<p>Motivačné video v štýle „FINAL DESTINATION“.</p> <p>The post <a rel="nofollow" href="https://www.nudavpraci.sk/videa/respektujte-planetu-zlo-sa-vzdy-vrati/">Rešpektujte planétu! Zlo sa vždy vráti</a> appeared first on <a rel="nofollow" href="https://www.nudavpraci.sk/">nudaVpraci.sk</a>.</p>
Čas načtení: 2025-05-05 19:18:41
Rešpektujte planétu! Zlo sa vždy vráti
Motivačné video v štýle „FINAL DESTINATION“. The post Rešpektujte planétu! Zlo sa vždy vráti appeared first on nudaVpraci.sk.
\nČas načtení: 2025-05-05 19:18:41
Rešpektujte planétu! Zlo sa vždy vráti
Motivačné video v štýle „FINAL DESTINATION“. The post Rešpektujte planétu! Zlo sa vždy vráti appeared first on nudaVpraci.sk.
Čas načtení: 2019-07-19 14:35:13
Anglický protisměr v prodeji knih
Jak se liší prodej knížek na českém a anglickém trhu? Co tamní knihkupectví zachránilo od krachu? A proč je třeba, aby prodavači knih budovali vztah se zákazníkem a věnovali mu více pozornosti než jen při placení? Nejen o tom jsem se bavila s českou manažerkou knihkupectví Waterstones v Londýně Pavlínou Tichou. Už dlouho mě zajímal příběh ručně psaných popisků vystavených u knih. Něco takového se v českých knihkupectvích nevidí. V pobočkách Waterstones jsem si toho všimla pokaždé a tentokrát tomu chci přijít na kloub. „Jsem z Ústí nad Labem, a když jsem doma, zajdu do knihkupectví, abych si koupila nějaké knížky. Nikdo se vám tam ale nevěnuje do doby, než chcete platit,“ svěřuje se se svými zkušenostmi manažerka Pavlína Tichá, kterou zpovídám v pobočce na Piccadilly Street. „V Česku vidím velkou mezeru mezi prodejcem knih a zákazníkem. Nevím, jestli je to tím, že tamním prodejcům chybí znalost nebo motivace.“ Když ve Waterstones trénují nové posily, kladou jim na srdce mimo jiné i to, že nejprve dají knížku do rukou zákazníka a teprve pak si půjdou stoupnout za pokladnu. „Vztah totiž navazujete ihned poté, co zákazník vstoupí do prodejny. V žádném případě to však není o tom, že se na vás prodejce pověsí a vnucuje vám svou ochotu, i když o ni nestojíte,“ líčí Tichá. „Prodejce knih musí mít šestý smysl. Už když člověka pozdravíte, můžete poznat, jaký typ zákazníka to je. Někdo si chce knížky jen koupit a s nikým se bavit nechce. Někdy se vyznají zákazníci ve specifické kategorii mnohem lépe než prodavač, který se musí orientovat v celém spektru knih,“ pokračuje. „Taky záleží, kolik lidí máte v obchodě. Jak moc bychom chtěli jen chodit kolem zákazníků a bavit se o knížkách. Dneska jste sama viděla, že byl frmol a že jsem stála jen za kasou.“ Síla doporučení Důvodem, proč si jde zákazník koupit knížku do prodejen Waterstones a neudělá to z domova pomocí pár hbitých kliknutí přes internetový obchod Amazon, je servis. „My žijeme knížkami a lidé vědí, že když k nám přijdou a zeptají se, co doporučujeme vzít si na dovolenou, že jim naložíme minimálně deset knížek, se kterými si užijí srandu,“ vypráví Tichá. Zajímá mě, jestli si čtenáři najdou v té přehršli na trhu knížku, i když se jí neudělá v knihkupectví podpora. „Chtěla bych říct ano, ale bez podpory to nepůjde. Knížka bude mít fenomenální úspěch, jen pokud ji budou prodavači doporučovat,“ vysvětluje Tichá a vzápětí vypočítává, že Waterstones prodává i knihy malých vydavatelství vycházející třeba jen v tisícovém nákladu. „Většinou je to tak, že když knížce věříme, tak objednáme deset kusů a sledujeme prodeje. Pokud tam vidíme potenciál, postavíme se za ni víc a příště koupíme například už sto padesát kusů. Pak se rozhodujeme, které knihy vystavíme i do výlohy a u kterých zajímavých knih uděláme v prodejně výstavku a plakáty.