Po 16letech jsem zahodil všechen kod webu a napsal celý kod znovu. Vypadá to tu +- stejně, ale pokud narazíte na něco co vám vadí tak mi o tom napište: martin@vorel.eu nebo se mi ozvěte na twitteru Začal jsem dělat change log.

Kurzy ze dne: 06.06.2025 || EUR 24,750 || JPY 15,035 || USD 21,695 ||
sobota 7.června 2025, Týden: 23, Den roce: 158,  dnes má svátek Iveta, zítra má svátek Medard
7.června 2025, Týden: 23, Den roce: 158,  dnes má svátek Iveta
DetailCacheKey:d-1015516 slovo: 1015516
Téma čísla: Ekologie a udržitelnost

Před zhruba rokem a půl představila společnost Tatra Trucks funkční prototyp nákladního (elektro)automobilu, který využívá k výrobě elektrické energie vodíkové palivové články. V současné době již tento unikátní vůz čeká na testy v náročném prostředí povrchových dolů a v kopřivnické

---=1=---

Čas načtení: 2020-03-06 10:47:12

Mnoho neužitečného šumu kolem koronaviru. Podléháme mýlce, že můžeme žít bez rizika

Didier Sornette působí jako profesor na Vysoké škole technické v Curychu. Zabývá se především studiem rizika a patří v této oblasti mezi nejznámější vědce. Tematicky studuje rizika při zemětřeseních a jejich vlivu na jaderné elektrárny, ale zabývá se také diagnózami krizových jevů na finančních trzích. Na rozdíl od teorie o „černých labutích“ Nassima Taleba, považuje finanční krize principiálně za předvídatelné.     Pane profesore, už jste si koupil roušku proti koronaviru? Ne. Většina těchto roušek stejně proti ničemu nechrání. A vy roušku máte?   Ne. Ale to téma lidi znepokojuje. Oprávněně? Je třeba to relativizovat. Každý rok zemře v Číně zhruba 10 miliónů lidí, z toho zhruba 150 000 na normální chřipku. Ve Spojených státech ročně zemře na chřipku zhruba 30 tisíc lidí, celosvětově je toto číslo mezi 600 tisíci a jedním miliónem. U nejnovějšího koronaviru se jedná řádově o tisíce lidí. Novináři jako vy ale jejich význam zveličují: Jste součástí problému.   Tak to se omlouváme. Jako statistik nyní slyším mnoho hluku, mnoho neužitečného šumu. Když se podíváme na čísla, jedná se o masivní přehánění. Jako ekonom si ale současně uvědomuji význam pozornosti. Co vzbuzuje pozornost, toho je třeba využít. O jednom miliónu mrtvých, kteří zemřou ročně na chřipku, ale nečteme nic.    Je to tedy jen jedno velké přehánění? Ne, existují také další čísla. Třeba úmrtnost. U normální chřipky je mezi 0,1 a 0,01 procenta. U nejnovějšího koronaviru je zhruba dvě procenta, což je výrazně výše. To je znepokojující, ale není to ještě důvod k panice. Například u epidemie SARS byla tato kvóta kolem 10 procent a u španělské chřipky kolem 30 procent. Navíc oběťmi koronaviru byli lidé starší a nemocní. U zdravých osob, které se nakazily koronavirem byla úmrtnost hluboko pod dvěma procenty.   Lidé tedy podle vás přeceňují nově se objevivší rizika a podceňují ta existující? Ano. Počty úmrtí na tisíc obyvatel sice od roku 1960 klesají, ale svět je stále více propojen. Díky novým komunikačním formám vědí lidé okamžitě, když se někde stane něco špatného. Navíc k tomu přistupuje iluze o společnosti s nulovým rizikem.   Co tím máte na mysli? Život je riziko a riziko je život. Situace bez rizika se ve fyzice nazývá termodynamickou rovnováhou – a to znamená smrt. Člověk je ale trvale v nerovnováze a produkuje entropii. To je riskantní. Přesto podléháme mýlce, že můžeme žít bez rizika. Kdo chce ale odstranit všechna rizika, omezuje tím nejenom svobodu, ale znemožňuje také hledání nového. Bádat znamená vzít na sebe riziko hledat neznámé. Společnost, která chce stále více kontrolovat rizika, míří k záhubě. {loadmodule mod_tags_similar,Související} {mprestriction ids="1,2"} Není racionální u nových rizik přehánět? Jejich vývoj není koneckonců jasný. Co znamená racionální? Po teroristických útocích z 11. září 2001 se mnoho Američanů zřeklo létání. Přitom je létání nejbezpečnější formou dopravy, na rozdíl od automobilismu, který si žádá mnoho obětí. Je racionální, když reakce na nové riziko vede k tisícovkám obětí, které by jinak nezemřely?    Mohlo ale dojít k dalším atentátům… Racionální je, když vylezeme na strom, protože v houští něco chrastí. Nechceme riskovat, že na nás vyskočí lev. Je to sice dost nepravděpodobné, ale důsledky by byly fatální. Proto dojde k reakci, která je nadnesená. Ve světě lovců a sběračů funguje nejlépe princip předběžné opatrnosti. Problémem je, že dnes žijeme v komplexním vysoce technizovaném světě, lidský „software“ je ale stejný jako ve světě lovců a sběračů.   Dnes žijí lidé zdravěji, bohatěji a bezpečněji než kdykoliv předtím. Přesto často vzniká dojem, jako bychom žili ve strašlivém světě. V čem spočívá tento rozdíl mezi realitou a jejím chápáním?  Náš imunitní systém pracuje nejlépe, když podněty, které způsobují stres a vyžadují reakci, jsou vypnuté. Pak dosahujeme pokroku a jsme odolnější. Potřebujeme konstantní stres, abychom přežili. Když naproti tomu žijeme v nějaké bublině, hrozí nebezpečí.   Můžete uvést příklad takové bubliny? Vždycky mne překvapí, když pozoruji lidi při přecházení ulice. Dívají se na svůj smartphone a cítí se bezpečně jenom proto, že přecházejí přes vyznačený přechod. Pak jsou zcela překvapeni, že dochází k nehodám. Auta jsou to, co byly dříve šelmy. Je třeba být vždy připraven. Když přecházím přes ulici, běžím co nejrychleji, abych se dostal pryč z nebezpečné zóny.    Proč taková nepozornost? Lidé mají stále větší strach, že je zabije žralok nebo tygr, než že je přejede auto. Před našimi domy sice už tygři neběhají, ale strach v našem mozku zůstal. Evolučně nebyl nahrazen srovnatelným strachem z aut. Když si uvědomíme, že náš „software“ není aktuální, musíme tvrdě pracovat na naší převýchově. To je ale těžké.   Nedalo by se argumentovat tím, že přehnané vnímání rizika nás pohání kupředu, tím každé takové téma přesně pochopíme a promyslíme si protiopatření?  Druhá světová válka byla extrémně hroznou dobou a současně katalyzátorem inovací. Bylo možné přijít o všechno, proto jsme se pokoušeli tomu zabránit. Vzpomeňte si jen na závod kolem atomové bomby. Boom po válce se proto nedá vysvětlit jen znovuvýstavbou zničeného. Mnoho inovací se přelilo z vojenského do soukromého sektoru. Evropa z toho profitovala po desetiletí. Problémem je, že od sedmdesátých let se už žádný takový inovační boom neuskutečnil.    Cynicky řečeno: Potřebujeme válku, abychom byli opět inovativní?  Potřebujeme inovační úsilí a ochotu k převzetí rizika, jako bychom stáli před třetí světovou válkou, ale bez války. A v tom je dilema, bez války to nefunguje. Bylo by potřeba investovat do inovací zhruba 10 procent hrubého domácího produktu. Problém je, jak toho dosáhnout v mírových dobách bez pocitu neodkladnosti.   Možná k tomu přispěje změna klimatu… To je dost dobře možné. Žertem vždycky říkám, že by bylo potřeba útoku Marťanů, aby se lidstvo opět sjednotilo. Potřebujeme globálního společného nepřítele. Může to být změna klimatu nebo chybějící udržitelnost.   Existují regionální rozdíly v kultuře rizika? Vnímají se rizika jinak v Asii a jinak v Evropě?  Kulturní rozdíly jsou velké. Například v Číně se po tisíciletí přírodní katastrofy chápaly jako trest od císaře. Císař a elity platily za ochránce lidu. Pokud zklamaly, byly bohy nebo přírodou potrestány. Přírodní katastrofy proto často znamenaly konec jedné dynastie. Rizika ovlivňovala v Číně sociální dohodu mezi elitou a lidem. Takové spojení na Západě neexistuje.   Bojí se Evropané rizika? Není vůbec špatné bát se rizika. Já jsem také takový.   Zkoumáte také tzv. finanční bubliny? Podle všeobecného mínění se tyto bubliny dají poznat teprve tehdy, když prasknou. Vy říkáte, že se dají předpovědět. Dobrým příkladem pro takovou bublinu je nyní americký výrobce elektromobilů Tesla. Elon Musk je geniální v tom, jak dokáže řídit očekávání. Mnohé takové bubliny začínají s novou technologií, ale pak přijde okamžik, kdy všechno přestane fungovat. Bylo to tak například u internetové bubliny v roce 2000, kdy se očekávaly krátkodobě obrovské zisky. Na trzích a v hospodářství probíhá růst rychleji než exponenciálně. Když se ale míra růstu zrychlí superexponenciálně, nemůže to dlouho vydržet. Dojde ke změně režimu, ke krachu.    Nyní jsou akciové kurzy rekordně vysoko. Jsme v takové bublině? Musíte se ptát přesněji.   Mají se tedy akcie nyní prodávat? Ne. Může trvat dlouho, než taková bublina praskne. Alan Greenspan, bývalý šéf americké Federální banky, mluvil již v roce 1996 o iracionálním převisu na akciových trzích. Ale tato bublina praskla teprve v roce 2000. Doporučuji tedy surfovat na kurzové vlně, ale neseskočit z ní příliš pozdě. To ale vyžaduje metodu, disciplínu a odvahu.   Nassim Taleb formuloval koncept tzv. černé labutě. Vy jste ale přesvědčen, že se i zřídkavé jevy dají předpovídat. Mluvíte o dračích králích, statistických výjimečnostech s velkým vlivem. Nevzbuzujete tím iluzi úplné kontroly? Považuji teorii mého přítele Taleba za falešnou. Pro politiky je pohodlné, když mohou říkat, že se nedá nic předvídat. Tak se mohou zbavovat odpovědnosti. Elitám chybí odvaha a odpovědnost. Politici se přitom chovají zcela racionálně, když se krátkodobě soustředí na znovuzvolení a ne na dlouhodobé optimum pro společnost.    Jak posuzujete rozhodnutí opustit jaderné elektrárny? Německo se stalo rozhodnutím opustit jadernou energetiku největším znečišťovatelem v Evropě. Proč? Protože se budou znovu stavět uhelné elektrárny. Atomová energie je z pohledu CO2 nejčistější energií.   Ale jaderná energie má také svoje rizika. Analyzovali jsme více než tisíc případů, abychom mohli posoudit rizika. Při srovnání nákladů a výnosů jednotlivých zdrojů energie je uhlí nejhorší, jaderná energie patří k nejlepším. Ve Fukušimě zemřel kvůli ozáření jeden jediný člověk a bylo to ve všech médiích. Nic jsme ale neslyšeli o lidech, kteří při montáži solárních panelů na střechy spadli a zabili se.    Přesto se Švýcarsko a Německo rozhodly, že svoje atomové elektrárny uzavřou. Je to smutné, protože tyto země patří mezi nejdůvěryhodnější a jsou na vysoké technické úrovni. Jiné země – například Saúdská Arábie, Vietnam, Rusko a USA – ve využívání atomové energie pokračují, a je to tak dobře. Technologie atomových elektráren se vyvíjejí a rizika se zmenšují. Jsme v 21. století, ale naše rozhodnutí vycházejí ze stavu technologií sedmdesátých let minulého století. {/mprestriction}  Přeložil Miroslav Pavel.   Didier Sornette (*25. června 1957, Paříž) vystudoval v letech 1977-1981 francouzskou Ecole Normale Supérieure a v letech 1980-1985 univerzitu v Nice. Specializuje se na predikci krizí a extrémních událostí ve složitých systémech, na fyzikální modelování zemětřesení, fyziku komplexních systémů a tvorbu vzorů v časoprostorových strukturách. Je držitelem řady vědeckých ocenění a autorem a spoluautorem mnoha knih.

