Po 16letech jsem zahodil všechen kod webu a napsal celý kod znovu. Vypadá to tu +- stejně, ale pokud narazíte na něco co vám vadí tak mi o tom napište: martin@vorel.eu nebo se mi ozvěte na twitteru Začal jsem dělat change log.

Kurzy ze dne: 12.12.2025 || EUR 24,240 || JPY 13,247 || USD 20,664 ||
pondělí 15.prosince 2025, Týden: 51, Den roce: 349,  dnes má svátek Radana, zítra má svátek Albína
15.prosince 2025, Týden: 51, Den roce: 349,  dnes má svátek Radana
DetailCacheKey:d-1073920 slovo: 1073920
Pracovní oděvy jako základ vašeho komfortu při práci

<p>Při výkonu mnoha profesí je správný výběr pracovních oděvů klíčový nejen z hlediska pohodlí, ale […]</p> <p>Článek <a rel="nofollow" href="https://svet365.cz/pracovni-odevy-jako-zaklad-vaseho-komfortu-pri-praci/">Pracovní oděvy jako základ vašeho komfortu při práci</a> se nejdříve objevil na <a rel="nofollow" href="https://svet365.cz/">Svět365</a>.</p>

---=1=---

Čas načtení: 2025-03-17 09:00:00

Domácí kancelář, kde půjde práce od ruky? Klíčem k efektivní práci je správná technika a ergonomické vybavení

Zlín 17. března 2025 (PROTEXT) - I domov může být skvělým místem pro práci. Aby však byla efektivní a pohodlná, musí tomu být domácí prostředí dobře přizpůsobené. Správně vybavený pracovní prostor totiž pomáhá udržet koncentraci, podporuje produktivitu a zároveň zajišťuje pohodlí i po dlouhých hodinách u počítače. Zjistěte, na co se při zařizování domácí kanceláře zaměřit a do jakého vybavení se vyplatí investovat.V posledních letech se nejenom v Česku rozmohl fenomén home office. Možnost práce z domova nabízí stále více zaměstnavatelů a spolu s tím roste i množství zaměstnanců, kteří tuto možnost využívají. Mnozí si kladou otázku, jak optimálně zařídit domácí pracoviště, tak aby podpořilo produktivitu a zároveň zajistilo zdravé a pohodlné pracovní prostředí. Těm, kteří v této oblasti spíše tápají, s výběrem vhodné techniky poradí specialisté DATARTu.Pohodlné sezení dělá divyDlouhé sezení u práce může být náročné, obzvláště pokud nemáte vhodnou židli. Pokud často pracujete z domova, investice do kvalitní židle se rozhodně vyplatí – zajistí vám větší komfort. Skvělou volbou mohou být jak ergonomicky tvarované kancelářské židle, tak i speciální herní židle uzpůsobené pro dlouhé hodiny hraní.„Pokud člověk tráví více hodin denně u počítače, je vhodné mít židli, která podpoří správné držení těla,“ uvádí Petra Psotková, tisková mluvčí DATART. „Na trhu je široký výběr židlí s různými typy mechanik, područek a potahových materiálů. Každý si tak může vybrat židli přesně podle svých individuálních potřeb. Správná volba však nezávisí jen na požadovaném komfortu, ale také na výšce a délce nohou uživatele. Vždy proto doporučujeme vyzkoušet si židli osobně a ujistit se, že přesně vyhovuje vašim požadavkům,“ dodává.Stejně důležitý jako židle je i výběr pracovního stolu, který by měl odpovídat vašim konkrétním potřebám. Před jeho pořízením se proto vyplatí zvážit několik klíčových otázek: Vystačíte si pouze s prostorem pro počítač, nebo potřebujete místo i na dokumenty, poznámky či tiskárnu? Hledáte stůl s úložným prostorem? Jasné odpovědi vám usnadní výběr ideálního modelu. Pokud navíc oceníte maximální flexibilitu, skvělou volbou mohou být výškově nastavitelné stoly, které si v posledních letech získávají stále větší oblibu. A to nejenom na poli pracovním, ale třeba i na tom herním – gamingovém.„Investice do polohovacího stolu se rozhodně vyplatí. Pravidelným střídáním mezi sezením a stáním během pracovního dne klesá riziko vzniku bolestí zad a krční páteře, které jsou časté při dlouhodobém sezení v jedné pozici. Stůl navíc může mít pozitivní efekt i na produktivitu práce. Stání totiž pomáhá člověka udržovat bdělého, což ocení zejména ti, kterým s koncem pracovního dne dochází energie,“ vysvětluje Petra Psotková.Správné vybavení je základVelmi často lidé pracující z domova volí notebook, a není divu – je kompaktní, přenosný a flexibilní. Aby však práce s ním byla co nejpohodlnější i při delším používání, je dobré myslet na ergonomii. „Notebooky mají menší obrazovky pevně spojené s klávesnicí, což může ovlivnit přirozené držení těla. Ideálním řešením je proto doplnit je o externí monitor, klávesnici nebo stojan, které pomohou vytvořit komfortnější pracovní prostředí,“ upozorňuje Petra Psotková.Pro práci z domova se tak vyplatí pořídit si externí monitor, který umožňuje nastavení obrazovky do správné výšky tak, abyste se při práci nemuseli nepřirozeně kroutit a neriskovali tak zbytečné trable se zády či s karpálními tunely. Cenově přívětivější alternativou, kterou dosáhnete podobného výsledku, je pak využití podstavce pod notebook, který v kombinaci s externí klávesnicí a myší umožní vytvořit pohodlnější a přirozenější pracovní pozici.Ačkoliv počítač pro práci z domova většinou poskytuje zaměstnavatel, najdou se i tací, kteří k práci využívají vlastní techniku. Právě oni by měli být při výběru obzvlášť pečliví. „Vždy doporučujeme vybírat opravdu důkladně a zvolit zařízení, které bude mít dostatečný výkon na to, aby zvládlo všechny požadované pracovní aktivity. Určitě to ale neznamená, že si by si měl každý pořídit jen to nejvýkonnější dostupné zařízení. Důležité je, aby odpovídalo požadavkům dané práce a zbytečně vás při práci nezpomalovalo. Pokud si s výběrem nevíte rady, nebojte se obrátit na elektrospecialisty na prodejnách, kteří vám rádi pomohou,“ říká Psotková.Jiné to není ani v případě periferií, jako jsou myši nebo klávesnice. I při jejich výběru je důležité vědět, na co je budete při práci používat, a tomu výběr přizpůsobit. U většiny kancelářských zaměstnání je však výběr o poznání snazší. „Je důležité, aby byla myš či klávesnice ergonomická a dobře se vám s ní pracovalo po celou pracovní dobu,“ říká Psotková a pokračuje: „Primárně záleží na vašich preferencích. Pro někoho může být příjemnější práce s membránovou klávesnicí s tišším a měkčím stiskem, někdo zase ocení přesnější mechanickou klávesnici nabízející výraznější odezvu.“  ČTK Connect ke zprávě vydává obrazovou přílohu, která je k dispozici na adrese http://www.protext.cz.  

\n

Čas načtení: 2025-06-24 20:11:26

Pracovní oděvy jako základ vašeho komfortu při práci

Při výkonu mnoha profesí je správný výběr pracovních oděvů klíčový nejen z hlediska pohodlí, ale […] Článek Pracovní oděvy jako základ vašeho komfortu při práci se nejdříve objevil na Svět365.

\n

Čas načtení: 2025-09-25 08:36:00

VARS BRNO ukazuje cestu, jak je možné realizovat značné úspory při správě a opravách silnic

Brno 25. září 2025 (PROTEXT) - Současná situace české správy silnic je podobná té zahraniční. Čelí stárnutí vozovek, zvýšenému provozu a tlaku na efektivitu financování. Nedávné nasazení digitalizace umožňuje sledovat stav komunikací v reálném čase a předvídat, kde a kdy budou opravy potřebné. Například Systém hospodaření s vozovkou (SHV) společnosti VARS BRNO umožňuje rychlejší a přesnější rozhodování o zásazích a lepší koordinaci mezi dodavateli. Prediktivní modely například odhadují, kdy a jak se vozovka začne zhoršovat, a plánují opravy tak, aby zásahy byly účinné a minimalizovaly dopad na dopravu. A také, kdy je vhodné opravy provést s co nejnižšími náklady. Je možné tak ušetřit značné prostředky."Digitalizace přináší revoluci do správy dopravní infrastruktury – nejde jen o sběr dat, ale především o chytré propojení různých typů údržby a efektivní koordinaci dodavatelů, kteří spravují dopravní infrastrukturu. Díky tomu mohou správci komunikací plánovat zásahy s maximální efektivitou, minimalizovat dopady na provoz a zajistit plynulost dopravy. Digitální nástroje propojují jednotlivé úseky i zapojené subjekty, což umožňuje optimálně využívat čas, pracovní kapacity i rozpočty," říká Tomáš Miniberger, generální ředitel a předseda představenstva společnosti VARS BRNO.SHV a CEV: nástroje pro efektivní údržbuVARS BRNO disponuje dvěma klíčovými nástroji. Systém hospodaření s vozovkou (SHV) se zaměřuje na souvislou údržbu – plánuje a koordinuje rozsáhlejší akce s ohledem na stav silniční sítě, aby byly prováděny efektivně a předvídatelně. Cílem je provádět opravu komunikace ve stavu, kdy je její oprava nejlacinější. Platí to, co u člověka - daleko lépe a levněji se opravuje komunikace v lepším stavu než v havarijním. Moderní technologie umí vozovku nejen sledovat a vyhodnocovat její stav, ale s ohledem na její zatížení i predikovat další vývoj a navrhovat opravy s horizontem více let.Druhým nástrojem je Centrální evidence vad (CEV), provozní aplikace, jejímž cílem je automatizace procesů řízení a realizace běžné údržby včetně kontroly výkonu externích dodavatelů údržby. Zajišťuje provádění prohlídek komunikací, evidenci vad a sledování procesu jejich odstraňování, včetně vykazování činností běžné údržby, například sekání trávy."Digitalizace umožňuje sledovat stav komunikací v reálném čase a předvídat, kde a kdy budou opravy potřebné. To posouvá SHV od původního účelu, nástroje na strategické plánování k současnému mnohem efektivnějšímu účelu, nástroji provoznímu – data a propojení s CEV samy povedou k efektivnější údržbě," říká RNDr. Marie Filakovská, ředitelka divize Hospodaření s pozemními komunikacemi a GIS ze společnosti VARS BRNO."Systém je také významným přínosem pro hospodaření a úspory. Dokáže vyhodnotit, zda se například z nákladového hlediska vyplatí danou komunikaci či její část opravit nyní, za rok nebo za dva," dodává Martina Procházková z VARS BRNO.Digitalizace a její konkrétní přínosyDigitalizace umožňuje rychlejší a přesnější rozhodování o zásazích a lepší koordinaci mezi dodavateli. Prediktivní modely například odhadují, kdy a jak se vozovka začne zhoršovat, a plánují opravy tak, aby zásahy byly účinné a minimalizovaly dopad na dopravu. Praktické přínosy jsou patrné nejen pro správce komunikací, kteří mají přístup k podrobným datům, ale i pro občany a města – plynulejší doprava, bezpečnější silnice, méně zdržení a lepší možnost plánování."Digitalizace není jen technický nástroj, ale také prostředek pro dlouhodobé strategické rozhodování. Umožňuje efektivně plánovat investice, lépe rozdělovat pracovní síly a sledovat, které úseky vyžadují okamžitou pozornost a které lze opravit později. Takový přístup snižuje zbytečné výdaje a zvyšuje kvalitu správy infrastruktury," říká Tomáš Miniberger, generální ředitel a předseda představenstva společnosti VARS BRNO a dodává: “Propojení CEV a SHV spolu s digitalizovanými daty zlepšuje správu komunikací na celostátní úrovni, zejména dálnic a silnic 1. třídy. Budoucnost správy silnic vidíme ve stále větší integraci prediktivních modelů a udržitelných materiálů, což umožní efektivní správu infrastruktury s minimálními náklady a dopady na životní prostředí. Pracuje se také na sdílení dat při plánování údržby a oprav.”Významný posun ve správě silničního majetku přináší implementace BIMBIM může výrazně přispět například při expertním posuzování poruch vozovek. Díky němu bude možné zpětně dohledat informace o použitých technologiích, materiálech, podmínkách pokládky betonu či asfaltu, včetně původu materiálu. Tím se minimalizuje riziko opakování chyb v budoucnosti. Význam BIM se projeví také v oblasti periodické údržby – do systému hospodaření s vozovkou (SHV) se budou automaticky přenášet údaje o četnosti prohlídek, revizí, specifikacích materiálů a dalších relevantních informacích. Naopak z SHV, respektive ze systému správy majetku, budou veškeré změny týkající se infrastruktury zpětně zapisovány do BIM modelu. Tím se uzavírá celý životní cyklus silničního majetku.Řešení VARS BRNO ukazuje, že digitalizace a moderní technologie mohou zásadně změnit přístup k údržbě silnic. Česká digitalizace správy silnic tak nejen dohání svět, ale zároveň ukazuje cestu, jak využít moderní technologie pro praktický prospěch občanů a regionů. Přínosem bude zlepšení jízdního komfortu a zvýšení bezpečnosti. Zdroj: VARS BRNO  

