Po 16letech jsem zahodil všechen kod webu a napsal celý kod znovu. Vypadá to tu +- stejně, ale pokud narazíte na něco co vám vadí tak mi o tom napište: martin@vorel.eu nebo se mi ozvěte na twitteru Začal jsem dělat change log.

Kurzy ze dne: 06.06.2025 || EUR 24,750 || JPY 15,035 || USD 21,695 ||
sobota 7.června 2025, Týden: 23, Den roce: 158,  dnes má svátek Iveta, zítra má svátek Medard
7.června 2025, Týden: 23, Den roce: 158,  dnes má svátek Iveta
DetailCacheKey:d-1038370 slovo: 1038370
Při projetí návěstidla v Letovicích systém ETCS podle Drážní inspekce fungoval

V době, kdy ve čtvrtek večer projel spěšný vlak od Brna v Letovicích návěstidlo, před nímž měl zastavit, zabezpečovací systém ETCS fungoval, řekl generální inspektor Drážní inspekce Jan Kučera. Je podle něj zřejmé, že při obsluze systému selhal člověk. Neví se ale, který a jakým způsobem. Vše je předmětem vyšetřování, které bude podle Kučery trvat několik dnů či týdnů. Inspekce poté zveřejní zprávu, z níž vyplyne i poučení, co by se případně mělo změnit, aby se čtvrteční situace neopakovala.

---=1=---

--=0=--

---===---

Čas načtení: 2024-02-29 17:33:40

Magistrála v roce 2026: Zúžené pruhy, odstraněná návěstidla. Místo toho chodníky a prostor pro cyklisty

Náměstek pro dopravu Zdeněk Hřib chce do konce volebního období poměštit severojižní magistrálu. Dlouhodobá vize ji zavede na zem. Článek Magistrála v roce 2026: Zúžené pruhy, odstraněná návěstidla. Místo toho chodníky a prostor pro cyklisty se nejdříve objevil na CzechCrunch.

Čas načtení: 2024-03-28 21:12:00

Zmizel další kousek železniční historie. V Božících u Znojma včera železničáři odstranili mechanická návěstidla. (video)

Zmizel další kousek železniční historie. V Božících u Znojma včera železničáři odstranili mechanická návěstidla. Takzvané klacky ukazovaly vlakům, zda mají volnou cestu. Soustrojí je staré zhruba sto let. Podobná...

Čas načtení: 2024-06-06 16:56:14

V Pardubicích po rekonstrukci za 6,4 miliardy nefunguje žádný zabezpečovač

Srážka osobního a nákladního vlaku v Pardubicích souvisí zřejmě s lidskou chybou. Ačkoliv pardubický uzel prošel rozsáhlou modernizací včetně instalace zabezpečovače ETCS (European Train Control System) za téměř 6,4 miliardy korun, ten začne v ČR fungovat naplno až od příštího roku. Starý zabezpečovač byl přitom odstraněn při rekonstrukci uzlu. Strojvedoucí tak musí spoléhat na své oči upřené na návěstidla.

Čas načtení: 2024-06-07 08:49:00

Záběry z kamery: RegioJet před srážkou stihl zastavit, pomalu jedoucí vlak ho stejně zdemoloval

Osobní vlak RegioJetu, který se ve středu večer srazil v Pardubicích s nákladní soupravou ČD Cargo, se po projetí návěstidla prakticky zastavil. Tragická událost si vyžádala čtyři oběti a 22 zraněných.

Čas načtení: 2024-06-11 16:24:32

Železniční uzel bez zabezpečení? Při opravách standard

Po nehodě vlaků v Pardubicích, kde došlo osobní soupravou společnosti RegioJet k projetí návěstidla a následné srážce s nákladním vlakem, zarazila mnohé skutečnost, že v železničním uzlu, který v uplynulých letech prošel rozsáhlou a nákladnou rekonstrukcí, nebyl žádný funkční vlakový zabezpečovací systém. Starý byl při rekonstrukci odstraněn a nový ještě nefunguje.

Čas načtení: 2024-06-16 00:03:00

Tragická nehoda: Chybějící zabezpečovač v Pardubicích nepokrývala dotace, stát by ho musel platit ze svého

Při tragické srážce vlaků v Pardubicích, při které zahynuly čtyři ženy a 27 lidí bylo zraněno, nebyl aktivní ani liniový neboli národní zabezpečovač, ani moderní evropský zabezpečovač ECTS. Fungoval pouze tzv. staniční zabezpečovač, který řídí návěstidla, ale je závislý na pozornosti strojvedoucího. Jedná se o důsledek rozhodnutí ministerstva dopravy z roku 2017. Od té doby se na modernizovaných částech hlavních tratí, jako je uzel v Pardubicích, nebuduje původní liniový zabezpečovač, ale pouze…

Čas načtení: 2024-06-17 14:52:00

VIDEO: Funkční národní zabezpečovač by zabránil smrtelné nehodě, ukazuje na videu RegioJet

Test přepravní společnosti RegioJet ukázal, že aktivní národní zabezpečovač by tragické nehodě vlaků v Pardubicích předminulý týden zabránil. Společnost to v pondělí uvedla v tiskové zprávě. Vyvrací tak informace Správy železnic, uvedla, že tento zabezpečovač nedokáže kontrolovat rychlost a nedovolené projetí návěstidla zakazujícího jízdu. Soukromý dopravce zveřejnil i video, na kterém součinnost lokomotivy a národního zabezpečovače demonstruje.

Čas načtení: 2024-11-13 11:59:53

Zmatky na pražském hlavním nádraží, vlak projel návěstidlo

Kvůli projetí odjezdového návěstidla byl ve středu dopoledne značně omezen provoz ve stanici Praha hlavní nádraží. Některé spoje byly zrušeny, další jely odklonem a zbývající nabraly zpoždění často v řádu desítek minut.

Čas načtení: 2025-01-02 06:30:00

Při nehodách na železnici zemřelo loni méně lidí než v předchozím roce

Méně lidí zemřelo ve srovnání s předchozím rokem loni na železnici. Do prosince jich bylo 191. Nejčastěji šlo o přímý střet vlaku s člověkem. Přibylo ale případů projetí návěstidla zakazujícího jízdu. Předloni jich bylo 123, v právě skončeném roce 2024 o čtyřicet víc. Nejtragičtější takovou nehodou byla srážka dvou vlaků v Pardubicích na začátku června. Zemřeli při ní čtyři lidi. Škoda přesáhla 110 milionů korun.

Čas načtení: 2025-03-07 09:26:53

Jeden mrtvý a tři zranění po nehodě na dálnici D7 na Lounsku

Tragické následky měla v pátek ráno nehoda na dálnici D7 ve směru na Chomutov, kde osobní auto vrazilo do návěstidla. Jeden člověk zemřel a další tři lidé se zranili, z nichž jednoho záchranáři přepravili do nemocnice vrtulníkem. Místo nehody policie uzavřela, omezení podle předběžných odhadů potrvá do poledne.

Čas načtení: 2025-06-05 06:00:00

Tikající bomba na dráze: Strojvůdci koukají do mobilů a projíždějí návěstidla, varuje inspekce

Strojvůdci v Česku jsou čím dál víc nepozorní a nesoustředění. Ukazuje na to rapidní nárůst počtu projetí návěstidla zakazujícího jízdu na tuzemských železnicích. Na vině může podle Drážní inspekce (DI) být používání mobilních telefonů nebo tabletů ze strany šoférů lokomotiv.