\n

Čas načtení: 2024-03-06 01:01:40

Právě vyšlo nové číslo časopisu Rezidence

Z aktuálního čísla:Posezení v kontextu se současnými trendyEfektivita moderních dveříÚspory, ekologie, udržitelnost

\n

Čas načtení: 2024-04-17 07:02:00

ACK ČR: Příjezdový cestovní ruch je na vzestupu, nechceme být večírkovou destinací

Do České republiky přijelo na 9,5 milionů zahraničních turistů za rok 2023, ačkoliv čísla nedosahují předcovidového roku 2019, jedná se téměř o 30% nárůst v porovnání s loňským rokem. Asociace cestovních kanceláří ČR však upozorňuje, není cílem být levnou party destinací. Je vhodné podpořit organizovaných příjezdový cestovní ruch a jeho udržitelnost.

\n

Čas načtení: 2025-06-05 00:00:00

Masakr v rozpočtu NASA je přihrávkou na smeč Číně

V pátek 2. května zveřejnila americká NASA stručnou zprávu týkající se návrhu rozpočtu na fiskální rok 2026, který začne v USA 1. října 2025. Zpráva je plná slov jako „efektivita“, „prioritizace“, „inovace“ nebo „udržitelnost“, ale neobsahuje žádná čísla. Ta jsou ukryta až v dalším dokumentu a neukazují nic pěkného.

\n
---===---

Čas načtení: 2024-11-19 13:10:00

Listopadová konference Eshopista opět propojí špičky domácí e-commerce, zaměří se na udržitelnost, ekologii i greenwashing českých e-shopů

