Po 16letech jsem zahodil všechen kod webu a napsal celý kod znovu. Vypadá to tu +- stejně, ale pokud narazíte na něco co vám vadí tak mi o tom napište: martin@vorel.eu nebo se mi ozvěte na twitteru Začal jsem dělat change log.

Kurzy ze dne: 06.06.2025 || EUR 24,750 || JPY 15,035 || USD 21,695 ||
sobota 7.června 2025, Týden: 23, Den roce: 158,  dnes má svátek Iveta, zítra má svátek Medard
7.června 2025, Týden: 23, Den roce: 158,  dnes má svátek Iveta
DetailCacheKey:d-1011968 slovo: 1011968
---=1=---

Čas načtení:

Kontroly v oblasti pracovního práva a jak na ně

[skoleni-kurzy.eu] Přehled o právní úpravě kontrol v oblasti pracovního práva. Popis, jaké mají kontrolní orgány práva a povinnosti, jak zpravidla kontrola probíhá, z jakých důvodů k ní dojde a jak se na ni připravit. Praktické rady, čemu se vyhnout a jak postupovat. Příklady a poučení z judikatury a praxe kontrolních orgánů. Na semináři bude vysvětleno, z jakých důvodů a v jakých situacích lze kontrolu očekávat. Seminář ukáže na praktických příkladech, jak se lze na kontrolu připravit a jaké jsou nejčastěji kontrolované oblasti. Při účasti se dozvíte, jaká jsou nejčastější a nejvíce sankcionovaná pochybení zaměstnavatelů, která kontrolní orgány identifikují. Na semináři bude popsáno, jak kontrola probíhá a jak se během ní chovat. Bude vysvětleno, jaký je další proces a možnosti, pokud kontrolovaný subjekt s výsledky kontroly nesouhlasí. Vše bude ilustrováno na příkladech z běžného života, judikatury i praxe kontrolních orgánů. Na praktických případech bude předvedeno, j * • kontrolní orgány a jejich pravomoce, • jak se stanovují priority kontrol, • co mohou kontrolní orgány požadovat a co požadovat nemohou, • jaká práva má kontrolovaný subjekt, • co mohou kontrolní orgány kontrolovat, • jak se na kontrolu připravit, • jak při kontrole postupovat, • co jsou nejčastější prohřešky zaměstnavatelů a jak se trestají, • specifika kontrol v souvislosti s programy Antivirus, • co dělat po kontrole, • jak se bránit výsledkům kontroly, pokud nesouhlasím, • mrazivé příběhy z praxe. Odpovědi na dotazy. ...1. VOX s.r.o.

\n

Čas načtení: 2025-04-15 19:10:00

Čtvrtina českých firem zakazuje používání AI

Používání umělé inteligence (AI) svým pracovníkům výslovně zakazuje 24 procent českých zaměstnavatelů. Na druhé straně 38 procent firem zaměstnance ve využívání AI podporuje, nejčastější je tento přístup u pražských společností. Polovina zástupců...

\n

Čas načtení: 2025-04-16 23:32:00

Využívat umělou inteligenci zakazuje čtvrtina českých zaměstnavatelů

Používání umělé inteligence (AI) svým pracovníkům výslovně zakazuje 24 procent českých zaměstnavatelů. Na druhé straně 38 procent firem zaměstnance ve využívání AI podporuje, nejčastější je tento přístup u pražských společností. Polovina zástupců firem si myslí, že se v nich umělá inteligence do pěti let stane nedílnou součástí pracovního procesu. Vyplývá to z průzkumu pro společnost eD system, která patří mezi nejvýznamnější distributory informačních technologií na českém a slovenském trhu…

