Po 16letech jsem zahodil všechen kod webu a napsal celý kod znovu. Vypadá to tu +- stejně, ale pokud narazíte na něco co vám vadí tak mi o tom napište: martin@vorel.eu nebo se mi ozvěte na twitteru Začal jsem dělat change log.

Kurzy ze dne: 06.06.2025 || EUR 24,750 || JPY 15,035 || USD 21,695 ||
sobota 7.června 2025, Týden: 23, Den roce: 158,  dnes má svátek Iveta, zítra má svátek Medard
7.června 2025, Týden: 23, Den roce: 158,  dnes má svátek Iveta
DetailCacheKey:d-1024977 slovo: 1024977
Úřad práce rozdává až 50 000 Kč na vzdělávací kurzy! Využijte to, program brzy končí.

Říkáte si, že byste chtěli lepší práci, ale nevíte, jak na to? Nebo vás láká naučit se něco nového, ale nechcete za to utratit půl výplaty? Pak pro vás máme parádní zprávu. Úřad práce přispívá až 50 000 Kč na rekvalifikační kurzy. Ať už jste kuchař, skladník, elektrikář, prodavačka nebo maminka na rodičovské, máte šanci využít dotaci a posunout se v kariéře. A nebojte – žádné složité papírování, všechno se dá zvládnout z domova a online.

---=1=---

--=0=--

---===---

Čas načtení: 2024-02-09 11:24:00

Red Monster "hravě" připraví vaše děti na přijímačky

Praha 9. února 2024 (PROTEXT) - Termín přijímacích zkoušek na střední školy a gymnázia se nezadržitelně blíží. Rodiče a především jejich děti proto začínají pociťovat vzrůstající tlak a nervozitu. Školáci si musí zapamatovat obrovské množství informací, což je samozřejmě velmi stresující. Díky moderním metodám vzdělávání se ale příprava na přijímací zkoušky nemusí rovnat utrpení v podobě nekonečných hodin biflování. Na scénu totiž přichází sympatická červená příšerka Red Monster, která školákům pomůže se na přijímačky hravě a zároveň kvalitně připravit.Red Monster je online vzdělávací platforma, která žákům základních a středních škol nabízí kurzy českého jazyka a literatury, matematiky a řady dalších předmětů. "Naše online platforma v podobě červené příšerky žákům nabízí opravdu širokou škálu studijních materiálů, které jsou navrženy tak, aby učení bylo efektivní, ale zároveň zábavné a motivující," vysvětluje Jakub Haláček, ředitel Unicorn Publishing, online nakladatelství pod které spadají i vzdělávací kurzy Red Monster.Děti se tak ve společnosti červené příšerky mohou těšit na dobrodružství plné poznání, kde každý předmět je prezentován prostřednictvím hravých aktivit a příběhů, které vedou k lepšímu porozumění. "Příprava na přijímačky s Red Monster není pouze o učení, je to cesta plná zábavy. A co je za nás nejdůležitější, děti se mohou naučit, že vzdělávání může být vzrušující a obohacující zážitek, a to nejen před zkouškami, ale po celý život," vysvětluje Jakub Haláček a doplňuje, že všechny dostupné online kurzy jsou v souladu s tuzemskými osnovami školního vzdělávání. "Vytváříme je ve spolupráci s kvalifikovanými učiteli a odborníky, čímž zajišťujeme, že obsah kurzů odpovídá požadavkům Rámcového vzdělávacího programu stanoveného ministerstvem školství a díky tomu jsou naše kurzy nejen zábavné a interaktivní, ale také plně kompatibilní se vzdělávacími standardy v České republice."Příprava na přijímačky bez stresuTakto připraveni budou žáci čelit přijímacím zkouškám s mnohem větší jistotou a klidem, online kurzy je totiž perfektně připraví na stěžejní předměty, jako jsou čeština a matematika, ale také na další obory včetně biologie, dějepisu, zeměpisu, občanské nauky, chemie a fyziky. "Naše online studijní materiály jsou navrženy tak, aby žáky motivovaly a udržely jejich pozornost. Děti se proto učí prostřednictvím her a zajímavých aktivit, což zvyšuje jejich koncentraci a zájem o učivo," popisuje způsob studia formou online kurzů Jakub Haláček.Kurzy jsou nejen zábavné a interaktivní, ale jsou zároveň variabilní a přístupné pro každého. "Dobře si uvědomujeme, že každý se učí jiným tempem a má odlišné potřeby, a proto jsou naše kurzy přizpůsobené individuálním požadavkům. Všechny kurzy jsou online, studenti se tak mohou učit odkudkoliv a kdykoliv, kde mají přístup k internetu, a v případě, že něčemu nerozumí, mohou si lekce přehrávat do té doby, dokud učivo plně nepochopí," jmenuje výhody online kurzů Jakub Haláček.Interaktivní vzdělávání pro všechny"Matematika byla pro moji dceru silnější stránkou, proto jsem jí zajistil kurzy českého jazyka, aby si jej lépe osvojila. Vzdělávala se zábavnou formou a bylo to na ní opravdu znát. Rychle se zlepšila v oblastech, ve kterých do té doby často chybovala," popisuje své zkušenosti s Red Monster Radek Dolejš, tatínek žákyně, která si online kurzy vyzkoušela.Unicorn Publishing nabízí své vzdělávací online kurzy Red Monster v ukrajinštině zdarma, čímž se snaží usnadnit adaptaci ukrajinských dětí, které se ocitly v České republice po útěku před válečným konfliktem ve své vlasti.Studijní materiály od Unicorn Publishing vzdělávají společnost prakticky ve všech věkových kategoriích - od dětí formou online kurzů Red Monster, přes dospělé na Unicorn University, až po zaměstnance v rámci programu Top Gun Academy. Všechny tyto vzdělávací aktivity jsou dlouhodobě podporovány největší českou softwarovou společností Unicorn.ČTK ke zprávě vydává obrazovou přílohu, která je k dispozici na adrese http://www.protext.cz. 

Čas načtení: 2024-02-27 09:17:00

Umělá inteligence vstupuje do hry a ČR je první na světě

Praha 27. února 2024 (PROTEXT) - Česká republika je první zemí světa, která umožní zájemcům o získání některého z řady mezinárodně uznávaných ECDL/ICDL certifikátů digitálních kompetencí využívat v průběhu vybraných certifikačních zkoušek nástroje podporované technologiemi umělé inteligence.„Nástroje typu Microsoft Copilot, OpenAI ChatGPT, DALL-E, DeepL, Canva AI Image Generator, Decktopus AI, AlphaCode a další se stávají nedílnou součástí portfolia nástrojů a aplikací běžně používaných při zpracování textu, tabulek, prezentací, grafiky, programového kódu, ale i informací“, vysvětluje profesorka Olga Štěpánková, předsedkyně České společnosti pro kybernetiku a informatiku, důvody, proč se celosvětově rozšířený vzdělávací a certifikační koncept ECDL/ICDL otevírá technologiím umělé inteligence.Doba, kdy bude možné profesionálně, produktivně, efektivně a bezpečně vytvářet, navrhovat, upravovat nebo jinak zpracovávat textové dokumenty, tabulky, obrázky, fotografie, zvuk, videa, prezentace, programový kód nebo informace bez použití klasických textových editorů, tabulkových procesorů, grafických editorů, video editorů či editorů programového kódu, je sice reálně stále ještě daleko, ale ne zase tak moc, aby bylo zbytečné na tuto dobu (nejen) mladou generaci začít připravovat.Česká republika, jako první země světa, získala od nadnárodní nadace ICDL Foundation, která udržuje a rozvíjí původem evropský projekt digitálních dovedností ECDL, povolení realizovat jinak běžně rozšířené a využívané certifikační zkoušky ECDL ve školství i na trhu práce nejen s pomocí klasických nástrojů, ale také nástrojů využívajících technologie umělé inteligence. V ČR každoročně proběhnou desetitisíce certifikačních zkoušek, většina z nich se právě týká digitálních kompetencí, u kterých se umělá inteligence dá smysluplně využívat.„První certifikační zkoušky ECDL v sektoru školství, které budou vycházet z nově zveřejněných inovovaných sylabů, proběhnou po letošních prázdninách, až si učitelé odpočinou od maturitního shonu. Komerční vzdělávací a certifikační střediska je budou moci nabízet už od května“, dodává Jiří Chábera, manažer ECDL Czech Republic při České společnosti pro kybernetiku a informatiku. O mezinárodním konceptu ECDL/ICDLECDL/ICDL – European, resp. International Certification of Digital Literacy and Digital Skills je celosvětově rozšířený vzdělávací a certifikační koncept v oblasti digitálních kompetencí, který vznikl za podpory Evropské komise v polovině 90. let minulého století.Koncept ECDL/ICDL definuje mezinárodní standardy (minimální vzdělávací obsah) v podobě tzv. ECDL sylabů. Tyto sylaby pokrývající celou škálu oblastí, ve kterých jsou digitální technologie využívány a jsou průběžně na mezinárodní úrovni aktualizovány. Koncept ECDL/ICDL zároveň určuje metodu, jakou jsou digitální kompetence objektivně a nezávisle ověřovány. Tato metoda je založena na praktických zkouškách prováděných s využitím běžné výpočetní techniky v reálném programovém prostředí.Zkoušky dle konceptu ECDL/ICDL jsou mezinárodně uznávané, celosvětově procesně standardizované, objektivní a nezávislé na konkrétní výpočetní technice a programovém vybavení. V celém světě se využívá jednotné a pravidelně aktualizované databáze testových úloh. Úspěšní absolventi zkoušek mohou získat některý z ECDL/ICDL certifikátů, které mají časově neomezenou mezinárodní platnost.Za obsah sylabů a testových úloh odpovídá výhradní vlastník konceptu – ICDL Foundation Irsko, nezisková organizace založená v roce 1997 sdružením Council of European Professional Informatics Societies (CEPIS) za podpory Evropské komise. ICDL Foundation poskytuje licenci k provozování tohoto mezinárodního konceptu národním profesním společnostem se vztahem k informatice sdruženým v CEPIS – garantům kvality ECDL/ICDL zkoušek v národním prostředí. Kontakt:Ing. Jiří Chábera, MBA, manažer vzdělávacího a certifikačního konceptu ECDL/ICDL pro ČR, ČSKI, CertiCon a.s. jiri.chabera@ecdl.cz, +420 224 904 242, www.ecdl.cz , www.facebook.com/ECDLCZ , www.linkedin.com/company/ecdlcz 

