Po 16letech jsem zahodil všechen kod webu a napsal celý kod znovu. Vypadá to tu +- stejně, ale pokud narazíte na něco co vám vadí tak mi o tom napište: martin@vorel.eu nebo se mi ozvěte na twitteru Začal jsem dělat change log.

Kurzy ze dne: 06.06.2025 || EUR 24,750 || JPY 15,035 || USD 21,695 ||
sobota 7.června 2025, Týden: 23, Den roce: 158,  dnes má svátek Iveta, zítra má svátek Medard
7.června 2025, Týden: 23, Den roce: 158,  dnes má svátek Iveta
DetailCacheKey:d-1035381 slovo: 1035381
---=1=---

--=0=--

---===---

Čas načtení: 2024-01-29 06:30:00

Rozcestník krypto projektů

Představujeme Vám nový web KryptoProjekty.cz – místo, kde najdete všechny projekty od KryptoGuru pohromadě. O čem to je? Jelikož KryptoGuru má již spousty projektů a webových stránek, tak se náš tým rozhodl, že pro Vás vytvoří stěžejní webové stránky pod značkou – vše na jednom místě. Je to rozcestník / orientační bod pro veškeré projekty... The post Rozcestník krypto projektů appeared first on KryptoGuru.

Čas načtení: 2008-07-14 07:00:00

Televizní programy na internetu

Večer po namáhavém dnu. Sednete k televizi a pátráte okolo. Nikde žádný magazín s televizním programem, nám to ovšem nevadí. V tomto článku si ukážeme, kde všude na internetu lze najít program českých televizí. Televizni-program.cz První portál Televizní-program.cz je spíše takový rozcestník, na o ...

Čas načtení: 2019-11-14 00:00:00

Shoptet - Individuální uživatelské úpravy

To, že e-shop Shoptet jde upravovat, je jasná věc. Zde mám rozcestník na všechny možné individuální uživatelské úpravy.

Čas načtení: 2024-02-26 09:30:44

Depeche Mode v Praze 2024 - videa

V následujícím článku najdete reportáž, kterou Tomáš Kraus z Primy věnoval českým fanouškům, za kterými se vydal na Karlův most. Dále pak rozcestník na všechna koukatelná videa z pražského koncertu, co se vyrojily na youtube...26.02.2024

Čas načtení: 2024-03-18 16:45:30

Mezi nejlepšími startupovými huby v Evropě jsou tři z ČR. Máme zástupce i mezi jednorožce

Financial Times publikovaly žebříček nejlepších technologických center/hubů v Evropě pro rok 2024. Má sloužit jako rozcestník pro ty, kdo chtějí vybudovat startup a začít právě v jednom z těchto center, jež nabízí podporu v právních, investičních a dalších záležitostech.

Čas načtení: 2024-06-03 17:07:18

Eurovolební rozcestník

Ztrácíte se v informacích o blížících se eurovolbách? Proklikněte se k tomu, co hledáte, skrze eurovolební rozcestník.

Čas načtení: 2024-06-08 06:30:03

Univerzita Palackého má dětské koutky i místa, kde lze miminko přebalit a nakojit

Rozcestník míst pro nakojení či přebalení dítěte, dětských koutků, mikrovlnek a dalšího vybavení pro rodiče na Univerzitě Palackého, ale i další služby. To vše se skrývá pod označením Family friendly UP. Zahrnuje to i praktické informace, benefity či akce pro rodiny, které nabízejí i speciální web.

Čas načtení: 2024-08-10 19:00:44

Nejlepší rozšíření pro Google Chrome: Přizpůsobení nové karty, tmavý režim dokumentů a Tetris

Metro Speed Dial – Modern New Tab page Metro Speed Dial je praktické rozšíření pro prohlížeč Google Chrome, které promění stránku nové karty v přehledný a snadno přístupný rozcestník vašich oblíbených webových stránek. Díky tomuto nástroji budete mít veškerý váš preferovaný obsah doslova na dosah ruky, a to pokaždé, když otevřete novou kartu v prohlížeči Chrome na vašem Macu. S Metro Speed Dial se rozloučíte s frustrujícím […]

Čas načtení: 2024-08-14 06:00:00

Vznikla databáze služeb pro rodiny vážně nemocných dětí. Je volně dostupná

Rodinám s vážně nemocnými dětmi pomáhá nová online služba s názvem Rozcestník. Jde databázi ověřených poskytovatelů zdravotních či sociálních služeb. Dostupná je odkudkoliv a její využívání je bezplatné.