\n

Čas načtení: 2024-09-04 13:09:00

Úspora nákladů a energie díky stropnímu vytápění

Příjemná teplota je základním faktorem při posuzování našeho komfortu, ať už jsme doma, nebo v práci. Ideální teplota v místnosti taktéž napomáhá vyšší pracovní výkonnosti a může předcházet únavě. Teplo v jakémkoli pokoji se dnes dá korigovat hned několika způsoby, avšak tím nejmodernějším řešením je stropní vytápění, které umožňuje regulovat teplotu bez nevzhledných radiátorů. Na rozdíl od klasického […]

\n

Čas načtení: 2025-03-07 09:26:37

Plně elektrické Volvo ES90 zakládá vlastní třídu automobilů

V ES90 se snoubí elegance sedanu s praktičností fastbacku, prostorným interiérem a vyšší světlou výškou, která se často pojí s modely SUV. Tento všestranný vůz nezná kompromisy v komfortu ani prostoru. Je ideálním společníkem jak pro rodinné výlety, tak pro dobrodružné cesty, přičemž dokonale vyvažuje pracovní i osobní život a umožňuje si naplno vychutnat jedinečné

\n

Čas načtení: 2025-03-24 18:00:23

Jak správně vybrat polohovací stůl pod váš Mac

V dnešní době, kdy stále více lidí pracuje z domova nebo v kanceláři tráví dlouhé hodiny u počítače, se výškově nastavitelné stoly stávají nejen trendem, ale i nezbytností. Práce na Macu, ať už jde o grafický design, programování nebo psaní, vyžaduje optimální pracovní prostředí, které podporuje ergonomii a zdraví uživatele. Správně zvolený polohovací stůl může výrazně přispět k lepšímu soustředění, snížení únavy a celkovému komfortu při práci. Na velikosti záleží Jedním z klíčových faktorů při výběru […]

\n

Čas načtení: 2025-12-11 22:40:01

Služební cesta může být zlatý důl. Podívejte se, co vše a za kolik vám firma musí proplatit

Pokud nemáte rádi služebky a považujete je za zbytečné narušení vašeho komfortu, možná změníte názor. Pracovní cesty totiž mohou být doslova zlatý důl. Zaměstnavatel je totiž povinen proplatit svým zaměstnancům spoustu náhrad, díky kterým se cesta mimo pracoviště může vyplatit. 

\n
---===---

Čas načtení:

Pracovní doba, její rozvržení, pravidla a forma rovnoměrného - nerovnoměrného rozvržení pracovní doby, směnné provozy – prakticky

[skoleni-kurzy.eu] Na semináři se zaměříme na praktické postupy při rozvrhování jednotlivých forem pracovní doby, včetně problémů s tím v praxi spojených. Bude široce a hluboce diskutována problematika rovnoměrného – nerovnoměrného rozvržení pracovní doby z pohledu zákoníku práce a skutečné praxe ve firmách. Probereme aktuální problémy spojené s rozvržením pracovní doby. Důraz bude kladen na praktické postupy a příklady týkající se pracovní doby a jejího rozvržení. Výklad bude zahrnovat novelizace z pohledu směrnice EU2019 - 1152 – o transparentních a předvidatelných pracovních a novelizace z pohledu směrnice o rovnováze mezi pracovní a soukromým životem rodičů a pečujících osob. Tento seminář není obsahově zaměřený na problematiku pracovní doby řidičů a škol a akademických pracovníků pedagogů VŠ! * Zákonný rámec pracovní doby a doby odpočinku. Pracovní doba a doba odpočinku: Definiční pojmy u pracovní doby • rovnoměrné a nerovnoměrné rozvržení pracovní doby • problematika vyrovnávacího období • kratší pracovní doba • maximální délka směny • rozvrh týdenní pracovní doby • pružné rozvržení pracovní doby • konto pracovní doby • přestávky v práci • nepřetržitý denní odpočinek a v týdnu • práce přesčas • noční práce • práce v sobotu, v neděli a ve svátek • pracovní pohotovost • evidence pracovní doby. Samorozvrhování pracovní doby zaměstnancem Výkon práce a „pracovní doba- u dohod o pracích konaných mimo pracovní poměr -kompletní praktický Překážky v práci na straně zaměstnance: Nemoc • návštěva lékaře v pracovní době ve vazbě na rozvržení pracovní doby. Dovolená a pracovní doba Ve vazbě na rozvržení pracovní doby – praktický výklad s příklady výpočtu nároku na dovolenou v hodinách. Odměňování za práci a pracovní doba – „docházkové bonusy- – kde jsou hranice nerovného odměňování Praktická část: Metodické sestavení nerovnoměrného rozvržení pracovní doby. Odpovědi na dotazy. ...1. VOX s.r.o.

Čas načtení:

Pracovní doba, její rozvržení, pravidla a forma rovnoměrného - nerovnoměrného rozvržení pracovní doby, směnné provozy – prakticky z pohledu DPČ - DPP

[skoleni-kurzy.eu] Na semináři se zaměříme na praktické postupy při rozvrhování jednotlivých forem pracovní doby, včetně problémů s tím v praxi spojených. Bude široce a hluboce diskutována problematika rovnoměrného – nerovnoměrného rozvržení pracovní doby z pohledu zákoníku práce a skutečné praxe ve firmách. Probereme aktuální problémy spojené s rozvržením pracovní doby. Důraz bude kladen na praktické postupy a příklady týkající se pracovní doby a jejího rozvržení. Výklad bude zahrnovat novelizace z pohledu směrnice EU2019 - 1152 – o transparentních a předvídatelných pracovních podmínkách a novelizace z pohledu směrnice o rovnováze mezi pracovním a soukromým životem rodičů a pečujících osob. Tento seminář není obsahově zaměřený na problematiku pracovní doby řidičů a akademických pracovníků pedagogů VŠ, učitelů. * Zákonný rámec pracovní doby a doby odpočinku. Pracovní doba a doba odpočinku: Nové koncepce pracovní doby • rovnoměrné a nerovnoměrné rozvržení pracovní doby • problematika vyrovnávacího období • kratší pracovní doba • maximální délka směny • rozvrh týdenní pracovní doby • pružné rozvržení pracovní doby • konto pracovní doby • přestávky v práci • nepřetržitý odpočinek v týdnu • práce přesčas • noční práce • práce v sobotu, v neděli a ve svátek • pracovní pohotovost • evidence pracovní doby. Překážky v práci na straně zaměstnance: Nemoc • návštěva lékaře v pracovní době ve vazbě na rozvržení pracovní doby. Dovolená ve vazbě na rozvržení pracovní doby Praktický výklad s příklady výpočtu nároku na dovolenou v hodinách pro pracovní poměr a pro dohody o pracích konaných mimo pracovní poměr. Praktická část: Metodické sestavení nerovnoměrného rozvržení pracovní doby. Odpovědi na dotazy. ...1. VOX a.s.

Čas načtení:

Pracovní doba v realitě: Od pravidel po praxi aneb jak efektivně plánovat - evidovat pracovní dobu

[skoleni-kurzy.eu] Na semináři se zaměříme na praktické postupy při rozvrhování jednotlivých forem pracovní doby, včetně problémů s tím v praxi spojených. Bude široce a hluboce diskutována problematika rovnoměrného – nerovnoměrného rozvržení pracovní doby z pohledu zákoníku práce a skutečné praxe ve firmách. Probereme aktuální problémy spojené s rozvržením pracovní doby. Důraz bude kladen na praktické postupy a příklady týkající se pracovní doby a jejího rozvržení. Lektor vás na semináři postupně seznámí se základními a praktickými úkony, které je třeba pro nastavení funkčního konta pracovní doby u těch firem, které v důsledku sezónnosti, nárůstu či výkyvu zakázek potřebují využívat pracovní dobu zaměstnanců v pružnějším režimu dle aktuálních potřeb. Výklad bude zahrnovat novelizace z pohledu směrnice EU2019 - 1152 – o transparentních a předvidatelných pracovních a novelizace z pohledu směrnice o rovnováze mezi pracovní a soukromým životem rodičů a pečujících osob. Tento seminář není obsahově z * 1. den • zákonný rámec pracovní doby a doby odpočinku. • pracovní doba a doba odpočinku – denní a týdenní nepřetržitý odpočinek zaměstnance • samorozvrhování pracovní doby zaměstnancem • výkon práce a „pracovní doba- u dohod o pracích konaných mimo pracovní poměr -kompletní praktický • překážky v práci na straně zaměstnance - zaměstnavatele – jiné důležité osobní překážky v práci na straně zaměstnance • dovolená a pracovní doba • odměňování za práci a pracovní doba – „docházkové bonusy- – kde jsou hranice nerovného odměňování • praktická část: Metodické sestavení nerovnoměrného rozvržení pracovní doby. 2. den • princip konta pracovní doby, základní pojmy, • výhody zavedení do praxe, • změny oproti pravidelné pracovní době, • zákoník práce a související předpisy, • vnitřní předpis, kolektivní smlouva, nastavení SW, • vedení docházky a povinná dokumentace, • nastavení vyrovnávacích období, • vyúčtování konta pracovní doby. Případy z praxe, dotazy a diskuze. ...1. VOX s.r.o.

