Stát při přijetí bitcoinového daru odpovídajícího téměř jedné miliardě korun nesplnil podle České kryptoměnové asociace základní náležitosti, kterými se musí řídit jakýkoliv regulovaný subjekt podléhající evropskému nařízení MiCA nebo zákonu proti praní špinavých peněz.
Čas načtení: 2019-08-19 14:35:50
Ministerstvo kultury: Do konce roku chceme mít měřitelné cíle kulturních aktivit
Ministerstvo kultury tvrdí, že nejvyšší kontrolní úřad (NKÚ) ve své kontrole peněz rozdělovaných na kulturu pomíjí skutečnost, že "kulturní a umělecké obory jsou v systému státní správy velmi specifickou oblastí". "Pokud se má podpora cílit efektivně, k potřebám každého oboru, je třeba nadefinovat podrobně specifika tohoto oboru, což bude do jisté míry vždy znamenat roztříštěnost požadavků na jednotlivé dotační okruhy a obtížnost při stanovení společných cílů," píše se v tiskové zprávě ministerstva kultury reagující na kontrolní závěry týkající se dotací na kulturu (více o kontrole ZDE). Ministerstvo upozorňuje, že již začátkem roku 2015 zahájilo "systémové změny a změny vedoucí k vyšší transparentnosti", a to v reakci na předchozí kontrolu v roce 2014: "Konkrétně rozhodnutím o vzniku jednotného informačního systému a postupnou kompletní úpravou kritérií pro hodnocení žádostí o dotaci, v jejichž případě nyní neshledal NKÚ žádná pochybení. Byla parametrizována kritéria nová, navzájem souměřitelná, porovnatelná, zavedla se bodová a slovní hodnocení projektů." Pracovní skupina má do konce letošního roku navrhnout systém měřitelných, konkrétních cílů, kterých chce ministerstvo kultury dosáhnout podporou kulturních aktivit. Informace o dotacích jsou podle ministerstva pro žadatele nově na internetových stránkách logicky strukturované, jednoznačné a srozumitelné. "Na některých odborech probíhá pravidelná závěrečná evaluace dotačních výběrových řízení a taktéž byla jednotlivá dotační výběrová řízení provázána s cíli aktuální státní kulturní politiky," píše ministerstvo v tiskové zprávě s tím, že v blízké době bude celý tento systém převeden do elektronizované podoby. {loadmodule mod_tags_similar,Související} "Od 12 dubna 2019 také platí příkaz ministra sjednotil a podrobně upravil systém dotací napříč jednotlivými sekcemi ministerstva kultury, zejména: Základní oblasti podpory, jejichž financování je zajišťováno dotacemi z rozpočtové kapitoly 334 – Ministerstvo kultury Výzvy k podávání žádostí o poskytnutí dotace; náležitosti žádostí o poskytnutí dotace a řízení o ní Proces hodnocení žádostí Rozhodnutí o poskytnutí dotace a jeho změny; jeho náležitosti Rozhodnutí o zamítnutí žádosti Použití dotace; vyplacení dotace příjemci; hodnocení poskytnutých dotací Stanovení podmínek finančního vypořádání a vyúčtování dotace včetně kontroly použití Založil povinnost součinnosti s novým oddělením dotací, upravuje řízení o odnětí dotace, postup při neoprávněném použití peněžních prostředků nebo náležitosti spisu o řízení Zavedl jednotný formulář, který bude s účinností od letošního příjmu žádostí o dotaci na rok 2020 v elektronické a uživatelsky přívětivé podobě Přijetí tohoto předpisu ve velké míře eliminovalo roztříštěnost, složitost, administrativní zátěž a neefektivitu dotačních výběrových řízení administrovaných ministerstvem kultury," dodává tisková zpráva.
\nČas načtení:
[skoleni-kurzy.eu] Školení je zaměřené na vytváření různých typů propagačních materiálů v programu CorelDRAW. Posluchači se na řadě praktických příkladů naučí vytvořit propagační leták, brožuru, navštívenky, inzerát apod. Naučí se umisťovat do dokumentu různé typy objektů fotografie, diagramy, tabulky, vytvářet vlastní grafické prvky a pracovat s textem. Seznámí se také se základy sazby, s předtiskovou přípravu a možnostmi exportu do různých formátů. * Kurz CorelDRAW základní probíhá v malé skupině účastníků. Kurzu CorelDRAW základní se účastní maximálně 8 osob. Kurz CorelDRAW základní probíhá v plně vybavené počítačové učebně. V průběhu kurzu CorelDRAW základní je pro účastníky zajištěn pitný režim a drobné občerstvení. U nás máte jistotu, že vám objednaný kurz nezrušíme. Poté co u nás kurz CorelDRAW základní objednáte a my vám potvrdíme účast, garantujeme, že se kurz uskuteční. Kurz nerušíme z důvodu malého počtu zájemců. Kurz CorelDRAW základní se uskuteční i pokud se něj přihlásí pouze jeden zájemce. V takovém případě probíhá kurz CorelDRAW základní jako individuální, cena kurzu se nezmění. Úvod do vektorové grafiky rozdíly mezi rastrovou a vektorovou grafikou režim barev rozlišení obrázku formáty souborů pro vektory standardy PDF-X náležitosti k tisku Kreslení základních objektů obdélník elipsa mnohoúhelníky základní kreslení křivek Manipulace s objekty označování objektů přesun otočení zkosení zrcadlení zaoblení a vykroužení rohů volná transformace zrušení transformace zamknutí objektu Kreslící pomůcky přichytávání k objektům přichytávání k vodícím linkám mřížka pravítko Umístění objektů rozmístění objektů pořadí zobrazení objektů Kombinování křivek a objektů zarovnání objektů seskupit, rozložit booleovské operace Jednotná výplň palety změna barvy nástroj Jednotná výplň režimy barev nástroj Inteligentní výplň Kapátko a plechovka barev Další typy výplní přechodová vzorky textury Obrysy objektů Režimy zobrazení jednoduchý drátěný model drátěný model koncept normální ...AbecedaPC
\nČas načtení:
[skoleni-kurzy.eu] Konkrétní program je následující: * Základní pracovněprávní vztahy * Uzavírání a náležitosti dohody o provedení práce * Uzavírání a náležitosti dohody o pracovní činnosti * Informování o obsahu právního vztahu z dohody a při vysílání do zahraničí * Rovné zacházení a zákaz diskriminace * Benefity a zam ...Agentura BOVA - RNDr. Ivana Hexnerová
\nČas načtení:
[skoleni-kurzy.eu] Pracovní seminář k problematice provádění zahraničního obchodu se zbožím vnitrounijní i mimounijní obchod se zaměřením na jeho různé aspekty. Na semináři získáte přehled pravidel pro uplatňování DPH a celních předpisů při provádění jednotlivých obchodních transakcí, budete schopni definovat souvislosti mezi obchodněprávními podmínkami dodávek zboží v zahraničním obchodě s uplatňováním DPH. Seznámíte se s klíčovými aspekty poskytování služeb z pohledu daňové problematiky, definicí rizikových oblastí a jejich řešením. Získate také přehled o pravidlech vykazování INTRASTATu. * 1. den Smluvní ujednání v zahraničním obchodě se zbožím a jejich vliv na uplatňování DPH: Přehled obchodních operací spojených se změnou vlastnických práv – nákup, prodej, barter, výměnné obchody, kompenzační obchody, reexport, reexpedice • přehled obchodních operací, které nejsou spojené se změnou vlastnických práv – zušlechťovací operace, smluvní užívání věci • charakteristika jednotlivých dodacích doložek a jejich využití v jednotlivých druzích přepravy • porovnání dodacích doložek 2010 a 2020 • vliv smluvních ujednání a dodacích doložek na uplatňování DPH, příp. celních předpisů – při vnitrounijním obchodu se zbožím, při dovozu a vývozu zboží. Vnitrounijní obchod se zbožím obchod mezi členskými státy EU z pohledu uplatňování DPH: Základní pojmy, základní pravidla vnitrounijního obchodu • pravidla uplatňování DPH při provádění jednotlivých obchodních operací dodání zboží, zasílání zboží, pořízení zboží, přemístění zboží, třístranné obchody, konsignační sklady, poskytování služeb apod. – vymezení místa zdanitelného plnění, vymezení vzniku povinnosti přiznat DPH • pravidla uplatňování DPH při poskytování služeb – vymezení místa zdanitelného plnění, vymezení vzniku povinnosti přiznat DPH • souvislost uplatňování DPH se smluvními ujednáními v obchodních smlouvách a dodacími doložkami • daňové doklady – pravidla vystavování daňových dokladů a jejich povinné náležitosti dodání zboží, reverse charge služby, třístranné obchody, pořízení zboží • případně informace o chystaných změnách v uplatňování DPH • praktické příklady obchodních operací. 2. den Mimounijní obchod obchod se třetími zeměmi z pohledu uplatňování DPH a celních předpisů: Základní pojmy, základní pravidla mimounijního obchodu • celní předpisy Společenství – celní kodex, prováděcí předpis k celnímu kodexu – po změně účinné od 1. 5. 2016 • celní předpisy ČR – celní zákon, vyhlášky – po změně celního zákona ČR • celní sazebník EU TARIC – aplikace celních sazeb, aplikace obchodněpolitických opatření • problematika DPH a celních předpisů při provádění mimounijního obchodu se zbožím – uplatňování DPH při dovozu a vývozu zboží, uplatňování DPH při prodeji zboží nacházejícího se v celních režimech s podmíněným osvobozením od cla • praktické příklady obchodních operací. Poskytování služeb osobám z jiných členských států EU a ze třetích zemí a poskytování služeb těmito osobami z pohledu uplatňování DPH: Základní pojmy, základní pravidla poskytování služeb definovaná předpisy o DPH • poskytování služeb do jiných členských zemí EU – definice místa zdanitelného plnění, daňové doklady • poskytování služeb do třetích zemí – definice místa zdanitelného plnění, daňové doklady • poskytování služeb osobami registrovanými v jiných členských zemích EU do tuzemska – definice místa zdanitelného plnění, daňové doklady, případy vzniku povinnosti přiznat DPH • poskytování služeb ze třetích zemí – ...1. VOX a.s.