Čas načtení: 2024-08-20 11:48:00

Audiovizuální výchova - nutná odpověď na záplavu filmů a videí

Praha 20. srpna 2024 (PROTEXT) - Každodenně jsme vystaveni rostoucí záplavě videoobsahu, který stále intenzivněji proniká do našich životů a formuje naše vnímání reality. Tento tlak nejvíce doléhá na děti a mladistvé, kteří konzumují obrovské množství obsahu bez dostatečných nástrojů pro jeho kritické zhodnocení. Podle údajů vědců z Masarykovy univerzity tráví adolescenti v České republice denně téměř hodinu přímou konzumací videoobsahu na platformách jako YouTube a Netflix (z celkového času čtyř hodin denně strávených na mobilních telefonech, kde dále konzumují videoobsah na sociálních sítích, přičemž se k těmto sítím a dalším aplikacím vrací až 78krát denně). Tento trend vyvolává vážné otázky ohledně jejich schopnosti soustředění, kritického přístupu k audiovizuálním podnětům, a také ohledně jejich duševní pohody, která se v posledních letech jeví jako výrazně ohrožená. Audiovizuální výchova jako klíčové řešení Audiovizuální výchova se v posledních letech stává jedním z nejdůležitějších světových trendů, protože reaguje na obrovský vliv audiovizuálních médií na mladé generace i na společnost jako celek. Tento přístup podporuje rozvoj kritického myšlení, estetického vnímání, respektu k názorové pestrosti, odolnosti vůči manipulaci a zároveň podněcuje demokratické procesy. Klade důraz také na nové možnosti osobního vyjádření a kreativity, které jsou zásadní pro budoucnost naší společnosti. Aktuální situace ve školách: nutnost posílení audiovizuální výchovy Školy dnes často postrádají dostatečné kapacity a kvalifikované odborníky, kteří by byli schopni efektivně reagovat na rostoucí vliv audiovizuálního obsahu na děti a mladistvé. Učitelé jsou přetíženi množstvím úkolů a povinností, což vede k tomu, že se audiovizuální výchova ocitá na okraji zájmu. Tento přístup však představuje zásadní riziko, kterému bychom měli věnovat více pozornosti. Právě nyní je klíčové tuto oblast výrazně posílit, aby byly naše děti lépe připraveny čelit výzvám moderního světa. „Proto jsme se rozhodli od nového školního roku výrazně rozšířit naši činnost v oblasti audiovizuální výchovy a realizovat řadu nových programů pro děti, mladé lidi, rodiče a učitele v mnohem větším rozsahu. Více informací naleznete na webu www.kinokavalirka.cz,“ říká Adéla Lachoutová, vedoucí nového oddělení audiovizuální výchovy Kina Kavalírka v Praze. Dodává také: „Ve světě audiovizuální výchovy nejsme sami; existuje řada organizací, které se tomuto tématu věnují, a považujeme za klíčové nejen podporovat aktivity kolem Kina Kavalírka, ale také spolupracovat s dalšími organizacemi na celostátní úrovni, aby se audiovizuální výchova stala nedílnou součástí vzdělávání a výchovy.“ Nové projekty na podporu audiovizuální výchovy Kino Kavalírka a spřátelené projekty přicházejí do nového školního roku s několika novými iniciativami, jejichž cílem je posílit význam audiovizuální výchovy a prohloubit spolupráci mezi současnými aktéry v České republice i na mezinárodní scéně. Pro učitele a ředitele nabízí Kino Kavalírka od nového školního roku vzdělávací program Filmová akademie: Učit (s) filmem, která od 26. srpna představí různé principy filmové řeči prostřednictvím přednášek a workshopů s filmovými profesionály. Mezi lektory patří Barbora Chalupová, spolurežisérka filmu V Síti, která se zaměří na manipulaci v dokumentárním filmu. Projekt FilmED přináší projektové dny pro děti a v příštím roce tento mezinárodní projekt přinese i metodický online rozcestník pro lektory a učitele. Audiovizuální HUB v Kině Kavalírka, který běží v pilotním režimu od 1. srpna 2024, poskytuje celoroční podporu pedagogům při práci s filmem a propojování s dalšími odborníky v této oblasti. „Rádi poradíme učitelům i lektorům v práci s filmem a propojíme je s dalšími experty v této oblasti,“ dodává Lachoutová. Začátek školního roku s audiovizuální výchovou a s festivalem Young Film Fest Ideálním začátkem školního roku s audiovizuální výchovou je plánovaný 8. mezinárodní filmový festival Young Film Fest, který proběhne v Centru současného umění DOX a v Kině Kavalírka od 25. do 29. září 2024. Festival přivítá nejrozsáhlejší program audiovizuální výchovy ve střední Evropě, zahrnující hosty jako je ředitelka největšího filmového a mediálního festivalu pro děti a mládež Cinekid, Heleen Rouw, a Anne Schultku z lobbistické iniciativy pro kvalitní evropské dětské filmy KIDS Regio. Inspirativním hostem bude také vedoucí projektu školního vzdělávání filmového festivalu Berlinale, Martin Ganguly. Další, téměř dvě desítky odborníků, představí festivaloví organizátoři postupně. Festival nabídne řadu mezinárodních programů, od předškolního vzdělávání Cinemini s výběrem nejlepších filmů pro nejmenší, až po Young & Short, což je distribuční pásmo nejlepších evropských kraťasů vybraných samotnými adolescenty. Ti pod vedením odborníků vytvářejí metodické materiály a diskusní otázky, což dále rozvíjí jejich kritické myšlení a kreativitu. „V době, kdy jsou děti a mládež stále více vystavovány videoobsahu, je nezbytné, abychom jim poskytli nástroje a dovednosti, které jim umožní tento obsah zodpovědně konzumovat a tvořit. Audiovizuální výchova není jen trendem, ale nutností, která může výrazně přispět k formování zdravější a kriticky myslící společnosti, nejen v Česku, ale i na Slovensku, kde také působíme,“ vysvětluje vedoucí industry oddělení festivalu Young Film Fest Radka Hoffmanová. Spolek krutón, který stojí za všemi zmíněnými aktivitami, je organizace specializující se na audiovizuální výchovu, organizaci filmových festivalů a provoz Kina Kavalírka. Spolek se aktivně zapojuje do českých i evropských projektů zaměřených na audiovizuální výchovu a systematicky řeší výzvy v oblasti audiovizuální výchovy v českém i středoevropském kontextu. Odkaz na výzkum Masarykovy univerzity: https://www.muni.cz/pro-media/tiskove-zpravy/adolescenti-v-prumeru-travi-na-mobilu-pres-4-hodiny-denne-nejcasteji-na-socialnich-sitich Partneři: Kino Kavalírka podpořili: Hlavní město Praha, MČ Praha 5 Cinemini podpořili: Ministerstvo kultury ČR, MČ Praha 5 Young & Short byl podpořen Státním fondem kinematografie Young Film Fest a Visegrad Young Film Days podpořili: Visegrádský fond, Ministerstvo kultury ČR, Státní fond kinematografie, Hlavní město Praha, MČ Praha 5, Kancelář Kreativní Evropa FilmED byl podpořen: Financováno Evropskou unií. Názory vyjádřené jsou názory autora a neodráží nutně oficiální stanovisko Evropské unie či Evropské výkonné agentury pro vzdělávání a kulturu (EACEA). Evropská unie ani EACEA za vyjádřené názory nenese odpovědnost. Partneři projektu FilmED: Goethe-Institut e.V., Centrum Kultury Filmovej im Andrzeja Wajdy, krutón, z. s., National Film Institute Hungary, Kino Úsmev, National Institution Cinematheque Of Republic Of North Macedonia Kontakt Mgr. Karolína Šteflíčková prrr@krutonfilm.cz www.kinokavalirka.cz ČTK Connect ke zprávě vydává obrazovou přílohu, která je k dispozici na adrese http://www.protext.cz.

Čas načtení: 2024-08-31 12:42:00

Už žádná Moskva. Malíř obnovil ve Žďárských vrších rozcestník světových metropolí

Dřevěný rozcestník na druhém nejmenším náměstí v Česku se dočkal obnovy. Oblíbený výletní cíl ve Třech Studních na Žďársku před dvaceti lety vytvořil malíř Ivan Svatoš, který přímo na náměstíčku bydlí a má tam i letní galerii.

Čas načtení: 2024-02-26 09:30:44

Depeche Mode v Praze 2024 - videa

V následujícím článku najdete reportáž, kterou Tomáš Kraus z Primy věnoval českým fanouškům, za kterými se vydal na Karlův most. Dále pak rozcestník na všechna koukatelná videa z pražského koncertu, co se vyrojily na youtube...26.02.2024

Čas načtení: 2024-11-24 10:38:00

Keňa, Zanzibar, Mauricius, Madagaskar, Thajsko aj. s BF slevou. Zájezd od 16 240 Kč

S akční „black friday“ slevou si můžete dopřát exotické dovolené ještě výhodněji. CK Čedok nabízí plošně reálnou slevu 1 500 Kč na veškeré zájezdy s cestou do 20. ledna 2025, ale jen při nákupu do 1. prosince. V našem srovnávači zájezdů jsme pro váš přehledně vyfiltrovali ty nejlepší nabídky na exotickou dovolenou. Stačí využít rozcestník pod nabídkami. Slevu uplatníte mezi doplňkovými službami v druhém kroku výběru zájezdu. Co takhle Kanáry za 11 240 Kč, Keňa za 16 240 Kč, Madagaskar či Zanzibar za 20 240 Kč? Ceny jsou po slevě při cestě 2 osob.