Praha 19. listopadu 2024 (PROTEXT) - Dá se technologií bojovat proti plýtvání jídlem? Jak mladé generace vnímají udržitelnost a ekologii? Co budou e-shopy muset změnit s novou legislativou o obalových materiálech či jak správně a efektivně komunikovat udržitelnost? Na tyto i mnohé jiné otázky odpoví další díl konference Eshopista: Udržitelnost a ekologie, a to ve čtvrtek 28. listopadu od 14:00 v pražském Kině Přítomnost. Na pódiu promluví Jakub Henni (Nesnězeno), Petra Stupková (Legitas), Martin Kůs (Vuch), greenfluencerka Tereza Koubková alias Holka z Letné, Jakub Veselský (Freshlabels), Martin Němeček (Reknihy), Jana Bábiková (CIRAA), Kamil Demuth (Scuk.cz) a Petr Novotný (INCIEN). Pro e-shopy je vstup zdarma. Detailní program a vstupenky najdete na www.eshopista.cz.Slova jako zelený, eko, udržitelný se na nás hrnou z každého rohu. Ne vždy ale jejich použití dává smysl. Na zelený marketing si už posvítila i Evropská komise a připravuje nová pravidla s přísnými sankcemi za jejich porušení. Na co si dávat pozor, abyste nesklouzli ke greenwashingu, i jak udržitelnost komunikovat správně a efektivně, prozradí Jana Bábiková, konzultantka komunikace v CIRA Advisory.Na novou legislativu o obalech a obalových odpadech si posvítí Petra Stupková, zakladatelka advokátní kanceláře Legitas. Chystané změny budou pro e-shopy prakticky znamenat postupné snižování množství některých obalů, předpokládá se masivní zásah do celé logistiky. Limity však nepůjde splnit jen tak, že si řeknete, že budete používat méně plastů. Petra nabídne pohled do budoucnosti, kde plastovým obálkám odzvonilo a kde i vaše krabice musejí být „chytré“. Osvětlí novou obalovou legislativu a praktické změny, které každého e-shopaře čekají, od recyklovatelných krabic až po povinné nálepky typu „jsem ekologická“. Dozvíte se, jak se vyhnout obalové apokalypse, nezruinovat svůj byznys a možná najít i konkurenční výhody. K tématu promluví také Petr Novotný, head of consulting v Institutu Cirkulární Ekonomiky (INCIEN).Na Eshopistovi se zaměříme také na cirkulární ekonomiku. Jakub Henni, zakladatel platformy Nesnězeno, se v přednášce rozpovídá o šestileté transformaci původně studentského projektu, který začínal jako jednoduchá facebooková stránka na sdílení neprodaných jídel a postupně vyrostl v populární mobilní aplikaci. Od svého vzniku v roce 2018 se Nesnězeno rozšířilo na čtyři trhy a díky spolupráci s více než 4 000 partnery, včetně řetězců jako PENNY a Starbucks, už zachránilo přes 3 miliony balíčků jídla, které by jinak přišly nazmar.O zkušenostech z praxe, jak české e-shopy odpovědně přistupují ke svým zákazníkům i životnímu prostředí, péči o zaměstnance či výběru a kontrole dodavatelského řetězce, se podělí Martin Kůs, spoluzakladatel módní značky Vuch vyrábějící kabelky, peněženky a módní doplňky, dále pak zakladatel a CEO online farmářského tržiště Scuk.cz Kamil Demuth, Jakub Veselský, spoluzakladatel Freshlabels, online obchodu s originálními módními značkami, a CEO online platformy pro sdílení knih Reknihy Martin Němeček.Nezapomeneme ani na data a analýzy zákaznických preferencí, které představí Vladimír Kožíšek, head of continuous research ve výzkumné agentuře MEDIAN, a greenfluencerka Tereza Koubková alias Holka z Letné.Celý program i vstupenky naleznete na adrese www.eshopista.cz, pro e-shopy je připravené omezené množství vstupů zdarma. Sponzorem konference je e-commerce ekosystém Emorfiq, akce probíhá za podpory Asociace pro elektronickou komunikaci APEK. Mediálními partnery jsou EXEC magazín, médium pro e-shopy a marketéry Ecommerce Bridge, týdeník Marketing & Media a informační portál Společně udržitelně.O společnosti AcomwareAcomware je přední česká full-servisová agentura pro oblast e-commerce a digitální marketing. Na trhu působí 20 let a pomáhá firmám, aby v jeho prostředí dosahovaly co nejlepších výsledků. Zvyšuje prodeje, buduje nové značky nebo zlepšuje péči o zákazníky. Připravuje personalizované kampaně zákazníkům přímo na míru, vytváří obsah, který zaujme, natáčí videospoty, stará se klientům o sociální sítě a zajišťuje nákup mediálního prostoru. Služby společnosti využívají obchodní řetězce, e-shopy i výrobní firmy. Česká e-commerce scéna je pro Acomware domovem, který se snaží aktivně rozvíjet a kultivovat. Podílí se na vývoji a implementaci nových nástrojů a technologií, školí odborníky i nadšence. Je pořadatelem cyklu diskuzí Eshopista. Více na www.acomware.cz. Zdroj: AcomwareČTK Connect ke zprávě vydává obrazovou přílohu, která je k dispozici na adrese http://www.protext.cz.  

Čas načtení: 2024-06-17 16:18:08

Síť čerpacích stanic OMV tak, jak ji známe, skončí. Zaměří se na udržitelnost

OMV posouvá transformaci své značky do další fáze. Představila novou korporátní identitu, kterou během následujících 3 let nasadí v sedmi zemích – Rakousku, Rumunsku, Maďarsku, Slovensku, České republice, Bulharsku a Srbsku. Nová vizuální podoba vystihuje strategické zaměření společnosti, které na první místo klade udržitelnou energii, udržitelnou mobilitu a udržitelný životní styl pro každého. Inovované logo […]

Čas načtení: 2024-06-20 15:35:00

P&G Rakona zavádí umělou inteligenci i strojové učení pro optimalizaci výroby

Rakovník 20. června 2024 (PROTEXT) - Podívejte se na nejnovější inovace, které rakovnická továrna představila.Rakovnická továrna P&G Rakona patří mezi nejdůležitější výrobní závody v oblasti péče o tkaniny a domácnost společnosti P&G v Evropě. Právě zde se vyrábí například oblíbený Jar, aviváže Lenor nebo prací prostředky Ariel. Z Rakovníku pak putují do střední Evropy a Velké Británie, ale i Itálie, Řecka, Skandinávie či Pobaltí. Základním kamenem obchodního modelu společnosti Procter & Gamble jsou inovace. Přímo v Rakoně se nyní testuje několik pilotních projektů. Inovace, které zde vznikají se pak aplikují v továrnách po celém světě.Umělá inteligence a strojové učeníRakona patří také mezi pilotní továrny, které byly vybrány pro digitalizaci. „Momentálně testujeme nová řešení pro celou společnost Procter & Gamble. Pracujeme na využití AI a strojového učení pro optimalizaci výrobního procesu detergentů,“ popisuje implementaci nových technologií ředitel Rakony, Jaromír Šimůnek. Cílem je, aby celý výrobní proces řídil matematický model. To má přinést nejen automatizaci procesu, ale také snížení jeho variability, což ušetří energie i materiály použité na výrobu.Kromě inovací a nových technologií je kladen důraz i na udržitelnost. Ta hraje v Rakoně naprosto zásadní roli. Zaměřují se na snížení spotřeby energií a udržitelnost je důležitá i v inovacích jejich výrobků. Jednou z inovací pro snížení spotřeby energií je například vytápění výrobní budovy z odpadního tepla z kompresorů. Díky těmto inovacím se v Rakoně podařilo snížit emise skleníkových plynů při výrobě o několik dvouciferných procent v porovnání s rokem 2010.Stejně tak i každá inovace u výrobků přináší zlepšení z hlediska udržitelnost. Jedním z příkladů jsou prací prostředky Ariel, které jsou navrženy tak, aby efektivně fungovaly i při nízkých teplotách. Spotřebitelé tak mohou při jejich používání šetřit na energiích s neohříváním vody, což je obvykle energeticky nejnáročnější prvek.Inovace, které pomáhají šetřitSpotřebitelé hledají v současné době průnik mezi nízkou cenou, vysokou kvalitou a udržitelností. Při nákupu nyní více než dříve zohledňují efektivitu výrobku v porovnání s cenou. Proto je důležité přinášet inovace, které zákazníkům pomohou šetřit peníze – ať už na energiích nebo například tím, že umyjí více nádobí než s jiným prostředkem.A jaké inovace v poslední době v Rakoně vznikly?Například inovativní lahev Jaru. Ten je nově otočený vzhůru nohama a disponuje samo-uzavíratelným víkem, které usnadňuje používání a dávkování, a to i osobám se sníženou pohyblivostí či silou v rukách. V současné době se testuje ve Velké Británii a Německu.Stejně tak došlo k vylepšení aviváží Lenor, a to přechodem na novou technologii etiketování, která umožňuje plnou recyklovatelnost lahví. V příštím roce by měly být na trh uvedeny také opakovaně uzavíratelné krabice na prací prášek Ariel. Zdroj: Neopublic ČTK Connect ke zprávě vydává obrazovou přílohu, která je k dispozici na adrese http://www.protext.cz. 

Čas načtení: 2024-10-03 14:55:23

Pro Čechy je udržitelnost důležitou otázkou. Pro 31 % zejména v posledních dvou letech, říká průzkum Anytime

Udržitelnost je pro většinu Čechů důležitým tématem. Konkrétně 61 % odpovědělo, že udržitelnost je pro ně důležitou otázkou, 39 % pak toto téma neřeší. Vyplývá to z průzkumu, který realizovala společnost Anytime společně s agenturou STEM/MARK. Češi se stále více zajímají o udržitelnost, ekologické otázky a ekologické dopady jejich chování. Mladí lidé a lidé s vyšším vzděláním jsou […]

Čas načtení: 2024-11-08 10:48:09

Tři banky, výrobce piva a rekordní počet sociálních podniků. Které firmy jsou nejdál v udržitelnosti?

Tři čtvrtiny Čechů si myslí, že by firmy měly dbát na udržitelnost stejně jako na tvorbu zisku. Sami udržitelnost do života zařazují, jen za poslední rok téměř 6 z 10 Čechů nějakým způsobem upravilo své nákupní chování s ohledem na udržitelnost a odpovědnost firem. Které firmy jdou v tomto zákazníkům, ale i zaměstnancům a svému okolí vstříc a umí... ...