\nČas načtení:
[skoleni-kurzy.eu] Pracovní seminář k problematice provádění zahraničního obchodu se zbožím vnitrounijní i mimounijní obchod se zaměřením na jeho různé aspekty. Na semináři získáte přehled pravidel pro uplatňování DPH a celních předpisů při provádění jednotlivých obchodních transakcí, budete schopni definovat souvislosti mezi obchodněprávními podmínkami dodávek zboží v zahraničním obchodě s uplatňováním DPH. Seznámíte se s klíčovými aspekty poskytování služeb z pohledu daňové problematiky, definicí rizikových oblastí a jejich řešením. Získate také přehled o pravidlech vykazování INTRASTATu. * 1. den Smluvní ujednání v zahraničním obchodě se zbožím a jejich vliv na uplatňování DPH: Přehled obchodních operací spojených se změnou vlastnických práv – nákup, prodej, barter, výměnné obchody, kompenzační obchody, reexport, reexpedice • přehled obchodních operací, které nejsou spojené se změnou vlastnických práv – zušlechťovací operace, smluvní užívání věci • charakteristika jednotlivých dodacích doložek a jejich využití v jednotlivých druzích přepravy • porovnání dodacích doložek 2010 a 2020 • vliv smluvních ujednání a dodacích doložek na uplatňování DPH, příp. celních předpisů – při vnitrounijním obchodu se zbožím, při dovozu a vývozu zboží. Vnitrounijní obchod se zbožím obchod mezi členskými státy EU z pohledu uplatňování DPH: Základní pojmy, základní pravidla vnitrounijního obchodu • pravidla uplatňování DPH při provádění jednotlivých obchodních operací dodání zboží, zasílání zboží, pořízení zboží, přemístění zboží, třístranné obchody, konsignační sklady, poskytování služeb apod. – vymezení místa zdanitelného plnění, vymezení vzniku povinnosti přiznat DPH • pravidla uplatňování DPH při poskytování služeb – vymezení místa zdanitelného plnění, vymezení vzniku povinnosti přiznat DPH • souvislost uplatňování DPH se smluvními ujednáními v obchodních smlouvách a dodacími doložkami • daňové doklady – pravidla vystavování daňových dokladů a jejich povinné náležitosti dodání zboží, reverse charge služby, třístranné obchody, pořízení zboží • případně informace o chystaných změnách v uplatňování DPH • praktické příklady obchodních operací. 2. den Mimounijní obchod obchod se třetími zeměmi z pohledu uplatňování DPH a celních předpisů: Základní pojmy, základní pravidla mimounijního obchodu • celní předpisy Společenství – celní kodex, prováděcí předpis k celnímu kodexu – po změně účinné od 1. 5. 2016 • celní předpisy ČR – celní zákon, vyhlášky – po změně celního zákona ČR • celní sazebník EU TARIC – aplikace celních sazeb, aplikace obchodněpolitických opatření • problematika DPH a celních předpisů při provádění mimounijního obchodu se zbožím – uplatňování DPH při dovozu a vývozu zboží, uplatňování DPH při prodeji zboží nacházejícího se v celních režimech s podmíněným osvobozením od cla • praktické příklady obchodních operací. Poskytování služeb osobám z jiných členských států EU a ze třetích zemí a poskytování služeb těmito osobami z pohledu uplatňování DPH: Základní pojmy, základní pravidla poskytování služeb definovaná předpisy o DPH • poskytování služeb do jiných členských zemí EU – definice místa zdanitelného plnění, daňové doklady • poskytování služeb do třetích zemí – definice místa zdanitelného plnění, daňové doklady • poskytování služeb osobami registrovanými v jiných členských zemích EU do tuzemska – definice místa zdanitelného plnění, daňové doklady, případy vzniku povinnosti přiznat DPH • poskytování služeb ze třetích zemí – ...1. VOX a.s.
\nČas načtení:
Základy DPH se zaměřením na tuzemské plnění – pro vaši praxi
[skoleni-kurzy.eu] Pomocí názorných příkladů získáte na kurzu základní přehled o problematice uplatňování DPH v tuzemsku. Jaký je princip fungování DPH u plátců? Jaké povinnosti má plátce? Jaké jsou nejčastější chyby v oblasti DPH v praxi? Jaké údaje se vykazují v kontrolním hlášení? * • předmět daně z přidané hodnoty, • princip výpočtu DPH, • základní pojmy, • stanovení obratu, registrace plátce, • osoba povinná k dani, • skupina – základní principy fungování, • stanovení místa plnění při dodání zboží a poskytnutí služby, • dodání zboží, poskytnutí služby, • poukazy – jednoúčelový, víceúčelový, • povinnost přiznat daň, uskutečnění zdanitelného plnění, • daňové doklady, vystavování – vynaložení úsilí o doručení, náležitosti, uchování, • stanovení základu daně, zaokrouhlování, přefakturace, • výpočet daně, • oprava základu daně, opravy chyb a omylů, opravný daňový doklad, • oprava základu daně v případě nedobytné pohledávky, výše opravy, opravné daňové doklady, • změny sazeb daně • sazby daně u stavebních prací, dodání nemovité věci, prodej pozemků, • nájem nemovité věci, ubytovací služba, • nárok na odpočet daně, podmínky pro uplatnění nároku na odpočet daně, • omezení odpočtu daně při nákupu a technickém zhodnocení osobního automobilu, snížení odpočtu daně – výpočty, • oprava odpočtu daně, • odpočet daně v poměrné a krácené výši, • vyrovnání odpočtu daně, úprava odpočtu daně, nedoložené případy zničení nebo ztráty majetku, • úprava odpočtu daně u dlouhodobého majetku • zrušení registrace plátce, • zvláštní režimy – cestovní služby, použité zboží, režim přenesení daňové povinnosti, • daňové přiznání, kontrolní hlášení – vyplňování, pokuty, promíjení, • ručení příjemce zdanitelného plnění, minimalizace ručení, • nespolehlivý plátce, nespolehlivá osoba, • podávání daňového přiznání, formulář DPH, • nesprávné uvedení plnění za jiné zdaňovací obdobní – dopady. Odpovědi na dotazy. ...1. VOX a.s.