Čas načtení: 2024-04-20 09:25:00

Huawei a UNESCO rozšiřují projekt Otevřené školy do dalších zemí

Paříž 20. dubna 2024 (PROTEXT/PRNewswire) - Druhá fáze bude probíhat v letech 2024-2027 v Egyptě, Brazílii a ThajskuOrganizace UNESCO a společnost Huawei včera na semináři UNESCO o digitální budoucnosti vzdělávání zahájily druhou fázi projektu Otevřené školy pro všechny s podporou technologií (Technology-Enabled Open Schools for All System, TeOSS) a oznámily, bude probíhat v letech 2024 až 2027 v Brazílii, Thajsku a Egyptě. První fáze už pomohla tisícům pedagogů v Egyptě, Ghaně a Etiopii.Cílem projektu TeOSS, který je v souladu se 4. cílem udržitelného rozvoje OSN, je vybudovat vzdělávací systémy odolnější vůči krizím, inkluzivnější a lépe připravené na výzvy budoucnosti s využitím technologií k poskytování digitálních zdrojů, školení a politické podpory pedagogům a studentům.„Vzdělávání musí na bezprecedentní digitální transformaci reagovat co nejrychleji a využít moderní technologie nejen k rozšíření přístupu k němu, ale i k nové definici samotné podstaty učení a znalostí pro další generace," uvedla Stefania Giannini, zástupkyně generálního ředitele UNESCO pro vzdělávání. „Díky partnerům, jako je Huawei, můžeme tuto digitální revoluci využít k vytvoření inkluzivního a spravedlivého vzdělávání budoucnosti zaměřeného na lidi."Shrnutí 1. fáze programu Otevřené školy1. fáze programu TeOSS probíhala v letech 2020-2024 v Egyptě, Etiopii a Ghaně. Při navrhování, zavádění a hodnocení systémů otevřených škol ve třech pilotních projektech měla ministerstva školství tří afrických zemí podporu organizace UNESCO a společnosti Huawei.V rámci tohoto procesu včera na semináři UNESCO zástupci ministerstev těchto tří zemí představili svůj pokrok, osvědčené postupy a zkušenosti z první fáze.„Cílem projektu je řešit problémy ve vzdělávání integrací digitálních vzdělávacích platforem a digitálního obsahu, které jsou v souladu s učebními osnovami a digitálními kompetencemi učitelů. Prostřednictvím národních politik digitálního vzdělávání se také snaží podporovat modely otevřeného vzdělávání," uvedl Hegazi Idris, poradce ministra pro gramotnost a celoživotní vzdělávání na ministerstvu školství a technického vzdělávání v Egyptě.V Egyptě poskytuje projekt TeOSS podporu 950.000 pedagogům na základních a středních školách prostřednictvím Národního centra pro distanční vzdělávání.V Ghaně posílil projekt TeOSS národní vzdělávací platformy pro studenty a pedagogy po celé zemi. V deseti pilotních školách projekt pomohl 1000 učitelům a 3000 studentům.V Etiopii se do projektu TeOSS zapojilo 12.000 studentů a 250 pedagogů na 24 vybraných pilotních středních školách.Na semináři organizace UNESCO diskutovali zástupci Brazílie, Thajska a Egypta o klíčových národních problémech v oblasti vzdělávání a o tom, jak může druhá fáze projektu TeOSS přispět k jejich řešení.„Thajsko zahájilo projekt Digitální Thajsko s cílem dosáhnout digitálního vzdělávání pomocí konektivity, obsahu a kompetencí," uvedl Suthep Kaengsanthia, stálý tajemník pro vzdělávání na thajském ministerstvu školství.„Brazílie si stanovila cíl zajistit do roku 2026 univerzální připojení pro vzdělávací účely ve všech veřejných základních školách v zemi," uvedla Barbara Bacellar Rodrigues de Godoy, konzultantka pro řízení projektů základního vzdělávání na brazilském ministerstvu školství.Projekt TeOSS je v souladu se vzdělávací doménou iniciativy společnosti Huawei pro digitální začlenění TECH4ALL, jejímž cílem je vylepšit rovnost a kvalitu vzdělávání pomocí technologií.„Společnost Huawei je plně odhodlána spolupracovat s organizací UNESCO, vládami a všemi zúčastněnými stranami na vývoji technologických řešení, která umožní budování inkluzivního a udržitelného digitálního světa," uvedl Liu Mingju, ředitel programové kanceláře TECH4ALL ve společnosti Huawei.Foto - https://mma.prnewswire.com/media/2390837/UNESCO_Huawei_TeOSS_project_country_representatives_UNESCO_Digital_Futures_Education_jpg.jpg KONTAKT: Chris Chen, chris.chencong@huawei.com  

Čas načtení: 2025-02-10 10:33:00

První u nehody – hromadná srážka vozidel

Praha 10. února 2025 (PROTEXT) - V zimním období, které často charakterizuje výrazně snížená viditelnost dochází na dálnicích a rychlostních silnicích mimo jiné k hromadným dopravním nehodám vozidel. Jak se správně zachovat po příjezdu k takové nehodě ukazuje velmi názorně nová multimediální vzdělávací aplikace Ty to zvládneš – PRVNÍ U NEHODY.Tento aktuální interaktivní projekt Asociace Záchranný kruh, podporující osvětu v oblasti bezpečnosti silničního provozu, zahrnuje mimo jiné právě téma hromadných dopravních nehod. Uvedený typ nehod se vyskytuje ve velké míře na dálnicích, popř. na rychlostních silnicích a za jejich příčinami je nutné hledat zejména nepřizpůsobení jízdy stavu vozovky, nepřiměřenou rychlost nebo nedodržení bezpečné vzdálenosti od vpředu jedoucího vozidla.Riziko úmrtí či zranění však nehrozí účastníkům silničního provozu pouze bezprostředně při takové nehodě, ale stává se i velmi nebezpečným místem pro laické záchranáře, kteří přijedou na místo nehody jako první. I proto mají uživatelé nové multimediální vzdělávací aplikace Ty to zvládneš – PRVNÍ U NEHODY možnost vyzkoušet si mimo jiné znalosti a zásady správného chování po příjezdu k takové nehodě, a to virtuální formou.Ve zmíněné vzdělávací webové aplikaci je téma hromadných nehod detailně zpracováno a uživatel se virtuálně ocitá v centru nehody díky použité technologii vizualizace (real 3D). Po úvodním videu, které zavádí na místo hromadné nehody si uživatel může krok po kroku vyzkoušet své znalosti ohledně správného postupu zabezpečení místa srážky několika vozidel. Aplikace mu nabízí také sérii video nahrávek s nápovědí, jak správně postupovat. Následně si uživatel vyzkouší celý rozhodovací proces sám a dozví se rovněž detaily o správném zabezpečení dopravní nehody, nutnosti použití bezpečnostních vest či priority při záchraně jednotlivých účastníků nehody s cílem redukovat jejich následky na zdraví.„Téma hromadných dopravních nehod jsme pro první fázi zcela nové multimediální aplikace Ty to zvládneš – PRVNÍ U NEHODY zvolili zcela záměrně. Podle statistiky Portálu nehod se v minulém roce odehrálo na českých dálnicích 4 553 dopravních nehod, při kterých došlo i k úmrtí nebo zranění. V této smutné dálniční statistice je také zahrnuto 174 nehod, ve kterých bylo pět a více vozidel,“ vysvětluje zahrnutí tohoto tématu do nové multimediální aplikace Veronika Krajsová z Asociace Záchranný kruh, připravující dlouhodobě kampaň Ty to zvládneš a dodává: „U těchto typů nehod vnímáme velmi vysoké riziko možných následků i při poskytování první pomoci a zajištění místa nehody. Proto jsme se v aplikaci zaměřili především na osvojení správného chování při bezprostředním příjezdu k dopravní nehodě a klademe důraz na rozhodovací proces. Každý si tak nyní může ověřit své znalosti a získat odpovědi na některé otázky. I proto by tato multimediální aplikace měla oslovit mimo jiné vzdělávací instituce, například školy či autoškoly a jiné.“ Multimediální aplikaci PRVNÍ U NEHODY naleznete: ZDE Na projektu se podílí celá řada odborníků z řad záchranářů, policistů a hasičů či odborníků na bezpečnost v dopravě a psychologii dopravních nehod. Vznik projektu byl možný díky financování z Fondu zábrany škod České asociace pojišťoven a díky spolupráci celé řady subjektů. O kampani Ty to zvládneš:Asociace Záchranný kruh realizuje již několik let kampaně pod hlavičkou Ty to zvládneš, ve které představuje inovativní instruktážně analytická videa vycházející z reálných dopravních nehod, instruktážní spoty a výuková videa z oblastí poskytování pomoci a bezpečnosti v dopravě.Více informací: www.tytozvladnes.cz O fondu zabrány škodFond zábrany škod je zřízen zákonem č. 168/1999 Sb., a věcně ho spravuje Česká kancelář pojistitelů, profesní organizace pojišťoven, které jsou oprávněny na území České republiky provozovat pojištění odpovědnosti za škodu způsobenou provozem vozidla (povinné ručení). Tyto pojišťovny do fondu zabrány škod odvádí ročně 3 % z přijatého pojistného z pojištění odpovědnosti z provozu vozidla. Prostředky z fondu jsou rozdělovány mezi základní složky IZS, tedy hasiče, policisty a záchranáře, ostatní složky IZS a subjekty realizující projekty vedoucí ke zvýšení bezpečnosti na silnicích a programy prevence v oblasti škod z provozu vozidel.Více informací: www.fondzabranyskod.cz.  ČTK Connect ke zprávě vydává obrazovou přílohu, která je k dispozici na adrese http://www.protext.cz.  