Čas načtení: 2022-06-01 17:53:54

Česká centra představí Vize pro Evropu

PRAHA Vize pro Evropu. To je motto, pod nímž se u příležitosti českého předsednictví Evropské unii představí deset síťových projektů, které ve spolupráci se zahraničními i českými partnery připravila Česká centra. Všechny spojuje téma budoucnosti Evropy. Projekty jsou postaveny na třech hlavních liniích: udržitelnost, inovace a kreativita. Zřejmě nejsilnějším motivem je právě téma udržitelnosti, které zpracovává například projekt SDGs: Innovations for a Sustainable Future. Výstava ukazuje, jak se českým vědcům a inovátorům daří naplňovat cíle udržitelného rozvoje. Projekt Laboratoř budoucnosti zkoumá udržitelný design, na udržitelnost městských komunit veřejného prostoru se zaměřil projekt Street Meets (Mural) Art. Chybět ale nebudou ani mezinárodní verze tradičních projektů Českých center, jako jsou Noc literatury nebo Evropské dialogy Václava Havla. Podle generálního ředitele Českých center Ondřeje Černého se do programu zapojí všech sedmnáct evropských a sedm mimoevropských zahraničních center. Osobnosti, které se projektů zúčastní, se setkávají v projektu Visions for Europe, kdy prostřednictvím minutových videí představují svou osobní vizi Evropy a svůj přínos pro ni. „Naším hlavním cílem bylo vytvořit program, který není ryze český, ale je skutečně evropský. Nepředstavujeme v prvním plánu české osobnosti a úspěchy, byť ty jsou v projektech samozřejmě obsaženy. Jde nám především to, přihlásit se k zodpovědnosti za sdílená evropská témata a pokusit se přispět k hledání jejich řešení,“ přiblížil vedoucí programu Českých center při předsednictví EU Tomáš Sacher. V této souvislosti se do popředí pozornosti dostává České centrum v Bruselu, kde budou po celý červenec vedle sídla Evropské komise vlát velkoformátové prapory českých a evropských umělců. „K této prestižní instalaci jsme přizvali i umělce u Ukrajiny,“ nastínila ředitelka Českého centra Brusel Jitka Pánek Jurková. Předání předsednické štafety od Francie se uskuteční formou běhu, který má být poctou manželům Zátopkovým. „České předsednictví v Radě EU vnímáme jako důležitou platformu z hlediska zahraniční prezentace v oblasti politické, obchodní i kulturní diplomacie. Díky atraktivnímu programu Českých center, který jsme společně přichystali, můžeme Česko představit jako vyspělou demokratickou zemi otevřenou zahraniční spolupráci, která není lhostejná k závažným mezinárodním otázkám,“ uvedl ministr zahraničních věcí Jan Lipavský.

Čas načtení: 2024-03-01 08:18:00

České firmy tápou v otázce udržitelnosti provozu v kancelářích

Z průzkumu společnosti Canon na reprezentativním vzorku českých firem vyplynulo, že pro drtivou většinu českých firem je udržitelnost kancelářského pro­vozu důležitým tématem. Jenže dost tápou v tom, co si vlastně mají pod pojmem udržitelnost představit – někdo v něm vidí třídění odpadu, někdo digitali­za­ci, a třeba cirkulární ekonomika zatím zůstává na okraji...

Čas načtení: 2024-03-06 13:51:00

Společnost Huawei oznamuje akční plán Flash Forward, který má podnikům pomoci řešit výzvy spojené s daty v inteligentní éře

Barcelona (Španělsko) 6. března 2024 (PROTEXT/PRNewswire) - Na veletrhu MWC Barcelona 2024 představila společnost Huawei svůj akční plán Flash Forward, který podporuje opatření týkající se tří klíčových oblastí, konkrétně Řešení typu all-flash pro všechny scénáře, Ekologičnost a udržitelnost a Odolnost a spolehlivost dat, aby pomohla podnikům řešit různé výzvy spojené s daty v inteligentní éře.Díky vysokému výkonu, nízké spotřebě energie a vysoké spolehlivosti se nyní flashová úložiště hojně využívají ve scénářích s více základními podnikovými aplikacemi. Podle společnosti Gartner bude globální trh s úložišti typu all-flash do roku 2026 pokrývat více než 90 % trhu s úložišti.Akční plán Flash Forward společnosti Huawei navrhuje opatření týkající se tří klíčových oblastí, které společnosti pomohou vystoupat na pozici lídra v oblasti nepřetržitých inovací v odvětví ukládání dat:1. Řešení typu all-flash pro všechny scénářeZa účelem vyhovění požadavkům na zpracování dat v různých průmyslových a servisních aplikačních scénářích navrhuje společnost Huawei řešení F2F2X, které pro produkci, zálohování a archivaci prosazuje úložiště typu all-flash. Společnost Huawei také uvedla na trh řadu flashových úložišť nové generace:• OceanStor Pacific 9920, systém škálovatelného úložiště typu all-flash se špičkovou hustotou, přizpůsobený pro scénáře hybridních pracovních úloh.• Systémy OceanStor 5310/5510 Capacity Flash Storage, určené pro ukládání a zálohování velkého množství dat klíčových pro podnikání.• OceanStor Dorado 2100, první základní NAS úložiště typu all-flash s architekturou active-active, vyvinuté pro řešení problémů, jako jsou pomalé zpracování nestrukturovaných dat a obtížné sdílení a izolace, pro malé a střední podniky.2. Ekologičnost a udržitelnostDatová úložiště Huawei skrze řadu inovativních opatření zlepšují využití zdrojů a snižují dopad na životní prostředí. Mezi tato opatření patří:• Důsledné uplatňování koncepce 3R – tedy snižování, opětovné využívání a recyklace – i opětovné využívání obnovitelných materiálů za účelem snížení hmotnost obalů o 78 %.• Zlepšení hustoty hardwaru a účinnosti chlazení zásluhou hardwarové inovace, dosažení vysoké hustoty 24 disků na U a úspora 65 % diskového prostoru oproti běžným řešením.• Inovace softwaru pro dosažení špičkového poměru redukce dat 72 : 1 a zlepšení využití disku na 91 % díky exkluzivní technologii 22+2 elastic EC.3. Odolnost a spolehlivost datSpolečnost Huawei se zavázala vybudovat stabilní a spolehlivý datový základ, který pomůže firemním uživatelům účinně chránit jejich datová aktiva.• Vytvoření poslední obranné linie pro odolnost dat prostřednictvím spolupráce mezi sítí a úložištěm: Řešení MRP (Multilayer Ransomware Protection), které poprvé vyvinula společnost Huawei, inovativně zavádí možnosti vícevrstvé společné ochrany dat napříč sítí a úložištěm. Přesnost detekce ransomwaru dosahuje 99,9 % a šířka pásma obnovy 172 TB/hodinu díky třem základním nasazením, která chrání data před rizikem útoků: společné detekci síťového úložiště, reakci a obnově.Michael Qiu, prezident Huawei Global Data Storage Marketing & Solution Sales, řekl: „Doufáme, že prostřednictvím našich akcí souvisejících s akčním plánem Flash Forward budeme inspirovat zákazníky z různých odvětví k budování efektivní, ekologické, odolné a spolehlivé datové infrastruktury. Díky tomu budou technologické inovace skutečně přínosné pro průmysl a pomohou více podnikům urychlit digitální transformaci a realizovat inteligentní modernizaci."Další podrobnosti o úložišti dat Huawei najdete na tomto odkazu .Foto – https://mma.prnewswire.com/media/2354540/HUAWEI_MWC_data_1.jpg Foto – https://mma.prnewswire.com/media/2354541/HUAWEI_MWC_data_2.jpg KONTAKT: hwebgcomms@huawei.com 

Čas načtení: 2024-03-12 08:43:16

Brigite Streller: Udržitelnost je pro L'Oréal součástí DNA

O současných prioritách kosmetického gigantu L'Oréal jsme si povídali s Brigitte Streller, generální ředitelkou společnosti pro Českou republiku, Slovenskou republiku a Maďarsko. Paní ředitelko, udržitelnost je nejdiskutovanějším tématem posledních let. Ostatně také společnost spustila program L'Oréal Pro budoucnost, který je zaměřený na udržitelnost. Co si od... ...