Čas načtení: 2024-10-16 17:42:51

Nejlepší trhy práce v Evropě: Nejoblíbenější země pro profesionály

Nejlepší trhy práce v Evropě: Nejoblíbenější země pro profesionály redakce St, 10/16/2024 - 17:42 Práce a Kariéra Klíčová slova: financí péče o děti prace.starke-jobs.com Hodnocení Zvolte hodnoceníGive it 1/5Give it 2/5Give it 3/5Give it 4/5Give it 5/5 Německo: Silná ekonomika a vysoké platy Díky stabilní a růstové ekonomice je Německo jedním z nejatraktivnějších pracovních trhů v Evropě. V odvětvích, jako jsou IT, technologie a péče, je vysoká poptávka po kvalifikované pracovní síle, což otevírá vynikající kariérní příležitosti. Vzhledem ke své silné ekonomické výkonnosti nabízí Německo nadprůměrné platy. Zaměstnanci rovněž využívají rozsáhlé sociální výhody a stabilní pracovní podmínky. Dynamické pracovní prostředí podporuje také dobře rozvinutá infrastruktura a přítomnost mnoha mezinárodních společností. Díky této kombinaci ekonomické síly, atraktivních platů a sociálních jistot je Německo magnetem pro pracovníky z celého světa. Vyzdvihnout je třeba také investice do výzkumu a vývoje, které vytvářejí inovativní pracovní místa a posilují konkurenceschopnost země. Duální systém vzdělávání navíc nabízí jedinečnou příležitost spojit praktické zkušenosti s teoretickými znalostmi, což výrazně zlepšuje zaměstnatelnost mladých lidí. Na https://prace.starke-jobs.com/ si můžete procházet různé pracovní inzeráty v Německu. Švýcarsko: Vysoká kvalita života a nejvyšší platy Švýcarský trh práce se vyznačuje vysokou kvalitou života a atraktivními platy. Navzdory vysokým životním nákladům země přitahuje mnoho kvalifikovaných pracovníků. Průměrné roční platy dosahují úctyhodných 75 000 eur, což je nejvíce v Evropě. Švýcarsko navíc nabízí dobrou rovnováhu mezi pracovním a soukromým životem a vynikající pracovní podmínky. K jeho atraktivitě přispívá také politická stabilita a ekonomická bezpečnost. Zvláště žádaní jsou odborníci v oblasti financí, farmacie a technologií. Nízká míra nezaměstnanosti pouhých 2,1 % podtrhuje sílu pracovního trhu. Mnozí oceňují také vysokou kvalitu života, která se odráží v prvotřídní zdravotní péči, efektivním systému veřejné dopravy a úchvatné přírodní krajině. Tato kombinace ekonomických výhod a kvality života činí ze Švýcarska jeden z nejvyhledávanějších pracovních trhů pro kvalifikované odborníky v Evropě. Nizozemsko: Inovativní trh práce a rovnováha mezi pracovním a soukromým životem Nizozemský trh práce se vyznačuje inovacemi a výraznou rovnováhou mezi pracovním a soukromým životem. Kosmopolitní atmosféra a mezinárodní prostředí přitahují odborníky z různých zemí. Nizozemské společnosti mají často plochou hierarchii a týmový způsob práce, což přispívá k produktivní a oceňující kultuře. Rovnováha mezi pracovním a soukromým životem je nejvyšší prioritou, což se odráží ve flexibilních pracovních modelech, velkorysých podmínkách dovolené a podpoře péče o děti. Tyto faktory významně přispívají k vysoké spokojenosti s prací a činí z Nizozemska atraktivní místo pro moderní zaměstnance orientované na budoucnost. Švédsko: Progresivní kultura práce Progresivní pracovní kultura ve Švédsku se vyznačuje plochou hierarchií a pružnou pracovní dobou. Švédské společnosti podporují rovnost a začlenění, což vytváří pozitivní a vstřícné prostředí. Švédsko je průkopníkem v odvětvích, jako jsou IT, udržitelnost a biotechnologie, a nabízí tak odborníkům vynikající kariérní příležitosti. Švédská pracovní kultura také podporuje kreativitu, inovace a osobní zodpovědnost - faktory, které významně přispívají k vysoké spokojenosti s prací. Švédský stát navíc podporuje zaměstnance štědrými sociálními dávkami a komplexní péčí o děti, což dále zvyšuje atraktivitu pracovního prostředí. Závěr: Správná volba pro individuální kariérní cíle Evropské trhy práce nabízejí širokou škálu příležitostí pro odborníky s různými kariérními cíli. Při výběru ideálního pracovního místa hrají rozhodující roli různé faktory, jako je příslušná pracovní kultura, sociální výhody a charakteristiky specifické pro dané odvětví. Například Německo zaujme silnou ekonomikou a vysokými platy, zatímco Švýcarsko boduje špičkovými platy a vysokou kvalitou života. Nizozemsko nabízí inovativní pracovní prostředí a dobrou rovnováhu mezi pracovním a soukromým životem, zatímco Švédsko je známé svou progresivní pracovní kulturou. Abyste se mohli rozhodnout co nejlépe pro své potřeby, doporučujeme pečlivě prozkoumat podmínky na trhu práce a právní rámec daných zemí. Volba místa výkonu práce by nakonec měla vycházet z vyváženého zvážení osobních priorit a profesních cílů. Přidat komentář obrázek https://www.pexels.com/de-de/foto/draufsichtfoto-von-3-mannern-vor-laptop-2566581/ Evropa nabízí řadu atraktivních pracovních trhů, které se vyznačují ekonomickou stabilitou a kulturní otevřeností. Tyto trhy lákají různými pracovními kulturami, slibnými kariérními příležitostmi a vysokou kvalitou života. Každá země má svá specifika: Německo zaujme silnou ekonomikou a vysokými platy, zatímco Švýcarsko nabízí špičkové platy a vysokou kvalitu života. Nizozemsko zaujme inovativním pracovním prostředím a rovnováhou mezi pracovním a soukromým životem, zatímco Švédsko je známé svou progresivní pracovní kulturou. Díky této rozmanitosti je Evropa fascinujícím pracovním prostředím pro odborníky z celého světa.

Čas načtení:

Dohoda o provedení práce - novinky 2024 - 2025 - praktický výklad všech změn

[skoleni-kurzy.eu] Účastníci si na semináři osvojí základní metodiku související s celou problematikou dohod o pracích konaných mimo pracovní poměr – DPP a DPČ – po změnách, které přinesla novelizace na základě evropské směrnice o transparentnosti a předvídatelnosti v pracovněprávních vztazích včetně dopadů vládního-balíčku- Cílovou skupinou jsou všechny firmy , státní a rozpočtové organizace, spolky, družstva. Na semináři si osvojíte novelizované základní postupy při vzniku dohody, plánování výkonu práce na směnu - směny nebo období. Naučíte se řešit základní problémy spojené s dodržováním nové právní úpravy. Jak počítat dovolenou. Důraz bude kladen na praktické postupy a příklady včetně detailního rozboru jednotlivých typů dohod co do jejich obsahu po novelizaci, tak, aby zaměstnavatelů splnili požadované změny * • úvod do problematiky • účel právní úpravy – důvody změn – evropská směrnice o transparentnosti a předvídatelnosti v pracovněprávních vztazích, dopady vládního „balíčku- na dohody o pracích konaných mimo pracovní poměr • specifika dohod o pracích konaných mimo pracovní poměr a doba výkonu práce – po novelizaci 2023 – srovnání s pracovním poměrem • informace o připravovaných změnách u dohod k 1.1.2025 • Informování o obsahu právního vztahu založeného dohodami o pracích konaných mimo pracovní poměr • Pracovní doba dohodáře – jak plánovat, pojmově vymezení předpokládaný rozsah pracovní doby za den nebo týden, způsob rozvržení pracovní doby,vyrovnávací období u DPČ, jak si i nadále uchovat flexibilitu u pracovní doby dohodářů • dohoda o provedení práce – základní vymezení • dohoda o pracovní činnosti– základní vymezení • dohody o pracích konaných mimo pracovní poměr a nárok na překážky v práci • možnost zaměstnance -dohodáře požádat o změnu z dohody na pracovní poměr • skončení pracovního poměru založeného na základě DPP a DPČ • nárok na dovolenou od 1.1.2024 u DPP a DPČ • odměňování dohod o pracích konaných mimo pracovní poměr, nárok na příplatky za sobotu, neděli, práci v noci, svátek a ztížené pracovní prostředí • praktické vymezení vzorové dohod o pracovní činnost • praktické vymezení vzorové dohod o provedení práce ...1. VOX a.s.

Čas načtení:

Dohoda o provedení práce - novinky 2024 - 2025 - praktický výklad všech změn

[skoleni-kurzy.eu] Účastníci si na semináři osvojí základní metodiku související s celou problematikou dohod o pracích konaných mimo pracovní poměr – DPP a DPČ – po změnách, které přinesla novelizace na základě evropské směrnice o transparentnosti a předvídatelnosti v pracovněprávních vztazích včetně dopadů vládního-balíčku- Cílovou skupinou jsou všechny firmy , státní a rozpočtové organizace, spolky, družstva. Na semináři si osvojíte novelizované základní postupy při vzniku dohody, plánování výkonu práce na směnu - směny nebo období. Naučíte se řešit základní problémy spojené s dodržováním nové právní úpravy. Jak počítat dovolenou. Důraz bude kladen na praktické postupy a příklady včetně detailního rozboru jednotlivých typů dohod co do jejich obsahu po novelizaci, tak, aby zaměstnavatelů splnili požadované změny * • úvod do problematiky • účel právní úpravy – důvody změn – evropská směrnice o transparentnosti a předvídatelnosti v pracovněprávních vztazích, dopady vládního „balíčku- na dohody o pracích konaných mimo pracovní poměr • specifika dohod o pracích konaných mimo pracovní poměr a doba výkonu práce – po novelizaci 2023 – srovnání s pracovním poměrem • informace o připravovaných změnách u dohod k 1.1.2025 • Informování o obsahu právního vztahu založeného dohodami o pracích konaných mimo pracovní poměr • Pracovní doba dohodáře – jak plánovat, pojmově vymezení předpokládaný rozsah pracovní doby za den nebo týden, způsob rozvržení pracovní doby,vyrovnávací období u DPČ, jak si i nadále uchovat flexibilitu u pracovní doby dohodářů • dohoda o provedení práce – základní vymezení • dohoda o pracovní činnosti– základní vymezení • dohody o pracích konaných mimo pracovní poměr a nárok na překážky v práci • možnost zaměstnance -dohodáře požádat o změnu z dohody na pracovní poměr • skončení pracovního poměru založeného na základě DPP a DPČ • nárok na dovolenou od 1.1.2024 u DPP a DPČ • odměňování dohod o pracích konaných mimo pracovní poměr, nárok na příplatky za sobotu, neděli, práci v noci, svátek a ztížené pracovní prostředí • praktické vymezení vzorové dohod o pracovní činnost • praktické vymezení vzorové dohod o provedení práce ...1. VOX a.s.

