<p>Co je to vlastně vděčnost? Vděčnost není jen poděkování, když ti někdo podrží dveře. Je to ten vnitřní pocit, když si uvědomíš, že máš co jíst, že tě někdo obejme, nebo že venku krásně svítí slunce. Není to samozřejmé – a právě proto je dobré si toho všímat. Proč na ní tolik záleží? Když každý […]</p> <p>Článek <a href="https://www.magazinzena.cz/vdecnost-v-kazdodennim-zivote/">Vděčnost v každodenním životě: Malý zvyk, který mění svět (i ten tvůj)</a> se nejdříve objevil na <a href="https://www.magazinzena.cz/">Magazín Žena</a>.</p>
Čas načtení: 2025-07-17 16:55:24
Vděčnost v každodenním životě: Malý zvyk, který mění svět (i ten tvůj)
Co je to vlastně vděčnost? Vděčnost není jen poděkování, když ti někdo podrží dveře. Je to ten vnitřní pocit, když si uvědomíš, že máš co jíst, že tě někdo obejme, nebo že venku krásně svítí slunce. Není to samozřejmé – a právě proto je dobré si toho všímat. Proč na ní tolik záleží? Když každý […] Článek Vděčnost v každodenním životě: Malý zvyk, který mění svět (i ten tvůj) se nejdříve objevil na Magazín Žena.
\nČas načtení: 2024-01-12 20:31:25
IKIGAI: Japonské umění smyslu a radosti v každodenním životě
Ikigai je japonský koncept, který znamená „důvod, pro který se ráno vstává“. Tento koncept se zaměřuje na nalezení radosti, uspokojení a smyslu v každodenním životě. Prozkoumejme […] Článek IKIGAI: Japonské umění smyslu a radosti v každodenním životě se nejdříve objevil na Michal Seidler.
Čas načtení: 2022-06-25 19:10:56
Super tipy, jak zredukovat stres v každodenním životě
Práce, rodina, domácnost, každý den jsme vystaveni stresu, od kterého nemůžeme ubziknout kdesi do hor a meditovat. Na druhé straně všichni vědí, že stres je spouštěčem mnoha onemocnění. Proto je dobré se ho umět zbavit takříkajíc na počkání. Ideální bez látek jako nikotin či alkohol. Dopřejte si 20 minut na změnu aktivity. Zacvičte si, proběhněte […] Článek Super tipy, jak zredukovat stres v každodenním životě se nejdříve objevil na TIP noviny.
Čas načtení: 2024-01-24 21:55:12
Mindfulness: 5 způsobů, jak ji praktikovat v každodenním životě
V dnešním rychlém a často hektickém světě je čím dál těžší najít chvíli klidu a míru. Většina z nás neustále balancuje mezi pracovními závazky, rodinným životem […] Článek Mindfulness: 5 způsobů, jak ji praktikovat v každodenním životě se nejdříve objevil na Michal Seidler.
Čas načtení: 2024-02-18 11:29:57
Jak fungovala síť obchodů se luxusním zbožím před rokem 1989 Nedávno jsme se na tomto místě (Respekt 33) věnovali „svatyním konzumu“, obchodům s luxusním a jinak nedostupným potravinářským zbožím koncem čtyřicátých a šedesátých let u nás. Nyní se podíváme na sedmdesátá a osmdesátá léta, kdy stále platilo, že více než luxus se každodenním obíháním obchodů před rokem 1989 řešila nutnost zajistit základní fungování domácností. ESO přichází Na počátku sedmdesátých let nová politická garnitura chtěla opět zazdít pracně vybudovaná okna k západnímu konzumu a redukovat dovoz potravinářského zboží ze států na druhé straně železné opony především na jižní ovoce a na kávu. Někdy tento přístup ohrožoval i zakoupené licence – například kokakola se u nás začala vyrábět, ale byla nedostatková, státu se totiž nechtělo kupovat za dolary klíčovou ingredienci – základní sirup. Postupem času se občas, hlavně v Praze, objevilo v krámech mimo prodejny Tuzexu zpestření v podobě atraktivně baleného západního zboží, i když ne v míře, po jaké spotřebitelé toužili. Mnoho západních dobrot se navíc neprodávalo samostatně, ale jako součást drahých dárkových košů. Jako dítě jsem je chodil obdivovat do výkladní skříně specializovaného obchodu s názvem Dárková služba a toužil po sušenkách Prinzen-Rollen či po „bublinkové čokoládě“, lákaly mě i pestrobarevné konzervy s uzeným lososem nebo pražskou šunkou; chladným mě přiměřeně věku nechávala vína, například ve slámě balené Chianti Ruffino, lihoviny a západní cigarety. Dárkové koše a balíčky přitom nepředstavovaly žádnou novinku éry normalizace – najdeme je již v nabídkových katalozích slavného lahůdkářství Lippert a v padesátých letech se jimi proslavil i Dům potravin. Nicméně právě sedmdesátá a osmdesátá léta byla jejich zlatou érou, neboť představovaly vhodný dar pro slavnostní příležitosti. Cesty k výloze Dárkové služby byly pro mě každodenním potěšením. Slavnostněji jsem pak vnímal výlety do Německé demokratické republiky, kde jsme nikdy neopomněli návštěvu některé z poboček řetězce Delikat, který mě nadchnul jako opravdový poutní chrám konzumu, z něhož jsem odcházel například s granulovaným čajem s citronem, nápojem v prášku do mléka Trink Fix, východoněmeckou náhražkou Nutelly s názvem Nudossi nebo se západní čokoládkou či jiným pamlskem. První Delikat otevřel své brány v roce 1966, velký rozmach řetězce ale přišel od druhé poloviny následujícího desetiletí. Nabízelo se zde především exkluzivní potravinářské zboží východoněmecké produkce, v osmdesátých letech přibyly i západní produkty, hlavně ze Spolkové republiky Německo. Některé větší pobočky nabízely i speciálně pro tento řetězec dodané maso, salámy či sýry. Prodejny Delikat se staly inspirací pro obdobný řetězec u nás, jenž umožnil občanům nedisponujícím tuzexovými bony koupit si západní a exkluzivní domácí potraviny. Došlo k tomu se zpožděním – první prodejna ESO v Praze v ulici Na Poříčí přivítala zákazníky až v roce 1983. O rok později následovalo deset dalších poboček a rozmach pokračoval i v následujících letech. Vůbec největší prodejna ESO zahájila činnost v roce 1986 v pražské ulici Na Příkopě, ale značka ESO, která byla v lidovém podání jako označována jako prodejna pro Ekonomicky Silné Občany, se začala objevovat i v krajských a okresních městech. Zpočátku se zde prodávaly hlavně dovezené západní trvanlivé potraviny. Často šlo přitom o stejné zboží, jaké nabízel Tuzex, což poněkud popuzovalo kriminalisty v rámci potírání šedé ekonomiky a nelegálního obchodování s tuzexovými bony, kteří navrhovali, aby zboží v prodejnách ESO bylo zvlášť označeno, protože jinak těžko dokazovali, že podezřelý disponuje právě tuzexovým sortimentem. Úřadům se však do podobných opatření nechtělo. Už tak měly potíž s vysvětlováním občanům, proč si nejatraktivnější zboží nemůže pracující koupit za své poctivě vydělané koruny a musí platit vekslákům za bony. Stejně jako v Delikatech i v prodejnách ESO se uplatnily exkluzivní domácí produkty, z nichž některé se vyráběly výhradně pro tento řetězec. Plnily tak často stejnou roli jako na konci padesátých a v šedesátých letech Dům potravin. Postupně pobočky ESO nabízely i vlastní lahůdkářské a cukrářské zboží, často opravdu vynikající. Pravda, lidé oprávněně žehrali na vysoké ceny v prodejnách a stěžovali si, že některé kvalitnější zboží putuje právě jen tam. Ani tato náhražka Tuzexu nefungovala dokonale – leckdy se kvalitnější zboží nedostávalo, jindy chyběly atraktivnější obaly… Přesto však se prodejny ESO staly dalšími svatostánky konzumu, z nichž si lidé odnášeli západní kečupy, sýry, různé cukrovinky nebo nápoje v prášku značky Tang, stejně jako domácí výrobky, běžně nedostupné, ať již se jednalo o salám Herkules, sýr Jadel, oříškové hrudky, pivo v soudcích, kávu arabika… Skutečným králem sortimentu však byly výběrové párky. V uzeninách je občas prodávají i dnes, ale jaksi to už není ono. Zdroj: Respekt
Čas načtení: 2020-01-13 13:35:32
Toyen a Emila Medková v brazilském magazínu Agulha Revista de Cultura