\n
---===---

Čas načtení: 2018-12-10 09:28:00

e-Neschopenky

Už jste slyšeli o e-neschopenkách? Měli by být zavedeny od roku 2020 a měli by ulevit jak zaměstnavatelům, lékařům, ale i zaměstnancům. Elektronizace dočasných pracovních neschopností je rozdělena do tří etap. 1. Nová informační služby pro zaměstnavatele Od 1. ledna 2019 zavádí Česká správa sociálního zabezpečení novou informační službu pro zaměstnavatele. Prostřednictvím portálu ČSSZ bude moci zaměstnavatel  zjistit informaci, zda je již v systému ČSSZ zaevidovaná nová pracovní neschopnost jeho zaměstnance, od jakého data a také k jakému datu byla ukončena. Tato nová služba pro zaměstnavatele bude přístupná po přihlášení do ePortálu ČSSZ.   2. Dvě nová zákonná opatření Od 1. července 2019 mají platit dvě nová zákonná opatření: povinná elektronická forma hlášení ošetřujícího lékaře o vzniku a ukončení dočasné pracovní neschopnosti, s tím souvisí také zkrácení lhůty, v níž ošetřující lékař toto rozhodnutí odešle, rozšíření okruhu údajů, které budou orgány nemocenského pojištění sdělovat zaměstnavatelům o dočasné pracovní neschopnosti jejich zaměstnanců – jedná se například o informace o místě pobytu zaměstnance v dočasné pracovní neschopnosti či rozsahu vycházek. Zavedení povinného elektronického hlášení urychlí předávání informací od ošetřujících lékařů okresním správám sociálního zabezpečení, protože nebude třeba doručování papírových neschopenek prostřednictvím pošty. Elektronicky předané údaje o nových pracovních neschopnostech se rychle načtou do databáze nemocenského pojištění, což umožní brzký přístup zaměstnavatelů k údajům o pracovních neschopnostech jejich zaměstnanců. Pouze v případě nepřesné nebo nedostatečně vyplněné neschopenky bude muset OSSZ údaje došetřovat a zaměstnavatelé nebudou mít k dispozici data online, ale později. Předávání údajů od lékařů bude probíhat prostřednictvím současné služby provozované ČSSZ již od roku 2010, která technicky neumožňuje připojení na aktuální centrální registry zaměstnavatelů a zaměstnanců a podporu při vyplňování nezbytných údajů, zbylé části stávajícího formuláře budou muset lékaři v druhé polovině roku 2019 tisknout. Přístup zaměstnavatelů k údajům bude nadále probíhat prostřednictvím online služby ePortálu ČSSZ. 3. Úplná elektronizace Od roku 2020 by měl být celý proces související s dočasnou pracovní neschopností již zcela funkční. Služby pro zaměstnavatele doplní nové elektronické služby pro ošetřující lékaře s podporou centrálních registrů ČSSZ. Sníží se administrativní zatížení jak lékařů, tak zaměstnavatelů. Když lékař zadá číslo pojištěnce do aplikace elektronické neschopenky, dojde k načtení všech dalších údajů z centrálních registrů ČSSZ včetně aktuálních zaměstnavatelů a lékař jen ověří u pacienta správnost údajů a v systému potvrdí vznik nové pracovní neschopnosti. Zaměstnavatelům odpadne povinnost přijímat od zaměstnanců a předávat OSSZ žádosti o nemocenské. Pouze při pracovní neschopnosti delší než 14 kalendářních dnů zašle zaměstnavatel okresní správě sociálního zabezpečení nezbytné údaje (zejména o výši příjmu zaměstnance a o způsobu výplaty mzdy), aby bylo možné vypočítat a vyplatit nemocenskou dávku. Jediným formulářem, který pravděpodobně zůstane v papírové podobě, bude Průkaz práce neschopného pojištěnce. Ten bude mít zaměstnanec u sebe, bude se jím prokazovat při kontrole, může jím na žádost zaměstnavatele prokazovat překážku v práci i doložit datum ukončení neschopnosti pro výplatu náhrady mzdy.  

Čas načtení: 2019-01-04 10:39:50

Co se musí udělat mzdová účetní na začátku roku?