Čas načtení: 2024-12-09 09:00:00

Pomozte v mrazech lidem bez domova. Návodem je Streetwork - Mapa pomoci

Tisková zpráva Praha 9.12.2024 – Česká asociace streetwork (ČAS) aktualizovala svou Mapu pomoci. Je k dispozici všem, kteří chtějí pomoci a hledají místo, kam v zimních dnech odkázat lidi bez domova. Mapa obsahuje více než 350 organizací a sociální služeb po celé republice a najdete ji na webové stránce streetwork.cz Česká asociace streetwork tuto interaktivní mapu představila poprvé před pěti lety v rámci kampaně “Pozor, práce na ulici.” Nyní ji každý rok aktualizuje a i pro letošní zimu je nyní připravená, aby byla k dispozici všem, kteří hledají snadný rozcestník případné pomoci lidem na ulici. “Ve dnech, kdy ve veřejném prostoru z řad zákonodárců zaznívá výzva k represivnímu postupu státní správy vůči lidem bez domova, bychom rádi upozornili na skutečný způsob ukončování bezdomovství, kterým je dobrá sociální politika státu, zajištění dostupného bydlení a podpora kvalitní sociální práce. Právě místa poskytování profesionální sociální práce, ale i místa podpory občanského sektoru snadno najdete na naší Streetwork – Mapě pomoci. Často se na nás obrací veřejnost s dotazy, jak reagovat, co dělat, když má ve svém okolí člověka bez domova. Dělá nám radost, že veřejnost není lhostejná. Sestavili jsme proto i souhrn třinácti tipů, jak lidem bez domova může pomoci kdokoli, kdo se chce,” vysvětluje Martina Zikmundová, ředitelka České asociace streetwork. Streetwork  - Mapu pomoci najdete na odkazu Streetwork - Mapa pomoci 13 tipů, jak pomoci lidem bez domova:

Čas načtení: 2025-01-01 00:00:15

Změny a novinky od roku 2025 v kostce

Informační rozcestník o změnách, které přinese rok 2025 do oblasti daní, důchodů, dávek a dalších oblastí, které ovlivňují naši peněženku.