“ O tom, jakou mají prodavači knih moc, svědčí ostatně i senzační úspěch, který sklidila kniha Stoner od Johna Williamse (česky ji vydalo roku 2015 nakladatelství Kniha Zlín v překladu Jiřího Popela; pozn. aut.). Román se stal bestsellerem až čtyřicet let po svém originálním vydání, a to právě díky doporučování prodejců v pobočkách Waterstones. Jak se to přihodilo? „Zjistili jsme, že vychází nové vydání románu Stoner, a ta knížka se nám prostě zdála dobrá, takže jsme o ní se zákazníky mluvili,“ komentuje Tichá husarský kousek jejich knihkupectví. {loadmodule mod_tags_similar,Související} {mprestriction ids="1,2"} „Komise? To mi přijde na hlavu postavené,“ komentuje manažerka zaběhlý český přístup vztahu mezi vydavatelstvím a prodejnou knih. S touto praxí se nikdy nesetkala, neboť se knižní distribuci začala věnovat až v Anglii, takže ji musím do reality světa, kdy si knihkupectví knihy de facto od vydavatele půjčuje a teprve po jejich prodeji je zaplatí, sama uvést. „Tady to funguje tak, že nakladatelství se předhání, abychom od nich měli knížky. Konkurence je veliká. Knihy hned odkupujeme, ale ponecháváme si možnost vrátit neprodané knížky. Je tam časový limit a podrobnosti jsou už součástí know-how.“ Svoboda se cení víc Síť knihkupectví Waterstones má v Británii téměř 300 poboček a je v této zemi největším celonárodním prodejcem knih. Přesto se společnost před pár lety ocitla na pokraji krachu. „Waterstones má veřejně obchodovatelné akcie, takže to nebylo tajemstvím. V roce 2011 naši firmu odkoupil ruský podnikatel Alexander Mamut a do role výkonného ředitele firmy dosadil pana Jamese Daunta,“ popisuje Tichá. „Ten vidí knihy jako poslání a vedl úspěšný byznys šesti nezávislých knihkupectví. Naši firmu personálně zefektivnil a zeštíhlil a provedl ještě jednu zajímavou změnu. Řetězec Waterstones se za jeho vedení vzdal nemalých poplatků od vydavatelů knih za vystavování titulů ve výlohách či na prémiových místech.“ Člověk, který se rozhodl vzepřít praxi v Česku tak běžné, mě začíná čím dál víc zajímat. „Pan Daunt je hodně podnikavý a schopný člověk. Bankovní kariéry se vzdal pro svou zálibu v knihách (kariéru v bankovnictví opustil James Daunt v roce 1990, tedy ve svých 26 letech, aby založil první pobočku knihkupectví Daunt; pozn. aut.). Je pravda, že od doby, co nedostáváme zaplaceno od vydavatelství, jsme se vrátili ke starému řemeslu. Vystavujeme jen to, čemu věříme,“ vysvětluje Tichá přeměnu, kterou síť knihkupectví Waterstones prošla, a dodává, že Waterstones byla loni od miliardáře Mamuta odkoupena investičním fondem Elliot Advisors. „Pan Daunt dal mnohem víc svobody menším pobočkám, které si do velké části rozhodují samy, jaké knížky budou nakupovat. Zbavily jsme se věcí, které jsme museli od nakladatelů koupit a které nebyly prodejné. Dřív totiž všechny pobočky měly stejné zboží a vypadaly stejně. Vůbec se nedbalo na to, zda se tam ty knihy prodávají. Když celebrita napíše biografii, tak ji u nás na Piccadilly se spoustou zákazníků z řad turistů prodáme, ale má smysl dát dvě stě těchto knih do severního Skotska, kde o této celebritě nikdy neslyšeli?