\nČas načtení:
Základy DPH se zaměřením na tuzemské plnění – pro vaši praxi
[skoleni-kurzy.eu] Pomocí názorných příkladů získáte na kurzu základní přehled o problematice uplatňování DPH v tuzemsku. Jaký je princip fungování DPH u plátců? Jaké povinnosti má plátce? Jaké jsou nejčastější chyby v oblasti DPH v praxi? Jaké údaje se vykazují v kontrolním hlášení? * • předmět daně z přidané hodnoty, • princip výpočtu DPH, • základní pojmy, • stanovení obratu, registrace plátce, • osoba povinná k dani, • skupina – základní principy fungování, • stanovení místa plnění při dodání zboží a poskytnutí služby, • dodání zboží, poskytnutí služby, • poukazy – jednoúčelový, víceúčelový, • povinnost přiznat daň, uskutečnění zdanitelného plnění, • daňové doklady, vystavování – vynaložení úsilí o doručení, náležitosti, uchování, • stanovení základu daně, zaokrouhlování, přefakturace, • výpočet daně, • oprava základu daně, opravy chyb a omylů, opravný daňový doklad, • oprava základu daně v případě nedobytné pohledávky, výše opravy, opravné daňové doklady, • změny sazeb daně • sazby daně u stavebních prací, dodání nemovité věci, prodej pozemků, • nájem nemovité věci, ubytovací služba, • nárok na odpočet daně, podmínky pro uplatnění nároku na odpočet daně, • omezení odpočtu daně při nákupu a technickém zhodnocení osobního automobilu, snížení odpočtu daně – výpočty, • oprava odpočtu daně, • odpočet daně v poměrné a krácené výši, • vyrovnání odpočtu daně, úprava odpočtu daně, nedoložené případy zničení nebo ztráty majetku, • úprava odpočtu daně u dlouhodobého majetku • zrušení registrace plátce, • zvláštní režimy – cestovní služby, použité zboží, režim přenesení daňové povinnosti, • daňové přiznání, kontrolní hlášení – vyplňování, pokuty, promíjení, • ručení příjemce zdanitelného plnění, minimalizace ručení, • nespolehlivý plátce, nespolehlivá osoba, • podávání daňového přiznání, formulář DPH, • nesprávné uvedení plnění za jiné zdaňovací obdobní – dopady. Odpovědi na dotazy. ...1. VOX a.s.
\nČas načtení: 2016-12-13 00:00:00
Kupní smlouva je jednou z nejčastěji uzavíraných dvoustranných smluv, mezi jejíž základní náležitosti patří označení smluvních stran, specifikace předmětu koupě a určení ceny. Kupní cena je ujednána dostatečně určitě, je-li ujednán alespoň způsob jejího určení. Mají-li strany vůli uzavřít kupní smlouvu bez určení kupní ceny, platí za ujednanou kupní cena, za niž se týž nebo srovnatelný předmět v době uzavření smlouvy a za obdobných smluvních podmínek obvykle prodává. V případě prodeje věcí movitých nevyžaduje zákon pro uzavření kupní smlouvy písemnou formu. Níže si rozebereme základní pravidla pro uzavírání kupní smlouvy na movité věci.
\nČas načtení:
Základy DPH – pro vaši praxi dvoudenní
[skoleni-kurzy.eu] Pomocí názorných příkladů získáte na kurzu základní přehled o uplatňování DPH v tuzemsku, při obchodování se zbožím mezi členskými státy a o dovozu a vývozu zboží. Jaký je princip fungování DPH u plátců? Kdy vznikne identifikovaná osoba? Jaké povinnosti má plátce? Jaké jsou nejčastější chyby v oblasti DPH v praxi? Jaké údaje se vykazují v kontrolním hlášení? * • princip výpočtu DPH, základní pojmy • stanovení obratu, • osoba povinná k dani, • skupina, • registrace plátce a identifikované osoby, • stanovení místa plnění při dodání zboží a poskytnutí služby, • prodej zboží na dálku • stanovení místa plnění při poskytnutí služby, služby vztahující se k nemovité věci a ostatní služby, • dovoz zboží, dodání zboží, poskytnutí služby, • poukazy – jednoúčelový, víceúčelový, • pořízení zboží z jiného členského státu, stanovení místa plnění, povinnost přiznat daň, nárok na odpočet daně, • třístranný obchod, • režim skladu, • obchodování s novými dopravními prostředky v EU, • povinnost přiznat daň, datum uskutečnění zdanitelného plnění, • povinnost přiznat daň dodání zboží do jiného členského státu, dovoz zboží, poskytnutí služby, uskutečnění zdanitelného plnění, • daňové doklady, vystavování – vynaložení úsilí o doručení, náležitosti, uchování, • daňové doklady při dovozu a vývozu zboží, • stanovení základu daně, zaokrouhlování, přefakturace, • výpočet daně, • oprava základu daně, opravy chyb a omylů, opravný daňový doklad, • oprava základu daně v případě nedobytné pohledávky, výše opravy, opravné daňové doklady, • sazby daně, přílohy, sazby daně u stavebních prací, dodání nemovité věci, prodej pozemků, • nájem nemovité věci, ubytovací služba, • dodání zboží v rámci EU, prokazování přepravy zboží, • služby související s vývozem a dovozem zboží, • nárok na odpočet daně, podmínky pro uplatnění nároku na odpočet daně, • omezení odpočtu daně při nákupu a technickém zhodnocení osobního automobilu, snížení odpočtu daně – výpočty, • vyrovnání odpočtu daně, úprava odpočtu daně, nedoložené případy zničení nebo ztráty majetku, • zrušení registrace plátce, • zvláštní režimy – cestovní služby, použité zboží, režim přenesení daňové povinnosti, • ručení příjemce zdanitelného plnění, minimalizace ručení, • nespolehlivý plátce, nespolehlivá osoba, • podávání daňového přiznání, souhrnné hlášení, • nesprávné uvedení plnění za jiné zdaňovací obdobní – dopady, • kontrolní hlášení, vyplňování, pokuty, promíjení, • souhrnné hlášení, • zvláštní režim jednoho správního místa • evidence přeshraničních plateb. Odpovědi na dotazy. ...1. VOX a.s.
\nČas načtení:
Základy DPH – pro vaši praxi dvoudenní
[skoleni-kurzy.eu] Pomocí názorných příkladů získáte na kurzu základní přehled o uplatňování DPH v tuzemsku, při obchodování se zbožím mezi členskými státy a o dovozu a vývozu zboží. Jaký je princip fungování DPH u plátců? Kdy vznikne identifikovaná osoba? Jaké povinnosti má plátce? Jaké jsou nejčastější chyby v oblasti DPH v praxi? Jaké údaje se vykazují v kontrolním hlášení? * • princip výpočtu DPH, základní pojmy • stanovení obratu, • osoba povinná k dani, • skupina, • registrace plátce a identifikované osoby, • stanovení místa plnění při dodání zboží a poskytnutí služby, • prodej zboží na dálku • stanovení místa plnění při poskytnutí služby, služby vztahující se k nemovité věci a ostatní služby, • dovoz zboží, dodání zboží, poskytnutí služby, • poukazy – jednoúčelový, víceúčelový, • pořízení zboží z jiného členského státu, stanovení místa plnění, povinnost přiznat daň, nárok na odpočet daně, • třístranný obchod, • režim skladu, • obchodování s novými dopravními prostředky v EU, • povinnost přiznat daň, datum uskutečnění zdanitelného plnění, • povinnost přiznat daň dodání zboží do jiného členského státu, dovoz zboží, poskytnutí služby, uskutečnění zdanitelného plnění, • daňové doklady, vystavování – vynaložení úsilí o doručení, náležitosti, uchování, • daňové doklady při dovozu a vývozu zboží, • stanovení základu daně, zaokrouhlování, přefakturace, • výpočet daně, • oprava základu daně, opravy chyb a omylů, opravný daňový doklad, • oprava základu daně v případě nedobytné pohledávky, výše opravy, opravné daňové doklady, • sazby daně, přílohy, sazby daně u stavebních prací, dodání nemovité věci, prodej pozemků, • nájem nemovité věci, ubytovací služba, • dodání zboží v rámci EU, prokazování přepravy zboží, • služby související s vývozem a dovozem zboží, • nárok na odpočet daně, podmínky pro uplatnění nároku na odpočet daně, • omezení odpočtu daně při nákupu a technickém zhodnocení osobního automobilu, snížení odpočtu daně – výpočty, • vyrovnání odpočtu daně, úprava odpočtu daně, nedoložené případy zničení nebo ztráty majetku, • zrušení registrace plátce, • zvláštní režimy – cestovní služby, použité zboží, režim přenesení daňové povinnosti, • ručení příjemce zdanitelného plnění, minimalizace ručení, • nespolehlivý plátce, nespolehlivá osoba, • podávání daňového přiznání, souhrnné hlášení, • nesprávné uvedení plnění za jiné zdaňovací obdobní – dopady, • kontrolní hlášení, vyplňování, pokuty, promíjení, • souhrnné hlášení, • zvláštní režim jednoho správního místa • evidence přeshraničních plateb. Odpovědi na dotazy. ...1. VOX a.s.