Čas načtení: 2024-05-08 11:45:00

Náš vzdělávací systém je plný příliš mnoha micromanagementu

TLDR: Která intervence má největší potenciál zvýšit kvalitu našeho vzdělávání? Co náš vzdělávací systém potřebuje úplně nejvíc, aby se posunul The post Náš vzdělávací systém je plný příliš mnoha micromanagementu appeared first on VĚDÁTOR.

Čas načtení: 2024-05-15 13:12:00

Studenti z Česka vytvořili v CERN systém, který pomáhá vědcům

Praha 15. května 2024 (PROTEXT) - Studenti tuzemské soukromé vysoké školy Unicorn University se mohou pochlubit nebývalým úspěchem. Vytvořili informační systém ITk Production Database, který zaznamenává každý detail o všech součástkách vnitřního detektoru pro experiment ATLAS - součást urychlovače částic v Evropské organizaci pro jaderný výzkum (CERN). Práce na vývoji informačního systému začaly v roce 2017 a od té doby se systém používá a rozvíjí. V současné době je téměř dokončený a může se tak začít plně využívat. Projekt realizoval zakladatel společnosti Unicorn Vladimír Kovář a ředitel IT Unicorn University Marek Beránek. Průběžně jim s tím pomáhala desítka studentů.Detektor částic je klíčovou součástí urychlovače, na kterém se uskuteční další kolo experimentu ATLAS. "Nevýhodou tohoto detektoru je, že je umístěn hluboko v zemi a jakmile se experiment rozjede, tak se k němu deset let nesmí. Navíc je složen z přibližně milionu součástek, které během experimentu nelze vyměnit nebo opravit, protože jsou vysoce radioaktivní," upřesňuje Vladimír Kovář, majitel společnosti Unicorn.Informační systém ITk Production Database slouží k evidenci digitálních dvojčat součástek, které tvoří vnitřní detektor experimentu ATLAS. "To znamená, že každý prvek, z něhož je detektor složen, je podroben několikanásobné kontrole a duplikaci, což zahrnuje důkladné kontroly a testování od výroby po instalaci. Digitální dvojče přístroje obsahuje podrobný seznam všech součástek, včetně nejmenších šroubků a čipů, a dokonce i použitého lepidla. Systém také sleduje trasu, kterou jednotlivé komponenty do CERN putovaly, což je klíčové pro zajištění bezchybného fungování detektoru po celou dobu desetiletého experimentu. Všichni zúčastnění odborníci se shodují, že přesná, striktní a formální evidence je správná cesta," dodává Vladimír Kovář.Hledání částic temné hmotyCERN je domovem největšího a nejsložitějšího experimentálního zařízení na světě -Velkého hadronového urychlovače (LHC). Nachází se nedaleko švýcarské Ženevy ve 100 metrů hlubokém tunelu, který má obvod 27 kilometrů. V jeho útrobách se uskutečňují srážky protonů, jež vědcům umožňují pozorovat, co se ve vesmíru odehrávalo bezprostředně po velkém třesku. "V hlavním urychlovacím prstenci LHC jsou protony urychlovány téměř na rychlost světla. K udržení protonů na kruhové dráze a jejich dalšímu urychlování slouží silná elektromagnetická pole, generovaná supravodivými magnety," vysvětluje Marek Beránek, ředitel IT na Unicorn University.Urychlovač částic obsahuje několik detektorů, v nichž dochází ke srážkám protonů a vědci sledují, co se s částicemi děje. Největším z detektorů je právě ATLAS, který se může pochlubit impozantními rozměry: je vysoký 25 metrů, dlouhý 45 metrů a váží 7 tisíc tun. Během experimentu v něm každou sekundu probíhá více než miliarda interakcí částic, což odpovídá rychlosti přenosu dat srovnatelné s tím, jako by v jeden moment všichni lidé na Zemi vedli 20 simultánních telefonních hovorů.Pouze jedna z milionu srážek v detektoru je vyhodnocena jako potenciálně zajímavá a je uložena pro další studium. Detektor sleduje a identifikuje částice, které jsou klíčové pro zkoumání široké škály fyzikálních jevů, včetně studia Higgsova bosonu, top kvarku, a pro hledání dalších rozměrů a částic tvořících temnou hmotu. ATLAS je navržen tak, aby dokázal pozorovat až 1,7 miliardy proton-protonových srážek za sekundu, přičemž celkový objem dat přesahuje 60 milionů megabajtů za sekundu.Rozhodnutí o uchování dat z události je učiněno méně než 2,5 mikrosekundy po jejím vzniku. Během této krátké doby jsou data o události dočasně uložena ve vyrovnávací paměti. Pokud je událost vyhodnocena jako relevantní, předává se softwarovému spouštěči druhé úrovně, který může zpracovat až 100 tisíc událostí za sekundu. "Tento spouštěč provádí během pouhých 200 mikrosekund velmi podrobnou analýzu každé zaznamenané kolizní události, zkoumá data z konkrétních oblastí detektoru. Nakonec vybírá přibližně tisíc událostí za sekundu, které jsou předány do systému pro ukládání dat, kde probíhá jejich offline analýza. A právě při nedávné rekonstrukci vnitřního detektoru, která měla za cíl zvýšit jeho výkonnost a umožnit vědcům odhalit další informace, se na tomto procesu podílel také tým studentů z Unicorn University," vysvětluje Beránek.Dokonalejší systém díky českým studentůmDíky novému systému ITk Production Database, vytvořenému v digitální stavebnici Unicorn Universe a provozovanému na internetové službě Plus4U, mají vědci k dispozici detailní informace o vyrobených součástkách. "K dnešnímu dni systém obsahuje záznamy o téměř 800 tisících součástkách a 9 milionech provedených testech. V březnu 2024 bylo do systému přidáno 4 GB dat, a z něj bylo staženo více než 105 GB dat. Během roku 2023 bylo v aplikaci spuštěno přes 85 milionů operací a jen za první tři měsíce roku 2024 dalších 20 milionů. Tyto údaje ilustrují klíčovou roli systému v operacích detektoru," uvádí Beránek a dodává, že systém nyní využívá více než 1,1 tisíc uživatelů z přibližně 140 institucí po celém světě, což ukazuje na jeho zásadní význam pro mezinárodní fyzikální společenství."Navíc vznikají desítky dalších softwarových produktů, které vyvíjejí vědecké instituce se zaměřením především na analýzu dat uložených v našem informačním systému, ke kterým přistupují přes API (aplikační rozhraní). Jedná se o různé analytické nástroje v Pythonu a dalších programovacích jazycích, které umožňují vědcům efektivně analyzovat shromážděná data a extrahovat z nich cenné informace pro další výzkum. A to by bez naší jedinečné architektury nebylo možné," uzavírá Beránek.Digitální stavebnice Unicorn Universe a architekturaNa softwarové architektuře, která tvoří jádro digitální stavebnice Unicorn Universe, pracuje majitel Unicornu Vladimír Kovář již od roku 2014. "Vždy bylo mou hlavní motivací vyrábět softwarová řešení továrním způsobem, zkrátka to sekat jako Baťa cvičky. Jsem také velkým fanouškem stavebnice Lego,a když toto spojíte s internetem věcí, cloudovými technologiemi a různými koncovými zařízeními jako jsou mobily, notebooky, chytré televize a tablety, které používají HTML5 a JavaScript, získáte základy pro vytvoření naší stavebnice," popisuje Kovář. Dodává, že kromě řešení pro CERN, jeho týmy systematicky vyvíjí i další produkty, jako jsou vzdělávací online kurzy Red Monster, zelené energetické certifikáty nebo systémy Damas pro obchod s elektřinou. "Loni jsme postavili v naší architektuře takových systémů 92," uzavírá Kovář.Podpora inovací a vzděláváníZapojení studentů a vědeckých institucí do vývoje ITk Production Database nejen podporuje technický pokrok projektu, ale také poskytuje cenné vzdělávací příležitosti pro budoucí generace vědců. Na projektu se podílela zhruba desítka studentů z Unicorn University. Někteří z nich měli vývoj aplikace pro CERN jako téma bakalářské nebo diplomové práce, jiní vývoj zahrnuli do své praxe. Spolupráci Unicorn University s tak prestižní institucí, jakou je CERN, zaštítily veřejné instituce, ČVUT, Akademie věd a Karlova univerzita. Unicorn University je renomovaná soukromá vysoká škola, která nabízí kvalitní vysokoškolské vzdělání v oblasti informačních technologií, byznysu a datové analýzy. Soustředí se na systematické vzdělávání odborníků v akreditovaných bakalářských a magisterských programech s cílem maximalizace konkurenční výhody pro jejich budoucí uplatnění. Promyšlený vzdělávací systém řádně shrnuje a předává vyvážený komplex znalostí složený ze standardů dobré odvětvové praxe, aplikované výzkumné činnosti, korporátního přístupu a partnerské spolupráce s oborovými leadery. Zdroj: PP Partners Prague ČTK Connect ke zprávě vydává obrazovou přílohu, která je k dispozici na adrese http://www.protext.cz.  