“ Prodavači, co s knihami spí Jaká je praxe u ostatních anglických knihkupectví, nechce Pavlína Tichá komentovat. „Nikdo se nechlubí tím, zda se platí za vystavování knih. Je to obchodní tajemství. Když se ale odborník podívá na vystavené knihy v různých knihkupectvích, pozná, že něco nehraje,“ dodává. Ptám se, jak přísný je výběr zaměstnanců – prodavačů knih – na pobočku v Piccadilly. „Rozhodně to nemusí být lidé, kteří studovali literaturu. Ani já ji nestudovala,“ prozrazuje manažerka. „Musí mít ale zájem o knihy. Říkám jim s nadsázkou, ať se připraví na to, že kromě toho, že budou knihy číst, je budou i jíst a spát s nimi,“ směje se. „Denně nám chodí na pobočku dvacet až třicet žádostí uchazečů o práci. Ti, co projdou sítem, tu dostávají první tři měsíce minimální mzdu, takže jim říkám na rovinu, že jestli chtějí jen nějakou práci a peníze, ať jdou raději jinam. Pokud ale chtějí práci, která dává smysl, jsou tu na pravém místě.“ A jak je to tu s těmi ručně psanými popisky ke knížkám? Samozřejmě je tu píší sami zaměstnanci poté, co si knížku přečtou. Je běžné, že v každém knihkupectví Waterstones narazíte na jinou skladbu knih, protože nic už není centrálně řízeno. „Knížku nám může klidně nabídnout k prodeji každý, i autor, který ji vydal vlastním nákladem. Když je to místní autor, často to bude jen jedna naše pobočka, která tu knihu bude mít. Například u nás na Piccadilly nedává smysl mít autora, který je známý jen v Jižním Walesu, ale tam se bude knížka naopak prodávat velmi dobře.“ Potřebujeme bestseller? Zajímá mě, od kolika prodaných kusů se v Anglii považuje kniha za bestseller. „Bestseller je přece Bible, protože té se prodalo přece nejvíc,“ usměje se Tichá. „Pro nás ve Waterstones nemá smysl používat slovo bestseller. Když noviny něco bestsellerem nazvou, tak my to převezmeme, ale sami o sobě knížku bestsellerem nenazveme. Problém totiž je, že na obalu každé knížky dnes stojí psáno, že je to bestseller. Ale pak nemáte možnost dohledat, co vlastně tu knížku bestsellerem dělá. Každou neděli v britských novinách The Sunday Times vychází tabulky knižních prodejů na základě průzkumů agentury Nielsen. Hodně zákazníků žádá knížku uvedenou právě v tomto žebříčku, aniž by znali její přesný název nebo autora, takže to musím mít nastudované a ty noviny si pravidelně kupuju.“ V pobočce Waterstones na Piccadilly, která je největším knihkupectvím v Evropě, mají víc knih, než přečte člověk za celý život. „Je tu čtvrt milionu titulů, což je 8 mílí knih,“ prozrazuje mi žena, která za loňský rok přečetla sedmdesát pět knih, z nichž prý nedočetla jen jedinou. Když odsud odcházím, přemýšlím nad smysluplností knižního obchodu v anglickém podání, na míle odlišného od českého přístupu, kde mnozí knihkupci stále nechávají rozhodovat vydavatele, které knihy se budou propagovat, a pasují se tak do role pouhých prodavačů. V hlavě slyším i radu Jamese Daunta nezávislým knihkupcům: Pracujte tvrdě a respektujte zákazníka. Když to neuděláte, převezme vaši práci Amazon. {/mprestriction} Autorka je novinářka a fotografka na volné noze. Pozn. aut.: V době mezi naším rozhovorem a jeho zveřejněním Pavlína Tichá přestoupila jako manažerka do pobočky Waterstones v Gower Street.
