Po 16letech jsem zahodil všechen kod webu a napsal celý kod znovu. Vypadá to tu +- stejně, ale pokud narazíte na něco co vám vadí tak mi o tom napište: martin@vorel.eu nebo se mi ozvěte na twitteru Začal jsem dělat change log.

Kurzy ze dne: 06.06.2025 || EUR 24,750 || JPY 15,035 || USD 21,695 ||
sobota 7.června 2025, Týden: 23, Den roce: 158,  dnes má svátek Iveta, zítra má svátek Medard
7.června 2025, Týden: 23, Den roce: 158,  dnes má svátek Iveta
DetailCacheKey:d-1021687 slovo: 1021687
FlixTrain objednává 65 nových souprav vysokorychlostních vlaků

<p>Společnost FlixTrain si objednala 65 nových evropských vysokorychlostních vlaků od španělského výrobce Talgo a lokomotivy od společnosti Siemens.</p> <p>The post <a href="https://www.hybrid.cz/flixtrain-objednava-65-novych-souprav-vysokorychlostnich-vlaku/">FlixTrain objednává 65 nových souprav vysokorychlostních vlaků</a> first appeared on <a href="https://www.hybrid.cz/">Hybrid.cz</a>.</p>

---=1=---

Čas načtení: 2025-05-29 09:00:45

FlixTrain objednává 65 nových souprav vysokorychlostních vlaků

Společnost FlixTrain si objednala 65 nových evropských vysokorychlostních vlaků od španělského výrobce Talgo a lokomotivy od společnosti Siemens. The post FlixTrain objednává 65 nových souprav vysokorychlostních vlaků first appeared on Hybrid.cz.

\n

Čas načtení: 2025-05-28 06:27:08

FlixTrain objednává 65 nových souprav vysokorychlostních vlaků.

Warning: Trying to access array offset on value of type null in /data/web/virtuals/320768/virtual/www/wp-content/themes/engage-mag/candidthemes/functions/hook-misc.php on line 123 Nová éra cestování vlakem – Společnost FlixTrain objednává 65 nových souprav vysokorychlostních vlaků +++ Společnost FlixTrain si objednala 65 nových evropských vysokorychlostních vlaků od španělského výrobce Talgo a lokomotivy od společnosti Siemens. +++ Objem zakázek dosahuje až 2,4 miliardy EUR, včetně některých služeb údržby. +++ Společnost Flix vidí významný tržní

\n
---===---

Čas načtení: 2024-11-14 08:05:00

Společnosti China Telecom Jiang-xi a Huawei společně budují vysokorychlostní železniční síť 5G, aby poskytly špičkové uživatelské zážitky na vysokorychlostní železnici

Peking 14. listopadu 2024 (PROTEXT/PRNewswire) - Pobočka Ťiang-si společnosti China Telecom (zkráceně China Telecom Jiangxi) a společnost Huawei nedávno společně vybudovaly špičkovou dvouvrstvou síť F+T pro vysokorychlostní železnici. Byla přijata inovativní řešení, jako je 2,1 GHz 8T8R AAU a 3,5 GHz širokoúhlá MetaAAU s funkcemi High-Speed Railway Superior Experience a High-Speed Railway Dedicated Network Enhancement. Po nasazení řešení se výrazně zvýšil výkon sítí 5G, což uživatelům ve vlacích umožňuje hladce využívat zábavní služby, jako je živé vysílání, videa v HD rozlišení a New Calling, a také pohodlné pracovní služby, jako jsou vzdálené hovory a vzdálená kancelář.Počet kilometrů čínských vysokorychlostních železnic dosáhl 40.000 km. Podle 14. pětiletého plánu dosáhne do roku 2025 délka vysokorychlostních železnic 50.000 km. Scénář vysokorychlostních železnic je typickým scénářem s vysokou hodnotou. Konkrétně se jedná o vysokou míru uplatnění terminálů 5G i DOU. Nejoblíbenější jsou krátké video aplikace a hlasové/video hovory prostřednictvím WeChat. Kromě toho stanula výstavba sítě 5G na vysokorychlostních železnicích před čtveřicí výzev. Zaprvé, vzdálenost mezi jednotlivými lokalitami na vysokorychlostních železnicích je dlouhá. Zadruhé, ztráty při průniku na vysokorychlostních železnicích jsou větší než na řádných rychlostních železnicích. Za třetí, když se vlak pohybuje vysokou rychlostí, zvyšuje se Dopplerův posun a zhoršuje se výkon. Za čtvrté, rychlost vysokorychlostních železnic je 300 km/h a k přepínání buněk dochází v průměru každé tři až čtyři sekundy. V důsledku toho je doba trvání krátká a uživatelská zkušenost je špatná. Jak dosáhnout špičkového pokrytí vysokorychlostních železnic prostřednictvím technologických inovací je pro společnost China Telecom Jiangxi důležitým tématem během dlouhodobého průzkumu a praxe.Na železničním úseku Jing-tchan na trati Šanghaj-Kchun-ming v provincii Ťiang-si bylo nasazeno inovativní řešení AAU 8T8R 2,1 GHz. Jako inovativní integrovaná jednotka AAU je 8T8R 2,1 GHz je vybavena více anténami, integrovanými poli s vysokým ziskem, inteligentními paprsky a přesným a rychlým skenováním. Navíc 2,1 GHz AAU sdílí stejnou anténu s 1,8 GHz anténami v živé síti, což šetří místo a pronájem. Jednobitová spotřeba energie (spotřeba energie/kapacita) je u 2,1 GHz 8T8R nižší než u 4T4R. Výsledky testů na místě po nasazení tohoto řešení ukazují, že pokrytí se ve srovnání s řešením 4T4R zlepšilo o 5 dB. Průměrné rychlosti downlinku (příjmu dat) a uplinku (vysílání dat) v celém úseku se zvýší o 21,6 %, respektive o 50 %, a rychlost downlinku a uplinku na okrajích se zvýší o 82,6 %, respektive o více než 100 %. Po nasazení jednotek AAU 8T se celkový objem provozu zvýší o 89 %; poměr rozložení provozu 5G dosahuje 52 %, což je o 13 % více než u silničních úseků, kde je nasazeno 4T. Kromě lepšího pokrytí se plně a zjevně uvolní požadavky na kapacitu.Na trati v Nan-čchangu železnice Šanghaj-Kchun-ming bylo na sedmikilometrovém úseku použito inovativní širokoúhlé řešení MetaAAU 3,5 GHz, které zajišťuje nepřetržité pokrytí 3,5 GHz s větší vzdáleností mezi jednotlivými lokalitami. Vzhledem k tomu, že průměrná vzdálenost mezi lokalitami na trati Šanghaj-Kchun-ming je dlouhá, tradiční řešení 3,5 GHz 8T nemůže zajistit souvislé pokrytí. Ve scénářích vysokorychlostních železnic je pořízení nových lokalit často nákladné. Proto společnosti China Telecom Jiang-xi a Huawei společně přidaly k existující jednovrstvé síti 2,1 GHz širokoúhlé MetaAAU 3,5 GHz. S inovativními širokoúhlými jednotkami MetaAAU lze realizovat nepřetržité pokrytí v úseku s průměrnou vzdáleností mezi lokalitami 740 m a maximální vzdáleností více než jeden kilometr. Řešení agregace nosné sítě (CA) 2,1 GHz + 3,5 GHz s velkou šířkou pásma může uživatelům vysokorychlostních železnic poskytnout také špičkové zážitky z 5G služeb, jako jsou konference na dálku, videa v HD rozlišení a hry. Během komerčního nasazení bylo širokoúhlé zařízení MetaAAU uplatněno na stejném místě se zařízením 2,1 GHz v živé síti, aby bylo dosaženo nepřetržité pokrytí. Díky tomuto řešení se výrazně snížily náklady na nasazení a zkrátila se doba nasazení špičkové širokopásmové sítě 5G na vysokorychlostní železnici. Podle testů na místě mohou širokoúhlá zařízení MetaAAU 3,5 GHz a CA 2,1 GHz zajistit stoprocentní pokrytí podél vysokorychlostní železnice. Průměrná rychlost se zvýšila o 132 %, čímž zaujala vedoucí pozici mezi konkurencí. Konkrétně je průměrná rychlost downlinku o 40 % vyšší a rychlost na hraně je více než dvojnásobná. Širokoúhlý MetaAAU 3,5 GHz může také účinně zmírnit problém vysokého zatížení zařízení 2,1 GHz, díky čemuž se uživatelsky vnímaná rychlost v pásmu 2,1 GHz zvýšila o 93,7 %. To také umožňuje více uživatelům využívat pohodlí, které přináší chytré cestování 5G.Po aktivaci funkce High-Speed Railway Superior Experience lze aktivně upravit frekvenci signálu, aby se eliminoval negativní dopad frekvenčního posunu. Kromě toho vyřešila problém Dopplerova posunu, ke kterému dochází při nepřetržitém pokrytí vysokorychlostních železnic. Po aktivaci funkce High-Speed Railway Superior Experience pro úsek Ťiang-si na železnici Šanghaj-Kchun-ming se míra přerušení hovoru snížila o 75 %; uživatelská zkušenost s rychlostí downlinku se zlepšila o 50 % a provoz se zvýšil o 20 %.Po aktivaci funkce High-Speed Railway Dedicated Network Enhancement se sníží počet přepojení mezi buňkami. Kromě toho je doba trvání delší navzdory častému přepínání buněk vysokorychlostního vlaku a zlepšuje se také zkušenost a kapacita buňky. Po aktivaci funkce High-Speed Railway Dedicated Network Enhancement pro železnici Šanghaj-Kchun-ming se úspěšnost přístupu zvýší na 99,2 % a zážitek i kapacita se zvýší o 50 %. Tím se vyřeší problém obtížného přístupu a omezené kapacity ve scénářích pro ultrarychlé tratě.V budoucnu bude společnost China Telecom Xiangxi nadále spolupracovat se společností Huawei na inovacích 5G, zkoumat požadavky na výstavbu sítí 5G v různých scénářích a přispívat k budování špičkových sítí 5G a usnadňovat digitální a inteligentní transformaci v provincii Ťiang-si.KONTAKT: MGR: Wei Li, +86-17338157781, liwei181@huawei.com 