Latinská Amerika, zejména její aktivní umělci a umělecké tvorbě nakloněná veřejnost, byla po celý rok 2019 v příjemném závoji entuziasmu podníceného 100. výročím vzniku surrealismu. V Kostarice a Chile uspořádali přední umělecké osobnosti soudobého surrealismu mezinárodní výstavy uvádějící díla nejen nynějších výtvarných a literárních nadrealistických autorů, ale připomínajících se vší důstojností velikány hnutí, jejichž tvorba se uzavřela třeba i před řadou desetiletí. Kostarickou výstavu s působivým nadhledem v titulu, 100 años no es nada… (100 let není nic…), zorganizoval výtvarník, básník a editor Alfonso Peña pod záštitou Agorart Grup, magazínu Revista Matérika a Kostarické univerzity. K výstavě vydali rozsáhlý elektronický katalog. Aktuálně reprezentuje sto třicet výtvarníků a literátů z řady zemí (deset je z České republiky) a současně má platností trvalého dokumentu už nyní historické hodnoty. Chilská výstava byla v podzimních měsících v metropoli Santiago de Chile, v kulturním centru Roberta Matty. Její příprava byla v péči teoretika, výtvarníka a básníka Enrique de Santiaga a jeho surrealistických druhů. K účasti pozval přední současné výtvarné a literární surrealisty z řady zemí, také čtyři z Moravy. Století trvání surrealismu měl po celý předešlý rok ve štítu webový magazín Agulha Revista de Cultura. Nyní je vydáván ve dvoutýdenní periodicitě v Brazílii portugalsky a anglicky. Hlavním editorem je neúnavný Floriano Martins, znalec výtvarné kultury a literatury nejen Latinské Ameriky. Z článků od rozličných autorů z různých zemí sestavil mj. seriál věnovaný dámám umělecky aktivním v surrealismu. K seriálu napsal obsáhlý editorial. Floriano Martins: Svoboda žen v uměleckém vyjádření (Vybrané pasáže se souhlasem autora) Maria Estela Guedes (Portugalsko, 1947) poznamenává, že v její zemi je pro většinu intelektuálů surrealismus něco, co patří minulosti. K odstranění této zvrácené logiky je nutné uvést surrealismus do současnosti. To by bylo nemožné bez zjištění jeho hlavních dilemat a selhání. Jak přijatelné je být surrealistou? Slyšíme implicitní ozvěnu této falešné otázky, která představuje výjimečný soud podzemních rukou stoupenců, kteří surrealismus ponořili do sítí temného ducha a naprostého nedostatku uměleckého talentu. Ti, kdo opakují takové slepé linie, jsou těmi, kteří popírají schopnost světa obnovit se. V patu opakování je trojice poezie-láska-svoboda, která zůstala uvnitř bez vyhlídky na obnovu, a to i bez toho, aby byla v té době splněna, jak se tvrdilo. Jako příklad uvedl Vratislav Effenberger (Česká republika, 1923–1986), že tato utopická maxima jen mohla umlčet vše, co stále zářilo surrealismem. A poukazuje na to, že ulice, na nichž surrealisté hledali nádherné, se mezi válkami změnily. Ulice zázraku hledaly další ohyby a útesy. Bojové mechanismy samy nalezly nové triky, a zatímco se odvíjely také překážky, další impulsy určovaly, bez roztrhané přítomnosti dogmat, nové ztělesnění touhy, novou stránku čtení snů a humoru. Surrealismus nějak překonal surrealistické neřesti a stal se nejvlivnějším proudem myšlenkových a estetických perspektiv 20. století. Hanebným aspektem surrealismu ovšem je, že nepřijal imperativní povstání proti brutální misogynii, která ovládla společnost, zejména v psychiatrickém prostředí od konce devatenáctého století. Diane di Prima (USA, 1934) shrnuje: Když se muži bouřili, byli romantičtí, svobodní. Ženy, které se bouřily, byly klasifikovány jako bláznivé. Když nám další z přítomných žen, Beatriz Hausner (Chile, 1958), řekne, že příroda je pouze aspektem reality a že má zájem prozkoumat neomezenou realitu, neskutečnost, vede nás to k tomu, abychom si mysleli, že nemohou existovat hranice vnímání ani nástroje pro objevování nepochopitelných labyrintů reality. Koncepčně by surrealismus byl paradoxem. Breton obhajoval poskytování myšlenkového produktu jen kvůli tomu, že zapomněl, že hodnota myšlenky spočívá v jejím smyslu, nebo spíše ve vyjádření a vnímání tohoto smyslu. Skoro jednomyslné odmítnutí základů estetiky surrealismem je dalším řetězcem protikladů, protože bez estetické dimenze neexistuje stvoření. Toyen a Emila Medková V zářijovém čísle Agulha Revista de Cultura (141/2019) Floriano Martins přinesl bohatou ukázku z tvorby Toyen, jejímiž kresbami ilustroval všechny texty toho čísla. Napsal k tomu: Mezi těmito dámami je nutné počítat s přítomností Toyen (Marie Čermínová, Česká republika, 1902–1980), nesmírně plastické umělkyně, zakládající členky Surrealistické skupiny v Československu v roce 1934. Její erotickou nejednoznačností jsem snad vzbudil největší zájem veřejnosti a kritiků o význam uměleckého stvoření této výjimečné umělkyně. A o pět čísel později, v polovině listopadu 2019, dostalo v Agulha Revista de Cultura široký prostor umění fotografie Emily Medkové. Publikovaný materiálu Martins čerpal z knihy Krzysztofa Fijałkowského, Michaela Richardsona a Iana Walkera Surrealism and Photography in Czechoslovakia: On the Needles of Days (Surrealismus a fotografie v Československu, Na jehlách dnů), New York, Ashgate Publishing, 2013. Emila Medková – Kouzlo zoufalství (Vybrané pasáže se souhlasem editora Floriana Martinse) Dílo Emily Medkové představuje jeden z nejvíce udržovaných a kriticky zapojených příkladů surrealistické dokumentární fotografie. Viděno však bylo jen zřídka mimo Českou republiku při výstavě nebo reprodukci. Tato neviditelnost, zrozená v roce 1928 a aktivní od konce čtyřicátých let až do několika let před smrtí umělkyně v roce 1985, odráží fantomovou existenci poválečné české surrealistické skupiny, jejíž byla členem. Významné místo Medkové v historii poválečného českého surrealismu se odráží také v jejím postavení v rámci toho, co lze oprávněně nazvat tradicí české surrealistické fotografie, trvající téměř sedmdesát let. Ačkoli materiál v terénu je snadněji dostupný od sametové revoluce 1989, tato zajímavá historie zůstává divákům mimo střední Evropu téměř neznámá a bližší inspekce odhaluje bohaté kontrasty k severoevropským surrealistickým fotografiím. Po krátké přestávce, nastalé bezprostředně po ukončení nepřátelství v letech 1946 až 1948, nastalo mezi stalinistickým státem a Československem další období kulturní represe, které mělo trvat příští čtyři desetiletí. Surrealismus a jeho výsledky byly silně cenzurovány státními sdělovacími prostředky. Zejména Teige, jehož předválečné postavení bylo charakterizováno odhodláním sladit surrealistické ideály se stranickými politickými revolučními požadavky, úřady pronásledovaly do té míry, že jeho předčasná smrt jen o několik měsíců později byla široce interpretována jako přímý důsledek tlaku státu a policie. Za těchto podmínek mohla být jakákoli organizovaná surrealistická činnost v Československu jen pod podmínkou skrytí a po většinu daného období neměla skupina k dispozici žádnou možnost veřejné prezentace. Interní skupinové časopisy „publikované“ v jedné kopii: Znamení zvěrokruhu (1951, 10 čísel) a Objekt (1953–62, pět čísel), měly Medkovou jako hlavní přispívatelku. Je pozoruhodné, že právě v této době došlo u Medkové k důležitému posunu od inscenovaných fotografií, které připomínají předválečný rozkvět francouzského surrealismu, směrem k celkově tvrdším a kritičtějším dokumentárním dílům. Dva z Medkové hlavních cyklů seskupujících obrázky se společným tématem se jmenovaly Uzavřeno a Znamení. Tato tendence koncipovat svou praxi spíše v podobě cyklů, než izolovaných fotografií je pro českou surrealistickou fotografii typická a přispívá k pocitu, v němž by se obrázky měly číst jako součást probíhající debaty, jako důkaz neustálé ostražitosti nad každodenním světem. Fotografie jako Explosion naznačovaly, že struktura městského prostředí začala mutovat v soucitu s měnící se mentální morfologií kolem ní. Daleko od magické Prahy, dnešní medové turistické pasti, se v roce 1959 mohl dům stát žalářem, monochromatickým zachycením povrchů odhalujících trhliny. Dokumentární práce Medkové a sociální realita, s níž se konfrontovala, byla tady a dnes skutečným každodenním prostředím kolem ní. Od počátku 50. let začala sledovat konkrétní pražské čtvrti Libeň a Karlín, se zaměřením na ulice s levnými obchody. Ačkoliv v 60. letech nebylo snadné číst přesný předmět výsledných fotografií. Vytrvale zůstávaly ve své fakta, vždy ukazovaly skutečné, konkrétní (a obvykle statické) věci. Fotografie jako Explosion naznačují suchý, hořký humor typický pro básně a obrazy poválečného českého surrealismu. Ale není to ten, který snadno umocňuje Bretonův černý humor charakteristický pro francouzský surrealismus během 30. let a po nich. Jak už Češi poznali, podmínky pro jejich smích byly nyní radikálně odlišné. Vratislav Effenberger, který po smrti Teiga převzal účinné vedení skupiny, si uvědomil, jak všudypřítomná a konkrétní povaha fotografií učinila z nich vhodného svědka. Debaty ve skupině od roku 1951 dále zdůrazňovaly nejen jejich naléhání na konkrétní, kritický postoj vůči novým materiálním podmínkám, ale také vyžadovaly nutnost přehodnotit a kritizovat vlastní zásady surrealismu a jeho mytologii. Důkazy z interních šetření, kterých se Medková účastnila, prokázaly upřímnou připravenost zpochybnit a revidovat francouzský i český surrealismus předválečných let, sebekritický a reformistický přístup, který se zdá být mnohem plašší v reformované skupině kolem Bretonu v poválečné Paříži. Hnutí Devětsilu 20. let často vyznávalo slunný optimismus o moderním světě a jeho slibu pro novou českou společnost. 