Čas načtení: 2025-02-08 17:24:52

2025 - Boj o vteřiny

Autor: Admin Datum: 08.02.2025 17:24:52 Kolegové a kamarádi, po čase se k vám obracím s příspěvkem ohledně směřování války.cz, respektive způsobu práce na fóru. Berte tento (dlouhý, předem se omlouvám) příspěvek, prosím, jako poděkování, zamyšlení, vysvětlení, ale též jako radu, prosbu a vodítko.PODĚKOVÁNÍV první řadě DĚKUJI za práci, kterou zde odvádíte. Někteří zde trávíte velké množství času a udržujete tento ekosystém v chodu nebo ho dennodenně vylepšujete. A to vše bez nároku na finanční odměnu, jen za dobrý pocit. Takže ještě jednou děkuji.DIGITÁLNÍ PROSTOR –⁠⁠⁠⁠⁠⁠ OBECNĚV druhé řadě si dovolím malé vysvětlení. Pohybujeme se v digitálním prostoru, který má některé rysy společné s běžným sociálním prostorem kolem nás, ale i svá specifika. Pokud chceme uspět, tj. mít čtenáře a získávat nové kolegy, musíme se tomu aspoň do nějaké míry přizpůsobit a určitě nemůžeme jít zcela proti proudu. Bylo by proto dobré, kdybychom dokázali přizpůsobit styl a směr naší práce válce.DIGITÁLNÍ PROSTOR –⁠⁠⁠⁠⁠⁠ ALGORITMYAlgoritmy jsou jakousi skupinou božstev, která řídí digitální svět. Božstva, která nyní reprezentují nadnárodní korporace a monopoly. Přesné nastavení algoritmů Googlu nebo dalších není veřejné a je v čase nestálé, mění se měsíc po měsíci, rok po roce. Co platilo před deseti lety neplatí dnes. Pro nás je každopádně důležité, že umístění ve vyhledávačích, a tím i dosah naší práce, se odvíjí od toho, jak se jim dokážeme přizpůsobit. Pokud „nevyhovíme“, platíme za to snížením dosahu (tedy odkazy na valka.cz se budou zobrazovat méně často, na horších pozicích níže na stránce, a tak dále). Roztáčí to onu nemilou "inflační" spirálu – málo zobrazení=málo prokliků k nám. Málo prokliků k nám=málo čtenářů. Málo čtenářů=málo nových přispěvatelů. Málo přispěvatelů=málo nového a kvalitního obsahu= málo zobrazení.DIGITÁLNÍ PROSTOR –⁠⁠⁠⁠⁠⁠ SOCIÁLNÍ SÍTĚStále větší vliv získávají sociální sítě, které na jednu stranu zrychlují a usnadňují komunikaci a propojují svět a na druhou stranu jsou pro naši společnost jak neštovice severoamerické pro indiány. Sociální sítě můžeme a měli bychom využít pro náš dosah, ale nemá smysl s nimi soupeřit v oblastech, kde nemůžeme vyhrát.DIGITÁLNÍ PROSTOR –⁠⁠⁠⁠⁠⁠ FINANCOVÁNÍPříjmy z reklamy se stávají čím dále více nejistým zdrojem. Snahy získat nové stálé inzerenty z oboru skončil víceméně fiaskem. Zajistit příjem z reklamních systému také není jednoduché vzhledem k našemu zaměření i vývoji v oblasti legislativy, GDPR, a opět monopolního chování některých hráčů, kteří si zisky ukrajují pro sebe. Můžeme si o tom myslet svoje, ale to je asi tak všechno, co s tím uděláme. Musíme se proto snažit získávat nové předplatitele, pokud chceme mít prostředky na další rozvoj.PROBLÉMY - OBECNĚNáš server už obsahuje docela hodně informací, často jde o jedinečný obsah minimálně v rámci českého a slovenského internetu, ale i s výrazným přesahem do anglicky psaného. V rámci českého a slovenského internetu máme pěkná čísla návštěvnosti, dobrou reputaci a řadu pravidelných čtenářů. Takže nejsme ve stavu, abychom museli sepisovat poučení z krizového vývoje.Nicméně vše není růžové, trend je zřejmý a je na čase si do toho kyselého jablka kousnout. Pojďme si teď říci, co zlepšit, abychom byli lepší a měli z naší práce lepší pocit. O řadě aspektů už jsem mluvil s některými z vás a nyní přišel čas, abychom to probrali veřejně.Stále se nám moc nedaří získávat další a další přispěvatele, zatímco někteří postupně odpadají. Ve vyhledávačích se ne vždy dobře umisťujeme, což omezuje příliv nových čtenářů, z nichž by se v nějakém zlomku rekrutovali noví přispěvatelé. To nám zároveň zmenšuje šance na získávání nových předplatitelů. Nevyužíváme plně potenciál sociálních sítí, ale paradoxně jsme si je trochu moc nechali proniknout do našeho prostoru. Naše práce je často roztříštěná, neucelená a ne vždy dostatečně kvalitní. Máme tu hodně témat a sekcí v nedodělaném stavu, často mnoho let, zatímco se začínají otevírat další. Potýkáme se s gramatickými i faktickými chybami. To pak nejen snižuje naši reputaci a ochotu platit za náš obsah, ale hlavně to zkracuje dobu, kterou uživatelé tráví na našem serveru. A to je jedna z věcí, kterou algoritmy hodně sledují a vyhodnocují. Každá vteřina se počítá. Boj o zrno a o každou odlitou tunu oceli nahradil boj o vteřiny.Propad průměrné doby, kterou čtenář stráví na naší stránce. 16% pokles - leden 2025 ve srovnání s lednem 2024Pokles počtu zobrazení v google vyhledávání a přímá korelace se snížením počtu prokliků. Čím méně se zobrazujeme, tím méně lidí kliká.Můžeme si říkat, že jsme lepší než česká a slovenská konkurence, můžeme si říkat, že máme pořád lepší čísla než ostatní. Můžeme si říkat, že jsme rozsáhlejší než oni. Ale byl by to asi trochu sebeklam. Stále platí ono latinské tempora mutantur et nos mutamur in illis – časy se mění a my se měníme s nimi. A pokud ne, riskujeme stagnaci a pokles.ŘEŠENÍ – CO DĚLAT (A CO NE)Když vyjdeme z vlastností digitálního prostoru, našich silných a slabých stránek, tak můžeme vidět několik základních přístupu a postupů, kterými lze dosáhnout výrazného zlepšení:Kvalita nad kvantituPokud by ve vás z tohoto textu měla zůstat jen jediná důležitá věc, je to tento bod. Raději menší počet kvalitních příspěvků než velký počet příspěvků s malým informačním potenciálem. Příspěvek, který obsahuje kvalitně a kompletně vyplněnou tabulku s aktuálními daty a pod tím kvalitní text s odkazy na další témata, má pozitivní dopad na reputaci a na udržení čtenáře na stránce. Článek je král! Ať už je to formálně článek nebo textový příspěvek pod tabulkou. To je to, čeho se chytí algoritmy a co sem přivede lidi a co je tady udrží. Článek obsahuje mnohem více klíčových slov, které mají šanci na algoritmy zapůsobit, a mnohem více, pokud ta slova a slovní spojení jsou zároveň odkazy na náš další obsah. Navíc správný článek ve správnou chvíli mé tendence rezonovat v digitálním prostoru a najít si cestu do diskusí a komentářů. Krásným příkladem takového článku je Jankův text Římský pozdrav. Ve správnou chvíli reagoval na aktuální situaci kolem Elona Muska a kontroverze jeho zdvižené pravice. Máme tu bezpočet výročí, na každý den, máme je v kronice, máme je v tabulkách.Oproti tomu třebas i dvacet příspěvků vložených během pár