Po 16letech jsem zahodil všechen kod webu a napsal celý kod znovu. Vypadá to tu +- stejně, ale pokud narazíte na něco co vám vadí tak mi o tom napište: martin@vorel.eu nebo se mi ozvěte na twitteru Začal jsem dělat change log.

Kurzy ze dne: 06.06.2025 || EUR 24,750 || JPY 15,035 || USD 21,695 ||
sobota 7.června 2025, Týden: 23, Den roce: 158,  dnes má svátek Iveta, zítra má svátek Medard
7.června 2025, Týden: 23, Den roce: 158,  dnes má svátek Iveta
DetailCacheKey:d-1037876 slovo: 1037876
Zákazníci berou útokem levné elektromobily Tesla z Nizozemska

<p>V květnu 2025 prodalo Carvago rekordní počet bateriových elektromobilů. Jejich podíl na celkových prodejích poprvé dosáhl 17 %.</p> <p>The post <a href="https://www.hybrid.cz/zakaznici-berou-utokem-levne-elektromobily-tesla-z-nizozemska/">Zákazníci berou útokem levné elektromobily Tesla z Nizozemska</a> first appeared on <a href="https://www.hybrid.cz/">Hybrid.cz</a>.</p>

---=1=---

Čas načtení: 2024-05-11 11:11:55

Bohatí zákazníci ztrácí podle šéfa značky Rimac o výkonné elektromobily zájem

S nástupem elektromobility se začala objevovat velmi výkonná elektrická auta. U nich po sešlápnutí plynového pedálu prakticky neexistuje prodleva, což je na rychlou jízdu jako dělané. Jenomže se podle šéfa automobilky Rimac, která to s vysokovýkonnými elektromobily opravdu umí, trh pro tyto vozy splaskl, zájem o ně prý neustále klesá. Mate Rimac je přesvědčen, že […]

\n

Čas načtení: 2024-07-26 15:16:15

Elektromobily u Porsche? Tak horké to není a jen tak nebude, značka nechá volbu na zákaznících

Upřímně bychom teď nechtěli být v roli jakékoliv automobilky. Bude tedy zákaz spalovacích motorů v Evropě? Jak to bude se syntetickými palivy? Budou zákazníci vůbec chtít elektromobily? A co dělat s tím, že je zatím moc nechtějí a jde spíš o zábavu pro pár lidí? Byť tedy jejich prodeje pořád, ale jen velmi pozvolně rostou. […]

\n

Čas načtení: 2024-10-31 15:16:01

Hyundai kvůli nezájmu o elektromobily v Nošovicích pozastaví výrobu. Zatím na jeden den

Jakkoliv to ze strany nadšenců do elektromobility může vypadat, že zájem o tato auta je velký a značky nestíhají vyrábět, naprostý opak je pravdou. Ti, kteří elektromobily chtěli už je mají a další zákaznici se bohužel nehrnou. A automobilky na to musí reagovat. V případě značky Hyundai jde o zítřejší jednodenní pozastavení výroby v české […]

\n

Čas načtení: 2025-01-06 14:00:46

Od roku 2026 bude ke každé novostavbě domu povinná i nabíječka pro elektromobily. Chytne se toho také EU?

Elektromobilita je prý budoucnost automobilového průmyslu. Podle prodejů elektromobilů v poslední době to ale tak úplně nevypadá, protože zákazníci elektrická auta příliš nechtějí. I přesto se ovšem chystají nové a nové povinnosti, které mají elektromobilitě pomoci. V Americe bude například od roku 2026 povinné u každé novostavby zařídit i dobíjecí stanici pro elektromobily. S takovým […]

\n

Čas načtení: 2024-10-04 13:14:20

Pokud zákazníci milují osmiválce, budou milovat i elektromobily, tvrdí šéf AMG

Neexistuje v posledních letech výbušnější téma než je elektromobilita. Evropská unie stále tvrdí, že zakáže auta, která vypouštějí škodlivé emise. Řada politiků a automobilek však žádá odložení či rovnou zrušení těchto opatření. Zatím to ale na nějakou úpravu unijního nařízení nevypadá, takže automobilkám nezbývá nic jiného než počítat s přechodem na elektromobilitu. To se týká […]