Čas načtení:

Mzdové účetnictví pro personalisty

[skoleni-kurzy.eu] Nejste mzdový účetní, přesto byste se měli umět ve mzdovém účetnictví orientovat? Na semináři se dozvíte, co v personální oblasti ovlivňuje mzdové náklady. * • Druhy pracovněprávních vztahů a dopad těchto pracovněprávních vztahů do zúčtování mezd - platů a nákladů spojených s pracovně právními vztahy – odvod zdravotního a sociálního pojištění – pracovní poměr a dohody – co je nutné vést za agendu u pracovněprávních vztahů pro potřeby zpracování • Flexinovala zákoníku práce v roce 2025 • Pracovní doba – její nastavení a problematika zúčtování mezd – co je „fondem pracovní doby- u nerovnoměrného rozvržení pracovní doby – jak dokládat evidenci pracovní doby pro zpracování mezd a co je evidencí pracovní doby dle zákoníku práce změny v oblasti pracovní doby od roku 2025 – nejen u pracovního poměru • Smlouvy o výkonu funkce – zúčtování odměn z těchto smluv a rozdíly proti zúčtování mezd a odměn z dohod – co vše musí mít za informace mzdová účtárna z těchto smluv pro správné zpracování – jak rozlišit pro zpracování nutné údaje ze smlouvy o výkonu funkce smlouva o výkonu funkce a nerezident • Dohody konané mimo pracovní poměr v roce 2025 – nová specifika u dohod výpočet dovolené a řetězení dohod ve vztahu k nároku na dovolenou • Přesčasová práce a náhradní volno, pracovní pohotovost, překážky v práci – evidence těchto nároků • Práce ve svátek a náhradní volno – rozdíl oproti přesčasové práci • Příplatky – příplatky dle ZP – minimální výše • Průměrný výdělek – komplikace v dané oblasti a souvislosti s pracovní dobou změny v průměrném čistém měsíčním výdělku a změny týdenní pracovní doby • Dovolená – specifické příklady dovolená a dohody konané mimo pracovní poměr • Další specifické nároky zaměstnance – odstupné dle ZP a nad ZP konkurenční doložka a poskytování plnění za splnění závazku smlouva o výkonu funkce a „konkurenční doložka- • Potvrzení o zaměstnání a srážky ze mzdy – proces srážek ze mzdy u zaměstnavatele • Srážky ze mzdy – výrazné změny v oblasti srážek ze mzdy a rozsahu prováděných srážek u zaměstnance dlužníka • Zaměstnávání osob se zdravotním postižením – zákon o zaměstnanosti – plnění OZP za kalendářní rok, náhradní plnění – ověřování, aplikace MPSV • Potvrzení ÚP – Potvrzení o průměrném měsíčním čistém výdělku pro ÚP – průměrný čistý měsíční výdělek u dohod konaných mimo pracovní poměr a rozdíl oproti pracovnímu poměru • Zákonné pojištění odpovědnosti zaměstnavatele – kdo spadá do zákonného pojištění zaměstnavatele a kdo je vyjmut ze zákonného pojištění odpovědnosti • Dotazy, diskuze ...1. VOX s.r.o.

Čas načtení: 2025-09-10 15:53:00

Jan Lambrechts na Světovém kongresu komor vyzývá k etickému přijetí umělé inteligence a novému pojetí pracovní síly

Melbourne (Austrálie) 10. září 2025 (PROTEXT/PRNewswire) - Na 14. světovém kongresu komor v Melbourne přednesl Jan Lambrechts, zakladatel a globální výkonný ředitel společnosti Epitome Global, působivý úvodní projev před více než 1 500 účastníky z více než 100 zemí, včetně představitelů podnikatelské sféry a vlád. Lambrechts ve svém projevu zdůraznil naléhavost etického přijetí umělé inteligence a přizpůsobivosti pracovní síly jako motoru odolných ekonomik. Globální rozšíření společnosti Epitome Global je nyní umocněno strategickým distribučním partnerstvím společnosti s RGH Global. Společně tyto dvě firmy transformují optimalizaci pracovní síly pro podniky a vlády v regionech EMEA (Evropy, Středního východu a Afriky) a Asie-Pacifiku.Účast na debatě o pracovních místechLambrechts vyvrátil mýty o zaměstnanosti v souvislosti s AI: „Tvrzení, že AI nám bere pracovní místa, je stoprocentně nepravdivé. Ve skutečnosti se rychle objevují nové role v oblasti AI, jako jsou inženýři a odborníci na prompt inženýrství." Zdůraznil, že „lidé, kteří přijmou dovednosti v oblasti AI, budou prosperovat, zatímco ti, kteří tak neučiní, riskují, že zůstanou pozadu. Při zodpovědném využití nabízí AI potenciál ke zvýšení svobody, kreativity a smysluplnosti práce." Vysoce aktivní transformace pracovní síly prostřednictvím investic do rekvalifikace zůstává nutností pro relevanci ekonomik v měnícím se prostředí.Překonávání překážek při zavádění umělé inteligenceÚstředním bodem Lambrechtsova poselství bylo překonání globálních překážek bránících zavedení odpovědné umělé inteligence. Uvedl zpoždění v oblasti veřejných zakázek, potřebu, aby se obchodní komory staly centry informací o pracovní síle, a rizika spojená se závislostí na zahraničních platformách, která ohrožují suverenitu národních dat a kontrolu nad pracovní silou. Lambrechts vyzval k naléhavým reformám, které zajistí, že se technologický pokrok promítne do skutečných výhod pro pracovní sílu. Paul Guerra, výkonný ředitel Obchodní komory státu Victoria a předseda kongresu, ocenil Lambrechtsovu vizi a popsal ji jako zásadní plán pro komory, které usilují o odolnost a připravenost na budoucnost.Cestovní mapa pro odpovědnou inovaciLambrechts nastínil cestovní mapu, jež zahrnuje:• Rychlé cykly ověřování koncepce (30–90 dní) prostřednictvím odvětvových partnerství.• Nové modely výnosů pro komory, které umožní zpeněžit poznatky o pracovní síle a prognózy dovedností, což usnadní udržitelný růst zaměřený na komunitu.• Vytvoření činorodých vládních pracovních skupin pro AI, které budou jednat rychlostí soukromého sektoru za účelem sladění politiky.S postupujícím globálním regulováním AI, zejména v EU a Jižní Koreji, Lambrechts trval na tom, že „AI musí zůstat etická, inkluzivní a posilující. Budoucnost patří těm, kdo přizpůsobí a přijmou tyto principy."Integrovaná role společnosti RGH GlobalDíky spolupráci se společností RGH Global jako strategickým distributorem využívá Epitome Global rozsáhlou síť RGH v Evropě, na Středním východě, v Asii a Tichomoří a v Jižní a Severní Americe k urychlení reálného dopadu řešení pro optimalizaci umělé inteligence. Justin Madgwick, spoluzakladatel a globální generální ředitel společnosti RGH, uvedl: „Platforma RGH pro optimalizaci pracovní síly představuje budoucnost náboru, kde technologie podporuje a rozšiřuje lidské schopnosti. Partnerství se společností Epitome nám umožňuje realizovat tuto vizi globálně způsobem, který je jak etický, tak účelný." Toto partnerství odráží optimismus ohledně rozšíření platformy Epitome po celém světě, poskytování důvěryhodných inovací v oblasti umělé inteligence a trvalých ekonomických výsledků.—O Janu LambrechtsoviJan Lambrechts je sériový podnikatel s 20 lety globálních zkušeností s vedením platforem umělé inteligence, které transformují data o pracovní síle na strategické zásadní informace. Jako generální ředitel společnosti Epitome Global řídí organizační proměnu a růst.O Justinovi MadgwickoviJustin Madgwick je zkušený podnikatel v oblasti náboru zaměstnanců s více než 30 lety praxe s budováním podniků zaměřených na optimalizaci pracovní síly. Jako spoluzakladatel a globální generální ředitel společnosti RGH Global vede expanzi firmy a partnerství s Epitome s cílem poskytovat etická řešení v oblasti nadaných pracovníků založená na umělé inteligenci po celém světě.O společnosti Epitome GlobalSpolečnost Epitome Global, strategicky distribuovaná prostřednictvím RGH Global, je firma zabývající se optimalizací pracovní síly pomocí umělé inteligence, která poskytuje podnikům a vládám praktické informace o talentovaných pracovnících s využitím psychometrie, datové vědy a informací o trhu práce v reálném čase. Její komplexní řešení v oblasti párování, zapojení a výkonu jsou poskytována v širokém měřítku díky rozsáhlé přítomnosti společnosti RGH.Kontakt pro médiaMelissa Teh, provozní ředitelkaE-mail: melissa.teh@epitome.globalTelefon: +60 12 306 0647Kontakt pro investoryE-mail: investment@epitomeholdings.comSledujte konverzaci: #WorkforceOptimisation #EthicalAI #FutureOfWorkFoto – https://mma.prnewswire.com/media/2765596/Jan_Lambrechts.jpgFoto – https://mma.prnewswire.com/media/2766901/justin.jpg 

Čas načtení:

Nejčastější problémy a chyby při zpracování mezd

[skoleni-kurzy.eu] Na semináři získáte jistotu, že při zpracování mezd postupujete správným způsobem. Ujistíte se, zda ve specifických případech provádíte výpočet správně a zda váš SW pracuje dle legislativních podmínek * Pracovní doba: • specifické problémy v oblasti pracovní doby – co je „fondem- pracovní doby pro nerovnoměrné rozvržení pracovní doby jak pracovat s odpracovanými hodinami ve vztahu k fondu pracovní doby při zúčtování mzdy jaké dopady jsou v oblasti nemocenského pojištění při nesprávném použití rozvržení pracovní doby?, • zúčtování náhrady při dočasné pracovní neschopnosti, při nesprávném postupu v oblasti pracovní doby a nepoužívání faktických plánů směn v zúčtování, • chyby způsobené nesprávnou evidencí pracovní doby do mzdových nákladů zaměstnavatele – práce s rozvrhem směn, • příklady. Dovolená: • specifické příklady – nárok na dovolenou u matek, které žádají o změnu pracovní doby, nárok na dovolenou mezi MD a RD a její čerpání, • nárok na dovolenou u Dohod od 012024 – podmínky nároku a čerpání dovolené, • opakování náhradních dob, které vstupují do výpočtu, • příklady. Průměrný – pravděpodobný výdělek: • jak provést správný výpočet průměrného a obvzvlášť pravděpodobného výdělku u PP a u Dohod – postupy, • co vstupuje do výpočtu průměrného výdělku v praxi, • odměny za delší časové období než je jedno kalendářní čtvrtletí, • příklady – výpočty. Zdravotní a sociální pojištění v roce 2024: • DPČ a ZP – jak postupovat u pojištěnce státu při zaměstnání na DPČ, • zaměstnání malého rozsahu z pohledu SP a dopady do DPČ, • změny u DPP od 072024, • upozornění na chyby v praxi. Srážky ze mzdy 2024: • výpočtová základna, nezbavitelná částka, vyživované osoby, • povinnosti zaměstnavatele v souladu s OSŘ, • novinky ve srážkách ze mzdy v roce 2024, • insolvence, ukončení insolvence. Program zohlední legislativní vývoj k datu konání semináře. Odpovědi na dotazy. ...1. VOX a.s.