minut, které obsahují gramatické či věcné chyby, jsou poloprázdné, věčně rozdělané či neaktualizované, nám kazí reputaci a zrychluje odchod čtenáře. Nic nás nenutí vkládat hromady příspěvků, naše novinky nemusí být každý den jak tapeta z IKEY, ale chceme, aby každý jednotlivý příspěvek měl co říct, dnes, stejně jako za deset let, až si ho někdo (náhodou či úmyslně) otevře. Vnímejte to prosím touto optikou, stejně jako optikou čtenáře, konzumenta naší služby. A položme si vždy otázku, zdali to, že to zajímá mě znamená, že to bude zajímat ještě někoho dalšího, a zdali to, co mu sděluji, je pro uspokojení jeho (mé) zvědavosti dostatečné.Moderní doba nám přinesla překladače, které jsou sice na stále lepší úrovni, ale zatím to není zdaleka dostatečné, aby stačilo text na jedné straně hodit do překladače a na druhé straně ho rovnou hodit na válku. Na výsledku je to pak znát a bojujeme s tím v poslední době až příliš často. Je tedy výrazně lepší psát o věcech, které jsou pro vás jazykově dostupné. Je stále dost témat v češtině a slovenštině, která nejsou zpracovaná, takže i ten, kdo nezná žádný cizí jazyk, nebude mít problém, že by nebylo o čem psát. Není nutné znát jen angličtinu. Je řada témat, kde jsou zdroje takřka jen v ruštině, němčině či francouzštině, takže i tady je spousta prostoru.Kdo nemá buňky na psaní a chtěl by se realizovat spíše v rutinnější práci, tak může vytahovat data z tweetů a jiných zdrojů, aktualizovat a doplňovat stávající tabulky jednotek a zbraní, uživatelské státy, výzbroj u jednotek, dislokace. Aktualizovat životopisy. Dohledávat obrázky a fotky s volnou licencí.Je možno zakládat města a obce - stínovat kolegy, kteří zakládají životopisy nebo jednotky a pomáhat jim zakládat zmíněné obce, které zatím nemáme. De facto každý tak může zakládat třeba města a obce, aby v článcích o bitvách první či druhé světové, bylo na co linkovat, potažmo coby rodiště či dislokace jednotek. Polská geosekce doslova zeje prázdnotou, přitom polských jednotek tu máme relativně hodně (vzpomínám tím na Petra / Staryho). Zde je průnik s potřebou zakládat pruská města a obce, aby bylo na co linkovat při zakládání německých generálů, což navazuje na zakládání německých jednotek, a ze své historické povahy přesahuje hranice moderního Německa a Polska.PropojenostCož nás přivádí k bodu jménem propojenost mezi tématy. Když budeme dělat na oblastech se vzájemným překryvem, bude to mít pozitivní vliv v boji o vteřiny i na naši vlastní spokojenost. Když jeden zakládá osoby v nějakém státě, druhý jednotky z daného státu, třetí města a obce, čtvrtý bitvy relevantní pro daný stát a pátý jednotky pro daný stát, tak se to dříve či později potká a propojí. Všem zúčastněným to přináší dobrý pocit, čtenář se může snadno a rychle proklikat z jednoho tématu do několika dalších, získáváme reputaci a vteřiny. Dáváme čtenáři přidanou hodnotu všeho na jednom místě, v lepší kvalitě, než mu může nabídnout de facto jediný podobný konkurent, a to je wikipedie, byť z ní čerpáme. Naše transformace dat je unikátní, a propojenost a provázanost nám umožňuje více automatizovat některé přehledy, provádět kontroly, identifikovat místa, kde zdroje nesedí atd.PahýlyAsi každý z nás, včetně mě, tu za ta drahná léta založil jednotky, desítky či stovky témat, která jsou pahýlovitá. Často s poznámkou, že je to rozpracováno a bude to brzy doplněno. Bohužel se tak ale zatím nestalo. Občas to tam visí pár týdnů či měsíců, ale někdy taky třeba 19 let. Když chcete lidem přiblížit, jaký je svět pokud máte vadu zraku, například šedý zákal nebo některé formy slepoty, používají se speciální brýle. Pokud se chceme podívat na valka.cz očima čtenáře nebo Google, tedy těch, pro které toto všechno děláme, stačí udělat jednu jedinou věc. Představit si, jak vypadá to konkrétní téma, pokud odebereme navigaci nahoře a po stranách. Editor a patičku. Nadpis a různé naše editační funkce. Zredukujeme úvodní tabulku tak, aby tam zůstaly jen hodnoty. A pak si položíme otázku – co jsem se tu vlastně dozvěděl nového, a co jsem pro to všechno musel udělat?Několik příkladů toho, co považuji vysloveně za zbytečné příspěvky či části příspěvků. Z hlediska čtenáře je přidaná hodnota nulová, jen to ztěžuje orientaci a čtení. I forma našich příspěvků je důležitá, nejen obsah samotný.Kolik tweetu a obrázků jsem musel proskenovat očima, než jsem se dostal k nějakému shrnutí? Kolik řádků tabulky nebylo vyplněno vůbec nebo je jen s otazníky? Jaký je poměr textu, vs. toho obalu okolo, včetně odkazů na zdroje?Jedna věta, 4 zdroje. Opravdu se nedalo napsat víc, resp. na sepsání jedné věty bylo potřeba 4 uvedených stránek? Nestačí uvést jeden, či pro ověření dva, důvěryhodné zdroje?Foto vlastní, 4 zdroje, nulová informační hodnotaPokud je příspěvkem jedna věta, která má hromadu odkazů, pak je to pahýl. Pokud je i po x letech tabulka plná otazníků, je to pahýl. Pokud i po letech máme uvedeno, že ty a ty informace nevíme, je to pahýl, a nerozumím tomu, jakou hodnotu by z toho čtenář mohl načerpat, když mu sdělíme, že my to nevíme.Než začnete zakládat nová témata a potenciální nové pahýly, zkuste se pověnovat těmto sirotkům a dotáhnout je do konce. A pokud možno, nezakládejte nové. Raději v klidu udělejte jedno téma kvalitně a kompletně, než abyste založili dvacet pahýlů. Tyto pahýly nám kazí pověst u čtenářů a zbytečně provokují algoritmy – pokud uživatel přijde, koukne, a za pět vteřin odejde, protože „na první dobrou“ u nás nenašel tu přidanou hodnotu, tu informaci, kterou hledal, nebo potenciál, že by se něco zajímavého dozvěděl. A to opět roztáčí onu spirálu zmíněnou výše. Nejsme rozcestník pro všechny možné weby, chceme aby čtenář informace čerpal u nás, to je logické.Vyhovět poptávceNěkterá témata jsou obecně velmi populární a jiná moc ne. To sami úplně nezměníme. Určitě má smysl snažit se nabídnout čtenářům i méně známá témata, zkusit je nasměrovat pozitivním směrem, aby všechny nezajímal jen Hitler a spol., ale celospolečenské trendy nezvrátíme. Proto je potřeba mít v první řadě mít plně a kvalitně zpracovaná témata, která jsou z hlediska návštěvnosti nejdůležitější. A to je druhá světová válka, pak dlouho nic, pak první světová válka, pak dlouho nic, některá témata studené války nebo napoleoniky, pak dlouho nic a pak zbytek. Do toho s občasným a dočasným průnikem aktuálních témat. Potřebujeme