A máme tu nový rok a v dnešním článku si řekneme jaké povinnosti má mzdová účetní po skončení kalendářního roku. 1. Zpracování mzdových listů, rekapitulace mezd a odvodů za jednotlivé měsíce V první řadě je nutné zpracovat mzdové listy za každého zaměstnance, který byl ve společnosti v daném roce zaměstnán. Mzdové listy slouží jako podklad pro roční zúčtování daně, o kterém hovoříme níže. 2. Shromáždit podklady pro roční zúčtování záloh a provést na žádost zaměstnance roční zúčtování záloh na daň příjmu ze závislé činnosti a z funkčních požitků O roční zúčtování záloh si může požádat každý zaměstnanec, který nemá povinnost podávat daňové přiznání. Činí tak písemně, vyplněním a podpisem části III Prohlášení. Termín pro podání žádosti a současně dodání potřebných podkladů pro vyhotovení zúčtování je nejpozdějido 15. února následujícího kalendářního roku. 3. Vyhotovit a podat finančnímu úřadu vyúčtování daně z příjmů ze závislé činnosti a vyúčtování daně vybírané srážkou podle zvláštní sazby daně z příjmů fyzických (právnických osob) Pro podání vyúčtování daně z příjmů ze závislé činnosti jsou stanoveny dvě lhůty. Termín pro odevzdání se liší v závislosti na tom, má-li subjekt datovou schránku. Pokud ano, podává elektronické vyúčtování, a potom je lhůta pro podání do 20. 3. následujícího roku. Pokud datovou schránku daný subjekt nemá, podává vyúčtování daně z příjmů ze závislé činnosti do dvou měsíců po uplynutí předchozího kalendářního roku. 4.Vystavit zaměstnancům potvrzení o zdanitelných příjmech Pokud si zaměstnanec podává přiznání k dani z příjmů fyzických osob sám, požádá svého zaměstnavatele o vystavení „Potvrzení o zdanitelných příjmech“ a ten je povinen mu toto potvrzení vystavit do 10 dnů od podání žádosti. 5. Vystavit potvrzení o úhrnu vyměřovacích základů za kalendářní rok, z nichž bylo sraženo pojistné na zdravotní a sociální zabezpečení. Zaměstnavatel je povinen na žádost zaměstnance písemně potvrdit úhrn vyměřovacích základů za kalendářní rok, z nichž bylo za zaměstnance odvedeno pojistné. Potvrzeními jednotlivých zaměstnavatelů následně zaměstnanec doloží svoji písemnou žádost o vrácení přeplatku na pojistném. Toto potvrzení je zaměstnavatel povinen vystavit do osmi dnů od podání žádosti. 6. Písemně oznámit úřadu práce plnění povinného podílu zaměstnávání osob se zdravotním postižením Povinnost zaměstnávat osoby se zdravotním postižením má každý zaměstnavatel, který zaměstnává více než 25 zaměstnanců v pracovním poměru. Povinný podíl činí 4 %. Tuto povinnost mohou firmy plnit třemi způsoby. Buď zaměstnají osoby se zdravotním postižením, nebo odebírají výrobky či služby od zaměstnavatelů, kteří zaměstnávají více než 50 % osob se zdravotním postižením, nebo odvedou příslušnou částku plnění do státního rozpočtu. Oznámení je nutné podat do 15. února následujícího roku. 7.Připravit Prohlášení poplatníka daně z příjmu fyzických osob ze závislé činnosti na další období Zaměstnavatel musí umožnit svým zaměstnancům podepsat příslušné prohlášení k dani, díky kterému zaměstnanec uplatňuje nejen základní slevu na poplatníka, ale i další, jako např. slevu na invaliditu, slevu na studenta apod. Tyto skutečnosti samozřejmě musí zaměstnavateli doložit příslušnými potvrzeními. Prohlášení podepisují zaměstnanci nejpozději 15. února následujícího roku. 8. Vyplnit Evidenční list důchodového pojištění ELDP překládá zaměstnavatel České správě sociálního zabezpečení a musí tak učinit nejpozději do 30. dubna následujícího roku. Zde je bezpodmínečně nutné vyhotovit tři kopie, jedna se předkládá příslušné správě sociálního zabezpečení, druhou obdrží zaměstnanec a třetí musí zaměstnavatel uschovat po dobu tří kalendářních let po období, kterého se týká.

Čas načtení: 2024-04-17 15:46:00

Firmy i dohodáři získali půl roku navíc, pojistné se začne platit až od ledna

Povinnost zaměstnavatelů platit odvody na pojistném u dohod o provedení z práce se posune z letošního 1. července na 1. leden příštího roku. Schválila to Sněmovna v novele zákona o investičních společnostech, kam vložil příslušný pozměňovací návrh ministr práce Marian Jurečka se dvěma dalšími poslankyněmi. Odklad přivítali zástupci podnikatelů, zaměstnavatelů i daňových poradců.

Čas načtení: 2024-04-17 15:54:00

Firmy i dohodáři získali půl roku navíc, pojistné se začne platit až od ledna

Povinnost zaměstnavatelů platit odvody na pojistném u dohod o provedení z práce se posune z letošního 1. července na 1. leden příštího roku. Schválila to Sněmovna v novele zákona o investičních společnostech, kam vložil příslušný pozměňovací návrh ministr práce Marian Jurečka se dvěma dalšími poslankyněmi. Odklad přivítali zástupci podnikatelů, zaměstnavatelů i daňových poradců.