\n

Čas načtení: 2024-12-05 05:06:31

Aby automobilky splnily požadavky EU na snížení emisí, museli by zákazníci začít enormně kupovat elektromobily

Jakkoliv se Česko, ale třeba také Itálie snaží minimálně zmírnit zákaz prodeje spalovacích aut v EU a zároveň velmi přísně nastavené emisní limity, zatím to nevypadá dobře. EU si stále stojí za svým a pro ty značky, které emisní normy a limity nesplní, plánuje opravdu vysoké pokuty. Co by ale vlastně tuzemské automobilky musely udělat, […]

\n

Čas načtení: 2025-06-06 09:02:37

Zákazníci berou útokem levné elektromobily Tesla z Nizozemska

V květnu 2025 prodalo Carvago rekordní počet bateriových elektromobilů. Jejich podíl na celkových prodejích poprvé dosáhl 17 %. The post Zákazníci berou útokem levné elektromobily Tesla z Nizozemska first appeared on Hybrid.cz.

\n

Čas načtení: 2020-01-07 14:20:09

Šéf Peugeotu a Citroënu Carlos Tavares: Kampaně proti dieselovým motorům zvyšují exhalace CO2

Carlos Tavares bude zřejmě brzy po spojení automobilek Fiat-Chrysler a Peugeot-Citroën šéfem nového světového koncernu. Poté, co rodilý Portugalec odešel z firmy Renault-Nissan, stačilo mu necelých pět let k tomu, aby z téměř bankrotující automobilky PSA vybudoval firmu s největší ziskovostí v branži. Focus Online s ním hovořil o aktuálních otázkách tohoto průmyslu.   I když už v koncernu PSA máte první modely plug-in a elektroauta, na rozdíl od Volkswagenu, Mercedesu, Fordu a Kia se nepodílíte na programu výstavby rychlonabíjecích stanic pro elektroauta po Evropě. PSA je druhá největší skupina v automobilové branži. Není toto rozhodnutí trochu divné?  Možná, ale je to stanovisko, které mohu velmi jednoduše vysvětlit. Naším hlavním cílem je zajistit svobodu pohybu s vysokou mírou komfortu, kvality a trvanlivosti. Infrastruktura, která je potřeba pro provoz automobilů, není naším klíčovým byznysem. Nepodílíme se na výstavbě čerpacích stanic, ani dálnic. Proto se také nepodílíme na stavbě nabíjecích stanic pro elektromobily. Malá hustota nabíjecích stanic je jedním z největších problémů v Evropě a zpomaluje to rozvoj elektromobility a zásah širších vrstev zákazníků. Vidím to ale tak, že se jedná o odpovědnost vlád a komunálních orgánů. Potřeba investic do této oblasti je velmi vysoká a už teď jsou tyto státní struktury pod velkým tlakem. Vysoké náklady a nízké příjmy vedou k těžko zamezitelným deficitům. Privátní investice do této oblasti se také neosvědčily, protože distribuce elektrického proudu bude jen tehdy rentabilní, když může spotřebitel platit vyšší ceny. Toho ale nebude jednoduché dosáhnout, protože nízké provozní náklady elektroautomobilu mají vyrovnat jeho vyšší pořizovací cenu proti benzinovým a dieselovým vozům.   Mluvil jste o svobodě pohybu – je svoboda pohybu, tak, jak ji známe, ohrožena? V demokratických zemích Evropy máme volnost pohybu jako nabyté právo. Myslím si, že bychom měli o volnosti pohybu v Evropě přemýšlet, abychom pochopili, zda není v ohrožení. Není to jen proto, že se vlády pokoušejí tuto svobodu omezit. Co by se stalo, kdybyste nemohli jet více než pětkrát z Londýna do Paříže, protože vaše osobní bilance CO2 by byla nepřiměřeně vysoká? I když tomu tak zatím není, začíná být svoboda pohybu ohrožena hospodářským tlakem. Někteří z nás se v nepříliš vzdálené budoucnosti mohou probudit a zjistí, že si svobodu pohybu nebudou moci dovolit. Jako občan Evropy bych chtěl každého vyzvat, aby se na problémy životního prostředí díval komplexně a neukazoval jen na výfuk automobilu. Jak vysoká je bilance CO2 při získávání vzácných surovin pro výrobu baterií, při jejich recyklování a při nabíjení? Co znamená budoucí energetická daň pro financování našich vlád? Kolik pracovních míst odpadne, když se automobilový trh silně a trvale zhroutí? Nikdo v Evropě to nepočítá.   