Čas načtení:

Cestovní náhrady v širších právních souvislostech – aktuálně a změny nejen pro rok 2024

[skoleni-kurzy.eu] Na kurzu získáte ucelený přehled o aktuální podobě principů pro poskytování náhrad cestovních výdajů a jejich daňových dopadů, jakož i dalších souvisejících povinností zaměstnavatele při vysílání zaměstnanců na zahraniční pracovní cesty nejen do členských států EU. Současně se seznámíte se změnami pro rok 2024 a plánovanými změnami pro rok 2025, pokud budou v době konání kurzu známé, s judikáty, stanovisky Asociace pro kolektivní vyjednávání i výsledky koordinačních výborů * • nárok na úhradu cestovních náhrad v pracovně právním vztahu jako základní princip vztahu zaměstnavatele a zaměstnance, • nárok - možnost sjednání cestovních náhrad a za jakých podmínek zaměstnanci, kteří uzavřeli pracovní smlouvu či dohody o pracích konaných mimo pracovní poměr, členové statutárních orgánů, zaměstnanci pronajatí v režimu mezinárodního pronájmu pracovní síly, • rozdílné nároky pro zaměstnance státní a zaměstnance v soukromém sektoru co je minimální povinností pro zaměstnavatele v soukromém sektoru a co všechno může zaměstnancům poskytovat bez negativních daňových dopadů, • sankce pro zaměstnavatele za neposkytnutí cestovních náhrad, promlčení nároku zaměstnance na cestovní náhrady, • místo výkonu práce a pravidelné pracoviště a jejich význam pro poskytování cestovních náhrad, • tuzemské cestovní náhrady pracovní cesta, cesta mimo pravidelné pracoviště, mimořádná cesta v souvislosti s výkonem práce mimo rozvrh směn, • specifické režimy cestovní náhrady při přeložení, dočasném přidělení a přijetí, judikatura, • cestovní náhrady versus stravné • zahraniční pracovní cesta jako jedna z forem vyslání a cestovní náhrady, • daňový režim při vysílání pracovníků na zahraniční pracovní cesty, • další povinnosti související se zahraniční pracovní cestou sociální zabezpečení, formulář A1, notifikační povinnosti, minimální odměna a zaručená mzda atd., • pravidla při vysílání do EU směrnice EP a Rady č. 96 - 71 o vysílání pracovníků v rámci poskytování služeb po novelizaci směrnicí EP a Rady č. 2018 - 957, Směrnice EP a Rady EU 2020, kterou se stanoví zvláštní pravidla o vysílání řidičů v odvětví silniční dopravy, • místo výkonu práce v zahraničí a související povinnosti zaměstnavatele, • paušalizace cestovních náhrad, • vyúčtování cestovních náhrad a dohoda se zaměstnancem o odlišných podmínkách, • příklady daňových a pojistných dopadů na zahraniční pracovní cestu zdaňování cestovních náhrad v zahraničí v návaznosti na pravidla zdanění podle smluv o zamezení dvojího zdanění a koordinační nařízení pro oblast sociálního zabezpečení a bilaterální smlouvy. Odpovědi na dotazy. ...1. VOX a.s.

Čas načtení:

Cestovní náhrady v širších právních souvislostech – aktuálně a změny nejen pro rok 2024

[skoleni-kurzy.eu] Na kurzu získáte ucelený přehled o aktuální podobě principů pro poskytování náhrad cestovních výdajů a jejich daňových dopadů, jakož i dalších souvisejících povinností zaměstnavatele při vysílání zaměstnanců na zahraniční pracovní cesty nejen do členských států EU. Současně se seznámíte se změnami pro rok 2024 a plánovanými změnami pro rok 2025, pokud budou v době konání kurzu známé, s judikáty, stanovisky Asociace pro kolektivní vyjednávání i výsledky koordinačních výborů * • nárok na úhradu cestovních náhrad v pracovně právním vztahu jako základní princip vztahu zaměstnavatele a zaměstnance, • nárok - možnost sjednání cestovních náhrad a za jakých podmínek zaměstnanci, kteří uzavřeli pracovní smlouvu či dohody o pracích konaných mimo pracovní poměr, členové statutárních orgánů, zaměstnanci pronajatí v režimu mezinárodního pronájmu pracovní síly, • rozdílné nároky pro zaměstnance státní a zaměstnance v soukromém sektoru co je minimální povinností pro zaměstnavatele v soukromém sektoru a co všechno může zaměstnancům poskytovat bez negativních daňových dopadů, • sankce pro zaměstnavatele za neposkytnutí cestovních náhrad, promlčení nároku zaměstnance na cestovní náhrady, • místo výkonu práce a pravidelné pracoviště a jejich význam pro poskytování cestovních náhrad, • tuzemské cestovní náhrady pracovní cesta, cesta mimo pravidelné pracoviště, mimořádná cesta v souvislosti s výkonem práce mimo rozvrh směn, • specifické režimy cestovní náhrady při přeložení, dočasném přidělení a přijetí, judikatura, • cestovní náhrady versus stravné • zahraniční pracovní cesta jako jedna z forem vyslání a cestovní náhrady, • daňový režim při vysílání pracovníků na zahraniční pracovní cesty, • další povinnosti související se zahraniční pracovní cestou sociální zabezpečení, formulář A1, notifikační povinnosti, minimální odměna a zaručená mzda atd., • pravidla při vysílání do EU směrnice EP a Rady č. 96 - 71 o vysílání pracovníků v rámci poskytování služeb po novelizaci směrnicí EP a Rady č. 2018 - 957, Směrnice EP a Rady EU 2020, kterou se stanoví zvláštní pravidla o vysílání řidičů v odvětví silniční dopravy, • místo výkonu práce v zahraničí a související povinnosti zaměstnavatele, • paušalizace cestovních náhrad, • vyúčtování cestovních náhrad a dohoda se zaměstnancem o odlišných podmínkách, • příklady daňových a pojistných dopadů na zahraniční pracovní cestu zdaňování cestovních náhrad v zahraničí v návaznosti na pravidla zdanění podle smluv o zamezení dvojího zdanění a koordinační nařízení pro oblast sociálního zabezpečení a bilaterální smlouvy. Odpovědi na dotazy. ...1. VOX a.s.

Čas načtení:

Zákoník práce po novele 2024 – prakticky, krok za krokem - seznámení s novelizací v roce 2024

[skoleni-kurzy.eu] Na semináři se dále seznámíte s obecně platnými principy zákoníku práce a dalšími souvisejícími pracovněprávními předpisy. Výklad je vždy velice úzce propojen s praktickými příklady z praxe. Po absolvování se budete umět v zákoníku práce orientovat. Velký prostor je vymezen dotazům účastníků kurzu. Budete informování o novelizacích v roce 2024 a dalších připravovaných pro další období Jako studijní materiál obdržíte ÚZ – Zákoník práce vyd. Sagit, a. s.. * • všeobecná ustanovení zákoníku práce z pohledu zaměstnavatele, • postup zaměstnavatele před vznikem pracovního poměru novelizace z pohledu směrnice EU 2019 - 1152 – o transparentních a předvídatelných podmínkách, praktické dopady do povinností zaměstnavatele řádně a včas informovat zaměstnance o všech podmínkách výkonu práce, • dohody o pracích konaných mimo pracovní poměr, dopady směrnice EU 2019 - 1152 – o transparentních a předvídatelných pracovních podmínkách, nová komplexní úprava, plánování výkonu práce, směn, evidence výkonu práce, nárok na dovolenou a jeho určení, změny při ukončování dohod o pracích konaných mimo pracovní poměr, • pracovní doba a doba odpočinku dopady z pohledu novelizace z pohledu směrnice o rovnováze mezi pracovní a soukromým životem rodičů a pečujících osob rozvržení pracovní doby, práce přesčas, noční práce, pracovní pohotovost, řádná evidence pracovní doby, • doručování písemností 2024 – nové možnosti využití elektronické formy, • bezpečnost a ochrana zdraví při práci prevence, předcházení, povinnosti zaměstnavatele, práva a povinnosti zaměstnance – základní vymezení, • základní obecná pravidla související se skončením pracovního poměru, • odměňování za práci mzda, příplatky náhrada výdajů v souvislosti s výkonem práce, budoucí dopady – Gender Pay GAP – rovné a transparentní odměňování, • překážky v práci, • dovolená – praktické příklady a výpočty, • náhrada škody prevence, odpovědnost za škodu, dohoda o odpovědnosti, náhrada škody, • vnitřní předpisy pracovní řád, osobní spis, pracovní posudek ochrana majetkových zájmů zaměstnavatele a ochrana osobních práv zaměstnance doručování, přechod práv a povinností z pracovněprávních vztahů, • odbory práva a povinnosti, kolektivní vyjednávání. Odpovědi na dotazy. ...1. VOX a.s.

Čas načtení: 2024-09-04 08:41:12

Jak na ztrátu zaměstnání: Co mám dělat?