tedy mít primárně zpracované věci z obou světových válek a současnost. To ostatní není k ničemu, není to zbytečné, jen to nemá zdaleka takový dopad.Proto by bylo například fajn, abychom třeba u vyznamenání měli hotové metály, které byly udělovány za druhé světové a za první světové, všechny jejich stupně a případně nové metály. A to primárně z Ruska/SSSR, Německa, USA, UK, Francie, ČR/SR, RAK-UH, UA, IZR. Mongolské řády práce nebo zimbabwské metály za dojivost krav jsou zajímavé pikošky, nic proti, když to tu bude, bude-li to dobře udělané a bude k tomu opět napsaný text, který přiblíží, proč je to vlastně zajímavé, např. ze sběratelského hlediska. Ale primárně potřebujeme mít ty nejhledanější, nejpoužívanější a nejvíce potenciálně linkované metály. Což jsou ty, kteří dostávali generálové či jiné často vyznamenávané osoby z WWII, WWI a současnosti. Aneb jedno dobře udělané Pour le Mérite s kompletní tabulkou, textem a ilustračním obrázkem vydá za sto brazilských vyznamenání za úspěšně vypálený deštný prales.Nemá velký přínos vytvořit téma o tom, že nějaký mužik s autogenem někde ve stepi navařil autogenem na starej náklaďák plechy, starej maxim a vytvořil další z mnoha strojů, které se označují jako technicals, nebo chcete-li, polní přestavby. To je marginálie, která nepřinese skoro žádnou sledovanost a nic moc do boje o vteřiny. Nic víc o nich nikdy nezjistíme a opět si zkusme říct, koho by taková informace měla zajímat a na jak dlouho, případně jak to člověka, který na takové téma k nám přijde (a jak ho vůbec najde), udrží na našich stránkách … Mnohem lepší by bylo, kdyby se ten čas a energie věnovali například tomu, abychom tu měli založené a popsané všechny verze tanku T-72. Včetně těch nejnovějších á la T-72 B3M obr. 2022 a tak podobně pro další techniku, od ručních zbraní, přes pozemní až po leteckou. Řadu věcí sice založenou máme, ale už 10 let to nikdo neprošel a nedoplnil o nové informace – nové varianty, nové uživatele atp. To bude mnohem užitečnější než kdejaká buchanka s navařenou sítí. K tomu se dají využít ty twitterové příspěvky, které se sem sice vloží, občas i přeloží, ale informace v nich obsažené se do našich tabulek nikdy nepromítnou, a to je škoda, protože tím ty tabulky obsahově i morálně zastarávají.Nebo třeba nákladní vozidla. Máme domluveno, že můžeme od jednoho nadšence použít jeho fotky. Stovky fotek náklaďáků moderních západních armád. Téma, které čtenáře zajímá. Nejen klasické militaristy jako jsme my, ale i lidi z dopravy, zemědělství atp. Ale tady na fóru máme pořádně akorát tatrovky. Ale náklaďáky americké, britském nizozemské, francouzské armády… to už taková hitparáda není. I tady je hodně prostoru pro realizaci. Podobně bych mohl sáhnout do libovolné sekce. Udělala se řada šablon, a stejně tak řada šablon nikdy nebyla pořádně použita a stále čeká na svůj okamžik...To není domněnka nebo osobní preference témat. To prostě dlouhodobě vyplývá ze statistik. Na základě statistik a sledování aktuálního dění bychom měli přistupovat k tomu, čemu se věnujeme. Jednak ad hoc. Pokud vidíme ve statistikách (či například ve zprávách), že je momentálně o nějaké téma zájem a téma není zrovna v nejlepší kondici, je to ideální chvíle, kdy to rychle napravit. Aby, než vlna zájmu opadne, to pokud možno co nejvíce lidí vidělo už vylepšené. A platí to i dlouhodobě. Pokud na tvrdých datech vidíme, že se věnuje hodně času něčemu, co pak nikdo nesleduje, je čas to přehodnotit.Nesoutěžit se sociálními sítěmi v rychlostiTo mě přivádí k oblasti sledování aktuálních konfliktů. Občas tady děláme témata k aktuálním konfliktům. Když jsme začínali před lety s izraelsko-arabskými konflikty, tak to bylo něco, co mainstreamová média zajímalo jen do určité omezené míry. Sociální sítě byly také někde jinde, pokud v té době vůbec existovaly. Takže tato naše aktivita tehdy měla ohlas a sledovanost. Doba se ale změnila. Informace z bojiště se často na sociálních sítích objevují dříve než v klasických médiích. Kdo chce mít rychlý a aktuální přehled o aktuální fázi války Ruska proti Ukrajině, sleduje sociální sítě sám. Komu stačí občasný přehled o hlavních událostech, najde je v klasických médiích. Zkoušet tedy závodit se sociálními sítěmi v rychlosti a kvantitě pro nás nedává žádný smysl. Je to vidět ve statistikách. Když se podíváte na návštěvnost jednotlivých dnů ruské agrese, tak se to pohybuje kolem 100+ zobrazení. Když odečte zobrazení, které děláme my sami a indexovací roboti, tak zjistíte, že to skoro nikdo "cizí" nečte. (Asi to i souvisí s tím, že ta válka má již delší dobu statický charakter. Není to manévrová válka, ale opotřebovávací. Jak západní fronta v roce 1917. Takže se tam tolik nedějí věci a pohyby, které by lidi víc zajímali.) Takže je to nyní do značné míry práce pro práci, a bez většího užitku. Spíše nám to škodí a konkurence na tom vydělává. Pokud se navíc jedná o věci formou spíše bulvární, nebo nekvalitní, kdy vícero lidí jde a opravuje / dopisuje / maže, je to vysloveně kontraproduktivní.Můžeme zkusit změnit formu denního zpravodajství, aby to bylo více o kvalitním textu a bylo tam méně grafiky v méně příspěvcích. A pokud se to neosvědčí, tak přejít jen na týdenní souhrny. Nemůžeme soutěžit v rychlosti ani rozsahu. Naše jediná šance je mít nějakou přidanou hodnotu a kvalitu. Tedy abychom měli texty v kvalitní podobě (bez faktických a gramatických chyb a špatných doslovných překladů), abychom měly v textech odkazy na témata k jednotkám, ke zbraním, k osobám, aby texty neobsahovaly spekulace a neověřené informace (na které se často velmi brzy upozorňuje v komentářích pod jednotlivými tweety), aby neobsahovaly pro celkový obraz o situaci nepodstatné marginálie, náhodné výbuchy, kdy najednou začneme vkládat detaily o ztrátách v jednom městě, abychom na to z den či dva opět rezignovali, aby se neopakovaly stejné informace, které už byly v předchozích dnech či dokonce ve stejném dni již jednou vložené. Pokud je to navíc vložené ne třeba ve třech příspěvcích, ale třeba ve dvaceti příspěvcích, tak nás to hrozně poškozuje u algoritmů a čtenářů. Každý nový příspěvek v tématu znamená další a další systémové odkazy a více a více skrolování a jak už bylo konstatováno, přidaná hodnota pro čtenáře zde není příliš velká. Měli bychom vyvracet mýty a nepřesné informace, shrnovat klíčové okamžiky toho dne na