 3 000 tun výbušnin a také 2 300 tun kyseliny pikrové, mimochodem vysoce explozivní. Podle webu The Canadian Encyclopedia neexistoval žádný zvláštní protokol pro průjezd muničních lodí přístavem, i když francouzské plavidlo vezlo nebezpečný náklad. Těsně před devátou hodinou ráno došlo ke srážce těchto lodí, příčina nebyla nikdy spolehlivě objasněna. Možnou příčinou se může jevit série fatálních nedorozumění mezi důstojníky na obou lodích.  Obrovská exploze Jak uvádí web history.com, kolize zapříčinila, že explodovala kyselina pikrová a další výbušniny. SS Mont-Blanc se ocitl posléze v plamenech, požár se pak rozšířil do míst, kde měla loď uložené výbušniny, což se ukázalo být fatálním. První světová válka: Mohla za vyhlášení tohoto krvavého konfliktu chyba řidiče? Číst více Tato síla výbuchu se rovnala 2,9 kilotuny jaderné hlavice. Francouzské plavidlo bylo prakticky rozmetáno a zbytky jeho trupu letěly skoro 300 metrů do vzduchu, ocelové části pak překonaly i vzdálenost 4 kilometry.  Následky největší nejaderné exploze musely být tragické. Portál history.com píše, že za mohutný výbuch zaplatilo životem více než 1 800 lidí, dalších 9 000 si odneslo různý stupeň zranění. Znovuvybudování přístavu trvalo roky Exploze navíc zničila téměř celou severní část Halifaxu, podlehlo jí rovněž více než 1 600 domů. Jako domečky z karet se hroutily i další budovy či stromy, tak byla tlaková vlna silná. Znovuvybudování přístavu a jeho poničené infrastruktury trvalo dlouhá léta. Výbuch v Halifaxu tak výrazně poznamenal běžný život jeho obyvatel ve stínu končící války.  Zdroj: autorský článek KAM DÁL: Albina Mali-Hočevar: Zjizvená tvář postrachem nacistů. Nezastavil ji ani vybuchlý granát.

Čas načtení: 2025-04-01 14:31:00

Video pro otrlé: policie varuje motorkáře před sezonou drastickými záběry

Policie v roce 2024 eviduje výrazný nárůst počtu nehod s účastí motocyklu. Usmrceno bylo celkem 83 motorkářů, z toho 81 řidičů a dva spolujezdci. Meziroční nárůst fatálních následků činil 12 procent, celkový počet nehod motorek se zvýšil o 14 procent, informuje policejní prezidium, které k začátku sezony v jedné stopě vydalo poměrně drastické video.