Jak na ztrátu zaměstnání: Co mám dělat? redakce St, 09/04/2024 - 08:41 Práce a Kariéra Klíčová slova: nárok na odstupné od zaměstnavatele Zákon č. 262/2006 Sb., Zákoník práce osoby bez zdanitelných příjmů ukončili sami výpovědí výpověď avizo.cz inzertních serverech s nabídkou pracovních míst psychoterapie přes videohovor stres hedepy.cz finanční rozpočet Hodnocení Zvolte hodnoceníGive it 1/5Give it 2/5Give it 3/5Give it 4/5Give it 5/5 Nárok na odstupné nevzniká vždy Nárok na odstupné od zaměstnavatele je jakousi „finanční náplastí“ v náročné situaci. Pokud však skončil váš pracovní poměr na dobu určitou, nebo pokud vás zaměstnavatel propustil ve zkušební době, odstupné se vás netýká. A nemáte na něj nárok ani tehdy, pokud jste dostali výpověď pro porušení pracovní kázně. Naopak nárok na odstupné máte, pokud jste dostali výpověď z organizačních důvodů, a byl vám tak ukončen pracovní poměr dohodou pro nadbytečnost, z důvodu rušení pobočky nebo stěhování zaměstnavatele. Stejně tak vám nárok na odstupné náleží i tehdy, kdy už nemůžete svou pozici vykonávat z důvodu pracovního úrazu nebo nemoci z povolání. Minimální výši odstupného určuje Zákon č. 262/2006 Sb., Zákoník práce. Podle něj přísluší zaměstnanci při skončení pracovního poměru odstupné ve výši nejméně: jednonásobku jeho průměrného výdělku, pokud pracovní poměr u zaměstnavatele trval méně než 1 rok, dvojnásobku jeho průměrného výdělku, pokud pracovní poměr u zaměstnavatele trval alespoň 1 rok a méně než 2 roky, trojnásobku jeho průměrného výdělku, pokud pracovní poměr u zaměstnavatele trval alespoň 2 roky. Toto odstupné je vyplaceno v následujícím výplatním termínu po skončení pracovního poměru.     Úhrady zdravotního pojištění končí v den ukončení pracovního poměru Pokud nenastoupíte ihned na novou pozici, musíte počítat s tím, že za vás stávající zaměstnavatel již nebude po ukončení pracovního poměru platit zdravotní a sociální pojištění. Ze zákona jste však povinni hradit zdravotní pojištění – na výběr máte dvě možnosti: nejpozději do tří dnů po skončení pracovního poměru se přihlásíte jako žadatel o zaměstnání u Úřadu práce ČR, a zdravotní a sociální pojištění za vás bude hradit stát; na Úřad práce ČR se nepřihlásíte a budete si hradit zdravotní pojištění sami (v roce 2024 se pro osoby bez zdanitelných příjmů jedná o částku 2 552 Kč). Kdo má nárok na podporu v nezaměstnanosti Nárok na podporu v nezaměstnanosti náleží každému, kdo v uplynulých 2 letech odpracoval minimálně 12 měsíců a zároveň za něj zaměstnavatel odváděl důchodové pojištění (započítává se i péče o dítě mladší 4 let či osobu blízkou). Doba vyplácení i její výše závisí na výši příjmu a na věku uchazeče o zaměstnání. Uchazeči do věku 50 let mají nárok na podporu v nezaměstnanosti max. po dobu 5 měsíců, ve věku 50–55 let po 8 měsíců, pro uchazeče starší 55 let je maximální doba evidence na úřadu práce 11 měsíců. Výše podpory se počítá z průměrné měsíční mzdy dané osoby za předchozí kalendářní čtvrtletí, a je poskytována ve výši: 65 % během prvních dvou měsíců nezaměstnanosti; 50 % během 3. a 4. měsíce nezaměstnanosti; 45 % od 5. měsíce nezaměstnanosti po zbytek podpůrčí doby. Pozor! Pokud byste pracovní poměr ukončili sami výpovědí či dohodou, náleží vám po celou dobu podpora ve výši 45 % průměrné čisté měsíční mzdy. Na podporu v nezaměstnanosti nemáte nárok, pokud jste během posledních 6 měsíců dostali výpověď z důvodu zvlášť hrubého porušení pracovní nebo jiné povinnosti zaměstnance. Dávky v nezaměstnanosti nesmí přesáhnout 0,58násobek průměrné mzdy za první až třetí čtvrtletí předchozího roku (v roce 2024 tak můžete získat podporu max. 24 608 Kč měsíčně).       Jak podat žádost o podporu v nezaměstnanosti Registrace na Úřadu práce ČR musí proběhnout do tří pracovních dnů po ukončení pracovního poměru. Pro přihlášení na Úřadu práce ČR budete potřebovat občanský průkaz, vyplněnou žádost o zprostředkování zaměstnání a žádost o podporu v nezaměstnanosti a doklady vystavené zaměstnavatelem (zápočtový list, potvrzení o výši průměrného výdělku, evidenční list důchodového pojištění), příp. doklad o výkonu jiné výdělečné činnosti, pokud máte doplňující příjem. Žádost můžete podat osobně na kontaktním pracovišti Úřadu práce ČR (není nutno v místě trvalého bydliště), nebo i poštou, datovou schránkou či e-mailem s elektronickým podpisem. Jak si najít práci? Nespoléhejte jen na pracovní úřad S hledáním nové práce byste měli začít co nejdříve. Nespoléhejte však pouze na nabídky od Úřadu práce ČR, ale hledejte i sami. Poptat se můžete známých, největší nabídku volných pracovních míst však najdete na internetu. Vyhledávat můžete na nejrůznějších inzertních serverech s nabídkou pracovních míst, jako je například avizo.cz, navštívit můžete i weby firem ve vašem okolí a prohlédnout si jejich nabídku volných pozic. Využít lze také sociální sítě, zejm. Facebook (různé skupiny s nabídkami práce) či LinkedIn. Praktický tip Nezapomeňte si sepsat či aktualizovat strukturovaný životopis se svými znalostmi a zkušenostmi. Inspiraci, jak napsat životopis, najdete na internetu. Splácení úvěru v případě ztráty zaměstnání Ztráta zaměstnání zasáhne i váš finanční rozpočet, a tak může být problematické splácet finanční závazky. Pokud máte sjednáno pojištění schopnosti splácet, může namísto vás uhradit až 12 splátek pojišťovna. Stejně tak můžete k pokrytí finančních závazků využít životní pojištění, pokud máte v rámci něj pojištěnu ztrátu zaměstnání. Možnosti řešení mohou nabídnout i společnosti, u kterých máte nebankovní půjčky – zásadní je kontaktovat je co nejdříve a domluvit se s nimi na možnostech řešení. Ztráta zaměstnání vám zároveň ztíží možnost získat novou půjčku a bude problémem i pro refinancování hypotéky, pokud vám zrovna končí fixace. Jediným řešením pak bývá refixace, která je ale často spojena s vyšším úrokem. Praktický tip Nikdy nenechávejte zajít neschopnost splácet půjčky až do krajních mezí a snažte se najít co nejschůdnější řešení přímo s poskytovatelem úvěru. Předejdete tak riziku exekuce. Ztráta zaměstnání a její dopad na psychiku Na závěr je třeba ještě zmínit, že je naprosto běžné, že se ztráta práce odrazí i na psychice. Je proto třeba uvědomit si, že se nejedná o ostudu či selhání, ale o problém, který se může stát každému. Pomoci může rodina či přátelé, v případě, že se u vás po výpovědi ale začne projevovat vyčerpanost, nadměrný stres, přepadají vás depresivní myšlenky, máte problémy se spánkem či pociťujete jiné projevy, jako jsou zažívací potíže, bolesti hlavy, zvýšení krevního tlaku atd., je vhodné obrátit se na odbornou pomoc. Využít můžete návštěvu terapeuta či psychologa. Velmi dostupným a praktickým řešením je také možnost psychoterapie přes videohovor, tedy online z vašeho domova, kterou vám zprostředkuje například web hedepy.cz. Důležité také je nevzdávat se po prvním neúspěchu – oslovte více firem a rozešlete více životopisů. A pokud se vám nedaří sehnat práci ve vašem oboru delší dobu, informujte se o možnosti rekvalifikace – tu vám může uhradit i Úřad práce ČR, a vám se tak zvýší šance na získání nové práce. Přidat komentář ZDROJE:   https://pruvodce.gov.cz/ztrata-zamestnani/evidence-uchazecu https://www.prace.cz/poradna/aktuality/detail/article/propousti-vas-kdy-mate-narok-na-odstupne/ https://www.mpsv.cz/-/evidence-uchazecu-o-zamestnani-a-podpora-v-nezamestnanosti https://www.mpsv.cz/-/zadost-o-zprostredkovani-zamestnani https://do5minut.cz/ztrata-zamestnani/ www.e-sbirka.cz/sb/2006/262/2024-01-01 Zdroje obrázky: pixabay.com Ztráta zaměstnání představuje zásadní zlom. Obzvláště, pokud je nečekaná a my nemáme žádnou náhradu. Pak se rychle odrazí jak na psychické, tak finanční stránce. A samozřejmě s sebou nese i spoustu nejistot. Co dělat, když přijdete o práci? Máte nárok na odstupné? Jak to funguje na pracovním úřadě a kdo má nárok na podporu v nezaměstnanosti? Jak si najít novou práci či jak zvládnout splácení úvěrů během období nezaměstnanosti? Pojďme se nejen na tyto otázky podívat podrobněji. Přijít o práci může kdokoliv z nás. Abychom toto období překlenuli, je třeba vědět, co je třeba zařídit a na co máme v nezaměstnanosti nárok.

Čas načtení:

Cestovní náhrady v širších právních souvislostech – aktuálně a změny nejen pro rok 2025

[skoleni-kurzy.eu] Na kurzu získáte ucelený přehled o aktuální podobě principů pro poskytování náhrad cestovních výdajů a jejich daňových dopadů, jakož i dalších souvisejících povinností zaměstnavatele při vysílání zaměstnanců na zahraniční pracovní cesty nejen do členských států EU. Současně se seznámíte se změnami pro rok 2024 a plánovanými změnami pro rok 2025, pokud budou v době konání kurzu známé, s judikáty, stanovisky Asociace pro kolektivní vyjednávání i výsledky koordinačních výborů. * • nárok na úhradu cestovních náhrad v pracovně právním vztahu jako základní princip vztahu zaměstnavatele a zaměstnance, • nárok - možnost sjednání cestovních náhrad a za jakých podmínek zaměstnanci, kteří uzavřeli pracovní smlouvu či dohody o pracích konaných mimo pracovní poměr, členové statutárních orgánů, zaměstnanci pronajatí v režimu mezinárodního pronájmu pracovní síly, • rozdílné nároky pro zaměstnance státní a zaměstnance v soukromém sektoru co je minimální povinností pro zaměstnavatele v soukromém sektoru a co všechno může zaměstnancům poskytovat bez negativních daňových dopadů, • sankce pro zaměstnavatele za neposkytnutí cestovních náhrad, promlčení nároku zaměstnance na cestovní náhrady, • místo výkonu práce a pravidelné pracoviště a jejich význam pro poskytování cestovních náhrad, • tuzemské cestovní náhrady pracovní cesta, cesta mimo pravidelné pracoviště, mimořádná cesta v souvislosti s výkonem práce mimo rozvrh směn, • specifické režimy cestovní náhrady při přeložení, dočasném přidělení a přijetí, judikatura, • cestovní náhrady versus stravné • zahraniční pracovní cesta jako jedna z forem vyslání a cestovní náhrady • Změny v zahraničních cestovních náhradách podle vyhlášky v roce 2025 • daňový režim při vysílání pracovníků na zahraniční pracovní cesty, • další povinnosti související se zahraniční pracovní cestou sociální zabezpečení, formulář A1, notifikační povinnosti, minimální odměna a zaručená mzda atd., • pravidla při vysílání do EU směrnice EP a Rady č. 96 - 71 o vysílání pracovníků v rámci poskytování služeb po novelizaci směrnicí EP a Rady č. 2018 - 957, Směrnice EP a Rady EU 2020, kterou se stanoví zvláštní pravidla o vysílání řidičů v odvětví silniční dopravy, • místo výkonu práce v zahraničí a související povinnosti zaměstnavatele, • paušalizace cestovních náhrad, • vyúčtování cestovních náhrad a dohoda se zaměstnancem o odlišných podmínkách, • příklady daňových a pojistných dopadů na zahraniční pracovní cestu zdaňování cestovních náhrad v zahraničí v návaznosti na pravidla zdanění podle smluv o zamezení dvojího zdanění a koordinační nařízení pro oblast sociálního zabezpečení a bilaterální smlouvy. Odpovědi na dotazy. ...1. VOX s.r.o.