bojišti, a pokud nejsou, spokojit se s tím a nesnažit se za každou cenu přidávat další „pahýly“. Z tweetů a dalších internetových zdrojů vypsat vlastními slovy shrnutí, nekopírovat sem doslovně cizí texty, protože i to Google trestá, protože moc dobře ví a pozná, že tento text 1:1 už dávno vyšel někde jinde, a my nejsme nic než plagiátoři. Navíc často není snadné odlišit, co říká autor příspěvku tady z našeho týmu, a co je jen překlad tweetu, protože to mnohdy není ani nijak uvozené. Historicky jsme vytahovali klíčové body z tweetů proto, abychom přes ně mohli odkazovat, ale postupně se to přetvořilo v něco, co nám úplně neprospívá.Neojebávat systémKromě obecných nástrojů jako jsou překladače či umělé inteligence, u které aktivně testuji její využití pro nás, existuje také celá řada nástrojů našich vlastních. Existují například linkátor a vlajkátor. Používejte je! Když je budete používat, tak vám to jednak usnadní práci, jednak to znamená, že to vložíte správně. Nelinkujte ručně, pokud to není nutné. Riskujete nefunkční odkazy a odkazy se pak nebudou obarvovat podle procentníku (a nebude to tak motivovat lidi podívat se, proč je to červené a jestli bych to třeba nemohl vyplnit). Pokud tedy obcházíte linkátor, zvyšujete potenciální chybovost a narušujete funkčnost celého systému. Pokud vám linkátor něco nenachází, možná jste nepoužili správný název. Od toho tu je řada aktivit, kterými se zabýváme roky, i desetiletí, abychom měli správně pojmenované jednotky, základny, osobnosti atd. Pokud ve svém textu tvrdošíjně ponecháte jiný název a olinkujete si to ručně, je to něco švejkovského, co jde proti myšlence celého systému.Podobně se nesnažte přizpůsobovat si tabulky. Je velká šance, že nabouráte nějaké funkce, které jsou v tabulce implementované, případně funkce, které z tabulek automaticky tahají data do jiných tabulek. Tabulky se dají nastavit, dají se i upravit, stačí o tom komunikovat. Pokud v nějaké sekci začnete tiše a o své vlastní vůli používat šablony vlastní, opět, neprospějete tím vůbec ničemu, protože to, že něco vypadá jako šablona neznamená, že to je šablona, a že to bude plnit funkce, jak z hlediska ovládání, tak z hlediska fungování. Matete ostatní kolegy a přiděláváte akorát práci s řešením problému, který není.Brzy bude ve větší míře zavedena funkcionalita na automatizovanější vkládání hodností v tabulkách osobností. Když už zakládáte tabulku osobností, tak ty hodnosti potom vyplňujte a vyplňujte je pomocí toho nástroje. Při jeho použití hledťe na to, ať linkujete nejen na správnou hodnost, ale správnou složku ozbrojených sil. To pak ve výsledku zaručí, že odkaz bude fungovat, povede správně a bude jednotně přeložen. Respektuje to, jak to systém vyplní a neupravujte to po něm.Snažíme se tu zavést jednotné překlady jednotek. Ne všude to je zavedeno, je s tím vším docela hodně práce, ale pokud už to je „kodifikováno“, držte se toho. Vždy je možno se podívat do slovníku (rovnou či pomocí slovníkátoru - SHIFT+PAUSE).Drobnosti – co se jinam nevešloKdyž napíšete krátký příspěvek. Třeba o jednom odstavci, tak tam nepřidávejte pod ten odstavec velké množství odkazů. Bude to sice vypadat, že jste použili hodně zdrojů a možná to ocení někteří čtenáři. Ale algoritmům to docela hodně vadí. Tak to nedělejte a vypisujte jen zdroje, ze kterých jste podklady do daného příspěvku opravdu čerpali. Ale zase to nepřehánějte a zdroje nezamlčujte.Je zbytečné pokaždé uvádět do závorky znění jmen v původních jazycích. Může to mít nějaké opodstatnění v článcích, ale dělat to například v aktualitách nepřináší žádnou přidanou hodnotu. Tím spíše, pokud následuje odkaz na dané téma, kde to již je uvedené v tabulce i v originále. V tabulkách se toho vyvarujte a používejte pouze domluvený postup zápisu.Vyvarujte se prosím zkratek. Zkratky jsou zlo pro překládání i pro čtenáře, zejména pokud se v dané problematice neorientuje. Náš čtenář není vždy odborník s širokým spektrem znalostí, naopak, vyhledá nás proto, že chce pochopit a porozumět. Nestěžujme mu to tím, že bychom byli líní napsat o pár písmenek navíc.Pišme hezky, formátujme. Máme tu v editoru řadu nástrojů na formátování příspěvků, tabulky, obrázky, ale hlavně nadpisy. Jedna dlouhá nudle textu, bez odstavců, bez nadpisů, je nečitelná. Nadpis nerovná se podtržený text boldem ale má svou značku (H1 - 2 - 3 - 6). Z hlediska Googlu je toto klíčové, podle nadpisu pozná vnitřní strukturu stránky. Hlavní nadpis je vždy nadpis tématu, ale potřebujeme sem dostat i ty další prvky a pomoci tak robotům pochopit náš web, náš text, naše články. Na úvodní stránku valka.cz by neměl jít jako článek žádný text, který vypadá jako psaný na psacím stroji v roce 1990. Jak už jsem psal výše, doba pokročila, a my musíme udržovat tempo. Google měří i vzhled stránky, rychlost načítání stránky, spoustu dalších "kvalitativních" měřítek. S řadou z nich vás nezatěžuju, ale v tomto prosím o pomoc.Reagujte, komunikujteProsím, sledujte diskusní témata pro redakční radu (moderátoři) a pro uživatele (všichni). Alespoň jednou za čas a projděte si i historii od doby, kdy jste tu byli naposledy. Ať jste v obraze ohledně vývoje, nových funkcionalit atp. Když si nejste něčím jisti, zeptejte se. Když jste osloveni s tím, že něco děláte špatně nebo ne zcela ideálně, prosím, řiďte se tím. Nepíšu to z nějakého vrtochu, ale kvůli tomu, aby nám systém fungoval jako celek. Není nic horšího než pokud člověk, byť v dobré víře, přidělá práci ostatním. Chyba se stát může a zažili jsme to za těch 26 let častokrát, ale právě proto stále trvám na komunikaci a spolupráci jako jediné přípustné formě. Uživatele, kteří nebyli ochotni přizpůsobit své chování potřebám celku a své omyly uvádět na pravou míru a stále to přenášeli na ostatní, jsme byli nuceni požádat, aby se dalšího vkládání zdrželi, protože pokud to nejde vložit či udělat dobře, pak to tu nemá cenu mít, pálit na tom čas a degradovat práci ostatních.PODĚKOVÁNÍ NA ZÁVĚRSnad jsem vás tím všechny nevystrašil. To není záměr. Mnoho z těch chyb a nedostatků, o kterých jsem psal výše, jsem sám udělal stejně jako ostatní. Berte to jako snahu, aby se nám to lépe fungoval, aby se nám tu lépe žilo a měli jsme z toho větší radost. Aby nám sem stále chodil dostatek čtenářů, aby ta naše práce měla i nějaký hlubší význam. Ještě jednou všem děkuji za práci, kterou tu odvádíte.