30. léta českého surrealismu už obsahovala také prvky, které nyní vypadaly nehanebně pozitivní. Effenberger měl zpočátku dokonce vážné pochybnosti o pokračující relevanci pojmu surrealismus, přičemž upřednostňoval pojem objektivní poezie, aby zdůraznil kolektivní odhodlání opustit utopický, imaginativní tah surrealismu 30. let. Medkové záznamy městských duchů, jako je Torso 1965, se tedy zdají být mezi reflexí a přehodnocením možností surrealistického obrazu. Často se jeví, že jsou výsledkem stálého pohledu spíše než štěstí, a někdy mají mnohem více společného s pozdějšími, konceptuálnějšími proudy evropské dokumentární fotografie než s podivnými hrami typického surrealistického umění a fotografie. Tyto obrazy však často také velmi připomínají proudy českého surrealistického malířství, s nimiž by byla Medková velmi dobře obeznámena. Medková pokračovala ve své kariéře obrazy zdí (to byly doslova konfrontace s fyzickými překážkami, které lze dobře číst jako nepřátelské zadržování a politické slepé uličky). Zejména v 60. letech 20. století byly fotografie z cyklu Crevices umístěny na detailech povrchů, které byly součástí částečného rozkladu, který nabídl nápadnou paralelu s vývojem české abstrakce v malbě. Stejně jako na Západě měla tato informální tendence významné kořeny v surrealistickém umění a Mikuláš Medek byl jedním z hlavních účastníků jejího vývoje. K surrealistické skupině se znovu připojila v roce 1975, rok po smrti manžela. Později projevila nezájem o vystavování své práce a spokojenost s tím, že její neúspěch v jakémkoli komerčním smyslu ji udržel volnou, aby mohla pokračovat ve své práci bez zásahů. Zvýšená očekávání se však ukázala jako krátkodobá. Na konci 60. let byla opět obnovena státní kontrola, tentokrát na dalších dvacet let. Závěrečný cyklus fotografií Medkové byl nazván Konec iluzí, a ačkoli obsahoval témata a místa známá z dřívější práce, odvozoval také zvláště kyselé potěšení z toho, že konečně obrátila objektiv od města, na opuštěná místa. Jak nám zkušenosti z historie říkají, civilizace neumírají v důsledku svého ekonomického kolapsu, ale proto, že funkční a využívané hodnoty těchto systémů s vývojem ustupují, což se děje tak dlouho, dokud neztratí všechen skutečný obsah. Floriano Martins (*1957, Fortaleza, Brazílie) je brazilským básníkem, výtvarníkem, editorem, esejistou a překladatelem renomovaným v orientaci na latinskoamerickou a portugalskou literaturu v oblasti poezii. Také fotografuje, tvoří surrealistické koláže. Je velkým příznivcem českých surrealistů. {loadmodule mod_tags_similar,Související}
Čas načtení: 2024-06-12 10:10:00
Apple první s hodnotou bilionu dolarů
Praha/Londýn 12. června 2024 (PROTEXT) - Apple se stává první značkou s hodnotou billionu dolarů • Nejhodnotnější značky světa se zotavují s 20% růstem. • NVIDIA se veze na vlně umělé inteligence a dostává se do Top 10 megabrandů Podle nejnovější zprávy Kantar BrandZ Most Valuable Global Brands Report 2024 dosáhla společnost Apple historického milníku – stala se první značkou na světě s hodnotou bilionu dolarů. Apple si tak udržel první místo již třetí rok po sobě, čímž se zařadil mezi technologické giganty jako Google, Microsoft a Amazon. Tyto společnosti dokazují, jak důležitou roli technologie hrají v našem každodenním životě. Mezi první pěticí se stále drží i McDonald's, který díky neustálým inovacím, včetně využití umělé inteligence pro dynamické jídelní lístky a předvídání objednávek, ukazuje, že i netechnologické značky mohou růst za pomocí moderních technologií. Společnost NVIDIA, představující narůstající vliv AI v našem každodenním životě, poskočila o 18 míst a nyní je na 6. pozici s nárůstem hodnoty značky o 178 %. Do Top 10 se po roční absenci vrací Facebook a poprvé se zde objevuje i Oracle. Zpráva BrandZ 2024 také zdůrazňuje odolnost značek na předních místech žebříčku. Celková hodnota Global Top 100 vzrostla o 20 % a dosáhla 8,3 bilionu dolarů, což je blízko rekordu z roku 2022, kdy činila 8,7 bilionu dolarů. Od roku 2006 vzrostla hodnota značek v Global Top 100 o 474 %. Mezní hodnota pro vstup do Top 100 se zvýšila o 354 %, z původních 4 miliard USD na 19 miliard USD. Tento růst podtrhuje neustálou sílu a adaptabilitu předních světových značek v rychle se měnícím globálním trhu. Kantar BrandZ Top 10 nejhodnotnějších globálních značek 2024 Žebříček 2024 Značka Hodnota značky 2024 (US$ M) Meziroční změna (%) 1 Apple 1,015,900 15% 2 Google 753,474 30% 3 Microsoft 712,883 42% 4 Amazon 576,622 23% 5 McDonald's 221,902 16% 6 NVIDIA 201,840 178% 7 Visa 188,929 12% 8 Facebook 166,751 79% 9 Oracle 145,498 58% 10 Tencent 135,215 -4% Celková hodnota globálních TOP 100 = 8,3 bilionu dolarů; +20% Martin Guerrieria, vedoucí oddělení Kantar BrandZ, vysvětluje: „S hodnotou 1 bilionu dolarů Apple prokázal svou odolnost vůči náročným tržním podmínkám. Prémiové ceny jsou ospravedlněny tím, že značky, které jsou smysluplné (meaningful) , odlišné (different) a výrazné (salient), nejlépe přečkávají globální ekonomické zvraty. Naše zpráva pro rok 2024 ukazuje, že silné značky prosperují i přes globální ekonomickou nejistotu. Značky investující do umělé inteligence letos zaznamenávají pozoruhodné zisky díky lepší zákaznické zkušenosti. Efektivní marketing může mít mnoho podob – od skvělého obsahu, přes inovace, až po promyšlenou cenotvorbu a mediální strategii. Klíčové je, že investice do efektivního marketingu zlepšují vnímání spotřebitelů a zvyšují hodnotu značky, což přispívá k trvalému obchodnímu úspěchu." Nejvýkonnější společnosti zdůrazňují umělou inteligenci a hodnotu pro spotřebitele Vedle společnosti NVIDIA dosáhly působivých zisků také AI-titáni Adobe a AMD, kteří si zajistily místo mezi 20 nejrychleji rostoucími společnostmi s nárůstem hodnoty značky o 66 %, resp. 53 %. Společně s oživením růstu společností Instagram, Facebook a Uber tyto firmy ukazují, jak technologické inovace mohou podpořit zapojení spotřebitelů a urychlit růst. Úspěšné příběhy napříč žebříčky kategorií V žebříčku 13 kategorií se objevují výrazné posuny napříč různými průmyslovými odvětvími, které ukazují na různé faktory přispívající ke zvýšení hodnoty značky: - Alkohol: Corona se stala nejcennější značkou piva. Klíčovými faktory jejího úspěchu byly soustavné zrychlování růstu v celosvětovém měřítku a pronikání na rostoucí trhy, jako jsou Brazílie, Čína a Jihoafrická republika, při současném zachování její silné pozice v Mexiku. - Oděvy: Nike si udržuje pozici značky č. 1 v oblasti oděvů, ale konkurence v tomto odvětví stále roste. Zara zaznamenala 47% růst a poskočila o 24 míst na 70. příčku v Global Top 100. Lululemon se díky inovativnímu přístupu ke sportovnímu oblečení a závazku kvality dostal poprvé do Global Top 100 s 24% nárůstem hodnoty značky. - Luxus: Louis Vuitton zůstává nejhodnotnější značkou v kategorii luxusu s hodnotou 130 miliard dolarů. Hermès exceloval posílením své exkluzivity a prémiové cenotvorby, což vedlo k úspěchu na americkém i čínském trhu a 23% růstu hodnoty značky. - Média a zábava: Netflix se posunul z 6. na 4. místo v této kategorii. Hodnota značky vzrostla o 51 % díky výraznému nárůstu počtu předplatitelů a omezení sdílení hesel. Tímto krokem Netflix ukázal svou důvěru v loajalitu a sílu svých zákazníků. - Maloobchod: Amazon zůstává nejhodnotnější maloobchodní značkou s nárůstem hodnoty o 6 %. Tento růst byl podpořen inovacemi v oblasti dostupnosti produktů a přizpůsobením cen měnícím se potřebám zákazníků. Dobré výsledky zaznamenaly také obchody Lowe's, Aldi, TJ Maxx a regionální e-commerce giganti Pinduoduo a Mercado Libre. Zpráva Kantar BrandZ Most Valuable Global Brands 2024, včetně žebříčků Global Top 100 a 13 kategorií, je nyní k dispozici. Pro rychlé srovnání výkonnosti značek v různých kategoriích můžete využít bezplatný interaktivní nástroj BrandSnapshot od společnosti Kantar, který poskytuje informace o 14.000 značkách. Více informací naleznete zde. O Kantar BrandZ: Kantar BrandZ je globální standard pro hodnocení hodnoty značky, který kvantifikuje přínos značek k finanční výkonnosti společnosti. Každoroční globální a lokální žebříčky hodnocení značek Kantar kombinují přísně analyzované finanční údaje s rozsáhlým výzkumem hodnoty značky. Od roku 1998 poskytuje BrandZ vedoucím představitelům společností poznatky o budování značek na základě rozhovorů se 4,3 milionu spotřebitelů u 21.000 značek na 54 trzích. Více informací o Kantar BrandZ naleznete zde. O společnosti Kantar: Kantar je přední světová společnost v oblasti marketingových dat a analýz a klíčový partner předních světových značek. Spojujeme rozsáhlé údaje o postojích a chování lidí s hlubokými odbornými znalostmi a pokročilou analytikou, abychom odhalili, jak lidé myslí a jednají. Pomáháme našim klientům pochopit, co se stalo a proč, a jak vytvářet marketingové strategie, které budou formovat jejich budoucnost Kontakt: Luboš Rezler lubos.rezler@kantar.com ČTK Connect ke zprávě vydává obrazovou přílohu, která je k dispozici na adrese http://www.protext.cz.