Čas načtení: 2024-06-11 09:40:00

NÁRODNÍ SOUTĚŽ ŠKOL V DIGITÁLNÍCH KOMPETENCÍCH 2024

Praha 11. června 2024 (PROTEXT) - Česká společnost pro kybernetiku a informatiku (ČSKI) ve spolupráci s českou technologickou společností CertiCon a.s. a kanceláří ECDL Czech Republic vyhlásila v lednu 2024 soutěž pro české školy, jejíž cílem bylo podpořit rozvoj digitálních kompetencí žáků a standardizovaný přístup učitelů při hodnocení výsledků vzdělávání v této oblasti.V období od 1. ledna do 31. května 2024 se již tradiční soutěže zúčastnily desítky převážně středních škol a tisíce jejich svěřenců. Kritériem hodnocení nebyl jen celkový počet uskutečněných certifikačních zkoušek ECDL, ale především jejich úspěšnost a zaměření. S větší vahou byly hodnoceny digitální kompetence v oblasti robotiky, programování, práce s informacemi a kybernetické bezpečnosti.Soutěž o nejvšestrannějšího žáka – vítězem je Michal Červenka, Střední škola technická a ekonomická Brno, OlomouckáSoutěž o nejvšestrannější žákyni – vítězem je Veronika Veselá, Střední škola technická a ekonomická Brno, OlomouckáSoutěž o nejaktivnější školu – zvítězila Střední škola automobilní a informatiky, Praha 10Soutěž o nejzapálenějšího učitele v oblasti vedení ECDL zkoušek – vítězem je Miloslav Penc, Střední škola a vyšší odborná škola aplikované kybernetiky, Hradec KrálovéSoutěž o nejzapálenější učitelku v oblasti vedení ECDL zkoušek – vítězkou je Mgr. Vladimíra Naxerová, Střední průmyslová škola a Vyšší odborná škola, ChomutovSoutěž o nejzapálenějšího učitele v oblasti hodnocení ECDL zkoušek – vítězem je Mgr. Rudolf Naxer, Střední průmyslová škola a Vyšší odborná škola, ChomutovSoutěž o nejzapálenější učitelku v oblasti hodnocení ECDL zkoušek – vítězkou je Mgr. Hana Šedová, Obchodní akademie a Střední odborná škola cestovního ruchu, ChoceňZvláštní kategorie v oblasti kybernetické bezpečnosti – vítězem je Střední průmyslová škola, Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Frýdek-MístekZvláštní kategorie v oblasti práce s informacemi – vítězem je Gymnázium, Praha 4, Postupická 3150Zvláštní kategorie v oblasti informatického myšlení a programování – vítězem je Střední odborné učiliště elektrotechnické PlzeňZvláštní kategorie v oblasti robotiky – vítězem je Střední průmyslová škola a Vyšší odborná škola ChomutovZvláštní kategorie v oblasti pokročilých uživatelských dovedností – vítězem je Střední průmyslová škola elektrotechnická a gymnázium V ÚžlabiněTOP 10 českých škol využívajících mezinárodně standardizovaný vzdělávací a certifikační koncept ECDL/ICDL:1. Střední průmyslová škola, Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Frýdek-Místek2. Obchodní akademie a Střední odborná škola cestovního ruchu, Choceň3. Střední škola automobilní a informatiky, Praha 104. Gymnázium Postupická, Praha 45. Střední průmyslová škola a Vyšší odborná škola, Chomutov6. Střední škola a vyšší odborná škola aplikované kybernetiky, Hradec Králové7. Střední průmyslová škola, Ostrov8. Obchodní akademie a jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Ústí nad Labem9. Vyšší odborná škola a Střední odborná škola, Roudnice nad Labem10. Ing. Mária Václavíková – Obchodní institut, Praha 5Ceny pro vítězné školy, ceny pro oceněné učitele a učitelky, ceny pro nejlepší žáky a žákyně společně věnovaly ČSKI, národní autorita mezinárodního konceptu ECDL / ICDL pro ČR, a společnost CertiCon a.s., která dlouhodobě, v rámci své společenské odpovědnosti, podporuje rozvoj digitálních kompetencí obyvatel ČR.O mezinárodním konceptu ECDL/ICDLECDL/ICDL – European, resp. International Certification of Digital Literacy and Digital Skills je celosvětově rozšířený vzdělávací a certifikační koncept v oblasti digitálních kompetencí, který vznikl za podpory Evropské komise v polovině 90. let minulého století.Koncept ECDL/ICDL definuje mezinárodní standardy (minimální vzdělávací obsah) v podobě tzv. ECDL sylabů. Tyto sylaby pokrývající celou škálu oblastí, ve kterých jsou digitální technologie využívány a jsou průběžně na mezinárodní úrovni aktualizovány. Koncept ECDL/ICDL zároveň určuje metodu, jakou jsou digitální kompetence objektivně a nezávisle ověřovány. Tato metoda je založena na praktických zkouškách prováděných s využitím běžné výpočetní techniky v reálném programovém prostředí.Zkoušky dle konceptu ECDL/ICDL jsou mezinárodně uznávané, celosvětově procesně standardizované, objektivní a nezávislé na konkrétní výpočetní technice a programovém vybavení. V celém světě se využívá jednotné a pravidelně aktualizované databáze testových úloh. Úspěšní absolventi zkoušek mohou získat některý z ECDL/ICDL certifikátů, které mají časově neomezenou mezinárodní platnost.Za obsah sylabů a testových úloh odpovídá výhradní vlastník konceptu – ICDL Foundation Irsko, nezisková organizace založená v roce 1997 sdružením Council of European Professional Informatics Societies (CEPIS) za podpory Evropské komise. ICDL Foundation poskytuje licenci k provozování tohoto mezinárodního konceptu národním profesním společnostem se vztahem k informatice sdruženým v CEPIS – garantům kvality ECDL/ICDL zkoušek v národním prostředí.KONTAKT:Ing. Jiří Chábera, MBAmanažer vzdělávacího a certifikačního konceptu ECDL/ICDL pro ČR, ČSKI, CertiCon a.s.jiri.chabera@ecdl.czwww.ecdl.cz, www.facebook.com/ECDLCZ, www.linkedin.com/company/ecdlcz  

Čas načtení:

Bezplatné vzdělávací programy pro vyučující o neživé přírodě na veletrhu Schola Pragensis 2024

Bezplatné vzdělávací programy pro vyučující, 21. a 22. listopadu 2024 | Naše muzeum nabízí v rámci veletrhu Schola Pragensis 2024 pro učitele přírodovědných předmětů bezplatné vzdělávací programy o neživé přírodě. Zájemcům vystavíme potvrzení o účasti (vzdělávací programy nejsou akreditované). Nabízíme následující ucelený blok vzdělávacích programů : Tajemství hornin aneb jak vyučovat horniny na ZŠ a SŠ...

Čas načtení: 2025-02-22 11:05:00

Na rekvalifikaci může přispět Úřad práce, je ale třeba přihlásit se včas

Pokud lidé chtějí získat příspěvek na část rekvalifikací nebo na digitální vzdělávací kurzy, je podle Úřadu práce právě nyní nejvyšší čas se přihlásit. Podporu je totiž možné čerpat jen na takové vzdělávací aktivity, které zájemci stihnou absolvovat do konce září. Úřad jedná o možném prodloužení – stejně tak hledá i cesty, jak takovou formu vzdělávání podporovat dlouhodobě. Rekvalifikaci může Úřad práce uhradit i celou. Na vzdělávací kurz v digitálních dovednostech přispěje až 50 tisíc – student ale musí zaplatit minimálně osmnáct procent z celkové ceny.

Čas načtení: 2025-03-20 14:33:00

Nová aplikace NESTOR+ podpoří ochranu bezpečí a zdraví seniorů

Praha 20. března 2025 (PROTEXT) - S rostoucí digitalizací patří senioři mezi nejohroženější skupiny, pokud jde o finanční podvody, digitální bezpečnost nebo sociální izolaci. Nová aplikace NESTOR+, vyvinutá Zdravotně sociální fakultou Jihočeské univerzity (ZSF JU) a yourchance o.p.s., nabízí populaci 65+ interaktivní vzdělávání v oblasti finanční, zdravotní a sociální gramotnosti. Díky ní budou mít uživatelé možnost se zorientovat ve světě moderních technologií, posílit svoje bezpečí a zůstat aktivními. Projekt byl podpořen Technologickou agenturou ČR (TA ČR) částkou přes 7 mil. Kč z Programu SIGMA.V letech 2012 až 2021 vzrostl v České republice počet osob ve věku 65+ z 1,7 milionu na 2,17 milionu. Česká republika se tak zařadila mezi evropské země, jako jsou například Itálie, Řecko, Německo, Portugalsko, Finsko, Bulharsko nebo Maďarsko, které mají až dvacetiprocentní zastoupení obyvatel ve věku 65 a více let. „Tím samozřejmě roste potřeba podpory zdraví a kvality života starší populace, včetně její odolnosti vůči různým společenským hrozbám. Před nimi lze tuto skupinu obyvatel chránit zvyšováním úrovně jejich znalostí a dovedností tak, aby mohla až do vysokého věku žít aktivně, ve zdraví a bezpečí,“ vysvětlil člen předsednictva TA ČR Matúš Šucha.Projekt odstartoval v září 2023 a potrvá do listopadu 2026. „Jeho cílem je prostřednictvím námi navržené vzdělávací softwarové aplikace NESTOR+, audiovizuální tvorby a přímého vzdělávání zvýšit finanční, digitální, sociální a zdravotní gramotnost u vybrané populace ve věku 65 plus. To, že jsme pro tento projekt získali podporu, je pro naši fakultu velký úspěch," uvedla Iva Brabcová, hlavní řešitelka projektu ZSF JU.Hlavním výstupem projektu bude interaktivní webová aplikace NESTOR+, v níž zájemci najdou věcně správné a ověřené informace. To bude jedním z hlavních přínosů projektu, neboť v současné době lze na internetu nalézt spoustu informací, na jejichž pravdivost se velmi často nelze spolehnout. Součástí aplikace budou konkrétní případové studie. „V aplikaci nebudou jen teoretické informace, ale bude navržena tak, aby na praktických příkladech vedla daného člověka k volbě správné alternativy řešení," upřesnila Iva Brabcová.Rozvíjení sociální a zdravotní gramotnosti v různých cílových skupinách se ZSF JU věnuje dlouhodobě. Pro oblast finanční a digitální gramotnosti pak získala projektového partnera, kterým je obecně prospěšná společnost yourchance, která se zabývá rozvojem finanční gramotnosti a podnikatelského myšlení mladých lidí. Pomáhá například i dětem z dětských domovů při startu do samostatného života.Autoři projektu začali výzkumnou fází, jejíž součástí bylo sociologické šetření v rámci Jihočeského kraje. Na základě jeho výsledků vzniká vzdělávací software NESTOR+, který bude reagovat na specifické požadavky, potřeby a preference cílové skupiny uživatelů, včetně zohlednění genderové problematiky. Letos bude probíhat pilotní ověření softwaru na cílové skupině osob 65+.Při návrhu webové aplikace využijí výzkumníci interaktivní formy vzdělávání. Součástí webového softwaru budou také hry a vzdělávací videa. Tematicky budou oblasti softwaru orientovány na teoretickou znalost a její využití v praktickém životě. Například v oblasti finanční gramotnosti půjde třeba o prevenci rizikového chování při nakládání s penězi, předlužení, odpovědné rozhodování a správu úspor anebo o finanční plánování. V oblasti zdravotní gramotnosti pak půjde o prevenci kardiovaskulárních onemocnění, nádorových onemocnění a celkovou podporu zdravého životního stylu seniorů 65+.  