\nČas načtení:
Fakturace, daňové a účetní doklady aktualne
[skoleni-kurzy.eu] Po absolvování semináře budete vědět, jak mají správně vypadat doklady dle dotčených zákonů platných v ČR. * Občanský zákoník a jeho dopad do náležitostí dokladů, splatnost dokladů. Zákon o ochraně spotřebitele a živnostenský zákon – náležitosti dokladů dle těchto zákonů. Zákon o účetnictví: • povinné náležitosti účetních dokladů, • srozumitelnost účetních dokladů a opravy účetních dokladů v návaznosti na legislativu v rámci zákona o DPH, • přepočet dokladů na českou měnu, účtování kurzových rozdílů, • povinná archivace dle zákona o účetnictví, • návaznost na daňovou uznatelnost dokladů dle zákona o daních z příjmů – daňové a nedaňové náklady, • České účetní standardy k výše uvedené problematice. Zákon o DPH: • vystavování daňových dokladů, zjednodušené daňové doklady, • povinné náležitosti daňových dokladů – rozpoznání daňového dokladu dle náležitostí a nikoliv názvu, • proč není správně vystavená zálohová faktura daňovým dokladem, • fakturace v rámci přenesení daňové povinnosti, povinné náležitosti těchto dokladů, • podmínky věrohodnosti původu, neměnnosti a čitelnosti daňových dokladů oproti podmínkám v zákoně o účetnictví, • elektronicky vystavované faktury a jejich výhody QR kód, • archivace dokladů dle zákona o DPH, • základ daně a vedlejší výdaje, • výpočet daně, • zaokrouhlování u daňových dokladů § 36 a 37 – novela 355 - 2021 Sb. od 1. 10. 2021, • opravy dokladů opravné daňové doklady, lhůty pro provedení oprav, • podmínky uplatnění nároku na odpočet, • problematika přenosu daňové povinnosti. Odpovědi na dotazy. ...1. VOX a.s.
Čas načtení:
Fakturace, daňové a účetní doklady aktualne
[skoleni-kurzy.eu] Po absolvování semináře budete vědět, jak mají správně vypadat doklady dle dotčených zákonů platných v ČR. * Občanský zákoník a jeho dopad do náležitostí dokladů, splatnost dokladů. Zákon o ochraně spotřebitele a živnostenský zákon – náležitosti dokladů dle těchto zákonů. Zákon o účetnictví: • povinné náležitosti účetních dokladů, • srozumitelnost účetních dokladů a opravy účetních dokladů v návaznosti na legislativu v rámci zákona o DPH, • přepočet dokladů na českou měnu, účtování kurzových rozdílů, • povinná archivace dle zákona o účetnictví, • návaznost na daňovou uznatelnost dokladů dle zákona o daních z příjmů – daňové a nedaňové náklady, • České účetní standardy k výše uvedené problematice. Zákon o DPH: • vystavování daňových dokladů, zjednodušené daňové doklady, • povinné náležitosti daňových dokladů – rozpoznání daňového dokladu dle náležitostí a nikoliv názvu, • proč není správně vystavená zálohová faktura daňovým dokladem, • fakturace v rámci přenesení daňové povinnosti, povinné náležitosti těchto dokladů, • podmínky věrohodnosti původu, neměnnosti a čitelnosti daňových dokladů oproti podmínkám v zákoně o účetnictví, • elektronicky vystavované faktury a jejich výhody QR kód, • archivace dokladů dle zákona o DPH, • základ daně a vedlejší výdaje, • výpočet daně, • zaokrouhlování u daňových dokladů § 36 a 37 – novela 355 - 2021 Sb. od 1. 10. 2021, • opravy dokladů opravné daňové doklady, lhůty pro provedení oprav, • podmínky uplatnění nároku na odpočet, • problematika přenosu daňové povinnosti. Odpovědi na dotazy. ...1. VOX a.s.
Čas načtení:
Fakturace, daňové a účetní doklady aktuálně
[skoleni-kurzy.eu] Po absolvování semináře budete vědět, jak mají správně vypadat doklady dle dotčených zákonů platných v ČR. * Občanský zákoník a jeho dopad do náležitostí dokladů, splatnost dokladů. Zákon o ochraně spotřebitele a živnostenský zákon – náležitosti dokladů dle těchto zákonů. Zákon o účetnictví: • povinné náležitosti účetních dokladů, • srozumitelnost účetních dokladů a opravy účetních dokladů v návaznosti na legislativu v rámci zákona o DPH, • přepočet dokladů na českou měnu, účtování kurzových rozdílů, • povinná archivace dle zákona o účetnictví, • návaznost na daňovou uznatelnost dokladů dle zákona o daních z příjmů – daňové a nedaňové náklady, • České účetní standardy k výše uvedené problematice. Zákon o DPH: • vystavování daňových dokladů, zjednodušené daňové doklady, • povinné náležitosti daňových dokladů – rozpoznání daňového dokladu dle náležitostí a nikoliv názvu, • proč není správně vystavená zálohová faktura daňovým dokladem, • fakturace v rámci přenesení daňové povinnosti, povinné náležitosti těchto dokladů, • podmínky věrohodnosti původu, neměnnosti a čitelnosti daňových dokladů oproti podmínkám v zákoně o účetnictví, • elektronicky vystavované faktury a jejich výhody QR kód, • archivace dokladů dle zákona o DPH, • základ daně a vedlejší výdaje, • výpočet daně, • zaokrouhlování u daňových dokladů • opravy dokladů opravné daňové doklady, lhůty pro provedení oprav, • podmínky uplatnění nároku na odpočet, • problematika přenosu daňové povinnosti. Odpovědi na dotazy. ...1. VOX s.r.o.
Čas načtení:
Fakturace v přeshraničním obchodu a službách po významných změnách v DPH
[skoleni-kurzy.eu] Seminář reaguje na potřebu ekonomických úseků - účtáren - nakládat s daňovými doklady od zahraničních partnerů a jejich řádnou evidenci pro daňové a účetní potřeby. Je adresován těm účtárnám, které vystavují a přijímají daňové doklady od zahraničních partnerů. Na praktických příkladech –vydaných i přijatých daňových dokladech v češtině a angličtině doklady v angličtině jsou součástí semináře – si ozřejmíte správné uplatnění DPH s důrazem na časové souvislosti v evidenci pro DPH, problematiku dovozu a vývozu včetně cel a promítnutí do účetnictví. Důraz bude kladen na nové režimy zavedené od roku 2021 – prodej zboží na dálku a elektronické rozhraní. * Shrnutí změn v novele 2020 účinné od 1. 9. 2020 ve vazbě na intrakomunitární zbožový obchod. Zásadní změny v přeshraničním obchodu se zbožím od roku 2021 v návaznosti na změnu úpravy EU v DPH účinnost od 1. 10. 2021– prodej zboží na dálku, prodej dovezeného zboží na dálku, dovoz zboží nízké hodnoty, elektronické rozhraní a role domnělého dodavatele, rozšíření režimu jednoho správního místa, omezení případů povinnosti registrace v jiných členských státech – tj. zejména pro e-shopy, zásilkové či katalogové obchodu s mezinárodním přesahem. Režim jednoho správního místa a jeho nová role v uplatnění DPH v přeshraniční fakturaci. Pořízení zboží z jiného členského státu– uplatnění DPH, ukázka a náležitosti faktury, řešení reklamace množstevní, kvalitativní, uplatnění nároku na odpočet dle paragrafu 11, účetní souvztažnosti, cizí měny v účetnictví a v DPH. Dodání zboží do jiného členského státu – důkazní prostředky pro daňový režim, vazba na souhrnné hlášení, množstevní bonus na konci sledovaného období, prodej zboží na dálku nově, ukázka a náležitosti faktury, zboží v e-commerce a prodej přes elektronická rozhraní. Vykazování prodeje zboží na dálku v hlášení OSS – režim EU. Dovoz zboží– definice dovozu z hlediska celních a daňových předpisů s důrazem na rozdíly, celní režimy při dovozu, uplatnění DPH při dovozu, faktury při dovozu, účetní souvztažnosti. Vývoz zboží– definice vývozu v celních a daňových předpisech, uplatnění DPH při vývozu, faktury při vývozu, účetní případ u vývozu, datum účetního případu. Poskytnutí služeb do jiného členského státu a třetí země– uplatnění DPH u služeb dle základního pravidla paragraf 9 ZDPH, souhrnné hlášení – specifikace dle typu služeb, ukázka faktur včetně jejich náležitostí, služby v e-commerce, přesunutí vybraných služeb do režimu jednoho správního místa. Přijetí služeb z jiného členského státu– uplatnění DPH u přijatých služeb z EU i třetích zemí, režim samovyměření – případy, ukázka faktur a náležitostí, účtování přijatých služeb. Odpovědi na dotazy. ...1. VOX a.s.