Čas načtení: 2025-09-10 09:48:00

BlackLine uvádí na trh Verity, důvěryhodnou umělou inteligenci vytvořenou speciálně pro finanční oddělení

Los Angeles 10. září 2025 (PROTEXT/PRNewswire) - Verity nabízí sadu důvěryhodných funkcí umělé inteligence – od agentních zkušeností po inteligentní poznatky – a vytváří tak novou digitální pracovní sílu pro finanční odděleníSpolečnost BlackLine, Inc. (Nasdaq: BL) dnes oznámila uvedení Verity, komplexní sady funkcí umělé inteligence, která poskytuje finančním a účetním týmům novou digitální pracovní sílu v podobě integrované a auditovatelné umělé inteligence. Verity, postavená na důvěryhodném základě platformy Studio360 společnosti BlackLine a její jednotné datové vrstvě, zajišťuje integritu procesů, urychluje řešení a poskytuje inteligentní analýzy pro finanční oddělení.„Mnozí se ptají, jaký důsledek bude mít generativní AI na podnikový software. Naše odpověď je jasná: její síla se projeví pouze tehdy, je-li postavena na neotřesitelném základu datové integrity a důvěry," řekl Owen Ryan, spoluzakladatel a předseda představenstva společnosti BlackLine. „To, co skutečně odlišuje BlackLine, je naše neochvějné odhodlání dodržovat tento princip, díky čemuž máme jedinečnou pozici k tomu, abychom vedli revoluci AI ve financích. S Verity poskytujeme finančním profesionálním pracovníkům takovou AI, jíž mohou důvěřovat – výkonnou, transparentní, auditovatelnou a speciálně vytvořenou pro potřeby finančního oddělení."Nadace pro důvěryhodnou AIVerity – z latinského slova pro „pravdu" – se vyznačuje třemi základními pilíři:1. Kontrolní vrstva pro AI: BlackLine poskytuje centralizovanou správu, auditovatelnost a transparentnost, které podniky potřebují k bezpečnému provozování modelů AI – což je klíčová funkce pro finanční operace.2. Jednotná platforma jako jediný zdroj pravdy o AI: Na rozdíl od izolovaných bodových řešení slouží platforma Studio360 společnosti BlackLine a její jednotná datová vrstva založená na Snowflake jako jediný zdroj pravdy o AI. To dává Verity komplexní přehled o celé oblasti financí a účetnictví, což umožňuje jistější a inteligentnější rozhodování.3. Desítky let znalostí procesů jako základ AI: Společnost BlackLine zapracovala více než dvě desetiletí vedoucího postavení a osvědčených postupů od více než 4 400 zákazníků do základní logiky své AI. Tyto plány slouží jako referenční model pro finanční operace v tomto odvětví a poskytují AI společnosti BlackLine bezkonkurenční inteligenci, díky níž je její automatizace chytřejší a efektivnější než jakýkoli obecný nástroj.Nová digitální pracovní síla pro financeVerity představuje komplexní sadu funkcí umělé inteligence společnosti BlackLine, která je integrována do platformy Studio360 a řešení pro záznam a vykazování a dále fakturaci a inkaso. Verity, navržená tak, aby poskytovala praktickou, důvěryhodnou a auditovatelnou umělou inteligenci, automatizuje složité procesy, odhaluje hluboké analytické poznatky a posiluje finanční a účetní odborníky tím, že je osvobozuje od úmorně se opakující práce.Jádrem této nové digitální pracovní síly je Vera, vedoucí týmu AI, která řídí a koordinuje tým specializovaných agentů. Vera funguje jako jediný kontaktní bod pro finanční a účetní odborníky a umožňuje jim koordinovat složité pracovní postupy, přidělovat úkoly a kontrolovat práci celého týmu agentů. Vera nepůsobí jenom jakési rozhraní, ale také jako supervizorka vaší digitální pracovní síly, díky níž je spolupráce mezi lidmi a AI plynulá, strategická a plně auditovatelná.Verity poskytuje inteligentní funkce v rámci komplexní sady nástrojů a vytváří novou digitální pracovní sílu pro úřad finančního ředitele:• Agentické zkušenosti – Nasazuje agentickou pracovní sílu k řízení komplexních pracovních postupů od odesílatele k přijímateli, která funguje jako rozšíření finančního týmu. Tito digitální pracovníci jsou řízeni a spravováni prostřednictvím Very, přičemž uživatelé si zachovávají plný přehled a kontrolu.• Inteligentní poznatky a vysoce aktivní analýza – Transformuje surová finanční data do předvídavých pokynů, od prediktivních prognóz až po vysoce aktivní odhalování rizik.• Automatizace procesů nové generace – Vylepšuje základní řešení BlackLine o novou vrstvu inteligence, která umožňuje řešit rozsáhlé a komplexní procesy s větší rychlostí a přesností, jako je například párování založené na umělé inteligenci a inteligentní sběr dat.• Automatizované generování a shrnování obsahu – Zefektivňuje manuální práci tím, že vytváří návrhy textů a zpracovává velké objemy finančních dat a dokumentů do jasných a použitelných výstupů.„BlackLine vyniká tím, že poskytuje nezbytnou aplikační a kontrolní vrstvu, díky níž je výkonná umělá inteligence auditovatelná, důvěryhodná a pro podniky nepostradatelná," řekl Jeremy Ung, technologický ředitel společnosti BlackLine. „Naší vizí je poskytovat finanční operace připravené na budoucnost prostřednictvím agentické umělé inteligence, která přesahuje automatizaci a umožňuje zákazníkům předvídat, rozhodovat se a jednat rychleji. S důvěryhodnými partnery, jako je Google Cloud, kombinujeme špičkové modely Gemini od Google se svými bezkonkurenčními znalostmi v oblasti správy a postupů."„Jsme nesmírně rádi, že můžeme spolupracovat se společností BlackLine na urychlení inovací pomocí generativní umělé inteligence Google Cloudu," řekl Rodrigo Rocha, výkonný ředitel pro globální partnerství mezi softwarovými společnostmi ve společnosti Google Cloud. „Díky začlenění umělé inteligence od Googlu do platformy BlackLine mohou společní zákazníci rychleji a s větší jistotou uzavírat své účetní knihy a odhalovat strategické postřehy ve svých finančních datech."V čele budoucnosti důvěryhodné umělé inteligenceSpolečnost BlackLine vytváří nový svět práce, ve kterém lidé a umělá inteligence fungují jako jeden jednotný tým. Neochvějný závazek společnosti BlackLine k integritě dat poskytuje důvěryhodný základ této nové digitální pracovní síle a zajišťuje, že je organizována a kontrolována se stejnou přísností jako kterýkoli člen týmu. To umožňuje odborníkům v oblasti financí a účetnictví řídit své finanční operace se strategickým přehledem a budovat budoucnost s bezkonkurenční přesností a kontrolou.Chcete-li se dozvědět více o schopnostech umělé inteligence společnosti BlackLine a o tom, jak podporují finanční operace připravené na budoucnost, navštivte https://www.blackline.com/why-blackline/blackline-ai/.O společnosti BlackLineBlackLine (Nasdaq: BL), platforma připravená na budoucnost pro finanční oddělení, podporuje digitální transformaci financí tím, že organizacím umožňuje přesné, efektivní a inteligentní finanční operace.Komplexní platforma Studio360 společnosti BlackLine řeší klíčové postupy, včetně zaznamenávání a vykazování a dále fakturace a inkasa, a umožňuje sjednocená a přesná data, zefektivněné a optimalizované procesy a přehled v reálném čase díky viditelnosti, automatizaci a umělé inteligenci. Osvědčený spolupracující přístup společnosti BlackLine zajišťuje nepřetržitou transformaci, která přináší okamžité výsledky a trvalou hodnotu. Díky osvědčeným inovacím, špičkovým investicím do výzkumu a vývoje a bezpečnostním postupům na světové úrovni spolupracuje s BlackLine více než 4 400 zákazníků z různých odvětví, aby vedli své organizace do budoucnosti.Další informace naleznete na blackline.com.Logo - https://mma.prnewswire.com/media/325382/blackline_company_logo.jpg KONTAKT: Samantha Darilek, viceprezidentka pro podnikovou komunikaci, samantha.darilek@blackline.com 

Čas načtení:

Správný výpočet dovolené podle odpracovaných hodin včetně příkladů – novinky a nejčastější chyby

[skoleni-kurzy.eu] Na semináři získáte jistotu, že při zpracování mezd postupujete správným způsobem. Ujistíte se, zda ve specifických případech provádíte výpočet správně a zda váš SW pracuje dle legislativních podmínek. Cílem semináře je komplexní výklad podmínek dovolené v různých typech pracovní doby. Upozornění na konkrétní problémy, které nám z koncepce dovolené v praxi vyplývají. * • dovolená – podmínky pro vznik práva na dovolenou, • dovolená za kalendářní rok a dovolená poměrná část nově – jaké podmínky je nutné splnit pro nárok na dovolenou za kalendářní rok a pro poměrnou část?, • vyjádření rozsahu práva zaměstnance na dovolenou v násobcích týdenní pracovní doby – změna principu nároku na dovolenou ve vztahu k odpracované době – výpočet založen na stanovené týdenní pracovní době a kratší stanovené týdenní pracovní době – příklady, • dovolená při kratší pracovní době – příklady a posouzení jak postupovat v případech práce nad rámec stanoveného týdenního úvazku, • dovolená a změna stanovené týdenní pracovní doby – příklady a dopady do vyjadřování na výplatní pásce – opakované změny stanovené týdenní pracovní doby, • dovolená u dohod konaných mimo pracovní poměr – příklady, • řetězení pracovně právních vztahů a nárok na dovolenou • náhradní doby pro vznik nároku na dovolenou – částečně započtené a plně započtené – v souvislosti s řetězením vztahů • dovolená mezi MD a RD – příklady, • dodatková dovolená, dovolená u pedagogických a akademických pracovníků, • příklady výpočtů. Odpovědi na dotazy. ...1. VOX s.r.o.

Čas načtení:

Jak správně počítat dovolenou podle odpracovaných hodin včetně příkladů v podmínkách roku 2025 – nejčastější problémy ve výpočtech

[skoleni-kurzy.eu] Na semináři získáte jistotu, že při zpracování mezd postupujete správným způsobem. Ujistíte se, zda ve specifických případech provádíte výpočet správně a zda váš SW pracuje dle legislativních podmínek. Cílem semináře je komplexní výklad podmínek dovolené v různých typech pracovní doby. Upozornění na konkrétní problémy, které nám z koncepce dovolené v praxi vyplývají. * • dovolená – podmínky pro vznik práva na dovolenou, • dovolená za kalendářní rok a dovolená poměrná část nově – jaké podmínky je nutné splnit pro nárok na dovolenou za kalendářní rok a pro poměrnou část?, • vyjádření rozsahu práva zaměstnance na dovolenou v násobcích týdenní pracovní doby – změna principu nároku na dovolenou ve vztahu k odpracované době – výpočet založen na stanovené týdenní pracovní době a kratší stanovené týdenní pracovní době – příklady, • dovolená při kratší pracovní době – příklady a posouzení jak postupovat v případech práce nad rámec stanoveného týdenního úvazku, • dovolená a změna stanovené týdenní pracovní doby – příklady a dopady do vyjadřování na výplatní pásce – opakované změny stanovené týdenní pracovní doby, • dovolená u dohod konaných mimo pracovní poměr – příklady, • řetězení pracovně právních vztahů a nárok na dovolenou • náhradní doby pro vznik nároku na dovolenou – částečně započtené a plně započtené – v souvislosti s řetězením vztahů • dovolená mezi MD a RD – příklady, • dodatková dovolená, dovolená u pedagogických a akademických pracovníků, • příklady výpočtů. Odpovědi na dotazy. ...1. VOX s.r.o.