Čas načtení: 2025-05-13 09:22:00

Otrokovice jsou prvním městským vzdělávacím a certifikačním střediskem ECDL/ICDL

Otrokovice 13. května 2025 (PROTEXT) - Město Otrokovice s hrdostí oznamuje, že získalo mezinárodní akreditaci pro provozování vzdělávacího a certifikačního střediska mezinárodního konceptu digitální gramotnosti a digitálních kompetencí ECDL/ICDL v České republice.Široká veřejnost, úředníci, zaměstnanci firem, ale především žáci a studenti škol budou mít možnost skládat mezinárodně uznávané zkoušky z celé řady oblastí digitálních technologií přímo ve městě, kde žijí, pracují nebo studují.„Chceme, aby tento projekt podporoval nejen naše školy, ale také aby pomáhal široké veřejnosti. Věřím, že se zapojí nejen samotní žáci, ale i lidé, kteří se chtějí vzdělávat, zlepšit si své digitální dovednosti nebo zvýšit svoji kvalifikaci,“ uvedla starostka města Otrokovice Hana Večerková.Jedinečnost městského projektu spočívá v tom, že akreditaci nezískala konkrétní škola, jak je tomu obvyklé všude jinde v ČR, ale celé město jako zřizovatel škol a školských zařízení. Certifikační zkoušky ECDL tak budou dostupné na všech třech základních školách ve městě – v ZŠ Trávníky, ZŠ T.G.M. i ZŠ Mánesova. Město bude mít, kromě jiného, naprosto objektivní informace o úrovni výuky uživatelských digitálních znalostí a dovedností ve školách, jejichž je zřizovatelem.„Zavedením mezinárodně uznávaného systému ECDL/ICDL podporujeme žáky v rozvoji digitálních dovedností, které jsou uplatnitelné napříč obory,“ doplnila Barbora Galatík Šopíková, vedoucí odboru školství a kultury Městského úřadu Otrokovice, který stál za vznikem tohoto projektu.Rozhodnutí města co nejefektivněji a zcela konkrétními kroky podpořit rozvoj uživatelských digitálních dovedností svých občanů velmi vhodně doplňuje současnou vzdělávací politiku státu, která upřednostňuje vzdělávání v oblasti profesních digitálních dovedností, jako je například programování, 3D modelování a tisk nebo robotika. O mezinárodním konceptu ECDL/ICDLECDL/ICDL – European, resp. International Certification of Digital Literacy and Digital Skills je celosvětově rozšířený vzdělávací a certifikační koncept v oblasti digitálních kompetencí, který vznikl za podpory Evropské komise v polovině 90. let minulého století.Koncept ECDL/ICDL definuje mezinárodní standardy (minimální vzdělávací obsah) v podobě tzv. ECDL sylabů. Tyto sylaby pokrývající celou škálu oblastí, ve kterých jsou digitální technologie využívány a jsou průběžně na mezinárodní úrovni aktualizovány. Koncept ECDL/ICDL zároveň určuje metodu, jakou jsou digitální kompetence objektivně a nezávisle ověřovány. Tato metoda je založena na praktických zkouškách prováděných s využitím běžné výpočetní techniky v reálném programovém prostředí.Zkoušky dle konceptu ECDL/ICDL jsou mezinárodně uznávané, celosvětově procesně standardizované, objektivní a nezávislé na konkrétní výpočetní technice a programovém vybavení. V celém světě se využívá jednotné a pravidelně aktualizované databáze testových úloh. Úspěšní absolventi zkoušek mohou získat některý z ECDL/ICDL certifikátů, které mají časově neomezenou mezinárodní platnost.Za obsah sylabů a testových úloh odpovídá výhradní vlastník konceptu – ICDL Foundation Irsko, nezisková organizace založená v roce 1997 sdružením Council of European Professional Informatics Societies (CEPIS) za podpory Evropské komise. ICDL Foundation poskytuje licenci k provozování tohoto mezinárodního konceptu národním profesním společnostem se vztahem k informatice sdruženým v CEPIS – garantům kvality ECDL/ICDL zkoušek v národním prostředí. Kontakt:Ing. Jiří Chábera, MBA, manažer vzdělávacího a certifikačního konceptu ECDL/ICDL pro ČR, ČSKI, CertiCon a.s.jiri.chabera@ecdl.cz+420 224 904 242www.ecdl.cz, www.facebook.com/ECDLCZ, www.linkedin.com/company/ecdlcz  

Čas načtení: 2025-05-26 10:50:00

AI jako partner, nikoliv náhrada: Konference Unicorn University Open otevřela diskuzi o budoucnosti výuky v éře umělé inteligence