Čas načtení: 2025-03-17 00:00:00

Nálož informací o myastenii na jednom místě – články, podcasty i pacientské příběhy

Více než rok jsme pro vás shromažďovali relevantní a odborně podložené informace o onemocnění myasthenia gravis (myastenii). Pokud chcete najít ty určené přímo pro vás, nabízíme následující rozcestník.

Čas načtení: 2025-04-25 00:00:15

Termín pro elektronické podání přiznání k dani z příjmů ťuká na dveře. Co všechno potřebujete vědět?

Termín pro podání přiznání k dani z příjmů už je za dveřmi. Přinášíme přehledný rozcestník se vším, co budete potřebovat.

Čas načtení: 2025-04-29 11:22:00

Nové televize LG QNED evo se mění díky zásadním inovacím a využívají některé technologie dříve vyhrazené televizím LG OLED

Praha 29. dubna 2025 (PROTEXT) - Společnost LG Electronics (LG), přináší na český trh nové televize s technologií QNED. Novinky ve vylepšené modelové řadě QNED evo se můžou pochlubit bezprecedentním technologickým pokrokem. Mezi hlavní nové technologie patří u vybraných modelů vlastní technologie širokého barevného gamutu, skutečně bezdrátové připojení, které přenáší obraz s frekvencí 4K 144 Hz (1) bez ztráty kvality nebo zpoždění, zpracování obrazu a zvuku s využitím umělé inteligence a maximálně možnou individualizací uživatelského prostředí založenou na umělé inteligenci prostřednictvím systému webOS 25.Společnost LG pokračuje v posilování své konkurenceschopnosti na globálním trhu prémiových televizorů prostřednictvím dvojí strategie. Tato strategie klade důraz na špičkovou řadu televizí LG OLED evo a řadu QNED evo, prémiovou řadu LCD televizorů, která zahrnuje klíčové inovace dříve dostupné jen u OLED televizí, jako jsou pokročilé funkce AI a bezdrátové pohodlí.Dynamic QNED Color SolutionNové televize LG QNED evo se můžou pochlubit vylepšeným barevným gamutem ve srovnání s předchozími modely díky použití nové patentované technologie společnosti LG pro široký barevný gamut Dynamic QNED Color Solution, která nahrazuje kvantové tečky. Tato jedinečná technologie umožňuje přenést světlo z podsvícení v přesných barvách, které jsou tak realistické, jak se jeví oku v běžném životě. Díky použití technologie Dynamic QNED Color Solution je celá nová řada QNED evo stoprocentně certifikována celosvětovou testovací a certifikační organizací Intertek pro objem barev, která měří schopnost obrazovky zobrazit bohaté barvy původního obrazu bez zkreslení v jakémkoli prostředí.True Wireless 4KV tomto roce společnost LG rovněž představí model QNED evo (QNED9M) s technologií True Wireless 4K. Tato inovace, která byla v loňském roce exkluzivní pro nejvyšší model OLED evo (řada M), bude nyní k dispozici v řadě QNED evo. Toto rozšíření umožňuje divákům vychutnat si obsah ve vysokém rozlišení 4K bezdrátově, aniž by došlo ke zhoršení kvality obrazu či zvuku nebo ke zpoždění, čímž překonává omezení tradičního kabelového připojení.(2) Bezdrátové řešení QNED9M využívá samostatný Zero Connect Box pro přenos obrazu a zvuku ve vysokém rozlišení až 4K a obnovovací frekvenci až 144 Hz. Tím je zajištěna bezeztrátová kvalita obrazu a zvuku.. Navíc QNED9M získal certifikaci AMD FreeSync Premium poskytující herní zážitek bez trhání, blikání a s plynulým přehráváním. Díky bezdrátové technologii True Wireless 4K nabízí QNED9M jedinečnou flexibilitu, která uživatelům umožňuje umístit televizor téměř kamkoli v místnosti a rozmístit herní konzoli a set-top box podle svých představ.Umělá inteligence pro dokonalý zážitekSpolečnost LG navíc pokračuje ve zvyšování kvality obrazu a zvuku své řady QNED evo tím, že nabízí výkonnější edice svých vlastních procesorů Alpha AI. Nové modely LG QNED evo se můžou pochlubit zdokonalenou kontrolou světla, která zvyšuje kontrast a přesnost obrazu a zajišťuje hlubší černou, vyšší jas a vyváženou kvalitu obrazu.. Alpha procesor poskytuje obraz a zvuk na úrovni hodné ultra velkých televizorů. Tyto schopnosti AI zahrnují pokročilejší upscaling, analýzu záměru filmaře pro úpravu obrazového šumu a přirozenější zobrazení tváří, objektů, textu a pozadí. Funkce Dynamic Tone Mapping Pro rozděluje každou scénu prostřednictvím jednotlivých bloků a doladí jas a kontrast, čímž vytvoří živější a realističtější obraz. Tato vylepšení doplňuje funkce AI Sound Pro, která diváky vtáhne do virtuálního prostorového zvuku 9.1.2kanálů a obohatí hloubku a prostorovou čistotu prostřednictvím vestavěných reproduktorů televizoru..Nový dálkový ovladač AI Magic Remote, který bude dodáván s novými modely televizí QNED evo, je vybaven novým tlačítkem AI pro snadnou analýzu preferencí sledování a doporučení, co sledovat a jaké aplikace používat. Personalizaci dále rozšiřuje funkce Voice ID, generativní galerie AI (3) a přizpůsobené režimy kvality obrazu a zvuku televizoru. Krátké stisknutí tlačítka AI navede uživatele na relevantní klíčová slova a televizní funkce, zatímco dlouhé stisknutí umožní personalizované vyhledávání na základě velkého jazykového modelu (LLM4). Pokud například uživatel plánuje cestu do Francie, může se svého dálkového ovladače zeptat: „Doporučte mi filmy, které bych mohl sledovat na cestě do Paříže.“. LG umělá inteligence porozumí kontextu a navrhne filmy odehrávající se ve francouzské metropoli, včetně doporučení konkrétních žánrů na základě uživatelových diváckých preferencí.WebOS s pětiletou podporou aktualizacíVlastní platforma chytrých televizorů LG, webOS 25, pozvedá uživatelský komfort tím, že nabízí personalizaci v nabízených možnostech a obsahu díky nejlepším funkcím AI, které jsou obsaženy v programu webOS Re:New, který zahrnuje upgrady systému webOS po dobu pěti let.LG Gaming PortalHerní portál LG Gaming Portal nově na vybraných modelech televizí LG slouží jako centrální rozcestník herních možností a umožňuje snadno objevovat hry nové a vychutnávat si oblíbené herní tituly. Díky spolupráci s předními cloudovými herními službami, jako jsou NVIDIA GeForce NOW, Amazon Luna, Boosteroid, Blacknut a zejména Xbox Cloud, a také díky nativním hrám pro aplikace webOS, nabízí společnost LG rozmanitý výběr her napříč různými žánry.Bezplatný přístup ke hrám Xbox Game Pass UltimateSpolečnost LG při příležitosti uvedení služby nabídne exkluzivní promo akci. Při koupi některé z novinek pro rok 2025 získá zákazník předplatné Xbox Game Pass Ultimate, a to na dobu 12 měsíců v případě nákupu LG OLED a 6 měsíců v případě LG QNED modelů. Nabídka startuje 5. května a končí v červenci 2025, případně s doprodáním zásob. Promoakce bude dostupná u vybraných prodejců.100palcová televizeŘada QNED evo je navržena pro moderní bydlení a vyznačuje se tenkými profily a minimálními rámečky, takže se ideálně hodí do moderních interiérů. Díky své jemné eleganci se bez námahy začlení do jakéhokoli prostoru a dodá mu sofistikovaný nádech, aniž by narušil celkovou estetiku místnosti. Modely 2025 QNED evo jsou nabízeny ve velikostech od 43 do 100 palců a splňují rozmanité potřeby dnešních zákazníků. Vzhledem k tomu, že poptávka po ultra velkých obrazovkách stále roste, nový 100palcový televizor QNED společnosti LG přináší zážitek jako v kině.1 Televizory LG 2025 řady QNED9M poskytují podporu rozlišení 4K 144 Hz.2 Bezdrátovým přenosem se rozumí přenos obrazových a zvukových signálů mezi televizní obrazovkou a zařízením Zero Connect Box. Vizuálně bezeztrátové, na základě výsledků interního testu s ISO/IEC 29170-2 a výsledky měření se mohou lišit v závislosti na stavu připojení.3 K dispozici pouze v Koreji a USA KONTAKT: Filip Cvetler, filip.cvetler@fcpr.cz

Čas načtení: 2025-04-29 11:42:25

LG spouští na televizorech herní portál a rozdává předplatné Xbox Game Pass Ultimate

Na televizorech LG přibyla nová aplikace – herní portál sloužící jako centrum herní zábavy i rozcestník na herní cloudové služby. K novému televizoru vám přidá až roční předplatné služby Xbox Game Pass Ultimate a možnost hrát stovky titulů.