Čas načtení: 2019-04-26 10:27:48

Daňově uznatelné náklady

Podnikáte a nejste si jistí, co vše se dá považovat na daňově uznatelné náklady? Trošku vám v tom pomůžeme. Co je vlastně daňově uznatelný náklad? Jedná se o výdaj, který je vynaložený na dosažení, zajištění a udržení zdanitelných příjmů. Je nutné prokázat, že takový náklad opravdu vznikl a to nejčastěji  fakturou, smlouvou apod. Samozřejmě tento náklad musí souviset s příslušným účetním obdobím. Bohužel zákon některé výdaje neuznává jako daňově uznatelné náklady. Jako daňově neuznatelné jsou např. náklady na reprezentaci. Výdaje/náklady daňově neúčinné můžeme rozdělit do 4 základních skupin. 1. skupina – náklady, které jsou vždy daňově neuznatelné -reprezentace -nesmluvní pokuty a penále -dary -ostatní sociální náklady -účetní opravné položky -účetní rezervy apod. 2. skupina – náklady daňově uznatelné pouze do výše souvisejícího příjmu Manka a škody, které jsou daňovým nákladem do výše náhrady (náklad na škodu může být plně daňově uznatelným v případě poškození živelnou pohromou nebo škody způsobené neznámým pachatelem). Hodnota neodpisovaného hmotného majetku (pozemku) při jeho prodeji fyzickou osobou. 3. skupina – náklady daňově uznatelné podle podmínek v zákoně o daních z příjmu - Výdaje na pracovní a sociální podmínky zaměstnanců - Odpisy dlouhodobého majetku - Finanční leasing. 4. skupina – náklady, které jsou daňově uznatelné, pokud byly i zaplaceny - Pokud má být pojistné na sociální a zdravotní pojištění daňově uznatelným nákladem, musí být zaměstnavatelem i uhrazeno, a to nejpozději do konce následujícího měsíce po uplynutí zdaňovacího období. - Daň z nemovitých věcí. - Smluvní pokuty a úroky z prodlení (platí jenom pro pokuty, penále, úroky a poplatky z prodlení vyplývající ze závazkového vztahu). Vybrali jsme několik příkladů, které podnikatelé nejvíce řeší. Firemní oblečení Dalším velkým problémem pro podnikatele je, zda a případně jak je možné si uplatnit oblečení jako daňově uznatelný náklad. Takový náklad mohou do svého účetnictví promítnout pouze v případě, že dané oblečení používají pouze k výkonu své pracovní činnosti, v některých případech by mělo být opatřeno logem společnosti a některé firmy k tomu mají i interní směrnice. Náklady na reprezentaci Pohoštění, občerstvení, dary jsou daňově neúčinné. Reklamní nebo propagační předmět Musí být označen názvem obchodní firmy nebo ochrannou známkou poskytovatele tohoto předmětu. Zároveň nesmí hodnota tohoto předmětu přesáhnout hranici 500 korun bez DPH a nesmí být s výjimkou tichého vína předmětem spotřební daně. Firemní stravování zaměstnanců a nápoje pro zaměstnance Příspěvky na stravování zajišťované prostřednictvím jiných subjektů a poskytované až do výše 55 % ceny jednoho jídla za jednu směnu, maximálně však do výše 70 % stravného vymezeného pro zaměstnance při trvání pracovní cesty 5 až 12 hodin za směnu, která trvá min. 3 hodiny. Nealkoholické nápoje Hodnota nealkoholických nápojů poskytovaných zaměstnavatelem zaměstnancům na pracovišti je osvobozena od daně z příjmu u zaměstnanců. U zaměstnavatele je daňovým nákladem pouze voda (a to i balená). Náklady na pracovní oblečení a jeho údržbu Jedná se pouze o oblečení, které zaměstnanec může nosit pouze v průběhu pracovního výkonu. Částky za opotřebení nářadí zaměstnance i příspěvek na udržování oblečení je možné paušalizovat. Náklady na zabezpečení přechodného ubytování Pokud obec trvalého bydliště není shodná s obcí přechodného ubytování, nepeněžní plnění poskytnuté zaměstnavatelem ve formě přechodného ubytování je osvobozeno od daně z příjmu maximálně do hodnoty 3500 Kč měsíčně. Doprava, přeprava a cestovní náhrady zaměstnancům Práva zaměstnanců vyplývající z kolektivní smlouvy, vnitřního předpisu zaměstnavatele, pracovní nebo jiné smlouvy, pokud zákon nestanoví jinak, jsou pro zaměstnavatele daňově účinné. U zaměstnance jde o zdanitelný příjem, a to ve výši obvyklého jízdného. Cestovní náhrady na tuzemskou a zahraniční pracovní cestu Zaměstnanci vzniká nárok na stravné, ubytování, dopravu, náklady spojené se služební cestou, kapesné (pouze u zahraniční pracovní cesty). Odborný rozvoj a rekvalifikace zaměstnanců Aby se pro zaměstnavatele jednalo o daňově účinný náklad a zároveň u zaměstnance o příjem osvobozený od daně z příjmů, musí to být nepeněžní forma úhrady zaměstnanci (zaměstnavatel zasílá peněžní prostředky rovnou vzdělávacímu zařízení, ne na účet zaměstnance) a vzdělání/rekvalifikace musí souviset s předmětem činnosti zaměstnavatele. Kultura, rekreace, tělovýchova Vždy se jedná o daňově neúčinný náklad pro zaměstnavatele. Nepeněžní plnění poskytnuté zaměstnavatelem zaměstnanci za účelem benefitu rekreace je od daně z příjmu osvobozeno do částky 20 000 Kč za rok vč. rekreace pro rodinného příslušníka. Pojistné na penzijní a životní pojištění Do 50 000 korun za rok dohromady pro penzijní (důchodové) připojištění a životní pojištění při splnění podmínek je osvobozeno od daně z příjmů a neodvádí se z něj ani sociální a zdravotní pojištění (daňový odečet pro zaměstnance na penzijní spoření a taky na životní pojištění v rámci daňových úlev je 24 000 Kč).

Čas načtení: 2018-12-10 09:28:00

e-Neschopenky

Už jste slyšeli o e-neschopenkách? Měli by být zavedeny od roku 2020 a měli by ulevit jak zaměstnavatelům, lékařům, ale i zaměstnancům. Elektronizace dočasných pracovních neschopností je rozdělena do tří etap. 1. Nová informační služby pro zaměstnavatele Od 1. ledna 2019 zavádí Česká správa sociálního zabezpečení novou informační službu pro zaměstnavatele. Prostřednictvím portálu ČSSZ bude moci zaměstnavatel  zjistit informaci, zda je již v systému ČSSZ zaevidovaná nová pracovní neschopnost jeho zaměstnance, od jakého data a také k jakému datu byla ukončena. Tato nová služba pro zaměstnavatele bude přístupná po přihlášení do ePortálu ČSSZ.   2. Dvě nová zákonná opatření Od 1. července 2019 mají platit dvě nová zákonná opatření: povinná elektronická forma hlášení ošetřujícího lékaře o vzniku a ukončení dočasné pracovní neschopnosti, s tím souvisí také zkrácení lhůty, v níž ošetřující lékař toto rozhodnutí odešle, rozšíření okruhu údajů, které budou orgány nemocenského pojištění sdělovat zaměstnavatelům o dočasné pracovní neschopnosti jejich zaměstnanců – jedná se například o informace o místě pobytu zaměstnance v dočasné pracovní neschopnosti či rozsahu vycházek. Zavedení povinného elektronického hlášení urychlí předávání informací od ošetřujících lékařů okresním správám sociálního zabezpečení, protože nebude třeba doručování papírových neschopenek prostřednictvím pošty. Elektronicky předané údaje o nových pracovních neschopnostech se rychle načtou do databáze nemocenského pojištění, což umožní brzký přístup zaměstnavatelů k údajům o pracovních neschopnostech jejich zaměstnanců. Pouze v případě nepřesné nebo nedostatečně vyplněné neschopenky bude muset OSSZ údaje došetřovat a zaměstnavatelé nebudou mít k dispozici data online, ale později. Předávání údajů od lékařů bude probíhat prostřednictvím současné služby provozované ČSSZ již od roku 2010, která technicky neumožňuje připojení na aktuální centrální registry zaměstnavatelů a zaměstnanců a podporu při vyplňování nezbytných údajů, zbylé části stávajícího formuláře budou muset lékaři v druhé polovině roku 2019 tisknout. Přístup zaměstnavatelů k údajům bude nadále probíhat prostřednictvím online služby ePortálu ČSSZ. 3. Úplná elektronizace Od roku 2020 by měl být celý proces související s dočasnou pracovní neschopností již zcela funkční. Služby pro zaměstnavatele doplní nové elektronické služby pro ošetřující lékaře s podporou centrálních registrů ČSSZ. Sníží se administrativní zatížení jak lékařů, tak zaměstnavatelů. Když lékař zadá číslo pojištěnce do aplikace elektronické neschopenky, dojde k načtení všech dalších údajů z centrálních registrů ČSSZ včetně aktuálních zaměstnavatelů a lékař jen ověří u pacienta správnost údajů a v systému potvrdí vznik nové pracovní neschopnosti. Zaměstnavatelům odpadne povinnost přijímat od zaměstnanců a předávat OSSZ žádosti o nemocenské. Pouze při pracovní neschopnosti delší než 14 kalendářních dnů zašle zaměstnavatel okresní správě sociálního zabezpečení nezbytné údaje (zejména o výši příjmu zaměstnance a o způsobu výplaty mzdy), aby bylo možné vypočítat a vyplatit nemocenskou dávku. Jediným formulářem, který pravděpodobně zůstane v papírové podobě, bude Průkaz práce neschopného pojištěnce. Ten bude mít zaměstnanec u sebe, bude se jím prokazovat při kontrole, může jím na žádost zaměstnavatele prokazovat překážku v práci i doložit datum ukončení neschopnosti pro výplatu náhrady mzdy.  

Čas načtení:

Konto pracovní doby – praktický návod krok za krokem, jeho výhody a nároky kladené na zaměstnavatele

[skoleni-kurzy.eu] Mnoho firem hledá cesty jak nastavit co nejvíce flexibilní formu rozvrhu pracovní doby z pohledu zaměstnavatele. Lektor vás na semináři postupně seznámí se základními a praktickými úkony, které jsou nezbytné pro nastavení funkčního konta pracovní doby u těch firem, které v důsledku sezónnosti, nárůstu či výkyvu zakázek potřebují využívat pracovní dobu zaměstnanců v pružnějším režimu dle aktuálních potřeb. Ale také upozorní na veškerá s tím spojená úskalí a celkovou administrativní náročnost nejen celkového nastavení, ale i denní - týdenní kontroly této formy rozvržení pracovní doby, aby vše bylo zcela v souladu se zákoníkem práce. * • princip konta pracovní doby, základní pojmy, • výhody zavedení do praxe, • změny oproti pravidelné pracovní době, • zákoník práce a související předpisy, • vnitřní předpis, kolektivní smlouva, nastavení SW, • vedení docházky a povinná dokumentace, • nastavení vyrovnávacích období, • vyúčtování konta pracovní doby. Případy z praxe, dotazy a diskuze. ...1. VOX a.s.