Čas načtení: 2024-06-19 10:00:00
Vysoký komisař pro lidsklá práva Volker Turk: Střílejí na děti
Vysoký komisař OSN pro lidská práva Volker Turk, 18. června 2024: Zabíjení a zraňování civilistů se stalo každodenním jevem. Ničení životně důležité infrastruktury každodenním jevem. Katastrofální a kruté. Střílejí na děti. Bombardují nemocnice. Používají těžké dělostřelectvo proti celým komunitám. A to všechno spolu s nenávistnou, konflikt vyvolávající a dehumanizující rétorikou.Jsem zděšen ignorováním mezinárodních lidských práv a mezinárodního humanitárního práva stranami konfliktu v Gaze. Dochází k hanebnému množství zabíjení a utrpení. Více než 120 000 lidí v Gaze, drtivou měrou žen a dětí, bylo od 7. října v důsledku intenzivní izraelské ofenzívy zabito nebo zraněno.Od té doby, co Izrael začátkem května eskaloval svou operaci v městě Rafáh, téměř milion Palestinců bylo znovu násilně donuceno opustit svůj úkryt, zatímco dodávky pomoc a humanitární přístup se dále zhoršily. “Children shot at. Hospitals bombed...All along with hateful, divisive, and dehumanising rhetoric.”Volker Turk, the High Commissioner for Human Rights stated his dismay with the war on Gaza during the UN Human rights council assembly in Geneva on Tuesday. pic.twitter.com/NUegFFEWTk— Middle East Eye (@MiddleEastEye) June 18, 2024
Čas načtení: 2024-06-19 10:00:00
Vysoký komisař pro lidská práva Volker Turk: Střílejí na děti
Vysoký komisař OSN pro lidská práva Volker Turk, 18. června 2024: Zabíjení a zraňování civilistů se stalo každodenním jevem. Ničení životně důležité infrastruktury každodenním jevem. Katastrofální a kruté. Střílejí na děti. Bombardují nemocnice. Používají těžké dělostřelectvo proti celým komunitám. A to všechno spolu s nenávistnou, konflikt vyvolávající a dehumanizující rétorikou.Jsem zděšen ignorováním mezinárodních lidských práv a mezinárodního humanitárního práva stranami konfliktu v Gaze. Dochází k hanebnému množství zabíjení a utrpení. Více než 120 000 lidí v Gaze, drtivou měrou žen a dětí, bylo od 7. října v důsledku intenzivní izraelské ofenzívy zabito nebo zraněno.Od té doby, co Izrael začátkem května eskaloval svou operaci v městě Rafáh, téměř milion Palestinců bylo znovu násilně donuceno opustit svůj úkryt, zatímco dodávky pomoc a humanitární přístup se dále zhoršily. “Children shot at. Hospitals bombed...All along with hateful, divisive, and dehumanising rhetoric.”Volker Turk, the High Commissioner for Human Rights stated his dismay with the war on Gaza during the UN Human rights council assembly in Geneva on Tuesday. pic.twitter.com/NUegFFEWTk— Middle East Eye (@MiddleEastEye) June 18, 2024
Čas načtení: 2024-09-17 13:30:00
Paralympička Hee-jin Kim a tým Solve for Tomorrow o bourání bariér
Praha 17. září 2024 (PROTEXT) - Středoškolští studenti, kteří v Česku a na Slovensku uspěli v minulém ročníku programu Solve for Tomorrow od Samsungu, se na paralympijských hrách v Paříži setkali s jednou ze sportovkyň. S korejskou goalballistkou Hee-jin Kim si povídali o svých aktivitách a ambicích.Samsung sdílí vizi paralympijského hnutí a usilovně se věnuje odstraňování překážek ve sportu i v dalších oblastech, a právě proto je již od Turína v roce 2006 globálním partnerem paralympijských her. Od té doby prošly jak samotné hry, tak i technologický svět bouřlivým vývojem, a na letošní paralympiádě v Paříži tak Samsung mohl se svými mobilními technologiemi nabídnout sportovcům i fanouškům jedinečné zážitky a možnosti.Hlavní heslo Samsungu pro letošní pařížské hry znělo Otevřenost vždy vítězí. Samsung vyjadřuje pevné přesvědčení, že s otevřenou myslí se každý nový zážitek stává smysluplným úspěchem, a ztělesněním této teze jsou právě úchvatné výkony sportovců na pařížských hrách. Kromě toho Samsung pevně věří v sílu moderních technologií při vytváření inkluzivnějšího světa.Technologie, která dává uživatelům nové možnosti, je také hlavním námětem rozvojového programu Solve for Tomorrow. Jde o soutěž pro středoškolské studenty, kteří dostali dobrý nápad a rádi by pomocí technologických inovací vylepšili život ostatním, jen zatím nevědí jak. Během osmi měsíců absolvují sérii odborných workshopů a mentoringu od profesionálů, aby mohli na svých představách pracovat a dovedli je k prototypu reálného produktu nebo služby.„Program Solve for Tomorrow funguje na stejném principu jako partnerství s olympijskými a paralympijskými hrami. Technologie můžou otevírat cesty k velkým úspěchům i ke zdánlivě malým každodenním vítězstvím. V Samsungu se snažíme umožnit co největšímu počtu lidí, aby z těchto technologií měli prospěch,“ vysvětluje Zuzana Mravík Zelenická, CSR manažerka Samsung Electronics pro Česko a Slovensko.Studenti chtějí pomáhat zrakově postiženýmObě vize se potkaly na letošních paralympijských hrách v Paříži, kde vítězové minulého ročníku Solve for Tomorrow představili svůj projekt pomoci zrakově postiženým v každodenním životě. Autory projektu jsou Jakub Aldorf, Patrik Švoma a Jakub Kužel z Vyšší odborné školy a Střední průmyslové školy ve Žďáru nad Sázavou.„Jednou z hlavních překážek, s níž se zrakově postižení lidé potýkají, je orientace v neznámém prostředí. Díky našemu projektu si můžou udržovat podstatně lepší přehled o tom, kde se aktuálně nacházejí,“ vysvětluje jeden z autorů Jakub Aldorf.Paralympionička Hee-jin Kim ocenila ambice a nasazení studentůKdyž se Hee-jin Kim dozvěděla o studentském projektu v rámci rozvojového programu Samsungu, udělalo to na ni velký dojem a ráda autorům poskytla cennou zpětnou vazbu.Jihokorejská goalballistka a ambasadorka týmu Samsung Galaxy neúnavně usiluje o inkluzivitu a lepší přístupnost ve sportu i ve společnosti obecně. Její vytrvalost a odhodlání jí pomáhají plnit její nejen vlastní cíle, ale zároveň inspiruje i mnoho dalších lidí, aby se do toho pustili se stejnou vervou jako ona. Zrak jí už dětském věku těžce poškodil glaukom, ale Hee-jin nikdy neslevila ze svých snů – stala se zpěvačkou a posléze i herečkou v muzikálech. Na střední škole začala hrát goalball, hru určenou výhradně pro nevidomé či zrakově postižené sportovce. Dnes je kapitánkou jihokorejského týmu a vedla ho i na pařížské paralympiádě, na kterou se Jižní Korea kvalifikovala poprvé po 28 letech.„Účel programu Solve for Tomorrow mě doopravdy oslovil, ráda jsem se setkala s vítězi předchozího ročníku,“ prohlásila Hee-jin Kim. „Technologie hrají důležitou roli ve vytváření otevřeného a přístupného světa, to vím jako paralympionička i z každodenního života. Program Solve for Tomorrow má podle mě obrovský potenciál.“„Cílem paralympijského hnutí je umožnit postiženým sportovcům, aby dosáhli skvělých výsledků ve svých sportech, a zároveň podpořit společenskou transformaci,“ dodala Hee-jin Kim. „Je úžasné setkat se inovátory nové generace, které Samsung podporuje v jejich snaze vytvářet lepší svět a uskutečňovat potřebné změny.“Program Solve for Tomorrow je důkazem, že všechno jdePodle studentů se právě program Solve for Tomorrow stal impulsem, který jim pomohl posunout jejich původní nápad na mnohem vyšší úroveň. Například se vůbec poprvé setkali s hlavní metodou Design thinking. „Chvíli nám trvalo, než jsme pochopili, jak tahle metoda funguje, a naučili se s ní pracovat. Design thinking je skvělý a efektivní způsob, jak přistupovat k řešení problémů. Také na nás udělala velký dojem ta spousta úžasných talentovaných lidí, s nimiž jsme se v programu setkali. Soutěž nám ukázala, že všechno jde, když se chce,“ uzavírá Jakub Aldorf.Příští ročník programu startuje na podzim„Účelem programu Solve for Tomorrow je podporovat inovace se sociálním dopadem a vzbudit v mladých lidech zájem o technické vzdělání. Úspěch posledních projektů je důkazem, že má program smysl a dokáže uvést do života nápady, které by jinak zůstaly jen v hlavách autorů. Už teď se těším na příští ročník, určitě se zase setkáme s mnoha zajímavými a inspirativními projekty,“ komentuje to Zuzana Mravík Zelenická. ČTK Connect ke zprávě vydává obrazovou přílohu, která je k dispozici na adrese http://www.protext.cz.