Mnozí výrobci automobilů vyvinuli samostatné elektromobily, jiní zase mají pro běžné modely elektrické varianty. Peugeot a Opel zvolili cestu tzv. dvojčat. Nabízejí modely se spalovacím nebo stoprocentně elektrickým pohonem s odůvodněním, že to pro spotřebitele představuje větší svobodu volby. Jedná se o strategii pro všechny značky koncernu PSA? Je to přístup ke spotřebiteli, kterým respektujeme jeho rozhodnutí, jaký vůz si chce koupit. Konečná volba závisí na omezeních jednotlivých technologií. Plně se soustřeďujeme na spotřebitele. Pokud musíme dodržet zákon, který říká, kolik škodlivin může vůz vypustit, abychom zachránili planetu, musíme dát spotřebiteli možnost volby, co je pro jeho potřeby nejlepší. Ten problém je velmi komplikovaný, protože každý občan Evropy dnes má pocit, že jeho svoboda pohybu je stále více omezována. U nás v PSA se nechceme nadále stydět a říkáme zákazníkovi: Pokud je toto auto, které se vám líbí, tak potom toto jsou motory, které máte k dispozici i s jejich přednostmi a zápory. A nazpět k vaší otázce: Ano, to je strategie, kterou chceme využívat v našich různých segmentech a značkách. Carlos Tavares bude zřejmě brzy po spojení automobilek Fiat-Chrysler a Peugeot-Citroën šéfem nového světového koncernu. Poté, co rodilý Portugalec odešel z firmy Renault-Nissan, stačilo mu necelých pět let k tomu, aby z téměř bankrotující automobilky PSA vybudoval firmu s největší ziskovostí v branži. Focus Online s ním hovořil o aktuálních otázkách tohoto průmyslu. {loadmodule mod_tags_similar,Související} {mprestriction ids="1,2"} Vaše značky nenabízejí žádná hybridní řešení. Proč? Považuji to za zastaralou technologii, u které jde jen o to vylepšit benzinový pohon podporou elektřiny. S příchodem plug-in hybridů a plně elektrických aut ztrácejí zákazníci o jednoduché hybridy zájem. Především proto, že v určitých městských oblastech, kde jsou povolena pouze elektroauta, nemohou hybridy dostat povolení. Mnozí politici a experti vidí už dnes jako reálnou smrt dieselů. Žijeme stále více ve světě, kde existuje rozdělení mezi dogmatiky a pragmatiky. Pravdou je, že dogmatici mezi sebou divoce diskutují a ohlašují nezodpovědně utopická opatření, pro která neexistuje žádné vědecké ani praktické zdůvodnění. Když k tomu dochází, chybí jim prostě pravda, což je vážné. Když takové osoby oznámily „smrt dieselů“, stouply emise CO2, takže by měly být zodpovědné za zhoršující se globální oteplování. Pravdou je, že dieselový motor vypouští o 15 až 20 procent méně emisí CO2 ve srovnání s benzinovým motorem. Když oznamujeme smrt dieselů, podporujeme tím fakticky spotřebitele a firmy, aby kupovali více vozů s benzinovým motorem, a tím přispívali ke globálnímu oteplování. Jsem přesvědčený, že se lidé, kteří podporovali akce pro smrt dieselům, dopustili velmi vážných činů a měli by odpovídat na otázky. Pokud by odpovědí byla jejich neznalost, nejsou podle mého názoru schopni být v pravém slova smyslu zákonodárci. To vše bylo známé a není to překvapující. Stačilo se jen zeptat vědců a inženýrů. Takže teď budeme žít roky v přechodu k elektromobilitě s vyššími emisemi CO2, než bychom museli, protože jsme jako výrobci do spalovacích motorů a jejich technologií hodně investovali. Nebylo možné v rámci jednání ACEA ( Evropská asociace výrobců automobilů), kde jste byl poslední dva roky prezidentem, upozornit politiky na tyto skutečnosti? Ne, protože Evropská unie se záměrně rozhodla nám nenaslouchat. Důvod je jednoduchý: Každý se teď snaží od sebe odvrátit možnost být obviněn, že je ve službách automobilové lobby, což je dnes špinavé slovo. Bohužel nepochopili, že jim chceme vysvětlit právě tu vědeckou a technickou stránku věci, aby mohli zabránit tomu, k čemu nyní došlo. Mohli se přitom seznámit s daty, která bychom jim poskytli – na základě fyziky a chemie. Ale dali přednost tomu, vyhnout se nálepce být lobbistou aut, což by jim ubíralo voličské hlasy. Neříkám už ani, že bychom měli být slyšeni i proto, že v Evropské unii zastupujeme 13,8 miliónu pracovních míst. Jen bychom chtěli přispět k tomu, aby politická rozhodnutí byla zodpovědnější. Evropský trh automobilů od roku 2015 postupně roste, i když růst se zpomaluje, možná dokonce dochází ke stagnaci. A v letošním roce