Čas načtení:
Fakturace v přeshraničním obchodu a službách po významných změnách v DPH
[skoleni-kurzy.eu] Seminář reaguje na potřebu ekonomických úseků - účtáren - nakládat s daňovými doklady od zahraničních partnerů a jejich řádnou evidenci pro daňové a účetní potřeby. Je adresován těm účtárnám, které vystavují a přijímají daňové doklady od zahraničních partnerů. Na praktických příkladech –vydaných i přijatých daňových dokladech v češtině a angličtině doklady v angličtině jsou součástí semináře – si ozřejmíte správné uplatnění DPH s důrazem na časové souvislosti v evidenci pro DPH, problematiku dovozu a vývozu včetně cel a promítnutí do účetnictví. Důraz bude kladen na nové režimy zavedené od roku 2021 – prodej zboží na dálku a elektronické rozhraní. * Shrnutí změn v novele 2020 účinné od 1. 9. 2020 ve vazbě na intrakomunitární zbožový obchod. Zásadní změny v přeshraničním obchodu se zbožím od roku 2021 v návaznosti na změnu úpravy EU v DPH účinnost od 1. 10. 2021– prodej zboží na dálku, prodej dovezeného zboží na dálku, dovoz zboží nízké hodnoty, elektronické rozhraní a role domnělého dodavatele, rozšíření režimu jednoho správního místa, omezení případů povinnosti registrace v jiných členských státech – tj. zejména pro e-shopy, zásilkové či katalogové obchodu s mezinárodním přesahem. Režim jednoho správního místa a jeho nová role v uplatnění DPH v přeshraniční fakturaci. Pořízení zboží z jiného členského státu– uplatnění DPH, ukázka a náležitosti faktury, řešení reklamace množstevní, kvalitativní, uplatnění nároku na odpočet dle paragrafu 11, účetní souvztažnosti, cizí měny v účetnictví a v DPH. Dodání zboží do jiného členského státu – důkazní prostředky pro daňový režim, vazba na souhrnné hlášení, množstevní bonus na konci sledovaného období, prodej zboží na dálku nově, ukázka a náležitosti faktury, zboží v e-commerce a prodej přes elektronická rozhraní. Vykazování prodeje zboží na dálku v hlášení OSS – režim EU. Dovoz zboží– definice dovozu z hlediska celních a daňových předpisů s důrazem na rozdíly, celní režimy při dovozu, uplatnění DPH při dovozu, faktury při dovozu, účetní souvztažnosti. Vývoz zboží– definice vývozu v celních a daňových předpisech, uplatnění DPH při vývozu, faktury při vývozu, účetní případ u vývozu, datum účetního případu. Poskytnutí služeb do jiného členského státu a třetí země– uplatnění DPH u služeb dle základního pravidla paragraf 9 ZDPH, souhrnné hlášení – specifikace dle typu služeb, ukázka faktur včetně jejich náležitostí, služby v e-commerce, přesunutí vybraných služeb do režimu jednoho správního místa. Přijetí služeb z jiného členského státu– uplatnění DPH u přijatých služeb z EU i třetích zemí, režim samovyměření – případy, ukázka faktur a náležitostí, účtování přijatých služeb. Odpovědi na dotazy. ...1. VOX a.s.
Čas načtení:
Fakturace v přeshraničním obchodu a službách po významných změnách v DPH
[skoleni-kurzy.eu] Seminář reaguje na potřebu ekonomických úseků - účtáren - nakládat s daňovými doklady od zahraničních partnerů a jejich řádnou evidenci pro daňové a účetní potřeby. Je adresován těm účtárnám, které vystavují a přijímají daňové doklady od zahraničních partnerů. Na praktických příkladech –vydaných i přijatých daňových dokladech v češtině a angličtině doklady v angličtině jsou součástí semináře – si ozřejmíte správné uplatnění DPH s důrazem na časové souvislosti v evidenci pro DPH, problematiku dovozu a vývozu včetně cel a promítnutí do účetnictví. Důraz bude kladen na nové režimy zavedené od roku 2021 – prodej zboží na dálku a elektronické rozhraní. * Shrnutí změn v novele 2020 účinné od 1. 9. 2020 ve vazbě na intrakomunitární zbožový obchod. Zásadní změny v přeshraničním obchodu se zbožím od roku 2021 v návaznosti na změnu úpravy EU v DPH účinnost od 1. 10. 2021– prodej zboží na dálku, prodej dovezeného zboží na dálku, dovoz zboží nízké hodnoty, elektronické rozhraní a role domnělého dodavatele, rozšíření režimu jednoho správního místa, omezení případů povinnosti registrace v jiných členských státech – tj. zejména pro e-shopy, zásilkové či katalogové obchodu s mezinárodním přesahem. Režim jednoho správního místa a jeho nová role v uplatnění DPH v přeshraniční fakturaci. Pořízení zboží z jiného členského státu– uplatnění DPH, ukázka a náležitosti faktury, řešení reklamace množstevní, kvalitativní, uplatnění nároku na odpočet dle paragrafu 11, účetní souvztažnosti, cizí měny v účetnictví a v DPH. Dodání zboží do jiného členského státu – důkazní prostředky pro daňový režim, vazba na souhrnné hlášení, množstevní bonus na konci sledovaného období, prodej zboží na dálku nově, ukázka a náležitosti faktury, zboží v e-commerce a prodej přes elektronická rozhraní. Vykazování prodeje zboží na dálku v hlášení OSS – režim EU. Dovoz zboží– definice dovozu z hlediska celních a daňových předpisů s důrazem na rozdíly, celní režimy při dovozu, uplatnění DPH při dovozu, faktury při dovozu, účetní souvztažnosti. Vývoz zboží– definice vývozu v celních a daňových předpisech, uplatnění DPH při vývozu, faktury při vývozu, účetní případ u vývozu, datum účetního případu. Poskytnutí služeb do jiného členského státu a třetí země– uplatnění DPH u služeb dle základního pravidla paragraf 9 ZDPH, souhrnné hlášení – specifikace dle typu služeb, ukázka faktur včetně jejich náležitostí, služby v e-commerce, přesunutí vybraných služeb do režimu jednoho správního místa. Přijetí služeb z jiného členského státu– uplatnění DPH u přijatých služeb z EU i třetích zemí, režim samovyměření – případy, ukázka faktur a náležitostí, účtování přijatých služeb. Odpovědi na dotazy. ...1. VOX a.s.