Čas načtení: 2024-10-22 09:00:34
Že nás AI v každodenním životě neovlivňuje? Velký omyl, je to přesně naopak
Umělá inteligence se stala nedílnou součástí našich životů. A je předpoklad, že v budoucnu nás bude denně ovlivňovat ještě víc. Vývoj v tomto směru neustále pokračuje a AI se zdokonaluje, což umožňuje její integrace do většího množství služeb nebo produktů. AI ovlivňuje naše životy Pokud si myslíte, že umělé inteligenci se úspěšně vyhýbáte, jste na…Přečtěte si celý článek: Že nás AI v každodenním životě neovlivňuje? Velký omyl, je to přesně naopak
Čas načtení: 2024-11-12 20:15:07
Xiaomi 14T Pro je první telefon s českou umělou inteligencí. Takhle pomáhá při každodenním používání
Xiaomi nabízí pokročilé funkce umělé inteligence s podporou češtiny i slovenštiny Využívá k tomu funkce Google Gemini, které však u jiných telefonů česky neumí Jak se vychytávky používají v praxi na telefonu Xiaomi 14T Pro? Čínskému Xiaomi se podařil nevídaný husarský kousek. Přestože všichni velcí hráči – Microsoft, Google, Apple a další – se předhání v boji o nejlepší umělou inteligenci (AI) na svých zařízeních, nikdo z nich nenabízí smysluplnou podporu češtiny. Xiaomi ano. Všechny funkce dostupné v HyperOS umí česky, jak ale fungují v praxi při běžném používání? Přečtěte si celý článek Xiaomi 14T Pro je první telefon s českou umělou inteligencí. Takhle pomáhá při každodenním používání
Čas načtení: 2025-04-16 08:13:00
Praha 16. dubna 2025 (PROTEXT) - V každodenním shonu je snadné zapomenout, že zdraví ústní dutiny není jen o estetice nebo svěžím dechu. Výzkumy stále častěji potvrzují, že stav vašich zubů a dásní má přímý vliv na zdraví celého organismu - od zdraví srdce až po riziko vzniku chronických onemocnění. Nedostatečná ústní hygiena, zubní kazy, onemocnění dásní nebo infekce mohou vést k závažnějším zdravotním problémům, které nejsou jen stomatologické.Technologie pro zdravý úsměvDůkladné čištění zubů je základem pro udržení zdravých zubů a značka Oral-B to dobře ví, proto uvedla na trh elektrický zubní kartáček Oral-B iO2, který je moderní alternativou klasického manuálního zubního kartáčku a mění každodenní hygienické návyky. Za stomatologickými potíži stojí nedostatečné odstranění zubního plaku, které je způsobené příliš krátkou dobou čištění, nesprávným tlakem nebo zanedbáváním těžko dostupných míst. Kartáček Oral-B iO2 tyto problémy odstraňuje a krok za krokem vede ke zdravějšímu úsměvu. Odstraňuje o 100 % více plaku než běžné manuální zubní kartáčky, a to i v těžko přístupných oblastech úst, čímž účinně vede k prevenci zubního kazu a parodontózy.Nový zubní kartáček Oral-B iO2 je navržen, aby skvěle vyčistil ústní dutinu: kulatá hlava kartáčku, inspirovaná zkušenostmi zubních lékařů, obklopuje zuby, dokonale se přizpůsobuje jejich jedinečnému tvaru a odstraňuje o 100 % více plaku než běžné manuální zubní kartáčky, a to i v těžko přístupných částech úst. Vestavěný dvouminutový časovač pomáhá čistit zuby po dobu doporučovanou zubními lékaři. Automatický snímač tlaku sníží rychlost čištění a mění barvu výstražné kontrolky na červenou, pokud uživatel vyvine příliš velký tlak, čímž se stará o ochranu dásní. Kartáček nabízí tři úrovně intenzity čištění - vždy začíná v režimu superjemného čištění, pokračuje přes šetrné až po intenzivní čištění.Model iO2 je také vybaven novou kartáčovou hlavicí se štětinami, které úplně změní barvu na bílou, když je potřeba hlavici vyměnit, aby stále čistila na 100 %. Pravidelná výměna kartáčkové hlavice je velmi důležitá, protože opotřebovaná hlavice je méně účinná a zanechává více plaku na zubech a dásních. Opotřebované štětiny jsou méně pružné a nedosáhnou do těžko přístupných míst ústní dutiny, zatímco nové štětiny se lépe přizpůsobují jedinečnému povrchu zubů a zajišťují dokonalé čištění.Oral-B iO: Šest let výzkumu pro dokonalou ústní hygienuZubní kartáčky Oral-B iO se dostaly na trh po šesti letech intenzivního výzkumu, který vyústil v udělení 250 patentů. Každý detail, od tvaru hlavice kartáčku přes inteligentní senzory tlaku až po aplikace podporující správné čištění zubů, je výsledkem tisíců hodin výzkumu prováděného v inovačním centru v Kronbergu, spolupráce se zubními lékaři a testování jednotlivých řešení se spotřebiteli, od konceptu až po hotový kartáček.Chytrý zubní kartáček Oral-B iO je dokonalým příkladem toho, jak společnost Procter & Gamble využívá moderní technologie. Společnost už víc než 185 let naslouchá potřebám spotřebitelů a usnadňuje jim každodenní život. Díky pečlivému pozorování a analýze chování chápe motivaci k jednání zákazníků. To umožňuje vytvářet inovativní řešení, která nejen drží krok se změnami, ale dokonce je v některých případech předvídají.Společnost Procter & Gamble každoročně věnuje téměř 2 miliardy dolarů na výzkum a vývoj, což dokazuje, že inovace jsou základem dlouhodobého úspěchu. Společnost využívá automatizaci, algoritmy a další moderní řešení nejen k urychlení inovačních procesů, ale také ke zvýšení efektivity svých výrobních zařízení a zajištění kvality výrobků.Usnadnění každodenních činnostíMezi značky P&G, kterým důvěřují miliony lidí po celém světě, patří Pampers, Head & Shoulders, Ariel, Jar, Gillette a Oral-B - každá z nich byla vytvořena s ohledem na skutečné problémy, kterým spotřebitelé denně čelí. Výrobky společnosti Procter & Gamble se dnes dostávají k více než 800 milionům lidí v 57 zemích a jen v Evropě se každou sekundu prodá 400 produktů P&G.Za tím vším stojí znalosti o uživatelích, protože porozumění jejich každodenním potřebám a zvykům je základem činnosti společnosti Procter & Gamble. Společnost pomocí specializovaného oddělení Analytics & Insights provádí rozsáhlé výzkumy, testy a analýzy, aby vytvořila řešení, která odpovídají skutečným potřebám.Tým specialistů denně doslova navštěvuje svět spotřebitelů - sleduje, jak produkty používají, dělá s nimi rozhovory, analyzuje odpovědi ze spotřebitelských testů a dokonce je doprovází v obchodech nebo doma. To vše proto, aby lépe pochopili nejen to, co očekávají, ale také to, co by bylo dobré zlepšit.Produkty Procter & Gamble vznikají díky práci výzkumných týmů, v nichž spolupracují vědci s inženýry - jen v Evropě jich je zaměstnáno na 2000. Společnost si vybírá talentované lidi, podporuje kreativitu a udržuje vztahy s předními organizacemi a akademickými institucemi. V inovačních centrech vybavených nejmodernějšími technologiemi a pokročilými výrobními linkami se jednotlivé řešení neustále testují a zdokonalují za účasti skutečných uživatelů. Právě tam se rodí produkty, které nejen podporují spotřebitele v každodenních úkonech, ale také dlouhodobě přispívají ke zlepšení zdraví, pohody a kvality života. ČTK Connect ke zprávě vydává obrazovou přílohu, která je k dispozici na adrese http://www.protext.cz.