Čas načtení: 2024-05-29 04:43:00

Benefity: Preference zaměstnanců se míjejí s nabídkou zaměstnavatelů

I navzdory obavám z dopadu vládního konsolidačního balíčku na oblast zaměstnaneckých benefitů k žádnému kritickému scénáři nedošlo a očekávané plošné snižování benefitů se nekonalo. Nedošlo však ani k harmonizaci preferencí zaměstnanců s nabídkou zaměstnavatelů. Prostor pro kreativitu zaměstnavatelů a úpravy balíčku nabízených benefitů s cílem přilákat nové zaměstnance tedy zůstává velký. Vyplývá to z průzkumu personální agentury Grafton Recruitment, do něhož se letos zapojilo 1951 respondentů, kteří prozradili, jaké benefity jim poskytuje jejich současný zaměstnavatel a o jaké by měli zájem v budoucnu.

Čas načtení: 2024-09-25 09:55:00

2024 HP Work Relationship Index odhaluje: uživatelé AI mají zdravější vztah k práci

Palo Alto (Kalifornie) 25. září 2024 (PROTEXT/GlobeNewswire) - Druhá výroční globální studie zjistila, že pracovníci, kteří využívají umělou inteligenci (AI), jsou o 11 bodů spokojenější se svým vztahem k práci oproti těm, kteří ji nepoužívajíNejdůležitější poznatky• Pouze 28 % znalostních pracovníků z různých odvětví po celém světě má zdravý vztah k práci, je to o jeden bod více než v roce 2023• Využívání AI mezi znalostními pracovníky vzrostlo v roce 2024 na 66 % z 38 % v loňském roce; pracovníci, kteří AI používají, jsou o 11 bodů spokojenější se svým vztahem k práci než jejich kolegové, kteří ji nepoužívají• Nejméně dvě třetiny znalostních pracovníků si přeje personalizované pracovní zkušenosti; 87 % z nich by bylo ochotno vzdát se části svého platu, aby je získali• Pouze 44 % vedoucích pracovníků má důvěru ve své lidské dovednosti; ženy ve vedení podniků jsou výrazně sebevědomější než jejich mužské protějškySpolečnost HP Inc. (NYSE:HPQ) dnes zveřejnila druhý ročník HP Work Relationship Index (WRI), komplexní studie, která zkoumá vztah světa k práci. Studie, která zahrnovala 15.600 respondentů napříč průmyslovými odvětvími ve 12 zemích, ukazuje, že práce stále doopravdy nefunguje. K práci má zdravý vztah pouze 28 % znalostních pracovníků, což je ve srovnání s loňskými zjištěními nárůst o jeden bod. Nová zjištění se však zaměřují na dvě možná řešení, jak vztah k práci zlepšit: AI a personalizované pracovní zkušenosti.„Víme, že očekávání zaměstnavatelů i zaměstnanců se vyvíjí, a věříme, že chytré technologie jsou klíčem k uspokojení potřeb dnešních pracovníků,“ řekl Enrique Lores, prezident a CEO společnosti HP Inc. „Budoucnost práce se otevře díky využití síly AI k vytváření řešení a zkušeností, které budou hnací silou růstu podnikání a umožní jednotlivcům dosáhnout osobního a profesního naplnění.“Personalizované pracovní zážitky mohou vést ke zdravějšímu vztahu k práciVe druhém roce studie pokračovala v analýze aspektů vztahu lidí k práci, včetně úlohy práce v jejich životě, jejich dovedností, schopností, nástrojů, pracovních prostor a jejich očekávání od vedení. V tomto roce WRI odhaluje hlavní univerzální potřebu znalostních pracovníků: personalizované pracovní zkušenosti.Nejméně dvě třetiny pracovníků vyjádřily touhu po personalizovaných pracovních zkušenostech, včetně na míru šitých pracovních prostor, přístupu k preferovaným technologiím a flexibilního pracovního prostředí. Tyto zkušenosti jsou klíčové pro zlepšení vztahu k práci a mají pozitivní dopady jak na zaměstnance, tak na podniky:• 64% znalostních pracovníků uvádí, že pokud by práce byla šitá na míru nebo přizpůsobená osobním potřebám a preferencím, do rozvoje své společnosti by investovali více.• 69 % znalostních pracovníků se domnívá, že by to zlepšilo jejich celkovou pohodu.