Drážní inspekce řeší od čtvrtečního večera velmi nezvyklou situaci. V Letovicích na Blanensku se málem srazil osobní vlak s rychlíkem, od srážky je dělilo jen několik desítek metrů. HN to potvrdily dva zdroje z drážního prostředí a také snímky z...
--=0=--
---===---Čas načtení: 2024-06-16 00:03:00
Při tragické srážce vlaků v Pardubicích, při které zahynuly čtyři ženy a 27 lidí bylo zraněno, nebyl aktivní ani liniový neboli národní zabezpečovač, ani moderní evropský zabezpečovač ECTS. Fungoval pouze tzv. staniční zabezpečovač, který řídí návěstidla, ale je závislý na pozornosti strojvedoucího. Jedná se o důsledek rozhodnutí ministerstva dopravy z roku 2017. Od té doby se na modernizovaných částech hlavních tratí, jako je uzel v Pardubicích, nebuduje původní liniový zabezpečovač, ale pouze…
Čas načtení: 2024-06-17 14:52:00
VIDEO: Funkční národní zabezpečovač by zabránil smrtelné nehodě, ukazuje na videu RegioJet
Test přepravní společnosti RegioJet ukázal, že aktivní národní zabezpečovač by tragické nehodě vlaků v Pardubicích předminulý týden zabránil. Společnost to v pondělí uvedla v tiskové zprávě. Vyvrací tak informace Správy železnic, uvedla, že tento zabezpečovač nedokáže kontrolovat rychlost a nedovolené projetí návěstidla zakazujícího jízdu. Soukromý dopravce zveřejnil i video, na kterém součinnost lokomotivy a národního zabezpečovače demonstruje.
Čas načtení: 2024-06-18 14:30:00
RegioJet ukázal, jak mohl národní zabezpečovač zabránit nehodě v Pardubicích
Společnost RegioJet názorně předvedla, jak by mohl národní zabezpečovač na železnici zabránit nedávné tragické nehodě vlaků v Pardubicích, kdyby byl aktivní. Stanice Pardubice hlavní nádraží má přejít na evropský jednotný zabezpečovač (ETCS) a starší, národní systém, už se v rámci modernizace železničního uzlu nezapojoval.
Čas načtení: 2024-06-06 15:02:00
Nádraží v Pardubicích nemá vlakový zabezpečovač. Čeká na evropský systém
Středeční srážku vlaků způsobil podle ministra dopravy Martina Kupky expres, když nedovoleně projel návěst stůj. Stav trati a hlavně zabezpečovacího zařízení v úseku rozestavěného železničního uzlu ale strojvedoucímu práci neulehčil. V úseku totiž stále ještě nefunguje nové evropské zabezpečovací zařízení a původní liniový zabezpečovač byl už s výhledem na nový systém na trase zrušený.
Čas načtení: 2024-06-06 16:56:14
V Pardubicích po rekonstrukci za 6,4 miliardy nefunguje žádný zabezpečovač
Srážka osobního a nákladního vlaku v Pardubicích souvisí zřejmě s lidskou chybou. Ačkoliv pardubický uzel prošel rozsáhlou modernizací včetně instalace zabezpečovače ETCS (European Train Control System) za téměř 6,4 miliardy korun, ten začne v ČR fungovat naplno až od příštího roku. Starý zabezpečovač byl přitom odstraněn při rekonstrukci uzlu. Strojvedoucí tak musí spoléhat na své oči upřené na návěstidla.
Čas načtení: 2024-06-06 19:32:00
Kdyby se proti sobě vlaky RegioJetu a ČD Cargo rozjely o pár měsíců později, ke srážce by nejspíš nedošlo. Zabránil by jí chytrý zabezpečovač ETCS, který dokáže vlaky v takovém případě zastavit během vteřiny. Systém v pardubickém železničním uzlu, kde se ve středu v noci odehrála tragédie, je připravený, ale zatím nefunkční.
Čas načtení: 2024-06-06 19:32:00
Kdyby se proti sobě vlaky RegioJetu a ČD Cargo rozjely o pár měsíců později, ke srážce by nejspíš nedošlo. Zabránil by jí chytrý zabezpečovač ETCS, který dokáže vlaky v takovém případě zastavit během vteřiny. Systém v pardubickém železničním uzlu, kde se ve středu v noci odehrála tragédie, je připravený, ale zatím nefunkční.
Čas načtení: 2024-06-07 21:55:00
Volby nehrály roli a vypnutý zabezpečovač? Vlak by stejně nezabrzdil, reaguje Kupka
Ministr dopravy Martin Kupka (ODS) odmítl, že by termín otevření modernizovaného koridoru u Pardubic, kde došlo ve středu v noci k osudové srážce dvou vlaků, měl souvislost s termínem evropských voleb. „Rozhodně to nebylo účelově zapojeno do volební kampaně,“ uvedl Kupka pro Echo24. Otevření uzlu se však objevilo před volbami na plakátech a sociálních sítích. Ministr pro Echo24 okomentoval i kritiku, že na trati byl od začátku modernizace vypnutý národní liniový zabezpečovač. Podle něj by…
Čas načtení: 2024-06-12 14:17:23
Strojvedoucí RegioJetu před nehodou minul dvojí varování
Strojvedoucí rychlíku RegioJet před tragickou nehodou v Pardubicích projel na červenou i přes varování na předchozím návěstidle, vyplývá z předběžného zjištění Drážní inspekce, o kterém její zástupci informovali na středeční tiskové konferenci. Evropský zabezpečovač ETCS bude v Pardubicích zprovozněn do konce září.