zřejmě dojde v prvním pololetí i k poklesu o 3,1 procenta. Jak vidíte vývoj trhu v celém roce 2019 a především v následujících letech? Odhaduji, že v letošním roce zůstaneme zhruba na úrovni loňského roku, možná nepatrně pod ním. Ale v příštích deseti letech uvidíme, že elektromobilita bude mnohem dražší než klasické pohony. Už teď víme, že obnovitelné energie jsou dražší než klasické, včetně jaderné energie. Budeme muset evropským občanům povědět, že když si jdou dnes koupit plně nebo částečně elektrifikované auto, tak jejich mobilita bude dražší a nebude pro všechny spotřebitele dostupná. Je pak jen přirozené, že trh zažije trvalý pokles, aby se přizpůsobil kupní síle, a že to bude mít i dopady na zaměstnanost a vývoj daňových příjmů. Vždyť jen z prodeje paliv dostávají evropské vlády ročně zhruba 440 miliard eur na daních. Změna trendu, které jste dosáhl v posledních pěti letech u PSA, bývá nazývána „Carlosův styl“. Zmenšili jste majetek firmy, ale dosáhli jste operativního zisku a vaši marži vám mohou závidět prémiové značky. Co bylo rozhodujícím faktorem, který přispěl k tomu úspěchu? Byla to podle mého názoru angažovanost a kompetence našich pracovníků, kteří pochopili závažnost a neodkladnost prosazení našich rozvojových plánů. Úspěch se nedosahuje powerpointovými prezentacemi, nýbrž tím, že lidé chápou, proč je třeba mít určité výsledky. Je také důležité prodávat auta za férové ceny, které nemohou být vzhledem k naší historii a hodnotě našich vozů příliš podhodnoceny. Musí být na stejné úrovni jako u našich konkurentů, a to bez reklamy, protože se jedná o postavení na trhu, nikoliv o nástroj prodeje. Když jsme se rozhodli pro vstup do vyšší třídy, musíme vzít také v potaz očekávání spotřebitele, který více platí, ale pochopitelně také více očekává. Na straně nákladů se nadále pokoušíme o jejich snižování, ale to je něco, co každý z našich spolupracovníků zná z domova, z rodiny, z dovolené. Když budete používat stejnou přísnost a kreativitu, na jakou jste zvyklí ve svém soukromém životě – to znamená dosáhnout to nejlepší s minimálními náklady, dají se očekávat ty nejlepší výsledky. Tomu se říká zdravý selský rozum. Vyvinuli jste ale také nové distribuční kanály – například carsharing. Máme značku Free2Move, která přináší na trh spolu se službami mobility i carsharing. Jedná se o byznys, který se teprve rozvíjí a který, pokud bude ziskový, bude mít budoucnost. Na světě tomu tak všude není, což vedlo k tomu, že hodně firem už z trhu zmizelo. Vycházíme z toho, že má-li mít tato aktivita určitou trvalost, musí být vazba mezi kvalitou servisu, cenou a náklady. Pokud budou města, ve kterých nebudeme vytvářet s touto službou zisk, budeme se snažit provést určité korektury tak, abychom nejpozději za dva roky zisku dosáhli. Působíme už nyní ve Washingtonu, Wu-chanu v Číně, Lisabonu, Madridu a Paříži a v příštím roce chystáme expanzi do Německa. {/mprestriction}  Přeložil Miroslav Pavel. Carlos Tavares (*14. srpna 1958 v Lisabonu) je portugalský podnikatel, generální ředitel a předseda správní rady Groupe PSA, největšího francouzského výrobce automobilů. Vystudoval École Centrale Paris. Svou kariéru začal v Renaultu v roce 1981, byl ředitelem projektu Renault Mégane II. Poté pracoval pro Nissan, partnera Renaultu v alianci Renault – Nissan. Do roku 2009 dohlížel na jeho přítomnost v Severní a Jižní Americe. Pak byl generálním ředitelem Renaultu, rezignoval 29. srpna 2013 po konfliktu ve vedení. Od roku 2014 je generálním ředitelem a předsedou správní rady Groupe PSA. Během svého funkčního období řídil opatření na snižování nákladů a zvyšoval tržní podíl společnosti v Číně, která po několika letech ztrát vrátila Groupe PSA zpět k ziskovosti. V roce 2014 vytvořil společnost DS Automobiles jako samostatnou značku. Tavares má tři děti. Byl pilotem amatérských závodních automobilů od svých dvaceti dvou let. Jel historickou Rallye Monte-Carlo, sbírá klasická auta a vlastní 1979 Peugeot 504 V6 Coupé, 1976 Alpine A110 a Porsche 912 z roku 1966.