Čas načtení:
Fakturace v přeshraničním obchodu a službách po významných změnách v DPH
[skoleni-kurzy.eu] Seminář reaguje na potřebu ekonomických úseků - účtáren - nakládat s daňovými doklady od zahraničních partnerů a jejich řádnou evidenci pro daňové a účetní potřeby. Je adresován těm účtárnám, které vystavují a přijímají daňové doklady od zahraničních partnerů. Na praktických příkladech –vydaných i přijatých daňových dokladech v češtině a angličtině doklady v angličtině jsou součástí semináře – si ozřejmíte správné uplatnění DPH s důrazem na časové souvislosti v evidenci pro DPH, problematiku dovozu a vývozu včetně cel a promítnutí do účetnictví. Důraz bude kladen na nové režimy zavedené od roku 2021 – prodej zboží na dálku a elektronické rozhraní. * Shrnutí změn v novele 2020 účinné od 1. 9. 2020 ve vazbě na intrakomunitární zbožový obchod. Zásadní změny v přeshraničním obchodu se zbožím od roku 2021 v návaznosti na změnu úpravy EU v DPH účinnost od 1. 10. 2021– prodej zboží na dálku, prodej dovezeného zboží na dálku, dovoz zboží nízké hodnoty, elektronické rozhraní a role domnělého dodavatele, rozšíření režimu jednoho správního místa, omezení případů povinnosti registrace v jiných členských státech – tj. zejména pro e-shopy, zásilkové či katalogové obchodu s mezinárodním přesahem. Režim jednoho správního místa a jeho nová role v uplatnění DPH v přeshraniční fakturaci. Pořízení zboží z jiného členského státu– uplatnění DPH, ukázka a náležitosti faktury, řešení reklamace množstevní, kvalitativní, uplatnění nároku na odpočet dle paragrafu 11, účetní souvztažnosti, cizí měny v účetnictví a v DPH. Dodání zboží do jiného členského státu – důkazní prostředky pro daňový režim, vazba na souhrnné hlášení, množstevní bonus na konci sledovaného období, prodej zboží na dálku nově, ukázka a náležitosti faktury, zboží v e-commerce a prodej přes elektronická rozhraní. Vykazování prodeje zboží na dálku v hlášení OSS – režim EU. Dovoz zboží– definice dovozu z hlediska celních a daňových předpisů s důrazem na rozdíly, celní režimy při dovozu, uplatnění DPH při dovozu, faktury při dovozu, účetní souvztažnosti. Vývoz zboží– definice vývozu v celních a daňových předpisech, uplatnění DPH při vývozu, faktury při vývozu, účetní případ u vývozu, datum účetního případu. Poskytnutí služeb do jiného členského státu a třetí země– uplatnění DPH u služeb dle základního pravidla paragraf 9 ZDPH, souhrnné hlášení – specifikace dle typu služeb, ukázka faktur včetně jejich náležitostí, služby v e-commerce, přesunutí vybraných služeb do režimu jednoho správního místa. Přijetí služeb z jiného členského státu– uplatnění DPH u přijatých služeb z EU i třetích zemí, režim samovyměření – případy, ukázka faktur a náležitostí, účtování přijatých služeb. Odpovědi na dotazy. ...1. VOX a.s.
Čas načtení: 2019-08-19 14:35:50
Ministerstvo kultury: Do konce roku chceme mít měřitelné cíle kulturních aktivit
Ministerstvo kultury tvrdí, že nejvyšší kontrolní úřad (NKÚ) ve své kontrole peněz rozdělovaných na kulturu pomíjí skutečnost, že "kulturní a umělecké obory jsou v systému státní správy velmi specifickou oblastí". "Pokud se má podpora cílit efektivně, k potřebám každého oboru, je třeba nadefinovat podrobně specifika tohoto oboru, což bude do jisté míry vždy znamenat roztříštěnost požadavků na jednotlivé dotační okruhy a obtížnost při stanovení společných cílů," píše se v tiskové zprávě ministerstva kultury reagující na kontrolní závěry týkající se dotací na kulturu (více o kontrole ZDE). Ministerstvo upozorňuje, že již začátkem roku 2015 zahájilo "systémové změny a změny vedoucí k vyšší transparentnosti", a to v reakci na předchozí kontrolu v roce 2014: "Konkrétně rozhodnutím o vzniku jednotného informačního systému a postupnou kompletní úpravou kritérií pro hodnocení žádostí o dotaci, v jejichž případě nyní neshledal NKÚ žádná pochybení. Byla parametrizována kritéria nová, navzájem souměřitelná, porovnatelná, zavedla se bodová a slovní hodnocení projektů." Pracovní skupina má do konce letošního roku navrhnout systém měřitelných, konkrétních cílů, kterých chce ministerstvo kultury dosáhnout podporou kulturních aktivit. Informace o dotacích jsou podle ministerstva pro žadatele nově na internetových stránkách logicky strukturované, jednoznačné a srozumitelné. "Na některých odborech probíhá pravidelná závěrečná evaluace dotačních výběrových řízení a taktéž byla jednotlivá dotační výběrová řízení provázána s cíli aktuální státní kulturní politiky," píše ministerstvo v tiskové zprávě s tím, že v blízké době bude celý tento systém převeden do elektronizované podoby. {loadmodule mod_tags_similar,Související} "Od 12 dubna 2019 také platí příkaz ministra sjednotil a podrobně upravil systém dotací napříč jednotlivými sekcemi ministerstva kultury, zejména: Základní oblasti podpory, jejichž financování je zajišťováno dotacemi z rozpočtové kapitoly 334 – Ministerstvo kultury Výzvy k podávání žádostí o poskytnutí dotace; náležitosti žádostí o poskytnutí dotace a řízení o ní Proces hodnocení žádostí Rozhodnutí o poskytnutí dotace a jeho změny; jeho náležitosti Rozhodnutí o zamítnutí žádosti Použití dotace; vyplacení dotace příjemci; hodnocení poskytnutých dotací Stanovení podmínek finančního vypořádání a vyúčtování dotace včetně kontroly použití Založil povinnost součinnosti s novým oddělením dotací, upravuje řízení o odnětí dotace, postup při neoprávněném použití peněžních prostředků nebo náležitosti spisu o řízení Zavedl jednotný formulář, který bude s účinností od letošního příjmu žádostí o dotaci na rok 2020 v elektronické a uživatelsky přívětivé podobě Přijetí tohoto předpisu ve velké míře eliminovalo roztříštěnost, složitost, administrativní zátěž a neefektivitu dotačních výběrových řízení administrovaných ministerstvem kultury," dodává tisková zpráva.
Čas načtení:
Povinnosti mzdových účtáren po uzavření kalendářního roku 2024 a novinky roku 2025
[skoleni-kurzy.eu] Na semináři budete upozorněni na veškeré úkony, které je v mzdové účtárně třeba učinit po uzavření kalendářního roku a také na novinky roku následujícího, které nám výrazně ovlivní zpracování mezd. * • změny v roce 2024 a změny pro rok 2025 – jak tyto změny ovlivní zúčtování mezd a jak v praxi postupovat, • splnění náležitostí pro uplatnění daňových slev a daňového zvýhodnění pro rok 2024 a 2025, • prohlášení poplatníka v roce 2024 a 2025, • kdy je nutné nejpozději učinit prohlášení poplatníka, • jak prokazovat slevy na dani a daňové zvýhodnění pro RZD za rok 2024, • kdy je možné nejpozději podepsat žádost o roční zúčtování daní, • kdo je vyloučen ze zpracování ročního zúčtování daně u zaměstnavatele za rok 2024, • zpětné učinění prohlášení poplatníka, • kdy je možné nejpozději zpracovat roční zúčtování daní za rok 2024, • poskytnutí potvrzení o zdanitelných příjmech zaměstnanci forma, termín, náležitosti tohoto potvrzení, • vystavení potvrzení o zdanitelných příjmech po zpracování ročního zúčtování, • mzdové listy za rok 2024 – upozornění, co musí obsahovat mzdový list náležitosti mzdového listu v roce 2024 a 2025, • archivace mzdového listu a případně jiných dokumentů, pokud mzdový list neobsahuje veškeré potřebné údaje, • plnění ZPS – zaměstnavatelé povinní podat hlášení o plnění ZPS, jak správně vyplnit formulář a dopočítat plnění do státního rozpočtu, nejpozdější termín podání – změny pro plnění vyplývající ze zákona o zaměstnanosti, • vyúčtování daně z příjmu ze závislé činnosti a vyúčtování daně vybírané zvláštní sazbou – srážkovou daní, termíny podání, formuláře, jak správně tyto formuláře vyplnit, • zpracování ELDP – více souběžných pracovněprávních vztahů, jak správně vyplnit ELDP, povinnosti ke SSZ zasílání dokladů elektronicky, • změny v dalších souvisejících mzdových oblastech pro rok 2025. Odpovědi na dotazy. ...1. VOX a.s.