Čas načtení: 2024-03-13 08:35:00

Roman Sovják: Kongresové centrum bere udržitelnost vážně

Kongresové centrum Praha chce svou značku posunout směrem k prémiovosti. Udržitelnost je přitom jedním z pilířů na této cestě, popisuje Roman Sovják, obchodní a marketingový ředitel společnosti.

Čas načtení: 2024-03-21 05:50:06

Pozvánka: Udržitelnost přírodních zdrojů v kontextu světové výzvy šetření přírodními zdroji

POZVÁNKA NA VZDĚLÁVACÍ PROGRAM K PROJEKTU "Udržitelnost přírodních zdrojů v kontextu světové výzvy šetření přírodními zdroji." v programu Erasmus+ na podporu vzdělávání a odborné přípravy mládeže a sportu v EU. dovolujeme si Vás pozvat k účasti na vzdělávacím programu, který je zaměřený na téma udržitelnost přírodních zdrojů, problematiku a... ...

Čas načtení: 2024-04-04 15:35:00

T-Mobile slaví s neziskovkami. Jeho Digitální Akademie už 10 let připravuje neziskový sektor na digitální výzvy 21. století, s Charitou ČR spolupracuje 20 let

Praha 4. dubna 2024 (PROTEXT) - Společnost T-Mobile letos zahájila už desátý ročník speciálního programu pro neziskové organizace Digitální Akademie s cílem podpořit jejich digitální dovednosti. Zároveň operátor letos oslaví 20 let spolupráce s Charitou ČR. V rámci těchto výročí se T-Mobile zaměří na další témata, která aktuálně v neziskovém sektoru rezonují. Etiku a morální principy zaměřené na bezpečnost v on-line prostředí pak zdůrazní edukativní kampaní na sociálních sítích.Digitální akademií každoročně projdou stovky lidí, kteří se bezplatně zúčastní buď offline nebo online kurzů. Tradičně je velký zájem o praktická témata zaměřená na práci s moderními digitálními nástroji jako jsou Canva, Excel nebo Outlook. Letošní jubilejní desátý ročník se bude věnovat i dalším oblastem, které rezonují společností a rozšíří tak počet nabízených kurzů.Účastníci z řad neziskových organizací se tak mohou těšit na školení event managementu pod vedením Zuzany Mánkové z Forbesu, dva workshopy zaměřené na umělou inteligenci od Anny Vošalíkové z Českého rozhlasu a právničky Petry Dolejšové, mediální gramotnost od ČTK, kyberbezpečnostní školení od expertů z T-Mobile nebo besedu o tématu nenávistného obsahu na internetu s odborníky z organizace In IUSTITIA. V nabídce zůstávají i velmi populární kurzy digitálního marketingu a tvorby digitálního obsahu od Czechitas. PR kurz s titulem Novináři nejsou zlí bude celý ročník akademie symbolicky uzavírat. Před 14 lety, tedy ještě před vznikem akademie, to byla vůbec první vzdělávací akce pro neziskový sektor, a proto se ji operátor rozhodl zopakovat a ukázat, jak se digitalizace promítla i do práce novinářů a komunikace s médii.„Jsme hrdí na naši dlouhodobou spolupráci s neziskovým sektorem v České republice a moc si vážíme toho, že letos slavíme už 10 let Digitální Akademie T-Mobile a k tomu ještě 20 let spolupráce s Charitou Česká republika. Vzdělávání v rámci Digitální Akademie má za cíl posílit digitální dovednosti a znalosti všech, kteří pracují v neziskovém sektoru a za ta léta jsme proškolili stovky jejích zástupců. Spolupráce s neziskovým sektorem tvoří nedílnou součást naší ESG strategie. Kromě vzdělávání dlouhodobě spolupracujeme s českými neziskovými organizacemi, které podporujeme nejen finančně, ale i tematicky projektově," vysvětluje Simona Dřízhalová, expertka udržitelnosti ve společnosti T-Mobile.Jak se neziskový sektor za posledních několik let posunul dopředu a profesionalizoval, je možné vidět třeba na Charitě Česká republika, se kterou operátor spolupracuje už 20 let. Za tu dobu potřeby organizace mnohonásobně vzrostly a digitální nástroje využívá jak pro běžný provoz, tak například při administraci sbírek či darů.Témata jako bezpečnost, etické chování na internetu, práce se sociálními sítěmi – to nejsou témata jen pro neziskové organizace, ale setkávají se s nimi všichni téměř každý den. Je potřeba dodržovat nějaká pravidla, a ta se týkají každé generace i sociální skupiny. Proto se operátor rozhodl na ně znovu upozornit a převést tradiční desatero, které každý nějakým způsobem zná a jehož dodržování je v podstatě základem, do online prostředí 21. století. Jednotlivá upravená pravidla, resp. „přikázaní“, se budou objevovat na sociální sítích v průběhu května a června.Více informací o Digitální akademii a registrace na kurzy zde.  

Čas načtení: 2024-04-24 13:19:45

Fotovoltaika – Co je třeba vědět při přechodu na solární energii

Fotovoltaika – Co je třeba vědět při přechodu na solární energii redakce St, 04/24/2024 - 13:19 Stavba a Rekonstrukce Klíčová slova: Fotovoltaika fotovoltaika přes ČEZ ČEZ Hodnocení Zvolte hodnoceníGive it 1/5Give it 2/5Give it 3/5Give it 4/5Give it 5/5 Výběr kvalitních solárních panelů Při přechodu na solární energii je klíčové investovat do kvalitních solárních panelů. Moderní technologie umožňují výrobu panelů z vysoce výkonných materiálů, jako jsou monokrystalické nebo polykrystalické křemíkové panely, které nabízejí vysokou účinnost a dlouhou životnost. Kvalitní panely jsou základem pro zajištění maximálního využití sluneční energie a dlouhodobou spolehlivost systému. Můžete se třeba podívat na zkušenosti s fotovoltaikou přes ČEZ, případně jiné prozkoumat jiné možnosti a společnosti. Optimalizace orientace a sklonu panelů Správná orientace a sklon solárních panelů jsou klíčové pro jejich účinnost. Optimální orientace směrem na jih umožňuje maximalizovat využití slunečního záření během dne. Pokud není možné dosáhnout ideální orientace, je možné použít solární sledovací systémy nebo upravit sklon panelů pro optimalizaci výkonu a zvýšení celkové účinnosti systému. Finanční aspekty a investice Přechod na solární energii vyžaduje určitou finanční investici do zakoupení a instalace solárních panelů. I když počáteční náklady mohou být relativně vysoké, dlouhodobě může přechod na solární energii přinést úspory na energiích a případně i získání dotací nebo daňových úlev. Při plánování finančních zdrojů je důležité zvážit dlouhodobé náklady a přínosy solárního systému. Technická analýza a plánování instalace Před instalací fotovoltaického systému je nezbytné provést detailní technickou analýzu vhodnosti střechy nebo jiného místa pro umístění panelů. To zahrnuje posouzení nosnosti a stability konstrukce, jakož i dodržení místních stavebních předpisů a omezení týkajících se umístění a velikosti solárních systémů. Pravidelná údržba a dlouhodobá udržitelnost Pravidelná údržba je klíčová pro zachování optimálního výkonu a dlouhou životnost fotovoltaického systému. To zahrnuje čištění panelů, kontrolu elektrických připojení a monitorování výkonu. Pravidelná údržba může snížit riziko poruch a prodloužit životnost solárního systému, což přispívá k dlouhodobé udržitelnosti a efektivitě. Úložiště energie a optimalizace využití Zvýšení efektivity a nezávislosti lze dosáhnout pomocí úložišť energie, jako jsou bateriové systémy pro ukládání přebytečné energie pro použití v době nízké produkce sluneční energie. Úložiště energie mohou pomoci optimalizovat využití solární energie a snížit závislost na síti, což přispívá k celkové efektivitě a udržitelnosti solárního systému. Závěr Závěrem lze konstatovat, že solární energie není jen technologií budoucnosti, ale také mostem k udržitelnější a efektivnější energetické realitě. Je to investice do samostatnosti, ekologické odpovědnosti a finanční úspory. Představuje nejen změnu způsobu, jakým získáváme energii, ale také transformaci našeho vztahu k životnímu prostředí. Přechod na solární energii je zkrátka nejen ekonomickým, ale i morálním imperativem pro budoucnost naší planety. Přidat komentář Zdroj obrázku: Halfpoint / stock.adobe.com Přechod na solární energii je důležitým krokem směrem k udržitelnějšímu a ekologičtějšímu energetickému modelu. Při rozhodování o instalaci fotovoltaického systému je klíčové zvážit několik důležitých faktorů, které mohou ovlivnit jeho účinnost, náklady a dlouhodobou udržitelnost.