Praha 26. května 2025 (PROTEXT) - Jak využít umělou inteligenci ve vzdělávání, aby dále rozvíjela lidský potenciál? Co znamená být AI gramotný? A proč by každá škola měla mít své digitální dvojče? O tom, že technologie nejsou hrozbou, ale příležitostí, pokud s nimi umíme správně zacházet, diskutovali odborníci z oblasti vzdělávání, vývoje AI nástrojů i technologií na jarní on-line konferenci Unicorn University Open s názvem „AI jako partner, nikoli náhrada“, která proběhla v pátek 16. května.Prvním řečníkem, který konferenci slavnostně zahájil, byl Jakub Haláček, ředitel Unicorn AI Research Center. Ve své prezentaci otevřel téma digitální transformace školství a připomněl, že bez digitalizace vzdělávacího procesu nemůže být AI skutečně efektivním partnerem ve výuce. „Ideální stav v budoucnu je ten, že každá škola, univerzita nebo vzdělávací instituce bude mít své digitální dvojče –– každý krok, který se ve škole odehrává, by měl mít svůj digitální protějšek. Díky tomu je možné využívat AI naplno a přirozeně,“ přiblížil posluchačům vizi budoucnosti. A dodal, že samotná Unicorn Vysoká škola byla od samotného začátku založena jako plně digitalizovaná škola, díky čemuž ukazuje, jak lze díky technologiím usnadnit přístup ke vzdělání, individualizovat výuku a poskytnout studentům důležité informace – od výsledků a porovnání mezi předměty až po efektivní plánování studia.Praktický pohled na využití umělé inteligence ve školách přinesl Karel Klatovský ze společnosti Microsoft. Ve své přednášce upozornil na dva klíčové trendy – rostoucí potřebu tvorby inteligentních asistentů a agentů a také to, že běžné aplikace už učitelům často nestačí. Učitelé podle něj stále častěji hledají nástroje, které jim nejen usnadní přípravu výuky, ale zároveň umožní lépe reagovat na individuální potřeby žáků. „Učitelé potřebují nástroje, které jim pomohou personalizovat výuku, vytvářet obsah na míru a zároveň jim uvolní ruce pro to nejdůležitější – práci s dětmi,“ uvedl a upozornil rovněž na rizika nadužívání AI: „V některých školách už vidíme druhý extrém – učitel pomocí AI vygeneruje text, žák ho dá chatbotu zpracovat do odpovědí, a nakonec AI sama hodnotí výstup. To není cesta, kterou bychom se měli ubírat.“AI ve vzdělávání není budoucnost, ale přítomnost Na přínosy AI z pohledu učitele navázal také Jakub Kubů z České asociace umělé inteligence, který se zaměřil na hlubší proměnu role pedagogů. Upozornil, že umělá inteligence není otázkou budoucnosti, ale přítomnosti, která už nyní zásadně ovlivňuje podobu výuky. „Celý můj profesní život mě fascinuje, jak technologie mění to, co považujeme za normální. AI ve vzdělávání nám umožňuje hned několik věcí – personalizované vzdělávání, virtuální asistenty pro učitele, analýzu výkonu studentů nebo chatboty jako studijní mentory,“ shrnul. Právě díky těmto nástrojům se podle něj mění i samotná role učitele – z rutinního předavače informací se stává koučem a průvodcem, který studentům pomáhá zorientovat se v množství informací a podporuje je na jejich individuální vzdělávací cestě. Tento posun vnímá jako jeden z nejdůležitějších aspektů využití AI ve školství: „Učitelé se stávají kurátory vzdělávání – jsou to ti, kdo pomáhají studentům najít cestu, nikoli ti, kdo pouze přednášejí fakta.“V úzkém kontaktu s učiteli a školami je Eva Nečasová z iniciativy AI dětem, která ve svých diskusích se sbory často naráží na obavy spojené s nástupem umělé inteligence. „Pedagogové se bojí, že děti začnou kvůli AI hloupnout nebo ji budou využívat k podvádění. Tyto obavy jsou reálné, ale existují strategie, jak jim předcházet,“ prozradila. Jednou z cest je například Kurikulum umělé inteligence pro ZŠ a SŠ, které nabízí konkrétní metodiky pro začlenění AI napříč předměty. Nečasová zároveň zdůraznila potřebu budovat AI gramotnost – tedy nejen znalosti a dovednosti, ale i kritický postoj k technologiím. „Děti by měly vědět, kdy za ně technologie rozhoduje, a samy si určit, jaký dopad má AI mít na jejich život.“Na důležitost porozumění fungování umělé inteligence a jejím dopadům navázal i David Hartman, garant nového bakalářského programu Umělá inteligence na Unicorn Vysoké škole, který na konferenci tento nový program představil a tím také seznámil diváky s možným přístupem k výuce tohoto tématu s ohledem na jeho vývoj a souvislost s mnoha obory. Program podle něj klade důraz nejen na technické dovednosti, ale i na etické a společenské souvislosti – například šíření dezinformací, deepfakes nebo ztrátu soukromí. „Nechceme z lidí dělat programátory, ale naučit je, jak AI funguje, co umí a neumí, a jak ji využít bezpečně a smysluplně,“ uvedl. Výuka je postavená na praktických projektech, týmové spolupráci a propojení s reálnými zadáními z praxe. Cílem je vychovat odborníky, kteří dokážou nové technologie nejen vytvářet, ale i zodpovědně používat – ať už ve školství, firmách nebo veřejném prostoru.Neznámá budoucnost? Naučme se s ní žítNa slova Evy Nečasové rovněž navázal ve svém závěrečném vystoupení Ondřej Šteffl ze společnosti Scio, který nabídnul širší pohled na proměnu vzdělávání v éře umělé inteligence. Podle něj jsou současné debaty o opisování či zákazech používání AI pouze dočasnou „pěnou dní“. „Brzy bude AI používat každý na všechno. Klíčové ale bude, kdo ji umí využít efektivně – a kdo ne,“ řekl.Budoucnost podle Šteffla rozdělí společnost na dvě skupiny: ty, kteří umějí s AI zacházet, a ty, se kterými zachází AI. Upozornil také na potřebu připravit žáky na nejistotu a schopnost adaptace – dovednosti, které budou v rychle se měnícím světě cennější než memorování faktů.AI jako partner, ne hrozbaKonference Unicorn University Open potvrdila, že AI není jen další technologický trend, ale zásadní změna přístupu ke vzdělávání. Pokud se ji naučíme správně využívat, může být mocným spojencem – partnerem, který rozvíjí lidský potenciál, nikoli nástrojem, který ho nahrazuje.Unicorn Vysoká škola je renomovaná soukromá vysoká škola, která nabízí kvalitní vysokoškolské vzdělání v oblasti informačních technologií, byznysu a datové analýzy. Soustředí se na systematické vzdělávání odborníků v akreditovaných bakalářských a magisterských programech s cílem maximalizace konkurenční výhody pro jejich budoucí uplatnění. Promyšlený vzdělávací systém řádně shrnuje a předává vyvážený komplex znalostí složený ze standardů dobré odvětvové praxe, aplikované výzkumné činnosti, korporátního přístupu a partnerské spolupráce s oborovými leadery.Unicorn Vysoká škola nově nabízí také tzv. mikrocertifikáty, které studujícím nabízí možnost si doplnit kvalifikované vzdělání bez toho, aby museli studovat konkrétní studijní program na vysoké škole. Je to rychlejší a pohodlnější cesta k tomu, jak si zvýšit kvalifikaci a stát se atraktivnější pro zaměstnavatele. Po úspěšném absolvování obdrží mezinárodně uznávaný elektronický certifikát garantovaný Unicorn Vysokou školou. Tento certifikát je přenosný a ověřitelný, což umožňuje jeho držitelům prokázat znalosti a kompetence získané v rámci celoživotního vzdělávání (CŽV). Zdroj: Unicorn 

Čas načtení: 2017-11-23 00:00:00

Projekt European Fashion Accelerator: talentovaní módní návrháři

Vzdělávací program European Fashion Accelerator (EFA) se zaměřuje na podporu mladých talentů v oblasti designu a návrhářství ze zemí Višegradské čtyřky. Vzdělávací část programu projektu je kromě módních návrhářů určena také pro scénografy, choreografy, šperkaře, fotografy, grafické designéry, marke ...

Čas načtení: 2021-12-13 18:03:16

Co obětovat pro pravdu a lásku? Česká televize připomene deset let od smrti Václava Havla

Přesně deset let uplyne v sobotu 18. prosince ode dne, kdy ve věku pětasedmdesáti let navždy odešel bývalý prezident, dramatik a disident Václav Havel. Jeho odkaz připomene Česká televize ve speciálním vysílání v průběhu tohoto týdne. Připraveny jsou dvouhodinové vydání Události, komentářů věnované prvnímu polistopadovému prezidentovi očima významných osobnosti, televizní premiéra životopisného dramatu Havel režiséra Slávka Horáka i tematické medailonky. „Havel je hraný film, ne učebnice, a jak říkají všichni velcí vypravěči – ‚Nikdy nenechte stát fakta v cestě dobrému příběhu‘,“ zdůrazňuje režisér Slávek Horák a dodává: „Státníka Havla a prezidentský portrét v tomto vyprávění nečekejte.“ Horák společně s Rudolfem Suchánkem napsal scénář vycházející ze skutečných historických událostí, které jsou však nadále rozvíjeny s autorskou svobodou. Snímek se soustřeďuje na Havlův bouřlivý osobní život, jemuž dominuje boj za pravdu a správnou věc, pronásledování, věznění, ale také milostné vztahy, vlastní pochyby a humor. V centru všeho je pak neobvyklý, a o to silnější vztah s manželkou Olgou ztvárněnou Aňou Geislerovou. Koprodukční snímek České televize nominovaný na čtrnáct Český lvů se odehrává v letech 1968 až 1989, zachycuje tedy proměnu Václava Havla od dramatika šedesátých let přes bojovníka za lidská práva v letech sedmdesátých až po vůdčí osobnost sametové revoluce a celosvětovou ikonu. „Václav Havel je pro mě osobností, jejíž vhled je pořád úžasně současný a moderní. Víc, než jsem si myslel. Jsem rád, že jsem ho díky přípravě na natáčení mohl pro sebe znovuobjevit,“ říká Viktor Dvořák, jenž se v roli Havla představí divákům čtvrtou adventní neděli na Jedničce. Jako první ale na dekádu od odchodu výrazné osobnosti novodobých českých dějin upozorní premiéra česko-amerického snímku Umění disentu na programu ČT art, a to ve čtvrtek 16. prosince. Následně, v pátek, se bude výročí věnovat zejména zpravodajská Čtyřiadvacítka. Kromě pravidelných vstupů z Piazzetty Václava Havla u Národního divadla v průběhu celého dne je připraveno i speciální vysílání večerních Událostí, komentářů, v němž budou na prvního porevolučního prezidenta vzpomínat osobnosti, jako jsou Dagmar Havlová, Jan Burian, Ladislav Špaček nebo Michael Žantovský. V sobotu 18. prosince připomene program Dvojky dění kolem ztráty prezidenta dokumentem Poslední odcházení Václava Havla režisérky Moniky Le Fay, na nějž naváže přímý přenos zádušní mše za Václava Havla z Katedrály svatého Víta, Václava a Vojtěcha v Praze. Večer pak bude patřit záznamu představení Audience s Josefem Abrhámem a Pavlem Landovským v režii Jiřího Menzela, a to na stanici ČT art. Výročí prezidentova úmrtí současně připomenou medailonky 10 let bez Václava Havla. Speciál se vrací v čase a odhaluje génia loci míst spojených s jeho osobností. Hlavními protagonisty příběhů tedy nejsou lidé, ale pět konkrétních míst. Divák se tak ocitne před pankráckou věznicí v roce 1989, v Divadle Na zábradlí v 60. letech a na Hrádečku v 70. letech minulého století. Každým z příběhů diváka provede dobový očitý svědek. Projekt bude částečně dostupný také v novém iVysílání v podobě tematických výběrů na hlavní stránce. Václavu Havlovi, jeho životu, dílu a nezastupitelné politické roli, se bude věnovat také vzdělávací portál ČT edu. Pro studenty, učitele i další zájemce jsou na webu od pondělí 13. prosince připraveny náměty do výuky, pracovní listy, filmové archivy i vzdělávací videa.   Pořady k 10 letům od úmrtí Václava Havla 16. prosince 22:00 ČT art – Umění disentu (režie James D. La Sueur) 23:45 ČT art – Prezidentova račí chůze (připravil: Oliver Malina Morgenstern) 17. prosince 22:40 ČT art – Pocta Václavu Havlovi (režie: Rudolf Vodrážka) 21:00 ČT24 – 10 let bez Václava Havla: První polistopadový prezident očima významných osobnosti minulosti i současnosti (speciál Události, komentáře) 18. prosince 9:35 ČT2 – Dopisy Olze (režie: Michal Hýbek) 10:00 ČT2 – Poslední odcházení Václava Havla (režie: Monika Le Fay) 11:00 ČT2 – Requiem za Václava Havla (režie: Jaroslav Rásocha) 12:35 ČT2 – Proč Havel? (režie: Vojtěch Jasný, průvodce: Miloš Forman) 14:15 ČT2 – Krásný ztráty (režie: Tereza Kopáčová) 20:15 ČT art – Audience (režie: Jiří Menzel) 21:45 ČT3 – Motýl na anténě (režie: Ladislav Smoljak) 22:30 ČT3 – Vernisáž (režie: Ivan Rajmont) 19. prosince 14:10 ČT2 – V objetí dalajlamy (režie: Viliam Poltikovič) 14:40 ČT2 – Václav Havel a Dominik Duka: společný výslech (režie: Ladislav Cmíral) 20:10 ČT1 – Havel (režie: Slávek Horák)