Čas načtení:
Povinnosti mzdových účtáren po uzavření kalendářního roku 2024 a novinky roku 2025
[skoleni-kurzy.eu] Na semináři budete upozorněni na veškeré úkony, které je v mzdové účtárně třeba učinit po uzavření kalendářního roku a také na novinky roku následujícího, které nám výrazně ovlivní zpracování mezd. * • změny v roce 2024 a změny pro rok 2025 – jak tyto změny ovlivní zúčtování mezd a jak v praxi postupovat, • splnění náležitostí pro uplatnění daňových slev a daňového zvýhodnění pro rok 2024 a 2025, • prohlášení poplatníka v roce 2024 a 2025, • kdy je nutné nejpozději učinit prohlášení poplatníka, • jak prokazovat slevy na dani a daňové zvýhodnění pro RZD za rok 2024, • kdy je možné nejpozději podepsat žádost o roční zúčtování daní, • kdo je vyloučen ze zpracování ročního zúčtování daně u zaměstnavatele za rok 2024, • zpětné učinění prohlášení poplatníka, • kdy je možné nejpozději zpracovat roční zúčtování daní za rok 2024, • poskytnutí potvrzení o zdanitelných příjmech zaměstnanci forma, termín, náležitosti tohoto potvrzení, • vystavení potvrzení o zdanitelných příjmech po zpracování ročního zúčtování, • mzdové listy za rok 2024 – upozornění, co musí obsahovat mzdový list náležitosti mzdového listu v roce 2024 a 2025, • archivace mzdového listu a případně jiných dokumentů, pokud mzdový list neobsahuje veškeré potřebné údaje, • plnění ZPS – zaměstnavatelé povinní podat hlášení o plnění ZPS, jak správně vyplnit formulář a dopočítat plnění do státního rozpočtu, nejpozdější termín podání – změny pro plnění vyplývající ze zákona o zaměstnanosti, • vyúčtování daně z příjmu ze závislé činnosti a vyúčtování daně vybírané zvláštní sazbou – srážkovou daní, termíny podání, formuláře, jak správně tyto formuláře vyplnit, • zpracování ELDP – více souběžných pracovněprávních vztahů, jak správně vyplnit ELDP, povinnosti ke SSZ zasílání dokladů elektronicky, • změny v dalších souvisejících mzdových oblastech pro rok 2025. Odpovědi na dotazy. ...1. VOX a.s.
Čas načtení: 2024-09-14 14:05:43
Jaké náležitosti musí mít smlouva o nájmu družstevního bytu
Ačkoliv již téměř zmizely, pravdou je, že i dnes můžeme najít družstevní byty, a také je vlastnit. To samozřejmě také znamená, že je můžeme pronajmout. Ovšem vzhledem k tomu, že. read more... Článek Jaké náležitosti musí mít smlouva o nájmu družstevního bytu se nejdříve objevil na Berne.
Čas načtení:
Fakturace v roce 2025, práce s účetními a daňovými doklady
[skoleni-kurzy.eu] Doklady pro účely účetnictví a daní mají svá pravidla a především jsou závislé na právní podstatě daného případu. Přednáška bude zahájena upozorněním na právní normy, aby lidé pracující s přijatými a vydanými fakturami, pokladními doklady, pohledávkami a dluhy rozuměli pojmům a vazbám. Po absolvování semináře budete správně pracovat s účetními a daňovými doklady. * Fakturace z hlediska účetních předpisů a zákona o daních z příjmů: • co je to faktura, podklady pro fakturaci, • provádění fakturace na základě uzavřených smluvních vztahů, • okamžik uskutečnění účetního případu, • lhůty vystavování účetních dokladů, • saldokonto přijatých a vydaných faktur, • záloha a závdavek, • faktura v cizí měně a měnová doložka, • cizí měny, kursové rozdíly, • druhy účetních dokladů a vzor pokladního dokladu výdajového, • náležitosti faktury v cizím jazyce, • bankovní výpisy v listinné podobě, v elektronické podobě, • doklady skladového hospodářství, správné náležitosti, • ostatní interní účetní doklady, • prokazování dokladů a skutečností z hlediska daňové uznatelnosti, podle zákona o daních z příjmů, podle daňového řádu příklad, • oběh účetních dokladů a podpisové vzory, doporučené postupy, • náležitosti a podmínky elektronické fakturace, • elektronizace účetních záznamů a elektronická komunikace. • QR kód. Zákon o DPH – vybraná ustanovení, která se dotýkají fakturace a daňových dokladů: • změny v DPH • daňové doklady, druhy, práce s nimi, • co má vědět fakturant o předmětu daně a osvobození od daně, • informace GFŘ k pravidlům fakturace ve vztahu k implementaci Směrnice EU - 45 - 2010 platné od 1. 1. 2013, • elektronická fakturace, • auditní stopa, prokazování v okamžiku kontroly. Archivace dokladů. Občanský zákoník: • promlčení promlčecí lhůta, • uznání dluhu, • zápůjčka, výpůjčka, výprosa, úvěr, • vznik, změna a zánik závazků, • opatření oproti opožděným platbám, • čas plnění. Odpovědi na dotazy. ...1. VOX s.r.o.
Čas načtení:
[skoleni-kurzy.eu] Cílem semináře je podrobně vysvětlit rozdíly v právním postavení zaměstnance podle zákoníku práce a člena statutárního orgánu podle zákona o obchodních korporacích. V rámci semináře budou účastníci seznámeni s právní úpravou, kterou se povinně řídí vztah člena statutárního orgánu a společnosti, a bude vysvětleno, jak tuto úpravu co nejvíce přiblížit běžnému pracovnímu poměru se všemi nároky na odměnu, benefity, cestovní náhrady, dovolenou, překážky v práci apod. Zvláštní pozornost zaslouží též otázka souběhu funkcí, tedy toho, zda je možné, aby byl člen statutárního orgánu zaměstnancem společnosti a zda je taková pracovní smlouva platná. Výklad zohlední veškeré aktuální novely zákona o obchodních korporacích i nejnovější judikaturu Nejvyššího soudu, Nejvyššího správního soudu a Ústavního soudu. * • statutární orgán – pojem, • vznik a zánik členství ve statutárním orgánu, • povinnosti člena statutárního orgánu a péče řádného hospodáře, • odpovědnost člena statutárního orgánu za škodu a pracovní úraz člena statutárního orgánu, • smlouva o výkonu funkce, její uzavírání a schvalování, její povinné náležitosti, • souběh funkcí podle současné judikatury Nejvyššího soudu, pracovní smlouva člena statutárního orgánu, její uzavírání a schvalování, její povinné náležitosti a použitelná právní úprava, • odměna člena statutárního orgánu, • benefity člena statutárního orgánu a bonusové složky odměny, • místo výkonu funkce člena statutárního orgánu, • pracovní doba, doba odpočinku a dovolená v případě člena statutárního orgánu, • překážky v práci na straně člena statutárního orgánu, • skončení výkonu funkce, odstupné, konkurenční doložka, • vnitřní předpisy a člen statutárního orgánu. Odpovědi na dotazy. ...1. VOX a.s.
Čas načtení:
[skoleni-kurzy.eu] Cílem semináře je podrobně vysvětlit rozdíly v právním postavení zaměstnance podle zákoníku práce a člena statutárního orgánu podle zákona o obchodních korporacích. V rámci semináře budou účastníci seznámeni s právní úpravou, kterou se povinně řídí vztah člena statutárního orgánu a společnosti, a bude vysvětleno, jak tuto úpravu co nejvíce přiblížit běžnému pracovnímu poměru se všemi nároky na odměnu, benefity, cestovní náhrady, dovolenou, překážky v práci apod. Zvláštní pozornost zaslouží též otázka souběhu funkcí, tedy toho, zda je možné, aby byl člen statutárního orgánu zaměstnancem společnosti a zda je taková pracovní smlouva platná. Výklad zohlední veškeré aktuální novely zákona o obchodních korporacích i nejnovější judikaturu Nejvyššího soudu, Nejvyššího správního soudu a Ústavního soudu. * • statutární orgán – pojem, • vznik a zánik členství ve statutárním orgánu, • povinnosti člena statutárního orgánu a péče řádného hospodáře, • odpovědnost člena statutárního orgánu za škodu a pracovní úraz člena statutárního orgánu, • smlouva o výkonu funkce, její uzavírání a schvalování, její povinné náležitosti, • souběh funkcí podle současné judikatury Nejvyššího soudu, pracovní smlouva člena statutárního orgánu, její uzavírání a schvalování, její povinné náležitosti a použitelná právní úprava, • odměna člena statutárního orgánu, • benefity člena statutárního orgánu a bonusové složky odměny, • místo výkonu funkce člena statutárního orgánu, • pracovní doba, doba odpočinku a dovolená v případě člena statutárního orgánu, • překážky v práci na straně člena statutárního orgánu, • skončení výkonu funkce, odstupné, konkurenční doložka, • vnitřní předpisy a člen statutárního orgánu. Odpovědi na dotazy. ...1. VOX a.s.