Čas načtení: 2024-06-17 14:07:00
RegioJet: Aktivní národní zabezpečovač mohl srážce v Pardubicích zabránit
Brno - Test přepravní společnosti RegioJet ukázal, že aktivní národní zabezpečovač by tragické nehodě vlaků v Pardubicích předminulý týden zabránil. Společnost to dnes uvedla v tiskové zprávě. Vyvrací...
Čas načtení: 2024-06-17 13:59:00
RegioJet má jasno. Starý národní zabezpečovač by nehodě zabránil
Národní liniový zabezpečovač by srážce vlaků v Pardubicích dokázal předejít. Myslí si to alespoň společnost RegioJet, jejíž vlak byl účastníkem nehody se čtyřmi mrtvými cestujícími. Takzvaný systém Mirel by odhalil vyšší rychlost a vlak RegioJetu zastavil o půl kilometru dříve. Ve stanici byl ale systém vypnutý.
Čas načtení: 2024-06-17 14:07:00
RegioJet: Aktivní národní zabezpečovač mohl srážce v Pardubicích zabránit
Brno - Test přepravní společnosti RegioJet ukázal, že aktivní národní zabezpečovač by tragické nehodě vlaků v Pardubicích předminulý týden zabránil. Společnost to dnes uvedla v tiskové zprávě. Vyvrací...
Čas načtení: 2024-06-17 14:08:00
RegioJet má jasno. Starý národní zabezpečovač by nehodě zabránil
Národní liniový zabezpečovač by srážce vlaků v Pardubicích dokázal předejít. Myslí si to alespoň společnost RegioJet, jejíž vlak byl účastníkem nehody se čtyřmi mrtvými cestujícími. Takzvaný systém Mirel by odhalil vyšší rychlost a vlak RegioJetu zastavil o půl kilometru dříve. Ve stanici byl ale systém vypnutý.
Čas načtení: 2024-06-17 14:07:00
RegioJet: Aktivní zabezpečovač mohl srážce v Pardubicích zabránit
Brno - Test přepravní společnosti RegioJet ukázal, že aktivní národní zabezpečovač by tragické nehodě vlaků v Pardubicích předminulý týden zabránil. Společnost to dnes uvedla v tiskové zprávě. Správa...
Čas načtení: 2024-06-17 14:07:00
RegioJet: Aktivní zabezpečovač mohl srážce v Pardubicích zabránit
Brno - Test přepravní společnosti RegioJet ukázal, že aktivní národní zabezpečovač by tragické nehodě vlaků v Pardubicích předminulý týden zabránil. Společnost to dnes uvedla v tiskové zprávě. Správa...
Čas načtení: 2024-06-17 14:51:00
RegioJet rozporuje slova SŽ: Zabezpečovač mohl tragédii v Pardubicích zabránit! A ukázal jak
Test přepravní společnosti RegioJet ukázal, že aktivní národní zabezpečovač by tragické nehodě vlaků v Pardubicích předminulý týden zabránil. Společnost to v pondělí uvedla v tiskové zprávě.
Čas načtení: 2024-06-17 19:09:05
Vlak RegioJetu jel před srážkou rychleji, než měl, říká ministr Kupka
Vlak RegioJetu jel před tragickou nehodou v Pardubicích rychleji, než připouštějí pravidla, řekl ministr dopravy Martin Kupka (ODS). Podle ředitele drážního odboru ministerstva dopravy Jindřicha Kušníra pak strojvedoucí chybně projel dvě návěsti, nikoliv pouze jednu. RegioJet zase tvrdí, že podle testu společnosti by aktivní národní zabezpečovač tragické nehodě vlaků v Pardubicích předminulý týden zabránil.
Čas načtení: 2024-06-17 19:25:00
Podle RegioJetu zabezpečovač mohl tragédii zabránit! Ministr Kupka: Jenže vlak jel příliš rychle...
Test přepravní společnosti RegioJet ukázal, že aktivní národní zabezpečovač by tragické nehodě vlaků v Pardubicích předminulý týden zabránil. Společnost to v pondělí uvedla v tiskové zprávě. Ministr dopravy Martin Kupka ale sdělil, že vlak RegioJetu jel před tragickou nehodou v Pardubicích rychleji, než připouštějí pravidla.
Čas načtení: 2024-08-15 17:26:52
Chvíle varování a vlak brzdí. Takto funguje systém, který vymaže chyby strojvedoucích
Ministr dopravy Martin Kupka novinářům na cvičné jízdě ukázal, jak v praxi funguje nový zabezpečovač ETCS, který má zabránit tragickým nehodám.
Čas načtení: 2024-08-15 20:39:34
Správa železnic ukázala systém, který mohl zabránit nehodě v Pardubicích
Za okny vedro zrovna vystřídala průtrž mračen a strojvedoucí Lukáš Schweidler se se svým vlakem blíží k přejezdu, na kterém má poruchu světelná signalizace. Nový automatický zabezpečovač ETCS kvůli tomu i bez lidského přičinění zpomalí jízdu soupravy na předpisových deset kilometrů v hodině.