Čas načtení: 2024-05-16 11:16:00

Do Prahy míří zakladatel blockchainu Ethereum Vitalik Buterin. ETHPrague bude hledat cesty k solarpunkové budoucnosti

Praha 16. května 2024 (PROTEXT) - Mezinárodní konference a hackathon ETHPrague se chystá na 3. ročník, který se bude konat od 31. května do 2. června 2024 v prostorách Holešovické tržnice. Nabídne řadu přednášek světových osobností z různých oborů a lákavé finanční odměny pro nejlepší hackery.ETHPrague 2024 si klade za hlavní cíl najít smysluplné spojení decentralizované platformy Ethereum s vizemi Solarpunku, hnutí za udržitelnou a spravedlivou budoucnost. Účastníci konference i hackathonu budou společně hledat inovativní řešení pro ekologickou udržitelnost a sociální spravedlnost a zároveň zkoumat, jak mohou decentralizované technologie sloužit jako mocné nástroje k posílení postavení jednotlivců a komunit v dnešním světě.Konference nabídne desítky přednášek akademiků a odborníků z oborů jako je udržitelnost, urbanismus, fintech, sociální vědy a mnoho dalších v anglickém jazyce. Svou účast potvrdil zakladatel Etherea Vitalik Buterin. Německý vědec a profesor Martin Warnke v panelu nazvaném „The Social Credit System in the People's Republic of China. Origins, Plans, and the State of Affairs” rozebere sociální kreditní systémy v Číně. Velkým obohacením letošního ročníku bude přednáška doktorky Hyun-Joo Lim (Bournemouth University), která se dlouhodobě zabývá tématem lidských práv v Severní Koreji. Diskutovat bude o výzvách pro vytvoření udržitelné a humánní budoucnosti Severní Koreje.Martina Bauerová z Institutu plánování a rozvoje hlavního města Prahy se ve svém příspěvku/diskusi „Public space and City greenery” bude zabývat smysluplným přístupem k rozvoji veřejných prostranství a zeleně v městech. Na své si přijdou také technologičtí nadšenci a hackeři, kteří mohou načerpat inspiraci od zvučných jmen krypto komunity.„ETHPrague nehledá další rychlé zbohatnutí ani převratné aplikace DeFi. Namísto toho se zaměřuje na budoucnost Etherea a potenciální koncepty nebo aplikace, které ještě neexistují. Dlouhodobě usilujeme o to, aby ETHPrague byla platformou, kde se potkávají různé obory a vědní disciplíny pro vytvoření udržitelných konceptů a nápadů, které pomohou měnit současný svět k lepšímu,” uvedl Dan Ligocký, kreativní producent ze společnosti Duct Tape, která ETHPrague organizuje.Již tradiční hackathon nabídne účastníkům z celého světa možnost prezentovat jejich nápady a aplikace na platformě Ethereum, ale i takové, které blockchain vůbec nevyužívají. Nejlepší hackeři mohou pro realizaci svých nápadů získat finanční odměny z „price poolu” v celkové hodnotě přesahující 1,5 milionu korun.Hackathon je zaměřený na tvorbu projektů v oblastech kolaborativního a decentralizovaného přístupu, podpory udržitelnosti a open source, odolnosti proti cenzuře. Účastníci budou usilovat o propojení řešeného problému s širším ekosystémem a podporou chytrých systémů, které splňují rostoucí lidské potřeby s minimálním ekologickým dopadem.Realizaci konference významně pomáhají i sponzoři. Ke sponzoringu vedla přední technologické firmy jako Starkware, PWN, Polkadot, The Graph, Ethereum Foundation a Uniswap Foundation potřeba řešit aktuální technologické výzvy a posilovat vzdělávání v oblasti blockchainu a dalších inovativních technologiích. Zvláštní poděkování patří společnosti WIA, která zajišťuje konektivitu ke spolehlivému a extra rychlému internetovému připojení, což je zásadní pro bezproblémový chod hackathonu. Konference je také podporována prestižními českými vysokými školami, včetně Vysoké školy ekonomické v Praze (VŠE).Pro více informací navštivte ETHPrague.comZdroj: Punchline ČTK Connect ke zprávě vydává obrazovou přílohu, která je k dispozici na adrese http://www.protext.cz.  

Čas načtení: 2024-05-22 10:44:13

Počet nově vysazených stromů musí vzrůst, shodli se ministři v Pardubicích

V pátek se v Pardubicích za účasti ministra životního prostředí Petra Hladíka a ministra zemědělství Marka Výborného uskutečnil třetí ročník semináře Udržitelnost silniční doprovodné zeleně. Jedním z velkých témat bylo kácení a vysazování stromů, ale také následná péče a udržitelnost. Poměr nově vysazených stromů by se měl v následujících letech... ...

Čas načtení: 2024-05-22 11:45:00

Gorenje získává ocenění ICONIC Awards za inovace v designu kuchyňských spotřebičů

Praha 22. května 2024 (PROTEXT) - Gorenje, součást Hisense Europe a přední značka inovativních kuchyňských spotřebičů, získala několik prestižních ocenění ICONIC Awards 2024 v kategorii Interiérové produkty. Ocenění, udělované Německou radou pro design, staví do popředí výjimečné počiny v oblasti interiérového designu na celém světě a vyzdvihuje inovace, kvalitu a udržitelnost. Úspěch Gorenje na této respektované akci potvrzuje závazek společnosti k vynikající kvalitě i pozici lídra v oboru.Ceny ICONIC 2024: Indikátor trendů v interiérovém designuPrestižní Ocenění ICONIC Awards 2024: Interior Products, které pořádá Německá rada pro design, vyzdvihuje pozoruhodné počiny v interiérovém designu s důrazem na inovace a udržitelnost. Týká se různých kategorií jako je nábytek, osvětlení, bytový textil, venkovní výrobky nebo koupelnová řešení pro obytné i komerční prostory. Slouží jako platforma pro prezentaci oborových trendů a podporuje navazování kontaktů mezi designéry a vývojáři výrobků.Triumfovaly kuchyňské spotřebiče Gorenje G800Ceny ICONIC jsou proslulé náročným hodnotícím procesem, který vede mezinárodní porota složená z odborníků z oblasti designu a interiérového návrhářství. V roce 2024 se z více než 300 přihlášených projektů obzvlášť výrazně prosadilo jen 24 účastníků, jejichž projekty získaly ocenění "Best of Best".Mezi takto oceněnými vynikly kuchyňské spotřebiče Gorenje řady G800 pro svou vynikající funkčnost, elegantní design a snadné začlenění do různých kuchyňských sestav. Ocenění a titul "Vítěz" získaly ohřívací zásuvky, parní a kompaktní vestavné trouby a vestavný kávovar z řady Gorenje G800.Matevž Popič, vedoucí oddělení produktového designu společnosti Hisense Europe, k tomuto ocenění uvedl: "Mezinárodní porota renomované soutěže ICONIC Awards 2024 v kategorii interiérového designu ocenila výjimečnou použitelnost, sofistikovaný design a harmonický vzhled kuchyňských spotřebičů Gorenje řady G800. Tyto spotřebiče se hladce začleňují do různých kuchyňských prvků a kompozic, čímž se proměňují z jednotlivých objektů v homogenní součást kuchyňského prostoru. Porota vyzdvihla promyšlený a udržitelný přístup k designu řady G800, který spočívá mimo jiné v nadčasovém vzhledu, zjednodušené montáži i v použití udržitelných materiálů. Ocenění celé řady G800 podtrhuje výjimečnou kvalitu každého výrobku, dokonalou funkčnost i vizuální přitažlivost."Gorenje stále posouvá hranice designu kuchyňských spotřebičů. Ocenění jako je Iconic Awards potvrzuje pozici Gorenje coby lídra v oboru i toho, kdo udává směr celému odvětví.Více informací: cz.gorenje.com, sk.gorenje.com Fotogalerie zde: https://1drv.ms/f/s!AlDUuB6kZhh4gYhhzdX93F2r7renuA?e=I0oqIx Zdroj: Gorenje ČTK Connect ke zprávě vydává obrazovou přílohu, která je k dispozici na adrese http://www.protext.cz.  