Čas načtení:
Postup kontroly podle zákona č. 255 - 2012 Sb., kontrolní řád, a souvisejících předpisů
[skoleni-kurzy.eu] Na kurzu se seznámíte s právy a povinnostmi kontrolujících i kontrolovaných, které jsou obsaženy nejen v kontrolním řádu, ale také v dalších právních předpisech. * Předání zkušeností po 11 letech alikace zákona. Výklad zákona a souvisejících právních předpisů, podle nichž postupují kontrolní orgány veřejné správy, doplněno řadou příkladů z praxe. Na co nezapomenout a čeho se vyvarovat. • Příklad pověření a oznámení o zahájení kontroly, • příklad žádosti o údaje a dokumenty, • problematika přizvaných osob, • protokol o kontrole, obsah a náležitosti, • oprava nesprávností a došetření věci, • dodatek k protokolu o kontrole, • příklady formulací vyřízení námitek, • přestupky kontrolované a povinné osoby, • mlčenlivost a zveřejňování informací o kontrolách, • dopisy – předávání zjištění, oznámení o skutečnostech nasvědčujících spáchání trestného činu, předání zjištění orgánům, které činí opatření k nápravě, podněty státním orgánům, • aplikace základních zásad správního řádu v průběhu kontroly, • aplikace ustanovení části čtvrté správního řádu, např. vedení řízení, jednací jazyk, poučení, podjatost, počítání lhůt, náležitosti podání např. námitek proti kontrolnímu zjištění, počítání času, nahlížení do spisu aj., • utajované informace, osobní údaje a GDPR, obchodní tajemství, • pořizování zvukových a obrazových záznamů, • pracovní podmínky kontrolujících. Diskuze k procesně právní úpravě kontroly. ...1. VOX a.s.
Čas načtení:
Postup kontroly podle zákona č. 255 - 2012 Sb., kontrolní řád, a souvisejících předpisů
[skoleni-kurzy.eu] Na kurzu se seznámíte s právy a povinnostmi kontrolujících i kontrolovaných, které jsou obsaženy nejen v kontrolním řádu, ale také v dalších právních předpisech. * Předání zkušeností po 11 letech alikace zákona. Výklad zákona a souvisejících právních předpisů, podle nichž postupují kontrolní orgány veřejné správy, doplněno řadou příkladů z praxe. Na co nezapomenout a čeho se vyvarovat. • Příklad pověření a oznámení o zahájení kontroly, • příklad žádosti o údaje a dokumenty, • problematika přizvaných osob, • protokol o kontrole, obsah a náležitosti, • oprava nesprávností a došetření věci, • dodatek k protokolu o kontrole, • příklady formulací vyřízení námitek, • přestupky kontrolované a povinné osoby, • mlčenlivost a zveřejňování informací o kontrolách, • dopisy – předávání zjištění, oznámení o skutečnostech nasvědčujících spáchání trestného činu, předání zjištění orgánům, které činí opatření k nápravě, podněty státním orgánům, • aplikace základních zásad správního řádu v průběhu kontroly, • aplikace ustanovení části čtvrté správního řádu, např. vedení řízení, jednací jazyk, poučení, podjatost, počítání lhůt, náležitosti podání např. námitek proti kontrolnímu zjištění, počítání času, nahlížení do spisu aj., • utajované informace, osobní údaje a GDPR, obchodní tajemství, • pořizování zvukových a obrazových záznamů, • pracovní podmínky kontrolujících. Diskuze k procesně právní úpravě kontroly. ...1. VOX a.s.
Čas načtení: 2024-07-22 13:22:00
Krajské ředitelství policie hlavního města Prahy, Kancelář ředitele
Žadatel si podal žádost dle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve které žádal informace ohledně naturálního plnění a poskytnutí příspěvku na penzijní připojištění příslušníků PČR v roce 2021: 1) V jakých časových intervalech byla u KŘP hl. ml. Prahy prováděna výplata výstrojních náležitostí (tzv. „ošatné“), a k jaké měsíční výplatě byla tato částka příslušníkům hrazena. 2) V jaké finanční výši byla tato výplata výstrojních náležitostí u příslušníků, u kterých při výkonu služby převažuje nošení civilního oděvu a tento příslušník nečerpal žádné naturální plnění. Vše za předpokladu, že příslušník byl zařazen do příslušné civilní normy dle interního aktu řízení. 3) Jakou finanční částkou přispívalo KŘP hl. m. Prahy příslušníkovi k penzijnímu připojištění, pokud tento příslušník sám spořil měsíční úložkou ve výši 3.000,- Kč, popřípadě odpovědět, zda se příspěvek ze strany KŘP v průběhu kalendářního roku měnil. 4) Jak byl u KŘP hl. ml. Prahy příspěvek vyplácen.
Čas načtení:
[skoleni-kurzy.eu] Konkrétní program je následující: * Základní pracovněprávní vztahy * Uzavírání a náležitosti dohody o provedení práce * Uzavírání a náležitosti dohody o pracovní činnosti * Informování o obsahu právního vztahu z dohody a při vysílání do zahraničí * Rovné zacházení a zákaz diskriminace * Benefity a zam ...Agentura BOVA - RNDr. Ivana Hexnerová
Čas načtení:
Vedení mzdové agendy – pro začínající mzdové účetní
[skoleni-kurzy.eu] Získáte ucelený přehled o aktuálních postupech týkajících se obsluhy mzdy a platu, dále o všech povinnostech zaměstnavatele při jejich zúčtování. Doporučujeme přinést si s sebou kalkulačky. * Rozvrhování pracovní doby – rovnoměrně a nerovnoměrně rozvržená, harmonogram směn, vyrovnávací období, přestávky na oddech, bezpečnostní přestávky, délka směny. Mzda: • mzdové formy časová, úkolová mzda a jejich výpočet, • příplatkové mzdy a jejich výpočet, • výpočet průměrného výdělku, • náhrada mzdy při dočasné pracovní neschopnosti. Zdanění příjmů: • zálohová daň, • srážková daň, • slevy na dani a daňové zvýhodnění. Výpočet mzdy: • náležitosti mzdového listu, výpočet čisté mzdy, • minimální mzda • postup při provádění srážek ze mzdy, • druhy dovolené, krácení, zůstatky, převod dovolené, • výpočet zdravotního pojištění, • výpočet sociálního zabezpečení, • příprava na budoucí povolání, • zákonné pojištění odpovědnosti při vzniku PÚ. Další povinnosti mzdové účetní: • při vzniku, trvání a ukončení pracovního poměru, • při ukončení kalendářního roku, náležitosti zápočtového listu a jeho předání zaměstnanci, • povinný podíl zaměstnanců se zdravotním postižením. Řešení příkladů z praxe. Odpovědi na dotazy. ...1. VOX s.r.o.
Čas načtení:
Postup kontroly podle zákona č. 255 - 2012 Sb., kontrolní řád, a souvisejících předpisů
[skoleni-kurzy.eu] Na kurzu se seznámíte s právy a povinnostmi kontrolujících i kontrolovaných, které jsou obsaženy nejen v kontrolním řádu, ale také v dalších právních předpisech. * Předání zkušeností po 11 letech alikace zákona. Výklad zákona a souvisejících právních předpisů, podle nichž postupují kontrolní orgány veřejné správy, doplněno řadou příkladů z praxe. Na co nezapomenout a čeho se vyvarovat. • příklad pověření a oznámení o zahájení kontroly, • příklad žádosti o údaje a dokumenty, • problematika přizvaných osob, • protokol o kontrole, obsah a náležitosti, • oprava nesprávností a došetření věci, • dodatek k protokolu o kontrole, • příklady formulací vyřízení námitek, • přestupky kontrolované a povinné osoby, • mlčenlivost a zveřejňování informací o kontrolách, • dopisy – předávání zjištění, oznámení o skutečnostech nasvědčujících spáchání trestného činu, předání zjištění orgánům, které činí opatření k nápravě, podněty státním orgánům, • aplikace základních zásad správního řádu v průběhu kontroly, • aplikace ustanovení části čtvrté správního řádu, např. vedení řízení, jednací jazyk, poučení, podjatost, počítání lhůt, náležitosti podání např. námitek proti kontrolnímu zjištění, počítání času, nahlížení do spisu aj., • utajované informace, osobní údaje a GDPR, obchodní tajemství, • pořizování zvukových a obrazových záznamů, • pracovní podmínky kontrolujících. Diskuze k procesně právní úpravě kontroly. ...1. VOX s.r.o.