Čas načtení: 2024-06-28 12:40:05
Al-Gharafa, Joseluovo nové dobrodružství
Real Madrid učinil důležité strategické rozhodnutí koupit Joselu od Espanyolu za 1,5 milionu eur. Po dokončení výkupu respektujte Joseluovo osobní přání a prodejte ho katarské Al-Gharafě za stejnou cenu. Real Madrid učinil důležité…
Čas načtení: 2025-01-27 17:07:00
Omezení a uzavírka v okolí Textilany
LIBEREC - Respektujte vymezený bezpečný prostor v okolí budovy.
Čas načtení: 2025-02-06 17:01:00
Majitel Líšně o Vrbovi: Jsou věci, ke kterým má právo se vyjádřit jen on sám
Důvod nečekaného konce fotbalového trenéra Pavla Vrby v druholigové Líšni zůstává dále nevyřčený. „Jsou věci, ke kterým má právo se vyjadřovat pouze dotyčný sám. Pokud se rozhodne tak neučinit, respektujte to, prosím,“ vyzval majitel klubu Igor Fait.
Čas načtení: 2025-02-06 17:01:00
Majitel Líšně o Vrbovi: Jsou věci, ke kterým má právo se vyjádřit jen on sám
Důvod nečekaného konce fotbalového trenéra Pavla Vrby v druholigové Líšni zůstává dále nevyřčený. „Jsou věci, ke kterým má právo se vyjadřovat pouze dotyčný sám. Pokud se rozhodne tak neučinit, respektujte to, prosím,“ vyzval majitel klubu Igor Fait.
Čas načtení: 2025-03-31 07:19:12
Jaké jsou 4 klíčové tipy pro nezapomenutelnou návštěvu Dubaje
Jaké jsou 4 klíčové tipy pro nezapomenutelnou návštěvu Dubaje redakce Po, 03/31/2025 - 07:19 Zábava Hodnocení Zvolte hodnoceníGive it 1/5Give it 2/5Give it 3/5Give it 4/5Give it 5/5 1. Respektujte místní tradice a zákony Dubaj, jako součást Spojených arabských emirátů, klade důraz na islámské tradice. Ačkoli je město moderní a přizpůsobené turistům, je nezbytné dodržovat místní zvyklosti. Při návštěvě mešit a vládních budov se doporučuje nosit konzervativní oblečení. Veřejné projevy náklonnosti, jako je objímání či líbání, jsou zakázány a konzumace alkoholu je povolena pouze v hotelech a licencovaných restauracích. Dodržení těchto pravidel vám zajistí bezproblémový pobyt. 2. Zvolte ideální čas pro cestu Dubaj trpí extrémním letním horkem, kdy teploty často přesahují 40 °C. Nejvhodnější doba k návštěvě je od listopadu do března, kdy je klima příjemnější a vhodné pro venkovní aktivity, jako jsou pouštní safari, návštěvy pláží a městské prohlídky. Pokud cestujete v létě, doporučuje se zaměřit na vnitřní atrakce, například návštěvu Dubai Mall, muzeí nebo využití online zábavy na platformě Rabona Casino, která poskytuje odpočinek v klimatizovaném prostředí. 3. Plánujte dopravu a využívejte moderní technologie Dubaj nabízí rozsáhlý systém veřejné dopravy, včetně Dubai Metro a taxi služeb, které spojují hlavní turistické atrakce, jako jsou Burj Khalifa, Dubai Marina a Gold Souk. Pro větší flexibilitu si můžete pronajmout auto, avšak mějte na paměti, že místní dopravní pravidla jsou přísná. Alternativou jsou aplikace jako Uber nebo Careem, které vám zajistí pohodlnou dopravu. Dobré plánování dopravy vám ušetří čas i peníze a zvýší celkový komfort. 