Čas načtení: 2024-11-14 08:05:00

Společnosti China Telecom Jiang-xi a Huawei společně budují vysokorychlostní železniční síť 5G, aby poskytly špičkové uživatelské zážitky na vysokorychlostní železnici

Peking 14. listopadu 2024 (PROTEXT/PRNewswire) - Pobočka Ťiang-si společnosti China Telecom (zkráceně China Telecom Jiangxi) a společnost Huawei nedávno společně vybudovaly špičkovou dvouvrstvou síť F+T pro vysokorychlostní železnici. Byla přijata inovativní řešení, jako je 2,1 GHz 8T8R AAU a 3,5 GHz širokoúhlá MetaAAU s funkcemi High-Speed Railway Superior Experience a High-Speed Railway Dedicated Network Enhancement. Po nasazení řešení se výrazně zvýšil výkon sítí 5G, což uživatelům ve vlacích umožňuje hladce využívat zábavní služby, jako je živé vysílání, videa v HD rozlišení a New Calling, a také pohodlné pracovní služby, jako jsou vzdálené hovory a vzdálená kancelář.Počet kilometrů čínských vysokorychlostních železnic dosáhl 40.000 km. Podle 14. pětiletého plánu dosáhne do roku 2025 délka vysokorychlostních železnic 50.000 km. Scénář vysokorychlostních železnic je typickým scénářem s vysokou hodnotou. Konkrétně se jedná o vysokou míru uplatnění terminálů 5G i DOU. Nejoblíbenější jsou krátké video aplikace a hlasové/video hovory prostřednictvím WeChat. Kromě toho stanula výstavba sítě 5G na vysokorychlostních železnicích před čtveřicí výzev. Zaprvé, vzdálenost mezi jednotlivými lokalitami na vysokorychlostních železnicích je dlouhá. Zadruhé, ztráty při průniku na vysokorychlostních železnicích jsou větší než na řádných rychlostních železnicích. Za třetí, když se vlak pohybuje vysokou rychlostí, zvyšuje se Dopplerův posun a zhoršuje se výkon. Za čtvrté, rychlost vysokorychlostních železnic je 300 km/h a k přepínání buněk dochází v průměru každé tři až čtyři sekundy. V důsledku toho je doba trvání krátká a uživatelská zkušenost je špatná. Jak dosáhnout špičkového pokrytí vysokorychlostních železnic prostřednictvím technologických inovací je pro společnost China Telecom Jiangxi důležitým tématem během dlouhodobého průzkumu a praxe.Na železničním úseku Jing-tchan na trati Šanghaj-Kchun-ming v provincii Ťiang-si bylo nasazeno inovativní řešení AAU 8T8R 2,1 GHz. Jako inovativní integrovaná jednotka AAU je 8T8R 2,1 GHz je vybavena více anténami, integrovanými poli s vysokým ziskem, inteligentními paprsky a přesným a rychlým skenováním. Navíc 2,1 GHz AAU sdílí stejnou anténu s 1,8 GHz anténami v živé síti, což šetří místo a pronájem. Jednobitová spotřeba energie (spotřeba energie/kapacita) je u 2,1 GHz 8T8R nižší než u 4T4R. Výsledky testů na místě po nasazení tohoto řešení ukazují, že pokrytí se ve srovnání s řešením 4T4R zlepšilo o 5 dB. Průměrné rychlosti downlinku (příjmu dat) a uplinku (vysílání dat) v celém úseku se zvýší o 21,6 %, respektive o 50 %, a rychlost downlinku a uplinku na okrajích se zvýší o 82,6 %, respektive o více než 100 %. Po nasazení jednotek AAU 8T se celkový objem provozu zvýší o 89 %; poměr rozložení provozu 5G dosahuje 52 %, což je o 13 % více než u silničních úseků, kde je nasazeno 4T. Kromě lepšího pokrytí se plně a zjevně uvolní požadavky na kapacitu.Na trati v Nan-čchangu železnice Šanghaj-Kchun-ming bylo na sedmikilometrovém úseku použito inovativní širokoúhlé řešení MetaAAU 3,5 GHz, které zajišťuje nepřetržité pokrytí 3,5 GHz s větší vzdáleností mezi jednotlivými lokalitami. Vzhledem k tomu, že průměrná vzdálenost mezi lokalitami na trati Šanghaj-Kchun-ming je dlouhá, tradiční řešení 3,5 GHz 8T nemůže zajistit souvislé pokrytí. Ve scénářích vysokorychlostních železnic je pořízení nových lokalit často nákladné. Proto společnosti China Telecom Jiang-xi a Huawei společně přidaly k existující jednovrstvé síti 2,1 GHz širokoúhlé MetaAAU 3,5 GHz. S inovativními širokoúhlými jednotkami MetaAAU lze realizovat nepřetržité pokrytí v úseku s průměrnou vzdáleností mezi lokalitami 740 m a maximální vzdáleností více než jeden kilometr. Řešení agregace nosné sítě (CA) 2,1 GHz + 3,5 GHz s velkou šířkou pásma může uživatelům vysokorychlostních železnic poskytnout také špičkové zážitky z 5G služeb, jako jsou konference na dálku, videa v HD rozlišení a hry. Během komerčního nasazení bylo širokoúhlé zařízení MetaAAU uplatněno na stejném místě se zařízením 2,1 GHz v živé síti, aby bylo dosaženo nepřetržité pokrytí. Díky tomuto řešení se výrazně snížily náklady na nasazení a zkrátila se doba nasazení špičkové širokopásmové sítě 5G na vysokorychlostní železnici. Podle testů na místě mohou širokoúhlá zařízení MetaAAU 3,5 GHz a CA 2,1 GHz zajistit stoprocentní pokrytí podél vysokorychlostní železnice. Průměrná rychlost se zvýšila o 132 %, čímž zaujala vedoucí pozici mezi konkurencí. Konkrétně je průměrná rychlost downlinku o 40 % vyšší a rychlost na hraně je více než dvojnásobná. Širokoúhlý MetaAAU 3,5 GHz může také účinně zmírnit problém vysokého zatížení zařízení 2,1 GHz, díky čemuž se uživatelsky vnímaná rychlost v pásmu 2,1 GHz zvýšila o 93,7 %. To také umožňuje více uživatelům využívat pohodlí, které přináší chytré cestování 5G.Po aktivaci funkce High-Speed Railway Superior Experience lze aktivně upravit frekvenci signálu, aby se eliminoval negativní dopad frekvenčního posunu. Kromě toho vyřešila problém Dopplerova posunu, ke kterému dochází při nepřetržitém pokrytí vysokorychlostních železnic. Po aktivaci funkce High-Speed Railway Superior Experience pro úsek Ťiang-si na železnici Šanghaj-Kchun-ming se míra přerušení hovoru snížila o 75 %; uživatelská zkušenost s rychlostí downlinku se zlepšila o 50 % a provoz se zvýšil o 20 %.Po aktivaci funkce High-Speed Railway Dedicated Network Enhancement se sníží počet přepojení mezi buňkami. Kromě toho je doba trvání delší navzdory častému přepínání buněk vysokorychlostního vlaku a zlepšuje se také zkušenost a kapacita buňky. Po aktivaci funkce High-Speed Railway Dedicated Network Enhancement pro železnici Šanghaj-Kchun-ming se úspěšnost přístupu zvýší na 99,2 % a zážitek i kapacita se zvýší o 50 %. Tím se vyřeší problém obtížného přístupu a omezené kapacity ve scénářích pro ultrarychlé tratě.V budoucnu bude společnost China Telecom Xiangxi nadále spolupracovat se společností Huawei na inovacích 5G, zkoumat požadavky na výstavbu sítí 5G v různých scénářích a přispívat k budování špičkových sítí 5G a usnadňovat digitální a inteligentní transformaci v provincii Ťiang-si.KONTAKT: MGR: Wei Li, +86-17338157781, liwei181@huawei.com 