Čas načtení: 2025-05-26 07:47:00
Společnost HONOR uvádí na trh řadu HONOR 400 s přední kamerou na bázi AI
Londýn 26. května 2025 (PROTEXT/PRNewswire) - Lepší ucelený zážitek z fotografování na chytrých telefonech s ultračistým fotoaparátem 200MP na bázi AI a jinými funkcemi AIGlobální technologická společnost HONOR dnes oznámila, že na evropské trhy uvádí novou řadu HONOR 400, která přináší bezkonkurenční zážitek z fotografování s AI a vynikající odolnost. Řada HONOR 400 je vybavena mimořádným 200MP fotoaparátem na bázi AI s všestrannou editací na bázi AI, robustní 5300mAh křemíkovo-uhlíkovou baterií a špičkovým 5000nit ultračistým displejem a uvádí generaci, která je neustále online, den co den v úžas.„Řada HONOR 400 byla vytvořena s cílem zpřístupnit zobrazovací funkce AI všem a každý den v nich vyvolávat nadšení," řekl James Li, generální ředitel společnosti HONOR. „Uživatelé mají nyní nejen přístup ke špičkovým funkcím AI za dostupnější cenu, ale také si mohou vychutnat zcela nové zážitky při zpracování obrazu s AI: od mimořádně čistého fotografování s AI až po pokročilé editační nástroje s AI, které přinášejí rozmanité a zábavné tvůrčí možnosti."Výkonná a všestranná kamera na bázi AIV zájmu nevšedního prožitku při fotografování je HONOR 400 vybaven průlomovým 200MP systémem fotoaparátu s AI. Díky 200MP hlavnímu fotoaparátu Ultra-clear AI[1], s velkým 1/1,4palcovým snímačem, clonou f/1,9 a duální stabilizací OIS + EIS dosáhne uživatel výjimečné čistoty obrazu i za zhoršených světelných podmínek. To vše doplňuje 12MP ultraširokoúhlý fotoaparát[2] s úhlem záběru 112° a makrofotografie, zatímco 50MP[3] fotoaparát pro selfie s clonou f/2.0, který využívá pokročilý portrétní algoritmus HONOR, nabízí profesionální selfie s úžasnými detaily a realistickými barvami.Zážitek z fotografování v řadě HONOR 400 přináší pokročilá HONOR IMAGE ENGINE na bázi AI, která představuje špičkové inovace AI, jež mobilní fotografování posouvají na vyšší úroveň. HONOR 400 je první chytrý telefon v oboru, který dosahuje 30násobného teleobjektivu s hlavním fotoaparátem. Zahrnuje také AI Super Zoom, který je navržen pro snímání úchvatných pohledů, jako jsou krajinné nebo městské scenérie, s pozoruhodným rozsahem ohniskové vzdálenosti 15x až 30x.Funkce AI Portrait Snap, vylepšená velkým modelem pro zlepšení snímání, zaručuje, že každý portrét bude ostrý a detailní, a to i při snímání pohybu v portrétním režimu například na rušné ulici. Nový estetický dojem při zobrazování zajišťuje řada HONOR 400 režimem simulace filmu[4] řízeném AI, který inteligentně analyzuje osvětlení a detaily objektu a vytváří úžasné filmové efekty přizpůsobené náladě scény. Portrétní režimy Harcourt nabízejí uživatelům kreativní možnosti působivých portrétů s propracovaným osvětlením. Fotoaparáty řady HONOR 400 umožňují uchovat nejpamátnější okamžiky života s těžko překonatelnou brilancí.Řada HONOR 400 přináší také bezkonkurenční úpravy pomocí AI, které umocňují kreativitu v každodenním životě. Pomocí nejmodernějšího modelu Google pro generování videí Veo 2 na platformě Google Cloud Vertex AI mohou uživatelé prozkoumat různé možnosti generování obrazu na video[5]. Toto řešení bude mít premiéru právě v řadě HONOR 400. Funkce HD Moving Photo zachovává zlaté tři sekundy dynamických okamžiků a umožňuje uživatelům snadno sdílet nebo upravovat filmové úryvky na sociálních sítích[6]. HONOR jde v tomto směru ještě dál díky funkci Moving Photo Collage, která jako první svého druhu umožňuje uživatelům kombinovat 2 až 9 pohyblivých fotografií a plynule spojovat živé fotografie do dynamických příběhových momentek. Podpora sdílení živých fotografií napříč ekosystémy navíc slibuje hladký a integrovaný uživatelský prožitek[7].Řada HONOR 400 nabízí také řadu inteligentních funkcí, které uživatelům umožňují zlepšit pořizování fotografií, např. HONOR AI Eraser, AI Outpainting, AI Erase passers-by a AI Remove Reflection[8]. Úpravy na bázi AI umožňují uživatelům nově definovat roli fotografie v každodenním životě.Výkonná baterie a vylepšený výkon hardwaruŘada HONOR 400 je vybavena robustní 5300mAh[9] křemíkovo-uhlíkovou baterií, která přijde vhod, zejména když jste na cestách. Baterie je navržena pro prostředí s nízkou teplotou kolem -20 °C a nízkou úrovní nabití, takže si za libovolných okolností zachovává výdrž a výkonnost při plnění úkolů, jako jsou telefonování a nahrávání videa. Je konstruována pro dlouhou životnost a zachovává si přes 80 % svého zdraví i po uplynutí 4 let[10]. Ve spojení s 66W nabíječkou HONOR Wired SuperCharge[11] se dobije na 44 % za pouhých 15 minut[12].Je tak ideálním společníkem pro outdoorová dobrodružství a náročné prostředí. S mobilní platformou Snapdragon 7 3. generace[13] a herním jádrem CPU Turbo X poskytuje HONOR 400 uživatelům novou úroveň herních zážitků a vyšší grafický výkon. HONOR 400 je také vybaven až 512GB ultra velkým úložištěm, které zaručuje výjimečnou odolnost. Může se pochlubit rovněž odolností proti vodě a prachu IP65, která poskytuje komplexní ochranu proti jejich vniku.Pokročilá technologie displeje pro optimální zážitek ze sledováníŘada HONOR 400 je vybavena nejmodernějším ultra jasným displejem s jasem 5000nit[14], který slibuje vynikající viditelnost za všech světelných podmínek. S technologií Full-scene Sunlight Display Enhancement a dynamickým stmíváním displeje si uživatelé vychutnají živé barvy a ostré kontrasty i na přímém slunečním světle. Funkce Motion Sickness Relief[15] je nejucelenějším řešením v oboru a výrazně ulevuje od nevolnosti a nepohodlí během pohybu vozidla, zmírňuje závratě a zajišťuje uživatelům plynulejší a příjemnější jízdu. Tyto inovace poskytují uživatelům pohlcující vizuální zážitek.Posílení inteligentního životního stylu pomocí systému MagicOS 9.0 na bázi AIŘada HONOR 400 s operačním systémem MagicOS 9.0 přináší vysoce inteligentní uživatelské prostředí, obohacené o řadu chytrých funkcí založených na AI. MagicOS 9.0 obsahuje také prémiové funkce jako AI Translation, AI Recorder, Magic Portal, AI Minutes, AI Summary, AI Format, Magic Capsule, AI Writing Tools a AI Subtitles. Ty slibují bezproblémový multitasking, vyšší produktivitu a personalizované interakce, díky čemuž je řada HONOR 400 pro uživatele výjimečnou volbou. Se svými inovativními funkcemi a designem zaměřeným na uživatele pak řada HONOR 400 nově definuje, čeho může chytré zařízení v moderní době dosáhnout.Aby byli uživatelé chráněni před podvody typu deepfake a byli online v bezpečí, je v řadě HONOR 400 integrována průlomová technologie detekce deepfake na bázi AI. Tato funkce využívá pokročilé algoritmy k identifikaci manipulovaného obsahu prostřednictvím analýzy syntetických nedokonalostí na úrovni pixelů, artefaktů při skládání okrajů, kontinuity mezi snímky a dalších prvků, které uživatele během videohovorů chrání před podvody typu deepfake.Řada HONOR 400 je také vybavena Gemini[16], asistentem na bázi AI od společnosti Google. Uživatelé mohou chatovat s Gemini a nechat si pomoci s učením, plánováním, psaním a dalšími úkoly! Pomocí aplikace Gemini mohou v režimu Live dokonce provádět brainstorming, zjednodušovat složitá témata a trénovat si důležité okamžiky s reakcemi v reálném čase. Zařízení spustíte přidržením napájecího tlačítka.Představujeme HONOR 400 ProVedle výjimečného zážitku z fotografování s podporou AI a mimořádné odolnosti standardní verze je HONOR 400 Pro vybaven 50MP teleobjektivem[17] se snímačem Sony IMX856, 3x optickým zoomem a OIS, který zajišťuje detailní záběry se zoomem. Je vybaven funkcí AI Enhanced Portrait, která zajišťuje portréty ve velmi vysokém rozlišení, takže vyniknou skutečné barvy každého objektu. S vylepšenou funkcí AI Super Zoom se fotoaparát HONOR 400 Pro může pochlubit až 50násobným teleobjektivem s technologií AIGC: ideální volba pro fotografování vzdálených objektů. Další předností je odolnost, jelikož verze Pro se vyznačuje odolností vůči vodě a prachu na stupni IP68 a IP69, což zajišťuje lepší ochranu zařízení. Vynikající jsou také možnosti nabíjení, které podporují 100W kabelové a 50W bezdrátové nabíjení. Verze Pro, kterou pohání pokročilá mobilní platforma Snapdragon 8 3. generace[18], poskytuje plynulejší a výkonnější výkon a je skvělým pomocníkem v éře umělé inteligence. Velký model HONOR pro překlad hovorů v zařízení umožňuje bezproblémovou telefonickou komunikaci a nabízí okamžitý překlad až do 6 jazyků[19]. S vynikající kvalitou zobrazování, odolnosti a efektivitě nabíjení je HONOR 400 Pro skvělou volbou pro uživatele, kteří hledají špičkový výkon.Ceny a dostupnostModel HONOR 400 s elegantním designem inspirovaným přírodou je k dispozici v barvách Midnight Black, Meteor Silver a Desert Gold, zatímco model HONOR 400 Pro je k dispozici ve dvou barevných provedeních[20]: Midnight Black, Lunar Grey.Řadu HONOR 400 bude možné zakoupit od 22. května ve Velké Británii prostřednictvím webu honor.com/uk od 399,99 GBP a od stejného data bude k dispozici také ve Francii, Itálii, Německu, Španělsku a dalších zemích EU od 449,90 EUR.Více informací najdete v online obchodě HONOR na adrese www.honor.com.O společnosti HONORHONOR je přední světová společnost v oblasti ekosystému zařízení s AI. Chce vnést revoluci do interakce mezi lidmi a zařízeními a propojit ekosystém AI se všemi spotřebiteli v éře agentské umělé inteligence i v následných obdobích. Usiluje o otevření odvětvových hranic prostřednictvím otevřené a bezproblémové spolupráce s cílem spoluvytvářet ekosystém sdílení hodnot s oborovými partnery. Nabízí inovativní portfolio produktů zahrnující telefony, počítače, tablety, přenosná zařízení a další produkty s AI, jejichž cílem je posílit každého jednotlivce a umožnit mu vstoupit do nového inteligentního světa.Další informace získáte na webu HONOR www.honor.com nebo na e-mailové adrese newsroom@honor.com. https://community.honor.com/https://www.facebook.com/honorglobal/ https://x.com/honorglobalhttps://www.instagram.com/honorglobal/ https://www.youtube.com/c/HonorOfficial [1] 200MP jsou parametry pixelů fotoaparátu. Skutečné pixely se mohou lišit v závislosti na různých režimech fotoaparátu. Vycházejte z konkrétní situace. Aktivace funkce 200MP vyžaduje vstup do režimu HIGH-RES.