4. Rozumně hospodařte s financemi I když je Dubaj známá svým luxusem, je možné si město užít i s omezeným rozpočtem. Hledejte cenově dostupné restaurace, historické trhy a bezplatné atrakce, jako jsou show fontán u Dubai Mall. Využívejte bezhotovostní platby a mějte u sebe menší hotovost v dirhamech pro drobné výdaje. Navíc Rabona Casino pravidelně nabízí speciální akce a bonusy, které vám mohou pomoci s úsporami a přinést další benefity při vašich výletech. Dobrá příprava je základem úspěšné návštěvy Dubaje. Pokud budete respektovat místní kulturu, zvolíte vhodné období pro cestování, efektivně naplánujete dopravu a chytře hospodaříte s penězi, váš pobyt se stane nezapomenutelným zážitkem. Navíc vám online platforma Rabona Casino nabídne příjemnou zábavu a odpočinek po náročném dni objevování města. S těmito tipy si můžete naplno užít vše, co Dubaj nabízí, a zažít jedinečnou kombinaci luxusu a autentických zážitků. Přidat komentář Náhledové foto Burj Al Arab photo – Free Building Image on Unsplash Dubaj patří mezi nejatraktivnější destinace dneška – láká návštěvníky svými luxusními nákupními centry, unikátní architekturou a pulzující noční scénou. Město nabízí nespočet možností, od prohlídek historických památek až po relaxaci v klimatizovaných interiérech. Pro ty, kteří chtějí svůj pobyt obohatit nejen kulturním zážitkem, ale i odpočinkem, je online platforma fishingrival.cz skvělou volbou, jak si po dni plném objevování dopřát zábavu. Pojďme se podívat na čtyři zásadní tipy, které vám pomohou užít si Dubaj naplno. Návod obsahuje reklamní sdělení.
Čas načtení: 2025-04-10 17:18:29
S tím jak přibývá elektromobilů, roste také počet parkovacích míst vyhrazených jen pro ně. Některá taková místa jsou k nerozeznání od míst pro jakákoliv auta, jiná jsou vyhrazená kvůli dobíjecím stanicím. Tak jako tak, parkovat na těchto místech s autem osazeným spalovacím motorem dobré není. Respektujte jakékoliv vyhrazené místo Je pravdou, že parkovacích míst je málo, aut moc, […]
Čas načtení: 2025-05-15 10:00:00
Jon Stewart jako každé úterý o Donaldu Trumpovi
Je načase vás seznámit s vynikajícími satirickými výstupy amerického komika Jona Stewarta každé úterý v televizi MSNBC. Je to přenosné do češtiny? Pokusme se o to: Vítejte v Daily Show. Jmenuji se Jon Stewart. Připravili jsme pro vás fantastický program à la carte. Bude to úžasné. Naším dnešním hostem je generál Stanley McChrystal. Pravděpodobně si ho budu dobírat kvůli válce v Iráku. Ale nejprve prezident Donald Trump. (Bučení obecenstva.) Bože, ne, ne, ne. Respektujte jeho autoritu. My, kteří jsme s ním každý den v kontaktu, nemůžeme ani spát. Nemůžeme se soustředit, jíst. On to ví. Ví, že si s námi hraje. Tady je. V úterý minulý týden. Trump: "Budeme mít velmi, velmi důležité oznámení, tak důležité, jak jen to jde. A neřeknu vám, o co jde." Ohh, dobře. Takže nebudeme vědět, jak se připravit. Máme si obléct dobré kalhoty, nebo ty, do kterých chčijeme? Ale proč nám neřeknete, co je to za důležité oznámení? Řekněte nám jen kdy. Trump: "A to oznámení bude učiněno buď ve čtvrtek, nebo v pátek, nebo v pondělí, než odjedeme." Proč o tom mluvíte? O co jde? Budeme dávat pozor na jakékoli oznámení. Bomby. A v pátek, myslím, že už máme.