• 68% znalostních pracovníků uvedlo, že by je to motivovalo k tomu, aby u svých současných zaměstnavatelů zůstali déle.Tato touha po personalizaci je tak silná, že 87 % znalostních pracovníků by se kvůli ní bylo ochotno vzdát části svého platu. V průměru by pracovníci byli ochotni vzdát se až 14 % svého platu, přičemž pracovníci z generace Z až 19 %.Umělá inteligence otevírá znalostním pracovníkům nové možnosti, jak si užít práci a zvýšit produktivituVyužití AI mezi znalostními pracovníky se v roce 2024 vyšplhalo na 66 %, zatímco loni to bylo 38 %. Pracovníci, kteří AI využívají, vidí její výhody, včetně zdravějšího vztahu k práci:• 73 % z nich má pocit, že jim AI usnadňuje práci, a téměř 7 z 10 (69 %) si přizpůsobuje používání AI ke zvýšení vlastní produktivity, což naznačuje, že AI by mohla být ingrediencí k otevření personalizovanější pracovní zkušenosti.• 60 % uvádí, že AI hraje klíčovou roli při zlepšování rovnováhy mezi jejich pracovním a soukromým životem.• 68 % respondentů tvrdí, že jim AI otevírá nové možnosti, jak si práci užít.• 73 % respondentů se shoduje v tom, že lepší porozumění AI jim usnadní kariérní postup.Znalostní pracovníci, kteří AI používají, jsou navíc ve svém vztahu k práci spokojenější o 11 bodů než jejich kolegové, kteří tak nečiní. Proto je naléhavě nutné dostat AI do rukou pracovníků co nejdříve, protože u uživatelů, kteří AI nepoužívají, se projevily zvýšené obavy z nahrazení pracovního místa umělou inteligencí – obavy vyjádřilo 37 % z nich, což je 5 bodů více než v loňském roce.Vedoucím pracovníkům podniků chybí sebedůvěra; světlým bodem se stávají vedoucí pracovniceZatímco v celosvětovém měřítku index ukazuje malé změny, země, které zaznamenaly nárůst indexu individuálních pracovních vztahů, zaznamenaly mírné zlepšení v šesti klíčových faktorech zdravého vztahu k práci – především ve faktorech vůdcovství a naplnění. Letošní index odhalil, že důvěra ve vrcholové vedení zůstává rozhodujícím faktorem zdravého vztahu k práci, existuje však nesoulad mezi uznáním důležitosti lidských dovedností (např. všímavost, sebeuvědomění, komunikace, kreativní myšlení, odolnost, empatie, emoční inteligence) a důvěrou vedoucích pracovníků v jejich naplňování:• Zatímco více než 90 % vedoucích uznává přínos empatie, pouze 44 % si je jistých svými lidskými dovednostmi.• Pouze 28 % pracovníků se u svých vedoucích setkává s empatií trvale, přestože 78 % si jí vysoce cení.Letošní průzkum však odhalil světlý bod: ženy vůdkyně. Vedoucí představitelky firem si jsou v průměru o 10 bodů jistější ve svých tvrdých dovednostech (technických, počítačových, prezentačních atd.) a zejména o 13 bodů jistější v lidských dovednostech než jejich mužské protějšky. Důvěra vedoucích představitelek firem v obě dovednosti za poslední rok vzrostla ( o10 bodů v lidských dovednostech, o 4 body v tvrdých dovednostech), zatímco sebedůvěra mužů ve vedoucím postavení v lidských dovednostech stagnovala a v tvrdých dovednostech poklesla (o 3 body).Další informace o HP Work Relationship Index naleznete na webových stránkách WRI a celou zprávu naleznete na stránkách HP Newsroom.MetodikaSpolečnost HP si nechala zpracovat online průzkum, který řídila společnost Edelman Data & Intelligence (DXI). Uskutečnil se v období od 10. května do 21. června 2024 ve 12 zemích: USA, Francii, Indii, Velké Británii, Německu, Španělsku, Austrálii, Japonsku, Mexiku, Brazílii, Kanadě a Indonésii. Společnost HP oslovila celkem 15.600 respondentů – 12.000 znalostních pracovníků (1000 v každé zemi); 2400 osob s rozhodovací pravomocí v oblasti IT (200 v každé zemi); a 1200 vedoucích pracovníků (100 v každé zemi).HP Inc. Vztahy s médiiMediaRelations@hp.com 

Čas načtení: 2024-12-10 11:10:00

Hlad po zaměstnancích trvá. Nejtěžší je sehnat ajťáky a odborníky na data

Nabírat nové lidi plánuje v příštím roce třicet procent zaměstnavatelů, náborové plány zaměstnavatelů tak zůstávají už skoro rok stabilní. Ukázal to průzkum personální společnosti ManpowerGroup mezi více než 500 zaměstnavateli v Česku napříč obory.