[2] 12MP jsou parametry pixelů fotoaparátu. Skutečné pixely se mohou lišit v závislosti na různých režimech fotoaparátu. Vycházejte z konkrétní situace.[3] 50 MP jsou parametry pixelů fotoaparátu. Skutečné pixely se mohou lišit v závislosti na různých režimech fotoaparátu. Vycházejte z konkrétní situace.[4] Konkrétní výsledek implementace se může lišit podle způsobu použití. Vycházejte z konkrétní situace.[5] Funkce AI Image to Video bude aktualizována prostřednictvím OTA. Konkrétní výsledek implementace se může lišit podle způsobu použití. Vycházejte z konkrétní situace. Globální zaváděcí období (kromě Latinské Ameriky a Eurasie): Období: 15. května - 31. srpna 2025. Uživatelé mohou požádat o 2 měsíce bezplatného přístupu prostřednictvím fotogalerie. Nárok na prodloužení bude posouzen na základě skutečné frekvence používání. Podrobné informace o nabídce: Po vyžádání bezplatného přístupu mají uživatelé nárok na až 10 bezplatných použití denně po dobu 2 měsíců.Poznámka: Dostupnost nabídky a podrobnosti se v jednotlivých regionech liší. Vycházejte z konkrétní situace.V zájmu kontroly rizika se vyhněte používání fotografií celebrit, politických osobností, státních vlajek a dalších citlivých materiálů.[6] Ve výchozím nastavení je k dispozici pohyblivá fotografie. Sdílení na sociálních sítích bude podporováno prostřednictvím budoucí aktualizace OTA.[7] Přenos mezi zařízeními HONOR a iPhone/iPad vyžaduje aplikaci HONOR Share, která je softwarově kompatibilní se systémy MagicOS 9.0 nebo novějšími a IOS/iPadOS verze 15.0 nebo novějšími. Obrázky produktu jsou pouze orientační. Vycházejte z daných skutečností.[8] Některé funkce úprav AI budou aktualizovány prostřednictvím OTA. Konkrétní výsledek implementace se může lišit podle způsobu použití. Vycházejte z konkrétní situace.[9] Typická kapacita baterie je 5300 mAh a jmenovitá kapacita baterie je 5170 mAh. Liší se podle regionu. Vycházejte z konkrétní situace.[10] Údaje z laboratoří HONOR. Vycházejte z konkrétní situace.[11] EU - Pouze HONOR 400 podporuje 66W kabelové nabíjení HONOR SuperCharge. 66W kabelová nabíječka HONOR SuperCharge znamená, že maximální výstupní výkon nabíječky je 66 W. Je třeba ji používat s originální kabelovou nabíječkou SuperCharger a nabíjecím kabelem. Skutečný nabíjecí příkon se může v různých situacích vlivem inteligentního nabíjení lišit. Vycházejte z konkrétní situace.[12] Údaje z laboratoří HONOR.[13] Snapdragon je ochranná známka společnosti Qualcomm Incorporated registrovaná ve Spojených státech a dalších zemích.[14] Údaje o špičkovém jasu 5000 nitů pocházejí z laboratoří HONOR a platí pouze v určitých situacích.[15] Telefon není zdravotnické zařízení a neslouží k léčebným účelům. Skutečné výsledky se mohou lišit v závislosti na faktorech jako prostředí a osobní podmínky. Vycházejte z konkrétní situace.[16] Google, Android, Google Cloud a Gemini jsou ochranné známky společnosti Google LLC.[17] 50 MP jsou parametry pixelů fotoaparátu. Skutečné pixely se mohou lišit v závislosti na různých režimech fotoaparátu. Vycházejte z konkrétní situace. Aktivace funkce 50MP vyžaduje vstup do režimu HIGH-RES.[18] Snapdragon je ochranná známka společnosti Qualcomm Incorporated registrovaná ve Spojených státech a dalších zemích.[19] Tato funkce v současné době podporuje 6 jazyků: angličtinu, francouzštinu, italštinu, němčinu, španělštinu a čínštinu (mandarínština).[20] Dostupné barvy se liší podle regionu, podrobnosti vám sdělí místní prodejce.Foto - https://mma.prnewswire.com/media/2693983/ATP____Product_KV_____Pro__16_9_CMYK_withKSP_Slogan_20250327.jpg Logo - https://mma.prnewswire.com/media/2595331/HONOR_LOGO_Logo.jpgKONTAKT: miwenqing@honor.com
Čas načtení: 2025-05-29 17:44:14
Není sedačka jako sedačka: Jak si vybrat pohodlí, které vydrží roky
Když se řekne sedačka do obýváku, většina z nás si představí měkký ostrov pohodlí, kde se po celém dni natáhneme s knihou, filmem nebo jen tak si odpočinete. Ve skutečnosti je ale výběr správné sedačky trochu složitější. Na výběr je dnes opravdu spousta sedacích souprav a každá má něco do sebe. Někdy nás zaujme vzhledem, jindy zase cenou. Jenže až při každodenním používání zjistíme, jestli to byla dobrá volba. A právě proto je důležité vybrat si takovou sedačku, která nejen dobře vypadá, ale bude vám i dlouho a spolehlivě sloužit. Sedačka není jen kus nábytku Obývací pokoj je dnes často centrem domácnosti a místom, kde se žije. A právě proto by měla být sedačka jejím přirozeným srdcem. Sedačka je kus nábytku, který má v domácnosti svoje pevné místo. Každý den na ní sedíme, povídáme si s rodinou nebo přáteli, pracujeme s notebookem na klíně, a občas na ní přespí i nečekaná návštěva. Proto by měla být opravdu kvalitní a měla by vydržet běžný provoz, sem tam nějakou tu nehodu s kávou i drobné ušpinění. Na co se zaměřit při výběru nové sedačky? Dobrý výběr nezačíná barvou ani tvarem. Začíná úvahou o tom, jak sedačku používáte. 1. Prostor a rozměry Zní to banálně, ale kolik z nás si nejprve koupilo sedačku a až potom zjišťovalo, jak ji do obýváku rozumně umístit? Důležité je zohlednit nejen rozměry místnosti, ale i to, jak se po ní pohybujete, kde je televize, kam svítí slunce, kde máte umístěné osvětlení, komodu nebo konferenční stolek. Dobré rozmístění ovlivní i to, zda vám bude na sedačce opravdu pohodlně. 2. Rozkládací sedačka – ano nebo ne? Rozkládací sedačka je skvělým kompromisem pro ty, kteří občas potřebují lůžko navíc. Dnes už existují modely, které na první pohled vůbec nepůsobí jako rozkládací. Vypadají elegantně a přitom jsou velmi praktické. Při výběru se zaměřte na kvalitu rozkládacího mechanismu, snadnost manipulace a pohodlí lůžka. Není nic horšího, než když návštěvě nabídnete postel, která připomíná složený žebřík. 3. Materiál a údržba Kůže, látka, mikrovlákno nebo samet - materiálů, ze kterých se dnes sedací soupravy vyrábějí, je opravdu hodně. Každý z nich má něco do sebe, ale taky nějaké mouchy. Kůže vypadá elegantně a dobře se čistí, jenže v létě se na ni člověk přilepí a v zimě zase studí. Látkové potahy jsou příjemné na dotek a seženete je v hromadě barev, jenže se snáz zašpiní. Mikrovlákno je oblíbené, protože vydrží hodně a údržba je jednoduchá. A samet? Ten dodá gauči šmrnc, ale musíte se o něj víc starat. Pokud doma máte děti nebo zvířata, vyplatí se sáhnout po odolnější látce, kterou snadno vyčistíte. Mnohé moderní sedací soupravy už mají i speciální úpravy proti flekům, odření nebo nasákavosti, takže vydrží hezky dlouho jako nové. 4. Komfort a ergonomie Vyzkoušejte si sedačku opravdu naživo. Nestačí si na ni jen na chvilku sednout, ideální je posedět alespoň pět až deset minut. Udělejte to tak, jak jste zvyklí doma, pohodlně a přirozeně. Opřete se, natáhněte nohy, zkuste se uvelebit a představit si večer u filmu nebo víkendové lenošení s knihou. Pokud na sedačce plánujete občas i přespat, rozhodně si zkuste i lehnout. Tak nejlépe zjistíte, jestli vám vyhovuje její tvrdost a celkový komfort. Správná výška opěradla, hloubka sedu, sklon zadní části i tvrdost výplně jsou důležité proto, aby vás ani při delším sezení nebolela záda nebo krk. 5. Design není všechno Samozřejmě, všichni chceme, aby sedačka zapadla do celkového stylu místnosti a ladila s ostatním nábytkem i doplňky. Dnešní nabídka je opravdu široká. Najdete modely v moderním minimalistickém provedení, klasické tvary i retro kousky s výraznými nohami nebo ozdobnými detaily. Jasně, že vzhled hraje roli - chceme, aby sedací souprava zapadla do bytu a dobře vypadala. Ale nemělo by to být to jediné, podle čeho vybíráme. Mnohem důležitější je, aby byla pohodlná, praktická a zvládla každodenní provoz, ať už ji používá kdokoliv z rodiny. Kvalita, která vydrží Když si vybíráte sedací soupravu, není na škodu zjistit i to, kde a odkud vlastně pochází. Pevná konštrukce, materiály nebo kvalitní ruční výroba nejsou sice hned vidět, ale v každodenním provozu ten rozdíl určitě pocítíte. Spousta značek dneska nabízí možnost upravit si sedačku tak, aby vám přesně sedla. Můžete si zvolit látku, barvu, tvar i různé doplňky. Díky tomu si domů přinesete kousek, který vám sedne nejen vzhledem, ale i funkčně. Kde hledat sedačku, která vám sedne? Pokud hledáte sedačky, které něco vydrží, jsou fakt pohodlné a zároveň hezky vypadají, rozhodně se vyplatí zaměřit se na osvědčené značky. Ty, co mají dobrou pověst, si většinou dávají záležet na kvalitním zpracování i detailech. V jejich nabídce často najdete sedačky, které bez problémů zvládnou každodenní provoz - a přesně o to by při výběru mělo jít. Sedačka není jen o sezení Výběr sedačky není jen tak - ovlivní totiž, jak se budete doma cítit. Proto se vyplatí tomu dát čas a neřídit se jen tím, jak vypadá na první pohled. Ta pravá sedačka by vám měla dělat radost, být pohodlná a nabídnout místo, kde si každý den v klidu odpočinete. A jakmile na ni narazíte, poznáte to hned – prostě bude jasné, že jste vybrali dobře.