Čas načtení: 2024-11-14 08:05:00

Společnosti China Telecom Jiang-xi a Huawei společně budují vysokorychlostní železniční síť 5G, aby poskytly špičkové uživatelské zážitky na vysokorychlostní železnici

Peking 14. listopadu 2024 (PROTEXT/PRNewswire) - Pobočka Ťiang-si společnosti China Telecom (zkráceně China Telecom Jiangxi) a společnost Huawei nedávno společně vybudovaly špičkovou dvouvrstvou síť F+T pro vysokorychlostní železnici. Byla přijata inovativní řešení, jako je 2,1 GHz 8T8R AAU a 3,5 GHz širokoúhlá MetaAAU s funkcemi High-Speed Railway Superior Experience a High-Speed Railway Dedicated Network Enhancement. Po nasazení řešení se výrazně zvýšil výkon sítí 5G, což uživatelům ve vlacích umožňuje hladce využívat zábavní služby, jako je živé vysílání, videa v HD rozlišení a New Calling, a také pohodlné pracovní služby, jako jsou vzdálené hovory a vzdálená kancelář.Počet kilometrů čínských vysokorychlostních železnic dosáhl 40.000 km. Podle 14. pětiletého plánu dosáhne do roku 2025 délka vysokorychlostních železnic 50.000 km. Scénář vysokorychlostních železnic je typickým scénářem s vysokou hodnotou. Konkrétně se jedná o vysokou míru uplatnění terminálů 5G i DOU. Nejoblíbenější jsou krátké video aplikace a hlasové/video hovory prostřednictvím WeChat. Kromě toho stanula výstavba sítě 5G na vysokorychlostních železnicích před čtveřicí výzev. Zaprvé, vzdálenost mezi jednotlivými lokalitami na vysokorychlostních železnicích je dlouhá. Zadruhé, ztráty při průniku na vysokorychlostních železnicích jsou větší než na řádných rychlostních železnicích. Za třetí, když se vlak pohybuje vysokou rychlostí, zvyšuje se Dopplerův posun a zhoršuje se výkon. Za čtvrté, rychlost vysokorychlostních železnic je 300 km/h a k přepínání buněk dochází v průměru každé tři až čtyři sekundy. V důsledku toho je doba trvání krátká a uživatelská zkušenost je špatná. Jak dosáhnout špičkového pokrytí vysokorychlostních železnic prostřednictvím technologických inovací je pro společnost China Telecom Jiangxi důležitým tématem během dlouhodobého průzkumu a praxe.Na železničním úseku Jing-tchan na trati Šanghaj-Kchun-ming v provincii Ťiang-si bylo nasazeno inovativní řešení AAU 8T8R 2,1 GHz. Jako inovativní integrovaná jednotka AAU je 8T8R 2,1 GHz je vybavena více anténami, integrovanými poli s vysokým ziskem, inteligentními paprsky a přesným a rychlým skenováním. Navíc 2,1 GHz AAU sdílí stejnou anténu s 1,8 GHz anténami v živé síti, což šetří místo a pronájem. Jednobitová spotřeba energie (spotřeba energie/kapacita) je u 2,1 GHz 8T8R nižší než u 4T4R. Výsledky testů na místě po nasazení tohoto řešení ukazují, že pokrytí se ve srovnání s řešením 4T4R zlepšilo o 5 dB. Průměrné rychlosti downlinku (příjmu dat) a uplinku (vysílání dat) v celém úseku se zvýší o 21,6 %, respektive o 50 %, a rychlost downlinku a uplinku na okrajích se zvýší o 82,6 %, respektive o více než 100 %. Po nasazení jednotek AAU 8T se celkový objem provozu zvýší o 89 %; poměr rozložení provozu 5G dosahuje 52 %, což je o 13 % více než u silničních úseků, kde je nasazeno 4T. Kromě lepšího pokrytí se plně a zjevně uvolní požadavky na kapacitu.Na trati v Nan-čchangu železnice Šanghaj-Kchun-ming bylo na sedmikilometrovém úseku použito inovativní širokoúhlé řešení MetaAAU 3,5 GHz, které zajišťuje nepřetržité pokrytí 3,5 GHz s větší vzdáleností mezi jednotlivými lokalitami. Vzhledem k tomu, že průměrná vzdálenost mezi lokalitami na trati Šanghaj-Kchun-ming je dlouhá, tradiční řešení 3,5 GHz 8T nemůže zajistit souvislé pokrytí. Ve scénářích vysokorychlostních železnic je pořízení nových lokalit často nákladné. Proto společnosti China Telecom Jiang-xi a Huawei společně přidaly k existující jednovrstvé síti 2,1 GHz širokoúhlé MetaAAU 3,5 GHz. S inovativními širokoúhlými jednotkami MetaAAU lze realizovat nepřetržité pokrytí v úseku s průměrnou vzdáleností mezi lokalitami 740 m a maximální vzdáleností více než jeden kilometr. Řešení agregace nosné sítě (CA) 2,1 GHz + 3,5 GHz s velkou šířkou pásma může uživatelům vysokorychlostních železnic poskytnout také špičkové zážitky z 5G služeb, jako jsou konference na dálku, videa v HD rozlišení a hry. Během komerčního nasazení bylo širokoúhlé zařízení MetaAAU uplatněno na stejném místě se zařízením 2,1 GHz v živé síti, aby bylo dosaženo nepřetržité pokrytí. Díky tomuto řešení se výrazně snížily náklady na nasazení a zkrátila se doba nasazení špičkové širokopásmové sítě 5G na vysokorychlostní železnici. Podle testů na místě mohou širokoúhlá zařízení MetaAAU 3,5 GHz a CA 2,1 GHz zajistit stoprocentní pokrytí podél vysokorychlostní železnice. Průměrná rychlost se zvýšila o 132 %, čímž zaujala vedoucí pozici mezi konkurencí. Konkrétně je průměrná rychlost downlinku o 40 % vyšší a rychlost na hraně je více než dvojnásobná. Širokoúhlý MetaAAU 3,5 GHz může také účinně zmírnit problém vysokého zatížení zařízení 2,1 GHz, díky čemuž se uživatelsky vnímaná rychlost v pásmu 2,1 GHz zvýšila o 93,7 %. To také umožňuje více uživatelům využívat pohodlí, které přináší chytré cestování 5G.Po aktivaci funkce High-Speed Railway Superior Experience lze aktivně upravit frekvenci signálu, aby se eliminoval negativní dopad frekvenčního posunu. Kromě toho vyřešila problém Dopplerova posunu, ke kterému dochází při nepřetržitém pokrytí vysokorychlostních železnic. Po aktivaci funkce High-Speed Railway Superior Experience pro úsek Ťiang-si na železnici Šanghaj-Kchun-ming se míra přerušení hovoru snížila o 75 %; uživatelská zkušenost s rychlostí downlinku se zlepšila o 50 % a provoz se zvýšil o 20 %.Po aktivaci funkce High-Speed Railway Dedicated Network Enhancement se sníží počet přepojení mezi buňkami. Kromě toho je doba trvání delší navzdory častému přepínání buněk vysokorychlostního vlaku a zlepšuje se také zkušenost a kapacita buňky. Po aktivaci funkce High-Speed Railway Dedicated Network Enhancement pro železnici Šanghaj-Kchun-ming se úspěšnost přístupu zvýší na 99,2 % a zážitek i kapacita se zvýší o 50 %. Tím se vyřeší problém obtížného přístupu a omezené kapacity ve scénářích pro ultrarychlé tratě.V budoucnu bude společnost China Telecom Xiangxi nadále spolupracovat se společností Huawei na inovacích 5G, zkoumat požadavky na výstavbu sítí 5G v různých scénářích a přispívat k budování špičkových sítí 5G a usnadňovat digitální a inteligentní transformaci v provincii Ťiang-si.KONTAKT: MGR: Wei Li, +86-17338157781, liwei181@huawei.com 