\n

Čas načtení: 2024-04-27 17:17:34

Pokud si velká firma nekoupí elektromobil, dostane pokutu. Francie elektromobilitu prostě protlačí. Klidně násilím

Elektromobily zákazníci příliš nechtějí, ale některé země jim je vnutí. Jednou z takových je i Francie, kde teď vymysleli nové pravidlo. Pokud jste velká firma s rozsáhlým vozovým parkem, budete muset nakupovat elektromobily. Pokud je firmy nakupovat nebudou, dostanou tučnou pokutu. Už dnes ve Francii platí předpisy (zavedeny byly koncem roku 2019), které říkají, že […]

\n

Čas načtení: 2024-05-25 07:01:19

Dotacím na elektromobily v Česku vládne Tesla. S velkým odstupem následuje Volvo, Škoda je třetí

Od března je možné žádat o dotaci na nákup elektromobilu. V otázce, který to má být, mají zákazníci jasno. Váhající by si měli pospíšit. Článek Dotacím na elektromobily v Česku vládne Tesla. S velkým odstupem následuje Volvo, Škoda je třetí se nejdříve objevil na CzechCrunch.

\n
---===---

Čas načtení: 2024-04-19 13:14:25

Neoprávněné parkování na místě pro elektromobily je přestupek. A také hulvátství

S rostoucím počtem elektromobilů na silnicích také roste počet parkovacích míst vyhrazených jen pro ně. Zpravidla jsou tato místa osazena dobíjecími stanicemi a také příslušným dopravním značením. Mělo by tedy být naprosto jasné, pro koho jsou taková místa určena. Pro řadu motoristů to ale tak jasné není, takže je na čase si to zopakovat. Značka […]

Čas načtení: 2024-04-24 13:14:05

Buď na vlastním nebo nikde. Jedna ze středočeských obcí zakázala parkování na ulici

Možná patříte k těm, kteří každý den, někdy i několikrát, marně hledají volné parkovací místo na ulici. Je jedno, jestli jste v Praze nebo v Brně, situace s parkováním je snad ve všech velkých městech podobná. Pořád ale existuje šance, že volné místo najdete. A navíc legálně. V Česku je totiž obec, která parkování na […]