Čas načtení: 2025-07-17 16:55:24
Vděčnost v každodenním životě: Malý zvyk, který mění svět (i ten tvůj)
Co je to vlastně vděčnost? Vděčnost není jen poděkování, když ti někdo podrží dveře. Je to ten vnitřní pocit, když si uvědomíš, že máš co jíst, že tě někdo obejme, nebo že venku krásně svítí slunce. Není to samozřejmé – a právě proto je dobré si toho všímat. Proč na ní tolik záleží? Když každý […] Článek Vděčnost v každodenním životě: Malý zvyk, který mění svět (i ten tvůj) se nejdříve objevil na Magazín Žena.
Čas načtení: 2021-04-29 09:13:53
Dominik Kosorín (Seznam): Cílená reklama bude sofistikovanější, ale nebudou k ní mít všichni přístup
V nejnovější epizodě podcastu Nejen o reklamě se tentokrát dozvíte vše, co vás napadne, když se řekne slovo „cookieless“. Martin Jandora si totiž k mikrofonu pozval odborníka na slovo vzatého. Dominik Kosorín v Seznamu pracuje na pozici Programmatic Manager a téma cookieless future je jeho každodenním chlebem. Proč cookies končí? Skončí příští rok business s cílenou reklamou úplně a jaký vliv to bude mít na reklamní trh? Na tyto a další otázky Dominik odpovídal. Dominik v Seznamu pracuje téměř dva roky a než do Seznamu přišel, stihl využít dvě pracovní příležitosti v zahraničí a napsat dvě knihy na téma digitální marketing. Martin rozhovor začal přímou otázkou, která zajímá všechny, kteří se věnují cílené reklamě. Skončí v příštím roce business s cílenou reklamou? „Rozhodně končit nebude. Je to dáno už jen tím, že čím lépe se reklama zacílí, tím je efektivnější. Změní se pouze to, kdo bude schopný cílenou reklamu vydávat, kdo bude moct s cílenými daty pracovat a kdo ten přístup k těmto datům ztratí,“ vysvětluje Dominik. Martina logicky zajímalo, jak probíhá samotné hledání řešení na vzniklou situaci? Zda existuje snaha dosáhnout nějakého jednotného řešení, na kterém spolupracuje více subjektů společně nebo dochází ke zmatkům a rivalitě? „To je dobrá otázka. Já bych to vyhodnotil spíše jako zmatek. Těch řešení se diskutuje vícero, zajímavé je třeba Unified ID 2.0.“ V současné chvíli je přibližně 75 % trafficu na seznamáckých webech tvořen přihlášenými uživateli, a právě ti jsou teď v Seznamu prioritou. „Přihlášený uživatel je do budoucna klíčový. Cílem komunikace na všech našich službách je zajistit, aby přihlášených uživatelů bylo 100 %. Musíme jim nabídnout důvod se přihlásit a motivovat je.“ Dominik se v novém díle podcastu Nejen o reklamě dále věnuje tomu, co konec cookies třetích stran bude znamenat pro inzerenty, kteří přijdou o možnost cílené reklamy. Jak bude podle Dominika vypadat cílená reklama za rok a jaká situace nastane? „Podle mě je trh ještě ve fázi popírání a za rok se teprve začnou všichni rozkoukávat.“ A co dále uslyšíte? Jak funguje Dominik v Seznamu a jak vypadá jeho pracovní tým? Kdo nebo co je IVA?Proč cookies končí?Co právě Dominik čte?
Čas načtení:
VYJEDNÁVÁNÍ v každodenní praxi - 2denní
[skoleni-kurzy.eu] Rozvoj osobnosti Určeno pro ty, kteří chtějí dosahovat lepších výsledků v každodenním vyjednávání, v soukromém i pracovním životě. Cíl Porozumět tomu, co je to vyjednávání, že vyjednáváme prakticky stále, aniž bychom si to uvědomovali , a naučit se používat komunikační nástroje vedoucí nejen ke snazšímu dosažení našich cílů, ale také upevňující vztahy mezi lidmi . Obsah Definice vyjednávání Různé koncepty vyjednávání Kdy vyjednáváme [l ...STUDIO W
Čas načtení: 2023-04-27 00:00:00
Sníte o elegantní kuchyni? Řešením je nábytek na míru
Pokud se podíváme na život průměrného uživatele rodinného domu, ihned nám bude naprosto jasné, jaká místnost je pro něj nejdůležitější. Odpovědí je samozřejmě kuchyně. Ta totiž slouží k naplnění jedné z nejdůležitějších potřeb a zároveň se stává každodenním místem socializace s rodinou i návštěvami. ...
Čas načtení: 2010-10-07 00:00:00
Vakuové misky uchovají potraviny déle čerstvé
Uskladnění potravin patří k základním a každodenním kuchyňským činnostem, ovšem není uskladnění jako uskladnění. Kvalita uskladněných potravin vyžaduje určitá pravidla, která se velmi jednouše dají zvládnout použitím vakuových misek. Princip fungování vakuových misek Princip fungování vakuových ...
Čas načtení: 2020-04-02 21:20:00
Neziskovky: Šlechta vládne, dobrosrdeční slouží
Jsem v kontaktu s neziskovkami. Pracoval jsem v neziskovkách. Ne v takových, které šíří velké dobro a nikdy pro konkrétní lidi nic neudělaly, ale v takových které opravdu pomáhaly (či se aspoň snažily pomáhat). Rád bych se tudíž podělil o své, dozajista nikoli všeobecně platné, zkušenosti. V čele neziskovek jsou často staří pardálové. Mnohdy jde o zakladatele ještě z minulého tisíciletí. Někteří se podílí na každodenním chodu, jiní se zjevují jednou za čas a šíří svá (více nebo méně vítaná) moudra. Společné mají, že se neštítí peněz. Jakmile doputují ty veřejné, jsou najednou jejich. Zaplatí si auťák. Telefon. Zaměstnají manželku, děti, bratránka, kamaráda z hospody... O efektivitu práce těchto vyvolených se mnohdy nikdo netroufá zajímat. Tohle je samozřejmě špatně. Veřejné peníze zůstávají veřejnými penězi. A financováni z nich mají být ti nejlepší, kdo se na dané pozice podaří sehnat. Pod touto šlechtou slouží lidé s dobrým srdcem. Automaticky je předpokládáno, že se budou obětovat a pracovat za málo peněz či úplně zdarma. Složení posádky se mění, vrchnost zůstává. Vím jen o jednom případu, kdy bylo řízení neziskovky komplet předáno nijak nesvázaným s těmi nejvyššími. Šlo o lidi kvalifikované, kteří neziskovku sunou nahoru. Bývalé vedení si neponechalo žádné (ani symbolické) funkce. Zajímavé je, že tohle udělal můj bývalý šéf, který má velké charisma, ale schází (scházelo?) mu formální vzdělání. Pravopis a ekonomické záležitosti, to pro něj byla španělská vesnice. Až s odstupem let si uvědomuju, že musí oplývat velkou přirozenou inteligencí a pokorou. Upozadil své ego, aby se mohla organizace rozvíjet. Žel Bohu takových mnoho není. V neziskovkách tudíž často vládne hrstka nedotknutelných, na které dobrosrdeční za pár šupů pracují. Až budete chtít dávat peníze, podívejte se do výročních zpráv (třeba na starou 10 let a loňskou). Jestli najdete ve vrcholných funkcích ty samé a kolem nich rotující ostatní, mějte se na pozoru.