Čas načtení: 2025-05-29 09:00:45

FlixTrain objednává 65 nových souprav vysokorychlostních vlaků

Společnost FlixTrain si objednala 65 nových evropských vysokorychlostních vlaků od španělského výrobce Talgo a lokomotivy od společnosti Siemens. The post FlixTrain objednává 65 nových souprav vysokorychlostních vlaků first appeared on Hybrid.cz.

Čas načtení: 2024-02-26 16:15:00

Navštivte společnost Auden na MWC 2024: Budujeme otevřenou, udržitelnou budoucnost sítí 6G

Tchaj-pej (Tchaj-wan) 26. února 2024 (PROTEXT/PRNewswire) - Odborník na antény představí nejmodernější technologii vysokofrekvenčních antén pro milimetrové vlny, kterou již používají významní poskytovatelé telekomunikačních služeb, spolu s řešením pro zlepšení možností pokrytí signálem v pásmech FR2 a FR3Společnost Auden Group, přední dodavatel antén a řešení pro konektivitu, oznamuje svou účast na veletrhu MWC 2024 (stánek č. 5J64, 26.-29. února v Barceloně) spojenou s živými prezentacemi jejích nejmodernějších anténních technologií pro milimetrové vlny (mmWave) přímo na místě a s představením nových řešení podporujících otevřenost, interoperabilitu a udržitelnost vysokorychlostních sítí.Navštivte společnost Auden na veletrhu MWC 2024 (stánek č. 5J64 v hale 5) a seznamte se s nejmodernějšími anténními technologiemi Beyond 5G.Společnost Auden má osvědčenou tradici ve vývoji anténních technologií, které hrají významnou roli v různých aspektech neterestrických sítí Beyond 5G (B5G) - ať už se jedná o družice na nízké oběžné dráze (LEO), soukromé sítě 5G, vozidla propojená se sítí (V2X), přímé spojení mobilních telefonů se satelitem (direct to cell) nebo námořní komunikaci. Na veletrhu MWC 2024 značka předvede, jak její špičkové technologické kapacity otevírají nové perspektivy pro odvětví konektivity a telekomunikací na cestě k 6G.Mezi hlavní atrakce na stánku společnosti Auden patří:• Živé ukázky antény na frekvenci 39 GHz pro demonstraci nových možností výkonu na vysokých frekvencích: Řešení společnosti Auden s anténou v modulu (AIM) 39G (39 GHz), které již používají významní telekomunikační operátoři, poskytuje modulaci 256-QAM a největší šířku pásma v nejvyšším frekvenčním pásmu v komerčních bezdrátových sítích 5G, která překonává i vysoké standardy stanovené mezinárodním konsorciem pro mobilní širokopásmové standardy Third Generation Partnership Project (3GPP).• Živé ukázky řešení pro silnější a spolehlivější signály FR2 a FR3: Hlavními problémy vysokých frekvencí frekvenčního rozsahu 2 (FR2) a FR3 jsou ztráty na trase a směrové chyby, zejména na velké vzdálenosti. Společnost Auden má pro tyto účely řešení RIS (Reconfigurable Intelligent Surface, rekonfigurovatelný inteligentní povrch), které také živě demonstruje na svém zařízení AIM 28G (28 GHz). Pomocí pokročilého testovacího vybavení společnosti Keysight se podařilo prokázat, že nejvýkonnější konstrukce antény s fázovým polem společnosti Auden dosahuje až 1024QAM při 3 % EVM, což přesahuje dnešní průmyslový standard.• Podpora otevřeného a interoperabilního ekosystému O-RAN: Otevřenost a interoperabilita vysokorychlostních sítí je tím, co může v konečném důsledku přinést uživatelům největší prospěch a pomoci řešit digitální propast. Dceřiná společnost Auden Auray OTIC and Security Lab přispívá k alianci Open RAN jako externí tchajwanská zkušební laboratoř zaměřená na komunikační technologie s mezioborovým rozšířením a integračními službami. Společnost Auray nyní představuje několik nových špičkových nástrojů pro výrobce antén a poskytovatele sítí k testování a ověřování shody se standardy O-RAN. • Akcelerace udržitelnosti a úspory energie v sítích: Společnost Auray Technology Corp dále uvádí na trh obdobné nástroje pro odvětví konektivity, které slouží k testování a ověřování energetické účinnosti antén, či nástroj pro sledování spotřeby energie antén v reálném čase.Více se dozvíte na stánku 5J64 v hale 5 veletrhu MWC, případně nás sledujte pro kompletní informace, které budou zveřejněny 26. února.Společnost Auden můžete sledovat také na sociálních sítích: https://www.linkedin.com/company/auden-techno-corp/ O společnosti Auden GroupSpolečnost Auden Group byla založena v roce 1981 a je předním poskytovatelem řešení pro konektivitu se sídlem na Tchaj-wanu. Společnost neustále usiluje o rozvoj odvětví konektivity po celém světě a poskytuje komplexní technickou a servisní podporu na trhu bezdrátové komunikace, která zahrnuje návrh a výrobu antén, integraci systémů, testování bezdrátových produktů, laboratoře a zabezpečení i zelenou energii. Díky svým výsledkům, které posouvají odvětví konektivity a telekomunikací vpřed, byla nedávno zařazena na seznam nejlepších malých a středních společnosti "Best Under a Billion 2023" časopisu Forbes.Další informace najdete na webových stránkách https://www.auden.com.tw/en/about-us-en/ .Foto - https://mma.prnewswire.com/media/2344428/2024MWC_Auden.jpg   Kontakt pro média: Jessie Liu, tel. : (+886) 3-3631901 ext.214 

Čas načtení: 2024-02-28 08:45:41

Rychlovlaky v Česku mají jezdit až 350 km/h

Příprava výstavby vysokorychlostních tratí v Česku je nejdál u projektů na jihu a severu Moravy, řekl Novinkám Jakub Bazgier, ředitel Stavební správy vysokorychlostních tratí ze Správy železnic. Záměrem je začít stavět za tři roky a vlaky budou moci jezdit rychlostí až 350 kilometrů za hodinu.