Čas načtení: 2025-04-10 17:18:29

Ignorujete se spalovákem místa vyhrazená jen pro elektromobily? Chvilku to nevadí, pak ale přijde pokuta

S tím jak přibývá elektromobilů, roste také počet parkovacích míst vyhrazených jen pro ně. Některá taková místa jsou k nerozeznání od míst pro jakákoliv auta, jiná jsou vyhrazená kvůli dobíjecím stanicím. Tak jako tak, parkovat na těchto místech s autem osazeným spalovacím motorem dobré není. Respektujte jakékoliv vyhrazené místo Je pravdou, že parkovacích míst je málo, aut moc, […]

Čas načtení: 2024-05-09 15:31:19

EÚ zistila, prečo sa nepredávajú elektromobily tak, ako by chcela. Tipnete si?

Elektromobily sú pre bežných smrteľníkov príliš nákladné. Uvedomuje si to aj EDA, ktorý oroduje za nižšie ceny a lepšie podmienky. The post EÚ zistila, prečo sa nepredávajú elektromobily tak, ako by chcela. Tipnete si? appeared first on AndroidPortal.sk.

Čas načtení: 2024-08-21 13:14:05

Komentář: Vadí vám špatné parkování nebo vysoká rychlost ostatních? Hlavně neberte zákon do svých rukou

Každý řidič někdy poruší předpisy. Každý alespoň jednou o kilometr nebo dva překročil ve městě povolenou padesátku. Každý se na dálnici alespoň jednou dostal třeba na 135 km/h. A nejde jen o rychlost, ale i o ne zcela vhodné parkování, průjezd na oranžovou, když je ještě dost času zastavit, nebo delší sledování billboardu, přestože jsme […]

Čas načtení: 2025-02-07 17:00:00

Že by alergie na Muska? Prodej aut značky Tesla v Evropě výrazně padá

Meziroční propad prodeje elektromobilů americké značky Tesla ve Španělsku o 75 procent, ve Francii o 63, v Německu o 59,5 procenta, ve Švédsku o 46, Nizozemsku o 42,5 procenta, Dánsku o 41 procent, v Norsku o 40 procent a tak dále. Takový byl vývoj v lednu letošního roku.

Čas načtení: 2025-02-11 13:14:23

Vyplácí se parkovat pořádně a auto dobře zabrzdit. Jakmile se samo rozjede, je to na pokutu

Nepozornost, roztěkanost, spěch a stres jsou bohužel součástí našich životů. A vedou k chybám, které mohou vyústit třeba v dopravní nehody, ale třeba také v situace, kdy jen zapomenete při parkování řádně zabrzdit své auto. Když se to stane a auto se rozjede, máte však velký problém. Hned dvě taková auta, která „se rozhodla“ ze […]

Čas načtení: 2025-03-19 05:06:57

Přestupků týkajících se parkování je až moc, Praha 1 proto maximálně zdraží pokuty. Rozdíl v cenách je ale kosmetický

Parkování v centru Prahy je nejen složité, co se hledání místa týče, ale také poměrně drahé. Protože je ale řidičů, kteří si s placením parkování hlavu nelámou, opravdu hodně, radnice zvýšila pokuty. A to na maximální možnou úroveň. „Dlouhodobě sledujeme problém s obsazováním parkovacích míst řidiči, kteří nesplňují podmínky pro jejich využívání. Tímto jednáním znemožňují […]

Čas načtení: 2025-05-11 11:00:27

V Česku se sjednotí označení míst pro nabíjení elektromobilů. Zjednoduší to odtahy aut, která místa blokují

Vzhledem k omezenému počtu a dostupnosti veřejných dobíjecích míst, je potřeba zajistit, aby místa nebyla blokována jinými vozidly.