Čas načtení: 2024-12-10 11:10:00

Hlad po zaměstnancích trvá. Nejtěžší je sehnat ajťáky a odborníky na data

Nabírat nové lidi plánuje v příštím roce třicet procent zaměstnavatelů, náborové plány zaměstnavatelů tak zůstávají už skoro rok stabilní. Ukázal to průzkum personální společnosti ManpowerGroup mezi více než 500 zaměstnavateli v Česku napříč obory.

Čas načtení: 2025-01-20 13:21:59

Profesní tituly MBA a LL.M. pod drobnohledem zaměstnavatelů

V dnešní době se profesní tituly MBA a LL.M. staly ... The post Profesní tituly MBA a LL.M. pod drobnohledem zaměstnavatelů appeared first on i15.cz.

Čas načtení: 2025-01-29 18:00:00

Vláda podpořila povinný příspěvek zaměstnavatele lidem z náročných profesí

Poslanecký návrh zákona s povinným příspěvkem zaměstnavatelů na spoření na stáří místo možnosti dřívější penze podpořila vláda. Nová povinnost se týká zaměstnavatelů, u nichž lidé vykonávají rizikovou práci zařazenou do třetí kategorie. Jde o více než 100 tisíc lidí.

Čas načtení: 2025-01-29 18:15:00

Vláda podpořila povinný příspěvek zaměstnavatele lidem z náročných profesí

Poslanecký návrh zákona s povinným příspěvkem zaměstnavatelů na spoření na stáří místo možnosti dřívější penze podpořila vláda. Nová povinnost se týká zaměstnavatelů, u nichž lidé vykonávají rizikovou práci zařazenou do třetí kategorie. Jde o více než 100 tisíc lidí.

Čas načtení: 2025-01-29 18:31:23

Vláda schválila návrh povinného spoření firem na penzi části náročných profesí

Kabinet schválil návrh zákona s povinným příspěvkem zaměstnavatelů do spoření na stáří místo možnosti dřívější penze, který předložili vládní poslanci. Na tiskové konferenci to řekl premiér Petr Fiala (ODS). Autoři navrhují, aby sněmovna schválila předlohu zrychleně a změny začaly platit od července. Odbory i organizace zaměstnavatelů s normou i způsobem její přípravy nesouhlasí.

Čas načtení: 2025-01-29 18:20:00

Povinné spoření firem na penzi náročným profesím a další novinky pro firmy schválila vláda

Vláda ve středu schválila návrh zákona s povinným příspěvkem zaměstnavatelů do spoření na stáří místo možnosti dřívější penze, který předložili vládní poslanci. Na tiskové konferenci to řekl premiér Petr Fiala (ODS). Podle normy by pracovníkům takzvané třetí kategorie, kteří odpracují v chladu, teple, s vibracemi či fyzickou zátěží aspoň 11 směn za měsíc, měla firma spořit čtyři procenta vyměřovacího základu výdělku. Odbory i organizace zaměstnavatelů s normou i způsobem její přípravy nesouhlasí.

Čas načtení: 2025-03-07 15:03:00

15:03 Studio ČT24

Témata: Flexinovela zákoníku práce pohledem zaměstnavatelů (postoj zaměstnavatelů); Vývoj po parlamentních volbách v Německu (komentář)[online]

Čas načtení:

Kontroly v oblasti pracovního práva a jak na ně

[skoleni-kurzy.eu] Přehled o právní úpravě kontrol v oblasti pracovního práva. Popis, jaké mají kontrolní orgány práva a povinnosti, jak zpravidla kontrola probíhá, z jakých důvodů k ní dojde a jak se na ni připravit. Praktické rady, čemu se vyhnout a jak postupovat. Příklady a poučení z judikatury a praxe kontrolních orgánů. Na semináři bude vysvětleno, z jakých důvodů a v jakých situacích lze kontrolu očekávat. Seminář ukáže na praktických příkladech, jak se lze na kontrolu připravit a jaké jsou nejčastěji kontrolované oblasti. Při účasti se dozvíte, jaká jsou nejčastější a nejvíce sankcionovaná pochybení zaměstnavatelů, která kontrolní orgány identifikují. Na semináři bude popsáno, jak kontrola probíhá a jak se během ní chovat. Bude vysvětleno, jaký je další proces a možnosti, pokud kontrolovaný subjekt s výsledky kontroly nesouhlasí. Vše bude ilustrováno na příkladech z běžného života, judikatury i praxe kontrolních orgánů. Na praktických případech bude předvedeno, j * • kontrolní orgány a jejich pravomoce, • jak se stanovují priority kontrol, • co mohou kontrolní orgány požadovat a co požadovat nemohou, • jaká práva má kontrolovaný subjekt, • co mohou kontrolní orgány kontrolovat, • jak se na kontrolu připravit, • jak při kontrole postupovat, • co jsou nejčastější prohřešky zaměstnavatelů a jak se trestají, • specifika kontrol v souvislosti s programy Antivirus, • co dělat po kontrole, • jak se bránit výsledkům kontroly, pokud nesouhlasím, • mrazivé příběhy z praxe. Odpovědi na dotazy. ...1. VOX s.r.o.