Čas načtení: 2024-03-24 15:31:01

Zpomalit vysokorychlostní tratě odmítají Kupka i Havlíček. Podle šéfky Zelených je ale potřeba myslet i na regiony

S tím, jak se blíží plánovaný termín zahájení prvních staveb vysokorychlostních tratí v Česku, sílí i hlasy proti nim. Týkají se detailů – zejména se některé obce a jejich obyvatelé vymezují proti plánovanému trasování železnic – ale i celku. Některé ekologické spolky vyzvaly, aby se nové tratě stavěly na podstatně nižší rychlost než zatím zvažovaných 320 kilometrů za hodinu, spíše jen kolem 200 až 250 kilometrů. Ministr dopravy Martin Kupka (ODS) i jeho předchůdce, místopředseda ANO Karel Havlíček, to odmítli. Nicméně podle Havlíčka nesmí mít stát ani příliš velké oči a neplánovat víc tratí, než dokáže zaplatit. Kupka, Havlíček a spolupředsedkyně Zelených Magdalena Davis diskutovali o vysokorychlostních železnicích v Otázkách Václava Moravce.

Čas načtení: 2024-10-14 10:00:00

Rychlovlaky v Česku pojedou 320 km/h. Příští rok začne stavba, slibuje úředník

Do roku 2040 by měla být hotová síť vysokorychlostních tratí (VRT) v Česku. V Rozstřelu to potvrdil Martin Švehlík, zástupce ředitele Stavební správy vysokorychlostních tratí Správy železnic. Jako první by měla být dokončena trať z Brna do Ostravy, která do roku 2034 propojí Rakousko s Polskem.

Čas načtení: 2024-10-14 10:00:00

Rychlovlaky v Česku pojedou 320 km/h. Příští rok začne stavba, slibuje úředník

Do roku 2040 by měla být hotová síť vysokorychlostních tratí (VRT) v Česku. V Rozstřelu to potvrdil Martin Švehlík, zástupce ředitele Stavební správy vysokorychlostních tratí Správy železnic. Jako první by měla být dokončena trať z Brna do Ostravy, která do roku 2034 propojí Rakousko s Polskem.

Čas načtení: 2024-11-20 20:30:00

Čínská železniční síť překročila 160 000 kilometrů (video)

Podle údajů společnosti China Railway Group překročila čínská železniční provozní vzdálenost 160 000 kilometrů, včetně 46 000 kilometrů vysokorychlostních železnic. Provozovanádélka vysokorychlostních železnic a tempo jejich komerčního provozu jsou..

Čas načtení: 2025-05-28 06:27:08

FlixTrain objednává 65 nových souprav vysokorychlostních vlaků.

Warning: Trying to access array offset on value of type null in /data/web/virtuals/320768/virtual/www/wp-content/themes/engage-mag/candidthemes/functions/hook-misc.php on line 123 Nová éra cestování vlakem – Společnost FlixTrain objednává 65 nových souprav vysokorychlostních vlaků +++ Společnost FlixTrain si objednala 65 nových evropských vysokorychlostních vlaků od španělského výrobce Talgo a lokomotivy od společnosti Siemens. +++ Objem zakázek dosahuje až 2,4 miliardy EUR, včetně některých služeb údržby. +++ Společnost Flix vidí významný tržní

Čas načtení: 2025-06-06 13:29:00

Vysokorychlostních vah na dálnicích postupně přibývá. Na konci roku jich bude v provozu celkem 31

V polovině roku se rozšíří síť pro dynamické vážení nákladních vozidel o dalších 10 vysokorychlostních vah, do konce roku pak ještě o další tři. Celkem tak bude na českých dálnicích 31 vysokorychlostních vah ať již ve zkušebním nebo v ostrém provozu.

Čas načtení: 2015-06-20 00:00:00

Matador MP 47 Hectorra 3: Bezpečnost především

Slovenský výrobce spadající do segmentu ekonomického obutí Matador připravil na letošní léto pro motoristy novinku. Tou je obutí Matador MP 47 Hectorra 3, které klade důraz zejména na vynikající bezpečnost. Tato nová generace vysokorychlostních pneumatik pro osobní vozidla se nabízí v rozměrech od ...

Čas načtení: 2020-01-29 07:05:06

Novinky z infekční fronty

Hongkong, speciální to administrativní oblast Číny, si přeci jen ještě zachovává svobodnější atmosféru a instituce. Za epidemie SARSu byla v Hongkongu zaznamenána daleko vyšší úmrtnost (17 procent) proti Číně (6 procent), což tak trochu navádí k otázce, která ta země byla v přiznání reality upřímnější… Právě v Hongkongu se 27. ledna konala dlouhá prezentace tamní lékařské fakulty na téma koronaviru. Vedl ji děkan, profesor Gabriel Leung. Třicetiminutový záznam v angličtině je zde, použitá prezentace (PDF) ke stažení zde (lokální kopie). Zhruba řečeno, hongkongští profesoři odhadují aktuální počet nakažených na 44 tisíc, tj. desetinásobek počtu zatím potvrzených případů, a odhadují, že počet nakažených se v současné době zdvojnásobuje zhruba co šest dní. Vývoj byl v posledních dnech velmi prudký: Vzhledem k tomu, že Wuhan je důležité dopravní centrum Číny, a k tomu, že nakažení lidé neprojevují pár dní žádné symptomy, považují profesoři přijatou karanténu za neúčinnou. Ostatní metropolitní regiony Číny jsou podle nich již značně zasaženy. Snad i pod vlivem této zprávy oznámila šéfka hongkongské exekutivy Carrie Lam, že Hongkong dočasně uzavírá část hraničních přechodů s Čínou a přestává vydávat vstupní povolení čínským občanům. Pozastaven je i provoz vysokorychlostních vlaků překračujících administrativní hranici mezi Čínou a Hongkongem. Další perličky: Agenture France-Presse uvolnila video natočené z dronu, které zachycuje aktuální život v zasaženém velkoměstě Wuhanu. Moc to tam tedy po ulicích nežije… Video si musíte rozkliknout na YouTube, protože AFP zablokovala jeho vkládání do cizích webových stránek. Je zvláštní vidět takovou metropoli, jak se její ulice vyprázdnily a působí dojmem opuštěného města duchů. Malajsie zastavila vydávání víz čínským občanům z nejvíce postiženého regionu. Počet pacientů v kritickém stavu se přiblížil tisícovce. Japonsko ohlásilo první případ onemocnění, který nebyl importován přímo z Číny. Jedná se o řidiče autobusu, který v Číně sám nebyl, ale vozil po Japonsku čínské turisty z okolí Wuhanu. Světová zdravotnická organizace (WHO) se omluvila za svůj předešlý odhad globálního rizika coby „středního“ a přehodnotila jej na „vysoké“. Nu, a vědci celého světa se snaží vypočítat takzvané R0. Co to je? R0 udává míru infekčnosti nemoci, tj. to, kolik jeden průměrný pacient stihne infikovat dalších lidí. Aktuální výpočet angloamerického týmu, založený na případech popsaných do 22. ledna, říká, že v případě koronaviru je to číslo 3,11. Deset nakažených tedy infikuje dalších 31 lidí. Nicméně je tam určitá míra statistické nejistoty. Lepší by tedy bylo říci, že R0 se podle jejich výpočtu s vysokou pravděpodobností pohybuje v pásmu 2,39–4,13. R0 má samozřejmě různou hodnotu podle regionu a jeho zvyklostí. Tam, kde považují mytí rukou za slabost, se budou infekční choroby šířit výrazně rychleji než jinde, kde si raději vykloktají před každým polibkem a po něm. Stejně tak dost záleží na reakci zdravotnického systému. Tam, kde se nové případy onemocnění daří identifikovat a izolovat dostatečně rychle, bude R0 postupně klesat. Může se ovšem i zvýšit, třeba tím, že příslušný patogen geneticky zmutuje v tom „správném“ směru. („Správném“ z hlediska jeho zájmů, nikoliv těch našich.) U nemocí, které už dobře známe, je obvyklý rozsah R0 vesměs dávno známý. Rekord drží spalničky (12–18). U nových chorob je jeho stanovení nesnadný úkol. Trojka, kterou vědci z Británie a Ameriky aktuálně odhadují koronavirové infekci v Číně, je ale docela dost, vyšší než například u té běžné chřipky. Pro další šíření koronaviru je nicméně nejzajímavější otázka, zda jej můžou roznášet i lidé v inkubační době, tj. ti, kteří jsou zatím bez příznaků a cítí se zdraví. Takové lidi jen tak nevyfiltrujete z davu na letišti pomocí čidel na měření teploty. Ničím se navenek neliší od ostatních a sami si ani nemusejí být vědomi, že vevnitř jejich těl něco tiká. A inkubační doba současné koronavirové infekce se odhaduje na 2–10 dní (aktuální zpráva Světové zdravotnické organizace, formát PDF), což je doba, za kterou lze obletět zeměkouli několikrát a poprskat přitom docela dost spolucestujících. Bohužel je v tomto případě podezření, že i lidé bez příznaků skutečně infekci roznášejí, což naznačuje případ ženy, která nakazila pět svých příbuzných, jakož i první německý pacient, jenž chytil svoji breberku od čínské kolegyně, se kterou absolvoval společné školení. Ta byla ještě v Německu zdravá a začalo jí být špatně až na palubě letadla zpátky. Upřímně jsem zvědav, jak dlouho bude ještě fungovat dosavadní letecký provoz mezi Čínou a zbytkem světa. Čekal bych, že zájem o letenky musí docela prudce klesat. A poloprázdná letadla prodělávají svým majitelům peníze. {loadmodule mod_tags_similar,Související} Převzato s laskavým svolením autora z jeho webu, na kterém kromě tohoto článku najdete další texty o politice a společnosti. Knihy Mariana Kechlibara si můžete objednat ZDE.