Čas načtení: 2024-02-15 09:11:01

Dotace na elektromobily musí ve Francii pozastavit. Nemají na ně peníze a nemají ani auta

Ve Francii začátkem letošního roku zavedli nové dotace na elektromobily. Ty byly určeny na pronájem, nikoliv na nákup nových elektrických aut, ale Francie to špatně odhadla. Dotace teď musí zrušit, nejsou na ně peníze. Do programu těchto dotací se za pár týdnů, kdy byly v provozu, přihlásilo 100 tisíc zájemců, přičemž „jen“ 50 tisíc z … Dotace na elektromobily musí ve Francii pozastavit. Nemají na ně peníze a nemají ani auta Pokračovat ve čtení »

Čas načtení: 2024-02-23 09:10:06

Česká pošta bude jezdit elektromobily, jen letos jich pořídí 250. Celkem to bude tento rok 2000 aut

Každá firma musí čas od času měnit obsazení vozového parku. A pokud jde o tak velkou společnost, jakou je Česká pošta, nelze se co divit, že je ta výměna opravdu monumentální. Poště bude během letošního roku dodáno 1958 nových aut, nicméně podnik zároveň 2500 starých vozidel vyřadí. Pošta letos do své flotily zařadí 994 nových … Česká pošta bude jezdit elektromobily, jen letos jich pořídí 250. Celkem to bude tento rok 2000 aut Pokračovat ve čtení »

Čas načtení: 2024-06-06 23:26:20

První pneumatika Hankook pro elektromobily s certifikací ISCC PLUS na novém Porsche Taycan

Výrobce prémiových pneumatik Hankook představuje iON evo, první letní pneumatiku pro elektromobily s certifikací ISCC PLUS (ISCC = International Sustainability & Carbon Certification)1. Nová pneumatika je odvozena od závodní pneumatiky Hankook iON Race, která se od roku 2023 používá výhradně na vozech mistrovství světa ABB FIA Formula E, a skládá se ze 45 % z udržitelných surovin. Nová iON evo je […]

Čas načtení: 2024-08-23 20:30:57

Xiaomi se finančně daří, u zákazníků bodují smartphony i elektromobily

Čínské společnosti Xiaomi se z ekonomického hlediska náramně daří Meziročně zvýšila nejen své příjmy, ale také počet uživatelů Roste také zájem o elektromobily, byť je tato divize ještě pořád ve ztrátě Čínský gigant Xiaomi patří mezi největší výrobce (nejen) chytrých telefonů na světě. V rámci jejich portfolia toho se značkou Xiaomi najdete opravdu hodně, od deštníků, přes chytré telefony, až po elektromobily. Firma nyní zveřejnila finanční výsledky za 2. kvartál roku 2024 a nutno podotknout, že akcionáři mohou být rozhodně potěšeni, neboť čísla nevypadají vůbec špatně. Obrat i zisk se výrazně zvednul, za což můžou především chytré telefony, nicméně překvapením jsou také elektromobily – konkrétně modelu SU7 se prodalo celkem 27 307 kusů, což na vozidlo, které je v prodeji od dubna, není vůbec špatné. Přečtěte si celý článek Xiaomi se finančně daří, u zákazníků bodují smartphony i elektromobily

Čas načtení: 2024-02-19 15:15:03

Nejspolehlivějšími značkami aut jsou za rok 2023 podle J.D. Power Lexus a Toyota. Propadly elektromobily

Značka Lexus obsadila celkově první příčku v letošním žebříčku spolehlivosti, který sestavila americká společnost J.D. Power. Na druhé místo se posunula Toyota, která zároveň zvítězila v segmentu Mass Market. Studie spolehlivosti vozidel v USA pro rok 2024 vychází z odpovědí 30 595 majitelů a nájemců nových vozidel modelového roku 2021 po třech letech vlastnictví. Průzkum … Nejspolehlivějšími značkami aut jsou za rok 2023 podle J.D. Power Lexus a Toyota. Propadly elektromobily Pokračovat ve čtení »

Čas načtení: 2024-03-19 05:06:39

Dotace na elektromobily byly spuštěny. Jde o půjčku a auto pak dva roky není možné prodat