Čas načtení: 2020-03-13 14:27:05

Výuka v čase koronaviru. Česká televize dočasně nahradí učitele

Česká televize spouští od pondělí 16. března projekt nazvaný UčíTelka. Každý den čeká na programu ČT2 na žáky prvního stupně základních škol vyučování prostřednictvím televizní obrazovky. V úterý a ve čtvrtek pak pomůže v pořadu Škola doma s přípravou na přijímací zkoušky. „V době mimořádných opatření a uzavření škol v celé České republice chceme nabídnout dětem alternativu ke klasickému školnímu vzdělávání, které může doplnit jejich samostudium. A také ulehčit rodičům. Proto jsme připravili živě vysílané výukové bloky vedené vystudovanými pedagogy. Nový projekt UčíTelka je primárně určen pro žáky prvního stupně základních škol. Kromě toho chystáme pro starší žáky také přípravu na přijímačky a plánujeme spuštění specializovaného edukativního webu s více než třemi tisíci vzdělávacími videi z pořadů ČT,“ říká generální ředitel České televize Petr Dvořák. Projekt UčíTelka aneb Když děti učí telka, vzniká s odbornou garancí ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy. Česká televize jej spustí prozatím na dobu jednoho měsíce. Provázet jím budou moderátorky Petra Křížková a Kateřina Bílková. „Každý všední den od devíti startuje vyučování. Každý učební blok bude trvat třicet minut a bude určen vždy pro jeden ročník prvního stupně s krátkou přestávkou v podobě vzdělávacích pořadů z produkce Déčka. Vysílání bude pravidelné, abychom i rodičům umožnili přizpůsobit podle něj denní program. Výukovou hodinu v kulisách školní třídy, povede vždy jeden učitel, vyučování se zúčastní také tři děti,“ vysvětluje vedoucí projektu Luboš Rosí. Na vzdělávací pásmo navážou od 12 do 15 hodin další vzdělávací pořady určené pro starší děti. Druhým z formátů, které pro posílení samostudia Česká televize připravila, bude specializovaný web, jenž nabídne až tři tisíce vzdělávacích videí z pořadů ČT. Rozděleny budou podle stupňů vzdělávání, předmětových oblastí i jednotlivých látek. Učitelé na ně budou moci žáky odkazovat při vzdělávání na dálku a rodiče na něm najdou materiály pro domácí přípravu svých dětí. Česká televize myslí také na starší žáky, kteří se doma připravují na přijímací zkoušky. Vždy v úterý a ve čtvrtek od 14 hodin, po skončení pořadu Sama doma, pomůže na programu ČT1 studentům, na něž čekají přijímací zkoušky na střední školy a víceletá gymnázia. Pořad Škola doma bude trvat 45 minut. V úterý se bude procvičovat čeština a ve čtvrtek matematika. Na postech moderátorek se budou střídat Lenny Trčková, vždy v úterý a Alena Zárybnická, ve čtvrtek.  „Půjde o interaktivní formát, žáci se budou prostřednictvím chatu ptát na to, co je zajímá a čemu nerozumí, zároveň ale budou probírat s učiteli, zajímavou a interaktivní formou, i vybraná témata z daných oblastí. Opakovat si mohou i dospělí, budeme se zaměřovat na obecně problematičtější jevy, jako jsou například slovní úlohy nebo psaní velkých a malých písmen,“ vysvětluje vedoucí projektu Radomír Šofr. Řadu edukativních aplikací mohou děti najít také na webu www.decko.cz. {loadmodule mod_tags_similar,Související}

Čas načtení: 2019-08-04 13:08:46

Mise Mezinárodní agentury pro atomovou energii: První demokratická tiskovka ve Vietnamu

Začátkem října 2018 letím již potřetí na misi IAEA do Vietnamu. Nedlouho poté, co vietnamská vláda oficiálně oznámila, že zastavuje jaderný program a bude orientovat energetiku na uhlí. Ani IAEA (Mezinárodní agentura pro atomovou energii) zatím neumí odpovědět na otázku, proč tedy chtějí školení o jaderné komunikaci s veřejností. Pořadatel Vinatom je velmi neurčitý a jako cíl mise udává obecné fráze: identifikace zájmových skupin (stakeholderů), tvorba sdělení, zlepšení komunikačních dovedností... V sídle VINATOMu, staré budově, která pamatuje koloniální časy, se schází 30 účastníků z VINATOM, VARAN (regulátor), Ústavu jaderného výzkumu, atd., při představování všichni uvádějí, že pracují v komunikaci s veřejností. Spolu se mnou je tu Jean-René Jubin z IAEA a Franck Lignini z Framatome. Pozoruji účastníky a hned při prvních prezentacích IAEA si uvědomuji, jak je zbytečné ukazovat jim pyramidy a manažerská powerpointová schémata a mluvit o publikacích popisujících safety regulations. Tyto prezentace jsou obvykle bez obrázků, tedy nudné. Neposlouchají, nerozumí, nevědí, jak by to využili. Nevědí, že by to potřebovali, a toto je nepřesvědčí. Musejí k tomu dojít sami. Konečně nám představili, o co jde: Před pěti lety rozjeli přípravu výstavby jaderných elektráren. Měl je stavět Rosatom, který také dodal do Hanoje informační středisko podle svého vzoru a vyškolil přes 200 mladých lidí pro výstavbu a provoz. Součástí dodávky měl být i nový výzkumný reaktor a celé centrum pro jaderný výzkum – projekt CNEST. Chtějí teď nějak využít tu připravenou „lidskou sílu" a dokončit alespoň projekt výzkumného střediska s reaktorem. Pokud jde o jadernou komunikaci, mezi lety 2001–2012 udělali sedm výstav o jádře, většinou v Hanoji a Saigonu, takže vůbec nezasáhli veřejnost v místech, kde se předpokládaly jaderky. O rok později vláda schválila peníze na komunikaci, vydali nějaké články v odborných časopisech. Mezi 2013 – 2017 kabinet vybral místo pro nový výzkumný reaktor, ale je tajné. Nicméně Vinatom v lokalitě provedl průzkum mínění (výsledky jsou rovněž tajné) a jednal s lokálními politickými představiteli, kteří přislíbili pomoc (jak jinak), ale veřejnost informována nebyla (že by mi to něco připomínalo?). V září 2018 Rosatom podepsal Memorandum o porozumění s vietnamským ministerstvem vědy a techniky, že zařídí reklamu, publikace, výstavy, vzdělávací materiály. Na univerzitě v Hanoji je zřízeno jaderné infocentrum podle unifikovaného Rosatomského vzoru. Naše prezentace se do vietnamštiny nepřekládají, podle reakcí účastníků mám neodbytný pocit, že rozumí tak maximálně pětině toho, co říkáme. Snažíme se dělat s nimi praktická cvičení, ale moc nechápou, co po nich vlastně chceme. Ale abych byla spravedlivá – jsem tu potřetí, a cvičení „identifikujte cílové skupiny pro komunikaci a navrhněte sdělení, která jim budete komunikovat", dopadlo ze všech misí nejlépe! {loadmodule mod_tags_similar,Související} Franck prezentuje zajímavé postupy a zákony uplatňované ve Francii, příklad zastavení projektu nového reaktoru v Penly po Fukušimě, problémy s kvalitou tlakových nádob u 12 reaktorů, funkci NCPD (National Commission of Public Debates, financovaného státem) a zkušenosti s veřejnými debatami, které jsou víceméně formální, výsledky musejí být zdokumentovány a přiloženy k dalším žádostem, ale nemusejí se brát v úvahu.  Shledávám, že Francie na tom s veřejným míněním vůči jádru vůbec není dobře. Z věcí, které jsem vietnamským kolegům prezentovala v barvách ČEZ a ČR nejvíce zaujal vzdělávací program se všemi moderními prvky a prací s učiteli a studenty, komunikační program „Jaderný profesionál" (pokyvovali hlavami, že by vlastně mohli takto prezentovat i zaměstnance Vinatomu), bezpečnostní cvičení na našich jaderkách, na která zveme novináře (u nich by se toho báli, mají tendenci říkat „reaktor bude naprosto bezpečný, nic se nemůže stát"), a z eventů fotka motorkářů v černé kůži před temelínskými chladicími věžemi. Inu ve Vietnamu jsou všichni vysazení na motorky. Na závěr kurzu bylo praktické cvičení „Tisková konference". Část účastníků hrála zástupce projektu CNEST, ostatní hráli novináře. Byli z toho v „Jiříkově vidění". Jeden komentář za všechny: „To bylo úžasné cvičení. Já jsem byl poprvé na demokratické tiskové konferenci, kde se novináři mohli ptát, na co chtěli!"   Autorka je jaderný fyzik a nyní je šéfredaktorkou soukromého internetového časopisu popularizujícího vědu a techniku Třípól (www.3pol.cz).