Čas načtení: 2019-10-08 20:31:01

Poznámky k maturitě z matematiky aneb Logika je "řidičák na mozek"

Povinná maturita z matematiky nebude. Zdůvodnění pirátského poslance Bartoně, který u zrodu novely stál, je tak trochu k pláči: „očekává se vysoká neúspěšnost, čemuž bychom chtěli předejít“. Ó jeje, tak to ji nezavedeme nikdy! Leda by se něco zázračně změnilo – a na zázraky v oblasti školství moc nevěřím, natož v ČR. Ona totiž ta diskuse byla před deseti lety „nakopnuta“ mj. skutečností, že se výsledky českých žáků v mezinárodním srovnání významně zhoršily (2010). A zpráva z roku 2016 pro změnu říká, že se čeští žáci proti minulému období … v něčem zhoršili, v něčem stagnují, ale ke zlepšení nedošlo. Abych ocitoval inspektora Tomáše Zatloukala, který situaci komentoval v tom novějším článku: „V Česku je trend kontinuálně se zhoršujících výsledků.“ Nevezmeme si příklad z Poláků? Podívám-li se na databázi mezinárodních PISA testů, skutečně není důvod k optimismu. Červená čára je vývoj pozice České republiky. Šedé čáry jsou ostatní země OECD. Povšimněte si, kolik zemí nás od roku 2003 předběhlo. (Stačí si přepnout na stránkách PISA na záložku Table a řadit podle hodnot.) V roce 2003 jsme ještě byli desátí, tedy docela přijatelné skóre. V roce 2015 – když vynechám ty země, které v roce 2003 ještě v seznamu nebyly – už devatenáctí. A propadli jsme nejen relativně, ale i absolutně, z 516 na 492 bodů. Tento osud postihl i jiné evropské země, například Nizozemsko (z 538 na 512), ale jiné se za stejnou dobu razantně zlepšily, třeba Polsko (ze 490 na 504 bodů). Polsko není bohatší země než Česká republika, o síle ekonomiky to tedy primárně nebude. Něco tam dělají lépe než my. Mimochodem, v Polsku funguje povinná maturita z matematiky od roku 2010. Netvrdím, že je to jejich zlepšení nutně způsobeno právě tím (to by byla záměna korelace s kauzalitou), ale očividně mladým Polákům aspoň neuškodila. Kdežto my jsme posledních deset let … jalově prokecali. Možná by bylo nejjednodušší přejmout polský model, výsledky koneckonců viditelně má a je to příbuzná kultura, na rozdíl od převážně čínského Singapuru či zcela čínského Hongkongu, kde lidé přeci jen „fungují jinak“. Proč pořád musíme něco dělat po svém, nebo aspoň debatovat o národně specifických řešeních, existují-li osvědčené postupy jinde? (To si nedávno uvědomili třeba na SŽDC, kde koupili francouzské normy a předpisy na stavbu vysokorychlostních tratí. Považuji to za velmi rozumné rozhodnutí, které ušetří dost času i peněz.) Mohli bychom zkusit dvě úrovně maturity Ptají se mě lidé často, co si o státní maturitě z matematiky myslím. Naposledy jsem se o ní hodinu před napsáním tohoto textu v autobusu do Řeže. Nuže, já vůči ní mám v podstatě jen jednu námitku: považoval bych za lepší, aby nebyla zcela jednotná, ale aby existovaly dvě úrovně „A“ a „B“ podle toho, kam příslušný student míří. „Áčko“ by bylo pro budoucí uchazeče o studium technických, přírodovědných a ekonomických oborů, snad s výjimkou lékařů. Tam bych to tzv. osolil, myšleno kvalitativně i kvantitativně. Zkoušelo by se z kompletního rozsahu látky, tedy až po základy diferenciálního a integrálního počtu. „Těžko na cvičišti, lehko na bojišti“, konkrétně v prvním ročníku následné VŠ, kde bývají zkoušky z matematiky obvykle tím nejdrsnějším sítem. Cílem „áčkové“ maturity by bylo, aby ten, kdo ji úspěšně složí, byl na tohle síto přiměřeně připraven. No a „béčko“ by se týkalo všech ostatních a některá témata by z něj byla milosrdně vypuštěna – například zrovna infinetezimální počet, analytická geometrie či některé konstrukční úlohy. Ale kompenzoval bych to přidáním logiky, a to v docela podstatném rozsahu. Od té formální booleovské až po nějaké humanitní přesahy, třeba téma kognitivních biasů, které jako první zkoumali izraelští psychologové Tversky a Kahneman. Mediální úzus: vědátoři a inženýři nejsou zas tak moc zajímaví Logika je pro mě „řidičák na mozek“, měl by ji ovládat každý, kdo na to aspoň trochu duševně má. Čím více o ní víte, tím hůře vás nějaký podvodník nebo manipulátor odvleče tam, kam potřebuje. A proto by měla být nezbytnou součástí maturity i u těch studentů, kteří se chystají studovat japonštinu nebo žurnalistiku. Související téma, nepříjemné, ale nakousnout jej musím. Zdá se mi, že to dlouhé lelkování kolem maturity z matematiky není úplně osamělý jev, ale součást širšího problému. Mám za to, že si u nás moc nevážíme vlastní vědeckotechnické tradice. Ne, že bychom jí pohrdali či ji nenáviděli, to ne. Ani sem (zatím) nedorazily v plné síle různé apokalyptické vize ze Západu, které modernitu odmítají ve prospěch různých zvláštních utopií. Ale jako bychom kolektivně moc nevnímali to, co máme a co třeba jiní nemají. Naše vlastní věda a technika nevzbuzuje kdovíjakou pozornost a emoce. Prostě je, ve stejném smyslu, jako elektřina v zásuvce je, a jen málokdo se zajímá o další detaily, nebo o lidi, kteří svojí prací garantují její další existenci. Malý protipříklad toho, jak to může být jinak: špičkoví lékaři u nás mají opravdu velkou úctu, a to nejenom u jednotlivých lidí, ale i kulturně. Knihy o jejich práci a životních zkušenostech se dobře prodávají, jejich tváře a jména jsou známá. Novináři se vcelku aktivně snaží je dostat do svých médií a vyzpovídat. To je, prosím vás, samozřejmě dobře; aby si snad někdo nemyslel, že