V pondělí 18. března začala Národní rozvojová banka (NRB) přijímat žádosti o dotace na elektromobily od podnikatelů a firem. Každý žadatel může získat až 300 tisíc korun na elektromobil a až 150 tisíc korun na dobíjecí stanici. Nejde ovšem o částku, kterou každý žadatel prostě dostane na účet. Jde o úvěr, který není možné čerpat […]

Čas načtení: 2024-05-15 14:15:17

Udržitelné elektromobily? Ani náhodou. Mechaniků je nedostatek a vozidla končí na vrakovištích

Počet elektromobilů ve světě sice postupně roste, ale už méně se mluví o klesajícím počtu mechaniků specializovaných na opravy jejich baterií a složitých obvodů. To je problém zejména ve Velké Británii, kde lidé nechávají plně funkční elektromobily na vrakovištích. Ve skutečnosti je pouze 10 % z 236 000 tamních mechaniků kvalifikováno pro opravy elektromobilů. Takže […]

Čas načtení: 2024-05-25 17:17:37

Elektromobily mají ve městech na svědomí více sražených chodů než spalovací auta. Chodci si za to ale můžou i sami

Velkou výhodou elektromobilů je to, že jsou tiché. Co ale na první pohled vypadá jako velké plus, může být naopak docela problém. A také je, jak ostatně ukazuje nová studie prezentovaná deníkem The Guardian. Z dat nehodovosti vyplývá, že ve městě jsou elektromobily velmi nebezpečné a mají na svědomí více nehod s chodci než auta se spalovacími […]

Čas načtení: 2024-06-13 06:30:02

Vysoké clo na čínské elektromobily! EU zvažuje až 38 procent, týkat se může i Tesly

Evropská komise informuje o změně celních tarifů na čínské elektromobily Novinka má začít platit od 4. července letošního roku Cla se pohybují od 17 % do 38 % procent, u jednotlivých značek se liší  Mluví se o tom již nějakou dobu a včera Evropská komise vydala oficiální prohlášení, ve kterém informuje o nových celních tarifech na čínské bateriové elektromobily. Aktuální 10% clo na dovoz automobilů ze zemí mimo EU se díky tomu navýší až na 38 %, záležet bude na spolupráci automobilek s EU a výši dotací, které pobírají. Komise zároveň dopředu informovala o výši cla pro jednotlivé automobilky. Přečtěte si celý článek Vysoké clo na čínské elektromobily! EU zvažuje až 38 procent, týkat se může i Tesly

Čas načtení: 2024-12-16 09:00:35

Revoluční baterie pro elektromobily? Dojezd 1000 km, na 60 % se nabije za 5 minut

Německé a tchaj-wanské společnosti vyvinuly baterii, která se na 60 % kapacity dobije za pouhých 5 minut Maximální dojezd s tímto typem akumulátoru může být až 1000 km Fígl je v tom, že křemíková anoda dosahuje 10× vyšší hustoty kapacity než grafitová anoda Elektromobilita se díky rychlému vývoji bateriových technologií stává stále dostupnější a efektivnější. Nedávno byla představena inovativní baterie s názvem large-footprint lithium ceramic battery (LLCB), kterou společně vyvinuly německá společnost FEV a tchaj-wanský výrobce ProLogium. Tato baterie přináší řadu zásadních vylepšení, která by do jisté míry mohla změnit způsob, jakým nyní společnost elektrická vozidla vnímá. Přečtěte si celý článek Revoluční baterie pro elektromobily? Dojezd 1000 km, na 60 % se nabije za 5 minut

Čas načtení: 2025-03-01 17:00:21

Konec nabíječek i elektromobilů v USA. Trumpova vláda zastavuje podporu EV a ruší Bidenův plán

Donald Trump se ve svém prezidentském úřadě rozhodl obrátit kormidlo na opačnou stranu, než na kterou ho držel jeho předchůdce. Rozhodl se vypnout všech 8000 nabíječek pro elektromobily ve federálních budovách. Chce také vyřadit dříve nakoupené elektromobily. „Elektromobily nejsou pro naši misi klíčové,“ uvedla Trumpova administrativa, která nařídila vypnutí všech nabíjecích stanic pro elektromobily, které […]