Čas načtení: 2025-05-18 08:38:00

Přidáno? Nejspíš jen na oko. Zaměstnanci to tolik nepociťují

I když 80 procent zaměstnavatelů loni plošně zvyšovalo mzdy, jen polovina zaměstnanců vnímá, že skutečně dostala přidáno. Důvodem rozdílu je jen mírný růst mezd. Třetina lidí si plánuje říct v letošním roce o více peněz. Vyplývá to z průzkumu Grafton Recruitment, do kterého se zapojilo 1500 respondentů z řad zaměstnanců a 269 zástupců zaměstnavatelů.

Čas načtení: 2024-02-09 16:22:00

Daňové přiznání: Více zaměstnavatelů v roce 2023? Na co máte nárok a jaké máte povinnosti

Řada zaměstnanců pracovala během roku 2023 pro více zaměstnavatelů, ať už postupně za sebou nebo současně. Kdy musí zaměstnanci podat daňové přiznání v roce 2024? A jak řeší daně zaměstnanci s brigádami na dohody? Kdo má nárok na daňový přeplatek a jak získat daňovou vratku?

Čas načtení: 2024-01-09 00:00:00

Série debat personalistů s odbory ukázala, jak důležitý je pro obě strany profesní rozvoj zaměstnanců a jak ho efektivně realizovat

Personalisté i zástupci zaměstnanců, resp. odboráři, se shodují, že profesní rozvoj zaměstnanců je dnes nezbytnost. Zatímco průmyslové sektory jsou natolik zatíženy povinnými školeními danými legislativou, že jim na další rozvoj pracovníků téměř nezbývá prostor, odborníci ze sociálních služeb by ocenili větší rozsah povinného profesního vzdělávání. Technologická proměna způsobu vzdělávání má i svá negativa. I tato zjištění vyplynula z debat na fokusních skupinách zástupců zaměstnavatelů a odborů…

Čas načtení: 2024-02-18 05:00:00

Stanjurův muž: Výpovědi bez důvodů se nebráním. Jen pochybuji, že jsme jako Dánové

Je těžko pochopitelné, že Česko má nejnižší nezaměstnanost v EU, ale zároveň největší propad reálných mezd. „Kdybych byl odborářský boss, budu tady všechny burcovat, aby šli na barikády a říkali si u svých zaměstnavatelů o daleko vyšší mzdy,“ říká v rozhovoru pro Lidovky.cz náměstek ministra financí a bývalý viceguvernér České národní banky Marek Mora.