z pozice jiného oboru žárlím. (Já moc nežárlím, tohle trápení jsem do kolébky nedostal.) Jsem rád, že vím, kdo jsou ti lidé, kteří se pokusí vás zachránit, když se na vás začne smrtka zubit moc zblízka. Zrovna za pár týdnů se chystám na křest knihy jednoho z nich a těším se na to víc než na Vánoce. (No, po pravdě – čtyřicáté druhé Vánoce už nemají ten správný šmrnc. Jó ve dvanácti, to byla jiná nedočkavost. Ale na tu knihu se opravdu těším.) Co ale není dobře: to, že spoustu dalších špičkových lidí z jiných oborů neznáme a mnohdy neznáme ani ty jejich obory. Pokud nemají oni sami literární talent, jako ho má geolog Václav Cílek nebo egyptolog Miroslav Bárta, málokdo vůbec ví, že existují a čím se zabývají. Mediální úzus je ten, že vědátoři a inženýři nejsou zas tak moc zajímaví a pozornost jim věnovaná je adekvátně malá. Ne nulová, ale malá; hodně mimořádných osobností projde životem, aniž by je někdo třeba jen pozval do rádia. Lhostejnost vůči nenápadným a velkým lidem Abych si zavzpomínal na svá mladší léta a na zcela konkrétního člověka. Řekne-li se Jaroslav Ježek, každý si vybaví onoho slavného skladatele. To je v pořádku, však jeho písně ještě žijí. Ale já jsem znal ještě jednoho Jaroslava Ježka, profesora z katedry algebry MFF UK. Neuvěřitelně milý a laskavý člověk, což nemyslím jako klišé; ten byl tak hodný, že ani nevím, jestli někdy někoho vůbec vyhodil od zkoušky. (Naštěstí neučil ty základní kurzy, které prosívají zrno od plev. To by se ty „plevy“ radovaly.) {loadmodule mod_tags_similar,Související} Nuže, prof. RNDr. Jaroslav Ježek, DrSc., byl v oboru jménem univerzální algebra světová kapacita. Opravdu světová. Přesné žebříčky v takových záležitostech samozřejmě neexistují, ale v dobách, kdy jsem na KA MFF UK docházel skoro každý den, se tamní personál shodoval, že Ježek je buď druhý nebo třetí nejlepší na světě. Také ho neustále zvali do ciziny přednášet, některé roky jsme ho skoro neviděli. Hodně času strávil v USA. Slyšeli jste o něm někdy někdo? Věděli jste, že takový unikátní mozek jezdíval tramvají na zastávku Křižíkova a občas byl k vidění, jak velmi nenápadně pokuřuje u vrat jedné budovy na Sokolovské třídě? (To se mu taky stalo osudným; zahoďte, lidičky, ty svoje krabičky cigaret – ty konce bývají hrozné.) Není škoda, že se o něm nevědělo a neví? Dneska už jej nikdo nevyzpovídá, i kdyby chtěl. A přitom šlo o osobnost, která mohla inspirovat další, mladší následovníky – kdyby o ní věděli včas. To, že Jardu Ježka pamatují už jen jeho kolegové a studenti, nás do budoucna nejspíš něco bude stát. Ne zase všechno; matfyz nejspíš jen tak nezanikne, určité vyhraněné typy se tam budou hlásit i nadále. Ale vždycky jsou i hraniční případy, studenti, kteří by to možná zkusili … jenže včas nepotkali ten správný vzor. O ty přijdeme. Třeba je získá jiný vědecký obor, třeba také ne. Tahle lhostejnost vůči nenápadným a velkým lidem – ta by se dala změnit. Chce to jen chtít. Opravdu není všechno jen otázkou peněz. Na společenské atmosféře záleží, a jak. Pak by třeba představa maturity z matematiky nebyla pro mladé lidi děsem, ale něčím, na co můžou být hrdí. A naší zemi, tomu věřte, té by se to jednoho dne zatraceně vyplatilo.   Převzato s laskavým svolením autora z jeho webu, na kterém kromě tohoto článku najdete další texty o politice a společnosti. Knihy Mariana Kechlibara si můžete objednat ZDE.  

Čas načtení: 2024-02-29 15:26:00

Kámen nad zlato. Rychlotratě si zajistí materiál i za cenu vyvlastňování

Výstavba stovek kilometrů vysokorychlostních železničních tratí spolyká kromě peněz i ohromné množství nedostatkového kamene. Plány počítají s možným otevíráním nových ložisek a v krajním případě i proti vůli majitelů pozemků.

Čas načtení: 2024-02-29 10:30:00

Vysokorychlostní tratě za víc než bilion by Česko splácelo i půl století. A těžilo z výhod

Pohlédněte na koleje za okny. Za sedm let na nich uvidíte první vysokorychlostní vlaky, prohlásil ministr dopravy Martin Kupka (ODS) k návštěvníkům čtvrteční konference o vysokorychlostních tratích (VRT), která se konala ve Fantově budově pražského hlavního nádraží. K vybudování moderní železnice pro Česko, po které se mají vlaky prohánět více než dvousetkilometrovou rychlostí, je potřeba zajistit více než osm set miliard korun v dnešních cenách. Podobnou částku může stát následný provoz, uvedl pro e15 Tomáš Čoček, náměstek generálního ředitele pro ekonomiku ve Správě železnic.

Čas načtení: 2024-03-01 16:30:00

Vysokorychlostní tratě jsou podle ministra Kupky cesta pro restart české ekonomiky. Zatím jsou ale ve fázi batolete

Přes třicet let se o nich v České republice jen mluví. Zatímco okolní státy už mají vybudované kilometry vysokorychlostních tratí, tuzemské plány se dívají do roku 2026. Přesto zůstává ministr dopravy Martin Kupka (ODS) optimistický.

Čas načtení: 2024-03-06 08:42:00

Spojuje každou část Číny a je svědkem rychlého vzestupu čínské vědy a techniky – to je čínská vysokorychlostní železnice. Chytřejší, méně uhlíkové, pohodlnější a účinnější vozy jsou budoucím směrem vývoje čínských vysokorychlostních vlaků

Spojuje každou část Číny a je svědkem rychlého vzestupu čínské vědy a techniky – to je čínská vysokorychlostní železnice! Chytřejší, méně uhlíkové, pohodlnější a účinnější vozy jsou budoucím směrem vývoje čínských vysokorychlostních vlaků. Jaro je...