Čas načtení: 2024-05-23 07:21:28

Škoda podporuje opatření na ochranu životního prostředí.

Warning: Trying to access array offset on value of type null in /data/web/virtuals/320768/virtual/www/wp-content/themes/engage-mag/candidthemes/functions/hook-misc.php on line 123 Mezinárodní den biologické rozmanitosti: Škoda Auto podporuje opatření na ochranu životního prostředí a udržitelnost po celém světě › Společnost Škoda Auto podporuje udržitelnost a biologickou rozmanitost prostřednictvím mnoha globálních i regionálních projektů: příkladem jsou káva Škoda Curiosity Fuel, Kyslíkový park v Indii nebo granty Krakonošovy zahrádky › Nové sídlo společnosti

Čas načtení: 2024-05-23 15:36:00

L’Oréal znovu potvrzuje své vedoucí postavení v oblasti beauty technologií a představuje pokročilou technologii biotisku kůže a laboratoř pro tvorbu obsahu na bázi generativní umělé inteligence, která podporuje kreativitu

Praha/Paříž 23. května 2024 (PROTEXT) - "Chcete-li v dnešní době být nejlepší na trhu s kosmetikou, musíte být zároveň lídrem v oblasti beauty technologií," říká Barbara Lavernos, zástupkyně generálního ředitele odpovědná za výzkum, inovace a technologie ve společnosti L’Oréal, která vystoupí na veletrhu Viva Technology Paris 2024Společnost L’Oréal dnes na veletrhu Viva Technology v Paříži představí inovace, které přinášejí "Krásu pro každého díky pokročilým technologiím", v duchu svého přesvědčení, že krása není uniformní a musí jít ruku v ruce s inkluzivitou a odpovědností.Mezi nejdůležitější novinky patří portfolio špičkové diagnostiky pleti a vlasů, osobní kosmetický asistent využívající generativní umělou inteligenci (GenAI), CREAITECH -laboratoř, která pomocí GenAI pomáhá rozvíjet kreativitu při tvorbě obsahu v oblasti krásy, revoluční vysoušeč vlasů založený na technologii infračerveného světla, zařízení na tzv. micro-surfacing – proceduru profesionální péče o pleť a technologická platforma maximálně odrážející vlastnosti lidské kůže pro vědecký výzkum a testování produktů."Jako dlouholetí průkopníci v oblasti beauty technologií jsme pevně přesvědčeni, že technologie mohou posouvat hranice možností v oblasti krásy a zlepšovat tak životy lidí po celém světě. Díky pokročilé diagnostice, kosmetickým službám využívajícím rozšířené reality, asistentům na bázi generativní umělé inteligence, kreativitě podpořené generativní umělou inteligencí a průlomovými přístroji utváříme novou koncepci krásy, která je více personalizovaná, inkluzivní a odpovědná," uvedla Barbara Lavernos, zástupkyně generálního ředitele odpovědná za výzkum, inovace a technologie ve skupině L’Oréal Groupe. "Tento týden na veletrhu VivaTech představujeme kromě dalších průlomových inovací společnosti L’Oréal také naši technologii Skin Technology: novou biotištěnou kůži, která lépe odráží vlastnosti skutečné lidské kůže a otevírá tak výzkumníkům v kosmetickém a zdravotnickém odvětví zcela nové možnosti."Skin Technology společnosti L’Oréal, která vznikla spoluprací odborníků z oblastí biologie, mechaniky a elektroniky, lépe odráží obrovskou rozmanitost skutečné lidské kůže, včetně jejích onemocnění, jako jsou ekzémy či akné, a také schopnosti opalovat se a hojit se po zranění. L’Oréal v současné době spolupracuje se startupy i renomovanými instituty po celém světě na dalším vývoji technologie, která dokáže vytvořit kůži schopnou citu. Díky Skin Technology bude možné ještě zvýšit standardy testování výrobků a dále omezit testování kosmetiky na zvířatech, o které se L’Oréal zasazuje už od roku 1989.Skupina L’Oréal Groupe také představuje svou vlastní laboratoř pro tvorbu obsahu s využitím generativní umělé inteligence nazvanou CREAITECH, která má změnit způsob, jakým se v rámci skupiny tvoří multimediální obsah. CREAITECH slouží jako bezpečný prostor pro experimentování s generativní umělou inteligencí. CREAITECH společnosti L’Oréal usnadňuje tvorbu obsahu v souladu se zásadami značky a lokalizovaného obsahu napříč jejími 37 kosmetickými značkami a současně zvyšovat schopnost marketérů ovládat nástroje, které jim pomohou podpořit kreativitu. Skupina L’Oréal Groupe také oznamuje partnerství se společností Meta a předními tvůrci obsahu, aby i nadále posouvala hranice kreativity."Technologie vložené do rukou kreativních lidí nabízí úžasný potenciál a nástroj k sebevyjádření a vyjádření značky," řekla Asmita Dubey, ředitelka pro digitální technologie a marketing skupiny L’Oréal Groupe. "Naše laboratoř CREAITECH je důkazem toho, čeho je možné v kreativním odvětví dosáhnout spojením lidského faktoru a nástroje generativní umělé inteligence. Díky našim novým modelům uzpůsobeným pro jednotlivé značky můžeme umělou inteligenci naučit rozpoznávat jedinečné prvky jejich vizuální komunikace a rychleji tak spouštět inovativní kampaně. A přitom nemusíme slevit z našich zásad odpovědného užívání umělé inteligence, které zahrnují závazek nepoužívat v naší externí komunikaci realistické vyobrazení tváří, těl, vlasů a pokožky generovaných umělou inteligencí za účelem podpory nebo zdůraznění výhod produktů."Dubey dále uvedla: "Se společností Meta dále představujeme program New Codes of Beauty Creator Program, který umožní nové generaci tvůrců 3D, AR a AI obsahu zkoumat nové hranice kreativity v oblasti krásy. Průkopníky jsou v těchto nových tvůrčích oblastech naše značky L’Oréal Paris, Lancôme a La Roche-Posay, které navázaly spolupráci s 30 tvůrci, kteří dokáží těžit z využití nejmodernějších nástrojů a techniky. Naším cílem je rozvíjet technologickou tvořivost v rostoucí ekonomice tvůrců."Barbara Lavernos a Asmita Dubey 22. května na veletrhu VivaTech na pódiu 1 společně přednesou hlavní přednášku společnosti L’Oréal na téma "UTVÁŘENÍ NOVÉ KONCEPCE KRÁSY S POMOCÍ BEAUTY TECHNOLOGIÍ“. Ve dnech 22.–25. května budou návštěvníkům veletrhu VivaTech k dispozici také technologičtí odborníci společnosti L’Oréal, kteří ve svém stánku F37 představí následující novinky:BEAUTY TECHNOLOGIE PRO SPOTŘEBITELEPřístroj Kiehl‘s Derma-Reader vyhodnocuje pleť zákazníků pomocí klinické zobrazovací technologie, měří více než 11 atributů pleti na povrchu i pod povrchem, a kromě cílené kosmetické rutiny doporučí také vhodné tipy týkající se životního stylu, které lze zařadit do každodenní péče o pleť.Lancôme RENERGIE NANO-RESURFACER| 400 BOOSTER je kosmetické zařízení, které bylo speciálně vyvinuto pro zlepšení pronikání kosmetických přípravků do rohové vrstvy kůže a následného zesílení jejich účinnosti. Tento přístroj využívá průlomovou patentovanou technologií nanočipů, které sestávají z více než 400 ultrapřesných nanohrotů, a umožňuje dosažení klinicky testovaných výsledků v domácím prostředí.L’Oréal Paris Beauty Genius je osobní kosmetický asistent využívající generativní umělé inteligence, který uživatelům poskytuje personalizovanou diagnostiku a doporučení a umožňuje jim jednoduše a snadno se dozvědět