Čas načtení: 2024-02-29 17:58:00

Společnost Huawei uvádí na trh řešení Smart Classroom 3.0, které urychluje využívání inteligence ve vzdělávání

Barcelona (Španělsko) 29. února 2024 (PROTEXT/PRNewswire) - Na veletrhu MWC Barcelona 2024 představila společnost Huawei řešení Smart Classroom 3.0. Toto řešení nabízí vylepšené funkce pro analýzu výuky pomocí umělé inteligence a bylo představeno na zasedání s názvem "Nejnovější infrastruktura pro urychlení inteligentního vzdělávání". Toto řešení vytváří inteligentní a interaktivní výukové prostředí, ve kterém mohou lektoři využívat nové a zajímavé výukové metody.Wind Li, generální ředitel oddělení pro globální veřejný sektor společnosti Huawei, ve svém úvodním projevu uvedl: "Vyrůstáme v éře internetu jako digitální domorodci a máme přirozený sklon k používání informačních a komunikačních technologií. Moderní vzdělávání směřuje k vytvoření inteligentního digitálního vzdělávacího ekosystému, ke zvýšení digitální gramotnosti učitelů i studentů a k podpoře inovativních talentů pro budoucnost. Společnost Huawei spolupracuje s partnery z oboru na budování inteligentního digitálního základu pro vzdělávací průmysl, který se může pochlubit vysokými standardy i výkonem a využívá cloud computing, umělou inteligenci a big data. Prostřednictvím inovativních metod výuky a řízení se snažíme utvářet budoucnost vzdělávání."Podle Franka Huanga, odborníka na řešení pro vzdělávání z oddělení pro globální veřejný sektor společnosti Huawei, se inteligentní učebna Huawei vyvíjela od digitální přes hybridní až po Smart Classroom 3.0. Prostřednictvím technologií, jako je umělá inteligence a cloud computing, vytváří inteligentní výukový systém, který umožňuje flexibilní, personalizovanou výuku a její přesné a efektivní řízení.Řešení Huawei Smart Classroom 3.0 využívá vzdělávací modely umělé inteligence k inteligentní analýze a načítání obsahu kurzů. Vytváří také znalostní grafy, které umožňují flexibilní přípravu lekcí a přizpůsobení výuky. Toto řešení analyzuje výukové aktivity a podmínky ve třídě, čímž podporuje analýzu a hodnocení výuky a zefektivňuje řízení vzdělávání. K přístupu k bohatým online digitálním zdrojům využívá nástroj IdeaHub a usnadňuje tak online i offline výzkum a interaktivní výuku zaměřenou na studenty.Řešení Huawei Smart Classroom pomáhá globálním zákazníkům v oblasti vzdělávání budovat nový ekosystém chytré výuky. V Evropě společnost Huawei pomohla srbskému ministerstvu školství s vybudováním chytrých učeben ve více než 200 základních a středních školách. To umožnilo sdílení digitálních výukových zdrojů a flexibilní distanční vzdělávání, které v konečném důsledku poskytuje vysoce kvalitní vzdělání přinášející prospěch všem studentům. Ningxia University v Číně spolupracuje se společností Huawei na vytvoření inteligentního výukového ekosystému, který integruje výuku, učení, hodnocení a řízení. To zahrnuje vytvoření 300 budoucích učeben, které umožní flexibilní hybridní výuku a přesné řízení výuky.Společnost Huawei už pomohla více než 5000 ministerstev školství, organizací pro řízení vzdělávání na všech úrovních, vysokým školám nebo univerzitám a výzkumným ústavům ve více než 120 zemích a regionech a pomáhá jim realizovat inteligentní vzdělávání.— Konec —O společnosti HuaweiSpolečnost Huawei byla založena v roce 1987 a je předním světovým poskytovatelem infrastruktury informačních a komunikačních technologií (ICT) a chytrých zařízení. V současnosti zaměstnává 207.000 osob, působí ve více než 170 zemích a regionech a poskytuje služby více než třem miliardám lidí z celého světa.Naší vizí a posláním je přinést digitální technologie každému člověku, domácnosti a organizaci a vytvořit tak plně propojený a inteligentní svět. Za tímto účelem budeme podporovat všudypřítomné připojení a inkluzivní přístup k sítím a přinášet cloudová řešení a inteligenci do všech koutů světa, abychom vám dokázali poskytnout špičkový výpočetní výkon vždy a všude, kde jej potřebujete; vytvářet digitální platformy, které pomohou všem odvětvím a organizacím stát se flexibilnějšími, výkonnějšími a dynamičtějšími, či transformovat uživatelskou zkušenost pomocí umělé inteligence a přizpůsobit ji lidem ve všech aspektech jejich života – doma, na cestách, v kanceláři, při zábavě či sportu. Další informace naleznete na webu společnosti Huawei na adrese www.huawei.com nebo nás sledujte na:http://www.linkedin.com/company/Huaweihttp://www.twitter.com/Huaweihttp://www.facebook.com/Huaweihttp://www.youtube.com/Huawei Foto - https://mma.prnewswire.com/media/2350051/Huawei_Smart_Classroom.jpg KONTAKT: hwebgcomms@huawei.com PROTEXT 

Čas načtení: 2024-03-05 07:12:29

Ministr školství Mikuláš Bek navštívil vzdělávací institut Škody.

Warning: Trying to access array offset on value of type null in /data/web/virtuals/320768/virtual/www/wp-content/themes/engage-mag/candidthemes/functions/hook-misc.php on line 123 Ministr školství Mikuláš Bek navštívil vzdělávací institut 42 Prague › Ministr školství Mikuláš Bek navštívil za účasti členky představenstva společnosti Škoda Auto Maren Gräf a předsedy podnikové rady Odborů KOVO Jaroslava Povšíka neziskový vzdělávací institut 42 Prague › Škoda Auto je zakladatelem tohoto unikátního institutu, který připravuje absolventy na nové

Čas načtení: 2024-03-06 16:10:00

Chceš studovat a zároveň pracovat? Díky programu Work & Study na Unicorn University zvládneš obojí

Praha 6. března 2024 (PROTEXT) - Česká soukromá vysoká škola Unicorn University spouští program Work & Study. Ten je příležitostí pro všechny, kteří vidí svou budoucnost v oblasti IT a zároveň chtějí získat kvalitní vzdělání. Program totiž studentům umožňuje kombinovat juniorní IT pozici v prestižní technologické společnosti Unicorn se studiem bakalářského programu Softwarový vývoj na Unicorn University.Spolupráce vysoké školy a softwarové společnosti Unicorn dala vzniknout programu Work & Study, který propojuje praktické pracovní zkušenosti v prestižní firmě s akademickým vzděláním. „Studium je navíc částečně financované zaměstnavatelem, první rok studia je hrazen plně a následující roky z poloviny,“ zdůrazňuje Lukáš Debnár z náborového oddělení Unicorn University.Společnost Unicorn nabízí zájemcům pozice v oblastech vývoje, analýzy a testování, kde se již během studia mohou zapojit do práce na klíčových projektech. „Program je navržen tak, aby vyhovoval potřebám dnešních studentů i profesionálů, kteří se rozhodnou studovat. Proto probíhá výuka výhradně online, což umožňuje flexibilní kombinaci práce a vzdělávání,“ jmenuje další benefity Lukáš Debnár a dodává, že online jsou k dispozici také veškeré studijní materiály.Program je otevřený pro absolventy technických středních škol i gymnázií a umožňuje studentům začít pracovat v Unicornu nejpozději během druhého ročníku. „V současné chvíli je program primárně zaměřen na zájemce z Prahy, Liberce, Chrudimi, České Třebové, Pardubic a slovenského Prešova, ale otevřený je zájemcům z celého Česka a Slovenska, protože kvalitních ‚ajťáků‘ není nikdy dost,“ doplňuje Gabriela Černá z náborového oddělení společnosti.Pokud se chcete stát součástí programu Work & Study, není nic jednoduššího, než navštívit webové stránky, kde vyplníte online formulář. Na jeho základě budete pozváni k přijímacímu řízení ke studiu na Unicorn University a také k pohovoru na pracovní pozici do Unicornu. „Konečné rozhodnutí o přijetí kandidátů do programu je v kompetenci náborového oddělení společnosti Unicorn, které pečlivě vyhodnocuje každého uchazeče. To zaručuje, že do programu jsou přijímáni pouze ti nejvhodnější kandidáti, kteří prokáží jak akademické, tak profesní kvality odpovídající našim standardům. Chceme poskytovat kvalitní vzdělání a pracovní příležitosti pro budoucí generace špičkových IT profesionálů,“ uzavírá Gabriela Černá.Unicorn University je renomovaná soukromá vysoká škola, která nabízí kvalitní vysokoškolské vzdělání v oblasti informačních technologií, byznysu a datové analýzy. Soustředí se na systematické vzdělávání odborníků v akreditovaných bakalářských a magisterských programech s cílem maximalizace konkurenční výhody pro jejich budoucí uplatnění. Promyšlený vzdělávací systém řádně shrnuje a předává vyvážený komplex znalostí složený ze standardů dobré odvětvové praxe, aplikované výzkumné činnosti, korporátního přístupu a partnerské spolupráce s oborovými leadery.Unicorn je renomovaná evropská společnost poskytující ty největší informační systémy a řešení z oblasti informačních technologií. Dlouhodobě se soustředíme na vysokou přidanou hodnotu a konkurenční výhodu přinášenou našim zákazníkům. Působíme na trhu již od roku 1990 a za tu dobu jsme vytvořili řadu špičkových a rozsáhlých řešení, která jsou rozšířena a užívána mezi těmi nejvýznamnějšími podniky z různých odvětví. Zároveň vyvíjíme Unicorn Universe – Digital Twin Construction Kit. Tento produkt využívá internetová služba Plus4U k poskytování rozsáhlého portfolia služeb založených na robustních softwarových řešeních pro malé a střední podniky a koncové uživatele. Náš software pomáhá efektivnímu a šetrnému zacházení s přírodními zdroji a ohleduplnému chování k životnímu prostředí.Naším cílem je vzdělávat lidi a také společnost. Proto jsme v roce 2007 založili Unicorn University, která zároveň provozuje Unicorn Top Gun Academy – komplexní vzdělávací systém pro naše spolupracovníky, tedy pro všechny z nás. ČTK ke zprávě vydává obrazovou přílohu, která je k dispozici na adrese http://www.protext.cz.  

Čas načtení: 2024-03-12 15:56:05

Z půlky si na sebe musíme vydělat, říká šéf vzdělávacího centra Sféra

David Koppitz se už více než rok stará o vzdělávací centrum Sféra v Pardubicích. Od září, kdy se moderní objekt v areálu bývalých mlýnů otevíral, rozjíždí vzdělávací kurzy či kroužky pro děti. Návštěvnost zatím roste, byť asi ne tak rychle, jak si mnozí přáli.