Čas načtení: 2024-03-08 11:11:00

Propojení světů optickými vlákny: Dan ZHUANG ze společnosti YOFC pohovořil o revoluční konektivitě pro inteligentní éru

Barcelona (Španělsko) 8. března 2024 (PROTEXT/PRNewswire) - Společnost Yangtze Optical Fibre and Cable Joint Stock Limited Company ("YOFC"), světový lídr v oblasti technologie optických kabelů a komplexních optických řešení, na sebe významně upozornila na veletrhu Mobile World Congress (MWC) Barcelona 2024, který se konal 26. února. Pod heslem "Connecting the Future with Fibre" (Propojení budoucnosti optickými vlákny) představila společnost YOFC své nejnovější pokroky v oblasti technologie optických vláken a podělila se o své poznatky s tímto rozvíjejícím se digitálním prostředím. Veletrh MWC 2024 v Barceloně, konaný v souladu s heslem "Future First" (Budoucnost na prvním místě), byl příležitostí pro zástupce elity digitálního průmyslu a inovátory, kteří zde měli možnost představit své nejnovější technologie a diskutovat o směru, kterým se naše digitální budoucnost ubírá. Témata diskusí byla rozmanitá, od debaty o dalších fázích 5G technologií, umělé inteligenci věcí (AIoT), rolích umělé inteligence (AI), která upřednostňuje lidskou zkušenost, pokrocích v chytré výrobě až po nové definice průmyslových standardů a podstaty našeho digitálního já. Společnost YOFC svou účastí potvrdila odhodlání stát se lídrem v oblasti rozvoje infrastruktury, která je pro náš digitální věk klíčová, a být jedním z hlavních aktérů podílejících se na definici způsobů, jakými nás všechny technologie spojují.Umělá inteligence stojí v popředí současné globální vlny technologické revoluce a průmyslové transformace, dramaticky mění způsob, jakým pracujeme, žijeme a učíme se, a nastoluje nový věk synergických interakcí mezi lidmi a stroji, integrace bez hranic a společných inovací. Tato inteligentní éra nám přináší nové technologie a způsoby jejich využití, od obchodování v rozšířené realitě (XR) a 3D zobrazení bez použití speciálních brýlí až po digitální dotyková rozhraní a integrované systémy, které spojují naše obytné prostory a dopravní prostředky. Tyto pokroky podtrhují rostoucí potřebu rychlejších internetových připojení a menšího zpoždění při přenosu dat. Od mobilních sítí se nyní očekávají rychlosti 10 Gb/s a latence v řádu pouhých milisekund. Vysoce kvalitní optické sítě se proto stanou nezbytným předpokladem pro zajištění funkčnosti těchto připojení. Inteligentní služby a aplikace se neustále vyvíjejí a posouvají požadavky na kapacitu komunikačních optických spojů na nové úrovně. Cílem je dosažení dosud nevídané kapacity, minimálních ztrát a co nejnižší latence, aby bylo možné zajistit, že naše digitální infrastruktura bude schopna podpory další vlny inovací.Dan ZHUANG, výkonný ředitel a prezident společnosti YOFC, nedávno rozvedl, jakým způsobem společnost reaguje na rostoucí poptávku po vysokorychlostních, efektivních a inteligentních síťových infrastrukturách. Společnost YOFC vyvinula a představila novou řadu optických vláken i-Fibre pro éru inteligentních technologií, která se vyznačují mimořádně vysokou kapacitou, minimálními ztrátami, extrémně nízkou latencí, integrovanými funkcemi snímání a ekologicky pozitivními vlastnostmi. Tyto inovace posílí základy rozvíjející se inteligentní globální infrastruktury a představují klíčová zlepšení pro plné využití obrovského potenciálu inteligentního světa.Vlákno G.654.E, které je základním prvkem nabídky nové generace kmenových vláken YOFC, je díky své nízké nelinearitě a útlumovým vlastnostem ukázkovým příkladem prvotřídních vlastností vláken této řady. Umožňuje podporu přenosů s extrémní šířkou pásma, nabízí nízkou latenci na delší vzdálenosti, a je přizpůsobeno potřebám pokročilé síťové infrastruktury, která čelí rostoucím požadavkům na datové přenosy, charakteristickým pro digitální éru. Z oborového pohledu se jedná o vlákno, které je ideální volbou pro komunikace na úrovni 400G, 800G i pro budoucí ultravysoké rychlosti v řádu terabitů za sekundu. Vlákna G.654.E společnosti YOFC, kterých již bylo v páteřních sítích po celém světě použito přes 2 miliony kilometrů, jsou nedílnou součástí síťových infrastruktur společností China Mobile, China Telecom, China Unicom či State Grid a byla úspěšně implementována v projektech na Filipínách a v Brazílii. Tyto úspěchy dále upevňují vedoucí postavení společnosti YOFC v oblasti výroby optických vláken a zdůrazňují její úlohu při budování sítí, které propojují náš svět.Společnost YOFC zůstává na špičce mezi největšími inovátory v oblasti technologií optických vláken a svou národní laboratoř pro vývoj optických kabelů využívá k výrobě pokročilých vláken, která by mohla zcela změnit standardy v tomto oboru. Dan Zhuang označil vlákna s prostorovým dělením (SDM) a optická vlákna s dutým jádrem za budoucnost technologie optických vláken.Vlákna SDM, včetně vícejádrových vláken a vláken s několika režimy, mají potenciál zvýšit komunikační kapacitu exponenciálně a nabízejí oproti tradičním vláknům její čtyřnásobné až osminásobné navýšení. Odborné znalosti společnosti YOFC v oblasti hromadné výroby těchto špičkových vláken s využitím vlastních materiálů, výrobních metodik a testovacích zařízení ji v tomto odvětví staví do zcela výjimečné pozice. Společnost již ve spolupráci s provozovateli sítí zahájila pilotní testy těchto technologií, aby ověřila jejich praktičnost a účinnost. Ve spolupráci s organizací China Mobile Group Design Institute a dceřinou společností China Mobile v Šan-tungu dosáhla v roce 2023 významného milníku realizací první zkoušky čtyřjádrových a sedmijádrových vláken na světě, která byla provedena v produkčním síťovém prostředí. Tato zkouška představuje zásadní krok v technickém využití a širokém nasazení vícejádrových vláken, která díky své vynikající kapacitě a výkonnosti slibují, že se stanou v oblasti telekomunikací skutečnou revolucí.Technologie dutých vláken společnosti YOFC pak představuje náhradu za tradiční skleněná jádra, používaná v optických vláknech. K vedení světla je zde využíváno plynu nebo vakua. Výsledkem je vlákno schopné přenášet data o 47 % vyšší rychlostí, než jakou nabízí běžná vlákna, což výrazně snižuje latenci a zvyšuje celkový výkon sítě. Taková inovace představuje milník ve vývoji digitální infrastruktury a slibuje revoluci v efektivitě přenosu dat. Schopnost společnosti YOFC vyvíjet klíčové suroviny pro výrobu antirezonančních vláken s dutým jádrem s délkou v řádu kilometrů a tato vlákna také vyrábět je jen dalším z důkazů potvrzujících její pozici světového lídra v oblasti technologií výroby optických vláken.Od svého založení v roce 1988 společnost YOFC vyrobila a dodala více než jednu miliardu kilometrů optických vláken, čímž přispěla k výraznému urychlení výstavby komunikačních sítí po celém světě. V posledních letech se tato společnost začala řídit novou globální strategií s cílem rozšířit své mezinárodní aktivity. Dan Zhuang, prezident společnosti, podpořil aktivnější mezinárodní zapojení YOFC a prostřednictvím platforem jako MWC demonstruje technologické pokroky společnosti i její úsilí o integraci na globálním trhu. Svou účastí na takto významných akcích touží společnost YOFC po možnosti demonstrovat své technologické prvenství a nasazení, se kterým usiluje o pochopení a uspokojení potřeb zákazníků v celosvětovém měřítku. Její odhodlání zajistit dodávky své špičkové technologie i-Fibre ve všech koutech planety potvrzuje touhu překlenout digitální propast, zajistit, aby výhody inteligentního připojení byly dostupné všem, a přesunout celou naši společnost do éry inteligentních komunikací.Video - https://www.youtube.com/watch?v=VinZKTIkm4UKONTAKT: Liangqi Xue, xueliangqi@yofc.com PROTEXT