cokoli o kráse.L’Oréal Professionnel AirLight Pro představuje revoluci ve vysoušení vlasů, která je šetrnější k vlasům i životnímu prostředí. AirLight Pro je určen pro profesionály i domácí využití a kombinuje infračervené světlo s vysokorychlostním proudem vzduchu, který účinně vysušuje vodu na povrchu vlasů, čímž přispívá k lepší kvalitě vlasů a jejich hladkému pocitu a lesku.L’Oréal Professionnel My Hair [iD] Hair Reader je jedinečný přístroj sloužící k analýze barvy vlasů, který pomocí velmi přesné optiky analyzuje zdraví vlasů a měří jejich barvu, včetně přirozené barvy a barvy po délce vlasu, procento šedin, průměru vlasových vláken a jejich hustoty, a umožňuje tak nabízení vhodné barvy vlasů pro jednotlivé spotřebitele.BEAUTY TECHNOLOGIE PRO PRŮMYSLSkin Technology by L’Oréal Již více než 40 let stojí společnost L’Oréal v čele oblasti rekonstrukce lidské kůže pomocí nejmodernějších testovacích modelů pro biologický a dermatologický výzkum. Skin Technology společnosti L’Oréal kombinuje to nejlepší z biologie, mechaniky a elektroniky, a vytváří tak inkluzivní testovací modely, které odráží složitost lidské kůže a zvyšují standardy testování v kosmetickém průmyslu a zároveň umožňují osobám ve zdravotnictví, startupům a výzkumným ústavům těžit z těchto odborných znalostí.L’Oréal CREAITECH GenAI Beauty Content Lab Během posledních osmi měsíců využívala laboratoř CREAITECH model WPP NVidia a několik dalších velkých jazykových modelů, difuzních modelů a partnerů. Skupina L’Oréal Groupe v rámci tohoto bezpečného experimentálního prostoru otestovala více než 20 technologií generativní umělé inteligence a se svými značkami uspořádala desítky workshopů, kde vzniklo více než 1000 obrázků v oblasti kosmetiky a krásy. Laboratoř CREAITECH je dále průkopníkem ve vývoji modelů pro jednotlivé značky (Brand Custom Models), které jsou trénované na základních prvcích vizuální komunikace značek skupiny L’Oréal, které pak umožňují tvorbu obsahu v souladu se stylem značky. Prvními značkami, které tuto službu přizpůsobenou na míru využívají ve svém procesu tvorby obsahu, jsou La Roche-Posay a Kérastase.Nové kódy krásy: Ekonomika tvůrců L’Oréal Groupe a Meta představují program New Codes of Beauty Creator Program, který umožní nové generaci tvůrců 3D, AR a AI obsahu zkoumat nové hranice kreativity v oblasti krásy. Průkopníky jsou v těchto nových tvůrčích oblastech naše značky L’Oréal Paris, Lancôme a La Roche-Posay, které navázaly spolupráci s 30 tvůrci, kteří dokáží těžit z využití nejmodernějších nástrojů a techniky. Naším cílem je rozvíjet technologickou tvořivost v rostoucí ekonomice tvůrců.Digitální udržitelnostJako čtvrtý největší zadavatel reklamy na světě se společnost L’Oréal zavázala jít příkladem a umožnit dalším hráčům v odvětví měřit emise CO2, které vznikají v rámci digitálních aktivit, a identifikovat možné způsoby snižování jejich dopadu na životní prostředí. Na veletrhu VivaTech zdůrazníme tři z našich partnerství, díky nimž se můžeme komplexně zabývat digitální udržitelností:IMPACT+, francouzský startup v oblasti technologického řešení otázek udržitelnosti (sustaintech), který nám umožňuje měřit uhlíkovou stopu z digitálních médií,ADGREEN, partner v oblasti ekologické technologie (greentech), který nám umožňuje měřit základní uhlíkovou stopu při tvorbě multimediálního obsahu,a dále FRUGGR, francouzský startup, který nám umožňuje měřit uhlíkovou stopu našich webových stránek. O společnosti L’OréalJiž 115 let má společnost L’Oréal jako přední hráč na světovém trhu s kosmetikou jediný cíl: plnit přání v oblasti kosmetiky spotřebitelům na celém světě. Cílem naší tvorby je krása, která hýbe světem, a tento záměr rovněž definuje, jak k této oblasti přistupujeme: odpovědně, inkluzivně, eticky a velkoryse, vždy s ohledem na sociální otázky a udržitelnost životního prostředí. Díky širokému portfoliu 37 mezinárodních značek a ambiciózním závazkům v oblasti udržitelnosti nabízíme v programu L’Oréal pro budoucnost každému na celém světě to nejlepší z hlediska kvality, účinnosti, bezpečnosti, jakož i z hlediska korektního a odpovědného přístupu, a zároveň oslavujeme krásu v její nekonečné rozmanitosti. V roce 2023 dosáhl koncern se svými více než 90 000 oddanými zaměstnanci, vyváženou geografickou působností a prodejem napříč všemi distribučními sítěmi (e-obchod, hromadný trh, obchodní domy, lékárny, parfumerie, kadeřnické salony, značkový maloobchodní prodej a maloobchodní prodej v oblasti cestovního ruchu) tržeb ve výši 41,18 miliardy eur. Koncern disponuje 20 výzkumnými centry v 11 zemích světa a týmem odborníků v oblasti výzkumu a inovací, který čítá více než 4000 vědců a 6400 pracovníků v digitální oblasti, díky nimž se společnost L’Oréal zaměřuje na vývoj kosmetiky budoucnosti a na to, aby se stala tahounem v oblasti beauty technologií. Více informací naleznete na https://www.loreal.com/en/mediaroom"Tato tisková zpráva není obchodní nabídkou ani výzvou ke koupi akcií ve společnosti L’Oréal. Více informací o společnosti L’Oréal najdete ve veřejných dokumentech uložených u francouzského úřadu Autorité des Marchés Financiers, jejichž anglické znění je dostupné na našich internetových stránkách www.loreal-finance.com.Tato tisková zpráva může obsahovat informace prognostického rázu. Ačkoliv se podle názoru společnosti tyto prognózy zakládají na předpokladech, které jsou k datu zveřejnění této tiskové zprávy odůvodněné, z principu existují rizika a jistá míra nejistoty, které mohou způsobit, že skutečné výsledky se budou od výsledků naznačovaných nebo odhadovaných těmito prognózami lišit." Zdroj: L’Oréal Česká republika/Slovensko ČTK Connect ke zprávě vydává obrazovou přílohu, která je k dispozici na adrese http://www.protext.cz.  

Čas načtení: 2024-05-29 22:00:18

Česká společnost FIXED přichází s geniálními pouzdry ReStory. Jsou vyrobena z nepoužitých TPU obalů

Česká firma FIXED přišla s novým přístupem výroby mobilních pouzder Jsou vyrobeny z nepoužitých pouzder, které by jinak skončili v koši Balení je celopapírové, produkty jsou následně distribuovány lokálně Česká společnost FIXED přichází s inovativním přístupem k výrobě mobilních pouzder, který se zaměřuje na udržitelnost a snižování environmentálního dopadu. Jejich nová řada ReStory skládající se […] Celý článek si můžete přečíst na Česká společnost FIXED přichází s geniálními pouzdry ReStory. Jsou vyrobena z nepoužitých TPU obalů

Čas načtení: 2024-07-15 04:48:10

Nová Tvář Udržitelnosti je zakladatelkou soutěže Obal roku

Iva Werbynská, ředitelka Obalového institutu SYBA, se letos stala jednou z nových Tváří Udržitelnosti. Tento titul jí byl udělen v rámci projektu [ta] Udržitelnost, prvního českého přehledu expertů v oblasti udržitelnosti. Projekt [ta] Udržitelnost přináší neotřelý pohled, praktické příklady, reálné zkušenosti i vize, které mají zástupci klíčových oblastí pro... ...