Čas načtení: 2013-06-11 10:21:00

Jak na papíry

Také si všechno píšete na papír? Schováváte výstřižky z časopisů, informace o zajímavých místech, recepty a další užitečné informace? Píšete si na papír, co potřebujete udělat nebo nápady, co by bylo fajn udělat?Já to tak dělám. Připadá mi, že informace i vlastní nápady jsou cenné a člověk by si je měl schovávat. Nemám příliš důvěry k lidem, kteří si nic nepíšou a tvrdí, že si to budou pamatovat. Buď toho mají málo, nebo jim nevadí, když něco zapomenou. Zvlášť vlastní nápady se snadno zapomínají. Tento problém můžete mít jak v práci, tak v soukromých a rodinných písemnostech, dokonce je to dost pravděpodobné, protože k tomu stavu vás dovedly vaše zvyky a ty jsou obvykle podobné jak v osobním, tak v pracovním životě. Tenhle v zásadě dobrý zvyk nespoléhat jen na vlastní hlavu, ale raději si důležité věci zapisovat, má ale jednu odvrácenou tvář. Můžete skončit s hromadou papírů, o kterých víte, že je v nich spousta zajímavých a důležitých věcí, ale vůbec se vám nechce se jimi probírat. Čím déle narůstající horu písemností ignorujete, čím méně máte chuť na ni byť jen pomyslet, natožpak s tím něco dělat. Třeba i proto, že nám ta spousta papírového chaosu jaksi skrytě připomíná, že jsme něco neudělali, nezvládli, zanedbali. Nemluvě už o tom, jaká nepříjemná překvapení – resty, zmařené příležitosti, upomínky – se můžou v papírech skrývat.   Ta spousta nevytříděných papírů jako by byla manifestací našich špatných vlastností: lenosti, nepořádnosti, nesystematičnosti. Ale on je to i výraz našich dobrých vlastností: tvořivosti, hojnosti nápadů i toho, že nám na něčem záleží a že se o něco smysluplného v životě snažíme. Naposled jsem se na sebe kvůli tomu zvyku hromadit papíry rozlobila tehdy, když jsem nemohla najít rodný list. Jeden z nejdůležitějších dokladů, který mám, a já ho nemohla najít. Už jsem se chystala, že si nechám udělat opis a ještě naposled jsem se probírala svými písemnostmi, až jsem ho našla zapadlý mezi dokumenty týkajících se zaměstnání a zaměstnavatelů. Rozhodla jsem se to změnit. Nemůžu jen tak hromadit papíry a nic s nimi nedělat.Když se na ně podívám blíž, najdu zhruba tři druhy písemností:1.       Na vyhození. Papíry, které už ztratily aktuálnost a můžeme je bez výčitek svědomí zlikvidovat. Patří sem třeba staré programy kina, poznámky, které už nepotřebujeme, nebo dávno přečtené noviny. 2.       Dokumenty na založení. Rodné a oddací listy, korespondence s úřady, výpisy z bankovních účtů, fotografie, vizitky s adresou a telefonem, recepty vystřižené z časopisu a spousta dalšího, seznam může být nekonečný. Osvědčilo se mi ukládat je do šanonů, v papírnictví jich mají spoustu a některé jsou i natolik hezké, že se dají uložit do knihovny jako velké knížky. Dovnitř se dají koupit plastové kapsy a do nich uložíte snadno uložíte papíry libovolných rozměrů. Pokusila jsem se rozdělit si svoje písemnosti do různých skupin: a.       Důležité doklady – pas, rodný list, oddací list apod. Není jich moc, ale jsou to nejspíš nejdůležitější písemnosti, které máte. V souvislosti s nedávnými povodněmi mě napadlo, že od těchto dokumentů by bylo dobré mít kopii, buď papírovou a uloženou někde mimo domov nebo dogitální, uloženou třeba v emailové schránce. Určitě by mezi nimi mohly být i pojistné smlouvy. b.      Výpisy z bankovních účtů. Nevím, jak dlouho je třeba je ukládat, takže je raději nevyhazuju, dávám je do šanonů. Pokud už je vyhazuju, tak je pečlivě roztrhám, přece jen bych nerada, aby si je někdo prohlížel. c.       Fotografie, památky, suvenýry. Sem patří třeba prospekty z míst, kde jste byli na dovolené a prostě je nechcete vyhodit, přáníčka a pohlednice, obrázky od dětí nebo vnoučat, prostě všechno to, co by bylo zbytečné, kdybychom k tomu neměli citový vztah. Zařadila bych sem třeba i třeba háčkovaný šál od mojí babičky, který jsem nikdy nenosila a nosit nebudu, ale ani nemám to srdce ho vyhodit. Na podobné věci mám vyhražený starý kufřík, ale už se mi to tam moc nevejde. S věkem těch památek a suvenýrů přibývá a opravdu nemám chuť je vyhazovat. 3.       Nevím, co s tím. Nejobtížnější kategorií jsou pro mě různé nápady, recepty, výstřižky, poznámky. Jsou to vlastně takové skryté úkoly nebo nápady, jak něco udělat. Protože těch nápadů mám hodně, tak logicky nemůžu stihnout všechno. Mám třeba spoustu nápadů na psaní, ať už vlastních poznámek nebo inspirativních článků z časopisů. Času na psaní ovšem tolik nemám, takže se mi ty nápady hromadí a k většině z nich se nejspíš nikdy nedostanu. Snažím se tedy aspoň ty nápady roztřídit podle témat a uložit do šanonu nebo do krabice. Papíry z této skupiny se mi také nejhůř vyhazují. Nejen proto, že tam můžou být užitečné informace, ale taky proto, že je v nich určitý potenciál, může z toho být zajímavý článek na blog nebo i něco většího.   Jak jste na tom vy, taky máte takový problém s papíry? Nebo máte své písemnosti v dokonalém pořádku?